Ja, absoluut. En dat maakt ook dat we veel hebben uitbesteed. We wilden niet te veel tijd met de kinderen missen (al is dat achteraf best tegengevallen). Daarom vind ik het nu wel vervelend om de kinderen een nachtje uit logeren te laten gaan. Maar het is voor onszelf nu even nodig in plaats van 'gewoon even fijn'. Maandag wil ik weer goed aan het werk kunnen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:18 schreef Juud79 het volgende:
Voor mij zou vooral ook het feit dat er kindjes zijn ervoor zorgen dat ik alles heel snel weer op orde en geregeld zou willen hebben.
Ja, daar zat ik ook al over te denken, dat die opstelling wel alle zicht wegneemt, maar dat kun je simpel oplossen door die 2 boekenplanken boven 'het kastgedeelte' naar een andere ruimte te verhuizen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ha, wat leuk, Oej! Werk je soms voor de Ikea?![]()
Grappig dat je met die opstelling van de bank komt. Ik zou daar aanvankelijk zelf niet op zijn gekomen, maar ik zag het bij een van de buren en het zag er leuk uit. De televisie staat bij hen inderdaad tegen dat korte stukje muur. Dat is een fijne plek voor de televisie want niet zo in het zicht.
Er is nu een reden om de bank niet zo neer te zetten: de deur tussen de gang en de woonkamer in bestaat bijna volledig uit glas en dus zouden we nogal te koop zitten. Voor de toekomst zou het een optie kunnen zijn omdat we natuurlijk iets voor het raam in de voordeur of de tussendeur kunnen hangen.
De boekenkast zou ik niet zo haaks op de muur willen zetten om een aantal redenen. We willen zoveel mogelijk een open ruimte en hebben daarom ook voor deze keukenopstelling gekozen. We merken eigenlijk al meteen dat we door de openheid anders gebruikmaken van de ruimte dan in ons oude appartement. We zitten bijvoorbeeld vaker aan de eettafel. Het bevalt ons heel goed!
Goed punt. Het wordt het gordijn van de kleine staal (de grote staal is een heel andere stof overigens):quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:24 schreef Bleie het volgende:
Ik ben echt zo diep onder de indruk van hoe ver jullie al zijn! B's kamer had ik ook wel op orde de tweede dag, dat vond ik heel belangrijk, maar de rest heeft echt een stuk langer geduurd. En de zolder is nog steeds niet hoe ik het wil, maar dat is ook omdat het me fysiek niet lukt met die dikke buik.
Wat voor kleur worden de gordijnen eigenlijk? Misschien is het wel een idee om te wachten met iets met die muur doen tot die er zijn; misschien geeft dat al genoeg kleur in je kamer.
Ik heb die opstelling van de bank wel overwogen met de boekenkast en de eettafel zoals ze nu staan. Dat is nog steeds wel een optie. De bank voor de schuifpui staat namelijk best tof! Nadeel is weer dat je vanaf de bank geen uitzicht hebt op de tuin straks. Al is het wel weer een bank die uitnodigt tot zijwaarts zitten en alle kanten opkijken. Dat doe ik nu als de kindjes achter de bank scharrelen om boeken van hun plank te pakken. Zo fijn is het om die nieuwe dingen aan je huis te ontdekken.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:04 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik ook al over te denken, dat die opstelling wel alle zicht wegneemt, maar dat kun je simpel oplossen door die 2 boekenplanken boven 'het kastgedeelte' van de planken naar een andere ruimte te verhuizen.
Maar, zoals gezegd, jij gaat er wonen, niet ik.
Je gordijnen zijn echt héél mooi, zouden ook goed in mijn interieur passen, maar ik ga nu weer verder lurken.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb die opstelling van de bank wel overwogen met de boekenkast en de eettafel zoals ze nu staan. Dat is nog steeds wel een optie. De bank voor de schuifpui staat namelijk best tof! Nadeel is weer dat je vanaf de bank geen uitzicht hebt op de tuin straks. Al is het wel weer een bank die uitnodigt tot zijwaarts zitten en alle kanten opkijken. Dat doe ik nu als de kindjes achter de bank scharrelen om boeken van hun plank te pakken. Zo fijn is het om die nieuwe dingen aan je huis te ontdekken.
Oh, ik had hier helemaal overheen gelezen! Zoals ik al zei vind ik die geweldig. We hebben de pendellamp toch opgehangen en ik vind hem bij nader inzien leuk staan! We laten het dus zo. Als de lamp aanstaat vind ik hem minder mooi, maar misschien helpt het als we een ander peertje kopen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:41 schreef wickie het volgende:
Zo'n lamp als wij hebben niks?
[ afbeelding ]
Het fijne van die lamp is dat het op tafel goed helder licht geeft maar door het gekleurde plastic krijg je een mooie kleur en dus warmte naar de rest van de kamer.
Fijn dat 'ie nu een mooie plek heeft! En wij vonden het leuk om jullie als eerste bewonderaars te ontvangen.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:32 schreef wickie het volgende:
bank opgehaald en in jullie verse huis gespiekt
Heeeeel mooi allemaal! En ik ben echt helemaal fan van de vloer. En ik vond hem helemaal niet hard.
Loeszie ik heb stiekem een beetje bij je naar binnen gegluurd![]()
Wij zitten nu lekker op jullie oude bank, binnenkort maar eens stofstalen bestellen zodat we een nieuwe hoes kunnen uitzoeken.
Heel erg bedankt dat we hem mochten overnemen van jullie!
We komen 5 cm te kort om 4 kasten naast elkaar te kunnen zetten. Dan zouden we van 4,5 kast in onze oude woning naar 3 gaan, en dat is veel te weinig. Nu staan er 4 naast elkaar.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:36 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, ik heb even gemist waarom de kast niet alsnog naar de nis kan. Vanwege de kabelaansluiting alleen? Daar moet toch wel iets op te vinden zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |