abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105108191
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
11 december Freubelot
12 december Cooki
13 december Kwisted
26 december Spewey
12 januari Ashina

designed
Lijnloos
Skoap
Ladyblack (08-2010)
Winks
Fenne
Dananana
frummeltje86 (12-2010)
papillion
Sopho

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)
pi_105108279
Vitapientje is zwanger, gefeliciteerd!! *O* *O* Fijn dat het afstand nemen misschien echt wel geholpen heeft! :)
  vrijdag 2 december 2011 @ 20:07:03 #3
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105109298
Vitapientje, wat gaaf!! Gefeli!! :D Hoor je vaker toch, dat als je er even helemaal niet mee bezig bent dat het dan ineens raak is? Maar supertof joh O+ *G*
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_105109739
Goed begin van een nieuw topic..!!!!

Nu hopen dat barretje morgen ook streepjes plast! :+
pi_105110536
Ik ben er de afgelopen tijd ook wat minder geweest. Ben niet zo op de hoogte van alles, sorry! :@ Ik heb deze maand de thermometer en ovulatietesten ook aan de kant gelegd. Hopelijk zal dit voor ons ook werken! :)
  vrijdag 2 december 2011 @ 20:34:07 #6
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105110554
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 20:17 schreef Freubelot het volgende:
Goed begin van een nieuw topic..!!!!

Nu hopen dat barretje morgen ook streepjes plast! :+
Jaaaaaa :D *O*
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 20:33 schreef Labelloo het volgende:
Ik ben er de afgelopen tijd ook wat minder geweest. Ben niet zo op de hoogte van alles, sorry! :@ Ik heb deze maand de thermometer en ovulatietesten ook aan de kant gelegd. Hopelijk zal dit voor ons ook werken! :)
Dat geeft toch niet joh :* Ik hoop dat het idd werkt! :)
pi_105110749
O+ Vitapientje, gefeliciteerd met je streepjes *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 14:27 schreef Vitapientje het volgende:
Zodra je twee streepjes ziet ... begin je je gelijk zorgen te maken
-O- ik wens je een hele fijne zwangerschap :Y
en mag ik nog ff een tegeltjeswijsheid er in gooien (goed bedoeld he)
zorgen moet je doen O+ , niet maken :*

Barretje, spannend, ik duim heel hard voor je! O+

[ Bericht 36% gewijzigd door -Caroline- op 02-12-2011 20:43:31 ]
  vrijdag 2 december 2011 @ 20:58:20 #8
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_105111968
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 20:37 schreef Cooki het volgende:
O+ Vitapientje, gefeliciteerd met je streepjes *O*

[..]

-O- ik wens je een hele fijne zwangerschap :Y
en mag ik nog ff een tegeltjeswijsheid er in gooien (goed bedoeld he)
zorgen moet je doen O+ , niet maken :*

Barretje, spannend, ik duim heel hard voor je! O+
Hahaha, da's wel een hele mooie in de categorie tegeltjes Cooki! :Y
Wel heeeeel herkenbaar hoor Vitapientje en ik vrees dat niemand het weg kan nemen. Je vertrouwen in een zwangerschap moet groeien, dat moet echt in jouzelf gebeuren, maar komt vast goed... geef het even de tijd. O+ Van harte gefeliciteerd! *O*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_105112825
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 20:58 schreef __Isis__ het volgende:
Je vertrouwen in een zwangerschap moet groeien, dat moet echt in jouzelf gebeuren, maar komt vast goed... geef het even de tijd.
:Y Dat vind ik ook een hele goeie tip ! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door -Caroline- op 02-12-2011 21:21:22 ]
pi_105113871
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:15 schreef Cooki het volgende:

[..]

:Y Dat vind ik ook een hele goeie tip ! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heheh.. met al die " eerste" babies zitten we nog een beetje op een roze wolk denk ik :P

hier enorm pijnlijke borsten :@ .. moooooorrrggeenn!!! :%

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_105113992
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:34 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

heheh.. met al die " eerste" babies zitten we nog een beetje op een roze wolk denk ik :P

en die roze wolk: vasthouden hoor! want ook al zijn er zorgen, het roze overheerst gelukkig vaker O+
ik stuiter alvast met je mee hoor *O*
pi_105114267
Vandaag waren alle 'klachten' nergens meer te vinden, misselijkheid weg, geen last van mijn onderrug gehad en mijn hoofd voelde ook weer normaal.

Ach, we zullen het wel zien.. Donderdag kan ik een vroege test.. De drogisten draaien op deze manier wel een top omzet! :)
pi_105114449
AED ben jij ook van 12dec? O+ ik ga ms ook de drogist sponsoren, maar ik wacht eerst ff jouw streepjes/plusjes af :Y
pi_105114690
Ja, mijn nod is ook 12 december!

Mijn moeder kan in ieder geval niet wachten om oma te worden... Heeft ze een goede reden om te stoppen met werken :X (Vind ze zelf dan..)
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:05:25 #15
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105115760
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:34 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

iiiiii! :D O+ Ik duim! Nog steeds! :D
pi_105116886
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:48 schreef AED86 het volgende:
Mijn moeder kan in ieder geval niet wachten om oma te worden... Heeft ze een goede reden om te stoppen met werken :X (Vind ze zelf dan..)
wat lief van je moeder O+
en jij zegt gewoon dat je je kinderen naar t kdv brengt? >:)
of he mam, ik stop zelf met werken, wat denk jij nou _O-
pi_105123859
Vitapientje gefeliciteerd *O* . Het is best logisch dat je je zorgen maakt het is ook spannend nu je een tweede streepje hebt geplast of het allemaal wel goed komt. Maar probeer er ook van te genieten, want de tijd dat je een eerste tweede streepje ziet komt nooit meer terug.
En verder sluit ik me aan bij de mooie wijsheden van cooki en isis.

Labelloo ik hoop dat het voor jou ook geholpen heeft om er niet zoveel mee bezig te zijn hier.
Waar zit je nu in je cyclus?

Barretje ik ben erg benieuwd morgen.

AED ik hoop voor je dat het raak is, maar is het niet heel vroeg om de klachten die je hebt aan een eventuele zwangerschap te verbinden? Al hoop ik wel voor je dat het raak is natuurlijk. Ik bedoel het niet verkeerd, maar ben bang dat het anders zo'n domper is mocht het niet raak zijn donderdag :*

Ik ben zelf nog steeds niet echt fit, blijf misselijk, zo'n beetje het gevoel van een lichte buikgriep die niet echt doorzet ;(. Er was vorige week ook een buikgriepvirus op het werk en meerdere mensen ziek, zal daar wel iets van hebben meegekregen :').
pi_105126041
Sethiwe, Dat had ik mezelf ook al bedacht! Mijn lichaam houdt mij gewoon voor de gek.. Ik ga ervan uit dat ik mee mag doen aan de volgende ronde, dan kan het alleen maar meevallen ;)
pi_105126279
Zo..

en toen werd ik wakker van enorme krampen in mijn buik .. :P
}) }) dus ..

bij deze is de cyclus dus getimed op 36 dagen..
volgens de calculaties is de klus periode nu rond kerst :D
en is de nod 8 januari..

oftewel.. we gaan gewoon weer verder :)

sorry van jullie duimen :@

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_105126452
Ook hier voor de tweede keer harstikke negatief,plus kramp dus }) }) Geen mooie uitrekendatum dus,maar eigenlijk kan me dat al geen fuck meer schelen,wachten duurt zo lang. Bezig sinds juli dus bijna een half jaar.

*O* gefeliciteerd Vitapientje!
pi_105126542
-O- :( heuj... }:| k slinger net mn lifeline met de buitenwereld aan :P en wat lees ik: }) voor Barretje en Milka... meiden wat rot/stom.... :*

Barretje: actieperiode tijdens kerst is O+ maja... wel ff stom nu... :* die duimen staan alweer klaar voor de volgende keer hoor ^O^

Milka die datum is idd ondergeschikt he... gewoon raak volgende keer :Y
(gebruik jij ovu-testen ? :@ ik twijfel nog n beetje voor de volgende ronde... iets met kansen vergroten of teveel ermee bezig te zijn... :@ )
pi_105126556
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 06:44 schreef AED86 het volgende:
Sethiwe, Dat had ik mezelf ook al bedacht! Mijn lichaam houdt mij gewoon voor de gek.. Ik ga ervan uit dat ik mee mag doen aan de volgende ronde, dan kan het alleen maar meevallen ;)
neee AED jij moet samen met mij een datum-test-tweeling doen O+
(ik herken je gedachtenspinsels 110% :P )
pi_105126733
@ cooki,heb nu idd voor het eerst ovulatietesten gebruikt maar die vertelden me wat ik eigenlijk al wist... Ovulatie tijdens extra afscheiding. De datum kan me niets schelen,ik wil gewoon een baby!
pi_105126754
Vitapientje, gefeliciteerd met de twee streepjes! En zorgen maken is heel normaal hoor, alleen geniet ook hoor!
Barretje en Milka, dat wordt een gezellige decembermaand met kerst klus plezier! En dan 2012 beginnen met twee streepjes hoor!

Deze maand ga ik wel aan de ovulatie testen, want ik snap niks van mijn cyclus meer. Alleen dat elke keer herinneren dat ik moet piesen voor het testen, pfff dat wordt lachen.
pi_105128126
pi_105128134
Bar en milka, jammer.

Ik heb trouwens wel het idee dat veel meiden in dit topic zichzelf nogal gek maken. Nu moet iedereen dat zelf weten, maar mij lijkt dat de teleurstelling dan extra groot is als het niet raak is. Is het niet fijner om wat minder ermee bezig te zijn en niet zo te focussen op ieder mogelijk symptoom?

Bedoel, ik snap waar t vandaan komt. Alleen lijkt het me niet handig.
pi_105128213
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
Bar en milka, jammer.

Ik heb trouwens wel het idee dat veel meiden in dit topic zichzelf nogal gek maken. Nu moet iedereen dat zelf weten, maar mij lijkt dat de teleurstelling dan extra groot is als het niet raak is. Is het niet fijner om wat minder ermee bezig te zijn en niet zo te focussen op ieder mogelijk symptoom?

Bedoel, ik snap waar t vandaan komt. Alleen lijkt het me niet handig.

haha..
mja.. hier gaat het op en neer :P de ene dag interesseert het me geen reet en schenk ik nog lekker een extra glaasje wijn in :D de andere dag zit ik baby kamers te bekijken 8)7

dat ik nu ongesteld ben is hier absoluut geen drama :) jammer, helaas pindakaas..
het zou toch ook wel weird zijn als het de eerste keer meteen raak was geweest :D

pi_105128307
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:16 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

haha..
mja.. hier gaat het op en neer :P de ene dag interesseert het me geen reet en schenk ik nog lekker een extra glaasje wijn in :D de andere dag zit ik baby kamers te bekijken 8)7

dat ik nu ongesteld ben is hier absoluut geen drama :) jammer, helaas pindakaas..
het zou toch ook wel weird zijn als het de eerste keer meteen raak was geweest :D
Ah, fijn dat het irl wel meevalt dan :) Ik maak me altijd een beetje zorgen als meiden er hier zo enorm mee bezig lijken te zijn. Maar wellicht komt t wat extremer over hier :)

En ja, het is weird als t de eerste keer raak is. Ik had dat en was echt even in shock toen, haha ^^
pi_105128376
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:21 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ah, fijn dat het irl wel meevalt dan :) Ik maak me altijd een beetje zorgen als meiden er hier zo enorm mee bezig lijken te zijn. Maar wellicht komt t wat extremer over hier :)

En ja, het is weird als t de eerste keer raak is. Ik had dat en was echt even in shock toen, haha ^^
mja.. het is alleen op de plas dagen echt spannend vind ik :P
en dan ook omdat het ook eng is als het wel ineens positief is :@ :D

pi_105129287
Barretje en milka, jammer! Geen alcoholvrije kerst voor jullie..

Twentemeisje, kom je meeposten??

Ik lees van alles over vroeg testen, maar zijn die wel zo betrouwbaar? Ik zou denk ik bang zijn dat ik dan alsnog ongesteld zou worden. Mijn NOD is de 11de en mn voornemen was om op de 12de, liefst later, te testen.. We zitten met een paar NOD's dicht bij elkaar, daar moet toch wel een tweede streepje uitkomen! *)
pi_105129389
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:11 schreef Freubelot het volgende:

Twentemeisje, kom je meeposten??

Heel voorzichtig ;). We doen in elk geval niet meer actief aan anticonceptie. Gezien mijn leeftijd (37) en medische achtergrond (ik heb MS en ben soms best bang voor een scenario waarin mijn lijf de beslissing voor me gaat nemen zeg maar) willen we geen jaren wachten om voor een tweede kindje te gaan.

Nu duurde het vrij lang voordat het bij Saar raak was (maand of 14), daarvoor heb ik een miskraam gehad. Bij die zwangerschap was het trouwens wel bijna direct raak toen ik met de pil stopte. Het kan dus zomaar weer zo snel gaan, en dat is dan ook prima, maar het kan ook even duren. Dat zien wel dan wel weer. Ik weet in elk geval dat er een probleem is met mijn progesteronlevels (te laag) en als het te lang zou duren kan ik bij mijn gyn aankloppen (ook als het raak is, want dan krijg ik medicatie de eerste drie maanden). Maar vooralsnog gewoon relaxed en zonder hooggespannen verwachtingen zien hoe het allemaal loopt.

Zoiets dus. :)

[ Bericht 48% gewijzigd door twentemeisje op 03-12-2011 12:27:59 ]
pi_105129512
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:18 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Heel voorzichtig ;).
O+ *O*
  zaterdag 3 december 2011 @ 12:27:39 #33
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105129563
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:18 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Heel voorzichtig ;).
*O*
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_105129587
Balen milka en barretje. Op naar de volgende ronde dus.

Twentemeisje, een heel voorzichtig welkom dan :)
pi_105129619
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:24 schreef Orea het volgende:

[..]

O+ *O*
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:27 schreef flugeltje het volgende:

[..]

*O*
O+ :*

Ik moest het gewoon even kwijt en hier kan het lekker 'anoniem' :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:28 schreef Women86 het volgende:
Balen milka en barretje. Op naar de volgende ronde dus.

Twentemeisje, een heel voorzichtig welkom dan :)
Thanks!
pi_105129641
Ik hoop dat je lekker voorzichtig heel snel weer door mag O+
pi_105129706
Gezellig TM, ik hoop op snel een tweede streepje voor je, Saar is zo leuk, daar moeten er meer van komen! :Y
pi_105129773
Thanks lieverds! Ik vind het ook wel een soort van spannend. Hoe zal het gaan? Lukt het wel? Etc.. Maar het scheelt zo onwijs dat we dat kleine purkje al hebben O+.

Jullie doen het ongetwijfeld zeker weten ook niet, maar heb het er op FB nog maar niet over met me ;).
pi_105129949
Welkom Twentemeisje! Spannend hoor!! *O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 01:09 schreef Sethiwe het volgende:
Labelloo ik hoop dat het voor jou ook geholpen heeft om er niet zoveel mee bezig te zijn hier.
Waar zit je nu in je cyclus?
Ik zit nu middenin mijn klusdagen, als mijn cyclus een beetje hetzelfde is als de afgelopen maanden.
Beterschap voor jou! :*
pi_105130000
Barretje -O-

Milka -O-

Balen meiden. Even doorbikkelen weer, en op naar de volgende ronde.
Sterkte met de }) !

TM, welkom, succes en snel positief piesen!
pi_105130035
Wat doe je hier dan Labelloo :P hup aan de slag jij! Ik hoop zo van harte dat het deze maand raak is bij je.. Samen zwangeren <3

Idem voor Spew! *O*
pi_105130076
En omg Vitapientje jij stiekemerd! Gefeliciteerd! En nou hup, genieten jij *O*
pi_105130507
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:49 schreef Orea het volgende:
Wat doe je hier dan Labelloo :P hup aan de slag jij! Ik hoop zo van harte dat het deze maand raak is bij je.. Samen zwangeren <3
JA! Samen zwangeren..!! O+ :* Wij doen erg ons best! :P
pi_105131326
Milka en barretje, balen voor jullie :* . Sterkte met de }).

Twentemeisje welkom, kom je meer van die leuke plaatjes rondstrooien :)? Ik hoop dat je snel weer door mag, naar Z&G.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:21 schreef Cocotrimonium het volgende:

Dit was ook wat ik een bedoelde alleen kon in het vannacht niet meer zo mooi uitdrukken.

Labelloo veel plezier met klussen.
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:30:32 #45
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_105134541
* droomvrouwtje komt even binnenvallen twentemeisje O+ wat leuk en spannend :* hoplijk ben je snel zwanger
Be happy with the little things in life
pi_105135266
TM!! O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105136147
Hier terug van een sessie shoptherapie! Tuurlijk vind ik het jammer dat het deze ronde wederom niet raak is,maar ons leven hangt er niet van af. We hebben nl al twee heerlijke meiden,count your blesssings denk ik dan. Plus het feit dat ik nu lekker uit de band (en portemonnee ;) )ben gesprongen voor mijn twee frutsels,met deze kledingmanie kan ik me nooit een derde veroorloven,haha! Grapje!
pi_105137097
Twentemeisje, welkom en wat leuk dat je voor n tweede gaat O+
  zaterdag 3 december 2011 @ 19:51:42 #49
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105142146
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2011 08:29 schreef Barretje80 het volgende:
Zo..

en toen werd ik wakker van enorme krampen in mijn buik .. :P
}) }) dus ..

bij deze is de cyclus dus getimed op 36 dagen..
volgens de calculaties is de klus periode nu rond kerst :D
en is de nod 8 januari..

oftewel.. we gaan gewoon weer verder :)

sorry van jullie duimen :@
He gats, jammer! -O-
Jeuj, klussen met de kerst! :D *G* ghihi.
Zo is het :D Ahjoh geeft toch niet!!!! :*

@Twentemeisje: heftig verhaal joh! :o Hoop dat alles goed loopt voor jullie, succes! :* O+
pi_105143822
Thanks! Wat zijn jullie lief! :*
  zaterdag 3 december 2011 @ 20:45:12 #51
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_105144116
quote:
O+
succes
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_105148905
Barretje en Milka, balen dat het niet gelukt is deze ronde. Je lichaam kan je zo voor de gek houden he. Wie heeft dat dan ook ooit bedacht dat een aankomende ongesteldheid/zwangerschap hetzelfde voelt. :? Geniet van de voordelen en dan volgende ronde nieuwe kansen.

Sethiwe, hoe is het met de buikgriep?

Twentemeisje, welkom! Hopelijk laat de beeb dit keer geen 14 maanden op zich wachten. Ik vind Saar trouwens een hele mooie meisjes naam! Stoere en vrolijke naam.

Coco, wat je zegt over meiden die er veel mee bezig zijn. Ik val helaas wel in die categorie. Ik denk er heel veel aan, en als ik ongesteld word is het echt een teleurstelling. Helaas is dat niet iets wat je kunt uitschakelen.. Daarom probeer ik zoveel mogelijk afleiding te zoeken. En de voordelen inzien van het ongesteld zijn (wijn/sushi/kazen)

Freubelot, de zwangerschaptest dipsticks van sensitest zijn 4dagen voor NOD al 93% zeker. Ik vertrouw daar dus wel op :)

AED hoe is het met de zwangerschapsverschijnselen?

Ik zelf zit nu in de wachtweken. Tot nu toe lukt het goed om afleiding te zoeken (lees sport, bioscoop, werk en tv :) ) Maar deze week zit er ook een kraamvisite aan te komen, dan zal ik wel weer flink rammelen haha. Ik ben trouwens wel erg aan het letten op dingen die ik vorige keer voelde, zoals zere borsten. Maar tot nu toe voel ik nog helemaal niks. Wachten wachten wachten.. :O
pi_105154072
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:35 schreef Kwisted het volgende:
Coco, wat je zegt over meiden die er veel mee bezig zijn. Ik val helaas wel in die categorie. Ik denk er heel veel aan, en als ik ongesteld word is het echt een teleurstelling. Helaas is dat niet iets wat je kunt uitschakelen.. Daarom probeer ik zoveel mogelijk afleiding te zoeken. En de voordelen inzien van het ongesteld zijn (wijn/sushi/kazen)
Nee, tuurlijk kun je dat (helaas) niet uit zetten. Maar wat mij in dit topic opvalt, is dat je je al snel mee kunt laten slepen.

Als je dan een vaag symptoom hebt, en je post er hier over, dan krijg je bijna alleen maar reacties van 'ooohhhh, spannend!' of 'oehhh, dat is echt wel een zwangerschapssymptoom!'. Weinig mensen reageren nuchter (waaronder ikzelf ook hoor, ik heb net zo goed de neiging om mee te jubelen en mee te hopen).

Maar ik denk wel dat je je daardoor meer mee kunt laten slepen dan normaal. Zeker als je sowieso al de neiging hebt om er erg veel mee bezig te zijn.

Of ben ik de enige die dat idee heeft?
pi_105158067
Coco,
disclaimer/vooropsteld: ik hou van je enigszins kritische geluid :Y O+

ik vind t onderlinge enthousiasme in de vorm van ooh en aah juist leuk O+
en nuchter reageren: op t moment van de negatieve test is t daar vroeg genoeg voor :+

en over er niet te veel mee bezig zijn: das een goed advies :Y maar ivm doelstelling soms bijna niet uitvoerbaar mede ivm t onderwerp (de behoeft/drang naar een kind *;
mij werd in de 8 jaar tussen oudste en jongste van alles geadviseerd... ik kan je vertellen dat de jongste er niet is gekomen doordat ik er minder mee bezig was.... O+

zoals heel veel op een forum: op tekst komt t vaak anders over dan irl... ms gelukkig maar...
pi_105158205
Ik snap wel wat je bedoelt Coco. Is voor mij ook de reden om mijn NOD niet al te enthousiast kenbaar te maken. Maar aan de andere kant ben ik wel één van degenen die helemaal kunnen losgaan op verwachtingsvolle signalen van anderen hier. :@ Vind ik lekker.

Ik hoop uitbundig voor een ander, maar voor mezelf probeer ik het enorm te relativeren. De teleurstelling is er alleen niet minder om. Maar het geeft mij idd wel iets meer rust, dat ik niet direct hier hoef te komen melden dat de test weer negatief was.
  zondag 4 december 2011 @ 09:28:00 #56
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105158291
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 00:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk kun je dat (helaas) niet uit zetten. Maar wat mij in dit topic opvalt, is dat je je al snel mee kunt laten slepen.

Als je dan een vaag symptoom hebt, en je post er hier over, dan krijg je bijna alleen maar reacties van 'ooohhhh, spannend!' of 'oehhh, dat is echt wel een zwangerschapssymptoom!'. Weinig mensen reageren nuchter (waaronder ikzelf ook hoor, ik heb net zo goed de neiging om mee te jubelen en mee te hopen).

Maar ik denk wel dat je je daardoor meer mee kunt laten slepen dan normaal. Zeker als je sowieso al de neiging hebt om er erg veel mee bezig te zijn.

Of ben ik de enige die dat idee heeft?
Ben het met je eens, dat kan idd snel... Denk dat je daar idd zelf ook een beetje voor moet waken en weten hoe je zelf in elkaar zit. Op internet komen dingen idd anders over dan irl :) Aan de andere kant is het ook weer fijn dat mensen meeleven :D Magoed. :P

Ik ben sinds het begin van mijn cyclus mijn temp aan het bijhouden, en ik snap er nu al niks meer van. Het zou zo moeten zijn dat vóór je ovulatie die lager moet zijn dan erna. Ik moet ongeveer dinsdag/woensdag mn ovulatie hebben. Kijk mn chart:

:') Duussss... De W van Weetikveel? XD _O-
pi_105158324
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 09:17 schreef Mangostine het volgende:
Maar het geeft mij idd wel iets meer rust, dat ik niet direct hier hoef te komen melden dat de test weer negatief was.
das idd 1 ding dat ik niet aankondig: wanneer ik ga testen >:)
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2011 09:28 schreef Enfermera het volgende:
:') Duussss... De W van Weetikveel? XD _O-
zelfde moment getempt? niet uit bed geweest? ziek geweest?
en is t nog niet te vroeg voor ovu? dag 10-14 toch? :@ t lijkt mij dat ie nog moet komen? vandaag of morgen *O*
omg.. sorry, ik heb mn bril soms niet op... over je ovu schrijf je zelf al...

t kan btw toch ook dat je basistemp 36.8 is en dat ie later gaat doorstijgen :Y

en anders: idd de W van weetikookniet _O- :*

[ Bericht 8% gewijzigd door -Caroline- op 04-12-2011 09:49:21 ]
  zondag 4 december 2011 @ 09:40:22 #58
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_105158390
Thanks Kwisted, ik vind het ook zo'n geweldige naam. Nog suggesties voor een tweede naam in die categorie? :D

Enfermera, voor mij ook een gevalletje weetikveel! Wat Cooki zegt, zat er variatie in je tempmomenten?

Ik ben het ook wel een beetje met Coco eens. Merk dat ik zelf ook snel mee te slepen ben, en natuurlijk voel je dan ineens van alles :D. Ik moet wel zeggen dat het voor mijn gevoel echt heel veel scheelt dat we al een minimensje hebben. De grote druk is daarmee wel van de ketel, we blijven niet kinderloos. Ik kan me voorstellen dat het voor een ieder van jullie die voor een eerste kindje gaat toch wel een klein beetje anders is. Waarbij ik uiteraard niet wil zeggen dat de wens voor een tweede, derde, etc. kindje niet net zo sterk kan zijn! En ik weet nu natuurlijk ook niet wat het met mijn gevoel gaat doen als een tweede zwangerschap heel lang uit gaat blijven.

Ik ben me toch een potje vreselijk ongesteld :o. Na de zwangerschap is dat echt way erger geworden, ik moet echt voor de dubbel gaan (super+-tampon en maandverband tegelijk). Ik had trouwens de 'perfecte' cyclus deze keer en daar werd ik zo blij van! Voordat Saar kwam was ik vreselijk onregelmatig, soms wel 60/70 dagen ertussen. Zo irritant. En nu, na het stoppen met de pil, zomaar ineens precies 28 dagen O+.

Zelf ga ik ook niet mijn NOD en testmomenten aankondigen geloof ik :). Ergens tussen kerst en oudjaar zou mijn volgende menstruatie uit moeten blijven >:O :P .
  zondag 4 december 2011 @ 09:53:31 #59
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105158522
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 09:32 schreef Cooki het volgende:

[..]

das idd 1 ding dat ik niet aankondig: wanneer ik ga testen >:)

[..]

zelfde moment getempt? niet uit bed geweest? ziek geweest?
en is t nog niet te vroeg voor ovu? dag 10-14 toch? :@ t lijkt mij dat ie nog moet komen? vandaag of morgen *O*
omg.. sorry, ik heb mn bril soms niet op... over je ovu schrijf je zelf al...

t kan btw toch ook dat je basistemp 36.8 is en dat ie later gaat doorstijgen :Y

en anders: idd de W van weetikookniet _O- :*
Nou, ik stap uit bed, loop naar de badkamer en dan temp ik. Tja, ziek.. ik heb een chronische darmziekte waarvan ik een opvlamming heb gehad maar dat was voor het tempen. Gebruik nu medicijnen waarmee het onder controle is. Oh, en ik gebruik een kruik 's avonds in bed, lekker warm XD Maar dat zal toch geen invloed hebben??
Ja precies.... Haha ja dat dacht ik ook. Ja we zien 't wel _O- XD :D
pi_105158559
Enfermera, ik zou het zo ook niet weten. Wellicht nog even volhouden en kijken wat je temp verder doet.

Coco, het er teveel mee bezig zijn is inderdaad heel lastig uit te zetten. Ik heb er met vlagen last van. Ik heb altijd een bepaald beeld in mijn hoofd gehad over het leeftijdsverschil tussen 2 kinderen. Dit ga ik bij lange na niet meer redden (is zelfs al voorbij en ik ben nog niet eens zwanger), maar als ik daar te lang bij stil sta wordt ik gek! ;)

Twentemeisje, ik merk dat mijn wens voor een 2e misschien nog wel groter is dan voor een 1e!
  zondag 4 december 2011 @ 09:59:18 #61
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105158607
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 09:40 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks Kwisted, ik vind het ook zo'n geweldige naam. Nog suggesties voor een tweede naam in die categorie? :D

Enfermera, voor mij ook een gevalletje weetikveel! Wat Cooki zegt, zat er variatie in je tempmomenten?

Ik ben het ook wel een beetje met Coco eens. Merk dat ik zelf ook snel mee te slepen ben, en natuurlijk voel je dan ineens van alles :D. Ik moet wel zeggen dat het voor mijn gevoel echt heel veel scheelt dat we al een minimensje hebben. De grote druk is daarmee wel van de ketel, we blijven niet kinderloos. Ik kan me voorstellen dat het voor een ieder van jullie die voor een eerste kindje gaat toch wel een klein beetje anders is. Waarbij ik uiteraard niet wil zeggen dat de wens voor een tweede, derde, etc. kindje niet net zo sterk kan zijn! En ik weet nu natuurlijk ook niet wat het met mijn gevoel gaat doen als een tweede zwangerschap heel lang uit gaat blijven.

Ik ben me toch een potje vreselijk ongesteld :o. Na de zwangerschap is dat echt way erger geworden, ik moet echt voor de dubbel gaan (super+-tampon en maandverband tegelijk). Ik had trouwens de 'perfecte' cyclus deze keer en daar werd ik zo blij van! Voordat Saar kwam was ik vreselijk onregelmatig, soms wel 60/70 dagen ertussen. Zo irritant. En nu, na het stoppen met de pil, zomaar ineens precies 28 dagen O+.

Zelf ga ik ook niet mijn NOD en testmomenten aankondigen geloof ik :). Ergens tussen kerst en oudjaar zou mijn volgende menstruatie uit moeten blijven >:O :P .
Haha ja idd.. :) Thanks.
He gats :( Wat vervelend! Sterkte joh! :*
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 09:56 schreef Labelloo het volgende:
Enfermera, ik zou het zo ook niet weten. Wellicht nog even volhouden en kijken wat je temp verder doet.

Coco, het er teveel mee bezig zijn is inderdaad heel lastig uit te zetten. Ik heb er met vlagen last van. Ik heb altijd een bepaald beeld in mijn hoofd gehad over het leeftijdsverschil tussen 2 kinderen. Dit ga ik bij lange na niet meer redden (is zelfs al voorbij en ik ben nog niet eens zwanger), maar als ik daar te lang bij stil sta wordt ik gek! ;)

Twentemeisje, ik merk dat mijn wens voor een 2e misschien nog wel groter is dan voor een 1e!
Ja idd... Thanks :) :*
pi_105158683
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 09:53 schreef Enfermera het volgende:
Nou, ik stap uit bed, loop naar de badkamer en dan temp ik.
hoofdletter post:

tempen moet je in bed doen voordat je iets anders doet :7
dan zijn de waarden die je opschrijft relevant, anders niet (heb ik gehoord/gelezen/begrepen etc)

echt!
  zondag 4 december 2011 @ 10:07:22 #63
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105158705
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 10:05 schreef Cooki het volgende:

[..]

hoofdletter post:

tempen moet je in bed doen voordat je iets anders doet :7
dan zijn de waarden die je opschrijft relevant, anders niet (heb ik gehoord/gelezen/begrepen etc)

echt!
Die 1 minuut maakt toch geen fuck uit..? XD :+ Alsof ie dan ineens tweetiende daalt/stijgt?? Ik temp rectaal dus vrij accuraat, beter dan in je oor ofzo. oO<
pi_105158735
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 10:07 schreef Enfermera het volgende:
Die 1 minuut maakt toch geen fuck uit..? XD :+ Alsof ie dan ineens tweetiende daalt/stijgt?? Ik temp rectaal dus vrij accuraat, beter dan in je oor ofzo. oO<
heuj.. _O-
of t geen fuck uitmaakt weet ik niet }:| t gaat om je beweging etc... en of ie dan daalt/stijgt? dat weet jij ook niet :6 :*

[ Bericht 15% gewijzigd door -Caroline- op 04-12-2011 10:21:41 ]
  zondag 4 december 2011 @ 10:18:32 #65
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_105158893
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 10:07 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Cooki heeft wel gelijk, zodra je opstaat stijgt je lichaamstemperatuur. Dat komt omdat je lijf dan op gang komt Enfermera.
  zondag 4 december 2011 @ 10:25:51 #66
57497 happyme28
I'm so happy
pi_105158991
Enfermera, het kan serieus wel uitmaken. Ontstekingen in je lijf kunnen ook invloed hebben. Overigens kun je pas na 2 of 3 cyclussen een patroon zien als je niet de 'standaard' cyclus van 28 dagen met een eisprong op dag 14. Mijn temp blijft na menstruatie ook wat hoog, zakt vanaf dag10 en eisprong pas rond dag 20. Duurde overigens een half jaar voor eisprong weer op gang kwam.
pi_105159014
mag ik iemand ff pm-en met een vraag over cyclus/ovu? :@
  zondag 4 december 2011 @ 10:42:45 #68
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105159264
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 10:09 schreef Cooki het volgende:

[..]

heuj.. _O-
of t geen fuck uitmaakt weet ik niet }:| t gaat om je beweging etc... en of ie dan daalt/stijgt? dat weet jij ook niet :6 :*
Wat heuj? XD Whaha.
Lijkt me sterk.. En ja ben wel consequent in meten, doe het altijd op die manier..
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 10:18 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Cooki heeft wel gelijk, zodra je opstaat stijgt je lichaamstemperatuur. Dat komt omdat je lijf dan op gang komt Enfermera.
Maar zó snel?
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 10:25 schreef happyme28 het volgende:
Enfermera, het kan serieus wel uitmaken. Ontstekingen in je lijf kunnen ook invloed hebben. Overigens kun je pas na 2 of 3 cyclussen een patroon zien als je niet de 'standaard' cyclus van 28 dagen met een eisprong op dag 14. Mijn temp blijft na menstruatie ook wat hoog, zakt vanaf dag10 en eisprong pas rond dag 20. Duurde overigens een half jaar voor eisprong weer op gang kwam.
Ja idd, snap dat het even duurt voordat je daar een patroon in ziet idd :)
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 10:27 schreef Cooki het volgende:
mag ik iemand ff pm-en met een vraag over cyclus/ovu? :@
Sure! Weet niet of ik antwoord kan geven XD maar mag altijd :*
  zondag 4 december 2011 @ 10:48:23 #69
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_105159337
Natuurlijk Cooki! Als ik het zelf niet weet dan ben ik tevens errug goed in zoeken ;). They call me Dr. Google :D
pi_105159539
Twentemeisje, welkom nog :)

Bedankt voor het reageren op mijn post. Blij dat jullie het positief opvatten en dat ik niet de enige ben met dat idee. Reden dat ik het bespreekbaar wilde maken is omdat ik me (1) soms zorgen maak om meiden die zich erg mee laten slepen en (2) ik zelf probeer juist niet te veel op symptomen te letten maar door dit topic meegesleept kan worden. Soms mis ik dan iets meer nuchterheid hier. Maar als je weet dat het vaak wat extremer overkomt hier, dan helpt dat ook al wat.

Anyhoo, iemand een idee of je rond je eisprong last kunt hebben van een beetje bruinverlies?
pi_105159557
Temperaturen doe ik zelf niet, dus daar weet ik niks over.

Cooki, je mag me gerust pm'en, maar ook over cycli weet ik weinig tot niks :+
pi_105159598
Heb ik ook wel es Coco, ik hou mezelf voor dat ik op dat moment extreem vruchtbaar ben :D
  zondag 4 december 2011 @ 11:04:24 #73
57497 happyme28
I'm so happy
pi_105159607
Coco, ja dat kan dat je wat spotting hebt rond je eisprong.

Cooki, pm-en mag altijd koor.
pi_105159686
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:03 schreef Mangostine het volgende:
Heb ik ook wel es Coco, ik hou mezelf voor dat ik op dat moment extreem vruchtbaar ben :D
Eerste keer dat het me echt opviel.

SPOILER
Dus toen bedacht ik me dat je daar misschien je eisprong/vruchtbaardere dagen aan kunt herkennen :) Extreem vruchtbaar zijn klinkt goed O+ Gelukkig hebben we daar al gebruik van gemaakt :P
pi_105159775
En je hebt niet gewoon te wild gebruik gemaakt van je extreme vruchtbaarheid? ;)
pi_105159777
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
Twentemeisje, welkom nog :)

Bedankt voor het reageren op mijn post. Blij dat jullie het positief opvatten en dat ik niet de enige ben met dat idee. Reden dat ik het bespreekbaar wilde maken is omdat ik me (1) soms zorgen maak om meiden die zich erg mee laten slepen en (2) ik zelf probeer juist niet te veel op symptomen te letten maar door dit topic meegesleept kan worden. Soms mis ik dan iets meer nuchterheid hier. Maar als je weet dat het vaak wat extremer overkomt hier, dan helpt dat ook al wat.

Anyhoo, iemand een idee of je rond je eisprong last kunt hebben van een beetje bruinverlies?
ieder kommentaar is welkom ;)

ik post het nu vooral om te zien dat bepaalde dingen dus GEEN tekenen zijn :P over een maandje terug lezen en constateren dat ik die dingen ook voelde toen het niet gelukt was ;) hier was het de eerste ronde. en ook de eerste keer dat ik uberhaupt op m'n lichaam let.. nu is er vergelijkingsmateriaal, een 0-punt ;)

verder vind ik het gewoon leuk om er hier een beetje over te kunnen ouwehoeren :) BarMan begrijpt de helft niet ( :P ) en " de rest van de wereld" hoeft het allemaal nog niet echt te weten :D

en bruin bloedverlies... :N neuh.. hier nog niet meegemaakt ..

pi_105159827
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:13 schreef Mangostine het volgende:
En je hebt niet gewoon te wild gebruik gemaakt van je extreme vruchtbaarheid? ;)
Nou, dat heb ik mezelf ook afgevraagd. Maar betwijfel of je zoveel kwaad kunt doen in die 30 seconden.
pi_105159900
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2011 11:13 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

ieder kommentaar is welkom ;)

ik post het nu vooral om te zien dat bepaalde dingen dus GEEN tekenen zijn :P over een maandje terug lezen en constateren dat ik die dingen ook voelde toen het niet gelukt was ;) hier was het de eerste ronde. en ook de eerste keer dat ik uberhaupt op m'n lichaam let.. nu is er vergelijkingsmateriaal, een 0-punt ;)

verder vind ik het gewoon leuk om er hier een beetje over te kunnen ouwehoeren :) BarMan begrijpt de helft niet ( :P ) en " de rest van de wereld" hoeft het allemaal nog niet echt te weten :D

en bruin bloedverlies... :N neuh.. hier nog niet meegemaakt ..
Het is ook echt maar heel weinig hoor. Draag meestal geen ondergoed-met-wit, anders was t me ook nu niet opgevallen :D :')

Ik merk zelf dat ik sinds ik zwanger probeer te worden, ik 'last' heb van symptomen. Gegarandeerd dat die er eerst ook waren, alleen vielen ze me toen gewoon niet op O+

Wel opvallend: toen ik zwanger was, was ik echt extreem moe en had ik gespannen borsten. Ineens was dat weg, super plotseling, en vlak daarna kwam de miskraam op gang. Heel logisch eigenlijk maar vond t zelf ook wel apart.
pi_105159992
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 11:20 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Het is ook echt maar heel weinig hoor. Draag meestal geen ondergoed-met-wit, anders was t me ook nu niet opgevallen :D :')

Ik merk zelf dat ik sinds ik zwanger probeer te worden, ik 'last' heb van symptomen. Gegarandeerd dat die er eerst ook waren, alleen vielen ze me toen gewoon niet op O+

Wel opvallend: toen ik zwanger was, was ik echt extreem moe en had ik gespannen borsten. Ineens was dat weg, super plotseling, en vlak daarna kwam de miskraam op gang. Heel logisch eigenlijk maar vond t zelf ook wel apart.
heheh .. jah wit ondergoed is zo "besmettelijk " :)

naja.. ik weet nu dat ik 1 a 2 dagen voor het ongesteld worden dus ook enorm gevoelige borsten krijg..
zo.. symptoom van het lijstje gestreept :P
en.. misselijkheid is ook geen symptoom meer, dat ben ik nu nog steeds :P
welke symptomen zijn er nog over?? :P

en nu heb ik ook geconstateerd dat de cyclus 36 dagen is, dus hoef ik ook niet meer te vroeg gaan zitten denken :)

pi_105160016
ik heb ook wat Barretje zegt. Het is heel makkelijk om terug te lezen hoe je je vorige maand voelde, en dan kun je vergelijken.

Coco, wat spotting betreft rond je eisprong. Ik heb er nog niet eerder iets over gelezen.. Misschien heeft Mango wel gelijk :P Maar hoe bedoel je in 30sec, toch niet dat je zo snel geklust hebt :o

zijn er verder geen NOD's tot donderdag?
pi_105160092
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:26 schreef Kwisted het volgende:
Maar hoe bedoel je in 30sec, toch niet dat je zo snel geklust hebt :o
Dat bedoelde ik ja :D Maar het is een standaard grap tussen Martijn en mij. Niet te serieus opvatten, haha :+
pi_105160103
Mijn nod zal ergens rond kerst liggen denk ik. Dus ik ben voorlopig niet aan de buurt.
  zondag 4 december 2011 @ 11:36:04 #83
57497 happyme28
I'm so happy
pi_105160210
Hier staat het onderaan over spotting tijdens ovulatie:
http://mens-en-gezondheid(...)rheid-de-feiten.html

Maar als je nu je eisprong hebt, is je NOD toch al eerder? Normaal niet meer dan 14 dagen na de eisprong.
pi_105160293
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:36 schreef happyme28 het volgende:
Hier staat het onderaan over spotting tijdens ovulatie:
http://mens-en-gezondheid(...)rheid-de-feiten.html

Maar als je nu je eisprong hebt, is je NOD toch al eerder? Normaal niet meer dan 14 dagen na de eisprong.
Zal eens checken in mijn mobiele app :P
pi_105160347
Volgens My Days (:D) zit ik op dag 12 van mijn cyclus. En dan zou mijn nod op de 21ste vallen. Dan hou ik voor t gemak gewoon de kerstdagen aan, lekker makkelijk :)
pi_105160440
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 11:16 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nou, dat heb ik mezelf ook afgevraagd. Maar betwijfel of je zoveel kwaad kunt doen in die 30 seconden.
:D :'(
pi_105160556
Overigens, ik vind het prettig dat er hier meerdere vrouwen zitten van 30j en ouder. In mijn directe omgeving ben ik namelijk de enige niet-twintiger qua babies maken/krijgen. De meiden in mijn directe omgeving waren allemaal tussen de 22 en 27 toen ze hun eerste kindje kregen. Ik ben nu 30 en ben minimaal 31 als nr 1 zich (eventueel) aandient. Vreemd genoeg zijn er momenten dat ik daar onzeker van word, ook al sta ik nog steeds 100% achter onze eigen timing, zeg maar.
pi_105160601
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2011 11:25 schreef Barretje80 het volgende:

welke symptomen zijn er nog over?? :P

niet lachen hoor (of eigk wel lachen :D ), maar mijn *O* symptoom is als ik heel veel boeren laat in de laatste dagen voor NOD _O-

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:26 schreef Kwisted het volgende:
zijn er verder geen NOD's tot donderdag?
wie is er donderdag dan? AED? die speelt beetje vals he, met dr supersensi tests :*

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Overigens, ik vind het prettig dat er hier meerdere vrouwen zitten van 30j en ouder. Vreemd genoeg zijn er momenten dat ik daar onzeker van word, ook al sta ik nog steeds 100% achter onze eigen timing, zeg maar.
^O^ eigen timing is t belangrijkste :* (enne.. ik ben 40+, bij oudste was ik 34 en bij jongste nog net 42 ;) )
pi_105160619
hihi :9
pi_105160669
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Overigens, ik vind het prettig dat er hier meerdere vrouwen zitten van 30j en ouder. In mijn directe omgeving ben ik namelijk de enige niet-twintiger qua babies maken/krijgen. De meiden in mijn directe omgeving waren allemaal tussen de 22 en 27 toen ze hun eerste kindje kregen. Ik ben nu 30 en ben minimaal 31 als nr 1 zich (eventueel) aandient. Vreemd genoeg zijn er momenten dat ik daar onzeker van word, ook al sta ik nog steeds 100% achter onze eigen timing, zeg maar.
grappig, ik post juist ook graag hier, omdat er ook jonge vrouwen meeposten. In mijn omgeving zijn veel 30-ers zwanger/jonge moeders. Heb ook het idee dat ik daarvan straks reacties zal krijgen als 'dat ik te jong ben', 'dat ik nog vanalles moet doen, zoals reizen'. Terwijl ik er nu al klaar voor ben. :)
pi_105160763
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:57 schreef Kwisted het volgende:

[..]

grappig, ik post juist ook graag hier, omdat er ook jonge vrouwen meeposten. In mijn omgeving zijn veel 30-ers zwanger/jonge moeders. Heb ook het idee dat ik daarvan straks reacties zal krijgen als 'dat ik te jong ben', 'dat ik nog vanalles moet doen, zoals reizen'. Terwijl ik er nu al klaar voor ben. :)
:D En zo zie je maar weer dat iedere 'leeftijdscategorie' zijn eigen onzekerheden kan hebben :)

Op zich wil leeftijd niet zo veel zeggen hoor. Vriendin werd op haar 24e eerste keer mama, en ik denk oprecht dat zij wat te jong was. Terwijl een andere op haar 21ste moeder werd maar die was een stuk 'ouder' dan die 24jarige. Ik was er zelf op mijn 24ste absoluut nog niet volwassen genoeg voor. Is toch voor iedereen anders. Maar in mijn directe omgeving ben ik dus een uitzondering qua leeftijd.
pi_105160781
quote:
Kwisted, hoe dan ook , mensen zullen commentaar/reacties hebben... heel vaak is t om maar om wat te zeggen te hebben.. .. }:| en dan denk ik vaak: houd lekker je mond als je nix aardigs te zeggen hebt...

vaak bedoelen ze iets wat op hen betrekking heeft / hun belevingswereld:
ms hadden ze t zelf niet gedurfd toen ze jong waren oid...

makkelijk gezegd: nix van aantrekken .... maar tis voor jezelf wel t fijnste als t lukt.. :*
pi_105160875
@cooki: boeren!! :D Daar zou ik hoogstens mijn man zijn nod aan kunnen aflezen :D :')

Mijn tante was overigens ook 40+ toen ze zwanger raakte. En daar had 'men' ook continu een mening over. Ze heeft inmiddels een gezonde, lieve, leuke, schattige tweeling (jongetjes) O+
  zondag 4 december 2011 @ 12:08:35 #94
190853 RockabeIIa
pi_105160913
quote:

[..]

Ik wil niet zeuren hoor, maar je doet hier wel een aanname over anderen die misschien wel een aanname zullen hebben ;) Dan heb je zelf dus ook duidelijk een mening over zwangerschap en leeftijden. Waarom zou een ander dat niet mogen hebben?
Het is vandaag de dag gewoon erg luxe als je voor je 30e al aan kinderen kunt beginnen. Ik vind persoonlijk 30-ers niet (te) oud voor kinderen maar blijkbaar heb jij daar andere ideeën over? Ik begin nu zelf mijn mening richting de 40 of daarboven ook bij te stellen. Just my 2 cents...
pi_105160922
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:07 schreef Cocotrimonium het volgende:
@cooki: boeren!! :D Daar zou ik hoogstens mijn man zijn nod aan kunnen aflezen :D :')

Mijn tante was overigens ook 40+ toen ze zwanger raakte. En daar had 'men' ook continu een mening over. Ze heeft inmiddels een gezonde, lieve, leuke, schattige tweeling (jongetjes) O+
ja maar maar t is dan wel n echte NNNNNNNOD he *O* *O* *O*
dus kom maar op met de boer-verhalen :P

oeh een tweeling, dat is een dubbel kadootje O+
pi_105160933
Ik weet nooit zo goed hoe ik moet reageren op de toespelingen van vrienden en collega's... in de vriendengroep van mijn lief zijn we de oudste, nu ook het eerste aanstaande bruidspaar. Dus daar verwacht men wel actie. Mijn vrienden zijn wat ouder en al gesettled en worden nu ook ongeduldig. Op mijn werk ben ik de laatste kinderloze/ niet zwangere jongere collega.
Ja mensen, maak je geen zorgen, we snappen de boodschap :') denk ik dan.

Mijn ouders zijn de enigen die er niet vanuit durven gaan dat ze wel es opa en oma zouden kunnen worden :D die wachten gewoon rustig af.

Dus, ik ben wel dankbaar dat ik hier onder gelijkgestemden kan spuien.
pi_105160976
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik begin nu zelf mijn mening richting de 40 of daarboven ook bij te stellen...
Rocka! O+ doe je nog een keer mee? :* als je boven de 40 raakt, over 10 jaar? *;
  zondag 4 december 2011 @ 12:14:39 #98
190853 RockabeIIa
pi_105161050
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:11 schreef Cooki het volgende:

[..]

Rocka! O+ doe je nog een keer mee? :* als je boven de 40 raakt, over 10 jaar? *;
ow gut, het olde wief reageert natuurlijk ook nog :') :D

Nee, ik denk niet dat ik ooit nog mee doe. Ik vind het mooi geweest met mijn stelletje en ben er druk genoeg mee.
pi_105161111
quote:
12s.gif Op zondag 4 december 2011 12:14 schreef RockabeIIa het volgende:
ow gut, het olde wief reageert natuurlijk ook nog :') :D
}:| :W
quote:
Nee, ik denk niet dat ik ooit nog mee doe.
zeg nooit nooit he... >:)
quote:
Ik vind het mooi geweest met mijn stelletje en ben er druk genoeg mee.
jij hebt ook wel een heel mooi stel knulletjes O+
en druk: check :Y)
pi_105161345
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:08 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik wil niet zeuren hoor, maar je doet hier wel een aanname over anderen die misschien wel een aanname zullen hebben ;) Dan heb je zelf dus ook duidelijk een mening over zwangerschap en leeftijden. Waarom zou een ander dat niet mogen hebben?
Het is vandaag de dag gewoon erg luxe als je voor je 30e al aan kinderen kunt beginnen. Ik vind persoonlijk 30-ers niet (te) oud voor kinderen maar blijkbaar heb jij daar andere ideeën over? Ik begin nu zelf mijn mening richting de 40 of daarboven ook bij te stellen. Just my 2 cents...
Wat die luxe betreft: dat hangt ook heel erg af van je persoonlijkheid. Meerdere stelletjes om me heen (onder de 30), die hadden imo die luxe niet. Wat niet wil zeggen dat dat ook zo was, alleen dat dat volgens mijn eigen 'maatstaven' niet zo was. Terwijl ik ook mensen ken aan wiens maatstaven mijn man en ik niet zullen voldoen.

Voorbeeld: twintigers die net samenwonen en nog moeite hebben om alles fiancieel rond te krijgen. Zwanger.

Ander voorbeeld: net verhuisd, hoge hypotheek, vrouw geen vast contract. Zwanger.

Ik zou me er zelf niet goed bij hebben gevoeld. Terwijl wij bijvoorbeeld klein wonen. Ik ken genoeg mensen om me heen die 'eerst een huis met groeipotentieel' willen. Ik ben chronisch ziek en slik medicijnen. En toch proberen wij ook zwanger te worden.

Ik heb wel de indruk dat naarmate je ouder bent/wordt, je steeds meer absolute (financële?) zekerheid wilt voordat je aan kinderen begint. Als je jonger bent, lijkt dat wat minder uit te maken. Let wel: dit baseer ik enkel op de voorbeelden uit mijn directe omgeving.

Disclaimer: ik heb geprobeerd om geen persoonlijk waardeoordeel aan bepaalde leeftijden te hangen. Als dat wel zo overkomt, dan was dat niet de bedoeling. Ik weet ook niet of het helemaal overkomt wat ik bedoel. Waarschijnlijk niet :+ Volgens mij heeft iedere leeftijd zijn eigen voor- en nadelen en is het altijd goed zo lang je er maar klaar voor bent en er van tevoren over hebt nagedacht :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 04-12-2011 12:38:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')