Ik maak met roomboter, poedersuiker en citroenextractquote:Op dinsdag 20 december 2011 16:38 schreef Brighteyes het volgende:
En waar ik eigenlijk voor kwam, heeft iemand een goed recept voor botercreme? Ik wil er een cake mee bekleden/besmeren.
Ik kom zo veel verschillende recepten tegen dat ik de weg een beetje kwijt ben.
Ja, voor bekleden zijn er wel betere dingen, I know, maar ik heb dat nog nooit gedaan en die creme smeren moet nog wel lukken. Het gaat om een cake die lego moet voorstellen en door die extra dopjes erop zal bekleden met fondant oid echt lastig zijn.
Dat vroeg ik me nou al een tijdje af, hoe dat gingquote:Op woensdag 21 december 2011 23:10 schreef Tegan het volgende:
Owja, ik wou dit nog met jullie delen.
www.goodlifeeats.com/2011(...)wirled-frosting.html
ja ik ookquote:Op donderdag 22 december 2011 11:00 schreef Silmarwen het volgende:
Je kan hem invriezen. Ik ben meer van de vers gebakken taarten om eerlijk te zijn.
Tussen je taart en fondant: botercreme :-D En fondant is idd gewoon voorverpakt te krijgen. En superlekker!quote:Op donderdag 22 december 2011 11:33 schreef kvd het volgende:
Mag deze taart noob even een vraagje stellen?
Ik ben opgezadeld op met kerst iets te maken voor bij de koffie en heb het idee opgevat een kerstboomtaart te maken. Weet al helemaal hoe ik het wil gaan doen, welke smaken erin moeten enzovoort. Maar goed, ik wil er een laagje fondant op doen. En daar heb ik dus problemen mee. Want waar kan ik glycerine halen? Gister al bij AH gekeken, maar daar zag ik het niet. Moet dus blijkbaar naar een andere zaak toe. Iemand ervaring in Groningen met het kopen van glycerine? En waar ik kleurstof zou kunnen kopen? En wat moet ik tussen de taart en de fondant doen?
Sorry als deze vraag al 100.000 keer voorbij is gekomen, maar ik kan er op internet niet echt iets over vinden. En alvast mijn excuses als er een antwoord komt en ik in de loop van de dag niet reageer, moet zo aan het werk en ben pas na 23 uur thuis. Maar hoop wel dat er iemand mij kan helpen...
Pipoos in de Oosterstraat schijnt wel fondant te verkopen.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:50 schreef kvd het volgende:
oh, is dat ook te krijgen? Dat lijkt me inderdaad wel makkelijker hahaha. weet iemand toevallig waar dat te krijgen is in groningen? En neem aan dat er een laagje moet tussen de taart en de fondant om het te laten plakken. Zou ik daar gewoon jam voor kunnen gebruiken?
Ga er nu vandoor, lees vanavond wel of er nog vriendelijke mensen zijn hier (vermoed van wel) In ieder geval nu al bedankt voor de snelle reacties
Fondant!quote:Op donderdag 22 december 2011 11:55 schreef MaximusTG het volgende:
En bij de xenos lag zondag ook een heel assortiment. Allemaal kleuren ook. Tenminste, volgens mij was het fondant. Of marsepein..
En ook marsepein.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:55 schreef MaximusTG het volgende:
En bij de xenos lag zondag ook een heel assortiment. Allemaal kleuren ook. Tenminste, volgens mij was het fondant. Of marsepein..
Oh ik dacht alleen fondant lolquote:Op donderdag 22 december 2011 12:18 schreef limbolandjgirl het volgende:
[..]
En ook marsepein.
Maar ik heb ook de voorkeur voor fondant.(net zoals spacelnvaders)
Pipoos is wel wat duurderquote:Op donderdag 22 december 2011 13:12 schreef gehotseflotst het volgende:
Hoe duur is het bij de Pipoos? Bij de Xenos betaal je ¤1,99 voor 250gr
Ik vind sowieso fondant niet extreem lekker, veel te zoet :p Maar ik vind funcakes wel te doen, geur vind ik niets aparts aan eigenlijk..quote:Op donderdag 22 december 2011 13:55 schreef gehotseflotst het volgende:
Hoe vind je de smaak en geur van Funcakes dan? Daar hoor ik dan weer veel verschillende verhalen over, maar het is natuurlijk iets persoonlijks...
dan moet er wel wat in je buurt wonen voor de eerste winkel met fondant/marsepein moet ik 35 km rijden.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:44 schreef gehotseflotst het volgende:
Haha, voor dat geld (en de moeite die het je anders kost) kun je inderdaad beter de fondant kant-en-klaar halen
Dan is Pipoos wel wat duurder jaBen net snel op internet rond gaan kijken, maar er zijn redelijk wat webshops die de spullen goedkoper kunnen leveren
Welk merk fondant/marsepein gebruiken jullie en hoe bevalt dat merk? Er zijn zoveel verschillende merken dat het me een beetje duizelt, haha
Begin 2009 ben ik begonnen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |