abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105945888
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:08 schreef Troel het volgende:
Als je de taart maakte van moskovisch gebak, dus biscuit zoals funcakes dat noemt, dan kan het best hoog worden. Je staat tenslotte eerst tig minuten lucht in het beslag te kloppen :)
hmmm...dus gewoon een cake bakken raad je af? Zit al even te zoeken naar het recept, maar je moet idd zo lang kloppen. En aangezien ik dat met de hand moet doen (geen mixer), staat me dat wel een beetje tegen
  vrijdag 23 december 2011 @ 00:24:07 #252
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_105946171
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:16 schreef kvd het volgende:

[..]

hmmm...dus gewoon een cake bakken raad je af? Zit al even te zoeken naar het recept, maar je moet idd zo lang kloppen. En aangezien ik dat met de hand moet doen (geen mixer), staat me dat wel een beetje tegen
Cake vult veel meer dan Moskovisch gebak. Als je meerdere cakes op elkaar doet, krijg je dus echt veel meer "substantieels" in je maag dan bij Moskovisch gebak :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105946259
oh, das alleen maar mooi, blijft er meer over voor mezelf :Y)
pi_105946352
Ik zou toch zo'n beschuit aanraden. Dat maakt stapelen ook makkelijker, want lichter enzo.
pi_105946525
hmmm...ik zal er maar eens over gaan nadenken dan.
pi_105946951
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:28 schreef Tegan het volgende:
Ik zou toch zo'n beschuit aanraden. Dat maakt stapelen ook makkelijker, want lichter enzo.
En lekkerder :9
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:23:06 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105962587
Hmmz, ga zo even de stad in en kom dan langs de Cook & Co... als ik een taart wil versieren, dan heb ik ingrediėnten voor botercreme, fondant en vulling nodig, toch? Vergeet ik dan nog iets? Figuurtjes maken, kan ik dan van fondant of heb ik dan marsepein nodig?

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:25:23 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105962671
Van fondant kun je prima figuurtjes vormen of je rolt het uit en steekt daar figuurtjes uit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_105962737
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:28 schreef Tegan het volgende:
;) voordat ze een rol beschuit gaat stapelen :P
mama van 3 kids!
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:28:23 #260
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105962781
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:25 schreef Lienekien het volgende:
Van fondant kun je prima figuurtjes vormen of je rolt het uit en steekt daar figuurtjes uit.
Oke, dan ga ik het vanavond maar gewoon proberen... Fingers crossed!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_105962783
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:23 schreef Tink89 het volgende:
Hmmz, ga zo even de stad in en kom dan langs de Cook & Co... als ik een taart wil versieren, dan heb ik ingrediėnten voor botercreme, fondant en vulling nodig, toch? Vergeet ik dan nog iets? Figuurtjes maken, kan ik dan van fondant of heb ik dan marsepein nodig?

Xx
vullingen kun je ook heel makkelijk zelf maken.
wat room en chocolade en je maakt een soort chocomouse ;)
mama van 3 kids!
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:30:31 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105962843
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:28 schreef Popples het volgende:

[..]

vullingen kun je ook heel makkelijk zelf maken.
wat room en chocolade en je maakt een soort chocomouse ;)
Chocolade is niet echt een optie in de cherrycake *ook al klinkt dat heel logisch...* Neem liever gewoon twee potten kersen die ik dan even laat reduceren tot vulling :) Maar als ik fondant wil gaan gebruiken, heb ik botercreme nodig voor eronder, of niet? De taart is op zich glad, maar er zitten wel wat prikgaatjes in van het kijken-of-ie-gaar-is :)
pi_105962982
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Chocolade is niet echt een optie in de cherrycake *ook al klinkt dat heel logisch...* Neem liever gewoon twee potten kersen die ik dan even laat reduceren tot vulling :) Maar als ik fondant wil gaan gebruiken, heb ik botercreme nodig voor eronder, of niet? De taart is op zich glad, maar er zitten wel wat prikgaatjes in van het kijken-of-ie-gaar-is :)
ja botercreme om te laten plakken/mooi recht te krijgen. ;)

klikt lekker een cherrycake.

ik ga van het weekend weer bakken. heb gisteren met mijn nieuwe machine gekregen.
mama van 3 kids!
pi_105962995
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:27 schreef Popples het volgende:

[..]

;) voordat ze een rol beschuit gaat stapelen :P
he, net 3 rollen beschuit aangeschaft ;)
Nee hoor, dat heb ik niet gedaan. En ik blijf een eigenwijsje, doe het toch met cake in plaats van biscuit. Ik heb daar de ervaring niet mee, en hiervan weet ik dat het me wel moet gaan lukken. Kies even voor de zekerheid dus, maar ga het wel een keer proberen.
Ingredienten in huis gehaald voor een ganache en een botercreme, daar hangt het nu even vanaf. Moet alleen nog even achter versiersels aan. Wilde van die 'kraaltjes', maar ik ben niet de enige die die wil. Als wel wat chocoladehulsblaadjes kunnen scoren.
En bij pipoos een kerstmannetje gekocht als extraatje voor mn neefje, om het een beetje op te vrolijken voor hem.
Morgen denk ik maar aan de bakkerij
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:52:44 #265
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105963525
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:35 schreef Popples het volgende:

[..]

ja botercreme om te laten plakken/mooi recht te krijgen. ;)

klikt lekker een cherrycake.

ik ga van het weekend weer bakken. heb gisteren met mijn nieuwe machine gekregen.
Moet dat, die botercreme? Had het gegoogled en ik kom veel tegen dat je dit kunt vervangen door jam of suikerwater... Vind botercreme om alleen de fondant te laten plakken een beetje veel gedoe :@
pi_105963829
Hmm, Funcakes marsepein is dus niet echt uit te rollen? Fondant dan?
Je hebt trouwens toch niet per se botercreme nodig om de fondantversieringen te laten plakken? Ik heb dat met water gedaan en tot nu toe zit alles nog goed vast :P

Mijn biscuit wilde niet echt rijzen (is nu misschien een half keer zo hoog als de hoeveelheid beslag die ik in de bakvorm deed... dus eentje extra gemaakt en wat langer gemixt, maar die is amper hoger geworden. Nu ik toch twee biscuits had, heb ik gelijk maar twee taartjes gemaakt :P

De Xenos fondant is irritant :'( Droogt uit en scheurt, dus vanochtend hadden we flinke ruzie bij het bekleden van mijn minitaartje(s) :(

Maar goed, hier mijn twee nieuwe taartjes O+ :

vrijdag 23 december 2011 @ 15:01:56 #267
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_105963853
Jam kan ook wel, maar dan wordt je taart lang niet zo strak en is de kans op scheuren van je fondant (vanwege de scherpe taartrand) ook wat groter.

Je hebt niet zoveel botencreme nodig hoor, en het is zo gemaakt (en smaaktoevoegen kan ook gemakkelijk, wat van die kersensap erdoor bijvoorbeeld).
pi_105964066
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Moet dat, die botercreme? Had het gegoogled en ik kom veel tegen dat je dit kunt vervangen door jam of suikerwater... Vind botercreme om alleen de fondant te laten plakken een beetje veel gedoe :@
om het grote lap om je hele taart heen bedoelde ik. de kleine versieringen die doe je met een druppeltje water
mama van 3 kids!
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:08:41 #269
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_105964099
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:07 schreef Popples het volgende:

[..]

om het grote lap om je hele taart heen bedoelde ik. de kleine versieringen die doe je met een druppeltje water
Oh ja ik ook. Ik heb meestal een kopje water en een kwastje erbij om kleine dingen te "plakken".
pi_105964146
Hoe dik maken jullie de grote lap fondant trouwens (waar je de taart mee bekleedt)? De dikte van mijn fondantlaag is nu iets van 4 mm, omdat ik de lap anders niet meer zonder scheuren op kan tillen na het uitrollen... Maar het lijkt zo dik als je de taart dan hebt aangesneden :o
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2011 @ 15:11:46 #271
91830 MaximusTG
pi_105964197
Kan je me niet nog dunner uitrollen, oprollen op je deegroller en dan zo over je taart heen afrollen?
pi_105964266
Fondant gaat gemakkelijker, denk ik :P

Nou, heb het geprobeerd... maar de fondant is erg plakkerig en als ik ietsje poedersuiker gebruik tegen het plakken krijg ik daarna allemaal scheuren, alsof het helemaal is uitgedroogd ;(
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:19:38 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_105964454
Pfft, word er maar zenuwachtig van...

Is fondant of marsepein nou eigenlijk makkelijker?

Volgens mij heb ik iig het volgende nodig:

- Vlaaivulling (of de ingredienten daarvoor).
- Fondant
- Eventueel kleurstof
- Mix voor banketbakkersroom
- Jam of botercreme

Dan heb ik alle belangrijke dingen geloof ik wel...

Bij de Xenos en de Jamin hebben ze ook allerlei bakspul, is dat fijn of kan ik beter naar de Cook&co?

Xx

ps. We hebben ook een pipo's en een boerenbond, als die de moeite van het omrijden waard zijn...
pi_105964499
Botercreme kun je ook zelf maken m.b.v. poedersuiker, roomboter en evt. margarine ;)
pi_105964688
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:13 schreef gehotseflotst het volgende:
Fondant gaat gemakkelijker, denk ik :P

Nou, heb het geprobeerd... maar de fondant is erg plakkerig en als ik ietsje poedersuiker gebruik tegen het plakken krijg ik daarna allemaal scheuren, alsof het helemaal is uitgedroogd ;(
crisco gebruiken voor het plakken?

marsepein krijg ik ook niet goed dun uitgerold hoor. fondant wel maar nog niet perfect en ik kan ook niet de kracht zetten die ik moet kunnen zetten voor het uitrollen.
mama van 3 kids!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')