abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217586274
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217586990
Inmiddels al ruim 40 uur op de teller, ik vermaak mij er al langer mee dan toen het origineel uitkwam. Ik speel vrij rustig aan, net toegang tot de Arcane University gekregen, ik vind de guild quests een stuk leuker dan die in Skyrim, je wordt ook minder dungeons ingestuurd met quests.

Zo maar eens de DLC's bekijken, die had ik vroeger niet. Tot nu toe alleen in Frostcrag Spire geweest omdat die zo prominent aanwezig is en van ver kunt zien maar ik vond het interieur maar niets, dan heb ik liever de Imperial City shack.
pi_217589171
Heb net de 31 uur aangetikt.
Ik amuseer me er ook kostelijk mee :Y

Origineel destijds niet gespeeld.
A murky, forgotten land.
pi_217589729
Ik vond het origineel een grote telleurstelling ten opzichte van Morrowind, er was veel te veel dingen simpeler gemaakt. Iets wat wel de trend is met Elder Scrolls spellen, veel dingen van Daggerfall miste in Morrowind. Maar Skyrim spant wel de kroon wat dat betreft, spellmaking en durability weg gehaald, zelfs de attributes waren eruit gesloopt en kon je alleen kiezen tussen health, magic en stamina.

Het kriebelt nog wel om Morrowind weer af te stoffen, ik ben heel benieuwd naar hoe het is om in VR door die wereld heen te lopen. Vroeger speelde ik Morrowind met een 3D bril op die bij m'n GPU zat, dat was jaren voordat 3D een trend werd, Morrowind was echt fantastisch in 3D.
pi_217642802
Als die trend van het simpeler worden doorzet, wordt TES6 als ie in 2040 of zo uit komt één groot loading screen festijn :D
A murky, forgotten land.
pi_217643542
Ik verwacht niets goeds meer van Bethesda, na Fallout 4 heb ik alles overgeslagen en Fallout 4 kon ik al niet goed inkomen. Oblivion Remastered was dus een echt een verassing, vroeger niet gedacht dat ik die in de toekomst old school zou noemen, maar daar ben ik nu.
pi_217643618
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 18:52 schreef RaXz het volgende:
Ik verwacht niets goeds meer van Bethesda, na Fallout 4 heb ik alles overgeslagen en Fallout 4 kon ik al niet goed inkomen. Oblivion Remastered was dus een echt een verassing, vroeger niet gedacht dat ik die in de toekomst old school zou noemen, maar daar ben ik nu.
Na Starfield (die was vermakelijk, maar niet meer dan dat) heb ik geen enkele hoge verwachtingen meer van TES6.

Vroeger toen Bethesda nog amper serieuze concurrentie had, kwamen ze er nog mee weg omdat hun enorme mod community heel veel deed.

Maar sindsdien zien er legio concurrenten bijgekomen, die hetzelfde kunstje doen, maar dan vele malen beter.
Op verhaal niveau, op technisch niveau en met veel betere engines.

Skyrim kwam in 2011, Fallout 4 in 2015, en dat vond ik (op PS4 althans) een kleinere stap voorwaarts dan ik had gehoopt, op grafisch gebied.

Starfield kwam 8 jaar daarna uit en hoewel dat er an sich redelijk goed uit zag, vond ik het wederom een veel kleinere stap voorwaarts dan verwacht.
A murky, forgotten land.
pi_217646278
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Na Starfield (die was vermakelijk, maar niet meer dan dat) heb ik geen enkele hoge verwachtingen meer van TES6.

Vroeger toen Bethesda nog amper serieuze concurrentie had, kwamen ze er nog mee weg omdat hun enorme mod community heel veel deed.

Maar sindsdien zien er legio concurrenten bijgekomen, die hetzelfde kunstje doen, maar dan vele malen beter.
Op verhaal niveau, op technisch niveau en met veel betere engines.

Skyrim kwam in 2011, Fallout 4 in 2015, en dat vond ik (op PS4 althans) een kleinere stap voorwaarts dan ik had gehoopt, op grafisch gebied.

Starfield kwam 8 jaar daarna uit en hoewel dat er an sich redelijk goed uit zag, vond ik het wederom een veel kleinere stap voorwaarts dan verwacht.
Toen Todd begon over meer dan 1000 planeten wist ik al genoeg, die sla ik lekker over of ik wacht op een diepe sale. Nu zijn er zelfs geluiden dat TES6 ook veel gameplay elementen van Starfield gaat krijgen en dat is het laatste wat ik zoek in een Elder Scrolls game.

De TES6 trailer is nu al bijna 7 jaar geleden, wat vliegt de tijd.Ik was evengoed niet echt onder de indruk van het landschap die daarin werd getoond, het zag er behoorlijk saai uit met willekeurige bergen her en der.
pi_217646398
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:40 schreef RaXz het volgende:

[..]
Toen Todd begon over meer dan 1000 planeten wist ik al genoeg, die sla ik lekker over of ik wacht op een diepe sale. Nu zijn er zelfs geluiden dat TES6 ook veel gameplay elementen van Starfield gaat krijgen en dat is het laatste wat ik zoek in een Elder Scrolls game.

De TES6 trailer is nu al bijna 7 jaar geleden, wat vliegt de tijd.Ik was evengoed niet echt onder de indruk van het landschap die daarin werd getoond, het zag er behoorlijk saai uit met willekeurige bergen her en der.
Het is dat ik zowel de PS5 heb en de Series X, met Game Pass, dus ik heb daar niks extra voor hoeven te betalen, dat scheelt.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 00:00:24 #85
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217649807
Als ze met gare bouw settlements en je schip schijt komen in TES6 dan is Bethesda echt totaal van het padje af

Laat ze maar eens focussen op goede quests en mooie ontdekkingen

hoef geen random generated islands
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_217649959
Zal mij niets verbazen als TES6 een soort kruising wordt tussen Fallout 4 en Starfield, helemaal nu ze onder de paraplu zitten van de prutsers van Microsoft.

Ik heb gelukkig nog een groot deel van Oblivion en Skyrim nog niet gezien, ik begon vaak opnieuw nadat ik een tijd niet had gespeeld. Alleen Morrowind heb ik helemaal grijs gespeeld. Ik had mij er al bij neergelegd om het daar bij te houden, weet alleen niet of ik Oblivion af zou hadden gestoft zonder de remaster.

Daggerfall Unity wil ik ook nog wel een keer proberen.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 14:18:18 #88
117098 Hathor
Effe niet
pi_217654292
Een week of 2 geleden heb ik Oblivion Remastered gedownload op Steam, en tot volle tevredenheid zitten spelen vanaf dat moment, maar zojuist wilde ik het spel weer opstarten, maar behalve het kleine venstertje dat zegt dat OR word opgestart en Steam word geopend gebeurt er helemaal niks, mijn scherm blijft leeg.

Na wat zoeken op Google vond ik iets dat leek een oplossing te bieden, namelijk het verwijderen of hernoemen van een bepaald DLL filetje, er was een reactie van iemand die zei dat het zijn probleem had opgelost, dus dacht ik dat het bij mij de boel ook wel zou fixen. Maar mooi niet dus, Oblivion wil nog steeds niet starten.

Heb ook nog even een driverupdate gedaan, maar ook dat heeft het probleem niet verholpen. Wel zag ik dat er vrij veel mensen met hetzelfde probleem zijn en er is niemand die er tot nu toe iets zinnigs over kan zeggen.

Mijn vraag is daarom, zijn er hier op FOK! ook mensen die tegen dit probleem zijn aangelopen, en zoja...heb je er een oplossing voor kunnen vinden?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217655025
Ik heb nooit problemen gehad met het opstarten van Oblivion Remastered, wel aardig wat crashes achter de rug.
pi_217655038
Ik speel op de Series X, derhalve nooit gekut met drivers en andere meuk *O*
A murky, forgotten land.
pi_217655283
Ik ben voor de pc versie gegaan omdat ik dan ook bezig kan zijn met mods, momenteel draai ik nog maar met 1 mod en dat is eentje die de stappen kleiner maakt van de difficulty slider, expert is nu veel beter te doen. Ik kan mij heugen dat ik ook mods had voor Morrowind op de originele Xbox, maar die console was gemod.
pi_217655469
Geen crashes en geen problemen met opstarten. Wel alweer klaar met oblivion ondertussen :P
Conscience do cost.
pi_217655472
Deze week Knights of the Nine afgerond, best een leuke quest line. Gisteren een huisje gekocht in Bruma, alsof ik het sneeuw in Skyrim al niet zat was geworden maar het huis oogt best gezellig en Bruma leek mij de juiste plek om te settlen vanwege de main quest.

Tot nu toe de dresser in de tavern van Aleswell gebruikt als m'n stash, de quest daarvoor is erg makkelijk.
pi_217655523
Ik zat nog te twijfelen of ik de remaster zou aanschaffen, maar ik speel het nog steeds best veel. :9

Elder Scrolls spellen liggen mij wel ondanks de simpele combat, de spellen hebben veel dingen die je niet in andere games kan terugvinden. De spellen doen mij ook erg denken aan Legends of Valor waar ik als kindzijnde op zat te kwijlen maar nooit heb kunnen spelen.

Bekijk deze YouTube-video
pi_217655602
Het ligt intussen stil wegens Doom the Dark Ages (Game Pass _O_ ).

Heb wel van 2 glitches gebruik gemaakt :@

Eentje om heeeeeeeeeeeel veel carry weight te hebben (sack cloth pants glitch).
En eentje om veel gold te hebben (1,5 miljoen).
A murky, forgotten land.
pi_217656025
Ik hou mij altijd verre van exploits, ik beschouw ze als een vorm van cheaten. Ik zoek zelfs niet op waar je bijvoorbeeld de beste wapens of armor kan vinden, dat ontdek ik het liefst zelf terwijl ik speel.
  zondag 18 mei 2025 @ 11:37:20 #97
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217676300
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:40 schreef RaXz het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 18 mei 2025 @ 12:15:44 #98
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217676542
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 17:28 schreef StateOfMind het volgende:
Het ligt intussen stil wegens Doom the Dark Ages (Game Pass _O_ ).

Heb wel van 2 glitches gebruik gemaakt :@

Eentje om heeeeeeeeeeeel veel carry weight te hebben (sack cloth pants glitch).
En eentje om veel gold te hebben (1,5 miljoen).
Dus cheats
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')