Volgens mij is er nog een nog nooit een betere tijd geweest om op te groeien...quote:Ik vind namelijk dat deze wereld nou niet bepaald erop vooruit gaat
En waarom dan wel?quote:Op maandag 26 september 2011 14:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Uiteraard moet je helemaal zelf weten of je kinderen wilt, daar hebben anderen niets mee te maken. Maar deze reden is zo raar:
[..]
Volgens mij is er nog een nog nooit een betere tijd geweest om op te groeien...
Snap ik niet... mannen zitten niet met een dikke buik of bevalling... Ook dat zou voor mij niks zijn... mijn nichtje heeft onlangs wel een kind gekregen en is wel weer lekker slank geworden heel snel... maar voor veel vrouwen is het ook nog eens zo dat ze al die kilo's die ze bij zwangerschap erop krijgen geeneens kwijt raken meer... nou mijn figuurtje is prima zo en wil het graag zo houdenquote:Op maandag 26 september 2011 14:10 schreef Specularium het volgende:
Van een vrouw is het vreemder om te horen dan van een man.
Hoezo wat is er mis met de wereld dan? Luxe in overvloed waar wij leven? Dat kind komt echt niks te kort hoor.quote:Op maandag 26 september 2011 13:58 schreef Blueberry85 het volgende:
Als mensen horen dat ik geen kinderwens heb reageren ze vaak heel raar en geforceerd. Zo van dat komt nog wel of je weet niet wat je mist...
Mijn argumenten noemen ze overdreven of egoistisch![]()
Ik vind namelijk dat deze wereld nou niet bepaald erop vooruit gaat...en in wat voor wereld zet je een kind?
had het menselijk ras niet ver gekomen... In de oertijd had je kans om opgevroten te worden, in de middeleeuwen had je o.a. de pest, dus zo bekeken is deze tijd nog helemaal niet zo slechtquote:dat deze wereld nou niet bepaald erop vooruit gaat...en in wat voor wereld zet je een kind?
Dat is nog niet eens zo erg, wanneer ze geboren worden en je moet gaan liegen over hoe mooi het baby'tje wel niet is, dat is pas vervelend.quote:Op maandag 26 september 2011 14:16 schreef The_Voice_Within het volgende:
Ben dan ook overigs geen liefhebben van de kinderen van andere. Kotsmisselijk word ik ervan als je weer moet aanhoren wat hun kleine wondertje nu weer kan.
Waarom dan niet? Het hele land leeft in welwaart, ook de echte minima. We wonen in één van de rijkste landen ter wereld. Er is betaalbaar onderwijs op een best redelijk niveau. Er is nauwelijks werkloosheid. Er is infrastructuur van hoge kwaliteit. Kinderen hoeven niet te werken om het gezin het hoofd boven water te laten houden. We hebben al 66 jaar geen oorlog gehad. Er is geen dienstplicht meer. Sociale mobiliteit is groot. Er is gratis gezondheidszorg voor kinderen. De misdaadcijfers dalen al jaren, en het is een van de veiligste landen van de wereld. Onze wegen zijn ontzettend veilig. We hebben nauwelijks last van natuurrampen.quote:
Wat er mis is met de wereld? Kijk eens wat vaker in de krant of naar het nieuws..het heeft niets met luxe te maken maar met de mentaliteit...quote:Op maandag 26 september 2011 14:15 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Hoezo wat is er mis met de wereld dan? Luxe in overvloed waar wij leven? Dat kind komt echt niks te kort hoor.
En ik denk dat je zelf eerst een aantal dingen "gedaan" moet hebben voor je aan kinderen toe bent, voor de een is dat eerder als voor de ander. Ik riep ook altijd dat ik geen kinderen wou, maar dingen veranderen vanzelf als je er klaar voor bent.
Amen!quote:Op maandag 26 september 2011 14:21 schreef eleusis het volgende:
Wel een kinderwens hebben, dat is pas egotripperij.
Staan ze bij de buurman op de stoepquote:Op maandag 26 september 2011 14:22 schreef Catbert het volgende:
Tja. Zo ken ik ook wel een paar meiden die dat riepen toen ze 25 waren. En 5 jaar later...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |