Jaaaaaaquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:17 schreef Freubelot het volgende:
Goed begin van een nieuw topic..!!!!
Nu hopen dat barretje morgen ook streepjes plast!
Dat geeft toch niet johquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:33 schreef Labelloo het volgende:
Ik ben er de afgelopen tijd ook wat minder geweest. Ben niet zo op de hoogte van alles, sorry!Ik heb deze maand de thermometer en ovulatietesten ook aan de kant gelegd. Hopelijk zal dit voor ons ook werken!
quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:27 schreef Vitapientje het volgende:
Zodra je twee streepjes ziet ... begin je je gelijk zorgen te maken
Hahaha, da's wel een hele mooie in de categorie tegeltjes Cooki!quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:37 schreef Cooki het volgende:
Vitapientje, gefeliciteerd met je streepjes
[..]ik wens je een hele fijne zwangerschap
![]()
en mag ik nog ff een tegeltjeswijsheid er in gooien (goed bedoeld he)
zorgen moet je doen, niet maken
![]()
Barretje, spannend, ik duim heel hard voor je!![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:58 schreef __Isis__ het volgende:
Je vertrouwen in een zwangerschap moet groeien, dat moet echt in jouzelf gebeuren, maar komt vast goed... geef het even de tijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door -Caroline- op 02-12-2011 21:21:22 ]
quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:15 schreef Cooki het volgende:
[..]Dat vind ik ook een hele goeie tip !
heheh.. met al die " eerste" babies zitten we nog een beetje op een roze wolk denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hier enorm pijnlijke borsten.. moooooorrrggeenn!!!
Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
en die roze wolk: vasthouden hoor! want ook al zijn er zorgen, het roze overheerst gelukkig vakerquote:Op vrijdag 2 december 2011 21:34 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
heheh.. met al die " eerste" babies zitten we nog een beetje op een roze wolk denk ik
![]()
iiiiii!quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:34 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
heheh.. met al die " eerste" babies zitten we nog een beetje op een roze wolk denk ik
![]()
wat lief van je moederquote:Op vrijdag 2 december 2011 21:48 schreef AED86 het volgende:
Mijn moeder kan in ieder geval niet wachten om oma te worden... Heeft ze een goede reden om te stoppen met werken(Vind ze zelf dan..)
neee AED jij moet samen met mij een datum-test-tweeling doenquote:Op zaterdag 3 december 2011 06:44 schreef AED86 het volgende:
Sethiwe, Dat had ik mezelf ook al bedacht! Mijn lichaam houdt mij gewoon voor de gek.. Ik ga ervan uit dat ik mee mag doen aan de volgende ronde, dan kan het alleen maar meevallen
haha..quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
Bar en milka, jammer.
Ik heb trouwens wel het idee dat veel meiden in dit topic zichzelf nogal gek maken. Nu moet iedereen dat zelf weten, maar mij lijkt dat de teleurstelling dan extra groot is als het niet raak is. Is het niet fijner om wat minder ermee bezig te zijn en niet zo te focussen op ieder mogelijk symptoom?
Bedoel, ik snap waar t vandaan komt. Alleen lijkt het me niet handig.
Ah, fijn dat het irl wel meevalt danquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:16 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
haha..
mja.. hier gaat het op en neerde ene dag interesseert het me geen reet en schenk ik nog lekker een extra glaasje wijn in
de andere dag zit ik baby kamers te bekijken
![]()
dat ik nu ongesteld ben is hier absoluut geen dramajammer, helaas pindakaas..
het zou toch ook wel weird zijn als het de eerste keer meteen raak was geweest
mja.. het is alleen op de plas dagen echt spannend vind ikquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ah, fijn dat het irl wel meevalt danIk maak me altijd een beetje zorgen als meiden er hier zo enorm mee bezig lijken te zijn. Maar wellicht komt t wat extremer over hier
En ja, het is weird als t de eerste keer raak is. Ik had dat en was echt even in shock toen, haha ^^
Heel voorzichtigquote:
quote:
quote:
quote:
Thanks!quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:28 schreef Women86 het volgende:
Balen milka en barretje. Op naar de volgende ronde dus.
Twentemeisje, een heel voorzichtig welkom dan
Ik zit nu middenin mijn klusdagen, als mijn cyclus een beetje hetzelfde is als de afgelopen maanden.quote:Op zaterdag 3 december 2011 01:09 schreef Sethiwe het volgende:
Labelloo ik hoop dat het voor jou ook geholpen heeft om er niet zoveel mee bezig te zijn hier.
Waar zit je nu in je cyclus?
JA! Samen zwangeren..!!quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:49 schreef Orea het volgende:
Wat doe je hier dan Labelloohup aan de slag jij! Ik hoop zo van harte dat het deze maand raak is bij je.. Samen zwangeren <3
Dit was ook wat ik een bedoelde alleen kon in het vannacht niet meer zo mooi uitdrukken.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ah, fijn dat het irl wel meevalt danIk maak me altijd een beetje zorgen als meiden er hier zo enorm mee bezig lijken te zijn. Maar wellicht komt t wat extremer over hier
He gats, jammer!quote:Op zaterdag 3 december 2011 08:29 schreef Barretje80 het volgende:
Zo..
en toen werd ik wakker van enorme krampen in mijn buik ..
![]()
dus ..
bij deze is de cyclus dus getimed op 36 dagen..
volgens de calculaties is de klus periode nu rond kerst
en is de nod 8 januari..
oftewel.. we gaan gewoon weer verder
sorry van jullie duimen
Nee, tuurlijk kun je dat (helaas) niet uit zetten. Maar wat mij in dit topic opvalt, is dat je je al snel mee kunt laten slepen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:35 schreef Kwisted het volgende:
Coco, wat je zegt over meiden die er veel mee bezig zijn. Ik val helaas wel in die categorie. Ik denk er heel veel aan, en als ik ongesteld word is het echt een teleurstelling. Helaas is dat niet iets wat je kunt uitschakelen.. Daarom probeer ik zoveel mogelijk afleiding te zoeken. En de voordelen inzien van het ongesteld zijn (wijn/sushi/kazen)
Ben het met je eens, dat kan idd snel... Denk dat je daar idd zelf ook een beetje voor moet waken en weten hoe je zelf in elkaar zit. Op internet komen dingen idd anders over dan irlquote:Op zondag 4 december 2011 00:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk kun je dat (helaas) niet uit zetten. Maar wat mij in dit topic opvalt, is dat je je al snel mee kunt laten slepen.
Als je dan een vaag symptoom hebt, en je post er hier over, dan krijg je bijna alleen maar reacties van 'ooohhhh, spannend!' of 'oehhh, dat is echt wel een zwangerschapssymptoom!'. Weinig mensen reageren nuchter (waaronder ikzelf ook hoor, ik heb net zo goed de neiging om mee te jubelen en mee te hopen).
Maar ik denk wel dat je je daardoor meer mee kunt laten slepen dan normaal. Zeker als je sowieso al de neiging hebt om er erg veel mee bezig te zijn.
Of ben ik de enige die dat idee heeft?
das idd 1 ding dat ik niet aankondig: wanneer ik ga testenquote:Op zondag 4 december 2011 09:17 schreef Mangostine het volgende:
Maar het geeft mij idd wel iets meer rust, dat ik niet direct hier hoef te komen melden dat de test weer negatief was.
zelfde moment getempt? niet uit bed geweest? ziek geweest?quote:
Nou, ik stap uit bed, loop naar de badkamer en dan temp ik. Tja, ziek.. ik heb een chronische darmziekte waarvan ik een opvlamming heb gehad maar dat was voor het tempen. Gebruik nu medicijnen waarmee het onder controle is. Oh, en ik gebruik een kruik 's avonds in bed, lekker warm XD Maar dat zal toch geen invloed hebben??quote:Op zondag 4 december 2011 09:32 schreef Cooki het volgende:
[..]
das idd 1 ding dat ik niet aankondig: wanneer ik ga testen
[..]
zelfde moment getempt? niet uit bed geweest? ziek geweest?
en is t nog niet te vroeg voor ovu? dag 10-14 toch?t lijkt mij dat ie nog moet komen? vandaag of morgen
![]()
omg.. sorry, ik heb mn bril soms niet op... over je ovu schrijf je zelf al...
t kan btw toch ook dat je basistemp 36.8 is en dat ie later gaat doorstijgen![]()
en anders: idd de W van weetikookniet![]()
![]()
Haha ja idd..quote:Op zondag 4 december 2011 09:40 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks Kwisted, ik vind het ook zo'n geweldige naam. Nog suggesties voor een tweede naam in die categorie?
Enfermera, voor mij ook een gevalletje weetikveel! Wat Cooki zegt, zat er variatie in je tempmomenten?
Ik ben het ook wel een beetje met Coco eens. Merk dat ik zelf ook snel mee te slepen ben, en natuurlijk voel je dan ineens van alles. Ik moet wel zeggen dat het voor mijn gevoel echt heel veel scheelt dat we al een minimensje hebben. De grote druk is daarmee wel van de ketel, we blijven niet kinderloos. Ik kan me voorstellen dat het voor een ieder van jullie die voor een eerste kindje gaat toch wel een klein beetje anders is. Waarbij ik uiteraard niet wil zeggen dat de wens voor een tweede, derde, etc. kindje niet net zo sterk kan zijn! En ik weet nu natuurlijk ook niet wat het met mijn gevoel gaat doen als een tweede zwangerschap heel lang uit gaat blijven.
Ik ben me toch een potje vreselijk ongesteld. Na de zwangerschap is dat echt way erger geworden, ik moet echt voor de dubbel gaan (super+-tampon en maandverband tegelijk). Ik had trouwens de 'perfecte' cyclus deze keer en daar werd ik zo blij van! Voordat Saar kwam was ik vreselijk onregelmatig, soms wel 60/70 dagen ertussen. Zo irritant. En nu, na het stoppen met de pil, zomaar ineens precies 28 dagen
.
Zelf ga ik ook niet mijn NOD en testmomenten aankondigen geloof ik. Ergens tussen kerst en oudjaar zou mijn volgende menstruatie uit moeten blijven
![]()
.
Ja idd... Thanksquote:Op zondag 4 december 2011 09:56 schreef Labelloo het volgende:
Enfermera, ik zou het zo ook niet weten. Wellicht nog even volhouden en kijken wat je temp verder doet.
Coco, het er teveel mee bezig zijn is inderdaad heel lastig uit te zetten. Ik heb er met vlagen last van. Ik heb altijd een bepaald beeld in mijn hoofd gehad over het leeftijdsverschil tussen 2 kinderen. Dit ga ik bij lange na niet meer redden (is zelfs al voorbij en ik ben nog niet eens zwanger), maar als ik daar te lang bij stil sta wordt ik gek!
Twentemeisje, ik merk dat mijn wens voor een 2e misschien nog wel groter is dan voor een 1e!
hoofdletter post:quote:Op zondag 4 december 2011 09:53 schreef Enfermera het volgende:
Nou, ik stap uit bed, loop naar de badkamer en dan temp ik.
Die 1 minuut maakt toch geen fuck uit..? XDquote:Op zondag 4 december 2011 10:05 schreef Cooki het volgende:
[..]
hoofdletter post:
tempen moet je in bed doen voordat je iets anders doet![]()
dan zijn de waarden die je opschrijft relevant, anders niet (heb ik gehoord/gelezen/begrepen etc)
echt!
heuj..quote:Op zondag 4 december 2011 10:07 schreef Enfermera het volgende:
Die 1 minuut maakt toch geen fuck uit..? XDAlsof ie dan ineens tweetiende daalt/stijgt?? Ik temp rectaal dus vrij accuraat, beter dan in je oor ofzo.
Cooki heeft wel gelijk, zodra je opstaat stijgt je lichaamstemperatuur. Dat komt omdat je lijf dan op gang komt Enfermera.quote:Op zondag 4 december 2011 10:07 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Die 1 minuut maakt toch geen fuck uit..? XDAlsof ie dan ineens tweetiende daalt/stijgt?? Ik temp rectaal dus vrij accuraat, beter dan in je oor ofzo.
Wat heuj? XD Whaha.quote:Op zondag 4 december 2011 10:09 schreef Cooki het volgende:
[..]
heuj..![]()
of t geen fuck uitmaakt weet ik niett gaat om je beweging etc... en of ie dan daalt/stijgt? dat weet jij ook niet
![]()
![]()
Maar zó snel?quote:Op zondag 4 december 2011 10:18 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Cooki heeft wel gelijk, zodra je opstaat stijgt je lichaamstemperatuur. Dat komt omdat je lijf dan op gang komt Enfermera.
Ja idd, snap dat het even duurt voordat je daar een patroon in ziet iddquote:Op zondag 4 december 2011 10:25 schreef happyme28 het volgende:
Enfermera, het kan serieus wel uitmaken. Ontstekingen in je lijf kunnen ook invloed hebben. Overigens kun je pas na 2 of 3 cyclussen een patroon zien als je niet de 'standaard' cyclus van 28 dagen met een eisprong op dag 14. Mijn temp blijft na menstruatie ook wat hoog, zakt vanaf dag10 en eisprong pas rond dag 20. Duurde overigens een half jaar voor eisprong weer op gang kwam.
Sure! Weet niet of ik antwoord kan geven XD maar mag altijdquote:Op zondag 4 december 2011 10:27 schreef Cooki het volgende:
mag ik iemand ff pm-en met een vraag over cyclus/ovu?
Eerste keer dat het me echt opviel.quote:Op zondag 4 december 2011 11:03 schreef Mangostine het volgende:
Heb ik ook wel es Coco, ik hou mezelf voor dat ik op dat moment extreem vruchtbaar ben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus toen bedacht ik me dat je daar misschien je eisprong/vruchtbaardere dagen aan kunt herkennenExtreem vruchtbaar zijn klinkt goed
Gelukkig hebben we daar al gebruik van gemaakt
![]()
ieder kommentaar is welkomquote:Op zondag 4 december 2011 11:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
Twentemeisje, welkom nog
Bedankt voor het reageren op mijn post. Blij dat jullie het positief opvatten en dat ik niet de enige ben met dat idee. Reden dat ik het bespreekbaar wilde maken is omdat ik me (1) soms zorgen maak om meiden die zich erg mee laten slepen en (2) ik zelf probeer juist niet te veel op symptomen te letten maar door dit topic meegesleept kan worden. Soms mis ik dan iets meer nuchterheid hier. Maar als je weet dat het vaak wat extremer overkomt hier, dan helpt dat ook al wat.
Anyhoo, iemand een idee of je rond je eisprong last kunt hebben van een beetje bruinverlies?
Nou, dat heb ik mezelf ook afgevraagd. Maar betwijfel of je zoveel kwaad kunt doen in die 30 seconden.quote:Op zondag 4 december 2011 11:13 schreef Mangostine het volgende:
En je hebt niet gewoon te wild gebruik gemaakt van je extreme vruchtbaarheid?
Het is ook echt maar heel weinig hoor. Draag meestal geen ondergoed-met-wit, anders was t me ook nu niet opgevallenquote:Op zondag 4 december 2011 11:13 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ieder kommentaar is welkom
ik post het nu vooral om te zien dat bepaalde dingen dus GEEN tekenen zijnover een maandje terug lezen en constateren dat ik die dingen ook voelde toen het niet gelukt was
hier was het de eerste ronde. en ook de eerste keer dat ik uberhaupt op m'n lichaam let.. nu is er vergelijkingsmateriaal, een 0-punt
verder vind ik het gewoon leuk om er hier een beetje over te kunnen ouwehoerenBarMan begrijpt de helft niet (
) en " de rest van de wereld" hoeft het allemaal nog niet echt te weten
en bruin bloedverlies...neuh.. hier nog niet meegemaakt ..
heheh .. jah wit ondergoed is zo "besmettelijk "quote:Op zondag 4 december 2011 11:20 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Het is ook echt maar heel weinig hoor. Draag meestal geen ondergoed-met-wit, anders was t me ook nu niet opgevallen![]()
Ik merk zelf dat ik sinds ik zwanger probeer te worden, ik 'last' heb van symptomen. Gegarandeerd dat die er eerst ook waren, alleen vielen ze me toen gewoon niet op
Wel opvallend: toen ik zwanger was, was ik echt extreem moe en had ik gespannen borsten. Ineens was dat weg, super plotseling, en vlak daarna kwam de miskraam op gang. Heel logisch eigenlijk maar vond t zelf ook wel apart.
Dat bedoelde ik jaquote:Op zondag 4 december 2011 11:26 schreef Kwisted het volgende:
Maar hoe bedoel je in 30sec, toch niet dat je zo snel geklust hebt![]()
Zal eens checken in mijn mobiele appquote:Op zondag 4 december 2011 11:36 schreef happyme28 het volgende:
Hier staat het onderaan over spotting tijdens ovulatie:
http://mens-en-gezondheid(...)rheid-de-feiten.html
Maar als je nu je eisprong hebt, is je NOD toch al eerder? Normaal niet meer dan 14 dagen na de eisprong.
quote:Op zondag 4 december 2011 11:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, dat heb ik mezelf ook afgevraagd. Maar betwijfel of je zoveel kwaad kunt doen in die 30 seconden.
niet lachen hoor (of eigk wel lachenquote:
wie is er donderdag dan? AED? die speelt beetje vals he, met dr supersensi testsquote:Op zondag 4 december 2011 11:26 schreef Kwisted het volgende:
zijn er verder geen NOD's tot donderdag?
quote:Op zondag 4 december 2011 11:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Overigens, ik vind het prettig dat er hier meerdere vrouwen zitten van 30j en ouder. Vreemd genoeg zijn er momenten dat ik daar onzeker van word, ook al sta ik nog steeds 100% achter onze eigen timing, zeg maar.
grappig, ik post juist ook graag hier, omdat er ook jonge vrouwen meeposten. In mijn omgeving zijn veel 30-ers zwanger/jonge moeders. Heb ook het idee dat ik daarvan straks reacties zal krijgen als 'dat ik te jong ben', 'dat ik nog vanalles moet doen, zoals reizen'. Terwijl ik er nu al klaar voor ben.quote:Op zondag 4 december 2011 11:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Overigens, ik vind het prettig dat er hier meerdere vrouwen zitten van 30j en ouder. In mijn directe omgeving ben ik namelijk de enige niet-twintiger qua babies maken/krijgen. De meiden in mijn directe omgeving waren allemaal tussen de 22 en 27 toen ze hun eerste kindje kregen. Ik ben nu 30 en ben minimaal 31 als nr 1 zich (eventueel) aandient. Vreemd genoeg zijn er momenten dat ik daar onzeker van word, ook al sta ik nog steeds 100% achter onze eigen timing, zeg maar.
quote:Op zondag 4 december 2011 11:57 schreef Kwisted het volgende:
[..]
grappig, ik post juist ook graag hier, omdat er ook jonge vrouwen meeposten. In mijn omgeving zijn veel 30-ers zwanger/jonge moeders. Heb ook het idee dat ik daarvan straks reacties zal krijgen als 'dat ik te jong ben', 'dat ik nog vanalles moet doen, zoals reizen'. Terwijl ik er nu al klaar voor ben.
Kwisted, hoe dan ook , mensen zullen commentaar/reacties hebben... heel vaak is t om maar om wat te zeggen te hebben.. ..quote:Op zondag 4 december 2011 11:57 schreef Kwisted het volgende:
grappig, ik post juist ook graag hier, omdat er ook jonge vrouwen meeposten. In mijn omgeving zijn veel 30-ers zwanger/jonge moeders. Heb ook het idee dat ik daarvan straks reacties zal krijgen als 'dat ik te jong ben', 'dat ik nog vanalles moet doen, zoals reizen'. Terwijl ik er nu al klaar voor ben.
Ik wil niet zeuren hoor, maar je doet hier wel een aanname over anderen die misschien wel een aanname zullen hebbenquote:Op zondag 4 december 2011 11:57 schreef Kwisted het volgende:
[..]
ja maar maar t is dan wel n echte NNNNNNNOD hequote:Op zondag 4 december 2011 12:07 schreef Cocotrimonium het volgende:
@cooki: boeren!!Daar zou ik hoogstens mijn man zijn nod aan kunnen aflezen
![]()
Mijn tante was overigens ook 40+ toen ze zwanger raakte. En daar had 'men' ook continu een mening over. Ze heeft inmiddels een gezonde, lieve, leuke, schattige tweeling (jongetjes)
Rocka!quote:Op zondag 4 december 2011 12:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik begin nu zelf mijn mening richting de 40 of daarboven ook bij te stellen...
ow gut, het olde wief reageert natuurlijk ook nogquote:Op zondag 4 december 2011 12:11 schreef Cooki het volgende:
[..]
Rocka!doe je nog een keer mee?
als je boven de 40 raakt, over 10 jaar?
quote:Op zondag 4 december 2011 12:14 schreef RockabeIIa het volgende:
ow gut, het olde wief reageert natuurlijk ook nog![]()
zeg nooit nooit he...quote:Nee, ik denk niet dat ik ooit nog mee doe.
jij hebt ook wel een heel mooi stel knulletjesquote:Ik vind het mooi geweest met mijn stelletje en ben er druk genoeg mee.
Wat die luxe betreft: dat hangt ook heel erg af van je persoonlijkheid. Meerdere stelletjes om me heen (onder de 30), die hadden imo die luxe niet. Wat niet wil zeggen dat dat ook zo was, alleen dat dat volgens mijn eigen 'maatstaven' niet zo was. Terwijl ik ook mensen ken aan wiens maatstaven mijn man en ik niet zullen voldoen.quote:Op zondag 4 december 2011 12:08 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik wil niet zeuren hoor, maar je doet hier wel een aanname over anderen die misschien wel een aanname zullen hebbenDan heb je zelf dus ook duidelijk een mening over zwangerschap en leeftijden. Waarom zou een ander dat niet mogen hebben?
Het is vandaag de dag gewoon erg luxe als je voor je 30e al aan kinderen kunt beginnen. Ik vind persoonlijk 30-ers niet (te) oud voor kinderen maar blijkbaar heb jij daar andere ideeën over? Ik begin nu zelf mijn mening richting de 40 of daarboven ook bij te stellen. Just my 2 cents...
Vind ik best een lullige opmerking, want zo voel ik dat dus niet. Mijn excuses voor de 30-ers als het wel zo overkwam, absoluut niet zo bedoeld.quote:Op zondag 4 december 2011 12:08 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Het is vandaag de dag gewoon erg luxe als je voor je 30e al aan kinderen kunt beginnen. Ik vind persoonlijk 30-ers niet (te) oud voor kinderen maar blijkbaar heb jij daar andere ideeën over?
Nou dat bedoel ik dus ookquote:Op zondag 4 december 2011 12:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Disclaimer: ik heb geprobeerd om geen persoonlijk waardeoordeel aan bepaalde leeftijden te hangen. Als dat wel zo overkomt, dan was dat niet de bedoeling. Ik weet ook niet of het helemaal overkomt wat ik bedoel. Waarschijnlijk nietVolgens mij heeft iedere leeftijd zijn eigen voor- en nadelen en is het altijd goed zo lang je er maar klaar voor bent en er van tevoren over hebt nagedacht
![]()
quote:Op zondag 4 december 2011 12:30 schreef twentemeisje het volgende:
Rocka jij maakt wel heule mooie kinders... Maar ik snap ook wel dat je het zo genoeg vindt.
En ieder inderdaad zijn onzekerheden, zo ben ik 'bang' dat ze het bij ons te snel zullen vinden. Saar is natuurlijk pas 9 maanden (volgende week). En als ik 10 jaar jonger was geweest dan hadden we ook wel wat langer gewacht vermoed ik. Maar wat een ander vindt moet ie maar fijn naar het politiebureau brengen nietwaar?
Mijn vriendin is een jaartje ouder dan ik en haar oudste gaat volgend al naar het voortgezet onderwijs terwijl die van mij nog in de luiers zit. Zij kan straks gewoon op mijn meisje passen
.
Dit is wat mij betreft de essentie van het verhaal!quote:Op zondag 4 december 2011 12:40 schreef Phaidra het volgende:
Als jullie er zelf achter staan, lekker laten kletsen die mensen...
Ik heb het n.a.v. haar post ook even teruggelezen, 25 is toch helemaal niet zo piepjong om aan kindjes te beginnen Kwisted?quote:Op zondag 4 december 2011 12:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
Kwisted, je hebt t wel eenz gezegd, maar hoe oud ben je ook alweer? Je bent toch heul niet zo piep meer?
Het klinkt logisch ja.quote:Op zondag 4 december 2011 12:43 schreef Enfermera het volgende:
Oke. Nog even over dat temperaturen hoor; als ik elke dag consequent temp als ik mn bed uit stap, dan moet het toch niet veel uitmaken? Ook al stijgt mijn temp in die paar seconden een hele graad, dan zal die dag iig elke dag moeten doen, en zie je dus geen verschil qua stijging of daling van mn temp. Want dát blijft dan elke keer hetzelfde. Mijns inziens maakt het dan niet uit of je in bed tempt of als je er net uit springt![]()
Hoop dat mn verhaal duidelijk is, dat was het in mn hoofd iig welXD
Nee, 25 valt hartstikke mee. Zoals je omgeving reageert, zou je denken dat je 19 bent ofzoquote:Op zondag 4 december 2011 12:42 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ik heb het n.a.v. haar post ook even teruggelezen, 25 is toch helemaal niet zo piepjong om aan kindjes te beginnen Kwisted?
disclaimer: mijn mening!!!!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door -Caroline- op 04-12-2011 12:58:14 ]
quote:Op zondag 4 december 2011 12:58 schreef Kwisted het volgende:
Coco, ik ben 25 en mijn vriend (niet getrouwd) is 30. We wonen 1,5jr samen, hebben allebei al 2 jaar een vast contract en werken fulltime op het moment. Financieel gaat het goed. En we zijn ondertussen alweer 5 jaar bij elkaar en hebben een stabiele relatie. Volgens mijn referentiekader zijn dat gunstige omstandigheden om een kind te krijgen
quote:
Haha ja precies.quote:Op zondag 4 december 2011 12:47 schreef Barretje80 het volgende:
enfe..
uiteindelijk gaat het om de trend toch?? niet om de absolute waarde..
en.. als je tempt zoals je het beroeps matig ook doet komt het vast goed!!
quote:Op zondag 4 december 2011 12:47 schreef Cooki het volgende:
[..]
disclaimer: mijn mening!!!!
ja en eigenwijs
![]()
![]()
zereneus, doe dat tempen nou gewoon voordat je uit bed stapt![]()
ik zoek ff op google voor je
eerste hit, maar ik zoek nog ff verderOke. Maar WAAROM dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat vraag ik me gewoon af. Ik ben toch nauwkeurig in de zin dat ik het gelijk doe nadat ik opsta? Noujagoed. XD
I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
quote:Op zondag 4 december 2011 13:01 schreef Barretje80 het volgende:
[..]![]()
bovendien wordt het jullie babie en niet die van de buren!
quote:Op zondag 4 december 2011 13:04 schreef twentemeisje het volgende:
[..]dat dus! Ik vind het zo stabiel klinken als het maar zijn kan Kwisted!
volgens mij niet!quote:Op zondag 4 december 2011 13:05 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Insinueer jij nu dat je achter haar vent aan gaat Rocka?
quote:Op zondag 4 december 2011 12:30 schreef twentemeisje het volgende:
Maar wat een ander vindt moet ie maar fijn naar het politiebureau brengen nietwaar?
wat een pareltjesquote:Op zondag 4 december 2011 13:01 schreef Barretje80 het volgende:
bovendien wordt het jullie babie en niet die van de buren!
waarom dan? vraag je dat aan mij?quote:Op zondag 4 december 2011 13:02 schreef Enfermera het volgende:
Oke. Maar WAAROM dan.Dat vraag ik me gewoon af. Ik ben toch nauwkeurig in de zin dat ik het gelijk doe nadat ik opsta? Noujagoed. XD
ook als je getrouwd bentquote:
Nou, dan snap ik al helemaal niet dat men zo raar reageert. Soms zijn mensen gewoon bezorgd omdat je in hun ogen 'te snel' gaat ofzo. Maar in jullie geval.. Jammer dat men zo reageert.quote:Op zondag 4 december 2011 12:58 schreef Kwisted het volgende:
Coco, ik ben 25 en mijn vriend (niet getrouwd) is 30. We wonen 1,5jr samen, hebben allebei al 2 jaar een vast contract en werken fulltime op het moment. Financieel gaat het goed. En we zijn ondertussen alweer 5 jaar bij elkaar en hebben een stabiele relatie. Volgens mijn referentiekader zijn dat gunstige omstandigheden om een kind te krijgen
quote:Op zondag 4 december 2011 13:25 schreef Cooki het volgende:
coco deze is speciaal voor jou![]()
(ik haal t weer weg ivmzodra jij m gelezen hebt
)
Jij bent zwanger!SPOILER: zou t n signaal zijnOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zondag 4 december 2011 13:31 schreef Susie het volgende:
Oh! Ik zie Twentemeisje hier posten! Wat super dat jullie voor een 2de gaan!
Ik denk ook dat het goed is om je te realiseren dat je nooit grip op alles kunt hebben en houden.quote:Op zondag 4 december 2011 13:35 schreef Labelloo het volgende:
Tja, wanneer ben je toe aan kinderen. Volgens mij is daar inderdaad geen eenduidig antwoord op te geven. Als het goed voelt in ieder geval!
Zelf vond ik wat financiele zekerheid ook belangrijk. Maar een vast contract is eigenlijk ook niet meer heilig hoor. Daar kan een werkgever net zo goed vanaf als een tijdelijk contract. Het valt in ieder geval nooit helemaal te plannen!
)
Cooki!SPOILER: zou t n signaal zijnOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
)
Was dat vandaag?SPOILER: zou t n signaal zijnOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of is dat de reden waarom je het gisteren aandurfde te zeggen dat je pas als je zwanger bent weer in Z&G komt posten?![]()
quote:Op zondag 4 december 2011 11:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, dat heb ik mezelf ook afgevraagd. Maar betwijfel of je zoveel kwaad kunt doen in die 30 seconden.
quote:Op zondag 4 december 2011 12:58 schreef Kwisted het volgende:
o begint t hier ook alquote:Op zondag 4 december 2011 19:59 schreef _aurum_ het volgende:
je bent wel van de tegeltjeswijsheden he Cooki
Tegeltjeswijsheden zijn leuk (en niet voor niets wijshedenquote:Op zondag 4 december 2011 19:46 schreef Cooki het volgende:
opmerking over tegeljeswijsheden weggehaald ivm van alles
begin augustus is mijn spiraaltje verwijderd en zit nu in mijn 4e probeerronde (als ik goed telquote:Op zondag 4 december 2011 20:03 schreef Cooki het volgende:
[..]
o begint t hier ook al
aurum ff nieuwsgierig: hoe staat t bij jou met wachten op t tweede streepje?
hoe lang ben je al bezig enzo?
oh okquote:Op zondag 4 december 2011 20:19 schreef _aurum_ het volgende:
begin augustus is mijn spiraaltje verwijderd en zit nu in mijn 4e probeerronde (als ik goed tel).
Ik wacht nog geduldig, maar ik probeer mijzelf de kop niet gek te maken. Schiet niet op
ik ben 33, dus volgens mij heb ik nog wel tijdquote:
quote:Op zondag 4 december 2011 20:16 schreef Cooki het volgende:
enormen nog niet eens zwanger
dus ik hoop voor jullie dat t Z&G topic leeg is als ik terugkom![]()
arme jijquote:Op zondag 4 december 2011 20:26 schreef twentemeisje het volgende:
Zul je zien dat ik daar dan alleen met jou zit!
Fijn om te lezen dat ook jij ongeduldig bentquote:Op zondag 4 december 2011 20:25 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik ben 33, dus volgens mij heb ik nog wel tijd![]()
Alleen ben ik ongeduldig net als ieder anderGaat meestal prima tot zo'n 2 dagen voor ik ongesteld moet worden... dan hang ik meer in de "dammit laat me maar ongesteld worden dan kan ik weer door naar de volgende ronde " modus
het wordt onze eerste. Ik ben ongeduldig in de zin van dat ik niet zo goed tegen de tussenfase kan, niet weten of het wel of niet raak is. Zodra als ik dat weet is het weer rustig in huisquote:Op zondag 4 december 2011 20:35 schreef Ashina het volgende:
[..]
Fijn om te lezen dat ook jij ongeduldig bent![]()
Is dit jullie 1e, 2e, 3e??
Haha nee niet directquote:Op zondag 4 december 2011 13:08 schreef Cooki het volgende:
[..]
[..]
wat een pareltjes
[..]
waarom dan? vraag je dat aan mij?![]()
lieverd, ik weet t ook niet![]()
dus wie t weet mag t zeggen heur![]()
en volgens mij werkt gewoon om de dag lol-met-de-man-des-huizes veul beter dan zo'n koud ding in je...
Ik dacht al dat t jullie eerste was, maar wist t niet zeker omdat ik je volgens mij ook al zag posten toen ik hier voor t eerst kwam posten (ergens in 2010) kan dat kloppen?quote:Op zondag 4 december 2011 21:04 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
het wordt onze eerste. Ik ben ongeduldig in de zin van dat ik niet zo goed tegen de tussenfase kan, niet weten of het wel of niet raak is. Zodra als ik dat weet is het weer rustig in huis
We richten gewoon een apart topic voor je op, als je het te bont maaktquote:Op zondag 4 december 2011 20:16 schreef Cooki het volgende:
enormen nog niet eens zwanger
dus ik hoop voor jullie dat t Z&G topic leeg is als ik terugkom![]()
He bah.quote:Op zondag 4 december 2011 22:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
Snotver, volgens mij ben ik gewoon licht ongesteld
Wat irritant. Heb normaal nooit last van tussentijdse bloedingen (niet dat het zoveel is, maar genoeg om inlegkruisjes te moeten gaan gebruiken want anders vlekken). Wellicht dat mijn lijf nog wat van slag is door de miskraam ofzo.
Innestelingsbloeding kan het niet zijn, daarvoor is mijn menstruatie nog niet lang geleden genoeg.
Meh. Hoop dat het snel over is. Vind het irritant
quote:Op zondag 4 december 2011 22:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
Snotver, volgens mij ben ik gewoon licht ongesteld
Innestelingsbloeding kan het niet zijn, daarvoor is mijn menstruatie nog niet lang geleden genoeg.
Meh. Hoop dat het snel over is. Vind het irritant
oh gelukkig! anders moet ik mn bestelling annuleren (zie post nr 158 hierboven)quote:Op maandag 5 december 2011 11:38 schreef Freubelot het volgende:
. Voor mij dus ook nog geen ovutesten ofzo, maar ik heb er niets op tegen als iemand anders dat wel doet.
ja mij ook, afgesproken: iedereen die hier nu post gaat in dec11 of jan12 over naar Z&Gquote:Cooki, het lijkt mij reuze gezellig om samen met jou in Z&G te zitten
Innestelingsbloeding lijkt me heel sterk. Ik ben ongesteld geworden op woensdag 23 november. Cyclus van zo'n 28 dagen. Volgens My Days is eisprong dan tussen 2-7 december. Innestelingsbloedingen komen pas vanaf een dag of 5 na de bevruchting voor. Dus dan zou ik wel een heeeeele vroege eisprong hebben gehadquote:Op maandag 5 december 2011 10:38 schreef Cooki het volgende:
[..]coco wat doe je
![]()
kan t echt geen innesteling oid zijn? nee? prut zeg...
oh, ik hoop dat t snel over is, jah.... knuffel
In jouw geval (als je maar zoveel keer wilt proberen) kan ik me goed voorstellen dat zo'n testen dan een soort rust en meer zekerheid gevenquote:Op maandag 5 december 2011 10:54 schreef Cooki het volgende:
toch maar ff in aparte post: ik heb ovu en zwtesten besteld via sensitest oid
Ah, jij merkt dat dus ook een beetje. Minder prettig voor jou, 'fijn' voor mij. Is het meteen wat normaler ofzoquote:Op maandag 5 december 2011 11:38 schreef Freubelot het volgende:
Coco, rot dat je cyclus van slag is. Ik heb het idee dat dat bij mij ook een beetje is hoor.. Ik heb namelijk nooit zere tetten, maar sinds een paar dagen wel heel erg. En ik heb meer afscheiding, van dat witte (sorry voor de details!!). Ik denk dat dat komt doordat mn cyclus een beetje van slag is...
Is in principe ook niks mis mee. Maar dat laatste is nogal een non-argument.quote:Op maandag 5 december 2011 12:53 schreef Kwisted het volgende:
nou wil ik toch wel even reageren![]()
Ik zit zelf nu in de 4e ronde en gebruik ook ovulatietesten. Ik heb een regelmatige cyclus, dus eigenlijk is het helemaal niet nodig. Maar het geeft mij een gevoel van rust en controle. Ik vind dus dat er helemaal niets mis mee is. En aangezien ik in de 3e ronde zwanger was kan het ook geen kwaad
Ik ben ook megaregelmatig altijd geweest. 24 dagen op de kop af... Met een eisprong op dag 12/13... Toch is Pieter uit een hele vreemde cyclus ontstaan, als we terugrekenen naar de datum op basis van de grootte van Pieter zou ik een cyclus van 19 dagen gehad hebben en daarnaast ook nog eens een keer zwanger zijn geworden terwijl ik nog ongesteld was. Redelijk onmogelijkquote:Op maandag 5 december 2011 13:18 schreef Cooki het volgende:
kwisted, ik ben mega-regelmatig (in mn menstruatie) niet in mn gedrag![]()
28 dagen.. altijd!![]()
dus dan zou ik geen ovutesten nodig hebben ivm dag 14 enzo...
alleen ik heb mn eisprong deze maand op dag 8 ofzo gevoeld...volgens mij kan dat niet.. maja.. toch maar ff checken...
![]()
en zwanger worden is echt n soort roulette wmb,heeft nix/nergens mee te maken, behalve een soort van geluk wmb
(medische issues daargelaten)
Coco! heb je al gegoogled of helpt jou dat nix?vraag t anders ff aan TM die weet alles zegt ze![]()
nee geintje![]()
ik vind t echt rot voor je![]()
en oja, ik ben ook benieuwd hoe t me bevalt, die ovutesten
oh jemig.. das ook ingewikkeld.. ms moet Pietertje dan toch maar Houdini genoemd worden als middlename?quote:Op maandag 5 december 2011 13:22 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben ook megaregelmatig altijd geweest. 24 dagen op de kop af... Met een eisprong op dag 12/13... Toch is Pieter uit een hele vreemde cyclus ontstaan, als we terugrekenen naar de datum op basis van de grootte van Pieter zou ik een cyclus van 19 dagen gehad hebben en daarnaast ook nog eens een keer zwanger zijn geworden terwijl ik nog ongesteld was. Redelijk onmogelijk
ja!quote:Op maandag 5 december 2011 14:12 schreef Women86 het volgende:
Krijg het idee dat sommigen hier zich nu aan het verantwoorden zijn over het wat en waarom ze wel of niet iets doen... dat moet iedereen toch lekker zelf weten![]()
zo bedoel ik het ook alleen komt het niet zo over? .. zucht...quote:Op maandag 5 december 2011 14:17 schreef Cooki het volgende:
[..]
ja!net als dat iedereen zelf moet weten of ie zich verantwoord over wat/waarom/wel/niet en of ie zich mee laat slepen en of ie zich hier typ-rsi bezorgt of alleen post om te zeggen dat ze niet meer zoveel posten enzo
ja joh, lieve Women.. t kwam prima over, echt!quote:Op maandag 5 december 2011 14:21 schreef Women86 het volgende:
zo bedoel ik het ook alleen komt het niet zo over? .. zucht...![]()
wat klink je krachtig Enfermeraquote:Op maandag 5 december 2011 14:21 schreef Enfermera het volgende:
Oh en trouwens, om nog even een duit in het zakje te doen wat betreft de geld/leeftijd/zekerheid discussie; ik ben 26, mijn man bijna, hij heeft een erg goed betaalde baan in de IT waar hij zich geen zorgen om hoeft te maken en ik werk in de zorgHij heeft een contract voor onbepaalde tijd, ik niet, maar voor mij is er meer dan zat werk.. Ik zie wel waar het schip strand. Zeker met mn chronische darmziekte zie ik wel of ik werken volhoud of niet, en anders zoek ik gewoon wat anders
Werk genoeg voor mij!
![]()
Ohja, en we hebben dus net een nieuw huis gekocht, gaan deze week over...
![]()
Nou zeker hoor!quote:Op maandag 5 december 2011 14:27 schreef Women86 het volgende:
Leuk een nieuw huis enfermera en voor de feestdagen nog op jullie nieuwe stekkie
Wat lief!quote:Op maandag 5 december 2011 14:32 schreef Cooki het volgende:
[..]
wat klink je krachtig Enfermera
(kan ik daar een beroep uit aflezen btw?)
of je kijkt ff in t profiel (ik had wel goed gegokt trouwens)![]()
nieuw huis, wat leuk!
heb je al de babykamer bestemd/aangewezen?![]()
en oeh mijn financiele duit in t zakje![]()
bij nr 1 waren we rijk en had ik 3 huizen op mn naam staan
vóórdat nr 2 kwam waren we net verhuisd naar een te duur huis en zit al t geld in t huis
toen ik zwanger was van nr 2 heb ik mn baan opgezegd en stop tijdelijk met werken
bij nr 3 ben ik definitief gestopt met werken, is de huizencrisis ook hier voelbaar en daalt de koopdracht maandelijks...
vriend heeft goede baan, uitstekend inkomen, maar alles komt nu op zijn schouders terecht he, wat die afdeling betreft, dat vind ik persoonlijk minder, maar ook dat is n keuze...
![]()
mijn mening?: kinderen zijn slecht voor je carriere/koopkracht etc en zijn heel goed voor je welzijn, je geluk en de liefde
Daarom!quote:Op maandag 5 december 2011 15:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
Enfermera, even off topic, maar misschien heb je geluk en heeft de ziekte geen of nauwelijks invloed op je leven qua werken. Ik heb sinds 2003 de diagnose colitis, en tot nu toe heb ik (op kortere perioden na) gewoon fulltime kunnen werken
Dat, dan ben je waarschijnlijk te vroeg gestopt. Kwestie van alles weer even rustig krijgen. Of andere medicijnen. Ik doe het nu 3 jaar prima op Remicade. Iedere 6 weken infuusje. Hang er nu ook aan, lekker warme chocolademelk erbij en speculaasjesquote:Op maandag 5 december 2011 15:16 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Daarom!Oh echt joh! Een lotgenoot!
![]()
Ja precies.. dat zou idd best kunnen, dat weet ik ook wel, maar begin dit jaar had ik een opvlamming, ergens in september gestopt met medicijnen en nu is het weer feest
dus waarschijnlijk moet ik gewoon langer aan deze medicijnen zitten anders komt 't weer terug..
Ja precies, dat zei mn specialist ook al. Terwijl ik het toch goed afgebouwd had, maar blijkbaar toch te snel voor mn lijf.quote:Op maandag 5 december 2011 15:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dat, dan ben je waarschijnlijk te vroeg gestopt. Kwestie van alles weer even rustig krijgen. Of andere medicijnen. Ik doe het nu 3 jaar prima op Remicade. Iedere 6 weken infuusje. Hang er nu ook aan, lekker warme chocolademelk erbij en speculaasjes
Om nog even ontopic te gaan: ik heb nog steeds last van spotting. Geloof dat het wel iets minder wordt, yay!
En eerder zei iemand dat het leek alsof sommigen nu het gevoel hebben dat ze zich moeten verdedigingen hier. Dat hoeft natuurlijk sowieso niet. Wat mij betreft moet je doen waar je je goed bij voelt. Het gebruik van ovulatietesten zou voor mij persoonlijk de druk opvoeren, en het zou een gedwongen karakter krijgen. Dat wil ik niet. Maar als het iemand anders juist rust brengt, prima.
Ik ben echter ook van mening dat je ervoor moeten waken om jezelf niet gek te (laten) maken. Doe wat jij relaxed vindt, waar jij je goed bij voelt, maar blijf wel ook een beetje nuchter/rationeel.
Dit zou een leuke tijd moeten zijn waar je samen van geniet
Jeeej!quote:Op maandag 5 december 2011 16:33 schreef Ashina het volgende:
Zo zie je maar, elk lichaam zit anders in elkaar
Hier komen de leukste dagen/weken van de maand er weer aan![]()
is weg en er kan weer geklust worden! Jeeeeeh
quote:Op maandag 5 december 2011 16:33 schreef Ashina het volgende:
Hier komen de leukste dagen/weken van de maand er weer aan![]()
is weg en er kan weer geklust worden! Jeeeeeh
quote:Op maandag 5 december 2011 16:38 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb een ovutest gehad waarvan de teststreep in de buurt kwam van de controlestreep qua kleur, maar echt nog lichter was. Dus negatief volgens de handleiding
Hi cooki, ik heb geen ervaring met tempen en een klein kind, heb hiervoor 2 miskramen gehad. Maar ook in maanden met gebroken nachten gaf temperaturen wel een duidelijke eisprong weer, omdat de stinging zeker een halve graad was en dan ook dagen aanhield. Het nadeel van temperaturen is wel dat je dus pas accreted weet dat je eisprong is geweestquote:
o my.. 2 miskramen, das ook geen feest.... maar je bent nu zwanger! ik feliciteer je ff vanuit hierquote:Op maandag 5 december 2011 19:43 schreef klavertje-4 het volgende:
Hi cooki, ik heb geen ervaring met tempen en een klein kind, heb hiervoor 2 miskramen gehad. Maar ook in maanden met gebroken nachten gaf temperaturen wel een duidelijke eisprong weer, omdat de stinging zeker een halve graad was en dan ook dagen aanhield. Het nadeel van temperaturen is wel dat je dus pas accreted weet dat je eisprong is geweest
Dit dusquote:Op dinsdag 6 december 2011 08:51 schreef Barreltje het volgende:
cooki
hopelijk mag je in Z&G terug komen!
Ik betwijfel het. Ben nu niet meer een soort van ongesteld, maar gewoon ongesteld (dus geen spotting of bruinverlies, maar gewoon rood & hier en daar wat weefsel. Omnomnomquote:Op dinsdag 6 december 2011 09:05 schreef Freubelot het volgende:
Coco, wat irritant! Zou het niet kunnen komen door je eisprong? Ik kan me herinneren dat ik dat had voordat ik aan de pil ging..
waarom zou je nu geen chocolade eten als je er trek in hebt? ik snap je niet. /error /error /error.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:53 schreef Barreltje het volgende:
Chocolade
als ik, later , zwanger ben is er vast wel een ander excuus om alsnog chocolade te eten... toch ???![]()
ik ben nu ongesteld, en eet dan chocolade (excuus truusquote:Op dinsdag 6 december 2011 13:27 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
waarom zou je nu geen chocolade eten als je er trek in hebt? ik snap je niet. /error /error /error.
Ongeduldig typetje!quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:02 schreef Kwisted het volgende:
ik kan echt niet tegen die wachtweken, wat duurt dat toch altijd lang!
In mijn ongeduld een ovulatietest gedaan (want wel eens gelezen dat die positief uitslaan als je zwanger bent) en hij was positief![]()
Hoe gaat het met de klussende dames? Lekker van bil aan het gaan![]()
Yupquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:53 schreef Barreltje het volgende:
Chocolade
als ik, later , zwanger ben is er vast wel een ander excuus om alsnog chocolade te eten... toch ???![]()
Oehhhquote:Op dinsdag 6 december 2011 15:02 schreef Kwisted het volgende:
ik kan echt niet tegen die wachtweken, wat duurt dat toch altijd lang!
In mijn ongeduld een ovulatietest gedaan (want wel eens gelezen dat die positief uitslaan als je zwanger bent) en hij was positief![]()
Hoe gaat het met de klussende dames? Lekker van bil aan het gaan![]()
ah, ok. Ik had even ondertiteling nodigquote:Op dinsdag 6 december 2011 13:28 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik ben nu ongesteld, en eet dan chocolade (excuus truus), als je zwanger bent ben je niet ongesteld.. dus geen chocolade-excuus
maar natuurlijk eet ik gewoon chocolade als ik daar zin in heb
Nee, eerlijk gezegd heb ik dat niet.quote:Op woensdag 7 december 2011 09:13 schreef Barreltje het volgende:
hebben jullie ook dat dit topic weinig aantrekkelijk is als je tussen jeen de klus weken zit??
^^quote:Op woensdag 7 december 2011 09:43 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nee, eerlijk gezegd heb ik dat niet.
jij verwoordt het beter dan ikquote:Op woensdag 7 december 2011 10:28 schreef Mangostine het volgende:
mwa, ik merk wel dat ik alleen post als ik zelf iets kwijt wil, en dat is vaker tijdens de wachtweken jaMaar daarbuiten lees ik wel mee.
Ik vind het wel knap hoe sommigen hier op alles en iedereen reageren, NOD's onthouden etc. Het is niet dat me dat niks interesseert maar ik ben daar niet zo goed in sorryIk leef wel mee hoor!
Speaking of which, aanstaande NOD's: Kwisted? Wie nog?
En hoe gaat het met Coco?
Die is ongesteld atmquote:
Dit heb ik overigens ook. Uit mezelf naar NOD's vragen enzo doe ik niet snel. Ik ben een ramp met data. Daarnaast heb ik daar ook geen tijd voor (om proactief veel te posten), dus ik reageer vooral op wat anderen zeggenquote:Op woensdag 7 december 2011 10:28 schreef Mangostine het volgende:
Ik vind het wel knap hoe sommigen hier op alles en iedereen reageren, NOD's onthouden etc. Het is niet dat me dat niks interesseert maar ik ben daar niet zo goed in sorryIk leef wel mee hoor!
Kun je je afvragen of je dan wel een eisprong hebt gehad. Hoeveel dagen duurde deze?quote:Op woensdag 7 december 2011 11:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Die is ongesteld atm
Op zich geen enkel probleem, alleen irritant omdat ik eigenlijk pas vandaag-over-twee-weken hoef.
En het is écht geen innestelingsbloeding, want timing is off en het is te veel.
Welke?quote:Op woensdag 7 december 2011 11:38 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Kun je je afvragen of je dan wel een eisprong hebt gehad. Hoeveel dagen duurde deze?
ik bedoel, hoe lang duurt je cyclus.quote:Op woensdag 7 december 2011 11:46 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Welke?
De eerste ongesteldheid duurde net zo lang als mijn 'normale' ongesteldheden (?) voor de miskraam. De tweede (die van nu dus), is nu voor de derde dag bezig. En ziet ernaar uit dat het ook een 'normale' wordt. Ik heb nu alleen de typische bijbehorende klachten niet gehad (geen rugpijn of buikpijn dit keer).
Oh!quote:Op woensdag 7 december 2011 11:49 schreef Mangostine het volgende:
[..]
ik bedoel, hoe lang duurt je cyclus.
Oh, misschien geef ik dan nu weer overbodig antwoordquote:Op woensdag 7 december 2011 12:13 schreef Mangostine het volgende:
Hoezo moest je dan eigenlijk pas over 2 weken?
/edit, disclaimer: zal wellicht met de mk te maken hebben, maar ik zat weer ff niet op te letten. Sorry als je dit al eens hebt uitgelegd dus
Wanneer heb je gemeten, met welke thermometer? Meten is het best direct als je wakker wordt, voor je hebt bewogen. En lang, niet na een halve minuut al aflezen. Wanneer je slaapt heb je een vrij constante temperatuur, als je uit bed komt verantert het. Een kwikthermometer is het beste, een oorthermometer is niet geschikt.quote:Op dinsdag 6 december 2011 20:06 schreef Happinesss het volgende:
Ik hoor ook veel vrouwen over temperaturen. Dit hou ik anders nooit bij maar was toch even nieuwschierig. Hij gaf 37.5 aan. Hier heb ik niet veel aan want weet niet wat mijn temperatuur anders is. Maar wat is ongeveer het gemiddelde bij de meeste vrouwen?
liefs,..
De hoeveelheid bloed. Echt, dit is net een ongesteldheid. Innestelingsbloeding is volgens mij nooit zoveel.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:48 schreef Mangostine het volgende:
Aha! En vanwaar de wijsheid dat het geen innesteling kan zijn?
Want ehm, dat lijkt me geen ondenkbare optie dan. Mgoed, wacht maar eens af idd.
Houtje touwtje rekenkunde zegt eisprong na 2 weken, innesteling een kleine week later.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:48 schreef Mangostine het volgende:
Aha! En vanwaar de wijsheid dat het geen innesteling kan zijn?
Want ehm, dat lijkt me geen ondenkbare optie dan. Mgoed, wacht maar eens af idd.
Ah, en dat ook inderdaadquote:Op woensdag 7 december 2011 12:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Houtje touwtje rekenkunde zegt eisprong na 2 weken, innesteling een kleine week later.
ohja! D'oh. Lijkt soms wel een topic over hogere mathematica dit.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Houtje touwtje rekenkunde zegt eisprong na 2 weken, innesteling een kleine week later.
nou we toch vragen aan het stellen zijn, kan je gewoon in je oor meten? Onder je oksel? In vgg ville?quote:Op woensdag 7 december 2011 12:50 schreef loveli het volgende:
[..]
Wanneer heb je gemeten, met welke thermometer? Meten is het best direct als je wakker wordt, voor je hebt bewogen. En lang, niet na een halve minuut al aflezen. Wanneer je slaapt heb je een vrij constante temperatuur, als je uit bed komt verantert het. Een kwikthermometer is het beste, een oorthermometer is niet geschikt.
Bij mij met mijn thermometer is het standaard 36.5 met een piek van 37.0 bij de eisprong. Dat zegt totaal niks over wat jouw thermometer bij jou zegt
Gefeliciteerd Milka, wat fijn dat Jordi er isquote:Op woensdag 7 december 2011 16:30 schreef milka82 het volgende:
Jaaaa,hij is er,vanavond er naar toe! Vanaf vandaag trotse tante van Jordi!
Das wel heel bijzonder,moeder en tante op dezelfde dagquote:Op woensdag 7 december 2011 16:40 schreef Lijnloos het volgende:
Milka, van harte gefeliciteerd!!
Ik vond het tante worden de eerste keer heel raar. Ik was namelijk 3 uur daarvoor voor het eerst moeder gewordenMet de 2e en 3e keer tante worden vond ik het allemaal veel spannender omdat we wisten dat hij/zij eraan kwam (weeen/vliezen gebroken en naar zh)... toen zat ik ongeveer te F5-en op mijn telefoon
quote:Op maandag 5 december 2011 18:10 schreef Sethiwe het volgende:
Ashina veel plezier met klussen.
Ashina en Enfermera nog een collega vpk hier.
Haha XDquote:Op woensdag 7 december 2011 16:46 schreef Barreltje het volgende:
Hier ben ik de eerste..
Zusje is voorloooopig nog niet van plan om "aan kinderen te beginnen" ( no offence... )
ben wel "soort van" tante geworden van de kleine van vriendinnetje
behoorlijk bijzonder.. vriendin kreeg keizersnede en haar man en ik moesten toen voor die kleine zorgen..
baby bijna onderkoelt, want wij hadden het warm , dus het mannetje moest het ook wel warm hebbenwisten wij veel
![]()
ohh.. en gefeliciteerd Milka!![]()
Oeh! Haha ik zie het ook nu pas idd XD Hoi Sethiwe!quote:Op woensdag 7 december 2011 16:47 schreef Ashina het volgende:
[..]Ik lees het nu pas. We zijn goed vertegenwoordigd
Oeh, leuk!quote:Op woensdag 7 december 2011 19:08 schreef Kwisted het volgende:
hier nog iemand uit de zorg, maar dan in de psychiatrie
Hihi wat leuk allemaal zeg!quote:Op woensdag 7 december 2011 19:22 schreef AED86 het volgende:
Hier ook iemand uit de zorg! (farmaceutische zorg dan wel)
quote:Op woensdag 7 december 2011 20:28 schreef Ashina het volgende:
durf t bijna niet te vragen maar ik moet t toch ff ergens kwijt (aangezien vriend lief hier toch te nuchter voor is) Klachten die ik had voordat
kwam zijn nog niet allemaal weg en ik zit vandaag pas op dag 6 van mijn nieuwe cyclus. Ik ben emotioneel (echt waar heb ik anders nooit, maar kan om alles wel janken
) Dus ik dacht; ik doe eens een ovulatie test....krijg ik een heel licht streepje. Dat kan toch niet op dag 6? Snap ook niet waarom ik de test heb gedaan
Muts dat ik er ben
![]()
Waar ging die discussie ook al weer over? Jezelf de kop gek maken?
Preciesssquote:Op woensdag 7 december 2011 20:43 schreef Ashina het volgende:
wat marjolijntje zegt las ik net ook op internet, je moet twee even donkere strepen plassen.
Ik kan me niet voorstellen dat ik zwanger ben, anders was dat wel uit de bloedtest gekomen en ik ben net ongesteld geweest...Weet ook niet wat ik wel verwacht...T zal wel een vroege winterdip zijn ofzo iets
mijn testdag is maandag 12 dec, maar ivm bovenstaaande, wat Enfermera schrijft,quote:Op woensdag 7 december 2011 21:00 schreef Enfermera het volgende:
Joh ik heb 5 zwangerschapstesten liggen en ik kan ook niet wachtennnn tot ik ze een keer kan gebruiken.Vorige keer was ik ook ongesteld voordat ik 'm kon gebruiken XD lol
Had ik gisteren dus.. donkerder dan de controlestreep. 7 dagen na eisprong. Dat in combinatie met rommelde darmen en zere borsten stemt mij zeer positiefquote:Op woensdag 7 december 2011 20:36 schreef Marjolijntje het volgende:
Je plast bijna altijd wel een streepje op een ovu test, maar hij is pas positief als het streepje net zo donker of donkerder is dan het controlestreepje. Je hebt nu dus gewoon een negatieve test gehad
Hahahaquote:Op woensdag 7 december 2011 21:06 schreef Cooki het volgende:
[..]
mijn testdag is maandag 12 dec, maar ivm bovenstaaande, wat Enfermera schrijft,
ik wil ze wel kunnen gebruiken he, de aangeschafte testen...
als ik nou maandagochtend ongesteld wordt, ben ik te laat
daarom denk ik dat ik zaterdag of zondag er minimaal 1 ga "gebruiken"
(pppfffrt... als ik dit van een ander zou lezen, zou ik denken: wacht nou rustig af.. maja... ms dat ik mn eigen advies ooit ga opvolgen.. ms volgende cyclus ofzo)
Oehhhh.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:07 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Had ik gisteren dus.. donkerder dan de controlestreep. 7 dagen na eisprong. Dat in combinatie met rommelde darmen en zere borsten stemt mij zeer positief
quote:Op woensdag 7 december 2011 21:06 schreef Cooki het volgende:
[..]
mijn testdag is maandag 12 dec, maar ivm bovenstaaande, wat Enfermera schrijft,
ik wil ze wel kunnen gebruiken he, de aangeschafte testen...
als ik nou maandagochtend ongesteld wordt, ben ik te laat
daarom denk ik dat ik zaterdag of zondag er minimaal 1 ga "gebruiken"
(pppfffrt... als ik dit van een ander zou lezen, zou ik denken: wacht nou rustig af.. maja... ms dat ik mn eigen advies ooit ga opvolgen.. ms volgende cyclus ofzo)
quote:Op woensdag 7 december 2011 21:08 schreef Enfermera het volgende:
[..]
HahahaJa precies... Soms kan het gewoon zo lang duren voor je gevoel! Heel herkenbaar. Terwijl het natuurlijk helemaal geen zin heeft als je het rationeel bekijkt. Magoed, wat is er nou rationeel aan een kind deze wereld in brengen? Niets toch? Dus ja, als je ze toch hebt liggen idd
Ghihi.
Helaas kom ik terug van vakantie als ik ongesteld moet worden, dus of ik word het op de terugreis, of ik ga heeeeell ongeduldig zijn tot we thuis kunnen testen XD
quote:Op woensdag 7 december 2011 12:50 schreef loveli het volgende:
.. Een kwikthermometer is het beste, een oorthermometer is niet geschikt. ..
Beter lezen, nee, jaquote:Op woensdag 7 december 2011 14:58 schreef _aurum_ het volgende:
nou we toch vragen aan het stellen zijn, kan je gewoon in je oor meten? Onder je oksel? In vgg ville?
Milka: gefeli alvastBen ik een van de eersten die je feliciteert
quote:Op woensdag 7 december 2011 21:20 schreef Ashina het volgende:
Enne misschien een hele domme vraag, maar wat wordt er toch steeds met XD bedoeld?
quote:Op donderdag 8 december 2011 06:49 schreef AED86 het volgende:
Net een vroege test gedaan.... Negatief![]()
maandag = plusjesdag!quote:Nu maar wachten tot maandag, dan is mijn Nod en op naar de kerst ronde!
quote:Op donderdag 8 december 2011 07:11 schreef AED86Cooki het volgende: de kans is groot de ik zondag een testje waag
Aurum, wat merk je dan? in aanloop naar NOD bedoel ikquote:Op donderdag 8 december 2011 07:58 schreef _aurum_ het volgende:
ik heb denk ik de mazzel dat ik mijn lichaam wel ken en weet dat dat het niet raak is. Tot nu toe eigenlijk geen twijfelmoment gehad. merk het ook aan de afscheiding.
zoals gezegd, ik krijg last van afscheiding. Terwijl als je zwanger bent dit niet het geval zou moeten zijn omdat dat kind moet blijven plakken dus er valt niks af te scheidenquote:Op donderdag 8 december 2011 08:15 schreef Cooki het volgende:
[..]
Aurum, wat merk je dan? in aanloop naar NOD bedoel ik
quote:Op donderdag 8 december 2011 11:18 schreef _aurum_ het volgende:
zoals gezegd, ik krijg last van afscheiding. Terwijl als je zwanger bent dit niet het geval zou moeten zijn omdat dat kind moet blijven plakken dus er valt niks af te scheiden
Ik wil niemand zenuwachtig maken, maar hier juist veel meer afscheiding dan voor de zwangerschapquote:Op donderdag 8 december 2011 11:18 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
zoals gezegd, ik krijg last van afscheiding. Terwijl als je zwanger bent dit niet het geval zou moeten zijn omdat dat kind moet blijven plakken dus er valt niks af te scheiden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |