SPOILER: vorige delenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.
Enkele voorbeelden van internet:
Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.
Zo moet het níet:
En zo moet het wél:
Veel bak- en decoreerplezier!
En enkele voorbeelden uit het vorige topic:
Gereedschaptaart van Silmarwen:
Cakepops van Dizzy-Miss_Lizzy:
LiedjeBackstage had een prachtige bruidstaart gemaakt samen met manlief (daar wil je toch gewoon voor trouwen!):
Skaai had deze schatjes gemaakt voor haar zus (ik wil ook zo'n zus!):
Mijn eigen herstcakejes:
Silmarwen kan ook draken maken:
Aspergemeisjes eerste keer (serieus? ja serieus! Je zou het niet zeggen he?):
charmed_angel maakte heel wat moois:
limbolandjgirl probeerde haar cupcakes opnieuw te versieren en was nog steeds niet tevreden:
was eerst:
Vanillemuffins van Muck:
En voor de rest, kijk in het oude topic![]()
Er zijn hele simpele recepten om zelf beslag te maken, ik heb hier tig receptenboeken dus als je een x wat zelf wil proberen wil ik je best een receptje DM'enquote:Op zaterdag 10 december 2011 11:53 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik ga vanmiddag voor het eerst cupcakes/muffins bakken en proberen te versieren.. Moeten ze voor je er fondant op doet helemaal koud zijn?
Maak ik net het doosje open (had het bij de xenos meegebracht) zitten er geen bakvormpjes inDat dacht ik toch echt uit de doos op te maken.. Nou goed moeten zo nog naar de AH dus dan maar van Dr Oetker meenemen.. Denk dat zelf beslag maken te ingewikkeld is
Dat dacht ik eigenlijk alquote:Op zaterdag 10 december 2011 12:21 schreef Troel het volgende:
Zelf maken kost nauwelijks meer tijd dan een kant-en-klare mix
Je gaat ze versieren met fondant? Redelijk afgekoeld lijkt me dan wel handig, want als ze nog erg heet aan de bovenkant zijn kan de fondant smelten. Maar als ze niet meer warm voelen aan je hand is het volgens mij wel safe.quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dat dacht ik eigenlijk alNaja anders probeer ik het recept uit de OP wel even
Maar neem wel aan dat ze koud moeten zijn op het moment dat je ze gaat versieren toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trotse mamma :)
quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:59 schreef Faithz het volgende:
@BBQkip: Lekker is het goede woord!Dan had ik dat wel gezegd als ik dat bedoeldeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij ziet er serieus lekker uit, zou er wel een puntje van willen
je hebt taarten die eruit zien om te bewaren en taarten om op te eten, dit is eentje uit de laatste categorie
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
Ze zijn gelukt! En erg lekker, ze smaken naar speculaaskruiden, walnoten en een beetje wortelquote:Op zaterdag 10 december 2011 12:10 schreef -Trinity- het volgende:
Ik ga vanavond proberen Winter Wonder cupcakes te maken uit mijn nieuw aangeschafte boek:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had even niet anders. Ik rolde het ook met een lege wijnflesquote:Op zondag 11 december 2011 19:24 schreef Troel het volgende:
Rollen tussen bakpapier vind ik altijd wat minder fijn, ik heb nu zo'n matje van de IKEA en dat werkt als een tierelier. Je zou er nog een klein beetje poedersuiker tussen kunnen strooien voor nog minder plak en is het wat dunner uit te rollen. Overigens is het mijn mijn houten roller veel dunner te rollen dan met mijn tupperware, simpelweg omdat die zwaarder is
Hikquote:
Dat heeft mijn vriend gister ook gedaanquote:Op zondag 11 december 2011 19:26 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik had even niet anders. Ik rolde het ook met een lege wijnfles
Die staat op de lijstquote:Op zondag 11 december 2011 19:51 schreef Faithz het volgende:
Deegroller ftw! Kun je je man ook nog eens mee meppen
als ik je mag aanraden pak een fondantroller.quote:
Of vrouwquote:Op zondag 11 december 2011 19:51 schreef Faithz het volgende:
Deegroller ftw! Kun je je man ook nog eens mee meppen
een laagje?quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:02 schreef Faithz het volgende:
Ik kan er ook niks vanZolang je maar fun hebt!
Ik heb deze vandaag gefabriceerd.
[ afbeelding ]
Chocolade taart, met laagje chocola en marsepein voor het kerstboomje en de sterren. Zonder vormpjes![]()
Vrouwlief heeft hier de kerstboom uitgesnedentoen ik zei dat de stam scheef was vroeg ze of ik wel eens een kerstboom met een rechte stam had gezien
leuke cupcakesquote:Op zaterdag 10 december 2011 18:58 schreef Yashaaaaa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij vieren vanavond pas sinterklaas, het is niet zo felrood als de flits het maakt helaas Maar het ziet er gezellig uit en daar gaat het om
En dit was de decoratie van vriendjelief:
[ afbeelding ]
Zien er niet slecht uit voor een eerste keer, en zeker als je niet alle middelen tot je beschikking hebtquote:Op zondag 11 december 2011 19:00 schreef Soury het volgende:
Ik durf haast niet bij al die mooie cup cakes, maar hier mijn eerste poging.
Moet wat doen aan het rollen van fondant, de laag is te dik. Ik heb het gerold tussen twee lagen bakpapier. Die met chocolade pasta zijn wel erg lekker![]()
[ afbeelding ]
Die is idd erg handigquote:Op zondag 11 december 2011 20:01 schreef Popples het volgende:
[..]
als ik je mag aanraden pak een fondantroller.
deze roller
ik wil nu de grote kopen en wil echt geen andere meer. ik maak altijd mijn tortilla's enzo ook zelf dus altijd handig die dingen.
Halve chocolade letterquote:Op zondag 11 december 2011 20:44 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
een laagje?lijkt wel een enorm dikke laag. Heeft het gesmaakt?
Grotere roller?quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:20 schreef Troel het volgende:
Ziet er goed uit.
Het nadeel van uitrollen vind ik altijd dat ik een groter iets wil rollen dan mijn roller groot is zeg maar. En dan krijg je van die lelijke strepen erinTips?
Ze zijn leuk Sjeenquote:Op dinsdag 13 december 2011 22:43 schreef Sjeen het volgende:
Mijn eerste cupcake creatie, vanille cupcakes met vanille botercreme (met een druppel rode kleurstof)
[ afbeelding ]
Nu wil ik meeeer
Ze zien er mooi rood uit! Heb je bietensap of kleurstof (vloeibaar of pasta) gebruikt? Ik heb altijd ruzie met de topping, die stijft bij mij nooit mooi op, binnenkort een ander recept proberen.quote:Op woensdag 14 december 2011 21:53 schreef Sjeen het volgende:
Leuke taart Tessie! Ik kreeg hier al de vraag wanneer ik zoiets ook ging maken
Vandaag voor het eerst Red Velvet cupcakes gemaakt met cream cheese topping. Nog best lastig, maar wel lekker
[ afbeelding ]
neuh, ik heb geen interesse in spamquote:
Bovendien heeft ze haar mailadres niet ingevuldquote:Op donderdag 15 december 2011 07:58 schreef The_Hives het volgende:
[..]
neuh, ik heb geen interesse in spam
Kleurstof gel van wilton en photoshopquote:Op donderdag 15 december 2011 07:46 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ze zien er mooi rood uit! Heb je bietensap of kleurstof (vloeibaar of pasta) gebruikt? Ik heb altijd ruzie met de topping, die stijft bij mij nooit mooi op, binnenkort een ander recept proberen.
Heeeeeel mooiquote:Op dinsdag 13 december 2011 22:43 schreef Sjeen het volgende:
Mijn eerste cupcake creatie, vanille cupcakes met vanille botercreme (met een druppel rode kleurstof)
[ afbeelding ]
Nu wil ik meeeer
Dit noem jij lelijk?quote:Op woensdag 14 december 2011 01:13 schreef tessie het volgende:
Ziet er mooi uit Sjeen, echt wel knap en netjes voor een eerste keer.
Ik heb na een jaar ook weer eens een taart gemaakt. En het fondant scheurde helemaal op de rand, vandaar die lelijke bloemetjesrand
[ afbeelding ]
Was van plan om 'm in te vriezen voor de kerst, maar omdat ie dus eigenlijk nogal mislukt was, hebben we hem vanavond met het bezoek half opgegeten. Hij was wel lekker. Gevuld met crispy speculoos en banketbakkersroom.
Mooi zegquote:Op dinsdag 13 december 2011 22:43 schreef Sjeen het volgende:
[ afbeelding ]
Nu wil ik meeeer
Superliefquote:Op woensdag 14 december 2011 01:13 schreef tessie het volgende:
Ziet er mooi uit Sjeen, echt wel knap en netjes voor een eerste keer.
Ik heb na een jaar ook weer eens een taart gemaakt. En het fondant scheurde helemaal op de rand, vandaar die lelijke bloemetjesrand
[ afbeelding ]
Was van plan om 'm in te vriezen voor de kerst, maar omdat ie dus eigenlijk nogal mislukt was, hebben we hem vanavond met het bezoek half opgegeten. Hij was wel lekker. Gevuld met crispy speculoos en banketbakkersroom.
Dat hoop ik ook dat het lekker isquote:Op donderdag 15 december 2011 19:03 schreef Isabeau het volgende:
O, maar ik ben overtuigd van oefening baart kunst, dus die dag komt heus wel
Als je er voor nu maar plezier in hebt (en het maar lekker is!).
Uhm, zie mijn foto hierbovenquote:Op donderdag 15 december 2011 19:04 schreef deadly_kiss het volgende:
ik moet (naja, ik wil) voor volgende week vrijdag een taart maken voor een klein ventje die zijn 1e verjaardag gaat vieren...
ik heb het helemaal in mn hoofd en weet precies hoe we het gaan maken..
ik ga het op de zaak maken met mn vriend (kok) zodat we lekker de ruimte hebben en kunnen kliederen...
maar ik weet eigenlijk wel zeker dat die taart er veel klunziger uit gaat zien dan hoe ik hett in mn hoofd heb![]()
ben ik de enige waar dit altijd bij voor komt?
Dat is nou een herkenbaar probleem! Ik weet van te voren niet of het allemaal wel echt lekker is en dan ben ik bang dat als ik hem aansnijd het tegenvalt of dat de vulling te zacht is oid en de taart dus een soort pudding op een bordje wordt ipv mooie stukkenquote:Op donderdag 15 december 2011 19:10 schreef deadly_kiss het volgende:
en er gaan best veel mensen van die taart eten ook...
ik zou er bijna thuis alvast een hoekje uitsnijden om te proeven.. als 't niks is kan ik hem thuis laten![]()
whaha ja indd.. daarom maak ik liever cupcakes dan een taart.quote:Op donderdag 15 december 2011 19:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is nou een herkenbaar probleem! Ik weet van te voren niet of het allemaal wel echt lekker is en dan ben ik bang dat als ik hem aansnijd het tegenvalt of dat de vulling te zacht is oid en de taart dus een soort pudding op een bordje wordt ipv mooie stukken
Vond je de topping niet veel te zoet?quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:41 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ze zijn gelukt! En erg lekker, ze smaken naar speculaaskruiden, walnoten en een beetje wortel.
[ afbeelding ]
Recept
quote:Op donderdag 15 december 2011 23:25 schreef SpaceInvaders het volgende:
Even een vraagje, is bakzout hetzelfde als baking soda?
quote:Lemon yoghurt cake
Ingrediënten
• 300 gram suiker
• 50 gram zachte roomboter
• 3 eieren
• 1 citroen: geraspte schil + sap
• 225 gram griekse/turkse yoghurt
• 175 gram zelfrijzend bakmeel
• 0,5 theelepel zout
• 1 volle theelepel bakpoeder
• 1 eetlepel vanille extract
• 100 gram gezeefde poedersuiker
• 2 eetlepels citroensap
Voorbereiding:
Verhit de oven voor op 170ºC. (hangt van je oven af)
Vet de cakevorm in, bestrooi met bloem en schudt overtollige bloem eruit, of bekleed hem met bakpapier.
Breek de eieren voorzichtig doe eigeel en eiwit in aparte kommen.
Maak 1 kom(waar het eiwit in geklopt wordt) vetvrij.
Zeef het zelfrijzend bakmeel met het bakpoeder en het zout.
Rasp de goed gewassen citroen en pers hem uit,vang het sap op.
Bereiding:
Mix de suiker, boter en eigeel in een kom. Voeg toe; Yoghurt, citroenschil, plus het vanille extract.Mix tot het een gladde zachte massa wordt.
Voeg het gezeefde bakmeel, bakpoeder en zout toe en schep voorzichtig (met een lepel) de bloem erdoorheen, dus niet met de mixer, dan sla je de lucht eruit en wordt de cake te vast!
Nog niks maar ik zie een aantal recepten waar dus bakingsoda in moet, handig om te weten dat dat dus bakzout is. Kan ik dat bij de supermarkt krijgen of alleen online?quote:
36, maar dat viel als minder uit (Bijna he? Volgens het recept dat ik volgde moest er 750 gram boter in) Ik heb er uiteindelijk maar 24, ik heb denk ik iets verkeerd gedaan.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:15 schreef Troel het volgende:
een kilo boter???? Hoeveel cupcakes wilde je daarmee versieren dan
Bij ons in het dorp had de (alternatieve) drogist het. Het wordt verkocht onder de naam zuiveringszout, baking soda, natriumbicarbonaat. Soms heeft de apotheek oid het ook volgens mij, supermarkt over het algemeen niet.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:24 schreef SpaceInvaders het volgende:
Nog niks maar ik zie een aantal recepten waar dus bakingsoda in moet, handig om te weten dat dat dus bakzout is. Kan ik dat bij de supermarkt krijgen of alleen online?
Ik heb wel backing van dr oetker, van die zakjes. Dat is baking powder, is dat hetzelfde??quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:26 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Bij ons in het dorp had de (alternatieve) drogist het. Het wordt verkocht onder de naam zuiveringszout, baking soda, natriumbicarbonaat. Soms heeft de apotheek oid het ook volgens mij, supermarkt over het algemeen niet.
nee. Als je in een bepaald recept baking soda ipv bakpoeder van Dr. Oetker gebruikt kan je cake of taart naar zeepsop gaan smaken (ik heb een keer het verkeerde potje gepakt, dus ervaringsdeskundigequote:Op vrijdag 16 december 2011 10:32 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik heb wel backing van dr oetker, van die zakjes. Dat is baking powder, is dat hetzelfde??
Nee, dat is echt bakpoederquote:Op vrijdag 16 december 2011 10:32 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik heb wel backing van dr oetker, van die zakjes. Dat is baking powder, is dat hetzelfde??
Weer wat geleerdquote:Op vrijdag 16 december 2011 10:35 schreef The_Hives het volgende:
[..]
nee. Als je in een bepaald recept baking soda ipv bakpoeder van Dr. Oetker gebruikt kan je cake of taart naar zeepsop gaan smaken (ik heb een keer het verkeerde potje gepakt, dus ervaringsdeskundige) Baking soda reageert ook met andere stoffen.
Nog een iets uitgebreidere uitlegquote:
quote:Natriumbicarbonaat = zuiveringszout = dubbelkoolzure soda = baksoda Natriumbicarbonaat produceert alleen koolstofdioxide als er een zuur of zuur vocht aanwezig is, dus bijvoorbeeld yoghurt, azijn of karnemelk. Is dit niet aanwezig dan zal het deeg niet rijzen.
Natriumbicarbonaat begint meteen te werken als het in aanraking komt met zuur, dus als je dit gebruikt moet je het pas op laatst toevoegen, zodat de lucht gevangen kan worden als het baksel in de oven staat.
Baking soda koop ik overigens bij de toko. En nog een voordeel van baking soda je kunt er nog veel meer dingen mee doen dan alleen bakken, zie hier
quote:Bakpoeder is natriumbicarbonaat waaraan een droog zuur is toegevoegd zodat je dat zelf niet aan het recept hoeft toe te voegen. Het bakpoeder dat in Nederland in de winkel te koop is, wordt zogenaamd dubbelwerkend poeder genoemd, dit wil zeggen dat het 2 rijzingen heeft, één meteen en de tweede pas tijdens het bakken. Het is dan ook van minder belang dat je het meteen in de oven zet.
Je kunt dus baking soda wel vervangen door bakpoeder, maar bakpoeder niet door baking soda!
nee, dat is andersomquote:Op vrijdag 16 december 2011 11:10 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Maar dan smaakt het naar afwasmiddel?
eh ja, denk dat ik je verkeerd begrepen had eerderquote:Op vrijdag 16 december 2011 11:47 schreef SpaceInvaders het volgende:
Dus ik kan wel bakpoeder gebruiken?
Confused![]()
tenzij je nog een zuur toevoegt, maar de verhouding van de baking soda luistert wel nauw ivm de wasmiddel smaakquote:Op vrijdag 16 december 2011 11:58 schreef The_Hives het volgende:
[..]
eh ja, denk dat ik je verkeerd begrepen had eerder
als er staat baking soda kan je dus wel bakpoeder gebruiken
als er staat bakpoeder kan je niet baking soda gebruiken
wat lieffigquote:Op vrijdag 16 december 2011 13:21 schreef MissHobje het volgende:
Zo vandaag bezig met vanalles te bakken, verjaardagstaartje voor een dinnetje, een boomstammetje iets voor mijn ouders en ons zelf en vanille choco cc's, de vullingen zijn dulce de lech, lemon curd en choco ganache
En moet straks nog decoreren maar eerst naar de makro voor wat inkopen
Had al wel geboorte cc's van de week voor een dinnetje gemaakt en daar had ik krap 1 1/4 uur voor inclusief bakken, maar was gelukt
[ afbeelding ]
Is een bekend probleem bij dr. Oetker.. Het zou minder moeten zijn als je de cupcakes laat afkoelen uit het bakblik.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:26 schreef RenRen- het volgende:
[..]
36, maar dat viel als minder uit (Bijna he? Volgens het recept dat ik volgde moest er 750 gram boter in) Ik heb er uiteindelijk maar 24, ik heb denk ik iets verkeerd gedaan.
Iemand trouwens een idee waarom mijn cakejes in die gekleurde cupjes van Dr Oetker (toch?) altijd loslaten? De cupjes dus van de cake. Ziet er niet uit. Ik bakte in een bakblik voor muffins, duwde het aan en liet het goed afkoelen.
Het heeft iets weg van kikkerdril bovenopquote:
wasda?quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:08 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik wil binnenkort bostom cream cupcakes maken![]()
OMNOMNOMS!!quote:
Oeeeee, omnomnom!quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:15 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
OMNOMNOMS!!
[ afbeelding ]
http://abitofbeesknees.bl(...)-cream-cupcakes.html
quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:20 schreef Ooi86 het volgende:
Iemand enig idee waar ik Candy cane's kan kopen van maximaal 10 cm lang? Ik zoek ze voor mijn kersttaart
Dat zijn die passievruchtcupcakes toch? Waren ze lekker ?quote:
Wat leuk !!quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:35 schreef limbolandjgirl het volgende:
Ik heb vanmiddag cupcakes gemaakt voor morgen. We hebben dan surprise & ze houden van biggetjes. Dus bij deze:
[ afbeelding ]
Ziet er lekker uit, mooi gedaan zo met die laagjesquote:Op vrijdag 16 december 2011 21:43 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
De binnenkant. Hier zie je de aardbeienlaag niet zo heel goed trouwens, maar hij is weer erg lekker!
Hemaquote:Op vrijdag 16 december 2011 17:20 schreef Ooi86 het volgende:
Iemand enig idee waar ik Candy cane's kan kopen van maximaal 10 cm lang? Ik zoek ze voor mijn kersttaart
ik twijfelde al heel erg. ben niet zo goed in combinerenquote:Op zaterdag 17 december 2011 12:50 schreef Silmarwen het volgende:
Lijkt mij niet. Mint en chocolade samen zijn al heel zwaar en vrij zoet en die vlaaivulling is mier zoet. Kun je beter een chocolade vulling doen.
Dat werkt ook niet doe het gewoon via http://nl.tinypic.com/index.php.quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:51 schreef limbolandjgirl het volgende:
Vanmiddag bezig geweest voor de surprise vanavond. Hierbij mijn allereerste hamburgercupcake ooit!![]()
![]()
http://www.flickr.com/pho(...)5529/in/photostream/
*Flickr wil niet meewerken.. Dus dan maar even een linkje.*
Nope lukt ook niet. Misschien morgenquote:Op zaterdag 17 december 2011 18:55 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat werkt ook niet doe het gewoon via http://nl.tinypic.com/index.php.
Ik heb net een cheesecake gemaakt. Staat af te koelen
Dan is die taart opquote:Op zaterdag 17 december 2011 19:08 schreef limbolandjgirl het volgende:
[..]
Nope lukt ook niet. Misschien morgen
Nee, niet de Kenwood, dit schatje van een jaar of tien oud...quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:43 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Toch niet die kenwoodof heb je nu juist een reden om die kenwood te gaan kopen?
Wowquote:Op zondag 18 december 2011 22:49 schreef Spuuglokje het volgende:
Wauw wat een geweldige hamburgercupcakes limbolandgirl!
En Lovelylady een mooie Phineastaart.
Ik heb vandaag deze taart gemaakt:
[ afbeelding ]
Kan ik me ook opgeven>?quote:Op zondag 18 december 2011 22:58 schreef Spuuglokje het volgende:
Dank je Troel!Ja hoor, je mag bij mij best een keer een workshop volgen.
Ik heb tot nu toe alleen nog maar een paar keer kinderfeestjes gedaan (en dat doe ik niet weer, ik houd geen rug over van dat voorover gebogen meehelpen
), maar volwassenen lijken me een stuk zelfredzamer.
quote:Op maandag 19 december 2011 10:11 schreef Sjeen het volgende:
Ja, dat kan ik dus ook straksdeze is voor ernaast
Ik heb die onderste. Vorige mixer was doorgebrand omdat hij zo oud was lolquote:Op maandag 19 december 2011 10:27 schreef Sjeen het volgende:
Jup, bovenaan op het laspunt en onder waar ding in plastic zit ook:
[ afbeelding ]
en nu wil ik een mixer waar zoiets bij zit:
[ afbeelding ]
Mooie vogeltjesquote:Op zondag 18 december 2011 22:49 schreef Spuuglokje het volgende:
Wauw wat een geweldige hamburgercupcakes limbolandgirl!
En Lovelylady een mooie Phineastaart.
Ik heb vandaag deze taart gemaakt:
[ afbeelding ]
In ieder geval gemberkoekjes, of het een huisje wordt of niet weet ik nog niet maar ik heb wel een probleem:quote:Op maandag 19 december 2011 16:11 schreef Silmarwen het volgende:
Gaan er nog mensen gingerbread huisjes maken? Ga het misschien proberen, even kijken hoe ik met tijd zit.
Jumbo.quote:Op maandag 19 december 2011 22:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
In ieder geval gemberkoekjes, of het een huisje wordt of niet weet ik nog niet maar ik heb wel een probleem:
Mijn AH XL verkoopt geen golden syrup meer
Nog andere winkels waar het te krijgen is?
Het gaat in 1 keer goed. Klinkt opschepperig he?quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:38 schreef trui het volgende:
respect! moet je nou vaak opnieuw beginnen of gaat 't meeste in een keer goed bij jou?
Wat zonde!!quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:49 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ga er een week naar kijken en dan gaat ie de groene bak in.En misschien sloop ik er een bloemetje af als aandenken.
Hij is wel lekker (hoewel ik marspein lekkerder vind dan fondant), maar ik wil er liever een week naar kijken dan hem nu aansnijden.quote:
Thnx, hij stond hier nog niet officieel in de schappen maar ze hadden het welquote:
Ik maak met roomboter, poedersuiker en citroenextractquote:Op dinsdag 20 december 2011 16:38 schreef Brighteyes het volgende:
En waar ik eigenlijk voor kwam, heeft iemand een goed recept voor botercreme? Ik wil er een cake mee bekleden/besmeren.
Ik kom zo veel verschillende recepten tegen dat ik de weg een beetje kwijt ben.
Ja, voor bekleden zijn er wel betere dingen, I know, maar ik heb dat nog nooit gedaan en die creme smeren moet nog wel lukken. Het gaat om een cake die lego moet voorstellen en door die extra dopjes erop zal bekleden met fondant oid echt lastig zijn.
Dat vroeg ik me nou al een tijdje af, hoe dat gingquote:Op woensdag 21 december 2011 23:10 schreef Tegan het volgende:
Owja, ik wou dit nog met jullie delen.
www.goodlifeeats.com/2011(...)wirled-frosting.html
ja ik ookquote:Op donderdag 22 december 2011 11:00 schreef Silmarwen het volgende:
Je kan hem invriezen. Ik ben meer van de vers gebakken taarten om eerlijk te zijn.
Tussen je taart en fondant: botercreme :-D En fondant is idd gewoon voorverpakt te krijgen. En superlekker!quote:Op donderdag 22 december 2011 11:33 schreef kvd het volgende:
Mag deze taart noob even een vraagje stellen?
Ik ben opgezadeld op met kerst iets te maken voor bij de koffie en heb het idee opgevat een kerstboomtaart te maken. Weet al helemaal hoe ik het wil gaan doen, welke smaken erin moeten enzovoort. Maar goed, ik wil er een laagje fondant op doen. En daar heb ik dus problemen mee. Want waar kan ik glycerine halen? Gister al bij AH gekeken, maar daar zag ik het niet. Moet dus blijkbaar naar een andere zaak toe. Iemand ervaring in Groningen met het kopen van glycerine? En waar ik kleurstof zou kunnen kopen? En wat moet ik tussen de taart en de fondant doen?
Sorry als deze vraag al 100.000 keer voorbij is gekomen, maar ik kan er op internet niet echt iets over vinden. En alvast mijn excuses als er een antwoord komt en ik in de loop van de dag niet reageer, moet zo aan het werk en ben pas na 23 uur thuis. Maar hoop wel dat er iemand mij kan helpen...
Pipoos in de Oosterstraat schijnt wel fondant te verkopen.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:50 schreef kvd het volgende:
oh, is dat ook te krijgen? Dat lijkt me inderdaad wel makkelijker hahaha. weet iemand toevallig waar dat te krijgen is in groningen? En neem aan dat er een laagje moet tussen de taart en de fondant om het te laten plakken. Zou ik daar gewoon jam voor kunnen gebruiken?
Ga er nu vandoor, lees vanavond wel of er nog vriendelijke mensen zijn hier (vermoed van wel) In ieder geval nu al bedankt voor de snelle reacties
Fondant!quote:Op donderdag 22 december 2011 11:55 schreef MaximusTG het volgende:
En bij de xenos lag zondag ook een heel assortiment. Allemaal kleuren ook. Tenminste, volgens mij was het fondant. Of marsepein..
En ook marsepein.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:55 schreef MaximusTG het volgende:
En bij de xenos lag zondag ook een heel assortiment. Allemaal kleuren ook. Tenminste, volgens mij was het fondant. Of marsepein..
Oh ik dacht alleen fondant lolquote:Op donderdag 22 december 2011 12:18 schreef limbolandjgirl het volgende:
[..]
En ook marsepein.
Maar ik heb ook de voorkeur voor fondant.(net zoals spacelnvaders)
Pipoos is wel wat duurderquote:Op donderdag 22 december 2011 13:12 schreef gehotseflotst het volgende:
Hoe duur is het bij de Pipoos? Bij de Xenos betaal je ¤1,99 voor 250gr
Ik vind sowieso fondant niet extreem lekker, veel te zoet :p Maar ik vind funcakes wel te doen, geur vind ik niets aparts aan eigenlijk..quote:Op donderdag 22 december 2011 13:55 schreef gehotseflotst het volgende:
Hoe vind je de smaak en geur van Funcakes dan? Daar hoor ik dan weer veel verschillende verhalen over, maar het is natuurlijk iets persoonlijks...
dan moet er wel wat in je buurt wonen voor de eerste winkel met fondant/marsepein moet ik 35 km rijden.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:44 schreef gehotseflotst het volgende:
Haha, voor dat geld (en de moeite die het je anders kost) kun je inderdaad beter de fondant kant-en-klaar halen
Dan is Pipoos wel wat duurder jaBen net snel op internet rond gaan kijken, maar er zijn redelijk wat webshops die de spullen goedkoper kunnen leveren
Welk merk fondant/marsepein gebruiken jullie en hoe bevalt dat merk? Er zijn zoveel verschillende merken dat het me een beetje duizelt, haha
Begin 2009 ben ik begonnen.quote:
hmmm...dus gewoon een cake bakken raad je af? Zit al even te zoeken naar het recept, maar je moet idd zo lang kloppen. En aangezien ik dat met de hand moet doen (geen mixer), staat me dat wel een beetje tegenquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:08 schreef Troel het volgende:
Als je de taart maakte van moskovisch gebak, dus biscuit zoals funcakes dat noemt, dan kan het best hoog worden. Je staat tenslotte eerst tig minuten lucht in het beslag te kloppen
Cake vult veel meer dan Moskovisch gebak. Als je meerdere cakes op elkaar doet, krijg je dus echt veel meer "substantieels" in je maag dan bij Moskovisch gebakquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:16 schreef kvd het volgende:
[..]
hmmm...dus gewoon een cake bakken raad je af? Zit al even te zoeken naar het recept, maar je moet idd zo lang kloppen. En aangezien ik dat met de hand moet doen (geen mixer), staat me dat wel een beetje tegen
En lekkerderquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:28 schreef Tegan het volgende:
Ik zou toch zo'n beschuit aanraden. Dat maakt stapelen ook makkelijker, want lichter enzo.
quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:28 schreef Tegan het volgende:
Ik zou toch zo'n beschuit aanraden. Dat maakt stapelen ook makkelijker, want lichter enzo.
Oke, dan ga ik het vanavond maar gewoon proberen... Fingers crossed!quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:25 schreef Lienekien het volgende:
Van fondant kun je prima figuurtjes vormen of je rolt het uit en steekt daar figuurtjes uit.
vullingen kun je ook heel makkelijk zelf maken.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:23 schreef Tink89 het volgende:
Hmmz, ga zo even de stad in en kom dan langs de Cook & Co... als ik een taart wil versieren, dan heb ik ingrediënten voor botercreme, fondant en vulling nodig, toch? Vergeet ik dan nog iets? Figuurtjes maken, kan ik dan van fondant of heb ik dan marsepein nodig?
Xx
Chocolade is niet echt een optie in de cherrycake *ook al klinkt dat heel logisch...* Neem liever gewoon twee potten kersen die ik dan even laat reduceren tot vullingquote:Op vrijdag 23 december 2011 14:28 schreef Popples het volgende:
[..]
vullingen kun je ook heel makkelijk zelf maken.
wat room en chocolade en je maakt een soort chocomouse
ja botercreme om te laten plakken/mooi recht te krijgen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Chocolade is niet echt een optie in de cherrycake *ook al klinkt dat heel logisch...* Neem liever gewoon twee potten kersen die ik dan even laat reduceren tot vullingMaar als ik fondant wil gaan gebruiken, heb ik botercreme nodig voor eronder, of niet? De taart is op zich glad, maar er zitten wel wat prikgaatjes in van het kijken-of-ie-gaar-is
he, net 3 rollen beschuit aangeschaftquote:Op vrijdag 23 december 2011 14:27 schreef Popples het volgende:
[..]voordat ze een rol beschuit gaat stapelen
Moet dat, die botercreme? Had het gegoogled en ik kom veel tegen dat je dit kunt vervangen door jam of suikerwater... Vind botercreme om alleen de fondant te laten plakken een beetje veel gedoequote:Op vrijdag 23 december 2011 14:35 schreef Popples het volgende:
[..]
ja botercreme om te laten plakken/mooi recht te krijgen.![]()
klikt lekker een cherrycake.
ik ga van het weekend weer bakken. heb gisteren met mijn nieuwe machine gekregen.
om het grote lap om je hele taart heen bedoelde ik. de kleine versieringen die doe je met een druppeltje waterquote:Op vrijdag 23 december 2011 14:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Moet dat, die botercreme? Had het gegoogled en ik kom veel tegen dat je dit kunt vervangen door jam of suikerwater... Vind botercreme om alleen de fondant te laten plakken een beetje veel gedoe
Oh ja ik ook. Ik heb meestal een kopje water en een kwastje erbij om kleine dingen te "plakken".quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:07 schreef Popples het volgende:
[..]
om het grote lap om je hele taart heen bedoelde ik. de kleine versieringen die doe je met een druppeltje water
crisco gebruiken voor het plakken?quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:13 schreef gehotseflotst het volgende:
Fondant gaat gemakkelijker, denk ik
Nou, heb het geprobeerd... maar de fondant is erg plakkerig en als ik ietsje poedersuiker gebruik tegen het plakken krijg ik daarna allemaal scheuren, alsof het helemaal is uitgedroogd
Alvast gefeliciteerd!!!quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:00 schreef Popples het volgende:
ik ga vanavond ook aan de bak.morgen komt schoonfamilie nog voor mijn verjaardag. heb alleen geen idee wat ik ga makenben alles vergeten in de winkel. dus even kijken wat ik nog heb.
Jep, gewone roomboter. Het is wel aan te raden om het vast een paar uur buiten de koelkast te zetten zodat ie lekker zacht wordt. Anders krijg je klontjes.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:56 schreef kvd het volgende:
Vanaaf aan het bakken, dan zijn de cakes goed afgekoeld voor morgen. Morgenochtend decoreren en 's middags hopelijk![]()
![]()
En voor botercreme, wat voor boter gebruik je daar eigenlijk voor? Heb hier inmiddels een overvloed aan allerlei boters, de roomboter in knijpfles van blue band (maar die lijkt me niet geschikt), zeeuws meisje (gebruiken we op het werk voor het maken van cakes, bevalt me wel goed, maar voor botercreme?) en gewone roomboter. Neig naar de laatste, maar zit ik hier goed mee?
gelukkig, dat dacht ik al. Zet hem vanavond buiten de koelkast om alvast wat zachter te worden. Vreemd hoor, ik heb aardig de kriebels voor de taart haha. Zal vast komen omdat het de eerste is die ik maak.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:04 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Jep, gewone roomboter. Het is wel aan te raden om het vast een paar uur buiten de koelkast te zetten zodat ie lekker zacht wordt. Anders krijg je klontjes.
Ik heb vanmorgen ook mn taarten gemaakt. Ook de vulling (frambozenmousse) en botercreme staan klaar in de koelkast. Morgen decoreren
foto!quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:59 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik heb oreobonbons gemaakt. Geen taart maar wel lekkor!
ze zijn leukquote:Op zondag 25 december 2011 11:09 schreef limbolandjgirl het volgende:
Zo! Mijn kerstboomcupcakes zijn af!Ben er zeer trots op!
Fijne Kerst allemaal!
[ afbeelding ]
[[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kom je dan ook met de kleine langs? of een limbo meet houdenquote:Op zondag 25 december 2011 18:36 schreef Faithz het volgende:
Kunnen we in limboland een cupcake komen halen??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |