En lekkerderquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:28 schreef Tegan het volgende:
Ik zou toch zo'n beschuit aanraden. Dat maakt stapelen ook makkelijker, want lichter enzo.
quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:28 schreef Tegan het volgende:
Ik zou toch zo'n beschuit aanraden. Dat maakt stapelen ook makkelijker, want lichter enzo.
Oke, dan ga ik het vanavond maar gewoon proberen... Fingers crossed!quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:25 schreef Lienekien het volgende:
Van fondant kun je prima figuurtjes vormen of je rolt het uit en steekt daar figuurtjes uit.
vullingen kun je ook heel makkelijk zelf maken.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:23 schreef Tink89 het volgende:
Hmmz, ga zo even de stad in en kom dan langs de Cook & Co... als ik een taart wil versieren, dan heb ik ingrediėnten voor botercreme, fondant en vulling nodig, toch? Vergeet ik dan nog iets? Figuurtjes maken, kan ik dan van fondant of heb ik dan marsepein nodig?
Xx
Chocolade is niet echt een optie in de cherrycake *ook al klinkt dat heel logisch...* Neem liever gewoon twee potten kersen die ik dan even laat reduceren tot vullingquote:Op vrijdag 23 december 2011 14:28 schreef Popples het volgende:
[..]
vullingen kun je ook heel makkelijk zelf maken.
wat room en chocolade en je maakt een soort chocomouse
ja botercreme om te laten plakken/mooi recht te krijgen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Chocolade is niet echt een optie in de cherrycake *ook al klinkt dat heel logisch...* Neem liever gewoon twee potten kersen die ik dan even laat reduceren tot vullingMaar als ik fondant wil gaan gebruiken, heb ik botercreme nodig voor eronder, of niet? De taart is op zich glad, maar er zitten wel wat prikgaatjes in van het kijken-of-ie-gaar-is
he, net 3 rollen beschuit aangeschaftquote:Op vrijdag 23 december 2011 14:27 schreef Popples het volgende:
[..]voordat ze een rol beschuit gaat stapelen
Moet dat, die botercreme? Had het gegoogled en ik kom veel tegen dat je dit kunt vervangen door jam of suikerwater... Vind botercreme om alleen de fondant te laten plakken een beetje veel gedoequote:Op vrijdag 23 december 2011 14:35 schreef Popples het volgende:
[..]
ja botercreme om te laten plakken/mooi recht te krijgen.![]()
klikt lekker een cherrycake.
ik ga van het weekend weer bakken. heb gisteren met mijn nieuwe machine gekregen.
om het grote lap om je hele taart heen bedoelde ik. de kleine versieringen die doe je met een druppeltje waterquote:Op vrijdag 23 december 2011 14:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Moet dat, die botercreme? Had het gegoogled en ik kom veel tegen dat je dit kunt vervangen door jam of suikerwater... Vind botercreme om alleen de fondant te laten plakken een beetje veel gedoe
Oh ja ik ook. Ik heb meestal een kopje water en een kwastje erbij om kleine dingen te "plakken".quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:07 schreef Popples het volgende:
[..]
om het grote lap om je hele taart heen bedoelde ik. de kleine versieringen die doe je met een druppeltje water
crisco gebruiken voor het plakken?quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:13 schreef gehotseflotst het volgende:
Fondant gaat gemakkelijker, denk ik
Nou, heb het geprobeerd... maar de fondant is erg plakkerig en als ik ietsje poedersuiker gebruik tegen het plakken krijg ik daarna allemaal scheuren, alsof het helemaal is uitgedroogd
Alvast gefeliciteerd!!!quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:00 schreef Popples het volgende:
ik ga vanavond ook aan de bak.morgen komt schoonfamilie nog voor mijn verjaardag. heb alleen geen idee wat ik ga makenben alles vergeten in de winkel. dus even kijken wat ik nog heb.
Jep, gewone roomboter. Het is wel aan te raden om het vast een paar uur buiten de koelkast te zetten zodat ie lekker zacht wordt. Anders krijg je klontjes.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:56 schreef kvd het volgende:
Vanaaf aan het bakken, dan zijn de cakes goed afgekoeld voor morgen. Morgenochtend decoreren en 's middags hopelijk![]()
![]()
En voor botercreme, wat voor boter gebruik je daar eigenlijk voor? Heb hier inmiddels een overvloed aan allerlei boters, de roomboter in knijpfles van blue band (maar die lijkt me niet geschikt), zeeuws meisje (gebruiken we op het werk voor het maken van cakes, bevalt me wel goed, maar voor botercreme?) en gewone roomboter. Neig naar de laatste, maar zit ik hier goed mee?
gelukkig, dat dacht ik al. Zet hem vanavond buiten de koelkast om alvast wat zachter te worden. Vreemd hoor, ik heb aardig de kriebels voor de taart haha. Zal vast komen omdat het de eerste is die ik maak.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:04 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Jep, gewone roomboter. Het is wel aan te raden om het vast een paar uur buiten de koelkast te zetten zodat ie lekker zacht wordt. Anders krijg je klontjes.
Ik heb vanmorgen ook mn taarten gemaakt. Ook de vulling (frambozenmousse) en botercreme staan klaar in de koelkast. Morgen decoreren
foto!quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:59 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik heb oreobonbons gemaakt. Geen taart maar wel lekkor!
ze zijn leukquote:Op zondag 25 december 2011 11:09 schreef limbolandjgirl het volgende:
Zo! Mijn kerstboomcupcakes zijn af!Ben er zeer trots op!
Fijne Kerst allemaal!
[ afbeelding ]
[[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kom je dan ook met de kleine langs? of een limbo meet houdenquote:Op zondag 25 december 2011 18:36 schreef Faithz het volgende:
Kunnen we in limboland een cupcake komen halen??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |