Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 25 december 2011 14:04 schreef KaheemSaid het volgende:
@ Tommeke nog maar een keer:
Vrijdagmiddag was ik in de auto onderweg na huis. De kerstvakantie was begonnen en zoals bij wel meer bedrijven stond de vrijdagmiddag in het teken van drank en gezelligheid. Na de nodige drankjes werd het zo rond het donker worden tijd om naar huis te rijden (mooi voor de alcoholcontroles, jullie kennen het wel). Met één oog dicht, om het draaien van de wereld tegen te gaan, reed ik over een druilerige kraneweg. Mede door mijn gemoedstoestand, maar ook door het weer, zag ik niet echt veel. Ik zag jou, of 1 van je collega's in ieder geval op het laatste moment.
Als ik jullie was had ik daarom in het vervolg ook even licht aan gedaan. Vooral op een dag als afgelopen vrijdag, zo'n dag dat een heleboel mensen met een borreltje teveel op achter het stuur zitten. Je bent nou eenmaal behoorlijk kwetsbaar op je fiets.Als ik het verhaal dus goed begrijp zat je ladderzat achter het stuur en rijd je bijna een fakenger zonder licht omver die je voor een courier aanziet, en kom je nu Tommeke op het hart drukken toch maar licht op zijn karretje te zetten? een echte pro rijdt altijd met licht in het donker sjappie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vaag, je sport veel meer dan mij en ik ben alsnog lichter. Jij bent toch ook zo rond de 1:85?quote:Op zondag 25 december 2011 14:09 schreef Oksel het volgende:
En ik heb besloten zo'n weegschaal met WiFi te kopen van m'n kerstgeld. Ik heb wat stimulans nodig de komende maanden als ik fit wil zijn voor de 300km. Vooral lichter worden is nodig. 89kg nu en teveel vet op rug / buik.
Gisteren 't idee dat ik absoluut niet fit ben, terwijl ik wel veel sport. Kut is dat.
Nou sorry hoor, ik denk ik maak er wat een flauw verhaaltje van. Het is wel gewoon zo dat ik (nuchter) tom of 1 van zijn collega's zonder licht tegen kwam (als hij bij dat bedrijfje in de mussengang werkt). Sorry dat ik iemand, volgens mij zeer terecht, daar nog even op wijs. Ik had hem echt bijna over het hoofd gezien in de regen.quote:Op zondag 25 december 2011 14:09 schreef kaasplankje het volgende:
Als ik het verhaal dus goed begrijp zat je ladderzat achter het stuur en rijd je bijna een fakenger zonder licht omver die je voor een courier aanziet, en kom je nu Tommeke op het hart drukken toch maar lic
[..]
ht op zijn karretje te zetten? een echte pro rijdt altijd met licht in het donker sjappie.
En verdomd dat we daar mooie sokken aan overhielden zeg!quote:Op zondag 25 december 2011 14:14 schreef Oksel het volgende:
Nee man, ik ben maar 1m81. Grote benen, en vet op bovenlichaam. En ja, sport veel.. maar eet / drink blijkbaar nog steeds teveel. Conditie is prima in orde, kon vorige keer met Kaas & 12 de 150km fietsen met prima tempo.
zo klink/komt het op mij ook over , als een beest tekeer gaan en veel spiermassa als ik oksel zijn post lees.quote:Op zondag 25 december 2011 14:42 schreef kaasplankje het volgende:
@Oksel: rijd jij je duurtrainingen niet te hard misschien? Op die manier verbrand je weinig tot geen vet.
Je kan beter imgur gebruiken.quote:Op zondag 25 december 2011 18:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Zojuist een verse klassieker uitgetest.
[ http://imageshack.us/photo/my-images/190/imgp7090.jpg/ (copy/paste deze link) ]
Je traint te hard dus. Als ik D1 train fiets ik met de rem erop. Hf 145-155. Is de meest gemaakte fout. Interval training heeft ook veel minder effect als je tussendoor te hard fietst.quote:Op zondag 25 december 2011 19:00 schreef Oksel het volgende:
Ik moet met trainingen altijd bikkelen om bij te blijven.. alleen als ik alleen fiets, fiets ik rustig 60-80km.
En dan te bedenken dat het behoorlijk warm is met 10graden. Gisteren nog gefietst en had met dunne handschoentjes warm genoeg. Mij hoor je niet klagen over de temperatuur, wel over de regen..quote:Op zondag 25 december 2011 23:23 schreef buzz1291 het volgende:
Pffff, tweede kerstdag.Traditioneel dat het nieuwe seizoen op deze dag voor Buzz weer begint. Al jaren zo. maar gvd dat wordt nu dus klaar leggen voor morgen: een korte broek, een lange broek, ondershirt, shirt korte mouwen, shirt lange mouwen en een thermojack. Handschoenen liggen al op, en schoenen staan onder de verwarming.
Ik vond het al wat moeilijk te geloven dat iemand, die zo'n enorm aantal fietsen heeft, dat die bezuinigt op licht. Goeie zaak ook dat men daar streng op is.quote:Op zondag 25 december 2011 17:18 schreef Tommeke het volgende:
Ik werk daar idd in de Mussengang.Wij moeten altijd licht bij ons hebben, is verplicht. Ik was het in ieder geval niet. Heb daar niet gereden vrijdagmiddag. Misschien een collega die z'n licht was vergeten of een lege batterij. Maar het is iets waar we behoorlijk streng op zijn. En terecht wmb. Als echte pro rij ik altijd met licht
Ik heb de dag voor kerst gefietst, en dat was de laatste keer van dit jaarquote:Op zondag 25 december 2011 23:23 schreef buzz1291 het volgende:
Pffff, tweede kerstdag.Traditioneel dat het nieuwe seizoen op deze dag voor Buzz weer begint. Al jaren zo. maar gvd dat wordt nu dus klaar leggen voor morgen: een korte broek, een lange broek, ondershirt, shirt korte mouwen, shirt lange mouwen en een thermojack. Handschoenen liggen al op, en schoenen staan onder de verwarming.
Maar of ik morgen echt zin heb om die fiets weer een beetje in gang te trekken... Nee, maar ut mot maer om volgend jaar in de RVV weer een beetje naar behoren te kunnen presteren. Ik zal blij zij als ik na 70 km over de Lekdijk met 27 gemiddeld thuis kom. maar nu eerst even snurken na een copieus diner en teveel grappa's
Ik heb handschoenen zonder vingers. Dat duurde even voordat ik 't niet meer koud hadquote:Op zondag 25 december 2011 23:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat het behoorlijk warm is met 10graden. Gisteren nog gefietst en had met dunne handschoentjes warm genoeg. Mij hoor je niet klagen over de temperatuur, wel over de regen..
Succes morgen
quote:Op zondag 25 december 2011 14:09 schreef Oksel het volgende:
En ik heb besloten zo'n weegschaal met WiFi te kopen van m'n kerstgeld. Ik heb wat stimulans nodig de komende maanden als ik fit wil zijn voor de 300km. Vooral lichter worden is nodig. 89kg nu en teveel vet op rug / buik.
Gisteren 't idee dat ik absoluut niet fit ben, terwijl ik wel veel sport. Kut is dat.
Hier ook na de brunch een DT van 3uren gemaakt.quote:Op maandag 26 december 2011 18:09 schreef Pritt het volgende:
Heerlijke duurtraining gehad vandaag. Niemand op de weg en in alle rust 3 uur kunnen wegtrappen.
Ik weet niet of je vrijdag tijd hebt maar ik wil dan 5uren om.quote:Op maandag 26 december 2011 23:02 schreef marcodej het volgende:
Was eigenlijk prima fietsweer vandaag. Helaas, kerstverplichtingen. Was gelukkig wel gezellig though, scheelt weer. Hopelijk oudjaarsdag nog even fietsen.
En maar zeiken dat je je zo dik voelt, je doet het allemaal jezelf aanquote:Op maandag 26 december 2011 19:36 schreef Oksel het volgende:
Vreten, vreten, vreten. Kutkerst.
Wel uurtje hardgelopen vandaag, met 200-300hm's.
Ga eens op de Hoornboegse hei liijken op Paas en Kerst, je kan nauwelijks meer lopen door alle families die gaan lopen omdat ze elkaar anders met de kerstboom de hersens in slaan als ze te lang in 1 huis moeten zittenquote:Op dinsdag 27 december 2011 09:20 schreef Gripper het volgende:
En overal ineens wandelaars die even een luchtje gaan scheppen tussen de vreterij door. Is 1e kerstdag de enige dag in het jaar waarop er gewandeld wordt ofzo?![]()
Te lui om te kijken of te dik om ze te zien?quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Oksel, wat bedoel je met een wifi weegschaal? Ben je te lui om naar beneden te kijken om de cijfers af te lezen ofzo ???????????????????????????????
Mooie beelden en mooie verhalen gisteravond bij de Belgen, "Alsjeblieft".quote:Op dinsdag 27 december 2011 09:20 schreef Gripper het volgende:
Gisteravond het Sporza wielerjaaroverzicht, wat uiteraard 1 grote Gilbert-geilerij was. Maar, fietsen kijken telt ook als een uur fietsen.
Je hotpack?quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:42 schreef Blik het volgende:
Ik heb zaterdag nog even gefietst, was hartstikke mooi weer. Maar kregen toch nog 2 buien over ons heen, 30 minuten bezig geweest met schoonmaken van de fiets
Kon wel mooi mijn sportful hot pack uittesten, totaal niet koud geworden tijdens het fietsen. Nu nog handschoentjes
Mooi jasje. Ik dacht trouwens even dat je t over heatpacks had, van die chemische handwarmers om tussen je kleren te stoppenquote:Op dinsdag 27 december 2011 11:42 schreef Blik het volgende:
Ik heb zaterdag nog even gefietst, was hartstikke mooi weer. Maar kregen toch nog 2 buien over ons heen, 30 minuten bezig geweest met schoonmaken van de fiets
Kon wel mooi mijn sportful hot pack uittesten, totaal niet koud geworden tijdens het fietsen. Nu nog handschoentjes
Heb jeen link ik wil dat ding eens zien.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:42 schreef Blik het volgende:
Je bent wel verwend als je centaur en 105 als niet als redelijke groepen ziet, tiagra is echt basic maar zelfs als budget groep op je eerste fietsje is dat geen schande. Niet iedereen wil een paar duizend euro in z'n fiets investeren.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:38 schreef kanovinnie het volgende:
Net even naar een fietswinkel in de buurt. Wat een paupere zooi zeg. Die kerel die mij hielp wist nog minder dan fietsen dan ik![]()
Ja, euuh centaur? Das toch een redelijke groep?
Overigens was tiagra/105 volgens hem een goede groep.![]()
Ik ben niet verwend hoor. Ik moet ook gewoon werken voor mijn geld. En ik heb geen duizenden euro's in mijn fiets geinvesteerd. Sterker nog, minder dan duizend.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:00 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Je bent wel verwend als je centaur en 105 als niet als redelijke groepen ziet, tiagra is echt basic maar zelfs als budget groep op je eerste fietsje is dat geen schande. Niet iedereen wil een paar duizend euro in z'n fiets investeren.
Sjezus, houd eens opquote:Op dinsdag 27 december 2011 15:39 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Heb jeen link ik wil dat ding eens zien.
Ik heb er al eens een versleten. Ze zijn niet 100% waterdicht maar een buitje houdt 't wel tegen. Wel lekker warm en op te frommelen tot een minipropje.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:39 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik vind het wel altijd jammer dat ze zo verfrommeld uit die verpakking uitkomen, dan doe je je best om goed voor de dag te komen...quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb er al eens een versleten. Ze zijn niet 100% waterdicht maar een buitje houdt 't wel tegen. Wel lekker warm en op te frommelen tot een minipropje.
Maar da's dan niet de Hot Pack No rain? Want die moet de regen wel tegenhouden lijkt me..quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb er al eens een versleten. Ze zijn niet 100% waterdicht maar een buitje houdt 't wel tegen. Wel lekker warm en op te frommelen tot een minipropje.
Ziet er mooi uit! Ben ook nog steeds op zoek naar een regenjas voor op de fiets. Maar dan ga ik liever voor zo´n soort vestding. Dat alleen je bovenlichaam beschermt is. Want ik fiets meestal toch met craftshirts, en die zijn nat ook nog goed. En ik heb een hekel aan warmte-hitte van kleding tijdens het sporten.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:48 schreef eentwee het volgende:
[..]
Maar da's dan niet de Hot Pack No rain? Want die moet de regen wel tegenhouden lijkt me..
Ik heb trouwens ook een nieuw winterjack:
[ afbeelding ]
Nu alleen nog passende temperaturen..
Bedankt! Door mijn postuur was ik altijd al goed omhoog. Tegen de wind ging altijd een stuk minder...veel te lichtquote:Op dinsdag 27 december 2011 09:20 schreef Gripper het volgende:
Patroon: leuk die sporttest! Inderdaad een goede indicatie waar je staat, en met jouw vedergewicht en longinhoud is er veel mogelijk. Nou dat vermogen/kg nog een beetje omhoog, en je kunt ook hard bergop of tegen de wind in fietsen
Waarschijnlijk niet, want die kende ik nog niet.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:48 schreef eentwee het volgende:
[..]
Maar da's dan niet de Hot Pack No rain? Want die moet de regen wel tegenhouden lijkt me..
Ik heb trouwens ook een nieuw winterjack:
[ afbeelding ]
Nu alleen nog passende temperaturen..
Beter zoek je iets dat je beter past.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:45 schreef kanovinnie het volgende:
Nou kaas, mijn zorgen over de dat te kleine frame is voorbij. Kreeg een mailtje dat ie ´m al verkocht heeft.
De bergen van Schoorl beklimmen. Meenemen als ik naar belgië, limburg of duitsland ga. Dat soort dingen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Beter zoek je iets dat je beter past.Wat moet er met die mtb gaan gebeuren dan?
In Zaandorp zijn toch helemaal geen bergen?
Kroskauntrie?quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De bergen van Schoorl beklimmen. Meenemen als ik naar belgië, limburg of duitsland ga. Dat soort dingen.
Juist'm Ik heb via MP weer een paar toffe dingen gezien, maar ik zal jullie er niet mee vervelen.quote:
Nee, doe maar niet. verveel me liever met verhalen over je spartaanse trainingen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Juist'm Ik heb via MP weer een paar toffe dingen gezien, maar ik zal jullie er niet mee vervelen.
Ik kan me nog een training uit '11 herrineren. Het was koud, nat, en wind tegen. 25 uur in het zadel gezeten met een gem. van 50 km/uur op een hartslag van 110.4. Tsjah, toen kwam ik de hongerklop toch mooi tegen!quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, doe maar niet. verveel me liever met verhalen over je spartaanse trainingen.
Nee gefeliciteerd je bent een pauper die geen normale fiets kan betalen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:36 schreef kaasplankje het volgende:
Als jullie je afvragen of XT beter is dan LX, of een luchtgeveerde vork beter dan een elastomeervork, of Tiagra beter is dan 105, trap dan eerst maar eens een fiets naar de klote over 10.000km waar Deore op zit. Dan kom je erachter dat het best meevalt.
Dat is ook zo. Het irritanste is, is dat ik dus niet weet wat goed voor mij is, en iedereen zegt iets anders.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:36 schreef kaasplankje het volgende:
Als jullie je afvragen of XT beter is dan LX, of een luchtgeveerde vork beter dan een elastomeervork, of Tiagra beter is dan 105, trap dan eerst maar eens een fiets naar de klote over 10.000km waar Deore op zit. Dan kom je erachter dat het best meevalt.
Haha. Bij mij op het werk zitten op de meeste fietsen Deore. Ik heb wel eens toen ik een chagrijnige bui had door een overslaande ketting in een uurtje tijd een voorblad, ketting en achterderailleur afgeschrevenquote:Op dinsdag 27 december 2011 21:36 schreef kaasplankje het volgende:
Haha, kapot gaat het allemaal though, zeker op een mtb.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:54 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha. Bij mij op het werk zitten op de meeste fietsen Deore. Ik heb wel eens toen ik een chagrijnige bui had door een overslaande ketting in een uurtje tijd een voorblad, ketting en achterderailleur afgeschreven
http://www.gustavsport.nl(...)ack-Lange-Mouw-Geel/quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:39 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Hahaha nu begrijp ik waarom je dat jasje hebt hahaha die kerel in dat jasje.quote:Op woensdag 28 december 2011 08:52 schreef Blik het volgende:
[..]
http://www.gustavsport.nl(...)ack-Lange-Mouw-Geel/
Let niet op de foute gast in het jasje
Ze wil zijn ding zien! Als de Blik chick het maar niet hoort....quote:
Afgezien van dat het een heel kleine rol is, deed hij het het heel goed...als ik zo hard trainde als hij, was ik nu een slanke wielergod die Gripper, Oksel, Fromage, Patroon uh, eigenlijk iedereen die hier post....huilend naar huis reed op de Ventoux. Hij is drievoudig Nederlands kampioen latin geweest, en pas 12. Maar hij lijkt op me, dus ik ben vrij zeker dat hij wel van mij isquote:Op woensdag 28 december 2011 09:15 schreef CyclingGirl het volgende:
@captain deed je zoon het goed bij t ballet? Vind het super dat ie dat doet.
Tof. De meeste jongens zullen het niet stoer vinden, maar ik vind het wel baas dat hij dat doet.quote:Op woensdag 28 december 2011 10:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Afgezien van dat het een heel kleine rol is, deed hij het het heel goed...als ik zo hard trainde als hij, was ik nu een slanke wielergod die Gripper, Oksel, Fromage, Patroon uh, eigenlijk iedereen die hier post....huilend naar huis reed op de Ventoux. Hij is drievoudig Nederlands kampioen latin geweest, en pas 12. Maar hij lijkt op me, dus ik ben vrij zeker dat hij wel van mij is
De vraag is natuurlijk wel, wat heb je nodig? Is Deore al goed genoeg voor wat ik wil doen, of moet ik echt SLX hebben? Eigenlijk is er nergens info over te vinden.'quote:Op woensdag 28 december 2011 12:32 schreef buzz1291 het volgende:
Wat betreft die verschillen tussen Deore, LX, XT, 105, Ultegra en Dura Ace, tsja Tiagra en Sora laat ik maar buiten beschouwing want dat vind ik zo triest, die verschillen zijn er weldegelijk. Is het niet de afdichting dan is het wel de kwaliteit van de lagers. Als je mocht denken dat b.v. een 105 naaf hetzelfde is als een Ultegra naaf met een ander kleurtje, moet je hem eens uit elkaar halen. Als het nieuw is lijkt het natuurlijk allemaal prima te werken, maar zelfs dan moet je eens kijken de weerstand. Zo uit de doos draaien een paar DP7900 of PD7810 pedalen nu eenmaal veel soepeler dan een stel PD6700 pedalen. En met beide kun je fietsen, maar het is maar waar je voor kiest. En sommigen hebben niet heel veel te kiezen en zijn ook gelukkig met een PB stalen racefiets geheel met Shimano Sora afgemonteerd.
Als iedere amateur alleen kocht wat ie nodig had, zouden er heel wat minder dikke fietsen in Nederland rondrijden, en konden fietsenwinkels hun deuren sluiten. Ik hoef niet perse hoge aero carbon wielen om 10-en van seconden harder te kunnen, maar ik heb ze welquote:Op woensdag 28 december 2011 12:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wel, wat heb je nodig? Is Deore al goed genoeg voor wat ik wil doen, of moet ik echt SLX hebben? Eigenlijk is er nergens info over te vinden.'
Ik denk (eerlijk gezegt) dat centaur voor mijn doen misschien wel overkill is. Maargoed, ik vind een beetje carbon wel weer tof.
Ja, ik kan me de glimlach van een vriend nog goed herrineren dat ie aan het opscheppen was.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als iedere amateur alleen kocht wat ie nodig had, zouden er heel wat minder dikke fietsen in Nederland rondrijden, en konden fietsenwinkels hun deuren sluiten. Ik hoef niet perse hoge aero carbon wielen om 10-en van seconden harder te kunnen, maar ik heb ze wel![]()
Koop gewoon wat jij je kunt en wilt veroorloven. Alles vanaf SLX voor een MTB en vanaf 105 voor een racefiets is goed genoeg. Zorg alleen dat je wegblijft bij shit als Alivio en Sora, dan komt alles wel goed. Alles wat boven de SLX/105/Centaur uitkomt is alleen maar iets lichter/duurzamer, en vooral veel duurder. Beter investeer je je geld in een goed frame en goede wielen, schakelspul kun je later altijd nog vervangen.
en dat is bij Shimano net zo met de Ultegra en 105.quote:Op woensdag 28 december 2011 12:59 schreef buzz1291 het volgende:
Centaur is geen overkill. Gewoon een goede groep, en mooier dan Ultegra. Maar goed, ik ben dan ook altijd een Campagnolo adept geweest. En met die Campa groepen is het ook nog eens zo dat wat dit jaar b.v. Chorus is, heet over twee jaar Centaur en is het ineens een stuk goedkoper dan toen het nog Chorus was.
Alleen boven op m'n vriendin gok ik..quote:Op woensdag 28 december 2011 14:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gaat er iemand hier nog nieuwjaarsduiken?
Klopt wel redelijk ja.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:37 schreef kanovinnie het volgende:
Wat zijn nou eigenlijk de belangrijkste delen va je groep? Dat zijn toch je ketting, derailleur achter, cassette, naaf en kettingwielen voor? maw, de echt bewegende delen? Dingen als shifters, kabeltjes en derailleur voor maken toch minder uit?
Want juist die belangrijke dingen zie ik mensen nog wel eens op bezuinigingen. Onder het motto, een goedkope ketting is ook goed. Of sla ik nou de plank mis?
Dat sowieso.quote:Ik moet sowieso minder lullen en meer fietsen, maar zonder de eerder aangegeven ketting gaat dat 'm niet worden![]()
Ketting gaat toch zo'n 3k mee, cassette 10k?quote:Op woensdag 28 december 2011 15:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Klopt wel redelijk ja.
Cassette: koop een gelijkwaardige, of 1 slag beter dan de kwaliteit van je groep. Kost vaak maar een klein beetje meer (behalve de titanium dura-ace cassette met zn 180 ¤) , en gaat veel langer mee. Ik vind zelf dat Ultegra de beste prijs/kwaliteitsverhouding geeft. (geen ervaring met Campa, ben shimano-rijder)
Een goedkope ketting molt je dure cassette binnen no time. Een slecht onderhouden dure ketting, of een ketting die je te lang gebruikt trouwens ook. Een cassette moet makkelijk 4 kettingen meekunnen (8000 km of meer). Simpele kettingtesters om de rek in je ketting te meten haal je gratis op bike motion, bij de KMC stand![]()
voor derrie & achter derrie van verschillende groepen zie je wel eens, kan natuurlijk best. Achter moet inderdaad de beste zijn. Maar ja, een complete groep bestaat gewoon uit 1 soort natuurlijk.
Mijn 1e mountainbike was een toonbeeld van besparen-waar-het-maar-kan: deore shifters (de eerste echte groep voor fatsoenlijk MTB-en) , deore lx voor derri, en deore xt achter.
Die deore shifters heb ik na een paar jaar, toen ze begonnen over te slaan, vervangen voor LX shifters en teflon schakelkabels. wereld van verschil!
Dus uiteindelijk zijn zelfs je shifters en kabels belangrijk.
[..]
Dat sowieso.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga straks iig even kijken bij een MTB. Zal me benieuwen.
Edit: Het lijkt trouwens wel alsof iedereen hier een MTB naast zijn/haar racefiets heeft!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
quote:Op woensdag 28 december 2011 15:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ketting gaat toch zo'n 3k mee, cassette 10k?zucht......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
quote:Op woensdag 28 december 2011 15:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ketting gaat toch zo'n 3k mee, cassette 10k?Ik nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga straks iig even kijken bij een MTB. Zal me benieuwen.
Edit: Het lijkt trouwens wel alsof iedereen hier een MTB naast zijn/haar racefiets heeft!
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
Note thequote:
Mooi. Ben ik niet de enigstequote:
Ik heb geen ruimte voor een woon/werkfiets + racefiets + MTB, maar ik zit er ook wel aan te denken om mijn woon/werk fiets in te ruilen voor een MTB met spatbordjesquote:Op woensdag 28 december 2011 15:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Edit: Het lijkt trouwens wel alsof iedereen hier een MTB naast zijn/haar racefiets heeft!
Wij hebben gelukkig een ruime garage, maar ik kan me voorstellen dat mijn ouders geen 3 fietsen in een klein schuurtje van mij willen. Zeker niet met 2 fietsen van mijn vader, 1 met fietstassen van moeder, en nog 2 van broer+zusquote:Op woensdag 28 december 2011 16:10 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb geen ruimte voor een woon/werkfiets + racefiets + MTB, maar ik zit er ook wel aan te denken om mijn woon/werk fiets in te ruilen voor een MTB met spatbordjes
Heel herkenbaar. Ik kreeg op een gegeven moment de sleutel in het slot van de voordeur niet eens meer omgedraaid. En het begon met een klein zeurderig plekje tussen mijn schouderbladen. Ik zou maar een goede manueel therapeut opzoeken, dan ben je er binnen 6 weken helemaal vanaf. Ja helaas zo lang gaat dat duren voordat die zenuwen weer helemaal hersteld zijn na een beklemming. Succes en sterkte.quote:Op woensdag 28 december 2011 14:39 schreef Narcotical het volgende:
[..]
"Rugpijn" inmiddels gelocaliseerd in de rechterschouder, kan niet eens meer mn muis met rechts bedienen. Gister ook spinnen overgeslagen en ben bang dat ik fietsaspiraties voorlopig maar weer op de lange baan moet schuiven.. Denk dat ik zo niet even een uurtje of 2 a 3 mn stuur vast kan houden.. Erg jammer, want met de benen is niks mis
Werkt bij Campa net even anders. Die Centaur cassette is net zo goed als die van een Chorus groep, alleen ietsje zwaarder, maar nog steeds heel slijtvast. En wat betreft die derailleurs.. ach zolang er geen speling op zit zijn alleen de wieltjes belangrijk, en die kosten bij Tacx iets van een tientje. Maar wanneer je lang van een cassette plezier wilt hebben moet je regelmatig kettingen wisselen. Hier twee kettingen die ik regelmatig wissel en een cassette per seizoen van ong. 8000 km, en daarna gooi ik er gewoon nieuw spul op. Meestal ook gelijk een stel derailleur wieltjes. En alles loopt dan een seizoen lang perfect.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Klopt wel redelijk ja.
Cassette: koop een gelijkwaardige, of 1 slag beter dan de kwaliteit van je groep. Kost vaak maar een klein beetje meer (behalve de titanium dura-ace cassette met zn 180 ¤) , en gaat veel langer mee. Ik vind zelf dat Ultegra de beste prijs/kwaliteitsverhouding geeft. (geen ervaring met Campa, ben shimano-rijder)
Een goedkope ketting molt je dure cassette binnen no time. Een slecht onderhouden dure ketting, of een ketting die je te lang gebruikt trouwens ook. Een cassette moet makkelijk 4 kettingen meekunnen (8000 km of meer). Simpele kettingtesters om de rek in je ketting te meten haal je gratis op bike motion, bij de KMC stand![]()
voor derrie & achter derrie van verschillende groepen zie je wel eens, kan natuurlijk best. Achter moet inderdaad de beste zijn. Maar ja, een complete groep bestaat gewoon uit 1 soort natuurlijk.
Mijn 1e mountainbike was een toonbeeld van besparen-waar-het-maar-kan: deore shifters (de eerste echte groep voor fatsoenlijk MTB-en) , deore lx voor derri, en deore xt achter.
Die deore shifters heb ik na een paar jaar, toen ze begonnen over te slaan, vervangen voor LX shifters en teflon schakelkabels. wereld van verschil!
Dus uiteindelijk zijn zelfs je shifters en kabels belangrijk.
[..]
Dat sowieso.
Ik doe het ook niet. En ik heb ook geen mtb (meer) trouwens.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:13 schreef kanovinnie het volgende:
Tsja, kettingen wisselen... Daar heb ik ook niet zo´n zin in. Ook vraag ik me af hoeveel winst je er uit haalt.
Nou, de grootmeester heeft gesproken.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet. En ik heb ook geen mtb (meer) trouwens.
Kan ik wel doen, maar daar ben ik te goed voorquote:Op woensdag 28 december 2011 18:43 schreef kaasplankje het volgende:
Zeg steek die veren maar in je eigen reet.
Ik heb vroeger ook twee jaar dansen gedaan. Oa. met meisjes uit m'n klasquote:Op woensdag 28 december 2011 11:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een cha cha of rumba is ook geen probleem voor hem1 ding heeft hij in elk geval mee, een meisje aanraken is voor hem niet raar of eng meer, en er zitten 4 jongens tegen 12 meiden in z'n huidige klas. Da's een stuk betere kansverhouding dan toen ik richting pubertijd ging
![]()
Enige jammere is, dat fietsen hem niets doet op het moment. dus een RvV samen gaat het niet snel worden. Maar wie weet, gaat z'n zusje wel fietsen. Een ballettende zoon, en een fietsende dochter, daar kan ik ook wel blij van worden
Ik heb m'n tijdritfiets bij m'n ouders gestald en op m'n kamer een fiets aan de muur en een op de grond staanquote:Op woensdag 28 december 2011 16:10 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb geen ruimte voor een woon/werkfiets + racefiets + MTB, maar ik zit er ook wel aan te denken om mijn woon/werk fiets in te ruilen voor een MTB met spatbordjes
De winst die je er in ieder geval uithaalt is dat wanneer je \zo om de 1000km een ketting wisselt, je meer zekerheid hebt dat die niet zal overslaan dan wanneer je dezelfde ketting er 4000km op laat zitten en dan een nieuwe monteert.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:13 schreef kanovinnie het volgende:
Tsja, kettingen wisselen... Daar heb ik ook niet zo´n zin in. Ook vraag ik me af hoeveel winst je er uit haalt.
Wel een mooi actief topic. Hoor ik nou bij de zeikerds of de toppers? Of ben ik een zeilende topper? :pquote:Op donderdag 29 december 2011 10:46 schreef Oksel het volgende:
Wel geniaal topic zo. Aan de ene kant de echte helden, aan de andere kant een stel zeikerts. En dit allemaal afgetopt door een schrijftalent..
Zeilen? Dan moet je ergens anders heen.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wel een mooi actief topic. Hoor ik nou bij de zeikerds of de toppers? Of ben ik een zeilende topper? :p
Er gaan sowieso spd pedalen op. Moet ook nog even uitzoeken wat voor binnenbanden er in gaan, zadeltasje en pomp enzo kopen.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:00 schreef dop het volgende:
best aardig fietsje , maar overal in de uitverkoop
en die pedalen lol, dat is zelfmoord op een ATB
Niks aantrekken van snobs die geen duitse fabrieksfiets willen kanoquote:Op donderdag 29 december 2011 15:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er gaan sowieso spd pedalen op. Moet ook nog even uitzoeken wat voor binnenbanden er in gaan, zadeltasje en pomp enzo kopen.
Net als bij vrouwen is de schoonheid van een racefiets aan mode onderhevig. In de jaren vijftig waren het slank gebouwde frames met gebiesde ronde buizen, als vrouwen met een wespentaille die toen het meest in trek waren. Later kwamen de platte ongebiesde buizen, vergelijkbaar met de billen en buik van de rijpere vrouw. De volslanke carbonversies van nu doen qua gewicht denken aan de anorexiemodellen op de catwalks van de modehuizen. Hoewel het natuurlijk het summum is om op zo’n superlicht karretje te rijden heb ik toch mijn bedenkingen. Evenals bij jonge vrouwen. Ze zien er tegenwoordig allemaal hetzelfde uit en ze lijken net als de fietsen zonder uitzondering van dezelfde band gerold. Fietsenfabrikanten produceren eenheidsworst en de vrouwen van tegenwoordig hebben voldoende hulpmiddelen tot hun beschikking om de ideale maten te hebben en er hetzelfde uit te zien als hun vriendinnen of buurvrouwen.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:00 schreef dop het volgende:
best aardig fietsje , maar overal in de uitverkoop
en die pedalen lol, dat is zelfmoord op een ATB
quote:Op donderdag 29 december 2011 21:24 schreef horstjan het volgende:
[..]
Net als bij vrouwen is de schoonheid van een racefiets aan mode onderhevig. In de jaren vijftig waren het slank gebouwde frames met gebiesde ronde buizen, als vrouwen met een wespentaille die toen het meest in trek waren. Later kwamen de platte ongebiesde buizen, vergelijkbaar met de billen en buik van de rijpere vrouw. De volslanke carbonversies van nu doen qua gewicht denken aan de anorexiemodellen op de catwalks van de modehuizen. Hoewel het natuurlijk het summum is om op zo’n superlicht karretje te rijden heb ik toch mijn bedenkingen. Evenals bij jonge vrouwen. Ze zien er tegenwoordig allemaal hetzelfde uit en ze lijken net als de fietsen zonder uitzondering van dezelfde band gerold. Fietsenfabrikanten produceren eenheidsworst en de vrouwen van tegenwoordig hebben voldoende hulpmiddelen tot hun beschikking om de ideale maten te hebben en er hetzelfde uit te zien als hun vriendinnen of buurvrouwen.
Misschien is het de innerlijke drang om haar man of partner monogaam te houden, maar juist die ene scheve tand, die aparte wenkbrauwen en dat kleine littekentje maken voor mij het verschil. Nu zitten alle erogene zones op dezelfde plaats en lijkt alle verrassing verdwenen. Vroeger voelde iedere fiets anders en moest je aan haar wennen, terwijl je tegenwoordig het verschil niet merkt tussen het ene merk of het andere. Daarom is mijn vrouw nog steeds mijn vrouw en de fiets een inwisselbaar werkijzer, waarvan ik moeiteloos afstand doe als de leeftijd van de fiets of de technische staat ervan dat vereisen.
Fietsen is niet langer de liefde bedrijven maar gewoon fietsen op een perfecte fiets. En Ria? Van haar kleur, zadel, frame en derailleur kan ik nog altijd intens genieten. Het is maar dat je het weet!
“Zoals jullie uit mijn stukjes weten, ben ik een getrouwd man.Wat jullie niet weten, is dat Ria er mee heeft leren leven dat ik bijna dagelijks vreemd ga. Iedere keer ben ik weer verliefd als een schooljongen en mijn vriendin heeft menigmaal met mij de slaapkamer gedeeld. Om de paar jaar vind ik weer een nieuwe geliefde en Ria heeft daar volledig vrede mee. Ze berust er zelfs in dat ik soms urenlang over de schoonheid van haar concurrente kan doorlullen, terwijl het me meestal niet opvalt dat zij er geweldig uitziet als we op het punt staan uit te gaan. De reden waarom ze er in berust en mijn concubine accepteert is dat ze niet bang hoeft te zijn dat ik haar ooit zal verlaten en mijn geliefde ook niet zit te zeuren met de steeds herhaalde vraag wanneer ik mijn wettige echtgenote nou eens vaarwel ga zeggen om verder met haar het leven te delen. Mijn geliefde kan namelijk praten en ook niet luisteren. Ze ruikt echter heerlijk, haar kleuren doen mijn hart sneller kloppen en als ik haar berijd dan produceert ze een zacht ritmisch geluid dat met mij meeversnelt als ik mijn inspanningen vergroot. Ik hijg en zij tikt in hetzelfde ritme en we vormen een volmaakte twee-eenheid op het asfalt van een rijwielpad.quote:
Dan is 2012 in principe geen probleem, alleen 2013 wel. Want dan moet er geklust wordenquote:Op vrijdag 30 december 2011 12:37 schreef Superher0 het volgende:
Doel is weer top 10 rijden. Hopelijk gaat dit lukken want mijn vriendin en ik hebben net een nieuwbouw woning gekocht. Eind 2012 zal deze worden opgeleverd.
Deore XT achterderaiileur, deore shifters, remmen weet ik zo 1 2 3 niet meer, volgens mij avid.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Niks aantrekken van snobs die geen duitse fabrieksfiets willen kano![]()
Dat ding ziet er prima uit! Schappelijk prijsje? Ik zie een Recon vork, deore cranks, welke groep en remmen heb je erop? Racing ralph achter en nobby nic voor is prima allround voor Nederlands gebruik, ga je plezier van hebben!
Een vriend van me stelde ook voor dat ik dat moest gaan doen op mijn fiets. Maar daar heb ik nog niet zo'n zin in.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:37 schreef Superher0 het volgende:
goedemiddag, kom weer eens kijken. Fiets nog steeds.Ben alweer begonnen met trainen. 7 januari mag ik weer Egmond Pier Egmond rijden, 35km over het strand en vanaf begin februari begint het wegseizoen weer voor mij.
Doel is weer top 10 rijden. Hopelijk gaat dit lukken want mijn vriendin en ik hebben net een nieuwbouw woning gekocht. Eind 2012 zal deze worden opgeleverd.
Het is eigenlijk zonde om met je fiets op het strand te rijden. Je kunt het met een crosser of mtb rijden. MTB en liefst een 29'er is aan te raden. Hoe breder je banden hoe makkelijker het gaat. Geen profiel, anders graaf je jezelf alleen maar in het zand.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een vriend van me stelde ook voor dat ik dat moest gaan doen op mijn fiets. Maar daar heb ik nog niet zo'n zin in.
Wat is er trouwens zo speciaal aan een strandfiets? Alleen andere banden en een starre voorvork?
Van die big apples bedoel je? Vriend van me gaat soms vanaf hier met zijn 29'er over de weg naar het strand, even stukje strand pakken en weer terug. Maar over de weg fietsen schijnt echt funest te zijn voor de mtb banden.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:50 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk zonde om met je fiets op het strand te rijden. Je kunt het met een crosser of mtb rijden. MTB en liefst een 29'er is aan te raden. Hoe breder je banden hoe makkelijker het gaat. Geen profiel, anders graaf je jezelf alleen maar in het zand.
Op het strandrijden heeft zijn charmes. Het is jou tegen de elementen. In dit geval 17km, dan keren en 17km terug. Ene keer wind mee, andere keer wind tegen. Kwaliteit van het strand maakt ook veel uit. Opgespoten strand daar zak je in weg. Het is volle bak het strand op en dan in een lange sliert tempo rijden, strand af, door duinen en dan weer het strand op en rijden, rijden, rijden.
Ik heb nu alle Nederlandse strandraces gereden en alleen deze rijd ik nog jaarlijks. Het is een traditie binnen onze vriendenkring en een mooi begin van het seizoen/jaar.
Das mijn fiets. Ik ga niet met mijn racefiets over 't zandquote:Op donderdag 29 december 2011 13:57 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Klikbaar voor groter.
inderdaad Big Apples, en ook niet teveel lucht in de banden. Ik ga altijd voor 1,8 bar. Op het strand is breder beter, zak je niet zo snel weg.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Van die big apples bedoel je? Vriend van me gaat soms vanaf hier met zijn 29'er over de weg naar het strand, even stukje strand pakken en weer terug. Maar over de weg fietsen schijnt echt funest te zijn voor de mtb banden.
[..]
Das mijn fiets. Ik ga niet met mijn racefiets over 't zand
6 uur lang duurtraining? Wat ben je van planquote:Op vrijdag 30 december 2011 12:58 schreef Superher0 het volgende:
[..]
inderdaad Big Apples, en ook niet teveel lucht in de banden. Ik ga altijd voor 1,8 bar. Op het strand is breder beter, zak je niet zo snel weg.
Na het fietsen de fiets zo snel mogelijk schoon maken.
Ik moet dit weekend mijn mtb prepareren voor deze race. Maar eerst morgen een uurtje of 6 duurtraining. Vriendin komt de nachtdienst uit en om haar maar rustig te laten slapen ga ik maar de hort op.
Ik wil een kilometertje of 160 doen. gewoon op het gemak. Begin april wil ik een aantal tweedaagse klassiekers rijden en eind augustus rijd ik de Oztaler Rad marathon. Wil goed voor de dag komen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
6 uur lang duurtraining? Wat ben je van plan![]()
Ga je ook nog wel eens over schoorl heen?
Scoorl is 30 km hiervandaan. De parcours in het twiske 10. Dat is nog wel te doen op de MTB.quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:08 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik wil een kilometertje of 160 doen. gewoon op het gemak. Begin april wil ik een aantal tweedaagse klassiekers rijden en eind augustus rijd ik de Oztaler Rad marathon. Wil goed voor de dag komen.
Schoorl ben ik wel een aantal keer geweest. Fantastisch parkoers, het is alleen een stuk met de auto voor mij. gebruik de MTB eigenlijk alleen voor de ene strandrace, de rest zit ik op de racer.
Ik wil dan wel geen 6 uurs duurtraining doen, maar ik vind het altijd erg vervelend om na het MTB-en nog eens over de vlakke koude weg naar huis te moeten fietsen. Tegenwoordig zet ik als ik naar Schoorl ga de auto bij de manege, maar voorheen ook nog wel eens bij het bezoekerscentrum in Schoorl. Dat was nog een paar km fietsen van het parcours, en ik heb me daar soms toch afgezien op dat asfaltweggetje naar de auto..quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Scoorl is 30 km hiervandaan. De parcours in het twiske 10. Dat is nog wel te doen op de MTB.
Proficiat!quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:37 schreef Superher0 het volgende:
goedemiddag, kom weer eens kijken. Fiets nog steeds.Ben alweer begonnen met trainen. 7 januari mag ik weer Egmond Pier Egmond rijden, 35km over het strand en vanaf begin februari begint het wegseizoen weer voor mij.
Je komt altijd meer troep tegen dan je denkt, en het is altijd duurder dan verwachtquote:Op vrijdag 30 december 2011 16:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Proficiat!
Wij zijn nog aan het verbouwen nu. Ik dacht dat handig in de winter af te krijgen maar natuurlijk gaat dat niet lukken. Huur opzeggen van onze huidige woning nu per 1-3-12. Hopelijk vind ik tussendoor wat tijd om te trainen. Ik begin nieuwjaarsdag maar eens denk ik.
Wat 3 maanden moest worden gaat nu 6 maanden worden. Ik weet niet of je zelf nog wat aan 't huis gaat doen maar ik waarschuw je vast.
Nou en of, al heeft Superhero dan wel een nieuwbouwhuis en wij een van 60 jaar oud.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je komt altijd meer troep tegen dan je denkt, en het is altijd duurder dan verwacht
Knip je dan ook de overbodige van je straps in je helm af? Dat scheelt ook zo 5 gram.quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:16 schreef Superher0 het volgende:
Mijn nieuwbouwhuis krijgt een garage. 6 bij 3, ideale ruimte om daarin de fietsen te stallen en te onderhouden. Ik heb al een mooi idee om het in te delen. Grote werkbank, gereedschap tegen de muur, mooi voorraadje onderdelen. Fietsenmakerij Superher0. heb trouwens mjn bottombracket vervangen. 18 euro voor een dura ace. Fiets is nu 11 gram lichter
Ik ben van plan om de test 1-2x per jaar te gaan doen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:58 schreef PipodeOoi het volgende:
@patroon goed te lezen dat je een SMA hebt gedaan. Volgend jaar nog checken of je vooruit bent gegaan? Ga hem was zelf in feb/mrt doen. Ben benieuwd.
Oh jaquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:01 schreef Oksel het volgende:
Kut 300. Nu al spijt van. Gaat pijn doen, vooral aan m'n aarsch.
Waarschijnlijk dus geen kater maar voedselvergiftiging. Zo heb ik een keer met een vriend trappistenbiertjes gedronken. We hadden een paar bizondere en ik had er 3 of 4 op. De volgende dag zou ik gaan koersen op de club met iemand. 's Ochtends was ik zo ziek als een hond en ontzettend misselijk. Ik belde 'm af en hij boos natuurlijk. Ik dacht dat het een kater was maar dat bleek niet zo te zijn. Waarschijnlijk was een van de biertjes niet goed meer.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:33 schreef kanovinnie het volgende:
Mooi kut. Net training moeten geven, maar de sportzaal was dicht (we huren in de winter zo'n sporthalletje van een school voor de kinderen).
Daarna maar naar de club gereden om wat te halteren, en daar merkte dat ik geen kater heb, maar gewoon ziek wordt (of allebei).
Blijkt dat een vriend van me die gister ook naar dat concert was en daarna ook shoarma gegeten heeft ook ziek is.... Toevallige overeenkomst?
Uurtjes maken Okkie, rustig aan.quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:04 schreef Oksel het volgende:
Ik moet nog veel trainen. Maar vooral lichter worden.
ff googlen op symptonen. Ik voel me vooral zo slap als een vaatdoek en een beetje misselijk, maar ik heb wel gewoon goed gegeten vandaag. Al smaakte het wel minder.quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dus geen kater maar voedselvergiftiging. Zo heb ik een keer met een vriend trappistenbiertjes gedronken. We hadden een paar bizondere en ik had er 3 of 4 op. De volgende dag zou ik gaan koersen op de club met iemand. 's Ochtends was ik zo ziek als een hond en ontzettend misselijk. Ik belde 'm af en hij boos natuurlijk. Ik dacht dat het een kater was maar dat bleek niet zo te zijn. Waarschijnlijk was een van de biertjes niet goed meer.
Euh ja. Ik moet nog maar even een goede broek kopen. Ik heb er nu 1tje van de decathlon. Opzich doettie het goed, maar ik vertrouw het niet helemaal op 300 kmquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:01 schreef Oksel het volgende:
Ter inspiratie net deze gekocht:
http://www.beslist.nl/ele(...)Tristar_WG_2422.html
Vetmeting, botmeting, watermeting.
Ben benieuwd.
Kut 300. Nu al spijt van. Gaat pijn doen, vooral aan m'n aarsch.
Ja, er zijn van die figuren die niet kapot te krijgen zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:50 schreef Oksel het volgende:
Gisteren 2 uur op de ATB met m'n stiefpa. Nou, dat heb ik geweten. Die vent heeft een conditie van een beer, fietst _elke_ dag. Op de racefiets kan ik hem (op het vlakke) eenvoudig bij houden. Lekker in 't wiel. In 't bos moet je het toch maar even zelf doen.
Het bos was vochtig, op de Veluwe, echt veel heuveltjes daar. Die vent die heeft 'm voor op 't grote blad staan, achter mid.. en die schakelt niet eens! Die blijft gewoon doortrappen in een rustig traptempo, en af en toe even uit 't zadel voor de heuveltjes. Gewoon 1 strak (hard) tempo, ongeacht heuvelop of vlak. Heuvelaf gewoon hard, net zo hard als ik. Ik ben flink kapot gegaan, 't vreemde was dat dit keer m'n benen het af lieten weten, en niet m'n conditie (ademhaling). Ik kon gewoon niet harder, terwijl ik niet buiten adem raakte. Vreemde gewaarwording. Vannacht zo'n pijn in m'n kuiten dat ik medicijnen heb genomen, en tigerbalm heb gesmeerd. Geen spierpijn, maar een 'groeipijn'. Wederom vreemd. Vandaag overigens nergens last van.. ook vreemd.
Kortom; godverdomme wat kan die vent nog fietsen op z'n 56ste..
Is bij mij een van de hoofdredenen om deelname uberhaupt niet te overwegen. Geïrriteerde slijmbeurs (bij zitbot) lijkt het vonnis..quote:
Ik heb de Giro Prolight. is 173 gram. Mijn zadel is Fizik antares met carbon, scheelde ook weer zo'n 60 gram. Wielen zijn Dura Ace, 1380 gram. Zou nog winst kunnen maken op mn binnenbanden. Het is een dubbel, 59/39 en elke gram gaat tellen als ik straks 250km met 5000hoogtemeters moet mken in Oostenrijk. Heb een lezing van Adrie van Diermen gehad waarin de winst per gram op de beklimming bij de alp d huez werd getoond. 2 gram was een seconde als ik mij niet vergis.quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Knip je dan ook de overbodige van je straps in je helm af? Dat scheelt ook zo 5 gram.
Ik was eigenlijk niet zo serieusquote:Op vrijdag 30 december 2011 21:24 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik heb de Giro Prolight. is 173 gram. Mijn zadel is Fizik antares met carbon, scheelde ook weer zo'n 60 gram. Wielen zijn Dura Ace, 1380 gram. Zou nog winst kunnen maken op mn binnenbanden. Het is een dubbel, 59/39 en elke gram gaat tellen als ik straks 250km met 5000hoogtemeters moet mken in Oostenrijk. Heb een lezing van Adrie van Diermen gehad waarin de winst per gram op de beklimming bij de alp d huez werd getoond. 2 gram was een seconde als ik mij niet vergis.
Fiets is nu 7.8kilo. Ikzelf 74, zal rond die tijd wel weer 71kilo wegen. Echt lichter wordt moeilijk enis ook niet gezond in mijn geval. Genoeg over grammen.
Heb ook overwogen een computertje met gps (en hoogtemeting) aan te schaffen. Maar hoe vaak ga je dat gebruiken? Het zijn inderdaad echt een stuk duurdere modellen dan deze 80e. Aan de andere kant een goed setje fietskleding minder en je hebt een zeer uitgebreide computer....quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar iets voor op mijn fiets. Eigenljik wil ik een GPS systeem met hartslag en cadans, maar dan komt je uit bij de garmin edge 800. En dat is echt te duur.
Garmin Edge 500? Heeft ook een gps systeem met een lijn die je voor geprogrammeerde route volgt, werkt erg goed zag ik bij een ploeggenoot.quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar iets voor op mijn fiets. Eigenljik wil ik een GPS systeem met hartslag en cadans, maar dan komt je uit bij de garmin edge 800. En dat is echt te duur.
Deze 80 euro? Waar heb jij het over?quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:33 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Heb ook overwogen een computertje met gps (en hoogtemeting) aan te schaffen. Maar hoe vaak ga je dat gebruiken? Het zijn inderdaad echt een stuk duurdere modellen dan deze 80e. Aan de andere kant een goed setje fietskleding minder en je hebt een zeer uitgebreide computer....
Dat laatste ja. Ik zal toch niet zo snel een tocht plannen. Ik ben meer van het opstappen en ik zie wel waar ik uitstap.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Garmin Edge 500? Heeft ook een gps systeem met een lijn die je voor geprogrammeerde route volgt, werkt erg goed zag ik bij een ploeggenoot.
Of bedoel je met GPS, snelheid en waar je langs bent geweest? Want dan is een Polar CS400 ook prima (heb ik)
Ja dat werkt heel simpel. Dan moet je er nog zo'n houdertje bij aanschaffen. Je kan 2 fietsen voor programmeren, zodat je gemakkelijk kunt switchen. Na de training kan je de gegevens overzetten naar de computer waarna je precies kunt zien wat je cadans, hartslag, snelheid, hoogte etc was op welk moment.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Deze 80 euro? Waar heb jij het over?
Ik ga 't wel elke keer gebruiken (zie hieronder)
[..]
Dat laatste ja. Ik zal toch niet zo snel een tocht plannen. Ik ben meer van het opstappen en ik zie wel waar ik uitstap.
Ik gebruik runkeeper om alles een beetje bij te houden. Nu moet ik zelf altijd bijhouden hoe lang ik op de fiets heb gezeten. Vooral als ik een paar keer gestopt ben is het een beetje irritant.
Kan je dat apparaatje van jou ook makkelijk op een andere fiets zetten? Dat ik 'm ook zo op mijn mtb kan klikken?
Het woordje 'van' miste in m'n post zie ik, er moest staan 'dan deze van 80 euro'. Doelde op t apparaatje wat ik had gekocht en dat je met gps echt in een andere prijsklasse zit.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Deze 80 euro? Waar heb jij het over?
Ik ga 't wel elke keer gebruiken (zie hieronder)
[..]
Dat laatste ja. Ik zal toch niet zo snel een tocht plannen. Ik ben meer van het opstappen en ik zie wel waar ik uitstap.
Ik gebruik runkeeper om alles een beetje bij te houden. Nu moet ik zelf altijd bijhouden hoe lang ik op de fiets heb gezeten. Vooral als ik een paar keer gestopt ben is het een beetje irritant.
Kan je dat apparaatje van jou ook makkelijk op een andere fiets zetten? Dat ik 'm ook zo op mijn mtb kan klikken?
Hmm, pm mij even tegen die tijd.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat werkt heel simpel. Dan moet je er nog zo'n houdertje bij aanschaffen. Je kan 2 fietsen voor programmeren, zodat je gemakkelijk kunt switchen. Na de training kan je de gegevens overzetten naar de computer waarna je precies kunt zien wat je cadans, hartslag, snelheid, hoogte etc was op welk moment.
Zelf zit ik aan een Garmin Edge 500 te denken en wil ik mijn CS400 verkopen voor zo'n 100 euro met borstband en al. Vooral als ik straks in Spanje en Frankrijk wil trainen tijdens vakanties vind ik het wel handig om routes vooraf te plannen. Niets is zo lastig als en duurtraining doen in een onbekend gebied.
Wat voor gps dingetje heb jij dan?quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:05 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Het woordje 'van' miste in m'n post zie ik, er moest staan 'dan deze van 80 euro'. Doelde op t apparaatje wat ik had gekocht en dat je met gps echt in een andere prijsklasse zit.
Ik heb hem nu sinds juli en toen nieuw gekocht. Volgens mij komt er bij die Garmin nog een borstband bij en zit je op 300 ofzo. Weet het niet zeker.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmm, pm mij even tegen die tijd.
Bij futurmeshop zijn ze nu in de aanbieding. 230 euro.
http://www.futurumshop.nl/garmin_edge_500_bundel_gps.whtml
Het laatste waar ik aan denk tijdens vakantie is sportTenzij het sport is om zo weinig mogelijk te doen
Oh, hoe zit dat dan met die vermogensmeters? En zit zoiets in je GPS dan?quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb hem nu sinds juli en toen nieuw gekocht. Volgens mij komt er bij die Garmin nog een borstband bij en zit je op 300 ofzo. Weet het niet zeker.
Het patent recht op vermogensmeters is net komen (of komt) te vervallen. Daardoor zullen vermogensmeters straks veel betaalbaarder worden, misschien wacht ik daar ook nog wel op.
Nee vermogenmeter zit in je naaf maar dan moet je nog wel 800 euro rekenen. Nu 1000+.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh, hoe zit dat dan met die vermogensmeters? En zit zoiets in je GPS dan?
Bij futurmeshop is het volgens mij met alles.
Nou, dat vind ik een beetje te duur. Das duurder dan mijn hele fietsquote:Op vrijdag 30 december 2011 23:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee vermogenmeter zit in je naaf maar dan moet je nog wel 800 euro rekenen. Nu 1000+.
Oke als het met alles is dan zal ik er sterk over nadenken. Maar eerst moet ik mijn nieuwe huis verbouwen dus wordt het voorjaar.
Maar dus wel interesse in mijn CS400?quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik een beetje te duur. Das duurder dan mijn hele fiets
Jij rijdt toch ook Ama-B/Sportklasse? Anders moeten we eens een keer samen koersenquote:Op vrijdag 30 december 2011 13:08 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik wil een kilometertje of 160 doen. gewoon op het gemak. Begin april wil ik een aantal tweedaagse klassiekers rijden en eind augustus rijd ik de Oztaler Rad marathon. Wil goed voor de dag komen.
Schoorl ben ik wel een aantal keer geweest. Fantastisch parkoers, het is alleen een stuk met de auto voor mij. gebruik de MTB eigenlijk alleen voor de ene strandrace, de rest zit ik op de racer.
Dat dus. Na O&N ga ik echt drastisch gezonder eten. Ik heb voor morgen ook maar vrienden uitgenodigd hier zodat zij mijn kerstpakket op kunnen vretenquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:11 schreef Oksel het volgende:
Morgenochtend eens kijken of ik 2 uurtjes op de racer kan pakken. Daarna ff shoppen, en O&N vieren. De laatste zuip / vreetdag voorlopig.
Dan heb je wel een heel zwaar frame of is de groep die er op zit een beetje aan de zware kant? Want 7,1 - 7,3 kg is tegenwoordig zelfs voor een hele redelijke prijs te behalen en dat met goedkopere wielen dan die Dura Ace die je er nu in hebt staan.quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:24 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik heb de Giro Prolight. is 173 gram. Mijn zadel is Fizik antares met carbon, scheelde ook weer zo'n 60 gram. Wielen zijn Dura Ace, 1380 gram. Zou nog winst kunnen maken op mn binnenbanden. Het is een dubbel, 59/39 en elke gram gaat tellen als ik straks 250km met 5000hoogtemeters moet mken in Oostenrijk. Heb een lezing van Adrie van Diermen gehad waarin de winst per gram op de beklimming bij de alp d huez werd getoond. 2 gram was een seconde als ik mij niet vergis.
Fiets is nu 7.8kilo. Ikzelf 74, zal rond die tijd wel weer 71kilo wegen. Echt lichter wordt moeilijk enis ook niet gezond in mijn geval. Genoeg over grammen.
http://www.louisgarneau.c(...)00/Apparel/CORSA_BIBquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:15 schreef kanovinnie het volgende:
Euh ja. Ik moet nog maar even een goede broek kopen. Ik heb er nu 1tje van de decathlon. Opzich doettie het goed, maar ik vertrouw het niet helemaal op 300 km![]()
Heeft iemand hier nog tips kwa merken/modellen?
De edge 500 lijkt me nou niet echt geschikt om vooraf routes te plannen...quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zelf zit ik aan een Garmin Edge 500 te denken en wil ik mijn CS400 verkopen voor zo'n 100 euro met borstband en al. Vooral als ik straks in Spanje en Frankrijk wil trainen tijdens vakanties vind ik het wel handig om routes vooraf te plannen. Niets is zo lastig als en duurtraining doen in een onbekend gebied.
Werkt goed hoor, zo'n lijn volgen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:31 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
De edge 500 lijkt me nou niet echt geschikt om vooraf routes te plannen...
Heb je dat ff mis. Maat van mij heeft een edge 500 en zit nu in Spanje. heeft daar al 10 voor geprogrammeerde routes gefietst zonder problemen. Zorgt ervoor dat je niet als een kip zonder kop in onbekend terrein fietstquote:Op zaterdag 31 december 2011 09:31 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
De edge 500 lijkt me nou niet echt geschikt om vooraf routes te plannen...
Eigenlijk moet ik zo even op de fiets springen om mijn 5k dit jaar vol te maken. Helaas geen tijd.quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:15 schreef Freddeh het volgende:
Daar zijn we weer (nee he, hij weer!?). Zo aan het eind van het jaar blikt iedereen terug op wat hij allemaal bereikt en gedaan heeft in het afgelopen jaar. Voor wat betreft fietsen zijn de hoogtepunten van het afgelopen jaar te tellen op twee handen. Euh... twee vingers. De Ronde van Vlaanderen, en de Theo de Rooij Classic. Twee ritten waarin ik een aantal van jullie, én mezelf beter heb leren kennen.
De goede voornemens zijn er, nu moet ik me er alleen nog aan zien te houden. Aan het eind van 2012 verwacht ik zo'n 5000km op de teller te hebben. Net als de kapitein is mijn planning om een aantal langere ritten te gaan rijden. Voor nu staat de Peter van Petegem Classic op de planning, de afstand hebben we nog niet zeker bepaald, maar liefst de langste natuurlijk.
Mijn wielerseizoen 2012? Die begint volgende week. De verlichting is binnen, de fiets staat klaar om in de kofferbak te worden gelegd en mee te worden genomen naar het westen des lands, er staat een tas klaar met wielerkleding (nu hopen dat díe me nog past....). Daarnaast ga ik mogelijk in januari/februari weer terug de binnendienst in. Dat maakt het kantoor weer aan te rijden per fiets en zal resulteren in zo'n 200km per week. En behalve dat staat er op het vlak van werk meer te gebeuren waardoor fietsen veel haalbaarder gaat worden.
Zo, nu toch nog één dagje werken vanaf thuis, en dan is het ook voor mij einde 2011. Ik wil jullie bij deze vast het allerbeste toewensen voor 2012, en hoop jullie ergens in 2012 nog een keer te mogen ontvangen voor een mooie rit, en welverdiende maaltijd
In principe wel ja, maar ik moet nog wel even kijken hoe dat ding werkt enzo. Stuur maar een pmetje als je er van af wilt. Dan kijk ik even of ik al wat heb etc.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar dus wel interesse in mijn CS400?
Hij is met borstband + cadansmeter + snelheidscensor bij Futurumshop 220 euro.
http://www.futurumshop.nl(...)-hartslagmeter.phtml
Als het in de buurt is zal ik bij de finish staan om foto's te maken.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jij rijdt toch ook Ama-B/Sportklasse? Anders moeten we eens een keer samen koersen
[..]
Dat dus. Na O&N ga ik echt drastisch gezonder eten. Ik heb voor morgen ook maar vrienden uitgenodigd hier zodat zij mijn kerstpakket op kunnen vreten
Wat is ASSOS? Het huismerk van decathlon? 200 euro voor een fietsbroek is wel wat duurquote:Op zaterdag 31 december 2011 01:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dan heb je wel een heel zwaar frame of is de groep die er op zit een beetje aan de zware kant? Want 7,1 - 7,3 kg is tegenwoordig zelfs voor een hele redelijke prijs te behalen en dat met goedkopere wielen dan die Dura Ace die je er nu in hebt staan.
[..]
http://www.louisgarneau.c(...)00/Apparel/CORSA_BIB
En dit is absoluut veel beter dan Assos. Ik heb ze n.l. allebei.
Tsjah, mijn terugblik zal wat korter zijn.quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:15 schreef Freddeh het volgende:
Daar zijn we weer (nee he, hij weer!?). Zo aan het eind van het jaar blikt iedereen terug op wat hij allemaal bereikt en gedaan heeft in het afgelopen jaar. Voor wat betreft fietsen zijn de hoogtepunten van het afgelopen jaar te tellen op twee handen. Euh... twee vingers. De Ronde van Vlaanderen, en de Theo de Rooij Classic. Twee ritten waarin ik een aantal van jullie, én mezelf beter heb leren kennen.
De goede voornemens zijn er, nu moet ik me er alleen nog aan zien te houden. Aan het eind van 2012 verwacht ik zo'n 5000km op de teller te hebben. Net als de kapitein is mijn planning om een aantal langere ritten te gaan rijden. Voor nu staat de Peter van Petegem Classic op de planning, de afstand hebben we nog niet zeker bepaald, maar liefst de langste natuurlijk.
Mijn wielerseizoen 2012? Die begint volgende week. De verlichting is binnen, de fiets staat klaar om in de kofferbak te worden gelegd en mee te worden genomen naar het westen des lands, er staat een tas klaar met wielerkleding (nu hopen dat díe me nog past....). Daarnaast ga ik mogelijk in januari/februari weer terug de binnendienst in. Dat maakt het kantoor weer aan te rijden per fiets en zal resulteren in zo'n 200km per week. En behalve dat staat er op het vlak van werk meer te gebeuren waardoor fietsen veel haalbaarder gaat worden.
Zo, nu toch nog één dagje werken vanaf thuis, en dan is het ook voor mij einde 2011. Ik wil jullie bij deze vast het allerbeste toewensen voor 2012, en hoop jullie ergens in 2012 nog een keer te mogen ontvangen voor een mooie rit, en welverdiende maaltijd
Vertel... Of is dat iets voor het keldertje?quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:32 schreef Freddeh het volgende:
Ben hier laatst met de jongedame eens een wandelingetje gaan maken door het bos.
Dat jij niet bij de Amateurs gaat rijden, daar zijn veel meer wedstrijden voor. Ik denk dat je dat best kan.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:23 schreef Superher0 het volgende:
@Tommeke: ik rjd inderdaad bij de sportklasse. Ook dit jaar. Hoewel i de trainingen bij de amateurs wil gaan rijden. Ik wil een aantal meerdaagsen gaan rijden bij de wilde bond. Voor de rest criteriums.
Ik heb een Felt AR4D uit 2010. Aerodynamisch met voornamelijk Ultegra. Frame is idd niet licht maar wel stijf en snel.
Dit jaar zo'n 15.500km op de racefiets. Palmares dit jaar. Goud bij Trois Ballons, 41ste bij La Picardie, cyclo over 180km in glooiend terrein. 1x 3e, 3x11e, 2x 14e, 2x 17e en een keer 13e. Wedstrijdje of 15 gereden en maar bij eentje geen prijs. Voor de rest veel tussenspsrintjes en 3e rondenklassementen. Was ook nog 3e in Midden Nederland voorjaarscompetitie, 4e bij clubkampieonschappen (grote plaat 53 was kapot dus moest racen op 39). 5e bij ploegentijdrit bij Vught. Niet verkeerd jaar voor mij. Legt de lat wel hoger voor aankomend jaar.
Ik heb een Garmin Edge 500 en ik wil niet anders meer.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat werkt heel simpel. Dan moet je er nog zo'n houdertje bij aanschaffen. Je kan 2 fietsen voor programmeren, zodat je gemakkelijk kunt switchen. Na de training kan je de gegevens overzetten naar de computer waarna je precies kunt zien wat je cadans, hartslag, snelheid, hoogte etc was op welk moment.
lol nee, gewoon een wandelingetje, strikt volgens de betekenis van het woordquote:Op zaterdag 31 december 2011 18:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vertel... Of is dat iets voor het keldertje?
Dikkerd!quote:Op zondag 1 januari 2012 12:28 schreef CyclingGirl het volgende:
Iedereen een sportief en gezond 2012!!!!
Vandaag maar weer in de miezerregen fietsen met kater. Gisteren ook al gedaan zonder kater. Teveel oliebollen op pff. Vanaf vanavond maar weer gezond eten.
Dit.quote:Op zondag 1 januari 2012 12:39 schreef Freddeh het volgende:
Hey, de beste wensen voor 2012 allemaal hè!
We gaan er een mooi jaar van maken!
Nou nee. Ik blijf lekker op de bank liggenquote:Op zondag 1 januari 2012 12:28 schreef CyclingGirl het volgende:
Iedereen een sportief en gezond 2012!!!!
Vandaag maar weer in de miezerregen fietsen met kater. Gisteren ook al gedaan zonder kater. Teveel oliebollen op pff. Vanaf vanavond maar weer gezond eten.
Wat hij zegt.quote:Op zondag 1 januari 2012 12:39 schreef Freddeh het volgende:
Hey, de beste wensen voor 2012 allemaal hè!
We gaan er een mooi jaar van maken!
Ik dacht net nog, zal ik even gaan fietsen? Maar gelukkig kon ik die gedachte meteen uit mijn hoofd zetten.quote:Op zondag 1 januari 2012 13:47 schreef buzz1291 het volgende:
Voor iedereen hier de allerbeste wensen en moge U allen maar vele en vooral gezonde fietskilometers maken. Doelstellingen zijn er tenslotte voor om gehaald te worden.
Ik heb de eerste 40 km van dit jaar er inmiddels opzitten, maar wel zeiknat...
Ik lees dat je vrij fanatiek traint en leeft voor het fietsen, zijn de prestaties er ook naar? Hoe ging 2011 qua wedstrijden?quote:Op zondag 1 januari 2012 15:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Pff ik ben net terug, gelukkig droog maar wat een klote training zeg. Doe ik nooit meer, maar dat zeg ik elk jaar.
Had een interval training op het menu vandaag. 3 minuten D3 en dan weer 3 minuten in D1 en dit 6x en moest ik in 1 uur en 45 minuten proppen. Pfff ik kwam niet vooruit. Echt dramatisch.
Maar ja het zit er weer op straks een lekkere herstel shake en vanavond weer gezond aan de groenten en pasta
Kan altijd beter maar ik vind het gewoon lekker om te trainen. Daarbij komt nog dat ik de afgelopen week niet heb kunnen trainen. Sportschool dicht, tacx trainer kapot. Of het dan regent of niet ik ga. En ik wilde ook die oliebollen er nog even affietsenquote:Op zondag 1 januari 2012 15:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik lees dat je vrij fanatiek traint en leeft voor het fietsen, zijn de prestaties er ook naar? Hoe ging 2011 qua wedstrijden?
Is toch lekker, zo het nieuwe jaar beginnen!quote:Op zondag 1 januari 2012 17:33 schreef Oksel het volgende:
Ik heb vandaag alweer de Holterberg en Hellendoornseberg bedwongen..65km. Rustig tempootje. Wel aardig nat geworden, opspattend water en miezer.
Ik huil nu al van binnen omdat de wekker morgen om 5:30 gaatquote:Op zondag 1 januari 2012 17:55 schreef kaasplankje het volgende:
Hulde aan degene die alweer gefietst hebben vandaag. Ik heb maar een lekkere rustdag genomen want ik zit er morgen om 7:30 weer op, op de fiets.
Dat probeer ik ook al een tijdje. Nadeel is alleen dat ik op 't werk er een hekel aan heb om met honger te zitten werken. Dus zodra ik honger krijg eet ik iets. Een sultana, een banaan, broodje. Geen snoep/ongezonde koek enzo. En op dagen dat ik meer fiets eet ik ook meerquote:Op zondag 1 januari 2012 21:07 schreef Oksel het volgende:
Oh, ik heb trouwens geen 4000 maar 5000 op de racer gedaan zag ik net. Dit jaar weer, minimaal. Beetje hardlopen en ATB'en erbij.
Morgen beginnen met minderen van inname van brood / aardappels / vet / pasta.
Is dat met of zonder Oksel tellercorrectie?quote:Op zondag 1 januari 2012 21:07 schreef Oksel het volgende:
Oh, ik heb trouwens geen 4000 maar 5000 op de racer gedaan zag ik net.
Klinkt niet erg prettig, zo'n intensieve training met een kater en in slecht weer. Op 1 januari.. wil je de Giro winnen dit jaar ofzo?quote:Op zondag 1 januari 2012 15:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Pff ik ben net terug, gelukkig droog maar wat een klote training zeg. Doe ik nooit meer, maar dat zeg ik elk jaar.
Had een interval training op het menu vandaag. 3 minuten D3 en dan weer 3 minuten in D1 en dit 6x en moest ik in 1 uur en 45 minuten proppen. Pfff ik kwam niet vooruit. Echt dramatisch.
Dat is natuurlijk geen mentaliteit om wedstrijden mee te winnen. Gisteren de Sven Nijs cross (11 uit 13quote:Op zondag 1 januari 2012 22:11 schreef eentwee het volgende:
Iets flexiber met een trainingsschema omgaan lijkt me wel zo leuk en verstandig of zie ik dat verkeerd?
Als eerste de sportieve wensen voor 2012. Dat de ritten, uitslagen en kilo's gunstig mogen uitvallen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 19:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat jij niet bij de Amateurs gaat rijden, daar zijn veel meer wedstrijden voor. Ik denk dat je dat best kan.![]()
Welke meerdaagsen wil je gaan rijden?
Dan moet je ook geen alcohol drinkenquote:Op maandag 2 januari 2012 08:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen mentaliteit om wedstrijden mee te winnen. Gisteren de Sven Nijs cross (11 uit 13) zitten kijken: die jongens lagen allemaal om half twaalf op bed. Ik zou dan zelf denken; vooruit, tis oud&nieuw, ik proost nog even mee en ga om half 1 slapen, maar nee hoor: Svens policy was al jaren om voor twaalf uur te gaan slapen.
Ik had vanochtend geen trek. Heb veels te veel gegeten de afgelopen dagen dus ben ik zonder ontbijt 36km naar het werk gefietst. Een paar kilometertjes intensief maar voor de rest met lage hartslag.Goed voor de vetverbranding. Na het douchen heb ik yoghurt met fruit genomen en net gewoon geluncht. Nergens last van. Benen voelen niet vreemd.quote:Op maandag 2 januari 2012 12:25 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dan moet je ook geen alcohol drinkenHet maakt echt niet uit of je je interval training op 1 januari doet of op 3. Maar je loopt ondertussen wel meer kans om ziek te worden en bovendien zijn er volgens mij ook best veel aanhangers van het idee dat trainen met alcohol in je lijf überhaupt contraproductief werkt..
@nogeenmaarten: ontbijt overslaan zou ik nooit doen. Kom je zoals je merkt de dag moeilijk door, bovendien word je verbranding slechter en wordt het moeilijker om niet te snaaien. Ik flikker elke ochtend minimaal 4 blokken hout in de verbrandingsoven die het menselijk lichaam eet. Er gaat niets boven een ontbijt dat het machientje lekker op gang brengtVoor een lange fietstocht mag het rustig het dubbele zijn. 's Avonds minder eten werkt goed.
Da's dan goed stom van je. (het voornemen niet hoor, maar wel de manier waarop je het doet)quote:Op maandag 2 januari 2012 09:28 schreef nogeenmaarten het volgende:
Alle fietsers, een gelukkig nieuwjaar toegewenst!
En voor een aantal succes met het eraf fietsen van de oliebollen. Volgens afspraak (met mijn vrouw) moet er 4 kg af voor 1 feb en dan nog 2,5 kg voor 1 maart (totaal 6,5 kg). Aldus zonder ontbijt de deur uit gegaan en nu heb ik dikke hongerklop achter mijn pc. Aantal aanslagen per minuut daalt tot recreantenniveau.
Midden volgens mij. 152 gemiddeld en dat is ook precies het middelpunt van mijn D1 zonde (144-163) Heb mijn hartslagmeter met 145-155 ingesteld. Boven de 155 vind ik te hoog voor D1.quote:
Leg eens uit danquote:Op maandag 2 januari 2012 21:09 schreef Narcotical het volgende:
Kent iemand trouwens nog een goed boek oid om wat meer kennis op te doen over het training op hartslagzones en verschillende soorten trainingen ed?. zitvlees.nl ken ik al
Terrible terrible, gelukkig heb ik geen lekke band gehad vandaag maar ik voelde & hoorde de hele dag glas onder mijn banden knarsen.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:29 schreef dop het volgende:
niet dat ik een groot afslank guru ben maar gripper heeft wel gelijk dat je het stom aanpakt
3 maaltijden per dag tussen door niet snoepen , en waar nodig matigen in hoeveelheid.
opletten met vetten en suikers.
maaltijden overslaan nooit doen, dan weet je zeker dat je een soort jojo effact krijgt.
vandaag een rondje door rotterdam gefiets , beoeling was alle bruggen en tunnel een keer te nemen.
helaas lek gereden , lag nog veel glas her en der van dronken nieuwjaars vierders.
Bedankt voor de tip, rondje Rotterdam Brienenoord - Erasmusbrug langs het water vind ik een leuk rondje, maar de komende weken maar de andere kant op.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:29 schreef dop het volgende:
vandaag een rondje door rotterdam gefiets , beoeling was alle bruggen en tunnel een keer te nemen.
helaas lek gereden , lag nog veel glas her en der van dronken nieuwjaars vierders.
Wat wil je precies uitgelegd hebben? Ik bedoelde niet te zeggen dat ik alles wat op zitvlees.nl staat uit m'n hoofd ken, bedoelde alleen dat ik weet dat daar wat informatie staat over trainingsschema's enzoquote:
Nieuwe fiets? Wat voor 1?quote:Op maandag 2 januari 2012 20:16 schreef kiekjesdief het volgende:
nieuw jaar nieuwe fiets en iedereen veel kilometers gewenst zonder hongerklop, lekke banden, zadelpijn en lastige weggenoten
de 300 van Ivo is over de 200!quote:Op maandag 2 januari 2012 21:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gelukkig nieuwjaar nog mensen!
Voor mij begint nu ook het fietsseizoen weer echt. Gisteren terug gekomen van een week Berlijn (bier en bratwurst overload..). Ook al een tijdje weinig andere sport dus ben op dit moment behoorlijk te zwaar..![]()
Doelen voor mij dit jaar: veel en ver fietsen. In ieder geval 1 toertocht over de 200 km. Me wat minder zorgen maken over de snelheid, vooral het duurvermogen moet omhoog.
Vandaag begonnen met een uurtje Tacx en dit jack besteld om ook naar buiten te kunnen:
[ afbeelding ]
Nu nog even een nieuwe broek uitzoeken.
Veel (fiets)plezier in 2012!
Dat moet wel lukken vanaf ong 80 euro. Heb je de test al ingepland staan? Ben benieuwd!quote:Op maandag 2 januari 2012 16:44 schreef Narcotical het volgende:
Ik moet eigenlijk ook op zoek naar een goede fietscomputer om gericht op hartslag te kunnen trainen als ik die test gedaan heb..
Ik gebruik gps tracking maar zelden. Zou wel kunnen als ik zou willen met runkeeper of mytracks op de smartphone. Het heeft mijn inziens niet zoveel toegevoegde waarde om te zien waar je hebt gefietst. Kun je ook achteraf even checken op Google maps. Gps navigatie is uiteraard een ander verhaal, dat lijkt me erg nuttig, maar dat vind ik nog veel te duur.quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmm, pm mij even tegen die tijd.
Bij futurmeshop zijn ze nu in de aanbieding. 230 euro.
http://www.futurumshop.nl/garmin_edge_500_bundel_gps.whtml
Het laatste waar ik aan denk tijdens vakantie is sportTenzij het sport is om zo weinig mogelijk te doen
[..]
Wat voor gps dingetje heb jij dan?
Nee, zit momenteel met een schouderblessure (Nee, dat heeft niks met mn benen te maken maar het belemmert wel het fietsen ivm houding enzo). Als deze is herstelt ga ik informeren voor een test en wil waarschijnlijk in februari beginnen met trainenquote:Op maandag 2 januari 2012 22:28 schreef PipodeOoi het volgende:
Allen een zeer mooi fietskaart met veel zon en KMS en zonder blessures!
[..]
Dat moet wel lukken vanaf ong 80 euro. Heb je de test al ingepland staan? Ben benieuwd!
Ga dan voor een dynamische meting. Die metingen door enkel opmeting van lichaamslengtes houdt geen rekening met bijvoorbeeld de flexibiliteit van de rug etc.quote:Op maandag 2 januari 2012 23:55 schreef kiekjesdief het volgende:
ik ga een fiets op maat kopen, licht en goed maar het merk is me niet zo belangrijk. Ga eerst op zoek naar bikefitting.
Ik vind 't wel grappig om te zien waar ik gefietst heb. En met langere tochten, zeker door stukken waar ik nog niet eerder ben geweest, is het altijd lastig terugvinden met googlemaps.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:34 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Ik gebruik gps tracking maar zelden. Zou wel kunnen als ik zou willen met runkeeper of mytracks op de smartphone. Het heeft mijn inziens niet zoveel toegevoegde waarde om te zien waar je hebt gefietst. Kun je ook achteraf even checken op Google maps. Gps navigatie is uiteraard een ander verhaal, dat lijkt me erg nuttig, maar dat vind ik nog veel te duur.
Precies. En lekke lange testritjes. Als je ook maar iets niets bevalt>zeuren>laten aanpassen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ga dan voor een dynamische meting. Die metingen door enkel opmeting van lichaamslengtes houdt geen rekening met bijvoorbeeld de flexibiliteit van de rug etc.
Gewoon een beetje nonchalant langs het fietspad je helm bijstellen totdat je kan aanhaken aan een sterker wagonetjequote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:00 schreef Freddeh het volgende:
Ja hallo... ik heb een half jaar niet gefietst. Dan ga ik niet meteen 20km tegen de wind in stoempen hoor
Ben je nou een vent? Je hoeft niet altijd 30 km/h te fietsen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:00 schreef Freddeh het volgende:
Ja hallo... ik heb een half jaar niet gefietst. Dan ga ik niet meteen 20km tegen de wind in stoempen hoor
Zeker als je met wind tegen begint is het wel fijn om een beetje te stoempen. Muziekje erbij. Lekker hoor.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben je nou een vent? Je hoeft niet altijd 30 km/h te fietsen.
Het maakt mij niet zoveel uit of ik nou met voor of tegenwind begin. Ik fiets toch op hartslag dus laat me niet gek maken. Ik peddel rustig met 20km/h tegen de wind in. Kan mijn snelheid tijdens het fietsen toch niet aflezen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zeker als je met wind tegen begint is het wel fijn om een beetje te stoempen. Muziekje erbij. Lekker hoor.
Na een grote ronde het laatste saaie stuk met wind tegen heeft me echter wel eens naar het dichtsbijzijnde station gedreven om lekker het treintje terug te pakken
Heb ook nooit gezegd dat ik een vent benquote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben je nou een vent? Je hoeft niet altijd 30 km/h te fietsen.
Het laatste stuk is bij mij gewoon best saai. Als ik er dan ineens 2x zo lang over doe is de motivatie wel eens weg.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het maakt mij niet zoveel uit of ik nou met voor of tegenwind begin. Ik fiets toch op hartslag dus laat me niet gek maken. Ik peddel rustig met 20km/h tegen de wind in. Kan mijn snelheid tijdens het fietsen toch niet aflezen.
Ah zo. Ik fiets eigenlijk altijd een ander rondje en weet voor vertrek vaak niet eens waar ik langs ga. Ik fiets nu nog op 25mm banden. Na de winter wil ik ook van die Conti's.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het laatste stuk is bij mij gewoon best saai. Als ik er dan ineens 2x zo lang over doe is de motivatie wel eens weg.![]()
Nu ook een nieuwe broek besteld. Muts en handschoentjes. En eindelijk nieuwe banden, ga ook maar eens die conti 4000s proberen. Dit weekend eindelijk weer naar buiten!
Ja zoals die kerel van afgelopen weekendquote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:21 schreef Freddeh het volgende:
Die wagonnetjes zijn er niet met dit weer. Of ik moet heel toevallig CyclingGirl met manlief treffen
Dat rondje is 1200 meter hahah. Je kan er wel gewoon fietsen maar moet je uitkijken voor de slagbomen. Je kan ook een rondje in de Biesbosch maken ik ken wel een rondje van 7km.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:58 schreef Freddeh het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het wielerparcour in Dordrecht? Is die gewoon open voor publiek, of moet ik lid zijn om daar te mogen rijden ofzo?
Klein rondje van 5km is op zich wel een optie, zo heb je telkens een stukje tegenwind en dan weer een stukje herstel met meewind. Wel wat minder spannend, maar je maakt wel je km's en hoeft niet heel ver van huis te gaan dan.
Nou ja, als je een dikkerd tegenkomt met rode helm/rood jasje die er nogal buiten adem uitziet, dan heb je kans dat ik het benquote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:49 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja zoals die kerel van afgelopen weekendNiks zeggen en dan in je wiel gaan zitten, zeg dan gewoon gedag. Pff
1200m Is nog steeds meer dan een avond op je gat voor de tv zittenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:52 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dat rondje is 1200 meter hahah. Je kan er wel gewoon fietsen maar moet je uitkijken voor de slagbomen. Je kan ook een rondje in de Biesbosch maken ik ken wel een rondje van 7km.
Er is genoeg leuks te bedenken vanuit Utrecht hoor.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik woon midden in het centrum, dus de eerste en laatste 10 a 15 km staan zo goed als vast (vooral omdat ik 9 van de 10 keer naar de Utrechtse Heuvelrug fiets). Dat stuk van de route gaat wel eens vervelen..
M'n rondjes zijn niet saai, het verlaten van de stad vind ik saai/vervelend. Vandaar dat ik vrijwel altijd in dezelfde richting de stad verlaat, vanuit Tuinwijk langs het spoor richting Blauwkapel. Dit is voor mij de kortste route. Daar kan ik dan of richting het noorden (Loosdrecht) of verder naar het Oosten naar de Heuvelrug.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Er is genoeg leuks te bedenken vanuit Utrecht hoor.
West: Verlaat de stad via de gele brug. Zodra je aan de westkant de stad uit bent (moet je wel door Vleuten en Leidsche rijn, da's een minpunt) dan richting Woerden/Harmelen. Volg de Leidsche rijn, tot aan Alphen a/d Rijn o.id. Dan via Waddinxveen en Gouda naar de Hollandsche ijssel of als je verder weg wilt, via Stolwijk en Bergambacht doorsteken naar de lek. Langs de Hollandsche ijssel danwel de Lekdijk terugfietsen tot aan Nieuwegein, bakkie bij gripper, en via het transferium en kanaleneiland/lombok weer naar huis. Hop, 100-150 km of meer heb je zo. Mooie D1 training.
Noordwest: Loosdrechtse plassen: via de vecht Utrecht uit (altijd eerst even lekkere oostblokhoeren kijken op de rode brug natuurlijk) , dan bepalen hoeveel plassen je meepakt en hoe groot je je rondje maakt. terug via noordkant, hilversum, amersfoort, den dolder, en bij de berenkuil de stad weer in. 60-70 km
Je kunt zelfs naar Weesp (vecht helemaal uitrijden) , Muiden, Hilversum, en terug. Dan wordt het bijna 80 km.
Zuid: Door Nieuwegein, bij Vianen de brug over, en het merwedekanaal volgen tot Gorinchem. Daar kiezen of je linksaf of rtechtsaf langs de waal gaat. Linksaf naar Tiel, en daarvandana langs AMS-rijnkanaal en Lek terug, veerpontje bij Culemborg, en via Schalkwijk en houten terug naar Utrecht. Alternatief, bij gorinchem linksaf, en via papendrecht/sliedrecht, kinderdijk, lekdijk terug naar Vianen en weer terug de brug over. beiden minstens 100 km
Noordoost: Via de berenkuil de stad uit, en op de Utrechtseweg naar Zeist de afslag naar Amersfoort pakken. In Amersfoort wat rondjes rondom het oude ziekenhuis de Lichtenberg, eventueel defensieweg meepakken, je kunt uitkomen in de polder ten noorden van de stad, Maartensdijk ofzo, en dan via Overvecht weer de stad binnenkomen. 50-60 km
Oost: Rondje Ledig erf. zorg dat je op zondag om 13uur bij café ledig erf staat, en rij het rondje mee met die club. 80 km, via Vechten, werkhoven, Cothen, Langbroek, Doorn, daar de heuvelrug op: kruisstraat, leersumseberg, amerongseberg, dijk af vanaf kasteel leersum tot aan aan Schalkwijk, en via houten terug. 70-80 km
In het boerengebied tussen Utrecht, Houten en Odijk kun je ook fantastisch rustige weggetjes vinden om een tijdrit uit te zetten. Ik heb er daar een paar van nog geen 25 km.
Moet je eens zien of je dan nog steeds 9 vd 10 x hetzelfde saaie en bekende rondje gaat nemen! Ik heb op een fietskaart van Midden Nederland een stuk of 10-12 van die vaste rondjes staan. Verveelt nooit.
Ik heb op de straatweg gewoond, dus ongeveer dezelfde uithoek van de stad. je bent er inderdaad zo uit, zeker vanuit tuinwijk. Prima toch?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
M'n rondjes zijn niet saai, het verlaten van de stad vind ik saai/vervelend. Vandaar dat ik vrijwel altijd in dezelfde richting de stad verlaat, vanuit Tuinwijk langs het spoor richting Blauwkapel. Dit is voor mij de kortste route. Daar kan ik dan of richting het noorden (Loosdrecht) of verder naar het Oosten naar de Heuvelrug.
Wat een onzin (vind ik). Plat leent zich voor sprintjes, tijdritjes, werken aan je bochtentechniek, en duizend andere dingen. geen afwisseling, da's saai. Dus ik wissel mn vlakke en heuvelige ritten ook zoveel mogelijk af.quote:Rondje Loosdrecht doe ik ook regelmatig, maar vooral als ik weinig tijd heb, even snel een vluggertje. Km of 30 tot 40. Bij het rondje Loosdrecht fiets ik binnen 5 minuten echt al midden in de polder wat dus wel een groot pluspunt is. Maar plat = saai.
van mijn huis (aan de lek in Vreeswijk) is het langs het merwedekanaal 20 minuten fietsen naar het Ledig Erf....quote:Zuid en West vind ik zo'n pokke-eind door de stad, dat doe ik dus echt nooit. Soms nog naar het Westen, maar dan fiets ik eerst langs de vecht naar Breukelen zodat ik niet door de Leidsche Rijn () hoef. Voordat ik voorbij Nieuwegein ben ben je ook zo een uur verder.
t is niet moeilijk, avondje google earth / kaart erbij, en je hebt weer wat leuke ideeën opgedaan.quote:Overigens ga ik binnenkort wel vaker naar het Westen om af en toe naar m'n werk te fietsen. Zal dus binnenkort op zoek moeten naar de snelste route.
Maar wel bedankt voor de tips
Zuiderparkrondje zou ik nooit doen op de racefiets, juist vanwege de hardlopers, skeelers en vooral de loslopende honden.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:00 schreef kiekjesdief het volgende:
in het zuiderpark in den haag is ook zo'n rondje 2,5 km en geen verkeer. Ideaal rondje voor hardlopers en skeelers. Voor de fiets iets te kort vind ik. Ik kan vanuit huis zonder stoplicht en vrijwel zinder kruisingen naar hoek v Holland door de duinen en weer teug. Zo ook altijd bij tegenwind ook wind mee. Saai om weer terug te rijden maar heeft het voordeel van de wind.
Daarna moet je nog door de Bilt en langs Zeist. Vind ik ook niet echt een leuk stuk en ook bijna geen variatie op mogelijk. Dat stuk sla ik dan ook wel eens over door bij station driebergen/zeist de trein te pakkenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:22 schreef Gripper het volgende:
Ik heb op de straatweg gewoond, dus ongeveer dezelfde uithoek van de stad. je bent er inderdaad zo uit, zeker vanuit tuinwijk. Prima toch?
Tja, dat vind ik wel. Denk dat bijna iedereen het wel met me eens is dat het nou eenmaal leuker fietsen is in een heuvel of berglandschap. Vandaar dat ik dit dan ook zo vaak mogelijk in de voor mij beschikbare vorm probeer op te zoekenquote:Wat een onzin (vind ik). Plat leent zich voor sprintjes, tijdritjes, werken aan je bochtentechniek, en duizend andere dingen. geen afwisseling, da's saai. Dus ik wissel mn vlakke en heuvelige ritten ook zoveel mogelijk af.
Tja, hij geeft vanaf mijn huis 12.5 km naar Vreeswijk, dwars door de stad. Als de stoplichten tegen zitten doe je daar wel ff over.. Ga het wel een keer proberen iig.quote:van mijn huis (aan de lek in Vreeswijk) is het langs het merwedekanaal 20 minuten fietsen naar het Ledig Erf....
Shit, watskeburt?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:29 schreef Yankee het volgende:
Goed begin van het jaar, mijn frame is kapotdus ik ben nu fietsloos. Volgens de FM is het garantie dus of het frame wordt gemaakt of ik krijg een nieuw frame....afwachten dus
zuiderpark ken ik nog van het hardlopen, zou er niet gaan fietsen. Naar het noorden doe ik ook wel eens. Door de duinen vanaf kijkduin maar dan moet ik wel door duindorp en over de boulevard. Vanaf scheveningen is het wel een leuk stuk. Noordelijk van Wassenaar zijn de paden erg smal dus dus daar moet je niet zijn als het in de zomer mooi weer is.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:43 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Zuiderparkrondje zou ik nooit doen op de racefiets, juist vanwege de hardlopers, skeelers en vooral de loslopende honden.
Duinen naar HvH vind ik wel leuk, met uitzondering van de laatste paar km's naar HvH, daar is het stuiteren geblazen en er ligt her en der nogal wat stuifzand. Vanuit Den Haag door de duinen naar het noorden geen optie? Richting Katwijk? Ligt er een beetje aan hoe ver, en hoe handig, je door de stad kan manouvreren natuurlijk. Heb daar zelf geen problemen mee, maar je moet er geen haast bij hebben.
Ja hoor, t is echt prima te doen. Mijn vriendin werkt in de stad, en fietst elke dag naar dr werk, vlakbij het station 9-10 km. vanaf de brug over het kanaal aan het eind van de rijnlaan kun je nagenoeg stoplichtvrij rijden: langs de roeiverenigingen, bij het transferium het amsterdam rijnkanaal over, en dan door Jutphaas alsmaar het merwedekanaal volgen. leuk tochtje, en altijd bootjes te zien onderwegquote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nu ik nog eens naar die route langs het kanaal kijk valt het inderdaad misschien best mee. Alleen het eerste stuk door Utrecht zal wel ff duren. Die ga ik in ieder geval eens proberen
Ik ben inderdaad bang dat je daar helemaal gelijk in hebt. Ik heb eens gekeken naar de hoogteverschillen die ik in m'n fietsroute voor de BBQ heb zitten. Maar er zijn gewoon geen verschillen. Pan-nen-koek.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja hoor, t is echt prima te doen. Mijn vriendin werkt in de stad, en fietst elke dag naar dr werk, vlakbij het station 9-10 km. vanaf de brug over het kanaal aan het eind van de rijnlaan kun je nagenoeg stoplichtvrij rijden: langs de roeiverenigingen, bij het transferium het amsterdam rijnkanaal over, en dan door Jutphaas alsmaar het merwedekanaal volgen. leuk tochtje, en altijd bootjes te zien onderweg![]()
En langs de Lekdijk is het in de zoner lekker peddelen.
Uiteraard blijft heuvels fietsen altijd het leukste, maar op het vlakke tegen de wind in stoempen hoort er ook gewoon bij in Nederland!
Dan moet je zeker die 142 km doen, zodat al die overtrainde spillebeentjes hier tenminste nog iets van een trainingsimpuls krijgen!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:34 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad bang dat je daar helemaal gelijk in hebt. Ik heb eens gekeken naar de hoogteverschillen die ik in m'n fietsroute voor de BBQ heb zitten. Maar er zijn gewoon geen verschillen. Pan-nen-koek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |