abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105876889
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:48 schreef jankaas020 het volgende:
Van de khajiit? Bagger, ik gebruik het nooit.
Waarom zou je ook, ik zie het (ook zonder toorts) meestal prima.
Amen.
pi_105876920
quote:
Verdomd handig die wiki, nog nooit op gekeken. Als ik zo dat lijstje bekijk denk ik dat de Redguard het beste voor mijn speelstijl zou zijn. Dat gaat hem dan ook worden. :) 't Is dat High Elves qua lengte-rating een 1.08 hebben, maar weer met hele andere skills hogerop beginnen.
Flesje bier
pi_105877251
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:51 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Verdomd handig die wiki, nog nooit op gekeken. Als ik zo dat lijstje bekijk denk ik dat de Redguard het beste voor mijn speelstijl zou zijn. Dat gaat hem dan ook worden. :) 't Is dat High Elves qua lengte-rating een 1.08 hebben, maar weer met hele andere skills hogerop beginnen.
Hier nog één: http://www.uesp.net/wiki/Main_Page
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 december 2011 @ 19:02:26 #104
252333 ardi
Anhedonische masochist
pi_105877405
quote:
Veel completer en beter dan die andere wiki imo.
PSN: ardpsiko
  Moderator / Redactie FP woensdag 21 december 2011 @ 19:22:40 #105
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_105878261
En wéér opnieuw begonnen :')

Redguard waarmee ik Onehanded, Light Armor, Block en Archery ga doen :P
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_105878395
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En wéér opnieuw begonnen :')

Redguard waarmee ik Onehanded, Light Armor, Block en Archery ga doen :P
Mijn inziens is de hele klasse light armor één grote faal. Je maakt niet eens een kans tegen draken... En dan heb ik het nog niet eens over Draugr deathlords of Dragon priests. Erg jammer.
Flesje bier
pi_105878742
Goed, zoals beloofd een lijstje met punten van kritiek op skyrim. Onthoud goed dat ik skyrim een geweldig spel vindt, beter dan oblivion (doch minder dan morrowind :P ).

- Melee combat.

Ondanks de toevoeging van dual wielding is er nog steeds bar-weinig veranderd aan het toch wel verouderde "druk kort in voor snelle zwakke aanval, druk lang in voor langzame harde klap". Dynamiek is, zeker als je wat verder in de game bent, ver te zoeken. Combat werd voor mij, op mijn 2handed warrior mannetje, -heel- erg eentonig. Ik vind het vreemd dat een spel wat al zoveel jaar meegaat praktisch nog hetzelfde systeem hanteert als de delen uit de jaren 90. Gelukkig hebben ze de % kans dat je gewoon misslaat, ondanks dat je tegen iemand aanstaat uit morrowind al weggehaald maar nog steeds vind ik het voor een spel van dit jaar en kaliber erg onder de maat.

- De moeilijkheidsgraad.

Een flinke verbetering ten opzichte van oblivion, waar eigenlijk uberhaupt nooit een uitdaging te vinden was. Toch merk je dat als je wat verder in de game komt dat het niet allemaal zo lekker is afgesteld. Waar de moeilijkheidsgraad in het begin nog best te pruimen is wordt je op den duur zó belachelijk veel sterker dat je gedwongen bent de moeilijkheidsgraad omhoog aan te passen. Echter krijg je dan weer het probleem dat je je makkelijk door 90% van de dungeon heen hakt, maar opeens geen enkele kans hebt als je tegenover een mage gaat die je zonder problemen kan oneshotten.

Ik begrijp dat de balans hierin moeilijk te bereiken is. Ze zouden het echter ook op een andere manier kunnen oplossen. Ik weet niet of mensen hier bekend zijn met WoW en de dungeons aldaar, maar zij specificeren heel duidelijk hoe sterk je -ongeveer- moet zijn om iets succesvol te kunnen doen. Zou een dergelijk systeem, al dan niet geïntegreerd in de chat met npc's niet heel interessant zijn?

- Draken

Te makkelijk. Zeker als je archery traint zijn draken niets anders dan vliegende mudcrabs. Ook wel cool dat er zoveel te vinden zijn en dat jij ze zo makkelijk door chopt, maar ergens toch ook wel jammer dat je niet meer bij jezelf "OH SHIT" denkt als je er eentje boven je hoort vliegen. Dragonbones zijn ook snel overbodig en leveren alleen nog wat geld op (waar je op een gegeven moment ook te veel van hebt)

- Items

Hoewel er een fair share van loot te halen is in skyrim, is het voor mijn gevoel toch niet helemaal wat het had kunnen zijn. Smithing is belachelijk makkelijk te boosten en als je daar toevallig enchanting bij neemt heb je veel sterkere items dan je in het hele spel kan vinden. Ook met enchanting kan je skillboosts geven aan bijvoorbeeld je 1handed/2handed damage waardoor je damage werkelijk belachelijk wordt, al speel je op master.

Gooi er gewoon een flinke dosis unique items doorheen en verspreid die over de wereld. Die items zijn er nu ook wel maar vaak nog nuttelozer dan wat je bij de smithy kan halen. (enkele uitzonderingen daargelaten). Gooi er nog wat armor sets tegenaan. 4-5 sets voor light/heavy armor voelt als zo weinig aan voor een spel wat je doorgaans van je stoel afblaast door de vrijheid die je hebt.

- Monsters

Eigenlijk hetzelfde verhaal als items; te weinig. Als je in een dwarven ruin komt kom je altijd de standaard balletjes uit de muur tegen, de spinnetjes met hun electriciteit en aan het eind een centurion. Kom je in een forlorn cave, heb je eigenlijk gewoon hetzelfde als de bandit hideout maar dan met andere skins. Etc, etc. Wederom; een spel zó groot en overweldigend, maar op het zelfde moment zo underwhelming aan variatie aan één van de belangrijkste aspecten van de game; hetgeen wat dood moet.

Meer als ik erop kom. Onthoud goed dat ik niet probeer het spel af te kraken, gewoon puur wat verbeterpunten aanstrepen :P Jullie commentaar wordt op prijs gesteld!
Conscience do cost.
pi_105880839
Ik vond de faction quest chains gewoon te kort. vooral bij de college had ik daar last van. ik kwam binnen voor mijn eerste les in magie, en tijdens mijn 2e les werd ik op excursie gestuurd. toen ik daarmee klaar was was ik opeens guildmaster. wat?
Het zijn juist die quests die niet direct aan de grote quest verbonden zijn die het gevoel geven dat je deel uitmaakt van iets groters, en die mis ik in skyrim dus heel erg..
pi_105881040
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:33 schreef ems. het volgende:
Gooi er gewoon een flinke dosis unique items doorheen en verspreid die over de wereld. Die items zijn er nu ook wel maar vaak nog nuttelozer dan wat je bij de smithy kan halen. (enkele uitzonderingen daargelaten). Gooi er nog wat armor sets tegenaan. 4-5 sets voor light/heavy armor voelt als zo weinig aan voor een spel wat je doorgaans van je stoel afblaast door de vrijheid die je hebt.

Hier ben ik het zo mee eens he, dingen als de wabajak vind ik echt geweldig. Je moet een beetje verast worden met items, en dat je echt denkt: YES!
Dit kan je zelf trouwens ook wel een beetje doen dmv roleplaying, bijv. dat je magie haat en nooit gebruikt, maar wel opgeraapte enchanted item gebruik, en maar in een type armor rond loopt. Dan ben je echt blij als je juist dat stuk armor vind met een goede enchantment erop.
  Moderator / Redactie FP woensdag 21 december 2011 @ 20:31:33 #110
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_105881678
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:15 schreef zoefschildpad het volgende:
Ik vond de faction quest chains gewoon te kort. vooral bij de college had ik daar last van. ik kwam binnen voor mijn eerste les in magie, en tijdens mijn 2e les werd ik op excursie gestuurd. toen ik daarmee klaar was was ik opeens guildmaster. wat?
Het zijn juist die quests die niet direct aan de grote quest verbonden zijn die het gevoel geven dat je deel uitmaakt van iets groters, en die mis ik in skyrim dus heel erg..
Dit vind ik ook zo jammer ja -O-

Waarom niet een bult meer quests en guildranks toevoegen?
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  woensdag 21 december 2011 @ 20:34:48 #111
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_105881903
Zijn al die Dwarven Ruins nog een beetje de moeite qua loot/awesomeness?
pi_105882421
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:34 schreef BoerBert het volgende:
Zijn al die Dwarven Ruins nog een beetje de moeite qua loot/awesomeness?
Is dit je eerste TES game?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 21 december 2011 @ 20:46:46 #113
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_105882674
Ja. Ik vond Alftand vet trouwens :P Dus ik kan het antwoord wel een beetje raden.
pi_105882959
Is Morrowind te doen qua graphics met een mooie graphic mod? Want de graphics van toen doen nu pijn aan mijn ogen. _O-
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 december 2011 @ 20:55:22 #115
252333 ardi
Anhedonische masochist
pi_105883269
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:34 schreef BoerBert het volgende:
Zijn al die Dwarven Ruins nog een beetje de moeite qua loot/awesomeness?
Blackreach is zo'n beetje de beste dungeon uit het hele spel. Ik heb er zojuist genoeg materialen uit meegesleept om 90 Dwarven Bows te craften. :')

Andere Dwarven Ruins ook, vooral als je Winterhold College of Thieves Guild missies doet.
PSN: ardpsiko
  woensdag 21 december 2011 @ 20:57:47 #116
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_105883441
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:55 schreef ardi het volgende:

[..]

Blackreach is zo'n beetje de beste dungeon uit het hele spel. Ik heb er zojuist genoeg materialen uit meegesleept om 90 Dwarven Bows te craften. :')

Andere Dwarven Ruins ook, vooral als je Winterhold College of Thieves Guild missies doet.
Blackreach ben ik geweest, moet ik nog een keertje heen ;) De Winterhold en Thieves missies moet ik nog allebei afmaken, dus dan ga ik die andere ruins nog wel zien ^O^
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 december 2011 @ 21:00:18 #117
252333 ardi
Anhedonische masochist
pi_105883588
Blackreach houdt niet zo van mijn followers denk ik. Ben er weer eentje verloren denk ik, ditmaal Uthgerd die spoorloos is verdwenen. :')
PSN: ardpsiko
  woensdag 21 december 2011 @ 21:05:07 #118
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_105883919
Sinds Lydia mij heeft verlaten om onbekende reden (samen met die ene hond...), gebruik ik die lui niet meer.
pi_105883948
quote:
17s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:51 schreef Typisch het volgende:
Is Morrowind te doen qua graphics met een mooie graphic mod? Want de graphics van toen doen nu pijn aan mijn ogen. _O-
Ja, ik vind van wel. De graphics zijn, zeker bij morrowind, echt heel mooi oppoetsbaar met mods. Wel is het lastiger om om te gaan met de oude gameplay mechanics, maar als je daar overheen kan kijken is het een prachtige rpg. Een van de prachtigste imo :)
Conscience do cost.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 december 2011 @ 21:07:50 #120
252333 ardi
Anhedonische masochist
pi_105884081
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:05 schreef BoerBert het volgende:
Sinds Lydia mij heeft verlaten om onbekende reden (samen met die ene hond...), gebruik ik die lui niet meer.
Ik denk dat ze dood is, want ik kan een nieuwe aannemen. Zo'n pakezel vind ik toch wel vrij essentieel. :')
PSN: ardpsiko
pi_105884218
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:05 schreef ems. het volgende:

[..]
Wel is het lastiger om om te gaan met de oude gameplay mechanics,
Daar loop ik dus tegenaan..
pi_105884555
quote:
9s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:10 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Daar loop ik dus tegenaan..
Daarom is het dus lastiger :P Ik had er ook moeite mee bij een recente replay (en de eerste echte replay trouwens) maar uiteindelijk vond ik de sfeer weer zo vet dat ik ik me toch door kon zetten.
Conscience do cost.
  woensdag 21 december 2011 @ 21:29:19 #123
8369 speknek
Another day another slay
pi_105885525
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:33 schreef ems. het volgende:
Smithing is belachelijk makkelijk te boosten en als je daar toevallig enchanting bij neemt heb je veel sterkere items dan je in het hele spel kan vinden.
Da's natuurlijk zoiets als: in Mario Kart kan je afsnijden door op een bepaalde plek over/door een muurtje heen te springen. Als je dat doet is het een heel makkelijk level!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_105887546
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Da's natuurlijk zoiets als: in Mario Kart kan je afsnijden door op een bepaalde plek over/door een muurtje heen te springen. Als je dat doet is het een heel makkelijk level!
Klopt, ik schreef het en ik wist dat iemand het zou gaan opmerken :P

Echter is de nuance hier weer hoe 'effectief' je speelt. TES gaf je altijd veel vrijheid en een hoop andere dingen te doen maar hetgeen wat uiteindelijk altijd cruciaal was waren de combat skills. Je kan nog zo goed in lockpicken of sneaken zijn maar uiteindelijk gaat het om de (grote) battles die je moet winnen. Gear is hierbij altijd het breekpunt geweest (of in ieder geval voor classes met physical damage).

Voor casters weet ik het niet, maar als rogue/fighter-achtig iets vind ik het eerlijk gezegd bijna zonde om deze skills niet te maxen, daar deze in mijn ogen veruit het 'effectiefst' zijn om de wereld van skyrim ver te komen. En zelfs als dat niet je initiële motivatie was om smithing/enchanting te leven, is het toch een teleurstelling om erachter te komen dat dungeons looten zo goed als waardeloos was geworden, behalve dan om centjes te scoren.

Ikzelf ervaarde het in ieder geval precies zo. Ik had me expres niet al te veel ingelezen over de skyrim skills maar wilde wel graag mijn eigen gear maken en enchanten. Toen kwam ik op een niveau dat loot eigenlijk totaal irrelevant was geworden en dat was vind ik toch wel bitter in een spel waarbij loot juist zoveel bijdraagt aan het spelgenot.

Ik vind dat crafting de 'normale loot' hoort te complimenteren, op het moment schakelt het gewoon elke concurrentie qua items uit. Geef een paar echt grote dungeons met -echt- moeilijke gevechten/puzzels en beloon mensen dan met een unique item die sterker is dan wat jij gesmith hebt. Het hoeft echt niet overeen te komen met diablo wat betreft items maar íets meer mag best in deze toch wel grote wereld.

Edit: Oh en items met unique skills zijn altijd goed toevoegingen. Zo was ik erg gecharmeerd door die shield die ook een magic shield heft als je blockt. Ik weet de naam even niet maar meer van dat zou geweldig zijn in plaats van een generic item die je iets meer % damage geeft met je bow.
Conscience do cost.
pi_105888550
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Die Wabbajack staff :')
Ik kwam eens een feeks tegen die mij herkende als de man die de Wabbajack had gekregen, volgens mij was ik toen voor het eerst op weg naar High Hrothgar. Ze zei de hele tijd: "Wabbajack wabbajack wabbajack wabbajack...". Toen vroeg ze of ik de wabbajack op haar wilde afvuren. Ik had de staf op dat moment niet bij me dus ik heb haar maar vermoord. Ik vraag me nog steeds af wat er gebeurd zou zijn als ik die staf wel bij me gehad zou hebben ;(
Hier schreef JustinK het volgende:
@:Hooidraad spreekt altijd de waarheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')