shit deze was ik helemaal vergetenquote:Op maandag 23 april 2012 16:15 schreef vigier het volgende:
[ afbeelding ]
Descent! Eerste echte 3D beleving voor mij... ik bewoog mijn hoofd mee met het spaceship...
Trouw met mequote:Op woensdag 4 april 2012 02:35 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Als jonkie nog best lastig om te begrijpen maar toen ik eenmaal doorhad hoe de vork in de steel zat was ik niet meer weg te slaan van de pc
een oude pc bewarenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:57 schreef MrNiles het volgende:
Gister nog gezocht naar Pandora's Box
misschien dat iemand m nog heeft liggen voor me?
Hoe kun je oude dosgames nog fatsoenlijk spelen?
Weet dat ik Syndicate speelde op een Pentium 3
liepen ineens alle poppetjes 100x zo snel
das voor de mietjesquote:Op zondag 29 april 2012 07:37 schreef Krantenman het volgende:
[..]
DOSBOX downloaden, daarmee kan je oude spelletjes blijven spelen.
quote:Op zondag 29 april 2012 12:39 schreef T42 het volgende:
[..]
das voor de mietjeszoals alle emulators
hardware is voor de echte
[ link | afbeelding ]
als ik iets oud wil draaien zorg ik voor de goedde spullenquote:
Geil!quote:Op zondag 29 april 2012 14:34 schreef T42 het volgende:
[..]
als ik iets oud wil draaien zorg ik voor de goedde spullenhandig is dat ik heel veel heb staan
[ afbeelding ]
win3.11 instaleren
Windows ? Waar heb je dat voor nodigquote:Op zondag 29 april 2012 14:34 schreef T42 het volgende:
[..]
als ik iets oud wil draaien zorg ik voor de goedde spullenhandig is dat ik heel veel heb staan
[ afbeelding ]
win3.11 instaleren
klopt maar had de ruimte overquote:Op zondag 29 april 2012 19:54 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Windows ? Waar heb je dat voor nodig? Dos kan alles
Zeg, post jij eigenlijk ooit wel eens iets zonder die ';)'?quote:Op zondag 29 april 2012 20:38 schreef T42 het volgende:
[..]
klopt maar had de ruimte overen wou proberen er mee te internetten maar mijn netwerk kaart pakt hij niet. (is via printerpoort) omdat deze pc geen andere uitbreidingen kent
en nu met win 3.1 bezig op een 286
[ link | afbeelding ]
zo nog rits dos spellen er op gooien
nopequote:Op maandag 30 april 2012 00:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zeg, post jij eigenlijk ooit wel eens iets zonder die ';)'?
Ik herinner me een pure dosbrowserquote:Op zondag 29 april 2012 20:38 schreef T42 het volgende:
[..]
klopt maar had de ruimte overen wou proberen er mee te internetten maar mijn netwerk kaart pakt hij niet. (is via printerpoort) omdat deze pc geen andere uitbreidingen kent
quote:Op maandag 30 april 2012 10:18 schreef T42 het volgende:
[..]
nope
en nu ga ik de markten afspeuren naar oude hardware
soms is et wel leuk om met dat soort oude rotzooi te kunnen kuttenquote:Op maandag 30 april 2012 23:58 schreef Tijn het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom je met zo'n oude bak aan de slag zou gaan, terwijl DOSBox minstens zo goed werkt op elke willekeurige machine.
omdat dat niet het gevoel geeft. is gewoon een emulator, je speelt toch ook geen xbox360 en playstation3 spellen op je pc?quote:Op maandag 30 april 2012 23:58 schreef Tijn het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom je met zo'n oude bak aan de slag zou gaan, terwijl DOSBox minstens zo goed werkt op elke willekeurige machine.
Ik snap best dat gamen op een console een andere beleving geeft dan gamen op een PC. Voornamelijk vanwege de TV en de controller. Maar of ik nou game op een moderne PC of een ouderwetse PC, maakt mij eigenlijk geen bal uit. Ik speel DOS-games voor de games zelf, niet omdat ik naar een oude monitor wil staren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:37 schreef T42 het volgende:
[..]
omdat dat niet het gevoel geeft. is gewoon een emulator, je speelt toch ook geen xbox360 en playstation3 spellen op je pc?
Ik ben ermee opgegroeid. Ik had als kind schoenendozen vol met 5,25" floppies met DOS-games erop. En ik speel die spellen nog steeds graag, maar net zo lief (of eigenlijk liever nog) met DOSBox op m'n normale computer dan dat ik speciaal een oude bak ervoor moet aanzetten.quote:ben je opgegroeit met deze spellen trouwens? of speel je ze nu pas? dat is ook een verschil
weet dat mensen die opgegroeit zijn met bijv de NES liever op de nes spelen dan op de NESemulators. en jongeren die er niet meeopgegroeit zijn liever de emulator hebben.
is niet leuker om die floppy;s te gebruiken? maar als ik een spel speel zoals carmageddon (nog nie zo oud) dan pak ik daar wel de oude hardware voor want daar is toch het beeld mooier dan op mijn moderne pc die een te hoge resolutie heeftquote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap best dat gamen op een console een andere beleving geeft dan gamen op een PC. Voornamelijk vanwege de TV en de controller. Maar of ik nou game op een moderne PC of een ouderwetse PC, maakt mij eigenlijk geen bal uit. Ik speel DOS-games voor de games zelf, niet omdat ik naar een oude monitor wil staren.
[..]
Ik ben ermee opgegroeid. Ik had als kind schoenendozen vol met 5,25" floppies met DOS-games erop. En ik speel die spellen nog steeds graag, maar net zo lief (of eigenlijk liever nog) met DOSBox op m'n normale computer dan dat ik speciaal een oude bak ervoor moet aanzetten.
Ik speel mijn snes spellen ook gewoon met de emulator. Wel vaak met een originele controller en op mijn tv, maar een emulator opstarten is makkelijker dan de snes uit de kast halen. En als ik echt lui ben speel ik ze zelfs met mijn wireless xbox controller ipv een snes controller.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:37 schreef T42 het volgende:
[..]
omdat dat niet het gevoel geeft. is gewoon een emulator, je speelt toch ook geen xbox360 en playstation3 spellen op je pc?
waarom ga je anders nog bowlen of naar de kermis als je het op je pc kunt spelen
maar het is wel handig als je niks anders hebt,
ben je opgegroeit met deze spellen trouwens? of speel je ze nu pas? dat is ook een verschil
weet dat mensen die opgegroeit zijn met bijv de NES liever op de nes spelen dan op de NESemulators. en jongeren die er niet meeopgegroeit zijn liever de emulator hebben.
oude pc's had je naar mij moetten brengenquote:Op woensdag 9 mei 2012 09:53 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Ik speel mijn snes spellen ook gewoon met de emulator. Wel vaak met een originele controller en op mijn tv, maar een emulator opstarten is makkelijker dan de snes uit de kast halen. En als ik echt lui ben speel ik ze zelfs met mijn wireless xbox controller ipv een snes controller.
En ja ik ben er mee opgegroeid en ik heb iets minder dan 10 jaar geleden nog een stuk of 10 oude pc's (8086, 8088, 286, 386, 486, pentium, etcetera) naar de milieustraat gebracht. Voor dosspellen heb ik dus ook gewoon dosbox.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |