Huh, is dat echt zo? Ik was in de veronderstelling dat het gewoon bij je huidige skill wordt opgeteld. Als je het op 100 hebt heeft het weinig zin om te dragen, maar ik dacht dat het bij een wat lagere skill nog wel nuttig was? Of begrijp ik het verkeerdquote:Op donderdag 22 december 2011 02:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Sterker, als je bijvoorbeeld hoge pickpocket stats hebt gaan je succes kansen juist naar beneden als je pickpocket apparel draagt.
Goed punt.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:06 schreef Jeff89 het volgende:
Gewoon die quest zo moeilijk maken dat een lvl 5 hem niet, of alleen met extreem veel moeite kan halen
Klopt wel, maar aan de andere kant wel logisch. Ik zie het nut van smithing niet echt in als de unieke wapens/apparel sterker zijn dan wat je zelf ooit zou kunnen maken. Waarom zou je dan in je smithing en enchantment-skill investeren? Nu wordt je ervoor beloond.quote:
WTFquote:Op donderdag 22 december 2011 16:30 schreef forumnerd het volgende:
Ik speel al vanaf het begin on handed, nu kijk ik bij de perks die ik kan increasen, staat er bij one handed 15 als level, in rode getallen.. terwijl de andere skills gewoon witte getallen hebben. Ik ben zelf lvl 40 en one handed zou veel hoger moeten liggen.
quote:Had the same problem. Un-equip everything, make sure all diseases are cured, heal using the healing spell, and sleep in a bed. I did all that and it worked. Also, try praying at the alter behind the yelling guy in Whiterun.
quote:If you want to avoid using the commands, just go to the appropriate NPC to purchase a skill increase for that particular skill and that should resolve the issue.
Welk command?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heb ik ook eens gehad jaAlles aan proberen te doen (slapen, unequippen, naar een shrine, etc) en uiteindelijk maar een console command gebruiken om m'n skill weer normaal te krijgen.
Ja helemaal mee eens. Het grootste nadeel van de TES games (eigenlijk alle rpg computergames), is dat het helemaal niet echt een roleplaying game is. De enige keuze die je hebt is fighter te zijn, en vervolgens kun je wat met de strategie morrelen. (technisch gezien kun je 100% healerpriest spelen en je companion al het werk laten doen, maar volgens mij wordt het spel dan verschrikkelijk).quote:Op woensdag 21 december 2011 21:54 schreef ems. het volgende:
Klopt, ik schreef het en ik wist dat iemand het zou gaan opmerken
Echter is de nuance hier weer hoe 'effectief' je speelt. TES gaf je altijd veel vrijheid en een hoop andere dingen te doen maar hetgeen wat uiteindelijk altijd cruciaal was waren de combat skills. Je kan nog zo goed in lockpicken of sneaken zijn maar uiteindelijk gaat het om de (grote) battles die je moet winnen. Gear is hierbij altijd het breekpunt geweest (of in ieder geval voor classes met physical damage).
Voor casters weet ik het niet, maar als rogue/fighter-achtig iets vind ik het eerlijk gezegd bijna zonde om deze skills niet te maxen, daar deze in mijn ogen veruit het 'effectiefst' zijn om de wereld van skyrim ver te komen.
player.setav onehanded *quote:
En wat doet die command precies dan?quote:Op donderdag 22 december 2011 17:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
player.setav onehanded *
Smithing is imo te makkelijk, je levelt met de hoeveelheid die maakt, of je nu een leather bracer of een deadric armor maakt, je krijgt evenveel xp. Met alchemy is het tenminste nog zo, hoe duurder (meer ingredienten met meerdere effecten) hoe meer xp je krijgt. Dat hadden ze ook met smithing moeten doen.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:00 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Goed punt.
[..]
Klopt wel, maar aan de andere kant wel logisch. Ik zie het nut van smithing niet echt in als de unieke wapens/apparel sterker zijn dan wat je zelf ooit zou kunnen maken.
En nu wordt je niet beloond voor het doen van bepaalde quests.quote:Waarom zou je dan in je smithing en enchantment-skill investeren? Nu wordt je ervoor beloond.
Maar 't neemt wel het 'unieke' weg bij die 'unieke items'.
Op de * kun je elk gewenst cijfer van 0 tot 100 invoeren, waardoor je je skill aanpast of terugzet als het spel gebugged isquote:Op donderdag 22 december 2011 17:04 schreef forumnerd het volgende:
[..]
En wat doet die command precies dan?
quote:Op donderdag 22 december 2011 17:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Op de * kun je elk gewenst cijfer van 0 tot 100 invoeren, waardoor je je skill aanpast of terugzet als het spel gebugged is
Heeft geholpen thanxquote:Op donderdag 22 december 2011 17:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
player.setav onehanded *
Ik heb het eens zitten lezen, en om eerlijk te zijn is het voor mij geen onbekend materiaal.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:58 schreef Bakakame het volgende:
Iemand dit gelezen?
http://www.gameinformer.c(...)ward-armageddon.aspx
Heb je de nieuwe patch al? Die kan namelijk om met 4gb.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:34 schreef Sjapoela het volgende:
Skyrim start GVD niet meer op
Ik gebruik de 4gb launcher niet meer, hetzelfde probleem...
De TES launcher blijft hangen op dat Skyrim wordt opgestart
Dan zijn ze gestolen.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:13 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Wat betekent het wanneer de namen van sommige items roodgekleurd zijn?
Kut dief!quote:Op donderdag 22 december 2011 19:13 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Wat betekent het wanneer de namen van sommige items roodgekleurd zijn?
Maar 2 dingen ofzo. Imperial officers helmet en nog iets waarvan ik niet meer weet wat het is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand een ideetje om dit te fixen?
WOW dat ziet er supermooi uit voor een oud spel. Ik wil nog steeds wel Morrowind kopen, maar nu ik dit zie dan ben ik daar steeds meer zekerder van.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:42 schreef TheMagnificent het volgende:
Na heel wat uurtjes Skyrim even opzij gelegd en aan Morrowind begonnen (voor het eerst) met de nieuwste Sounds & Graphics Overhaul (v2.0, een paar dagen terug verschenen). Doet weinig onder aan Oblivion...
http://morrowindoverhaul.rpgitalia.net/
Vergt behoorlijk wat van je PC, maar dan heb je ook wat.
Kijk eens bij magic > active effects na een blessingquote:Op donderdag 22 december 2011 21:03 schreef KrentebolHooft het volgende:
Wat heb je uberhaupt aan die blessings dan?
Ik dacht dat die verwijdert waren, maar je kunt er nog steeds bidden. En dan staat er blessing received maar het doet volgens mij niets
Ik heb ook een paar keer opstartproblemen gehad, dat loste ik zo op:quote:Op donderdag 22 december 2011 18:34 schreef Sjapoela het volgende:
Skyrim start GVD niet meer op
Ik gebruik de 4gb launcher niet meer, hetzelfde probleem...
De TES launcher blijft hangen op dat Skyrim wordt opgestart
Het staat in de (waarschijnlijk) lange lijst onder de naam van het effect dat het geeft, gewoon even doorheen tikken, de 'Blessing of blabla' titel staat dan in het hoofdschermquote:Op donderdag 22 december 2011 21:26 schreef KrentebolHooft het volgende:
Daar heb ik nog nooit wat zien staan, dus zal wel aan mij liggen
In het begin is het spel ook best pittig hoor.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:09 schreef Hungry_Joe het volgende:
Oeh, destijds heb ik Morrowind en Oblivion helemaal grijs gespeeld. En vanavond eindelijk eens begonnen aan Skyrim op expert level (oude rot als ik dacht dat ik was)
Gelijk maar op queeste voor de ''golden claw'' gegaan, tempel in, maar eh, volgens mij ben ik een beetje de sjaak nu. Ik kan voor zover ik weet niet meer terug, niks geen healing potions over of ook maar enige vorm van restoration magic... en dan zijn er - nadat je Arvel eens flink the error of his ways hebt gewezen, battleaxe-style - ineens de draugh.
Heb er nog niet op gegoogled, maar vraag me af of het op dit low-level punt uberhaupt de bedoeling is daar naar binnen te gaan.
quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:12 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Jawel hoor. Ook maar eerste cave geweest
Wat ik eigenlijk helemaal niet weet is of dit ook ''level-scaled'' is zoals Oblivion. In Morrowind was het meer van ''nah, ik kom later wel even terug'' om te voorkomen dat één of andere vijand een can whoop-ass opentrok ten koste van jou.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:15 schreef Seam het volgende:
[..]
In het begin is het spel ook best pittig hoor.
redelijk, monsters blijven gelijk, alleen gear levelt met je meequote:Op vrijdag 23 december 2011 00:18 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
[..]
Wat ik eigenlijk helemaal niet weet is of dit ook ''level-scaled'' is zoals Oblivion. In Morrowind was het meer van ''nah, ik kom later wel even terug'' om te voorkomen dat één of andere vijand een can whoop-ass opentrok ten koste van jou.
irritant dat actieve dingen niet meer op het scherm staan, zoals potions effects en blessings inderdaad. kan dit in de opties ergens aangezet worden?quote:Op donderdag 22 december 2011 21:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Kijk eens bij magic > active effects na een blessing
U_S, jij hier?quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:49 schreef Under_Score het volgende:
[..]
irritant dat actieve dingen niet meer op het scherm staan, zoals potions effects en blessings inderdaad. kan dit in de opties ergens aangezet worden?
Dit heb je nu ookquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:18 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
[..]
Wat ik eigenlijk helemaal niet weet is of dit ook ''level-scaled'' is zoals Oblivion. In Morrowind was het meer van ''nah, ik kom later wel even terug'' om te voorkomen dat één of andere vijand een can whoop-ass opentrok ten koste van jou.
Hoe geweldig ik Skyrim ook vind, hier gaat m'n hart nou harder van kloppenquote:Op donderdag 22 december 2011 20:42 schreef TheMagnificent het volgende:
Na heel wat uurtjes Skyrim even opzij gelegd en aan Morrowind begonnen (voor het eerst) met de nieuwste Sounds & Graphics Overhaul (v2.0, een paar dagen terug verschenen). Doet weinig onder aan Oblivion...
http://morrowindoverhaul.rpgitalia.net/
Vergt behoorlijk wat van je PC, maar dan heb je ook wat.
Heb er al honderden uren zonder mods in zitten, ben er nu wel klaar voorquote:Op vrijdag 23 december 2011 03:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Mooiboys die Morrowind nu pas spelen dankzij overhauls
Eckten die Morrowind nog steeds spelen zonder graphic mods
Je raakt de feel kwijt als je die mods doetquote:Op vrijdag 23 december 2011 03:14 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Heb er al honderden uren zonder mods in zitten, ben er nu wel klaar voor
Heb het nooit gebruikt, maar het lijkt me wel het proberen waardquote:Op vrijdag 23 december 2011 03:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Je raakt de feel kwijt als je die mods doet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |