abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107077147
Ha, wat leuk, Oej! Werk je soms voor de Ikea? ^O^

Grappig dat je met die opstelling van de bank komt. Ik zou daar aanvankelijk zelf niet op zijn gekomen, maar ik zag het bij een van de buren en het zag er leuk uit. De televisie staat bij hen inderdaad tegen dat korte stukje muur. Dat is een fijne plek voor de televisie want niet zo in het zicht.

Er is nu een reden om de bank niet zo neer te zetten: de deur tussen de gang en de woonkamer in bestaat bijna volledig uit glas en dus zouden we nogal te koop zitten. Voor de toekomst zou het een optie kunnen zijn omdat we natuurlijk iets voor het raam in de voordeur of de tussendeur kunnen hangen.

De boekenkast zou ik niet zo haaks op de muur willen zetten om een aantal redenen. We willen zoveel mogelijk een open ruimte en hebben daarom ook voor deze keukenopstelling gekozen. We merken eigenlijk al meteen dat we door de openheid anders gebruikmaken van de ruimte dan in ons oude appartement. We zitten bijvoorbeeld vaker aan de eettafel. Het bevalt ons heel goed!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107077246
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 19:18 schreef Juud79 het volgende:
Voor mij zou vooral ook het feit dat er kindjes zijn ervoor zorgen dat ik alles heel snel weer op orde en geregeld zou willen hebben.
Ja, absoluut. En dat maakt ook dat we veel hebben uitbesteed. We wilden niet te veel tijd met de kinderen missen (al is dat achteraf best tegengevallen). Daarom vind ik het nu wel vervelend om de kinderen een nachtje uit logeren te laten gaan. Maar het is voor onszelf nu even nodig in plaats van 'gewoon even fijn'. Maandag wil ik weer goed aan het werk kunnen.

En het komt ook goed. Ik voel me nu al zoveel beter. We hebben vanavond nog wat gerommeld: een lamp hier en daar opgehangen, het kinderkapstokje, het sleutelkastje, nog wat rommel opgeruimd. Het zijn geen noodzakelijke dingen, maar het woont gewoon een stuk lekkerder zo. O+
pi_107077341
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ha, wat leuk, Oej! Werk je soms voor de Ikea? ^O^

Grappig dat je met die opstelling van de bank komt. Ik zou daar aanvankelijk zelf niet op zijn gekomen, maar ik zag het bij een van de buren en het zag er leuk uit. De televisie staat bij hen inderdaad tegen dat korte stukje muur. Dat is een fijne plek voor de televisie want niet zo in het zicht.

Er is nu een reden om de bank niet zo neer te zetten: de deur tussen de gang en de woonkamer in bestaat bijna volledig uit glas en dus zouden we nogal te koop zitten. Voor de toekomst zou het een optie kunnen zijn omdat we natuurlijk iets voor het raam in de voordeur of de tussendeur kunnen hangen.

De boekenkast zou ik niet zo haaks op de muur willen zetten om een aantal redenen. We willen zoveel mogelijk een open ruimte en hebben daarom ook voor deze keukenopstelling gekozen. We merken eigenlijk al meteen dat we door de openheid anders gebruikmaken van de ruimte dan in ons oude appartement. We zitten bijvoorbeeld vaker aan de eettafel. Het bevalt ons heel goed!
Ja, daar zat ik ook al over te denken, dat die opstelling wel alle zicht wegneemt, maar dat kun je simpel oplossen door die 2 boekenplanken boven 'het kastgedeelte' naar een andere ruimte te verhuizen.

Maar, zoals gezegd, jij gaat er wonen, niet ik. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door OeJ op 21-01-2012 21:15:45 ]
pi_107077359
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 19:24 schreef Bleie het volgende:
Ik ben echt zo diep onder de indruk van hoe ver jullie al zijn! B's kamer had ik ook wel op orde de tweede dag, dat vond ik heel belangrijk, maar de rest heeft echt een stuk langer geduurd. En de zolder is nog steeds niet hoe ik het wil, maar dat is ook omdat het me fysiek niet lukt met die dikke buik.

Wat voor kleur worden de gordijnen eigenlijk? Misschien is het wel een idee om te wachten met iets met die muur doen tot die er zijn; misschien geeft dat al genoeg kleur in je kamer.
Goed punt. Het wordt het gordijn van de kleine staal (de grote staal is een heel andere stof overigens):

Dat gordijn brengt hopelijk iets meer warmte.
pi_107077415
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 21:04 schreef OeJ het volgende:

[..]

Ja, daar zat ik ook al over te denken, dat die opstelling wel alle zicht wegneemt, maar dat kun je simpel oplossen door die 2 boekenplanken boven 'het kastgedeelte' van de planken naar een andere ruimte te verhuizen.

Maar, zoals gezegd, jij gaat er wonen, niet ik. :P
Ik heb die opstelling van de bank wel overwogen met de boekenkast en de eettafel zoals ze nu staan. Dat is nog steeds wel een optie. De bank voor de schuifpui staat namelijk best tof! Nadeel is weer dat je vanaf de bank geen uitzicht hebt op de tuin straks. Al is het wel weer een bank die uitnodigt tot zijwaarts zitten en alle kanten opkijken. Dat doe ik nu als de kindjes achter de bank scharrelen om boeken van hun plank te pakken. Zo fijn is het om die nieuwe dingen aan je huis te ontdekken. O+
pi_107077463
En ik maar tegen mefke zeggen: "Nee hoor, geen probleem, zo'n licht interieur met allemaal witte muren." :')
pi_107077538
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 21:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb die opstelling van de bank wel overwogen met de boekenkast en de eettafel zoals ze nu staan. Dat is nog steeds wel een optie. De bank voor de schuifpui staat namelijk best tof! Nadeel is weer dat je vanaf de bank geen uitzicht hebt op de tuin straks. Al is het wel weer een bank die uitnodigt tot zijwaarts zitten en alle kanten opkijken. Dat doe ik nu als de kindjes achter de bank scharrelen om boeken van hun plank te pakken. Zo fijn is het om die nieuwe dingen aan je huis te ontdekken. O+
Je gordijnen zijn echt héél mooi, zouden ook goed in mijn interieur passen, maar ik ga nu weer verder lurken.
pi_107077793
Misschien lees ik er enorm overheen, maar wanneer komen de gordijnen? Ik zou daar even op wachten met keuze maken wat te doen met de muur.
Persoonlijk zou ik voor een mooi behangetje gaan.

en hoelaat en waar spreken we morgen af?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_107077959
PM, wickie! Goed dat je me eraan herinnert.

De gordijnen zouden niet al te lang meer moeten duren, hooguit een week of 2. Daar kunnen we wel op wachten. Volgens lief ontbreekt er hoogte tegen die muur en daar heeft hij gelijk in. Ik denk dat ik maar eens rond ga kijken naar een extra kast. We kunnen wel iets gebruiken met lades, want ik heb gemerkt dat ik kleine lades erg mis in onze nieuwe keuken!

Zoiets:

En dan dus óók behang. Maar goed, hoeft niet allemaal tegelijkertijd.
pi_107078004
Het suffe is dat dit 'probleem' opkomt doordat ik de hele tijd andere opstellingen in mijn gedachten heb gehad waarbij die nis opgevuld was met boekenkasten.
pi_107078047
Ik wou net zeggen "kijk eens bij Decennia Design hier in Tilburg" maar daar komt de foto vandaan _O-
pi_107078180
Hehe, ja, ik ken de zaak. Onze stoel komt er vandaan.
pi_107084247
Het ziet er al fijn uit zo, Claudia. De kinderkamers zijn inderdaad nog wat kaal/leeg, maar dat vult zich wel. Ik denk dat het ook wat 'leef'-tijd nodig heeft.
En wat betreft je behang, ik zou inderdaad ook wachten op je gordijnen.
Ik vind het ook nog moeilijk te zeggen welke kleur er nog 'nodig' is in je woonkamer. Door de rode stoel en je kleed en de bank en de gordijnen zou ik zelf niet zo gauw kiezen voor zo felgeel.
Ik ben heel benieuwd wat je gordijnen gaan toevoegen.

En dat ladenkastje is lief!
J heeft gelijk, ik denk dat jullie daar iets in de hoogte moeten doen. Je tv-meubel en het kindersetje zijn even hoog en dat maakt het wat saai misschien. Alhoewel ik denk dat een kleur erachter dat kan doorbreken. Behang of verf. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_107108901
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:41 schreef wickie het volgende:
Zo'n lamp als wij hebben niks?

[ afbeelding ]

Het fijne van die lamp is dat het op tafel goed helder licht geeft maar door het gekleurde plastic krijg je een mooie kleur en dus warmte naar de rest van de kamer.
Oh, ik had hier helemaal overheen gelezen! Zoals ik al zei vind ik die geweldig. We hebben de pendellamp toch opgehangen en ik vind hem bij nader inzien leuk staan! We laten het dus zo. Als de lamp aanstaat vind ik hem minder mooi, maar misschien helpt het als we een ander peertje kopen.
pi_107109046
Ik heb eigenlijk zoveel te vertellen over het nieuwe huis. Ik heb de indeling van het zitgedeelte weer wat omgegooid, ik heb nieuwe ideeën opgedaan voor de nis, en ik ontdek elke dag weer nieuwe, leuke dingen.

Vandaag was ik voor het eerst op zolder bezig terwijl het regende. Wat is dat getik op zolderramen geweldig. O+ Ook hebben we ontdekt dat we de plek van de lichtknop op zolder héél fijn vinden. Het is geen mooie oplossing maar wel een heel praktische. En ik ben zo blij met de vloer. Die heb ik nog steeds niet gedweild maar hij ziet er prima uit. Volgende week zaterdag gaan we waarschijnlijk wat schoonmaakspul ophalen om ingedroogde schoenstrepen weg te halen. Daar zitten er inmiddels door de werklieden en verhuizers wel wat van in.

Hoog op de agenda voor de komende tijd staan:
- nog meer lampen ophangen
- inloopmat bij de voordeur leggen
- iets kopen om de deur tussen woonkamer en hal te blinderen
- planken maken in de trapkast
pi_107109079
Oh, en het douchen in bad valt me ontzettend mee! Ik erger me er totaal niet aan. En ik heb een bijkomend voordeel ontdekt aan de vormen van het bad dat we gekozen hebben. De kindjes staan er minder wankel in omdat er minder ronde vormen in zitten.
pi_107109102
Wat ik ook nog wou zeggen: vandaag hebben we de oude woning schoongemaakt. Wat een rotklus is dat toch. Maar dat zit er dus ook weer op!
pi_107109328
*O* bank opgehaald en in jullie verse huis gespiekt *O*

Heeeeel mooi allemaal! En ik ben echt helemaal fan van de vloer. En ik vond hem helemaal niet hard.

Loeszie ik heb stiekem een beetje bij je naar binnen gegluurd :@

Wij zitten nu lekker op jullie oude bank, binnenkort maar eens stofstalen bestellen zodat we een nieuwe hoes kunnen uitzoeken.
Heel erg bedankt dat we hem mochten overnemen van jullie!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 22 januari 2012 @ 19:36:11 #144
100412 mefke79
komt goed!
pi_107109502
haha, wickie, jij hebt dus nu ook een mysinge? Bij Bemz zijn de hoezen heel goed en mooi, weet ik uit ervaring.

Claudia, ik heb even gemist waarom de kast niet alsnog naar de nis kan. Vanwege de kabelaansluiting alleen? Daar moet toch wel iets op te vinden zijn?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_107110188
Wil ik raamfolie bestellen, komt het bedrag uit op 145,20 euro.

pi_107110226
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:32 schreef wickie het volgende:
*O* bank opgehaald en in jullie verse huis gespiekt *O*

Heeeeel mooi allemaal! En ik ben echt helemaal fan van de vloer. En ik vond hem helemaal niet hard.

Loeszie ik heb stiekem een beetje bij je naar binnen gegluurd :@

Wij zitten nu lekker op jullie oude bank, binnenkort maar eens stofstalen bestellen zodat we een nieuwe hoes kunnen uitzoeken.
Heel erg bedankt dat we hem mochten overnemen van jullie!
Fijn dat 'ie nu een mooie plek heeft! En wij vonden het leuk om jullie als eerste bewonderaars te ontvangen. :Y)
pi_107110277
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:36 schreef mefke79 het volgende:

Claudia, ik heb even gemist waarom de kast niet alsnog naar de nis kan. Vanwege de kabelaansluiting alleen? Daar moet toch wel iets op te vinden zijn?
We komen 5 cm te kort om 4 kasten naast elkaar te kunnen zetten. Dan zouden we van 4,5 kast in onze oude woning naar 3 gaan, en dat is veel te weinig. Nu staan er 4 naast elkaar.

Maar het komt wel goed met die nis. En de opstelling voelt prima zo.
  Moderator zondag 22 januari 2012 @ 20:45:30 #148
5428 crew  miss_sly
pi_107113006
Leuk Wickie dat jullie al hebben kunnen spieken!

Het klinkt alsof je wat meer rust hebt gevonden, Claudia?
Wat betreft plakfolie: er is ook folie van een paar euro, dus je zou toch voor heel wat minder geld nog steeds mooi folie moeten kunnen vinden. Of is dit van bladgoud gemaakt? :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 23 januari 2012 @ 00:29:12 #149
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107125645
@Claudia
Waarom zet je niet een of twee delen vd boekenkast boven op zolder, naast de andere kasten?

Ik begrijp boekenwanden in een woonkamer nooit zo, het neemt zoveel ruimte in.

Tot zover mijn eerlijke mening/oordeel. ;)
  maandag 23 januari 2012 @ 00:38:38 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107125900
Hier staat er op zolder haaks op de muur een soort scheidingswand van Billy boekenkasten: aan iedere kant een van 60 en een van 80 en kops daartegenaan weer een van 60.

Maar die boekenwand van Claudia zou ik denk ik ook zo in de woonkamer doen :Y
Hoewel het doel uiteraard is een huis te vinden met een aparte mediakamer: boeken aan de ene wand, bank ervoor en een TV aan de andere wand, maar we dromen nog even verder :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')