abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106898617

Turken op FOK!? ;(. Hè, wat doen die hier, waar komen ze vandaan?

Nou eigenlijk begon het hiermee. User IHVK opende dit prachtige topic. Hij vroeg zich oprecht af hoeveel Turken er op dit forum aanwezig waren.

De Turken op FOK! bleven natuurlijk niet stil en de één na de andere meldde zich in dit topic. Zoveel Turken op FOK!? Iedereen schrok er wel een beetje van. Het leek wel bijna een tsunami, :o.

Na een dubieuze start mondde het topic toch uit in slowchat en uiteindelijk gaven Triggershot en yvonne de doorslag en is het topic veranderd in een echte GC-reeks.
De eerste paar topics van deze mooie reeks bestonden opvallend genoeg uit monologen van stukovich, Triggershot en Emel. :Y). En af en toe ook dialogen tussen deze users, :Y. En iets tussen 2 van de drie, wat niemand begreep, :N.

IHVK, Burakius, Saban en één of andere kangoeroe lieten zich ook wel eens zien. Eigenlijk moet ik ook zeggen dat zonder Emel dit topic waarschijnlijk allang doodgebloed zou zijn, maar dat mag je niet zeggen, dus dat doe ik niet.

Enfin, later zijn er wat andere users bijgekomen en sommige zijn weggegaan.

Leuke dynamische boel dus! *O*.

- De vorige delen van deze reeks. -

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. }:|.
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, *O*.

- Statistieken van de Turken op FOK!-reeks. -

SPOILER: Memleketler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Memleketler (coğrafi bölgeler)!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
- En iedere vatandaş die ik vergeten ben, 14.gif.
pi_106898649
hihi
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_106898668
Ome Geert, kom der maar in!
Het is tijd voor verandering.
pi_106898673
Ik wist verder niks, en zo voel ik me op dit moment, dus ik ga maar slapen.

Bye bye
pi_106898760
Seems legit.
pi_106898776
:D
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_106898789
Morgen Vandaag vrij *O*

Moet wel gaan leren -O-
Woensdag Marketing tentamen :r
Donderdag Algemene Economie en Recht tentamen _O_
Vrijdag Engels tentamen! *O*
pi_106899029
shit! ik moet nog een presentatie maken voor woensdag.. whaaa
pi_106899155
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 01:35:32 #10
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106899222
Succes allebei.
Ik moet de komende weken ook leren. Shit man, nooit rust. Ben je blij dat er een tentamen voorbij is, ligt de volgende alweer op de loer. :{w
This isn't even my final form.
pi_106899555
De website van 9292ov (nieuwe naam: 9292) is gewijzigd. I like.
pi_106899602
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 01:35 schreef Levolution het volgende:
Succes allebei.
Ik moet de komende weken ook leren. Shit man, nooit rust. Ben je blij dat er een tentamen voorbij is, ligt de volgende alweer op de loer. :{w
Mhmmm, willen we niet allemaal terug naar de 'zorgeloze' basisschool? Geen verantwoordelijkheden en buitenspelen totdat het donker was.

Daarna kwam voortgezet onderwijs. Je vond het niet leuk, maar toen je op het middelbaar/hoger onderwijs zat, verlangde je weer naar het voortgezet onderwijs. En voor je het weet, ben je aan het werken en verlang je naar het mbo/hbo/wo.

Het leven is een een kreuepele teef zoals GenusButeo ooit eens zei. Een kreupele teef.
pi_106899761
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 02:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Mhmmm, willen we niet allemaal terug naar de 'zorgeloze' basisschool? Geen verantwoordelijkheden en buitenspelen totdat het donker was.

Daarna kwam voortgezet onderwijs. Je vond het niet leuk, maar toen je op het middelbaar/hoger onderwijs zat, verlangde je weer naar het voortgezet onderwijs. En voor je het weet, ben je aan het werken en verlang je naar het mbo/hbo/wo.

Het leven is een een kreuepele teef zoals GenusButeo ooit eens zei. Een kreupele teef.
Ook daarom; analfabeet zijn _O_
pi_106899851
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 02:17 schreef Weissman het volgende:

[..]

Ook daarom; analfabeet zijn _O_
Bosnegers, jagers en verzamelaars _O_
  dinsdag 17 januari 2012 @ 02:41:02 #15
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106899941
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 02:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarheid man, je wil altijd terug.
Je koestert de dingen als ze weg zijn en toch leren we er niet van. :')

De basisschool was echt anders tho. Na school was je ook echt vrij (behalve zo nu en dan topografie leren). Zorgeloos spelen, hutten bouwen. Ik zie nu wel dat ze op de basisschool steeds meer huiswerk krijgen. Prestatiegerichte maatschappij. De kinderen hebben het niet zo goed als wij hadden.
pi_106900012
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 02:41 schreef Levolution het volgende:

[..]

Waarheid man, je wil altijd terug.
Je koestert de dingen als ze weg zijn en toch leren we er niet van. :')

De basisschool was echt anders tho. Na school was je ook echt vrij (behalve zo nu en dan topografie leren). Zorgeloos spelen, hutten bouwen. Ik zie nu wel dat ze op de basisschool steeds meer huiswerk krijgen. Prestatiegerichte maatschappij. De kinderen hebben het niet zo goed als wij hadden.
Kinderen nu hebben wel allemaal snoep, iedere dag!
Na school kreeg ik een appel of banaan en dan was het wachten op de maaltijd in de avond :@
Kids nu krijgen koekjes, chocolade en andere heerlijkheden :9

Als kind had ik een Atari 2600 en en Nes 8 bit, dat waren een paar gekleurde pixels en duff geluidjes! nu hebben ze allemaal een Xbox of PS3, gave beelden en spelen tegen een kind aan de andere kant van de wereld! :7

Okay tegenwoordig zijn kinderen allemaal te dik en aan de ritalin en hebben een rugzakje maar daar krijgen ze dan ook een hoop voor terug! :')
  dinsdag 17 januari 2012 @ 03:00:37 #17
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106900072
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 02:50 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Kinderen nu hebben wel allemaal snoep, iedere dag!
Na school kreeg ik een appel of banaan en dan was het wachten op de maaltijd in de avond :@
Kids nu krijgen koekjes, chocolade en andere heerlijkheden :9

Als kind had ik een Atari 2600 en en Nes 8 bit, dat waren een paar gekleurde pixels en duff geluidjes! nu hebben ze allemaal een Xbox of PS3, gave beelden en spelen tegen een kind aan de andere kant van de wereld! :7

Okay tegenwoordig zijn kinderen allemaal te dik en aan de ritalin en hebben een rugzakje maar daar krijgen ze dan ook een hoop voor terug! :')
Niks mis met die luxeproducten voor het vermaak en de ontwikkeling van het kind, maar het gaat ten koste van belangrijkere dingen.

Zoals buitenspelen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:24:36 #18
359237 Teoman
Niets is voor niets..
pi_106906836
Ik zeg eerlijk toen ik klein was.. Was het niet zo van, aa mijn zoon is slecht in dit, laten we hem helpen steunen, bijles dit dat. Nee vriend, een 5? Één dikke smeck he weyyow.
pi_106907485
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:24 schreef Teoman het volgende:
Ik zeg eerlijk toen ik klein was.. Was het niet zo van, aa mijn zoon is slecht in dit, laten we hem helpen steunen, bijles dit dat. Nee vriend, een 5? Één dikke smeck he weyyow.
_O- _O_ _O-

Gew, old skool, turkse ouders, een bir opvoeding *)
pi_106907560
:')!

Geen smeck hier, wel teleurgestelde ouders, dat is nog erger al zeg ik het zelf :')
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:50:11 #21
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106907568
Ik heb medelijden met zulke mensen, vooral vaders, die zo zwak zijn dat ze kinderen (en vaak ook vrouwen) moeten slaan. Zielig ook voor die kinderen van hun.

Kun je net zo goed jezelf gelijk ophangen met zo'n zwaktebod.
AFC AJAX
pi_106907621

[ Bericht 83% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2012 12:52:19 ]
pi_106907674
ahahahaha
pi_106907739
Mja opzich, een corrigerende tik, bij kleine kinderen, is niet gelijk een ramp.
pi_106907800
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:50 schreef msnk het volgende:
Ik heb medelijden met zulke mensen, vooral vaders, die zo zwak zijn dat ze kinderen (en vaak ook vrouwen) moeten slaan. Zielig ook voor die kinderen van hun.

Kun je net zo goed jezelf gelijk ophangen met zo'n zwaktebod.
Het ligt eraan hè. Context, reden en bedoeling. Ik heb vroeger ook klappen gekregen (wel alleen van m'n ma) wanneer ik te ver ging. En met klappen bedoel ik niet bont en blauw, maar een tikje om grenzen aan te geven. Ik kreeg het heel af en toe en het doet heel even pijn, maar opvoedkundig gezien heeft het een groot (gunstig) effect. Niets mis mee. Kinderen zijn lastig en eigenwijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2012 13:00:34 ]
pi_106907834
niet lastig, wel eigenwijs!
pi_106907855
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:00 schreef JaleesaJoia het volgende:
Zou je ook moeten doen, je kind af en toe een paar slippers toe werpen ^O^
pi_106907923
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:57 schreef Ayca het volgende:
Mja opzich, een corrigerende tik, bij kleine kinderen, is niet gelijk een ramp.
Vooral als je kijkt naar het gedrag van sommige kinderen van tegenwoordig (ja, ja, daar is-ie weer).
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:04:28 #29
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106907933
Je bent wat mij betreft het label mensonwaardig als je denkt dat je kinderen moet slaan.

Een "corrigerende tik" is ook vaak genoeg onderwerp van discussie geweest in Nederland en aangezien mensen er toch verschillende definities op na houden zie ik dat ook gewoon als afranselen. Uitzonderingen voorbehouden.

Je weet voordat je kinderen krijgt dat kinderen heel lastig kunnen zijn en dat je vaak het geduld van een heilige moet opbrengen met ze. Het hebben van kinderen is al egoïstisch, als je daarnaast toch al weet dat je jezelf niet in toom kunt houden kun je beter al helemaal geen kinderen nemen.

In ieder geval, het ging hier om slaan en ik heb het zelf ook over slaan. Kun je zoveel nuanceren als je wil, slaan is een zwaktebod. Gooi jezelf van een brug als je ooit zoiets in je hoofd haalt, alsjeblieft. Sluit, als jij van je kind houdt, wel eerst een levensverzekering af zodat je kind in ieder geval niet als een arme sloeber hoeft te leven.

Van slaan komt niets goeds. Mensen die denken dat ze een goed mens zijn geworden mede dankzij het slaan zullen het later nog zelf meemaken. Dat gebeurt altijd.
AFC AJAX
pi_106907957
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:00 schreef JaleesaJoia het volgende:
Die twee woorden spreken elkaar ietwat tegen.
pi_106907966
hahah is niet nodig, hij luisterd best goed.. en de enkele keer dat hij dat niet doet, zeg ik dat ik tot 3 ga tellen als hij dan nog niet luisterd gaat hij naar bed.. maar voordat ik 1 kan zeggen luisterd hij al :D O+
pi_106908013
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:05 schreef JaleesaJoia het volgende:
hahah is niet nodig, hij luisterd best goed.. en de enkele keer dat hij dat niet doet, zeg ik dat ik tot 3 ga tellen als hij dan nog niet luisterd gaat hij naar bed.. maar voordat ik 1 kan zeggen luisterd hij al :D O+
Wacht maar tot dat ie 8-9 is.
pi_106908022
ach, dat duurt nog wel ff :D
pi_106908053
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:04 schreef msnk het volgende:
Het hebben van kinderen is al egoïstisch,
Ja, als je aan die kant van het spectrum staat is een discussie net zo goed als zinloos wat betreft kinderen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:09:18 #35
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106908055
Als hij straks wat ouder en automatisch slimmer wordt, weet hij dat er na '3' niks gaat gebeuren.
Dan is de machtsverdeling verschoven.
pi_106908076
nee hoor, hij weet dat hij bij 3 zn bed in moet en er niet meer uit mag ;)
dus er gebeurd wel degelijk wat :D
pi_106908086
Msnk is enig kind en heeft geen vervelende broertjes/zusjes meegemaakt en heeft makkelijk praten.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:10:22 #38
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106908089
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, als je aan die kant van het spectrum staat is een discussie net zo goed als zinloos wat betreft kinderen.
Mag jij mij vertellen waarom het hebben van een kind niet egoïstisch is?

quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:10 schreef Ayca het volgende:
Msnk is enig kind en heeft geen vervelende broertjes/zusjes meegemaakt en heeft makkelijk praten.
Ayca denkt dat ik alleen mijn eigen thuissituatie ken?
AFC AJAX
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:10:47 #39
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106908104
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:09 schreef JaleesaJoia het volgende:
nee hoor, hij weet dat hij bij 3 zn bed in moet en er niet meer uit mag ;)
dus er gebeurd wel degelijk wat :D
Ohja, overheen gelezen. :P

Maar wat als hij beseft dat hij weer uit bed kan stappen?
pi_106908119
het is nu aftellen tot godwin.
pi_106908131
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:10 schreef msnk het volgende:

[..]

Mag jij mij vertellen waarom het hebben van een kind niet egoïstisch is?
Ho. Niet de rollen omdraaien. Jij beweert dat het egoïstisch is. Mag jij mij vertellen waarom het wél zo is.
pi_106908147
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:10 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ohja, overheen gelezen. :P

Maar wat als hij beseft dat hij weer uit bed kan stappen?
dat beseft heeft hij al, maar hij is wel zo slim om dat niet te doen, want dan wordt de tijd in bed alleen maar langer!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:12:39 #43
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106908163
Al is het hebben van kinderen egoïstisch (hey, elke handeling die we verrichten komt voort uit egoïsme), wat verandert dat aan de zaak dat je zelf mag bepalen hoe jij dat kind opvoedt?
Lang leve het egoïsme. _O_
pi_106908177
HET LEVEN IS ZINLOOS; IEDEREEN GAAT DOOT :o
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:13:15 #45
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106908180
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ho. Niet de rollen omdraaien. Jij beweert dat het egoïstisch is. Mag jij mij vertellen waarom het wél zo is.
Ik kan geen redenen bedenken behalve persoonlijk gewin voor het hebben van kinderen. En het voortbestaan van de mens. Allemaal egoïstische redenen dus. Egoïstisch hoeft niet per se iets slechts te zijn hoor, zoals jij dat nu associeert, er is ook zoiets als 'goed egoïstisch' maar daardoor is het nog wel egoïstisch.
AFC AJAX
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:13:18 #46
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106908181
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:12 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

dat beseft heeft hij al, maar hij is wel zo slim om dat niet te doen, want dan wordt de tijd in bed alleen maar langer!
Kijk die Dog Whisperer aflevering van South Park. En dan hopen dat je kind niet zo sluw als Cartman wordt. :D
pi_106908205
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:13 schreef Levolution het volgende:

[..]

Kijk die Dog Whisperer aflevering van South Park. En dan hopen dat je kind niet zo sluw als Cartman wordt. :D
_O_ _O- _O_ _O- _O_

dat is ver uit de meest geniale aflevering ooit; epicly epic
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:14:39 #48
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106908223
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:12 schreef Levolution het volgende:
Al is het hebben van kinderen egoïstisch (hey, elke handeling die we verrichten komt voort uit egoïsme)
Dat dus.

Zelf bepalen hoe jij je kind opvoed vind ik wel erg conservatief. Sorry, maar kinderen slaan is gewoon zielig in mijn ogen.
AFC AJAX
pi_106908257
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:13 schreef Levolution het volgende:

[..]

hahaha die heb k al gezien...tsst
pi_106908265
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:14 schreef msnk het volgende:

[..]

Dat dus.

Zelf bepalen hoe jij je kind opvoedt vind ik wel erg conservatief. Sorry, maar kinderen slaan is gewoon zielig in mijn ogen.
op het internet afgeven hoe anderen hun kind opvoeden is ook zielig; in mijn ogen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:16:25 #51
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106908282
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:16 schreef Weissman het volgende:

[..]

op het internet afgeven hoe anderen hun kind opvoeden is ook zielig; in mijn ogen.
Dat mag jij vinden.
AFC AJAX
pi_106908308
SPOILER
pi_106910805
Whehe, 2 uur en 20 minuten met de trein naar Arnhem (voor werk; intakegesprek) gereisd om nu weer terug te gaan. Of zal ik nog eerst van Arnhem genieten? :~!
pi_106911114
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:23 schreef zarGon het volgende:
Whehe, 2 uur en 20 minuten met de trein naar Arnhem (voor werk; intakegesprek) gereisd om nu weer terug te gaan. Of zal ik nog eerst van Arnhem genieten? :~!
ga je verhuizen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_106911628
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:13 schreef msnk het volgende:

[..]

Ik kan geen redenen bedenken behalve persoonlijk gewin voor het hebben van kinderen. En het voortbestaan van de mens. Allemaal egoïstische redenen dus. Egoïstisch hoeft niet per se iets slechts te zijn hoor, zoals jij dat nu associeert, er is ook zoiets als 'goed egoïstisch' maar daardoor is het nog wel egoïstisch.
Ik geef je gelijk wat betreft 'positief egoïstisch, maar alsnog egoïstisch'. Het is alleen te makkelijk om het daarmee af te doen.

Waar je ook rekening mee mag houden is de perceptie van de verwekkers. Als zij op alle fronten het beste te bieden hebben aan een kind, is het dan niet egoïstisch om dat een kind te onthouden?

Het grappige is ook dat (de meeeeste) moeders geen egoïsten zijn, maar juist met hun onvoorwaardelijke liefde een van waardevolste 'dingen' zijn die je op deze aarde kan vinden.
pi_106911649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

ga je verhuizen?
Nope, :P. Afstand was de dealbreaker.
pi_106911746
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:47 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nope, :P. Afstand was de dealbreaker.
denk dat je een droom baan zou moeten krijgen wil je op die afstand gaan wonen van alles wat je bekend en dierbaar is
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:08:19 #58
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106912498
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik geef je gelijk wat betreft 'positief egoïstisch, maar alsnog egoïstisch'. Het is alleen te makkelijk om het daarmee af te doen.

Waar je ook rekening mee mag houden is de perceptie van de verwekkers. Als zij op alle fronten het beste te bieden hebben aan een kind, is het dan niet egoïstisch om dat een kind te onthouden?

Het grappige is ook dat (de meeeeste) moeders geen egoïsten zijn, maar juist met hun onvoorwaardelijke liefde een van waardevolste 'dingen' zijn die je op deze aarde kan vinden.
Evolutionair is die 'onvoorwaardelijke liefde' (=egoïsme) heel goed te verklaren. :@
pi_106912500
quote:

[..]

O+
pi_106912579
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

denk dat je een droom baan zou moeten krijgen wil je op die afstand gaan wonen van alles wat je bekend en dierbaar is
Op zich is (zo lang) reizen niet zo'n probleem, maar zo lang reizen met het OV wel. Nog geen rijbewijs (ben ermee bezig) en moest minimaal vier keer overstappen. Niet leuk.

En inderdaad, mijn dierbaren zijn me dierbaar.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:11:53 #61
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106912636
quote:

[..]

Wat betreft moeders heb je zeker een punt. Maar uiteindelijk wil zo'n moeder meestal/voornamelijk een kind omdat ze iemand wil om van te houden toch? Een kindje om op te voeden. Om te knuffelen. Dus toch weer egoïsme dan.

Maar waarom dan geen adoptie? Genoeg kinderen die sterven van de honger, of zelfs in Nederland genoeg kinderen die warme ouders willen. Waarom dan per se nóg een zieltje brengen op, een sowieso al overvolle, Aarde?

"Want anders is die niet echt van jou", hoor ik dan altijd, vooral van allochtonen ;( :'( Toppunt van (slechte!) egoïsme vind ik dat.
AFC AJAX
pi_106912788
Ik wilde nooit kinderen, maar toen ik zwanger bleek heb ik toch besloten om hem te houden, waarom? het was mn eigen domme schuld dat ik zwanger was en vond dat ik daar de verantwoordelijkheid voor moest nemen..is dat ook egoisme?

begrijp me niet verkeerd, mn hele leven draait om hem en ik hou meer van hem dan ik ooit in woorden uit kan drukken, maar alle bovengenoemde redenen zijn dus niet echt op mij van toepassing.. is het dan alsnog egoisme??
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:20:18 #63
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106912943
Nu moet ik oppassen met wat ik zeg, 'cause there's a momma in the house :P

Dat hangt ervan af wat jouw standpunt is wat betreft abortus denk ik. Ik durf het in zo'n geval niet te bestempelen als egoïsme per se, omdat hij dus een (voor jou achteraf leuk) 'ongelukje' was. En een moeder zul je ook niet al te makkelijk recht in haar gezicht zeggen van "hey! wat ben jij ongelofelijk egoïstisch zeg!".

Maar ik zeg je eerlijk, ik vind het persoonlijk wel veel knapper als mensen andermans kinderen opvoeden (kindjes die het moeilijk hadden) dan dat iemand nóg een kindje op deze wereld brengt. Maar dat hangt dus ook van mijn standpunt af wat betreft abortus. Voor mij is dat geen taboe-onderwerp.
AFC AJAX
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:23:21 #64
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106913066
Niet zolang geleden was er een topic dat ik wel interessant vond, ging het ook erover of het egoïstisch is of niet. Misschien vinden sommigen het ook interessant :P
Geen kinderwens
AFC AJAX
pi_106913264
ik ben tegen abortus.. behalve in bepaalde situaties zoals verkrachting of te oude/jonge leeftijd voor kinderen..

ik was wel te jong, maar had de mogelijkheid om voor het kind te zorgen, weliswaar zou het heel zwaar worden, maar nogmaals, ik had het zelf veroorzaakt en was inmiddels 3 maanden zwanger, dan is abortus imo moord ;)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:28:53 #66
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106913288
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:27 schreef JaleesaJoia het volgende:
ik ben tegen abortus.. behalve in bepaalde situaties zoals verkrachting of te oude/jonge leeftijd voor kinderen..

ik was wel te jong, maar had de mogelijkheid om voor het kind te zorgen, weliswaar zou het heel zwaar worden, maar nogmaals, ik had het zelf veroorzaakt en was inmiddels 3 maanden zwanger, dan is abortus imo moord ;)
Dat bedoel ik dus ;)
AFC AJAX
pi_106913538
wat bedoel je dus? :P
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:37:35 #68
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106913650
Jij bent wat betreft abortus een stuk conservatiever, dat begrijp en respecteer ik ook wel want je zegt erbij dat het in sommige gevallen wel moet kunnen. Mensen die abortus per definitie niet goedkeuren kan ik sowieso niet serieus nemen.

Dan ga ik je ook niet gelijk als een egoïst bestempelen :P En al zou ik dat wel doen, who the fuck cares? Ik bedoel het gewoon ter aanvulling op de discussie die we hadden. Niemand heeft de waarheid in pacht.

Ongelukje, jij bent er blij mee en hij later ook hoop ik O+
AFC AJAX
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:42:36 #69
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106913855
Red de wereld, houd het bij twee kinderen

Jullie lezen het mensen, hou het bij twee!!! :P
AFC AJAX
pi_106916479
We leven niet in China. :')

Als iemand meer kinderen wil moet dat gewoon kunnen imo. Moet je ze wel kunnen onderhouden natuurlijk :) kinderbijslag ed mogen dan ook afgeschaft worden wmb..
  dinsdag 17 januari 2012 @ 17:15:15 #71
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106917652
Ik vind kinderbijslag erg omslachtig ja, maar zolang mensen (veel) kinderen willen hebben gaan ze het nodig hebben ):O

<insert inek saban filmpje over kinderbijslag>
AFC AJAX
pi_106919558
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:37 schreef msnk het volgende:
Jij bent wat betreft abortus een stuk conservatiever, dat begrijp en respecteer ik ook wel want je zegt erbij dat het in sommige gevallen wel moet kunnen. Mensen die abortus per definitie niet goedkeuren kan ik sowieso niet serieus nemen.

Dan ga ik je ook niet gelijk als een egoïst bestempelen :P En al zou ik dat wel doen, who the fuck cares? Ik bedoel het gewoon ter aanvulling op de discussie die we hadden. Niemand heeft de waarheid in pacht.

Ongelukje, jij bent er blij mee en hij later ook hoop ik O+

ongelukje klinkt zo zielig.. noem het ''niet gepland'' :)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:17:11 #73
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106920006
Sowieso wil ik 3 à 4 kinderen. Lekker ravotten in huis, boomhutten bouwen, gamen.
Met kinderen kun je je eigen jeugd herleven. _O_
pi_106920260
Je vergeet je vrouw die door alle drukte niet meer voor haar zelf kan zorgen. Dus of je het genot van een paar kinderen wil inruilen voor kuisheid is de vraag.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:35:28 #75
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106920705
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:23 schreef Weissman het volgende:
Je vergeet je vrouw die door alle drukte niet meer voor haar zelf kan zorgen. Dus of je het genot van een paar kinderen wil inruilen voor kuisheid is de vraag.
Daarom met een echte vrouw trouwen en niet één of andere Anita.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:40:28 #76
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106920863
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:35 schreef Levolution het volgende:

[..]

Daarom met een echte vrouw trouwen en niet één of andere Anita.
Levo wil trouwen? :9
AFC AJAX
pi_106920962
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:17 schreef Levolution het volgende:
Sowieso wil ik 3 à 4 kinderen. Lekker ravotten in huis, boomhutten bouwen, gamen.
Met kinderen kun je je eigen jeugd herleven. _O_
Twee.

Eén zoon en één dochter. Beiden met een dubbele voornaam.

O+.
pi_106920979
Julis :*
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:46:14 #79
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106921039
Aldim, verdim, ben seni yendim
Kaçtin, sattin, bes paraya sattin

Düsledim kayboldum, konustum ziyan oldum
Eskinin huzurunda el pençe divan durdum
Ah, devrimim benim, nedir senden çektigim
Sen gelmedin ama ben degistim

Agla, agla, geçer.
AFC AJAX
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:49:17 #80
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106921141
Deniz Özbey kan niet zingen!
AFC AJAX
pi_106921155
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:44 schreef EL_Presidente het volgende:
Julis :*
Ik moet eigenlijk telkens glimlachen wanneer jij zo post. Jij typt het alleen, ik maak het werkelijkheid. Leuk dat je mij telkens herinnert aan haar zachte ondeugende lippen. O+.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:50:00 #82
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106921165
Oooooohhh Yz, stouterd.
AFC AJAX
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:52:32 #83
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_106921242
:')
pi_106921433
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik moet eigenlijk telkens glimlachen wanneer jij zo post. Jij typt het alleen, ik maak het werkelijkheid. Leuk dat je mij telkens herinnert aan haar zachte ondeugende lippen. O+.
ik heb de perfecte neus voor haar xxxx ^O^
pi_106921448
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:50 schreef msnk het volgende:
Oooooohhh Yz, stouterd.
Jüliş! :~!

Rawwrrr.
pi_106921520
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:57 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

ik heb de perfecte neus voor haar xxxx ^O^
Oi. Let op je woorden, anders heb je straks een snuitje als Voldemort.
pi_106921573
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Oi. Let op je woorden, anders heb je straks een snuitje als Voldemort.
>:)
pi_106921668
Thank You for Smoking (2005) is een toffe film.
pi_106921724
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:46 schreef msnk het volgende:
Aldim, verdim, ben seni yendim
Kaçtin, sattin, bes paraya sattin

Düsledim kayboldum, konustum ziyan oldum
Eskinin huzurunda el pençe divan durdum
Ah, devrimim benim, nedir senden çektigim
Sen gelmedin ama ben degistim

Agla, agla, geçer.
MvÖ
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:09:24 #91
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106921816
AFC AJAX
pi_106921863
quote:
Mooie vrouwen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:11:40 #93
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106921890
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:10 schreef zarGon het volgende:

[..]

Mooie vrouwen.
Hahahahaha, cultuurbarbaar :6 Beetje open minded blijven he!
AFC AJAX
pi_106922196
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:06 schreef Ayca het volgende:

[..]

MvÖ
Ayça wanneer gaan we bunga bunga doen :9~
pi_106922374
Nooit. K, bye.
pi_106922396
quote:
De rest is ook niet om aan te horen. :')
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:25:36 #97
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106925473
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:40 schreef msnk het volgende:

[..]

Levo wil trouwen? :9
Njah, trouwen/samenwonen. Maakt voor mij geen donder uit.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:44 schreef zarGon het volgende:

[..]

Twee.

Eén zoon en één dochter. Beiden met een dubbele voornaam.

O+.
Twee is net te weinig, vind ik. Te weinig trammelant dan. Ev dedigin moet gewoon een bende zijn. :D
pi_106925583
Ai aii, 1,5 week vakantie en dan aan den afstudeerscriptie beginnen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:28:16 #99
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106925594
Van die mensen die beweren dat ze geen homofoob zijn maar altijd op het eind van hun verhaal disclaimen dat ze zelf wel hetero zijn. :')
Dat maakt je dan toch automatisch homofoob?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:29:15 #100
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106925634
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:28 schreef xminator het volgende:
Ai aii, 1,5 week vakantie en dan aan den afstudeerscriptie beginnen.
Kerel is alweer zo ver. Büyüdün adam oldun. OKU OGLUM, OKU.

SPOILER
pi_106925926
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:28 schreef Levolution het volgende:
Van die mensen die beweren dat ze geen homofoob zijn maar altijd op het eind van hun verhaal disclaimen dat ze zelf wel hetero zijn. :')
Dat maakt je dan toch automatisch homofoob?
Hoe maakt dat je automatisch homfoob?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:36:45 #102
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106926047
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:34 schreef Ayca het volgende:

[..]

Hoe maakt dat je automatisch homfoob?
Blijkbaar heb je dan moeite met de gedachte dat iemand wel eens zou kunnen denken dat je homoseksueel bent omdat je het opneemt voor homo's, alsof het iets ergs is dat iemand dat van je denkt.
pi_106926096
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:29 schreef Levolution het volgende:

[..]

Kerel is alweer zo ver. Büyüdün adam oldun. OKU OGLUM, OKU.

SPOILER
Alleen omdat jij het zegt, zal ik het doen ook!

Off off hiena nog masterscriptie, daarna post-master scriptie. Studeren ftw! :') :D
pi_106926382
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:36 schreef Levolution het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je dan moeite met de gedachte dat iemand wel eens zou kunnen denken dat je homoseksueel bent omdat je het opneemt voor homo's, alsof het iets ergs is dat iemand dat van je denkt.
Achja.. (de meeste) mensen vinden het nu eenmaal belangrijk wat anderen van hun vinden, ookal zeggen ze van niet. :P
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:44:40 #105
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106926413
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:23 schreef Ayca het volgende:

[..]

De rest is ook niet om aan te horen. :')
Et tu, Ayça?
AFC AJAX
pi_106926452
Was naar die accountancy open dag.. vond het helemaal niets :') maar succes :P!
pi_106926532
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:44 schreef msnk het volgende:

[..]

Et tu, Ayça?
Sorry, dat gebrabbel kan me echt niet bekoren.
pi_106926537
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:45 schreef Ayca het volgende:
Was naar die accountancy open dag.. vond het helemaal niets :') maar succes :P!
Wie gaat er ook naar nyenrode :')
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:47:58 #109
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106926567
Nyenrode is toch t beste voor accountancy?
AFC AJAX
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:49:38 #110
123545 DatMeenJeNiet
pi_106926643
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:47 schreef msnk het volgende:
Nyenrode is toch t beste voor accountancy?
En gelijk de enige WO-studie helaas.

Ik wou ook accountancy studeren, maar op de Nyenrode betekent dat dat je vier dagen per week werkt en één dag college hebt. Je verdient best wat geld, maar zo'n 9-tot-5-leven trek ik echt nog niet. :')
pi_106926660
Neen, was zo.
Nu boeit het niet echt meer en heeft het geen toegevoegde waarde meer.

Niet de enige plek, je kunt ook
Naar VU, UVA, ERAsmus, RUG etc. Tot en met master kun je nog voltijd, post master moet je deeltijd omdat je 3 jaar praktijkstage dient te doen.
pi_106926699
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:47 schreef xminator het volgende:

[..]

Wie gaat er ook naar nyenrode :')
Enige die het op WO niveau aanbiedt?
Daarna wel de hele dag in Utrecht doorgebracht, dus dat wel leuk :D :')
pi_106926759
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:50 schreef Ayca het volgende:

[..]

Enige die het op WO niveau aanbiedt?
Daarna wel de hele dag in Utrecht doorgebracht, dus dat wel leuk :D :')
Wtf.. Google accountancy en een wereld zal openen, is echt niet de enige. Elk
Respectabele uni biedt accountancy aan.
pi_106926870
Ja oke, maar niet in de vorm die nyerode aanbiedt. :P
pi_106926947
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:54 schreef Ayca het volgende:
Ja oke, maar niet in de vorm die nyerode aanbiedt. :P
Eeh dat bieden ze ook aan hoor... Precies hetzelfde!!
pi_106927023
Alleen de vraag is, kun jij wel een accountantskantoor vinden dat bereid is om een fors bedrag te investeren in jou?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 21:00:57 #117
123545 DatMeenJeNiet
pi_106927228
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:50 schreef xminator het volgende:
Neen, was zo.
Nu boeit het niet echt meer en heeft het geen toegevoegde waarde meer.

Niet de enige plek, je kunt ook
Naar VU, UVA, ERAsmus, RUG etc. Tot en met master kun je nog voltijd, post master moet je deeltijd omdat je 3 jaar praktijkstage dient te doen.
Via bijvoorbeeld de VU ben je dan toch al gauw een jaar of 6-7 bezig tot je alle papiertjes bezit toch? Heb me destijds wel ingelezen, maar is lang geleden. :+

Ik ga voor Spatial, Transport and Environmental Economics als master. Misschien dat ik later in mijn leven nog de accountancy-kant opga. Het ligt me wel erg namelijk. Maar met die langstudeerboete en dergelijke kan ik me gekloot even niet veroorloven. :')
pi_106927415
Denk niet dat dat echt een probleem is, er was daar ook een 'banenmarkt' waar je vragen kon stellen ed, heb ook een uitnodiging gekregen van een bedrijf om eens langs te komen maar dat ga ik maar afzeggen, zag het mezelf echt niet doen voor een groot deel van m'n leven. :')

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2012 21:04:25 ]
  dinsdag 17 januari 2012 @ 21:45:03 #119
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106929706
Das pech, spam weg.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_106937504
Over een paar uurtjes gaat Wikipedia voor een dag op zwart.
pi_106938949
quote:
17s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:45 schreef zarGon het volgende:
Over een paar uurtjes gaat Wikipedia voor een dag op zwart.
Ik maar denken waarom is Wikipedia, Youtube en Facebook's logo doorstreept met STOP CENSORSHIP... :P
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_106939561
Google op zwart zou pas echt erg zijn.
  woensdag 18 januari 2012 @ 07:31:30 #123
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_106939631
quote:
10s.gif Op woensdag 18 januari 2012 07:17 schreef Ayca het volgende:
Die bestaat toch? zo'n site voor eco freaks die denken dat zwarte piksels minder doen en dus minder energie kosten. Ik ben alleen de naam even kwijt.

Trouwens het is geen pro wilder site van zie je wel die zwarte pixels w/
Dwannie is like god is rubbing your tummy
pi_106939684
Nee nee, dit heeft te maken met sopa. Google t maar.
pi_106943218
quote:
10s.gif Op woensdag 18 januari 2012 07:17 schreef Ayca het volgende:
Is ook echt een worst-case-scenario. Alleen beseffen veel mensen het niet.
pi_106943568
Google is mijn vriend, dus ja dat zou erg zijn.
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:27:37 #127
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106943671
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:09 schreef Weissman het volgende:

[..]

Is ook echt een worst-case-scenario. Alleen beseffen veel mensen het niet.
Bing staat al te trappelen. De menigte volgt toch wat de Amerikanen doen (zie Facebook en Twitter) dus echt super erg zal het niet zijn.

Ik zou 't wel kut vinden ja.
AFC AJAX
pi_106943919
-Rabia Al-Basri
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:52:19 #129
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106944278
quote:
U jelly brah? Vergeet de Super Cup niet _O_

:P
AFC AJAX
pi_106945473
quote:
Laat weer zien hoe achterlijk de gemiddelde FB-supporter is :')
pi_106945543
Laatste paar jaar gaat het wel zo :D

Alleen dit jaar worden ze wel kampioen, omdat Fener een zwaar seizoen achter de rug heeft.
pi_106945622
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:33 schreef xminator het volgende:

Alleen dit jaar worden ze wel kampioen, omdat Fener een zwaar seizoen achter de rug heeft. niks meer kan omkopen.
Fixed.
pi_106945815
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:35 schreef Weissman het volgende:

[..]

Fixed.
:') een aantal key spelers zijn weg en toch stond Fenerbahce een tijd nog 1e en nu 2e. Dat terwijl trabzondspor vorig jaar 2e stond en nu opeens 10e.

We zien wel wie aan omkopen deed en wie niet.
pi_106945845
Ik snap nog steeds niet dat jullie geloven dat ze onschuldig zijn :') Hoe hypocriet kan je zijn :')
pi_106945994
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:43 schreef Weissman het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat jullie geloven dat ze onschuldig zijn :') Hoe hypocriet kan je zijn :')
Ik geloof best dat het een en ander is gebeurt. Maar hypocriet zijn is doen alsof andere clubs niks gedaan hebben, want galatasaray heeft ook omgekocht in het verleden. Dat weet iedereen ook.
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:50:56 #136
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106946058
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:33 schreef xminator het volgende:
Misschien een beetje :@

Maar daar tegenover staat bij jullie wel altijd die 6-0 :') En kwartfinale CL (terwijl Galatasaray de halve finale speelde van de Europa Cup).

Aight, ik zie net dat DWS Amsterdam Fener er ooit uitknikkerde (Europa Cup) _O_ Jwz :7
AFC AJAX
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:20:19 #137
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106947089
Yes, uitstel van executie. Belangrijk hertentamen gehaald met een 7,5; nog geen langstudeerdersboete.
Nog wel wat kritieke tentamens te gaan. :{
pi_106947845
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:30 schreef Weissman het volgende:

[..]

Laat weer zien hoe achterlijk de gemiddelde FB-supporter is :')
Feitelijk klopt het volledig ;)
-Rabia Al-Basri
pi_106956975
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:48 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik geloof best dat het een en ander is gebeurt. Maar hypocriet zijn is doen alsof andere clubs niks gedaan hebben, want galatasaray heeft ook omgekocht in het verleden. Dat weet iedereen ook.
Dat geloven alleen supporters van febe. een beetje kinderachtig he, zij doen het dus dan mag ik het ook- mentaliteit :')

Maar het gaat niet om GS nu, probeer er niet over heen te lullen :P

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2012 17:43:59 ]
  woensdag 18 januari 2012 @ 18:37:52 #140
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106959083
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:20 schreef Levolution het volgende:
Yes, uitstel van executie. Belangrijk hertentamen gehaald met een 7,5; nog geen langstudeerdersboete.
Nog wel wat kritieke tentamens te gaan. :{
Troostje, je hoeft die langstudeerbullshit maar per maand te betalen als ik het goed heb. Dus je hoeft niet gelijk die 3000 euro neer te pompen.
AFC AJAX
pi_106959361
Langstudeerboete krijg je pas achter volgens mij.
Als je per maand moet betalen zou het anders nog steeds 300 euro per maand zijn. Je krijgt dus 3000 euro extra op je studieschuld (denk ik)
  woensdag 18 januari 2012 @ 18:46:58 #142
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106959442
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Langstudeerboete krijg je pas achter volgens mij.
Als je per maand moet betalen zou het anders nog steeds 300 euro per maand zijn. Je krijgt dus 3000 euro extra op je studieschuld (denk ik)
Niet iedereen heeft een jaar vertraging, dan hoef je ook niet voor een heel jaar te betalen bedoelde ik te zeggen. Als ik zo zijn post lees valt het qua vertraging wel mee(?) en hoeft hij dus niet 3000 euro te betalen.
AFC AJAX
pi_106960696
joehoeeee
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:25:46 #144
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106960929
Ik hoor steeds andere dingen:
3000 euro in één keer ophoesten, 3000 euro bij je studieschuld op, nu hoor ik voor het eerst dat het per maand mag. Ik weet ook niet meer wat het is.
Wat betreft de vertraging: ik heb 1 jaar nu. Als ik in het tweede halfjaar bepaalde tentamens niet haal, heb ik nog een jaar extra, omdat ik mijn bachelorproject pas na het behalen van die tentamens mag doen.

Hoe dan ook. Mocht het zover komen, hoop ik echt dat het gewoon bij de studieschuld op komt. Later betalen is een eitje. Nu betalen is fucked up, of het nou in één keer of per maand is.
pi_106961055
quote:
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:32:38 #146
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106961175
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:25 schreef Levolution het volgende:
Ik hoor steeds andere dingen:
3000 euro in één keer ophoesten, 3000 euro bij je studieschuld op, nu hoor ik voor het eerst dat het per maand mag. Ik weet ook niet meer wat het is.
Wat betreft de vertraging: ik heb 1 jaar nu. Als ik in het tweede halfjaar bepaalde tentamens niet haal, heb ik nog een jaar extra, omdat ik mijn bachelorproject pas na het behalen van die tentamens mag doen.

Hoe dan ook. Mocht het zover komen, hoop ik echt dat het gewoon bij de studieschuld op komt. Later betalen is een eitje. Nu betalen is fucked up, of het nou in één keer of per maand is.
Hm dat zou ook nog wel kunnen ja, maar de maanden dat je geen vertraging hebt hoef je niet te betalen is wat ik bedoel te zeggen :P Er zijn mensen die beweren dat je met twee maanden vertraging bijvoorbeeld ook gewoon 3000 moet lappen en dat is gewoon niet zo! Het is echt per maand vertraging. Maar oké, jij loopt dan gewoon nóg een jaar achter... Dat is wel minder inderdaad.

Hoop voor je dat je het gewoon haalt dan!

Dit is iig wat ik er over kan vinden wat betreft direct of in termijnen. Niet veel dus.
quote:
Moet ik de volle boete betalen als ik maar een paar maanden uitloop?
Nee, de boete geldt per uitgelopen maand, wat neerkomt op 250 euro. Wie vier maanden te lang studeert, betaalt dus duizend euro extra. Of de boete vooruit moet worden voldaan, of in termijnen wordt geheven is nog niet bekend.
En als je het wel gelijk moet betalen, kun je dan niet een voorschotje/lening vragen aan je ouders of zo? Ik ken jouw situatie natuurlijk niet dus als dat niet kan heb ik niks gezegd.
AFC AJAX
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:33:25 #147
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106961205
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:29 schreef zarGon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hahahahaha _O- Oh, die is wel erg goed :@

Deze is wel erg herkenbaar voor mij }:|

AFC AJAX
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:38:37 #148
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106961437
quote:
11s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:32 schreef msnk het volgende:

[..]

Hm dat zou ook nog wel kunnen ja, maar de maanden dat je geen vertraging hebt hoef je niet te betalen is wat ik bedoel te zeggen :P Er zijn mensen die beweren dat je met twee maanden vertraging bijvoorbeeld ook gewoon 3000 moet lappen en dat is gewoon niet zo! Het is echt per maand vertraging. Maar oké, jij loopt dan gewoon nóg een jaar achter... Dat is wel minder inderdaad.

Hoop voor je dat je het gewoon haalt dan!

Dit is iig wat ik er over kan vinden wat betreft direct of in termijnen. Niet veel dus.

[..]

En als je het wel gelijk moet betalen, kun je dan niet een voorschotje/lening vragen aan je ouders of zo? Ik ken jouw situatie natuurlijk niet dus als dat niet kan heb ik niks gezegd.
Nog niet bekend dus. Vandaar dat ik er allemaal andere dingen over hoor.
Dat van het aantal maanden klopt inderdaad wel.

Ik word al geholpen van huis uit. Ik heb zelf ook wat bij elkaar gespaard en ga binnenkort ook werken. Wat ik ga verdienen/sparen is voldoende om het te betalen. Maar wel zonde als je 3000 euro bij elkaar spaart en voor deze shit uit moet geven. Van thuis uit zouden ze uiteraard alles doen om mij aan de studie te houden, maar ik voel me best wel een loser als ik die 3000 euro niet zelf betaal. Mijn huurprijs is bijna 400 euro. De student wordt echt smerig kaalgeplukt. :')

Maar ben nog altijd wel blij dat je in Nederland ondanks alles over de middelen beschikt om te studeren. Het had slechter gekund. Alleen denk ik dat het voor sommige mensen straks erg moeilijk gaat worden.
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:46:13 #149
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106961742
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:38 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik word al geholpen van huis uit. Ik heb zelf ook wat bij elkaar gespaard en ga binnenkort ook werken. Wat ik ga verdienen/sparen is voldoende om het te betalen. Maar wel zonde als je 3000 euro bij elkaar spaart en voor deze shit uit moet geven. Van thuis uit zouden ze uiteraard alles doen om mij aan de studie te houden, maar ik voel me best wel een loser als ik die 3000 euro niet zelf betaal. Mijn huurprijs is bijna 400 euro. De student wordt echt smerig kaalgeplukt. :')

Maar ben nog altijd wel blij dat je in Nederland ondanks alles over de middelen beschikt om te studeren. Het had slechter gekund. Alleen denk ik dat het voor sommige mensen straks erg moeilijk gaat worden.
Je hebt gelijk, 3000 euro is ook veel en zonder voor zoiets. Als het je lukt zonder nog een jaar vertraging, goed zo ^O^ Maar anders heb je dus gelukkig een vangnet ;)

En je hoeft je echt geen loser te voelen als je hulp ontvangt hoor. Ken er nog zo één, een vriend van me, die is dan weliswaar 26 nu en bijna alles werd door papa betaald maar voelt zich nu ineens te trots om geld van hem te accepteren om een eventuele master te bekostigen.

Ik kan het wel snappen aan de ene kant, maar vind het niet verstandig. Het gaat om je toekomst, maak het niet onnodig moeilijker voor jezelf. Wees juist blij dat er mensen zijn die je willen helpen, accepteer het en bedank ze! Ken ook genoeg mensen die alles maar dan ook echt alles zelf moeten bekostigen, wow denk ik dan ;(

En je hebt helemaal gelijk, hier in Nederland is het vergeleken met de meste landen gewoon geweldig geregeld. Zelfs met al deze nieuwe bullshit-regels, daarom kan men het zich ook veroorloven om het zomaar in te voeren natuurlijk }:|
AFC AJAX
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:50:28 #150
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106961903
quote:
11s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:46 schreef msnk het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, 3000 euro is ook veel en zonder voor zoiets. Als het je lukt zonder nog een jaar vertraging, goed zo ^O^ Maar anders heb je dus gelukkig een vangnet ;)

En je hoeft je echt geen loser te voelen als je hulp ontvangt hoor. Ken er nog zo één, een vriend van me, die is dan weliswaar 26 nu en bijna alles werd door papa betaald maar voelt zich nu ineens te trots om geld van hem te accepteren om een eventuele master te bekostigen.

Ik kan het wel snappen aan de ene kant, maar vind het niet verstandig. Het gaat om je toekomst, maak het niet onnodig moeilijker voor jezelf. Wees juist blij dat er mensen zijn die je willen helpen, accepteer het en bedank ze! Ken ook genoeg mensen die alles maar dan ook echt alles zelf moeten bekostigen, wow denk ik dan ;(

En je hebt helemaal gelijk, hier in Nederland is het vergeleken met de meste landen gewoon geweldig geregeld. Zelfs met al deze nieuwe bullshit-regels, daarom kan men het zich ook veroorloven om het zomaar in te voeren natuurlijk }:|
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet zo'n arrogante zak met misplaatste trots. Ik accepteer graag hulp. Maar zoals het er nu op lijkt, kan ik dat geld zelf ook bij elkaar krijgen. Om dan uit mijn neus te zitten vreten, omdat anderen het toch wel betalen voor me, dat vind ik dan weer niks. Zeker niet omdat ik die vertraging deels aan mijn luiheid heb te danken. Thuis hebben ze het ook niet zo breed.

Bedankt voor je aanmoediging trouwens. ^O^
pi_106962566
quote:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
-Rabia Al-Basri
pi_106962709
quote:

[..]

[ afbeelding ]
_O-. Leuk gemaakt.
pi_106972838
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

_O-
  woensdag 18 januari 2012 @ 23:52:56 #154
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106974126

Ik weet niks van voetbal, maar ik moet lollen hierom. _O-
pi_106976478
Gaat over een heeel groot omroep-faal
pi_106976572
Paar jaar geleden dachten ze dat Fenerbahce kampioen was geworden, gingen ze feesten op het veld enzo :') , maar Bursaspor was kampioen geworden :')
pi_106976749
Trouwens de meme-teken-kwaliteiten-creativiteit van zarGon _O_
pi_106983510
Voetbal :') beetje achter een bal aan rennen met zn alle :')
pi_106983535
Don't go on that tour bro. Just don't.
pi_106983620
En dan nog schandalig veel betaald krijgen ook :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2012 11:59:03 ]
pi_106983813
Alsof jij het niet zou doen met een voetballer die dik betaald krijgt :')
pi_106984146
Nee en al zou ik dat doen heeft dat niks met zijn geld te maken aangezien ik er gewoon voor ga zorgen dat ik meer ga verdienen.

ok gr gr
  donderdag 19 januari 2012 @ 12:11:40 #163
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106984217
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:54 schreef Ayca het volgende:
Soms schiet het wel heel erg door ja. 100 miljoen voor Hulk vragen is asociaal veel. Of 40~ voor een idioot als Carroll :')

Don't get me started on C.Ronaldo
AFC AJAX
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:03:49 #164
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106985845
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:54 schreef Ayca het volgende:
Dat veel vinden. :')
Dat beetje geld druk ik elke week bij een dansöz tussen de memmen.
pi_106986314
Vraagje

Ongeveer twee weken terug was op maandag een documentaire (publieke omroep).
Dit ging over de relatie tussen man en vrouw.

Iemand een linkje naar deze docu?
Eskimo Joe
pi_106986411
:')!
pi_106986584
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:15 schreef Mercan het volgende:
Vraagje

Ongeveer twee weken terug was op maandag een documentaire (publieke omroep).
Dit ging over de relatie tussen man en vrouw.

Iemand een linkje naar deze docu?
Zoeken op uitzendinggemist?
pi_106986789
Heb ik gedaan, maar kan niks vinden.
Eskimo Joe
pi_106987062
Heb je nog meer trefwoorden ? Of aanknopingspunten ? Maakt het makkelijker om je te helpen.
pi_106987278
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:52 schreef Levolution het volgende:

Ik weet niks van voetbal, maar ik moet lollen hierom. _O-

:').
pi_106987586
Its Sow time, ah yeahh :9~ :9~
pi_106987651
quote:
Ik zit te twijfelen tussen :') en _O-
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:53:13 #173
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106987812
pi_106988425
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:49 schreef Weissman het volgende:

[..]

Ik zit te twijfelen tussen :') en _O-
.
pi_106988493
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:34 schreef Weissman het volgende:
Heb je nog meer trefwoorden ? Of aanknopingspunten ? Maakt het makkelijker om je te helpen.
Nee niet echt.
Eskimo Joe
pi_106988758
quote:
6s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

[ afbeelding ].
_O_ _O- _O_ _O- _O_
pi_106988948
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:11 schreef Mercan het volgende:

[..]

Nee niet echt.
Kijk hier eens tussen.

http://www.hollanddoc.nl/kijk-luister/
pi_106989148
'Studiefinanciering voor masterstudenten vervalt'.

Het was blijkbaar al bekend, maar ik wist er niet van af.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2012 14:30:25 ]
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:36:14 #179
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106989474
quote:
15s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:29 schreef zarGon het volgende:
'Studiefinanciering voor masterstudenten vervalt'.

Het was blijkbaar al bekend, maar ik wist er niet van af.
Wordt nog leuk, met mijn master van 3 jaar.
Maar, zoals ik al eerder aangaf: zolang het sociaal leenstelsel blijft bestaan, ben ik blij. Dan is het in ieder geval een zorg voor later (wanneer het nog amper een zorg is, als het goed is).
pi_106989772
Ja joh maak het nog duurder.
pi_106989947
Ik ben blij dat ik daar net op tijd van af ben, om eerlijk te zijn. Er worden allerlei constructies bedacht waarbij één ding zeker lijkt te zijn: hoe dan ook, de studenten krijgen het zwaarder dan nu.
pi_106990774
Mja, je had dan waarschijnlijk wel een hoger startsalaris, dus uiteindelijk haal je het er wel uit.
Maargoed, een nog hogere studieschuld is nou niet echt een fijn vooruitzicht. :P
pi_106992135
quote:
Ik kan er nog steeds hard om lachen.
pi_106993574
Kreeg toch maar 95 euro stufi, das niks..

Wat wel :') waardig is: mbo studenten kunnen 8 jaar stufi krijgen :'). Mbo niveau 1 en 2 studenten krijgen stufi meteen als gift, oftewel ook al verneuk je het je krijgt geld en hoeft het niet terug te betalen.
  donderdag 19 januari 2012 @ 16:24:15 #185
123545 DatMeenJeNiet
pi_106994635
Ik moet ze nageven, het motiveert mij wel om het vooral niet te verneuken en uit te lopen. :')
  donderdag 19 januari 2012 @ 16:54:24 #186
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106996078
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:24 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik moet ze nageven, het motiveert mij wel om het vooral niet te verneuken en uit te lopen. :')
Dat wel, maar het motiveert mij ook om na de studie een dikke middelvinger op te steken en voorgoed in het buitenland te verdwijnen.
pi_106996180
Het motiveert mij om niet te studeren en alsnog naar het buitenland te vertrekken.
pi_106996629
Het is alweer 5 jaar geleden. Je begreep, in tegenstelling tot je moordenaars wél wat het inhield om onder de Turkse vlag, met elkaar in harmonie te leven.

R.I.P. Hrant Dink.
pi_106996685
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:08 schreef Weissman het volgende:
Het is alweer 5 jaar geleden. Je begreep, in tegenstelling tot je moordenaars wél wat het inhield om onder de Turkse vlag, met elkaar in harmonie te leven.

[ afbeelding ]

R.I.P. Hrant Dink.
Quote van Tjabbo:
pi_106996916
quote:
6s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:57 schreef Weissman het volgende:
Het motiveert mij om niet te studeren en alsnog naar het buitenland te vertrekken.
En wat ga je in het buitenland doen? En welk buitenland?
pi_106997372
MBO sowieso :')
Een school om te leren knippen :')

In Turkiye gaat een jongen gewoon in de leer, eerst vegen en dan leren knippen, masseren, schedels scheren, oren en neuzen branden en dan als laatste de keel scheren.

Eckte vakmannen, niks geen sgjool.
pi_106999497
Het is sjgool.
pi_106999518
Ayça :9~
pi_106999696
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:52 schreef Ayca het volgende:
Het is sjgool.
Juistum, respect voor de straatheid van het meisje van het gymnasium, zij schoolt een VWO'er uit de Bimra toch maar mooi :Y
pi_107001668
Beoordelen van Interventies en Meetinstrumenten bij Re-integratie naar Arbeid?
pi_107001757
En ik ben sinds dit jaar ook maar gewoon een vwo'er hoor.
pi_107002371
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:49 schreef Ayca het volgende:
En ik ben sinds dit jaar ook maar gewoon een vwo'er hoor.
Komt wel goed, schatje :*
pi_107002540
Het is al goed!
  donderdag 19 januari 2012 @ 22:50:26 #199
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107010751
AFC AJAX
  donderdag 19 januari 2012 @ 23:03:30 #200
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107011413

Irritant kutliedje :'(

quote:
This video is most popular with:
Males 25-34. Kinda funny
Females 13-17. Understandable
Males 45-54 O_O
AFC AJAX
  donderdag 19 januari 2012 @ 23:07:30 #202
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107011613
quote:
Die zag ik in NWS :D Planet of the Apes taferelen schoten er door mijn hoofd ;(

Staan er nog veel meer, zoals deze :D

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:01 schreef Disana het volgende:
Het lijkt mij ook dat de kraai alleen maar probeert iets onder de rand (dop van een potje?) weg te pikken en daarbij uitglijdt en het ding niet kwijt wil raken.
Geen Planet of the Crows ;(
AFC AJAX
pi_107011720
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:07 schreef msnk het volgende:

[..]

Die zag ik in NWS :D Planet of the Apes taferelen schoten er door mijn hoofd ;(

Staan er nog veel meer, zoals deze :D

[..]

Geen Planet of the Crows ;(
quote:
i dont no which one is smarter the one got it out or the one that knew to wait for the other one to do the work and then steal it
:D.
  donderdag 19 januari 2012 @ 23:16:04 #204
307803 Frietkraam
Het is friet, geen patat
pi_107011998
s.c.s
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:32 schreef Sisiorange94 het volgende:
Frietzak, friettent, frietzaak, frietssaus, Franse frietjes, frietkraam, frituur en eigenlijk is het allemaal gewoon friet.
Frietrecepten Topic
pi_107012356

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2012 23:24:57 ]
pi_107012440
quote:
Bwahaha _O- wat een bazenpanda O+
pi_107016743
_O- Panda _O-

Via dat filmpje kwam ik weer hier terecht
OMG irritante Jappen :D :P
pi_107017662

EMM, IEE, DJIE, EY, UPLOAD TO ME TODAY
pi_107018371

Goddomme. :').

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2012 03:55:31 ]
  vrijdag 20 januari 2012 @ 07:49:24 #210
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107018905
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 01:22 schreef WammesWaggel het volgende:
_O- Panda _O-

Via dat filmpje kwam ik weer hier terecht
OMG irritante Jappen :D :P
7 posts boven de jouwe :+
AFC AJAX
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:30:29 #212
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107026439
Kraaien zijn echt cool. :P
pi_107031251
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 07:49 schreef msnk het volgende:

[..]

7 posts boven de jouwe :+
Sorry ik had een Turkse vlag voor mijn ogen :P
pi_107036522
misschien iets voor de ata demirer fans

quote:
Beste Slayage,

Op zondag 29 januari vindt in Pathé Arena de speciale voorstelling plaats van de Turkse film Berlin Kaplani waarbij de cast aanwezig zal zijn. Je wordt op de rode loper ontvangen met een heerlijk welkomstdrankje. Na afloop van de film zullen de acteurs en regisseur hun opwachting maken en enkele vragen uit het publiek beantwoorden.

De acteurs Ata Demirer, Tarık Ünlüoğlu, Necati Bilgiç, Nihal Yalçın, Özlem Türkad, Cemil Özbayer, Cengiz Bozkurt en Tonguc Oksal zullen bij deze speciale voorstelling aanwezig zijn.

Over de film
Poster Berlin KaplaniOverdag is hij bokser en 's nachts is hij portier, maar het leven van Ayhan Kaplan (Ata Demirer) verloopt niet zoals gepland. Ayhan en zijn trainer Cemal (Tarik Ünlüoğlu) zitten een beetje in de put. Ze hopen beiden dat een groots wonder hun leven weer op de rails kan krijgen. Berlin Kaplani gaat over de mogelijkheid van een dergelijk wonder.

Tickets kopen
Wil je bij deze speciale voorstelling van Berlin Kaplani aanwezig zijn? Koop dan hier je tickets (¤12,50 inclusief welkomstdrankje) online. Je kunt dan zelf de best beschikbare stoelen in de zaal uitkiezen.

Programma
Inloop 18.00 – 18.30 uur

Film 18.30 – 20.20 uur

Q&A 20.20 – 21.00 uur

Tot zondag 29 januari!

Met vriendelijke groet,

Pathé
-Rabia Al-Basri
pi_107036655
Ik heb die bolle nooit gemogen :p
pi_107036698
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:08 schreef xminator het volgende:
Ik heb die bolle nooit gemogen :p
Hij mag jou ook niet dus jullie staan quite _O-

SPOILER
pi_107036790
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:09 schreef Weissman het volgende:

[..]

Hij mag jou ook niet dus jullie staan quite _O-

SPOILER
Verwachte al zo een reactie :')
pi_107044785
Die filmpjes met de kraaien :D! Sluwe beesten. Alhoewel mij vroeger wel vaak het bekende verhaal over de domme kraai werd verteld :P. Het verhaal met de vos die de kaas van de kraai wilde stelen.
pi_107048831
  vrijdag 20 januari 2012 @ 22:36:34 #220
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107049062

Wel zonde van het boeddhisme trouwens. :P Maar misschien alleen maar beter dat het niet mainstream is geworden.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 22:41:01 #221
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107049257
Over 1.000 jaar hebben we een nieuwe 'grote drie'; atheïsten, agnosten en Knights of the Jedi.

Misschien niet eens 1.000.
AFC AJAX
pi_107050473
quote:
pi_107050595
Megan Fox is er niet meer :(
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:13:45 #224
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107050786
Teenduim Megan Fox :r :r :r
pi_107050868
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:10 schreef Eagle_99 het volgende:
Megan Fox is er niet meer :(
Ze kwam toch naar Beyaz show?

En ohja ;(.. "İstanbul'u kasaba sanıyordum", dat zei Megan Fox.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:15:20 #226
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:15:49 #227
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107050916
Waarom gaat het ineens over Megan Fox? Is ze trending of zo?

quote:
10s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:07 schreef zarGon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Scherp, zag 't zelf niet eens :P
AFC AJAX
pi_107050931
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:13 schreef Levolution het volgende:
Teenduim Megan Fox :r :r :r
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Megan Fox :r
Vies wijf
O+.

Ik ben trots op jullie.
pi_107050999
zarGon _O-

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2012 23:17:42 ]
pi_107051357
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:15 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

O+.

Ik ben trots op jullie.

Een Megan Fox voor jou *;.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:29:37 #232
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107051695
yo that's messed up man
pi_107051699
Fahriye Evcen O+

vrijdag 20 januari 2012 @ 23:33:12 #234
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107051930
Kijkt iedereen hier çanak of zo :')
AFC AJAX
pi_107052046
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:33 schreef msnk het volgende:
Kijkt iedereen hier çanak of zo :')
Ik keek als kind wel Turkse soaps! Ze waren soms wel 'leerzaam' :'). Het harde leven en zo. Jij niet?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:35:28 #236
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107052067
:')........
AFC AJAX
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:36:42 #237
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107052146
Üvey Baba was pas leerzaam. Met die chronisch dronken baas. _O_
pi_107052219
Televole en niks anders, niks geen soaps op de schotel hier in vroeger tijden :P
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:38:03 #239
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_107052290
En son babalar duyar! _O_
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:39:50 #241
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107052342
Ik keek heeeeeeeeeeel soms eens in de zoveel tijd naar Çiçek Taksi als er niets op Cartoon Network was of zo.....
AFC AJAX
pi_107052355
Sowieso babalar _O_.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:40:10 #243
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107052365
Süper baba, wtf. Ik herinner het me, maar net niet goed genoeg om te weten waar het over ging. 1993-1997 volgens imdb, was ook wel erg jong toen. :P
pi_107052373
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:39 schreef msnk het volgende:
Ik keek heeeeeeeeeeel soms eens in de zoveel tijd naar Çiçek Taksi als er niets op Cartoon Network was of zo.....
:D Ohjaaa! O+.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:40:28 #245
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_107052391
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:39 schreef msnk het volgende:
Die op TRT _O_
Die slechte kopie op Kanal D :r
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:41:12 #246
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107052435
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Die op TRT _O_
LOL, die slechte kopie, Akasya Duragi. Ik ga soms echt stuk om hoe tenenkrommend dat is. :') _O-
pi_107052442
quote:

[..]

Die op TRT _O_
Akasya duragi is soms wel grappig :@.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:41:20 #248
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107052444
quote:

[..]

Die op TRT _O_
Wij hadden toen alleen TRT :P Gewoon bij kabel van UPC. Die slechte kopie ken ik niet.
AFC AJAX
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:42:47 #249
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107052539
Deze straatbaas dan. Met zijn jaren 90 theme:

_O_

Ekrem _O_ wat een troll was dat. :D Van kruimeldief naar pimp.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:43:43 #250
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107052596
Is dat Özcan Deniz?
AFC AJAX
pi_107052647
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Televole en niks anders, niks geen soaps op de schotel hier in vroeger tijden :P
Trouwens: Hakan Sukur in die tijden :D
Wat een baas :Y
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:44:28 #252
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107052654
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:43 schreef msnk het volgende:
Is dat Özcan Deniz?
Waar? :')
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:44:35 #253
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_107052662
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:40 schreef Levolution het volgende:
Süper baba, wtf. Ik herinner het me, maar net niet goed genoeg om te weten waar het over ging. 1993-1997 volgens imdb, was ook wel erg jong toen. :P
Helaas is het archief van ATV ofzo onder water gelopen en zijn er een hoop afleveringen verloren gegaan ;(
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:44:45 #254
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107052667
quote:
BoKTAN BİR DİZİYDİ...ŞİMDİKİLER DE BOKTAN ELBETTE AMA BU DAHA DA BOKTANDI..
Point has been made.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:44 schreef Levolution het volgende:

[..]

Waar? :')
Degene die de theme zingt?
AFC AJAX
pi_107052723
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Helaas is het archief van ATV ofzo onder water gelopen en zijn er een hoop afleveringen verloren gegaan ;(
Dat is wel zonde, ja!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:45:45 #256
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107052736
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:44 schreef msnk het volgende:

[..]

Point has been made.

[..]

Degene die de theme zingt?
Nee man, Alisan zelf. :D
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:47:45 #257
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107052889
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wtf, hadden ze geen backup? :{w
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:47:58 #258
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107052901
Ayrilsakta Beraberiz ken ik ook nog wel. "Yirtik abicim!" en Laptop :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:45 schreef Levolution het volgende:

[..]

Nee man, Alisan zelf. :D
Oh... Ken ik niet :@ Ja zag 'm wel in de intro, maar ik dacht dat hij gewoon een acteur was.
AFC AJAX
pi_107052913
Turkse dizi's van tegenwoordig. :').

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2012 23:50:03 ]
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:48:27 #260
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107052942
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:47 schreef msnk het volgende:
Ayrilsakta Beraberiz ken ik ook nog wel. "Yirtik abicim!" en Laptop :')

[..]

Oh... Ken ik niet :@ Ja zag 'm wel in de intro, maar ik dacht dat hij gewoon een acteur was.
Alisan niet kennen? Gast, meer çanak kijken man. :D
pi_107052946
lol, al die nieuwe posts. :').
pi_107052961
:') Yavuz.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:49:30 #263
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_107053043
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:47 schreef Levolution het volgende:

[..]

Wtf, hadden ze geen backup? :{w
Nop. Misschien dat de makers de originele banden nog hebben maar die zullen het wel willen verkopen...
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:49:41 #264
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107053049
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:48 schreef Levolution het volgende:

[..]

Alisan niet kennen? Gast, meer çanak kijken man. :D
Waarom zou je zoiets in hemelsnaam willen man :@
AFC AJAX
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:51:15 #265
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_107053159
Ik wil eigenlijk Süper Baba van begin tot eind kijken maar dat kan niet ;(
pi_107053165
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:49 schreef msnk het volgende:

[..]

Een stukje kunst.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:51:30 #267
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107053180
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nop. Misschien dat de makers de originele banden nog hebben maar die zullen het wel willen verkopen...
Zonde man, sowieso besteedt Turkije nog weinig aandacht aan nostalgie. Vroeger waren er elke avond wel Kemal Sunal films op, nu af en toe op één of andere verstopte zender.

quote:
11s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:49 schreef msnk het volgende:

[..]

omdat ies cultuur
Ik zou vieze gavur geworden zijn als de Turkse televisie mij niet gered had.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:51:43 #268
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107053199
Milieuvervuiling. Oogkanker.
AFC AJAX
pi_107053219
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:51 schreef msnk het volgende:
Milieuvervuiling. Oogkanker.
KUNST. Cultuurbarbaar.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:53:56 #270
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107053322
"Ik vind het een achterlijke cultuur". "Overal waar çanak de baas is, is het gewoon verschrikkelijk".
AFC AJAX
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:54:12 #271
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_107053343
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:51 schreef Levolution het volgende:

[..]

Zonde man, sowieso besteedt Turkije nog weinig aandacht aan nostalgie. Vroeger waren er elke avond wel Kemal Sunal films op, nu af en toe op één of andere verstopte zender.

[..]

omdat ies cultuur
http://alkislarlayasiyoru(...)ve-sabah-sel-baskini

Konden wel gered worden denk ik als er gewoon iemand opgelet had...

Trouwens over Kemal Sunal films gesproken, die zijn ze allemaal aan het herstellen en opnieuw aan het inscannen naar HD formaat :)
pi_107053570
quote:

[..]

[..]

Meestal nog gecensureerd ook :r Kanal 7 :r STV :r gore klootzakken dat het zijn, durven ze films van Kemal Sunal te censureren :r
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:58:10 #273
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107053582
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

http://alkislarlayasiyoru(...)ve-sabah-sel-baskini

Konden wel gered worden denk ik als er gewoon iemand opgelet had...
Ben nu aan het kijken, lijkt net Titanic in die gangen.
Ergens wel mooi om deze beelden te zien. Ik hou wel van oude beelden. Het voelt als tijdreizen. :P
  zaterdag 21 januari 2012 @ 00:00:15 #274
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107053704
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:57 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Meestal nog gecensureerd ook :r Kanal 7 :r STV :r gore klootzakken dat het zijn, durven ze films van Kemal Sunal te censureren :r
Ohja, dat zuigt echt ballen. Dat gescheld maakt het juist mooi. Zonder dat het goedkoop vermaak is, gewoon heel subtiel op de nodige plekken schelden. Preutse Turken. :r
Ook altijd die sigaretten die ze blurren. Zie je zo'n ovalen blur over het scherm vliegen. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Trouwens over Kemal Sunal films gesproken, die zijn ze allemaal aan het herstellen en opnieuw aan het inscannen naar HD formaat :)
Dat is goed nieuws. _O_
pi_107053744
Sigaretten blurren, reclame blurren, monden blurren, bloed blurren.
;(
  zaterdag 21 januari 2012 @ 00:01:22 #276
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107053769
Esolesek censureren.
AFC AJAX
pi_107053777
Blurblurblurblurrrr.
pi_107053804
Censuur..
Turkse TV & Zijn Censuur.. :')
Quote van Tjabbo:
  zaterdag 21 januari 2012 @ 00:02:16 #279
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107053829
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
;(
Ohja, bloed ook. :')
Zapte langs een Turkse zender waar Sleepy Hollow speelde, zo'n scène met allemaal hoofden in een boom. Was het hele fucking scherm geblurd. :') !!1
pi_107053839
Het zou me niet verbazen als ze binnenkort DVDs ook gaan censureren :')
pi_107053876
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:02 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ohja, bloed ook. :')
Zapte langs een Turkse zender waar Sleepy Hollow speelde, zo'n scène met allemaal hoofden in een boom. Was het hele fucking scherm geblurd. :') !!1
Zelfs te lui om de scene er uit te knippen _O-
pi_107053907
quote:

[..]

[..]

omdat ies cultuur
True, true. Er zijn niet eens docu's geloof ik over het oude Turkije. En met 'oude Turkije' bedoel ik niet de politiek, maar het dagelijkse leven.

Neem zoiets:

Ik vind het prachtig om te zien, die oude beelden. Ja, natuurlijk zie je weleens korte fragmentjes van het oude Istanbul in de jaren 60/70/80, maar ik wil er verhaal van hebben. Een aantrekkelijk geheel om naar te kijken en om ervan te leren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2012 00:11:26 (Het politiek -> de politiek.) ]
pi_107053915
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:00 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ohja, dat zuigt echt ballen. Dat gescheld maakt het juist mooi. Zonder dat het goedkoop vermaak is, gewoon heel subtiel op de nodige plekken schelden. Preutse Turken. :r
Ook altijd die sigaretten die ze blurren. Zie je zo'n ovalen blur over het scherm vliegen. :')

[..]

Dat is goed nieuws. _O_
Die teringlijers snijden hele stukken af, laat staan dat ze scheldwoorden censureren :?
Zie ik toevallig een mooie film van Saban, springt ie van de ene naar de andere scene. Wat verwacht je van mensen die kleine kinderen in balletpak blurren? :r
pi_107053950
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
;(
True, true.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 00:10:12 #285
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107054218
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:03 schreef zarGon het volgende:

[..]

True, true. Er zijn niet eens docu's geloof ik over het oude Turkije. En met 'oude Turkije' bedoel ik niet het politiek, maar het dagelijkse leven.

Neem zoiets:

Ik vind het prachtig om te zien, die oude beelden. Ja, natuurlijk zie je weleens korte fragmentjes van het oude Istanbul in de jaren 60/70/80, maar ik wil er verhaal van hebben. Een aantrekkelijk geheel om naar te kijken en om ervan te leren.
Kijk, jij snapt het. Ik vind het ook mooi om zulke 'gedetailleerde' beelden te zien. Dat je echt specifieke mensen of zaken ziet, niet een hele stad van bovenaf ofzo. Dan ga je denken: waar zouden die mensen nu zijn? Ergens in een knus huisje? Overleden? Zoja, dan nog heb je, weliswaar eenzijdig, contact met diegene, terwijl diegene er niet eens meer is. Zijn gedachten en woorden blijven voortbestaan.

Tijdreizen, zeg ik je.
pi_107054314
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:03 schreef zarGon het volgende:

[..]

True, true. Er zijn niet eens docu's geloof ik over het oude Turkije. En met 'oude Turkije' bedoel ik niet het politiek, maar het dagelijkse leven.

Neem zoiets:

_O_. Tof om te zien!
pi_107054329
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:10 schreef Levolution het volgende:

[..]

Tijdreizen, zeg ik je.
Als dat kon, naar welk jaar/eeuw/periode/gebeurtenis zou je terugreizen?
  zaterdag 21 januari 2012 @ 00:12:25 #288
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107054331
Maar toch niet de jaren 60/70 man? Doe dan de jaren 20/30/40 :9
AFC AJAX
pi_107054357
Quote van Tjabbo:
pi_107054390
Jaren '70, wordt je zo door je kop geschoten door je uiterlijk midden op de straat :P
pi_107054413
Klopt, Links Vs Rechts.
Quote van Tjabbo:
  zaterdag 21 januari 2012 @ 00:14:13 #292
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107054422
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:13 schreef Eagle_99 het volgende:
Jaren '70, wordt je zo door je kop geschoten door je uiterlijk midden op de straat :P
:??
AFC AJAX
pi_107054481
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:14 schreef msnk het volgende:

[..]

:??
Sagcilar vs Solcular.. ;)
Communisme vs Nationalisme ofzo..
Quote van Tjabbo:
pi_107054485
Itt tot Nederland is de afgelopen 50 jaar erg roerig geweest in Turkije. Genoeg materiaal daarover te vinden
  zaterdag 21 januari 2012 @ 00:16:31 #295
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107054536
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:15 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Sagcilar vs Solcular.. ;)
Communisme vs Nationalisme ofzo..
Oh in Turkije :P Denk al wtf :') Maar hoe zagen ze dat aan je uiterlijk dan?

Mijn pa was een anarchist, die heeft veel klappen ontvangen dat weet ik wel :P
AFC AJAX
  zaterdag 21 januari 2012 @ 00:16:57 #296
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107054560
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als dat kon, naar welk jaar/eeuw/periode/gebeurtenis zou je terugreizen?
Wat een moeilijke vraag eigenlijk.
Sowieso de Romeinse tijd, beetje gladiatoren tegen leeuwen zien vechten. :D
En niet zo ver van huis: gewoon de jaren 60-80. Even die sfeer proeven van de 'andere' moderne tijd. Muziek, jongerenbewegingen etc.
pi_107054605
yep, vraag me af wat ze over ons zouden denken als we met onze huidige uiterlijk daar door de straten heen zouden lopen
pi_107054621
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:16 schreef Levolution het volgende:

[..]

Wat een moeilijke vraag eigenlijk.
Sowieso de Romeinse tijd, beetje gladiatoren tegen leeuwen zien vechten. :D
En niet zo ver van huis: gewoon de jaren 60-80. Even die sfeer proeven van de 'andere' moderne tijd. Muziek, jongerenbewegingen etc.
Romeinse tijd lijkt me echt vies. Teveel troep en onhygiënisch
  zaterdag 21 januari 2012 @ 00:18:29 #299
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107054648
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:17 schreef Eagle_99 het volgende:
yep, vraag me af wat ze over ons zouden denken als we met onze huidige uiterlijk daar door de straten heen zouden lopen
Zag ooit beelden van Nederland toen de gastarbeiders net kwamen. Veel opmerkingen als "ja daar moet mijn dochter niet mee thuiskomen" enzo. :')
pi_107054744
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:16 schreef msnk het volgende:

[..]

Oh in Turkije :P Denk al wtf :') Maar hoe zagen ze dat aan je uiterlijk dan?

Mijn pa was een anarchist, die heeft veel klappen ontvangen dat weet ik wel :P
rechtse snor:

Linkse snor:

Owee als je de verkeerde straat inloopt :D
  zaterdag 21 januari 2012 @ 00:20:55 #301
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107054769
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 00:20 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]