Superliefquote:Op woensdag 14 december 2011 01:13 schreef tessie het volgende:
Ziet er mooi uit Sjeen, echt wel knap en netjes voor een eerste keer.
Ik heb na een jaar ook weer eens een taart gemaakt. En het fondant scheurde helemaal op de rand, vandaar die lelijke bloemetjesrand
[ afbeelding ]
Was van plan om 'm in te vriezen voor de kerst, maar omdat ie dus eigenlijk nogal mislukt was, hebben we hem vanavond met het bezoek half opgegeten. Hij was wel lekker. Gevuld met crispy speculoos en banketbakkersroom.
Dat hoop ik ook dat het lekker isquote:Op donderdag 15 december 2011 19:03 schreef Isabeau het volgende:
O, maar ik ben overtuigd van oefening baart kunst, dus die dag komt heus wel
Als je er voor nu maar plezier in hebt (en het maar lekker is!).
Uhm, zie mijn foto hierbovenquote:Op donderdag 15 december 2011 19:04 schreef deadly_kiss het volgende:
ik moet (naja, ik wil) voor volgende week vrijdag een taart maken voor een klein ventje die zijn 1e verjaardag gaat vieren...
ik heb het helemaal in mn hoofd en weet precies hoe we het gaan maken..
ik ga het op de zaak maken met mn vriend (kok) zodat we lekker de ruimte hebben en kunnen kliederen...
maar ik weet eigenlijk wel zeker dat die taart er veel klunziger uit gaat zien dan hoe ik hett in mn hoofd heb![]()
ben ik de enige waar dit altijd bij voor komt?
Dat is nou een herkenbaar probleem! Ik weet van te voren niet of het allemaal wel echt lekker is en dan ben ik bang dat als ik hem aansnijd het tegenvalt of dat de vulling te zacht is oid en de taart dus een soort pudding op een bordje wordt ipv mooie stukkenquote:Op donderdag 15 december 2011 19:10 schreef deadly_kiss het volgende:
en er gaan best veel mensen van die taart eten ook...
ik zou er bijna thuis alvast een hoekje uitsnijden om te proeven.. als 't niks is kan ik hem thuis laten![]()
whaha ja indd.. daarom maak ik liever cupcakes dan een taart.quote:Op donderdag 15 december 2011 19:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is nou een herkenbaar probleem! Ik weet van te voren niet of het allemaal wel echt lekker is en dan ben ik bang dat als ik hem aansnijd het tegenvalt of dat de vulling te zacht is oid en de taart dus een soort pudding op een bordje wordt ipv mooie stukken
Vond je de topping niet veel te zoet?quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:41 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ze zijn gelukt! En erg lekker, ze smaken naar speculaaskruiden, walnoten en een beetje wortel.
[ afbeelding ]
Recept
quote:Op donderdag 15 december 2011 23:25 schreef SpaceInvaders het volgende:
Even een vraagje, is bakzout hetzelfde als baking soda?
quote:Lemon yoghurt cake
Ingrediënten
• 300 gram suiker
• 50 gram zachte roomboter
• 3 eieren
• 1 citroen: geraspte schil + sap
• 225 gram griekse/turkse yoghurt
• 175 gram zelfrijzend bakmeel
• 0,5 theelepel zout
• 1 volle theelepel bakpoeder
• 1 eetlepel vanille extract
• 100 gram gezeefde poedersuiker
• 2 eetlepels citroensap
Voorbereiding:
Verhit de oven voor op 170ºC. (hangt van je oven af)
Vet de cakevorm in, bestrooi met bloem en schudt overtollige bloem eruit, of bekleed hem met bakpapier.
Breek de eieren voorzichtig doe eigeel en eiwit in aparte kommen.
Maak 1 kom(waar het eiwit in geklopt wordt) vetvrij.
Zeef het zelfrijzend bakmeel met het bakpoeder en het zout.
Rasp de goed gewassen citroen en pers hem uit,vang het sap op.
Bereiding:
Mix de suiker, boter en eigeel in een kom. Voeg toe; Yoghurt, citroenschil, plus het vanille extract.Mix tot het een gladde zachte massa wordt.
Voeg het gezeefde bakmeel, bakpoeder en zout toe en schep voorzichtig (met een lepel) de bloem erdoorheen, dus niet met de mixer, dan sla je de lucht eruit en wordt de cake te vast!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |