Pod ziet er precies uit zoals ik m in gedachten hadquote:Op maandag 30 januari 2012 11:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ben echt benieuwd naar Stannis, Melissandre en Brienne.
Ze lijken wederom erg trouw aan het boek te blijven kwa casting.
Alleen bij Podrick Payne had ik een andere voorstelling.
quote:Op maandag 30 januari 2012 12:49 schreef MAHL het volgende:
[..]Ah, dank! Juist, dat verklaart dan weer een hoop. Ik was het helemaal vergeten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
Echt een tease.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:54 schreef janeway het volgende:
Carice laat via twitter deze trailer zien
quote:Op maandag 30 januari 2012 12:22 schreef Orbis het volgende:
Even een vraag over de 'priest' uit de trailer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Whaaaa zinnn innnn!quote:
quote:Op maandag 30 januari 2012 19:35 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Whaaaa zinnn innnn!![]()
Daenerys Targaryen Stormborn, the Unburnt, Mother of Dragons, Khaleesi of the Dothraki, Trueborn Queen of the Andals, Rhoynar, and the First Men, and Lady of the Seven Kingdoms.![]()
Ja, maar waaromquote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:49 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind haar gewoon niet leuk. Als er een Daenerys hoofdstuk komt, denk ik altijd "he bah".
Heb ik ook. Ik weet niet waarom. Ze is niet episch genoeg, of zo. Ik vind haar eigenlijk een beetje zeikerig. Ik worstel me meestal maar zo snel mogelijk door haar hoofdstukken heen, in de hoop dat er een Tyrionhoofdstuk op volgt.quote:
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:55 schreef Bienelientjee het volgende:
Ben begonnen in boek 1 en ik vlieg erdoor! En wat verrassend exact verfilmd is dat boek!Ik zie bijna gewoon alle scenes van de serie letterlijk voor me tijdens het lezen!
Voor mijn busreis naar Oostenrijk heb ik deel 2 gereserveerd. Dus heb nog tot 18 februari om boek 1 uit te lezen. Piece of cake!
Zin in season 2!
Ok. Ik vind haar eigenlijk wel tof en interessant om te zien hoe ze zich ontwikkelt en klaarmaakt om even goed huis te houden in king's landing.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:44 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Heb ik ook. Ik weet niet waarom. Ze is niet episch genoeg, of zo. Ik vind haar eigenlijk een beetje zeikerig. Ik worstel me meestal maar zo snel mogelijk door haar hoofdstukken heen, in de hoop dat er een Tyrionhoofdstuk op volgt.
Mwah, ik vind Catelyn an sich ook niet heel interessant (ze valt nogal eens in herhalingen over haar zorgen) maar in het boek is ze tot nu toe bij allemaal toffe dingen aanwezig geweest, waardoor haar hoofdstukken eigenlijk toch wel vet waren.quote:
Same here... Vind datgene wat zich afspeelt in Westeros interessanter.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:49 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind haar gewoon niet leuk. Als er een Daenerys hoofdstuk komt, denk ik altijd "he bah". Vind eigenlijk alleen Jorah leuk.
Heerlijk! Must see!quote:Op maandag 30 januari 2012 13:54 schreef janeway het volgende:
Carice laat via twitter deze trailer zien
Tyrion staat helemaal niet op eenzame hoogte. Arya staat naast hem.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:50 schreef Jester65 het volgende:
Er zijn zeker minder aansprekende hoofdstukken in de boeken, maar die van Daenerys horen daar wat mij betreft niet bij. Tyrion staat natuurlijk op eenzame hoogte, maar Daenerys staat daar niet ver achter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2012 14:24:20 ]
Spoiiler boek 4:quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tyrion staat helemaal niet op eenzame hoogte. Arya staat naast hem..
En Sansa moet ik eerlijk zeggen, die komt steeds dichter in de buurt.
Daenarys heeft potentieel hoor, maar heel boek 3 en 4 vind ik haar hoofdstukken stomvervelend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind haar verhaallijn ook niet zo interessant, veel van hetzelfde.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Maakt dat nou uit, ik ben eind maart pas jarigquote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:27 schreef wolfrolf het volgende:
De blu ray box van season 1 komt pas 6 maart
Oeps, sorry. Nu nog uit de quote weghalenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:23 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Kun je zoiets in een spoiler zetten? Bedankt
npquote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:24 schreef MAHL het volgende:
[..]
Oeps, sorry. Nu nog uit de quote weghalen
Hier sluit ik me bij aan. Catelyn zeikt wat af op een gegeven moment.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:27 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn favoriete hoofstukken zijn Tyrion, Arya, Jon en Bran.
Catelyn vind ik ook saai en vervelend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. catelynSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. tijdensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Jammer genoegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. catelyn danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. alsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en wordtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. nogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. GelukkigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. alsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. hemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wanneerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. allesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Dagonet op 31-01-2012 15:54:35 ]Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:42 schreef Dagonet het volgende:
Nou ja, gelukkigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. catelynSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. tijdensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Jammer genoegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. catelyn danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. alsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en wordtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. nogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. GelukkigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. alsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. hemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wanneerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. allesgoh wat zou daar nou staanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
En toch spoilertje voor spoilertje openklikken en ik kon een lach niet onderdrukkenquote:
BTW..Jaime is naast Tyrion toch wel mijn favoriete karakter.![]()
![]()
.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2012 17:48:02 ]![]()
DagoHandig als je weet dat je ff moet dubbelklikken op 1 spoiler en dat ze dan allemaal openklappen
lekker faxen heel de dag echt genot![]()
Kijk, ik was misschien wel een beetje aan het pesten met mijn één zin in 26 spoilers, maar zo'n spoiler als hierboven is ook kut. Er zitten spoilers in van alle boeken terwijl er natuurlijk genoeg mensen zijn die a) alleen de serie kijken of b) nog niet zo ver zijn in de boeken.
Als je de serie kijkt en je hebt het hele seizoen wel gezien nu dan is het op zich logisch dat in het topic over de tv-serie de spoilers eigenlijk gaan over de serie en niet over de boekenreeks die een heel eigen topic hebben.
Zullen we met de boekenspoilers weer overstappen naar TTK met z'n allen?Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dan moet ik volgens mij nog 6 jaar wachten, wil ik daar weer überhaupt gaan kijken. Hier hoef ik nog niet eens te wachten op de zomer.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:52 schreef Dagonet het volgende:
Kijk, ik was misschien wel een beetje aan het pesten met mijn één zin in 26 spoilers, maar zo'n spoiler als hierboven is ook kut. Er zitten spoilers in van alle boeken terwijl er natuurlijk genoeg mensen zijn die a) alleen de serie kijken of b) nog niet zo ver zijn in de boeken.
Als je de serie kijkt en je hebt het hele seizoen wel gezien nu dan is het op zich logisch dat in het topic over de tv-serie de spoilers eigenlijk gaan over de serie en niet over de boekenreeks die een heel eigen topic hebben.
Zullen we met de boekenspoilers weer overstappen naar TTK met z'n allen?![]()
Zodat we het hier beetje spoilervrij houden voor de mensen die niet de boeken lezen of nog niet zover zijn. Of dat we hier spoilers alleen houden voor speculatie over de verfilming van het tweede boek. Dan blijft het wat veiliger voor de lezers hier en een topic waarin alleen maar spoilertags staan leest zo rot.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:55 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Dan moet ik volgens mij nog 6 jaar wachten, wil ik daar weer überhaupt gaan kijken. Hier hoef ik nog niet eens te wachten op de zomer..
Heb TTK al uit mijn actieve topics gegooid, omdat het met zo tilt dat ik nog zo lang moet wachten.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zodat we het hier beetje spoilervrij houden voor de mensen die niet de boeken lezen of nog niet zover zijn. Of dat we hier spoilers alleen houden voor speculatie over de verfilming van het tweede boek. Dan blijft het wat veiliger voor de lezers hier en een topic waarin alleen maar spoilertags staan leest zo rot..
Oh je hebt wel een punt trouwens. Kun je als mod dan niet die spoilers aanpassen?![]()
Kan wel, maar doen is een tweede. Ik ben geen mod in FTR dus ken niet de lokale gebruiken..
Hebt een punt ja. Maar toch, zo heel veel maakt het denk ik niet uit omdat er op dit moment bar weinig te bediscussieren valt anders.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zodat we het hier beetje spoilervrij houden voor de mensen die niet de boeken lezen of nog niet zover zijn. Of dat we hier spoilers alleen houden voor speculatie over de verfilming van het tweede boek. Dan blijft het wat veiliger voor de lezers hier en een topic waarin alleen maar spoilertags staan leest zo rot..
![]()
Er zal de komende maanden anders steeds meer nieuws over seizoen 2 naar buiten komen..
Winter is coming hoor ik inderdaad steeds meer in Nederland.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:09 schreef Dagonet het volgende:
Er zal de komende maanden anders steeds meer nieuws over seizoen 2 naar buiten komen..
![]()
Dat heb ik met uhmmmm die uien-gast... the union knight... booringquote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:49 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind haar gewoon niet leuk. Als er een Daenerys hoofdstuk komt, denk ik altijd "he bah". Vind eigenlijk alleen Jorah leuk.Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.![]()
Jullie vinden wel heel veel aan het boek saai.Ik kan me totaal niet vinden en de tot noch toe gegeven kritiek. Zeker niet wat betreft de Onion knight.
Conscience do cost.![]()
Vind Davos juist wel erg leukquote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:16 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Dat heb ik met uhmmmm die uien-gast... the union knight... booring![]()
Ik houd van de transformatie die Sansa doormaakt in boek 1. Van stuck-up trutje tot iemand die in een onmogelijke gevaarlijke en kwetsbare positie staat maar toch haar mannetje leert te staan.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.![]()
Vind ze nog steeds onzeker en naar mijn mening nog steeds onder invloed staat van andere en haar emotiesquote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik houd van de transformatie die Sansa doormaakt in boek 1. Van stuck-up trutje tot iemand die in een onmogelijke gevaarlijke en kwetsbare positie staat maar toch haar mannetje leert te staan.
LET OP BOEK SPOILER NA SEIZOEN 2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:28 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Vind ze nog steeds onzeker en naar mijn mening nog steeds onder invloed staat van andere en haar emoties
LET OP BOEK SPOILER NA SEIZOEN 2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Davos is briljant trouwens, één van de sympathiekere charactersDoet gewoon wat hij moet doen voor zijn Koning omdat het zijn plicht is, maar verzuimt zijn morele kant ook niet.
![]()
"In die tijd". Alsof het geschiedenis is
.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.![]()
Sansa heeft één van de mooiste arcs idd.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:22 schreef Tha_Erik het volgende:
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Gebaseerd op he, medieval fantasyquote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:33 schreef Tha_Erik het volgende:
"In die tijd". Alsof het geschiedenis is
.
![]()
![]()
Vind je het gek met dit weerquote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:11 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Winter is coming hoor ik inderdaad steeds meer in Nederland.![]()
![]()
Sansa begint een steeds meer realistischer beeld van de wereld te krijgen en een soort overlevingsdrang.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:20 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Sansa heeft één van de mooiste arcs idd.In a world without fences, who needs Windows and Gates!![]()
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:52 schreef merry77 het volgende:
Sansa begint een steeds meer realistischer beeld van de wereld te krijgen en een soort overlevingsdrang.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is toch duidelijk gebaseerd op een middeleeuwse setting.....quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:20 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Sansa heeft één van de mooiste arcs idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you![]()
Een vriendelijk verzoek om bij het noemen van spoilers te noemen over welk boek het gaat, niet iedereen heeft alle 5 boeken gelezen.
Daarnaast zijn spoilers over boeken 3 tm 5 niet echt relevant voor dit topic, dus probeer die te vermijden of ga lekker naar het boekentopic.![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:19 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Het is toch duidelijk gebaseerd op een middeleeuwse setting.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zat trouwens nog te denken, zat de Battle of the Lone Tower (ofzo, die met Ned en drie van de Kingsguard) in seizoen 1? Want volgens mij gaat dat nog wel belangrijk worden.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2012 15:31:26 ]![]()
Ik durf niet naar het boek topic... wat zijn daar de spoiler regels?You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:30 schreef MAHL het volgende:
[..]Je bedoelt van de Tower of Joy? Nee, geen een flashback zat in seizoen 1.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zat trouwens nog te denken, zat de Battle of the Lone Tower (ofzo, die met Ned en drie van de Kingsguard) in seizoen 1? Want volgens mij gaat dat nog wel belangrijk worden.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:19 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Het is toch duidelijk gebaseerd op een middeleeuwse setting.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: alle boekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Ik had seizoen 1 gezien. Kan ik gewoon verder met deel 2 van het boek zonder iets te missen?
One man's trash, another man's treasure.![]()
Denk het wel ja. Qua plot is er nauwelijks iets verandert, alleen een aantal personages komen wat duidelijk naar voren in de boeken.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:40 schreef Arkai het volgende:
Ik had seizoen 1 gezien. Kan ik gewoon verder met deel 2 van het boek zonder iets te missen?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2012 16:42:22 ]![]()
En Pinkje - Littlefinger.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:41 schreef megamandy het volgende:
Oei ik zie wel dat ze summerchild al hebben vertaald naar zondagskindNog een reden waarom ik de Engelse prefereer.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Dit. Gelukkig heb ik alleen de eerste regel van de eerste spoiler gelezen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:27 schreef Young_David het volgende:
Een vriendelijk verzoek om bij het noemen van spoilers te noemen over welk boek het gaat, niet iedereen heeft alle 5 boeken gelezen.
Daarnaast zijn spoilers over boeken 3 tm 5 niet echt relevant voor dit topic, dus probeer die te vermijden of ga lekker naar het boekentopic.
Ik zie het probleem niet, zolang er duidelijk vermeld wordt waarover het gaat, je hebt zelf in de hand of je klikt of niet.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Pinkeltje is dan nog beter, maar die naam wilde ze zeker niet gebruiken.quote:You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Ik vind het altijd zo'n onzin om namen te vertalen! Dat doe je in het echt toch ook niet, als je een Amerikaanse vriend hebt die Charles heet dat je hem dan Sjaak gaat noemen? Belachelijk.You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home![]()
Zolang het duidelijk gemeld wordt is er niet aan de hand. Zit zelf in de laatste paar bladzijden van Boek 4, dus zit niet echt te wachten op onverwachte boek 5 spoilersquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit. Gelukkig heb ik alleen de eerste regel van de eerste spoiler gelezen.
Ik zie het probleem niet, zolang er duidelijk vermeld wordt waarover het gaat, je hebt zelf in de hand of je klikt of niet.![]()
Op tv?quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:43 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
En Pinkje - Littlefinger.Nog een reden waarom ik de Engelse prefereer.
吴 曼 迪![]()
Wat?quote:“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Oh haha, op tv weet ik niet.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:58 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik had het over de ondertiteling op HBOde boeken lees ik in het engels.
Kleinevinger is logischer omdat z'n naam niet slaat op de pink, maar op het gebied waar hij vandaan komt.![]()
Nee het is toch geen kinderboek? Gewoon Littlefinger. Volwassen mensen snappen de engelse namen toch wel? Het is niet zoals in bijvoorbeeld Harry Potter.quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:06 schreef truedestiny het volgende:
Beetje zeiken om het zeiken dit, hadden ze hem kleinevinger moeten noemen dan?吴 曼 迪![]()
Nee, ik vrees dat het niet zoveel uitmaakt hoe ze hem hadden genoemd. Op het moment dat je een naam gaat vertalen naar het nederlands klinkt het gewoon niet. Gewoon littlefinger dus inderdaad.quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:06 schreef truedestiny het volgende:
Beetje zeiken om het zeiken dit, hadden ze hem kleinevinger moeten noemen dan?
Maar sowieso vind ik het veel fijner om boeken te lezen in zijn eigen taal.Conscience do cost.![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]SPOILER: alle boekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you![]()
Nice! Wachten tot april duurde met net wat te lang!quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:41 schreef MAHL het volgende:
Denk het wel ja. Qua plot is er nauwelijks iets verandert, alleen een aantal personages komen wat duidelijk naar voren in de boeken.
One man's trash, another man's treasure.![]()
Dat dus, vertaald klinkt het ineens heel knullig, terwijl in het Engels het best wel geloofwaardig klinkt.quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:29 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee, ik vrees dat het niet zoveel uitmaakt hoe ze hem hadden genoemd. Op het moment dat je een naam gaat vertalen naar het nederlands klinkt het gewoon niet. Gewoon littlefinger dus inderdaad.
Maar sowieso vind ik het veel fijner om boeken te lezen in zijn eigen taal.Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:16 schreef LordLynx het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: tot en met boek 4Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:22 schreef Bellatrix het volgende:
[..]SPOILER: tot en met boek 4Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:24 schreef Frag_adder het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: t/m boek 4Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:30 schreef Bellatrix het volgende:
[..]SPOILER: t/m boek 4Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Niet mee eens. Ik zou het met je eens zijn als ze in Westeros engels spraken, maar dat doen ze niet, ze spreken valerian ofzo. Strikt genomen zijn alle namen dus al vertalingen en daar moet je gewoon consequent in zijn. Kings Landing slaat in het Nederlands dus ook nergens als plaatsnaam. Namen die een oorsprong hebben in de spreektaal moet je dus ook gewoon vertalen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:17 schreef megamandy het volgende:
[..]
Nee het is toch geen kinderboek? Gewoon Littlefinger. Volwassen mensen snappen de engelse namen toch wel? Het is niet zoals in bijvoorbeeld Harry Potter.
Tolkien had zelfs hele richtlijnen voor de vertaling van namen en zo hoort het ook vind ik.
Persoonlijk lees ik alles in het Engels trouwens. Als de schrijver een hele mythologie bedenkt dan levert een vertaling alleen maar ellende op.![]()
Ze spreken de Common Tongue wat gewoon engels is natuurlijk. Valyrian wordt gesproken in de Free Cities en High Valyrian wordt amper gebruikt. Dus nee, de namen zijn niet al vertalingen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:54 schreef Young_David het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik zou het met je eens zijn als ze in Westeros engels spraken, maar dat doen ze niet, ze spreken valerian ofzo. Strikt genomen zijn alle namen dus al vertalingen en daar moet je gewoon consequent in zijn. Kings Landing slaat in het Nederlands dus ook nergens als plaatsnaam. Namen die een oorsprong hebben in de spreektaal moet je dus ook gewoon vertalen.
Tolkien had zelfs hele richtlijnen voor de vertaling van namen en zo hoort het ook vind ik.
Persoonlijk lees ik alles in het Engels trouwens. Als de schrijver een hele mythologie bedenkt dan levert een vertaling alleen maar ellende op..
Ik vond die ondertiteling in de bioscoop van de LOTR-films dan ook voornamelijk irritant vanwege het niet kloppen van de namen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:54 schreef Young_David het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik zou het met je eens zijn als ze in Westeros engels spraken, maar dat doen ze niet, ze spreken valerian ofzo. Strikt genomen zijn alle namen dus al vertalingen en daar moet je gewoon consequent in zijn. Kings Landing slaat in het Nederlands dus ook nergens als plaatsnaam. Namen die een oorsprong hebben in de spreektaal moet je dus ook gewoon vertalen.
Persoonlijk lees ik alles in het Engels trouwens. Als de schrijver een hele mythologie bedenkt dan levert een vertaling alleen maar ellende op.Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten![]()
Je kunt ook zien dat in de serie de boeken ook gewoon in de common tongue oftewel engels geschreven is.quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:00 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ze spreken de Common Tongue wat gewoon engels is natuurlijk. Valyrian wordt gesproken in de Free Cities en High Valyrian wordt amper gebruikt. Dus nee, de namen zijn niet al vertalingen..
吴 曼 迪
Forum Opties Forumhop: Hop naar: