In een MMO topic snap ik het, maar wat is hier precies het nut van dat overzicht?quote:Op woensdag 21 december 2011 10:52 schreef DeeCruise het volgende:
Waarom staat dat overzicht van de characters niet in de OP? Leek me nou juist het doel van het aanvullen..
Patch?quote:Op woensdag 21 december 2011 11:03 schreef STING het volgende:
Steam has finished downloading The Elder Scrolls V: Skyrim?
Nicequote:Well goodness crikey, Skyrim seems to have snuck out a micro-patch. Running the game tonight an odd thing was happening – important texts from bodies were automagically opening when I looted, rather than waiting for me to pick them up and dig them out of the inventory. A change! I cried at the screen, and checked the version number. It’s now 1.3.10.0, and it seems there’s a bigger reason for the update: the game now supports 4GB of RAM.
The official update notes on Bethesda’s site read:
Update 1.3.10 Notes (PC)
Support for 4-Gigabyte Tuning (Large Address Aware)
Fixed issue with accented characters not displaying properly at the end of a line
Wat bedoelen ze daarmee want ik heb niets gemerkt verder van wijzigingen?!quote:important texts from bodies were automagically opening when I looted, rather than waiting for me to pick them up and dig them out of the inventory.
Ik denk dat diegene ermee bedoelt dat als je bepaalde 'notes' loot, die automatisch openen, ipv dat je naar de 'Books' sectie van je inventory moet, en hem daar dan moet openen.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze daarmee want ik heb niets gemerkt verder van wijzigingen?!
Die komt er niet; 32 bits executable enzoquote:Op woensdag 21 december 2011 12:07 schreef Killjoy het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)e-address-aware.html
Ik heb 6GB geheugen, waar blijft de 6GB patch?hehehe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snap ik, daarom dequote:Op woensdag 21 december 2011 12:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Die komt er niet; 32 bits executable enzo
quote:Op woensdag 21 december 2011 12:30 schreef Bakakame het volgende:
Iemand anders ook in de Mage College met Brelyna gesproken? Ik heb 't net gedaanhehe had ik gister, heb in mijn bed daar een paar uur geslapen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
Ik heb ook gewoon gewacht, om eerlijk te zijnquote:Op woensdag 21 december 2011 13:04 schreef Killjoy het volgende:
[..]
hehe had ik gister, heb in mijn bed daar een paar uur geslapen.
Maar met die well-rested bonus stijgen je skills toch sneller?quote:Op woensdag 21 december 2011 13:21 schreef vosss het volgende:
Ik heb nog nooit geslapen; alleen gerust. Ow en ik heb nog niets gegeten. Ik ben level 32.
Yup and I never looked betterquote:Op woensdag 21 december 2011 13:20 schreef Bakakame het volgende:
[..]
Ik heb ook gewoon gewacht, om eerlijk te zijn
Maar heb je haar daarna verder op je laten experimenteren?
Hij stacked niet met de lover stone, dus slapen doe ik ook zelden.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:27 schreef Jivis het volgende:
[..]
Maar met die well-rested bonus stijgen je skills toch sneller?
Overigens ook nog nooit gehad, want weerwolf.
Ff naar de nieuwe paginaquote:Op woensdag 21 december 2011 12:44 schreef Peter_Aragorn het volgende:
4GB Mod dus niet meer nodig als je allerlei HD Texture Mods gebruikt? Of is het nog steeds aan te raden
Oh verrek, en ik me maar afvragen waarom ik geen rested bonus kreegquote:Op woensdag 21 december 2011 13:32 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Hij stacked niet met de lover stone, dus slapen doe ik ook zelden.
Dit. Wtf is dit nu voor een TT?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:00 schreef Hooidraad het volgende:
Waarom is de TT veranderd? Is humor hier verboden?
Eigenlijk kan je beter een warrior ston activeren, gaan slapen, en vervolgens los gaan in een simpele dungeon om je archery of 1h te trainen.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Oh verrek, en ik me maar afvragen waarom ik geen rested bonus kreeg
Mwa, heb liever de Lover Stone als ik op m'n Breton met Resto/Con/Block/Heavy/Onehanded speelquote:Op woensdag 21 december 2011 14:03 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Eigenlijk kan je beter een warrior ston activeren, gaan slapen, en vervolgens los gaan in een simpele dungeon om je archery of 1h te trainen.
Wasn't me!quote:Op woensdag 21 december 2011 14:00 schreef Hooidraad het volgende:
Waarom is de TT veranderd? Is humor hier verboden?
Het blauwe maakt je wel verdacht. Ik vind dat al het blauw moet worden gebanned, gewoon voor het geval dat.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wasn't me!
(dat ik hier in blauw rondhuppel betekent niet dat ik WC-TT's verander)
Je kunt ook The Steed Stone gebruiken; kan je o.a. 100 punten extra meenemen.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:30 schreef HyperViper het volgende:
Waar kan ik btw die steen vinden die zorgt dat je armor niets meer weegt? Ik ben nog geen van die stenen tegengekomen met mijn level 10(!) Nord
Heeft dat ook effect op de snelheid waarmee je loopt zoals bij die steen met de armor spell het geval is?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:43 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Je kunt ook The Steed Stone gebruiken; kan je o.a. 100 punten extra meenemen.
Je had het dus ook niet zelf aangevraagd om de TT te veranderen?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef Maanvis het volgende:
het was niet bedoeld als grapje oid, gewoon als constatering, want heb jij in Skyrim een WC gezien? Daar eindigde het vorige topique mee.
iets over dat er in skyrim geen WC's zijn. maar daar mag je blijkbaar niets van zeggen van de modsquote:
Ten oosten van Fort Hragstaadquote:Op woensdag 21 december 2011 14:30 schreef HyperViper het volgende:
Waar kan ik btw die steen vinden die zorgt dat je armor niets meer weegt? Ik ben nog geen van die stenen tegengekomen met mijn level 10(!) Nord
nee, nu wel weer een aanvraag om het terug te veranderen, deze wijziging was erg overtrokkenquote:Op woensdag 21 december 2011 14:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je had het dus ook niet zelf aangevraagd om de TT te veranderen?
Ik ben ook nog geen shoarmanees tegen gekomenquote:Op woensdag 21 december 2011 14:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
iets over dat er in skyrim geen WC's zijn. maar daar mag je blijkbaar niets van zeggen van de mods
Ik heb geen idee, driz zal het wel weten.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:45 schreef vosss het volgende:
Er is toch geen stone die zorgt dat armor niks meer weegt? Dat is een perk of vergis ik me nu heel erg erg ?
Weer terug aangepast. Excuus, dacht dat het een random ONZ TT wasquote:Op woensdag 21 december 2011 14:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
iets over dat er in skyrim geen WC's zijn. maar daar mag je blijkbaar niets van zeggen van de mods
Ik zie serieus niet in waarom het veranderd is; het was niet aanstootgevend of zoquote:Op woensdag 21 december 2011 14:45 schreef Maanvis het volgende:
nee, nu wel weer een aanvraag om het terug te veranderen, deze wijziging was erg overtrokken
Yup, kijk maar een paar posts boven jequote:Op woensdag 21 december 2011 14:45 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, driz zal het wel weten.
Was ook niet aanstootgevend, buiten context was het een shitty TTquote:Op woensdag 21 december 2011 14:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zie serieus niet in waarom het veranderd is; het was niet aanstootgevend of zoSting
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ten oosten van Fort Hragstaad
[ afbeelding ]
Ik ga m'n onderschrift maar eens aanpassen naar Skyrim Helpdeskquote:Op woensdag 21 december 2011 14:47 schreef HyperViper het volgende:
[..]Wat een docent ben je toch. Thnx dude!
Ik dacht ook dat het alleen de 100 carrying capacity wasquote:The Steed gives a bonus of 100 extra carrying capacity and no movement penalty is received by armor. Armor also has 0 weight when equipped.
Mwoh, met de steed stone lvlen alle warriordingen wel trager... kun je beter de warrior stone pakkenquote:Op woensdag 21 december 2011 14:48 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het alleen de 100 carrying capacity wasMaar chill, dan hou ik die lekker als ik straks op heavy armor overstap
Mja daar heb je wel gelijk in, en ondertussen heb ik ook wel genoeg stamina opgebouwd om zonder dat ding te kunnen...quote:Op woensdag 21 december 2011 14:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mwoh, met de steed stone lvlen alle warriordingen wel trager... kun je beter de warrior stone pakken
Armor 0 weight is ook erg fijn met sneaken!quote:Op woensdag 21 december 2011 14:48 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het alleen de 100 carrying capacity wasMaar chill, dan hou ik die lekker als ik straks op heavy armor overstap
dat dus!quote:Op woensdag 21 december 2011 15:28 schreef ardi het volgende:
Levellen gaat snel zat naar mijn idee, dan veel liever een Steed Stone.
In Skyrim is er geen tijd om arrogant te doen over je kwaliteiten de wereld te redden, draken te doden en hele steden van de ondergang te behoeden. Iedereen doet gewoon allesquote:Op woensdag 21 december 2011 15:35 schreef Jivis het volgende:
Beetje debiel dat je na die Companions questline slappe beesten moet doodmaken in huizen.
In Oblivion bestond the Fighter's Guild questline zelf grotendeels uit zulke quests. Wees blij dat ze het hebben omgedraaid.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:35 schreef Jivis het volgende:
Beetje debiel dat je na die Companions questline slappe beesten moet doodmaken in huizen.
Ohja, die rat-missiequote:Op woensdag 21 december 2011 15:38 schreef ardi het volgende:
[..]
In Oblivion bestond the Fighter's Guild questline zelf grotendeels uit zulke quests. Wees blij dat ze het hebben omgedraaid.
Het is een klein punt, maar wel één van de dingen die consistent nog geen verbetering heeft ontvangen in de afgelopen 3 TES games.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:35 schreef Jivis het volgende:
quote:Op woensdag 21 december 2011 15:44 schreef ems. het volgende:
Ik ga vanavond denk ik even een grote lijst maken waarin ik flink ga mierenneuken.
Mooi dat die Orc in Oblivion zelf ook zoiets heeft van "ja kerel, ik weet het, een rat missie voor de newbie, doe het nou maar gewoonquote:
Ik doe met je mee, er is echt een hoop wat wel beter kan.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Het is een klein punt, maar wel één van de dingen die consistent nog geen verbetering heeft ontvangen in de afgelopen 3 TES games.
Nu de initiële hype een beetje over is, lijkt het me wel interessant om even heel kritisch te kijken naar de verbeteringspunten voor Skyrim, want hoewel het weer smullen is, heb ik ook een heleboel zaken opgemerkt die ik echt -heel- slecht geregeld vond voor een spel van dit jaar. (om het vervolgens weer snel te vergeten omdat ik weer helemaal in de wereld werd gezogen).
Ik ga vanavond denk ik even een grote lijst maken waarin ik flink ga mierenneuken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ben echt binnen een half uur van level 45 naar 48 gegaan ofzo![]()
Zal ik maar even aftrappen dan?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:44 schreef ems. het volgende:
[..]
• Dit is er al, maar het mag inderdaad wel bij meer quests worden toegepast.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:31 schreef Jivis het volgende:
[..]
Zal ik maar even aftrappen dan?
• Overall komt het er op neer dat ik vind dat ze wel wat meer aandacht hadden mogen schenken aan de gameplay wanneer je wat verder in het spel bent. Eigenlijk is elke questline zo gescript als deed je hem meteen bij het begin van het spelen. Daardoor komt het eigenlijk te makkelijk en te simplistisch over wanneer je een dergelijke questline op level 30 afwerkt (ja ik weet dat je de moeilijkheidsgraad omhoog kunt zetten, maar ik had graag iets creatievers willen zien dan dat). Op dit moment komt elke major questline eigenlijk het meest tot zijn recht als je hem als beginneling speelt (ook qua beloningen en eindbazen bijvoorbeeld). Dit euvel zorgt er nu voor dat ik een beetje genoeg begin te krijgen van het spel, want zin om een nieuw personage aan te maken en op 0 te beginnen heb ik ook niet. Het spel is ook zo gedesigned dat het niet de bedoeling dat je snel een nieuw karakter aanmaakt (aangezien je elke skill kunt ontwikkelen die je wilt).
Oplossing daarvoor zou kunnen zijn om bepaalde questlines pas beschikbaar te stellen als je op een bepaald level bent en dat die questlines dan ook wat ingewikkelder zijn. Daar haal je echter wel weer het free roaming concept een beetje mee onderuit.
• Verder erger ik me er aan dat je acties eigenlijk totaal geen invloed hebben op de rest van de wereld, afgezien van de obvious dialooglijntjes van je guildleden. Als ik helemaal de bom ben in Skyrim word ik bij wijze van spreke door guards nog steeds als 'sneak thief' uitgemaakt, bijvoorbeeld. En dat terwijl je eigenhandig een heel leger aan Stormcloak soldaatjes afmaakt terwijl de rest van het Imperial leger er niet aan te pas komt.
[*]Ook is het natuurlijk raar dat je bijvoorbeeld als two-handed Nord met nauwelijks mana alsnog toegelaten kunt worden op de Mage College, maar dat heeft ook weer te maken met de free roaming mogelijkheid. Toch had ik wel graag gezien dat je een soort vast karakter bent (een wat meer ouderwetse aanpak dus). Zo heb je ook meer het gevoel echt een persoonlijkheid te hebben. Nu voel ik me vaak een soort allround errand boy.
Dit is even wat het eerst bij me opkwam, maar kan nog wel wat meer bedenken. Afgezien van het feit dat dit nog steeds veruit het beste spel van het jaar is.
quote:Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef BoerBert het volgende:
Vanmiddag even die Oghma Infinium gelezen,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ben echt binnen een half uur van level 45 naar 48 gegaan ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet helemaal mee eens, aangezien Bethesda de honderden uren aan speeltijd altijd als reclamemiddel gebruikt. Zorg er dan ook voor dat je game na een uur of veertig nog steeds vermakelijk is.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:40 schreef speknek het volgende:
Aangaande je eerste punt denk ik wel dat jij heel veel langer gespeeld hebt dan 'de bedoeling is'. De gemiddelde game duurt ~15 uur, het is een beetje onzinnig om de game voor het gedeelte 90-110 uur dan te gaan balanceren, dan blijf je bezig. In principe kun je sommige perks en loot pas bij hogere levels halen, dat is al een 'beloning', het zou imo redelijk naad zijn als de gemiddelde gamer ook 110 uur moet investeren om een quest te doen.
Noem eens wat dan? Bij alle major questlines is dit toch niet het geval?quote:Op woensdag 21 december 2011 16:40 schreef Seam het volgende:
[..]
• Dit is er al, maar het mag inderdaad wel bij meer quests worden toegepast.
I know, daarom zou een soort hybride game van Elder Scrolls/Dragon Age fantastisch zijn (Dragon Age en Mass Effect hebben het maken van keuzes en het voelen van progressie beter voor elkaar). Las vandaag ook dat de makers van DA zich laten inspireren door Skyrim. Goed teken dus.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:40 schreef Seam het volgende:
[..]
• Dit hoort bij TES, like it or not. Het is de basis van de spellen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren al m'n saves verwijderd, straks een fatsoenlijk nieuw character maken en dan om te beginnen de main-quest in een rits uitspelen.
Iemand trouwens een tip over welk ras ik nu het beste kan pakken? Heb de afgelopen paar dagen bijna elk ras geprobeerd maar heb toch nog geen flauw idee welke ik nu het beste kan pakken.Ik wil sneak archer / 1h + shield worden. Ik zat zelf te denken aan High Elf maar weet niet of dit het beste is aangezien ik ondanks dat ik ga sneaken toch heavy armor ga dragen.
Flesje bier
quote:Op woensdag 21 december 2011 17:57 schreef Gezicht het volgende:
Ik ben nog nooit in Blackreach geweest, kom je daar op een gegeven moment in de Main quest?
Ik ben in de main-quest namelijk nog niet verder geweest dan...Die met magic resistance. Rest van de races hebben niet zulke boeiende abilities.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren al m'n saves verwijderd, straks een fatsoenlijk nieuw character maken en dan om te beginnen de main-quest in een rits uitspelen.
Iemand trouwens een tip over welk ras ik nu het beste kan pakken? Heb de afgelopen paar dagen bijna elk ras geprobeerd maar heb toch nog geen flauw idee welke ik nu het beste kan pakken.Ik wil sneak archer / 1h + shield worden. Ik zat zelf te denken aan High Elf maar weet niet of dit het beste is aangezien ik ondanks dat ik ga sneaken toch heavy armor ga dragen.
Jij bedoelt dat elvenras met een hogere magic resistance? Ik vind high elf ook al heel verleidelijk omdat die namelijk vanaf het begin 25 archery hebben...quote:Op woensdag 21 december 2011 17:59 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Die met magic resistance. Rest van de races hebben niet zulke boeiende abilities.
Behalve dat de lengte van je char een rol speelt in de hoeveelheid damage die je doet en hoe snel je kunt lopen. High Elves en Nords zijn de langste rassen. Breton heeft magic resistance maar dat zijn onderdeurtjes.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:59 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Die met magic resistance. Rest van de races hebben niet zulke boeiende abilities.
Ik vraag me af hoe ze daar in godsnaam bij zijn gekomen, wat the fuck heeft de lengte van iemand nu te maken met sterkte etc.?quote:Op woensdag 21 december 2011 18:13 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Behalve dat de lengte van je char een rol speelt in de hoeveelheid damage die je doet en hoe snel je kunt lopen. High Elves en Nords zijn de langste rassen. Breton heeft magic resistance maar dat zijn onderdeurtjes.
Ja en het is de moeite waard. En de tweede quest na waar jij gestopt bent, dacht ik.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:57 schreef Gezicht het volgende:
Ik ben nog nooit in Blackreach geweest, kom je daar op een gegeven moment in de Main quest?
Wood elf, voor dat authentieke archer gevoel. Voor de rest maakt ras bar weinig uit. De rassenperks zijn niet dusdanig van invloed dat je met een bepaald ras onmogelijk een bepaald type vechter kunt maken.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:57 schreef Gezicht het volgende:
Het gaat mij ook voornamelijk om de skills, en niet om de resistance van weet-ik-veel wat. Ik ben wel zo'n perfectionist dat ik geen lelijk character wil hebben, en die wood-elves vind ik dus echt snoeilelijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:17 schreef ardi het volgende:
Wood elf, voor dat authentieke archer gevoel. Voor de rest maakt ras bar weinig uit. De rassenperks zijn niet dusdanig van invloed dat je met een bepaald ras onmogelijk een bepaald type vechter kunt maken.
quote:Op woensdag 21 december 2011 16:41 schreef lkb9000 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knap is altijd relatief in TES games. En ze hebben wel een beetje typisch spits gezicht ja.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:21 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Het gaat mij ook voornamelijk om de skills, en niet om de resistance van weet-ik-veel wat. Ik ben wel zo'n perfectionist dat ik geen lelijk character wil hebben, en die wood-elves vind ik dus echt snoeilelijk.Eens kijken of ik daar iets leuks van kan te maken.
"A taller character can run faster, jump higher and inflict more melee damage than shorter ones."quote:Op woensdag 21 december 2011 18:16 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze daar in godsnaam bij zijn gekomen, wat the fuck heeft de lengte van iemand nu te maken met sterkte etc.?Straks nog eens kijken, en als ik er niet uitkom pak ik gewoon weer een Redguard, die is me op m'n vorige account wel erg goed bevallen.
Bretons hebben de resistance, Wood Elves de archeryquote:Op woensdag 21 december 2011 18:01 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Jij bedoelt dat elvenras met een hogere magic resistance? Ik vind high elf ook al heel verleidelijk omdat die namelijk vanaf het begin 25 archery hebben...
Tsja eigenlijk is het zo ook logisch maar om de een of andere reden vind ik het toch raar.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
"A taller character can run faster, jump higher and inflict more melee damage than shorter ones."
Dat is IRL toch ook zo? Al is het alleen maar omdat een langere armlengte een grotere zwaai met een wapen maakt. Bij twee even sterke personen zal de langere toch een hardere tik uitdelen. Harder lopen en hoger springen spreekt voor zich.
Het is op zich wel leuk gedaan alleen zouden kleinere rassen dan ook een voordeel met bijvoorbeeld aanvalsnelheid moeten hebben imo. Dan is het realistisch en heeft alles voor en nadelen.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:28 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Tsja eigenlijk is het zo ook logisch maar om de een of andere reden vind ik het toch raar.Ook opmerkelijk dat dit nergens in de game zelf vermeldt wordt, of heb ik dan iets gemist?
Waarom zou je ook, ik zie het (ook zonder toorts) meestal prima.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:48 schreef jankaas020 het volgende:
Van de khajiit? Bagger, ik gebruik het nooit.
Verdomd handig die wiki, nog nooit op gekeken. Als ik zo dat lijstje bekijk denk ik dat de Redguard het beste voor mijn speelstijl zou zijn. Dat gaat hem dan ook worden.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:39 schreef NorthernStar het volgende:
Ik las het op de wiki Stats affected by character size
Hier nog één: http://www.uesp.net/wiki/Main_Pagequote:Op woensdag 21 december 2011 18:51 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Verdomd handig die wiki, nog nooit op gekeken. Als ik zo dat lijstje bekijk denk ik dat de Redguard het beste voor mijn speelstijl zou zijn. Dat gaat hem dan ook worden.'t Is dat High Elves qua lengte-rating een 1.08 hebben, maar weer met hele andere skills hogerop beginnen.
Veel completer en beter dan die andere wiki imo.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:59 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Hier nog één: http://www.uesp.net/wiki/Main_Page
Mijn inziens is de hele klasse light armor één grote faal. Je maakt niet eens een kans tegen draken... En dan heb ik het nog niet eens over Draugr deathlords of Dragon priests. Erg jammer.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En wéér opnieuw begonnen
Redguard waarmee ik Onehanded, Light Armor, Block en Archery ga doen
Hier ben ik het zo mee eens he, dingen als de wabajak vind ik echt geweldig. Je moet een beetje verast worden met items, en dat je echt denkt: YES!quote:Op woensdag 21 december 2011 19:33 schreef ems. het volgende:
Gooi er gewoon een flinke dosis unique items doorheen en verspreid die over de wereld. Die items zijn er nu ook wel maar vaak nog nuttelozer dan wat je bij de smithy kan halen. (enkele uitzonderingen daargelaten). Gooi er nog wat armor sets tegenaan. 4-5 sets voor light/heavy armor voelt als zo weinig aan voor een spel wat je doorgaans van je stoel afblaast door de vrijheid die je hebt.
Dit vind ik ook zo jammer jaquote:Op woensdag 21 december 2011 20:15 schreef zoefschildpad het volgende:
Ik vond de faction quest chains gewoon te kort. vooral bij de college had ik daar last van. ik kwam binnen voor mijn eerste les in magie, en tijdens mijn 2e les werd ik op excursie gestuurd. toen ik daarmee klaar was was ik opeens guildmaster. wat?
Het zijn juist die quests die niet direct aan de grote quest verbonden zijn die het gevoel geven dat je deel uitmaakt van iets groters, en die mis ik in skyrim dus heel erg..
Is dit je eerste TES game?quote:Op woensdag 21 december 2011 20:34 schreef BoerBert het volgende:
Zijn al die Dwarven Ruins nog een beetje de moeite qua loot/awesomeness?
Blackreach is zo'n beetje de beste dungeon uit het hele spel. Ik heb er zojuist genoeg materialen uit meegesleept om 90 Dwarven Bows te craften.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:34 schreef BoerBert het volgende:
Zijn al die Dwarven Ruins nog een beetje de moeite qua loot/awesomeness?
Blackreach ben ik geweest, moet ik nog een keertje heenquote:Op woensdag 21 december 2011 20:55 schreef ardi het volgende:
[..]
Blackreach is zo'n beetje de beste dungeon uit het hele spel. Ik heb er zojuist genoeg materialen uit meegesleept om 90 Dwarven Bows te craften.
Andere Dwarven Ruins ook, vooral als je Winterhold College of Thieves Guild missies doet.
Ja, ik vind van wel. De graphics zijn, zeker bij morrowind, echt heel mooi oppoetsbaar met mods. Wel is het lastiger om om te gaan met de oude gameplay mechanics, maar als je daar overheen kan kijken is het een prachtige rpg. Een van de prachtigste imoquote:Op woensdag 21 december 2011 20:51 schreef Typisch het volgende:
Is Morrowind te doen qua graphics met een mooie graphic mod? Want de graphics van toen doen nu pijn aan mijn ogen.
Ik denk dat ze dood is, want ik kan een nieuwe aannemen. Zo'n pakezel vind ik toch wel vrij essentieel.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:05 schreef BoerBert het volgende:
Sinds Lydia mij heeft verlaten om onbekende reden (samen met die ene hond...), gebruik ik die lui niet meer.
Daar loop ik dus tegenaan..quote:Op woensdag 21 december 2011 21:05 schreef ems. het volgende:
[..]
Wel is het lastiger om om te gaan met de oude gameplay mechanics,
Daarom is het dus lastigerquote:
Da's natuurlijk zoiets als: in Mario Kart kan je afsnijden door op een bepaalde plek over/door een muurtje heen te springen. Als je dat doet is het een heel makkelijk level!quote:Op woensdag 21 december 2011 19:33 schreef ems. het volgende:
Smithing is belachelijk makkelijk te boosten en als je daar toevallig enchanting bij neemt heb je veel sterkere items dan je in het hele spel kan vinden.
Klopt, ik schreef het en ik wist dat iemand het zou gaan opmerkenquote:Op woensdag 21 december 2011 21:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Da's natuurlijk zoiets als: in Mario Kart kan je afsnijden door op een bepaalde plek over/door een muurtje heen te springen. Als je dat doet is het een heel makkelijk level!
Ik kwam eens een feeks tegen die mij herkende als de man die de Wabbajack had gekregen, volgens mij was ik toen voor het eerst op weg naar High Hrothgar. Ze zei de hele tijd: "Wabbajack wabbajack wabbajack wabbajack...". Toen vroeg ze of ik de wabbajack op haar wilde afvuren. Ik had de staf op dat moment niet bij me dus ik heb haar maar vermoord. Ik vraag me nog steeds af wat er gebeurd zou zijn als ik die staf wel bij me gehad zou hebbenquote:
Ja, maar het is wel iets waar je wel een beetje doorheen moet kijken.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:51 schreef Typisch het volgende:
Is Morrowind te doen qua graphics met een mooie graphic mod? Want de graphics van toen doen nu pijn aan mijn ogen.
quote:Op woensdag 21 december 2011 22:05 schreef Hooidraad het volgende:
[..]
Ik kwam eens een feeks tegen die mij herkende als de man die de Wabbajack had gekregen, volgens mij was ik toen voor het eerst op weg naar High Hrothgar. Ze zei de hele tijd: "Wabbajack wabbajack wabbajack wabbajack...". Toen vroeg ze of ik de wabbajack op haar wilde afvuren. Ik had de staf op dat moment niet bij me dus ik heb haar maar vermoord. Ik vraag me nog steeds af wat er gebeurd zou zijn als ik die staf wel bij me gehad zou hebben
Dit soort shit hè, dat had er meer in moeten zitten. Dat maakt het spel voor mij. Heerlijk!quote:
Dit mogen ze ook wel eens knap werkend maken, ik maak het te vaak mee dat er nog mensen wakker zijn om 3 uur 's nachts in een huis. Net ook weer, is er één of ander kutkind wakker in Dragonsreach, bijna de Imitation Amnesty quest verneukt.quote:Radiant AI makes sure NPCs do various things at various hours. Knowing the basic patters is most useful when planning a theft. Most NPCs leave the home during the day for work from 8AM to 8PM, then they hit the local tavern if available and go to sleep around midnight. Elderly and children don't work and don't visit taverns; they usually wander around during the day, but from 8PM to midnight they sit at home and do nothing.
Therefore the best time for burglary is from midnight to 7-8AM when everyone is asleep. Another good time is middle of the day when everyone is either working or wandering around, but be wary that some elders or children may stay at home.
Spellbreakerquote:Op woensdag 21 december 2011 21:54 schreef ems. het volgende:
Edit: Oh en items met unique skills zijn altijd goed toevoegingen. Zo was ik erg gecharmeerd door die shield die ook een magic shield heft als je blockt. Ik weet de naam even niet maar meer van dat zou geweldig zijn in plaats van een generic item die je iets meer % damage geeft met je bow.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
quote:Op donderdag 22 december 2011 01:12 schreef jankaas020 het volgende:
Lekker dan, thieves guild armor en guild master's armor hebben de 25% light armor bonus (custom fit perk) niet, ondanks dat het light armor is..![]()
Pluspuntje:Da's ook irritantSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
Nog meer 'unieke' items?quote:Op woensdag 21 december 2011 19:33 schreef ems. het volgende:
- Items
Hoewel er een fair share van loot te halen is in skyrim, is het voor mijn gevoel toch niet helemaal wat het had kunnen zijn. Smithing is belachelijk makkelijk te boosten en als je daar toevallig enchanting bij neemt heb je veel sterkere items dan je in het hele spel kan vinden. Ook met enchanting kan je skillboosts geven aan bijvoorbeeld je 1handed/2handed damage waardoor je damage werkelijk belachelijk wordt, al speel je op master.
Gooi er gewoon een flinke dosis unique items doorheen en verspreid die over de wereld. Die items zijn er nu ook wel maar vaak nog nuttelozer dan wat je bij de smithy kan halen. (enkele uitzonderingen daargelaten). Gooi er nog wat armor sets tegenaan. 4-5 sets voor light/heavy armor voelt als zo weinig aan voor een spel wat je doorgaans van je stoel afblaast door de vrijheid die je hebt.
Meer als ik erop kom. Onthoud goed dat ik niet probeer het spel af te kraken, gewoon puur wat verbeterpunten aanstrepenJullie commentaar wordt op prijs gesteld!
Terwijl jij wel aan het vechten ben?quote:Op donderdag 22 december 2011 02:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik zit met Farkas in Dustman's Cairn. Het vervelende is dat hij alleen maar sneakt en verder dus geen flikker uitvoert
Maar het beste wapen wat je nu kan hebben is een zelfgemaakt legendary deadric met een dikke enchantment eroverheen. Er zit bijna geen wapen bij waarvan je denkt 'wow, dit is een superdik ding, kan niet wachten om het te gebruiken!' Neem bijvoorbeeld die speciale deadric prince wapens waar je een quest voor moet doen: 11 van de 10 keer is het wapen wat je al heb een stuk beter.quote:
Yup. Even later zat 'ie na dat weerwolfstukje vast, moest dus met tcl uit m'n "cel" ontsnappen en zelf ff de switch omzetten.quote:Op donderdag 22 december 2011 02:38 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Terwijl jij wel aan het vechten ben?
Volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd. Unique items zijn items als die spellbreaker. Niet eminent of legendary of watdanook uitvoeringen van items. Die zijn juist genericquote:Op donderdag 22 december 2011 02:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nog meer 'unieke' items?
Nee ik ervaar het juist andersom. Er zijn zoveel 'unieke' items dat het de unieke waarde verliest. Ik had binnen no-time een inventory vol met boots van eminent zus en ringen van peerless zo. En dat zijn dan alleen nog meer de random vondsten. Dan krijg er nog een zooi quest beloningen overheen plus dat elke store ze bij bosjes verkoopt.
Je hebt gelijk natuurlijk, my bad.quote:Op donderdag 22 december 2011 03:10 schreef ems. het volgende:
[..]
Volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd. Unique items zijn items als die spellbreaker. Niet eminent of legendary of watdanook uitvoeringen van items. Die zijn juist generic
Had je liever geklaagd dat het op level 5 veel te makkelijk was, omdat je dawnbreaker al had, ongeleveld?quote:Op donderdag 22 december 2011 05:06 schreef NorthernStar het volgende:
Het is ook vervelend dat veel van die unieke items geleveled zijn. Wil je een goede versie moet je de quest bewust uitstellen.
Gewoon die quest zo moeilijk maken dat een lvl 5 hem niet, of alleen met extreem veel moeite kan halenquote:Op donderdag 22 december 2011 08:24 schreef The_Substitute het volgende:
Eminent < Peerless
[..]
Had je liever geklaagd dat het op level 5 veel te makkelijk was, omdat je dawnbreaker al had, ongeleveld?
quote:Op donderdag 22 december 2011 08:24 schreef The_Substitute het volgende:
Eminent < Peerless
[..]
Had je liever geklaagd dat het op level 5 veel te makkelijk was, omdat je dawnbreaker al had, ongeleveld?
quote:Op donderdag 22 december 2011 02:38 schreef jankaas020 het volgende:
... 11 van de 10 keer is het wapen wat je al heb een stuk beter.
Woord van de dag!quote:Op donderdag 22 december 2011 12:02 schreef Killjoy het volgende:
Ondertussen al 2 maal vampieren tegengekomen, 4 die opgesloten zaten (die heb ik vrijgelaten) en een paar losse in een cave, die heb ik gepewpewd en toen er een te dicht bij kwam omver gefusroda-ed
Met setstage in de console. Ff de quest opzoeken op UESP daar heb je onderin de code staan.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:28 schreef BoerBert het volgende:
Iemand een idee hoe ik de bug van de Dragon Research-quest (Dat je die gebugde Esbern een dragon scale en bone moet geven) kan omzeilen? Ik kan wel die blessing aan mezelf geven via de console, maar die quest blijft maar staan
Huh, is dat echt zo? Ik was in de veronderstelling dat het gewoon bij je huidige skill wordt opgeteld. Als je het op 100 hebt heeft het weinig zin om te dragen, maar ik dacht dat het bij een wat lagere skill nog wel nuttig was? Of begrijp ik het verkeerdquote:Op donderdag 22 december 2011 02:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Sterker, als je bijvoorbeeld hoge pickpocket stats hebt gaan je succes kansen juist naar beneden als je pickpocket apparel draagt.
Goed punt.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:06 schreef Jeff89 het volgende:
Gewoon die quest zo moeilijk maken dat een lvl 5 hem niet, of alleen met extreem veel moeite kan halen
Klopt wel, maar aan de andere kant wel logisch. Ik zie het nut van smithing niet echt in als de unieke wapens/apparel sterker zijn dan wat je zelf ooit zou kunnen maken. Waarom zou je dan in je smithing en enchantment-skill investeren? Nu wordt je ervoor beloond.quote:
WTFquote:Op donderdag 22 december 2011 16:30 schreef forumnerd het volgende:
Ik speel al vanaf het begin on handed, nu kijk ik bij de perks die ik kan increasen, staat er bij one handed 15 als level, in rode getallen.. terwijl de andere skills gewoon witte getallen hebben. Ik ben zelf lvl 40 en one handed zou veel hoger moeten liggen.
quote:Had the same problem. Un-equip everything, make sure all diseases are cured, heal using the healing spell, and sleep in a bed. I did all that and it worked. Also, try praying at the alter behind the yelling guy in Whiterun.
quote:If you want to avoid using the commands, just go to the appropriate NPC to purchase a skill increase for that particular skill and that should resolve the issue.
Welk command?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heb ik ook eens gehad jaAlles aan proberen te doen (slapen, unequippen, naar een shrine, etc) en uiteindelijk maar een console command gebruiken om m'n skill weer normaal te krijgen.
Ja helemaal mee eens. Het grootste nadeel van de TES games (eigenlijk alle rpg computergames), is dat het helemaal niet echt een roleplaying game is. De enige keuze die je hebt is fighter te zijn, en vervolgens kun je wat met de strategie morrelen. (technisch gezien kun je 100% healerpriest spelen en je companion al het werk laten doen, maar volgens mij wordt het spel dan verschrikkelijk).quote:Op woensdag 21 december 2011 21:54 schreef ems. het volgende:
Klopt, ik schreef het en ik wist dat iemand het zou gaan opmerken
Echter is de nuance hier weer hoe 'effectief' je speelt. TES gaf je altijd veel vrijheid en een hoop andere dingen te doen maar hetgeen wat uiteindelijk altijd cruciaal was waren de combat skills. Je kan nog zo goed in lockpicken of sneaken zijn maar uiteindelijk gaat het om de (grote) battles die je moet winnen. Gear is hierbij altijd het breekpunt geweest (of in ieder geval voor classes met physical damage).
Voor casters weet ik het niet, maar als rogue/fighter-achtig iets vind ik het eerlijk gezegd bijna zonde om deze skills niet te maxen, daar deze in mijn ogen veruit het 'effectiefst' zijn om de wereld van skyrim ver te komen.
player.setav onehanded *quote:
En wat doet die command precies dan?quote:Op donderdag 22 december 2011 17:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
player.setav onehanded *
Smithing is imo te makkelijk, je levelt met de hoeveelheid die maakt, of je nu een leather bracer of een deadric armor maakt, je krijgt evenveel xp. Met alchemy is het tenminste nog zo, hoe duurder (meer ingredienten met meerdere effecten) hoe meer xp je krijgt. Dat hadden ze ook met smithing moeten doen.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:00 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Goed punt.
[..]
Klopt wel, maar aan de andere kant wel logisch. Ik zie het nut van smithing niet echt in als de unieke wapens/apparel sterker zijn dan wat je zelf ooit zou kunnen maken.
En nu wordt je niet beloond voor het doen van bepaalde quests.quote:Waarom zou je dan in je smithing en enchantment-skill investeren? Nu wordt je ervoor beloond.
Maar 't neemt wel het 'unieke' weg bij die 'unieke items'.
Op de * kun je elk gewenst cijfer van 0 tot 100 invoeren, waardoor je je skill aanpast of terugzet als het spel gebugged isquote:Op donderdag 22 december 2011 17:04 schreef forumnerd het volgende:
[..]
En wat doet die command precies dan?
quote:Op donderdag 22 december 2011 17:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Op de * kun je elk gewenst cijfer van 0 tot 100 invoeren, waardoor je je skill aanpast of terugzet als het spel gebugged is
Heeft geholpen thanxquote:Op donderdag 22 december 2011 17:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
player.setav onehanded *
Ik heb het eens zitten lezen, en om eerlijk te zijn is het voor mij geen onbekend materiaal.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:58 schreef Bakakame het volgende:
Iemand dit gelezen?
http://www.gameinformer.c(...)ward-armageddon.aspx
Heb je de nieuwe patch al? Die kan namelijk om met 4gb.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:34 schreef Sjapoela het volgende:
Skyrim start GVD niet meer op
Ik gebruik de 4gb launcher niet meer, hetzelfde probleem...
De TES launcher blijft hangen op dat Skyrim wordt opgestart
Dan zijn ze gestolen.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:13 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Wat betekent het wanneer de namen van sommige items roodgekleurd zijn?
Kut dief!quote:Op donderdag 22 december 2011 19:13 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Wat betekent het wanneer de namen van sommige items roodgekleurd zijn?
Maar 2 dingen ofzo. Imperial officers helmet en nog iets waarvan ik niet meer weet wat het is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand een ideetje om dit te fixen?
WOW dat ziet er supermooi uit voor een oud spel. Ik wil nog steeds wel Morrowind kopen, maar nu ik dit zie dan ben ik daar steeds meer zekerder van.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:42 schreef TheMagnificent het volgende:
Na heel wat uurtjes Skyrim even opzij gelegd en aan Morrowind begonnen (voor het eerst) met de nieuwste Sounds & Graphics Overhaul (v2.0, een paar dagen terug verschenen). Doet weinig onder aan Oblivion...
http://morrowindoverhaul.rpgitalia.net/
Vergt behoorlijk wat van je PC, maar dan heb je ook wat.
Kijk eens bij magic > active effects na een blessingquote:Op donderdag 22 december 2011 21:03 schreef KrentebolHooft het volgende:
Wat heb je uberhaupt aan die blessings dan?
Ik dacht dat die verwijdert waren, maar je kunt er nog steeds bidden. En dan staat er blessing received maar het doet volgens mij niets
Ik heb ook een paar keer opstartproblemen gehad, dat loste ik zo op:quote:Op donderdag 22 december 2011 18:34 schreef Sjapoela het volgende:
Skyrim start GVD niet meer op
Ik gebruik de 4gb launcher niet meer, hetzelfde probleem...
De TES launcher blijft hangen op dat Skyrim wordt opgestart
Het staat in de (waarschijnlijk) lange lijst onder de naam van het effect dat het geeft, gewoon even doorheen tikken, de 'Blessing of blabla' titel staat dan in het hoofdschermquote:Op donderdag 22 december 2011 21:26 schreef KrentebolHooft het volgende:
Daar heb ik nog nooit wat zien staan, dus zal wel aan mij liggen
In het begin is het spel ook best pittig hoor.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:09 schreef Hungry_Joe het volgende:
Oeh, destijds heb ik Morrowind en Oblivion helemaal grijs gespeeld. En vanavond eindelijk eens begonnen aan Skyrim op expert level (oude rot als ik dacht dat ik was)
Gelijk maar op queeste voor de ''golden claw'' gegaan, tempel in, maar eh, volgens mij ben ik een beetje de sjaak nu. Ik kan voor zover ik weet niet meer terug, niks geen healing potions over of ook maar enige vorm van restoration magic... en dan zijn er - nadat je Arvel eens flink the error of his ways hebt gewezen, battleaxe-style - ineens de draugh.
Heb er nog niet op gegoogled, maar vraag me af of het op dit low-level punt uberhaupt de bedoeling is daar naar binnen te gaan.
quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:12 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Jawel hoor. Ook maar eerste cave geweest
Wat ik eigenlijk helemaal niet weet is of dit ook ''level-scaled'' is zoals Oblivion. In Morrowind was het meer van ''nah, ik kom later wel even terug'' om te voorkomen dat één of andere vijand een can whoop-ass opentrok ten koste van jou.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:15 schreef Seam het volgende:
[..]
In het begin is het spel ook best pittig hoor.
redelijk, monsters blijven gelijk, alleen gear levelt met je meequote:Op vrijdag 23 december 2011 00:18 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
[..]
Wat ik eigenlijk helemaal niet weet is of dit ook ''level-scaled'' is zoals Oblivion. In Morrowind was het meer van ''nah, ik kom later wel even terug'' om te voorkomen dat één of andere vijand een can whoop-ass opentrok ten koste van jou.
irritant dat actieve dingen niet meer op het scherm staan, zoals potions effects en blessings inderdaad. kan dit in de opties ergens aangezet worden?quote:Op donderdag 22 december 2011 21:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Kijk eens bij magic > active effects na een blessing
U_S, jij hier?quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:49 schreef Under_Score het volgende:
[..]
irritant dat actieve dingen niet meer op het scherm staan, zoals potions effects en blessings inderdaad. kan dit in de opties ergens aangezet worden?
Dit heb je nu ookquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:18 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
[..]
Wat ik eigenlijk helemaal niet weet is of dit ook ''level-scaled'' is zoals Oblivion. In Morrowind was het meer van ''nah, ik kom later wel even terug'' om te voorkomen dat één of andere vijand een can whoop-ass opentrok ten koste van jou.
Hoe geweldig ik Skyrim ook vind, hier gaat m'n hart nou harder van kloppenquote:Op donderdag 22 december 2011 20:42 schreef TheMagnificent het volgende:
Na heel wat uurtjes Skyrim even opzij gelegd en aan Morrowind begonnen (voor het eerst) met de nieuwste Sounds & Graphics Overhaul (v2.0, een paar dagen terug verschenen). Doet weinig onder aan Oblivion...
Heb er al honderden uren zonder mods in zitten, ben er nu wel klaar voorquote:Op vrijdag 23 december 2011 03:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Mooiboys die Morrowind nu pas spelen dankzij overhauls
Eckten die Morrowind nog steeds spelen zonder graphic mods
Je raakt de feel kwijt als je die mods doetquote:Op vrijdag 23 december 2011 03:14 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Heb er al honderden uren zonder mods in zitten, ben er nu wel klaar voor
Heb het nooit gebruikt, maar het lijkt me wel het proberen waardquote:Op vrijdag 23 december 2011 03:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Je raakt de feel kwijt als je die mods doet
Bij mij is het juist omgekeerd. Ik ga het nu installeren.quote:Op vrijdag 23 december 2011 03:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Je raakt de feel kwijt als je die mods doet
ziet er goed uit, heb morrowind nooit gespeeld maar nu moet ik dat toch maar eens gaan doen. Enige nadeel; mijn PC is zwakquote:Op donderdag 22 december 2011 20:42 schreef TheMagnificent het volgende:
jep je kan nog doorspelen, en er zijn ook nog draken die je aanvallen. maar sommige zijn vriendelijk heb ik het ideequote:Op vrijdag 23 december 2011 09:51 schreef Maichel het volgende:
Weet iemand, als je de verhaallijnen hebt uitgespeeld...of je nog steeds kan blijven doorspelen en bijvoorbeeld Companion missies doen? Gaan de draken ook nooit "op"?
Bij journal en dan bij general stats en vervolgens onder het tabje crime.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Kan ik ook ergens zien hoeveel bounty ik heb in de diverse districten? Heb dat namelijk nog niet kunnen vinden, maar lijkt me wel handig.
Nu welquote:Op donderdag 22 december 2011 15:58 schreef Bakakame het volgende:
Iemand dit gelezen?
http://www.gameinformer.c(...)ward-armageddon.aspx
Neh, lydia is toch slecht.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:34 schreef Asskicker14 het volgende:
Lydia en Meeko zijn dood na een gevecht met een dragon en een mammoth. Zal ik een previous save loaden?
voor morrowind kun je gerust een windows 95 gebruikenquote:Op vrijdag 23 december 2011 09:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ziet er goed uit, heb morrowind nooit gespeeld maar nu moet ik dat toch maar eens gaan doen. Enige nadeel; mijn PC is zwak.
thanksquote:Op vrijdag 23 december 2011 13:19 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Bij journal en dan bij general stats en vervolgens onder het tabje crime.
Whehe, hou het maar op XPquote:Op vrijdag 23 december 2011 14:04 schreef Nectar het volgende:
[..]
voor morrowind kun je gerust een windows 95 gebruiken
ja, ik kwam alleen in ToF, maar toen zei iemand dat ik pijlen in iemands knie kon schieten. dus toen kocht ik skyrimquote:Op vrijdag 23 december 2011 02:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
U_S, jij hier?
Hoort er trouwens gewoon bij te staan!
Same here, vond dat hele Oblivion maar niks. 10 minuten gespeeld en sindsdien ligt het in de kast te rotten. Van Skyrim dacht ik vantevoren hetzelfde, dus die heb ik uit voorzorg maar op de minder legale manier aangeschaftquote:Op vrijdag 23 december 2011 06:10 schreef NorthernStar het volgende:
Ik heb Morrowind GOTY edition hier ook nog liggen. Nog nooit verder gespeeld dan het eerste dorpje waar je van de boot komt.Met die mod ziet het er wel mooi uit.
![]()
En dan heb ik The Witcher I en II beide nog. In maagdelijke staat.
Tegen de tijd dat TES6 uitkomt heb ik ze misschien allemaal gespeeld.
Zigzaggen johquote:Op vrijdag 23 december 2011 18:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik faal echt hard tegen die vuurmages.
30-40% fire resist er tegen aan gooien zou wel moeten helpenquote:Op vrijdag 23 december 2011 18:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik faal echt hard tegen die vuurmages.
Farkas is een echte uitslover. Ook dat ie met je op pad gaat en je komt gevangen te zitten. Moest ie even zn trucje laten zien....quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Whehehe, Farkas is aan het moonwalken
Maar dan kan ik zelf niets afvuren.quote:
Maar hoe kom ik daar aan?quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:20 schreef Barbewire het volgende:
[..]
30-40% fire resist er tegen aan gooien zou wel moeten helpen
ringetje zoeken, of als je genoeg block hebt, een shieldquote:Op vrijdag 23 december 2011 18:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar dan kan ik zelf niets afvuren.
[..]
Maar hoe kom ik daar aan?
Shield is voor mietjesquote:Op vrijdag 23 december 2011 18:50 schreef Adames het volgende:
[..]
ringetje zoeken, of als je genoeg block hebt, een shield
Geluk hebben met loot of gewoon een item kopen die fire resist heeft. Dan disenchanten en enchanten op een armor ding.quote:
maakt melee tenminste nog een beetje afwisselend, two handed val je helemaal in slaap. En shield is gewoon erg sterk vanaf lvl 50 en met heavy armor lvl 70. Snel rennen met je shield omhoog en ondertussen geen schade krijgen van al die pijlen en vuurballenquote:
Er is een perk in de archery tree die je toestaat om in te zoomen met je boog. Dit verbruikt stamina, dus als je van plan bent deze perk te unlocken, is meer stamina natuurlijk wel handig.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:27 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik ben een boogschutter/dief begonnen, wat zijn de belangrijkste dingen om op te letten tijdens het leveln? En heb ik wat aan stamina om omhoog te doen? Ik wil stealth achtig spelen met een boog en beetje spelen met sneak enz.
quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:27 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik ben een boogschutter/dief begonnen, wat zijn de belangrijkste dingen om op te letten tijdens het leveln? En heb ik wat aan stamina om omhoog te doen? Ik wil stealth achtig spelen met een boog en beetje spelen met sneak enz.
...+ stamina verhoogt het maximum gewicht dat je mee kunt nemen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:31 schreef TheMagnificent het volgende:
Er is een perk in de archery tree die je toestaat om in te zoomen met je boog. Dit verbruikt stamina, dus als je van plan bent deze perk te unlocken, is meer stamina natuurlijk wel handig.
ligt er aan of je nog wilt gaan slaan of spells wilt gebruiken. Vanwege rennen, extra gewicht en het inzoomen is wat stamina wel handig. Met illusion of restoration is magickar ook fijn. Ga voor 0/7/3 of 2/6/2 mag:hp:sta verhouding afhankelijk of je spells gebruiktquote:Op vrijdag 23 december 2011 19:27 schreef Vjenne12345 het volgende:
Er zijn meerder questlines: Thievesguild, Dark Brotherhood, The Companions, o.a., maar er is maar 1 hoofdverhaal en dat is de Main Quest. Dat met de Blades/draken e.d.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:16 schreef Jivis het volgende:
Maar de main quest zelf heeft er...Thanks. Dan mis ik er nog één. Maar welke.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Huh, da's toch gewoon chronologisch?quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:17 schreef Laser. het volgende:
[..]
Thanks. Dan mis ik er nog één. Maar welke.....
Ik heb geen flauw idee. Deze quests heb ik nu open staan:quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:18 schreef Jivis het volgende:
[..]
Huh, da's toch gewoon chronologisch?
quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:21 schreef Laser. het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee. Deze quests heb ik nu open staan:Anders kijk je hierrr even (spoiler alert).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
Die kwam ik ook al eens tegen in Whiterunquote:Op vrijdag 23 december 2011 21:27 schreef Hooidraad het volgende:
Wtf, deze kwam ik net tegen vlakbij Rorikstead.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik miste hem met mijn zwaard en met pijl en boog faalde ik ook
Ik heb AC: revelations en MW3 tussendoor ff uitgespeeld voor shit en giggles.quote:Op vrijdag 23 december 2011 21:14 schreef FS1986NL het volgende:
Ik vermaak me nog wel met Skyrim, maar ik speel ook andere spellen tussendoor waardoor het dan niet verveelt.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel uur jullie achter elkaar Skyrim spelen en/of je dan ook het verwisselt met een andere spel.
Anders kan ik wel begrijpen ja dat je er even klaar mee bent.
Blijkbaar mocht niemand in Whiterun die tering- *rasistisch en politiek onverantwoord taalgebruik*quote:Op vrijdag 23 december 2011 21:47 schreef SiemeN het volgende:
Haha, nooit geweten dat dit kon.. Ik heb zojuist Nazeem (do you get to the cloud district very often) afgemaakt in zijn slaap, waarop de guards op me af kwamen. Maar omdat ik thane van Whiterun ben kon in het gesprek met de guard hem bevelen me te laten gaan. Hij zag het door de vingers, zei 'ie..
Die Overlords en Deathlords worden wel enorm kut naarmate je hoger level wordt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:01 schreef Hungry_Joe het volgende:
Nou, ik heb de eerste uren er inmiddels inzitten. En die draugh vielen toch best mee uiteindelijk, zelfs de overlord. Sfeervolle soundtrack in de caverns ook.![]()
Voldoet geheel aan mijn verwachtingen tot dusver, benieuwd naar wat er nog meer op me afkomt.
Ik ben er bang voor ja. In Oblivion kreeg je op een gegeven moment de grootste daedra-nachtmerries achter je aan die het spel te bieden had, maar zelfs dat werden uiteindelijk poedeltjes naarmate je zelf nog meer levelde. Maar ja, in de tussentijd is er wat uitdaging...quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:04 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Die Overlords en Deathlords worden wel enorm kut naarmate je hoger level wordt.
Klopt, zo rond level 30 vormt vrijwel niets meer een uitdaging.quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:09 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor ja. In Oblivion kreeg je op een gegeven moment de grootste daedra-nachtmerries achter je aan die het spel te bieden had, maar zelfs dat werden uiteindelijk poedeltjes naarmate je zelf nog meer levelde. Maar ja, in de tussentijd is er wat uitdaging...
In oblivion bedoel je he?! Want in Skyrim ben ik lvl 20 en ben ik soms met een paar klappen dood. Heb ook light armour en vooral archery, maar toch... Wel zo leuk btw!quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:14 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Klopt, zo rond level 30 vormt vrijwel niets meer een uitdaging.
Wacht maar, dat verandert vrij snel. Bij mijn vorige play-through iig...quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:17 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
In oblivion bedoel je he?! Want in Skyrim ben ik lvl 20 en ben ik soms met een paar klappen dood. Heb ook light armour en vooral archery, maar toch... Wel zo leuk btw!
Dus je pa speelt nu ook Skyrim?quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:27 schreef icebliss het volgende:
Bij mijn ouders voor kerst, heeft m'n vader een nieuwe PC gekocht en Skyrim erop gezet omdat ik daar zo enthousiast over was.. Het blijft me achtervolgen
Potion of cure disease als je alleen nog het virus hebt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:09 schreef tochweerhenk het volgende:
Kut, ik ben een vampier. Hoe haal je dat weg?
Nouja, hij heeft het geprobeerd maar vond het te moeilijk. Ik heb 'm nog geprobeerd te helpen maar hij gaf al vrij snel op hehe.quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:33 schreef FS1986NL het volgende:
[..]
Dus je pa speelt nu ook Skyrim?
Hoe cool is dat haha!
Of haal ik nu iets door elkaar
Gast.. gewoon al die vuile *** Stormcloacks naar de andere wereld helpen als ze je vals beschuldigen .. heb ik ook gedaan, ipv naar die Cidnia Mine (ofzoiets, iig die gevangenis) te gaan.quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:49 schreef forumnerd het volgende:
Is er een console command om mijn bounty in markarth the clearen?
quote:Op zaterdag 24 december 2011 00:43 schreef tochweerhenk het volgende:
JEEEZUSS WAAROM KAN IK GODVERDOME GEEN CURE KRIJGEN VOOR DAT VAMPIRISM
DAN BEN IK ER BIJNA EN ALLES WERKT INEENS WEER TEGEN
LEKKER HOOR BETHESDA
Cheaten:quote:Ask any bartender about any rumors going around, and he will tell you that Falion in Morthal studies vampires. Speak to him and he will tell you that, in order to perform the ritual, a black soul gem must be filled. (You cannot use The Black Star as a substitute, only a black soul gem can be used to perform the ritual.) To get the black soul gem, you need to speak to Falion again and he will offer to sell it to you or you can pickpocket it from him. (you can also obtain the black soul gem in other various, cheaper ways) To fill it, cast a Soul Trap spell on a target from any of the nine playable races( this includes hostile npcs like bandits and forsworn) and proceed to kill them, absorbing their soul. Now that your black soul gem is filled, return to Falion, who will tell you to meet him at dawn (around 6 A.M.) at the summoning circle. At the appointed place and time, you will be cured.
It may happen that Falion will meet you at the summoning circle but will not offer to cure you. If this happens, attacking him until he submits will help. When he recovers from submission, he will immediately offer to cure you of Vampirism . (He will not help you at all if you are a Stage 4 Vampire.)
Becoming a Werewolf cures Vampirism. (This only works if you contract Lycanthropy as a quest reward; i.e from the Companions' questline.)
quote:open console with Tilde ~ key
type this in console.
setstage 000eafd5 10
En als je nu alleen magic wil gebruiken? Dan ook stamina nodig?quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:46 schreef Adames het volgende:
[..]
ligt er aan of je nog wilt gaan slaan of spells wilt gebruiken. Vanwege rennen, extra gewicht en het inzoomen is wat stamina wel handig. Met illusion of restoration is magickar ook fijn. Ga voor 0/7/3 of 2/6/2 mag:hp:sta verhouding afhankelijk of je spells gebruikt
Tot je de rest incl. jezelf cured denk ikquote:Op zaterdag 24 december 2011 14:15 schreef forumnerd het volgende:
Wanneer houden die compagnions quest nou eens op? Ik krijg telkens die random opdrachten om of een beest te killen, of om een escaped criminal te killen.. ik heb ondertussen al 2 gecured van de weerwolf, maar hoelang gaat dit nog door?
Is dat random wanneer je die missies krijgt? Ik ben eala al getrouwd en krijg echt steeds quests om beesten te killen, echt al 10 ofzo.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Tot je de rest incl. jezelf cured denk ik
Hoe doe je dat?quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Tot je de rest incl. jezelf cured denk ik
Dat zit in de companions questlijn, hoe je iemand van lycantropie geneest.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We, the unwilling.. led by the unqualified..
Ben je ook al een koe geweest?quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:37 schreef Hooidraad het volgende:
Trouwens, net toen ik dacht dat ik alles geweest ben in het spel (weerwolf, vampier, dief, echtgenoot, drakenkiller, etc etc etc) ben ik gisteren tevens kannibaal geworden
Hail Namira!
Lekker kopen bij Winterhold College johquote:Op zaterdag 24 december 2011 15:35 schreef boem-dikkie het volgende:
Op zoek naar Daedra hearts voor een set.
Hoeveel uur respawn?quote:Op zaterdag 24 december 2011 15:38 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Lekker kopen bij Winterhold College joh
en dan ook 30 mensen die je tegen komt in het spel die er ook warenquote:
quote:Op zaterdag 24 december 2011 15:41 schreef Hooidraad het volgende:
[..]
Bij mij maffen ze zelfs in hun nachtkastje
[ afbeelding ]
Die Forsworn vind ik ook vrij sterk ja. Ook met Full Legendary Daedricquote:Op zaterdag 24 december 2011 15:52 schreef wise het volgende:
level 26, imperial met 44 elven armor.
en toch telkens door 1 pijl of 1 klap van een zwaardje van een fornshorn dood
Bij de shrine van Mehrunes Dagon.quote:Op zaterdag 24 december 2011 15:35 schreef boem-dikkie het volgende:
Op zoek naar Daedra hearts voor een set.
Lachen, gieren, brullen iddquote:Op zaterdag 24 december 2011 16:15 schreef FS1986NL het volgende:
Wat een gezellige boel zeg bij The Dark Brotherhood whahahaha.
Die vooral ja, maar ik zit nog wel eens tegen een andere Forsworn pijlenschieter wat over te schieten, en als hij dan de hele tijd heen en weer loopt terwijl hij wél raak schiet...quote:Op zaterdag 24 december 2011 15:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Mwa, ik heb alleen problemen met forsworn briarhearts
quote:Op zaterdag 24 december 2011 16:10 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Bij de shrine van Mehrunes Dagon.
Moet je wel de dawnstar museum quest voor doen.Heb er 5 gekocht in Winterhold college. Nu nog even Ebony ore minen en dan ga ik mijn Full Ebony armor omruilen voor een full daedric.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |