Bedekkende kledij baat Egyptische vrouwen anders niets.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:47 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook wel wat ongenuanceerd, maar als ik een vrouwelijke journaliste was geweest dan had ik daar ook voor geen goud tussen willen staan en als het dan toch for whatever reason zou moeten, dan noodgedwongen maar in bedekkende kledij (=niqab).
Ja man, net als gewelddadige groepsverkrachtingen. Was echt bruut voor de Alphastage vorig jaar op Lowlands, heb gelukkig zelf die lekkere borstjes wel 5 seconden kunnen aftasten voor ik weggedrukt werd door andere geinteresseerden!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:46 schreef NorthernStar het volgende:
Dit gebeurt ook tijdens elk groot muziekfestival.
Dude doe eens een zoekopdrachtquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:54 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ja man, net als gewelddadige groepsverkrachtingen. Was echt bruut voor de Alphastage vorig jaar op Lowlands, heb gelukkig zelf die lekkere borstjes wel 5 seconden kunnen aftasten voor ik weggedrukt werd door andere geinteresseerden!![]()
![]()
Ik heb sowieso geen behoefte aan zulke naïeve mensen als vrienden. Dus dat zegt me niet zoveel tbh.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:46 schreef FreckleSs het volgende:
[..]
Hoop dat je dat niet meent anders ben je wel echt een slechte vriend
Opmerkelijk dat jij daar zo in thuis bent. Wat bewoog je er eerder toe te zoeken op deze keywords? Mja, dat is misschien wel een wat gemakkelijke ad hominem maar ik ben oprecht benieuwd.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dude doe eens een zoekopdracht
sexualy assaulted concert
girl groped concert
enz.
En het was een reactie op alle "achterlijke egyptenaren" ed.
En hoevaak worden ze afgevoerd in een ambulance?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dude doe eens een zoekopdracht
sexualy assaulted concert
girl groped concert
enz.
En het was een reactie op alle "achterlijke egyptenaren" opmerkingen ed. Alsof het hier niet gebeurt.
Pogroms, skrewdriver, je gaat weer lekker. Moet je de holocaust er niet bij betrekken?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:50 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ga je daarom niet meer naar Skrewdriver?
Pogroms? Ik verwees naar een eerdere misselijke grap van Pietverdriet, ik heb het helemaal niet over pogroms gehad. Je kunt nog steeds niet lezen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:04 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Pogroms, skrewdriver, je gaat weer lekker.
http://en.wikipedia.org/wiki/Loaded_questionquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:02 schreef NotYou het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat jij daar zo in thuis bent. Wat bewoog je er eerder toe te zoeken op deze keywords? Mja, dat is misschien wel een wat gemakkelijke ad hominem maar ik ben oprecht benieuwd.
Ja ik begrijp dat het voor jouw een openbaring is dat dit ook elders gebeurt waar grote groepen mensen bijeen zijn maar niet iedereen ontdekt dit vandaag pas. Daar heb je het echt zelf niet voor to hoeven hebben meegemaakt. Een beetje algemene ontwikkeling zou genoeg moeten zijn.quote:Verder nodig ik je van harte uit met voorbeelden van deze videos te komen die zijn opgenomen op de grote Nederlandse festivals. Stuur de urls dan gelijk ook even door naar de politie want mocht er echt van aanranding sprake zijn, dan zullen zij blij zijn met het bewijsmateriaal.
Voor je een ander aanvalt op zijn algemene ontwikkeling zou je er goed aan doen eerst zelf eens Nederlands te leren. Daarbij vind ik het verwerpelijk dat je dit goed probeert te praten, al ben je hopelijk aan het trollen nu.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Loaded_question
[..]
Ja ik begrijp dat het voor jouw een openbaring is dat dit ook elders gebeurt waar grote groepen mensen bijeen zijn maar niet iedereen ontdekt dit vandaag pas. Daar heb je het echt zelf niet voor to hoeven hebben meegemaakt. Een beetje algemene ontwikkeling zou genoeg moeten zijn.
Dat komt omdat ik van mezelf uitga. Voor mijn opleiding zou ik ook weleens naar een islamitische land willen gaan maar als ik dit dan lees besef ik dat het echt niet slim is maar dat dat dan ook weer heel jammer is, moeilijk te accepteren voor sommige vrouwen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:47 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook wel wat ongenuanceerd, maar als ik een vrouwelijke journaliste was geweest dan had ik daar ook voor geen goud tussen willen staan en als het dan toch for whatever reason zou moeten, dan noodgedwongen maar in bedekkende kledij (=niqab).
Daarbij: http://blogs.laweekly.com(...)ed_egypt_reporte.php
Goedpraten?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:15 schreef NotYou het volgende:
[..]
Voor je een ander aanvalt op zijn algemene ontwikkeling zou je er goed aan doen eerst zelf eens Nederlands te leren. Daarbij vind ik het verwerpelijk dat je dit goed probeert te praten, al ben je hopelijk aan het trollen nu.
Het is idd oerstom tussen ertussen te gaan staan. Je weet, volgens hun zgn heilige religie is zo'n vrouw niets meer en minder dan een gebruiksvoorwerp, een hoooooeeerrrrr.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:53 schreef RedFever007 het volgende:
niet om het één of ander, maar ook niet heel erg slim om daar tussen te gaan staan
Hij voegde er later nog aan toe dat het in reactie op specifieke posts/zinsneden binnen bepaalde posts zou zijn geweest maar zoals het er in eerste instantie stond en nog steeds staat:quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Goedpraten?
Voorbeelden om aan te geven dat iets, in tegenstelling tot wat men zegt, niet alleen aan een specifieke groep is voorbehouden is toch niet hetzelfde als goedpraten??
Of begrijp ik je nu verkeerd?
lijkt het mij toch zeker bagatelliserend.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:46 schreef NorthernStar het volgende:
Dit gebeurt ook tijdens elk groot muziekfestival.
Dat is heel prijzenswaardig aan NorthernStar, die houdt niet van generalisatie. Als het over de Holocaust gaat zal hij opmerken dat er in het verkeer ook veel doden vallen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:32 schreef KreKkeR het volgende:
Voorbeelden om aan te geven dat iets, in tegenstelling tot wat men zegt, niet alleen aan een specifieke groep is voorbehouden is toch niet hetzelfde als goedpraten??
Grote fans van de 'Arabische lente' en het 'prachtige democratische proces' wat zich daar afspeeltquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:42 schreef KreKkeR het volgende:
Ik vraag me toch echt af waarom er door sommigen steeds allerlei politieke partijen en stromingen bij gehaald worden![]()
Sinds wanneer roepen partijen als D66 de leden direct of indirect op om tussen dit soort mafkezen te gaan staan?
Ik ben verder niet bekend met andere posts van NorthernStar en reageer liever op hetgeen er feitelijk staat dan dat ik op basis van allerlei aannames ga gissen wat de persoon er verder nog allemaal mee zou kunnen bedoelen, dit bijvoorbeeld op basis van zijn postgeschiedenis.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:48 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dat is heel prijzenswaardig aan NorthernStar, die houdt niet van generalisatie. Als het over de Holocaust gaat zal hij opmerken dat er in het verkeer ook veel doden vallen.
Heb je het nu tegen mij?quote:Heb je nu je zin, eikel?
Joh...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Grote fans van de 'Arabische lente' en het 'prachtige democratische proces' wat zich daar afspeelt
quote:Belofte Arabische Lente in gevaar
Europarlementariër Marietje Schaake heeft donderdag in het Europees Parlement haar zorgen geuit over de verslechterende situatie in Egypte, Syrië en Bahrein - drie landen die de zogenoemde Arabische Lente doormaken.
"De Arabische wereld staat op een keerpunt. Als we niet oppassen en het tij keren, gaat de belofte van de revolutie verloren." Het Europees Parlement stemde in met een resolutie die Schaake opstelde om de nieuwe regimes aan te spreken op hun verantwoordelijkheid.
[...]
Artsen en verplegers doelwit
Schaake leidt in het Europees Parlement de campagne om aandacht te vragen voor het geweld tegen artsen en verplegers in Bahrein en Syrië. Meer dan 25 artsen en verplegers zijn in Bahrein veroordeeld tot lange celstraffen, enkel en alleen voor het bieden van medische hulp. "In Syrië en Bahrein worden artsen mishandeld en ontvoerd uit noodhospitalen. Er wordt vanuit ambulances op demonstranten geschoten en patiënten zijn in hun ziekenhuisbed gemarteld. Veel cynischer kan het niet", meent Schaake. Het bieden van medische hulp is voor artsen een verplichting. Ieder mens heeft daarnaast recht op medische hulp in een veilige omgeving
http://www.d66.nl/d66nl/n(...)sche_lente_in_gevaar
Dat lijkt me heel behoorlijk, maar waarom zou ik niet op basis van eerdere gedragingen een aanname kunnen doen? Ik heb immers niets beters.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:59 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ben verder niet bekend met andere posts van NorthernStar en reageer liever op hetgeen er feitelijk staat dan dat ik op basis van allerlei aannames ga gissen wat de persoon er verder nog allemaal mee zou kunnen bedoelen, dit bijvoorbeeld op basis van zijn postgeschiedenis.
Ach, de zin ''dit gebeurt bij elk popconcert'' vind ik net zo stuitend als ''je moet niet tussen die moslimwilden gaan staan''. Dan kan later wel worden beweerd dat het een loffelijke poging is om Egyptenaren uit het verdomhoekje te halen, maar dat blijkt niet uit het eerste bericht.quote:Er is een zeer groot verschil tussen het 1) adhv een voorbeeld weerleggen dat iets niet specifiek aan een bepaalde groep is voorbehouden, en het 2) bagetelisseren door te suggereren dat iets niet erg is omdat het elders ook gebeurt.
Gezien de toevoeging van NorthernStar ging het dit keer dus om nr 1. Iets wat dus totaal niet vergelijkbaar is met jouw voorbeeld wat weer betrekking heeft op nr 2.
Nee, ik had het tegen NorthernStar, die wel weet waar hij het aan te danken heeft.quote:Heb je het nu tegen mij?En zo ja, waar heb ik dat aan te danken?
Je begreep het goed.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Goedpraten?
Of begrijp ik je nu verkeerd?
Waar spreekt ze zich dan uit? Vooralsnog is het enige dat ik zie onduidelijke oproerbeelden en lees ik sensatiebeluste berichten uit derde hand.quote:Op zondag 29 januari 2012 08:38 schreef 78rt21 het volgende:
Het was geen Nederlandse vrouw maar een journaliste uit Zuid-Afrika die 25 minuten lang is verkracht door deze onderontwikkelde halve zolen:
http://unicornbooty.com/b(...)-her-harrowing-tale/
Heftig verhaalquote:
Dat inderdaad. Plus, hoe naar het verhaal ook is, wordt de soep toch wel minder heet gegeten als hier geserveerd.quote:Op zondag 29 januari 2012 11:03 schreef Cheja het volgende:
Het eerste bericht doet het voorkomen alsof het dit jaar op 25 jan. is gebeurd maar volgens mij is het al van een jaar geleden.
Niet dat het dan minder erg is natuurlijk. Maar ik begrijp niet helemaal waarom het nu ineens weer opduikt.
misschien had ze even tijd om te ''herstellen'' ?quote:Op zondag 29 januari 2012 11:03 schreef Cheja het volgende:
Het eerste bericht doet het voorkomen alsof het dit jaar op 25 jan. is gebeurd maar volgens mij is het al van een jaar geleden.
Niet dat het dan minder erg is natuurlijk. Maar ik begrijp niet helemaal waarom het nu ineens weer opduikt.
Dus je denk dat ze liegt?quote:Op zondag 29 januari 2012 11:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Plus, hoe naar het verhaal ook is, wordt de soep toch wel minder heet gegeten als hier geserveerd.
Deze reactie ook echt:quote:Op zondag 29 januari 2012 08:38 schreef 78rt21 het volgende:
Het was geen Nederlandse vrouw maar een journaliste uit Zuid-Afrika die 25 minuten lang is verkracht door deze onderontwikkelde halve zolen:
http://unicornbooty.com/b(...)-her-harrowing-tale/
quote:I (22yr old female) traveled to Egypt with a friend (also 20 something female) during Ramadan last year, we expected a thrilling adventure in a romantic and historical land. We were completely unprepared for how we would be received. Traveling with tour guides we were mostly left alone, but to simply walk across the street from our hostel to get some water from the market was a frightening task. Men everywhere- hissing, honking, yelling dirty things at us, calling us prostitutes. Even some police officers joined in. We tried to have lunch at a restaurant and we were forcibly separated, felt up, and threatened by our waiters. At one point my friend and I asked a woman on the street (near tahir square) for directions to a bank. She pulled the neck line of my friend’s shirt open and looked down at her breasts. We went to the Sphinx with our tour guides, the guides stayed outside the gates and let us go into the tourist area alone. There we were approached by a young man who wanted to take pictures of us. He followed us around harassing us to let him take a picture of us, we finally gave in hoping to get rid of him. He used the opportunity to feel us up. Note: we wore tank tops (with scarves for modesty) because the heat was near 120 degrees that day and we were in the care of a licensed tour guide. I had been living in Morocco for a few months prior so I had some experience as a woman in a Muslim country; with this in mind I was careful to pack conservative clothes and modify my usually friendly, extroverted behavior as not to attract unwanted attention. I say this to point out that we were not doing anything out of the ordinary or dressing in a provocative way, though I feel this behavior by Egyptian men was unwarranted and wildly inappropriate regardless of any behavior or dress on our part.
Ik heb het filmpje gekeken en baseer daar mijn mening op dat het erg is, maar niet zo hysterisch erg als hier wordt geclaimd.quote:Op zondag 29 januari 2012 11:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Dus je denk dat ze liegt?
Of was je erbij?
wake the fuck up !
Dit dus.... over tien jaar is dit hier ook. Geen burqa aan, dan ben je een hoer en dan mag het. Leve onze maatschappij!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:02 schreef erik666 het volgende:
Ja eigen schuld had ze maar een boerka moeten dragen. Ach nog een paar jaar dan is het in Nederland ook zo ver. In Engeland gebeurd dit al regelmatig als straf voor vrouwen omdat ze geen hoofddoek dragen.
Ik al een paar jaar, dat scheelt...quote:Op zondag 29 januari 2012 11:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik ben trouwens alweer een paar uur klaarwakker.
Dan moet je eens gaan slapen, zal je goed doen!quote:Op zondag 29 januari 2012 11:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik al een paar jaar, dat scheelt...
Ze had ook ''beschermers'' meegenomen, maar tegen zoveel geweld doe je niks natuurlijk.quote:Op zondag 29 januari 2012 11:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Voorts moet dat blonde vrouwtje natuurlijk niet zonder bescherming tussen honderden hormonenbommen zonder manieren.
quote:Op zondag 29 januari 2012 11:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan moet je eens gaan slapen, zal je goed doen!
Waarom zou dat? Omdat een stel apen in Egypte zich niet kunnen bedwingen?quote:Op zondag 29 januari 2012 11:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dit dus.... over tien jaar is dit hier ook. Geen burqa aan, dan ben je een hoer en dan mag het. Leve onze maatschappij!
Was jij erbij?quote:Op zondag 29 januari 2012 11:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
misschien had ze even tijd om te ''herstellen'' ?
[..]
Dus je denk dat ze liegt?
Of was je erbij?
wake the fuck up !
Ze heeft in mei vorig jaar al een interview gegeven op tv.quote:Op zondag 29 januari 2012 11:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
misschien had ze even tijd om te ''herstellen'' ?
Maar daar gaat het ook eigenlijk om, haar redding waren ook ''de vrouwen'' daar,quote:Op zondag 29 januari 2012 12:04 schreef Bastard het volgende:
1 naieve vrouw word verkracht op het Tahir plein en krijgt een topic omdat mogelijk NL'se, duizenden werden (worden?) er in Soedan verkracht en hoorde je niemand over. Ook krom eigenlijk.
Ik heb al geslapen hoor, als een roosje trouwens, maar ik ga straks naar eenquote:Op zondag 29 januari 2012 12:05 schreef Copycat het volgende:
Je moet echt even een paar uur gaan slapen FANN, zodat je daarna weer helder kunt lezen. Want hoe jij uit mijn woorden opmaakt dat ik suggereer of denk dat deze dame liegt, is beyond me.
Pff nee dat denk ik ook niet. Maar het scheelt misschien als je er geboren word en niet anders weet..quote:Op zondag 29 januari 2012 12:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar daar gaat het ook eigenlijk om, haar redding waren ook ''de vrouwen'' daar,
die zullen ook geen al te beste ervaringen hebben.
Ik weet niet wat voor verlept beeld jij hebt van Egypte, maar het is niet alsof je daar als vrouw door elke random baard wordt verkracht als je op straat loopt of reteslecht wordt behandeld.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar daar gaat het ook eigenlijk om, haar redding waren ook ''de vrouwen'' daar,
die zullen ook geen al te beste ervaringen hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |