abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107129561
Claudia, het ziet er echt al zo mooi en af uit! Fijn dat ook al goed voelt, is toch altijd even wennen en misschien wat kaal enzo, maar een goed gevoel in huis is zo belangrijk!

Wat betreft boekenkasten, ik vind eigenlijk dat boeken (en dus kasten) horen in een woonkamer als je van lezen houdt/veel boeken hebt, dan mogen ze best gezien worden :7 :+

Ik vind het ook wel sfeer geven geloof ik, een mooie boekenwand O+
pi_107131369
Ik vind de kamer er op de foto's echt een heel stuk ruimer uitzien dan van wat ik me kan herrineren van de plattegrond! (Hoeveel m2 is jullie woonkamer?)
En je huisje moet nog een beetje met je meegroeien, geef het de tijd :) Het ziet verder al heel goed uit!

Wat betreft de boekenkasten; ik zou niets liever willen in de woonkamer dan een mooie boekenkast. (Ik woon nog thuis, als het goed is binnenkort niet meer, maar het eerste waar naar ga kijken is waar de boekenkast komt! O+ )
Ok ok, de eigenaren moeten wel houden van lezen, anders slaat het weer nergens op, maar een boekenkast verteld vaak al veel over de mensen die er wonen. Wat voor boeken staan er in, hoe staan ze gesorteerd, hoe liggen ze gestapeld (netjes of is het gewoon een chaos?) staan er andere voorwerpen bij, etc. Geeft de kamer altijd wel een persoonlijke eh....'touch' (wat een vreselijke term is dat trouwens :X )

Ah ja, ik lurk weer verder mee :)
pi_107149660
Ja, dat vind ik ook, Candaasje en Jipster! Ze horen er gewoon bij, die boeken.

Ik vind de opstelling zo prima. Het interieur moet inderdaad nog wat groeien. Gek is dat, want ons vorige huis vond ik al behoorlijk af. Klaarblijkelijk kunnen we ons nieuwe huis er toch niet mee opvullen. En ik merk dat ik sommige dingen ook gewoon niet meer wil. Het plastic bijzettafeltje van de Ikea, het gigantische kussen, Andy Mouse aan de muur.

Dit zijn trouwens de afmetingen van de woonkamer:

De nis is 3,40 meter lang. Dat is net genoeg voor 4 Billy's, maar we moeten er dan 4,5 kwijt omdat de televisie erop moet staan. En doordat er maar 20 cm overblijft kan er net niet een Billy haaks op de korte wand. En wij hebben dus een stuk muur laten vervallen, het hoekje vanaf de deur tussen hal en woonkamer.

De woonkamer voelt voor mij ook ruimer dan verwacht. De doorloopruimte tussen tafel en keuken en tafel en bank had ik krapper ingeschat maar is ruim voldoende.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107149817
Oh, vandaag ben ik weer aan het werk gegaan, voor het eerst met de auto. Ik was bloednerveus. Het was de eerste keer dat ik alleen in een auto reed. :@ En er ging nogal wat mis. De benzine bleek bijna op en van de TomTom, die ik de dag ervoor uit een doos had gevist, bleek het deel te missen dat contact moet maken om stroom te krijgen.

Uiteindelijk heeft m'n lief wat in elkaar weten te knutselen zodat ik de TomTom toch kon gebruiken. En ik ben dus met de auto naar m'n werk gegaan. En ik leef nog!

Pff, hopelijk wordt het snel routine. Ik word er gek van. Het ene moment rijd ik lekker, het andere moment ga ik weer malen en ben ik bang dat ik mezelf of een ander te pletter rijd. :{
pi_107150045
En dankzij wickie heb ik een gaaf idee voor de nis! *O* Maar ik ga het nog niet verklappen. Lief moet er eerst mee instemmen. :+

Verder heb ik, wederom dankzij wickie (en haar lief) besloten dat ik zelf maar de muur naast de trap dezelfde kleur ga verven als de zoldermuren. Dat wordt een hele klus en ik moet wat kwasten met lange steel zien te scoren, maar ik ga het gewoon proberen!
pi_107150742
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
En dankzij wickie heb ik een gaaf idee voor de nis! *O* Maar ik ga het nog niet verklappen. Lief moet er eerst mee instemmen. :+

Verder heb ik, wederom dankzij wickie (en haar lief) besloten dat ik zelf maar de muur naast de trap dezelfde kleur ga verven als de zoldermuren. Dat wordt een hele klus en ik moet wat kwasten met lange steel zien te scoren, maar ik ga het gewoon proberen!
Heb je al een idee voor kwasten met een lange steel?
Want je kan je kwasten zo lang maken als je wil, koop de gewenste kwast van normale lengte, koop een bezemsteel en zaag de steel op maat en maak de steel met ducktape vast aan de kwast.
Dan heb je geen ellenlange zoektocht, en je hebt een kwast op de gewenste maat.
pi_107150905
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
En ik merk dat ik sommige dingen ook gewoon niet meer wil. Het plastic bijzettafeltje van de Ikea, het gigantische kussen, Andy Mouse aan de muur.
.
Dat is het fijne van verhuizen he, een nieuwe start maken. Dat hadden wij in april ook. In onze vorige woning hadden we enkele Keith Harings in de woonkamer. Ik wilde ze niet meer terug, maar 1 was bijzonder voor mijn man... en dat was Andy Mouse ;) die hangt nu bij ons op zolder in de nis en daar staat hij toch hartstikke leuk!

Misschien ideetje voor jullie als je ergens moeilijk afscheid van kunt nemen? Die nok is anders toch maar loze ruimte :)

P.S. Had ik al gezegd dat het echt hartstikke mooi aan het worden is???
I had a signature once. It was awful.
pi_107151168
Hallo Claudia :W

Ik vind het maar knap hoor hoe je zo alles "onder controle hebt". Je zit midden in een verhuizing, hebt 2 kleine kinderen en allerlei stress maar toch post je hier elke dag. Petje af en ik vind je huis al heel mooi worden.

Wel blijven autorijden hoor!
Mijn rijbewijs is al aan verlenging toe maar rijden ho maar :X }:| .
pi_107151390
Lief van je! Maar ik ben m'n Facebook en Wordfeud wel aan het verwaarlozen. :Y)

Ik heb het me vandaag gemakkelijk gemaakt, hoor. Later naar m'n werk, uurtje eerder terug. Ik wou de eerste keer niet in het donker en in de spits reizen. Ik moet hier echt even doorheen bijten, want het levert straks zoveel vrijheid op om de auto te kunnen pakken. Ik wil niet dat de kindjes later alleen maar aan hun vader kunnen vragen of die chauffeur wil zijn.
pi_107151426
Oh, en ik merk dat ik het heel fijn vind om hier te posten. Het geeft me het gevoel dat we veel doen, dat we opschieten en het helpt ook om overzicht te krijgen. En ik doe veel goede tips op!

We doen momenteel vooral veel kleine dingen zoals lampen ophangen en zo nu en dan een doos uitpakken. Ik denk dat we dit weekeinde maar weer eens één dag flink gaan doortrekken, bijvoorbeeld om de trapkast te maken of om de zolder op te ruimen.
  maandag 23 januari 2012 @ 20:24:21 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107151501
En het is hartstikke leuk om het zo een beetje mee te beleven. :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_107151539
En het is inmiddels een aardig naslagwerk voor nieuwbouwhuiskopers.
pi_107151594
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:25 schreef Claudia_x het volgende:
En het is inmiddels een aardig naslagwerk voor nieuwbouwhuiskopers.
Ja ^O^ Ik heb al een wordbestandje vol met tips en trucs voor ons eigen nieuwbouwhuis :D
Mijn dank is groot :P
pi_107151856
Haha. Heb ik er nog één voor je. Als je aan je aannemer de opstelling van je keuken doorgeeft dan overlegt hij die opstelling alleen met de elektramensen (om te bepalen waar de stopcontacten komen) en de loodgieter (om te bepalen waar de kranen moeten komen). Niemand let erop of er een afzuigding (van het ventilatiesysteem) recht boven de afzuigkap komt of zo.

Ik weet niet of wij dat probleem hadden kunnen voorkomen. Dat wil zeggen, ik weet niet of die dingen op onze plattegrond stonden. Als ze er niet op staan zou je ernaar kunnen vragen.
pi_107152026
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:09 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Heb je al een idee voor kwasten met een lange steel?
Want je kan je kwasten zo lang maken als je wil, koop de gewenste kwast van normale lengte, koop een bezemsteel en zaag de steel op maat en maak de steel met ducktape vast aan de kwast.
Dan heb je geen ellenlange zoektocht, en je hebt een kwast op de gewenste maat.
Ha, dank! Ik kijk bij de Gamma of Praxis even wat de goedkoopste oplossing is.

Ik ga het verftopic tevoren ook nog maar eens doorlezen. Dat heb ik pas gedaan (helaas nadat ik de stucadoor had gevraagd om het verfwerk voor ons te doen). Eens zien of ik het deze keer iets professioneler aan kan pakken. Ik houd erg van verven maar vooralsnog heb ik telkens maar wat gedaan.
pi_107152215
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:12 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dat is het fijne van verhuizen he, een nieuwe start maken. Dat hadden wij in april ook. In onze vorige woning hadden we enkele Keith Harings in de woonkamer. Ik wilde ze niet meer terug, maar 1 was bijzonder voor mijn man... en dat was Andy Mouse ;) die hangt nu bij ons op zolder in de nis en daar staat hij toch hartstikke leuk!

[ afbeelding ]

Misschien ideetje voor jullie als je ergens moeilijk afscheid van kunt nemen? Die nok is anders toch maar loze ruimte :)

P.S. Had ik al gezegd dat het echt hartstikke mooi aan het worden is???
:D!

Ik kan maar één plek voor Andy Mouse bedenken, en dat is op de overloop. Maar m'n lief (waar hij eigenlijk van is) is 'em een beetje zat. Die gaat denk ik een paar jaar in een doos. Andy Mouse dus, hè? :+

Je foto doet me er trouwens aan herinneren dat ik ook nog iets wil bedenken voor het wasgedeelte op zolder. Er moet een blad op de wasmachine en droger komen, ik wil een gootsteen en een kraan en het zou helemaal tof zijn als ik de boel achter deurtjes weg kon werken. Maar dit plan gaat op de wat langere baan. Het enige irritante is dat ik nu telkens het reservoir van de droger een verdieping lager moet legen.
pi_107152358
Ik had ook al bedacht dat voor ons tzt op zolder ook handig is om een uitstortbak of gootsteen te hebben, anders ook inderdaad steeds de trap af moeten met een vol reservoir.
pi_107152429
Ik heb er nu een emmer neergezet, maar die moet ook wel eens geleegd worden.

Ach, het is geen ramp of zo, maar ik wil voor de lange termijn een goede oplossing. Ik doe immers het wassen.
pi_107152482
Oh, en ik heb de stofzuigerrobot in gebruik! :D Wat een gaaf ding.

Ik moet alleen morgen even goed bekijken of hij geen krassen op de vloer achterlaat.
pi_107152529
Claudia, die afzuigdingen hadden wel op de tekening moeten staan. Althans, dat stonden ze bij ons wel. En de keukenmeneer heeft er ook rekening mee gehouden.

Ik vinden het wel echt heel leuk worden zo. En knap inderdaad dat je alles zo onder controle hebt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 23 januari 2012 @ 20:40:18 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107152552
Heeft je droger niet de optie om het water via een slangetje in de afvoer af te voeren?
The love you take is equal to the love you make.
pi_107152653
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:40 schreef Lienekien het volgende:
Heeft je droger niet de optie om het water via een slangetje in de afvoer af te voeren?
Nee. ;( Dat heb ik niet goed uitgezocht, want toen ik de droger kocht was ik ervan overtuigd dat het wel kon.
pi_107152682
Oja, Jipster, een uitstortgootsteen is enorm ideaal. Wij hebben er vanaf de bouw niets voor laten aanpassen. Mijn papa is nogal handig en ooit loodgieter geweest, dus die heeft onze goedkope uitstortgootsteen van de Gamma rechtstreeks aangesloten op de afvoer van de wasmachine en ook het water voor de extra kraan komt van de leiding die er toch al lag voor de wasmachinekraan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_107152684
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ha, dank! Ik kijk bij de Gamma of Praxis even wat de goedkoopste oplossing is.

Ik ga het verftopic tevoren ook nog maar eens doorlezen. Dat heb ik pas gedaan (helaas nadat ik de stucadoor had gevraagd om het verfwerk voor ons te doen). Eens zien of ik het deze keer iets professioneler aan kan pakken. Ik houd erg van verven maar vooralsnog heb ik telkens maar wat gedaan.
De verftopics doorlezen kan nooit kwaad, maar je kan er ook ff de situatie en plan neerzetten, krijg je een op maat advies van de fokkers.
De ene situatie is de andere niet.
pi_107152711
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:42 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

De verftopics doorlezen kan nooit kwaad, maar je kan er ook ff de situatie en plan neerzetten, krijg je een op maat advies van de fokkers.
De ene situatie is de andere niet.
Doe ik dat! Dank!

De plinten hebben we wel professioneel laten doen en die zien er puik uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')