Volgens mij is er nog een nog nooit een betere tijd geweest om op te groeien...quote:Ik vind namelijk dat deze wereld nou niet bepaald erop vooruit gaat
En waarom dan wel?quote:Op maandag 26 september 2011 14:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Uiteraard moet je helemaal zelf weten of je kinderen wilt, daar hebben anderen niets mee te maken. Maar deze reden is zo raar:
[..]
Volgens mij is er nog een nog nooit een betere tijd geweest om op te groeien...
Snap ik niet... mannen zitten niet met een dikke buik of bevalling... Ook dat zou voor mij niks zijn... mijn nichtje heeft onlangs wel een kind gekregen en is wel weer lekker slank geworden heel snel... maar voor veel vrouwen is het ook nog eens zo dat ze al die kilo's die ze bij zwangerschap erop krijgen geeneens kwijt raken meer... nou mijn figuurtje is prima zo en wil het graag zo houdenquote:Op maandag 26 september 2011 14:10 schreef Specularium het volgende:
Van een vrouw is het vreemder om te horen dan van een man.
Hoezo wat is er mis met de wereld dan? Luxe in overvloed waar wij leven? Dat kind komt echt niks te kort hoor.quote:Op maandag 26 september 2011 13:58 schreef Blueberry85 het volgende:
Als mensen horen dat ik geen kinderwens heb reageren ze vaak heel raar en geforceerd. Zo van dat komt nog wel of je weet niet wat je mist...
Mijn argumenten noemen ze overdreven of egoistisch![]()
Ik vind namelijk dat deze wereld nou niet bepaald erop vooruit gaat...en in wat voor wereld zet je een kind?
had het menselijk ras niet ver gekomen... In de oertijd had je kans om opgevroten te worden, in de middeleeuwen had je o.a. de pest, dus zo bekeken is deze tijd nog helemaal niet zo slechtquote:dat deze wereld nou niet bepaald erop vooruit gaat...en in wat voor wereld zet je een kind?
Dat is nog niet eens zo erg, wanneer ze geboren worden en je moet gaan liegen over hoe mooi het baby'tje wel niet is, dat is pas vervelend.quote:Op maandag 26 september 2011 14:16 schreef The_Voice_Within het volgende:
Ben dan ook overigs geen liefhebben van de kinderen van andere. Kotsmisselijk word ik ervan als je weer moet aanhoren wat hun kleine wondertje nu weer kan.
Waarom dan niet? Het hele land leeft in welwaart, ook de echte minima. We wonen in één van de rijkste landen ter wereld. Er is betaalbaar onderwijs op een best redelijk niveau. Er is nauwelijks werkloosheid. Er is infrastructuur van hoge kwaliteit. Kinderen hoeven niet te werken om het gezin het hoofd boven water te laten houden. We hebben al 66 jaar geen oorlog gehad. Er is geen dienstplicht meer. Sociale mobiliteit is groot. Er is gratis gezondheidszorg voor kinderen. De misdaadcijfers dalen al jaren, en het is een van de veiligste landen van de wereld. Onze wegen zijn ontzettend veilig. We hebben nauwelijks last van natuurrampen.quote:
Wat er mis is met de wereld? Kijk eens wat vaker in de krant of naar het nieuws..het heeft niets met luxe te maken maar met de mentaliteit...quote:Op maandag 26 september 2011 14:15 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Hoezo wat is er mis met de wereld dan? Luxe in overvloed waar wij leven? Dat kind komt echt niks te kort hoor.
En ik denk dat je zelf eerst een aantal dingen "gedaan" moet hebben voor je aan kinderen toe bent, voor de een is dat eerder als voor de ander. Ik riep ook altijd dat ik geen kinderen wou, maar dingen veranderen vanzelf als je er klaar voor bent.
Amen!quote:Op maandag 26 september 2011 14:21 schreef eleusis het volgende:
Wel een kinderwens hebben, dat is pas egotripperij.
Staan ze bij de buurman op de stoepquote:Op maandag 26 september 2011 14:22 schreef Catbert het volgende:
Tja. Zo ken ik ook wel een paar meiden die dat riepen toen ze 25 waren. En 5 jaar later...
Lijkt me toch dat je het daar in 't BEGIN van een relatie wel eens over gehad hebt? Als de een wel kinderen wil en de ander helemaal niet, moet je gewoon die relatie afkappen.quote:Op maandag 26 september 2011 14:24 schreef HAL9000S het volgende:
Ik geef je ook gelijk, ben inmiddels 30 en ik heb ook geen kinderwens. Helaas heeft mijn eveneens 30 jarige vriendin dat wel dus dat gaat misschien nog problemen opleveren
Ik heb ook geen kinderwens, en ik heb ervoor gezorgd dat ik ze niet kan krijgen ook.quote:Op maandag 26 september 2011 13:58 schreef Blueberry85 het volgende:
Als mensen horen dat ik geen kinderwens heb reageren ze vaak heel raar en geforceerd. Zo van dat komt nog wel of je weet niet wat je mist...
Ik vind namelijk dat deze wereld nou niet bepaald erop vooruit gaat...en in wat voor wereld zet je een kind?
Het 2e grote punt is dat ik mijn vrijheid niet kwijt wil,ik zie het totaal niet zitten om 18 jaar van mijn leven te wijden aan een kind. Ben dol op de kinderen van een ander maar ik zelf hoef niet zo nodig....De meeste mensen vinden dat dus egotripperij...maar ik vind het in deze tijd nogal egoistisch of 4 kinderen de wereld op te schoppen....
Hoe denken jullie hierover?
Ik heb het nooit uitgesloten maar momenteel heb ik er geen behoefte aan en de komende paar jaar ook niet. Ik ben daar altijd eerlijk over geweest tov haar. En het is natuurlijk niet vanzelfsprekend om een relatie af te kappen als de een wel kinderen wil en de ander niet, niet voor iedereen is dat een onoverkomelijk iets.quote:Op maandag 26 september 2011 14:28 schreef Catbert het volgende:
[..]
Lijkt me toch dat je het daar in 't BEGIN van een relatie wel eens over gehad hebt? Als de een wel kinderen wil en de ander helemaal niet, moet je gewoon die relatie afkappen.
Leuk dat men daar altijd van uit gaat. Nee, vaak komt het niet.quote:
Meeste vrouwen wel, bij sommigen niet. Ga nu niet doen alsof je geen uitzondering bent.quote:Op maandag 26 september 2011 14:45 schreef trovey het volgende:
Leuk dat men daar altijd van uit gaat. Nee, vaak komt het niet.
Ga jij er nou niet van uit dat alle vrouwen wel zullen bijdraaien want dat is nou eenmaal niet zo en nee, ik ben geen uitzondering, ik ken genoeg vrouwen (ook 65+ vrouwen) die bewust geen kinderen hebben gekregen ook al waren ze getrouwd/hadden ze een relatie.quote:Op maandag 26 september 2011 14:48 schreef Catbert het volgende:
[..]
Meeste vrouwen wel, bij sommigen niet. Ga nu niet doen alsof je geen uitzondering bent.
Joh, blijf je maar jezelf lekker aanpraten dat je niet in de minderheid bent. Dat jij "genoeg vrouwen" kent die absoluut geen kinderen willen zegt alleen maar wat over je omgeving. Ik zeg niet dat alle vrouwen bijdraaien, alleen maar dat de meerderheid dat doet.quote:Op maandag 26 september 2011 14:51 schreef trovey het volgende:
Ga jij er nou niet van uit dat alle vrouwen wel zullen bijdraaien want dat is nou eenmaal niet zo en nee, ik ben geen uitzondering, ik ken genoeg vrouwen (ook 65+ vrouwen) die bewust geen kinderen hebben gekregen ook al waren ze getrouwd/hadden ze een relatie.
Waarom noem je dat bijdraaien? Klinkt zo van 'oh het is gelukkig toch nog goed gekomen'.quote:Op maandag 26 september 2011 14:55 schreef Catbert het volgende:
[..]
Joh, blijf je maar jezelf lekker aanpraten dat je niet in de minderheid bent. Dat jij "genoeg vrouwen" kent die absoluut geen kinderen willen zegt alleen maar wat over je omgeving. Ik zeg niet dat alle vrouwen bijdraaien, alleen maar dat de meerderheid dat doet.
Beste reactie evar.quote:Op maandag 26 september 2011 14:29 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Zodra je de behoefte hebt om argumenten voor je eigen "gelijk"te zoeken, ben je feitelijk nog gewoon een twijfelaar
quote:Op maandag 26 september 2011 14:21 schreef eleusis het volgende:
Wel een kinderwens hebben, dat is pas egotripperij.
quote:Op maandag 26 september 2011 14:50 schreef Kabolter het volgende:
De gemiddelde mens, waaronder in dit geval ook ik, geeft geen donder om de planeet. Het punt 'er zijn er al genoeg' en 'de wereld is verrot' is gewoon een slap excuus. Zo van: zie mij goed bezig zijn.
Dat valt in de praktijk nogal tegen, ik wil ook al zo lang als ik me kan heugen geen kinderen en tot nu toe wilden de mannen die mijn partners waren dat bijna altijd wel.. Is ook wel makkelijk praten als je geen bevalling/zwangerschap hoeft te doorstaan. Dat is voor mij als vrouw toch wel de grootste reden, ik vind een bevalling doodeng en het mag dan natuurlijk zijn; ik zeg nee danku.quote:Op maandag 26 september 2011 14:50 schreef Kabolter het volgende:
Maar goed, onder veel mannen zal het wel populair zijn: een vrouw die geen kinderen wil. Ik zelf moet er echter niks van hebben.
Dat maak jij er van. Ik vind het helemaal prima dat mensen geen kinderen willen. Het gaat me er om dat die claim dat een meerderheid van vrouwen geen kinderen wil en dat zo blijft denken gewoon volslagen onzin is.quote:Op maandag 26 september 2011 15:00 schreef -supergirl- het volgende:
Waarom noem je dat bijdraaien? Klinkt zo van 'oh het is gelukkig toch nog goed gekomen'.
Terwijl het juist goed is dat er ook mensen tussen zitten die geen kinderen willen.
Als dat je enige reden is...quote:Op maandag 26 september 2011 15:03 schreef Selestha het volgende:
Dat valt in de praktijk nogal tegen, ik wil ook al zo lang als ik me kan heugen geen kinderen en tot nu toe wilden de mannen die mijn partners waren dat bijna altijd wel.. Is ook wel makkelijk praten als je geen bevalling/zwangerschap hoeft te doorstaan. Dat is voor mij als vrouw toch wel de grootste reden, ik vind een bevalling doodeng en het mag dan natuurlijk zijn; ik zeg nee danku.
Ik moest heel even kijken of dit niet een topic was van mijzelf. Zegt dat genoeg?quote:Op maandag 26 september 2011 13:58 schreef Blueberry85 het volgende:
Het 2e grote punt is dat ik mijn vrijheid niet kwijt wil,ik zie het totaal niet zitten om 18 jaar van mijn leven te wijden aan een kind. Ben dol op de kinderen van een ander maar ik zelf hoef niet zo nodig....De meeste mensen vinden dat dus egotripperij...maar ik vind het in deze tijd nogal egoistisch of 4 kinderen de wereld op te schoppen....
Hoe denken jullie hierover?
Nee, dat is mijn belangrijkste reden. Ik heb er nog 20 meer die ik kan opnoemen maar dit vind ik meer dan voldoende. Ik zie niet in waarom dat niet genoeg zou zijn.quote:
Dat veranderde bij jou! Dat betekend niet dat iedereen op een gegeven moment kinderen wil.quote:Op maandag 26 september 2011 14:15 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik riep ook altijd dat ik geen kinderen wou, maar dingen veranderen vanzelf als je er klaar voor bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |