quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat was ook het plan. Maar als we nu zo zitten kun je ons net niet zien vanaf de straat. Er zit een raam in de voordeur en anders zitten we nogal te kijk. Misschien moeten we iets van gordijnen in de voordeur maken of zo.
Ja, ander licht zal natuurlijk ook schelen. Ik heb al iets op de kast gezet, maar dat is het ook niet allemaal. Ik begrijp wel dat aankleden moet groeien, maar dit is het gewoon niet. Er moet even iets gebeuren!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:47 schreef miss_sly het volgende:
In de keuken zal het ook wel verschil maken als je een lamp hebt hangen in plaats van dit peertje. Dat geeft natuurlijk niet echt fijn licht. Hoe hoog is de losstaande kast? Misschien ku. Je daar nog iets moois opzetten van een grote fruitschaal of iets boven hangen?
Gezoet composiet of zo? Ik weet het niet precies. Ja, donkerbruin.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:53 schreef Jipster het volgende:
Claudia, ziet er al goed uit! Mooie bank en de keuken ook zo! Wat voor aanrechtblad hebben jullie?
Ik was er wel vanuit gegaan.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:54 schreef wickie het volgende:
O wow!! Wat zijn jullie al ver!!![]()
Voor het raam van de voordeur, er is heel leuk raamfolie. Ik ga het zo even opzoeken.
En mogen we zondag snel even kijken in het nieuwe huis
Ja. Ik weet niet precies hoe het zit, maar het heeft met zonlicht en warmte te maken.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:57 schreef miss_sly het volgende:
Dat is vreemd, nog nooit gehoord. Zit er zo'n speciaal glas in?
Ach joh, als ik ervan baal verf ik het weer wit.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:58 schreef miss_sly het volgende:
Zou je dat echt zo snel al doen?
Ik zou het eerst even aankijken, afmaken, en dan indien echt gewenst nog verven.
Wat doe je dan wel?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:58 schreef wickie het volgende:
Studio Haikje, ik zit mobiel en kan geen link makkelijk posten...
Maar bij 'kant & bloemen' kijken.
En je plakt het niet.
Snap ik wel, maar het wordt niet gemakkelijk weer zo netjes en strak en je krijgt een kleurverschil als je het weer wit verft, denk ik.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ach joh, als ik ervan baal verf ik het weer wit.Ik kan er gewoon heel slecht tegen als ik niet meteen vrolijk word bij het binnenstappen van m'n interieur.
Heb ik je dat lijstje niet al een keer of 20 gegeven?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:53 schreef miss_sly het volgende:
Hahaha heel belangrijk!
Kun je je lijstje van goede bezorgers in oost niet aan mij nalaten?
Ik vind het zo grappig dat dat soort dingen je opvallen. Hij is nieuw en ik ben er zo blij mee! Ik had alleen verwacht dat er een tikkeltje groen in de kleur zat, maar dat is in het echt niet zo. Maar goed, ik heb hem maar niet teruggestuurd.quote:
Ja, weet je wat de ellende is? Ik wil graag tijd hebben om rustig na te denken over wat ik met die nis wil doen en om het ten uitvoer te brengen. Die tijd is er niet, en dus doe ik dat op dit soort momenten. Lig ik weer na middernacht op bed en kan ik er morgen alsnog vroeg uit omdat de kindjes wakker worden. Handig is het niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:15 schreef miss_sly het volgende:
Wickie, dat is met het folie van gamma enzo ook het geval.
Klinkt lekker, die vis!
Ik denk wel dat het eigenlijk vrij snel is om weer te gaan werken. Eigenlijk zou je, zeker met kinderen, wat tijd moeten hebben om ontspannen (voor zover dat in je aard ligt dan) een beetje rond te hangen in je huis en dingen te verplaatsen en weer terug te zetten en ergens naar te kijken en later weer eens, etc. Het huis je eigen maken.
Ik ben benieuwd wat je met de nis gaat doen. Ik zou gaan voor eenmooi behang met een groot patroon, denk ik. En kleur, natuurlijk.
Helemaal mee eens. Het moet een beetje retro, kleurrijk en knus. De rest is al zo licht en strak.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:18 schreef oeke het volgende:
Misschien vind je dat behang wel wat ouderwets, maar ik denk dat het heel goed kan bij jullie moderne interieur.
Van die informatie, die fijn is om te lezen in de trein.quote:
Nee, nee, jullie eettafellamp. Die oranje. Dat was Design, toch?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:03 schreef wickie het volgende:
Die in de woonkamer bij de tv? Die is gewoon van de Ikea
Wacht ik zoek hem even.
Heb je het aan tijd en zin om een duidelijke foto te maken?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:04 schreef Claudia_x het volgende:
En ik wil toch gewoon andere keukengreepjes. Ik vind deze niet leuk. Ben ik nou een miepkont?
Op deze foto zie je ze goed:quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:06 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Heb je het aan tijd en zin om een duidelijke foto te maken?
Zou wel balen zijnKun je ze nog (kosteloos) ruilen dan?
Foto!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:07 schreef oeke het volgende:
Oeh, sapjes!
Hm, Leen Bakker is inderdaad wel erg dicht in de buurt van waardeloos. Maar wel goeikoop.
We hebben nu net een kast gekocht, een grenen ding, bij de kringloop voor 30 euro.
We wilden goedkoop omdat we er een hoek uitzagen zodat hij langs de schoorsteen kan en in de nis ernaast.
Dat ding zit zo goed in elkaar!
Het voelde bijna als heiligschennis om erin te gaan zagen. Er zat geen spijker in, alles wat in mooie houtverbindingen gedaan.
We hebben het wel gedaan natuurlijk.![]()
Nu krijgen Ko en spruit hun eigen speelgoedkast.
Ik heb werkelijk geen idee. Het gaat me ook vooral om het totaalplaatje en ik vind het lastig om een greepje te zien en me daar een totaalbeeld bij voor te stellen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:09 schreef oeke het volgende:
Ja, wel een miepkont, maar dat snappen wij wel hoor! En het houdt het topic interessant.
Wat voor greepjes zou je willen?
Ja, het is zo'n idioot gevoel dat alles perfect moet zijn. Het is ook een soort overdrive waar ik in zit van het maandenlang dingen uitzoeken, me overal druk om maken, blijven wikken en wegen. Het is lastig los te laten. Daarom vind ik het ook wel fijn dat ik maandag weer aan het werk ga, want dan word ik gedwongen me op andere zaken te richten.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:19 schreef oeke het volgende:
[ afbeelding ]
Hij wordt oud-geel. En hij krijgt wrs van die porceleinen knoppen.
Oh, ik zou het ook even loslaten. Misschien is het omdat je nu zelf deze keus hebt gemaakt dat je er meer van kunt balen dan als het al voor je besloten is.
Laat het lekker een maand zitten, wie weet, ben je er dan al over heen.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:23 schreef Claudia_x het volgende:
Een relatief eenvoudige oplossing is misschien in de andere hoek van de bank te gaan zitten voortaan.
o ja, die lampen zijn zo mooiquote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:20 schreef mefke79 het volgende:
CLauda, wat ben je al ver met uitpakken en wat is het mooi zo.
Over de lamp boven de eettafel, ikde Kartell lamp. Wij hebben ook een leuke van koizol
[ afbeelding ] in het wit, maar ik denk dat die van Kartell mooier is bij jullie. En, hij geeft wat extra kleur.
Over de inkijk. Ik snap dat je daar nu nog heel bevreesd voor bent, de tuin is nog leeg en alles is nog kaal enzo, maar ik zou me er niet te druk om maken. Als je achterburen vanaf de eerste verdieping naar jullie kamer kijken valt het enorm mee wat ze te zien krijgen. Je kan altijd eens vragen of je mag kijken vanaf daar.
En ik weet niet waarom het zo is van de plakplastic, maar dat is hier ook zo. Heeft met de isolatie in de ramen te maken. Het geldt niet voor het glas binnen dus als je je er erg aan ergert kan je altijd nog een stukkie plakplastic plakken op het glas van de deur tussen gang en kamer (ik neem aan dat daar glas in zit).
De ruimte boven de hoge kast in de keuken. Ik zou er een paar wat grotere planten op zetten en verder even niets. Je kan ook alleen dat ene vlak van een kleurtje voorzien, maar ook daar zou ik even mee wachten.
De nis, ja die zou ik wel aanpassen. Is dit nog een leuk behangetje?
[ afbeelding ]
Geel/Goud, Eijfinger 301414 (collectie belle de jourl).
Ik vind het een heel mooie kleur! Ik wil ook graag een geeltint. Alleen houd ik zo van retropatronen, dat repetitieve en haast hypnotiserende.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:20 schreef mefke79 het volgende:
De nis, ja die zou ik wel aanpassen. Is dit nog een leuk behangetje?
[ afbeelding ]
Geel/Goud, Eijfinger 301414 (collectie belle de jourl).
Ik heb een buurvrouw met smaak en bij haar ziet het er juist goed uit! Ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt. Je kijkt al zo frontaal naar die muur als je op de bank zit. Het is waarschijnlijk goed om die muur niet al te heftig te maken.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:19 schreef Jagärtrut het volgende:
lurker breekt in.
Zou het een idee zijn om alleen de rechter muur in de nis (daar waar nu een kindertafel aan staat) te behangen? Dan heb je wel wat kleur, maar ik denk dat als je die hele muur doet, het erg overheersend is. Zeker als je daar ook een TV hebt staan. Als je dan linksboven nog iets aan die muur hangt is het lang zo leeg en kaal niet meer...
Oh, en ik vind het er tof uitzien!
Haha, nee hoor. Ik heb de commodes van de kinderkamers gehaald en in plaats daarvan één op onze kamer gezet. Ik ben nog even aan het uitvogelen wat handig is qua verschonen. Beneden heb ik ook een aankleedkussen liggen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:22 schreef Leandra het volgende:
De commode staat er alvast?
Heb ik iets gemist?
Je gaat super Claudia, respect dat je nu al zo ver bent, als je het niet wist dan zou het niet in je opkomen dat jullie er nog maar 2 dagen wonen
Ja, absoluut. En dat maakt ook dat we veel hebben uitbesteed. We wilden niet te veel tijd met de kinderen missen (al is dat achteraf best tegengevallen). Daarom vind ik het nu wel vervelend om de kinderen een nachtje uit logeren te laten gaan. Maar het is voor onszelf nu even nodig in plaats van 'gewoon even fijn'. Maandag wil ik weer goed aan het werk kunnen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:18 schreef Juud79 het volgende:
Voor mij zou vooral ook het feit dat er kindjes zijn ervoor zorgen dat ik alles heel snel weer op orde en geregeld zou willen hebben.
Ja, daar zat ik ook al over te denken, dat die opstelling wel alle zicht wegneemt, maar dat kun je simpel oplossen door die 2 boekenplanken boven 'het kastgedeelte' naar een andere ruimte te verhuizen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ha, wat leuk, Oej! Werk je soms voor de Ikea?![]()
Grappig dat je met die opstelling van de bank komt. Ik zou daar aanvankelijk zelf niet op zijn gekomen, maar ik zag het bij een van de buren en het zag er leuk uit. De televisie staat bij hen inderdaad tegen dat korte stukje muur. Dat is een fijne plek voor de televisie want niet zo in het zicht.
Er is nu een reden om de bank niet zo neer te zetten: de deur tussen de gang en de woonkamer in bestaat bijna volledig uit glas en dus zouden we nogal te koop zitten. Voor de toekomst zou het een optie kunnen zijn omdat we natuurlijk iets voor het raam in de voordeur of de tussendeur kunnen hangen.
De boekenkast zou ik niet zo haaks op de muur willen zetten om een aantal redenen. We willen zoveel mogelijk een open ruimte en hebben daarom ook voor deze keukenopstelling gekozen. We merken eigenlijk al meteen dat we door de openheid anders gebruikmaken van de ruimte dan in ons oude appartement. We zitten bijvoorbeeld vaker aan de eettafel. Het bevalt ons heel goed!
Goed punt. Het wordt het gordijn van de kleine staal (de grote staal is een heel andere stof overigens):quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:24 schreef Bleie het volgende:
Ik ben echt zo diep onder de indruk van hoe ver jullie al zijn! B's kamer had ik ook wel op orde de tweede dag, dat vond ik heel belangrijk, maar de rest heeft echt een stuk langer geduurd. En de zolder is nog steeds niet hoe ik het wil, maar dat is ook omdat het me fysiek niet lukt met die dikke buik.
Wat voor kleur worden de gordijnen eigenlijk? Misschien is het wel een idee om te wachten met iets met die muur doen tot die er zijn; misschien geeft dat al genoeg kleur in je kamer.
Ik heb die opstelling van de bank wel overwogen met de boekenkast en de eettafel zoals ze nu staan. Dat is nog steeds wel een optie. De bank voor de schuifpui staat namelijk best tof! Nadeel is weer dat je vanaf de bank geen uitzicht hebt op de tuin straks. Al is het wel weer een bank die uitnodigt tot zijwaarts zitten en alle kanten opkijken. Dat doe ik nu als de kindjes achter de bank scharrelen om boeken van hun plank te pakken. Zo fijn is het om die nieuwe dingen aan je huis te ontdekken.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:04 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik ook al over te denken, dat die opstelling wel alle zicht wegneemt, maar dat kun je simpel oplossen door die 2 boekenplanken boven 'het kastgedeelte' van de planken naar een andere ruimte te verhuizen.
Maar, zoals gezegd, jij gaat er wonen, niet ik.
Je gordijnen zijn echt héél mooi, zouden ook goed in mijn interieur passen, maar ik ga nu weer verder lurken.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb die opstelling van de bank wel overwogen met de boekenkast en de eettafel zoals ze nu staan. Dat is nog steeds wel een optie. De bank voor de schuifpui staat namelijk best tof! Nadeel is weer dat je vanaf de bank geen uitzicht hebt op de tuin straks. Al is het wel weer een bank die uitnodigt tot zijwaarts zitten en alle kanten opkijken. Dat doe ik nu als de kindjes achter de bank scharrelen om boeken van hun plank te pakken. Zo fijn is het om die nieuwe dingen aan je huis te ontdekken.
Oh, ik had hier helemaal overheen gelezen! Zoals ik al zei vind ik die geweldig. We hebben de pendellamp toch opgehangen en ik vind hem bij nader inzien leuk staan! We laten het dus zo. Als de lamp aanstaat vind ik hem minder mooi, maar misschien helpt het als we een ander peertje kopen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:41 schreef wickie het volgende:
Zo'n lamp als wij hebben niks?
[ afbeelding ]
Het fijne van die lamp is dat het op tafel goed helder licht geeft maar door het gekleurde plastic krijg je een mooie kleur en dus warmte naar de rest van de kamer.
Fijn dat 'ie nu een mooie plek heeft! En wij vonden het leuk om jullie als eerste bewonderaars te ontvangen.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:32 schreef wickie het volgende:
bank opgehaald en in jullie verse huis gespiekt
Heeeeel mooi allemaal! En ik ben echt helemaal fan van de vloer. En ik vond hem helemaal niet hard.
Loeszie ik heb stiekem een beetje bij je naar binnen gegluurd![]()
Wij zitten nu lekker op jullie oude bank, binnenkort maar eens stofstalen bestellen zodat we een nieuwe hoes kunnen uitzoeken.
Heel erg bedankt dat we hem mochten overnemen van jullie!
We komen 5 cm te kort om 4 kasten naast elkaar te kunnen zetten. Dan zouden we van 4,5 kast in onze oude woning naar 3 gaan, en dat is veel te weinig. Nu staan er 4 naast elkaar.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:36 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, ik heb even gemist waarom de kast niet alsnog naar de nis kan. Vanwege de kabelaansluiting alleen? Daar moet toch wel iets op te vinden zijn?
Heb je al een idee voor kwasten met een lange steel?quote:Op maandag 23 januari 2012 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
En dankzij wickie heb ik een gaaf idee voor de nis!Maar ik ga het nog niet verklappen. Lief moet er eerst mee instemmen.
Verder heb ik, wederom dankzij wickie (en haar lief) besloten dat ik zelf maar de muur naast de trap dezelfde kleur ga verven als de zoldermuren. Dat wordt een hele klus en ik moet wat kwasten met lange steel zien te scoren, maar ik ga het gewoon proberen!
Dat is het fijne van verhuizen he, een nieuwe start maken. Dat hadden wij in april ook. In onze vorige woning hadden we enkele Keith Harings in de woonkamer. Ik wilde ze niet meer terug, maar 1 was bijzonder voor mijn man... en dat was Andy Mousequote:Op maandag 23 januari 2012 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
En ik merk dat ik sommige dingen ook gewoon niet meer wil. Het plastic bijzettafeltje van de Ikea, het gigantische kussen, Andy Mouse aan de muur.
.
Jaquote:Op maandag 23 januari 2012 20:25 schreef Claudia_x het volgende:
En het is inmiddels een aardig naslagwerk voor nieuwbouwhuiskopers.
Ha, dank! Ik kijk bij de Gamma of Praxis even wat de goedkoopste oplossing is.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:09 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Heb je al een idee voor kwasten met een lange steel?
Want je kan je kwasten zo lang maken als je wil, koop de gewenste kwast van normale lengte, koop een bezemsteel en zaag de steel op maat en maak de steel met ducktape vast aan de kwast.
Dan heb je geen ellenlange zoektocht, en je hebt een kwast op de gewenste maat.
quote:Op maandag 23 januari 2012 20:12 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat is het fijne van verhuizen he, een nieuwe start maken. Dat hadden wij in april ook. In onze vorige woning hadden we enkele Keith Harings in de woonkamer. Ik wilde ze niet meer terug, maar 1 was bijzonder voor mijn man... en dat was Andy Mousedie hangt nu bij ons op zolder in de nis en daar staat hij toch hartstikke leuk!
[ afbeelding ]
Misschien ideetje voor jullie als je ergens moeilijk afscheid van kunt nemen? Die nok is anders toch maar loze ruimte
P.S. Had ik al gezegd dat het echt hartstikke mooi aan het worden is???
Nee.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:40 schreef Lienekien het volgende:
Heeft je droger niet de optie om het water via een slangetje in de afvoer af te voeren?
De verftopics doorlezen kan nooit kwaad, maar je kan er ook ff de situatie en plan neerzetten, krijg je een op maat advies van de fokkers.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ha, dank! Ik kijk bij de Gamma of Praxis even wat de goedkoopste oplossing is.
Ik ga het verftopic tevoren ook nog maar eens doorlezen. Dat heb ik pas gedaan (helaas nadat ik de stucadoor had gevraagd om het verfwerk voor ons te doen). Eens zien of ik het deze keer iets professioneler aan kan pakken. Ik houd erg van verven maar vooralsnog heb ik telkens maar wat gedaan.
Doe ik dat! Dank!quote:Op maandag 23 januari 2012 20:42 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
De verftopics doorlezen kan nooit kwaad, maar je kan er ook ff de situatie en plan neerzetten, krijg je een op maat advies van de fokkers.
De ene situatie is de andere niet.
Dat gaan wij met onze linkerhanden gewoon zelf proberen.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:42 schreef mefke79 het volgende:
Oja, Jipster, een uitstortgootsteen is enorm ideaal. Wij hebben er vanaf de bouw niets voor laten aanpassen. Mijn papa is nogal handig en ooit loodgieter geweest, dus die heeft onze goedkope uitstortgootsteen van de Gamma rechtstreeks aangesloten op de afvoer van de wasmachine en ook het water voor de extra kraan komt van de leiding die er toch al lag voor de wasmachinekraan.
Dat is dus wel een goede van Mefke -> copy-paste naar mijn worddocquote:Op maandag 23 januari 2012 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat gaan wij met onze linkerhanden gewoon zelf proberen.
Wij zagen bij ikea een handig ding, die gaan wij zkeer aanschaffen: een soort werktafel van stoer staal waar de wasmachine en de droger onder passen en dan nog een gootsteen. Alleen geen deurtjes dus.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Ik kan maar één plek voor Andy Mouse bedenken, en dat is op de overloop. Maar m'n lief (waar hij eigenlijk van is) is 'em een beetje zat. Die gaat denk ik een paar jaar in een doos. Andy Mouse dus, hè?
Je foto doet me er trouwens aan herinneren dat ik ook nog iets wil bedenken voor het wasgedeelte op zolder. Er moet een blad op de wasmachine en droger komen, ik wil een gootsteen en een kraan en het zou helemaal tof zijn als ik de boel achter deurtjes weg kon werken. Maar dit plan gaat op de wat langere baan. Het enige irritante is dat ik nu telkens het reservoir van de droger een verdieping lager moet legen.
Oh, dat zou super zijn!quote:Op maandag 23 januari 2012 20:47 schreef mefke79 het volgende:
claudia, moet ik effe foto's maken van ons washok + leidingen? Het is op zich niet zo moeilijk denk ik, maar je moet er even de tijd voor nemen. Afvoer is met pvc buizen, aanvoer is met koperen buizen (die mijn papa denk ik gesoldeerd heeft, pap kennende, maar die je ook met knelkoppelingen kan doen weet ik dan weer van Eigen huis & tuin)
Onze wasmachine en droger stonden precies zoals de jouwe. Er zit echter een luchtafvoer op het dak dus we hebben, omdat de droger ook enorm op was, toen een luchtafvoerdroger gekocht zodat we niet meer met het condensreservoir zaten. Helaas staan nu de wasmachine en droger dus beiden aan de andere kant van de zolder... Maar het scheelt wel stukken. Maarja, als je droger nog goed is is het een wat onzinnige oplossingquote:Op maandag 23 januari 2012 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Het enige irritante is dat ik nu telkens het reservoir van de droger een verdieping lager moet legen.
Dat ding heb ik ook gezien! Maar ik heb er geen gezien waar wasmachine, droger én gootsteen onder passen. Staat 'ie online?quote:Op maandag 23 januari 2012 20:50 schreef loeszie het volgende:
[..]
Wij zagen bij ikea een handig ding, die gaan wij zkeer aanschaffen: een soort werktafel van stoer staal waar de wasmachine en de droger onder passen en dan nog een gootsteen. Alleen geen deurtjes dus.
quote:Op maandag 23 januari 2012 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb er nu een emmer neergezet, maar die moet ook wel eens geleegd worden.
Ach, het is geen ramp of zo, maar ik wil voor de lange termijn een goede oplossing. Ik doe immers het wassen.
Als de droger en wasmachine ook je ketel hangt, zul je wellicht pvc afvoerpijpen hebben, waar een afvoer op zit of gemaakt kan worden.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:40 schreef Lienekien het volgende:
Heeft je droger niet de optie om het water via een slangetje in de afvoer af te voeren?
We hebben geen ketel. Zo ziet het eruit:quote:Op maandag 23 januari 2012 20:55 schreef bobenjanneke het volgende:
Als de droger en wasmachine ook je ketel hangt, zul je wellicht pvc afvoerpijpen hebben, waar een afvoer op zit of gemaakt kan worden.
Als er al een afvoert zit, kun je daar toch zo lang een trechter in stoppen, zodat je hem toch in de afvoer kan legen?
We hebben al een kastenwand, dus dat lijkt me overkill. Maar het is wel een geweldig praktische oplossing en de Ikea heeft er prima spul voor met de Besta-serie.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:58 schreef Leandra het volgende:
Als je op een gegeven moment toch iets anders zou willen met de TV-muur, dan zou je er nog altijd een Vicky kastenwand tegenaan kunnen bouwen, incl. TV ophangdinggevaltoestand
Foto!quote:Op maandag 23 januari 2012 20:59 schreef loeszie het volgende:
Ik zag trouwens een gave stoel op de ikea site...Weer een mooie design ripp off, dus betaalbaar
Wat voor materiaal is dat?quote:
Een emmer... dat gebruik ik hier ook al tijden, en eens per weetikveel kijk in N lief aan en vraag hem die emmer leeg te gooienquote:Op maandag 23 januari 2012 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb er nu een emmer neergezet, maar die moet ook wel eens geleegd worden.
Ach, het is geen ramp of zo, maar ik wil voor de lange termijn een goede oplossing. Ik doe immers het wassen.
quote:Op maandag 23 januari 2012 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
En dankzij wickie heb ik een gaaf idee voor de nis!Maar ik ga het nog niet verklappen. Lief moet er eerst mee instemmen.
Verder heb ik, wederom dankzij wickie (en haar lief) besloten dat ik zelf maar de muur naast de trap dezelfde kleur ga verven als de zoldermuren. Dat wordt een hele klus en ik moet wat kwasten met lange steel zien te scoren, maar ik ga het gewoon proberen!
Euh, als jij een luchtdroger hebt, wat gooi je dan in hemelsnaam in die emmer?quote:Op maandag 23 januari 2012 21:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een emmer... dat gebruik ik hier ook al tijden, en eens per weetikveel kijk in N lief aan en vraag hem die emmer leeg te gooien![]()
In mijn huis godzijdank een luchtdroger dus sowieso geen gedoe met emmers of water dat afgevoerd moet worden.
Oh, jammer, dus niks voor in de tuin.quote:
Ow ja, schaap ook. Alleen voor buiten is het toegestaanquote:Op maandag 23 januari 2012 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, jammer, dus niks voor in de tuin.![]()
Juul zou 'em vreselijk vinden. Die haat alles wat van riet is of erop lijkt.
quote:Op maandag 23 januari 2012 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
Kijk, is dat probleem ook weer oplost.Heerlijk als er iets meezit.
Dat bedoelde ik ook, zolang met een trechter...quote:Op maandag 23 januari 2012 20:55 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
[..]
Als de droger en wasmachine ook je ketel hangt, zul je wellicht pvc afvoerpijpen hebben, waar een afvoer op zit of gemaakt kan worden.
Als er al een afvoert zit, kun je daar toch zo lang een trechter in stoppen, zodat je hem toch in de afvoer kan legen?
Nou volgens mij staat het gewoon niet op de site...Kan het niet vinden in ieder geval.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:04 schreef Jipster het volgende:
Loezsie, bij alle categorieen (rechts boven) kun je kiezen voor wasruimte, ik denk dat het daarbij staat?
UDDENquote:Op maandag 23 januari 2012 21:13 schreef loeszie het volgende:
[..]
Nou volgens mij staat het gewoon niet op de site...Kan het niet vinden in ieder geval.
Ehm... "hier" waar ik N lief aankijk om een emmer voor me leeg te gooien, en "mijn huis" zijn twee verschillende locatiesquote:Op maandag 23 januari 2012 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Euh, als jij een luchtdroger hebt, wat gooi je dan in hemelsnaam in die emmer?
Bij ons was het alleen een kwestie van een Y-stukje halen en op de afvoer lijmen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:43 schreef Bleie het volgende:
Ooh, zo'n werkbank voor de wasmachine en droger wil ik ook! Maar helaas staan ze hier noodgedwongen op elkaar. En ik werk ook met een emmer. Onze droger kan wel op een slang worden aangesloten, maar we hebben geen dubbele afvoer (is het ingewikkeld om dat te veranderen?)
Deens design. Zag ongeveer dit kastje laatst staan op de Overtoom (in een dure winkel), iets van ¤ 1100,- of zo.quote:
Ik sta zo in stressmodus dat mijn eerste reactie was: "IN WELKE DOOS ZOU IK DIE NOU HEBBEN ZITTEN?!"quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:24 schreef Vlindur het volgende:
Claudia, je inbox is vol. Ik zou graag de puckababy van je over willen nemen. Wil je me even PMmen?
Ja, precies. Easy peasy.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bij ons was het alleen een kwestie van een Y-stukje halen en op de afvoer lijmen.
Sodeju.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:46 schreef Z het volgende:
[..]
Deens design. Zag ongeveer dit kastje laatst staan op de Overtoom (in een dure winkel), iets van ¤ 1100,- of zo.
Dan kan ik bij jou thee drinken terwijl de kindjes slapen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:31 schreef loeszie het volgende:
Waar heb je die babyfoon voor nodig? Ik hoor Milou in ieder geval wel met de deuren open. Maar goed Milou kan ook heul veul lawaai maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als we soms bij onze buren wat gaan drinken, drie huizen verderop, zet ik het op de overloop en dan werkt het perfect. Ideal ding en we hebben nooit storing ofzo.Met een meidenkwartet
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:37 schreef Cathmar het volgende:
Claudia, wij hebben deze:Werkt dat goed genoeg op de overloop? Je hoeft er niet op elke kinderkamer één te zetten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als we soms bij onze buren wat gaan drinken, drie huizen verderop, zet ik het op de overloop en dan werkt het perfect. Ideal ding en we hebben nooit storing ofzo.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Want anders zijn er zoveel meisjes bij ons in het rijtje?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoop heel hard dat jullie een jongetje krijgen.
De kleertjes van Milou hebben een bestemming nodig.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:39 schreef loeszie het volgende:
[..]
Want anders zijn er zoveel meisjes bij ons in het rijtje?
Bij ons werkt dat inderdaad heel goed. Ideaal.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Werkt dat goed genoeg op de overloop? Je hoeft er niet op elke kinderkamer één te zetten?
Oeps, ik was 2 kinderen in bad aan het doen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:22 schreef loeszie het volgende:
Ik heb even gekeken en heb wel een stapeltje voor Lena. Moet je even voor me open doen
Dat is nog lekker luxe, bij ons wordt er helemaal geen grof vuil meer opgehaald, je moet het brengen of je moet er voor bellen en betalenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben al vroeg begonnen en iets eerder gestopt. Ik was van plan vanalles voor het huis te doen, maar ik ben nu maar wat spul aan het bestellen. Ik moet ook nog even een afspraak maken met de gemeente voor het ophalen van grofvuil. Lief heeft dat nu maar in het schuurtje gezet. De zolder is nu in ieder geval wat leger.
-Edit- Ik zie nu dat er alleen vaste ophaaldagen zijn? Eens per maand. Dat is wel wat anders dan 2x in de week zoals in Oost.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:37 schreef Cathmar het volgende:
Claudia, wij hebben deze:Wij ook. Uitgezocht na uitgebreid vergelijkend warenonderzoek van mijn nogal grondige wederhelft. Hij is alleen nog niet gebruikt dus een ervaring kan ik nog niet delenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als we soms bij onze buren wat gaan drinken, drie huizen verderop, zet ik het op de overloop en dan werkt het perfect. Ideal ding en we hebben nooit storing ofzo.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben ze vergelijkbare kastjes niet bij Trendhopper?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:27 schreef Stiemie het volgende:
Claudia op de woonbeurs in Keulen zag ik nog deze kastjes van het Zweedse merk Tenzo. Ik moest meteen aan jouw zoektocht naar een leuk kastje denken. Heb even nagevraagd en ze zijn ook hier te koop! Misschien is het wat voor je?
[ afbeelding ]
En wij hebben ook dezelfde babyfoon![]()
Dat dacht ik ook gelijk!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:32 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Hebben ze vergelijkbare kastjes niet bij Trendhopper?
Ja volgens mij verkopen ze ze daar ook inderdaad!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:32 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Hebben ze vergelijkbare kastjes niet bij Trendhopper?
Het merk is Tenzo, type is malibu inderdaadquote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:40 schreef samsuus het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook gelijk!
Volgens mij heet het merk van Trendhopper "Malibu"
Ik denk dat dat idd prima werkt, ik kwam er vandaag achter dat onze Alecto ook prima doorgeeft wat er gebeurt, want toen Soneal lag te slapen, met de zender van de babyfoon op zijn kamer en de deur dicht toen zag ik de lichtjes op de ontvanger van de babyfoon beneden uitslaan terwijl de schoonmaakster beneden de hal aan het stofzuigen was....quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Werkt dat goed genoeg op de overloop? Je hoeft er niet op elke kinderkamer één te zetten?
Wij hebben de babyfoon ook op de overloop staan. Amélie wordt eigk nooit wakker en Elin produceert toch wel voldoende geluid, en de wandjes/deuren zijn dun.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
't Helpt trouwens niet dat alles waar ik me niet mee bemoei in de soep loopt.
Kan ik me helemaal voorstellen, als je met een helemaal kaal huis begint!quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:27 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, dankjewel. Ik vind het een lastiger proces dan ik verwacht had. Ik begin me meer en meer thuis te voelen, maar bij vlagen voelt het allemaal ook zo beklemmend. Ik had andere grepen in de keuken moeten kiezen, de terrastegels in de tuin hadden een stukje door moeten lopen, de luxaflex in de badkamer had ik in een andere kleur moeten kiezen. En zo zijn er vast nog meer dingen waarvan ik maar moet accepteren dat ze zijn zoals ze zijn.![]()
quote:Je kiest trouwens mijn 2 favoriete behangen eruit!
Ik weet nog dat ik 'm in het echt mooier vond. Die zilveren lijnen zijn heel subtiel. En joh behang kun je ook vervangen na een paar jaar he?quote:Op donderdag 26 januari 2012 19:55 schreef Claudia_x het volgende:
Wat vind je zelf eigenlijk van dat behang waarvan jij de staal hebt, Stiemie? Op foto's vind ik het behang in detail nóg veel mooier. Ik weet het niet, ik houd wel van die art deco-stijl. Ik word er meteen vrolijk van maar vind het ook stylish. Maarja, wil ik er jaren tegenaan kijken?
quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:04 schreef Stiemie het volgende:
Die grijze met rode blokjes hierboven past trouwens goed bij je rode stoel
Of je doet de rode stoel eruitquote:Op donderdag 26 januari 2012 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Groen wordt het sowieso niet, want dat wordt in combinatie met de rode stoel nogal kerstig. Die rode stoel maakt de keuze niet bepaald makkelijker, trouwens. Het behang moet ook in dienst staan van die stoel.
Mefke, houd op!quote:
Sorry, ik zeg niets meer.quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mefke, houd op!
Ik ben ertoe in staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |