abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 januari 2012 @ 12:59:14 #201
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_107397758
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ben echt benieuwd naar Stannis, Melissandre en Brienne. :D
Ze lijken wederom erg trouw aan het boek te blijven kwa casting.

Alleen bij Podrick Payne had ik een andere voorstelling. :)
Pod ziet er precies uit zoals ik m in gedachten had :o
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_107397905
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:49 schreef MAHL het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, dank! Juist, dat verklaart dan weer een hoop. Ik was het helemaal vergeten.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  maandag 30 januari 2012 @ 13:54:09 #203
147091 janeway
live long and prosper
pi_107399588
Carice laat via twitter deze trailer zien
  maandag 30 januari 2012 @ 14:26:45 #204
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_107400783
Is Carice al ooit op Comic Con geweest? :D
Zou me niet verbazen als ze uitgenodigd wordt dit jaar, die weet niet wat ze ziet.
pi_107400809
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:54 schreef janeway het volgende:
Echt een tease. ;(
  maandag 30 januari 2012 @ 15:11:16 #206
182073 invine
blablabla etc.
pi_107402318
Mega tease, maar wel lekker spannend :D
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  maandag 30 januari 2012 @ 15:30:54 #207
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_107402994
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:22 schreef Orbis het volgende:
Even een vraag over de 'priest' uit de trailer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  maandag 30 januari 2012 @ 19:31:29 #208
21467 franske19
Hit the deck!
pi_107411840
Trailer is briljant. Hoe meer Varys hoe beter, goed karakter in de boeken, geniaal in de serie.
pi_107412006
quote:
Whaaaa zinnn innnn! *;
Daenerys Targaryen Stormborn, the Unburnt, Mother of Dragons, Khaleesi of the Dothraki, Trueborn Queen of the Andals, Rhoynar, and the First Men, and Lady of the Seven Kingdoms. _O_
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
pi_107414805
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:35 schreef Wihakayda het volgende:

[..]

Whaaaa zinnn innnn! *;
Daenerys Targaryen Stormborn, the Unburnt, Mother of Dragons, Khaleesi of the Dothraki, Trueborn Queen of the Andals, Rhoynar, and the First Men, and Lady of the Seven Kingdoms. _O_
O+ ^O^ O+
  dinsdag 31 januari 2012 @ 09:22:17 #211
211083 Angelof9
I must go first
pi_107431190
Daenerys :r

Die actrice die haar speelt vind ik nog wel leuk, maar met het karakter heb ik helemaal niets.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_107434941
Waarom niet? Ik vind Daenerys er prima tussen passen.
Conscience do cost.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 11:49:36 #213
211083 Angelof9
I must go first
pi_107435215
Ik vind haar gewoon niet leuk. Als er een Daenerys hoofdstuk komt, denk ik altijd "he bah". Vind eigenlijk alleen Jorah leuk. :{
pi_107435327
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:49 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind haar gewoon niet leuk. Als er een Daenerys hoofdstuk komt, denk ik altijd "he bah".
Ja, maar waarom :P
Conscience do cost.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 11:55:08 #215
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_107435443
Ben begonnen in boek 1 en ik vlieg erdoor! En wat verrassend exact verfilmd is dat boek! :D Ik zie bijna gewoon alle scenes van de serie letterlijk voor me tijdens het lezen!

Voor mijn busreis naar Oostenrijk heb ik deel 2 gereserveerd. Dus heb nog tot 18 februari om boek 1 uit te lezen. Piece of cake! :D

Zin in season 2!
pi_107436996
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:52 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja, maar waarom :P
Heb ik ook. Ik weet niet waarom. Ze is niet episch genoeg, of zo. Ik vind haar eigenlijk een beetje zeikerig. Ik worstel me meestal maar zo snel mogelijk door haar hoofdstukken heen, in de hoop dat er een Tyrionhoofdstuk op volgt. :)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 12:50:52 #217
318507 Jester65
Stay frosty
pi_107437196
Er zijn zeker minder aansprekende hoofdstukken in de boeken, maar die van Daenerys horen daar wat mij betreft niet bij. Tyrion staat natuurlijk op eenzame hoogte, maar Daenerys staat daar niet ver achter.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 12:52:31 #218
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_107437257
Catelyn.

*zzzsnore*
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 12:56:41 #219
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107437436
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:55 schreef Bienelientjee het volgende:
Ben begonnen in boek 1 en ik vlieg erdoor! En wat verrassend exact verfilmd is dat boek! :D Ik zie bijna gewoon alle scenes van de serie letterlijk voor me tijdens het lezen!

Voor mijn busreis naar Oostenrijk heb ik deel 2 gereserveerd. Dus heb nog tot 18 februari om boek 1 uit te lezen. Piece of cake! :D

Zin in season 2!
:D Ik ben ook net begonnen met boek 1. Zit nu pagina 80 ofzo en ik wil de eerste twee boeken uit hebben voor seizoen 2 begint. Of in ieder geval: ik ga pas naar seizoen 2 kijken als ik boek 2 uit heb :P.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 31 januari 2012 @ 12:57:32 #220
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107437469
Het is wel een briljant boek trouwens. Als je zoiets uit je mouw kunt toveren, ben je gewoon briljant. Net als Tolkien :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_107438029
Verschil hierbij is dat ik bij tolkien nog niet op een kwart van boek 1 was voordat de verveling toesloeg. Ik ben ondertussen halverwege boek 3 en smul er nog dagelijks van :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:44 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Heb ik ook. Ik weet niet waarom. Ze is niet episch genoeg, of zo. Ik vind haar eigenlijk een beetje zeikerig. Ik worstel me meestal maar zo snel mogelijk door haar hoofdstukken heen, in de hoop dat er een Tyrionhoofdstuk op volgt. :)
Ok. Ik vind haar eigenlijk wel tof en interessant om te zien hoe ze zich ontwikkelt en klaarmaakt om even goed huis te houden in king's landing.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:52 schreef Muis006 het volgende:
Catelyn.

*zzzsnore*
Mwah, ik vind Catelyn an sich ook niet heel interessant (ze valt nogal eens in herhalingen over haar zorgen) maar in het boek is ze tot nu toe bij allemaal toffe dingen aanwezig geweest, waardoor haar hoofdstukken eigenlijk toch wel vet waren.
Conscience do cost.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 13:13:44 #222
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107438119
Ja, maar Tolkien is veel te gedetailleerd, daar komt het van. Maakt hem niet minder briljant, want waar haal je zo veel fantasie vandaan, maar dit leest iig nog lekker door.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 31 januari 2012 @ 13:18:44 #223
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_107438305
quote:
Ik vind haar gewoon niet leuk. Als er een Daenerys hoofdstuk komt, denk ik altijd "he bah". Vind eigenlijk alleen Jorah leuk. :{
Same here... Vind datgene wat zich afspeelt in Westeros interessanter.
Ben niet zo van de draken etc.
pi_107438570
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:54 schreef janeway het volgende:
Heerlijk! Must see!

De blu ray box van season 1 komt pas 6 maart :(
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 31 januari 2012 @ 13:28:11 #225
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107438589
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:50 schreef Jester65 het volgende:
Er zijn zeker minder aansprekende hoofdstukken in de boeken, maar die van Daenerys horen daar wat mij betreft niet bij. Tyrion staat natuurlijk op eenzame hoogte, maar Daenerys staat daar niet ver achter.
Tyrion staat helemaal niet op eenzame hoogte. Arya staat naast hem. :Y).
En Sansa moet ik eerlijk zeggen, die komt steeds dichter in de buurt.

Daenarys heeft potentieel hoor, maar heel boek 3 en 4 vind ik haar hoofdstukken stomvervelend.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 13:31:43 #226
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_107438697
Ik heb ook zo mijn minder favoriete personages, maar meestal aan het eind van het hoofdstuk wil ik gewoon door met dat personage omdat er toch weer iets interessants aan het gebeuren is :D.

En Daenarys deed me aanvankelijk ook niet zo veel, maar naar verloop van tijd begon ik r steeds meer te waarderen.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_107438927
Het probleem is dat daenarys een hele lange weg heeft naar de macht, die wel heel belangrijk is en op zichzelf goed geschreven, maar op dit moment nauwelijks verband heeft de andere personages. Maar dat komt nog wel
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_107439353
Vond Daenerys toch ook altijd leuk om te lezen hoor :) Soms iets minder, maar dat heb je met elk personage
SPOILER

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2012 14:24:20 ]
  dinsdag 31 januari 2012 @ 13:54:58 #229
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_107439456
Wat mij ook niet hielp was dat de omgeving en cultuur van het land waar ze is me totaal niet aanspraken.
Hoogachtend,
Erik.
pi_107440145
quote:
18s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:28 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Tyrion staat helemaal niet op eenzame hoogte. Arya staat naast hem. :Y).
En Sansa moet ik eerlijk zeggen, die komt steeds dichter in de buurt.

Daenarys heeft potentieel hoor, maar heel boek 3 en 4 vind ik haar hoofdstukken stomvervelend.
Spoiiler boek 4:
SPOILER
Ik vind haar verhaallijn ook niet zo interessant, veel van hetzelfde.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_107440423
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:27 schreef wolfrolf het volgende:

De blu ray box van season 1 komt pas 6 maart :(
Maakt dat nou uit, ik ben eind maart pas jarig *)
pi_107440570
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:52 schreef MAHL het volgende:

Kun je zoiets in een spoiler zetten? Bedankt :)
pi_107440591
quote:
8s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:23 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Kun je zoiets in een spoiler zetten? Bedankt :)
Oeps, sorry. Nu nog uit de quote weghalen ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2012 14:24:47 ]
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:27:42 #234
211083 Angelof9
I must go first
pi_107440728
Mijn favoriete hoofstukken zijn Tyrion, Arya, Jon en Bran.

Catelyn vind ik ook saai en vervelend.
pi_107440779
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:24 schreef MAHL het volgende:

[..]

Oeps, sorry. Nu nog uit de quote weghalen ;)
np :P
pi_107443006
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:27 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn favoriete hoofstukken zijn Tyrion, Arya, Jon en Bran.

Catelyn vind ik ook saai en vervelend.
Hier sluit ik me bij aan. Catelyn zeikt wat af op een gegeven moment.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 15:42:34 #237
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107443201
Nou ja, gelukkig
SPOILER
catelyn
SPOILER
tijdens
SPOILER
. Jammer genoeg
SPOILER
catelyn dan
SPOILER
als
SPOILER
en wordt
SPOILER
nog
SPOILER
. Gelukkig
SPOILER
dan
SPOILER
SPOILER
meer
SPOILER
Edit:
SPOILER
SPOILER
als
SPOILER
hem
SPOILER
wanneer
SPOILER
alles
SPOILER

[ Bericht 9% gewijzigd door Dagonet op 31-01-2012 15:54:35 ]
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 31 januari 2012 @ 15:51:02 #238
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_107443528
SPOILER
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_107444286
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:42 schreef Dagonet het volgende:
Nou ja, gelukkig
SPOILER
catelyn
SPOILER
tijdens
SPOILER
. Jammer genoeg
SPOILER
catelyn dan
SPOILER
als
SPOILER
en wordt
SPOILER
nog
SPOILER
. Gelukkig
SPOILER
dan
SPOILER
SPOILER
meer
SPOILER
Edit:
SPOILER
SPOILER
als
SPOILER
hem
SPOILER
wanneer
SPOILER
alles
SPOILER
goh wat zou daar nou staan :')
pi_107446427
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 16:11 schreef maurisioo het volgende:

[..]

goh wat zou daar nou staan :')
En toch spoilertje voor spoilertje openklikken en ik kon een lach niet onderdrukken :D

BTW..Jaime is naast Tyrion toch wel mijn favoriete karakter.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 17:26:50 #241
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107447178
:P.
pi_107447815
SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2012 17:48:02 ]
pi_107447934
Dago :') Handig als je weet dat je ff moet dubbelklikken op 1 spoiler en dat ze dan allemaal openklappen :P
  dinsdag 31 januari 2012 @ 17:52:48 #244
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107448002
Kijk, ik was misschien wel een beetje aan het pesten met mijn één zin in 26 spoilers, maar zo'n spoiler als hierboven is ook kut. Er zitten spoilers in van alle boeken terwijl er natuurlijk genoeg mensen zijn die a) alleen de serie kijken of b) nog niet zo ver zijn in de boeken.

Als je de serie kijkt en je hebt het hele seizoen wel gezien nu dan is het op zich logisch dat in het topic over de tv-serie de spoilers eigenlijk gaan over de serie en niet over de boekenreeks die een heel eigen topic hebben.

Zullen we met de boekenspoilers weer overstappen naar TTK met z'n allen?
pi_107448109
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:52 schreef Dagonet het volgende:
Kijk, ik was misschien wel een beetje aan het pesten met mijn één zin in 26 spoilers, maar zo'n spoiler als hierboven is ook kut. Er zitten spoilers in van alle boeken terwijl er natuurlijk genoeg mensen zijn die a) alleen de serie kijken of b) nog niet zo ver zijn in de boeken.

Als je de serie kijkt en je hebt het hele seizoen wel gezien nu dan is het op zich logisch dat in het topic over de tv-serie de spoilers eigenlijk gaan over de serie en niet over de boekenreeks die een heel eigen topic hebben.

Zullen we met de boekenspoilers weer overstappen naar TTK met z'n allen?
Dan moet ik volgens mij nog 6 jaar wachten, wil ik daar weer überhaupt gaan kijken. Hier hoef ik nog niet eens te wachten op de zomer.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 17:58:19 #246
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107448190
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:55 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Dan moet ik volgens mij nog 6 jaar wachten, wil ik daar weer überhaupt gaan kijken. Hier hoef ik nog niet eens te wachten op de zomer.
Zodat we het hier beetje spoilervrij houden voor de mensen die niet de boeken lezen of nog niet zover zijn. Of dat we hier spoilers alleen houden voor speculatie over de verfilming van het tweede boek. Dan blijft het wat veiliger voor de lezers hier en een topic waarin alleen maar spoilertags staan leest zo rot. :P.
pi_107448268
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Zodat we het hier beetje spoilervrij houden voor de mensen die niet de boeken lezen of nog niet zover zijn. Of dat we hier spoilers alleen houden voor speculatie over de verfilming van het tweede boek. Dan blijft het wat veiliger voor de lezers hier en een topic waarin alleen maar spoilertags staan leest zo rot. :P.
Heb TTK al uit mijn actieve topics gegooid, omdat het met zo tilt dat ik nog zo lang moet wachten.

Oh je hebt wel een punt trouwens. Kun je als mod dan niet die spoilers aanpassen?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:08:03 #248
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107448507
Kan wel, maar doen is een tweede. Ik ben geen mod in FTR dus ken niet de lokale gebruiken. :+.
pi_107448518
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hebt een punt ja. Maar toch, zo heel veel maakt het denk ik niet uit omdat er op dit moment bar weinig te bediscussieren valt anders.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:09:48 #250
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107448557
Er zal de komende maanden anders steeds meer nieuws over seizoen 2 naar buiten komen. :+.
pi_107448626
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:09 schreef Dagonet het volgende:
Er zal de komende maanden anders steeds meer nieuws over seizoen 2 naar buiten komen. :+.
Winter is coming hoor ik inderdaad steeds meer in Nederland.
pi_107448783
quote:
Dat heb ik met uhmmmm die uien-gast... the union knight... booring
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
pi_107448810
Jullie vinden wel heel veel aan het boek saai. :P Ik kan me totaal niet vinden en de tot noch toe gegeven kritiek. Zeker niet wat betreft de Onion knight.
Conscience do cost.
pi_107448935
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:16 schreef Wihakayda het volgende:

[..]

Dat heb ik met uhmmmm die uien-gast... the union knight... booring
Vind Davos juist wel erg leuk
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:22:33 #255
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_107448955
Ik houd van de transformatie die Sansa doormaakt in boek 1. Van stuck-up trutje tot iemand die in een onmogelijke gevaarlijke en kwetsbare positie staat maar toch haar mannetje leert te staan O+.
Hoogachtend,
Erik.
pi_107449144
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik houd van de transformatie die Sansa doormaakt in boek 1. Van stuck-up trutje tot iemand die in een onmogelijke gevaarlijke en kwetsbare positie staat maar toch haar mannetje leert te staan O+.
Vind ze nog steeds onzeker en naar mijn mening nog steeds onder invloed staat van andere en haar emoties

LET OP BOEK SPOILER NA SEIZOEN 2

SPOILER
pi_107449239
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:28 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Vind ze nog steeds onzeker en naar mijn mening nog steeds onder invloed staat van andere en haar emoties

LET OP BOEK SPOILER NA SEIZOEN 2

SPOILER
SPOILER
Davos is briljant trouwens, één van de sympathiekere characters :) Doet gewoon wat hij moet doen voor zijn Koning omdat het zijn plicht is, maar verzuimt zijn morele kant ook niet.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:33:00 #258
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_107449294
"In die tijd" :D. Alsof het geschiedenis is O+.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:20:54 #259
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_107453916
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Sansa heeft één van de mooiste arcs idd. :Y
pi_107454403
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:33 schreef Tha_Erik het volgende:
"In die tijd" :D. Alsof het geschiedenis is O+.
Gebaseerd op he, medieval fantasy :+
pi_107462493
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:11 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Winter is coming hoor ik inderdaad steeds meer in Nederland.
Vind je het gek met dit weer ;)
pi_107464339
Sansa begint een steeds meer realistischer beeld van de wereld te krijgen en een soort overlevingsdrang.

SPOILER
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:20 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_107464660
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:52 schreef merry77 het volgende:
Sansa begint een steeds meer realistischer beeld van de wereld te krijgen en een soort overlevingsdrang.

SPOILER
[..]

SPOILER
pi_107480130
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:20 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Het is toch duidelijk gebaseerd op een middeleeuwse setting.....

SPOILER
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_107480378
Een vriendelijk verzoek om bij het noemen van spoilers te noemen over welk boek het gaat, niet iedereen heeft alle 5 boeken gelezen.

Daarnaast zijn spoilers over boeken 3 tm 5 niet echt relevant voor dit topic, dus probeer die te vermijden of ga lekker naar het boekentopic.
pi_107480472
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:19 schreef LordLynx het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Zat trouwens nog te denken, zat de Battle of the Lone Tower (ofzo, die met Ned en drie van de Kingsguard) in seizoen 1? Want volgens mij gaat dat nog wel belangrijk worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2012 15:31:26 ]
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:40:12 #267
211083 Angelof9
I must go first
pi_107480838
Ik durf niet naar het boek topic... wat zijn daar de spoiler regels?
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:44:15 #268
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_107480977
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:30 schreef MAHL het volgende:

[..]

SPOILER
Zat trouwens nog te denken, zat de Battle of the Lone Tower (ofzo, die met Ned en drie van de Kingsguard) in seizoen 1? Want volgens mij gaat dat nog wel belangrijk worden.
Je bedoelt van de Tower of Joy? Nee, geen een flashback zat in seizoen 1.
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:28:55 #269
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_107482692
Boooh door die voorstukjes op HBO krijg ik er echt zin in _O_
吴 曼 迪
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:29:31 #270
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107482714
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:19 schreef LordLynx het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER: alle boeken
pi_107483132
Ik had seizoen 1 gezien. Kan ik gewoon verder met deel 2 van het boek zonder iets te missen? :)
One man's trash, another man's treasure.
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:41:35 #272
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_107483182
Oei ik zie wel dat ze summerchild al hebben vertaald naar zondagskind :'(
吴 曼 迪
pi_107483194
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:40 schreef Arkai het volgende:
Ik had seizoen 1 gezien. Kan ik gewoon verder met deel 2 van het boek zonder iets te missen? :)
Denk het wel ja. Qua plot is er nauwelijks iets verandert, alleen een aantal personages komen wat duidelijk naar voren in de boeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2012 16:42:22 ]
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:43:24 #274
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_107483254
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:41 schreef megamandy het volgende:
Oei ik zie wel dat ze summerchild al hebben vertaald naar zondagskind :'(
En Pinkje - Littlefinger. :') Nog een reden waarom ik de Engelse prefereer.
pi_107483341
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:27 schreef Young_David het volgende:
Een vriendelijk verzoek om bij het noemen van spoilers te noemen over welk boek het gaat, niet iedereen heeft alle 5 boeken gelezen.

Daarnaast zijn spoilers over boeken 3 tm 5 niet echt relevant voor dit topic, dus probeer die te vermijden of ga lekker naar het boekentopic.
Dit. Gelukkig heb ik alleen de eerste regel van de eerste spoiler gelezen.

Ik zie het probleem niet, zolang er duidelijk vermeld wordt waarover het gaat, je hebt zelf in de hand of je klikt of niet.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:46:46 #276
211083 Angelof9
I must go first
pi_107483378
Pinkje?? :')
pi_107483423
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:46 schreef Angelof9 het volgende:
Pinkje?? :')
Pinkeltje is dan nog beter, maar die naam wilde ze zeker niet gebruiken.
Album top 100 2024
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:51:36 #278
211083 Angelof9
I must go first
pi_107483574
Ik vind het altijd zo'n onzin om namen te vertalen! Dat doe je in het echt toch ook niet, als je een Amerikaanse vriend hebt die Charles heet dat je hem dan Sjaak gaat noemen? Belachelijk.
pi_107483586
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:45 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dit. Gelukkig heb ik alleen de eerste regel van de eerste spoiler gelezen.

Ik zie het probleem niet, zolang er duidelijk vermeld wordt waarover het gaat, je hebt zelf in de hand of je klikt of niet.
Zolang het duidelijk gemeld wordt is er niet aan de hand. Zit zelf in de laatste paar bladzijden van Boek 4, dus zit niet echt te wachten op onverwachte boek 5 spoilers
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:54:52 #280
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_107483697
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:43 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

En Pinkje - Littlefinger. :') Nog een reden waarom ik de Engelse prefereer.
Op tv? :{
吴 曼 迪
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:55:56 #281
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_107483743
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:54 schreef megamandy het volgende:

[..]

Op tv? :{
Wat?
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:58:50 #282
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_107483853
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:55 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Wat?
Ik had het over de ondertiteling op HBO ;) de boeken lees ik in het engels.
吴 曼 迪
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:00:18 #283
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_107483891
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:58 schreef megamandy het volgende:

[..]

Ik had het over de ondertiteling op HBO ;) de boeken lees ik in het engels.
Oh haha, op tv weet ik niet.
pi_107483923
Heet littlefinger echt pinkje in het nederlandse boek?

Goddank dat ik engels kan :')
Conscience do cost.
pi_107484132
Beetje zeiken om het zeiken dit, hadden ze hem kleinevinger moeten noemen dan?
pi_107484323
Kleinevinger is logischer omdat z'n naam niet slaat op de pink, maar op het gebied waar hij vandaan komt.
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:17:59 #287
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_107484543
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:06 schreef truedestiny het volgende:
Nee het is toch geen kinderboek? Gewoon Littlefinger. Volwassen mensen snappen de engelse namen toch wel? Het is niet zoals in bijvoorbeeld Harry Potter.
吴 曼 迪
pi_107484979
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:06 schreef truedestiny het volgende:
Nee, ik vrees dat het niet zoveel uitmaakt hoe ze hem hadden genoemd. Op het moment dat je een naam gaat vertalen naar het nederlands klinkt het gewoon niet. Gewoon littlefinger dus inderdaad.

Maar sowieso vind ik het veel fijner om boeken te lezen in zijn eigen taal.
Conscience do cost.
pi_107489160
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:29 schreef Dagonet het volgende:

[..]

SPOILER: alle boeken
SPOILER
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_107491491
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:41 schreef MAHL het volgende:
Denk het wel ja. Qua plot is er nauwelijks iets verandert, alleen een aantal personages komen wat duidelijk naar voren in de boeken.
Nice! Wachten tot april duurde met net wat te lang! ;)
One man's trash, another man's treasure.
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:06:51 #291
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_107491862
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:29 schreef ems. het volgende:

[..]

Nee, ik vrees dat het niet zoveel uitmaakt hoe ze hem hadden genoemd. Op het moment dat je een naam gaat vertalen naar het nederlands klinkt het gewoon niet. Gewoon littlefinger dus inderdaad.

Maar sowieso vind ik het veel fijner om boeken te lezen in zijn eigen taal.
Dat dus, vertaald klinkt het ineens heel knullig, terwijl in het Engels het best wel geloofwaardig klinkt.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:22:08 #292
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_107492645
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:16 schreef LordLynx het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER: tot en met boek 4
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:24:44 #293
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107492779
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:22 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

SPOILER: tot en met boek 4
SPOILER
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:30:29 #294
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_107493055
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:24 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER: t/m boek 4
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:47:29 #295
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107494029
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:30 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

SPOILER: t/m boek 4
SPOILER
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_107497714
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:17 schreef megamandy het volgende:

[..]

Nee het is toch geen kinderboek? Gewoon Littlefinger. Volwassen mensen snappen de engelse namen toch wel? Het is niet zoals in bijvoorbeeld Harry Potter.
Niet mee eens. Ik zou het met je eens zijn als ze in Westeros engels spraken, maar dat doen ze niet, ze spreken valerian ofzo. Strikt genomen zijn alle namen dus al vertalingen en daar moet je gewoon consequent in zijn. Kings Landing slaat in het Nederlands dus ook nergens als plaatsnaam. Namen die een oorsprong hebben in de spreektaal moet je dus ook gewoon vertalen.

Tolkien had zelfs hele richtlijnen voor de vertaling van namen en zo hoort het ook vind ik.

Persoonlijk lees ik alles in het Engels trouwens. Als de schrijver een hele mythologie bedenkt dan levert een vertaling alleen maar ellende op.
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:00:58 #297
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107498093
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:54 schreef Young_David het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ik zou het met je eens zijn als ze in Westeros engels spraken, maar dat doen ze niet, ze spreken valerian ofzo. Strikt genomen zijn alle namen dus al vertalingen en daar moet je gewoon consequent in zijn. Kings Landing slaat in het Nederlands dus ook nergens als plaatsnaam. Namen die een oorsprong hebben in de spreektaal moet je dus ook gewoon vertalen.

Tolkien had zelfs hele richtlijnen voor de vertaling van namen en zo hoort het ook vind ik.

Persoonlijk lees ik alles in het Engels trouwens. Als de schrijver een hele mythologie bedenkt dan levert een vertaling alleen maar ellende op.
Ze spreken de Common Tongue wat gewoon engels is natuurlijk. Valyrian wordt gesproken in de Free Cities en High Valyrian wordt amper gebruikt. Dus nee, de namen zijn niet al vertalingen. :+.
pi_107503370
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:54 schreef Young_David het volgende:

[..]

Ik vond die ondertiteling in de bioscoop van de LOTR-films dan ook voornamelijk irritant vanwege het niet kloppen van de namen.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  donderdag 2 februari 2012 @ 00:09:20 #299
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_107503933
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:00 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ze spreken de Common Tongue wat gewoon engels is natuurlijk. Valyrian wordt gesproken in de Free Cities en High Valyrian wordt amper gebruikt. Dus nee, de namen zijn niet al vertalingen. :+.
Je kunt ook zien dat in de serie de boeken ook gewoon in de common tongue oftewel engels geschreven is.
吴 曼 迪
pi_107504546
Carice
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')