Bedoel je dat je liever de schrijvers verder ziet gaan met de serie zonder de boeken te volgen? Dat liever niet.quote:Op woensdag 11 januari 2012 03:04 schreef Nagil het volgende:
Ik vraag me af of de mensen die hier speculeren of de serie Martin inhaalt wel willen dat boek 4 en 5 worden verfilmd? Ik persoonlijk namelijk niet en hoop dat de makers het plot wel interessant kunnen houden. Verder haalt de serie Martin gegarandeerd in: hij 'hoopt' boek 6 in 3 jaar af te hebben. Fans die al wat langer meegaan weten dat dit werkelijk op zijn vroegst zal zijn dus ga er maar uit dat het wat langer duurt en dat hij daardoor niet over 6 jaar boek 7 zal afhebben.
Ja, ik vind namelijk dat er in boek 4 en 5 misschien niet eens genoeg gebeurd voor 1 seizoen. Het is alleen maar karakters die doelloos aan het rondreizen zijn zonder dat er enige plotvooruitgang inzit. Misschien dat sommige mensen het mooie boeken vinden, maar als ze het naar tv vertalen zal het erg saai worden om naar te kijken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:13 schreef Tweek het volgende:
[..]
Bedoel je dat je liever de schrijvers verder ziet gaan met de serie zonder de boeken te volgen? Dat liever niet.
Denk dat je van boek 4 en 5 ook wel makkelijk een seizoen of drie, misschien wel vier zou kunnen maken, dan heeft martin nog zo'n vijf jaar om boek 6 af te krijgen.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:46 schreef Nagil het volgende:
[..]
Ja, ik vind namelijk dat er in boek 4 en 5 misschien niet eens genoeg gebeurd voor 1 seizoen. Het is alleen maar karakters die doelloos aan het rondreizen zijn zonder dat er enige plotvooruitgang inzit. Misschien dat sommige mensen het mooie boeken vinden, maar als ze het naar tv vertalen zal het erg saai worden om naar te kijken.
SPOILER: info over boek 4 en 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het eerste seizoen werd er anders ook erg veel gereisd, de dothraki doen eigenlijk niet anders.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:46 schreef Nagil het volgende:
[..]
Ja, ik vind namelijk dat er in boek 4 en 5 misschien niet eens genoeg gebeurd voor 1 seizoen. Het is alleen maar karakters die doelloos aan het rondreizen zijn zonder dat er enige plotvooruitgang inzit. Misschien dat sommige mensen het mooie boeken vinden, maar als ze het naar tv vertalen zal het erg saai worden om naar te kijken.
SPOILER: info over boek 4 en 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen deel 5 bestond nog niet voordat de serie begon.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:00 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb boek 4 en 5 nog niet gelezen dus ik heb geen mening of het tv-materiaal is, maar het lijkt me geen goed idee als de serie zijn eigen weg gaat volgen. Maar ik neem aan dat de makers van de show dit al bedacht hebben? Die zullen toch wel alle boeken hebben gelezen voordat ze aan het project begonnen.
Ik denk dat het juist veel interessanter gaat worden op TV. Er gebeurde namelijk wel heel veel, maar om het te lezen was het nogal saai.quote:Misschien dat sommige mensen het mooie boeken vinden, maar als ze het naar tv vertalen zal het erg saai worden om naar te kijken.
Mwa, ze hebben ze al iets ouder gemaakt natuurlijk, dus op dat gebied houden ze zich niet geheel aan de boeken. En daarbij gebeurt het zo vaak dat acteurs in de 20 tieners spelen, ook meestal redelijk geloofwaardig.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:28 schreef lunapuella het volgende:
Ik denk dat, meer dan de hierboven beschreven inhoudsproblemen, het tijdsverloop een veel groter probleem gaat worden. Er zitten nogal wat kind-personages in de serie, en de tijd in de boeken gaat minder snel dan de tijd die nodig is om ze te verfilmen. Vraag me af hoe lang Arya, Bran, etc op dat gebied geloofwaardig gaan blijven...
quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:08 schreef lunapuella het volgende:
[..]SPOILER: info over boek 4 en 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: info over boek 4 en 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het staat al min of meer vast dat boek 3 twee seizoenen zal gaan duren, dus hij heeft een extra jaar de tijd. Dan hij heeft waarschijnlijk 5 jaar voor boek 6, dat zal hij misschien kunnen halen. Boek 7 zal hij echter nooit over 6 jaar af kunnen hebben, dan moet er echt iets veranderen aan zijn werkinstelling en dat zie ik zo 1-2-3 niet gebeuren bij de beste man.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Doen ze elk jaar één seizoen dan heb je
2012 boek 2
2013 boek 3
2014 boek 4&5
2015 boek 4&5
2016 boek 6
2017 boek 7
Dus hij heeft nog zo'n kleine 4 jaar voor boek 6 en nog een jaar langer voor boek 7.
Gaat spannend worden.
Zo lang nogquote:JUST IN: Game of Thrones Season 2 premieres April 1st at 9PM, only on HBO.
Heb jij wel eens een boek geschreven? Laat staan met zoveel langs elkaar lopende verhaallijnen? Lijkt mij persoonlijk niet echt heel erg makkelijk. Ik heb liever dat hij er de tijd voor neemt, en het schrijft zoals het hoort te zijn, dan er per se elk jaar een boek uit moeten persen, want dan krijg je pulp. Niets mis dus met zijn werkinstelling. Lijkt me trouwens ook niet meer dan logisch dat hij niet alleen met dat boek bezig is, maar ook nog andere dingen doet en schrijft.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:03 schreef Nagil het volgende:
[..]
Het staat al min of meer vast dat boek 3 twee seizoenen zal gaan duren, dus hij heeft een extra jaar de tijd. Dan hij heeft waarschijnlijk 5 jaar voor boek 6, dat zal hij misschien kunnen halen. Boek 7 zal hij echter nooit over 6 jaar af kunnen hebben, dan moet er echt iets veranderen aan zijn werkinstelling en dat zie ik zo 1-2-3 niet gebeuren bij de beste man.
euh vanwaar de aanvallende toon? Ik probeer alleen duidelijk te maken dat het niet realistisch is dat hij de boeken klaar zal hebben voor het laatste tv-seizoen. Er is overigens wel heel veel aan te merken over de man zijn werk-ethos, maar daar is dit niet de topic voor.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Heb jij wel eens een boek geschreven? Laat staan met zoveel langs elkaar lopende verhaallijnen? Lijkt mij persoonlijk niet echt heel erg makkelijk. Ik heb liever dat hij er de tijd voor neemt, en het schrijft zoals het hoort te zijn, dan er per se elk jaar een boek uit moeten persen, want dan krijg je pulp. Niets mis dus met zijn werkinstelling. Lijkt me trouwens ook niet meer dan logisch dat hij niet alleen met dat boek bezig is, maar ook nog andere dingen doet en schrijft.
Ik ben alleen zo bang dat hij een Robert Jordan doet, ineens vlak voor het eind de pijp uitgaan.
Ik weet niet of Martin ziek is, maar dat ie wat moeite heeft met een einde te bedenken is me inmiddels wel duidelijk.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:49 schreef Dagonet het volgende:
Robert Jordan had een zeldzame ziekte én een serie waarvan hij niet meer wist hoe hij die moest stoppen, allebei dingen die ik hier niet voorzie.
En terechtquote:Op maandag 16 januari 2012 10:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
PETER DINKLAGE WINS A GOLDEN GLOBE
Sunday, January 15th, 2012
Winning the category of BEST PERFORMANCE BY AN ACTOR IN A SUPPORTING ROLE IN A SERIES, MINI-SERIES OR MOTION PICTURE MADE FOR TELEVISION for his role in “Game Of Thrones” (HBO), actor Peter Dinklage poses backstage in the press room with his Golden Globe Award at the 69th Annual Golden Globe Awards.
quote:Op maandag 16 januari 2012 10:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
afbeelding[/url] ]
PETER DINKLAGE WINS A GOLDEN GLOBE
Sunday, January 15th, 2012
Winning the category of BEST PERFORMANCE BY AN ACTOR IN A SUPPORTING ROLE IN A SERIES, MINI-SERIES OR MOTION PICTURE MADE FOR TELEVISION for his role in “Game Of Thrones” (HBO), actor Peter Dinklage poses backstage in the press room with his Golden Globe Award at the 69th Annual Golden Globe Awards.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |