abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 december 2011 @ 13:52:00 #1
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106030379

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - Patroon - 1-2 - Kano - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

Fietsen met Fokkers
De 300 km van Ivo:

Aanwezig:
Ivo
Kaasplankje
Gripper
Oksel

Misschien:
Kanovinnie
Yankee
Kiekjesdief
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:

In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.

De route:
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
pi_106030531
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.
  zondag 25 december 2011 @ 14:03:41 #3
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106030634
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 13:59 schreef Oksel het volgende:
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.
Kom je nu pas uit bed?
pi_106030652
@ Tommeke nog maar een keer:
Vrijdagmiddag was ik in de auto onderweg na huis. De kerstvakantie was begonnen en zoals bij wel meer bedrijven stond de vrijdagmiddag in het teken van drank en gezelligheid. Na de nodige drankjes werd het zo rond het donker worden tijd om naar huis te rijden (mooi voor de alcoholcontroles, jullie kennen het wel). Met één oog dicht, om het draaien van de wereld tegen te gaan, reed ik over een druilerige kraneweg. Mede door mijn gemoedstoestand, maar ook door het weer, zag ik niet echt veel. Ik zag jou, of 1 van je collega's in ieder geval op het laatste moment.

Als ik jullie was had ik daarom in het vervolg ook even licht aan gedaan. Vooral op een dag als afgelopen vrijdag, zo'n dag dat een heleboel mensen met een borreltje teveel op achter het stuur zitten. Je bent nou eenmaal behoorlijk kwetsbaar op je fiets.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106030691
Kaheem, ga ergens anders lopen vervelen aub.

@Kaas; nee. Maar zo voel ik me wel. Gisteren kapot naar 't ATB'en, vervolgens 3 uur gereden, 3 uur gekookt, 3 uur getafeld.. toen 10 uur geslapen. En nu is 't 14:00 en moet ik zo spelletjes gaan spelen. :r
  zondag 25 december 2011 @ 14:09:09 #6
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106030762
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 14:04 schreef KaheemSaid het volgende:
@ Tommeke nog maar een keer:
Vrijdagmiddag was ik in de auto onderweg na huis. De kerstvakantie was begonnen en zoals bij wel meer bedrijven stond de vrijdagmiddag in het teken van drank en gezelligheid. Na de nodige drankjes werd het zo rond het donker worden tijd om naar huis te rijden (mooi voor de alcoholcontroles, jullie kennen het wel). Met één oog dicht, om het draaien van de wereld tegen te gaan, reed ik over een druilerige kraneweg. Mede door mijn gemoedstoestand, maar ook door het weer, zag ik niet echt veel. Ik zag jou, of 1 van je collega's in ieder geval op het laatste moment.

Als ik jullie was had ik daarom in het vervolg ook even licht aan gedaan. Vooral op een dag als afgelopen vrijdag, zo'n dag dat een heleboel mensen met een borreltje teveel op achter het stuur zitten. Je bent nou eenmaal behoorlijk kwetsbaar op je fiets.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik het verhaal dus goed begrijp zat je ladderzat achter het stuur en rijd je bijna een fakenger zonder licht omver die je voor een courier aanziet, en kom je nu Tommeke op het hart drukken toch maar licht op zijn karretje te zetten? een echte pro rijdt altijd met licht in het donker sjappie. :{w
pi_106030765
En ik heb besloten zo'n weegschaal met WiFi te kopen van m'n kerstgeld. Ik heb wat stimulans nodig de komende maanden als ik fit wil zijn voor de 300km. Vooral lichter worden is nodig. 89kg nu en teveel vet op rug / buik.

Gisteren 't idee dat ik absoluut niet fit ben, terwijl ik wel veel sport. Kut is dat.
  zondag 25 december 2011 @ 14:12:34 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106030850
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 14:09 schreef Oksel het volgende:
En ik heb besloten zo'n weegschaal met WiFi te kopen van m'n kerstgeld. Ik heb wat stimulans nodig de komende maanden als ik fit wil zijn voor de 300km. Vooral lichter worden is nodig. 89kg nu en teveel vet op rug / buik.

Gisteren 't idee dat ik absoluut niet fit ben, terwijl ik wel veel sport. Kut is dat.
Vaag, je sport veel meer dan mij en ik ben alsnog lichter. Jij bent toch ook zo rond de 1:85?

Ik denk trouwens dat een kilo vet meer of minder zo erg nog niet is (meer om van te houden :P ) Het gaat er meer om of je die extra kilo mee kan nemen of niet.
Je kan nu wel al je energie gaan stoppen in het kwijtraken van zoveel mogelijk conditie, maar ik denk dat je dan beter aan je conditie kan werken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_106030899
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 14:09 schreef kaasplankje het volgende:

Als ik het verhaal dus goed begrijp zat je ladderzat achter het stuur en rijd je bijna een fakenger zonder licht omver die je voor een courier aanziet, en kom je nu Tommeke op het hart drukken toch maar lic

[..]

ht op zijn karretje te zetten? een echte pro rijdt altijd met licht in het donker sjappie. :{w
Nou sorry hoor, ik denk ik maak er wat een flauw verhaaltje van. Het is wel gewoon zo dat ik (nuchter) tom of 1 van zijn collega's zonder licht tegen kwam (als hij bij dat bedrijfje in de mussengang werkt). Sorry dat ik iemand, volgens mij zeer terecht, daar nog even op wijs. Ik had hem echt bijna over het hoofd gezien in de regen.
pi_106030910
Nee man, ik ben maar 1m81. Grote benen, en vet op bovenlichaam. En ja, sport veel.. maar eet / drink blijkbaar nog steeds teveel. Conditie is prima in orde, kon vorige keer met Kaas & 12 de 150km fietsen met prima tempo.
  zondag 25 december 2011 @ 14:22:51 #11
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106031105
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 14:14 schreef Oksel het volgende:
Nee man, ik ben maar 1m81. Grote benen, en vet op bovenlichaam. En ja, sport veel.. maar eet / drink blijkbaar nog steeds teveel. Conditie is prima in orde, kon vorige keer met Kaas & 12 de 150km fietsen met prima tempo.
En verdomd dat we daar mooie sokken aan overhielden zeg!

@Kaheemsaid: Je hebt wellicht een punt. Fietsen in het donker zonder lampjes is gevaarlijk.
  zondag 25 december 2011 @ 14:42:07 #12
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106031570
@Oksel: rijd jij je duurtrainingen niet te hard misschien? Op die manier verbrand je weinig tot geen vet.
  zondag 25 december 2011 @ 15:02:51 #13
545 dop
:copyright: dop
pi_106031945
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 14:42 schreef kaasplankje het volgende:
@Oksel: rijd jij je duurtrainingen niet te hard misschien? Op die manier verbrand je weinig tot geen vet.
zo klink/komt het op mij ook over , als een beest tekeer gaan en veel spiermassa als ik oksel zijn post lees.
overigens niks mis mee natuurlijk, past mogelijk gewoon goed bij wat je leuk vind bij het fietsen.
alleen niet helemaal geschikt voor 300km, wat niet wil zeggen dat je 300km niet zou kunnen.
vraag je af of je dat vaker wil, en of het wel zin heeft om daar dan spiermassa en gewicht voor te verliezen.

en anders moet Oksel de kerst kalkoen maar laten staan :)

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 25-12-2011 21:25:46 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_106034278
Ik werk daar idd in de Mussengang.Wij moeten altijd licht bij ons hebben, is verplicht. Ik was het in ieder geval niet. Heb daar niet gereden vrijdagmiddag. Misschien een collega die z'n licht was vergeten of een lege batterij. Maar het is iets waar we behoorlijk streng op zijn. En terecht wmb. Als echte pro rij ik altijd met licht ;)

Vandaag geen zin gehad om te trainen. Dus maar ff een sprinttraining gedaan. 10 sprints en ik was kaput :D

@Okkie: Ga maar laffe duurtrainingen in D1 doen. Is chill en je valt er van af. Ik ben trouwens sinds gister een kilo kwijt, en dat met kerst :')

[ Bericht 37% gewijzigd door Tommeke op 25-12-2011 17:24:27 ]
pi_106034374
Trouwens: Oksel z'n paints van Gerard Kaasplank moeten in de OP!
  zondag 25 december 2011 @ 17:36:42 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106034555
Als jij ze uitzoekt zet ik ze in een spoiler in de op.
pi_106034647
Okee :)

Doe ik morgen wel ff. Zit nu op m'n telefoon en dat is zulk gedonder :P
pi_106034660
Ohja. Fijne kerst allemaal lieve fietsvriendjes en vriendinnetjes!
  FOK!fotograaf zondag 25 december 2011 @ 18:05:40 #19
73911 ultra_ivo
pi_106034986
Zojuist een verse klassieker uitgetest.

http://imageshack.us/photo/my-images/190/imgp7090.jpg/ (copy/paste deze link)
  zondag 25 december 2011 @ 18:10:13 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106035055
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 18:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Zojuist een verse klassieker uitgetest.

[ http://imageshack.us/photo/my-images/190/imgp7090.jpg/ (copy/paste deze link) ]
Je kan beter imgur gebruiken.

Waar heb je die foto genomen? Ziet er niet erg Nederlands uit!
  FOK!fotograaf zondag 25 december 2011 @ 18:11:59 #21
73911 ultra_ivo
pi_106035082
Is hier net om de hoek genomen, langs het Albertkanaal.
pi_106035774
Ik fiets inderdaad te hard, omdat ik met groepje fanatiekelingen fiets. Mijn theorie is dat mijn conditie / spiermassa vanzelf op een punt komt dat ik dat hoge tempo in D1 fiets.. ;)

Ja, Gerard Kaasplank moet in de OP.. :D
pi_106035782
Ik moet met trainingen altijd bikkelen om bij te blijven.. alleen als ik alleen fiets, fiets ik rustig 60-80km.
pi_106036304
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 19:00 schreef Oksel het volgende:
Ik moet met trainingen altijd bikkelen om bij te blijven.. alleen als ik alleen fiets, fiets ik rustig 60-80km.
Je traint te hard dus. Als ik D1 train fiets ik met de rem erop. Hf 145-155. Is de meest gemaakte fout. Interval training heeft ook veel minder effect als je tussendoor te hard fietst.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 25 december 2011 @ 23:23:03 #25
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_106042637
Pffff, tweede kerstdag.Traditioneel dat het nieuwe seizoen op deze dag voor Buzz weer begint. Al jaren zo. maar gvd dat wordt nu dus klaar leggen voor morgen: een korte broek, een lange broek, ondershirt, shirt korte mouwen, shirt lange mouwen en een thermojack. Handschoenen liggen al op, en schoenen staan onder de verwarming.

Maar of ik morgen echt zin heb om die fiets weer een beetje in gang te trekken... Nee, maar ut mot maer om volgend jaar in de RVV weer een beetje naar behoren te kunnen presteren. Ik zal blij zij als ik na 70 km over de Lekdijk met 27 gemiddeld thuis kom. maar nu eerst even snurken na een copieus diner en teveel grappa's
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_106042984
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:23 schreef buzz1291 het volgende:
Pffff, tweede kerstdag.Traditioneel dat het nieuwe seizoen op deze dag voor Buzz weer begint. Al jaren zo. maar gvd dat wordt nu dus klaar leggen voor morgen: een korte broek, een lange broek, ondershirt, shirt korte mouwen, shirt lange mouwen en een thermojack. Handschoenen liggen al op, en schoenen staan onder de verwarming.
En dan te bedenken dat het behoorlijk warm is met 10graden. Gisteren nog gefietst en had met dunne handschoentjes warm genoeg. Mij hoor je niet klagen over de temperatuur, wel over de regen..

Succes morgen
pi_106043105
Morgen hardlopen.

En verder train ik wellicht niet optimaal, maar geniet d'r wel van.. :-)
pi_106047943
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2011 17:18 schreef Tommeke het volgende:
Ik werk daar idd in de Mussengang.Wij moeten altijd licht bij ons hebben, is verplicht. Ik was het in ieder geval niet. Heb daar niet gereden vrijdagmiddag. Misschien een collega die z'n licht was vergeten of een lege batterij. Maar het is iets waar we behoorlijk streng op zijn. En terecht wmb. Als echte pro rij ik altijd met licht ;)
Ik vond het al wat moeilijk te geloven dat iemand, die zo'n enorm aantal fietsen heeft, dat die bezuinigt op licht. Goeie zaak ook dat men daar streng op is.
  maandag 26 december 2011 @ 08:36:26 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106050488
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:23 schreef buzz1291 het volgende:

Maar of ik morgen echt zin heb om die fiets weer een beetje in gang te trekken... Nee, maar ut mot maer om volgend jaar in de RVV weer een beetje naar behoren te kunnen presteren. Ik zal blij zij als ik na 70 km over de Lekdijk met 27 gemiddeld thuis kom. maar nu eerst even snurken na een copieus diner en teveel grappa's
Ik heb de dag voor kerst gefietst, en dat was de laatste keer van dit jaar :')
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:31 schreef Patroon het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat het behoorlijk warm is met 10graden. Gisteren nog gefietst en had met dunne handschoentjes warm genoeg. Mij hoor je niet klagen over de temperatuur, wel over de regen..

Succes morgen
Ik heb handschoenen zonder vingers. Dat duurde even voordat ik 't niet meer koud had :P
En de gouden tip van de ketting werkte niet. Ik wacht gewoon tot ik een mail van die webshop heb. En als dat me te lang duurt koop ik wel een nieuwe.
pi_106050807
Zo eerst kerstbrunch bij de schoonfamilie en daarna stap ik om 13uur op de fiets, vanaf daar met een omweg naar huis. Kan ik mooi nog 2/3uren maken.
pi_106055592
Moet vanavond werken en weer de hele week maar heb mezelf beloofd om op oudjaarsdag weer eens te fietsen. dan heb ik in december toch nog gefietst
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_106062455
Heerlijke duurtraining gehad vandaag. Niemand op de weg en in alle rust 3 uur kunnen wegtrappen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_106062713
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 14:09 schreef Oksel het volgende:

:D

Klinkt als een gaaf ding :Y Vandaag sinds lange tijd weer eens gereden. Kon maar kort ivm kerst dus rondje Rotte in een ruim uur.

Oh ja, hallo :W
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_106064225
Vreten, vreten, vreten. Kutkerst.

Wel uurtje hardgelopen vandaag, met 200-300hm's.
pi_106065439
quote:
17s.gif Op maandag 26 december 2011 18:09 schreef Pritt het volgende:
Heerlijke duurtraining gehad vandaag. Niemand op de weg en in alle rust 3 uur kunnen wegtrappen.
Hier ook na de brunch een DT van 3uren gemaakt.
pi_106071162
Was eigenlijk prima fietsweer vandaag. Helaas, kerstverplichtingen. Was gelukkig wel gezellig though, scheelt weer. Hopelijk oudjaarsdag nog even fietsen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_106073513
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 23:02 schreef marcodej het volgende:
Was eigenlijk prima fietsweer vandaag. Helaas, kerstverplichtingen. Was gelukkig wel gezellig though, scheelt weer. Hopelijk oudjaarsdag nog even fietsen.
Ik weet niet of je vrijdag tijd hebt maar ik wil dan 5uren om.
pi_106078880
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 19:36 schreef Oksel het volgende:
Vreten, vreten, vreten. Kutkerst.

Wel uurtje hardgelopen vandaag, met 200-300hm's.
En maar zeiken dat je je zo dik voelt, je doet het allemaal jezelf aan :{w

Zondag 3 uur gefietst, natte wegen, vieze fiets. En overal ineens wandelaars die even een luchtje gaan scheppen tussen de vreterij door. Is 1e kerstdag de enige dag in het jaar waarop er gewandeld wordt ofzo? :')
Gisteravond het Sporza wielerjaaroverzicht, wat uiteraard 1 grote Gilbert-geilerij was. Maar, fietsen kijken telt ook als een uur fietsen.

Patroon: leuk die sporttest! Inderdaad een goede indicatie waar je staat, en met jouw vedergewicht en longinhoud is er veel mogelijk. Nou dat vermogen/kg nog een beetje omhoog, en je kunt ook hard bergop of tegen de wind in fietsen ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 27 december 2011 @ 10:13:45 #39
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_106079512
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 09:20 schreef Gripper het volgende:
En overal ineens wandelaars die even een luchtje gaan scheppen tussen de vreterij door. Is 1e kerstdag de enige dag in het jaar waarop er gewandeld wordt ofzo? :')
Ga eens op de Hoornboegse hei liijken op Paas en Kerst, je kan nauwelijks meer lopen door alle families die gaan lopen omdat ze elkaar anders met de kerstboom de hersens in slaan als ze te lang in 1 huis moeten zitten })

@Oksel, wat bedoel je met een wifi weegschaal? Ben je te lui om naar beneden te kijken om de cijfers af te lezen ofzo ???????????????????????????????
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_106079695
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 10:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Oksel, wat bedoel je met een wifi weegschaal? Ben je te lui om naar beneden te kijken om de cijfers af te lezen ofzo ???????????????????????????????
Te lui om te kijken of te dik om ze te zien? ;)
pi_106080445
quote:
Gisteravond het Sporza wielerjaaroverzicht, wat uiteraard 1 grote Gilbert-geilerij was. Maar, fietsen kijken telt ook als een uur fietsen.
Mooie beelden en mooie verhalen gisteravond bij de Belgen, "Alsjeblieft".

Verhouding fietspoetstijd/ fietstijd gaat de verkeerde kant op de laatste tijd. Evenals het gemiddelde. Afgelopen zaterdag wel lekker tegenwind gereden langs de Nieuwe Waterweg ,5/6 Bft oid, en wind mee door de duinen. Die extremen van mee- en tegenwind maken het fietsen op zo'n dag wel weer interessant.
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:34:58 #42
153506 Captain_Fabulous
pi_106081126
gelukkig bijna januarie, dus kan ik weer naar de fysio van de verzekering...ik krijg zin van julie verhalen om de winterkleren aan te schieten, en lekker een stukje te gaan rijden, maar gewoon lopen doet al pijn in m'n knie, beter geen risico mee nemen :(
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:42:33 #43
62913 Blik
The one and Only!
pi_106081283
Ik heb zaterdag nog even gefietst, was hartstikke mooi weer. Maar kregen toch nog 2 buien over ons heen, 30 minuten bezig geweest met schoonmaken van de fiets :D

Kon wel mooi mijn sportful hot pack uittesten, totaal niet koud geworden tijdens het fietsen. Nu nog handschoentjes
pi_106081413
Hebben jullie fijne dagen gehad? Ik wel zaterdag, zondag en maandag lekker op de weg getraind, het was niet de hele tijd mooi weer, vooral zondag veel wind maar het was wel weer eens lekker.

Voor de rest teveel gegeten met de kerst en dat zal met de jaarwisseling niet anders zijn :D
Haters gonna hate.
pi_106081424
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:42 schreef Blik het volgende:
Ik heb zaterdag nog even gefietst, was hartstikke mooi weer. Maar kregen toch nog 2 buien over ons heen, 30 minuten bezig geweest met schoonmaken van de fiets :D

Kon wel mooi mijn sportful hot pack uittesten, totaal niet koud geworden tijdens het fietsen. Nu nog handschoentjes
Je hotpack?
Haters gonna hate.
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:16:15 #46
153506 Captain_Fabulous
pi_106082055
Wel leuke kerst gehad, tweede dan, omdat we echt helemaal NIETS hebben gedaan. 1ste kerst stond m'n zoontje in de notekraker met het Nationaal Balet, en was ik begeleiding dus dan is je halve dag ongeveer weg.
pi_106083336
quote:

Mooi jasje. Ik dacht trouwens even dat je t over heatpacks had, van die chemische handwarmers om tussen je kleren te stoppen :')

In dat geval had ik gezegd:
t is 12 graden buiten, mensen zitten bijna op terrassen witbier te drinken, de ganzen willen maar niet weggaan dit jaar, alles staat alweer in bloei alsof het al lente is. Dan mag ik toch hopen dat je het niet koud hebt nee.
Wat ga je doen als het toch nog winter wordt, zeg een beschaafde -2 en een zonnetje? Jezelf in een compleet verwarmd ruimtepak hijsen?

Maar nu is het gewoon een windjackje maatje tennisbal :)
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 27 december 2011 @ 13:38:55 #48
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106084208
Net even naar een fietswinkel in de buurt. Wat een paupere zooi zeg. Die kerel die mij hielp wist nog minder dan fietsen dan ik :')

Ja, euuh centaur? Das toch een redelijke groep? _O-
Overigens was tiagra/105 volgens hem een goede groep. :P
pi_106088124
quote:

Heb jeen link ik wil dat ding eens zien.
Haters gonna hate.
pi_106089079
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 13:38 schreef kanovinnie het volgende:
Net even naar een fietswinkel in de buurt. Wat een paupere zooi zeg. Die kerel die mij hielp wist nog minder dan fietsen dan ik :')

Ja, euuh centaur? Das toch een redelijke groep? _O-
Overigens was tiagra/105 volgens hem een goede groep. :P
Je bent wel verwend als je centaur en 105 als niet als redelijke groepen ziet, tiagra is echt basic maar zelfs als budget groep op je eerste fietsje is dat geen schande. Niet iedereen wil een paar duizend euro in z'n fiets investeren.
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:06:25 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106089366
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:00 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Je bent wel verwend als je centaur en 105 als niet als redelijke groepen ziet, tiagra is echt basic maar zelfs als budget groep op je eerste fietsje is dat geen schande. Niet iedereen wil een paar duizend euro in z'n fiets investeren.
Ik ben niet verwend hoor. Ik moet ook gewoon werken voor mijn geld. En ik heb geen duizenden euro's in mijn fiets geinvesteerd. Sterker nog, minder dan duizend.

Het ging mij er meer om dat hij tiagra/105 als goed afstempelde (wat ze dus ook zijn) en centaur als redelijk.

Edit: Mijn post is wel een beetje onduidelijk ja.

[ Bericht 3% gewijzigd door kanovinnie op 27-12-2011 16:13:06 ]
pi_106091675
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 15:39 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Sjezus, houd eens op :)
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:34:08 #53
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106097442
quote:

[..]

Ik heb er al eens een versleten. Ze zijn niet 100% waterdicht maar een buitje houdt 't wel tegen. Wel lekker warm en op te frommelen tot een minipropje.
pi_106097622
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:34 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik heb er al eens een versleten. Ze zijn niet 100% waterdicht maar een buitje houdt 't wel tegen. Wel lekker warm en op te frommelen tot een minipropje.
Ik vind het wel altijd jammer dat ze zo verfrommeld uit die verpakking uitkomen, dan doe je je best om goed voor de dag te komen...
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:45:29 #55
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106097931
Nou kaas, mijn zorgen over de dat te kleine frame is voorbij. Kreeg een mailtje dat ie ´m al verkocht heeft. :')
pi_106098080
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:34 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Maar da's dan niet de Hot Pack No rain? Want die moet de regen wel tegenhouden lijkt me..
Ik heb trouwens ook een nieuw winterjack:

Nu alleen nog passende temperaturen..
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:52:17 #57
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106098240
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:48 schreef eentwee het volgende:

[..]

Maar da's dan niet de Hot Pack No rain? Want die moet de regen wel tegenhouden lijkt me..

[ afbeelding ]

Ziet er mooi uit! Ben ook nog steeds op zoek naar een regenjas voor op de fiets. Maar dan ga ik liever voor zo´n soort vestding. Dat alleen je bovenlichaam beschermt is. Want ik fiets meestal toch met craftshirts, en die zijn nat ook nog goed. En ik heb een hekel aan warmte-hitte van kleding tijdens het sporten.
pi_106101968
quote:
Patroon: leuk die sporttest! Inderdaad een goede indicatie waar je staat, en met jouw vedergewicht en longinhoud is er veel mogelijk. Nou dat vermogen/kg nog een beetje omhoog, en je kunt ook hard bergop of tegen de wind in fietsen ;)
Bedankt! Door mijn postuur was ik altijd al goed omhoog. Tegen de wind ging altijd een stuk minder...veel te licht :) Ik was toen zo'n 65kg ofzo met 8% vet. Volgend jaar ga ik de test bij SMA midden Nederland doen (Guido Vroemen) http://www.sportarts.org/Hij schijnt heel goed en informatief te zijn en aangezien het een SMA is krijg ik het weer 100% vergoed. Hij maakt onderschijnt tussen de maximaal test en een omslagpunt test. Op zijn site valt te lezen dat de maximaal test stappen van 1 minuut is en bij omslagpunttest stappen van 3 minuten. Ze zeggen dat hoe langer het protocol is hoe nauwkeuriger de uitkomst. Zuurstofgasmeting en lactaat is meest nauwkeurig. Bij mij deden ze de omslagpunt test en maximaal test in één met stappen van 1 minuut.

Ik ben blij dat er nog wat valt te verbeteren, heb ik in ieder geval een reden om te trainen :s)
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:19:17 #59
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106102704
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:48 schreef eentwee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Waarschijnlijk niet, want die kende ik nog niet.

Dat is ook wel een mooi jack zeg! ^O^
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:24:39 #60
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106102942
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:45 schreef kanovinnie het volgende:
Nou kaas, mijn zorgen over de dat te kleine frame is voorbij. Kreeg een mailtje dat ie ´m al verkocht heeft. :')
Beter zoek je iets dat je beter past. :P Wat moet er met die mtb gaan gebeuren dan?

In Zaandorp zijn toch helemaal geen bergen? :P
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:26:29 #61
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106103015
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:24 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Beter zoek je iets dat je beter past. :P Wat moet er met die mtb gaan gebeuren dan?

In Zaandorp zijn toch helemaal geen bergen? :P
De bergen van Schoorl beklimmen. Meenemen als ik naar belgië, limburg of duitsland ga. Dat soort dingen.
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:28:01 #62
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106103083
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

De bergen van Schoorl beklimmen. Meenemen als ik naar belgië, limburg of duitsland ga. Dat soort dingen.
Kroskauntrie?
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:29:23 #63
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106103167
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:28 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Kroskauntrie?
Juist'm Ik heb via MP weer een paar toffe dingen gezien, maar ik zal jullie er niet mee vervelen.
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:31:34 #64
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106103269
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Juist'm Ik heb via MP weer een paar toffe dingen gezien, maar ik zal jullie er niet mee vervelen.
Nee, doe maar niet. verveel me liever met verhalen over je spartaanse trainingen.

Heroïek wil ik, geen blingbling XT
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:32:51 #65
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106103342
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:31 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nee, doe maar niet. verveel me liever met verhalen over je spartaanse trainingen.
Ik kan me nog een training uit '11 herrineren. Het was koud, nat, en wind tegen. 25 uur in het zadel gezeten met een gem. van 50 km/uur op een hartslag van 110.4. Tsjah, toen kwam ik de hongerklop toch mooi tegen!
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:36:38 #66
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106103519
Als jullie je afvragen of XT beter is dan LX, of een luchtgeveerde vork beter dan een elastomeervork, of Tiagra beter is dan 105, trap dan eerst maar eens een fiets naar de klote over 10.000km waar Deore op zit. Dan kom je erachter dat het best meevalt.
pi_106104386
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:36 schreef kaasplankje het volgende:
Als jullie je afvragen of XT beter is dan LX, of een luchtgeveerde vork beter dan een elastomeervork, of Tiagra beter is dan 105, trap dan eerst maar eens een fiets naar de klote over 10.000km waar Deore op zit. Dan kom je erachter dat het best meevalt.
Nee gefeliciteerd je bent een pauper die geen normale fiets kan betalen.
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:55:44 #68
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106104507
Dat is iig beter dan een luie mooiweertoerder op een fiets van 10.000 Euro.
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:57:53 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106104605
quote:
Dat is ook zo. Het irritanste is, is dat ik dus niet weet wat goed voor mij is, en iedereen zegt iets anders.
pi_106104615
Tis alle twee kut.

Of je bent een kanovinnie, of je bent een Oksel.
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:59:46 #71
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106104691
Juist.
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:14:59 #72
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106105312
Mooi. Krijg een nieuwe ketting.
pi_106105339
gefeliciteerd, klant is koning
pi_106110406
quote:
Haha. Bij mij op het werk zitten op de meeste fietsen Deore. Ik heb wel eens toen ik een chagrijnige bui had door een overslaande ketting in een uurtje tijd een voorblad, ketting en achterderailleur afgeschreven :')
  woensdag 28 december 2011 @ 06:54:23 #75
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106115981
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:54 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Haha. Bij mij op het werk zitten op de meeste fietsen Deore. Ik heb wel eens toen ik een chagrijnige bui had door een overslaande ketting in een uurtje tijd een voorblad, ketting en achterderailleur afgeschreven :')
Haha, kapot gaat het allemaal though, zeker op een mtb.
  woensdag 28 december 2011 @ 07:06:27 #76
545 dop
pi_106116021
er zijn genoeg onderdelen van shimano waar het enige verschil een ander stikkertje is.
zeker als je tussen de verschillende productie jaren gaat kijken

bewegende delen kan het verschil in kwaliteit zeker tellen, maar zat onderdelen waar het echt geen fluit uitmaakt, v-brakes zijn bijvoorbeeld zo goed als de blokken die je gebruikt
om nog niet te spreken van een butvelg waar op zelfs goede blokken niet geweldig remmen.

soms zijn zaken ook gewoon een mode verschijnsel neem gripshift wie heeft dat nog?
soms zijn er van die inovaties die zeker niet altijd een verbetering zijn, maar we verwachten wel elk jaar iets nieuws dus dan krijgen we dat ook :)

ook de uiteindelijk opbouw door de fabrikant kan belangrijke verschillen met zich mee brengen
plaatsing van rem en schakelkabels zijn er enorme verschillend en kan soms betekenen dat het net ff niet goed werk of niet lang mee gaat.

om nog maar niet te spreken over de boer die er op fiets en er niet mee om kan gaan

[ Bericht 10% gewijzigd door dop op 28-12-2011 07:36:22 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  woensdag 28 december 2011 @ 08:52:40 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_106116560
quote:

[..]

http://www.gustavsport.nl(...)ack-Lange-Mouw-Geel/

Let niet op de foute gast in het jasje :D
pi_106116819
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 08:52 schreef Blik het volgende:

[..]

http://www.gustavsport.nl(...)ack-Lange-Mouw-Geel/

Let niet op de foute gast in het jasje :D
Hahaha nu begrijp ik waarom je dat jasje hebt hahaha die kerel in dat jasje.
Haters gonna hate.
pi_106116840
@captain deed je zoon het goed bij t ballet? Vind het super dat ie dat doet.
Haters gonna hate.
  woensdag 28 december 2011 @ 10:25:17 #80
153506 Captain_Fabulous
pi_106118085
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:59 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Sjezus, houd eens op :)
Ze wil zijn ding zien! Als de Blik chick het maar niet hoort....
  woensdag 28 december 2011 @ 10:32:27 #81
153506 Captain_Fabulous
pi_106118251
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 09:15 schreef CyclingGirl het volgende:
@captain deed je zoon het goed bij t ballet? Vind het super dat ie dat doet.
Afgezien van dat het een heel kleine rol is, deed hij het het heel goed...als ik zo hard trainde als hij, was ik nu een slanke wielergod die Gripper, Oksel, Fromage, Patroon uh, eigenlijk iedereen die hier post....huilend naar huis reed op de Ventoux. Hij is drievoudig Nederlands kampioen latin geweest, en pas 12. Maar hij lijkt op me, dus ik ben vrij zeker dat hij wel van mij is :P
  woensdag 28 december 2011 @ 10:46:38 #82
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106118577
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Afgezien van dat het een heel kleine rol is, deed hij het het heel goed...als ik zo hard trainde als hij, was ik nu een slanke wielergod die Gripper, Oksel, Fromage, Patroon uh, eigenlijk iedereen die hier post....huilend naar huis reed op de Ventoux. Hij is drievoudig Nederlands kampioen latin geweest, en pas 12. Maar hij lijkt op me, dus ik ben vrij zeker dat hij wel van mij is :P
Tof. De meeste jongens zullen het niet stoer vinden, maar ik vind het wel baas dat hij dat doet.
Hij kan iig later met alle meisjes in de lokale dancing dansen :+
  woensdag 28 december 2011 @ 10:57:44 #83
153506 Captain_Fabulous
pi_106118878
Alleen als ze het zwanenmeer en ander klassiek materiaal kennen lol. Maar ik wou, dat ik zo hard trainde als hij, ik zal toch geen ouwe zak aan het worden zijn, dat ik het niet kan opbrengen :@ :@ :@
Vanavond wel weer naar de gym, en beenspieren trainen tegen de knieproblemen, ik wil in het voorjaar wel weer kunnen rijden! Zal me wel benieuwen, hoe druk het is, een gym dat haast alleen maar gebruikt wordt door kantoorslaafjes, in deze week...zal wel niet veel volk zijn!
  woensdag 28 december 2011 @ 11:09:44 #84
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106119243
En latin? Of is dat niet de danslatin?
  woensdag 28 december 2011 @ 11:14:33 #85
153506 Captain_Fabulous
pi_106119383
Een cha cha of rumba is ook geen probleem voor hem ;) 1 ding heeft hij in elk geval mee, een meisje aanraken is voor hem niet raar of eng meer, en er zitten 4 jongens tegen 12 meiden in z'n huidige klas. Da's een stuk betere kansverhouding dan toen ik richting pubertijd ging ^O^
Enige jammere is, dat fietsen hem niets doet op het moment. dus een RvV samen gaat het niet snel worden. Maar wie weet, gaat z'n zusje wel fietsen. Een ballettende zoon, en een fietsende dochter, daar kan ik ook wel blij van worden :7
  woensdag 28 december 2011 @ 12:32:21 #86
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_106121648
Wat betreft die verschillen tussen Deore, LX, XT, 105, Ultegra en Dura Ace, tsja Tiagra en Sora laat ik maar buiten beschouwing want dat vind ik zo triest, die verschillen zijn er weldegelijk. Is het niet de afdichting dan is het wel de kwaliteit van de lagers. Als je mocht denken dat b.v. een 105 naaf hetzelfde is als een Ultegra naaf met een ander kleurtje, moet je hem eens uit elkaar halen. Als het nieuw is lijkt het natuurlijk allemaal prima te werken, maar zelfs dan moet je eens kijken de weerstand. Zo uit de doos draaien een paar DP7900 of PD7810 pedalen nu eenmaal veel soepeler dan een stel PD6700 pedalen. En met beide kun je fietsen, maar het is maar waar je voor kiest. En sommigen hebben niet heel veel te kiezen en zijn ook gelukkig met een PB stalen racefiets geheel met Shimano Sora afgemonteerd.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 28 december 2011 @ 12:39:38 #87
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106121863
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:32 schreef buzz1291 het volgende:
Wat betreft die verschillen tussen Deore, LX, XT, 105, Ultegra en Dura Ace, tsja Tiagra en Sora laat ik maar buiten beschouwing want dat vind ik zo triest, die verschillen zijn er weldegelijk. Is het niet de afdichting dan is het wel de kwaliteit van de lagers. Als je mocht denken dat b.v. een 105 naaf hetzelfde is als een Ultegra naaf met een ander kleurtje, moet je hem eens uit elkaar halen. Als het nieuw is lijkt het natuurlijk allemaal prima te werken, maar zelfs dan moet je eens kijken de weerstand. Zo uit de doos draaien een paar DP7900 of PD7810 pedalen nu eenmaal veel soepeler dan een stel PD6700 pedalen. En met beide kun je fietsen, maar het is maar waar je voor kiest. En sommigen hebben niet heel veel te kiezen en zijn ook gelukkig met een PB stalen racefiets geheel met Shimano Sora afgemonteerd.
De vraag is natuurlijk wel, wat heb je nodig? Is Deore al goed genoeg voor wat ik wil doen, of moet ik echt SLX hebben? Eigenlijk is er nergens info over te vinden.'
Ik denk (eerlijk gezegt) dat centaur voor mijn doen misschien wel overkill is. Maargoed, ik vind een beetje carbon wel weer tof. :P
  woensdag 28 december 2011 @ 12:59:31 #88
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_106122453
Centaur is geen overkill. Gewoon een goede groep, en mooier dan Ultegra. Maar goed, ik ben dan ook altijd een Campagnolo adept geweest. En met die Campa groepen is het ook nog eens zo dat wat dit jaar b.v. Chorus is, heet over twee jaar Centaur en is het ineens een stuk goedkoper dan toen het nog Chorus was.
pi_106123499
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk wel, wat heb je nodig? Is Deore al goed genoeg voor wat ik wil doen, of moet ik echt SLX hebben? Eigenlijk is er nergens info over te vinden.'
Ik denk (eerlijk gezegt) dat centaur voor mijn doen misschien wel overkill is. Maargoed, ik vind een beetje carbon wel weer tof. :P
Als iedere amateur alleen kocht wat ie nodig had, zouden er heel wat minder dikke fietsen in Nederland rondrijden, en konden fietsenwinkels hun deuren sluiten. Ik hoef niet perse hoge aero carbon wielen om 10-en van seconden harder te kunnen, maar ik heb ze wel :)

Koop gewoon wat jij je kunt en wilt veroorloven. Alles vanaf SLX voor een MTB en vanaf 105 voor een racefiets is goed genoeg. Zorg alleen dat je wegblijft bij shit als Alivio en Sora, dan komt alles wel goed. Alles wat boven de SLX/105/Centaur uitkomt is alleen maar iets lichter/duurzamer, en vooral veel duurder. Beter investeer je je geld in een goed frame en goede wielen, schakelspul kun je later altijd nog vervangen.
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 28 december 2011 @ 13:37:13 #90
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106123703
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:31 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als iedere amateur alleen kocht wat ie nodig had, zouden er heel wat minder dikke fietsen in Nederland rondrijden, en konden fietsenwinkels hun deuren sluiten. Ik hoef niet perse hoge aero carbon wielen om 10-en van seconden harder te kunnen, maar ik heb ze wel :)

Koop gewoon wat jij je kunt en wilt veroorloven. Alles vanaf SLX voor een MTB en vanaf 105 voor een racefiets is goed genoeg. Zorg alleen dat je wegblijft bij shit als Alivio en Sora, dan komt alles wel goed. Alles wat boven de SLX/105/Centaur uitkomt is alleen maar iets lichter/duurzamer, en vooral veel duurder. Beter investeer je je geld in een goed frame en goede wielen, schakelspul kun je later altijd nog vervangen.
Ja, ik kan me de glimlach van een vriend nog goed herrineren dat ie aan het opscheppen was.
"Ja, deze fiets is misschien wel 20 jaar oud, maar heeft wel ultegra, dus beter dan jouw centaur"
Yea right, alsof centaur van nu vergelijkbaar is met ultegra van toen :P

Wat zijn nou eigenlijk de belangrijkste delen va je groep? Dat zijn toch je ketting, derailleur achter, cassette, naaf en kettingwielen voor? maw, de echt bewegende delen? Dingen als shifters, kabeltjes en derailleur voor maken toch minder uit?
Want juist die belangrijke dingen zie ik mensen nog wel eens op bezuinigingen. Onder het motto, een goedkope ketting is ook goed. Of sla ik nou de plank mis?

Ik moet sowieso minder lullen en meer fietsen, maar zonder de eerder aangegeven ketting gaat dat 'm niet worden :P
pi_106123922
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:59 schreef buzz1291 het volgende:
Centaur is geen overkill. Gewoon een goede groep, en mooier dan Ultegra. Maar goed, ik ben dan ook altijd een Campagnolo adept geweest. En met die Campa groepen is het ook nog eens zo dat wat dit jaar b.v. Chorus is, heet over twee jaar Centaur en is het ineens een stuk goedkoper dan toen het nog Chorus was.
en dat is bij Shimano net zo met de Ultegra en 105.
  woensdag 28 december 2011 @ 14:27:41 #92
153506 Captain_Fabulous
pi_106125421
Gaat er iemand hier nog nieuwjaarsduiken?
  woensdag 28 december 2011 @ 14:29:55 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106125516
Mijn bed in misschien. Het bed van een ander als het een goed nieuwjaar is. Maar het water in? Nee.
  woensdag 28 december 2011 @ 14:39:16 #94
308981 Narcotical
Best in the World
pi_106125893
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gaat er iemand hier nog nieuwjaarsduiken?
Alleen boven op m'n vriendin gok ik..

"Rugpijn" inmiddels gelocaliseerd in de rechterschouder, kan niet eens meer mn muis met rechts bedienen :'). Gister ook spinnen overgeslagen en ben bang dat ik fietsaspiraties voorlopig maar weer op de lange baan moet schuiven.. Denk dat ik zo niet even een uurtje of 2 a 3 mn stuur vast kan houden.. Erg jammer, want met de benen is niks mis
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  woensdag 28 december 2011 @ 15:13:09 #95
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_106127081
Ik heb lekker even 2 uurtjes gefietst. Wilde naar huis fietsen, maar omgekeerd omdat ik mijn sleutels vergeten had. Onderweg Gesink nog gezien, zag er wel soepel uit. Was toch liever in Spanje gaan fietsen als ik hem was, maar begrijp het wel, met de feestdagen nu.

In het bos vind ik deore toch wel het minimale wat erop moet zitten. Daaronder loopt het toch wel erg snel vast. En zoveel kost een mtb groep niet.
Op de weg fiets ik nu met Campa Mirage, en dat is toch wel een beetje summier. Kan er wel mee overweg en zoveel schakel ik toch niet maar de Ultegra groep van mijn vriendin loopt toch allemaal wat soepeler. Goed afgesteld werkt het allemaal wel goed, maar op de volgende groep komt er zeker een betere groep op.

[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 28-12-2011 15:21:40 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_106128481
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:37 schreef kanovinnie het volgende:

Wat zijn nou eigenlijk de belangrijkste delen va je groep? Dat zijn toch je ketting, derailleur achter, cassette, naaf en kettingwielen voor? maw, de echt bewegende delen? Dingen als shifters, kabeltjes en derailleur voor maken toch minder uit?
Want juist die belangrijke dingen zie ik mensen nog wel eens op bezuinigingen. Onder het motto, een goedkope ketting is ook goed. Of sla ik nou de plank mis?
Klopt wel redelijk ja.
Cassette: koop een gelijkwaardige, of 1 slag beter dan de kwaliteit van je groep. Kost vaak maar een klein beetje meer (behalve de titanium dura-ace cassette met zn 180 ¤ :P ) , en gaat veel langer mee. Ik vind zelf dat Ultegra de beste prijs/kwaliteitsverhouding geeft. (geen ervaring met Campa, ben shimano-rijder)

Een goedkope ketting molt je dure cassette binnen no time. Een slecht onderhouden dure ketting, of een ketting die je te lang gebruikt trouwens ook. Een cassette moet makkelijk 4 kettingen meekunnen (8000 km of meer). Simpele kettingtesters om de rek in je ketting te meten haal je gratis op bike motion, bij de KMC stand :)

voor derrie & achter derrie van verschillende groepen zie je wel eens, kan natuurlijk best. Achter moet inderdaad de beste zijn. Maar ja, een complete groep bestaat gewoon uit 1 soort natuurlijk.
Mijn 1e mountainbike was een toonbeeld van besparen-waar-het-maar-kan: deore shifters (de eerste echte groep voor fatsoenlijk MTB-en) , deore lx voor derri, en deore xt achter.
Die deore shifters heb ik na een paar jaar, toen ze begonnen over te slaan, vervangen voor LX shifters en teflon schakelkabels. wereld van verschil!
Dus uiteindelijk zijn zelfs je shifters en kabels belangrijk.

quote:
Ik moet sowieso minder lullen en meer fietsen, maar zonder de eerder aangegeven ketting gaat dat 'm niet worden :P
Dat sowieso.
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 28 december 2011 @ 15:56:07 #97
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106128615
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:52 schreef Gripper het volgende:

[..]

Klopt wel redelijk ja.
Cassette: koop een gelijkwaardige, of 1 slag beter dan de kwaliteit van je groep. Kost vaak maar een klein beetje meer (behalve de titanium dura-ace cassette met zn 180 ¤ :P ) , en gaat veel langer mee. Ik vind zelf dat Ultegra de beste prijs/kwaliteitsverhouding geeft. (geen ervaring met Campa, ben shimano-rijder)

Een goedkope ketting molt je dure cassette binnen no time. Een slecht onderhouden dure ketting, of een ketting die je te lang gebruikt trouwens ook. Een cassette moet makkelijk 4 kettingen meekunnen (8000 km of meer). Simpele kettingtesters om de rek in je ketting te meten haal je gratis op bike motion, bij de KMC stand :)

voor derrie & achter derrie van verschillende groepen zie je wel eens, kan natuurlijk best. Achter moet inderdaad de beste zijn. Maar ja, een complete groep bestaat gewoon uit 1 soort natuurlijk.
Mijn 1e mountainbike was een toonbeeld van besparen-waar-het-maar-kan: deore shifters (de eerste echte groep voor fatsoenlijk MTB-en) , deore lx voor derri, en deore xt achter.
Die deore shifters heb ik na een paar jaar, toen ze begonnen over te slaan, vervangen voor LX shifters en teflon schakelkabels. wereld van verschil!

[..]

Dat sowieso.
Ketting gaat toch zo'n 3k mee, cassette 10k?
SPOILER
Ik ga straks iig even kijken bij een MTB. Zal me benieuwen.

Edit: Het lijkt trouwens wel alsof iedereen hier een MTB naast zijn/haar racefiets heeft!
  woensdag 28 december 2011 @ 16:02:44 #98
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_106128827
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

SPOILER
zucht......
.
  woensdag 28 december 2011 @ 16:06:35 #99
308981 Narcotical
Best in the World
pi_106128951
quote:

[..]

SPOILER
Ik ga straks iig even kijken bij een MTB. Zal me benieuwen.

Edit: Het lijkt trouwens wel alsof iedereen hier een MTB naast zijn/haar racefiets heeft!
Ik niet ;)
  woensdag 28 december 2011 @ 16:07:29 #100
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106128972
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:02 schreef Yankee het volgende:

[..]

zucht......
Note the :+
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:06 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Ik niet ;)
Mooi. Ben ik niet de enigste :)
pi_106129071
quote:

[..]

Ik heb geen ruimte voor een woon/werkfiets + racefiets + MTB, maar ik zit er ook wel aan te denken om mijn woon/werk fiets in te ruilen voor een MTB met spatbordjes
  woensdag 28 december 2011 @ 16:17:16 #102
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106129309
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:10 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik heb geen ruimte voor een woon/werkfiets + racefiets + MTB, maar ik zit er ook wel aan te denken om mijn woon/werk fiets in te ruilen voor een MTB met spatbordjes
Wij hebben gelukkig een ruime garage, maar ik kan me voorstellen dat mijn ouders geen 3 fietsen in een klein schuurtje van mij willen. Zeker niet met 2 fietsen van mijn vader, 1 met fietstassen van moeder, en nog 2 van broer+zus :P
  woensdag 28 december 2011 @ 16:32:51 #103
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_106129776
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:39 schreef Narcotical het volgende:

[..]

"Rugpijn" inmiddels gelocaliseerd in de rechterschouder, kan niet eens meer mn muis met rechts bedienen :'). Gister ook spinnen overgeslagen en ben bang dat ik fietsaspiraties voorlopig maar weer op de lange baan moet schuiven.. Denk dat ik zo niet even een uurtje of 2 a 3 mn stuur vast kan houden.. Erg jammer, want met de benen is niks mis
Heel herkenbaar. Ik kreeg op een gegeven moment de sleutel in het slot van de voordeur niet eens meer omgedraaid. En het begon met een klein zeurderig plekje tussen mijn schouderbladen. Ik zou maar een goede manueel therapeut opzoeken, dan ben je er binnen 6 weken helemaal vanaf. Ja helaas zo lang gaat dat duren voordat die zenuwen weer helemaal hersteld zijn na een beklemming. Succes en sterkte.

[ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 28-12-2011 16:47:52 ]
  woensdag 28 december 2011 @ 16:40:41 #104
153506 Captain_Fabulous
pi_106130009
Waarom ben je niet eerder naar een fysio/manueel therapeurt gerend??? Ik heb vorig jaar een poslblessure te laat laten behandelen, botjes zaten niet meer lekker na een val van de fiets, en nu een half jaar later, is de zenuw in m'n pols nog steeds niet helemaal herstelt, nog regelmatig pijnlijk. Echt oppassen met dit soort dingen!
  woensdag 28 december 2011 @ 16:45:58 #105
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_106130181
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:52 schreef Gripper het volgende:

[..]

Klopt wel redelijk ja.

[..]

Dat sowieso.
Werkt bij Campa net even anders. Die Centaur cassette is net zo goed als die van een Chorus groep, alleen ietsje zwaarder, maar nog steeds heel slijtvast. En wat betreft die derailleurs.. ach zolang er geen speling op zit zijn alleen de wieltjes belangrijk, en die kosten bij Tacx iets van een tientje. Maar wanneer je lang van een cassette plezier wilt hebben moet je regelmatig kettingen wisselen. Hier twee kettingen die ik regelmatig wissel en een cassette per seizoen van ong. 8000 km, en daarna gooi ik er gewoon nieuw spul op. Meestal ook gelijk een stel derailleur wieltjes. En alles loopt dan een seizoen lang perfect.

En nu is mijn mountainbike aan een behoorlijke revisie toe. Nieuwe voorbladen want ik krijg een beetje teveel last van chainsuck, dus dat zal wel een nieuw crankstel worden gezien de prijs van losse XT bladen. Shifters die het niet meer echt lekker doen en gelijk maar een nieuw kabelset. Eens kijken wie de beste kerstaanbiedingen heeft voor weinagh.
  woensdag 28 december 2011 @ 18:13:15 #106
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106132934
Tsja, kettingen wisselen... Daar heb ik ook niet zo´n zin in. Ook vraag ik me af hoeveel winst je er uit haalt.
  woensdag 28 december 2011 @ 18:14:03 #107
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106132963
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:13 schreef kanovinnie het volgende:
Tsja, kettingen wisselen... Daar heb ik ook niet zo´n zin in. Ook vraag ik me af hoeveel winst je er uit haalt.
Ik doe het ook niet. En ik heb ook geen mtb (meer) trouwens.
  woensdag 28 december 2011 @ 18:40:18 #108
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106133813
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik doe het ook niet. En ik heb ook geen mtb (meer) trouwens.
Nou, de grootmeester heeft gesproken.

Ik heb overigens wel een mtb :D
  woensdag 28 december 2011 @ 18:43:12 #109
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106133927
Zeg steek die veren maar in je eigen reet. :{w
  woensdag 28 december 2011 @ 18:46:49 #110
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106134055
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:43 schreef kaasplankje het volgende:
Zeg steek die veren maar in je eigen reet. :{w
Kan ik wel doen, maar daar ben ik te goed voor :P
pi_106134991
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een cha cha of rumba is ook geen probleem voor hem ;) 1 ding heeft hij in elk geval mee, een meisje aanraken is voor hem niet raar of eng meer, en er zitten 4 jongens tegen 12 meiden in z'n huidige klas. Da's een stuk betere kansverhouding dan toen ik richting pubertijd ging ^O^
Enige jammere is, dat fietsen hem niets doet op het moment. dus een RvV samen gaat het niet snel worden. Maar wie weet, gaat z'n zusje wel fietsen. Een ballettende zoon, en een fietsende dochter, daar kan ik ook wel blij van worden :7
Ik heb vroeger ook twee jaar dansen gedaan. Oa. met meisjes uit m'n klas :')
Was erg leuk :D

quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:10 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik heb m'n tijdritfiets bij m'n ouders gestald en op m'n kamer een fiets aan de muur en een op de grond staan :)
  woensdag 28 december 2011 @ 20:06:57 #112
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_106137281
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:13 schreef kanovinnie het volgende:
De winst die je er in ieder geval uithaalt is dat wanneer je \zo om de 1000km een ketting wisselt, je meer zekerheid hebt dat die niet zal overslaan dan wanneer je dezelfde ketting er 4000km op laat zitten en dan een nieuwe monteert.
pi_106139197
Ik heb m'n tijdritfiets bij m'n ouders gestald en op m'n kamer een fiets aan de muur en een op de grond staan :)
[/quote]

In het kolenhok

“‘EEN RACEFIETS?’ Het werd vol afgrijzen en met stemverheffing uitgesproken toen ik mijn ouders vertelde dat ik de dertig gulden, die ik met vakantiewerk had verdiend, had uitgegeven aan een tweedehands racefiets. Ze konden er niet over uit en ze vonden het ook niet goed. Ik kreeg te horen dat ik dat ding als de sodemieterij moest terugbrengen naar de verkoper en mijn geld terugvragen. ‘Ben je nou helemaal van lotje getikt?’ Ik moet er bedremmeld bij hebben gestaan, met de fiets die ik diezelfde dag van ene Kees had gekocht, een wielrenner die bij een bedrijfsongeval vier vingers was kwijtgeraakt en zodoende de remmen niet goed meer kon bedienen. Ik was de gelukkige die zijn schat mocht overnemen en zo voelde ik dat ook. Direct na aankoop van die kanariegele fiets – een echte Aandewiel – was ik naar huis gespurt in de volle overtuiging dat mijn ouders mijn enthousiasme zouden delen. Maar wat een teleurstelling. Mijn wereld stortte in bij zoveel onbegrip. Ik was er kapot van en in mijn bedje diep onder de dekens schreide ik die avond bittere tranen.

De volgende dag fietste ik met de rechter broekspijp in mijn sok gepropt terug naar Kees om de transactie ongedaan te maken. Terwijl ik me bezorgd afvroeg of hij daartoe wel bereid zou zijn, probeerde ik te genieten van de laatste meters op een echte racefiets en in een bocht zette ik nog eens goed aan. Dat had ik niet moeten doen want de fiets gleed onder me vandaan en ik schoof enkele meters over het wegdek. Toen ik de schade bekeek zag ik dat de achterband van de velg was geraakt, omdat – naar ik later pas begreep – de fiets te lang niet was gebruikt en de kit, waarmee de tube op de velg was gelijmd, was uitgedroogd. Verder was-ie onbeschadigd, wat niet gold voor mijn broek waar ter hoogte van de knie een flinke scheur in zat. Ik stond dus wanhopig voor twee problemen: hoe vertel ik het Kees en kun je dan nog wel je geld terugvragen, en hoe vertel ik het mijn moeder van die broek. Onoplosbaar, dacht ik en bij het huis van Kees aangekomen durfde ik niet eens aan te bellen. Ik ging terug naar huis om daar het leugentje op te hangen dat Kees de fiets niet terug wilde nemen en ik hem dus wel moest houden. Ook het andere probleem dacht ik te kunnen oplossen door mijn zus te vragen of ze er niet een lapje op kon naaien. Handig knipte ze een strookje uit het omslag en naaide dat op de scheur. Ik vond het er goed uitzien, maar mijn moeder zag het onmiddellijk. Ze pakte de broek en deed het werk van mijn zus nog eens over, ondertussen jammerend over het feit dat ik niks nut was, dat het geld haar niet op de rug groeide, en dat het eeuwig zonde was om voor zo’n rotjoch geld uit te geven. Voor straf werd mijn fiets verbannen naar het kolenhok en die avond bad ik onze lieve heer op mijn blote knietjes om pa en ma op andere gedachten te brengen.
Mijn gebed werd twee dagen later al verhoord toen mijn ome Arie op bezoek kwam. Dit familielid stond in hoog aanzien bij mijn ouders omdat hij niet alleen een eigen zaak en een auto bezat, maar ook nog eens bekend stond als kunstenaar. Het verhaal van mijn racefiets en de kapotte broek werd in geuren en kleuren aan ome Arie verteld en die wist wel raad, zei hij. Ik moest voor straf een nieuwe broek betalen en het geld daarvoor kon ik bij hem verdienen. Hij kon wel een hulpie gebruiken, zei hij, terwijl hij mij een knipoog gaf. Op mijn vrije woensdag- en zaterdagmiddagen kon ik bij hem aan de slag en dat zou drie piek per middag opleveren, genoeg om na een paar weken een nieuwe broek te kunnen kopen en de racespulletjes die ik verder nodig had om een echte wielrenner te worden. Mijn ouders werden direct enthousiast voor de wielersport. De fiets mocht direct van het kolenhok naar mijn kamertje verhuizen, mijn moeder toverde haar zwarte directoire om tot een racebroek en van mijn shirt van de voetbalclub, maakte ze een prachtig wielertruitje. Het frame van mijn fiets schuurde ik kaal en lakte het vervolgens in de kleuren rood, wit en blauw. Ome Arie zorgde voor de finishing touch door er als een volleerd letterschilder de woorden ‘Cauberg Course’ op aan te brengen. Ik trainde me een ongeluk, ik droomde van een overwinning in niets meer of minder dan de Tour de France en ik hunkerde naar de eerste koers.
Die eindigde echter in een drama, want bij het ingaan van de laatste ronde raakte een andere jongen met zijn voorwiel de vleugelmoer van mijn achterwiel en daar lag Jantje. Achtervork en wiel waren volledig naar de filistijnen. Ik pakte mijn gehavende karretje op, gooide het over mijn schouder en zette het op een rennen naar de aankomstlijn om de race te volbrengen. Het huilen stond me nader dan het lachen, want om de schade te laten repareren zou ik weer weken moeten sparen en mijn wielercarrière leek al weer voorbij voordat die goed en wel was begonnen. De voorzitter van mijn wielerclub had het allemaal zien gebeuren en de man had innig medelijden met me. Zoveel medelijden dat hij spontaan aanbood de schade voor zijn rekening te nemen. Een engel van een man en hij heette ook nog zo. En zo zijn ome Arie en Jan Engel er verantwoordelijk voor geweest dat ik toch nog een aardige wielrenner ben geworden, hoewel een Touroverwinning er niet heeft in gezeten.
janneman
pi_106140678
mooi geschreven!
pi_106145047
Net 100 PSI in m'n vork gedaan. Zowel boven als onder. Veert een stuk meer, zat 150 PSI in ofzo.

Ik heb d'r echt te weinig verstand van. En even 'aanvoelen', tja, lekker, als je geeeeeeeen idee hebt hoe 't hoort te zijn. Morgen ATB'en.
pi_106157181
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:24 schreef kiekjesdief het volgende:
mooi geschreven!
  donderdag 29 december 2011 @ 10:26:50 #117
153506 Captain_Fabulous
pi_106157309
horstjan is een schrijfbaas!

Gisteren op de hometrainer gezeten zonder kniepijn, dus of de spieroefeningen beginnen vrucht af te werpen, of ik had hem te laag staan wegens kerstluiheid o|O , ik hoop het eerste, op deze manier zie ik mezelf in januarie wel weer de weg op kunnen, dat zou fijn zijn!
*O* *O* *O*
pi_106157769
Wel geniaal topic zo. Aan de ene kant de echte helden, aan de andere kant een stel zeikerts. En dit allemaal afgetopt door een schrijftalent.. _O_
pi_106158301
lol, geen held en geen schrijftalent.. oeps ik ben een ...
pi_106161691
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:46 schreef Oksel het volgende:
Wel geniaal topic zo. Aan de ene kant de echte helden, aan de andere kant een stel zeikerts. En dit allemaal afgetopt door een schrijftalent.. _O_
Wel een mooi actief topic. Hoor ik nou bij de zeikerds of de toppers? Of ben ik een zeilende topper? :p
  donderdag 29 december 2011 @ 13:11:36 #121
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106162299
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 12:53 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wel een mooi actief topic. Hoor ik nou bij de zeikerds of de toppers? Of ben ik een zeilende topper? :p
Zeilen? Dan moet je ergens anders heen.
Het is wel duidelijk waar ik bij hoor
  donderdag 29 december 2011 @ 13:57:01 #122
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106164001

Klikbaar voor groter.
  donderdag 29 december 2011 @ 15:00:50 #123
545 dop
pi_106166391
best aardig fietsje , maar overal in de uitverkoop
en die pedalen lol, dat is zelfmoord op een ATB
  donderdag 29 december 2011 @ 15:05:38 #124
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106166556
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 15:00 schreef dop het volgende:
Er gaan sowieso spd pedalen op. Moet ook nog even uitzoeken wat voor binnenbanden er in gaan, zadeltasje en pomp enzo kopen.
pi_106181378
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 15:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Er gaan sowieso spd pedalen op. Moet ook nog even uitzoeken wat voor binnenbanden er in gaan, zadeltasje en pomp enzo kopen.
Niks aantrekken van snobs die geen duitse fabrieksfiets willen kano :)
Dat ding ziet er prima uit! Schappelijk prijsje? Ik zie een Recon vork, deore cranks, welke groep en remmen heb je erop? Racing ralph achter en nobby nic voor is prima allround voor Nederlands gebruik, ga je plezier van hebben!
Mijn foto's op Flickr!
pi_106182025
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 15:00 schreef dop het volgende:
Net als bij vrouwen is de schoonheid van een racefiets aan mode onderhevig. In de jaren vijftig waren het slank gebouwde frames met gebiesde ronde buizen, als vrouwen met een wespentaille die toen het meest in trek waren. Later kwamen de platte ongebiesde buizen, vergelijkbaar met de billen en buik van de rijpere vrouw. De volslanke carbonversies van nu doen qua gewicht denken aan de anorexiemodellen op de catwalks van de modehuizen. Hoewel het natuurlijk het summum is om op zo’n superlicht karretje te rijden heb ik toch mijn bedenkingen. Evenals bij jonge vrouwen. Ze zien er tegenwoordig allemaal hetzelfde uit en ze lijken net als de fietsen zonder uitzondering van dezelfde band gerold. Fietsenfabrikanten produceren eenheidsworst en de vrouwen van tegenwoordig hebben voldoende hulpmiddelen tot hun beschikking om de ideale maten te hebben en er hetzelfde uit te zien als hun vriendinnen of buurvrouwen.
Misschien is het de innerlijke drang om haar man of partner monogaam te houden, maar juist die ene scheve tand, die aparte wenkbrauwen en dat kleine littekentje maken voor mij het verschil. Nu zitten alle erogene zones op dezelfde plaats en lijkt alle verrassing verdwenen. Vroeger voelde iedere fiets anders en moest je aan haar wennen, terwijl je tegenwoordig het verschil niet merkt tussen het ene merk of het andere. Daarom is mijn vrouw nog steeds mijn vrouw en de fiets een inwisselbaar werkijzer, waarvan ik moeiteloos afstand doe als de leeftijd van de fiets of de technische staat ervan dat vereisen.
Fietsen is niet langer de liefde bedrijven maar gewoon fietsen op een perfecte fiets. En Ria? Van haar kleur, zadel, frame en derailleur kan ik nog altijd intens genieten. Het is maar dat je het weet!
janneman
pi_106182525
horstjan ^O^
pi_106187329
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:24 schreef horstjan het volgende:

[..]

Net als bij vrouwen is de schoonheid van een racefiets aan mode onderhevig. In de jaren vijftig waren het slank gebouwde frames met gebiesde ronde buizen, als vrouwen met een wespentaille die toen het meest in trek waren. Later kwamen de platte ongebiesde buizen, vergelijkbaar met de billen en buik van de rijpere vrouw. De volslanke carbonversies van nu doen qua gewicht denken aan de anorexiemodellen op de catwalks van de modehuizen. Hoewel het natuurlijk het summum is om op zo’n superlicht karretje te rijden heb ik toch mijn bedenkingen. Evenals bij jonge vrouwen. Ze zien er tegenwoordig allemaal hetzelfde uit en ze lijken net als de fietsen zonder uitzondering van dezelfde band gerold. Fietsenfabrikanten produceren eenheidsworst en de vrouwen van tegenwoordig hebben voldoende hulpmiddelen tot hun beschikking om de ideale maten te hebben en er hetzelfde uit te zien als hun vriendinnen of buurvrouwen.
Misschien is het de innerlijke drang om haar man of partner monogaam te houden, maar juist die ene scheve tand, die aparte wenkbrauwen en dat kleine littekentje maken voor mij het verschil. Nu zitten alle erogene zones op dezelfde plaats en lijkt alle verrassing verdwenen. Vroeger voelde iedere fiets anders en moest je aan haar wennen, terwijl je tegenwoordig het verschil niet merkt tussen het ene merk of het andere. Daarom is mijn vrouw nog steeds mijn vrouw en de fiets een inwisselbaar werkijzer, waarvan ik moeiteloos afstand doe als de leeftijd van de fiets of de technische staat ervan dat vereisen.
Fietsen is niet langer de liefde bedrijven maar gewoon fietsen op een perfecte fiets. En Ria? Van haar kleur, zadel, frame en derailleur kan ik nog altijd intens genieten. Het is maar dat je het weet!
_O_
pi_106189089
Amen. _O_
pi_106195386
hahahahaha
Haters gonna hate.
  vrijdag 30 december 2011 @ 10:02:38 #131
153506 Captain_Fabulous
pi_106195755
horstjan moet gewoon gebundeld in de Ako komen liggen!
_O_ _O_ _O_
pi_106199221
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 09:38 schreef CyclingGirl het volgende:
hahahahaha
“Zoals jullie uit mijn stukjes weten, ben ik een getrouwd man.Wat jullie niet weten, is dat Ria er mee heeft leren leven dat ik bijna dagelijks vreemd ga. Iedere keer ben ik weer verliefd als een schooljongen en mijn vriendin heeft menigmaal met mij de slaapkamer gedeeld. Om de paar jaar vind ik weer een nieuwe geliefde en Ria heeft daar volledig vrede mee. Ze berust er zelfs in dat ik soms urenlang over de schoonheid van haar concurrente kan doorlullen, terwijl het me meestal niet opvalt dat zij er geweldig uitziet als we op het punt staan uit te gaan. De reden waarom ze er in berust en mijn concubine accepteert is dat ze niet bang hoeft te zijn dat ik haar ooit zal verlaten en mijn geliefde ook niet zit te zeuren met de steeds herhaalde vraag wanneer ik mijn wettige echtgenote nou eens vaarwel ga zeggen om verder met haar het leven te delen. Mijn geliefde kan namelijk praten en ook niet luisteren. Ze ruikt echter heerlijk, haar kleuren doen mijn hart sneller kloppen en als ik haar berijd dan produceert ze een zacht ritmisch geluid dat met mij meeversnelt als ik mijn inspanningen vergroot. Ik hijg en zij tikt in hetzelfde ritme en we vormen een volmaakte twee-eenheid op het asfalt van een rijwielpad.
In haar meest milde buien wil Ria wel eens toegeven dat zo’n mooie slanke tweewieler wel iets heeft, maar stelt ze ook vast dat ze door mijn vreemdgaan een onafhankelijke vrouw is geworden met een eigen leven, die niet voetstoots de meningen van haar man napapagaait. Een enkele keer loopt ze wel eens met me mee een fietsenzaak binnen. Ze let dan uitsluitend op mijn gedrag als ik kwijlend langs het aanbod loop en de mooiste exemplaren even hitsig tussen mijn benen schuif. Eenmaal weer buiten zegt ze dan treiterig: ‘Het is wat voor een getrouwde vrouw om te zien dat haar man onder haar ogen met een ander de liefde bedrijft.’ Is ze jaloers?
Wel een beetje, denk ik, want soms realiseer ik me wel eens hoe teder ik mijn fiets behandel. Hoe ik aai en streel en haar met liefde iedere keer weer voorzichtig uit de auto til en met zorg op een veilige plaats in huis zet. Ik heb dat één keer met Ria gedaan en dat was op onze trouwdag toen ik haar over de drempel droeg. Geen haar op m’n hoofd die er over peinst die exercitie nog eens te herhalen.
janneman
  vrijdag 30 december 2011 @ 12:24:04 #133
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_106199328
kiezelharde baas
.
  vrijdag 30 december 2011 @ 12:37:18 #134
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_106199772
goedemiddag, kom weer eens kijken. Fiets nog steeds.Ben alweer begonnen met trainen. 7 januari mag ik weer Egmond Pier Egmond rijden, 35km over het strand en vanaf begin februari begint het wegseizoen weer voor mij.
Doel is weer top 10 rijden. Hopelijk gaat dit lukken want mijn vriendin en ik hebben net een nieuwbouw woning gekocht. Eind 2012 zal deze worden opgeleverd.
Superhero to the rescue!
  vrijdag 30 december 2011 @ 12:39:28 #135
62913 Blik
The one and Only!
pi_106199855
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 12:37 schreef Superher0 het volgende:

Doel is weer top 10 rijden. Hopelijk gaat dit lukken want mijn vriendin en ik hebben net een nieuwbouw woning gekocht. Eind 2012 zal deze worden opgeleverd.
Dan is 2012 in principe geen probleem, alleen 2013 wel. Want dan moet er geklust worden :)
  vrijdag 30 december 2011 @ 12:43:45 #136
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106200019
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:12 schreef Gripper het volgende:

[..]

Niks aantrekken van snobs die geen duitse fabrieksfiets willen kano :)
Dat ding ziet er prima uit! Schappelijk prijsje? Ik zie een Recon vork, deore cranks, welke groep en remmen heb je erop? Racing ralph achter en nobby nic voor is prima allround voor Nederlands gebruik, ga je plezier van hebben!
Deore XT achterderaiileur, deore shifters, remmen weet ik zo 1 2 3 niet meer, volgens mij avid.
Hij wilde 500, achterrem piepte een beetje dus 400 geboden. Hij ging er meteen mee akoord. Had dus nog wel wat lager kunnen bieden. Maar ben er tevreden mee. ^O^
Ik heb al het mooiste frame van iedereen hier (mijn witte dracat monster), dus mij krijg je niet gek. :+
En het is niet de beste van het beste, maar zo kom ik er wel achter wat ik eventueel wil updaten bij mijn volgende MTB.

Sidenote. Gister bij het laatste afscheidsconcert van de heideroosjes geweest. Overal spierpijn, een blauwe teen+sok vol met bloed, tand door mijn lip, crowdsurfen. Ja, dat was me het feestje wel :D

[ Bericht 3% gewijzigd door kanovinnie op 30-12-2011 12:54:34 ]
  vrijdag 30 december 2011 @ 12:44:44 #137
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106200056
quote:
goedemiddag, kom weer eens kijken. Fiets nog steeds.Ben alweer begonnen met trainen. 7 januari mag ik weer Egmond Pier Egmond rijden, 35km over het strand en vanaf begin februari begint het wegseizoen weer voor mij.
Een vriend van me stelde ook voor dat ik dat moest gaan doen op mijn fiets. Maar daar heb ik nog niet zo'n zin in.
Wat is er trouwens zo speciaal aan een strandfiets? Alleen andere banden en een starre voorvork?
  vrijdag 30 december 2011 @ 12:50:22 #138
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_106200253
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 12:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Een vriend van me stelde ook voor dat ik dat moest gaan doen op mijn fiets. Maar daar heb ik nog niet zo'n zin in.
Wat is er trouwens zo speciaal aan een strandfiets? Alleen andere banden en een starre voorvork?
Het is eigenlijk zonde om met je fiets op het strand te rijden. Je kunt het met een crosser of mtb rijden. MTB en liefst een 29'er is aan te raden. Hoe breder je banden hoe makkelijker het gaat. Geen profiel, anders graaf je jezelf alleen maar in het zand.

Op het strandrijden heeft zijn charmes. Het is jou tegen de elementen. In dit geval 17km, dan keren en 17km terug. Ene keer wind mee, andere keer wind tegen. Kwaliteit van het strand maakt ook veel uit. Opgespoten strand daar zak je in weg. Het is volle bak het strand op en dan in een lange sliert tempo rijden, strand af, door duinen en dan weer het strand op en rijden, rijden, rijden.

Ik heb nu alle Nederlandse strandraces gereden en alleen deze rijd ik nog jaarlijks. Het is een traditie binnen onze vriendenkring en een mooi begin van het seizoen/jaar.
Superhero to the rescue!
  vrijdag 30 december 2011 @ 12:53:51 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106200388
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 12:50 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Het is eigenlijk zonde om met je fiets op het strand te rijden. Je kunt het met een crosser of mtb rijden. MTB en liefst een 29'er is aan te raden. Hoe breder je banden hoe makkelijker het gaat. Geen profiel, anders graaf je jezelf alleen maar in het zand.

Op het strandrijden heeft zijn charmes. Het is jou tegen de elementen. In dit geval 17km, dan keren en 17km terug. Ene keer wind mee, andere keer wind tegen. Kwaliteit van het strand maakt ook veel uit. Opgespoten strand daar zak je in weg. Het is volle bak het strand op en dan in een lange sliert tempo rijden, strand af, door duinen en dan weer het strand op en rijden, rijden, rijden.

Ik heb nu alle Nederlandse strandraces gereden en alleen deze rijd ik nog jaarlijks. Het is een traditie binnen onze vriendenkring en een mooi begin van het seizoen/jaar.
Van die big apples bedoel je? Vriend van me gaat soms vanaf hier met zijn 29'er over de weg naar het strand, even stukje strand pakken en weer terug. Maar over de weg fietsen schijnt echt funest te zijn voor de mtb banden.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:57 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]

Klikbaar voor groter.
Das mijn fiets. Ik ga niet met mijn racefiets over 't zand :P
  vrijdag 30 december 2011 @ 12:58:12 #140
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_106200531
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 12:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Van die big apples bedoel je? Vriend van me gaat soms vanaf hier met zijn 29'er over de weg naar het strand, even stukje strand pakken en weer terug. Maar over de weg fietsen schijnt echt funest te zijn voor de mtb banden.

[..]

Das mijn fiets. Ik ga niet met mijn racefiets over 't zand :P
inderdaad Big Apples, en ook niet teveel lucht in de banden. Ik ga altijd voor 1,8 bar. Op het strand is breder beter, zak je niet zo snel weg.

Na het fietsen de fiets zo snel mogelijk schoon maken.
Ik moet dit weekend mijn mtb prepareren voor deze race. Maar eerst morgen een uurtje of 6 duurtraining. Vriendin komt de nachtdienst uit en om haar maar rustig te laten slapen ga ik maar de hort op.
Superhero to the rescue!
  vrijdag 30 december 2011 @ 13:02:23 #141
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106200674
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 12:58 schreef Superher0 het volgende:

[..]

inderdaad Big Apples, en ook niet teveel lucht in de banden. Ik ga altijd voor 1,8 bar. Op het strand is breder beter, zak je niet zo snel weg.

Na het fietsen de fiets zo snel mogelijk schoon maken.
Ik moet dit weekend mijn mtb prepareren voor deze race. Maar eerst morgen een uurtje of 6 duurtraining. Vriendin komt de nachtdienst uit en om haar maar rustig te laten slapen ga ik maar de hort op.
6 uur lang duurtraining? Wat ben je van plan :D
Ga je ook nog wel eens over schoorl heen?
  vrijdag 30 december 2011 @ 13:08:44 #142
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_106200886
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 13:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

6 uur lang duurtraining? Wat ben je van plan :D
Ga je ook nog wel eens over schoorl heen?
Ik wil een kilometertje of 160 doen. gewoon op het gemak. Begin april wil ik een aantal tweedaagse klassiekers rijden en eind augustus rijd ik de Oztaler Rad marathon. Wil goed voor de dag komen.

Schoorl ben ik wel een aantal keer geweest. Fantastisch parkoers, het is alleen een stuk met de auto voor mij. gebruik de MTB eigenlijk alleen voor de ene strandrace, de rest zit ik op de racer.
Superhero to the rescue!
  vrijdag 30 december 2011 @ 13:12:57 #143
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106201017
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 13:08 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Ik wil een kilometertje of 160 doen. gewoon op het gemak. Begin april wil ik een aantal tweedaagse klassiekers rijden en eind augustus rijd ik de Oztaler Rad marathon. Wil goed voor de dag komen.

Schoorl ben ik wel een aantal keer geweest. Fantastisch parkoers, het is alleen een stuk met de auto voor mij. gebruik de MTB eigenlijk alleen voor de ene strandrace, de rest zit ik op de racer.
Scoorl is 30 km hiervandaan. De parcours in het twiske 10. Dat is nog wel te doen op de MTB.
  vrijdag 30 december 2011 @ 13:25:46 #144
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_106201513
Hedentendage,
Droog, strak blauwe lucht.. de weg nog een beetje vochtig *zoals alle goede dingen in het leven*.
Nog een laatste tocht dit jaar.
Rondje, Groningse land.
Stevige wind, fietsmaatje mee.
Hij, had net een nieuwe fiets, nog geen 100 km op de teller.
Conditie? veel hard lopen.
Wind schuin tegen, 30 in het uur.. eitje... iets harder 35 in het uur, goed te doen.
Wind in de rug... 40 tot 45..
Voorzichtig maak ik de opmerking, doe nou rustig aan.. je blaast jezelf op en we hebben nog een mooi stuk tegen.
Geen gehoor... zet nog maar weer eens aan voor een sprintje.
Na 40 km... "ineens"wind tegen.
Fietsmaatje valt bijna van zn fiets af.
De laatste 20 km met een gemiddelde van 22 gefietst.
Wist niet dat ik sleepkabels mee moest nemen.
Fietsmaatje kwam meer dood dan leven thuis... alles deed hem zeer.. bijna kotsend op de fiets.
Volgende keer maar rustiger aan doen zegt ie....
Zachtjes zeg ik "ik zei het toch".

Maar... wel weer gefietst.... de laatste keer dit jaar.

Goed uiteinde jongelui :P
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
  vrijdag 30 december 2011 @ 13:27:11 #145
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106201571
Die had zich even mooi vergeten.
Ook jij een mooi uiteinde!
pi_106202951
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 13:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Scoorl is 30 km hiervandaan. De parcours in het twiske 10. Dat is nog wel te doen op de MTB.
Ik wil dan wel geen 6 uurs duurtraining doen, maar ik vind het altijd erg vervelend om na het MTB-en nog eens over de vlakke koude weg naar huis te moeten fietsen. Tegenwoordig zet ik als ik naar Schoorl ga de auto bij de manege, maar voorheen ook nog wel eens bij het bezoekerscentrum in Schoorl. Dat was nog een paar km fietsen van het parcours, en ik heb me daar soms toch afgezien op dat asfaltweggetje naar de auto.. :D
  vrijdag 30 december 2011 @ 16:09:43 #147
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106207764
quote:
Proficiat!

Wij zijn nog aan het verbouwen nu. Ik dacht dat handig in de winter af te krijgen maar natuurlijk gaat dat niet lukken. Huur opzeggen van onze huidige woning nu per 1-3-12. Hopelijk vind ik tussendoor wat tijd om te trainen. Ik begin nieuwjaarsdag maar eens denk ik.

Wat 3 maanden moest worden gaat nu 6 maanden worden. Ik weet niet of je zelf nog wat aan 't huis gaat doen maar ik waarschuw je vast.
  vrijdag 30 december 2011 @ 16:17:21 #148
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106208066
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2011 16:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Proficiat!

Wij zijn nog aan het verbouwen nu. Ik dacht dat handig in de winter af te krijgen maar natuurlijk gaat dat niet lukken. Huur opzeggen van onze huidige woning nu per 1-3-12. Hopelijk vind ik tussendoor wat tijd om te trainen. Ik begin nieuwjaarsdag maar eens denk ik.

Wat 3 maanden moest worden gaat nu 6 maanden worden. Ik weet niet of je zelf nog wat aan 't huis gaat doen maar ik waarschuw je vast.
Je komt altijd meer troep tegen dan je denkt, en het is altijd duurder dan verwacht :P
  vrijdag 30 december 2011 @ 16:41:38 #149
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106209079
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 16:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je komt altijd meer troep tegen dan je denkt, en het is altijd duurder dan verwacht :P
Nou en of, al heeft Superhero dan wel een nieuwbouwhuis en wij een van 60 jaar oud.

Ach, voor mij hoeft het allemaal toch niet zo vroeg al. Na Ivo's 300 is mooi denk ik om met koersen te beginnen. Dan is het april. De 300 wordt zo ook mijn seizoensstart.
  vrijdag 30 december 2011 @ 16:48:38 #150
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  vrijdag 30 december 2011 @ 17:52:23 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106211780

Om maar even met wat ander leuk nieuws te komen:
Vriend van me gaat Milaan - San Remo fietsen. Dit omdat hij 2 jaar geleden aangereden is toen hij naar zijn werk fietste en zodoende niet meer mag kanoën. En voor iemand die dat professioneel gedaan heeft is dat toch balen.
pi_106211968
@patroon goed te lezen dat je een SMA hebt gedaan. Volgend jaar nog checken of je vooruit bent gegaan? Ga hem was zelf in feb/mrt doen. Ben benieuwd.

@all bedankt voor de info about cassette en vervanging. Het is de 12-28 geworden en heb n vervangingssetje, kettingpons en nieuwe ketting meegenomen :). Ook nog even op een virtual reality tacx gestaan, dat is mooi zeg! Ter info: max 650 a 700w getrapt in m'n spijkerbroek en zonder klikkers, viel me niet tegen.

Vandaag een nieuw computertje binnen gekregen, de sigma hr 1909. Sjiek apparaatje hoor :). Voor de niet kenners, het simpelste apparaatje met cadans en hartslag. Toch zonder hoogtemeter genomen scheelt weer 50E.

En uiteraard voor iedereen een heel mooi motiverend (fiets)jaar!
  vrijdag 30 december 2011 @ 18:10:01 #153
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106212370
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar iets voor op mijn fiets. Eigenljik wil ik een GPS systeem met hartslag en cadans, maar dan komt je uit bij de garmin edge 800. En dat is echt te duur.
  vrijdag 30 december 2011 @ 18:16:53 #154
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_106212623
Mijn nieuwbouwhuis krijgt een garage. 6 bij 3, ideale ruimte om daarin de fietsen te stallen en te onderhouden. Ik heb al een mooi idee om het in te delen. Grote werkbank, gereedschap tegen de muur, mooi voorraadje onderdelen. Fietsenmakerij Superher0. heb trouwens mjn bottombracket vervangen. 18 euro voor een dura ace. Fiets is nu 11 gram lichter :7
Superhero to the rescue!
  vrijdag 30 december 2011 @ 18:32:10 #155
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106213203
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:16 schreef Superher0 het volgende:
Mijn nieuwbouwhuis krijgt een garage. 6 bij 3, ideale ruimte om daarin de fietsen te stallen en te onderhouden. Ik heb al een mooi idee om het in te delen. Grote werkbank, gereedschap tegen de muur, mooi voorraadje onderdelen. Fietsenmakerij Superher0. heb trouwens mjn bottombracket vervangen. 18 euro voor een dura ace. Fiets is nu 11 gram lichter :7
Knip je dan ook de overbodige van je straps in je helm af? Dat scheelt ook zo 5 gram.
pi_106213476
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2011 17:58 schreef PipodeOoi het volgende:
@patroon goed te lezen dat je een SMA hebt gedaan. Volgend jaar nog checken of je vooruit bent gegaan? Ga hem was zelf in feb/mrt doen. Ben benieuwd.
Ik ben van plan om de test 1-2x per jaar te gaan doen.
  vrijdag 30 december 2011 @ 19:33:11 #157
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106215669
Mooi kut. Net training moeten geven, maar de sportzaal was dicht (we huren in de winter zo'n sporthalletje van een school voor de kinderen).
Daarna maar naar de club gereden om wat te halteren, en daar merkte dat ik geen kater heb, maar gewoon ziek wordt (of allebei).
Blijkt dat een vriend van me die gister ook naar dat concert was en daarna ook shoarma gegeten heeft ook ziek is.... Toevallige overeenkomst?
pi_106216413
Gisteren 2 uur op de ATB met m'n stiefpa. Nou, dat heb ik geweten. Die vent heeft een conditie van een beer, fietst _elke_ dag. Op de racefiets kan ik hem (op het vlakke) eenvoudig bij houden. Lekker in 't wiel. In 't bos moet je het toch maar even zelf doen.

Het bos was vochtig, op de Veluwe, echt veel heuveltjes daar. Die vent die heeft 'm voor op 't grote blad staan, achter mid.. en die schakelt niet eens! Die blijft gewoon doortrappen in een rustig traptempo, en af en toe even uit 't zadel voor de heuveltjes. Gewoon 1 strak (hard) tempo, ongeacht heuvelop of vlak. Heuvelaf gewoon hard, net zo hard als ik. Ik ben flink kapot gegaan, 't vreemde was dat dit keer m'n benen het af lieten weten, en niet m'n conditie (ademhaling). Ik kon gewoon niet harder, terwijl ik niet buiten adem raakte. Vreemde gewaarwording. Vannacht zo'n pijn in m'n kuiten dat ik medicijnen heb genomen, en tigerbalm heb gesmeerd. Geen spierpijn, maar een 'groeipijn'. Wederom vreemd. Vandaag overigens nergens last van.. ook vreemd.

Kortom; godverdomme wat kan die vent nog fietsen op z'n 56ste..
pi_106216620
En over die 300km, die ik met Kaas ga fietsen.. :

Volgende keer mag jij mee Grip! :P
pi_106216927
Ter inspiratie net deze gekocht:

http://www.beslist.nl/ele(...)Tristar_WG_2422.html

Vetmeting, botmeting, watermeting.

Ben benieuwd.

Kut 300. Nu al spijt van. Gaat pijn doen, vooral aan m'n aarsch.
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:04:18 #161
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106217071
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:01 schreef Oksel het volgende:

Oh ja :X
pi_106217098
Ik moet nog veel trainen. Maar vooral lichter worden.
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:08:07 #163
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106217235
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:33 schreef kanovinnie het volgende:
Mooi kut. Net training moeten geven, maar de sportzaal was dicht (we huren in de winter zo'n sporthalletje van een school voor de kinderen).
Daarna maar naar de club gereden om wat te halteren, en daar merkte dat ik geen kater heb, maar gewoon ziek wordt (of allebei).
Blijkt dat een vriend van me die gister ook naar dat concert was en daarna ook shoarma gegeten heeft ook ziek is.... Toevallige overeenkomst?
Waarschijnlijk dus geen kater maar voedselvergiftiging. Zo heb ik een keer met een vriend trappistenbiertjes gedronken. We hadden een paar bizondere en ik had er 3 of 4 op. De volgende dag zou ik gaan koersen op de club met iemand. 's Ochtends was ik zo ziek als een hond en ontzettend misselijk. Ik belde 'm af en hij boos natuurlijk. Ik dacht dat het een kater was maar dat bleek niet zo te zijn. Waarschijnlijk was een van de biertjes niet goed meer.
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:08:38 #164
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106217251
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:04 schreef Oksel het volgende:
Ik moet nog veel trainen. Maar vooral lichter worden.
Uurtjes maken Okkie, rustig aan.
pi_106217347
Morgenochtend eens kijken of ik 2 uurtjes op de racer kan pakken. Daarna ff shoppen, en O&N vieren. De laatste zuip / vreetdag voorlopig.
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:15:08 #166
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106217513
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk dus geen kater maar voedselvergiftiging. Zo heb ik een keer met een vriend trappistenbiertjes gedronken. We hadden een paar bizondere en ik had er 3 of 4 op. De volgende dag zou ik gaan koersen op de club met iemand. 's Ochtends was ik zo ziek als een hond en ontzettend misselijk. Ik belde 'm af en hij boos natuurlijk. Ik dacht dat het een kater was maar dat bleek niet zo te zijn. Waarschijnlijk was een van de biertjes niet goed meer.
ff googlen op symptonen. Ik voel me vooral zo slap als een vaatdoek en een beetje misselijk, maar ik heb wel gewoon goed gegeten vandaag. Al smaakte het wel minder.

Het voelt meer aan als een aankomend griepje. En dat wil ik echt niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:01 schreef Oksel het volgende:
Ter inspiratie net deze gekocht:

http://www.beslist.nl/ele(...)Tristar_WG_2422.html

Vetmeting, botmeting, watermeting.

Ben benieuwd.

Euh ja. Ik moet nog maar even een goede broek kopen. Ik heb er nu 1tje van de decathlon. Opzich doettie het goed, maar ik vertrouw het niet helemaal op 300 km :P

Heeft iemand hier nog tips kwa merken/modellen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:50 schreef Oksel het volgende:
Gisteren 2 uur op de ATB met m'n stiefpa. Nou, dat heb ik geweten. Die vent heeft een conditie van een beer, fietst _elke_ dag. Op de racefiets kan ik hem (op het vlakke) eenvoudig bij houden. Lekker in 't wiel. In 't bos moet je het toch maar even zelf doen.

Het bos was vochtig, op de Veluwe, echt veel heuveltjes daar. Die vent die heeft 'm voor op 't grote blad staan, achter mid.. en die schakelt niet eens! Die blijft gewoon doortrappen in een rustig traptempo, en af en toe even uit 't zadel voor de heuveltjes. Gewoon 1 strak (hard) tempo, ongeacht heuvelop of vlak. Heuvelaf gewoon hard, net zo hard als ik. Ik ben flink kapot gegaan, 't vreemde was dat dit keer m'n benen het af lieten weten, en niet m'n conditie (ademhaling). Ik kon gewoon niet harder, terwijl ik niet buiten adem raakte. Vreemde gewaarwording. Vannacht zo'n pijn in m'n kuiten dat ik medicijnen heb genomen, en tigerbalm heb gesmeerd. Geen spierpijn, maar een 'groeipijn'. Wederom vreemd. Vandaag overigens nergens last van.. ook vreemd.

Kortom; godverdomme wat kan die vent nog fietsen op z'n 56ste..
Ja, er zijn van die figuren die niet kapot te krijgen zijn.
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:46:45 #167
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_106218870
Ik ben het Reichswald in geweest. Man die paden zogen je helemaal vast. Eerste uur 11km gefietst :D daarna op wat meer verharde paden wel wat meer tempo kunnen maken. Behoorlijk wat hoogtemeters ook.
Sei wachsam,
pi_106219012
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Oh ja :X
Is bij mij een van de hoofdredenen om deelname uberhaupt niet te overwegen. Geïrriteerde slijmbeurs (bij zitbot) lijkt het vonnis.. :( De andere kennen jullie al ;) Ik heb het de afgelopen drie maanden ook weer rustig aan moeten doen.

Vandaag nog wel een rondje gefietst. Godallemachtig wat is mijn fiets smerig. Overal ligt centimeters zand/modder op. Kan ook zijn omdat ik 'm al weken niet schoongemaakt heb. De fiets is er voor mij en niet andersom ;)
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:24:41 #169
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_106220427
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:32 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Knip je dan ook de overbodige van je straps in je helm af? Dat scheelt ook zo 5 gram.
Ik heb de Giro Prolight. is 173 gram. Mijn zadel is Fizik antares met carbon, scheelde ook weer zo'n 60 gram. Wielen zijn Dura Ace, 1380 gram. Zou nog winst kunnen maken op mn binnenbanden. Het is een dubbel, 59/39 en elke gram gaat tellen als ik straks 250km met 5000hoogtemeters moet mken in Oostenrijk. Heb een lezing van Adrie van Diermen gehad waarin de winst per gram op de beklimming bij de alp d huez werd getoond. 2 gram was een seconde als ik mij niet vergis.

Fiets is nu 7.8kilo. Ikzelf 74, zal rond die tijd wel weer 71kilo wegen. Echt lichter wordt moeilijk enis ook niet gezond in mijn geval. Genoeg over grammen.
Superhero to the rescue!
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:36:53 #170
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106220976
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:24 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Ik heb de Giro Prolight. is 173 gram. Mijn zadel is Fizik antares met carbon, scheelde ook weer zo'n 60 gram. Wielen zijn Dura Ace, 1380 gram. Zou nog winst kunnen maken op mn binnenbanden. Het is een dubbel, 59/39 en elke gram gaat tellen als ik straks 250km met 5000hoogtemeters moet mken in Oostenrijk. Heb een lezing van Adrie van Diermen gehad waarin de winst per gram op de beklimming bij de alp d huez werd getoond. 2 gram was een seconde als ik mij niet vergis.

Fiets is nu 7.8kilo. Ikzelf 74, zal rond die tijd wel weer 71kilo wegen. Echt lichter wordt moeilijk enis ook niet gezond in mijn geval. Genoeg over grammen.
Ik was eigenlijk niet zo serieus :P
Ik neem trouwens wel aan dat je een fraaie string met zeem aantrekt? Al die kleding is ook maar extra gewicht.

Maar (en dan nu even serieus) wel handig om zo makkelijk wat gewicht er af te halen. Wat voor fiets heb je dan? Ik heb 'm volgens mij nog nooit gezien.

Is het trouwens niet een leuk idee om in de OP linkjes naar de foto's van de mensen die meeposten te zetten?
pi_106221862
Ik weet niet of ik hier morgen nog aanwezig ben dus wil ik iedereen alvast een goede jaarwisseling wensen! Pas goed op jullie vingers, het schakelt namelijk zo lastig met alleen een duim.

Tot volgend jaar! :W
  vrijdag 30 december 2011 @ 22:23:18 #172
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106223186
Jij ook veel plezier morgen. Ik denk dat ik hier morgen nog wel even ben.
pi_106223710
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar iets voor op mijn fiets. Eigenljik wil ik een GPS systeem met hartslag en cadans, maar dan komt je uit bij de garmin edge 800. En dat is echt te duur.
Heb ook overwogen een computertje met gps (en hoogtemeting) aan te schaffen. Maar hoe vaak ga je dat gebruiken? Het zijn inderdaad echt een stuk duurdere modellen dan deze 80e. Aan de andere kant een goed setje fietskleding minder en je hebt een zeer uitgebreide computer....
pi_106223977
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:10 schreef kanovinnie het volgende:
Garmin Edge 500? Heeft ook een gps systeem met een lijn die je voor geprogrammeerde route volgt, werkt erg goed zag ik bij een ploeggenoot.

Of bedoel je met GPS, snelheid en waar je langs bent geweest? Want dan is een Polar CS400 ook prima (heb ik)
  vrijdag 30 december 2011 @ 22:54:42 #175
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106224826
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:33 schreef PipodeOoi het volgende:

[..]

Heb ook overwogen een computertje met gps (en hoogtemeting) aan te schaffen. Maar hoe vaak ga je dat gebruiken? Het zijn inderdaad echt een stuk duurdere modellen dan deze 80e. Aan de andere kant een goed setje fietskleding minder en je hebt een zeer uitgebreide computer....
Deze 80 euro? Waar heb jij het over?
Ik ga 't wel elke keer gebruiken (zie hieronder)
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:38 schreef Patroon het volgende:

[..]

Garmin Edge 500? Heeft ook een gps systeem met een lijn die je voor geprogrammeerde route volgt, werkt erg goed zag ik bij een ploeggenoot.

Of bedoel je met GPS, snelheid en waar je langs bent geweest? Want dan is een Polar CS400 ook prima (heb ik)
Dat laatste ja. Ik zal toch niet zo snel een tocht plannen. Ik ben meer van het opstappen en ik zie wel waar ik uitstap.
Ik gebruik runkeeper om alles een beetje bij te houden. Nu moet ik zelf altijd bijhouden hoe lang ik op de fiets heb gezeten. Vooral als ik een paar keer gestopt ben is het een beetje irritant.

Kan je dat apparaatje van jou ook makkelijk op een andere fiets zetten? Dat ik 'm ook zo op mijn mtb kan klikken?

Andere optie is om een smartphone te kopen. Nu heb ik nog een oud mobieltje zonder gps. Maar dan zit je weer met het gezeur over batterijduur.

[ Bericht 17% gewijzigd door kanovinnie op 30-12-2011 23:03:29 ]
pi_106225263
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[..]

Dat laatste ja. Ik zal toch niet zo snel een tocht plannen. Ik ben meer van het opstappen en ik zie wel waar ik uitstap.
Ik gebruik runkeeper om alles een beetje bij te houden. Nu moet ik zelf altijd bijhouden hoe lang ik op de fiets heb gezeten. Vooral als ik een paar keer gestopt ben is het een beetje irritant.

Kan je dat apparaatje van jou ook makkelijk op een andere fiets zetten? Dat ik 'm ook zo op mijn mtb kan klikken?
Ja dat werkt heel simpel. Dan moet je er nog zo'n houdertje bij aanschaffen. Je kan 2 fietsen voor programmeren, zodat je gemakkelijk kunt switchen. Na de training kan je de gegevens overzetten naar de computer waarna je precies kunt zien wat je cadans, hartslag, snelheid, hoogte etc was op welk moment.

Zelf zit ik aan een Garmin Edge 500 te denken en wil ik mijn CS400 verkopen voor zo'n 100 euro met borstband en al. Vooral als ik straks in Spanje en Frankrijk wil trainen tijdens vakanties vind ik het wel handig om routes vooraf te plannen. Niets is zo lastig als en duurtraining doen in een onbekend gebied.
pi_106225388
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[..]

Het woordje 'van' miste in m'n post zie ik, er moest staan 'dan deze van 80 euro'. Doelde op t apparaatje wat ik had gekocht en dat je met gps echt in een andere prijsklasse zit.
  vrijdag 30 december 2011 @ 23:08:50 #178
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106225626
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:02 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja dat werkt heel simpel. Dan moet je er nog zo'n houdertje bij aanschaffen. Je kan 2 fietsen voor programmeren, zodat je gemakkelijk kunt switchen. Na de training kan je de gegevens overzetten naar de computer waarna je precies kunt zien wat je cadans, hartslag, snelheid, hoogte etc was op welk moment.

Zelf zit ik aan een Garmin Edge 500 te denken en wil ik mijn CS400 verkopen voor zo'n 100 euro met borstband en al. Vooral als ik straks in Spanje en Frankrijk wil trainen tijdens vakanties vind ik het wel handig om routes vooraf te plannen. Niets is zo lastig als en duurtraining doen in een onbekend gebied.
Hmm, pm mij even tegen die tijd.
Bij futurmeshop zijn ze nu in de aanbieding. 230 euro.
http://www.futurumshop.nl/garmin_edge_500_bundel_gps.whtml
Het laatste waar ik aan denk tijdens vakantie is sport :P Tenzij het sport is om zo weinig mogelijk te doen :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:05 schreef PipodeOoi het volgende:

[..]

Het woordje 'van' miste in m'n post zie ik, er moest staan 'dan deze van 80 euro'. Doelde op t apparaatje wat ik had gekocht en dat je met gps echt in een andere prijsklasse zit.
Wat voor gps dingetje heb jij dan?
pi_106226193
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Het laatste waar ik aan denk tijdens vakantie is sport :P Tenzij het sport is om zo weinig mogelijk te doen :P
Ik heb hem nu sinds juli en toen nieuw gekocht. Volgens mij komt er bij die Garmin nog een borstband bij en zit je op 300 ofzo. Weet het niet zeker.
Het patent recht op vermogensmeters is net komen (of komt) te vervallen. Daardoor zullen vermogensmeters straks veel betaalbaarder worden, misschien wacht ik daar ook nog wel op.
  vrijdag 30 december 2011 @ 23:19:59 #180
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106226277
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb hem nu sinds juli en toen nieuw gekocht. Volgens mij komt er bij die Garmin nog een borstband bij en zit je op 300 ofzo. Weet het niet zeker.
Het patent recht op vermogensmeters is net komen (of komt) te vervallen. Daardoor zullen vermogensmeters straks veel betaalbaarder worden, misschien wacht ik daar ook nog wel op.
Oh, hoe zit dat dan met die vermogensmeters? En zit zoiets in je GPS dan?
Bij futurmeshop is het volgens mij met alles.
pi_106226387
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Oh, hoe zit dat dan met die vermogensmeters? En zit zoiets in je GPS dan?
Bij futurmeshop is het volgens mij met alles.
Nee vermogenmeter zit in je naaf maar dan moet je nog wel 800 euro rekenen. Nu 1000+.
Oke als het met alles is dan zal ik er sterk over nadenken. Maar eerst moet ik mijn nieuwe huis verbouwen dus wordt het voorjaar.
  vrijdag 30 december 2011 @ 23:23:15 #182
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106226441
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:22 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee vermogenmeter zit in je naaf maar dan moet je nog wel 800 euro rekenen. Nu 1000+.
Oke als het met alles is dan zal ik er sterk over nadenken. Maar eerst moet ik mijn nieuwe huis verbouwen dus wordt het voorjaar.
Nou, dat vind ik een beetje te duur. Das duurder dan mijn hele fiets _O-
pi_106226628
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik een beetje te duur. Das duurder dan mijn hele fiets _O-
Maar dus wel interesse in mijn CS400?
Hij is met borstband + cadansmeter + snelheidscensor bij Futurumshop 220 euro.
http://www.futurumshop.nl(...)-hartslagmeter.phtml
pi_106227610
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 13:08 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Jij rijdt toch ook Ama-B/Sportklasse? Anders moeten we eens een keer samen koersen :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:11 schreef Oksel het volgende:
Morgenochtend eens kijken of ik 2 uurtjes op de racer kan pakken. Daarna ff shoppen, en O&N vieren. De laatste zuip / vreetdag voorlopig.
Dat dus. Na O&N ga ik echt drastisch gezonder eten. Ik heb voor morgen ook maar vrienden uitgenodigd hier zodat zij mijn kerstpakket op kunnen vreten :D
  zaterdag 31 december 2011 @ 01:04:34 #185
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_106231595
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:24 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Dan heb je wel een heel zwaar frame of is de groep die er op zit een beetje aan de zware kant? Want 7,1 - 7,3 kg is tegenwoordig zelfs voor een hele redelijke prijs te behalen en dat met goedkopere wielen dan die Dura Ace die je er nu in hebt staan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:15 schreef kanovinnie het volgende:

Euh ja. Ik moet nog maar even een goede broek kopen. Ik heb er nu 1tje van de decathlon. Opzich doettie het goed, maar ik vertrouw het niet helemaal op 300 km :P

Heeft iemand hier nog tips kwa merken/modellen?

http://www.louisgarneau.c(...)00/Apparel/CORSA_BIB

En dit is absoluut veel beter dan Assos. Ik heb ze n.l. allebei.
pi_106236828
Daar zijn we weer (nee he, hij weer!?). Zo aan het eind van het jaar blikt iedereen terug op wat hij allemaal bereikt en gedaan heeft in het afgelopen jaar. Voor wat betreft fietsen zijn de hoogtepunten van het afgelopen jaar te tellen op twee handen. Euh... twee vingers. De Ronde van Vlaanderen, en de Theo de Rooij Classic. Twee ritten waarin ik een aantal van jullie, én mezelf beter heb leren kennen.
De goede voornemens zijn er, nu moet ik me er alleen nog aan zien te houden. Aan het eind van 2012 verwacht ik zo'n 5000km op de teller te hebben. Net als de kapitein is mijn planning om een aantal langere ritten te gaan rijden. Voor nu staat de Peter van Petegem Classic op de planning, de afstand hebben we nog niet zeker bepaald, maar liefst de langste natuurlijk.
Mijn wielerseizoen 2012? Die begint volgende week. De verlichting is binnen, de fiets staat klaar om in de kofferbak te worden gelegd en mee te worden genomen naar het westen des lands, er staat een tas klaar met wielerkleding (nu hopen dat díe me nog past....). Daarnaast ga ik mogelijk in januari/februari weer terug de binnendienst in. Dat maakt het kantoor weer aan te rijden per fiets en zal resulteren in zo'n 200km per week. En behalve dat staat er op het vlak van werk meer te gebeuren waardoor fietsen veel haalbaarder gaat worden.

Zo, nu toch nog één dagje werken vanaf thuis, en dan is het ook voor mij einde 2011. Ik wil jullie bij deze vast het allerbeste toewensen voor 2012, en hoop jullie ergens in 2012 nog een keer te mogen ontvangen voor een mooie rit, en welverdiende maaltijd :W
  zaterdag 31 december 2011 @ 09:31:18 #187
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_106237096
quote:

[..]

De edge 500 lijkt me nou niet echt geschikt om vooraf routes te plannen...
  zaterdag 31 december 2011 @ 10:31:34 #188
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_106238387
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 09:31 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Werkt goed hoor, zo'n lijn volgen.
Sei wachsam,
pi_106238615
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 09:31 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Heb je dat ff mis. Maat van mij heeft een edge 500 en zit nu in Spanje. heeft daar al 10 voor geprogrammeerde routes gefietst zonder problemen. Zorgt ervoor dat je niet als een kip zonder kop in onbekend terrein fietst
  zaterdag 31 december 2011 @ 10:42:49 #190
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_106238695
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 09:15 schreef Freddeh het volgende:
Daar zijn we weer (nee he, hij weer!?). Zo aan het eind van het jaar blikt iedereen terug op wat hij allemaal bereikt en gedaan heeft in het afgelopen jaar. Voor wat betreft fietsen zijn de hoogtepunten van het afgelopen jaar te tellen op twee handen. Euh... twee vingers. De Ronde van Vlaanderen, en de Theo de Rooij Classic. Twee ritten waarin ik een aantal van jullie, én mezelf beter heb leren kennen.
De goede voornemens zijn er, nu moet ik me er alleen nog aan zien te houden. Aan het eind van 2012 verwacht ik zo'n 5000km op de teller te hebben. Net als de kapitein is mijn planning om een aantal langere ritten te gaan rijden. Voor nu staat de Peter van Petegem Classic op de planning, de afstand hebben we nog niet zeker bepaald, maar liefst de langste natuurlijk.
Mijn wielerseizoen 2012? Die begint volgende week. De verlichting is binnen, de fiets staat klaar om in de kofferbak te worden gelegd en mee te worden genomen naar het westen des lands, er staat een tas klaar met wielerkleding (nu hopen dat díe me nog past....). Daarnaast ga ik mogelijk in januari/februari weer terug de binnendienst in. Dat maakt het kantoor weer aan te rijden per fiets en zal resulteren in zo'n 200km per week. En behalve dat staat er op het vlak van werk meer te gebeuren waardoor fietsen veel haalbaarder gaat worden.

Zo, nu toch nog één dagje werken vanaf thuis, en dan is het ook voor mij einde 2011. Ik wil jullie bij deze vast het allerbeste toewensen voor 2012, en hoop jullie ergens in 2012 nog een keer te mogen ontvangen voor een mooie rit, en welverdiende maaltijd :W
Eigenlijk moet ik zo even op de fiets springen om mijn 5k dit jaar vol te maken. Helaas geen tijd.
Sei wachsam,
  zaterdag 31 december 2011 @ 10:54:43 #191
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106239016
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:26 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar dus wel interesse in mijn CS400?
Hij is met borstband + cadansmeter + snelheidscensor bij Futurumshop 220 euro.
http://www.futurumshop.nl(...)-hartslagmeter.phtml
In principe wel ja, maar ik moet nog wel even kijken hoe dat ding werkt enzo. Stuur maar een pmetje als je er van af wilt. Dan kijk ik even of ik al wat heb etc.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:43 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Jij rijdt toch ook Ama-B/Sportklasse? Anders moeten we eens een keer samen koersen :D

[..]

Dat dus. Na O&N ga ik echt drastisch gezonder eten. Ik heb voor morgen ook maar vrienden uitgenodigd hier zodat zij mijn kerstpakket op kunnen vreten :D
Als het in de buurt is zal ik bij de finish staan om foto's te maken. ^O^
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 01:04 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dan heb je wel een heel zwaar frame of is de groep die er op zit een beetje aan de zware kant? Want 7,1 - 7,3 kg is tegenwoordig zelfs voor een hele redelijke prijs te behalen en dat met goedkopere wielen dan die Dura Ace die je er nu in hebt staan.

[..]

http://www.louisgarneau.c(...)00/Apparel/CORSA_BIB

En dit is absoluut veel beter dan Assos. Ik heb ze n.l. allebei.
Wat is ASSOS? Het huismerk van decathlon? 200 euro voor een fietsbroek is wel wat duur :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 09:15 schreef Freddeh het volgende:

Tsjah, mijn terugblik zal wat korter zijn.

Begonnnen met wielrennen om zo met 2 vrienden mee te kunnen rijden. Ongeveer 13 km/dag. Op de oude fiets van mijn pa. Zo hard als 't kon de laatste 8 km rijden waar we als een heuze kopploeg over het fietspad raazde. Er was maar 1 stoplicht en verder was het hard, heel hard trappen.
Toen gingen we op zaterdag een rondje fietsen. 40 km zou het worden. Dat klonk als heel, heel erg ver. Toch maar mee. (detail, over fietskleding beschikte ik nog niet). Na 20 km voor de wind en hoge snelheden een appelgebakje en 2 bakken koffie. En hoppa, weer verder. Schuin tegen wind richting Hoorn. En in Hoorn aangekomen volle bak tegen terug naar Purmerend. Over afzien gesproken. Ik viel bijna van mijn fiets. En met mijn gebruikelijke geluk kwamen we een leuk meisje tegen die ook op de racefiets zat. Die bleef maar tegen mij praten, maar ik kon geen pap meer zeggen. De laatste 20 km (toen ging zij weg) heeft de rest mij alleen maar uit zitten lachen en uit te foeteren omdat ik geen 06 had gevraagd. (Uiteindelijk was het rondje 80 km geworden)

Nou, toch maar zo'n zwarte strakke broek kopen. Dat zit vast beter. En meteen naar de ronde van N-H. Want als je 80 km met vrienden kan rijden, dan moet 100 km met een wielerfamilie ook lukken.
En weer pech. Want links en rechts werden we door grote groepen ingehaald. Met wederom heel, heel veel vrouwen erin. Maarja, het hoofd van de familie fietste voorop met maarliefst 27 km/uur max.
Op een gegeven moment gingen hun afsnijden om bij iemand die ze kennen op de koffie te gaan. Toen zijn wij maar doorgereden om nog een beetje tijd goed te kunnen maken. Uiteindelijk 108 km in 3:57 uur gereden.
Daarna nog 2 keer volgens mij meer dan 150 gereden. 1 keer naar Den Helder, om de FOK!stok op te halen en te droppen in Alkmaar. Daarna nog eens 165 km. Stukje naar mijn werk, vanaf daar de Ride for the Roses, en daarna weer naar huis. Dat was ook wel een kuttocht. Eerste lekke band ooit in de grootste tocht ooit. Maargoed, shit happens en ik heb er een eervolle vermelding in het bedrijfsblad aan over gehouden. (Op de heenweg was iemand die had 3 keer achter elkaar een lekke band :') )
Ergens tussendoor mijn eigen racefiets gekocht. Een paar keer mee naar mijn werk gefietst. Aangezien dat 70 km per dag is ga ik dat met dit weer niet doen, maar ik ben het van de zomer wel van plan om lekker vaak te doen. Dan kom ik ook makkelijk bij mijn doel, 2 keer zoveel km als dit jaar. Dus iets van 5000-6000. Ook hoop ik de tocht van Ivo uit te kunnen rijden, de 160 van de rdvnh en nog een paar andere lange tourtochten. Koersen zie ik niet gebeuren, daarvoor ben ik te zuinig op mijn fiets. En ik zie dat helemaal niet gebeuren. Als ik zie hoe hard mijn neefje van 17 gaat :+
Oja, over familie gesproken. Ik heb als doelstelling om volgend jaar op de fiets naar Dokkum en Hengelo te rijden, om daar familie op te zoeken.
Wel weer met de auto terug :P
  zaterdag 31 december 2011 @ 11:35:50 #192
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106240297

Bilenky Junkyard Cross 2011 door In The Crosshairs
_O-
pi_106240437
Ik weet niet hoeveel ik heb gefietst. 2000 op de tandem, 1000 op de ATB, 4000 op de racer. Zoiets. ATB km's tellen dubbel ;)
pi_106240450
En tandem km's tellen niet voor de helft, want m'n vrouw die trapt echt niet mee :D
pi_106240560

:D
  zaterdag 31 december 2011 @ 11:45:12 #196
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106240650
Zo rond als een tonnetje zie ik. Het is maar goed dat je vrouw niet zoveel deed :P
Bandjes lijken wel zacht?
  zaterdag 31 december 2011 @ 11:57:16 #197
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_106241028
Zo maar even naar buiten voor het laatste rondje van het jaar *O*
.
  zaterdag 31 december 2011 @ 11:59:12 #198
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106241076
Yankee, je kan nu je signature wel aanpassen :P
pi_106241573
Samenvatting van mijn fietsjaar: weinig spectaculaire ritten of tochten, te weinig kilometers. Ik denk dat ik net aan de 3000 kom.

Volgend jaar beter. Voorlopige (wilde) plannen zijn een weekje Mallorca bij Fred Rompelberg en de 5000km weer aantikken.
  zaterdag 31 december 2011 @ 15:23:01 #200
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_106249372
@Tommeke: ik rjd inderdaad bij de sportklasse. Ook dit jaar. Hoewel i de trainingen bij de amateurs wil gaan rijden. Ik wil een aantal meerdaagsen gaan rijden bij de wilde bond. Voor de rest criteriums.

Ik heb een Felt AR4D uit 2010. Aerodynamisch met voornamelijk Ultegra. Frame is idd niet licht maar wel stijf en snel.

Dit jaar zo'n 15.500km op de racefiets. Palmares dit jaar. Goud bij Trois Ballons, 41ste bij La Picardie, cyclo over 180km in glooiend terrein. 1x 3e, 3x11e, 2x 14e, 2x 17e en een keer 13e. Wedstrijdje of 15 gereden en maar bij eentje geen prijs. Voor de rest veel tussenspsrintjes en 3e rondenklassementen. Was ook nog 3e in Midden Nederland voorjaarscompetitie, 4e bij clubkampieonschappen (grote plaat 53 was kapot dus moest racen op 39). 5e bij ploegentijdrit bij Vught. Niet verkeerd jaar voor mij. Legt de lat wel hoger voor aankomend jaar.
Superhero to the rescue!
pi_106251132
Zou ik ook doen ja.

En je hebt ook nog een 2e relatie? Met je vriendin toch?
pi_106252612
Ben hier laatst met de jongedame eens een wandelingetje gaan maken door het bos trouwens. Leuk ATB parcours ligt hier, en hoewel m'n zwager zin krijgt een ATB te kopen, neig ik toch meer naar een crosser. Raar.
pi_106257991
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 16:32 schreef Freddeh het volgende:
Ben hier laatst met de jongedame eens een wandelingetje gaan maken door het bos.
Vertel... Of is dat iets voor het keldertje?
  zaterdag 31 december 2011 @ 19:20:02 #204
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106259564
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:23 schreef Superher0 het volgende:
@Tommeke: ik rjd inderdaad bij de sportklasse. Ook dit jaar. Hoewel i de trainingen bij de amateurs wil gaan rijden. Ik wil een aantal meerdaagsen gaan rijden bij de wilde bond. Voor de rest criteriums.

Ik heb een Felt AR4D uit 2010. Aerodynamisch met voornamelijk Ultegra. Frame is idd niet licht maar wel stijf en snel.

Dit jaar zo'n 15.500km op de racefiets. Palmares dit jaar. Goud bij Trois Ballons, 41ste bij La Picardie, cyclo over 180km in glooiend terrein. 1x 3e, 3x11e, 2x 14e, 2x 17e en een keer 13e. Wedstrijdje of 15 gereden en maar bij eentje geen prijs. Voor de rest veel tussenspsrintjes en 3e rondenklassementen. Was ook nog 3e in Midden Nederland voorjaarscompetitie, 4e bij clubkampieonschappen (grote plaat 53 was kapot dus moest racen op 39). 5e bij ploegentijdrit bij Vught. Niet verkeerd jaar voor mij. Legt de lat wel hoger voor aankomend jaar.
Dat jij niet bij de Amateurs gaat rijden, daar zijn veel meer wedstrijden voor. Ik denk dat je dat best kan. :P

Welke meerdaagsen wil je gaan rijden?
  zondag 1 januari 2012 @ 01:46:37 #205
58560 Oksel
Gezellig.
pi_106268518
Beste wensen jongens.. :)
  zondag 1 januari 2012 @ 02:26:47 #206
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106269919
Beste wensen en een sportief 2012
  zondag 1 januari 2012 @ 08:35:05 #207
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_106271920
Blabla,

Wat Kaas zegt...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_106272347
ja mooi verwoord, sluit ik me ook bij aan
pi_106272524
Kapot
pi_106273555
quote:

[..]

Ik heb een Garmin Edge 500 en ik wil niet anders meer.
Haters gonna hate.
pi_106273575
Iedereen een sportief en gezond 2012!!!!

Vandaag maar weer in de miezerregen fietsen met kater. Gisteren ook al gedaan zonder kater. Teveel oliebollen op pff. Vanaf vanavond maar weer gezond eten.
Haters gonna hate.
pi_106273763
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:38 schreef Patroon het volgende:

[..]

Vertel... Of is dat iets voor het keldertje?
lol nee, gewoon een wandelingetje, strikt volgens de betekenis van het woord :') M'n dochtertje wou wandelen in het bos, dus wie ben ik om haar dat te ontzeggen? :)
pi_106273792
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 12:28 schreef CyclingGirl het volgende:

Vandaag maar weer in de miezerregen fietsen met kater. Gisteren ook al gedaan zonder kater. Teveel oliebollen op pff. Vanaf vanavond maar weer gezond eten.
Dikkerd!
En dan ben jij de ketel en ik de pot, oké? ;)
pi_106273800
Hey, de beste wensen voor 2012 allemaal hè! :D

We gaan er een mooi jaar van maken!
  zondag 1 januari 2012 @ 12:53:54 #215
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106274048
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 12:39 schreef Freddeh het volgende:

Dit.
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 12:28 schreef CyclingGirl het volgende:

Nou nee. Ik blijf lekker op de bank liggen
pi_106274305
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 12:39 schreef Freddeh het volgende:

Wat hij zegt.

Beste wensen en veel fietsplezier in 2012!

inderdaad eerst maar eens die oliebollen etc. eraf trainen. Vanaf morgen.
pi_106274719
Iedereen de best wensen voor 2012!

Ik blijf vandaag op bed
  zondag 1 januari 2012 @ 13:47:00 #218
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_106275249
Voor iedereen hier de allerbeste wensen en moge U allen maar vele en vooral gezonde fietskilometers maken. Doelstellingen zijn er tenslotte voor om gehaald te worden.

Ik heb de eerste 40 km van dit jaar er inmiddels opzitten, maar wel zeiknat...
  zondag 1 januari 2012 @ 13:48:46 #219
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106275286
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 13:47 schreef buzz1291 het volgende:
Voor iedereen hier de allerbeste wensen en moge U allen maar vele en vooral gezonde fietskilometers maken. Doelstellingen zijn er tenslotte voor om gehaald te worden.

Ik heb de eerste 40 km van dit jaar er inmiddels opzitten, maar wel zeiknat...
Ik dacht net nog, zal ik even gaan fietsen? Maar gelukkig kon ik die gedachte meteen uit mijn hoofd zetten.
pi_106277553
Pff ik ben net terug, gelukkig droog maar wat een klote training zeg. Doe ik nooit meer, maar dat zeg ik elk jaar.

Had een interval training op het menu vandaag. 3 minuten D3 en dan weer 3 minuten in D1 en dit 6x en moest ik in 1 uur en 45 minuten proppen. Pfff ik kwam niet vooruit. Echt dramatisch.

Maar ja het zit er weer op straks een lekkere herstel shake en vanavond weer gezond aan de groenten en pasta :)
Haters gonna hate.
pi_106277667
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 15:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Pff ik ben net terug, gelukkig droog maar wat een klote training zeg. Doe ik nooit meer, maar dat zeg ik elk jaar.

Had een interval training op het menu vandaag. 3 minuten D3 en dan weer 3 minuten in D1 en dit 6x en moest ik in 1 uur en 45 minuten proppen. Pfff ik kwam niet vooruit. Echt dramatisch.

Maar ja het zit er weer op straks een lekkere herstel shake en vanavond weer gezond aan de groenten en pasta :)
Ik lees dat je vrij fanatiek traint en leeft voor het fietsen, zijn de prestaties er ook naar? Hoe ging 2011 qua wedstrijden?
  zondag 1 januari 2012 @ 17:22:05 #222
130803 Gripper
Get a grip
pi_106280173
Zo, iedereen veel geluk, gezondheid, veel kilometers en weinig lekke banden gewenst voor 2012!
Mijn foto's op Flickr!
  zondag 1 januari 2012 @ 17:33:14 #223
58560 Oksel
Gezellig.
pi_106280454
Ik heb vandaag alweer de Holterberg en Hellendoornseberg bedwongen.. 8-) 65km. Rustig tempootje. Wel aardig nat geworden, opspattend water en miezer.
  zondag 1 januari 2012 @ 17:55:32 #224
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106281233
Hulde aan degene die alweer gefietst hebben vandaag. Ik heb maar een lekkere rustdag genomen want ik zit er morgen om 7:30 weer op, op de fiets.
pi_106281912
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 15:45 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik lees dat je vrij fanatiek traint en leeft voor het fietsen, zijn de prestaties er ook naar? Hoe ging 2011 qua wedstrijden?
Kan altijd beter maar ik vind het gewoon lekker om te trainen. Daarbij komt nog dat ik de afgelopen week niet heb kunnen trainen. Sportschool dicht, tacx trainer kapot. Of het dan regent of niet ik ga. En ik wilde ook die oliebollen er nog even affietsen :)

Mijn man is prof en die ging ook dus dan ga ik vrolijk mee
Haters gonna hate.
pi_106281918
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 17:33 schreef Oksel het volgende:
Ik heb vandaag alweer de Holterberg en Hellendoornseberg bedwongen.. 8-) 65km. Rustig tempootje. Wel aardig nat geworden, opspattend water en miezer.
Is toch lekker, zo het nieuwe jaar beginnen!
Haters gonna hate.
  zondag 1 januari 2012 @ 18:48:26 #227
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106282736
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 17:55 schreef kaasplankje het volgende:
Hulde aan degene die alweer gefietst hebben vandaag. Ik heb maar een lekkere rustdag genomen want ik zit er morgen om 7:30 weer op, op de fiets.
Ik huil nu al van binnen omdat de wekker morgen om 5:30 gaat ;(
  zondag 1 januari 2012 @ 21:00:14 #228
308981 Narcotical
Best in the World
pi_106288138
2011 was een slecht fietsjaar voor mij. Niet bereikt wat ik wilde en veel te weinig kilometers gemaakt.

Plannen voor komend jaar zijn om het allemaal serieuzer aan te pakken en echt te gaan trainen om beter te worden. Kamp momenteel al 2 weken met schouderklachten, en ook al heeft dat niks met de benen te maken ga ik nu nog even niet op de fiets zitten. Wanneer ik weer blessurevrij ben wil ik ook zo'n test gaan doen om m'n zone's te bepalen en dan wil ik gaan beginnen met flink wat duurtrainingen om wat makkelijker 100+ km aan te kunnen. Waarschijnlijk ook dit jaar maar eens wat mooie tochten uitzoeken om naartoe te werken en iets van een wat uitgebreidere fietscomputer aanschaffen.
  zondag 1 januari 2012 @ 21:07:24 #229
58560 Oksel
Gezellig.
pi_106288466
Oh, ik heb trouwens geen 4000 maar 5000 op de racer gedaan zag ik net. Dit jaar weer, minimaal. Beetje hardlopen en ATB'en erbij.

Morgen beginnen met minderen van inname van brood / aardappels / vet / pasta.
  zondag 1 januari 2012 @ 21:15:29 #230
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106288891
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:07 schreef Oksel het volgende:
Oh, ik heb trouwens geen 4000 maar 5000 op de racer gedaan zag ik net. Dit jaar weer, minimaal. Beetje hardlopen en ATB'en erbij.

Morgen beginnen met minderen van inname van brood / aardappels / vet / pasta.
Dat probeer ik ook al een tijdje. Nadeel is alleen dat ik op 't werk er een hekel aan heb om met honger te zitten werken. Dus zodra ik honger krijg eet ik iets. Een sultana, een banaan, broodje. Geen snoep/ongezonde koek enzo. En op dagen dat ik meer fiets eet ik ook meer :')
pi_106290232
Vanaf morgenochtend een flinke aanpassing voor mij. Eetpatroon op de schop, en een nieuw fietsschema opbouwen. Inmiddels weer flink aangekomen, en 'The Challenge' heb ik dus ook niet gehaald. Aanpassing voor 'The Challenge'? Sure, 22.5kg moet er af.

De fiets staat weer in Dordt, evenals alle kleding. Ik heb er weer zin in, en eigenlijk laat het weer het prima toe. Ik, watje die ik ben, zet er uiteraard nog wel de Raceblades op, want ik ben natuurlijk wél van suiker gemaakt hè.

Nog even een paar dagen bijkomen van een week diarree en half buikgriep. Ja, dat was me de jaarwisseling wel. Weeklang op 50% gedraaid. Je te goed voelen om je ziek te melden, en je te slecht voelen om voluit thuis te klussen in je opgenomen vakantiedagen. Ruk.

Goed, lekkere terugkeerpost van mij dus :')

Bring the hurt!
pi_106291281
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:07 schreef Oksel het volgende:
Oh, ik heb trouwens geen 4000 maar 5000 op de racer gedaan zag ik net.
Is dat met of zonder Oksel tellercorrectie? :P

quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 15:38 schreef CyclingGirl het volgende:

Klinkt niet erg prettig, zo'n intensieve training met een kater en in slecht weer. Op 1 januari.. wil je de Giro winnen dit jaar ofzo? :P Iets flexiber met een trainingsschema omgaan lijkt me wel zo leuk en verstandig of zie ik dat verkeerd?

Ook van mij iedereen een goed 2012 gewenst! Met veel sportieve hoogtepunten en een goede gezondheid.
  maandag 2 januari 2012 @ 08:24:46 #233
130803 Gripper
Get a grip
pi_106301838
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 22:11 schreef eentwee het volgende:
Iets flexiber met een trainingsschema omgaan lijkt me wel zo leuk en verstandig of zie ik dat verkeerd?
Dat is natuurlijk geen mentaliteit om wedstrijden mee te winnen. Gisteren de Sven Nijs cross (11 uit 13 _O_ ) zitten kijken: die jongens lagen allemaal om half twaalf op bed. Ik zou dan zelf denken; vooruit, tis oud&nieuw, ik proost nog even mee en ga om half 1 slapen, maar nee hoor: Svens policy was al jaren om voor twaalf uur te gaan slapen. :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_106302547
Alle fietsers, een gelukkig nieuwjaar toegewenst!

En voor een aantal succes met het eraf fietsen van de oliebollen. Volgens afspraak (met mijn vrouw) moet er 4 kg af voor 1 feb en dan nog 2,5 kg voor 1 maart (totaal 6,5 kg). Aldus zonder ontbijt de deur uit gegaan en nu heb ik dikke hongerklop achter mijn pc. Aantal aanslagen per minuut daalt tot recreantenniveau.
  maandag 2 januari 2012 @ 10:14:26 #235
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_106303237
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 19:20 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat jij niet bij de Amateurs gaat rijden, daar zijn veel meer wedstrijden voor. Ik denk dat je dat best kan. :P

Welke meerdaagsen wil je gaan rijden?
Als eerste de sportieve wensen voor 2012. Dat de ritten, uitslagen en kilo's gunstig mogen uitvallen.

Ik heb er twee op het oog. Zijn maar tweedaagsen. De hel van Brabant, en de omloop van der Peel. Voor de rest moet ik nog gaan kijken. Kalenders worden mondjesmaat beschikbaar en kenbaar gemaakt. Heb jij nog mooie koersen?

Volgend jaar amateur. Eerst maar nog meer werken aan stuurkunsten en koerstactieken.
Superhero to the rescue!
pi_106306546
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 08:24 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk geen mentaliteit om wedstrijden mee te winnen. Gisteren de Sven Nijs cross (11 uit 13 _O_ ) zitten kijken: die jongens lagen allemaal om half twaalf op bed. Ik zou dan zelf denken; vooruit, tis oud&nieuw, ik proost nog even mee en ga om half 1 slapen, maar nee hoor: Svens policy was al jaren om voor twaalf uur te gaan slapen. :)
Dan moet je ook geen alcohol drinken ;) Het maakt echt niet uit of je je interval training op 1 januari doet of op 3. Maar je loopt ondertussen wel meer kans om ziek te worden en bovendien zijn er volgens mij ook best veel aanhangers van het idee dat trainen met alcohol in je lijf überhaupt contraproductief werkt..

@nogeenmaarten: ontbijt overslaan zou ik nooit doen. Kom je zoals je merkt de dag moeilijk door, bovendien word je verbranding slechter en wordt het moeilijker om niet te snaaien. Ik flikker elke ochtend minimaal 4 blokken hout in de verbrandingsoven die het menselijk lichaam eet. Er gaat niets boven een ontbijt dat het machientje lekker op gang brengt ;) Voor een lange fietstocht mag het rustig het dubbele zijn. 's Avonds minder eten werkt goed.
  maandag 2 januari 2012 @ 12:29:18 #237
62913 Blik
The one and Only!
pi_106306644
De beste wensen allemaal, en vele blessure- en lekvrije kilometers gewenst!
  maandag 2 januari 2012 @ 12:45:52 #238
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_106307142
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:25 schreef eentwee het volgende:

[..]

Dan moet je ook geen alcohol drinken ;) Het maakt echt niet uit of je je interval training op 1 januari doet of op 3. Maar je loopt ondertussen wel meer kans om ziek te worden en bovendien zijn er volgens mij ook best veel aanhangers van het idee dat trainen met alcohol in je lijf überhaupt contraproductief werkt..

@nogeenmaarten: ontbijt overslaan zou ik nooit doen. Kom je zoals je merkt de dag moeilijk door, bovendien word je verbranding slechter en wordt het moeilijker om niet te snaaien. Ik flikker elke ochtend minimaal 4 blokken hout in de verbrandingsoven die het menselijk lichaam eet. Er gaat niets boven een ontbijt dat het machientje lekker op gang brengt ;) Voor een lange fietstocht mag het rustig het dubbele zijn. 's Avonds minder eten werkt goed.
Ik had vanochtend geen trek. Heb veels te veel gegeten de afgelopen dagen dus ben ik zonder ontbijt 36km naar het werk gefietst. Een paar kilometertjes intensief maar voor de rest met lage hartslag.Goed voor de vetverbranding. Na het douchen heb ik yoghurt met fruit genomen en net gewoon geluncht. Nergens last van. Benen voelen niet vreemd.
Dit is een manier van trainen, zo wen je je lichaam aan het aanspreken van bepaalde reservoirs. Vetten voornamelijk: http://www.vlaamsewielrij(...)record.php?ID=19#248
Niet te veel doen, maar dat geldt eigenlijk voor alles.
Superhero to the rescue!
  maandag 2 januari 2012 @ 12:57:30 #239
130803 Gripper
Get a grip
pi_106307582
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 09:28 schreef nogeenmaarten het volgende:
Alle fietsers, een gelukkig nieuwjaar toegewenst!

En voor een aantal succes met het eraf fietsen van de oliebollen. Volgens afspraak (met mijn vrouw) moet er 4 kg af voor 1 feb en dan nog 2,5 kg voor 1 maart (totaal 6,5 kg). Aldus zonder ontbijt de deur uit gegaan en nu heb ik dikke hongerklop achter mijn pc. Aantal aanslagen per minuut daalt tot recreantenniveau.
Da's dan goed stom van je. (het voornemen niet hoor, maar wel de manier waarop je het doet)
Je hebt zojuist je lichaam verteld dat er een hongersnood aan de gang is. Dus het denkt: "Geen paniek, snel in de spaarstand, niet inspannen, rustig met de reserves omgaan."
Vanavond eet je ongetwijfeld weer een vol bord of zelfs 2, oh zo lekker na een dag hongeren, en je lichaam denkt dan: "Woehoe, eindelijk weer eens eten! Snel opslaan op handige plekjes voor als het straks weer misgaat! *O* "

En omdat het deze week zulk tyfusweer is, ga je vanavond vast niet fietsen, dus het enige wat er met al dat overbodige avondeten gebeurt is bufferen in je speklaag...

Je kunt nog beter je avondeten overslaan dan je ontbijt!
Gewoon minstens 3x per dag een kleine maaltijd, met de nadruk op ontbijt en lunch. Granen, fruit, zuivel en eiwitten. easy on met koolhydraten, als je dan toch perse minder wilt binnenkrijgen.
Beter kun je gewoon normaal maar vooral gezond blijven eten, omdat je door minder eten al snel essentiële stofjes gaat missen. Jij bent tenslotte geen volleerd diëtist, dus dan doe je het al snel fout als op eigen houtje wilt gaan afvallen.
Het alternatief is dan om te te gaan fietsen als een malle, zodat je meer verbruikt dan je binnenkrijgt.

Dus: minder eten dan wat je verbruikt vs meer verbruiken dan wat je binnenkrijgt. Kiezen maar.
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 2 januari 2012 @ 15:29:14 #240
545 dop
pi_106313162
niet dat ik een groot afslank guru ben maar gripper heeft wel gelijk dat je het stom aanpakt

3 maaltijden per dag tussen door niet snoepen , en waar nodig matigen in hoeveelheid.
opletten met vetten en suikers.

maaltijden overslaan nooit doen, dan weet je zeker dat je een soort jojo effact krijgt.

vandaag een rondje door rotterdam gefiets , beoeling was alle bruggen en tunnel een keer te nemen.
helaas lek gereden , lag nog veel glas her en der van dronken nieuwjaars vierders.
pi_106314839
Zo de eerste 3:15uren training van 2012 zitten er weer op!
Heerlijk weer en lekker rustig in D1 getraind.
pi_106315101
Laag of hoog D1? ;)
Haters gonna hate.
pi_106315204
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:20 schreef CyclingGirl het volgende:
Laag of hoog D1? ;)
Midden volgens mij. 152 gemiddeld en dat is ook precies het middelpunt van mijn D1 zonde (144-163) Heb mijn hartslagmeter met 145-155 ingesteld. Boven de 155 vind ik te hoog voor D1.
  maandag 2 januari 2012 @ 16:44:30 #244
308981 Narcotical
Best in the World
pi_106316042
Ik moet eigenlijk ook op zoek naar een goede fietscomputer om gericht op hartslag te kunnen trainen als ik die test gedaan heb..
pi_106325538
nieuw jaar nieuwe fiets en iedereen veel kilometers gewenst zonder hongerklop, lekke banden, zadelpijn en lastige weggenoten
  maandag 2 januari 2012 @ 21:09:29 #246
308981 Narcotical
Best in the World
pi_106328613
Kent iemand trouwens nog een goed boek oid om wat meer kennis op te doen over het training op hartslagzones en verschillende soorten trainingen ed? :). zitvlees.nl ken ik al
pi_106328741
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:09 schreef Narcotical het volgende:
Kent iemand trouwens nog een goed boek oid om wat meer kennis op te doen over het training op hartslagzones en verschillende soorten trainingen ed? :). zitvlees.nl ken ik al
Leg eens uit dan :P
  maandag 2 januari 2012 @ 21:12:11 #248
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106328747
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:29 schreef dop het volgende:
niet dat ik een groot afslank guru ben maar gripper heeft wel gelijk dat je het stom aanpakt

3 maaltijden per dag tussen door niet snoepen , en waar nodig matigen in hoeveelheid.
opletten met vetten en suikers.

maaltijden overslaan nooit doen, dan weet je zeker dat je een soort jojo effact krijgt.

vandaag een rondje door rotterdam gefiets , beoeling was alle bruggen en tunnel een keer te nemen.
helaas lek gereden , lag nog veel glas her en der van dronken nieuwjaars vierders.
Terrible terrible, gelukkig heb ik geen lekke band gehad vandaag maar ik voelde & hoorde de hele dag glas onder mijn banden knarsen.
pi_106328879
Mijn route lag vanochtend gelukkig vooral buiten het centrum :)
pi_106329457
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:29 schreef dop het volgende:
Bedankt voor de tip, rondje Rotterdam Brienenoord - Erasmusbrug langs het water vind ik een leuk rondje, maar de komende weken maar de andere kant op.
  maandag 2 januari 2012 @ 21:34:52 #251
308981 Narcotical
Best in the World
pi_106329977
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:12 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Leg eens uit dan :P
Wat wil je precies uitgelegd hebben? Ik bedoelde niet te zeggen dat ik alles wat op zitvlees.nl staat uit m'n hoofd ken, bedoelde alleen dat ik weet dat daar wat informatie staat over trainingsschema's enzo ;)
  maandag 2 januari 2012 @ 21:35:48 #252
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106330016
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 20:16 schreef kiekjesdief het volgende:
nieuw jaar nieuwe fiets en iedereen veel kilometers gewenst zonder hongerklop, lekke banden, zadelpijn en lastige weggenoten
Nieuwe fiets? Wat voor 1?
Eerste keer serieus op de MTB gefietst vandaag. Ging lekker, al is het wel iets zwaarder trappen dan op de racer.
pi_106330206
Gelukkig nieuwjaar nog mensen!

Voor mij begint nu ook het fietsseizoen weer echt. Gisteren terug gekomen van een week Berlijn (bier en bratwurst overload..). Ook al een tijdje weinig andere sport dus ben op dit moment behoorlijk te zwaar.. :(

Doelen voor mij dit jaar: veel en ver fietsen. In ieder geval 1 toertocht over de 200 km. Me wat minder zorgen maken over de snelheid, vooral het duurvermogen moet omhoog.

Vandaag begonnen met een uurtje Tacx en dit jack besteld om ook naar buiten te kunnen:

Nu nog even een nieuwe broek uitzoeken.

Veel (fiets)plezier in 2012!
  maandag 2 januari 2012 @ 21:47:05 #254
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106330525
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gelukkig nieuwjaar nog mensen!

Voor mij begint nu ook het fietsseizoen weer echt. Gisteren terug gekomen van een week Berlijn (bier en bratwurst overload..). Ook al een tijdje weinig andere sport dus ben op dit moment behoorlijk te zwaar.. :(

Doelen voor mij dit jaar: veel en ver fietsen. In ieder geval 1 toertocht over de 200 km. Me wat minder zorgen maken over de snelheid, vooral het duurvermogen moet omhoog.

Vandaag begonnen met een uurtje Tacx en dit jack besteld om ook naar buiten te kunnen:

[ afbeelding ]

Nu nog even een nieuwe broek uitzoeken.

Veel (fiets)plezier in 2012!
de 300 van Ivo is over de 200!
pi_106330722
Mwa.. in april al 300 km dat gaat me niet lukken :)
pi_106332636
Allen een zeer mooi fietskaart met veel zon en KMS en zonder blessures!
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:44 schreef Narcotical het volgende:
Ik moet eigenlijk ook op zoek naar een goede fietscomputer om gericht op hartslag te kunnen trainen als ik die test gedaan heb..
Dat moet wel lukken vanaf ong 80 euro. Heb je de test al ingepland staan? Ben benieuwd!
pi_106332989
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[..]

Wat voor gps dingetje heb jij dan?
Ik gebruik gps tracking maar zelden. Zou wel kunnen als ik zou willen met runkeeper of mytracks op de smartphone. Het heeft mijn inziens niet zoveel toegevoegde waarde om te zien waar je hebt gefietst. Kun je ook achteraf even checken op Google maps. Gps navigatie is uiteraard een ander verhaal, dat lijkt me erg nuttig, maar dat vind ik nog veel te duur.
  maandag 2 januari 2012 @ 22:59:56 #258
308981 Narcotical
Best in the World
pi_106334406
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:28 schreef PipodeOoi het volgende:
Allen een zeer mooi fietskaart met veel zon en KMS en zonder blessures!

[..]

Dat moet wel lukken vanaf ong 80 euro. Heb je de test al ingepland staan? Ben benieuwd!
Nee, zit momenteel met een schouderblessure (Nee, dat heeft niks met mn benen te maken maar het belemmert wel het fietsen ivm houding enzo). Als deze is herstelt ga ik informeren voor een test en wil waarschijnlijk in februari beginnen met trainen :).

Wat krijg je dan bijvoorbeeld vanaf 80 euro? Ik wil geen hartslaghorloge trouwens, maar echt een fietscomputer :)
pi_106337624
ik ga een fiets op maat kopen, licht en goed maar het merk is me niet zo belangrijk. Ga eerst op zoek naar bikefitting.
pi_106339382
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:55 schreef kiekjesdief het volgende:
ik ga een fiets op maat kopen, licht en goed maar het merk is me niet zo belangrijk. Ga eerst op zoek naar bikefitting.
Ga dan voor een dynamische meting. Die metingen door enkel opmeting van lichaamslengtes houdt geen rekening met bijvoorbeeld de flexibiliteit van de rug etc.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 06:03:52 #261
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106343434
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:34 schreef PipodeOoi het volgende:

[..]

Ik gebruik gps tracking maar zelden. Zou wel kunnen als ik zou willen met runkeeper of mytracks op de smartphone. Het heeft mijn inziens niet zoveel toegevoegde waarde om te zien waar je hebt gefietst. Kun je ook achteraf even checken op Google maps. Gps navigatie is uiteraard een ander verhaal, dat lijkt me erg nuttig, maar dat vind ik nog veel te duur.
Ik vind 't wel grappig om te zien waar ik gefietst heb. En met langere tochten, zeker door stukken waar ik nog niet eerder ben geweest, is het altijd lastig terugvinden met googlemaps.
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ga dan voor een dynamische meting. Die metingen door enkel opmeting van lichaamslengtes houdt geen rekening met bijvoorbeeld de flexibiliteit van de rug etc.
Precies. En lekke lange testritjes. Als je ook maar iets niets bevalt>zeuren>laten aanpassen.
Zeker als je een nieuwe koopt moet je gewoon in 1 keer een goede fiets hebben.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 08:42:00 #262
153506 Captain_Fabulous
pi_106344081
Gelukkig nieuwjaar en vele gelukzalige kilomters mensen!

Nog niet gefietst, wel een nieuwjaarsduik gemaakt in de Wijde blik, dat een heerlijk temperatuurtje had van maar liefts 6 graden volgens de badthermometer(m'n zoontje wilde absoluut meten), dus ik voel me wel stoer :7
pi_106344482
nieuwjaarsduik, knap hoor je ligt in het water op moment dat ik nog aan het bijkomen ben met koffie.
dynamische fitting, goede tip dank daaroor. Ik ben op zoek naar een goede, vond websites van een in renkum en hilversum. Hebben jullie ervaringen?
pi_106344515
Die bikefitting van Specialized krijg ik veel positieve verhalen over. BG-fit ofzo
pi_106344788
Die is ook bij Herwerden in Voorburg, lekker dichtbij. Alhoewel afstand eigenlijk geen bezwaar is.
pi_106345177
Ben een rondje aan het uittekenen op de kaart om te gaan rijden rond Dordrecht. Wat een k** omgeving is het eigenlijk. Je zit altijd vol in de wind, of je moet in de stad gaan rijden. Bah.
pi_106346460
Richting Strijen eerst wind tegen en wind mee terug :)
Haters gonna hate.
pi_106346562
Ja hallo... ik heb een half jaar niet gefietst. Dan ga ik niet meteen 20km tegen de wind in stoempen hoor :P
pi_106347050
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 11:00 schreef Freddeh het volgende:
Ja hallo... ik heb een half jaar niet gefietst. Dan ga ik niet meteen 20km tegen de wind in stoempen hoor :P
Gewoon een beetje nonchalant langs het fietspad je helm bijstellen totdat je kan aanhaken aan een sterker wagonetje :P
pi_106347065
Die wagonnetjes zijn er niet met dit weer. Of ik moet heel toevallig CyclingGirl met manlief treffen ;)
pi_106347279
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 11:00 schreef Freddeh het volgende:
Ben je nou een vent? Je hoeft niet altijd 30 km/h te fietsen. :{w
pi_106347348
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 11:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zeker als je met wind tegen begint is het wel fijn om een beetje te stoempen. Muziekje erbij. Lekker hoor.

Na een grote ronde het laatste saaie stuk met wind tegen heeft me echter wel eens naar het dichtsbijzijnde station gedreven om lekker het treintje terug te pakken :P
pi_106347441
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 11:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zeker als je met wind tegen begint is het wel fijn om een beetje te stoempen. Muziekje erbij. Lekker hoor.

Na een grote ronde het laatste saaie stuk met wind tegen heeft me echter wel eens naar het dichtsbijzijnde station gedreven om lekker het treintje terug te pakken :P
Het maakt mij niet zoveel uit of ik nou met voor of tegenwind begin. Ik fiets toch op hartslag dus laat me niet gek maken. Ik peddel rustig met 20km/h tegen de wind in. Kan mijn snelheid tijdens het fietsen toch niet aflezen.
pi_106347449
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 11:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Heb ook nooit gezegd dat ik een vent ben :P
pi_106347587
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 11:33 schreef Patroon het volgende:

[..]

Het maakt mij niet zoveel uit of ik nou met voor of tegenwind begin. Ik fiets toch op hartslag dus laat me niet gek maken. Ik peddel rustig met 20km/h tegen de wind in. Kan mijn snelheid tijdens het fietsen toch niet aflezen.
Het laatste stuk is bij mij gewoon best saai. Als ik er dan ineens 2x zo lang over doe is de motivatie wel eens weg. :)

Nu ook een nieuwe broek besteld. Muts en handschoentjes. En eindelijk nieuwe banden, ga ook maar eens die conti 4000s proberen. Dit weekend eindelijk weer naar buiten!
pi_106347641
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 11:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het laatste stuk is bij mij gewoon best saai. Als ik er dan ineens 2x zo lang over doe is de motivatie wel eens weg. :)

Nu ook een nieuwe broek besteld. Muts en handschoentjes. En eindelijk nieuwe banden, ga ook maar eens die conti 4000s proberen. Dit weekend eindelijk weer naar buiten!
Ah zo. Ik fiets eigenlijk altijd een ander rondje en weet voor vertrek vaak niet eens waar ik langs ga. Ik fiets nu nog op 25mm banden. Na de winter wil ik ook van die Conti's.
pi_106347722
Ik woon midden in het centrum, dus de eerste en laatste 10 a 15 km staan zo goed als vast (vooral omdat ik 9 van de 10 keer naar de Utrechtse Heuvelrug fiets). Dat stuk van de route gaat wel eens vervelen..
  dinsdag 3 januari 2012 @ 11:43:13 #278
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_106347761
Zo de mtb's klaarmaken voor een tochtje door de bossen. Heerlijk, de eerste km weer. Met 1km ben ik redelijk buitenaf.
Sei wachsam,
pi_106347829
Ik zit in principe ook buiten de bebouwde kom in 2 minuten. Nadeel is dat ik dan bovenop een dijk rijd en als ik buiten de bebouwde kom wil blijven rijden, heb ik de eerste 20km weinig keus en moet ik op een dijk blijven rijden.
Maar goed, nog een reden om blij te zijn dat ik in Friesland ben gaan wonen. Zodra ik daar fulltime zit heb ik wat meer bebossing :)
pi_106347853
In Berlijn zag ik een aantal wielrenners rondjes van een paar km door de Tiergarten fietsen, dat zou toch ook moeten gaan vervelen lijkt me :)

Aan de andere kant wel ideaal voor in de winter. Een perfect verlichte verkeersvrije weg door een bos. Leuker dan ''s avonds op de Tacx.
pi_106348354
Hoe zit het eigenlijk met het wielerparcour in Dordrecht? Is die gewoon open voor publiek, of moet ik lid zijn om daar te mogen rijden ofzo? :?

Klein rondje van 5km is op zich wel een optie, zo heb je telkens een stukje tegenwind en dan weer een stukje herstel met meewind. Wel wat minder spannend, maar je maakt wel je km's en hoeft niet heel ver van huis te gaan dan.
pi_106350100
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 11:21 schreef Freddeh het volgende:
Die wagonnetjes zijn er niet met dit weer. Of ik moet heel toevallig CyclingGirl met manlief treffen ;)
Ja zoals die kerel van afgelopen weekend :) Niks zeggen en dan in je wiel gaan zitten, zeg dan gewoon gedag. Pff
Haters gonna hate.
pi_106350214
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 11:58 schreef Freddeh het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het wielerparcour in Dordrecht? Is die gewoon open voor publiek, of moet ik lid zijn om daar te mogen rijden ofzo? :?

Klein rondje van 5km is op zich wel een optie, zo heb je telkens een stukje tegenwind en dan weer een stukje herstel met meewind. Wel wat minder spannend, maar je maakt wel je km's en hoeft niet heel ver van huis te gaan dan.
Dat rondje is 1200 meter hahah. Je kan er wel gewoon fietsen maar moet je uitkijken voor de slagbomen. Je kan ook een rondje in de Biesbosch maken ik ken wel een rondje van 7km.
Haters gonna hate.
pi_106350460
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:49 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ja zoals die kerel van afgelopen weekend :) Niks zeggen en dan in je wiel gaan zitten, zeg dan gewoon gedag. Pff
Nou ja, als je een dikkerd tegenkomt met rode helm/rood jasje die er nogal buiten adem uitziet, dan heb je kans dat ik het ben :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:52 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Dat rondje is 1200 meter hahah. Je kan er wel gewoon fietsen maar moet je uitkijken voor de slagbomen. Je kan ook een rondje in de Biesbosch maken ik ken wel een rondje van 7km.
1200m Is nog steeds meer dan een avond op je gat voor de tv zitten :Y
pi_106353124
in het zuiderpark in den haag is ook zo'n rondje 2,5 km en geen verkeer. Ideaal rondje voor hardlopers en skeelers. Voor de fiets iets te kort vind ik. Ik kan vanuit huis zonder stoplicht en vrijwel zinder kruisingen naar hoek v Holland door de duinen en weer teug. Zo ook altijd bij tegenwind ook wind mee. Saai om weer terug te rijden maar heeft het voordeel van de wind.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:11:03 #286
130803 Gripper
Get a grip
pi_106353593
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 11:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik woon midden in het centrum, dus de eerste en laatste 10 a 15 km staan zo goed als vast (vooral omdat ik 9 van de 10 keer naar de Utrechtse Heuvelrug fiets). Dat stuk van de route gaat wel eens vervelen..
Er is genoeg leuks te bedenken vanuit Utrecht hoor.

West: Verlaat de stad via de gele brug. Zodra je aan de westkant de stad uit bent (moet je wel door Vleuten en Leidsche rijn, da's een minpunt) dan richting Woerden/Harmelen. Volg de Leidsche rijn, tot aan Alphen a/d Rijn o.id. Dan via Waddinxveen en Gouda naar de Hollandsche ijssel of als je verder weg wilt, via Stolwijk en Bergambacht doorsteken naar de lek. Langs de Hollandsche ijssel danwel de Lekdijk terugfietsen tot aan Nieuwegein, bakkie bij gripper, en via het transferium en kanaleneiland/lombok weer naar huis. Hop, 100-150 km of meer heb je zo. Mooie D1 training.

Noordwest: Loosdrechtse plassen: via de vecht Utrecht uit (altijd eerst even lekkere oostblokhoeren kijken op de rode brug natuurlijk) , dan bepalen hoeveel plassen je meepakt en hoe groot je je rondje maakt. terug via noordkant, hilversum, amersfoort, den dolder, en bij de berenkuil de stad weer in. 60-70 km
Je kunt zelfs naar Weesp (vecht helemaal uitrijden) , Muiden, Hilversum, en terug. Dan wordt het bijna 80 km.

Zuid: Door Nieuwegein, bij Vianen de brug over, en het merwedekanaal volgen tot Gorinchem. Daar kiezen of je linksaf of rtechtsaf langs de waal gaat. Linksaf naar Tiel, en daarvandana langs AMS-rijnkanaal en Lek terug, veerpontje bij Culemborg, en via Schalkwijk en houten terug naar Utrecht. Alternatief, bij gorinchem linksaf, en via papendrecht/sliedrecht, kinderdijk, lekdijk terug naar Vianen en weer terug de brug over. beiden minstens 100 km

Noordoost: Via de berenkuil de stad uit, en op de Utrechtseweg naar Zeist de afslag naar Amersfoort pakken. In Amersfoort wat rondjes rondom het oude ziekenhuis de Lichtenberg, eventueel defensieweg meepakken, je kunt uitkomen in de polder ten noorden van de stad, Maartensdijk ofzo, en dan via Overvecht weer de stad binnenkomen. 50-60 km

Oost: Rondje Ledig erf. zorg dat je op zondag om 13uur bij café ledig erf staat, en rij het rondje mee met die club. 80 km, via Vechten, werkhoven, Cothen, Langbroek, Doorn, daar de heuvelrug op: kruisstraat, leersumseberg, amerongseberg, dijk af vanaf kasteel leersum tot aan aan Schalkwijk, en via houten terug. 70-80 km
In het boerengebied tussen Utrecht, Houten en Odijk kun je ook fantastisch rustige weggetjes vinden om een tijdrit uit te zetten. Ik heb er daar een paar van nog geen 25 km.

Moet je eens zien of je dan nog steeds 9 vd 10 x hetzelfde saaie en bekende rondje gaat nemen! Ik heb op een fietskaart van Midden Nederland een stuk of 10-12 van die vaste rondjes staan. Verveelt nooit. :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_106356313
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:11 schreef Gripper het volgende:

[..]

Er is genoeg leuks te bedenken vanuit Utrecht hoor.

West: Verlaat de stad via de gele brug. Zodra je aan de westkant de stad uit bent (moet je wel door Vleuten en Leidsche rijn, da's een minpunt) dan richting Woerden/Harmelen. Volg de Leidsche rijn, tot aan Alphen a/d Rijn o.id. Dan via Waddinxveen en Gouda naar de Hollandsche ijssel of als je verder weg wilt, via Stolwijk en Bergambacht doorsteken naar de lek. Langs de Hollandsche ijssel danwel de Lekdijk terugfietsen tot aan Nieuwegein, bakkie bij gripper, en via het transferium en kanaleneiland/lombok weer naar huis. Hop, 100-150 km of meer heb je zo. Mooie D1 training.

Noordwest: Loosdrechtse plassen: via de vecht Utrecht uit (altijd eerst even lekkere oostblokhoeren kijken op de rode brug natuurlijk) , dan bepalen hoeveel plassen je meepakt en hoe groot je je rondje maakt. terug via noordkant, hilversum, amersfoort, den dolder, en bij de berenkuil de stad weer in. 60-70 km
Je kunt zelfs naar Weesp (vecht helemaal uitrijden) , Muiden, Hilversum, en terug. Dan wordt het bijna 80 km.

Zuid: Door Nieuwegein, bij Vianen de brug over, en het merwedekanaal volgen tot Gorinchem. Daar kiezen of je linksaf of rtechtsaf langs de waal gaat. Linksaf naar Tiel, en daarvandana langs AMS-rijnkanaal en Lek terug, veerpontje bij Culemborg, en via Schalkwijk en houten terug naar Utrecht. Alternatief, bij gorinchem linksaf, en via papendrecht/sliedrecht, kinderdijk, lekdijk terug naar Vianen en weer terug de brug over. beiden minstens 100 km

Noordoost: Via de berenkuil de stad uit, en op de Utrechtseweg naar Zeist de afslag naar Amersfoort pakken. In Amersfoort wat rondjes rondom het oude ziekenhuis de Lichtenberg, eventueel defensieweg meepakken, je kunt uitkomen in de polder ten noorden van de stad, Maartensdijk ofzo, en dan via Overvecht weer de stad binnenkomen. 50-60 km

Oost: Rondje Ledig erf. zorg dat je op zondag om 13uur bij café ledig erf staat, en rij het rondje mee met die club. 80 km, via Vechten, werkhoven, Cothen, Langbroek, Doorn, daar de heuvelrug op: kruisstraat, leersumseberg, amerongseberg, dijk af vanaf kasteel leersum tot aan aan Schalkwijk, en via houten terug. 70-80 km
In het boerengebied tussen Utrecht, Houten en Odijk kun je ook fantastisch rustige weggetjes vinden om een tijdrit uit te zetten. Ik heb er daar een paar van nog geen 25 km.

Moet je eens zien of je dan nog steeds 9 vd 10 x hetzelfde saaie en bekende rondje gaat nemen! Ik heb op een fietskaart van Midden Nederland een stuk of 10-12 van die vaste rondjes staan. Verveelt nooit. :)
M'n rondjes zijn niet saai, het verlaten van de stad vind ik saai/vervelend. Vandaar dat ik vrijwel altijd in dezelfde richting de stad verlaat, vanuit Tuinwijk langs het spoor richting Blauwkapel. Dit is voor mij de kortste route. Daar kan ik dan of richting het noorden (Loosdrecht) of verder naar het Oosten naar de Heuvelrug.

Rondje Loosdrecht doe ik ook regelmatig, maar vooral als ik weinig tijd heb, even snel een vluggertje. Km of 30 tot 40. Bij het rondje Loosdrecht fiets ik binnen 5 minuten echt al midden in de polder wat dus wel een groot pluspunt is. Maar plat = saai.

Voor mij is een fietstocht pas echt compleet als ik minstens even de Botterstop heb beklommen ;) Langere fietstochten (lees: meer dan 40 km) gaan dus altijd naar het Oosten, over dezelfde weg de stad uit en door de Bilt langs Zeist.

Zuid en West vind ik zo'n pokke-eind door de stad, dat doe ik dus echt nooit. Soms nog naar het Westen, maar dan fiets ik eerst langs de vecht naar Breukelen zodat ik niet door de Leidsche Rijn ( :r ) hoef. Voordat ik voorbij Nieuwegein ben ben je ook zo een uur verder.

Overigens ga ik binnenkort wel vaker naar het Westen om af en toe naar m'n werk te fietsen. Zal dus binnenkort op zoek moeten naar de snelste route.

Maar wel bedankt voor de tips :P
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:22:54 #288
130803 Gripper
Get a grip
pi_106357005
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
M'n rondjes zijn niet saai, het verlaten van de stad vind ik saai/vervelend. Vandaar dat ik vrijwel altijd in dezelfde richting de stad verlaat, vanuit Tuinwijk langs het spoor richting Blauwkapel. Dit is voor mij de kortste route. Daar kan ik dan of richting het noorden (Loosdrecht) of verder naar het Oosten naar de Heuvelrug.
Ik heb op de straatweg gewoond, dus ongeveer dezelfde uithoek van de stad. je bent er inderdaad zo uit, zeker vanuit tuinwijk. Prima toch?
quote:
Rondje Loosdrecht doe ik ook regelmatig, maar vooral als ik weinig tijd heb, even snel een vluggertje. Km of 30 tot 40. Bij het rondje Loosdrecht fiets ik binnen 5 minuten echt al midden in de polder wat dus wel een groot pluspunt is. Maar plat = saai.
Wat een onzin (vind ik). Plat leent zich voor sprintjes, tijdritjes, werken aan je bochtentechniek, en duizend andere dingen. geen afwisseling, da's saai. Dus ik wissel mn vlakke en heuvelige ritten ook zoveel mogelijk af.
quote:
Zuid en West vind ik zo'n pokke-eind door de stad, dat doe ik dus echt nooit. Soms nog naar het Westen, maar dan fiets ik eerst langs de vecht naar Breukelen zodat ik niet door de Leidsche Rijn ( :r ) hoef. Voordat ik voorbij Nieuwegein ben ben je ook zo een uur verder.
van mijn huis (aan de lek in Vreeswijk) is het langs het merwedekanaal 20 minuten fietsen naar het Ledig Erf....
quote:
Overigens ga ik binnenkort wel vaker naar het Westen om af en toe naar m'n werk te fietsen. Zal dus binnenkort op zoek moeten naar de snelste route.

Maar wel bedankt voor de tips :P
t is niet moeilijk, avondje google earth / kaart erbij, en je hebt weer wat leuke ideeën opgedaan. :)
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:29:14 #289
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_106357289
Goed begin van het jaar, mijn frame is kapot -O- dus ik ben nu fietsloos. Volgens de FM is het garantie dus of het frame wordt gemaakt of ik krijg een nieuw frame....afwachten dus
.
pi_106357936
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:00 schreef kiekjesdief het volgende:
in het zuiderpark in den haag is ook zo'n rondje 2,5 km en geen verkeer. Ideaal rondje voor hardlopers en skeelers. Voor de fiets iets te kort vind ik. Ik kan vanuit huis zonder stoplicht en vrijwel zinder kruisingen naar hoek v Holland door de duinen en weer teug. Zo ook altijd bij tegenwind ook wind mee. Saai om weer terug te rijden maar heeft het voordeel van de wind.
Zuiderparkrondje zou ik nooit doen op de racefiets, juist vanwege de hardlopers, skeelers en vooral de loslopende honden.

Duinen naar HvH vind ik wel leuk, met uitzondering van de laatste paar km's naar HvH, daar is het stuiteren geblazen en er ligt her en der nogal wat stuifzand. Vanuit Den Haag door de duinen naar het noorden geen optie? Richting Katwijk? Ligt er een beetje aan hoe ver, en hoe handig, je door de stad kan manouvreren natuurlijk. Heb daar zelf geen problemen mee, maar je moet er geen haast bij hebben.
pi_106358120
Katwijk, altijd goed.
pi_106358134
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:22 schreef Gripper het volgende:

Ik heb op de straatweg gewoond, dus ongeveer dezelfde uithoek van de stad. je bent er inderdaad zo uit, zeker vanuit tuinwijk. Prima toch?

Daarna moet je nog door de Bilt en langs Zeist. Vind ik ook niet echt een leuk stuk en ook bijna geen variatie op mogelijk. Dat stuk sla ik dan ook wel eens over door bij station driebergen/zeist de trein te pakken :P

quote:
Wat een onzin (vind ik). Plat leent zich voor sprintjes, tijdritjes, werken aan je bochtentechniek, en duizend andere dingen. geen afwisseling, da's saai. Dus ik wissel mn vlakke en heuvelige ritten ook zoveel mogelijk af.

Tja, dat vind ik wel. Denk dat bijna iedereen het wel met me eens is dat het nou eenmaal leuker fietsen is in een heuvel of berglandschap. Vandaar dat ik dit dan ook zo vaak mogelijk in de voor mij beschikbare vorm probeer op te zoeken :) In van die polderprovincie's was ik iig zeker niet gaan wielrennen.

quote:
van mijn huis (aan de lek in Vreeswijk) is het langs het merwedekanaal 20 minuten fietsen naar het Ledig Erf....

Tja, hij geeft vanaf mijn huis 12.5 km naar Vreeswijk, dwars door de stad. Als de stoplichten tegen zitten doe je daar wel ff over.. Ga het wel een keer proberen iig.
pi_106358402
Nu ik nog eens naar die route langs het kanaal kijk valt het inderdaad misschien best mee. Alleen het eerste stuk door Utrecht zal wel ff duren. Die ga ik in ieder geval eens proberen ^O^
pi_106358863
Ben op m'n gemakje eens gaan kijken wat een beetje goeie fietsbare routes zijn in Friesland vanaf Appelscha (voor de BBQ uiteraard). Kom nu met een route van 142km. Misschien wat veel van het goede ;)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:06:58 #295
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106359131
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:29 schreef Yankee het volgende:
Goed begin van het jaar, mijn frame is kapot -O- dus ik ben nu fietsloos. Volgens de FM is het garantie dus of het frame wordt gemaakt of ik krijg een nieuw frame....afwachten dus
Shit, watskeburt?
pi_106359994
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:43 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Zuiderparkrondje zou ik nooit doen op de racefiets, juist vanwege de hardlopers, skeelers en vooral de loslopende honden.

Duinen naar HvH vind ik wel leuk, met uitzondering van de laatste paar km's naar HvH, daar is het stuiteren geblazen en er ligt her en der nogal wat stuifzand. Vanuit Den Haag door de duinen naar het noorden geen optie? Richting Katwijk? Ligt er een beetje aan hoe ver, en hoe handig, je door de stad kan manouvreren natuurlijk. Heb daar zelf geen problemen mee, maar je moet er geen haast bij hebben.
zuiderpark ken ik nog van het hardlopen, zou er niet gaan fietsen. Naar het noorden doe ik ook wel eens. Door de duinen vanaf kijkduin maar dan moet ik wel door duindorp en over de boulevard. Vanaf scheveningen is het wel een leuk stuk. Noordelijk van Wassenaar zijn de paden erg smal dus dus daar moet je niet zijn als het in de zomer mooi weer is.
Ik kan ook goed langs Wateringen naar het oosten, lekkere fietsroute wel tot schiedam/Rotterdam.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:31:02 #297
130803 Gripper
Get a grip
pi_106360230
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nu ik nog eens naar die route langs het kanaal kijk valt het inderdaad misschien best mee. Alleen het eerste stuk door Utrecht zal wel ff duren. Die ga ik in ieder geval eens proberen ^O^
Ja hoor, t is echt prima te doen. Mijn vriendin werkt in de stad, en fietst elke dag naar dr werk, vlakbij het station 9-10 km. vanaf de brug over het kanaal aan het eind van de rijnlaan kun je nagenoeg stoplichtvrij rijden: langs de roeiverenigingen, bij het transferium het amsterdam rijnkanaal over, en dan door Jutphaas alsmaar het merwedekanaal volgen. leuk tochtje, en altijd bootjes te zien onderweg :)
En langs de Lekdijk is het in de zoner lekker peddelen.
Uiteraard blijft heuvels fietsen altijd het leukste, maar op het vlakke tegen de wind in stoempen hoort er ook gewoon bij in Nederland!
Mijn foto's op Flickr!
pi_106360389
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:31 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ja hoor, t is echt prima te doen. Mijn vriendin werkt in de stad, en fietst elke dag naar dr werk, vlakbij het station 9-10 km. vanaf de brug over het kanaal aan het eind van de rijnlaan kun je nagenoeg stoplichtvrij rijden: langs de roeiverenigingen, bij het transferium het amsterdam rijnkanaal over, en dan door Jutphaas alsmaar het merwedekanaal volgen. leuk tochtje, en altijd bootjes te zien onderweg :)
En langs de Lekdijk is het in de zoner lekker peddelen.
Uiteraard blijft heuvels fietsen altijd het leukste, maar op het vlakke tegen de wind in stoempen hoort er ook gewoon bij in Nederland!
Ik ben inderdaad bang dat je daar helemaal gelijk in hebt. Ik heb eens gekeken naar de hoogteverschillen die ik in m'n fietsroute voor de BBQ heb zitten. Maar er zijn gewoon geen verschillen. Pan-nen-koek.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:44:45 #299
130803 Gripper
Get a grip
pi_106360846
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:34 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad bang dat je daar helemaal gelijk in hebt. Ik heb eens gekeken naar de hoogteverschillen die ik in m'n fietsroute voor de BBQ heb zitten. Maar er zijn gewoon geen verschillen. Pan-nen-koek.
Dan moet je zeker die 142 km doen, zodat al die overtrainde spillebeentjes hier tenminste nog iets van een trainingsimpuls krijgen!
En anders rijg je alle viaducten en brug opritten die je kunt vinden aan elkaar, en die moeten we dan allemaal volle bak op de zware plaat naar boven stampen met 60 rpm. :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_106360920
Ik ga er vanavond nog even rustig voor zitten. Én uiteraard een restaurantje die appelgebak serveert.

*edit*
en die lapo ga ik écht niet maken... :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')