abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107043028
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7
Deel 8: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 8

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; donderdag 24 november (2011) hebben we de sleutel gekregen! Gister zijn we verhuisd. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107043060
Ik had de laatste posting:

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat was ook het plan. Maar als we nu zo zitten kun je ons net niet zien vanaf de straat. Er zit een raam in de voordeur en anders zitten we nogal te kijk. Misschien moeten we iets van gordijnen in de voordeur maken of zo.
pi_107043143
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:47 schreef miss_sly het volgende:
In de keuken zal het ook wel verschil maken als je een lamp hebt hangen in plaats van dit peertje. Dat geeft natuurlijk niet echt fijn licht. Hoe hoog is de losstaande kast? Misschien ku. Je daar nog iets moois opzetten van een grote fruitschaal of iets boven hangen?
Ja, ander licht zal natuurlijk ook schelen. Ik heb al iets op de kast gezet, maar dat is het ook niet allemaal. Ik begrijp wel dat aankleden moet groeien, maar dit is het gewoon niet. Er moet even iets gebeuren!
pi_107043265
Claudia, ziet er al goed uit! Mooie bank en de keuken ook zo! Wat voor aanrechtblad hebben jullie?

Wat ik zou doen is van dat plakfolie op de voordeur, van dat matte, dan heb je gelijk geen inkijk meer en zit je niet met gordijngedoe bij de opengaande deur. Je kunt bv. ook een stroken doen voor een wat luchtiger effect.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 20:53:43 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107043300
Jeetje Claudia, jullie wonen er echt al.... :o
Als in: je zit niet eens meer midden in een verhuizing _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107043339
O wow!! Wat zijn jullie al ver!! *O*

Voor het raam van de voordeur, er is heel leuk raamfolie. Ik ga het zo even opzoeken.
En mogen we zondag snel even kijken in het nieuwe huis :@
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_107043371
Op het glas van de voordeur kun je ook mat ondoorzichtig plakplastic plakken.

Wat op het kastje staat nu is wat rommelig en gaat niet hoog genoeg misschien? En te weinig kleur? Heb je niet nog een mooie ingelijste poster met kleur die je er voorlopig op kunt zetten? Nog niet hangen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_107043453
Nou dames, we zijn wel met zijn drieën eensgezind dat het plakfolie op de voordeur moet worden ;)
pi_107043467
We mogen geen folie plakken vanwege bepaalde eigenschappen van het glas.
pi_107043538
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:53 schreef Jipster het volgende:
Claudia, ziet er al goed uit! Mooie bank en de keuken ook zo! Wat voor aanrechtblad hebben jullie?
Gezoet composiet of zo? Ik weet het niet precies. Ja, donkerbruin. :+
pi_107043563
Mijn lief weet het nog niet, maar ik ga morgenavond verven.
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 20:57:57 #12
5428 crew  miss_sly
pi_107043568
Dat is vreemd, nog nooit gehoord. Zit er zo'n speciaal glas in?

Een gordijn kan natuurlijk ook en dat kan ook erg mooi zijn. Bovendien heeft het als bijkomend voordeel dat het kou buiten houdt en eventueel te veel warmte in de zomer ook, als de zon op de voordeur zou staan.
pi_107043579
Studio Haikje, ik zit mobiel en kan geen link makkelijk posten...
Maar bij 'kant & bloemen' kijken.

En je plakt het niet.
pi_107043589
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:54 schreef wickie het volgende:
O wow!! Wat zijn jullie al ver!! *O*

Voor het raam van de voordeur, er is heel leuk raamfolie. Ik ga het zo even opzoeken.
En mogen we zondag snel even kijken in het nieuwe huis :@
Ik was er wel vanuit gegaan.
pi_107043609
Volgens mij zag ik bij andere buren ook raamfolie op de ramen?

Ik ben zelf gek op planten en vind dat heel huiselijk staan. Kun je niet een mooie plant op de hoge keukenkast zetten? En in de vensterbank hoge planten die je dan net kunt zien?

Ik vind jullie kapstok ook erg leuk! Ik snak naar een kapstok want daar zit ik al meer dan 9 maanden zonder..
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 20:58:46 #16
5428 crew  miss_sly
pi_107043623
Zou je dat echt zo snel al doen? :o
Ik zou het eerst even aankijken, afmaken, en dan indien echt gewenst nog verven.
pi_107043649
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:57 schreef miss_sly het volgende:
Dat is vreemd, nog nooit gehoord. Zit er zo'n speciaal glas in?
Ja. Ik weet niet precies hoe het zit, maar het heeft met zonlicht en warmte te maken.
pi_107043699
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:58 schreef miss_sly het volgende:
Zou je dat echt zo snel al doen? :o
Ik zou het eerst even aankijken, afmaken, en dan indien echt gewenst nog verven.
Ach joh, als ik ervan baal verf ik het weer wit. :+ Ik kan er gewoon heel slecht tegen als ik niet meteen vrolijk word bij het binnenstappen van m'n interieur.
pi_107043751
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik was er wel vanuit gegaan.
*O*
pi_107043886
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:58 schreef wickie het volgende:
Studio Haikje, ik zit mobiel en kan geen link makkelijk posten...
Maar bij 'kant & bloemen' kijken.

En je plakt het niet.
Wat doe je dan wel?
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 21:04:16 #21
5428 crew  miss_sly
pi_107043975
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ach joh, als ik ervan baal verf ik het weer wit. :+ Ik kan er gewoon heel slecht tegen als ik niet meteen vrolijk word bij het binnenstappen van m'n interieur.
Snap ik wel, maar het wordt niet gemakkelijk weer zo netjes en strak en je krijgt een kleurverschil als je het weer wit verft, denk ik.
pi_107044045
De raamstickers zijn gemaakt van statisch hechtende vinyl (dat is het materiaal waarvan kinderen beestjes op de autoruit plakken) en daardoor zeer makkelijk te plakken met een mooi resultaat.

Van de site gekopieerd. Het zit dus niet geplakt met lijm, maar blijft hangen doordat het statisch is. Wij hebben dat ook op ons raam, is echt heel fijn.
Je kan het zo vaak als je wil weer loshalen.
pi_107044158
Oh hoe bevalt het koken met inductie? Het is even wennen maar het gaat wel lekker snel!

En ik wil ook jullie prullenbak :+
pi_107049751
We hebben nog niet gekookt. :+

Er zitten gewoon niet genoeg uren in een dag. Net als ik iets wil gaan doen is Ivan alweer wakker. Tegen de tijd dat ik hem heb aangekleed en hij met zijn vader naar de Gamma gaat is Lena wakker. Verschonen, eten geven, in de gaten houden, tussendoor iets proberen te doen en hoppa, het is alweer half zes. Aan boodschappen halen natuurlijk nog niet toegekomen. Maar hey, wel weer een aardige bezorgservice in Noord ontdekt. :')
pi_107049820
wickie, volgens mij zit het probleem niet in het plakken maar in het vastmaken van plastic aan het raam. Ik heb van een buurvrouw wel begrepen dat zij plastic gaan plakken dat er wel voor geschikt zou zijn, maar ik weet zelf nog niet precies hoe dat zit. Ik heb ook geen zin om ermee te experimenteren. Zitten we zometeen met een imploderend/exploderend raam. :o
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 22:53:23 #26
5428 crew  miss_sly
pi_107049858
Hahaha heel belangrijk!
Kun je je lijstje van goede bezorgers in oost niet aan mij nalaten? :P

Maar dat is ook zo, je gewone dingen met de kinderen gaan gewoon door, dus dat neemt veel tijd in beslag die je aan iets ander zou willen of kunnen besteden.
pi_107049885
Vanavond toch maar de keuken ingeruimd. Nog 3 dozen te gaan. Het is zo'n grote keuken, maar jemig, hij staat nu alweer bijna vol! Alles wat in ons dressoir stond moet er ook in. Bovendien hebben we alles nu ruimer uitgestald. Heerlijk om straks borden en schaaltjes uit een la te kunnen pakken!
pi_107049989
Morgen staan in de planning:

- Laatste spullen keuken inruimen
- Laatste spullen onze slaapkamer opruimen
- Lundiakasten op zolder in elkaar zetten
- Zoveel mogelijk dozen op zolder wegwerken

En het zou fantastisch zijn als we de bureaus in elkaar konden zetten. Maar die hebben we niet echt nodig nu. Het zou vooral fijn zijn als we weer bij onze administratie kunnen.
pi_107050021
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 22:53 schreef miss_sly het volgende:
Hahaha heel belangrijk!
Kun je je lijstje van goede bezorgers in oost niet aan mij nalaten? :P
Heb ik je dat lijstje niet al een keer of 20 gegeven? :Y)

Ik ga Andalusia erg missen.
pi_107050045
Ik heb de doos met mijn voorraad chocola gevonden! *O*
pi_107050130
He, je ging toch slapen :D

Maar mmmmm, altijd fijn dozen uitpakken :+
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 23:03:51 #32
5428 crew  miss_sly
pi_107050285
Heel fijne vondst, de chocolade!

Nee, je hebt me zo nu en dan eens een enkele mondeling doorgegeven maar ik dacht meer aan een mooi lijstje dat we dan een voor een af kunnen werken :P
pi_107050321
Ik ben weer ineens klaarwakker.
pi_107050351
Ga ik voor je maken, miss! Als jij het stokje niet van me overneemt gaan al die restaurants failliet.
pi_107050395
Jemig Claudia wat gaaf! En het is veel ruimer dan ik dacht! :o ^O^

Het past mooi zo allemaal :Y O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_107050397
Ik heb net besloten om de keuken voorlopig niet te verven. De tegels zijn zo geslaagd en dat zou de aandacht er vooral van afleiden. Voor de nis ga ik wel iets zoeken.
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 23:06:32 #37
5428 crew  miss_sly
pi_107050400
Haha, ja, dat willen we iet op ons geweten hebben!

Andalisia was van de lekkere vis, toch?

Heb je volgende week vrij, of moet je gewoon weer werken?
pi_107050524
Maar Claudia, ik ben er bijna zeker van, dat dit plastic gewoon kan hoor. Er komt geen plak of spul bij kijken om het te laten hechten aan het raam. Gewoon wat water, het is alsof en een stuk papier nat zou maken, dan blijft het ook aan de muur/glas hangen. Je trekt het er ook zo af, dat doet Mette dus wel eens bij ons raam }:|

Grote kans dat dit het soort plakplastic is wat je buren bedoelde.
pi_107050565
Lief, Vlindur, dankjewel! Het voelt best ruim. De meeste dingen lijken in het echt ruimer.

Miss, ja, heerlijke vis! Ik neem er altijd de schotel van de dag, of zo. Dan krijg je meestal een stuk gegrilde vis, wat gefrituurd klein spul en gegrilde aardappelen en groenten. Die laatste zijn karig maar lekker. Ze hebben bovendien brood met een rood sausachtig iets (ik ken de naam niet) erbij dat ik heerlijk vind. Maar bovenal is de bezorger gewoon een ontzettende lieverd. O+

Ik ga maandag trouwens weer aan het werk. Eigenlijk is dat te vroeg.
pi_107050626
Even een praktische vraag; ik voel me ineens zo verkouden. Snotneus, droge lippen, schraal gevoel. Ik heb dit ook vaak als ik lange tijd in een auto met airco zit. Zou het door de afzuiging kunnen komen? Of is dit normaal in een nieuwbouwhuis?
pi_107050832
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:07 schreef loeszie het volgende:
En ik wil ook jullie prullenbak :+
Ik vind het zo grappig dat dat soort dingen je opvallen. Hij is nieuw en ik ben er zo blij mee! Ik had alleen verwacht dat er een tikkeltje groen in de kleur zat, maar dat is in het echt niet zo. Maar goed, ik heb hem maar niet teruggestuurd.

Jullie vuilnisbak was mij weer opgevallen. :Y)
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 23:15:12 #42
5428 crew  miss_sly
pi_107050879
Wickie, dat is met het folie van gamma enzo ook het geval.

Klinkt lekker, die vis!

Ik denk wel dat het eigenlijk vrij snel is om weer te gaan werken. Eigenlijk zou je, zeker met kinderen, wat tijd moeten hebben om ontspannen (voor zover dat in je aard ligt dan :+ ) een beetje rond te hangen in je huis en dingen te verplaatsen en weer terug te zetten en ergens naar te kijken en later weer eens, etc. Het huis je eigen maken.

Ik ben benieuwd wat je met de nis gaat doen. Ik zou gaan voor eenmooi behang met een groot patroon, denk ik. En kleur, natuurlijk.
pi_107050888
Oh, en de voetenbank is zo'n geweldig ding! Ik gebruik hem als commode, haha. Ivan vindt het geweldig om erop te klimmen en voor Lena is hij ideaal omdat ze zich goed aan het laagste deel op kan trekken.
pi_107050992
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:15 schreef miss_sly het volgende:
Wickie, dat is met het folie van gamma enzo ook het geval.

Klinkt lekker, die vis!

Ik denk wel dat het eigenlijk vrij snel is om weer te gaan werken. Eigenlijk zou je, zeker met kinderen, wat tijd moeten hebben om ontspannen (voor zover dat in je aard ligt dan :+ ) een beetje rond te hangen in je huis en dingen te verplaatsen en weer terug te zetten en ergens naar te kijken en later weer eens, etc. Het huis je eigen maken.

Ik ben benieuwd wat je met de nis gaat doen. Ik zou gaan voor eenmooi behang met een groot patroon, denk ik. En kleur, natuurlijk.
Ja, weet je wat de ellende is? Ik wil graag tijd hebben om rustig na te denken over wat ik met die nis wil doen en om het ten uitvoer te brengen. Die tijd is er niet, en dus doe ik dat op dit soort momenten. Lig ik weer na middernacht op bed en kan ik er morgen alsnog vroeg uit omdat de kindjes wakker worden. Handig is het niet.
pi_107051003
Oh, dat ziet er al goed uit zeg! O+
Fijn dat het best voorspoedig gaat, al kost het natuurlijk veel tijd. Vooral met de kindjes er nog bij. Maar ook fijn dat je ze juist zo kunt betrekken bij ook hun nieuwe thuis. Samen verstoppen voor mama in de trapkast! O+
Ik ben benieuwd naar hun kamers en jullie slaapkamer!

Ik heb hier nog niet veel gepost, ben nooit zo goed in het geven van adviezen. Maar ja, als het over behang gaat kan ik het niet laten. :P
Een paar keuzes die ik wel bij jullie stijl vind passen:

Deze vind ik zelf erg geel, maar ik vond het wel mooi omdat het ritme ervan me bevalt. Misschien is zoiets ook wel wat, een andere kleur misschien maar goed, voor het idee.

Hier is de foto wat duf, maar het ritme in het patroon en de kleur vind ik wel weer passen.
Oh, en ik wil wel komen helpen als je besluit te behangen, ik kan het best aardig. ;)

Volgens mij heb je last van bouwstof dat nog in de lucht hangt. En door al het bouwen zal de lucht misschien ook wat droger zijn. Kun je niet wat water koken en de deksel eraf laten?
Dan kun je meteen de inductie proberen...

Zo, en wanneer kunnen Ko en ik op de koffie komen? c_/
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_107051075
Misschien vind je dat behang wel wat ouderwets, maar ik denk dat het heel goed kan bij jullie moderne interieur. :D
pi_107051157
Ik vind dat derde behang ronduit geweldig!! Helemaal mijn smaak. O+ Het realistisch bloem-achtige trekt Juul geloof ik niet zo.

Zou het trouwens geweldig vinden als je wilt komen helpen! :* Ik pm je nog! Even lief overtuigen van het behang, haha.

De watertip ga ik toepassen, dank!

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 21-01-2012 21:29:54 ]
pi_107051174
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:18 schreef oeke het volgende:
Misschien vind je dat behang wel wat ouderwets, maar ik denk dat het heel goed kan bij jullie moderne interieur. :D
Helemaal mee eens. Het moet een beetje retro, kleurrijk en knus. De rest is al zo licht en strak.
pi_107051213
Je bent echt een lifesaver, oeke. Ik zit nu te fantaseren over dat behang en word weer blij van m'n huisje.
pi_107051286
Haha, ik ben gewoon een behang-evangelist! O-)

Ik heb nog wel wat meer sites, ik zal even zoeken....
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 23:24:03 #51
5428 crew  miss_sly
pi_107051385
Ik vind dat geel ook mooi, zowel patroon als kleur! Zo zonnig en warm.
pi_107051408
Ja, precies! Heb ik toch een beetje m'n Portugese tegels. :+
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 23:26:51 #53
5428 crew  miss_sly
pi_107051537
En zo komt dan toch alles weer goed :D
pi_107051912
De bonte kamer hier heb ik nog nooit besteld, maar ze hebben wel vaak leuke dingen. Alleen wat weinig op het moment.
Swiet, daar hebben we net besteld en ze zijn supersnel. O+
En ze hebben ook lampen! Is dit niet ook wat voor jullie:

Brendabaart, heb ik ook nog nooit besteld, maar ze hebben wel dat ritmische patroon in verschillende kleuren.

Deze heeft ook wel iets. Maar nog niet helemaal geloof ik.

Nouja, weer lekker verder zoeken! ;)
pi_107052069
Ik zoek nog wel naar een lamp, want de lamp die ik had gekocht is gedegradeerd tot een andere ruimte. :+ De kleur bruin staat net niet bij de tafel en ik wil liever iets kleurrijks. Maar ik ben nogal precies wat lampen betreft. Het jammere van veel lampen uit de jaren '70 vind ik dat ze er zo goedkoop plastic-achtig uitzien.

Die kleur is inderdaad mooi! Het patroon weet ik inderdaad niet.
pi_107052455
Zo'n lamp als wij hebben niks?

Het fijne van die lamp is dat het op tafel goed helder licht geeft maar door het gekleurde plastic krijg je een mooie kleur en dus warmte naar de rest van de kamer.
pi_107052487
Ja, dat is jammer he? Dat plastieke.
Ik herhaal Stiemie's tip nog maar eens: Neef Louis en Van Dijk en Ko.
Zitten vlakbij, en hebben ook lampen hangen en van alles.
Behang heb ik er niet gezien, maar ook niet naar gezocht.
En je kunt er lekker lunchen! Dat is ook wat waard. :Y)
pi_107052522
Ja, ik moet er echt eens langs. Ik ben nog op zoek naar nachtkastjes. Niet heel urgent, maar ik houd m'n ogen open.
pi_107052635
Zo'n oude NS-klok zou de keuken wel opfleuren:

Maar jemig, wat een prijs.
pi_107052716
Dit vind ik ook wel mooi:

pi_107052916
Haha, dat zou jullie keuken niet opfleuren, maar opvullen ben ik bang.
Die dingen zijn groot! :D

Dat is ook mooi, ja. :Y
Ik denk dat het wel interessant is om een behang te kiezen wat niet te glad is, althans niet teveel 2012. Om een beetje te breken in de sfeer, dat zou het wel ten goede komen.
Dit behang komt heel erg in de buurt van modern maar toch anders.
Ik houd niet zo van de moderne behangen met medaillons en barok-achtig thema. :@
pi_107053096
Jep, waar je het pas over had, m.b.t. zielloze nieuwbouwwoningen.
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 23:52:37 #63
5428 crew  miss_sly
pi_107053248
Die gele van oeke vond ik mooier, warmer.

Lampen, wij moeten ook nog twee lampen, dus ik kijk even mee. Morgen, want nu ga ik naár bed.
pi_107053334
Noh, niet zielloos! :o Wat was het nou?
Het stond in zo'n tijdschrift.
Ik heb van mijn moeder een bladkado gekregen, nu krijg ik lekker een paar maanden de VTwonen. Daar staan dat soort dingen in. :')
pi_107053484
:D!
pi_107053512

pi_107053619
Ja, weet je, het moet een leuke mix blijven. Net voor de verhuizing heb ik op aandringen van lief een kastje weggedaan. Het was ook een vreselijk ding. Leen bakker, lades vielen uit elkaar, geen idee wat erin te stoppen, uit pure wanhoop maar een leuk kleurtje gegeven. Het jezusbeeld dat ik al jaren verafschuw stond erop, samen met de ganesha's die mijn lief verzamelt (of beter gezegd, de ganesha's die mijn lief steevast krijgt als iemand naar India gaat omdat men denkt dat hij die verzamelt). Maar zo samen bij elkaar was het een dierbare aanblik voor me geworden.
pi_107053677
Dat geldt ook voor dat Kuifje-ding in de hal. Ik had er niks mee. Lief vindt het al jaren een geweldig ding. Het hing altijd bij zijn ouders. En nu hangt het dus bij ons. Inmiddels ben ik er ook aan gehecht.
pi_107053713
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:56 schreef Claudia_x het volgende:
:D!
Van die informatie, die fijn is om te lezen in de trein. :P

Welstrusten Miss! Ik zou ook moeten, maar P. is niet thuis en dan geniet ik ook wel van de stilte. :@

Die tweede zie ik niet, Wickie, maar die eerste is wel stoer!

Oh, zo'n kastje! Die had ik ook, mijn oude commode, die nog van mijn opa was geweest. Mijn moeder kon het niet aanzien dat we hem weg wilden doen, dus nu staat hij in haar huis lelijk maar dierbaar te wezen. O+
pi_107053717
Die blauwe is er ook in andere kleuren en jammer dat het plaatje eronder het niet doet. Dat is een Leitmotiv Louvre classic.
pi_107053775
Die tweede is niet mijn smaak, wickie (het plaatje doet het niet bij mij, dus ik weet niet zeker of we het over dezelfde lamp hebben). Ik zou ook wel een industriële lamp willen, het liefst duidelijk tweedehands, maar je ziet dat tegenwoordig toch ook wel weer heel veel. Ik weet het nog niet.

Jullie lamp daarentegen is geweldig. Waarvandaan ook alweer?
pi_107053866
Maar dat was tenminste nog een écht oud kastje, oeke. Dit was een waardeloos Leen Bakker-ding. :Y)

Als je hier komt ga ik sapjes voor je maken met de sapcentrifuge waar ik nu weer bij kan. :D
pi_107053880
Die in de woonkamer bij de tv? Die is gewoon van de Ikea :D
Wacht ik zoek hem even.

pi_107053883
Is dat een lamp die uit verschillende lampjes bestaat? Ik vind hem wel leuk, maar inderdaad niet zo passen.
Industriele lampen te over bij die twee winkels daar in Noord. Wel prijzig uiteraard! :Y)
pi_107053906
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:03 schreef wickie het volgende:
Die in de woonkamer bij de tv? Die is gewoon van de Ikea :D
Wacht ik zoek hem even.
Nee, nee, jullie eettafellamp. Die oranje. Dat was Design, toch?
pi_107053957
En ik wil toch gewoon andere keukengreepjes. Ik vind deze niet leuk. Ben ik nou een miepkont?
pi_107054027
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:04 schreef Claudia_x het volgende:
En ik wil toch gewoon andere keukengreepjes. Ik vind deze niet leuk. Ben ik nou een miepkont?
Heb je het aan tijd en zin om een duidelijke foto te maken?

Zou wel balen zijn -O- Kun je ze nog (kosteloos) ruilen dan?
pi_107054089
Oeh, sapjes! O+

Hm, Leen Bakker is inderdaad wel erg dicht in de buurt van waardeloos. Maar wel goeikoop.
We hebben nu net een kast gekocht, een grenen ding, bij de kringloop voor 30 euro.
We wilden goedkoop omdat we er een hoek uitzagen zodat hij langs de schoorsteen kan en in de nis ernaast.
Dat ding zit zo goed in elkaar! :o
Het voelde bijna als heiligschennis om erin te gaan zagen. Er zat geen spijker in, alles wat in mooie houtverbindingen gedaan.
We hebben het wel gedaan natuurlijk. >:)
Nu krijgen Ko en spruit hun eigen speelgoedkast.
pi_107054109
Ja die heb ik hierboven toen straks gepost. Dat is een Kartell. Ik ben daar nog steeds superblij mee. Ons huis is natuurlijk ook heel wit, maar hierdoor is dat in 1 klap niet storend meer. En geeft erg veel 'warmte'.
pi_107054145
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:06 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Heb je het aan tijd en zin om een duidelijke foto te maken?

Zou wel balen zijn -O- Kun je ze nog (kosteloos) ruilen dan?
Op deze foto zie je ze goed:

Ik vind ze te log, vooral gezien het dunne keukenblad. En ik zou ze niet ruilen, hoor. Dat ik van gedachten verander moet niet het probleem zijn van het keukenbedrijf.
pi_107054161
Ja, wel een miepkont, maar dat snappen wij wel hoor! En het houdt het topic interessant.
Wat voor greepjes zou je willen?
pi_107054172
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:07 schreef oeke het volgende:
Oeh, sapjes! O+

Hm, Leen Bakker is inderdaad wel erg dicht in de buurt van waardeloos. Maar wel goeikoop.
We hebben nu net een kast gekocht, een grenen ding, bij de kringloop voor 30 euro.
We wilden goedkoop omdat we er een hoek uitzagen zodat hij langs de schoorsteen kan en in de nis ernaast.
Dat ding zit zo goed in elkaar! :o
Het voelde bijna als heiligschennis om erin te gaan zagen. Er zat geen spijker in, alles wat in mooie houtverbindingen gedaan.
We hebben het wel gedaan natuurlijk. >:)
Nu krijgen Ko en spruit hun eigen speelgoedkast.
Foto! *O*
pi_107054234
Ik vind ze wel mooi Claudia, vind ze iig niet té dik. Maar smaken verschillen, ik hoop dat je dan iets vind wat jullie wel mooi vinden!

En nu ga ik op bed. Welterusten! :W
pi_107054244
En nee je bent geen miepkont, waarom denk je dat ons huis nog niet af is. R en ik zijn ook erg moeilijk daarin, alleen jou voordeel is is dat je goed bent in keuzes maken. Wij niet :')
pi_107054268
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:09 schreef oeke het volgende:
Ja, wel een miepkont, maar dat snappen wij wel hoor! En het houdt het topic interessant.
Wat voor greepjes zou je willen?
Ik heb werkelijk geen idee. Het gaat me ook vooral om het totaalplaatje en ik vind het lastig om een greepje te zien en me daar een totaalbeeld bij voor te stellen.

Complicerende factor is dat het dus een greepje moet zijn met precies de goede afmetingen, aangezien deze er nu in geboord zijn. Ik heb tegen beter weten in deze greepjes gekozen. We hadden al veel geld uitgegeven en waren murw, dus we wilden alleen maar greepjes waar we geen meerprijs voor hoefden te betalen. :') Deze zagen er het 'gewoonst' uit.
pi_107054279
Het lijkt wel of ze uitsteken? Dat het keukenblad korter is dan de greep? Of kan dat niet?

De kast is nog niet af hoor. We hadden een ladenkast gekocht, en thuis besloten we er deurtjes van te maken zodat Ko ze zelf open kan maken. Nouja dat geeft wat werk. :')
Ik heb geloof ik wel ergens een work in progress foto... Even zoeken.
pi_107054313
Ja, ze steken ook iets uit!

Ik denk ook dat dat het is. Ze zijn te groot.
pi_107054353
Ik hoop voor je dat de nieuwe greepjes passen, daar zijn mml niet echt standaard maten voor... Dus hou daar rekening mer met uitzoeken, de schroef gaten kunnen nml anders zitten...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_107054356
Hm, dat zou ik ook minder vinden geloof ik. Maar die afstand is volgens mij wel universeel hoor. Dus je zou ze makkelijk moeten kunnen vervangen.
pi_107054384
Oh, haha, ik dacht echt dat dat wel standaard was! :D
pi_107054440
:D

Ik kijk wel even. Ik weet ook wel dat ik het niet meteen hoef te veranderen, maar ik merk dat ik me eraan erger en dat gevoel weer probeer te verdrukken.
pi_107054516
Misschien kan ik het morgen wat beter relativeren. :')
pi_107054540
Aan onze huurwoningkeuken, die op zich niet zo mijn smaak was, heb ik me gek genoeg nooit geërgerd.
pi_107054681

Hij wordt oud-geel. En hij krijgt wrs van die porceleinen knoppen.

Oh, ik zou het ook even loslaten. Misschien is het omdat je nu zelf deze keus hebt gemaakt dat je er meer van kunt balen dan als het al voor je besloten is.
Laat het lekker een maand zitten, wie weet, ben je er dan al over heen.
pi_107054682
De maten zijn in zoverre universeel dat er een stuk of 20 gebruikelijke maten zijn, dus niet alles kan zomaar
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_107054799
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:19 schreef oeke het volgende:
[ afbeelding ]
Hij wordt oud-geel. En hij krijgt wrs van die porceleinen knoppen.

Oh, ik zou het ook even loslaten. Misschien is het omdat je nu zelf deze keus hebt gemaakt dat je er meer van kunt balen dan als het al voor je besloten is.
Laat het lekker een maand zitten, wie weet, ben je er dan al over heen.
Ja, het is zo'n idioot gevoel dat alles perfect moet zijn. Het is ook een soort overdrive waar ik in zit van het maandenlang dingen uitzoeken, me overal druk om maken, blijven wikken en wegen. Het is lastig los te laten. Daarom vind ik het ook wel fijn dat ik maandag weer aan het werk ga, want dan word ik gedwongen me op andere zaken te richten.

Het inrichten van een huis is een proces. Adem in, adem uit.
pi_107054815
En je kast wordt mooi! De vormen zijn behoorlijk rechttoe rechtaan.
pi_107054883
Een relatief eenvoudige oplossing is misschien in de andere hoek van de bank te gaan zitten voortaan.
pi_107054926
Ja, dat is het, even loslaten weer. En ademhalen. Soms is het goed om er juist wat afstand van te nemen.

Haha, ik ben benieuwd of mensen het opvalt dat hij zo in die nis valt. De ene la is heel diep en de ander ondiep. Ik vond dat best stoer van ons. ;)
pi_107054969
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:23 schreef Claudia_x het volgende:
Een relatief eenvoudige oplossing is misschien in de andere hoek van de bank te gaan zitten voortaan.
:D
pi_107055061
Ik vind jullie oplossing heel slim. Niet helemaal opnieuw zelf bouwen maar met iets bestaands werken.
pi_107055208
Oh, en deze zeefdruk vind ik lief.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')