Jaaaaaaquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:17 schreef Freubelot het volgende:
Goed begin van een nieuw topic..!!!!
Nu hopen dat barretje morgen ook streepjes plast!
Dat geeft toch niet johquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:33 schreef Labelloo het volgende:
Ik ben er de afgelopen tijd ook wat minder geweest. Ben niet zo op de hoogte van alles, sorry!Ik heb deze maand de thermometer en ovulatietesten ook aan de kant gelegd. Hopelijk zal dit voor ons ook werken!
quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:27 schreef Vitapientje het volgende:
Zodra je twee streepjes ziet ... begin je je gelijk zorgen te maken
Hahaha, da's wel een hele mooie in de categorie tegeltjes Cooki!quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:37 schreef Cooki het volgende:
Vitapientje, gefeliciteerd met je streepjes
[..]ik wens je een hele fijne zwangerschap
![]()
en mag ik nog ff een tegeltjeswijsheid er in gooien (goed bedoeld he)
zorgen moet je doen, niet maken
![]()
Barretje, spannend, ik duim heel hard voor je!![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:58 schreef __Isis__ het volgende:
Je vertrouwen in een zwangerschap moet groeien, dat moet echt in jouzelf gebeuren, maar komt vast goed... geef het even de tijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door -Caroline- op 02-12-2011 21:21:22 ]
quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:15 schreef Cooki het volgende:
[..]Dat vind ik ook een hele goeie tip !
heheh.. met al die " eerste" babies zitten we nog een beetje op een roze wolk denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hier enorm pijnlijke borsten.. moooooorrrggeenn!!!
Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
en die roze wolk: vasthouden hoor! want ook al zijn er zorgen, het roze overheerst gelukkig vakerquote:Op vrijdag 2 december 2011 21:34 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
heheh.. met al die " eerste" babies zitten we nog een beetje op een roze wolk denk ik
![]()
iiiiii!quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:34 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
heheh.. met al die " eerste" babies zitten we nog een beetje op een roze wolk denk ik
![]()
wat lief van je moederquote:Op vrijdag 2 december 2011 21:48 schreef AED86 het volgende:
Mijn moeder kan in ieder geval niet wachten om oma te worden... Heeft ze een goede reden om te stoppen met werken(Vind ze zelf dan..)
neee AED jij moet samen met mij een datum-test-tweeling doenquote:Op zaterdag 3 december 2011 06:44 schreef AED86 het volgende:
Sethiwe, Dat had ik mezelf ook al bedacht! Mijn lichaam houdt mij gewoon voor de gek.. Ik ga ervan uit dat ik mee mag doen aan de volgende ronde, dan kan het alleen maar meevallen
haha..quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
Bar en milka, jammer.
Ik heb trouwens wel het idee dat veel meiden in dit topic zichzelf nogal gek maken. Nu moet iedereen dat zelf weten, maar mij lijkt dat de teleurstelling dan extra groot is als het niet raak is. Is het niet fijner om wat minder ermee bezig te zijn en niet zo te focussen op ieder mogelijk symptoom?
Bedoel, ik snap waar t vandaan komt. Alleen lijkt het me niet handig.
Ah, fijn dat het irl wel meevalt danquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:16 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
haha..
mja.. hier gaat het op en neerde ene dag interesseert het me geen reet en schenk ik nog lekker een extra glaasje wijn in
de andere dag zit ik baby kamers te bekijken
![]()
dat ik nu ongesteld ben is hier absoluut geen dramajammer, helaas pindakaas..
het zou toch ook wel weird zijn als het de eerste keer meteen raak was geweest
mja.. het is alleen op de plas dagen echt spannend vind ikquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ah, fijn dat het irl wel meevalt danIk maak me altijd een beetje zorgen als meiden er hier zo enorm mee bezig lijken te zijn. Maar wellicht komt t wat extremer over hier
En ja, het is weird als t de eerste keer raak is. Ik had dat en was echt even in shock toen, haha ^^
Heel voorzichtigquote:
quote:
quote:
quote:
Thanks!quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:28 schreef Women86 het volgende:
Balen milka en barretje. Op naar de volgende ronde dus.
Twentemeisje, een heel voorzichtig welkom dan
Ik zit nu middenin mijn klusdagen, als mijn cyclus een beetje hetzelfde is als de afgelopen maanden.quote:Op zaterdag 3 december 2011 01:09 schreef Sethiwe het volgende:
Labelloo ik hoop dat het voor jou ook geholpen heeft om er niet zoveel mee bezig te zijn hier.
Waar zit je nu in je cyclus?
JA! Samen zwangeren..!!quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:49 schreef Orea het volgende:
Wat doe je hier dan Labelloohup aan de slag jij! Ik hoop zo van harte dat het deze maand raak is bij je.. Samen zwangeren <3
Dit was ook wat ik een bedoelde alleen kon in het vannacht niet meer zo mooi uitdrukken.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ah, fijn dat het irl wel meevalt danIk maak me altijd een beetje zorgen als meiden er hier zo enorm mee bezig lijken te zijn. Maar wellicht komt t wat extremer over hier
He gats, jammer!quote:Op zaterdag 3 december 2011 08:29 schreef Barretje80 het volgende:
Zo..
en toen werd ik wakker van enorme krampen in mijn buik ..
![]()
dus ..
bij deze is de cyclus dus getimed op 36 dagen..
volgens de calculaties is de klus periode nu rond kerst
en is de nod 8 januari..
oftewel.. we gaan gewoon weer verder
sorry van jullie duimen
Nee, tuurlijk kun je dat (helaas) niet uit zetten. Maar wat mij in dit topic opvalt, is dat je je al snel mee kunt laten slepen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:35 schreef Kwisted het volgende:
Coco, wat je zegt over meiden die er veel mee bezig zijn. Ik val helaas wel in die categorie. Ik denk er heel veel aan, en als ik ongesteld word is het echt een teleurstelling. Helaas is dat niet iets wat je kunt uitschakelen.. Daarom probeer ik zoveel mogelijk afleiding te zoeken. En de voordelen inzien van het ongesteld zijn (wijn/sushi/kazen)
Ben het met je eens, dat kan idd snel... Denk dat je daar idd zelf ook een beetje voor moet waken en weten hoe je zelf in elkaar zit. Op internet komen dingen idd anders over dan irlquote:Op zondag 4 december 2011 00:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk kun je dat (helaas) niet uit zetten. Maar wat mij in dit topic opvalt, is dat je je al snel mee kunt laten slepen.
Als je dan een vaag symptoom hebt, en je post er hier over, dan krijg je bijna alleen maar reacties van 'ooohhhh, spannend!' of 'oehhh, dat is echt wel een zwangerschapssymptoom!'. Weinig mensen reageren nuchter (waaronder ikzelf ook hoor, ik heb net zo goed de neiging om mee te jubelen en mee te hopen).
Maar ik denk wel dat je je daardoor meer mee kunt laten slepen dan normaal. Zeker als je sowieso al de neiging hebt om er erg veel mee bezig te zijn.
Of ben ik de enige die dat idee heeft?
das idd 1 ding dat ik niet aankondig: wanneer ik ga testenquote:Op zondag 4 december 2011 09:17 schreef Mangostine het volgende:
Maar het geeft mij idd wel iets meer rust, dat ik niet direct hier hoef te komen melden dat de test weer negatief was.
zelfde moment getempt? niet uit bed geweest? ziek geweest?quote:
Nou, ik stap uit bed, loop naar de badkamer en dan temp ik. Tja, ziek.. ik heb een chronische darmziekte waarvan ik een opvlamming heb gehad maar dat was voor het tempen. Gebruik nu medicijnen waarmee het onder controle is. Oh, en ik gebruik een kruik 's avonds in bed, lekker warm XD Maar dat zal toch geen invloed hebben??quote:Op zondag 4 december 2011 09:32 schreef Cooki het volgende:
[..]
das idd 1 ding dat ik niet aankondig: wanneer ik ga testen
[..]
zelfde moment getempt? niet uit bed geweest? ziek geweest?
en is t nog niet te vroeg voor ovu? dag 10-14 toch?t lijkt mij dat ie nog moet komen? vandaag of morgen
![]()
omg.. sorry, ik heb mn bril soms niet op... over je ovu schrijf je zelf al...
t kan btw toch ook dat je basistemp 36.8 is en dat ie later gaat doorstijgen![]()
en anders: idd de W van weetikookniet![]()
![]()
Haha ja idd..quote:Op zondag 4 december 2011 09:40 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks Kwisted, ik vind het ook zo'n geweldige naam. Nog suggesties voor een tweede naam in die categorie?
Enfermera, voor mij ook een gevalletje weetikveel! Wat Cooki zegt, zat er variatie in je tempmomenten?
Ik ben het ook wel een beetje met Coco eens. Merk dat ik zelf ook snel mee te slepen ben, en natuurlijk voel je dan ineens van alles. Ik moet wel zeggen dat het voor mijn gevoel echt heel veel scheelt dat we al een minimensje hebben. De grote druk is daarmee wel van de ketel, we blijven niet kinderloos. Ik kan me voorstellen dat het voor een ieder van jullie die voor een eerste kindje gaat toch wel een klein beetje anders is. Waarbij ik uiteraard niet wil zeggen dat de wens voor een tweede, derde, etc. kindje niet net zo sterk kan zijn! En ik weet nu natuurlijk ook niet wat het met mijn gevoel gaat doen als een tweede zwangerschap heel lang uit gaat blijven.
Ik ben me toch een potje vreselijk ongesteld. Na de zwangerschap is dat echt way erger geworden, ik moet echt voor de dubbel gaan (super+-tampon en maandverband tegelijk). Ik had trouwens de 'perfecte' cyclus deze keer en daar werd ik zo blij van! Voordat Saar kwam was ik vreselijk onregelmatig, soms wel 60/70 dagen ertussen. Zo irritant. En nu, na het stoppen met de pil, zomaar ineens precies 28 dagen
.
Zelf ga ik ook niet mijn NOD en testmomenten aankondigen geloof ik. Ergens tussen kerst en oudjaar zou mijn volgende menstruatie uit moeten blijven
![]()
.
Ja idd... Thanksquote:Op zondag 4 december 2011 09:56 schreef Labelloo het volgende:
Enfermera, ik zou het zo ook niet weten. Wellicht nog even volhouden en kijken wat je temp verder doet.
Coco, het er teveel mee bezig zijn is inderdaad heel lastig uit te zetten. Ik heb er met vlagen last van. Ik heb altijd een bepaald beeld in mijn hoofd gehad over het leeftijdsverschil tussen 2 kinderen. Dit ga ik bij lange na niet meer redden (is zelfs al voorbij en ik ben nog niet eens zwanger), maar als ik daar te lang bij stil sta wordt ik gek!
Twentemeisje, ik merk dat mijn wens voor een 2e misschien nog wel groter is dan voor een 1e!
hoofdletter post:quote:Op zondag 4 december 2011 09:53 schreef Enfermera het volgende:
Nou, ik stap uit bed, loop naar de badkamer en dan temp ik.
Die 1 minuut maakt toch geen fuck uit..? XDquote:Op zondag 4 december 2011 10:05 schreef Cooki het volgende:
[..]
hoofdletter post:
tempen moet je in bed doen voordat je iets anders doet![]()
dan zijn de waarden die je opschrijft relevant, anders niet (heb ik gehoord/gelezen/begrepen etc)
echt!
heuj..quote:Op zondag 4 december 2011 10:07 schreef Enfermera het volgende:
Die 1 minuut maakt toch geen fuck uit..? XDAlsof ie dan ineens tweetiende daalt/stijgt?? Ik temp rectaal dus vrij accuraat, beter dan in je oor ofzo.
Cooki heeft wel gelijk, zodra je opstaat stijgt je lichaamstemperatuur. Dat komt omdat je lijf dan op gang komt Enfermera.quote:Op zondag 4 december 2011 10:07 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Die 1 minuut maakt toch geen fuck uit..? XDAlsof ie dan ineens tweetiende daalt/stijgt?? Ik temp rectaal dus vrij accuraat, beter dan in je oor ofzo.
Wat heuj? XD Whaha.quote:Op zondag 4 december 2011 10:09 schreef Cooki het volgende:
[..]
heuj..![]()
of t geen fuck uitmaakt weet ik niett gaat om je beweging etc... en of ie dan daalt/stijgt? dat weet jij ook niet
![]()
![]()
Maar zó snel?quote:Op zondag 4 december 2011 10:18 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Cooki heeft wel gelijk, zodra je opstaat stijgt je lichaamstemperatuur. Dat komt omdat je lijf dan op gang komt Enfermera.
Ja idd, snap dat het even duurt voordat je daar een patroon in ziet iddquote:Op zondag 4 december 2011 10:25 schreef happyme28 het volgende:
Enfermera, het kan serieus wel uitmaken. Ontstekingen in je lijf kunnen ook invloed hebben. Overigens kun je pas na 2 of 3 cyclussen een patroon zien als je niet de 'standaard' cyclus van 28 dagen met een eisprong op dag 14. Mijn temp blijft na menstruatie ook wat hoog, zakt vanaf dag10 en eisprong pas rond dag 20. Duurde overigens een half jaar voor eisprong weer op gang kwam.
Sure! Weet niet of ik antwoord kan geven XD maar mag altijdquote:Op zondag 4 december 2011 10:27 schreef Cooki het volgende:
mag ik iemand ff pm-en met een vraag over cyclus/ovu?
Eerste keer dat het me echt opviel.quote:Op zondag 4 december 2011 11:03 schreef Mangostine het volgende:
Heb ik ook wel es Coco, ik hou mezelf voor dat ik op dat moment extreem vruchtbaar ben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus toen bedacht ik me dat je daar misschien je eisprong/vruchtbaardere dagen aan kunt herkennenExtreem vruchtbaar zijn klinkt goed
Gelukkig hebben we daar al gebruik van gemaakt
![]()
ieder kommentaar is welkomquote:Op zondag 4 december 2011 11:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
Twentemeisje, welkom nog
Bedankt voor het reageren op mijn post. Blij dat jullie het positief opvatten en dat ik niet de enige ben met dat idee. Reden dat ik het bespreekbaar wilde maken is omdat ik me (1) soms zorgen maak om meiden die zich erg mee laten slepen en (2) ik zelf probeer juist niet te veel op symptomen te letten maar door dit topic meegesleept kan worden. Soms mis ik dan iets meer nuchterheid hier. Maar als je weet dat het vaak wat extremer overkomt hier, dan helpt dat ook al wat.
Anyhoo, iemand een idee of je rond je eisprong last kunt hebben van een beetje bruinverlies?
Nou, dat heb ik mezelf ook afgevraagd. Maar betwijfel of je zoveel kwaad kunt doen in die 30 seconden.quote:Op zondag 4 december 2011 11:13 schreef Mangostine het volgende:
En je hebt niet gewoon te wild gebruik gemaakt van je extreme vruchtbaarheid?
Het is ook echt maar heel weinig hoor. Draag meestal geen ondergoed-met-wit, anders was t me ook nu niet opgevallenquote:Op zondag 4 december 2011 11:13 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ieder kommentaar is welkom
ik post het nu vooral om te zien dat bepaalde dingen dus GEEN tekenen zijnover een maandje terug lezen en constateren dat ik die dingen ook voelde toen het niet gelukt was
hier was het de eerste ronde. en ook de eerste keer dat ik uberhaupt op m'n lichaam let.. nu is er vergelijkingsmateriaal, een 0-punt
verder vind ik het gewoon leuk om er hier een beetje over te kunnen ouwehoerenBarMan begrijpt de helft niet (
) en " de rest van de wereld" hoeft het allemaal nog niet echt te weten
en bruin bloedverlies...neuh.. hier nog niet meegemaakt ..
heheh .. jah wit ondergoed is zo "besmettelijk "quote:Op zondag 4 december 2011 11:20 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Het is ook echt maar heel weinig hoor. Draag meestal geen ondergoed-met-wit, anders was t me ook nu niet opgevallen![]()
Ik merk zelf dat ik sinds ik zwanger probeer te worden, ik 'last' heb van symptomen. Gegarandeerd dat die er eerst ook waren, alleen vielen ze me toen gewoon niet op
Wel opvallend: toen ik zwanger was, was ik echt extreem moe en had ik gespannen borsten. Ineens was dat weg, super plotseling, en vlak daarna kwam de miskraam op gang. Heel logisch eigenlijk maar vond t zelf ook wel apart.
Dat bedoelde ik jaquote:Op zondag 4 december 2011 11:26 schreef Kwisted het volgende:
Maar hoe bedoel je in 30sec, toch niet dat je zo snel geklust hebt![]()
Zal eens checken in mijn mobiele appquote:Op zondag 4 december 2011 11:36 schreef happyme28 het volgende:
Hier staat het onderaan over spotting tijdens ovulatie:
http://mens-en-gezondheid(...)rheid-de-feiten.html
Maar als je nu je eisprong hebt, is je NOD toch al eerder? Normaal niet meer dan 14 dagen na de eisprong.
quote:Op zondag 4 december 2011 11:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, dat heb ik mezelf ook afgevraagd. Maar betwijfel of je zoveel kwaad kunt doen in die 30 seconden.
niet lachen hoor (of eigk wel lachenquote:
wie is er donderdag dan? AED? die speelt beetje vals he, met dr supersensi testsquote:Op zondag 4 december 2011 11:26 schreef Kwisted het volgende:
zijn er verder geen NOD's tot donderdag?
quote:Op zondag 4 december 2011 11:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Overigens, ik vind het prettig dat er hier meerdere vrouwen zitten van 30j en ouder. Vreemd genoeg zijn er momenten dat ik daar onzeker van word, ook al sta ik nog steeds 100% achter onze eigen timing, zeg maar.
grappig, ik post juist ook graag hier, omdat er ook jonge vrouwen meeposten. In mijn omgeving zijn veel 30-ers zwanger/jonge moeders. Heb ook het idee dat ik daarvan straks reacties zal krijgen als 'dat ik te jong ben', 'dat ik nog vanalles moet doen, zoals reizen'. Terwijl ik er nu al klaar voor ben.quote:Op zondag 4 december 2011 11:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Overigens, ik vind het prettig dat er hier meerdere vrouwen zitten van 30j en ouder. In mijn directe omgeving ben ik namelijk de enige niet-twintiger qua babies maken/krijgen. De meiden in mijn directe omgeving waren allemaal tussen de 22 en 27 toen ze hun eerste kindje kregen. Ik ben nu 30 en ben minimaal 31 als nr 1 zich (eventueel) aandient. Vreemd genoeg zijn er momenten dat ik daar onzeker van word, ook al sta ik nog steeds 100% achter onze eigen timing, zeg maar.
quote:Op zondag 4 december 2011 11:57 schreef Kwisted het volgende:
[..]
grappig, ik post juist ook graag hier, omdat er ook jonge vrouwen meeposten. In mijn omgeving zijn veel 30-ers zwanger/jonge moeders. Heb ook het idee dat ik daarvan straks reacties zal krijgen als 'dat ik te jong ben', 'dat ik nog vanalles moet doen, zoals reizen'. Terwijl ik er nu al klaar voor ben.
Kwisted, hoe dan ook , mensen zullen commentaar/reacties hebben... heel vaak is t om maar om wat te zeggen te hebben.. ..quote:Op zondag 4 december 2011 11:57 schreef Kwisted het volgende:
grappig, ik post juist ook graag hier, omdat er ook jonge vrouwen meeposten. In mijn omgeving zijn veel 30-ers zwanger/jonge moeders. Heb ook het idee dat ik daarvan straks reacties zal krijgen als 'dat ik te jong ben', 'dat ik nog vanalles moet doen, zoals reizen'. Terwijl ik er nu al klaar voor ben.
Ik wil niet zeuren hoor, maar je doet hier wel een aanname over anderen die misschien wel een aanname zullen hebbenquote:Op zondag 4 december 2011 11:57 schreef Kwisted het volgende:
[..]
ja maar maar t is dan wel n echte NNNNNNNOD hequote:Op zondag 4 december 2011 12:07 schreef Cocotrimonium het volgende:
@cooki: boeren!!Daar zou ik hoogstens mijn man zijn nod aan kunnen aflezen
![]()
Mijn tante was overigens ook 40+ toen ze zwanger raakte. En daar had 'men' ook continu een mening over. Ze heeft inmiddels een gezonde, lieve, leuke, schattige tweeling (jongetjes)
Rocka!quote:Op zondag 4 december 2011 12:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik begin nu zelf mijn mening richting de 40 of daarboven ook bij te stellen...
ow gut, het olde wief reageert natuurlijk ook nogquote:Op zondag 4 december 2011 12:11 schreef Cooki het volgende:
[..]
Rocka!doe je nog een keer mee?
als je boven de 40 raakt, over 10 jaar?
quote:Op zondag 4 december 2011 12:14 schreef RockabeIIa het volgende:
ow gut, het olde wief reageert natuurlijk ook nog![]()
zeg nooit nooit he...quote:Nee, ik denk niet dat ik ooit nog mee doe.
jij hebt ook wel een heel mooi stel knulletjesquote:Ik vind het mooi geweest met mijn stelletje en ben er druk genoeg mee.
Wat die luxe betreft: dat hangt ook heel erg af van je persoonlijkheid. Meerdere stelletjes om me heen (onder de 30), die hadden imo die luxe niet. Wat niet wil zeggen dat dat ook zo was, alleen dat dat volgens mijn eigen 'maatstaven' niet zo was. Terwijl ik ook mensen ken aan wiens maatstaven mijn man en ik niet zullen voldoen.quote:Op zondag 4 december 2011 12:08 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik wil niet zeuren hoor, maar je doet hier wel een aanname over anderen die misschien wel een aanname zullen hebbenDan heb je zelf dus ook duidelijk een mening over zwangerschap en leeftijden. Waarom zou een ander dat niet mogen hebben?
Het is vandaag de dag gewoon erg luxe als je voor je 30e al aan kinderen kunt beginnen. Ik vind persoonlijk 30-ers niet (te) oud voor kinderen maar blijkbaar heb jij daar andere ideeën over? Ik begin nu zelf mijn mening richting de 40 of daarboven ook bij te stellen. Just my 2 cents...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |