abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106129071
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Edit: Het lijkt trouwens wel alsof iedereen hier een MTB naast zijn/haar racefiets heeft!
Ik heb geen ruimte voor een woon/werkfiets + racefiets + MTB, maar ik zit er ook wel aan te denken om mijn woon/werk fiets in te ruilen voor een MTB met spatbordjes
  woensdag 28 december 2011 @ 16:17:16 #102
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106129309
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:10 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik heb geen ruimte voor een woon/werkfiets + racefiets + MTB, maar ik zit er ook wel aan te denken om mijn woon/werk fiets in te ruilen voor een MTB met spatbordjes
Wij hebben gelukkig een ruime garage, maar ik kan me voorstellen dat mijn ouders geen 3 fietsen in een klein schuurtje van mij willen. Zeker niet met 2 fietsen van mijn vader, 1 met fietstassen van moeder, en nog 2 van broer+zus :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 28 december 2011 @ 16:32:51 #103
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_106129776
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:39 schreef Narcotical het volgende:

[..]

"Rugpijn" inmiddels gelocaliseerd in de rechterschouder, kan niet eens meer mn muis met rechts bedienen :'). Gister ook spinnen overgeslagen en ben bang dat ik fietsaspiraties voorlopig maar weer op de lange baan moet schuiven.. Denk dat ik zo niet even een uurtje of 2 a 3 mn stuur vast kan houden.. Erg jammer, want met de benen is niks mis
Heel herkenbaar. Ik kreeg op een gegeven moment de sleutel in het slot van de voordeur niet eens meer omgedraaid. En het begon met een klein zeurderig plekje tussen mijn schouderbladen. Ik zou maar een goede manueel therapeut opzoeken, dan ben je er binnen 6 weken helemaal vanaf. Ja helaas zo lang gaat dat duren voordat die zenuwen weer helemaal hersteld zijn na een beklemming. Succes en sterkte.

[ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 28-12-2011 16:47:52 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 28 december 2011 @ 16:40:41 #104
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_106130009
Waarom ben je niet eerder naar een fysio/manueel therapeurt gerend??? Ik heb vorig jaar een poslblessure te laat laten behandelen, botjes zaten niet meer lekker na een val van de fiets, en nu een half jaar later, is de zenuw in m'n pols nog steeds niet helemaal herstelt, nog regelmatig pijnlijk. Echt oppassen met dit soort dingen!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 28 december 2011 @ 16:45:58 #105
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_106130181
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:52 schreef Gripper het volgende:

[..]

Klopt wel redelijk ja.
Cassette: koop een gelijkwaardige, of 1 slag beter dan de kwaliteit van je groep. Kost vaak maar een klein beetje meer (behalve de titanium dura-ace cassette met zn 180 ¤ :P ) , en gaat veel langer mee. Ik vind zelf dat Ultegra de beste prijs/kwaliteitsverhouding geeft. (geen ervaring met Campa, ben shimano-rijder)

Een goedkope ketting molt je dure cassette binnen no time. Een slecht onderhouden dure ketting, of een ketting die je te lang gebruikt trouwens ook. Een cassette moet makkelijk 4 kettingen meekunnen (8000 km of meer). Simpele kettingtesters om de rek in je ketting te meten haal je gratis op bike motion, bij de KMC stand :)

voor derrie & achter derrie van verschillende groepen zie je wel eens, kan natuurlijk best. Achter moet inderdaad de beste zijn. Maar ja, een complete groep bestaat gewoon uit 1 soort natuurlijk.
Mijn 1e mountainbike was een toonbeeld van besparen-waar-het-maar-kan: deore shifters (de eerste echte groep voor fatsoenlijk MTB-en) , deore lx voor derri, en deore xt achter.
Die deore shifters heb ik na een paar jaar, toen ze begonnen over te slaan, vervangen voor LX shifters en teflon schakelkabels. wereld van verschil!
Dus uiteindelijk zijn zelfs je shifters en kabels belangrijk.

[..]

Dat sowieso.
Werkt bij Campa net even anders. Die Centaur cassette is net zo goed als die van een Chorus groep, alleen ietsje zwaarder, maar nog steeds heel slijtvast. En wat betreft die derailleurs.. ach zolang er geen speling op zit zijn alleen de wieltjes belangrijk, en die kosten bij Tacx iets van een tientje. Maar wanneer je lang van een cassette plezier wilt hebben moet je regelmatig kettingen wisselen. Hier twee kettingen die ik regelmatig wissel en een cassette per seizoen van ong. 8000 km, en daarna gooi ik er gewoon nieuw spul op. Meestal ook gelijk een stel derailleur wieltjes. En alles loopt dan een seizoen lang perfect.

En nu is mijn mountainbike aan een behoorlijke revisie toe. Nieuwe voorbladen want ik krijg een beetje teveel last van chainsuck, dus dat zal wel een nieuw crankstel worden gezien de prijs van losse XT bladen. Shifters die het niet meer echt lekker doen en gelijk maar een nieuw kabelset. Eens kijken wie de beste kerstaanbiedingen heeft voor weinagh.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 28 december 2011 @ 18:13:15 #106
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106132934
Tsja, kettingen wisselen... Daar heb ik ook niet zo´n zin in. Ook vraag ik me af hoeveel winst je er uit haalt.
  woensdag 28 december 2011 @ 18:14:03 #107
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106132963
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:13 schreef kanovinnie het volgende:
Tsja, kettingen wisselen... Daar heb ik ook niet zo´n zin in. Ook vraag ik me af hoeveel winst je er uit haalt.
Ik doe het ook niet. En ik heb ook geen mtb (meer) trouwens.
  woensdag 28 december 2011 @ 18:40:18 #108
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106133813
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik doe het ook niet. En ik heb ook geen mtb (meer) trouwens.
Nou, de grootmeester heeft gesproken.

Ik heb overigens wel een mtb :D
  woensdag 28 december 2011 @ 18:43:12 #109
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106133927
Zeg steek die veren maar in je eigen reet. :{w
  woensdag 28 december 2011 @ 18:46:49 #110
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106134055
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:43 schreef kaasplankje het volgende:
Zeg steek die veren maar in je eigen reet. :{w
Kan ik wel doen, maar daar ben ik te goed voor :P
pi_106134991
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een cha cha of rumba is ook geen probleem voor hem ;) 1 ding heeft hij in elk geval mee, een meisje aanraken is voor hem niet raar of eng meer, en er zitten 4 jongens tegen 12 meiden in z'n huidige klas. Da's een stuk betere kansverhouding dan toen ik richting pubertijd ging ^O^
Enige jammere is, dat fietsen hem niets doet op het moment. dus een RvV samen gaat het niet snel worden. Maar wie weet, gaat z'n zusje wel fietsen. Een ballettende zoon, en een fietsende dochter, daar kan ik ook wel blij van worden :7
Ik heb vroeger ook twee jaar dansen gedaan. Oa. met meisjes uit m'n klas :')
Was erg leuk :D

quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:10 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik heb m'n tijdritfiets bij m'n ouders gestald en op m'n kamer een fiets aan de muur en een op de grond staan :)
  woensdag 28 december 2011 @ 20:06:57 #112
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_106137281
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:13 schreef kanovinnie het volgende:
De winst die je er in ieder geval uithaalt is dat wanneer je \zo om de 1000km een ketting wisselt, je meer zekerheid hebt dat die niet zal overslaan dan wanneer je dezelfde ketting er 4000km op laat zitten en dan een nieuwe monteert.
pi_106139197
Ik heb m'n tijdritfiets bij m'n ouders gestald en op m'n kamer een fiets aan de muur en een op de grond staan :)
[/quote]

In het kolenhok

“‘EEN RACEFIETS?’ Het werd vol afgrijzen en met stemverheffing uitgesproken toen ik mijn ouders vertelde dat ik de dertig gulden, die ik met vakantiewerk had verdiend, had uitgegeven aan een tweedehands racefiets. Ze konden er niet over uit en ze vonden het ook niet goed. Ik kreeg te horen dat ik dat ding als de sodemieterij moest terugbrengen naar de verkoper en mijn geld terugvragen. ‘Ben je nou helemaal van lotje getikt?’ Ik moet er bedremmeld bij hebben gestaan, met de fiets die ik diezelfde dag van ene Kees had gekocht, een wielrenner die bij een bedrijfsongeval vier vingers was kwijtgeraakt en zodoende de remmen niet goed meer kon bedienen. Ik was de gelukkige die zijn schat mocht overnemen en zo voelde ik dat ook. Direct na aankoop van die kanariegele fiets – een echte Aandewiel – was ik naar huis gespurt in de volle overtuiging dat mijn ouders mijn enthousiasme zouden delen. Maar wat een teleurstelling. Mijn wereld stortte in bij zoveel onbegrip. Ik was er kapot van en in mijn bedje diep onder de dekens schreide ik die avond bittere tranen.

De volgende dag fietste ik met de rechter broekspijp in mijn sok gepropt terug naar Kees om de transactie ongedaan te maken. Terwijl ik me bezorgd afvroeg of hij daartoe wel bereid zou zijn, probeerde ik te genieten van de laatste meters op een echte racefiets en in een bocht zette ik nog eens goed aan. Dat had ik niet moeten doen want de fiets gleed onder me vandaan en ik schoof enkele meters over het wegdek. Toen ik de schade bekeek zag ik dat de achterband van de velg was geraakt, omdat – naar ik later pas begreep – de fiets te lang niet was gebruikt en de kit, waarmee de tube op de velg was gelijmd, was uitgedroogd. Verder was-ie onbeschadigd, wat niet gold voor mijn broek waar ter hoogte van de knie een flinke scheur in zat. Ik stond dus wanhopig voor twee problemen: hoe vertel ik het Kees en kun je dan nog wel je geld terugvragen, en hoe vertel ik het mijn moeder van die broek. Onoplosbaar, dacht ik en bij het huis van Kees aangekomen durfde ik niet eens aan te bellen. Ik ging terug naar huis om daar het leugentje op te hangen dat Kees de fiets niet terug wilde nemen en ik hem dus wel moest houden. Ook het andere probleem dacht ik te kunnen oplossen door mijn zus te vragen of ze er niet een lapje op kon naaien. Handig knipte ze een strookje uit het omslag en naaide dat op de scheur. Ik vond het er goed uitzien, maar mijn moeder zag het onmiddellijk. Ze pakte de broek en deed het werk van mijn zus nog eens over, ondertussen jammerend over het feit dat ik niks nut was, dat het geld haar niet op de rug groeide, en dat het eeuwig zonde was om voor zo’n rotjoch geld uit te geven. Voor straf werd mijn fiets verbannen naar het kolenhok en die avond bad ik onze lieve heer op mijn blote knietjes om pa en ma op andere gedachten te brengen.
Mijn gebed werd twee dagen later al verhoord toen mijn ome Arie op bezoek kwam. Dit familielid stond in hoog aanzien bij mijn ouders omdat hij niet alleen een eigen zaak en een auto bezat, maar ook nog eens bekend stond als kunstenaar. Het verhaal van mijn racefiets en de kapotte broek werd in geuren en kleuren aan ome Arie verteld en die wist wel raad, zei hij. Ik moest voor straf een nieuwe broek betalen en het geld daarvoor kon ik bij hem verdienen. Hij kon wel een hulpie gebruiken, zei hij, terwijl hij mij een knipoog gaf. Op mijn vrije woensdag- en zaterdagmiddagen kon ik bij hem aan de slag en dat zou drie piek per middag opleveren, genoeg om na een paar weken een nieuwe broek te kunnen kopen en de racespulletjes die ik verder nodig had om een echte wielrenner te worden. Mijn ouders werden direct enthousiast voor de wielersport. De fiets mocht direct van het kolenhok naar mijn kamertje verhuizen, mijn moeder toverde haar zwarte directoire om tot een racebroek en van mijn shirt van de voetbalclub, maakte ze een prachtig wielertruitje. Het frame van mijn fiets schuurde ik kaal en lakte het vervolgens in de kleuren rood, wit en blauw. Ome Arie zorgde voor de finishing touch door er als een volleerd letterschilder de woorden ‘Cauberg Course’ op aan te brengen. Ik trainde me een ongeluk, ik droomde van een overwinning in niets meer of minder dan de Tour de France en ik hunkerde naar de eerste koers.
Die eindigde echter in een drama, want bij het ingaan van de laatste ronde raakte een andere jongen met zijn voorwiel de vleugelmoer van mijn achterwiel en daar lag Jantje. Achtervork en wiel waren volledig naar de filistijnen. Ik pakte mijn gehavende karretje op, gooide het over mijn schouder en zette het op een rennen naar de aankomstlijn om de race te volbrengen. Het huilen stond me nader dan het lachen, want om de schade te laten repareren zou ik weer weken moeten sparen en mijn wielercarrière leek al weer voorbij voordat die goed en wel was begonnen. De voorzitter van mijn wielerclub had het allemaal zien gebeuren en de man had innig medelijden met me. Zoveel medelijden dat hij spontaan aanbood de schade voor zijn rekening te nemen. Een engel van een man en hij heette ook nog zo. En zo zijn ome Arie en Jan Engel er verantwoordelijk voor geweest dat ik toch nog een aardige wielrenner ben geworden, hoewel een Touroverwinning er niet heeft in gezeten.
janneman
pi_106140678
mooi geschreven!
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_106145047
Net 100 PSI in m'n vork gedaan. Zowel boven als onder. Veert een stuk meer, zat 150 PSI in ofzo.

Ik heb d'r echt te weinig verstand van. En even 'aanvoelen', tja, lekker, als je geeeeeeeen idee hebt hoe 't hoort te zijn. Morgen ATB'en.
pi_106157181
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:24 schreef kiekjesdief het volgende:
mooi geschreven!
  donderdag 29 december 2011 @ 10:26:50 #117
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_106157309
horstjan is een schrijfbaas!

Gisteren op de hometrainer gezeten zonder kniepijn, dus of de spieroefeningen beginnen vrucht af te werpen, of ik had hem te laag staan wegens kerstluiheid o|O , ik hoop het eerste, op deze manier zie ik mezelf in januarie wel weer de weg op kunnen, dat zou fijn zijn!
*O* *O* *O*
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_106157769
Wel geniaal topic zo. Aan de ene kant de echte helden, aan de andere kant een stel zeikerts. En dit allemaal afgetopt door een schrijftalent.. _O_
pi_106158301
lol, geen held en geen schrijftalent.. oeps ik ben een ...
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_106161691
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:46 schreef Oksel het volgende:
Wel geniaal topic zo. Aan de ene kant de echte helden, aan de andere kant een stel zeikerts. En dit allemaal afgetopt door een schrijftalent.. _O_
Wel een mooi actief topic. Hoor ik nou bij de zeikerds of de toppers? Of ben ik een zeilende topper? :p
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 29 december 2011 @ 13:11:36 #121
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106162299
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 12:53 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wel een mooi actief topic. Hoor ik nou bij de zeikerds of de toppers? Of ben ik een zeilende topper? :p
Zeilen? Dan moet je ergens anders heen.
Het is wel duidelijk waar ik bij hoor
  donderdag 29 december 2011 @ 13:57:01 #122
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106164001

Klikbaar voor groter.
  donderdag 29 december 2011 @ 15:00:50 #123
545 dop
:copyright: dop
pi_106166391
best aardig fietsje , maar overal in de uitverkoop
en die pedalen lol, dat is zelfmoord op een ATB
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 29 december 2011 @ 15:05:38 #124
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_106166556
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 15:00 schreef dop het volgende:
best aardig fietsje , maar overal in de uitverkoop
en die pedalen lol, dat is zelfmoord op een ATB
Er gaan sowieso spd pedalen op. Moet ook nog even uitzoeken wat voor binnenbanden er in gaan, zadeltasje en pomp enzo kopen.
pi_106181378
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 15:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Er gaan sowieso spd pedalen op. Moet ook nog even uitzoeken wat voor binnenbanden er in gaan, zadeltasje en pomp enzo kopen.
Niks aantrekken van snobs die geen duitse fabrieksfiets willen kano :)
Dat ding ziet er prima uit! Schappelijk prijsje? Ik zie een Recon vork, deore cranks, welke groep en remmen heb je erop? Racing ralph achter en nobby nic voor is prima allround voor Nederlands gebruik, ga je plezier van hebben!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')