Yup, kijk maar een paar posts boven jequote:Op woensdag 21 december 2011 14:45 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, driz zal het wel weten.
Was ook niet aanstootgevend, buiten context was het een shitty TTquote:Op woensdag 21 december 2011 14:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zie serieus niet in waarom het veranderd is; het was niet aanstootgevend of zoSting
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ten oosten van Fort Hragstaad
[ afbeelding ]
Ik ga m'n onderschrift maar eens aanpassen naar Skyrim Helpdeskquote:Op woensdag 21 december 2011 14:47 schreef HyperViper het volgende:
[..]Wat een docent ben je toch. Thnx dude!
Ik dacht ook dat het alleen de 100 carrying capacity wasquote:The Steed gives a bonus of 100 extra carrying capacity and no movement penalty is received by armor. Armor also has 0 weight when equipped.
Mwoh, met de steed stone lvlen alle warriordingen wel trager... kun je beter de warrior stone pakkenquote:Op woensdag 21 december 2011 14:48 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het alleen de 100 carrying capacity wasMaar chill, dan hou ik die lekker als ik straks op heavy armor overstap
Mja daar heb je wel gelijk in, en ondertussen heb ik ook wel genoeg stamina opgebouwd om zonder dat ding te kunnen...quote:Op woensdag 21 december 2011 14:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mwoh, met de steed stone lvlen alle warriordingen wel trager... kun je beter de warrior stone pakken
Armor 0 weight is ook erg fijn met sneaken!quote:Op woensdag 21 december 2011 14:48 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het alleen de 100 carrying capacity wasMaar chill, dan hou ik die lekker als ik straks op heavy armor overstap
dat dus!quote:Op woensdag 21 december 2011 15:28 schreef ardi het volgende:
Levellen gaat snel zat naar mijn idee, dan veel liever een Steed Stone.
In Skyrim is er geen tijd om arrogant te doen over je kwaliteiten de wereld te redden, draken te doden en hele steden van de ondergang te behoeden. Iedereen doet gewoon allesquote:Op woensdag 21 december 2011 15:35 schreef Jivis het volgende:
Beetje debiel dat je na die Companions questline slappe beesten moet doodmaken in huizen.
In Oblivion bestond the Fighter's Guild questline zelf grotendeels uit zulke quests. Wees blij dat ze het hebben omgedraaid.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:35 schreef Jivis het volgende:
Beetje debiel dat je na die Companions questline slappe beesten moet doodmaken in huizen.
Ohja, die rat-missiequote:Op woensdag 21 december 2011 15:38 schreef ardi het volgende:
[..]
In Oblivion bestond the Fighter's Guild questline zelf grotendeels uit zulke quests. Wees blij dat ze het hebben omgedraaid.
Het is een klein punt, maar wel één van de dingen die consistent nog geen verbetering heeft ontvangen in de afgelopen 3 TES games.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:35 schreef Jivis het volgende:
Beetje debiel dat je na die Companions questline slappe beesten moet doodmaken in huizen.
quote:Op woensdag 21 december 2011 15:44 schreef ems. het volgende:
Ik ga vanavond denk ik even een grote lijst maken waarin ik flink ga mierenneuken.
Mooi dat die Orc in Oblivion zelf ook zoiets heeft van "ja kerel, ik weet het, een rat missie voor de newbie, doe het nou maar gewoonquote:
Ik doe met je mee, er is echt een hoop wat wel beter kan.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Het is een klein punt, maar wel één van de dingen die consistent nog geen verbetering heeft ontvangen in de afgelopen 3 TES games.
Nu de initiële hype een beetje over is, lijkt het me wel interessant om even heel kritisch te kijken naar de verbeteringspunten voor Skyrim, want hoewel het weer smullen is, heb ik ook een heleboel zaken opgemerkt die ik echt -heel- slecht geregeld vond voor een spel van dit jaar. (om het vervolgens weer snel te vergeten omdat ik weer helemaal in de wereld werd gezogen).
Ik ga vanavond denk ik even een grote lijst maken waarin ik flink ga mierenneuken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ben echt binnen een half uur van level 45 naar 48 gegaan ofzo![]()
Zal ik maar even aftrappen dan?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik ga vanavond denk ik even een grote lijst maken waarin ik flink ga mierenneuken.
• Dit is er al, maar het mag inderdaad wel bij meer quests worden toegepast.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:31 schreef Jivis het volgende:
[..]
Zal ik maar even aftrappen dan?
• Overall komt het er op neer dat ik vind dat ze wel wat meer aandacht hadden mogen schenken aan de gameplay wanneer je wat verder in het spel bent. Eigenlijk is elke questline zo gescript als deed je hem meteen bij het begin van het spelen. Daardoor komt het eigenlijk te makkelijk en te simplistisch over wanneer je een dergelijke questline op level 30 afwerkt (ja ik weet dat je de moeilijkheidsgraad omhoog kunt zetten, maar ik had graag iets creatievers willen zien dan dat). Op dit moment komt elke major questline eigenlijk het meest tot zijn recht als je hem als beginneling speelt (ook qua beloningen en eindbazen bijvoorbeeld). Dit euvel zorgt er nu voor dat ik een beetje genoeg begin te krijgen van het spel, want zin om een nieuw personage aan te maken en op 0 te beginnen heb ik ook niet. Het spel is ook zo gedesigned dat het niet de bedoeling dat je snel een nieuw karakter aanmaakt (aangezien je elke skill kunt ontwikkelen die je wilt).
Oplossing daarvoor zou kunnen zijn om bepaalde questlines pas beschikbaar te stellen als je op een bepaald level bent en dat die questlines dan ook wat ingewikkelder zijn. Daar haal je echter wel weer het free roaming concept een beetje mee onderuit.
• Verder erger ik me er aan dat je acties eigenlijk totaal geen invloed hebben op de rest van de wereld, afgezien van de obvious dialooglijntjes van je guildleden. Als ik helemaal de bom ben in Skyrim word ik bij wijze van spreke door guards nog steeds als 'sneak thief' uitgemaakt, bijvoorbeeld. En dat terwijl je eigenhandig een heel leger aan Stormcloak soldaatjes afmaakt terwijl de rest van het Imperial leger er niet aan te pas komt.
[*]Ook is het natuurlijk raar dat je bijvoorbeeld als two-handed Nord met nauwelijks mana alsnog toegelaten kunt worden op de Mage College, maar dat heeft ook weer te maken met de free roaming mogelijkheid. Toch had ik wel graag gezien dat je een soort vast karakter bent (een wat meer ouderwetse aanpak dus). Zo heb je ook meer het gevoel echt een persoonlijkheid te hebben. Nu voel ik me vaak een soort allround errand boy.
Dit is even wat het eerst bij me opkwam, maar kan nog wel wat meer bedenken. Afgezien van het feit dat dit nog steeds veruit het beste spel van het jaar is.
quote:Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef BoerBert het volgende:
Vanmiddag even die Oghma Infinium gelezen,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ben echt binnen een half uur van level 45 naar 48 gegaan ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet helemaal mee eens, aangezien Bethesda de honderden uren aan speeltijd altijd als reclamemiddel gebruikt. Zorg er dan ook voor dat je game na een uur of veertig nog steeds vermakelijk is.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:40 schreef speknek het volgende:
Aangaande je eerste punt denk ik wel dat jij heel veel langer gespeeld hebt dan 'de bedoeling is'. De gemiddelde game duurt ~15 uur, het is een beetje onzinnig om de game voor het gedeelte 90-110 uur dan te gaan balanceren, dan blijf je bezig. In principe kun je sommige perks en loot pas bij hogere levels halen, dat is al een 'beloning', het zou imo redelijk naad zijn als de gemiddelde gamer ook 110 uur moet investeren om een quest te doen.
Noem eens wat dan? Bij alle major questlines is dit toch niet het geval?quote:Op woensdag 21 december 2011 16:40 schreef Seam het volgende:
[..]
• Dit is er al, maar het mag inderdaad wel bij meer quests worden toegepast.
I know, daarom zou een soort hybride game van Elder Scrolls/Dragon Age fantastisch zijn (Dragon Age en Mass Effect hebben het maken van keuzes en het voelen van progressie beter voor elkaar). Las vandaag ook dat de makers van DA zich laten inspireren door Skyrim. Goed teken dus.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:40 schreef Seam het volgende:
[..]
• Dit hoort bij TES, like it or not. Het is de basis van de spellen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren al m'n saves verwijderd, straks een fatsoenlijk nieuw character maken en dan om te beginnen de main-quest in een rits uitspelen.
Iemand trouwens een tip over welk ras ik nu het beste kan pakken? Heb de afgelopen paar dagen bijna elk ras geprobeerd maar heb toch nog geen flauw idee welke ik nu het beste kan pakken.Ik wil sneak archer / 1h + shield worden. Ik zat zelf te denken aan High Elf maar weet niet of dit het beste is aangezien ik ondanks dat ik ga sneaken toch heavy armor ga dragen.
Flesje bier
quote:Op woensdag 21 december 2011 17:57 schreef Gezicht het volgende:
Ik ben nog nooit in Blackreach geweest, kom je daar op een gegeven moment in de Main quest?
Ik ben in de main-quest namelijk nog niet verder geweest dan...Die met magic resistance. Rest van de races hebben niet zulke boeiende abilities.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren al m'n saves verwijderd, straks een fatsoenlijk nieuw character maken en dan om te beginnen de main-quest in een rits uitspelen.
Iemand trouwens een tip over welk ras ik nu het beste kan pakken? Heb de afgelopen paar dagen bijna elk ras geprobeerd maar heb toch nog geen flauw idee welke ik nu het beste kan pakken.Ik wil sneak archer / 1h + shield worden. Ik zat zelf te denken aan High Elf maar weet niet of dit het beste is aangezien ik ondanks dat ik ga sneaken toch heavy armor ga dragen.
Jij bedoelt dat elvenras met een hogere magic resistance? Ik vind high elf ook al heel verleidelijk omdat die namelijk vanaf het begin 25 archery hebben...quote:Op woensdag 21 december 2011 17:59 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Die met magic resistance. Rest van de races hebben niet zulke boeiende abilities.
Behalve dat de lengte van je char een rol speelt in de hoeveelheid damage die je doet en hoe snel je kunt lopen. High Elves en Nords zijn de langste rassen. Breton heeft magic resistance maar dat zijn onderdeurtjes.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:59 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Die met magic resistance. Rest van de races hebben niet zulke boeiende abilities.
Ik vraag me af hoe ze daar in godsnaam bij zijn gekomen, wat the fuck heeft de lengte van iemand nu te maken met sterkte etc.?quote:Op woensdag 21 december 2011 18:13 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Behalve dat de lengte van je char een rol speelt in de hoeveelheid damage die je doet en hoe snel je kunt lopen. High Elves en Nords zijn de langste rassen. Breton heeft magic resistance maar dat zijn onderdeurtjes.
Ja en het is de moeite waard. En de tweede quest na waar jij gestopt bent, dacht ik.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:57 schreef Gezicht het volgende:
Ik ben nog nooit in Blackreach geweest, kom je daar op een gegeven moment in de Main quest?
Wood elf, voor dat authentieke archer gevoel. Voor de rest maakt ras bar weinig uit. De rassenperks zijn niet dusdanig van invloed dat je met een bepaald ras onmogelijk een bepaald type vechter kunt maken.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:57 schreef Gezicht het volgende:
Iemand trouwens een tip over welk ras ik nu het beste kan pakken? Heb de afgelopen paar dagen bijna elk ras geprobeerd maar heb toch nog geen flauw idee welke ik nu het beste kan pakken.Ik wil sneak archer / 1h + shield worden. Ik zat zelf te denken aan High Elf maar weet niet of dit het beste is aangezien ik ondanks dat ik ga sneaken toch heavy armor ga dragen.
Het gaat mij ook voornamelijk om de skills, en niet om de resistance van weet-ik-veel wat. Ik ben wel zo'n perfectionist dat ik geen lelijk character wil hebben, en die wood-elves vind ik dus echt snoeilelijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:17 schreef ardi het volgende:
Wood elf, voor dat authentieke archer gevoel. Voor de rest maakt ras bar weinig uit. De rassenperks zijn niet dusdanig van invloed dat je met een bepaald ras onmogelijk een bepaald type vechter kunt maken.
quote:Op woensdag 21 december 2011 16:41 schreef lkb9000 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knap is altijd relatief in TES games. En ze hebben wel een beetje typisch spits gezicht ja.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:21 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Het gaat mij ook voornamelijk om de skills, en niet om de resistance van weet-ik-veel wat. Ik ben wel zo'n perfectionist dat ik geen lelijk character wil hebben, en die wood-elves vind ik dus echt snoeilelijk.Eens kijken of ik daar iets leuks van kan te maken.
"A taller character can run faster, jump higher and inflict more melee damage than shorter ones."quote:Op woensdag 21 december 2011 18:16 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze daar in godsnaam bij zijn gekomen, wat the fuck heeft de lengte van iemand nu te maken met sterkte etc.?Straks nog eens kijken, en als ik er niet uitkom pak ik gewoon weer een Redguard, die is me op m'n vorige account wel erg goed bevallen.
Bretons hebben de resistance, Wood Elves de archeryquote:Op woensdag 21 december 2011 18:01 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Jij bedoelt dat elvenras met een hogere magic resistance? Ik vind high elf ook al heel verleidelijk omdat die namelijk vanaf het begin 25 archery hebben...
Tsja eigenlijk is het zo ook logisch maar om de een of andere reden vind ik het toch raar.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
"A taller character can run faster, jump higher and inflict more melee damage than shorter ones."
Dat is IRL toch ook zo? Al is het alleen maar omdat een langere armlengte een grotere zwaai met een wapen maakt. Bij twee even sterke personen zal de langere toch een hardere tik uitdelen. Harder lopen en hoger springen spreekt voor zich.
Het is op zich wel leuk gedaan alleen zouden kleinere rassen dan ook een voordeel met bijvoorbeeld aanvalsnelheid moeten hebben imo. Dan is het realistisch en heeft alles voor en nadelen.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:28 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Tsja eigenlijk is het zo ook logisch maar om de een of andere reden vind ik het toch raar.Ook opmerkelijk dat dit nergens in de game zelf vermeldt wordt, of heb ik dan iets gemist?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |