Dat gaan wij met onze linkerhanden gewoon zelf proberen.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:42 schreef mefke79 het volgende:
Oja, Jipster, een uitstortgootsteen is enorm ideaal. Wij hebben er vanaf de bouw niets voor laten aanpassen. Mijn papa is nogal handig en ooit loodgieter geweest, dus die heeft onze goedkope uitstortgootsteen van de Gamma rechtstreeks aangesloten op de afvoer van de wasmachine en ook het water voor de extra kraan komt van de leiding die er toch al lag voor de wasmachinekraan.
Dat is dus wel een goede van Mefke -> copy-paste naar mijn worddocquote:Op maandag 23 januari 2012 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat gaan wij met onze linkerhanden gewoon zelf proberen.
Wij zagen bij ikea een handig ding, die gaan wij zkeer aanschaffen: een soort werktafel van stoer staal waar de wasmachine en de droger onder passen en dan nog een gootsteen. Alleen geen deurtjes dus.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Ik kan maar één plek voor Andy Mouse bedenken, en dat is op de overloop. Maar m'n lief (waar hij eigenlijk van is) is 'em een beetje zat. Die gaat denk ik een paar jaar in een doos. Andy Mouse dus, hè?
Je foto doet me er trouwens aan herinneren dat ik ook nog iets wil bedenken voor het wasgedeelte op zolder. Er moet een blad op de wasmachine en droger komen, ik wil een gootsteen en een kraan en het zou helemaal tof zijn als ik de boel achter deurtjes weg kon werken. Maar dit plan gaat op de wat langere baan. Het enige irritante is dat ik nu telkens het reservoir van de droger een verdieping lager moet legen.
Oh, dat zou super zijn!quote:Op maandag 23 januari 2012 20:47 schreef mefke79 het volgende:
claudia, moet ik effe foto's maken van ons washok + leidingen? Het is op zich niet zo moeilijk denk ik, maar je moet er even de tijd voor nemen. Afvoer is met pvc buizen, aanvoer is met koperen buizen (die mijn papa denk ik gesoldeerd heeft, pap kennende, maar die je ook met knelkoppelingen kan doen weet ik dan weer van Eigen huis & tuin)
Onze wasmachine en droger stonden precies zoals de jouwe. Er zit echter een luchtafvoer op het dak dus we hebben, omdat de droger ook enorm op was, toen een luchtafvoerdroger gekocht zodat we niet meer met het condensreservoir zaten. Helaas staan nu de wasmachine en droger dus beiden aan de andere kant van de zolder... Maar het scheelt wel stukken. Maarja, als je droger nog goed is is het een wat onzinnige oplossingquote:Op maandag 23 januari 2012 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Het enige irritante is dat ik nu telkens het reservoir van de droger een verdieping lager moet legen.
Dat ding heb ik ook gezien! Maar ik heb er geen gezien waar wasmachine, droger én gootsteen onder passen. Staat 'ie online?quote:Op maandag 23 januari 2012 20:50 schreef loeszie het volgende:
[..]
Wij zagen bij ikea een handig ding, die gaan wij zkeer aanschaffen: een soort werktafel van stoer staal waar de wasmachine en de droger onder passen en dan nog een gootsteen. Alleen geen deurtjes dus.
quote:Op maandag 23 januari 2012 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb er nu een emmer neergezet, maar die moet ook wel eens geleegd worden.
Ach, het is geen ramp of zo, maar ik wil voor de lange termijn een goede oplossing. Ik doe immers het wassen.
Als de droger en wasmachine ook je ketel hangt, zul je wellicht pvc afvoerpijpen hebben, waar een afvoer op zit of gemaakt kan worden.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:40 schreef Lienekien het volgende:
Heeft je droger niet de optie om het water via een slangetje in de afvoer af te voeren?
We hebben geen ketel. Zo ziet het eruit:quote:Op maandag 23 januari 2012 20:55 schreef bobenjanneke het volgende:
Als de droger en wasmachine ook je ketel hangt, zul je wellicht pvc afvoerpijpen hebben, waar een afvoer op zit of gemaakt kan worden.
Als er al een afvoert zit, kun je daar toch zo lang een trechter in stoppen, zodat je hem toch in de afvoer kan legen?
We hebben al een kastenwand, dus dat lijkt me overkill. Maar het is wel een geweldig praktische oplossing en de Ikea heeft er prima spul voor met de Besta-serie.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:58 schreef Leandra het volgende:
Als je op een gegeven moment toch iets anders zou willen met de TV-muur, dan zou je er nog altijd een Vicky kastenwand tegenaan kunnen bouwen, incl. TV ophangdinggevaltoestand
Foto!quote:Op maandag 23 januari 2012 20:59 schreef loeszie het volgende:
Ik zag trouwens een gave stoel op de ikea site...Weer een mooie design ripp off, dus betaalbaar
Wat voor materiaal is dat?quote:
Een emmer... dat gebruik ik hier ook al tijden, en eens per weetikveel kijk in N lief aan en vraag hem die emmer leeg te gooienquote:Op maandag 23 januari 2012 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb er nu een emmer neergezet, maar die moet ook wel eens geleegd worden.
Ach, het is geen ramp of zo, maar ik wil voor de lange termijn een goede oplossing. Ik doe immers het wassen.
quote:Op maandag 23 januari 2012 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
En dankzij wickie heb ik een gaaf idee voor de nis!Maar ik ga het nog niet verklappen. Lief moet er eerst mee instemmen.
Verder heb ik, wederom dankzij wickie (en haar lief) besloten dat ik zelf maar de muur naast de trap dezelfde kleur ga verven als de zoldermuren. Dat wordt een hele klus en ik moet wat kwasten met lange steel zien te scoren, maar ik ga het gewoon proberen!
Euh, als jij een luchtdroger hebt, wat gooi je dan in hemelsnaam in die emmer?quote:Op maandag 23 januari 2012 21:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een emmer... dat gebruik ik hier ook al tijden, en eens per weetikveel kijk in N lief aan en vraag hem die emmer leeg te gooien![]()
In mijn huis godzijdank een luchtdroger dus sowieso geen gedoe met emmers of water dat afgevoerd moet worden.
Oh, jammer, dus niks voor in de tuin.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |