Zo:quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:00 schreef King_Merc het volgende:
ah geweldig, supaplex speelde ik vroeger, wist niet meer hoe dat heette, maar wel hpe het er ongeveer uitzag
Waarom niet? Alsof het toen wel leuk was en nu niet meer?quote:Op zondag 1 januari 2012 14:15 schreef Iwanius het volgende:
Dat je nog zin hebt dit soort spellen te spelen zoveel jaren na dato.
inderdaad, voordeel is dat ze makkelijk weer op te pikken zijn, de besturing was nooit ingewikkeld en de spellen stiekem nog steeds best leukquote:Op maandag 2 januari 2012 11:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom niet? Alsof het toen wel leuk was en nu niet meer?
Nou, ik heb gisteren nog even X-Com 1: UFO Defense opgestart en dat vond ik toch best ingewikkeldquote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
inderdaad, voordeel is dat ze makkelijk weer op te pikken zijn, de besturing was nooit ingewikkeld en de spellen stiekem nog steeds best leuk
O wow, wat een enorm coole game was dat!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, ik heb gisteren nog even X-Com 1: UFO Defense opgestart en dat vond ik toch best ingewikkeld
[ afbeelding ]
Nieuwe Sam & Max episodes al gespeeld?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:13 schreef Timwonnacott het volgende:
Sam & Max hit the raod
[ afbeelding ]
Grijs gespeeld als kind en was zo verdrietig dat ik deze niet meer kon spelen toen we overstapte op windows dat mijn ouders hem toen op Cd-rom kochten![]()
Na al die jaren ligt die nog op slechts enkele meters afstand!
Ja, seizoen 1 helemaal en van 2 maar een paar. Vond ze tegenvallen in vergelijking tot de oude.quote:Op woensdag 4 januari 2012 01:22 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Nieuwe Sam & Max episodes al gespeeld?
Humor was wel hetzelfde vond ik; besturing is inderdaad jammer. Zijn ze met Monkey Island 4 en 5 ook compleet de fout mee ingegaan: meegaan in de 3D hype. Een adventure hoort 2D te zijn, klaar.quote:Op woensdag 4 januari 2012 01:29 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja, seizoen 1 helemaal en van 2 maar een paar. Vond ze tegenvallen in vergelijking tot de oude.
Of je speelt een demo of crack en maakt dan je besluit.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:26 schreef Mr.J het volgende:
[..]
O wow, wat een enorm coole game was dat!
/edit: http://store.steampowered.com/app/7760/
Maar 5,-. Zal ik??? En zal ik er evenveel plezier aan beleven als voorheen?!
Ja, de humor zat wel goed, de besturing en 3D stoorde mij ook niet zo erg, heb van MI 4 & 5 immers ook erg genoten. Het grootste probleem voor mij was dat de episodes erg sterk ook elkaar leken in seizoen 1.quote:Op woensdag 4 januari 2012 01:40 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Humor was wel hetzelfde vond ik; besturing is inderdaad jammer. Zijn ze met Monkey Island 4 en 5 ook compleet de fout mee ingegaan: meegaan in de 3D hype. Een adventure hoort 2D te zijn, klaar.
Haha geweldig zeg! Toen ik een klein meisje was, speelde ik Dreams II. Het safari level was ik vet goed inquote:Op woensdag 4 januari 2012 21:06 schreef Bowler01 het volgende:
Pinball Dreams. Heel verslavend om de hoogste scores te krijgen![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:06 schreef Bowler01 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was Pinball Fantasies, niet Dreams. Dreams vond ik weinig aan, Fantasies was geweldig; vooral de muziek en geluidseffecten. Jaren gespeeld.quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:06 schreef Bowler01 het volgende:
[ afbeelding ]
Kom op Timmer!! Dan heb je dreams 2 niet gespeeldquote:Op donderdag 5 januari 2012 00:05 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Dat was Pinball Fantasies, niet Dreams. Dreams vond ik weinig aan, Fantasies was geweldig; vooral de muziek en geluidseffecten. Jaren gespeeld.
Mijn favoriete tafel:
verslavend en frustrerendquote:Op donderdag 5 januari 2012 08:22 schreef Karina het volgende:
Deze al genoemd, Sokoban? Vreselijk verslavend spel.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
http://www.dosbox.com/quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:57 schreef MrNiles het volgende:
Hoe kun je oude dosgames nog fatsoenlijk spelen?
TIM speelde wij in de eerste en tweede klas tijdens techniek.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:35 schreef madco het volgende:
TIM (the incredible machine)
[ afbeelding ]
uuuuren gespeeld vroeger..
same here..quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:06 schreef qltel het volgende:
Aan Supaplex en Lemmings heb ik wel wat uurtjes besteed..
15 euro voor de hele serie....quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:26 schreef Mr.J het volgende:
[..]
O wow, wat een enorm coole game was dat!
/edit: http://store.steampowered.com/app/7760/
Maar 5,-. Zal ik??? En zal ik er evenveel plezier aan beleven als voorheen?!
Ohhh geweldig! Dat was zo'n trolls spelletje!quote:Op zondag 8 januari 2012 22:37 schreef BasOne het volgende:
[..]
15 euro voor de hele serie....
Wie kent deze nog
[ afbeelding ]
In retrospect heb ik echt teveel tijd achter de pc doorgebracht als klein meisjequote:Op zondag 8 januari 2012 22:39 schreef Spekjessoep het volgende:
[..]
Ohhh geweldig! Dat was zo'n trolls spelletje!
Mijn favoriet van het DOS-tijdperk, tesamen met Mortal Kombat 1 t/m 3.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:02 schreef Kunstgebit666 het volgende:
Ik weet niet waarom deze nog niet genoemd is... Dune 2:
[ afbeelding ]
Uuuren mee bezig geweest!!
Omdat die net zo vanzelfsprekend is als deze tweequote:Op maandag 9 januari 2012 21:02 schreef Kunstgebit666 het volgende:
Ik weet niet waarom deze nog niet genoemd is... Dune 2:
[ afbeelding ]
Uuuren mee bezig geweest!!
quote:
Stuk voor stuk dikke klassiekers die zo'n beetje iedere PC-gamer wel heeft gespeeld.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Mijn favoriet van het DOS-tijdperk, tesamen met Mortal Kombat 1 t/m 3.
Overigens mag Dune 1 dan ook best genoemd worden:
[ afbeelding ]
http://www.freegameempire.com/games/Battle-Chess Die moet het toch prima doen met de Dosbox?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:42 schreef mschol het volgende:
beetje jammer dat battle chess niet doet in Dos en Windows 95/98 nodig heeft..
heb geen VM met dat OS tot m'n beschikking en te lui om te installeren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:47 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
http://www.freegameempire.com/games/Battle-Chess Die moet het toch prima doen met de Dosbox?ik had er 1 die meldde dat ik win95/98 nodig hadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deze zo eff checken
en MC, ben er een beetje uit..
Ohh hexxagon ook gespeeldquote:Op vrijdag 13 januari 2012 01:24 schreef TimMer1981 het volgende:
Nog een baggervette klassieker:
Ook een leuke die ik flink wat gespeeld heb:
Pittig, erg langdurig, maar erg verslavend als je ervan houdt:
Shit waarschijnlijk, anders had het allang in een verder gevorderd stadium geweest.quote:Op zondag 15 januari 2012 14:36 schreef Spekjessoep het volgende:
[..]
Hoe staat het met de plannen voor een retro lan?
Twee seconden zoeken op Youtube en je weet het:quote:
Psycho Pinballquote:Op maandag 9 januari 2012 11:15 schreef DeVaas het volgende:
Enkele spellen die ik altijd speelde:
Pushover
[ afbeelding ]
X-Wing vs Tie-Fighter
[ afbeelding ]
Psycho Pinball
[ afbeelding ]
Jammer, geen Scrapmoves in dat stukjequote:Op zondag 15 januari 2012 15:37 schreef MisterSqueaky het volgende:
One Must Fall was ook best aardig:
[..]
Your wish is my commandquote:Op maandag 23 januari 2012 00:25 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jammer, geen Scrapmoves in dat stukje
Inderdaad.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:25 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
Gods, zag er toen fraai uit.
Full Throttle en Halloween Harry:quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:17 schreef metzman het volgende:
DOS Games... mijn jeugd! Bootdisks maken, bat-files editen en ontwikkelaars die met technische limieten geweldige games maakte.
Een aantal favo's van mij:
The Dig:
[ afbeelding ]
Full Throttle:
[ afbeelding ]
Star Wars - Dark Forces:
[ afbeelding ]
Alien Carnage (Halloween Harry)
[ afbeelding ]
Die van Wacky Wheels werkt helaas niet (hotlinking geblokkeerd).quote:Op zaterdag 28 januari 2012 01:57 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
ik moest aan deze denken:
[ afbeelding ]wacky wheels
en
[ afbeelding ]Xargon
Wtf! Ik ken dit spel al 15 jaar en ik heb dit nog nooit gezienquote:
Nooit verder dan level 2 gekomen.quote:
tofquote:
hier hetzelfde probleemquote:
Pushover wat een bazenspel was (is) datquote:Op maandag 9 januari 2012 11:15 schreef DeVaas het volgende:
Enkele spellen die ik altijd speelde:
Pushover
[ afbeelding ]
Pas jaren later kwam ik erachter wat Quavers nu precies waren. 't Is een zoutje met kaassmaak dat tegenwoordig alleen nog in het VK verkocht wordt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:32 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Pushover wat een bazenspel was (is) datIk had uit dezelfde serie ook One Step Beyond, dan speelde je met dat hondje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook vermakelijk, maar vond Pushover wel leuker.
Ik wist niet dat er ook een versie van Zork 1 met plaatjes was.quote:Op zondag 5 februari 2012 04:09 schreef Tikkietegek het volgende:
You are standing in front of a white house
[ afbeelding ]
Of de laatste
[ afbeelding ]
Het wordt tijd dat deze point & click klassiekers voor tablets worden uitgebracht
Jaaaaquote:
Ja iddquote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:09 schreef thabit het volgende:
[..]
Pas jaren later kwam ik erachter wat Quavers nu precies waren. 't Is een zoutje met kaassmaak dat tegenwoordig alleen nog in het VK verkocht wordt.
Zo deze en Prince of Persia, waren de 1e twee spellen die ik had op mn computertje in 1990(91?)quote:Op maandag 23 januari 2012 15:33 schreef mschol het volgende:
nog niet voorbij zien komen:
[ afbeelding ]
Jill of the Jungle
Wow!quote:Op maandag 2 januari 2012 11:18 schreef Mr.J het volgende:
Allereerste game (was nog net te jong om het goed te begrijpen).
Castel Adventure op een x086 zonder HD en wel 2 5 1/2" floppy drives!
[ afbeelding ]
Die was gaaf ja!quote:Op maandag 6 februari 2012 22:49 schreef BasOne het volgende:
Indianapolis 500 (1989)
[ afbeelding ]
Dom rondjes rijden maar uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren gespeeld
Battlechess denk ik danquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:36 schreef Baghdaddy het volgende:
Ik speelde vaak een schaak spel op DOS/Windows. Weet alleen niet meer hoe het heet. Iemand een idee? Ik weet nog wel dat je als je de toren bewoog er een steenachtige monster bewoog. En alles was in het blauw dacht ik.
Maargoed, dat spel
Inderdaad had het net gevondenquote:
Ah, Golden Axe. Die was inderdaad nog niet voorbij gekomen volgens mijquote:Op donderdag 9 februari 2012 20:01 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wow!
Die hoor je echt weinig! Speelde ik in 88 met mijn pa. Hele kaarten uitgetekend wat waar zat om uiteindelijk via de donkere gang in het begin het spel uit te spelenBriljant!
Verder veel bekende gamesMaar ik mis toch wel een hele belangrijke uit die tijd:
[ afbeelding ]
Snoepje voor wie hem raad zonder de bestandsnaam te bekijken
Je zou eens kunnen kijken op:quote:Op zaterdag 11 februari 2012 03:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ah, Golden Axe. Die was inderdaad nog niet voorbij gekomen volgens mij
Heb toevallig vorige week voor 5 euro een SEGA Mega Drive Classic Collection CD gekocht voor op de PC, waar o.a. Golden Axe op staat
Master of Magic is een fantasy turn-based strategy/RPG. Een soort combinatie van Heroes of Might & Magic en Civilization.quote:
Dat is lang geleden! Het zag er vroeger zo strak uit...quote:Op maandag 6 februari 2012 22:49 schreef BasOne het volgende:
Indianapolis 500 (1989)
[ afbeelding ]
Dom rondjes rijden maar uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren gespeeld
quote:Owja en natuurlijk deze:
zo balen als je weer op een doos dynamiet schoot in eagles nestquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:27 schreef Setting_Sun het volgende:
[ afbeelding ]
Eagles Nest
kutbesturing maar verder wel leuk
[ afbeelding ]
Airborne Ranger
argh, wat waren die 2 frustrerend op sommige momentenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:47 schreef elkravo het volgende:
Alleycat:
[ afbeelding ]
Prince of Persia:
[ afbeelding ]
inderdaadquote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:22 schreef mschol het volgende:
[..]
argh, wat waren die 2 frustrerend op sommige momenten
wow, die ken ik helemaal nietquote:
Lekker op een oranje CGA schermpje...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |