quote:
quote:
quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:48 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Is het niet Michelle Fairley (Catelyn Stark)? Deed de stem me in elk geval erg aan denken.
Helaas welquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:20 schreef Dizer het volgende:
Nieuw topic.
Duurt alleen nog te lang voor seizoen 2
Dit dus!quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:20 schreef Dizer het volgende:
Nieuw topic.
Duurt alleen nog te lang voor seizoen 2
Damphairquote:
Inderdaad WTF voldoet wel aan mijn beeld moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:45 schreef Bellatrix het volgende:
[ afbeelding ]
Brienne is perfect gecast, ze lijkt ook echt op een man.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook, maar brajien kimt nog wel iets mannelijker overquote:Op dinsdag 20 december 2011 21:35 schreef Dagonet het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze de naam uitspreken, de audioboeken gebruiken de uitspraak braJIEN terwijl ik bij het lezen altijd met briejenn in m'n hoofd zat, franser dus.
Het is geen serie die achter de decoder van één kabelmaatschappij zou moeten belanden...quote:Op donderdag 22 december 2011 08:58 schreef lunapuella het volgende:
Game of Thrones in Nederland komt een stapje dichterbij - de Europese Commissie heeft een joint venture van HBO en Ziggo goedgekeurd: http://europa.eu/rapid/pr(...)ge=NL&guiLanguage=en
Heel die serie is ontwikkeld en betaald om juist achter de decoder te belanden.quote:Op donderdag 22 december 2011 09:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het is geen serie die achter de decoder van één kabelmaatschappij zou moeten belanden...
Op HBO in de VS ja, het is hier niet ongebruikelijk dat succesvolle HBO series worden gekocht door de commerciële of publieke zenders.quote:Op donderdag 22 december 2011 09:31 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Heel die serie is ontwikkeld en betaald om juist achter de decoder te belanden.
Iedereen die het nu kijkt ja. Er zijn zat mensen die hun series nog gewoon op tv willen zien. Mijn oom bijvoorbeeld heeft geen idee van streamen of internet of computer, dus voor hem zou het geweldig zijn.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:32 schreef invine het volgende:
Ik denk dat iedereen het toch streamt of download?
Vind jij, vind ik, maar de meeste mensen toch echt niet.quote:
Ze ziet er ook wat volwassener uit!quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:42 schreef ems. het volgende:
Ik vind Sansa er hier een stuk beter uitzien dan in de serie. Maargoed, daar is ze (tot noch toe!) dan ook een beetje een trutje.
Boek zijn ze wat jongerquote:Op vrijdag 23 december 2011 22:05 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Ze ziet er ook wat volwassener uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
quote:Op zaterdag 24 december 2011 21:29 schreef Pek het volgende:
De hamvraag is...van wie is die hand om Sansa's middel, links?Tyrion/Sansa is nog erger dan Sandor/Sansa.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._!
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Inderdaad, stel je toch eens voor dat zoiets in de echte wereld zou gebeuren. Oh nee, wacht...quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:43 schreef yvonne het volgende:
http://christwire.org/201(...)f-thrones-in-2012-2/
Verdorven zijn wij!
Geweldig troll artikel.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:43 schreef yvonne het volgende:
http://christwire.org/201(...)f-thrones-in-2012-2/
Verdorven zijn wij!
Die reacties eronder ook:quote:
Christwire is een satirische site.quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:06 schreef Terecht het volgende:
De schrijver verraadt zich door de begeleidende foto's. Stiekem vindt-ie het allemaal best wel spannend zo te zien. Wat is dat toch, die obsessie van zogenaamd vrome Christenen met alles dat naar seksuele perversiteiten riekt? Hetzelfde gedrag zie je bij de anti-islam gekkies die wel erg geinteresseerd zijn in de seksuele voorkeuren van Mohammed, en complotdenkers die zich maar al te goed kunnen voorstellen dat onze machthebbers pedofiele feestjes organiseren en daar hele blogjes over volschrijven.
Al beelden van haar als lekkere redhead?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2012 16:27:48 ]
Precies wat ik dacht, dit is The Onion!quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
The Onion News Network, maar dan anders.
quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:27 schreef MAHL het volgende:
[..]
Al beelden van haar als lekkere redhead?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
[..]
Al beelden van haar als lekkere redhead?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2012 17:29:21 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:33 schreef Bellatrix het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:39 schreef MAHL het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:47 schreef Bellatrix het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:53 schreef MAHL het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
Al beelden van haar als lekkere redhead?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan nu trouwens wel inzien waarom niet boek lezers dit niet waarderen in een topic.
[ Bericht 12% gewijzigd door Kleffe_Dop op 05-01-2012 19:50:40 ]
quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan nu trouwens wel inzien waarom niet boek lezers dit niet waarderen in een topic.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Ik lees het boek wel en ik vind het kutquote:Op donderdag 5 januari 2012 19:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik kan nu trouwens wel inzien waarom niet boek lezers dit niet waarderen in een topic.![]()
In jouw geval moet je deze spoilers niet aanklikken. Dan kan je de rest van boek 3 net zo goed wegleggen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik lees het boek wel en ik vind het kutIk ben nu op een kwart van boek 3 (ik heb niet zoveel tijd om te lezen
) en met spoilers weet je nou nooit of je ze wel of niet kan aanklikken
Precies. Maar soms gaan die spoilers over game of thrones of clash of kings en dan wil ik meepraten. Echter zie je dat nooit aan de buitenkant tenzij iemand het expliciet erbij vermeldtquote:Op donderdag 5 januari 2012 19:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In jouw geval moet je deze spoilers niet aanklikken. Dan kan je de rest van boek 3 net zo goed wegleggen.
Ik weet hetquote:Op donderdag 5 januari 2012 21:12 schreef VeX- het volgende:
Van de laatste 15 reacties staan er 12 onder spoilers. Je wordt hier als tv kijker wel verwend.
Volgens mij kun je dat eigenlijk er gewoon bij zetten? Alleen weet ik neit hoequote:Op donderdag 5 januari 2012 21:14 schreef ems. het volgende:
[..]
Precies. Maar soms gaan die spoilers over game of thrones of clash of kings en dan wil ik meepraten. Echter zie je dat nooit aan de buitenkant tenzij iemand het expliciet erbij vermeldt
Renly Baratheon.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:58 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Shit ik ben de boeken al weer bijna vergeten. Wie is die voorste en van welk huis ook alweer?
Ja dat, ik had een dubbele punt gepakt ipv = en dan stond er gewoon geen spoilerquote:Op donderdag 5 januari 2012 21:47 schreef Tha_Erik het volgende:
Als je .... gebruikt als eerste tag, dan kan je op de plek met caps dus een onderwerp aan je spoiler geven.
Bedoel je dat?
SPOILER: antwoord op vraag van...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: boek 1 en 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.etc.吴 曼 迪
Ik heb ze voor de kerstmis gekregen. Wel goed verfilmt wat ik tot nu toe heb gelezen! Maar ben nog niet zo verquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:05 schreef truedestiny het volgende:
Ik denk dat ik ze maar ga herlezen, ditmaal in het engels.
Dan staat je nog heel wat moois te wachtenquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:26 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik heb ze voor de kerstmis gekregen. Wel goed verfilmt wat ik tot nu toe heb gelezen! Maar ben nog niet zo verEr is net de aanval op Bran gepleegd en Jon Snow is nog onderweg naar the Wall.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.吴 曼 迪
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:44 schreef megamandy het volgende:
Oja en even een nieuwsgierige vraag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
Dan zit er maar 1 ding op. Héééél langzaam lezen. Vorige keer zat er 4 jaar tussen het verschijnen van de boeken dacht.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:21 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dan staat je nog heel wat moois te wachtenBen nu bezig in boek 5... Eigenlijk moet ik rustig aan doen, maar ik wil graag 'bij' zijn. Mja, dan moet ik weer een paar jaar op boek 6 wachten
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:44 schreef megamandy het volgende:
Oja en even een nieuwsgierige vraag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben op 2/3e van boek 2, ik lees iedere avond iets van 40 blz ofzo. Gaat dus niet zo heel snel maar ik heb deze iig uit voor seizoen 2 begint. Ga wel gewoon verder met boek 3 en verder als ik dit uit hebquote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:21 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dan staat je nog heel wat moois te wachtenBen nu bezig in boek 5... Eigenlijk moet ik rustig aan doen, maar ik wil graag 'bij' zijn. Mja, dan moet ik weer een paar jaar op boek 6 wachten
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]Huh...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
Hoe gaan ze dat eigenlijk doen met de serie?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan zit er maar 1 ding op. Héééél langzaam lezen. Vorige keer zat er 4 jaar tussen het verschijnen van de boeken dacht.
Hoop dat het dit keer wel wat sneller gaat.
Zo'n vaart zal het niet lopen, boek 3 wordt waarschijnlijk niet in één keer verfilmd (gelukkig).quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hoe gaan ze dat eigenlijk doen met de serie?
Martin mag wel een beetje tempo op z'n schrijven zetten wil hij het schema van de televisie serie bijbenen.
In de box die ik heb bestaat dat boek ook echt uit twee losse boeken.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:28 schreef MAHL het volgende:
[..]
Zo'n vaart zal het niet lopen, boek 3 wordt waarschijnlijk niet in één keer verfilmd (gelukkig).
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:50 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Huh...PreciesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft grote problemen gehad tijdens het schrijven van AFFC en ADWD waardoor het allemaal extreem uit liep. De eerste 3 boeken kostte hem 2 jaar per boek, dus wellicht kan hij dat tempo weer oppakken en dan is alles ruim op tijd af voordat de serie daar komt. Vooral als ASOS in 2 seizoenen wordt gesplits.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan zit er maar 1 ding op. Héééél langzaam lezen. Vorige keer zat er 4 jaar tussen het verschijnen van de boeken dacht.
Hoop dat het dit keer wel wat sneller gaat.
Wat dan? Writer's block ofzo?quote:Op maandag 9 januari 2012 00:43 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Hij heeft grote problemen gehad tijdens het schrijven van AFFC en ADWD waardoor het allemaal extreem uit liep.
Oh ja, met de 5 jaar timeskip die uiteindelijk niet bleek te werken omdat er veel teveel flashbacks nodig waren.quote:Op maandag 9 januari 2012 14:12 schreef Angelof9 het volgende:
Volgens mij heeft hij het hele 4e boek opnieuw geschreven omdat het niet werkte ofzo.
Ik denk dat er meer als 7 boeken gaan komen. Gezien de geringe vooruitgang in boek 4 en 5.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:04 schreef Felagund het volgende:
Er komen toch in totaal 7 boeken?
Verwacht/Hoop dat ze boek 3 in twee seizoen zullen uitbrengen, dit scheelt ook weer tijd voor Martin.
Dat en zijn onbedwingbare neiging tot invoeren van nieuwe plotwendingen en personages (al moet ie ze uit de dood terugroepenquote:Op maandag 9 januari 2012 15:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer als 7 boeken gaan komen. Gezien de geringe vooruitgang in boek 4 en 5.
Hij heeft al toegegeven dat er geen nieuwe POV characters meer bijkomen, op wat pro- en epiloog figuren na.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:23 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dat en zijn onbedwingbare neiging tot invoeren van nieuwe plotwendingen en personages (al moet ie ze uit de dood terugroepen)
Mja, dan zou er maar één grote gap zijn, die tussen 3 en 4... Waar was die grote gap tussen 4 en 5 dan voor nodig?quote:Op maandag 9 januari 2012 15:36 schreef Bellatrix het volgende:
Boek 4 en 5 waren origineel ook één boek. Later heeft ie ze door de midden gedaan, en toen kwamen er problemen met tijdlijnen enzo.
Vraag me echt af hoe hij alle plotlijnen wil gaan oplossen in 2 boeken ja, tenzij er natuurlijk open eindes zijn voor sommige personages.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:23 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dat en zijn onbedwingbare neiging tot invoeren van nieuwe plotwendingen en personages (al moet ie ze uit de dood terugroepen)
quote:Moet nog wel ff wat boeken lezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
AFCA
Qui audet adipiscitur
Bedoel je dat je liever de schrijvers verder ziet gaan met de serie zonder de boeken te volgen? Dat liever niet.quote:Op woensdag 11 januari 2012 03:04 schreef Nagil het volgende:
Ik vraag me af of de mensen die hier speculeren of de serie Martin inhaalt wel willen dat boek 4 en 5 worden verfilmd? Ik persoonlijk namelijk niet en hoop dat de makers het plot wel interessant kunnen houden. Verder haalt de serie Martin gegarandeerd in: hij 'hoopt' boek 6 in 3 jaar af te hebben. Fans die al wat langer meegaan weten dat dit werkelijk op zijn vroegst zal zijn dus ga er maar uit dat het wat langer duurt en dat hij daardoor niet over 6 jaar boek 7 zal afhebben.
Ja, ik vind namelijk dat er in boek 4 en 5 misschien niet eens genoeg gebeurd voor 1 seizoen. Het is alleen maar karakters die doelloos aan het rondreizen zijn zonder dat er enige plotvooruitgang inzit. Misschien dat sommige mensen het mooie boeken vinden, maar als ze het naar tv vertalen zal het erg saai worden om naar te kijken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:13 schreef Tweek het volgende:
[..]
Bedoel je dat je liever de schrijvers verder ziet gaan met de serie zonder de boeken te volgen? Dat liever niet.
Denk dat je van boek 4 en 5 ook wel makkelijk een seizoen of drie, misschien wel vier zou kunnen maken, dan heeft martin nog zo'n vijf jaar om boek 6 af te krijgen.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:46 schreef Nagil het volgende:
[..]
Ja, ik vind namelijk dat er in boek 4 en 5 misschien niet eens genoeg gebeurd voor 1 seizoen. Het is alleen maar karakters die doelloos aan het rondreizen zijn zonder dat er enige plotvooruitgang inzit. Misschien dat sommige mensen het mooie boeken vinden, maar als ze het naar tv vertalen zal het erg saai worden om naar te kijken.
SPOILER: info over boek 4 en 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het eerste seizoen werd er anders ook erg veel gereisd, de dothraki doen eigenlijk niet anders.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:46 schreef Nagil het volgende:
[..]
Ja, ik vind namelijk dat er in boek 4 en 5 misschien niet eens genoeg gebeurd voor 1 seizoen. Het is alleen maar karakters die doelloos aan het rondreizen zijn zonder dat er enige plotvooruitgang inzit. Misschien dat sommige mensen het mooie boeken vinden, maar als ze het naar tv vertalen zal het erg saai worden om naar te kijken.
SPOILER: info over boek 4 en 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen deel 5 bestond nog niet voordat de serie begon.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:00 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb boek 4 en 5 nog niet gelezen dus ik heb geen mening of het tv-materiaal is, maar het lijkt me geen goed idee als de serie zijn eigen weg gaat volgen. Maar ik neem aan dat de makers van de show dit al bedacht hebben? Die zullen toch wel alle boeken hebben gelezen voordat ze aan het project begonnen.
Ik denk dat het juist veel interessanter gaat worden op TV. Er gebeurde namelijk wel heel veel, maar om het te lezen was het nogal saai.quote:Misschien dat sommige mensen het mooie boeken vinden, maar als ze het naar tv vertalen zal het erg saai worden om naar te kijken.
Mwa, ze hebben ze al iets ouder gemaakt natuurlijk, dus op dat gebied houden ze zich niet geheel aan de boeken. En daarbij gebeurt het zo vaak dat acteurs in de 20 tieners spelen, ook meestal redelijk geloofwaardig.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:28 schreef lunapuella het volgende:
Ik denk dat, meer dan de hierboven beschreven inhoudsproblemen, het tijdsverloop een veel groter probleem gaat worden. Er zitten nogal wat kind-personages in de serie, en de tijd in de boeken gaat minder snel dan de tijd die nodig is om ze te verfilmen. Vraag me af hoe lang Arya, Bran, etc op dat gebied geloofwaardig gaan blijven...
quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:08 schreef lunapuella het volgende:
[..]SPOILER: info over boek 4 en 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: info over boek 4 en 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het staat al min of meer vast dat boek 3 twee seizoenen zal gaan duren, dus hij heeft een extra jaar de tijd. Dan hij heeft waarschijnlijk 5 jaar voor boek 6, dat zal hij misschien kunnen halen. Boek 7 zal hij echter nooit over 6 jaar af kunnen hebben, dan moet er echt iets veranderen aan zijn werkinstelling en dat zie ik zo 1-2-3 niet gebeuren bij de beste man.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Doen ze elk jaar één seizoen dan heb je
2012 boek 2
2013 boek 3
2014 boek 4&5
2015 boek 4&5
2016 boek 6
2017 boek 7
Dus hij heeft nog zo'n kleine 4 jaar voor boek 6 en nog een jaar langer voor boek 7.
Gaat spannend worden.
Zo lang nogquote:JUST IN: Game of Thrones Season 2 premieres April 1st at 9PM, only on HBO.
Heb jij wel eens een boek geschreven? Laat staan met zoveel langs elkaar lopende verhaallijnen? Lijkt mij persoonlijk niet echt heel erg makkelijk. Ik heb liever dat hij er de tijd voor neemt, en het schrijft zoals het hoort te zijn, dan er per se elk jaar een boek uit moeten persen, want dan krijg je pulp. Niets mis dus met zijn werkinstelling. Lijkt me trouwens ook niet meer dan logisch dat hij niet alleen met dat boek bezig is, maar ook nog andere dingen doet en schrijft.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:03 schreef Nagil het volgende:
[..]
Het staat al min of meer vast dat boek 3 twee seizoenen zal gaan duren, dus hij heeft een extra jaar de tijd. Dan hij heeft waarschijnlijk 5 jaar voor boek 6, dat zal hij misschien kunnen halen. Boek 7 zal hij echter nooit over 6 jaar af kunnen hebben, dan moet er echt iets veranderen aan zijn werkinstelling en dat zie ik zo 1-2-3 niet gebeuren bij de beste man.
euh vanwaar de aanvallende toon? Ik probeer alleen duidelijk te maken dat het niet realistisch is dat hij de boeken klaar zal hebben voor het laatste tv-seizoen. Er is overigens wel heel veel aan te merken over de man zijn werk-ethos, maar daar is dit niet de topic voor.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Heb jij wel eens een boek geschreven? Laat staan met zoveel langs elkaar lopende verhaallijnen? Lijkt mij persoonlijk niet echt heel erg makkelijk. Ik heb liever dat hij er de tijd voor neemt, en het schrijft zoals het hoort te zijn, dan er per se elk jaar een boek uit moeten persen, want dan krijg je pulp. Niets mis dus met zijn werkinstelling. Lijkt me trouwens ook niet meer dan logisch dat hij niet alleen met dat boek bezig is, maar ook nog andere dingen doet en schrijft.
Ik ben alleen zo bang dat hij een Robert Jordan doet, ineens vlak voor het eind de pijp uitgaan.
Ik weet niet of Martin ziek is, maar dat ie wat moeite heeft met een einde te bedenken is me inmiddels wel duidelijk.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:49 schreef Dagonet het volgende:
Robert Jordan had een zeldzame ziekte én een serie waarvan hij niet meer wist hoe hij die moest stoppen, allebei dingen die ik hier niet voorzie.
En terechtquote:Op maandag 16 januari 2012 10:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
PETER DINKLAGE WINS A GOLDEN GLOBE
Sunday, January 15th, 2012
Winning the category of BEST PERFORMANCE BY AN ACTOR IN A SUPPORTING ROLE IN A SERIES, MINI-SERIES OR MOTION PICTURE MADE FOR TELEVISION for his role in “Game Of Thrones” (HBO), actor Peter Dinklage poses backstage in the press room with his Golden Globe Award at the 69th Annual Golden Globe Awards.
quote:Op maandag 16 januari 2012 10:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
afbeelding[/url] ]
PETER DINKLAGE WINS A GOLDEN GLOBE
Sunday, January 15th, 2012
Winning the category of BEST PERFORMANCE BY AN ACTOR IN A SUPPORTING ROLE IN A SERIES, MINI-SERIES OR MOTION PICTURE MADE FOR TELEVISION for his role in “Game Of Thrones” (HBO), actor Peter Dinklage poses backstage in the press room with his Golden Globe Award at the 69th Annual Golden Globe Awards.
Ze gaan gelijk lopen met Amerika, best wel interessant.quote:‘It’s More Than You Imagined’, belooft HBO nu ook in Nederland
door Jules Seegers
“You got HBO?” Een zin met dergelijke strekking kent u wel uit de Amerikaanse films en series. Komt doordat die zender daar veel van dé hitseries brengt. Het goede nieuws? Vanaf februari ook in Nederland.
Het mindere nieuws bestaat uit het ‘detail’ dat dit voorlopig alleen geldt voor Ziggo-abonnees en er extra kosten van vijftien euro per maand aan vastzitten. Met de kanttekening dat ook KPN en UPC erover denken de Home Box Office-kanalen te gaan brengen.
Voorlopig dus alleen voor de 2,1 miljoen Ziggo-klanten , maar dan krijgen ze wel drie zenders voor de neus: HBO, HBO 2 en 3. “It’s More Than You Imagined. It’s HBO”. En: “It’s Not TV. It’s HBO.” Nou, dan weet u het wel. Klappers zijn Game of Thrones (binnenkort met Carice van Houten) en Luck, die bovendien de belofte meekrijgen van Ziggo dat ze vrijwel gelijk zullen lopen met het uitzendschema in Amerika.
Op HBO2 komen dan niet zo’n nieuwe series. Maar titels als Band of Brothers, The Pacific, Entourage, Sex and the City en natuurlijk The Soprano’s klinken niet vervelend.
Interessant is dat grote filmstudio’s als Sony Pictures en Warner Brothers een deal hebben gesloten met HBO. Hierdoor krijg je ook grote filmtitels in je huiskamer. Maar bij het lezen van namen als The Social Network, Harry Potter of Pirates of the Caribbean krijg je toch de indruk dat hiermee niet wordt gepionierd ten opzichte van andere aanbieders als Film1 of de Videoland on demand-optie die KPN biedt.
Inderdaad.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:26 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ze gaan gelijk lopen met Amerika, best wel interessant.
Maar Martin is oud.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:49 schreef Dagonet het volgende:
Robert Jordan had een zeldzame ziekte én een serie waarvan hij niet meer wist hoe hij die moest stoppen, allebei dingen die ik hier niet voorzie.
quote:Op maandag 16 januari 2012 21:28 schreef ems. het volgende:
[..]
Inderdaad.
Toch denk ik dat ik bij het gemak van downloaden blijf. Er gaat nog steeds niets boven reclamevrij (ik weet niet of dat op de hbo channels ook zo is?) en kijken en pauzeren wanneer ik wil
reclamevrij en ook nog eens on-demand. En dat is heeeel fijn.quote:Media- en communicatiebedrijf Ziggo biedt vanaf 9 februari 2012, als eerste in Nederland, Home Box Office (HBO®) premium kanalen aan haar klanten aan. Ziggo gaat drie 24-uurs-, reclamevrije HD-kanalen (HBO, HBO®2 en HBO®3) bieden voor een maandelijkse abonnementsprijs van ¤ 14,95. De kanalen zullen ook in SD beschikbaar zijn. De streamingdienst HBO GO® en de video-on-demanddienst HBO On Demand® zijn zonder extra kosten beschikbaar voor klanten die zich op HBO hebben geabonneerd (voor de On Demand dienst moet de klant wel beschikken over een ontvanger met interactieve functionaliteit). Meer informatie is te vinden op www.ziggo.nl/hbo
Zijn schrijftempo gaat er ook niet bepaald op vooruit.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En ik vind hem al jaren niet echt gezond ogen
10 ja. Te weinig imo, maar zo te zien gaan ze wat dingen wegsnijden en overzetten naar seizoen 3.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:12 schreef Angelof9 het volgende:
Weet iemand hoeveel afleveringen seizoen 2 krijgt? Weer 10?
"Op woensdag 8 februari om 20.30 uur kunnen Ziggo klanten kijken naar de pilot-aflevering van de hitserie Game of Thrones®. Ziggo zendt deze afleveringen uit op kanaal 111."quote:Op maandag 16 januari 2012 21:40 schreef megamandy het volgende:
[..]
[..]
reclamevrij en ook nog eens on-demand. En dat is heeeel fijn.
https://www.ziggo.com/nl/(...)o-reg;-kanalen-door/
interessant artikel, staat meer informatie in, o.a. Games of Thrones waarschijnlijk al na 1 dag in Nederland ook te zien gaat zijn.
ik ga dan gewoon weer kijkenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:51 schreef Gwywen het volgende:
[..]
"Op woensdag 8 februari om 20.30 uur kunnen Ziggo klanten kijken naar de pilot-aflevering van de hitserie Game of Thrones®. Ziggo zendt deze afleveringen uit op kanaal 111."![]()
Is dat zonder speciaal abo oid?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:51 schreef Gwywen het volgende:
[..]
"Op woensdag 8 februari om 20.30 uur kunnen Ziggo klanten kijken naar de pilot-aflevering van de hitserie Game of Thrones®. Ziggo zendt deze afleveringen uit op kanaal 111."![]()
Helemaal grateloos voor iedereen die bij Ziggo zit, zoals ik het lees.quote:Op woensdag 18 januari 2012 03:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Is dat zonder speciaal abo oid?
Kan ik mijn ma even laten zien
Enkel een digitaal basisabonnement, dus als je moeder niet zo'n digitaal kastje heeft gaat het feest niet door.quote:Op woensdag 18 januari 2012 03:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Is dat zonder speciaal abo oid?
Kan ik mijn ma even laten zien
HBO wordt niet gratis?quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:12 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Helemaal grateloos voor iedereen die bij Ziggo zit, zoals ik het lees.
Als je de rest ook wilt zien moet je een abo op HBO nemen voor 15 euro.
Alleen de pilot aflevring van GOT wordt gratis uitgezonden.quote:Media- en communicatiebedrijf Ziggo biedt vanaf 9 februari 2012, als eerste in Nederland, Home Box Office (HBO®) premium kanalen aan haar klanten aan. Ziggo gaat drie 24-uurs-, reclamevrije HD-kanalen (HBO, HBO®2 en HBO®3) bieden voor een maandelijkse abonnementsprijs van ¤ 14,95. De kanalen zullen ook in SD beschikbaar zijn. De streamingdienst HBO GO® en de video-on-demanddienst HBO On Demand® zijn zonder extra kosten beschikbaar voor klanten die zich op HBO hebben geabonneerd (voor de On Demand dienst moet de klant wel beschikken over een ontvanger met interactieve functionaliteit). Meer informatie is te vinden op www.ziggo.nl/hbo
Daar gaat het ook over, in het stukje wat je zelf quote staat ookquote:Op woensdag 18 januari 2012 21:46 schreef Fratz het volgende:
[..]
HBO wordt niet gratis?
[..]
Alleen de pilot aflevring van GOT wordt gratis uitgezonden.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:12 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Helemaal grateloos voor iedereen die bij Ziggo zit, zoals ik het lees.
Als je de rest ook wilt zien moet je een abo op HBO nemen voor 15 euro.
Nieuwsgroepenquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:12 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind het ook veel te duur. 15 euro voor één kanaal?? (nouja, 3, maar allemaal HBO). Ik houd het maar gewoon op downloaden. Als ze Pirate Bay tenminste weer on-blokkeren
Same here, maar dan in het begin van boek 4 nu. betrap mezelf erop dat ik regelmatig de appendix, Google of een Ice and Fire Wiki moet raadplegen mbt. bepaalde karakters/plaatsen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:03 schreef yvonne het volgende:
Ja nee, ho hu,
ben nu in boek 3 bezig deel 1, en ben nu al 600 miljoen karakters tegengekomen, hoe gaat dit ooit goed komen?
http://www.towerofthehand.com/quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Same here, maar dan in het begin van boek 4 nu. betrap mezelf erop dat ik regelmatig de appendix, Google of een Ice and Fire Wiki moet raadplegen mbt. bepaalde karakters/plaatsen.
Het gevaar van een Wiki is alleen dat je iets te ver doorleest en een dikke vette spoiler te pakken hebt.
Er gaan ook nog de nodige dood hoorquote:Op donderdag 19 januari 2012 12:28 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben ook in boek 3 en ik kan het dusver redelijk volgen. Maar er zijn inderdaad heeeeel veeeel karakters! En dingen lijken alsmaar erger te worden en nooit komt er eens iets goed!
Basispakket 45 euro? Dan reken je dus alles in 1. TV is 16,95 per maand.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:08 schreef Sjapoela het volgende:
Pfff, basispakket Ziggo E45, eredivisie live E15, hbo E15 is totaal E75 per maand. Dat word me toch echt te gek
Jawel. Alle Freys moeten genoemd worden en gecast zijn door dure en bekende acteursquote:Op donderdag 19 januari 2012 12:31 schreef Dagonet het volgende:
De lijst met namen erbij houden..
En er zijn een heleboel karakters die je in een serie vrij makkelijk kan schrappen en samenvoegen tot één. Je hóeft niet alle Umbers, Crakehalls, Karstarks, Boltons, Freys, Manderleys te benoemen.. Dat is dan gewoon random figurant op de achtergrond.
Hehe, daar kan je een vliegtuig mee vullen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:24 schreef ems. het volgende:
[..]
Jawel. Alle Freys moeten genoemd worden en gecast zijn door dure en bekende acteurs
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Vind ik zelf wel mee vallen, ben ook halverwege boek 5 (wacht nog op het tweede deel in het Nederlands). Maar ben erg benieuwd hoe het verhaal zich in de komende boeken gaat ontwikkelen/eindigenquote:Op donderdag 19 januari 2012 12:32 schreef Fratz het volgende:
Ben nu in het laatste boek bezig maar ik betrap me erop dat ik dit boek lang zo leuk niet vind als de voorgaande. En de voorgaande heb ik echt verslonden..
Ik heb liever meer epische gevechten en veldslagen dan blote vrouwen. Hoewel, toegegeven, zien ze soms erg goed uit.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:55 schreef ems. het volgende:
In de serie hebben ze een grote veldslag uit het boek overgeslagen helaasOf nouja, veranderd.
Maar eerlijkgezegd maak ik me daar totaal niet druk om. Veldslagen blijven veldslagen.
Word.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb liever goede intriges en plotontwikkelingen dan veldslagen.
Ben daarom ook erg benieuwd hoe ze de Battle of Blackwater laten zien. Dat is toch wel een van de hoogtepunten van de serie, kan me nauwelijks voorstellen dat ze daar omheen gaan werken.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Ook als je rekening houdt met het budget voor zo'n serie, dan denk ik dat het beter is om redelijk goed om de grote veldslagen heen te werken dan dat je zo'n halfslachtige poging doet die uiteindelijk nog meer teleur stelt. Want in de boeken zijn die legers zo groot allemaal, dat is nauwelijks te realiseren met de middelen die ze hebben.
En bloot... het blijft HBO, die schromen niet voor wat naakt en seks.
Whispering Wood lieten ze ook niet in het boek zien, dus die met Tyrion is de enige die overgeslagen is in seizoen 1.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:39 schreef ems. het volgende:
Dat zullen ze ongetwijfeld ook niet negeren.
Daarnaast wáren er voor mijn gevoel in boek 1 ook niet echt veel grote battles. Die met Tyrion schiet te binnen, misschien vergeet ik er een paar?
Zeker in het eerste seizoen, het moest nog duidelijk worden of de kijkcijfers goed waren. Het budget zal wel een stuk hoger zijn voor het tweede seizoen.quote:Op zondag 29 januari 2012 15:44 schreef BlaZ het volgende:
Er is waarschijnlijk gewoon te weinig budget om veldslagen weer te geven.
Maar hoeveel hoger? Groot genoeg voor een massale veldslag die echt episch aanvoelt en niet kunstmatig goedkoop gehouden wordt omdat het budget te laag is?quote:Op zondag 29 januari 2012 16:33 schreef megamandy het volgende:
[..]
Zeker in het eerste seizoen, het moest nog duidelijk worden of de kijkcijfers goed waren. Het budget zal wel een stuk hoger zijn voor het tweede seizoen.
Ik ben ook veel meer geinteresseerd in de achtergronden, dialogen en gewoon karakterontwikkeling, maar the Battle of Blackwater bezorgde me gewoon kippenvel.quote:Op zondag 29 januari 2012 17:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zou liever zien dat het budget gaat naar decors, kostumering en GCI (in het eerste seizoen was dat al). Veldslagen, mwa.
Ja ben vooral benieuwd naar de proloog, en dat moment met Davos op de boot. Zij heeft echt heel wat goede scenes. Oh en op het kamp.quote:Op zondag 29 januari 2012 17:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, die hoort er ook gewoon in hoor. Episch moment in de serie. Stiekem kijk ik ook wel uit naar Carice. Niet omdat ik zo ontzettend dol ben op 'r, maar gewoon nieuwsgierig hoe ze haar karakter neerzet. Lijkt me een leuk personage om te spelen.
Same, die mógen ze gewoon niet overslaan omdat dat het hoogtepunt van de War of the Five Kings was... Wat de rest van de veldslagen in de serie betreft:quote:Op zondag 29 januari 2012 17:09 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik ben ook veel meer geinteresseerd in de achtergronden, dialogen en gewoon karakterontwikkeling, maar the Battle of Blackwater bezorgde me gewoon kippenvel.
quote:Op zondag 29 januari 2012 17:18 schreef Bellatrix het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 30 januari 2012 11:08 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Waar zie jij Brienne in de trailer? Kan haar niet ontdekken..
Waar zit je? Heb boek 5 bijna uit, mag ik een paar jaar gaan wachten op boek 6... Nooooquote:Op maandag 30 januari 2012 12:11 schreef megamandy het volgende:
Ok na het zien van d trailer weet ik dat ik echt moet gaan opschieten met het lezen van de boekenwhooooo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
Boek 1quote:Op maandag 30 januari 2012 12:16 schreef MAHL het volgende:
[..]
Waar zit je? Heb boek 5 bijna uit, mag ik een paar jaar gaan wachten op boek 6... Noooo
quote:Op maandag 30 januari 2012 12:22 schreef Orbis het volgende:
Even een vraag over de 'priest' uit de trailer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pod ziet er precies uit zoals ik m in gedachten hadquote:Op maandag 30 januari 2012 11:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ben echt benieuwd naar Stannis, Melissandre en Brienne.
Ze lijken wederom erg trouw aan het boek te blijven kwa casting.
Alleen bij Podrick Payne had ik een andere voorstelling.
quote:Op maandag 30 januari 2012 12:49 schreef MAHL het volgende:
[..]Ah, dank! Juist, dat verklaart dan weer een hoop. Ik was het helemaal vergeten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
Echt een tease.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:54 schreef janeway het volgende:
Carice laat via twitter deze trailer zien
quote:Op maandag 30 januari 2012 12:22 schreef Orbis het volgende:
Even een vraag over de 'priest' uit de trailer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Whaaaa zinnn innnn!quote:
quote:Op maandag 30 januari 2012 19:35 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Whaaaa zinnn innnn!![]()
Daenerys Targaryen Stormborn, the Unburnt, Mother of Dragons, Khaleesi of the Dothraki, Trueborn Queen of the Andals, Rhoynar, and the First Men, and Lady of the Seven Kingdoms.![]()
Ja, maar waaromquote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:49 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind haar gewoon niet leuk. Als er een Daenerys hoofdstuk komt, denk ik altijd "he bah".
Heb ik ook. Ik weet niet waarom. Ze is niet episch genoeg, of zo. Ik vind haar eigenlijk een beetje zeikerig. Ik worstel me meestal maar zo snel mogelijk door haar hoofdstukken heen, in de hoop dat er een Tyrionhoofdstuk op volgt.quote:
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:55 schreef Bienelientjee het volgende:
Ben begonnen in boek 1 en ik vlieg erdoor! En wat verrassend exact verfilmd is dat boek!Ik zie bijna gewoon alle scenes van de serie letterlijk voor me tijdens het lezen!
Voor mijn busreis naar Oostenrijk heb ik deel 2 gereserveerd. Dus heb nog tot 18 februari om boek 1 uit te lezen. Piece of cake!
Zin in season 2!
Ok. Ik vind haar eigenlijk wel tof en interessant om te zien hoe ze zich ontwikkelt en klaarmaakt om even goed huis te houden in king's landing.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:44 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Heb ik ook. Ik weet niet waarom. Ze is niet episch genoeg, of zo. Ik vind haar eigenlijk een beetje zeikerig. Ik worstel me meestal maar zo snel mogelijk door haar hoofdstukken heen, in de hoop dat er een Tyrionhoofdstuk op volgt.
Mwah, ik vind Catelyn an sich ook niet heel interessant (ze valt nogal eens in herhalingen over haar zorgen) maar in het boek is ze tot nu toe bij allemaal toffe dingen aanwezig geweest, waardoor haar hoofdstukken eigenlijk toch wel vet waren.quote:
Same here... Vind datgene wat zich afspeelt in Westeros interessanter.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:49 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind haar gewoon niet leuk. Als er een Daenerys hoofdstuk komt, denk ik altijd "he bah". Vind eigenlijk alleen Jorah leuk.
Heerlijk! Must see!quote:Op maandag 30 januari 2012 13:54 schreef janeway het volgende:
Carice laat via twitter deze trailer zien
Tyrion staat helemaal niet op eenzame hoogte. Arya staat naast hem.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:50 schreef Jester65 het volgende:
Er zijn zeker minder aansprekende hoofdstukken in de boeken, maar die van Daenerys horen daar wat mij betreft niet bij. Tyrion staat natuurlijk op eenzame hoogte, maar Daenerys staat daar niet ver achter.
[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2012 14:24:20 ]
Spoiiler boek 4:quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tyrion staat helemaal niet op eenzame hoogte. Arya staat naast hem..
En Sansa moet ik eerlijk zeggen, die komt steeds dichter in de buurt.
Daenarys heeft potentieel hoor, maar heel boek 3 en 4 vind ik haar hoofdstukken stomvervelend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind haar verhaallijn ook niet zo interessant, veel van hetzelfde.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Maakt dat nou uit, ik ben eind maart pas jarigquote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:27 schreef wolfrolf het volgende:
De blu ray box van season 1 komt pas 6 maart
Oeps, sorry. Nu nog uit de quote weghalenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:23 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Kun je zoiets in een spoiler zetten? Bedankt
npquote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:24 schreef MAHL het volgende:
[..]
Oeps, sorry. Nu nog uit de quote weghalen
Hier sluit ik me bij aan. Catelyn zeikt wat af op een gegeven moment.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:27 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn favoriete hoofstukken zijn Tyrion, Arya, Jon en Bran.
Catelyn vind ik ook saai en vervelend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. catelynSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. tijdensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Jammer genoegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. catelyn danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. alsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en wordtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. nogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. GelukkigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. alsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. hemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wanneerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. allesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Dagonet op 31-01-2012 15:54:35 ]Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Mijn grootste bijdrage aan de FP.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:42 schreef Dagonet het volgende:
Nou ja, gelukkigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. catelynSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. tijdensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Jammer genoegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. catelyn danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. alsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en wordtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. nogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. GelukkigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. alsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. hemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wanneerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. allesgoh wat zou daar nou staanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
En toch spoilertje voor spoilertje openklikken en ik kon een lach niet onderdrukkenquote:
BTW..Jaime is naast Tyrion toch wel mijn favoriete karakter.![]()
![]()
.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2012 17:48:02 ]![]()
DagoHandig als je weet dat je ff moet dubbelklikken op 1 spoiler en dat ze dan allemaal openklappen
lekker faxen heel de dag echt genot![]()
Kijk, ik was misschien wel een beetje aan het pesten met mijn één zin in 26 spoilers, maar zo'n spoiler als hierboven is ook kut. Er zitten spoilers in van alle boeken terwijl er natuurlijk genoeg mensen zijn die a) alleen de serie kijken of b) nog niet zo ver zijn in de boeken.
Als je de serie kijkt en je hebt het hele seizoen wel gezien nu dan is het op zich logisch dat in het topic over de tv-serie de spoilers eigenlijk gaan over de serie en niet over de boekenreeks die een heel eigen topic hebben.
Zullen we met de boekenspoilers weer overstappen naar TTK met z'n allen?Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dan moet ik volgens mij nog 6 jaar wachten, wil ik daar weer überhaupt gaan kijken. Hier hoef ik nog niet eens te wachten op de zomer.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:52 schreef Dagonet het volgende:
Kijk, ik was misschien wel een beetje aan het pesten met mijn één zin in 26 spoilers, maar zo'n spoiler als hierboven is ook kut. Er zitten spoilers in van alle boeken terwijl er natuurlijk genoeg mensen zijn die a) alleen de serie kijken of b) nog niet zo ver zijn in de boeken.
Als je de serie kijkt en je hebt het hele seizoen wel gezien nu dan is het op zich logisch dat in het topic over de tv-serie de spoilers eigenlijk gaan over de serie en niet over de boekenreeks die een heel eigen topic hebben.
Zullen we met de boekenspoilers weer overstappen naar TTK met z'n allen?![]()
Zodat we het hier beetje spoilervrij houden voor de mensen die niet de boeken lezen of nog niet zover zijn. Of dat we hier spoilers alleen houden voor speculatie over de verfilming van het tweede boek. Dan blijft het wat veiliger voor de lezers hier en een topic waarin alleen maar spoilertags staan leest zo rot.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:55 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Dan moet ik volgens mij nog 6 jaar wachten, wil ik daar weer überhaupt gaan kijken. Hier hoef ik nog niet eens te wachten op de zomer..
Heb TTK al uit mijn actieve topics gegooid, omdat het met zo tilt dat ik nog zo lang moet wachten.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zodat we het hier beetje spoilervrij houden voor de mensen die niet de boeken lezen of nog niet zover zijn. Of dat we hier spoilers alleen houden voor speculatie over de verfilming van het tweede boek. Dan blijft het wat veiliger voor de lezers hier en een topic waarin alleen maar spoilertags staan leest zo rot..
Oh je hebt wel een punt trouwens. Kun je als mod dan niet die spoilers aanpassen?![]()
Kan wel, maar doen is een tweede. Ik ben geen mod in FTR dus ken niet de lokale gebruiken..
Hebt een punt ja. Maar toch, zo heel veel maakt het denk ik niet uit omdat er op dit moment bar weinig te bediscussieren valt anders.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zodat we het hier beetje spoilervrij houden voor de mensen die niet de boeken lezen of nog niet zover zijn. Of dat we hier spoilers alleen houden voor speculatie over de verfilming van het tweede boek. Dan blijft het wat veiliger voor de lezers hier en een topic waarin alleen maar spoilertags staan leest zo rot..
![]()
Er zal de komende maanden anders steeds meer nieuws over seizoen 2 naar buiten komen..
Winter is coming hoor ik inderdaad steeds meer in Nederland.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:09 schreef Dagonet het volgende:
Er zal de komende maanden anders steeds meer nieuws over seizoen 2 naar buiten komen..
![]()
Dat heb ik met uhmmmm die uien-gast... the union knight... booringquote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:49 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind haar gewoon niet leuk. Als er een Daenerys hoofdstuk komt, denk ik altijd "he bah". Vind eigenlijk alleen Jorah leuk.Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.![]()
Jullie vinden wel heel veel aan het boek saai.Ik kan me totaal niet vinden en de tot noch toe gegeven kritiek. Zeker niet wat betreft de Onion knight.
Conscience do cost.![]()
Vind Davos juist wel erg leukquote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:16 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Dat heb ik met uhmmmm die uien-gast... the union knight... booring![]()
Ik houd van de transformatie die Sansa doormaakt in boek 1. Van stuck-up trutje tot iemand die in een onmogelijke gevaarlijke en kwetsbare positie staat maar toch haar mannetje leert te staan.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.![]()
Vind ze nog steeds onzeker en naar mijn mening nog steeds onder invloed staat van andere en haar emotiesquote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik houd van de transformatie die Sansa doormaakt in boek 1. Van stuck-up trutje tot iemand die in een onmogelijke gevaarlijke en kwetsbare positie staat maar toch haar mannetje leert te staan.
LET OP BOEK SPOILER NA SEIZOEN 2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:28 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Vind ze nog steeds onzeker en naar mijn mening nog steeds onder invloed staat van andere en haar emoties
LET OP BOEK SPOILER NA SEIZOEN 2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Davos is briljant trouwens, één van de sympathiekere charactersDoet gewoon wat hij moet doen voor zijn Koning omdat het zijn plicht is, maar verzuimt zijn morele kant ook niet.
![]()
"In die tijd". Alsof het geschiedenis is
.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.![]()
Sansa heeft één van de mooiste arcs idd.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:22 schreef Tha_Erik het volgende:
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Gebaseerd op he, medieval fantasyquote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:33 schreef Tha_Erik het volgende:
"In die tijd". Alsof het geschiedenis is
.
![]()
![]()
Vind je het gek met dit weerquote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:11 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Winter is coming hoor ik inderdaad steeds meer in Nederland.![]()
![]()
Sansa begint een steeds meer realistischer beeld van de wereld te krijgen en een soort overlevingsdrang.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:20 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Sansa heeft één van de mooiste arcs idd.In a world without fences, who needs Windows and Gates!![]()
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:52 schreef merry77 het volgende:
Sansa begint een steeds meer realistischer beeld van de wereld te krijgen en een soort overlevingsdrang.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is toch duidelijk gebaseerd op een middeleeuwse setting.....quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:20 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Sansa heeft één van de mooiste arcs idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you![]()
Een vriendelijk verzoek om bij het noemen van spoilers te noemen over welk boek het gaat, niet iedereen heeft alle 5 boeken gelezen.
Daarnaast zijn spoilers over boeken 3 tm 5 niet echt relevant voor dit topic, dus probeer die te vermijden of ga lekker naar het boekentopic.![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:19 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Het is toch duidelijk gebaseerd op een middeleeuwse setting.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zat trouwens nog te denken, zat de Battle of the Lone Tower (ofzo, die met Ned en drie van de Kingsguard) in seizoen 1? Want volgens mij gaat dat nog wel belangrijk worden.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2012 15:31:26 ]![]()
Ik durf niet naar het boek topic... wat zijn daar de spoiler regels?You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:30 schreef MAHL het volgende:
[..]Je bedoelt van de Tower of Joy? Nee, geen een flashback zat in seizoen 1.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zat trouwens nog te denken, zat de Battle of the Lone Tower (ofzo, die met Ned en drie van de Kingsguard) in seizoen 1? Want volgens mij gaat dat nog wel belangrijk worden.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:19 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Het is toch duidelijk gebaseerd op een middeleeuwse setting.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: alle boekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Ik had seizoen 1 gezien. Kan ik gewoon verder met deel 2 van het boek zonder iets te missen?
One man's trash, another man's treasure.![]()
Denk het wel ja. Qua plot is er nauwelijks iets verandert, alleen een aantal personages komen wat duidelijk naar voren in de boeken.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:40 schreef Arkai het volgende:
Ik had seizoen 1 gezien. Kan ik gewoon verder met deel 2 van het boek zonder iets te missen?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2012 16:42:22 ]![]()
En Pinkje - Littlefinger.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:41 schreef megamandy het volgende:
Oei ik zie wel dat ze summerchild al hebben vertaald naar zondagskindNog een reden waarom ik de Engelse prefereer.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Dit. Gelukkig heb ik alleen de eerste regel van de eerste spoiler gelezen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:27 schreef Young_David het volgende:
Een vriendelijk verzoek om bij het noemen van spoilers te noemen over welk boek het gaat, niet iedereen heeft alle 5 boeken gelezen.
Daarnaast zijn spoilers over boeken 3 tm 5 niet echt relevant voor dit topic, dus probeer die te vermijden of ga lekker naar het boekentopic.
Ik zie het probleem niet, zolang er duidelijk vermeld wordt waarover het gaat, je hebt zelf in de hand of je klikt of niet.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Pinkeltje is dan nog beter, maar die naam wilde ze zeker niet gebruiken.quote:You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Ik vind het altijd zo'n onzin om namen te vertalen! Dat doe je in het echt toch ook niet, als je een Amerikaanse vriend hebt die Charles heet dat je hem dan Sjaak gaat noemen? Belachelijk.You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home![]()
Zolang het duidelijk gemeld wordt is er niet aan de hand. Zit zelf in de laatste paar bladzijden van Boek 4, dus zit niet echt te wachten op onverwachte boek 5 spoilersquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit. Gelukkig heb ik alleen de eerste regel van de eerste spoiler gelezen.
Ik zie het probleem niet, zolang er duidelijk vermeld wordt waarover het gaat, je hebt zelf in de hand of je klikt of niet.![]()
Op tv?quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:43 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
En Pinkje - Littlefinger.Nog een reden waarom ik de Engelse prefereer.
吴 曼 迪![]()
Wat?quote:“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Oh haha, op tv weet ik niet.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:58 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik had het over de ondertiteling op HBOde boeken lees ik in het engels.
Kleinevinger is logischer omdat z'n naam niet slaat op de pink, maar op het gebied waar hij vandaan komt.![]()
Nee het is toch geen kinderboek? Gewoon Littlefinger. Volwassen mensen snappen de engelse namen toch wel? Het is niet zoals in bijvoorbeeld Harry Potter.quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:06 schreef truedestiny het volgende:
Beetje zeiken om het zeiken dit, hadden ze hem kleinevinger moeten noemen dan?吴 曼 迪![]()
Nee, ik vrees dat het niet zoveel uitmaakt hoe ze hem hadden genoemd. Op het moment dat je een naam gaat vertalen naar het nederlands klinkt het gewoon niet. Gewoon littlefinger dus inderdaad.quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:06 schreef truedestiny het volgende:
Beetje zeiken om het zeiken dit, hadden ze hem kleinevinger moeten noemen dan?
Maar sowieso vind ik het veel fijner om boeken te lezen in zijn eigen taal.Conscience do cost.![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]SPOILER: alle boekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you![]()
Nice! Wachten tot april duurde met net wat te lang!quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:41 schreef MAHL het volgende:
Denk het wel ja. Qua plot is er nauwelijks iets verandert, alleen een aantal personages komen wat duidelijk naar voren in de boeken.
One man's trash, another man's treasure.![]()
Dat dus, vertaald klinkt het ineens heel knullig, terwijl in het Engels het best wel geloofwaardig klinkt.quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:29 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee, ik vrees dat het niet zoveel uitmaakt hoe ze hem hadden genoemd. Op het moment dat je een naam gaat vertalen naar het nederlands klinkt het gewoon niet. Gewoon littlefinger dus inderdaad.
Maar sowieso vind ik het veel fijner om boeken te lezen in zijn eigen taal.Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:16 schreef LordLynx het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: tot en met boek 4Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:22 schreef Bellatrix het volgende:
[..]SPOILER: tot en met boek 4Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:24 schreef Frag_adder het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: t/m boek 4Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:30 schreef Bellatrix het volgende:
[..]SPOILER: t/m boek 4Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Niet mee eens. Ik zou het met je eens zijn als ze in Westeros engels spraken, maar dat doen ze niet, ze spreken valerian ofzo. Strikt genomen zijn alle namen dus al vertalingen en daar moet je gewoon consequent in zijn. Kings Landing slaat in het Nederlands dus ook nergens als plaatsnaam. Namen die een oorsprong hebben in de spreektaal moet je dus ook gewoon vertalen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:17 schreef megamandy het volgende:
[..]
Nee het is toch geen kinderboek? Gewoon Littlefinger. Volwassen mensen snappen de engelse namen toch wel? Het is niet zoals in bijvoorbeeld Harry Potter.
Tolkien had zelfs hele richtlijnen voor de vertaling van namen en zo hoort het ook vind ik.
Persoonlijk lees ik alles in het Engels trouwens. Als de schrijver een hele mythologie bedenkt dan levert een vertaling alleen maar ellende op.![]()
Ze spreken de Common Tongue wat gewoon engels is natuurlijk. Valyrian wordt gesproken in de Free Cities en High Valyrian wordt amper gebruikt. Dus nee, de namen zijn niet al vertalingen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:54 schreef Young_David het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik zou het met je eens zijn als ze in Westeros engels spraken, maar dat doen ze niet, ze spreken valerian ofzo. Strikt genomen zijn alle namen dus al vertalingen en daar moet je gewoon consequent in zijn. Kings Landing slaat in het Nederlands dus ook nergens als plaatsnaam. Namen die een oorsprong hebben in de spreektaal moet je dus ook gewoon vertalen.
Tolkien had zelfs hele richtlijnen voor de vertaling van namen en zo hoort het ook vind ik.
Persoonlijk lees ik alles in het Engels trouwens. Als de schrijver een hele mythologie bedenkt dan levert een vertaling alleen maar ellende op..
Ik vond die ondertiteling in de bioscoop van de LOTR-films dan ook voornamelijk irritant vanwege het niet kloppen van de namen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:54 schreef Young_David het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik zou het met je eens zijn als ze in Westeros engels spraken, maar dat doen ze niet, ze spreken valerian ofzo. Strikt genomen zijn alle namen dus al vertalingen en daar moet je gewoon consequent in zijn. Kings Landing slaat in het Nederlands dus ook nergens als plaatsnaam. Namen die een oorsprong hebben in de spreektaal moet je dus ook gewoon vertalen.
Persoonlijk lees ik alles in het Engels trouwens. Als de schrijver een hele mythologie bedenkt dan levert een vertaling alleen maar ellende op.Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten![]()
Je kunt ook zien dat in de serie de boeken ook gewoon in de common tongue oftewel engels geschreven is.quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:00 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ze spreken de Common Tongue wat gewoon engels is natuurlijk. Valyrian wordt gesproken in de Free Cities en High Valyrian wordt amper gebruikt. Dus nee, de namen zijn niet al vertalingen..
吴 曼 迪
Forum Opties Forumhop: Hop naar: