abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105161377
Rocka, de mensen in mijn omgeving die ik bedoel reageren nu al zo op me als ik zeg dat ik het liefst nu al met de pil zou willen stoppen. Niet wetende dat ik dus al gestopt ben. Het is dus eigenlijk geen aanname, maar feit voor mij. Daarom verwacht ik de reacties nog heftiger als ik ook daadwerkelijk zwanger zou zijn. Daarmee bedoel ik niet dat dat voor alle 30-ers geldt, maar wel degene in mijn omgeving.

Ik denk dat elke leeftijd voor en nadelen heeft. Wat betreft mentale status, vruchtbaarheid of financiën etc
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:08 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Het is vandaag de dag gewoon erg luxe als je voor je 30e al aan kinderen kunt beginnen. Ik vind persoonlijk 30-ers niet (te) oud voor kinderen maar blijkbaar heb jij daar andere ideeën over?
Vind ik best een lullige opmerking, want zo voel ik dat dus niet. Mijn excuses voor de 30-ers als het wel zo overkwam, absoluut niet zo bedoeld.

Dat gezegd te hebben, heeft iedereen inderdaad recht op zijn eigen mening.
  zondag 4 december 2011 @ 12:30:47 #102
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_105161411
Rocka jij maakt wel heule mooie kinders... Maar ik snap ook wel dat je het zo genoeg vindt.

En ieder inderdaad zijn onzekerheden, zo ben ik 'bang' dat ze het bij ons te snel zullen vinden. Saar is natuurlijk pas 9 maanden (volgende week). En als ik 10 jaar jonger was geweest dan hadden we ook wel wat langer gewacht vermoed ik. Maar wat een ander vindt moet ie maar fijn naar het politiebureau brengen nietwaar?

Mijn vriendin is een jaartje ouder dan ik en haar oudste gaat volgend al naar het voortgezet onderwijs terwijl die van mij nog in de luiers zit :D. Zij kan straks gewoon op mijn meisje passen O+.
pi_105161466
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 12:28 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]
Disclaimer: ik heb geprobeerd om geen persoonlijk waardeoordeel aan bepaalde leeftijden te hangen. Als dat wel zo overkomt, dan was dat niet de bedoeling. Ik weet ook niet of het helemaal overkomt wat ik bedoel. Waarschijnlijk niet O+ Volgens mij heeft iedere leeftijd zijn eigen voor- en nadelen en is het altijd goed zo lang je er maar klaar voor bent en er van tevoren over hebt nagedacht :)
Nou dat bedoel ik dus ook :P
pi_105161645
Snotver. Ik typ heel vaak O+ als ik :+ bedoel :')
pi_105161728
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:30 schreef twentemeisje het volgende:
Rocka jij maakt wel heule mooie kinders... Maar ik snap ook wel dat je het zo genoeg vindt.

En ieder inderdaad zijn onzekerheden, zo ben ik 'bang' dat ze het bij ons te snel zullen vinden. Saar is natuurlijk pas 9 maanden (volgende week). En als ik 10 jaar jonger was geweest dan hadden we ook wel wat langer gewacht vermoed ik. Maar wat een ander vindt moet ie maar fijn naar het politiebureau brengen nietwaar?

Mijn vriendin is een jaartje ouder dan ik en haar oudste gaat volgend al naar het voortgezet onderwijs terwijl die van mij nog in de luiers zit :D. Zij kan straks gewoon op mijn meisje passen O+.
_O-

wij ( mijn man :P ) waren er eerder nog niet aan toe..
financiele zekerheid was/is voor mij belangrijk.. ik werk nu net 4 jaar.. (lange studie ;) O-) ) en nu is alles eindelijk een beetje gesetteld :P
ook heb ik in april eindelijk een jaar contract gekregen bij mijn huidige baas ( eerst was ik gedetacheerd) wat met zeer grote zekerheid in april omgezet wordt naar een contract voor onbepaalde tijd.. ik vind dat soort dingen dus wel erg belangrijk :@

en BarMan wil gewoon nooooit volwassen worden ;) :P

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_105161736
Luxe om voor je 30e zwanger te (kunnen) worden? Het is maar net wat je 'eisen' en verwachtingen zijn, denk ik. Wat ik in mijn omgeving zie, is bijvoorbeeld dat lager opgeleiden ook een stuk eerder kinderen krijgen. Zij zijn al jaren klaar met school, werken een tijdje en dan zijn ze er wellicht wat eerder aan toe. Hoger opgeleiden gaan pas werken als ze 25 zijn ofzo en willen misschien eerst nog carrière maken.

Mijn leidinggevende had het over de voordelen van jong kinderen krijgen (terwijl ik 27 en 33 niet meer echt tot jong reken), terwijl een vriend van ons reageerde met: "Hè hè, eindelijk?!" Ieder z'n referentiekader blijkbaar :P.

Als jullie er zelf achter staan, lekker laten kletsen die mensen... :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_105161769
Kwisted, je hebt t wel eenz gezegd, maar hoe oud ben je ook alweer? Je bent toch heul niet zo piep meer?
  zondag 4 december 2011 @ 12:42:09 #108
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_105161776
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:40 schreef Phaidra het volgende:
Als jullie er zelf achter staan, lekker laten kletsen die mensen... :*
Dit is wat mij betreft de essentie van het verhaal!
  zondag 4 december 2011 @ 12:42:42 #109
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_105161793
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
Kwisted, je hebt t wel eenz gezegd, maar hoe oud ben je ook alweer? Je bent toch heul niet zo piep meer?
Ik heb het n.a.v. haar post ook even teruggelezen, 25 is toch helemaal niet zo piepjong om aan kindjes te beginnen Kwisted? :*
  zondag 4 december 2011 @ 12:43:40 #110
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105161830
Oke. Nog even over dat temperaturen hoor; als ik elke dag consequent temp als ik mn bed uit stap, dan moet het toch niet veel uitmaken? Ook al stijgt mijn temp in die paar seconden een hele graad, dan zal die dag iig elke dag moeten doen, en zie je dus geen verschil qua stijging of daling van mn temp. Want dát blijft dan elke keer hetzelfde. Mijns inziens maakt het dan niet uit of je in bed tempt of als je er net uit springt :D
Hoop dat mn verhaal duidelijk is, dat was het in mn hoofd iig wel :') XD :@
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_105161870
quote:
3s.gif Op zondag 4 december 2011 12:43 schreef Enfermera het volgende:
Oke. Nog even over dat temperaturen hoor; als ik elke dag consequent temp als ik mn bed uit stap, dan moet het toch niet veel uitmaken? Ook al stijgt mijn temp in die paar seconden een hele graad, dan zal die dag iig elke dag moeten doen, en zie je dus geen verschil qua stijging of daling van mn temp. Want dát blijft dan elke keer hetzelfde. Mijns inziens maakt het dan niet uit of je in bed tempt of als je er net uit springt :D
Hoop dat mn verhaal duidelijk is, dat was het in mn hoofd iig wel :') XD :@
Het klinkt logisch ja.
pi_105161950
enfe..

uiteindelijk gaat het om de trend toch?? niet om de absolute waarde..

en.. als je tempt zoals je het beroeps matig ook doet komt het vast goed!! ^O^

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_105161951
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:42 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Ik heb het n.a.v. haar post ook even teruggelezen, 25 is toch helemaal niet zo piepjong om aan kindjes te beginnen Kwisted? :*
Nee, 25 valt hartstikke mee. Zoals je omgeving reageert, zou je denken dat je 19 bent ofzo :D

Zijn jullie pas samen of wonen jullie pas samen? Of heb je net een baan ofzo? Misschien is dat dan het grootste 'probleem'.
pi_105161958
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 12:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
Het klinkt logisch ja.
disclaimer: mijn mening!!!!

:@ ja en eigenwijs :* :N
zereneus, doe dat tempen nou gewoon voordat je uit bed stapt :Y
ik zoek ff op google voor je :*

eerste hit, maar ik zoek nog ff verder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door -Caroline- op 04-12-2011 12:58:14 ]
pi_105162288
Coco, ik ben 25 en mijn vriend (niet getrouwd) is 30. We wonen 1,5jr samen, hebben allebei al 2 jaar een vast contract en werken fulltime op het moment. Financieel gaat het goed. En we zijn ondertussen alweer 5 jaar bij elkaar en hebben een stabiele relatie. Volgens mijn referentiekader zijn dat gunstige omstandigheden om een kind te krijgen :P
pi_105162369
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:58 schreef Kwisted het volgende:
Coco, ik ben 25 en mijn vriend (niet getrouwd) is 30. We wonen 1,5jr samen, hebben allebei al 2 jaar een vast contract en werken fulltime op het moment. Financieel gaat het goed. En we zijn ondertussen alweer 5 jaar bij elkaar en hebben een stabiele relatie. Volgens mijn referentiekader zijn dat gunstige omstandigheden om een kind te krijgen :P
^O^

bovendien wordt het jullie babie en niet die van de buren! :P

zondag 4 december 2011 @ 13:02:07 #117
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105162398
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 12:44 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Het klinkt logisch ja.
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2011 12:47 schreef Barretje80 het volgende:
enfe..

uiteindelijk gaat het om de trend toch?? niet om de absolute waarde..

en.. als je tempt zoals je het beroeps matig ook doet komt het vast goed!! ^O^
Haha ja precies. :P Ghehe :+ :D *G*
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:47 schreef Cooki het volgende:

[..]

disclaimer: mijn mening!!!!

:@ ja en eigenwijs :* :N
zereneus, doe dat tempen nou gewoon voordat je uit bed stapt :Y
ik zoek ff op google voor je :*

eerste hit, maar ik zoek nog ff verder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke. Maar WAAROM dan. :+ Dat vraag ik me gewoon af. Ik ben toch nauwkeurig in de zin dat ik het gelijk doe nadat ik opsta? Noujagoed. XD :+
  zondag 4 december 2011 @ 13:04:01 #118
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_105162456
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2011 13:01 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

^O^

_O- dat dus! Ik vind het zo stabiel klinken als het maar zijn kan Kwisted!
  zondag 4 december 2011 @ 13:05:06 #119
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_105162484
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:04 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

_O- dat dus! Ik vind het zo stabiel klinken als het maar zijn kan Kwisted!
:D Dito!

Maar alles kan kapot >:)
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 4 december 2011 @ 13:05:51 #120
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_105162508
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:05 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Insinueer jij nu dat je achter haar vent aan gaat Rocka? :o
  zondag 4 december 2011 @ 13:07:19 #121
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_105162561
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:05 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Insinueer jij nu dat je achter haar vent aan gaat Rocka? :o
volgens mij niet!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_105162584
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:30 schreef twentemeisje het volgende:
Maar wat een ander vindt moet ie maar fijn naar het politiebureau brengen nietwaar?
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2011 13:01 schreef Barretje80 het volgende:
wat een pareltjes O+
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:02 schreef Enfermera het volgende:
Oke. Maar WAAROM dan. :+ Dat vraag ik me gewoon af. Ik ben toch nauwkeurig in de zin dat ik het gelijk doe nadat ik opsta? Noujagoed. XD :+
waarom dan? vraag je dat aan mij? _O-
lieverd, ik weet t ook niet :N
dus wie t weet mag t zeggen heur :*

en volgens mij werkt gewoon om de dag lol-met-de-man-des-huizes veul beter dan zo'n koud ding in je...
pi_105162590
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:05 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

ook als je getrouwd bent :P
op die manier zou je helemaal geen kind meer willen krijgen :)

pi_105162598
quote:
Nou, dan snap ik al helemaal niet dat men zo raar reageert. Soms zijn mensen gewoon bezorgd omdat je in hun ogen 'te snel' gaat ofzo. Maar in jullie geval.. Jammer dat men zo reageert. :*
  zondag 4 december 2011 @ 13:09:36 #125
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_105162640
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:07 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

volgens mij niet!
;)
pi_105163291
coco deze is speciaal voor jou O+
(ik haal t weer weg ivm :') zodra jij m gelezen hebt
en weg :D

[ Bericht 32% gewijzigd door -Caroline- op 04-12-2011 14:30:01 (coco) ]
  zondag 4 december 2011 @ 13:31:41 #127
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105163505
Oh! Ik zie Twentemeisje hier posten! Wat super dat jullie voor een 2de gaan! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_105163646
Tja, wanneer ben je toe aan kinderen. Volgens mij is daar inderdaad geen eenduidig antwoord op te geven. Als het goed voelt in ieder geval!

Zelf vond ik wat financiele zekerheid ook belangrijk. Maar een vast contract is eigenlijk ook niet meer heilig hoor. Daar kan een werkgever net zo goed vanaf als een tijdelijk contract. Het valt in ieder geval nooit helemaal te plannen! :)
  zondag 4 december 2011 @ 13:58:07 #129
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_105164720
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:25 schreef Cooki het volgende:
(ik haal t weer weg ivm :') zodra jij m gelezen hebt O+ )
SPOILER: zou t n signaal zijn
Jij bent zwanger! :D

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:31 schreef Susie het volgende:
Oh! Ik zie Twentemeisje hier posten! Wat super dat jullie voor een 2de gaan! *O*
:* O+

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:35 schreef Labelloo het volgende:
Tja, wanneer ben je toe aan kinderen. Volgens mij is daar inderdaad geen eenduidig antwoord op te geven. Als het goed voelt in ieder geval!

Zelf vond ik wat financiele zekerheid ook belangrijk. Maar een vast contract is eigenlijk ook niet meer heilig hoor. Daar kan een werkgever net zo goed vanaf als een tijdelijk contract. Het valt in ieder geval nooit helemaal te plannen! :)
Ik denk ook dat het goed is om je te realiseren dat je nooit grip op alles kunt hebben en houden.
pi_105165027
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:58 schreef twentemeisje het volgende:
Jij bent zwanger! :D
:D als t later waar blijkt zijn, berg je dan maar, dan komt iedereen bij jou met zn signalen _O-
:*
pi_105165427
quote:
Cooki! :D

O+
pi_105165852
quote:
Was dat vandaag?
Of is dat de reden waarom je het gisteren aandurfde te zeggen dat je pas als je zwanger bent weer in Z&G komt posten? :+
pi_105171531
Jeetje dames wat hebben jullie veel geschreven :o.

Ga maar geen poging doen om op iedereen te reageren :P.

De buikgriep heeft niet doorgezet, maar voel me wel iets beter als voorgaande dagen.

Coco ik herken je verhaal wel, ik geloof dat ik soms ook wel erg nuchter ben.
Ligt er wel aan met wie je me vergelijkt, mijn vriend is zo ontzettend nuchter dat ik als een stresskip overkom naast hem, maar over het algmeen vindt men mij erg nuchter.
Heb ook nog totaal geen behoefte om nu al met tempen en ovutesten bezig te zijn, maar goed als een ander dat wel prettig vind is het ook prima. Je moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt.
En voor ons is dat anticonceptie aan de kant en maar zien wat er van komt.
Maar goed dat kan over een paar maanden heel anders zijn en dat ik er dan wel meer gericht mee bezig ga, als het op deze manier niet lukt. Al moet ik vriendlief dat niet vertellen, want ik geloof dat hij echt niet wil klussen, omdat het moet. Ik moet het dan gewoon een beetje tactisch inkleden ;).
Maar vind het ook wel leuk om mee te leven en te jompelen en vind het ook lastig om als iemand een symptoom plaats om te zeggen dat dat ook op een naderende menstruatie kan duiden, komt dan ook zo negatief over :+ .

Ik wil iedereen weer heel veel succes wensen met klussen en wachten, ben benieuwd wie er een nuchtere kerst heeft.
pi_105175523
Wauw ik heb heel wat bij moeten lezen!! :D

Vitapientje gefeliciteerd!! *O* Hoop dat je ondanks je "zorgen" ook lekker kunt genieten van je zwangerschap!!

Barretje en Milka -O-

Coco ik ben bang dat je wel een beetje gelijk hebt. Ik merk dat ik me nogal snel mee laat slepen door alle oooohs en aaaahs(vooral als mijn NOD naderd) Het is ook allemaal zo spannend!! Maar fijn dat jij nu mee post ;) dan kan jij ons met de beentjes op de grond houden :*

*O* TM gaat (voorzichtig) voor een tweede twentebaby!! Dat je maar snel door mag stromen!!! :*

quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 11:16 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nou, dat heb ik mezelf ook afgevraagd. Maar betwijfel of je zoveel kwaad kunt doen in die 30 seconden.
_O- _O- _O-
pi_105176096
quote:
:Y Helemaal met je eens!! Dus flink klussen onder de kerstboom deze maand :D
Ow nee, je zit in je wacht week!! Streepjes willen we zien!!

[ Bericht 3% gewijzigd door Ashina op 04-12-2011 18:54:31 ]
pi_105178248
Joehoe! Vitapientje gefeliciteerd! Probeer ondanks al je zorgen ook te genieten, een kindje maken en (in je buik) hebben is en blijft een wonder :)

Hier weinig nieuws. De ovulatie testen hebben me deze maand weinig opgeleverd. Twee dagen geleden de testen maar even gelaten voor wat ze zijn. Wellicht dat ik morgen nog een keertje test (om het voor nu af te leren :P) en dan begin ik in mijn volgende cyclus weer.
Ben inmiddels een week nicotinevrij, slik vitaminen en foliumzuur, dus wat dat betreft ben ik in ieder geval goed bezig (en op schema :))

Ik ben overigens 25 jaar oud, evenals mijn man. Begin oktober hebben we besloten om te gaan voor een eerste kindje en ben ik gestopt met de pil. Dit is dus de eerste ronde.
pi_105178298
ik gooi nog even een spuit elf opmerking erin....een van de redenen waarom ik mijn neus hier een tijd niet heb laten zien omdat ik dus een beetje moe werd van alle oh, wie weet ben ik wel zwanger want * vult willekeurig symptoon in* en het ongeduld van de mensen die net starten.

Jezelf helemaal gek maken, tenminste zo komt het op mij over en dat vind ik ergerlijk....dus dan blijf ik maar weg :P

Coco verwoordt het wat politiek correcter, maar de gedachte is hetzelfde.

En als voorbeeld: ik snap niet waarom je als je net bezig bent gelijk gaat tempen of aan de ovulatietesten gaat... Ik heb dan zoiets van keep it simple :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_105178686
opmerking over tegeljeswijsheden weggehaald ivm van alles

[ Bericht 8% gewijzigd door -Caroline- op 04-12-2011 20:09:32 ]
pi_105179381
je bent wel van de tegeltjeswijsheden he Cooki :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_105179582
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:59 schreef _aurum_ het volgende:
je bent wel van de tegeltjeswijsheden he Cooki :D
o begint t hier ook al }:|

aurum ff nieuwsgierig: hoe staat t bij jou met wachten op t tweede streepje?
hoe lang ben je al bezig enzo?

[ Bericht 38% gewijzigd door -Caroline- op 04-12-2011 20:11:12 ]
  zondag 4 december 2011 @ 20:14:47 #141
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105180112
Cooks, jij bent zo hormonaal als de pest :D
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_105180188
enorm :Y en nog niet eens zwanger _O-
dus ik hoop voor jullie dat t Z&G topic leeg is als ik terugkom >:)
pi_105180308
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:46 schreef Cooki het volgende:
opmerking over tegeljeswijsheden weggehaald ivm van alles

Tegeltjeswijsheden zijn leuk (en niet voor niets wijsheden ;)):
''Niets geeft meer rust dan een genomen besluit''. En dat, hopelijk, zonder onszelf gek te maken.
pi_105180376
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:03 schreef Cooki het volgende:

[..]

o begint t hier ook al }:|

aurum ff nieuwsgierig: hoe staat t bij jou met wachten op t tweede streepje?
hoe lang ben je al bezig enzo?

begin augustus is mijn spiraaltje verwijderd en zit nu in mijn 4e probeerronde (als ik goed tel :') ).

Ik wacht nog geduldig, maar ik probeer mijzelf de kop niet gek te maken. Schiet niet op :+
pi_105180514
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:19 schreef _aurum_ het volgende:
begin augustus is mijn spiraaltje verwijderd en zit nu in mijn 4e probeerronde (als ik goed tel :') ).

Ik wacht nog geduldig, maar ik probeer mijzelf de kop niet gek te maken. Schiet niet op :+
oh ok :) enne.. heb je tijd of haast?
pi_105180660
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:22 schreef Cooki het volgende:

[..]

oh ok :) enne.. heb je tijd of haast?
ik ben 33, dus volgens mij heb ik nog wel tijd :Y

Alleen ben ik ongeduldig net als ieder ander :') Gaat meestal prima tot zo'n 2 dagen voor ik ongesteld moet worden... dan hang ik meer in de "dammit laat me maar ongesteld worden dan kan ik weer door naar de volgende ronde " modus O-)
  zondag 4 december 2011 @ 20:26:25 #147
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_105180710
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:16 schreef Cooki het volgende:
:o Zul je zien dat ik daar dan alleen met jou zit! ;)
pi_105180787
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:26 schreef twentemeisje het volgende:
:o Zul je zien dat ik daar dan alleen met jou zit! ;)
arme jij ;(
maar tegen die tijd weet je dat t best mee valt of ben je van gewapend beton :Y)
pi_105181274
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:25 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik ben 33, dus volgens mij heb ik nog wel tijd :Y

Alleen ben ik ongeduldig net als ieder ander :') Gaat meestal prima tot zo'n 2 dagen voor ik ongesteld moet worden... dan hang ik meer in de "dammit laat me maar ongesteld worden dan kan ik weer door naar de volgende ronde " modus O-)
Fijn om te lezen dat ook jij ongeduldig bent :P

Is dit jullie 1e, 2e, 3e??
pi_105183170
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:35 schreef Ashina het volgende:

[..]

Fijn om te lezen dat ook jij ongeduldig bent :P

Is dit jullie 1e, 2e, 3e??
het wordt onze eerste. Ik ben ongeduldig in de zin van dat ik niet zo goed tegen de tussenfase kan, niet weten of het wel of niet raak is. Zodra als ik dat weet is het weer rustig in huis :+
  zondag 4 december 2011 @ 21:26:08 #151
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105184554
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:08 schreef Cooki het volgende:

[..]

[..]

wat een pareltjes O+

[..]

waarom dan? vraag je dat aan mij? _O-
lieverd, ik weet t ook niet :N
dus wie t weet mag t zeggen heur :*

en volgens mij werkt gewoon om de dag lol-met-de-man-des-huizes veul beter dan zo'n koud ding in je...
Haha nee niet direct :P maar dan wil ik weten wat erachter zit haha. :P
Ghihi. XD Joh! Nou dat doe ik ook nog gewoon hoor, voor erbij :9 O-)
pi_105189937
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:04 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

het wordt onze eerste. Ik ben ongeduldig in de zin van dat ik niet zo goed tegen de tussenfase kan, niet weten of het wel of niet raak is. Zodra als ik dat weet is het weer rustig in huis :+
Ik dacht al dat t jullie eerste was, maar wist t niet zeker omdat ik je volgens mij ook al zag posten toen ik hier voor t eerst kwam posten (ergens in 2010) kan dat kloppen?
Ik herken je ongeduldigheid in de tussen fase. Als }) er eenmaal is, dan is er weer duidelijkheid en is de spanning weg.

Ik moet zeggen dat ik wat meer rust heb gevonden na t lezen van verhalen zoals TM. TM heeft een prachtig meisje ondanks dat ze een erg onregelmatige cyclus had. Er is dus hoop :D Ik moet gewoon geduld hebben...
pi_105190021
Snotver, volgens mij ben ik gewoon licht ongesteld :+

Wat irritant. Heb normaal nooit last van tussentijdse bloedingen (niet dat het zoveel is, maar genoeg om inlegkruisjes te moeten gaan gebruiken want anders vlekken :')). Wellicht dat mijn lijf nog wat van slag is door de miskraam ofzo.

Innestelingsbloeding kan het niet zijn, daarvoor is mijn menstruatie nog niet lang geleden genoeg.

Meh. Hoop dat het snel over is. Vind het irritant :+
pi_105193416
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:16 schreef Cooki het volgende:
We richten gewoon een apart topic voor je op, als je het te bont maakt >:) :P

Jammer dat de tegeltjes wijsheden weg zijn, vind ik wel leuk om te lezen.
Of ben ik dan een beetje oud O-) :P

Aurum blijf maar gewoon gezellig meekletsen. Wel fijn dat er meer nuchtere mensen zijn.
Ik klets hier wel veel mee, maar irl heb ik het er niet over muv vriend, maar die is er te nuchter voor, dus moet ik jullie wel lastig vallen ;)

Irrtant zo'n tussentijdse bloeding Cocotrimonium hopelijk is het snel verdwenen.
pi_105199951
@Ashina: Ik loop pas sinds van de zomer mee hier :Y

@Coco: Hopelijk is 't snel over idd :Y
  maandag 5 december 2011 @ 10:26:26 #156
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105200548
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:49 schreef Cocotrimonium het volgende:

Wat irritant. Heb normaal nooit last van tussentijdse bloedingen (niet dat het zoveel is, maar genoeg om inlegkruisjes te moeten gaan gebruiken want anders vlekken :')). Wellicht dat mijn lijf nog wat van slag is door de miskraam ofzo.

Innestelingsbloeding kan het niet zijn, daarvoor is mijn menstruatie nog niet lang geleden genoeg.

He bah. -O- Sterkte! :*
pi_105200887
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
-O- coco wat doe je }:|
kan t echt geen innesteling oid zijn? nee? prut zeg...

oh, ik hoop dat t snel over is, jah.... knuffel :*

[ Bericht 5% gewijzigd door -Caroline- op 05-12-2011 10:54:34 ]
pi_105201332
toch maar ff in aparte post: ik heb ovu en zwtesten besteld via sensitest oid *)
pi_105202550
Wat hebben jullie een hoop gekletst!

Ik ben het wel eens met aurum en coco, we maken elkaar wel een beetje gek. Voor mij dus ook nog geen ovutesten ofzo, maar ik heb er niets op tegen als iemand anders dat wel doet. Ik kan me ook voorstellen dat het een soort rust met zich meebrengt.

Coco, rot dat je cyclus van slag is. Ik heb het idee dat dat bij mij ook een beetje is hoor.. Ik heb namelijk nooit zere tetten, maar sinds een paar dagen wel heel erg. En ik heb meer afscheiding, van dat witte (sorry voor de details!!). Ik denk dat dat komt doordat mn cyclus een beetje van slag is...

Ik zag ook nog iets over leeftijden voorbij komen. Wij zijn nog 'relatief' jong, maar wel genoeg ruimte in huis en allebei een vast contract. Voor ons is dat genoeg zekerheid. In onze omgeving hebben we twintigers en dertigers die net bevallen zijn. We zijn dus volgens mij geen vreemde eend in de bijt..(zo zeg je dat toch)

Cooki, het lijkt mij reuze gezellig om samen met jou in Z&G te zitten ;)
pi_105203567
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:38 schreef Freubelot het volgende:
. Voor mij dus ook nog geen ovutesten ofzo, maar ik heb er niets op tegen als iemand anders dat wel doet.
oh gelukkig! anders moet ik mn bestelling annuleren (zie post nr 158 hierboven) :P
quote:
Cooki, het lijkt mij reuze gezellig om samen met jou in Z&G te zitten ;)
ja mij ook, afgesproken: iedereen die hier nu post gaat in dec11 of jan12 over naar Z&G O+
dat zal me een invasie zijn *O* ik hoop t zo voor iedereen hier
en in Z&G zullen ze er vast wel aan wennen O+
pi_105203759
via pm te verkrijgen: hormoonbom-tegeltjes :D

Cooki! _O-
pi_105204503
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:38 schreef Cooki het volgende:

[..]

-O- coco wat doe je }:|
kan t echt geen innesteling oid zijn? nee? prut zeg...

oh, ik hoop dat t snel over is, jah.... knuffel :*

Innestelingsbloeding lijkt me heel sterk. Ik ben ongesteld geworden op woensdag 23 november. Cyclus van zo'n 28 dagen. Volgens My Days is eisprong dan tussen 2-7 december. Innestelingsbloedingen komen pas vanaf een dag of 5 na de bevruchting voor. Dus dan zou ik wel een heeeeele vroege eisprong hebben gehad :+

Dus nee, denk dat mijn lijf gewoon een beetje stom is atm :(

:P
pi_105204543
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:54 schreef Cooki het volgende:
toch maar ff in aparte post: ik heb ovu en zwtesten besteld via sensitest oid *)
In jouw geval (als je maar zoveel keer wilt proberen) kan ik me goed voorstellen dat zo'n testen dan een soort rust en meer zekerheid geven :) Benieuwd hoe ze je bevallen.
pi_105204582
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:38 schreef Freubelot het volgende:
Coco, rot dat je cyclus van slag is. Ik heb het idee dat dat bij mij ook een beetje is hoor.. Ik heb namelijk nooit zere tetten, maar sinds een paar dagen wel heel erg. En ik heb meer afscheiding, van dat witte (sorry voor de details!!). Ik denk dat dat komt doordat mn cyclus een beetje van slag is...
Ah, jij merkt dat dus ook een beetje. Minder prettig voor jou, 'fijn' voor mij. Is het meteen wat normaler ofzo :)
pi_105204989
nou wil ik toch wel even reageren :P

Ik zit zelf nu in de 4e ronde en gebruik ook ovulatietesten. Ik heb een regelmatige cyclus, dus eigenlijk is het helemaal niet nodig. Maar het geeft mij een gevoel van rust en controle. Ik vind dus dat er helemaal niets mis mee is. En aangezien ik in de 3e ronde zwanger was kan het ook geen kwaad :P
pi_105205827
kwisted, ik ben mega-regelmatig (in mn menstruatie) niet in mn gedrag }:|
28 dagen.. altijd! *O*
dus dan zou ik geen ovutesten nodig hebben ivm dag 14 enzo...
alleen ik heb mn eisprong deze maand op dag 8 ofzo gevoeld... :X volgens mij kan dat niet.. maja.. toch maar ff checken... :Y

en zwanger worden is echt n soort roulette wmb, :D heeft nix/nergens mee te maken, behalve een soort van geluk wmb :Y (medische issues daargelaten)

Coco! heb je al gegoogled of helpt jou dat nix?vraag t anders ff aan TM die weet alles zegt ze :W
nee geintje :*

ik vind t echt rot voor je -O-
en oja, ik ben ook benieuwd hoe t me bevalt, die ovutesten
pi_105205858
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:53 schreef Kwisted het volgende:
nou wil ik toch wel even reageren :P

Ik zit zelf nu in de 4e ronde en gebruik ook ovulatietesten. Ik heb een regelmatige cyclus, dus eigenlijk is het helemaal niet nodig. Maar het geeft mij een gevoel van rust en controle. Ik vind dus dat er helemaal niets mis mee is. En aangezien ik in de 3e ronde zwanger was kan het ook geen kwaad :P
Is in principe ook niks mis mee. Maar dat laatste is nogal een non-argument.
  maandag 5 december 2011 @ 13:22:05 #168
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105205979
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:18 schreef Cooki het volgende:
kwisted, ik ben mega-regelmatig (in mn menstruatie) niet in mn gedrag }:|
28 dagen.. altijd! *O*
dus dan zou ik geen ovutesten nodig hebben ivm dag 14 enzo...
alleen ik heb mn eisprong deze maand op dag 8 ofzo gevoeld... :X volgens mij kan dat niet.. maja.. toch maar ff checken... :Y

en zwanger worden is echt n soort roulette wmb, :D heeft nix/nergens mee te maken, behalve een soort van geluk wmb :Y (medische issues daargelaten)

Coco! heb je al gegoogled of helpt jou dat nix?vraag t anders ff aan TM die weet alles zegt ze :W
nee geintje :*

ik vind t echt rot voor je -O-
en oja, ik ben ook benieuwd hoe t me bevalt, die ovutesten
Ik ben ook megaregelmatig altijd geweest. 24 dagen op de kop af... Met een eisprong op dag 12/13... Toch is Pieter uit een hele vreemde cyclus ontstaan, als we terugrekenen naar de datum op basis van de grootte van Pieter zou ik een cyclus van 19 dagen gehad hebben en daarnaast ook nog eens een keer zwanger zijn geworden terwijl ik nog ongesteld was. Redelijk onmogelijk :+
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_105207725
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:22 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben ook megaregelmatig altijd geweest. 24 dagen op de kop af... Met een eisprong op dag 12/13... Toch is Pieter uit een hele vreemde cyclus ontstaan, als we terugrekenen naar de datum op basis van de grootte van Pieter zou ik een cyclus van 19 dagen gehad hebben en daarnaast ook nog eens een keer zwanger zijn geworden terwijl ik nog ongesteld was. Redelijk onmogelijk :+
oh jemig.. das ook ingewikkeld.. ms moet Pietertje dan toch maar Houdini genoemd worden als middlename? O+

en wat kan ik verder uit je post peuren? ben ik nou zwanger of niet :+ _O-
pi_105208030
zo... nou! ik heb even bij gelezen :)

Ik sluit me aan bij diegene die zeggen dat ze zich laten mee slepen oid. Dat heb ik ook bij mezelf gemerkt. Zeker helemaal in het begin met alle symptomen en kwaaltjes etc. etc. Ik merk nu ook dat ik mezelf in bescherming neem (ofzo 8)7) door niet meer zoveel daarover te posten en gewoon irl het signaleer en afwacht of het 'iets' is. Ach ik kan wel een heul verhaal hier neerzetten maar is al genoeg over gesproken :+ Iedereen is hier voor zichzelf en samen zijn we er voor elkaar (om elkaar te steunen, mee te oooh en aaaaaaah en gewoon om elkaar weer even naar planeet aarde te halen... ofzo.. toch?)

Krijg het idee dat sommigen hier zich nu aan het verantwoorden zijn over het wat en waarom ze wel of niet iets doen... dat moet iedereen toch lekker zelf weten :6
pi_105208192
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 14:12 schreef Women86 het volgende:
Krijg het idee dat sommigen hier zich nu aan het verantwoorden zijn over het wat en waarom ze wel of niet iets doen... dat moet iedereen toch lekker zelf weten :6
ja! :Y net als dat iedereen zelf moet weten of ie zich verantwoord over wat/waarom/wel/niet en of ie zich mee laat slepen en of ie zich hier typ-rsi bezorgt of alleen post om te zeggen dat ze niet meer zoveel posten enzo
pi_105208329
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 14:17 schreef Cooki het volgende:

[..]

ja! :Y net als dat iedereen zelf moet weten of ie zich verantwoord over wat/waarom/wel/niet en of ie zich mee laat slepen en of ie zich hier typ-rsi bezorgt of alleen post om te zeggen dat ze niet meer zoveel posten enzo
zo bedoel ik het ook alleen komt het niet zo over? .. zucht... :+
  maandag 5 december 2011 @ 14:21:44 #173
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105208360
Oh en trouwens, om nog even een duit in het zakje te doen wat betreft de geld/leeftijd/zekerheid discussie; ik ben 26, mijn man bijna, hij heeft een erg goed betaalde baan in de IT waar hij zich geen zorgen om hoeft te maken en ik werk in de zorg :) Hij heeft een contract voor onbepaalde tijd, ik niet, maar voor mij is er meer dan zat werk.. Ik zie wel waar het schip strand. Zeker met mn chronische darmziekte zie ik wel of ik werken volhoud of niet, en anders zoek ik gewoon wat anders :') Werk genoeg voor mij! :P :D Ohja, en we hebben dus net een nieuw huis gekocht, gaan deze week over... :D *G*
pi_105208526
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 14:21 schreef Women86 het volgende:
zo bedoel ik het ook alleen komt het niet zo over? .. zucht... :+
ja joh, lieve Women.. t kwam prima over, echt! :*
bewaar je zuchten nog ff voor over 9 maanden :*
(als ik n tégen post doe, dan twijfel niemand meer hoor, alleen soms/meestal komen de posts die ik als grappig bedoel heulemaal niet zo over... :') )

[ Bericht 0% gewijzigd door -Caroline- op 05-12-2011 16:16:28 ]
pi_105208558
Leuk een nieuw huis enfermera en voor de feestdagen nog op jullie nieuwe stekkie :)
pi_105208762
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 14:21 schreef Enfermera het volgende:
Oh en trouwens, om nog even een duit in het zakje te doen wat betreft de geld/leeftijd/zekerheid discussie; ik ben 26, mijn man bijna, hij heeft een erg goed betaalde baan in de IT waar hij zich geen zorgen om hoeft te maken en ik werk in de zorg :) Hij heeft een contract voor onbepaalde tijd, ik niet, maar voor mij is er meer dan zat werk.. Ik zie wel waar het schip strand. Zeker met mn chronische darmziekte zie ik wel of ik werken volhoud of niet, en anders zoek ik gewoon wat anders :') Werk genoeg voor mij! :P :D Ohja, en we hebben dus net een nieuw huis gekocht, gaan deze week over... :D *G*
wat klink je krachtig Enfermera

(kan ik daar een beroep uit aflezen btw? ;) )
of je kijkt ff in t profiel (ik had wel goed gegokt trouwens) :@

nieuw huis, wat leuk!

heb je al de babykamer bestemd/aangewezen? O+

en oeh mijn financiele duit in t zakje :+
bij nr 1 waren we rijk en had ik 3 huizen op mn naam staan
vóórdat nr 2 kwam waren we net verhuisd naar een te duur huis en zit al t geld in t huis
toen ik zwanger was van nr 2 heb ik mn baan opgezegd en stop tijdelijk met werken
bij nr 3 ben ik definitief gestopt met werken, is de huizencrisis ook hier voelbaar en daalt de koopdracht maandelijks...
vriend heeft goede baan, uitstekend inkomen, maar alles komt nu op zijn schouders terecht he, wat die afdeling betreft, dat vind ik persoonlijk minder, maar ook dat is n keuze...
:+

mijn mening?: kinderen zijn slecht voor je carriere/koopkracht etc en zijn heel goed voor je welzijn, je geluk en de liefde O+
pi_105208853
Duidelijk cooki :*
tis soms zo lastig om je goed uit te drukken op een scherm. Hoe jij het bedoeld kan een ander wel heeeeeeeeeel anders lezen.... Maak ik de laatste tijd vaker mee dus vandaar even de zucht :D
  maandag 5 december 2011 @ 14:44:04 #178
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105209175
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 14:27 schreef Women86 het volgende:
Leuk een nieuw huis enfermera en voor de feestdagen nog op jullie nieuwe stekkie :)
Nou zeker hoor! O+ Echt heel tof, t wordt zo leuk. :D Maar wat een stress zeg, en man wat een geld smijten we over de balk zeg :') en dan doen we zeker niet alle dingen nu al, of het duurste van het duurste XD ;( mja.
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 14:32 schreef Cooki het volgende:

[..]

wat klink je krachtig Enfermera

(kan ik daar een beroep uit aflezen btw? ;) )
of je kijkt ff in t profiel (ik had wel goed gegokt trouwens) :@

nieuw huis, wat leuk!

heb je al de babykamer bestemd/aangewezen? O+

en oeh mijn financiele duit in t zakje :+
bij nr 1 waren we rijk en had ik 3 huizen op mn naam staan
vóórdat nr 2 kwam waren we net verhuisd naar een te duur huis en zit al t geld in t huis
toen ik zwanger was van nr 2 heb ik mn baan opgezegd en stop tijdelijk met werken
bij nr 3 ben ik definitief gestopt met werken, is de huizencrisis ook hier voelbaar en daalt de koopdracht maandelijks...
vriend heeft goede baan, uitstekend inkomen, maar alles komt nu op zijn schouders terecht he, wat die afdeling betreft, dat vind ik persoonlijk minder, maar ook dat is n keuze...
:+

mijn mening?: kinderen zijn slecht voor je carriere/koopkracht etc en zijn heel goed voor je welzijn, je geluk en de liefde O+
Wat lief! :* Haha leuk :P ja idd verpleegkundige, maar gelukkig wel regelmatige uren nu, dat scheelt :) Alleen kan ik wel wat moeilijker minder gaan werken, magoed, dat zie ik dan wel weer.
Haha ja superleuk. :D ahahaha jaaaa dat ook al _O- ben 'm al half aan het inrichten zelfs :@ en zit al op marktplaats/ikea te speuren naar leuke meubeltjes O+

Ik snap je helemaal.. ik zou ook VEEL liever blijven werken als dat zou kunnen, ben echt een feministe in hart en nieren, maar het houdt een keer op. Ik ga niet koste wat het kost 4 dagen blijven werken en dan na een jaar een burn-out hebben of dat het met mn ziekte veel erger gaat, dat is het me echt niet waard. Dan maar lekker huismoeder spelen, dat lijkt me ook al zwaar genoeg! En gelukkig is mn man daar ook heel realistisch in, zou hij graag minder werken om er ook voor de kids te zijn maar als het met mij niet gaat wil hij ook gewoon fulltime blijven werken.

Hahaha nou idd dat geloof ik XD lol! :D
pi_105210263
Enfermera, even off topic, maar misschien heb je geluk en heeft de ziekte geen of nauwelijks invloed op je leven qua werken. Ik heb sinds 2003 de diagnose colitis, en tot nu toe heb ik (op kortere perioden na) gewoon fulltime kunnen werken :)
  maandag 5 december 2011 @ 15:16:17 #180
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105210595
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
Enfermera, even off topic, maar misschien heb je geluk en heeft de ziekte geen of nauwelijks invloed op je leven qua werken. Ik heb sinds 2003 de diagnose colitis, en tot nu toe heb ik (op kortere perioden na) gewoon fulltime kunnen werken :)
Daarom! :) Oh echt joh! Een lotgenoot! :P :+ Ja precies.. dat zou idd best kunnen, dat weet ik ook wel, maar begin dit jaar had ik een opvlamming, ergens in september gestopt met medicijnen en nu is het weer feest :) dus waarschijnlijk moet ik gewoon langer aan deze medicijnen zitten anders komt 't weer terug..
pi_105210897
quote:
11s.gif Op maandag 5 december 2011 15:16 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Daarom! :) Oh echt joh! Een lotgenoot! :P :+ Ja precies.. dat zou idd best kunnen, dat weet ik ook wel, maar begin dit jaar had ik een opvlamming, ergens in september gestopt met medicijnen en nu is het weer feest :) dus waarschijnlijk moet ik gewoon langer aan deze medicijnen zitten anders komt 't weer terug..
Dat, dan ben je waarschijnlijk te vroeg gestopt. Kwestie van alles weer even rustig krijgen. Of andere medicijnen. Ik doe het nu 3 jaar prima op Remicade. Iedere 6 weken infuusje. Hang er nu ook aan, lekker warme chocolademelk erbij en speculaasjes O+

Om nog even ontopic te gaan: ik heb nog steeds last van spotting. Geloof dat het wel iets minder wordt, yay!

En eerder zei iemand dat het leek alsof sommigen nu het gevoel hebben dat ze zich moeten verdedigingen hier. Dat hoeft natuurlijk sowieso niet. Wat mij betreft moet je doen waar je je goed bij voelt. Het gebruik van ovulatietesten zou voor mij persoonlijk de druk opvoeren, en het zou een gedwongen karakter krijgen. Dat wil ik niet. Maar als het iemand anders juist rust brengt, prima.

Ik ben echter ook van mening dat je ervoor moeten waken om jezelf niet gek te (laten) maken. Doe wat jij relaxed vindt, waar jij je goed bij voelt, maar blijf wel ook een beetje nuchter/rationeel.

Dit zou een leuke tijd moeten zijn waar je samen van geniet O+
pi_105211694
Als lurker wil ik ook even een klein duitje in het zakje doen...
Mijn zus probeert haar kinderwens te verwezenlijken en maakt hierbij gebruik van ovulatietesten (omdat de (leef)tijd dringt). Door het gebruik hiervan kwam ze er achter dat ze niet elke maand een eisprong heeft. Nu ze dit weet kan ze zich hier (geestelijk) op instellen en gaat ze evt. naar de huisarts voor geneesmiddelen/hulp.

Ik wil hiermee zeggen dat ik vind dat iedereen zelf moet weten op welke manier hij of zij zwanger raakt en een ander hier niets over te zeggen heeft. Sommigen hebben een goede reden (welke reden dan ook, al is het maar om de cyclus te monitoren) om wél ovulatietesten/hulpmiddelen te gebruiken. Ik ben heel blij voor mijn zus dat ze er op deze manier achter gekomen is dat ze niet elke maand een eisprong heeft, aangezien ze best van slag was als ze (weer) ongesteld raakte.

Hmmzz misschien komt dit gefrustreerd over. :@ Zo is het niet bedoeld. Ook niet als aanval, maar als voorbeeld. :)

* MiniVla terug in lurkerstand

[ Bericht 0% gewijzigd door MiniVla op 05-12-2011 15:51:51 ]
pi_105211855
Heeey een collega hier ;) Hoe kan het dat jij regelmatig werkt als vpk enfermera??(regievpk??)
Wat hebben jullie snel gewerkt in jullie huis!! Wel lekker dat je voor de kerst over gaat, kan je gelijk de kerstboom optuigen :)
I O+ kerst

@aurum, hmmm dan weet ik niet hoe ik daar bij kom...Ik ben niet zwanger en heb nu al last van mijn geheugen :+
pi_105212064
Ik ben het helemaal met je eens minivla. Iedereen moet lekker zelf weten hoe ze met zwanger worden bezig zijn en ook op welke leeftijd of in welke situatie ze zwanger raken.

Maar t is ook wel fijn als iemand je weer met beide benen op de grond zet :@ :*
  maandag 5 december 2011 @ 16:00:09 #185
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105212346
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:23 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat, dan ben je waarschijnlijk te vroeg gestopt. Kwestie van alles weer even rustig krijgen. Of andere medicijnen. Ik doe het nu 3 jaar prima op Remicade. Iedere 6 weken infuusje. Hang er nu ook aan, lekker warme chocolademelk erbij en speculaasjes O+

Om nog even ontopic te gaan: ik heb nog steeds last van spotting. Geloof dat het wel iets minder wordt, yay!

En eerder zei iemand dat het leek alsof sommigen nu het gevoel hebben dat ze zich moeten verdedigingen hier. Dat hoeft natuurlijk sowieso niet. Wat mij betreft moet je doen waar je je goed bij voelt. Het gebruik van ovulatietesten zou voor mij persoonlijk de druk opvoeren, en het zou een gedwongen karakter krijgen. Dat wil ik niet. Maar als het iemand anders juist rust brengt, prima.

Ik ben echter ook van mening dat je ervoor moeten waken om jezelf niet gek te (laten) maken. Doe wat jij relaxed vindt, waar jij je goed bij voelt, maar blijf wel ook een beetje nuchter/rationeel.

Dit zou een leuke tijd moeten zijn waar je samen van geniet O+
Ja precies, dat zei mn specialist ook al. Terwijl ik het toch goed afgebouwd had, maar blijkbaar toch te snel voor mn lijf.
Hihi oh nice! :D Ja ik zit nog echt aan het 1e soort medicijn, dus vind het wel prima zo, zolang dat goed zn werk doet! :D Lekker, chocomel en speculaas, nu krijg ik ook zin :9
pi_105213174
Mja, ovutesten zeggen ook lang niet alles. In de laatste ronde heb ik trouw dagelijks een ovutest gedaan en geen positieve gehad. En toch zwanger geraakt in die ronde..
De eerste positieve ovu test die ik had was toen ik zwanger was.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 5 december 2011 @ 16:23:44 #187
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_105213295
Ik heb idd ook nooit een positieve ovutest gezien en toch 3x zwanger geraakt, ik heb betere ervaringen met temperaturen
pi_105213640
MiniVla, t lijkt me voor je zus relevante en belangrijke informatie idd in een emotioneel proces :Y

Marjolijntje en Klavertje4 : geen positieve Ovu test gehad?

O echt? mmm en ik had mn hoop op zon ovu ding gezet ivm relevante informatie....
naja... dan maar gewoon zo doorgaan O+

of ja.. temperaturen.. maar ivm dreumes die op de meest onganse tijden wakker wordt, lijkt me dat niet zo betrouwbaar... of wel..
Klavertje4 wil je ns vertellen? O+
pi_105213732
Zo zie je maar, elk lichaam zit anders in elkaar

Hier komen de leukste dagen/weken van de maand er weer aan *O*
}) is weg en er kan weer geklust worden! Jeeeeeh ~O>
pi_105213897
Ik heb een ovutest gehad waarvan de teststreep in de buurt kwam van de controlestreep qua kleur, maar echt nog lichter was. Dus negatief volgens de handleiding :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 5 december 2011 @ 16:55:40 #191
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105214623
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 16:33 schreef Ashina het volgende:
Zo zie je maar, elk lichaam zit anders in elkaar

Jeeej! *O* :D
pi_105215370
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 16:33 schreef Ashina het volgende:
:D wat leuk, jouw enthousiasme *O* plezier gewenst :Y
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 16:38 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb een ovutest gehad waarvan de teststreep in de buurt kwam van de controlestreep qua kleur, maar echt nog lichter was. Dus negatief volgens de handleiding :P
-O- meh... vreemd he? naja je bent zwanger das t belangrijkste O+
pi_105217541
Ashina veel plezier met klussen.

Ashina en Enfermera nog een collega vpk hier.

Enfermera klussen valt financieel tegen, ook al heb je het nog zo leuk begroot van tevoren.
Succes nog even.

Cooki ben benieuwd hoe de ovutesten voor je werken. Ik hoop dat het voor jou wel werkt, of anders een positief resultaat geeft, zoals bij marjolijntje of klavertje 4

coco fijn dat de spotting minder wordt.

Hier nog aan het wachten op een streepje of }).
Nog geen voortekenen die ik de voorgaande keren had (wel andere klachten), nu dag 28, vorige keer was het 29 dagen, maar keer er voor 50, dus ik wacht het nog even af.
  maandag 5 december 2011 @ 19:43:33 #194
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_105221182
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 16:31 schreef Cooki het volgende:
Klavertje4 wil je ns vertellen? O+
Hi cooki, ik heb geen ervaring met tempen en een klein kind, heb hiervoor 2 miskramen gehad. Maar ook in maanden met gebroken nachten gaf temperaturen wel een duidelijke eisprong weer, omdat de stinging zeker een halve graad was en dan ook dagen aanhield. Het nadeel van temperaturen is wel dat je dus pas accreted weet dat je eisprong is geweest
pi_105221736
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 19:43 schreef klavertje-4 het volgende:
Hi cooki, ik heb geen ervaring met tempen en een klein kind, heb hiervoor 2 miskramen gehad. Maar ook in maanden met gebroken nachten gaf temperaturen wel een duidelijke eisprong weer, omdat de stinging zeker een halve graad was en dan ook dagen aanhield. Het nadeel van temperaturen is wel dat je dus pas accreted weet dat je eisprong is geweest
o my.. 2 miskramen, das ook geen feest.... maar je bent nu zwanger! ik feliciteer je ff vanuit hier *O*

over t tempen met onderbroken nachten: das wel goed nieuws...ik twijfel nog n beetje omdat dreumes ook wel ns om 5 uur wakker is en dan niet meer gaat slapen... maja... ms dat ik dan een hele goeie reden heb om mn vriend dienst te laten doen hahahaha

ja nadeel van informatie ná eisprong is me bekend... ms heb ik niet zoveel tijd (6 cycli) maar ik ga er ff over nadenken...

iig dank voor je reaktie! :Y
  maandag 5 december 2011 @ 20:11:32 #196
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_105222820
Wat een brakke spelling zeg, stomme Engelse autocorrect! Nou ja de strekking is duidelijk :+ en thnx voor je felicitatie!
pi_105226947
dat kan dus ook met ovu testen...
begin deze maand er ook mee, ben benieuwd wanneer ik mijn eisprong heb en of datgene wat ik maandelijks voel mijn eisprong is :)

coco, hopen voor je dat het gauw weer helemaal over is...
ashina veel plezier :D
pi_105227311
Ik weet het niet met die testen of tempen hoor. Voorlopig nog maar even op de bonnefooi.
Lekker lange klusperiode ook, van a.s. donderdag t/m 17 dec ofzo :D
pi_105230087
Andere jaren was ik met mijn kadootjes zeer tevree,nu niet,nu bracht de sint de }) }) mee...... }:| nou ja,ik wist het eigenlijk al dus op naar ronde zes!
pi_105230214
milka -O-
niet leuk en niet in de planning .... pepernotenronde was voor jou :Y

doe je aan kerst ? ~:) ms dat die wat beters meeneemt.. al is dat wel een heule korte cyclus dan...

ms de champagne-leverancier op oud/nieuw dan? :* *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')