Zo:quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:00 schreef King_Merc het volgende:
ah geweldig, supaplex speelde ik vroeger, wist niet meer hoe dat heette, maar wel hpe het er ongeveer uitzag
Waarom niet? Alsof het toen wel leuk was en nu niet meer?quote:Op zondag 1 januari 2012 14:15 schreef Iwanius het volgende:
Dat je nog zin hebt dit soort spellen te spelen zoveel jaren na dato.
inderdaad, voordeel is dat ze makkelijk weer op te pikken zijn, de besturing was nooit ingewikkeld en de spellen stiekem nog steeds best leukquote:Op maandag 2 januari 2012 11:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom niet? Alsof het toen wel leuk was en nu niet meer?
Nou, ik heb gisteren nog even X-Com 1: UFO Defense opgestart en dat vond ik toch best ingewikkeldquote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
inderdaad, voordeel is dat ze makkelijk weer op te pikken zijn, de besturing was nooit ingewikkeld en de spellen stiekem nog steeds best leuk
O wow, wat een enorm coole game was dat!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, ik heb gisteren nog even X-Com 1: UFO Defense opgestart en dat vond ik toch best ingewikkeld
[ afbeelding ]
Nieuwe Sam & Max episodes al gespeeld?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:13 schreef Timwonnacott het volgende:
Sam & Max hit the raod
[ afbeelding ]
Grijs gespeeld als kind en was zo verdrietig dat ik deze niet meer kon spelen toen we overstapte op windows dat mijn ouders hem toen op Cd-rom kochten![]()
Na al die jaren ligt die nog op slechts enkele meters afstand!
Ja, seizoen 1 helemaal en van 2 maar een paar. Vond ze tegenvallen in vergelijking tot de oude.quote:Op woensdag 4 januari 2012 01:22 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Nieuwe Sam & Max episodes al gespeeld?
Humor was wel hetzelfde vond ik; besturing is inderdaad jammer. Zijn ze met Monkey Island 4 en 5 ook compleet de fout mee ingegaan: meegaan in de 3D hype. Een adventure hoort 2D te zijn, klaar.quote:Op woensdag 4 januari 2012 01:29 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja, seizoen 1 helemaal en van 2 maar een paar. Vond ze tegenvallen in vergelijking tot de oude.
Of je speelt een demo of crack en maakt dan je besluit.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:26 schreef Mr.J het volgende:
[..]
O wow, wat een enorm coole game was dat!
/edit: http://store.steampowered.com/app/7760/
Maar 5,-. Zal ik??? En zal ik er evenveel plezier aan beleven als voorheen?!
Ja, de humor zat wel goed, de besturing en 3D stoorde mij ook niet zo erg, heb van MI 4 & 5 immers ook erg genoten. Het grootste probleem voor mij was dat de episodes erg sterk ook elkaar leken in seizoen 1.quote:Op woensdag 4 januari 2012 01:40 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Humor was wel hetzelfde vond ik; besturing is inderdaad jammer. Zijn ze met Monkey Island 4 en 5 ook compleet de fout mee ingegaan: meegaan in de 3D hype. Een adventure hoort 2D te zijn, klaar.
Haha geweldig zeg! Toen ik een klein meisje was, speelde ik Dreams II. Het safari level was ik vet goed inquote:Op woensdag 4 januari 2012 21:06 schreef Bowler01 het volgende:
Pinball Dreams. Heel verslavend om de hoogste scores te krijgen![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:06 schreef Bowler01 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was Pinball Fantasies, niet Dreams. Dreams vond ik weinig aan, Fantasies was geweldig; vooral de muziek en geluidseffecten. Jaren gespeeld.quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:06 schreef Bowler01 het volgende:
[ afbeelding ]
Kom op Timmer!! Dan heb je dreams 2 niet gespeeldquote:Op donderdag 5 januari 2012 00:05 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Dat was Pinball Fantasies, niet Dreams. Dreams vond ik weinig aan, Fantasies was geweldig; vooral de muziek en geluidseffecten. Jaren gespeeld.
Mijn favoriete tafel:
verslavend en frustrerendquote:Op donderdag 5 januari 2012 08:22 schreef Karina het volgende:
Deze al genoemd, Sokoban? Vreselijk verslavend spel.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
http://www.dosbox.com/quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:57 schreef MrNiles het volgende:
Hoe kun je oude dosgames nog fatsoenlijk spelen?
TIM speelde wij in de eerste en tweede klas tijdens techniek.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:35 schreef madco het volgende:
TIM (the incredible machine)
[ afbeelding ]
uuuuren gespeeld vroeger..
same here..quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:06 schreef qltel het volgende:
Aan Supaplex en Lemmings heb ik wel wat uurtjes besteed..
15 euro voor de hele serie....quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:26 schreef Mr.J het volgende:
[..]
O wow, wat een enorm coole game was dat!
/edit: http://store.steampowered.com/app/7760/
Maar 5,-. Zal ik??? En zal ik er evenveel plezier aan beleven als voorheen?!
Ohhh geweldig! Dat was zo'n trolls spelletje!quote:Op zondag 8 januari 2012 22:37 schreef BasOne het volgende:
[..]
15 euro voor de hele serie....
Wie kent deze nog
[ afbeelding ]
In retrospect heb ik echt teveel tijd achter de pc doorgebracht als klein meisjequote:Op zondag 8 januari 2012 22:39 schreef Spekjessoep het volgende:
[..]
Ohhh geweldig! Dat was zo'n trolls spelletje!
Mijn favoriet van het DOS-tijdperk, tesamen met Mortal Kombat 1 t/m 3.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:02 schreef Kunstgebit666 het volgende:
Ik weet niet waarom deze nog niet genoemd is... Dune 2:
[ afbeelding ]
Uuuren mee bezig geweest!!
Omdat die net zo vanzelfsprekend is als deze tweequote:Op maandag 9 januari 2012 21:02 schreef Kunstgebit666 het volgende:
Ik weet niet waarom deze nog niet genoemd is... Dune 2:
[ afbeelding ]
Uuuren mee bezig geweest!!
quote:
Stuk voor stuk dikke klassiekers die zo'n beetje iedere PC-gamer wel heeft gespeeld.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Mijn favoriet van het DOS-tijdperk, tesamen met Mortal Kombat 1 t/m 3.
Overigens mag Dune 1 dan ook best genoemd worden:
[ afbeelding ]
http://www.freegameempire.com/games/Battle-Chess Die moet het toch prima doen met de Dosbox?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:42 schreef mschol het volgende:
beetje jammer dat battle chess niet doet in Dos en Windows 95/98 nodig heeft..
heb geen VM met dat OS tot m'n beschikking en te lui om te installeren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:47 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
http://www.freegameempire.com/games/Battle-Chess Die moet het toch prima doen met de Dosbox?ik had er 1 die meldde dat ik win95/98 nodig hadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deze zo eff checken
en MC, ben er een beetje uit..
Ohh hexxagon ook gespeeldquote:Op vrijdag 13 januari 2012 01:24 schreef TimMer1981 het volgende:
Nog een baggervette klassieker:
Ook een leuke die ik flink wat gespeeld heb:
Pittig, erg langdurig, maar erg verslavend als je ervan houdt:
Shit waarschijnlijk, anders had het allang in een verder gevorderd stadium geweest.quote:Op zondag 15 januari 2012 14:36 schreef Spekjessoep het volgende:
[..]
Hoe staat het met de plannen voor een retro lan?
Twee seconden zoeken op Youtube en je weet het:quote:
Psycho Pinballquote:Op maandag 9 januari 2012 11:15 schreef DeVaas het volgende:
Enkele spellen die ik altijd speelde:
Pushover
[ afbeelding ]
X-Wing vs Tie-Fighter
[ afbeelding ]
Psycho Pinball
[ afbeelding ]
Jammer, geen Scrapmoves in dat stukjequote:Op zondag 15 januari 2012 15:37 schreef MisterSqueaky het volgende:
One Must Fall was ook best aardig:
[..]
Your wish is my commandquote:Op maandag 23 januari 2012 00:25 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jammer, geen Scrapmoves in dat stukje
Inderdaad.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:25 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
Gods, zag er toen fraai uit.
Full Throttle en Halloween Harry:quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:17 schreef metzman het volgende:
DOS Games... mijn jeugd! Bootdisks maken, bat-files editen en ontwikkelaars die met technische limieten geweldige games maakte.
Een aantal favo's van mij:
The Dig:
[ afbeelding ]
Full Throttle:
[ afbeelding ]
Star Wars - Dark Forces:
[ afbeelding ]
Alien Carnage (Halloween Harry)
[ afbeelding ]
Die van Wacky Wheels werkt helaas niet (hotlinking geblokkeerd).quote:Op zaterdag 28 januari 2012 01:57 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
ik moest aan deze denken:
[ afbeelding ]wacky wheels
en
[ afbeelding ]Xargon
Wtf! Ik ken dit spel al 15 jaar en ik heb dit nog nooit gezienquote:
Nooit verder dan level 2 gekomen.quote:
tofquote:
hier hetzelfde probleemquote:
Pushover wat een bazenspel was (is) datquote:Op maandag 9 januari 2012 11:15 schreef DeVaas het volgende:
Enkele spellen die ik altijd speelde:
Pushover
[ afbeelding ]
Pas jaren later kwam ik erachter wat Quavers nu precies waren. 't Is een zoutje met kaassmaak dat tegenwoordig alleen nog in het VK verkocht wordt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:32 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Pushover wat een bazenspel was (is) datIk had uit dezelfde serie ook One Step Beyond, dan speelde je met dat hondje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook vermakelijk, maar vond Pushover wel leuker.
Ik wist niet dat er ook een versie van Zork 1 met plaatjes was.quote:Op zondag 5 februari 2012 04:09 schreef Tikkietegek het volgende:
You are standing in front of a white house
[ afbeelding ]
Of de laatste
[ afbeelding ]
Het wordt tijd dat deze point & click klassiekers voor tablets worden uitgebracht
Jaaaaquote:
Ja iddquote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:09 schreef thabit het volgende:
[..]
Pas jaren later kwam ik erachter wat Quavers nu precies waren. 't Is een zoutje met kaassmaak dat tegenwoordig alleen nog in het VK verkocht wordt.
Zo deze en Prince of Persia, waren de 1e twee spellen die ik had op mn computertje in 1990(91?)quote:Op maandag 23 januari 2012 15:33 schreef mschol het volgende:
nog niet voorbij zien komen:
[ afbeelding ]
Jill of the Jungle
Wow!quote:Op maandag 2 januari 2012 11:18 schreef Mr.J het volgende:
Allereerste game (was nog net te jong om het goed te begrijpen).
Castel Adventure op een x086 zonder HD en wel 2 5 1/2" floppy drives!
[ afbeelding ]
Die was gaaf ja!quote:Op maandag 6 februari 2012 22:49 schreef BasOne het volgende:
Indianapolis 500 (1989)
[ afbeelding ]
Dom rondjes rijden maar uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren gespeeld
Battlechess denk ik danquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:36 schreef Baghdaddy het volgende:
Ik speelde vaak een schaak spel op DOS/Windows. Weet alleen niet meer hoe het heet. Iemand een idee? Ik weet nog wel dat je als je de toren bewoog er een steenachtige monster bewoog. En alles was in het blauw dacht ik.
Maargoed, dat spel
Inderdaad had het net gevondenquote:
Ah, Golden Axe. Die was inderdaad nog niet voorbij gekomen volgens mijquote:Op donderdag 9 februari 2012 20:01 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wow!
Die hoor je echt weinig! Speelde ik in 88 met mijn pa. Hele kaarten uitgetekend wat waar zat om uiteindelijk via de donkere gang in het begin het spel uit te spelenBriljant!
Verder veel bekende gamesMaar ik mis toch wel een hele belangrijke uit die tijd:
[ afbeelding ]
Snoepje voor wie hem raad zonder de bestandsnaam te bekijken
Je zou eens kunnen kijken op:quote:Op zaterdag 11 februari 2012 03:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ah, Golden Axe. Die was inderdaad nog niet voorbij gekomen volgens mij
Heb toevallig vorige week voor 5 euro een SEGA Mega Drive Classic Collection CD gekocht voor op de PC, waar o.a. Golden Axe op staat
Master of Magic is een fantasy turn-based strategy/RPG. Een soort combinatie van Heroes of Might & Magic en Civilization.quote:
Dat is lang geleden! Het zag er vroeger zo strak uit...quote:Op maandag 6 februari 2012 22:49 schreef BasOne het volgende:
Indianapolis 500 (1989)
[ afbeelding ]
Dom rondjes rijden maar uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren gespeeld
quote:Owja en natuurlijk deze:
zo balen als je weer op een doos dynamiet schoot in eagles nestquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:27 schreef Setting_Sun het volgende:
[ afbeelding ]
Eagles Nest
kutbesturing maar verder wel leuk
[ afbeelding ]
Airborne Ranger
argh, wat waren die 2 frustrerend op sommige momentenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:47 schreef elkravo het volgende:
Alleycat:
[ afbeelding ]
Prince of Persia:
[ afbeelding ]
inderdaadquote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:22 schreef mschol het volgende:
[..]
argh, wat waren die 2 frustrerend op sommige momenten
wow, die ken ik helemaal nietquote:
Lekker op een oranje CGA schermpje...quote:
Natururlijk, puhquote:
Dat spel was echt slecht.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:11 schreef IJsmuts het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
deze kwam ik zo snel niet tegen en speelde ik veeler was er nog een maar die naam ben ik ff kwijt, met een soort soldaatje moest je dan een slagveld oversteken, bunkertjes opblazen etc...
Misschien dat je hier sneller antwoord hebt: Het grote "Ik zoek een spel" topic deeltje 15quote:Op dinsdag 27 maart 2012 08:37 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Ik herinner me een oude dos game dat ik vroeger veel speelde. Op de computer van mijn oom stond het spel gelijst als "Ricky Rat" maar onder die naam is niets te vinden. Het was een plaformer en je was een grijze muis/rat met een broekje aan. Het eerste level had een blauwe achtergrond, de tweede een zwarte met groene lijntjes erdoorhgeen ofzo. Je had 2 knoppen om te springen, 1 naar links en 1 naar rechts. Verder herinner ik me niet veel van dat spel behalve dat het echt onvindbaar is op Google.
Kent iemand dit? Het is niet Packrat.
Inderdaad erg tof! Maar bijna niet uit te spelen zonder walkthrough.quote:Op woensdag 7 maart 2012 09:51 schreef Djeez het volgende:
Dit was een van mijn lievelingsgames:
[ afbeelding ]
Gabriel Knight 1: Sins of the Fathers, wat een bazengame was dat!
Volgens mij heb ik hem ook nooit uitgespeeld helaasquote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:51 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Inderdaad erg tof! Maar bijna niet uit te spelen zonder walkthrough.
Gewoon opnieuw beginnen, heb ik enkele jaren geleden ook gedaan, en je verveelt je er geen seconde mee.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:58 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Zeliard!
Ondanks de voor mijn gevoel honderden uren die ik hier ingestopt heb als kind, nooit voor elkaar gekregen om het uit te spelen. Voor die tijd ook best een ingewikkeld spelletje trouwens.
Briljant filmpje inderdaad, deze horen er ook bij:quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:18 schreef elkravo het volgende:
Prince of Persia Animation Reference 1985
quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:45 schreef Freak188 het volgende:
Hoe heette dat spelletje dat je als kat achterna gezeten werd door een bezem enzo?
Ik heb precies hetzelfde gehad met Fatty Bear , al is die een stuk minder moeilijkquote:Op zaterdag 31 maart 2012 18:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Sinds kort weer begonnen met Day of the Tentacle
Kreeg het vroeger nooit uitgespeeld, kwam gewoon niet verder op een gegeven moment.
Maar ik heb het nu dus weer opgepakt, met dank aan al die berichten over Double Fine Adventure.
Door de cartoon-graphics is het ook nu nog prima speelbaar zonder storend achterhaald over te komen.
[ afbeelding ]
SC1 was geen dos game...quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:40 schreef Matty___ het volgende:
[ afbeelding ]
battle isle 2
[ afbeelding ]
starcraft 1
[ afbeelding ]
settlers 1
tuurlijk man. is 1998. wil je windows 95 en SC1 draaien met je 32 mb ramquote:
wij hadden toen al windows 98 met 64MB ramquote:Op dinsdag 3 april 2012 23:44 schreef Matty___ het volgende:
[..]
tuurlijk man. is 1998. wil je windows 95 en SC1 draaien met je 32 mb ram
quote:The first game of the StarCraft series was released for Microsoft Windows on 31 March 1998
hmm dan herrinner ik het me verkeerd.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:55 schreef mschol het volgende:
[..]
wij hadden toen al windows 98 met 64MB ram
overigens:
[..]
In 1998 kwamen er nauwelijks nog DOS-games uit. Eén van de laatste die ik gespeeld heb was Tomb Raider uit 1996. Red Alert kwam in dat jaar ook nog voor DOS uit, maar draaide op de halve resolutie van de Windows-versie. DirectX 3 kwam rond die tijd ook uit en daarna was het eigenlijk gedaan met de games voor DOS.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:44 schreef Matty___ het volgende:
[..]
tuurlijk man. is 1998. wil je windows 95 en SC1 draaien met je 32 mb ram
Ja, net als Duke Nukem 3Dquote:Op dinsdag 3 april 2012 23:47 schreef Matty___ het volgende:
[ afbeelding ]
quake 1
volgens mij ook nog dos.
En wat een verschil gaf dat destijds, zow! Ik maakte later dat jaar ook de overstap naar m'n eerste Pentium processor (100mhz als ik mij niet vergis). Dat was een flinke sprong vooruit van mijn 486DX2 (wat ook wel een aardig beessie was).quote:Op woensdag 4 april 2012 00:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Red Alert kwam in dat jaar ook nog voor DOS uit, maar draaide op de halve resolutie van de Windows-versie.
loopt niet goed op mijn toshiba T3200 en T5200quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:27 schreef qltel het volgende:
[..]
Zo:
[ afbeelding ]
Ik heb 'm maar weer eens opgestart. Loopt prima onder windows 7.
heb de 1e nog gewoon op mijn 286 staanquote:Op donderdag 12 april 2012 08:36 schreef DazzL het volgende:
Over klassiekers gesproken:
Leisure Suit Larry wordt opnieuw uitgebracht door het oorspronkelijke team (o.a. Al Lowe), tenminste als ze genoeg geld bij elkaar kunnen sprokkelen via Kickstarter
shit deze was ik helemaal vergetenquote:Op maandag 23 april 2012 16:15 schreef vigier het volgende:
[ afbeelding ]
Descent! Eerste echte 3D beleving voor mij... ik bewoog mijn hoofd mee met het spaceship...
Trouw met mequote:Op woensdag 4 april 2012 02:35 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Als jonkie nog best lastig om te begrijpen maar toen ik eenmaal doorhad hoe de vork in de steel zat was ik niet meer weg te slaan van de pc
een oude pc bewarenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:57 schreef MrNiles het volgende:
Gister nog gezocht naar Pandora's Box
misschien dat iemand m nog heeft liggen voor me?
Hoe kun je oude dosgames nog fatsoenlijk spelen?
Weet dat ik Syndicate speelde op een Pentium 3
liepen ineens alle poppetjes 100x zo snel
das voor de mietjesquote:Op zondag 29 april 2012 07:37 schreef Krantenman het volgende:
[..]
DOSBOX downloaden, daarmee kan je oude spelletjes blijven spelen.
quote:Op zondag 29 april 2012 12:39 schreef T42 het volgende:
[..]
das voor de mietjeszoals alle emulators
hardware is voor de echte
[ link | afbeelding ]
als ik iets oud wil draaien zorg ik voor de goedde spullenquote:
Geil!quote:Op zondag 29 april 2012 14:34 schreef T42 het volgende:
[..]
als ik iets oud wil draaien zorg ik voor de goedde spullenhandig is dat ik heel veel heb staan
[ afbeelding ]
win3.11 instaleren
Windows ? Waar heb je dat voor nodigquote:Op zondag 29 april 2012 14:34 schreef T42 het volgende:
[..]
als ik iets oud wil draaien zorg ik voor de goedde spullenhandig is dat ik heel veel heb staan
[ afbeelding ]
win3.11 instaleren
klopt maar had de ruimte overquote:Op zondag 29 april 2012 19:54 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Windows ? Waar heb je dat voor nodig? Dos kan alles
Zeg, post jij eigenlijk ooit wel eens iets zonder die ';)'?quote:Op zondag 29 april 2012 20:38 schreef T42 het volgende:
[..]
klopt maar had de ruimte overen wou proberen er mee te internetten maar mijn netwerk kaart pakt hij niet. (is via printerpoort) omdat deze pc geen andere uitbreidingen kent
en nu met win 3.1 bezig op een 286
[ link | afbeelding ]
zo nog rits dos spellen er op gooien
nopequote:Op maandag 30 april 2012 00:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zeg, post jij eigenlijk ooit wel eens iets zonder die ';)'?
Ik herinner me een pure dosbrowserquote:Op zondag 29 april 2012 20:38 schreef T42 het volgende:
[..]
klopt maar had de ruimte overen wou proberen er mee te internetten maar mijn netwerk kaart pakt hij niet. (is via printerpoort) omdat deze pc geen andere uitbreidingen kent
quote:Op maandag 30 april 2012 10:18 schreef T42 het volgende:
[..]
nope
en nu ga ik de markten afspeuren naar oude hardware
soms is et wel leuk om met dat soort oude rotzooi te kunnen kuttenquote:Op maandag 30 april 2012 23:58 schreef Tijn het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom je met zo'n oude bak aan de slag zou gaan, terwijl DOSBox minstens zo goed werkt op elke willekeurige machine.
omdat dat niet het gevoel geeft. is gewoon een emulator, je speelt toch ook geen xbox360 en playstation3 spellen op je pc?quote:Op maandag 30 april 2012 23:58 schreef Tijn het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom je met zo'n oude bak aan de slag zou gaan, terwijl DOSBox minstens zo goed werkt op elke willekeurige machine.
Ik snap best dat gamen op een console een andere beleving geeft dan gamen op een PC. Voornamelijk vanwege de TV en de controller. Maar of ik nou game op een moderne PC of een ouderwetse PC, maakt mij eigenlijk geen bal uit. Ik speel DOS-games voor de games zelf, niet omdat ik naar een oude monitor wil staren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:37 schreef T42 het volgende:
[..]
omdat dat niet het gevoel geeft. is gewoon een emulator, je speelt toch ook geen xbox360 en playstation3 spellen op je pc?
Ik ben ermee opgegroeid. Ik had als kind schoenendozen vol met 5,25" floppies met DOS-games erop. En ik speel die spellen nog steeds graag, maar net zo lief (of eigenlijk liever nog) met DOSBox op m'n normale computer dan dat ik speciaal een oude bak ervoor moet aanzetten.quote:ben je opgegroeit met deze spellen trouwens? of speel je ze nu pas? dat is ook een verschil
weet dat mensen die opgegroeit zijn met bijv de NES liever op de nes spelen dan op de NESemulators. en jongeren die er niet meeopgegroeit zijn liever de emulator hebben.
is niet leuker om die floppy;s te gebruiken? maar als ik een spel speel zoals carmageddon (nog nie zo oud) dan pak ik daar wel de oude hardware voor want daar is toch het beeld mooier dan op mijn moderne pc die een te hoge resolutie heeftquote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap best dat gamen op een console een andere beleving geeft dan gamen op een PC. Voornamelijk vanwege de TV en de controller. Maar of ik nou game op een moderne PC of een ouderwetse PC, maakt mij eigenlijk geen bal uit. Ik speel DOS-games voor de games zelf, niet omdat ik naar een oude monitor wil staren.
[..]
Ik ben ermee opgegroeid. Ik had als kind schoenendozen vol met 5,25" floppies met DOS-games erop. En ik speel die spellen nog steeds graag, maar net zo lief (of eigenlijk liever nog) met DOSBox op m'n normale computer dan dat ik speciaal een oude bak ervoor moet aanzetten.
Ik speel mijn snes spellen ook gewoon met de emulator. Wel vaak met een originele controller en op mijn tv, maar een emulator opstarten is makkelijker dan de snes uit de kast halen. En als ik echt lui ben speel ik ze zelfs met mijn wireless xbox controller ipv een snes controller.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:37 schreef T42 het volgende:
[..]
omdat dat niet het gevoel geeft. is gewoon een emulator, je speelt toch ook geen xbox360 en playstation3 spellen op je pc?
waarom ga je anders nog bowlen of naar de kermis als je het op je pc kunt spelen
maar het is wel handig als je niks anders hebt,
ben je opgegroeit met deze spellen trouwens? of speel je ze nu pas? dat is ook een verschil
weet dat mensen die opgegroeit zijn met bijv de NES liever op de nes spelen dan op de NESemulators. en jongeren die er niet meeopgegroeit zijn liever de emulator hebben.
oude pc's had je naar mij moetten brengenquote:Op woensdag 9 mei 2012 09:53 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Ik speel mijn snes spellen ook gewoon met de emulator. Wel vaak met een originele controller en op mijn tv, maar een emulator opstarten is makkelijker dan de snes uit de kast halen. En als ik echt lui ben speel ik ze zelfs met mijn wireless xbox controller ipv een snes controller.
En ja ik ben er mee opgegroeid en ik heb iets minder dan 10 jaar geleden nog een stuk of 10 oude pc's (8086, 8088, 286, 386, 486, pentium, etcetera) naar de milieustraat gebracht. Voor dosspellen heb ik dus ook gewoon dosbox.
Nee, vind ik niet. Sterker nog, ik heb ze allemaal jaren geleden al weggegooidquote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:31 schreef T42 het volgende:
[..]
is niet leuker om die floppy;s te gebruiken?
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind niet dat het er slecht uitziet op m'n laptop. Het gemak van het spelen van die games op de computer die ik sowieso voor m'n neus heb, weegt voor mij veel zwaarder dan de nostalgie van een oude computer.quote:maar als ik een spel speel zoals carmageddon (nog nie zo oud) dan pak ik daar wel de oude hardware voor want daar is toch het beeld mooier dan op mijn moderne pc die een te hoge resolutie heeft
Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik wil gewoon de games spelen en niet een extra computer onderhouden. Om nog maar te zwijgen over de onnodige plek die het inneemt.quote:ik hoef er niet speciaal een oude bak voor aan te zetten, ze staan gewoon klaar
minder dan arcades en flipperkasten die ik hebquote:Op woensdag 9 mei 2012 10:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet. Sterker nog, ik heb ze allemaal jaren geleden al weggegooid
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind niet dat het er slecht uitziet op m'n laptop. Het gemak van het spelen van die games op de computer die ik sowieso voor m'n neus heb, weegt voor mij veel zwaarder dan de nostalgie van een oude computer.
[..]
Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik wil gewoon de games spelen en niet een extra computer onderhouden. Om nog maar te zwijgen over de onnodige plek die het inneemt.
jahquote:Op woensdag 9 mei 2012 12:09 schreef Tijn het volgende:
Lachen natuurlijk, maar je moet het niet raar vinden dat het niet iedereens hobby is om z'n huis in een museum te veranderen
Monster Bashquote:
quote:Op zondag 24 juni 2012 13:07 schreef MarnixB het volgende:
Ik mis Sensible Soccer nog in dit topic. Uren gespeeld, met zijn tweeën op een toetsenbord.
quote:Op zondag 24 juni 2012 14:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
weet iemand ook hoe dat DOS game hete met een kasteel en dat je een tovenaartje was?
Kutspel, nooit weten uit te spelenquote:
Zeliard staat niet in het lijstje, maar wel in het plaatje rechtsboven.quote:Op maandag 25 juni 2012 14:32 schreef ems. het volgende:
Deze zonet van reddit geplukt;
[ afbeelding ]
Neequote:Op zondag 1 juli 2012 20:04 schreef ems. het volgende:
Hey, ik speelde vroeger altijd als jong mannetje bij mijn blowende neef op zolder amiga. Tellen amiga-games ook als dos-games?
Toen ging het vooral om de inhoud. Tegenwoordig vooral om het uiterlijk en de effecten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:53 schreef MrKikker het volgende:
aaah, dos games..
toen games nog ECHT goed waren.
Ach, ook daar zat een hoop rommel tussen. Maar zoals 122 zegt, toen men de grafische mogelijkheden van nu nog niet had moesten ze zich veel meer onderscheiden met gameplay. Wat dat betreft waren de jaren 90 de gouden tijden van de videogames, en niet alleen voor de pc.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:53 schreef MrKikker het volgende:
aaah, dos games..
toen games nog ECHT goed waren.
Het is nu nog steeds leuk als je gewoon dit soort games maakt. Wie zegt dat een game per se een FPS shooter met 20 uur gameplay waarvan 10 uur cutscenes of scripted sequences moet zijn?quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:10 schreef thabit het volgende:
De jaren '80 waren ook niet verkeerd in dat opzicht, met name de C64. Game development moet in die tijd een stuk leuker zijn geweest dan nu..
quote:
shit deze was ik al helemaal vergetenquote:Op donderdag 5 juli 2012 00:26 schreef Tijn het volgende:
Screamer, dat was pas een vette racegame voor DOS
Jetpackquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:08 schreef darpios het volgende:
[ afbeelding ]
Heel wat uren in die level editor zitten.
Sokoban speel ik nu nog regelmatig. Blijft een goede hersenbreker.quote:Op donderdag 5 juli 2012 00:01 schreef Outlined het volgende:
is deze al voorbij gekomen?
[ afbeelding ]
en deze?
[ afbeelding ]
Die was zeker gaafquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:28 schreef Outlined het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Winter Games
zat er op de floppy niet gewoon dos en ging die gelijk het spel starten ipv de dos promptquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:29 schreef STING het volgende:
[..]
Die was zeker gaaf
Wel vaag spel, ik moest hem destijds booten vanaf de game floppy, ipv op te starten in DOS
Nee, er stond alleen 1 .BIN bestand op geloof ik.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:43 schreef Matty___ het volgende:
[..]
zat er op de floppy niet gewoon dos en ging die gelijk het spel starten ipv de dos prompt
Rise of the triads.quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:42 schreef ems. het volgende:
Descent speelde ik altijd op mijn opa's pc toen ik er zelf nog niet een had
Maar ik vond hem minder leuk dan fps games zoals hexen, heretic en doom etc.
Held! Screamer was über! Fatal Racing was ook tof trouwens.quote:Op donderdag 5 juli 2012 00:26 schreef Tijn het volgende:
Screamer, dat was pas een vette racegame voor DOS
Geweldige sfeervolle game. Ik speelde hem op de snes tho'quote:Op zondag 8 juli 2012 22:21 schreef renwan het volgende:
Ik zat net Flashback te spelen![]()
[ afbeelding ]
Karateka voor de NES (en vast ook andere consoles)quote:Op zondag 8 juli 2012 21:39 schreef SuperImposed het volgende:
[ afbeelding ]
zoek me het apelazerus maar kan hem niet vinden, een kung fu game waarvan de graphics op bovenstaande lijken
weet ik maar ik zoek dus die ander, die op kung fu gebaseerd was, lijkt er wel opquote:Op maandag 9 juli 2012 15:05 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Karateka voor de NES (en vast ook andere consoles)
-volgens mij mag zo'n linkje niet-quote:Op maandag 9 juli 2012 15:11 schreef SuperImposed het volgende:
[..]
weet ik maar ik zoek dus die ander, die op kung fu gebaseerd was, lijkt er wel op
--> Het grote "Ik zoek een spel" topic deeltje 15quote:Op maandag 9 juli 2012 15:11 schreef SuperImposed het volgende:
[..]
weet ik maar ik zoek dus die ander, die op kung fu gebaseerd was, lijkt er wel op
Je zal er wel eerder op gekomen zijn maar het was zeker niet gewoon Kung-Fu voor de nes?quote:Op maandag 9 juli 2012 15:11 schreef SuperImposed het volgende:
[..]
Doet me denken aan Budokanquote:Op zondag 8 juli 2012 21:39 schreef SuperImposed het volgende:
[ afbeelding ]
zoek me het apelazerus maar kan hem niet vinden, een kung fu game waarvan de graphics op bovenstaande lijken
Ook gaaf ja. Erg vloeiende en natuurgetrouwe animatie voor die tijd.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:21 schreef renwan het volgende:
Ik zat net Flashback te spelen![]()
[ afbeelding ]
Ze hebben ook King's Quest 3 gedaan, wat imho het beste deel van de hele reeks is.quote:Op maandag 9 juli 2012 16:39 schreef ems. het volgende:
Voor de liefhebbers (die nog niet wisten) trouwens: Kings Quest 2 heeft een vrij complete rework gekregen. Dus als je nog wat point en click in dos-style met verbeterde graphics en geluid zoekt:
http://www.agdinteractive.com/games/kq2/about/about.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |