SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Memleketler (coğrafi bölgeler)!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Mhmmm, willen we niet allemaal terug naar de 'zorgeloze' basisschool? Geen verantwoordelijkheden en buitenspelen totdat het donker was.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 01:35 schreef Levolution het volgende:
Succes allebei.
Ik moet de komende weken ook leren. Shit man, nooit rust. Ben je blij dat er een tentamen voorbij is, ligt de volgende alweer op de loer.
Ook daarom; analfabeet zijnquote:Op dinsdag 17 januari 2012 02:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mhmmm, willen we niet allemaal terug naar de 'zorgeloze' basisschool? Geen verantwoordelijkheden en buitenspelen totdat het donker was.
Daarna kwam voortgezet onderwijs. Je vond het niet leuk, maar toen je op het middelbaar/hoger onderwijs zat, verlangde je weer naar het voortgezet onderwijs. En voor je het weet, ben je aan het werken en verlang je naar het mbo/hbo/wo.
Het leven is een een kreuepele teef zoals GenusButeo ooit eens zei. Een kreupele teef.
Waarheid man, je wil altijd terug.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 02:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mhmmm, willen we niet allemaal terug naar de 'zorgeloze' basisschool? Geen verantwoordelijkheden en buitenspelen totdat het donker was.
Daarna kwam voortgezet onderwijs. Je vond het niet leuk, maar toen je op het middelbaar/hoger onderwijs zat, verlangde je weer naar het voortgezet onderwijs. En voor je het weet, ben je aan het werken en verlang je naar het mbo/hbo/wo.
Het leven is een een kreuepele teef zoals GenusButeo ooit eens zei. Een kreupele teef.
Kinderen nu hebben wel allemaal snoep, iedere dag!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 02:41 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waarheid man, je wil altijd terug.
Je koestert de dingen als ze weg zijn en toch leren we er niet van.
De basisschool was echt anders tho. Na school was je ook echt vrij (behalve zo nu en dan topografie leren). Zorgeloos spelen, hutten bouwen. Ik zie nu wel dat ze op de basisschool steeds meer huiswerk krijgen. Prestatiegerichte maatschappij. De kinderen hebben het niet zo goed als wij hadden.
Niks mis met die luxeproducten voor het vermaak en de ontwikkeling van het kind, maar het gaat ten koste van belangrijkere dingen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 02:50 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Kinderen nu hebben wel allemaal snoep, iedere dag!
Na school kreeg ik een appel of banaan en dan was het wachten op de maaltijd in de avond
Kids nu krijgen koekjes, chocolade en andere heerlijkheden
Als kind had ik een Atari 2600 en en Nes 8 bit, dat waren een paar gekleurde pixels en duff geluidjes! nu hebben ze allemaal een Xbox of PS3, gave beelden en spelen tegen een kind aan de andere kant van de wereld!![]()
Okay tegenwoordig zijn kinderen allemaal te dik en aan de ritalin en hebben een rugzakje maar daar krijgen ze dan ook een hoop voor terug!
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:24 schreef Teoman het volgende:
Ik zeg eerlijk toen ik klein was.. Was het niet zo van, aa mijn zoon is slecht in dit, laten we hem helpen steunen, bijles dit dat. Nee vriend, een 5? Één dikke smeck he weyyow.
Het ligt eraan hè. Context, reden en bedoeling. Ik heb vroeger ook klappen gekregen (wel alleen van m'n ma) wanneer ik te ver ging. En met klappen bedoel ik niet bont en blauw, maar een tikje om grenzen aan te geven. Ik kreeg het heel af en toe en het doet heel even pijn, maar opvoedkundig gezien heeft het een groot (gunstig) effect. Niets mis mee. Kinderen zijn lastig en eigenwijs.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:50 schreef msnk het volgende:
Ik heb medelijden met zulke mensen, vooral vaders, die zo zwak zijn dat ze kinderen (en vaak ook vrouwen) moeten slaan. Zielig ook voor die kinderen van hun.
Kun je net zo goed jezelf gelijk ophangen met zo'n zwaktebod.
Vooral als je kijkt naar het gedrag van sommige kinderen van tegenwoordig (ja, ja, daar is-ie weer).quote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:57 schreef Ayca het volgende:
Mja opzich, een corrigerende tik, bij kleine kinderen, is niet gelijk een ramp.
Wacht maar tot dat ie 8-9 is.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:05 schreef JaleesaJoia het volgende:
hahah is niet nodig, hij luisterd best goed.. en de enkele keer dat hij dat niet doet, zeg ik dat ik tot 3 ga tellen als hij dan nog niet luisterd gaat hij naar bed.. maar voordat ik 1 kan zeggen luisterd hij al![]()
Ja, als je aan die kant van het spectrum staat is een discussie net zo goed als zinloos wat betreft kinderen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:04 schreef msnk het volgende:
Het hebben van kinderen is al egoïstisch,
Mag jij mij vertellen waarom het hebben van een kind niet egoïstisch is?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, als je aan die kant van het spectrum staat is een discussie net zo goed als zinloos wat betreft kinderen.
Ayca denkt dat ik alleen mijn eigen thuissituatie ken?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:10 schreef Ayca het volgende:
Msnk is enig kind en heeft geen vervelende broertjes/zusjes meegemaakt en heeft makkelijk praten.
Ohja, overheen gelezen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:09 schreef JaleesaJoia het volgende:
nee hoor, hij weet dat hij bij 3 zn bed in moet en er niet meer uit mag
dus er gebeurd wel degelijk wat
Ho. Niet de rollen omdraaien. Jij beweert dat het egoïstisch is. Mag jij mij vertellen waarom het wél zo is.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:10 schreef msnk het volgende:
[..]
Mag jij mij vertellen waarom het hebben van een kind niet egoïstisch is?
dat beseft heeft hij al, maar hij is wel zo slim om dat niet te doen, want dan wordt de tijd in bed alleen maar langer!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:10 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ohja, overheen gelezen.
Maar wat als hij beseft dat hij weer uit bed kan stappen?
Ik kan geen redenen bedenken behalve persoonlijk gewin voor het hebben van kinderen. En het voortbestaan van de mens. Allemaal egoïstische redenen dus. Egoïstisch hoeft niet per se iets slechts te zijn hoor, zoals jij dat nu associeert, er is ook zoiets als 'goed egoïstisch' maar daardoor is het nog wel egoïstisch.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ho. Niet de rollen omdraaien. Jij beweert dat het egoïstisch is. Mag jij mij vertellen waarom het wél zo is.
Kijk die Dog Whisperer aflevering van South Park. En dan hopen dat je kind niet zo sluw als Cartman wordt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:12 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
dat beseft heeft hij al, maar hij is wel zo slim om dat niet te doen, want dan wordt de tijd in bed alleen maar langer!
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:13 schreef Levolution het volgende:
[..]
Kijk die Dog Whisperer aflevering van South Park. En dan hopen dat je kind niet zo sluw als Cartman wordt.
Dat dus.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:12 schreef Levolution het volgende:
Al is het hebben van kinderen egoïstisch (hey, elke handeling die we verrichten komt voort uit egoïsme)
hahaha die heb k al gezien...tsstquote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:13 schreef Levolution het volgende:
[..]
Kijk die Dog Whisperer aflevering van South Park. En dan hopen dat je kind niet zo sluw als Cartman wordt.
op het internet afgeven hoe anderen hun kind opvoeden is ook zielig; in mijn ogen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:14 schreef msnk het volgende:
[..]
Dat dus.
Zelf bepalen hoe jij je kind opvoedt vind ik wel erg conservatief. Sorry, maar kinderen slaan is gewoon zielig in mijn ogen.
Dat mag jij vinden.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:16 schreef Weissman het volgende:
[..]
op het internet afgeven hoe anderen hun kind opvoeden is ook zielig; in mijn ogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ga je verhuizen?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:23 schreef zarGon het volgende:
Whehe, 2 uur en 20 minuten met de trein naar Arnhem (voor werk; intakegesprek) gereisd om nu weer terug te gaan. Of zal ik nog eerst van Arnhem genieten?!
Ik geef je gelijk wat betreft 'positief egoïstisch, maar alsnog egoïstisch'. Het is alleen te makkelijk om het daarmee af te doen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:13 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik kan geen redenen bedenken behalve persoonlijk gewin voor het hebben van kinderen. En het voortbestaan van de mens. Allemaal egoïstische redenen dus. Egoïstisch hoeft niet per se iets slechts te zijn hoor, zoals jij dat nu associeert, er is ook zoiets als 'goed egoïstisch' maar daardoor is het nog wel egoïstisch.
denk dat je een droom baan zou moeten krijgen wil je op die afstand gaan wonen van alles wat je bekend en dierbaar isquote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:47 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nope,. Afstand was de dealbreaker.
Evolutionair is die 'onvoorwaardelijke liefde' (=egoïsme) heel goed te verklaren.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk wat betreft 'positief egoïstisch, maar alsnog egoïstisch'. Het is alleen te makkelijk om het daarmee af te doen.
Waar je ook rekening mee mag houden is de perceptie van de verwekkers. Als zij op alle fronten het beste te bieden hebben aan een kind, is het dan niet egoïstisch om dat een kind te onthouden?
Het grappige is ook dat (de meeeeste) moeders geen egoïsten zijn, maar juist met hun onvoorwaardelijke liefde een van waardevolste 'dingen' zijn die je op deze aarde kan vinden.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het grappige is ook dat (de meeeeste) moeders geen egoïsten zijn, maar juist met hun onvoorwaardelijke liefde een van waardevolste 'dingen' zijn die je op deze aarde kan vinden.
Op zich is (zo lang) reizen niet zo'n probleem, maar zo lang reizen met het OV wel. Nog geen rijbewijs (ben ermee bezig) en moest minimaal vier keer overstappen. Niet leuk.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
denk dat je een droom baan zou moeten krijgen wil je op die afstand gaan wonen van alles wat je bekend en dierbaar is
Wat betreft moeders heb je zeker een punt. Maar uiteindelijk wil zo'n moeder meestal/voornamelijk een kind omdat ze iemand wil om van te houden toch? Een kindje om op te voeden. Om te knuffelen. Dus toch weer egoïsme dan.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk wat betreft 'positief egoïstisch, maar alsnog egoïstisch'. Het is alleen te makkelijk om het daarmee af te doen.
Waar je ook rekening mee mag houden is de perceptie van de verwekkers. Als zij op alle fronten het beste te bieden hebben aan een kind, is het dan niet egoïstisch om dat een kind te onthouden?
Dat bedoel ik dusquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:27 schreef JaleesaJoia het volgende:
ik ben tegen abortus.. behalve in bepaalde situaties zoals verkrachting of te oude/jonge leeftijd voor kinderen..
ik was wel te jong, maar had de mogelijkheid om voor het kind te zorgen, weliswaar zou het heel zwaar worden, maar nogmaals, ik had het zelf veroorzaakt en was inmiddels 3 maanden zwanger, dan is abortus imo moord
ongelukje klinkt zo zielig.. noem het ''niet gepland''quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:37 schreef msnk het volgende:
Jij bent wat betreft abortus een stuk conservatiever, dat begrijp en respecteer ik ook wel want je zegt erbij dat het in sommige gevallen wel moet kunnen. Mensen die abortus per definitie niet goedkeuren kan ik sowieso niet serieus nemen.
Dan ga ik je ook niet gelijk als een egoïst bestempelenEn al zou ik dat wel doen, who the fuck cares? Ik bedoel het gewoon ter aanvulling op de discussie die we hadden. Niemand heeft de waarheid in pacht.
Ongelukje, jij bent er blij mee en hij later ook hoop ik
Daarom met een echte vrouw trouwen en niet één of andere Anita.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:23 schreef Weissman het volgende:
Je vergeet je vrouw die door alle drukte niet meer voor haar zelf kan zorgen. Dus of je het genot van een paar kinderen wil inruilen voor kuisheid is de vraag.
Levo wil trouwen?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:35 schreef Levolution het volgende:
[..]
Daarom met een echte vrouw trouwen en niet één of andere Anita.
Twee.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:17 schreef Levolution het volgende:
Sowieso wil ik 3 à 4 kinderen. Lekker ravotten in huis, boomhutten bouwen, gamen.
Met kinderen kun je je eigen jeugd herleven.
Ik moet eigenlijk telkens glimlachen wanneer jij zo post. Jij typt het alleen, ik maak het werkelijkheid. Leuk dat je mij telkens herinnert aan haar zachte ondeugende lippen.quote:
ik heb de perfecte neus voor haar xxxxquote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik moet eigenlijk telkens glimlachen wanneer jij zo post. Jij typt het alleen, ik maak het werkelijkheid. Leuk dat je mij telkens herinnert aan haar zachte ondeugende lippen..
Oi. Let op je woorden, anders heb je straks een snuitje als Voldemort.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:57 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
ik heb de perfecte neus voor haar xxxx
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
Oi. Let op je woorden, anders heb je straks een snuitje als Voldemort.
MvÖquote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:46 schreef msnk het volgende:
Aldim, verdim, ben seni yendim
Kaçtin, sattin, bes paraya sattin
Düsledim kayboldum, konustum ziyan oldum
Eskinin huzurunda el pençe divan durdum
Ah, devrimim benim, nedir senden çektigim
Sen gelmedin ama ben degistim
Agla, agla, geçer.
Njah, trouwen/samenwonen. Maakt voor mij geen donder uit.quote:
Twee is net te weinig, vind ik. Te weinig trammelant dan. Ev dedigin moet gewoon een bende zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Twee.
Eén zoon en één dochter. Beiden met een dubbele voornaam..
Kerel is alweer zo ver. Büyüdün adam oldun. OKU OGLUM, OKU.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:28 schreef xminator het volgende:
Ai aii, 1,5 week vakantie en dan aan den afstudeerscriptie beginnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This isn't even my final form.
Hoe maakt dat je automatisch homfoob?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:28 schreef Levolution het volgende:
Van die mensen die beweren dat ze geen homofoob zijn maar altijd op het eind van hun verhaal disclaimen dat ze zelf wel hetero zijn.
Dat maakt je dan toch automatisch homofoob?
Blijkbaar heb je dan moeite met de gedachte dat iemand wel eens zou kunnen denken dat je homoseksueel bent omdat je het opneemt voor homo's, alsof het iets ergs is dat iemand dat van je denkt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:34 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hoe maakt dat je automatisch homfoob?
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:29 schreef Levolution het volgende:
[..]
Kerel is alweer zo ver. Büyüdün adam oldun. OKU OGLUM, OKU.Alleen omdat jij het zegt, zal ik het doen ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Off off hiena nog masterscriptie, daarna post-master scriptie. Studeren ftw!![]()
![]()
Achja.. (de meeste) mensen vinden het nu eenmaal belangrijk wat anderen van hun vinden, ookal zeggen ze van niet.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:36 schreef Levolution het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je dan moeite met de gedachte dat iemand wel eens zou kunnen denken dat je homoseksueel bent omdat je het opneemt voor homo's, alsof het iets ergs is dat iemand dat van je denkt.
Wie gaat er ook naar nyenrodequote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:45 schreef Ayca het volgende:
Was naar die accountancy open dag.. vond het helemaal nietsmaar succes
!
En gelijk de enige WO-studie helaas.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:47 schreef msnk het volgende:
Nyenrode is toch t beste voor accountancy?
Enige die het op WO niveau aanbiedt?quote:
Wtf.. Google accountancy en een wereld zal openen, is echt niet de enige. Elkquote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:50 schreef Ayca het volgende:
[..]
Enige die het op WO niveau aanbiedt?
Daarna wel de hele dag in Utrecht doorgebracht, dus dat wel leuk![]()
Eeh dat bieden ze ook aan hoor... Precies hetzelfde!!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:54 schreef Ayca het volgende:
Ja oke, maar niet in de vorm die nyerode aanbiedt.
Via bijvoorbeeld de VU ben je dan toch al gauw een jaar of 6-7 bezig tot je alle papiertjes bezit toch? Heb me destijds wel ingelezen, maar is lang geleden.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:50 schreef xminator het volgende:
Neen, was zo.
Nu boeit het niet echt meer en heeft het geen toegevoegde waarde meer.
Niet de enige plek, je kunt ook
Naar VU, UVA, ERAsmus, RUG etc. Tot en met master kun je nog voltijd, post master moet je deeltijd omdat je 3 jaar praktijkstage dient te doen.
Ik maar denken waarom is Wikipedia, Youtube en Facebook's logo doorstreept met STOP CENSORSHIP...quote:Op woensdag 18 januari 2012 00:45 schreef zarGon het volgende:
Over een paar uurtjes gaat Wikipedia voor een dag op zwart.
Die bestaat toch? zo'n site voor eco freaks die denken dat zwarte piksels minder doen en dus minder energie kosten. Ik ben alleen de naam even kwijt.quote:
Bing staat al te trappelen. De menigte volgt toch wat de Amerikanen doen (zie Facebook en Twitter) dus echt super erg zal het niet zijn.quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:09 schreef Weissman het volgende:
[..]
Is ook echt een worst-case-scenario. Alleen beseffen veel mensen het niet.
Fixed.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:33 schreef xminator het volgende:
Laatste paar jaar gaat het wel zo
Alleen dit jaar worden ze wel kampioen, omdat Fener een zwaar seizoen achter de rug heeft. niks meer kan omkopen.
quote:
Ik geloof best dat het een en ander is gebeurt. Maar hypocriet zijn is doen alsof andere clubs niks gedaan hebben, want galatasaray heeft ook omgekocht in het verleden. Dat weet iedereen ook.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:43 schreef Weissman het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat jullie geloven dat ze onschuldig zijnHoe hypocriet kan je zijn
Misschien een beetjequote:
Feitelijk klopt het volledigquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:30 schreef Weissman het volgende:
[..]
Laat weer zien hoe achterlijk de gemiddelde FB-supporter is
Dat geloven alleen supporters van febe. een beetje kinderachtig he, zij doen het dus dan mag ik het ook- mentaliteitquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:48 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het een en ander is gebeurt. Maar hypocriet zijn is doen alsof andere clubs niks gedaan hebben, want galatasaray heeft ook omgekocht in het verleden. Dat weet iedereen ook.
Troostje, je hoeft die langstudeerbullshit maar per maand te betalen als ik het goed heb. Dus je hoeft niet gelijk die 3000 euro neer te pompen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:20 schreef Levolution het volgende:
Yes, uitstel van executie. Belangrijk hertentamen gehaald met een 7,5; nog geen langstudeerdersboete.
Nog wel wat kritieke tentamens te gaan.
Niet iedereen heeft een jaar vertraging, dan hoef je ook niet voor een heel jaar te betalen bedoelde ik te zeggen. Als ik zo zijn post lees valt het qua vertraging wel mee(?) en hoeft hij dus niet 3000 euro te betalen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Langstudeerboete krijg je pas achter volgens mij.
Als je per maand moet betalen zou het anders nog steeds 300 euro per maand zijn. Je krijgt dus 3000 euro extra op je studieschuld (denk ik)
Hm dat zou ook nog wel kunnen ja, maar de maanden dat je geen vertraging hebt hoef je niet te betalen is wat ik bedoel te zeggenquote:Op woensdag 18 januari 2012 19:25 schreef Levolution het volgende:
Ik hoor steeds andere dingen:
3000 euro in één keer ophoesten, 3000 euro bij je studieschuld op, nu hoor ik voor het eerst dat het per maand mag. Ik weet ook niet meer wat het is.
Wat betreft de vertraging: ik heb 1 jaar nu. Als ik in het tweede halfjaar bepaalde tentamens niet haal, heb ik nog een jaar extra, omdat ik mijn bachelorproject pas na het behalen van die tentamens mag doen.
Hoe dan ook. Mocht het zover komen, hoop ik echt dat het gewoon bij de studieschuld op komt. Later betalen is een eitje. Nu betalen is fucked up, of het nou in één keer of per maand is.
En als je het wel gelijk moet betalen, kun je dan niet een voorschotje/lening vragen aan je ouders of zo? Ik ken jouw situatie natuurlijk niet dus als dat niet kan heb ik niks gezegd.quote:Moet ik de volle boete betalen als ik maar een paar maanden uitloop?
Nee, de boete geldt per uitgelopen maand, wat neerkomt op 250 euro. Wie vier maanden te lang studeert, betaalt dus duizend euro extra. Of de boete vooruit moet worden voldaan, of in termijnen wordt geheven is nog niet bekend.
Nog niet bekend dus. Vandaar dat ik er allemaal andere dingen over hoor.quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:32 schreef msnk het volgende:
[..]
Hm dat zou ook nog wel kunnen ja, maar de maanden dat je geen vertraging hebt hoef je niet te betalen is wat ik bedoel te zeggenEr zijn mensen die beweren dat je met twee maanden vertraging bijvoorbeeld ook gewoon 3000 moet lappen en dat is gewoon niet zo! Het is echt per maand vertraging. Maar oké, jij loopt dan gewoon nóg een jaar achter... Dat is wel minder inderdaad.
Hoop voor je dat je het gewoon haalt dan!
Dit is iig wat ik er over kan vinden wat betreft direct of in termijnen. Niet veel dus.
[..]
En als je het wel gelijk moet betalen, kun je dan niet een voorschotje/lening vragen aan je ouders of zo? Ik ken jouw situatie natuurlijk niet dus als dat niet kan heb ik niks gezegd.
Je hebt gelijk, 3000 euro is ook veel en zonder voor zoiets. Als het je lukt zonder nog een jaar vertraging, goed zoquote:Op woensdag 18 januari 2012 19:38 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik word al geholpen van huis uit. Ik heb zelf ook wat bij elkaar gespaard en ga binnenkort ook werken. Wat ik ga verdienen/sparen is voldoende om het te betalen. Maar wel zonde als je 3000 euro bij elkaar spaart en voor deze shit uit moet geven. Van thuis uit zouden ze uiteraard alles doen om mij aan de studie te houden, maar ik voel me best wel een loser als ik die 3000 euro niet zelf betaal. Mijn huurprijs is bijna 400 euro. De student wordt echt smerig kaalgeplukt.
Maar ben nog altijd wel blij dat je in Nederland ondanks alles over de middelen beschikt om te studeren. Het had slechter gekund. Alleen denk ik dat het voor sommige mensen straks erg moeilijk gaat worden.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet zo'n arrogante zak met misplaatste trots. Ik accepteer graag hulp. Maar zoals het er nu op lijkt, kan ik dat geld zelf ook bij elkaar krijgen. Om dan uit mijn neus te zitten vreten, omdat anderen het toch wel betalen voor me, dat vind ik dan weer niks. Zeker niet omdat ik die vertraging deels aan mijn luiheid heb te danken. Thuis hebben ze het ook niet zo breed.quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:46 schreef msnk het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, 3000 euro is ook veel en zonder voor zoiets. Als het je lukt zonder nog een jaar vertraging, goed zoMaar anders heb je dus gelukkig een vangnet
En je hoeft je echt geen loser te voelen als je hulp ontvangt hoor. Ken er nog zo één, een vriend van me, die is dan weliswaar 26 nu en bijna alles werd door papa betaald maar voelt zich nu ineens te trots om geld van hem te accepteren om een eventuele master te bekostigen.
Ik kan het wel snappen aan de ene kant, maar vind het niet verstandig. Het gaat om je toekomst, maak het niet onnodig moeilijker voor jezelf. Wees juist blij dat er mensen zijn die je willen helpen, accepteer het en bedank ze! Ken ook genoeg mensen die alles maar dan ook echt alles zelf moeten bekostigen, wow denk ik dan![]()
En je hebt helemaal gelijk, hier in Nederland is het vergeleken met de meste landen gewoon geweldig geregeld. Zelfs met al deze nieuwe bullshit-regels, daarom kan men het zich ook veroorloven om het zomaar in te voeren natuurlijk
quote:
Soms schiet het wel heel erg door ja. 100 miljoen voor Hulk vragen is asociaal veel. Of 40~ voor een idioot als Carrollquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:54 schreef Ayca het volgende:
En dan nog schandalig veel betaald krijgen ook
Dat veel vinden.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:54 schreef Ayca het volgende:
En dan nog schandalig veel betaald krijgen ook
Zoeken op uitzendinggemist?quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:15 schreef Mercan het volgende:
Vraagje
Ongeveer twee weken terug was op maandag een documentaire (publieke omroep).
Dit ging over de relatie tussen man en vrouw.
Iemand een linkje naar deze docu?
quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:52 schreef Levolution het volgende:
Ik weet niks van voetbal, maar ik moet lollen hierom.
Ik zit te twijfelen tussenquote:
Nee niet echt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:34 schreef Weissman het volgende:
Heb je nog meer trefwoorden ? Of aanknopingspunten ? Maakt het makkelijker om je te helpen.
Wordt nog leuk, met mijn master van 3 jaar.quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:29 schreef zarGon het volgende:
'Studiefinanciering voor masterstudenten vervalt'.
Het was blijkbaar al bekend, maar ik wist er niet van af.
Ik kan er nog steeds hard om lachen.quote:
Dat wel, maar het motiveert mij ook om na de studie een dikke middelvinger op te steken en voorgoed in het buitenland te verdwijnen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:24 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik moet ze nageven, het motiveert mij wel om het vooral niet te verneuken en uit te lopen.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:08 schreef Weissman het volgende:
Het is alweer 5 jaar geleden. Je begreep, in tegenstelling tot je moordenaars wél wat het inhield om onder de Turkse vlag, met elkaar in harmonie te leven.
[ afbeelding ]
R.I.P. Hrant Dink.
En wat ga je in het buitenland doen? En welk buitenland?quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:57 schreef Weissman het volgende:
Het motiveert mij om niet te studeren en alsnog naar het buitenland te vertrekken.
Juistum, respect voor de straatheid van het meisje van het gymnasium, zij schoolt een VWO'er uit de Bimra toch maar mooiquote:
Komt wel goed, schatjequote:Op donderdag 19 januari 2012 19:49 schreef Ayca het volgende:
En ik ben sinds dit jaar ook maar gewoon een vwo'er hoor.
quote:This video is most popular with:
Males 25-34. Kinda funny
Females 13-17. Understandable
Males 45-54 O_O
Ik ook niet. Hij's leuk!quote:
Die zag ik in NWSquote:Op donderdag 19 januari 2012 23:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik ook niet. Hij's leuk!.
Ik counter je panda met een kraai!
Geen Planet of the Crowsquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:01 schreef Disana het volgende:
Het lijkt mij ook dat de kraai alleen maar probeert iets onder de rand (dop van een potje?) weg te pikken en daarbij uitglijdt en het ding niet kwijt wil raken.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:07 schreef msnk het volgende:
[..]
Die zag ik in NWSPlanet of the Apes taferelen schoten er door mijn hoofd
Staan er nog veel meer, zoals deze
[..]
Geen Planet of the Crows
quote:i dont no which one is smarter the one got it out or the one that knew to wait for the other one to do the work and then steal it
Bwahahaquote:
7 posts boven de jouwequote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Panda
![]()
Via dat filmpje kwam ik weer hier terecht
OMG irritante Jappen![]()
quote:Beste Slayage,
Op zondag 29 januari vindt in Pathé Arena de speciale voorstelling plaats van de Turkse film Berlin Kaplani waarbij de cast aanwezig zal zijn. Je wordt op de rode loper ontvangen met een heerlijk welkomstdrankje. Na afloop van de film zullen de acteurs en regisseur hun opwachting maken en enkele vragen uit het publiek beantwoorden.
De acteurs Ata Demirer, Tarık Ünlüoğlu, Necati Bilgiç, Nihal Yalçın, Özlem Türkad, Cemil Özbayer, Cengiz Bozkurt en Tonguc Oksal zullen bij deze speciale voorstelling aanwezig zijn.
Over de film
Poster Berlin KaplaniOverdag is hij bokser en 's nachts is hij portier, maar het leven van Ayhan Kaplan (Ata Demirer) verloopt niet zoals gepland. Ayhan en zijn trainer Cemal (Tarik Ünlüoğlu) zitten een beetje in de put. Ze hopen beiden dat een groots wonder hun leven weer op de rails kan krijgen. Berlin Kaplani gaat over de mogelijkheid van een dergelijk wonder.
Tickets kopen
Wil je bij deze speciale voorstelling van Berlin Kaplani aanwezig zijn? Koop dan hier je tickets (¤12,50 inclusief welkomstdrankje) online. Je kunt dan zelf de best beschikbare stoelen in de zaal uitkiezen.
Programma
Inloop 18.00 – 18.30 uur
Film 18.30 – 20.20 uur
Q&A 20.20 – 21.00 uur
Tot zondag 29 januari!
Met vriendelijke groet,
Pathé
Hij mag jou ook niet dus jullie staan quitequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:09 schreef Weissman het volgende:
[..]
Hij mag jou ook niet dus jullie staan quite
Verwachte al zo een reactieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Scherp, zag 't zelf niet eensquote:
Ik keek als kind wel Turkse soaps! Ze waren soms wel 'leerzaam'quote:
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:39 schreef msnk het volgende:
Ik keek heeeeeeeeeeel soms eens in de zoveel tijd naar Çiçek Taksi als er niets op Cartoon Network was of zo.....
Die op TRTquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:39 schreef msnk het volgende:
Ik keek heeeeeeeeeeel soms eens in de zoveel tijd naar Çiçek Taksi als er niets op Cartoon Network was of zo.....
LOL, die slechte kopie, Akasya Duragi. Ik ga soms echt stuk om hoe tenenkrommend dat is.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die op TRT
Die slechte kopie op Kanal D
Akasya duragi is soms wel grappigquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die op TRT
Wij hadden toen alleen TRTquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die op TRT
Trouwens: Hakan Sukur in die tijdenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Televole en niks anders, niks geen soaps op de schotel hier in vroeger tijden
Helaas is het archief van ATV ofzo onder water gelopen en zijn er een hoop afleveringen verloren gegaanquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:40 schreef Levolution het volgende:
Süper baba, wtf. Ik herinner het me, maar net niet goed genoeg om te weten waar het over ging. 1993-1997 volgens imdb, was ook wel erg jong toen.
Point has been made.quote:BoKTAN BİR DİZİYDİ...ŞİMDİKİLER DE BOKTAN ELBETTE AMA BU DAHA DA BOKTANDI..
Degene die de theme zingt?quote:
Dat is wel zonde, ja!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Helaas is het archief van ATV ofzo onder water gelopen en zijn er een hoop afleveringen verloren gegaan
Nee man, Alisan zelf.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:44 schreef msnk het volgende:
[..]
Point has been made.
[..]
Degene die de theme zingt?
Wtf, hadden ze geen backup?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Helaas is het archief van ATV ofzo onder water gelopen en zijn er een hoop afleveringen verloren gegaan
Oh... Ken ik nietquote:
Alisan niet kennen? Gast, meer çanak kijken man.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:47 schreef msnk het volgende:
Ayrilsakta Beraberiz ken ik ook nog wel. "Yirtik abicim!" en Laptop
[..]
Oh... Ken ik nietJa zag 'm wel in de intro, maar ik dacht dat hij gewoon een acteur was.
Nop. Misschien dat de makers de originele banden nog hebben maar die zullen het wel willen verkopen...quote:
Waarom zou je zoiets in hemelsnaam willen manquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:48 schreef Levolution het volgende:
[..]
Alisan niet kennen? Gast, meer çanak kijken man.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:49 schreef msnk het volgende:
[..]
Waarom zou je zoiets in hemelsnaam willen man
Zonde man, sowieso besteedt Turkije nog weinig aandacht aan nostalgie. Vroeger waren er elke avond wel Kemal Sunal films op, nu af en toe op één of andere verstopte zender.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nop. Misschien dat de makers de originele banden nog hebben maar die zullen het wel willen verkopen...
omdat ies cultuurquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:49 schreef msnk het volgende:
[..]
Waarom zou je zoiets in hemelsnaam willen man
http://alkislarlayasiyoru(...)ve-sabah-sel-baskiniquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:51 schreef Levolution het volgende:
[..]
Zonde man, sowieso besteedt Turkije nog weinig aandacht aan nostalgie. Vroeger waren er elke avond wel Kemal Sunal films op, nu af en toe op één of andere verstopte zender.
[..]
omdat ies cultuur
Ik zou vieze gavur geworden zijn als de Turkse televisie mij niet gered had.
Meestal nog gecensureerd ookquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:51 schreef Levolution het volgende:
[..]
Zonde man, sowieso besteedt Turkije nog weinig aandacht aan nostalgie. Vroeger waren er elke avond wel Kemal Sunal films op, nu af en toe op één of andere verstopte zender.
[..]
Ben nu aan het kijken, lijkt net Titanic in die gangen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
http://alkislarlayasiyoru(...)ve-sabah-sel-baskini
Konden wel gered worden denk ik als er gewoon iemand opgelet had...
Ohja, dat zuigt echt ballen. Dat gescheld maakt het juist mooi. Zonder dat het goedkoop vermaak is, gewoon heel subtiel op de nodige plekken schelden. Preutse Turken.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:57 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Meestal nog gecensureerd ookKanal 7
STV
gore klootzakken dat het zijn, durven ze films van Kemal Sunal te censureren
Dat is goed nieuws.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Trouwens over Kemal Sunal films gesproken, die zijn ze allemaal aan het herstellen en opnieuw aan het inscannen naar HD formaat
Ohja, bloed ook.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Sigaretten blurren, reclame blurren, monden blurren, bloed blurren.
Zelfs te lui om de scene er uit te knippenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:02 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ohja, bloed ook.
Zapte langs een Turkse zender waar Sleepy Hollow speelde, zo'n scène met allemaal hoofden in een boom. Was het hele fucking scherm geblurd.!!1
True, true. Er zijn niet eens docu's geloof ik over het oude Turkije. En met 'oude Turkije' bedoel ik niet de politiek, maar het dagelijkse leven.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:51 schreef Levolution het volgende:
[..]
[..]
omdat ies cultuur
Ik zou vieze gavur geworden zijn als de Turkse televisie mij niet gered had.
Die teringlijers snijden hele stukken af, laat staan dat ze scheldwoorden censurerenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:00 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ohja, dat zuigt echt ballen. Dat gescheld maakt het juist mooi. Zonder dat het goedkoop vermaak is, gewoon heel subtiel op de nodige plekken schelden. Preutse Turken.
Ook altijd die sigaretten die ze blurren. Zie je zo'n ovalen blur over het scherm vliegen.
[..]
Dat is goed nieuws.
True, true.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Sigaretten blurren, reclame blurren, monden blurren, bloed blurren.
Kijk, jij snapt het. Ik vind het ook mooi om zulke 'gedetailleerde' beelden te zien. Dat je echt specifieke mensen of zaken ziet, niet een hele stad van bovenaf ofzo. Dan ga je denken: waar zouden die mensen nu zijn? Ergens in een knus huisje? Overleden? Zoja, dan nog heb je, weliswaar eenzijdig, contact met diegene, terwijl diegene er niet eens meer is. Zijn gedachten en woorden blijven voortbestaan.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
True, true. Er zijn niet eens docu's geloof ik over het oude Turkije. En met 'oude Turkije' bedoel ik niet het politiek, maar het dagelijkse leven.
Neem zoiets:
Ik vind het prachtig om te zien, die oude beelden. Ja, natuurlijk zie je weleens korte fragmentjes van het oude Istanbul in de jaren 60/70/80, maar ik wil er verhaal van hebben. Een aantrekkelijk geheel om naar te kijken en om ervan te leren.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
True, true. Er zijn niet eens docu's geloof ik over het oude Turkije. En met 'oude Turkije' bedoel ik niet het politiek, maar het dagelijkse leven.
Neem zoiets:
Ik vind het prachtig om te zien, die oude beelden. Ja, natuurlijk zie je weleens korte fragmentjes van het oude Istanbul in de jaren 60/70/80, maar ik wil er verhaal van hebben. Een aantrekkelijk geheel om naar te kijken en om ervan te leren.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:13 schreef Eagle_99 het volgende:
Jaren '70, wordt je zo door je kop geschoten door je uiterlijk midden op de straat
Sagcilar vs Solcular..quote:
Oh in Turkijequote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Sagcilar vs Solcular..
Communisme vs Nationalisme ofzo..
Wat een moeilijke vraag eigenlijk.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als dat kon, naar welk jaar/eeuw/periode/gebeurtenis zou je terugreizen?
Romeinse tijd lijkt me echt vies. Teveel troep en onhygiënischquote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:16 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wat een moeilijke vraag eigenlijk.
Sowieso de Romeinse tijd, beetje gladiatoren tegen leeuwen zien vechten.
En niet zo ver van huis: gewoon de jaren 60-80. Even die sfeer proeven van de 'andere' moderne tijd. Muziek, jongerenbewegingen etc.
Zag ooit beelden van Nederland toen de gastarbeiders net kwamen. Veel opmerkingen als "ja daar moet mijn dochter niet mee thuiskomen" enzo.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:17 schreef Eagle_99 het volgende:
yep, vraag me af wat ze over ons zouden denken als we met onze huidige uiterlijk daar door de straten heen zouden lopen
rechtse snor:quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:16 schreef msnk het volgende:
[..]
Oh in TurkijeDenk al wtf
Maar hoe zagen ze dat aan je uiterlijk dan?
Mijn pa was een anarchist, die heeft veel klappen ontvangen dat weet ik wel
Hahaha, dat meen je niet?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:20 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
rechtse snor:
[ afbeelding ]
Linkse snor:
[ afbeelding ]
Owee als je de verkeerde straat inloopt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |