Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Ik heb een ketting van Shimano 105 met zo'n missinglink ofzo stuk ertussen. Die zijn vrij gemakkelijk met de handen los te halen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:43 schreef eentwee het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat mijn recent aangeschafte nieuwe fietsbril vertekent. De laatste tijd ben ik af en toe duizelig op de fiets (of zou dat ook door de kou kunnen komen) en toen ik de bril afdeed en verder fietste leek het net of ik op een kinderfietsje zat of iemand mijn zadel 5cm omlaag had gedaan.
Dat KMC tangetje is inderdaad een must als je regelmatig je ketting openhaalt. Elke keer als ik hem gebruik denk ik weer aan dat oeverloze geklooi van voorheen wat altijd resulteerde in tijdverlies, frustratie en zwarte handen.
Je staat er bijquote:
Kan, maar soms kan je er ook wel 4k km mee..quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:11 schreef kanovinnie het volgende:
Oja. Squirtlube. Zal ik meteen een nieuwe ketting doen? Mijn huidige heeft er zo'n 3000 km opzitten.
Nu zit er als smering olie op. Dan bespaar ik me liever de moeite van het schoonmaken door er nu alvast een nieuwe op te doen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kan, maar soms kan je er ook wel 4k km mee..
Je hebt gelijk, aanpassen mag niet meerquote:Op vrijdag 2 december 2011 16:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Volgens mij staat er een fout in de datum Ivo, ik denk dat het 8 april moet zijn..
Dan rij je dus echt voor lul. Hij is ook nog in RWB verkrijgbaar, voor koninginnedag bijvoorbeeld. Maar als je een KMC wilt zou ik maar een gewone X10L voor ong. dezelfde prijs kopen, daar bladdert de verf niet van af. En na 3000 km vervangen bespaart je gegarandeerd een overslaande ketting. Hoe langer je wacht, hoe groter de kans dat je ook aan een nieuwe cassette mag.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nu zit er als smering olie op. Dan bespaar ik me liever de moeite van het schoonmaken door er nu alvast een nieuwe op te doen.
Beste merk is kmc toch?
Is dit wat?
http://www.fietssportiefo(...)or-wit-10-speed.html
Kleur wit, past mooi bij de fiets
GVD die foto's waren mij even ontgaan! De moeite waard om nog eens te posten, al hou ik mezelf er wel behoorlijk mee voor de gek...morgen zal het wel weer regenen als een gek!quote:Op vrijdag 2 december 2011 15:45 schreef Eirick het volgende:
Vandaag toch nog 4 uurtjes weg weten te trappen, met de zon op m'n knar.
Dan ga ik daar even kijken.quote:Op vrijdag 2 december 2011 19:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dan rij je dus echt voor lul. Hij is ook nog in RWB verkrijgbaar, voor koninginnedag bijvoorbeeld. Maar als je een KMC wilt zou ik maar een gewone X10L voor ong. dezelfde prijs kopen, daar bladdert de verf niet van af. En na 3000 km vervangen bespaart je gegarandeerd een overslaande ketting. Hoe langer je wacht, hoe groter de kans dat je ook aan een nieuwe cassette mag.
Overigens is Futurumshop goedkoper want die rekenen geen 6 euro verzendkosten!
Ik weet niet wat er nu opzit eigenlijkquote:Op vrijdag 2 december 2011 19:44 schreef eentwee het volgende:
Witte kettingDan heb je wel heel veel vertrouwen in dat smeergoedje. Nee dat wordt lelijk. Ik heb al 4 keer tegen onze huisfm gezegd dat-ie dat spul moet aanbieden maar het is nog niet gelukt
![]()
@Kano: met 3000km heb je een goede kans dat-ie versleten is, tenminste het is een shimano 105 ketting denk ik?
De 300km in april kan ik nu trouwens helemaal op m'n buik schrijven, ik heb een slijmbeursprobleem op een Freddeh-vervelende plek![]()
Heb ik eigenlijk al een hele tijd maar ik heb er nu eens naar laten kijken.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:16 schreef Patroon het volgende:
Kwam vanmiddag ook weer een held in een korte broek tegen
Ja dat is toch niet normaal? Ik zit lekker ingepakt, lange broek, waterdichte overschoenen, boven 4 lagen over elkaar heen.. muts op..en die knakker fietst doodleuk in een korte broek. Dat kan gewoon niet goed zijn voor je knieën en spieren, die worden gigantisch stram.quote:
Ik ben een echte koukleum, maar 4 lagen bovenkleding? Dan moet het voor mij echt wel 5 graden vriezen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat is toch niet normaal? Ik zit lekker ingepakt, lange broek, waterdichte overschoenen, boven 4 lagen over elkaar heen.. muts op..en die knakker fietst doodleuk in een korte broek. Dat kan gewoon niet goed zijn voor je knieën en spieren, die worden gigantisch stram.
Dito.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:56 schreef SuperWeber het volgende:
Ik heb een Satori, prima ding. Tacxen op zichzelf is alleen een beetje suf...
Haha ik trek bij die temperaturen ook al de lange kleren aan. De korte broek komt pas boven de 20graden te voorschijn.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:46 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik ben een echte koukleum, maar 4 lagen bovenkleding? Dan moet het voor mij echt wel 5 graden vriezen.
Onder de 18 à 20 graden (afhankelijk van de zon) trek ik de lange kleren al aan.
Bij mij is het grofweg hetzelfde maar dan alles 5 graden opgeschovenquote:Op zaterdag 3 december 2011 18:59 schreef marcodej het volgende:
15+: kort
10 - 15: arm en of beenstukken
5 - 10: boven lang, onder beenstukken
5-: alles lang.
doping schijnt te kunnen helpenquote:Op zaterdag 3 december 2011 20:15 schreef JLeeuwarden het volgende:
Zowel nu als in het wielerseizoen heb/had ik last van dit probleem. Ik zelf wil wel hardfietsen en heb er altijd zin in, mijn bovenbenen echter niet. iemand met zelfde ervaring? En oplossing. Word er helemaal gek van!
Te weinig energie of te weinig kracht?quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:15 schreef JLeeuwarden het volgende:
Zowel nu als in het wielerseizoen heb/had ik last van dit probleem. Ik zelf wil wel hardfietsen en heb er altijd zin in, mijn bovenbenen echter niet. iemand met zelfde ervaring? En oplossing. Word er helemaal gek van!
Ik stond op klompen een paar oude trainingstoestellen uit elkaar te slijpenquote:Op zondag 4 december 2011 01:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag op m'n 200 geen enkele wielrenner gezien. Iedereen thuis bij de kachel?
Gisteren was het hier tot een uur of 2 's middags echt drakenweer. Ben je erg nat geregend of viel 't mee in het zuiden des lande? Ik was aan het klussen. Morgen weer fietsen, maja dat is werk.quote:Op zondag 4 december 2011 01:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag op m'n 200 geen enkele wielrenner gezien. Iedereen thuis bij de kachel?
Hé jammer, ik moet klussen.quote:Op zondag 4 december 2011 10:41 schreef Patroon het volgende:
Vanmiddag om 14:50 wielerjaaroverzicht op Sporza!
Ik ken sporza niet, maar is er niet ergens een radiostream van te vinden?quote:
Onthou wel dat een ketting bij 3mm verschil in lengte al versleten is. Het is je eigen keuze maar bij 10.000km vervangen kan je gegarandeerd ook de rest vervangen.quote:Op zondag 4 december 2011 11:13 schreef SeLang het volgende:
Over die fietskettingen: vorig jaar had ik goedkoop een pakje van twee gekocht en toen heb ik dus maar de ketting van m'n racefiets en m'n trekking/ general purpose fiets vervangen. Die racefiets ketting had ca 3500km, die andere ca 6500km. Filosofie: een nieuwe ketting is veel goedkoper dan een nieuwe casette.
Ik was wel nieuwsgierig naar de slijtage dus ik heb de kettingen opgehangen en de lengte gemeten. De exacte getallen ben ik vergeten maar die racefiets ketting was echt nog maar een heel klein stukje versleten na 3500km en die andere had ondanks de 6500km ook nog een heel end mee gekund.
Conclusie: die ketting slijtage wordt nogal overdreven. Vanaf nu ga ik niet eerder vervangen dan na 10.000km.
Edit: Shimano CN-HG93
Yep dat is hem!quote:Op zondag 4 december 2011 11:21 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.beslist.nl/sho(...)m_campaign%3Dbeslist
Is dit de squirtlube waar iedereen het altijd over heeft? Ik dacht dat het in een andere verpakking zat?
Maar het was dus nog geen 3mmquote:Op zondag 4 december 2011 11:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Onthou wel dat een ketting bij 3mm verschil in lengte al versleten is. Het is je eigen keuze maar bij 10.000km vervangen kan je gegarandeerd ook de rest vervangen.
Gewoon ophangen met de nieuwe ketting ernaast.quote:
een nieuwe ketting moet ik inkorten dus volgens mij werkt deze manier nietquote:Op zondag 4 december 2011 11:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Gewoon ophangen met de nieuwe ketting ernaast.
Sporza is een belgische zender. Als het goed is kan je dat gewoon ontvangen.quote:Op zondag 4 december 2011 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ken sporza niet, maar is er niet ergens een radiostream van te vinden?
deze bijvoorbeeld:quote:Op zondag 4 december 2011 12:09 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.bikesnparts.nl(...)-93-ketting-10-speed
http://www.bikesnparts.nl(...)nolo-Centaur-ketting
Tsjah. Welke? Ik heb totaal geen verstand van kettingen...
Lengte na inkorten natuurlijk. Eerst kort ik hem in, daarna hang ik ze naast elkaar. Overigens hoeft dat nieteens want je kunt gewoon schakeltjes tellen.quote:Op zondag 4 december 2011 11:53 schreef Yankee het volgende:
[..]
een nieuwe ketting moet ik inkorten dus volgens mij werkt deze manier niet
Regelmatig regen maar niks waar ik bang van zou worden. Vanaf Kalkar werd het droog. Zelfs de wind werd minder maar was nog duidelijk merkbaar. Ik reed een 200 in lijn, ben met de trein teruggekomen uit Zutphen.quote:Op zondag 4 december 2011 10:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Gisteren was het hier tot een uur of 2 's middags echt drakenweer. Ben je erg nat geregend of viel 't mee in het zuiden des lande? Ik was aan het klussen. Morgen weer fietsen, maja dat is werk.![]()
Als 't 8 april is, prima.quote:Op zondag 4 december 2011 12:13 schreef No-P het volgende:
Kano kun je in de OP bij de toevoeging onderin 8 maart in 8 april veranderen?
Aangepast.quote:
Die gaat er dus zonder problemen op? Wel meteen een tientje goedkoper, en het is nog dezelfde als ik me niet vergis!quote:Op zondag 4 december 2011 12:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
deze bijvoorbeeld:
http://www.bike-component(...)-10-fach-Kette-.html
Als jij een 10 speed campa groep hebt welquote:Op zondag 4 december 2011 12:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Aangepast.
[..]
Die gaat er dus zonder problemen op? Wel meteen een tientje goedkoper, en het is nog dezelfde als ik me niet vergis!
2011 centaurquote:Op zondag 4 december 2011 12:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
Als jij een 10 speed campa groep hebt wel
In die duitse webshop hebben ze weer geen squirtlubequote:Op zondag 4 december 2011 12:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
Als jij een 10 speed campa groep hebt wel
Daar zou ik geen Shimano ketting op monteren. Niet dat ik het zelf wel eens geprobeerd heb, maar mijn gevoel zegt dat je dat niet moet doen. Daarnaast zijn die Shimano kettingen toch allemaal nog met van die breekpennen uitgerust dacht ik.... En dat was altijd een geklooi om te zorgen dat je geen vaste schakel had na montage. Ik zou er gewoon een kopen met een missing link, en dan wel een die je meerdere keren kunt / mag openen en sluiten.quote:
Ik vroeg me het eigenlijk alleen af. Een shimanoketting op een campa groep is inderdaad iets wat voor problemen gaat zorgen.quote:Op zondag 4 december 2011 13:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar zou ik geen Shimano ketting op monteren. Niet dat ik het zelf wel eens geprobeerd heb, maar mijn gevoel zegt dat je dat niet moet doen. Daarnaast zijn die Shimano kettingen toch allemaal nog met van die breekpennen uitgerust dacht ik.... En dat was altijd een geklooi om te zorgen dat je geen vaste schakel had na montage. Ik zou er gewoon een kopen met een missing link, en dan wel een die je meerdere keren kunt / mag openen en sluiten.
Ja, en die wordt er bij iedere KMC ketting gewoon bijgeleverd.quote:Op zondag 4 december 2011 14:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vroeg me het eigenlijk alleen af. Een shimanoketting op een campa groep is inderdaad iets wat voor problemen gaat zorgen.
En je bedoeld zo'n ding?
http://www.bikesnparts.nl(...)issing-Link-10-speed
Ah mooi. Dan hoef ik die er dus niet bij te bestellen.quote:Op zondag 4 december 2011 14:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, en die wordt er bij iedere KMC ketting gewoon bijgeleverd.
Je had mijn triple wel mogen hebben, ruil hem graag om voor een dubbel.quote:Op zondag 4 december 2011 17:08 schreef Blik het volgende:
sporten is de afgelopen week echt een drama
Wel mijn fiets terug van de fm, er zit nu eindelijk een mannelijk verzet op. Een triple
Werd even getriggered door Gripper voor kerst, ik moet nog even wat zaken op het lijstje zetten voor kerst zoals handschoenen, muts etc.
Hoorde nog bij de nieuwe fiets, de fm kon de goede crank niet leveren op korte termijn. Dus had die er eerst een dubbel op gezet. Nu nieuwe triple eropquote:Op zondag 4 december 2011 17:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je had mijn triple wel mogen hebben, ruil hem graag om voor een dubbel.
Als je hem had besteld met dubbel, dan had ik hem graag met je geruild met eventuele bijbetaling van mijn kantquote:Op zondag 4 december 2011 17:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoorde nog bij de nieuwe fiets, de fm kon de goede crank niet leveren op korte termijn. Dus had die er eerst een dubbel op gezet. Nu nieuwe triple erop
Dat zou kunnen, gewoon ff paar mm naar beneden en inbus mee!quote:Op zondag 4 december 2011 18:37 schreef marcodej het volgende:
Lekker weer twee uurtjes op strand geploegd. Was iets te vroeg weggegaan, strand was eigenlijk nog wat te zacht (of mn bandenspanning was nu te laag), wind tegen heen hielp ook niet. Eindigde wel met pijn aan de binnenkant dijbeen/aanhechting hamstring, vooral rechts. Zadel te hoog?
Dito bij SRAM kettingenquote:Op zondag 4 december 2011 14:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, en die wordt er bij iedere KMC ketting gewoon bijgeleverd.
Had een multitooltje mee, maar kwam pas aan het eind echt opzetten. Misschien ook teveel geforceerd wind tegen... Volgende keer maar een beetje proberen.quote:Op zondag 4 december 2011 19:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, gewoon ff paar mm naar beneden en inbus mee!
Ik kijk bijna nooit sport op tv.quote:Op zondag 4 december 2011 22:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Onder welke steen heb jij de laatste 10 jaar doorgebracht?
Met, alhoewel ik ook wel eens fiets met een korte broek met zeem en een lange (harloop)broek eroverheen.quote:
Dat deed ik dus ook altijd. Maar die ketting eraf halen, in een bakje met verdunde bio ontvetter uitspoelen, inpregneren met Finish Line Keramik Wax, tandwielen poetsen, en het resultaat is een altijd brandschone ketting. Vroeger gebruikte ik altijd Pedros maar dat is hier in de buurt niet verkrijgbaar, en die Finish Line bevalt ook uitstekend.quote:Op zondag 4 december 2011 23:25 schreef Patroon het volgende:
Met Squirt Lube hoeft hij er ook niet af. Afnemen met doek nieuwe lube erop en klaar. Ik poets nu in 30min mijn fiets. Dit was altijd wel een uur.
Je had ongelijk.quote:Op maandag 5 december 2011 10:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat deed ik dus ook altijd. Maar die ketting eraf halen, in een bakje met verdunde bio ontvetter uitspoelen, inpregneren met Finish Line Keramik Wax, tandwielen poetsen, en het resultaat is een altijd brandschone ketting. Vroeger gebruikte ik altijd Pedros maar dat is hier in de buurt niet verkrijgbaar, en die Finish Line bevalt ook uitstekend.
Iets zegt me dat je die Squirtlube voor een hele andere aktiviteit moet gebruiken......
Ik heb allebei maar mijn voorkeur gaar uit naar lange broek zonder zeem. Kortbroek + langebroek is warmer rond de benen en kruis.quote:
Maar heb je dan nog een aparte broek met zeem voor dagen dat het net wat minder koud is? Of is het dan alweer zo warm dat je over kan op de korte broek + beenstukken?quote:Op maandag 5 december 2011 12:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb allebei maar mijn voorkeur gaar uit naar lange broek zonder zeem. Kortbroek + langebroek is warmer rond de benen en kruis.
En zeem blijft beter in het kruis zitten, maar dit kan ook aan de pasvorm liggen.
Ik heb een aantal shirtjes van shimano, prima spul. Maten vallen wel heel klein uit.quote:Op maandag 5 december 2011 18:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
...
Iemand ervaring met fietskleding van shimano?
Dan is het alweer zo warm dat ik over kan op korte broek jaquote:Op maandag 5 december 2011 18:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar heb je dan nog een aparte broek met zeem voor dagen dat het net wat minder koud is? Of is het dan alweer zo warm dat je over kan op de korte broek + beenstukken?
Iemand ervaring met fietskleding van shimano?
Dagen dat het minder koud is maar te koud voor korte broek rij ik met beenstukken.quote:Op maandag 5 december 2011 18:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar heb je dan nog een aparte broek met zeem voor dagen dat het net wat minder koud is? Of is het dan alweer zo warm dat je over kan op de korte broek + beenstukken?
Iemand ervaring met fietskleding van shimano?
Achterlicht had ik al. En ik heb alleen paar positieve reviews over deze lamp gezienquote:Op maandag 5 december 2011 19:00 schreef buzz1291 het volgende:
Lange broek zonder zeem (over een korte) alleen als het echt vriest. Anders altijd korte broek met originele Campagnolo beenstukken, kosten wat meer maar zijn echte windstoppers. En niet van die tochtige BBB's, wat gewoon een miskoop was. Nu moet ik er bij zeggen dat ik nooit echt kouwe poten heb, alleen mijn vingers vriezen er onder de +5 al bekant af, en daar heb ik in al die jaren nog nooit een goede oplossing voor gevonden.
En Kano, fijn dat je een lot uit de loterij hebt met die chinese lamp. Veel plezier er mee maar wees voorzichtig in het donker. en vergeet je achterlicht niet.
Had een kennis van me ook. Bleek het iemand op een electrische atb te zijnquote:Op maandag 5 december 2011 19:45 schreef Oksel het volgende:
Gisteren 45 op de ATB gedaan. Zwaar parcour, niet slecht gefietst. Alhoewel; ik werd wel ingehaald. En dat gebeurt niet vaak
Potjandikkiequote:
Een fietsmaat van mij kocht vorige winter een lange broek met zeem van Shimano. Letters begonnen na de tweede eerste keer wassen al los te laten en ook de stiksels blijven niet heel. Was een van de goedkoopste maar afgeprijsd nog altijd 50-60 euro. Zelf heb ik een Gore (power thermo ofzo) die tegenviel, te ruim en (daardoor?) ijskoud bij de kuiten.quote:Op maandag 5 december 2011 18:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Iemand ervaring met fietskleding van shimano?
Hoezo, je hebt hem pas net..quote:Op maandag 5 december 2011 12:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je had ongelijk.
Chinees lampje is van sublieme kwaliteit
Als ik zie hoe het in elkaar zit wordt ik daar toch wel vrolijk van. Netjes een O-ringetje bij de schroefdraden om af te dichten, en er is niet bezuinigt op het aluminium. Alles is gewoon lekker dik en stevig.quote:Op maandag 5 december 2011 23:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Een fietsmaat van mij kocht vorige winter een lange broek met zeem van Shimano. Letters begonnen na de tweede eerste keer wassen al los te laten en ook de stiksels blijven niet heel. Was een van de goedkoopste maar afgeprijsd nog altijd 50-60 euro. Zelf heb ik een Gore (power thermo ofzo) die tegenviel, te ruim en (daardoor?) ijskoud bij de kuiten.
[..]
Hoezo, je hebt hem pas net..
Nog bedankt voor de reactie. Had nog snel met de webshop kunnen mailen (ja, gister om half 9 werkt daar nog iemandquote:
Dat is geen luxe maar pure noodzaak, die LEDjes worden achterlijk heetquote:Op dinsdag 6 december 2011 05:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
en er is niet bezuinigt op het aluminium. Alles is gewoon lekker dik en stevig.
[..]
Mag je mijn camera wel meenemenquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Strak plan van die 300 met ultra_ivo, maar aangezien ik nog steeds knieproblemen heb en naar de fysio zal moeten, gaat meedoen niet lukken. Maar als de agenda het toelaat, wil ik wel als volgwagen/bezemwagen/pechhulp/fotoverslaggever achter julie aan rijden, of op een paar punten op het parcours gaan staan, en op die manier eens kijken wat zo'n tocht nou inhoud. Idee?
Ergens in een vorig topic. Als je 'm vind zal ik hem in de op gooien.quote:
Als je toch al weet dat je na 80 km afvalt, waarom zou je dan überhaupt meedoen ?quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mag je mijn camera wel meenemenEn mij, na 80 km
[..]
Als ik na 80 km afval zou ik me nooit meer durven te vertonen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je toch al weet dat je na 80 km afvalt, waarom zou je dan überhaupt meedoen ?
Ah, dan ga ik naar 40 km terug. Thanksquote:Op dinsdag 6 december 2011 13:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nope. Je zal ter plekke een afsteekroute moeten vinden als het tegen valt
Persoonlijk voorstander van een lange broek met zeem. Rijd mijn inziens lekkerder.quote:
freewheelafnemer? Kettingzweep dus?quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:40 schreef PipodeOoi het volgende:
Hallo iedereen,
Ik ben PipodeOoi en volg dit topic op het forum al meer dan 1,5 jaar. Toch heb ik nooit gepost, omdat ik tot nu geen profiel had aangemaakt. Mijn achtergrond: tweede wielerseizoen en helemaal besmet met het wielervirus. Inmiddels kan ik na een flinke herstelperiode dit jaar (+-6 maanden, ontstoken pees bij knie) al weer aardig 2 tot 3 uur fietsen (50-80k) en kan ik volgend seizoen vol goede moed van start! Train 2-3 keer in de week. Doel is volgend jaar Alpe D'huez in een redelijke tijd fietsen (1:15).
Ik heb een vraag over een eventuele bergcassette. Aangezien ik op het vlakke toch vaak met 100-110rpm rijd, vind ik het in de bergen ook prettig om met een (zeer) licht verzet te rijden. Mijn huidige fietsafstelling laat dat (vind ik) in beperkte mate toe bij hogere stijgingspercentages (denk aan 8-11%). Ik heb op dit moment een tripleblad voor (50-39-30) en 9 speed achter (11-25).
Is het mogelijk om achterop een 11-28/32/34 te monteren op mijn fiets? (een Target uit 2010, volledig Tiagra afgemonteerd). Welke is daarbij volgens jullie het meest wenselijk?
Ik heb gelezen dat ik daarvoor een cassetteafnemer en freewheelafnemer nodig heb. Heeft iemand wellicht online bestelopties voor een goede (prijs/kwali) set?
Volgens mij gaat een 32 casette niet standaard werken met een shimano achterderailleur. Het kon wel geloof ik, met wat aanpassingen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:40 schreef PipodeOoi het volgende:
Hallo iedereen,
Ik ben PipodeOoi en volg dit topic op het forum al meer dan 1,5 jaar. Toch heb ik nooit gepost, omdat ik tot nu geen profiel had aangemaakt. Mijn achtergrond: tweede wielerseizoen en helemaal besmet met het wielervirus. Inmiddels kan ik na een flinke herstelperiode dit jaar (+-6 maanden, ontstoken pees bij knie) al weer aardig 2 tot 3 uur fietsen (50-80k) en kan ik volgend seizoen vol goede moed van start! Train 2-3 keer in de week. Doel is volgend jaar Alpe D'huez in een redelijke tijd fietsen (1:15).
Ik heb een vraag over een eventuele bergcassette. Aangezien ik op het vlakke toch vaak met 100-110rpm rijd, vind ik het in de bergen ook prettig om met een (zeer) licht verzet te rijden. Mijn huidige fietsafstelling laat dat (vind ik) in beperkte mate toe bij hogere stijgingspercentages (denk aan 8-11%). Ik heb op dit moment een tripleblad voor (50-39-30) en 9 speed achter (11-25).
Is het mogelijk om achterop een 11-28/32/34 te monteren op mijn fiets? (een Target uit 2010, volledig Tiagra afgemonteerd). Welke is daarbij volgens jullie het meest wenselijk?
Ik heb gelezen dat ik daarvoor een cassetteafnemer en freewheelafnemer nodig heb. Heeft iemand wellicht online bestelopties voor een goede (prijs/kwali) set?
Als je er op de helft geen zin meer in heb, moet je nog precies die afstand terugfietsenquote:Op dinsdag 6 december 2011 17:59 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb iig nog nooit in heuvelachtig gebied gereden. Dus misschien ben ik daar wel slecht in en val ik daardoor snel af. Maar ik hoop hem iig tot halverwege te rijden. Kwa km moet dat goed te doen zijn. Ik heb al een keer 165 op een dag gefietst, en 155 en dan nog meerdere 100+ tochten. Nog een paar keer in het voorjaar 100/150+ tochtjes rijden en dan zou het wel goed moeten komen?
^quote:Op woensdag 7 december 2011 10:41 schreef Tommeke het volgende:
Mijn ervaring is dat je bergop juist iets zwaarder gaat trappen dat op het vlakke. Als je de Alpe in 1.15 wil rijden is een 30-25 meer dan zat. Die ga je bijna niet gebruiken. Het punt is dat je met een nog lichter verzet die juist gaat gebruiken waardoor je alleen maar langzamer gaat terwijl je evenveel afziet. Op een koffiemolentje die berg opfietsen is echt zwaar, dat moet je kunnen.
Zeg dat eens tegen Armstrong en Gesink. Ben het niet met je eens. Natuurlijk heb je kracht nodig maar ook souplesse. Je kan een grote col nooit alleen op kracht fietsen. Weerstand heb je nodig maar je móet de pedalen nog wel lekker ronddraaien.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
^
wat die groningse postbode zegt.
Niet te licht, ik maak ook op het vlakke aardig wat toeren, meestal boven de 100. In de bergen 70-80. het mag best wat kracht kosten, sterker nog: je hebt die weerstand op je benen gewoon nodig om bergop lekker te kunnen fietsen.
Ga maar eens met dit weer vol tegen de wind in fietsen met een laag RPM, dat geeft je een goeie indruk. In de bergen heb je niks aan souplesse, maar wel aan sterke bovenbenen...
Mooie route, Ivo! Je rijdt linksom, neem ik aan (start langs de Maas naar Visé) ?quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Idd, eerst naar Visé. Op die manier zijn de laatste 50km niet al te zwaar. Vrijwel iedereen rijdt daar in het donker, dus ik heb dat stuk wat makkelijker gehouden.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Mooie route, Ivo! Je rijdt linksom, neem ik aan (start langs de Maas naar Visé) ?
Ik twijfel heel erg, ben bang dat 300km op één dag wat te gortig is begin april. Lijkt me meer iets voor 2 dagen
Dan neem ik de treinquote:Op woensdag 7 december 2011 13:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je er op de helft geen zin meer in heb, moet je nog precies die afstand terugfietsen
Dat is wel een goeie ja!quote:Als je deze winter met enige regelmaat lange tochten blijft maken, en in maart probleemloos een 150 of 200 kan rijden, moet die 300 in april ook wel lukken.
Mooi oefentochtje van 150 km door het Groene hart: de joop zoetemelk classic, op 17 maart 2012.
http://www.swift-joopzoetemelkclassic.nl/
Mwuh, om nou 350 km te rijden in 2 dagen vind ik weer wat te gortigquote:edit: en direct de volgende dag, op zondag, Ivo's 200 km tocht. Dan weet je wel hoe het met de vorm zit.
quote:[..]
^
wat die groningse postbode zegt.
Niet te licht, ik maak ook op het vlakke aardig wat toeren, meestal boven de 100. In de bergen 70-80. het mag best wat kracht kosten, sterker nog: je hebt die weerstand op je benen gewoon nodig om bergop lekker te kunnen fietsen.
Ga maar eens met dit weer vol tegen de wind in fietsen met een laag RPM, dat geeft je een goeie indruk. In de bergen heb je niks aan souplesse, maar wel aan sterke bovenbenen...
Ik heb dat weekendje al vastgezet. De JZC (de 150) rij ik sowieso wel, dat is altijd een leuke tocht. Of ik de dag erna ook naar Maastricht afreis weet ik nog niet zeker.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:25 schreef kanovinnie het volgende:
Dat is wel een goeie ja!
Gaan er meer mensen meedoen van hier?
[..]
Mwuh, om nou 350 km te rijden in 2 dagen vind ik weer wat te gortig
Zo'n Amstrong in z'n topjaren en Cancellara rijden bv. in een tijdrit ook een enorm hoog omwentelingsritme. Dat is iets waar je echt voor getraind moet zijn. Net als met klimmen in een hoog ritme. Ik heb het geprobeerd en vond het niet te doen. Een iets lager ritme was veel relaxter.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zeg dat eens tegen Armstrong en Gesink. Ben het niet met je eens. Natuurlijk heb je kracht nodig maar ook souplesse. Je kan een grote col nooit alleen op kracht fietsen. Weerstand heb je nodig maar je móet de pedalen nog wel lekker ronddraaien.
Voor mij werkt het ook niet. Boven de 110 voelt voor mij ongemakkelijk snel aan, onder de 80 is ook niks. Ideaal tempo wat ik lang volhou is tussen de 90-105. Klimmen tussen de 75-95quote:Op donderdag 8 december 2011 09:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zo'n Amstrong in z'n topjaren en Cancellara rijden bv. in een tijdrit ook een enorm hoog omwentelingsritme. Dat is iets waar je echt voor getraind moet zijn. Net als met klimmen in een hoog ritme. Ik heb het geprobeerd en vond het niet te doen. Een iets lager ritme was veel relaxter.
Boven de 110 moet je inderdaad echt getraind zijn, dat haal ik ook niet. Ik rij op de weg meestal 95-105 en dat zal bergop zo'n 80-90 zijn, maar bij 90 slagen is het toch ook nog vrij op souplesse?quote:Op donderdag 8 december 2011 10:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
Voor mij werkt het ook niet. Boven de 110 voelt voor mij ongemakkelijk snel aan, onder de 80 is ook niks. Ideaal tempo wat ik lang volhou is tussen de 90-105. Klimmen tussen de 75-95
90 bergop vind ik aardig souple jaquote:Op donderdag 8 december 2011 10:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Boven de 110 moet je inderdaad echt getraind zijn, dat haal ik ook niet. Ik rij op de weg meestal 95-105 en dat zal bergop zo'n 80-90 zijn, maar bij 90 slagen is het toch ook nog vrij op souplesse?
Omdat maastricht nogal ver van huis isquote:Op donderdag 8 december 2011 09:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb dat weekendje al vastgezet. De JZC (de 150) rij ik sowieso wel, dat is altijd een leuke tocht. Of ik de dag erna ook naar Maastricht afreis weet ik nog niet zeker.
Waarom zou 350 km in 2 dagen te gortig zijn, maar wil je wel voor 300 op 1 dag gaan?
Ik kan me er goed in vergissen natuurlijk. Toen ik de Alpe op reed was ik net 16 jaar..dus geen weet meer van. Wel dat dacht ik bij de eerste bocht, "hoe zijn de tegenliggers ooit boven gekomen"quote:Op donderdag 8 december 2011 12:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
90 bergop vind ik aardig souple ja
Met m'n compact (34-50 voor om 12-25 achter) had ik op Alpe d'Huez af en toe aardig moeite om die cadans te houden hoor. Zat daar eerder rond de 80 rpm.
Als je Utrecht niet te ver weg vindt, én als ik die 200 ga doen: ik heb gratis plek in de auto voor 1 extra fiets+fietser.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat maastricht nogal ver van huis is
Ja, die eerste 3 bochten zijn wel steil ja. Daarna kom je door het dorpje, en denk je: als het verder zo licht omhoog blijft gaan, dan lukt het wel. En dan ben je bovenaan bocht 7, en zie je dat lelijke skidorp liggen, en denk je: Godver, nog zo'n pokke-eind?quote:Op donderdag 8 december 2011 12:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik kan me er goed in vergissen natuurlijk. Toen ik de Alpe op reed was ik net 16 jaar..dus geen weet meer van. Wel dat dacht ik bij de eerste bocht, "hoe zijn de tegenliggers ooit boven gekomen"
Haha ja precies...ik was hem ook niet met de auto op gereden dus wist niet wat me te wachten stond...op een gegeven moment vlakt het af en denk je dat je er bijna bent..maar dan komt er nog eens een k*t stuk. Echt dodelijk.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, die eerste 3 bochten zijn wel steil ja. Daarna kom je door het dorpje, en denk je: als het verder zo licht omhoog blijft gaan, dan lukt het wel. En dan ben je bovenaan bocht 7, en zie je dat lelijke skidorp liggen, en denk je: Godver, nog zo'n pokke-eind?
Maar eens kijken tegen die tijd. Ik moet dan wel een rijbewijs hebben, al hoop ik die voor het eind van het jaar te hebben, ik ga niet 's ochtends vroeg met racefiets en al in de trein zitten.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je Utrecht niet te ver weg vindt, én als ik die 200 ga doen: ik heb gratis plek in de auto voor 1 extra fiets+fietser.
t is sowieso vroeg op, daar verandert niks aan.
Geen helmquote:Op donderdag 8 december 2011 12:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ja precies...ik was hem ook niet met de auto op gereden dus wist niet wat me te wachten stond...op een gegeven moment vlakt het af en denk je dat je er bijna bent..maar dan komt er nog eens een k*t stuk. Echt dodelijk.
[ afbeelding ]
Je rijdt daar zo'n 20km per uur als het niet minder is. Ik ging met de auto naar beneden omdat het daar veel te druk is om lekker te dalen.quote:
Ik zit rond de 100. Ik zat eerst rond de 90-95 maar mijn trainer vond dat ik meer moest.quote:Op donderdag 8 december 2011 09:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zo'n Amstrong in z'n topjaren en Cancellara rijden bv. in een tijdrit ook een enorm hoog omwentelingsritme. Dat is iets waar je echt voor getraind moet zijn. Net als met klimmen in een hoog ritme. Ik heb het geprobeerd en vond het niet te doen. Een iets lager ritme was veel relaxter.
Het is altijd beter om meer richting de 100-105 te gaan. Je zal dan in de wedstrijden beter een groot verzet rond krijgen.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:42 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik zit rond de 100. Ik zat eerst rond de 90-95 maar mijn trainer vond dat ik meer moest.
Ja maar het moet ook in je kunnen liggen hequote:Op donderdag 8 december 2011 12:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is altijd beter om meer richting de 100-105 te gaan. Je zal dan in de wedstrijden beter een groot verzet rond krijgen.
quote:Op woensdag 7 december 2011 21:41 schreef marcodej het volgende:
Ik heb een 39 binnenblad van BBB en werkt prima.
quote:Op woensdag 7 december 2011 21:43 schreef Tommeke het volgende:
Je derailleur kan je gewoon laten zitten
Dank! Als het niet zo veel uitmaakt (tussen BBB en TA) ga ik naar de dichtsbijzijnste FM. Volgens mij hadden ze daar de BBB's.quote:Op woensdag 7 december 2011 22:46 schreef ultra_ivo het volgende:
De positie van je derailleur moet je aanpassen aan je grootste blad, niet aan je kleinste.
Ik heb zelf heel goede ervaringen met TA bladen, in alle mogelijke (en onmogelijke) maten te krijgen en heel erg slijtvast, meerdere keren zo slijtvast als Shimano bladen.
Zekûr ouwe! Lekker brede weg, goed asfalt en als je m voor jezelf hebt lekker ideale lijnen rijden.quote:Op donderdag 8 december 2011 13:29 schreef Tommeke het volgende:
Ik rij in een tijdrit zo rond de 105. In koersen zal dat wel iets lager zijn, maar dan meet ik het niet.
Die afdaling van Alpe d'Huez is wel mooi trouwens!
Ik ben op de Alpe niet ver boven de 70 gekomen en daarmee haal je nog alle auto's en 90% van je mede-afdalers in. Gelukkig lukte dat inhalen van medefietsers ook bij het klimmenquote:Op donderdag 8 december 2011 13:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zekûr ouwe! Lekker brede weg, goed asfalt en als je m voor jezelf hebt lekker ideale lijnen rijden.
Toch vond ik 80 km/u eng. En dan te bedenken dat profs soms de 100 aantikken, met hun knieën om hun voorvork gevouwen...![]()
Toch zou het echt leuk zijn om nog eens een fok-marmotte-meet te rijden
Dat is ook wat ik wil zeggen.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:58 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja maar het moet ook in je kunnen liggen heEn als mijn trainer zegt dat 100 genoeg is dan ga ik dat doen. Is zowiezo al beter dan 90-95.
Dat is nog een foto van uit de tijd dat je tijdens de Marmotte rustig alle zooi inclusief helm even in je tent deponeerde voordat je aan de de laatste klim begon. Helmen waren toen nog niet zo goed geventileerd als tegenwoordig. En profs droegen ze toen ook niet hé. Aan de Shimano waslijnen te zien lijkt me dit een foto van ergens rond 1991-1992quote:
Uiteraard, anders sta je bij een demarrage gewoon geparkeerd omdat bij 90-95 een tandje zwaarder schakelen om mee te gaan dan veel te zwaar wordt. Je wilt er toch toch niet door Vos afgereden worden...?quote:Op donderdag 8 december 2011 12:42 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik zit rond de 100. Ik zat eerst rond de 90-95 maar mijn trainer vond dat ik meer moest.
Nou ik niet hoor, toen ik La Marmotte voor het laatst reed deed ik alsof ik een WK aan het rijden was. Op het vlakke stuk naar Bourg met een paar man in een groepje wat sparen en aan de voet van de Alpe demarreren.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is nog een foto van uit de tijd dat je tijdens de Marmotte rustig alle zooi inclusief helm even in je tent deponeerde voordat je aan de de laatste klim begon. Helmen waren toen nog niet zo goed geventileerd als tegenwoordig. En profs droegen ze toen ook niet hé. Aan de Shimano waslijnen te zien lijkt me dit een foto van ergens rond 1991-1992
Word ik toch welquote:Op donderdag 8 december 2011 22:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Uiteraard, anders sta je bij een demarrage gewoon geparkeerd omdat bij 90-95 een tandje zwaarder schakelen om mee te gaan dan veel te zwaar wordt. Je wilt er toch toch niet door Vos afgereden worden...?
Ja het is bewezen dat een hogere cadans efficienter wordt naarmate je meer vermogen levert. Maar dat is vooral met het oog op een langere inspanning, de hogere cadans zorgt voor minder verzuring. Grabsch krijgt dus een probleem als hij een tijdrit van 5 uur moet rijdenquote:Op donderdag 8 december 2011 13:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is het bewezen dat hoog tempo voor iedereen beter is als laag? Grabsch gaat toch ook bv behoorlijk hard met een beentempo van misschien 70 oid?
Vlakke stuk naar Bourg..... man op dat vals plat naar beneden moet je uitkijken dat je je niet over toeren jaagt anders sta je bij bocht 1 van de Alp al geparkeerd. Ik muisde van de Lautaret af altijd mee, vooral uit de wind zitten en zeker geen kopwerk verrichten. Beetje lullig maar je moest wat om goud te halen. Maar ik kan je echt verzekeren dat er 20 jaar geleden niemand was die met een helm op een beklimming deed.quote:Op vrijdag 9 december 2011 06:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou ik niet hoor, toen ik La Marmotte voor het laatst reed deed ik alsof ik een WK aan het rijden was. Op het vlakke stuk naar Bourg met een paar man in een groepje wat sparen en aan de voet van de Alpe demarreren.
Bedankt kanovinnie! Gebruik je zelf ook zo'n set?quote:Op dinsdag 6 december 2011 22:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
freewheelafnemer? Kettingzweep dus?
http://www.bikesnparts.nl(...)te-Afneemset-Shimano
Zoiets?
Zie verhaal hierboven. In 1:15 rijden met 30-28 is maar een cadans van 79 volgens www.zitvlees.nl.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij gaat een 32 casette niet standaard werken met een shimano achterderailleur. Het kon wel geloof ik, met wat aanpassingen.
Maar een 30 voor met 28 achter moet toch al wel genoeg zijn voor de Alpe d'Huez? Zware klim maar toch niet zo extreem stijl dat je met een 32 moet gaan werken imo.
Inderdaad gewoon een goede middenweg tussen kracht en souplesse. Als je te licht gaat fietsen draai je jezelf helemaal dood en kom je geen meter vooruit.quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:45 schreef Tommeke het volgende:
Idd. Ik reed vorig jaar in ook zo ongeveer die tijd de alpe op. Heb alleen pas ver na La Garde gas gegeven omdat ik eerst ff bij m'n vriendin wou blijven. Ik had er toen een 34x27 op en die heb ik niet gebruikt. Max de 24 denk ik. Je kan beter niet zo'n licht verzet steken want daar ga je alleen maar langzamer van. Afzien doe je toch wel.
Eerstequote:Op zaterdag 10 december 2011 17:07 schreef Tommeke het volgende:
Haha Stamsnijder of Posthuma?
Heb dat ook wel eens gehoord. Wel mooi, ik hou wel van toeren.
Nee sorry, was niet duidelijk genoeg. Hij rijdt in rood/geel met rode helm.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:35 schreef Narcotical het volgende:
Die met die rode en blauwe helm en dezelfde shirtjes?
Ja, die lange is hetquote:Op zaterdag 10 december 2011 17:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee sorry, was niet duidelijk genoeg. Hij rijdt in rood/geel met rode helm.
De 3e zichtbare man dus, ongeveer in 5e positie in het pelotonquote:Op zaterdag 10 december 2011 17:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee sorry, was niet duidelijk genoeg. Hij rijdt in rood/geel met rode helm.
Nee ik ken hem uit de koers. Kom zelf uit Friesland.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:01 schreef Tommeke het volgende:
Tof!
Ben jij dan ook een tukker?
Ik doe met interval de rustperiodes met een hartslag rond de 135. Tijdens sprinttrainingen doe ik dat ook. Afzakken tot 135, daar een minuutje op zitten en dan volle bak aangaan voor 150 meter, tot je net niet verzuurt. En dat dan 10 keer achterelkaar. Dan ben je wel redelijk stuk
Ohja, dat is natuurlijk ook zoquote:Op zaterdag 10 december 2011 18:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee ik ken hem uit de koers. Kom zelf uit Friesland.
Maar was het probleem dan dat jouw zones gewoon anders liggen dan jij dacht? Dus dat 150 eigenlijk D2 is? Of weet je niet precies waar jouw zones liggen en heeft de prof je verteld dat dit sowieso niet boven de 150 kán zijn? Volgens Karvonen ligt de bovengrens van mijn D1 ook ergens rond de 153. Heb mezelf wel aangeleerd om op hartslag te letten en snelheid van ondergeschikt belang te vinden, althans in alle trainingen die bedoeld zijn als langzame duur (D1). Helaas is mijn hartslag nogal grillig, als ik een beetje moe ben is-ie zomaar 20 slagen lager, 130 voelt dan al als een behoorlijke opgave. En als het wel lekker gaat blijk ik opeens 6 uur met 160+ te kunnen rijden.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Inderdaad gewoon een goede middenweg tussen kracht en souplesse. Als je te licht gaat fietsen draai je jezelf helemaal dood en kom je geen meter vooruit.
Ben trouwens net terug van 3:15uur trainen. Ik sprak laatst een voormalig prof van Leopard - Trek (oude bekende) en hij vertelde mij dat zijn grootste fout was om altijd veel te hard te trainen, dus D1 trainingen ook met 150+ hf. Hij vertelde dat de profs allemaal hun D1 als hf 130-140 uitvoeren. (75-85% van omslagpunt). Bij mij zou het 135-152 zijn maar hij gaf aan dat 152 echt te hoog is voor D1. Beter was het om 135-145 aan te houden.
Je moet namelijk je lichaam leren om 1:20 te rijden ipv 1:2. Je lichaam leert dan om energie te halen uit de vetten en je gaat zo een stuk efficienter met je energie huishouding om. Ik blijk de D1 trainingen dus ook altijd met een veel te hoge hartslag te doen. Ik heb vorige week voor het eerst met een gemiddelde hf van 139 getraind en was kapot bij thuiskomst, mijn lichaam was het dus niet gewend om in die zone effectief om te gaan met de energie. Vandaag 3:15 getraind in D1 en ging al een stuk beter. Ik eet nu onderweg ook een stuk minder. De prof gaf aan dat hoe vaker ik dit doe hoe hoger de gemiddelde snelheid zal komen te liggen. En dat is maar goed ook, want om nou steeds met een gem. snelheid van 22km/h rond te fietsen is best saai
Hoi eentwee,quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:45 schreef eentwee het volgende:
[..]
Maar was het probleem dan dat jouw zones gewoon anders liggen dan jij dacht? Dus dat 150 eigenlijk D2 is? Of weet je niet precies waar jouw zones liggen en heeft de prof je verteld dat dit sowieso niet boven de 150 kán zijn? Volgens Karvonen ligt de bovengrens van mijn D1 ook ergens rond de 153. Heb mezelf wel aangeleerd om op hartslag te letten en snelheid van ondergeschikt belang te vinden, althans in alle trainingen die bedoeld zijn als langzame duur (D1). Helaas is mijn hartslag nogal grillig, als ik een beetje moe ben is-ie zomaar 20 slagen lager, 130 voelt dan al als een behoorlijke opgave. En als het wel lekker gaat blijk ik opeens 6 uur met 160+ te kunnen rijden.
Voorop gesteld zegt hij dat er 3 zones zijn. D1, D2 en D3. De weerstrand training en hersteltraining waar ze het vaak over hebben gebruiken ze niet. Herstel doe je ook in D1 en tijdens de training is het niet nodig om je maximale hartslag op te zoeken (Weerstand training zoals ze dat noemen). Verdere onderbouwing waarom je niet boven je omslagpunt moet trainen (tijdens interval) heb ik niet. Zodra ik de kans krijg zal ik hem dat nog eens vragen.quote:Maar was het probleem dan dat jouw zones gewoon anders liggen dan jij dacht? Dus dat 150 eigenlijk D2 is? Of weet je niet precies waar jouw zones liggen en heeft de prof je verteld dat dit sowieso niet boven de 150 kán zijn? Volgens Karvonen ligt de bovengrens van mijn D1 ook ergens rond de 153.
Nee, ik heb campa. Maar je hoeft geen topspul te hebben, alleen even die moer losdraaien en daarna weer vastdraaien. Geen kunst aan. En zo vaak gebruik je het ook weer niet.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:14 schreef PipodeOoi het volgende:
Bedankt voor al jullie reacties betreffende de RPM bergop, mooie discussies. Het is in ieder geval erg persoonlijk. Als beginnend wielrenner heb ik veel getraind op een relatief hoge RPM (vlak: 105-110), dat vind ik met klimmen dan ook prettig. De RPM met klimmen zal waarschijnlijk ergens tussen de 80 en 90 zitten (idealiter hartslag vs wattage).
Echter de Alpe in 1:15 betekent +-11,5 per uur en dat is zelfs met een 31-28 nog wat aan de lage kant: +-79RPM.
Heb even zitten kijken. Is dit de casette die ik moet hebben?
http://www.rose.nl/artike(...)cassettes/aid:367998
[..]
Bedankt kanovinnie! Gebruik je zelf ook zo'n set?
[..]
Zie verhaal hierboven. In 1:15 rijden met 30-28 is maar een cadans van 79 volgens www.zitvlees.nl.
Volgens dealer in Utrecht (Snel) is het mogelijk om een mountainbike 9-speed 11-32/34 te monteren (want lange achterderailleur), maar dan kan hij wel wat meer geluid produceren/ratelen schijnt. Is dat dan nog wel een goede optie? Of is dat stiekem je fiets gewoon aan gort rijden?
Gewoon lezen, kan je nog wat van opstekenquote:Op zondag 11 december 2011 01:48 schreef kanovinnie het volgende:
Veels te serieuze gesprekken hier trouwens!
Voordat ik er wat aan heb zal ik eerst even mijn fiets moeten fixen.quote:Op zondag 11 december 2011 01:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gewoon lezen, kan je nog wat van opsteken
Nee zo'n bakje is onzin. Omdat je fiets stuk is, kan je nu niet iets opsteken van trainings methodiek, dat snap ik niet.quote:Op zondag 11 december 2011 10:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voordat ik er wat aan heb zal ik eerst even mijn fiets moeten fixen.
Ik heb nu mijn ketting 2 maal door ontvetter gehaald, maar er blijft een kelverige olielaag op zitten.
Moet ik dat erafhalen met zo'n schoonmaakding voor kettingen met 3 van die borsteltjes?
Is dat hetzelfde als een garmin edge? Ken dat hele merk nietquote:Op zondag 11 december 2011 10:59 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb geen km-teller. M'n snelheid boeit me niet en ik vind het vooral erg lelijk. Hoewel ik nog wel een witte cateye strada wil
Mijn interesse ligt nu bij het fixen van de fiets ipv trainingsschema'squote:Op zondag 11 december 2011 11:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee zo'n bakje is onzin. Omdat je fiets stuk is, kan je nu niet iets opsteken van trainings methodiek, dat snap ik niet.
wannabe profquote:Op zondag 11 december 2011 10:59 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb geen km-teller. M'n snelheid boeit me niet en ik vind het vooral erg lelijk. Hoewel ik nog wel een witte cateye strada wil
Zo is dat. al dat getuur en gedoe met al die metertjes, rijje mot je!quote:Op zondag 11 december 2011 10:59 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb geen km-teller. M'n snelheid boeit me niet en ik vind het vooral erg lelijk. Hoewel ik nog wel een witte cateye strada wil
Cool, dat vond ik ook altijd tof om te doen. Wat ga je doen?quote:Op zondag 11 december 2011 11:41 schreef No-P het volgende:
Straks crossduathlon. Beetje brak eigenlijk.
Hoi Narcotical,quote:Op zondag 11 december 2011 11:24 schreef Narcotical het volgende:
@Patroon
Nu je weet wat je zones ongeveer zijn hoe hanteer je dan je trainingen? Heb je een schema bv, heb opzich wel interesse... Hoe ben je er trouwens achter gekomen waar je omslagpunt ligt?
quote:Op zondag 11 december 2011 10:59 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb geen km-teller. M'n snelheid boeit me niet en ik vind het vooral erg lelijk. Hoewel ik nog wel een witte cateye strada wil
Pesies, ik zou niet weten waar veel van gulder zoon dure teller voor nodig hebben.quote:Op zondag 11 december 2011 16:49 schreef dop het volgende:
train ook wat je leuk vind
ik woonde vroeger vlak bij de van brienenoord brug en vond het heerlijk om daar inteval training te doen, soms wel 5x per week.
zeker omdat daar veel meer mensen interval trainen is dat gewoon leuk.
en als je er lol in houd train je ook graag , en vaker.
dat het dan niet altijd helemaal volgens een goed schema is moet niet boeien , je bent recreant of je bent het niet , de lol in het fietsen moet voorop gaan vind ik.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 11 december 2011 17:13 schreef Narcotical het volgende:
Ik ben ook van plan gewoon te doen waar ik "zin" in heb wanneer ik ga trainen, maar het is toch ook leuk om gericht bezig te zijn en wanneer je bv een duurtraining wilt doen dat je ook precies weet hoe en wat zodat je ook daadwerkelijk je duurvermogen aan het trainen bent...
Interval is niet alleen om explosiviteit te vergroten. Het is vooral een trainingsvorm om je hard groter/sterk te maken. Elke keer wanneer je blokken intensief en rust met elkaar afwisselend zal je hart sterker worden om die verschillen in intensiteit op te kunnen vangen. (Je lichaam schrikt van de belasting, denkt..dit gebeurd mij niet weer en zal de spierpijn herstellen en sterker worden dan voor de belasting = supercompentatie) Je hebt er als recreant dus ook zeker baat bij!quote:Ik zal ook geen koersen gaan rijden komend jaar dus intervaltraining is dan waarschijnlijk wat ondergeschikt want als je niet koerst heb je ook geen explosiviteit nodig opzich... Nadruk zal ook dit jaar gewoon weer liggen in het recreëren op de fiets en gewoon steeds langere tochten enzo aankunnen. Koersen komt misschien ooit nog wel een keer maar zover is het nog lang niet als er niet in de eerste 5 km al afgereden wil worden
Ik doe het wel samen met de medische keuring maar heeft daar niets mee te maken. De medische keuring is voor de licentie. De inspanningstest is puur voor mezelf. Informeer even bij je verzekeraar als zij consult van sport medische adviescentrum ook vergoeding. Die van mij doet dat tot 250 euro per jaar en ben niet eens zo top verzekerd. Zo'n test en medische keuring kost 220 euro.quote:@ Patroon: Die test is dat die sportmedische keuring ofzo waar je het laatst over had? Want aangezien ik geen koersen ga rijden lijkt me dat voor mij een beetje overbodig.. Nog een goeie tip om zelf redelijk nauwkeurig je omslagpunt te kunnen bepalen?
Heb je haar weer, relprinsesquote:Op zondag 11 december 2011 12:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je loopt helemaal achter, maar dat gebeurt wel vaker daar in het hoge noorden.
Kreeg je er ook tips bij wat je moet doen om na een maandje nog een belegde boterham te hebben? Of wat je moet doen als het op dag 6 keihard regent en 3 graden is en je op dag 7 een longontsteking hebt? Ik bedoel maar dat die schema's vooral op papier leuk zijn..quote:Op zondag 11 december 2011 12:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik kreeg de tip om te werken met de volgende cyclus:
Dag 1: Duurtraining (D1)
Dag 2: Tempo duur (D2) of interval (D3)
Dag 3: krachttraining (kan op de fiets of sportschool).
Dag 4: rust.
Dan weer van voor af aan.
Dat is mooi kut.quote:Op zondag 11 december 2011 20:34 schreef eentwee het volgende:
[..]
Kreeg je er ook tips bij wat je moet doen om na een maandje nog een belegde boterham te hebben? Of wat je moet doen als het op dag 6 keihard regent en 3 graden is en je op dag 7 een longontsteking hebt? Ik bedoel maar dat die schema's vooral op papier leuk zijn..Voor de meeste mensen niet haalbaar en als het wel haalbaar is verdwijnt vaak al snel het plezier.
@kanovinnie: ja te kort maar je moet dat dan ook nooit schakelen. Als je het wel doet onder belasting met een te korte ketting heb je kans dat je derailleur afbreekt, meestal ook het pad of verbuigt of beschadigt het frame, vaak is het achterwiel ook afgeschreven.
Ben ik met je eens. Slecht weer en ziekte kan je natuurlijk niks aan doen..dan is het kwestie van rust nemen. Bij slecht weer heb je een tacx.quote:Op zondag 11 december 2011 20:34 schreef eentwee het volgende:
[..]
Kreeg je er ook tips bij wat je moet doen om na een maandje nog een belegde boterham te hebben? Of wat je moet doen als het op dag 6 keihard regent en 3 graden is en je op dag 7 een longontsteking hebt? Ik bedoel maar dat die schema's vooral op papier leuk zijn..Voor de meeste mensen niet haalbaar en als het wel haalbaar is verdwijnt vaak al snel het plezier.
Ben bang dat ik er toch een keer perongeluk in ga zitten.quote:Op zondag 11 december 2011 21:35 schreef eentwee het volgende:
[..]
't Is geen ramp hoor, gewoon afleren om groot-groot te schakelen. Is nergens voor nodig.
Nog noemenswaardige resultaten behaald?quote:Op zondag 11 december 2011 22:15 schreef No-P het volgende:
Cross vandaag was tof. Mountainbike rondje was erg mooi, deel over de rode route van Nijmegen/Groesbeek en klein deel over motorcrossparcours. Erg mooi om te doen en zwaar.
Komt wel goed.quote:Op zondag 11 december 2011 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ennnuuh Patroon, ik heb mijn nieuwe ketting 3 keer ontvet, maar hij bleef kleverig. Daarna heb ik er toch maar squirtlube op gedaan. Gaat dat goed? Of had ik nog wat anders moeten doen?
Dan blijf ik hem wegbrengen naar de fietsenmakerquote:Op zondag 11 december 2011 22:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zelf gaan zitten kloten als je niet weet waar je mee bezig bent.
Mooi. Thanks.quote:Op zondag 11 december 2011 22:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Komt wel goed.
Laten drogen en dan morgen weer opnieuw opbrengen en weer laten drogen. Eventueel nog een 3e keer herhalen totdat ketting goed doordrenkt is met wax. Squirt Lube moet je vaker opbrengen dan gewone olie. Vooral na regen dus mocht je een natte ketting hebben, even laten drogen bij de kachel en daarna weer nieuwe Lube aanbrengen. Volgende dag met een doekje de overtollige wax eraf halen en klaar. (smeersel hoeft namelijk niet aan de buitenkant van de ketting te zitten.
5 min?quote:Op maandag 12 december 2011 06:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan blijf ik hem wegbrengen naar de fietsenmaker
[..]
Mooi. Thanks.
Heb er nu 2 lagen opzitten trouwens, eerste, en daarna na 5 min. nog 1tje.
Om toch nog even hierop terug te komen, ook al zijn we inmiddels al ruimschoots in de D1 en D2 dscussie verzeild.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:14 schreef PipodeOoi het volgende:
Bedankt voor al jullie reacties betreffende de RPM bergop, mooie discussies. Het is in ieder geval erg persoonlijk. Als beginnend wielrenner heb ik veel getraind op een relatief hoge RPM (vlak: 105-110), dat vind ik met klimmen dan ook prettig. De RPM met klimmen zal waarschijnlijk ergens tussen de 80 en 90 zitten (idealiter hartslag vs wattage).
Echter de Alpe in 1:15 betekent +-11,5 per uur en dat is zelfs met een 31-28 nog wat aan de lage kant: +-79RPM.
En die noordelingen hebben toch zo vaak moeite om een geintje van iets serieus te kunnen onderscheiden......quote:Op zondag 11 december 2011 19:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heb je haar weer, relprinses![]()
Ik train lekker op hartslag. Of ik ga gewoon lekker fietsen zonder als een autist ergens naar te kijken.
Vandaag voor het eerst in m'n leven een echte veldrit gedaan. Stoegh, daar ben ik niet goed in
Wel genoten en afgezien.
Aangezien je 9/10 keer nogal apart reageert kan ik me voorstellen dat Tommeke dit "grapje" niet ziet.quote:Op maandag 12 december 2011 15:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En die noordelingen hebben toch zo vaak moeite om een geintje van iets serieus te kunnen onderscheiden......
Daar stond 1ste laag aanbrengen, 5 min later de tweedequote:Op maandag 12 december 2011 09:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
5 min?Heb je de gebruiksaanwijzing wel gelezen? Je moet het wel 24uur laten drogen zodat het water uit de wax kan verdampen.
Inderdaad.. Toen uit posts bleek dat Buzz ouder dan 14 is:quote:Op maandag 12 december 2011 17:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Aangezien je 9/10 keer nogal apart reageert kan ik me voorstellen dat Tommeke dit "grapje" niet ziet.
Dus als ik het goed begrijp hieruit, vind jij eigenlijk je max van D1 ook te hoog liggen? Klopt dat? Ben het met je eens dat 154 gem. heel anders voelt dan 139gem.quote:Op maandag 12 december 2011 14:07 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb ook een schema en mijn D1 ligt op 154 max, ik ga dan ook nooit met dat gemiddelde thuis komen want het is een merkbaar verschil tussen 139 gemiddeld en 154 max en 137 is mijn minimum in D1. Dan fiets ik maar wat langzamer. Ook geeft mijn trainer aan of ik midden of hoog in D1 moet zitten en dat doet hij ook als ik sprints naar D3 moet gaan doen.
Dit is voor mij het eerste seizoen dat ik met schema's rijd en ik vind het erg prettig.
Nette tijd hoor, dat doe ik je niet na! Zeker niet met zo'n afstellingquote:Op maandag 12 december 2011 12:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
Om toch nog even hierop terug te komen, ook al zijn we inmiddels al ruimschoots in de D1 en D2 dscussie verzeild.
Ik reed m van de zomer in 1 uur en 2 minuten, (kut, net 2 minuten te langzaam) , en had thuis niet zo bijster goed nagedacht bij het inpakken, dus had mn snelle wielen mee zonder bergcassette. Lichtst mogelijke verzet was 34-25, en daarmee ontkom je er dus niet aan dat er wat moet worden gestampt. Als ik mn verzetten invul op zitvlees, en ik ga uit van 12 km/u, dan trap ik met een lompe cadans van 69. Op steile stukken dus nog langzamer!
Als ik iets lichter had kunnen trappen was dat op sommige plekken wel lekker geweest, nu was het af en toe niet echt lekker rond te krijgen. Evengoed een nette tijd natuurlijk![]()
Wat de meesten hier dus wel onderschrijven, in de bergen mag je best een beetje op die pedalen rammen, het hoeft niet altijd een koffiemolentje te zijn.
Helemaal mee eens. Top bijdrage. WWW.zitvlees.nl is ook veel vanaf te halen.quote:Op maandag 12 december 2011 21:57 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Nette tijd hoor, dat doe ik je niet na! Zeker niet met zo'n afstelling. Flink getraind? Specifiek veel op kracht en D3? Ja ik ga ook een bergcasette halen. Twijfel alleen nog tussen een 28 of een 32 (eigenlijk een mountainbikeverzet).
Qua D1, D2 en D3 discussie:
1) Het is uiteraard de beste optie om een keer bij een sportmedisch instituut een groot sportonderzoek te doen. Hieruit kun je je juiste harslagen halen betreffende de drie zones. Wordt vaak ook vergoed door zorgverzekeraars. Andere mogelijkheid is om je maximum zelf te meten. Testen wel genoeg te vinden op internet. Is volgens mij iets van 45 minuten zo snel als je volhoudt en de laatste 10 minuten helemaal los gaan, dan kom je wel aardig in de buurt.
2) Trainingsleer leert over algemeen dat 3 keer trainen in de week het minimum is om ook echt qua conditie 'vooruit' te gaan. Afhankelijk van je uiteindelijke doel in het begin veel in D1 trainen om uithoudingsvermogen op te bouwen (1 tot 2x in de week) + een keer D3-interval of D2. Na een week of 8-12: 1x D1, D2 en D3. De laatste 5 weken wat meer in D2 en D3. Schema's zijn heel veel te vinden op wielersportinfo.nl.
Moet je voor de grap die post van Tommeke nog eens terug lezen.quote:Op maandag 12 december 2011 17:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Aangezien je 9/10 keer nogal apart reageert kan ik me voorstellen dat Tommeke dit "grapje" niet ziet.
Zoals ik het zie geeft hij zijn mening, en zeg jij dat hij achterloopt omdat hij uit het hoge noorden komt.quote:Op maandag 12 december 2011 23:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Moet je voor de grap die post van Tommeke nog eens terug lezen.
"Snelheid boeit me niet, ik vind km tellers gewoon lelijk, maar ik wil nog wel een witte Cateye Strada"
Gek hé dat ik dan eens menig reageer. Maar als een paar tere zieltjes daar niet tegen kunnen, zal ik het ihv wel achterwege proberen te laten.
Nu dan maar weer verder met de hoogst interessante discussie over D1 t/m 4, die voor iedereen toch weer anders ligt. Trappen moet je tenslotte toch.... en als de wind verkeerd staat is het weer anders dan met wind mee. En achter de brommer km's maken ook.
Duidelijk dat je er geen kaas van hebt gegeten. Zoals je zelf zegt heeftde wind invloed op je vermogen, om te voorkomen dat je tegen de wind te hard traint en voor de wind te licht traint móet je je dus aan zones houden. Zo belast je je lichaam steeds even veel. Nog beter is een vermogens meter maar die zijn onbetaalbaar.quote:Op maandag 12 december 2011 23:54 schreef buzz1291 het volgende:
Nu dan maar weer verder met de hoogst interessante discussie over D1 t/m 4, die voor iedereen toch weer anders ligt. Trappen moet je tenslotte toch.... en als de wind verkeerd staat is het weer anders dan met wind mee. En achter de brommer km's maken ook.
Gewoon niet op reageren joh, waar maak je je druk omquote:Op dinsdag 13 december 2011 08:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Duidelijk dat je er geen kaas van hebt gegeten. Zoals je zelf zegt heeftde wind invloed op je vermogen, om te voorkomen dat je tegen de wind te hard traint en voor de wind te licht traint móet je je dus aan zones houden. Zo belast je je lichaam steeds even veel. Nog beter is een vermogens meter maar die zijn onbetaalbaar.
Je manier van communiceren staat me trouwens niet aan. Het cynisme straalt er van af.
Ik vermoed zo, dat elke wielerclub in de omgeving wel een tocht organiseerd met de AGR puisten erin. Zullen vast een stuk rustiger zijn, en waarschijnlijk gezelliger dan met een paar duizend tegelijk de Cauberg op willen, en dan vast te komen zitten in het verkeer...het is maar een gedachte.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:41 schreef Narcotical het volgende:
Don't feed the trolls.
Zoek nog wat een mooi voorjaarsdoel om naartoe te gaan werken vanaf volgende maand, zat zelf te denken aan een tochtje in Limburg van rond de 100 km en wat heuvels. Ik weet dat er meerdere "versies" zijn van de AGR bv, maar welke daarvan is het beste te doen qua drukte en organisatie enzo? Er is hier vast wel iemand die er ervaring mee heeft
Moet het een georganiseerde tocht zijn? Je kunt geloof ik ook bij het zwembad oid in Valkenburg zo'n geval huren en dan zelf een deel van de AGR op elk gewenst moment gaan fietsen inclusief tijdmetingquote:Op dinsdag 13 december 2011 11:41 schreef Narcotical het volgende:
Don't feed the trolls.
Zoek nog wat een mooi voorjaarsdoel om naartoe te gaan werken vanaf volgende maand, zat zelf te denken aan een tochtje in Limburg van rond de 100 km en wat heuvels. Ik weet dat er meerdere "versies" zijn van de AGR bv, maar welke daarvan is het beste te doen qua drukte en organisatie enzo? Er is hier vast wel iemand die er ervaring mee heeft
gecondoleerd kerelquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gisteren trouwens voor het eerst op een bakfiets gereden. Met de doodskist van m'n moeder erop. Was even wennen, maar is eigenlijk een heel mooie manier om de laatste rit te maken.
Nou, eigenlijk niet eens heel specifiek getraind in 2011. Wel redelijk veel gefietst, had voordat ik die berg op ging 4000 km in de benen zitten. Ik probeer altijd wel wat af te wisselen tussen duurritten, vlak of hellend, intervalletjes etc, maar was er nooit zo mee bezig.quote:Op maandag 12 december 2011 21:57 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Flink getraind? Specifiek veel op kracht en D3?
Gecondoleerd Cap! Inderdaad, wat je zegt; eigenlijk erg mooi.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gisteren trouwens voor het eerst op een bakfiets gereden. Met de doodskist van m'n moeder erop. Was even wennen, maar is eigenlijk een heel mooie manier om de laatste rit te maken.
Haphap, wel goed kauwen hè?quote:Op maandag 12 december 2011 15:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En die noordelingen hebben toch zo vaak moeite om een geintje van iets serieus te kunnen onderscheiden......
Geef wel de voorkeur voor iets georganiseerds, aangezien ik geen navigatieheld ben. Desondanks een mooie tip, goed alternatief voor als ik niks kan vinden wat binnen de eisen en mogelijkheden valtquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:43 schreef Yankee het volgende:
[..]
Moet het een georganiseerde tocht zijn? Je kunt geloof ik ook bij het zwembad oid in Valkenburg zo'n geval huren en dan zelf een deel van de AGR op elk gewenst moment gaan fietsen inclusief tijdmeting
Gecondoleerd. Orgineel, op een bakfiets, zit er een speciale reden achter?quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gisteren trouwens voor het eerst op een bakfiets gereden. Met de doodskist van m'n moeder erop. Was even wennen, maar is eigenlijk een heel mooie manier om de laatste rit te maken.
Het stond in de folder van de uitvaartverzekering als mogelijkheid, en mam vond dat een mooi idee, dus ze heeft dat zelf gekozen. Op de website stonden nog veel meer mogelijkheden, een zwarte auto is al lang niet meer de enige mogelijkheid! We hebben ook voor een rieten kist gekozen, met ongebleekt katoen als voering, want dat paste ook gewoon bij haar en haar liefde voor natuur. Zelf de deksel er op gedaan, zelf op de bakfiets getild (m'n stiefvader, ik, m'n zoontje en m'n zus en twee uitvaart mensen ), zelf op de liftkettingen gelgd bij het graf. Niet ieders stijl, maar voor ons perfect.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gecondoleerd. Orgineel, op een bakfiets, zit er een speciale reden achter?
Als je nog buikspieroefeningen wilt weten, ik ken er tientallen.quote:Op woensdag 14 december 2011 09:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus....nu weer eens nadenken overr fietsen. Verder afvallen, proberen gezond te leven. De laatste twee maanden nauwelijks gefietst en gesport, en m'n rechterknie is weer behoorlijk onstabiel omdat de beenspieren zijn verzwakt, zelfs rustig fietsen op de hometrainer doet al pijn. De oefeningen van de fysio moeten dus weer uit de kast, gisteren weer bezig geweest met de leg press en dat soort dingen, de sporttas elke dag mee, minstens 3 en nog beter vaker naar de gym en trainen die #$%$ knie. Gelijk buikspierenklas meepakken. Saai en pijnlijk, setjes van 20 reps heel langzaam uitvoeren zodat je spieren in brand staan, maar het gewricht niet belast wordt.
1 troost, ik zal vast beter klimmen als ik dit een maand of twee drie doe, sterkere bovenbenen zal geen kwaad kunnen! Mischien hang ik dan niet elke meet aan het laatste wiel
Ik wordt al genoeg gepijnigd door de trainsters op de gym...een paar keer per week je door vrouwen laten afbeulen, best lekker...eh nee, dit klinkt te foutquote:Op woensdag 14 december 2011 12:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je nog buikspieroefeningen wilt weten, ik ken er tientallen.
Ja dat klopt helemaalquote:Op maandag 12 december 2011 17:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp hieruit, vind jij eigenlijk je max van D1 ook te hoog liggen? Klopt dat? Ben het met je eens dat 154 gem. heel anders voelt dan 139gem.
Zolang er maar genoeg motivatie blijft om elke keer heen te gaan! En ik denk dat een stel vrouwelijke trainsters staan is dat alleen maar mooiquote:Op woensdag 14 december 2011 14:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik wordt al genoeg gepijnigd door de trainsters op de gym...een paar keer per week je door vrouwen laten afbeulen, best lekker...eh nee, dit klinkt te fout
Ik heb er nu ook 1 in de garage staan alleen heb ik nog geen passende schoenen voor de pedalen gekocht.quote:
De schoenen heb ik, nu alleen de MTB nog. Staat niet zoveel op marktplaats.quote:Op woensdag 14 december 2011 18:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb er nu ook 1 in de garage staan alleen heb ik nog geen passende schoenen voor de pedalen gekocht.
Patroon weet daar meer vanaf. Ik zou hem even vragen.quote:Op woensdag 14 december 2011 19:09 schreef Narcotical het volgende:
Waar kun je trouwens het beste zo'n sporttest laten doen eigenlijk?
Wanneer het niet uitmaakt of de verzekering het vergoed zou je het bij Adrie van Diemen in Den Haag kunnen doen: http://www.webtrainer.com/nl/inspanningstest/ Hij is de ploegarts van Garmin Cervelo en vroeger van Rabobank. 80 euro is dan niet duur voor de test en kennis.quote:Op woensdag 14 december 2011 19:09 schreef Narcotical het volgende:
Waar kun je trouwens het beste zo'n sporttest laten doen eigenlijk?
Hij rijdt elite he bij de NWVGaysquote:Op woensdag 14 december 2011 18:02 schreef No-P het volgende:
Tommeke, Yankee. Binnenkort trainingswedstrijd tegen Kramer of doet de NWVG aan andere wedstrijden mee?
Toch niet op de donderdagavond?quote:Op woensdag 14 december 2011 23:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hij rijdt elite he bij de NWVGays
Wij hebben alleen amateurs en sportklasse. Hoewel je als amateur sommige wedstrijden wel mee mag doen bij de elites. Al denk ik niet dat Kramer rondjes om de kerk gaat rijden.
Misschien trainingswedstrijdjes op Corpus den Hoorn... Daar doen Mollema, Erik Dekker, Martijn Keizer, Marc de Maar, TJ Slagter en niemand minder dan Johnny Hoogerland ook wel eens mee.
Thanks voor de info. Ga dan inderdaad maar even informeren wat ze wel en niet vergoeden. Den Haag is natuurlijk bij mij om de hoek dus dat is ook zeer zeker een optie. Wat voor gegevens komen er eigenlijk precies uit die test?quote:Op woensdag 14 december 2011 21:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wanneer het niet uitmaakt of de verzekering het vergoed zou je het bij Adrie van Diemen in Den Haag kunnen doen: http://www.webtrainer.com/nl/inspanningstest/ Hij is de ploegarts van Garmin Cervelo en vroeger van Rabobank. 80 euro is dan niet duur voor de test en kennis.
Wanneer je verzekeraar het wel vergoed is het handig om te informeren van wie ze vergoeden. Vaak is dat enkel van SMA (sport medisch adviescentrum) deze zitten door het hele land. Zo'n inspanningstest kost +/- 220 euro.
Het is dat ik die 220 euro vergoed krijg anders zou ik zeker naar Adrie van Diemen gaan. Niet alleen om de 80 euro maar hij meet het omslagpunt aan de hand van de ademhaling (met zo'n ademkapje voor) Dit is nauwkeuriger dan een conconi test waar het SMA vaak mee werkt. Maar een conconi test is nauwkeurig genoeg voor onze doeleinden.
rustpols, max hartslag, bloeddruk in rust, bloeddruk bij max. belast, zuurstofopname en longvolume, algemene lichamelijke gesteldheid (botjes, spiergestel, etc) en indien je ook kiest voor de uitbreiding: plasje --> suiker aanwezig? en bloed --> hemoglobine / ijzergehalte. Als je ook defietstest doet: max vermogen, theoretisch gemiddeld vermogen, omslagpunten, en aanwijzingen voor je trainingszones etc.quote:Op donderdag 15 december 2011 00:48 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Thanks voor de info. Ga dan inderdaad maar even informeren wat ze wel en niet vergoeden. Den Haag is natuurlijk bij mij om de hoek dus dat is ook zeer zeker een optie. Wat voor gegevens komen er eigenlijk precies uit die test?
Die van mij vergoed tot 250 euro per jaar en ik ben niet als een klapjostie verzekerd. 10euro p/m extra voor aanvulling.quote:Op donderdag 15 december 2011 01:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
rustpols, max hartslag, bloeddruk in rust, bloeddruk bij max. belast, zuurstofopname en longvolume, algemene lichamelijke gesteldheid (botjes, spiergestel, etc) en indien je ook kiest voor de uitbreiding: plasje --> suiker aanwezig? en bloed --> hemoglobine / ijzergehalte. Als je ook defietstest doet: max vermogen, theoretisch gemiddeld vermogen, omslagpunten, en aanwijzingen voor je trainingszones etc.
Kosten voor compleet onderzoek zonder ademanalyse zou rond de 200-240 ¤ moeten liggen, waarvan je zorgverzekering zo'n 100-120 vergoedt.
Goede keuze, ben benieuwd naar je verslag!quote:Op donderdag 15 december 2011 10:05 schreef Narcotical het volgende:
Voor zover als ik tot nu toe op internet heb kunnen vinden vergoed mijn zorgwoekeraar helemaal niks in mijn aanvullende pakket. Als ik iets vergoed wil moet ik een hoger aanvullend pakket nemen wat me ¤ 20,- p/m extra kost.
Als ik alles vergoed wil moet ik het sportpakket nemen, ¤ 35,- p/m extra
Denk dat ik maar eens ga informeren bij de kerel in Den Haag..
Zilveren kruis heeft een pakket voor sporters. Misschien is dat iets voor je? Ik ben er ook nog naar aan het kijken maar ik twijfel nog.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ga ook maar eens kijken of het vergoed wordt als ik een verzekering ga kiezen voor volgend jaar.
Ho Ho Ho, Hier de Kerstman:quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:18 schreef nogeenmaarten het volgende:
Mocht de kerstman meelezen, ik zou het erg leuk vinden om een pakketje fietsmotivatie onder de kerstboom te vinden.
quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ho Ho Ho, Hier de Kerstman:
![]()
Een schop onder je reet kun je krijgen, luie flikker!
Trappen met je kutje, t is best lekker fietsweer vandaag![]()
quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ho Ho Ho, Hier de Kerstman:
![]()
Een schop onder je reet kun je krijgen, luie flikker!
Trappen met je kutje, t is best lekker fietsweer vandaag![]()
Pas op voor Rudolph, er gaan geruchten over z'n geaardheid.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:44 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Zal gebukt bij de kerstboom gaan staan.
Waarom ga je steeds hardlopen als je er toch een teringhekel aan hebt?quote:
Ik heb vandaag niet mij rijbewijs gehaald. Ook een fiets verpest.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:23 schreef Oksel het volgende:
Ik heb een vakansie geboekt van 1700 EUR (voor 2 personen), weekje all-in in luxe hotel in de Cariben.
Had ik ook mooie fiets voor kunnen kopen.
Een goede technische handelsonderneming heeft gewoon het juiste SKF lager voor je op voorraad, en waarschijnlijk voor een kwart van de prijs wat je er voor bij Shimano, Mavic of welk ander merk wielen voor moet betalen. En het zijn echt dezelfde lagers hoor.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:38 schreef vault_tec het volgende:
een van de lagers die op mijn achteras is kapot. Waar kan ik nieuwe kopen? Soort opvul ring is het van een halve cm dik ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |