Heb je haar weer, relprinsesquote:Op zondag 11 december 2011 12:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je loopt helemaal achter, maar dat gebeurt wel vaker daar in het hoge noorden.
Kreeg je er ook tips bij wat je moet doen om na een maandje nog een belegde boterham te hebben? Of wat je moet doen als het op dag 6 keihard regent en 3 graden is en je op dag 7 een longontsteking hebt? Ik bedoel maar dat die schema's vooral op papier leuk zijn..quote:Op zondag 11 december 2011 12:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik kreeg de tip om te werken met de volgende cyclus:
Dag 1: Duurtraining (D1)
Dag 2: Tempo duur (D2) of interval (D3)
Dag 3: krachttraining (kan op de fiets of sportschool).
Dag 4: rust.
Dan weer van voor af aan.
Dat is mooi kut.quote:Op zondag 11 december 2011 20:34 schreef eentwee het volgende:
[..]
Kreeg je er ook tips bij wat je moet doen om na een maandje nog een belegde boterham te hebben? Of wat je moet doen als het op dag 6 keihard regent en 3 graden is en je op dag 7 een longontsteking hebt? Ik bedoel maar dat die schema's vooral op papier leuk zijn..Voor de meeste mensen niet haalbaar en als het wel haalbaar is verdwijnt vaak al snel het plezier.
@kanovinnie: ja te kort maar je moet dat dan ook nooit schakelen. Als je het wel doet onder belasting met een te korte ketting heb je kans dat je derailleur afbreekt, meestal ook het pad of verbuigt of beschadigt het frame, vaak is het achterwiel ook afgeschreven.
Ben ik met je eens. Slecht weer en ziekte kan je natuurlijk niks aan doen..dan is het kwestie van rust nemen. Bij slecht weer heb je een tacx.quote:Op zondag 11 december 2011 20:34 schreef eentwee het volgende:
[..]
Kreeg je er ook tips bij wat je moet doen om na een maandje nog een belegde boterham te hebben? Of wat je moet doen als het op dag 6 keihard regent en 3 graden is en je op dag 7 een longontsteking hebt? Ik bedoel maar dat die schema's vooral op papier leuk zijn..Voor de meeste mensen niet haalbaar en als het wel haalbaar is verdwijnt vaak al snel het plezier.
Ben bang dat ik er toch een keer perongeluk in ga zitten.quote:Op zondag 11 december 2011 21:35 schreef eentwee het volgende:
[..]
't Is geen ramp hoor, gewoon afleren om groot-groot te schakelen. Is nergens voor nodig.
Nog noemenswaardige resultaten behaald?quote:Op zondag 11 december 2011 22:15 schreef No-P het volgende:
Cross vandaag was tof. Mountainbike rondje was erg mooi, deel over de rode route van Nijmegen/Groesbeek en klein deel over motorcrossparcours. Erg mooi om te doen en zwaar.
Komt wel goed.quote:Op zondag 11 december 2011 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ennnuuh Patroon, ik heb mijn nieuwe ketting 3 keer ontvet, maar hij bleef kleverig. Daarna heb ik er toch maar squirtlube op gedaan. Gaat dat goed? Of had ik nog wat anders moeten doen?
Dan blijf ik hem wegbrengen naar de fietsenmakerquote:Op zondag 11 december 2011 22:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zelf gaan zitten kloten als je niet weet waar je mee bezig bent.
Mooi. Thanks.quote:Op zondag 11 december 2011 22:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Komt wel goed.
Laten drogen en dan morgen weer opnieuw opbrengen en weer laten drogen. Eventueel nog een 3e keer herhalen totdat ketting goed doordrenkt is met wax. Squirt Lube moet je vaker opbrengen dan gewone olie. Vooral na regen dus mocht je een natte ketting hebben, even laten drogen bij de kachel en daarna weer nieuwe Lube aanbrengen. Volgende dag met een doekje de overtollige wax eraf halen en klaar. (smeersel hoeft namelijk niet aan de buitenkant van de ketting te zitten.
5 min?quote:Op maandag 12 december 2011 06:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan blijf ik hem wegbrengen naar de fietsenmaker
[..]
Mooi. Thanks.
Heb er nu 2 lagen opzitten trouwens, eerste, en daarna na 5 min. nog 1tje.
Om toch nog even hierop terug te komen, ook al zijn we inmiddels al ruimschoots in de D1 en D2 dscussie verzeild.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:14 schreef PipodeOoi het volgende:
Bedankt voor al jullie reacties betreffende de RPM bergop, mooie discussies. Het is in ieder geval erg persoonlijk. Als beginnend wielrenner heb ik veel getraind op een relatief hoge RPM (vlak: 105-110), dat vind ik met klimmen dan ook prettig. De RPM met klimmen zal waarschijnlijk ergens tussen de 80 en 90 zitten (idealiter hartslag vs wattage).
Echter de Alpe in 1:15 betekent +-11,5 per uur en dat is zelfs met een 31-28 nog wat aan de lage kant: +-79RPM.
En die noordelingen hebben toch zo vaak moeite om een geintje van iets serieus te kunnen onderscheiden......quote:Op zondag 11 december 2011 19:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heb je haar weer, relprinses![]()
Ik train lekker op hartslag. Of ik ga gewoon lekker fietsen zonder als een autist ergens naar te kijken.
Vandaag voor het eerst in m'n leven een echte veldrit gedaan. Stoegh, daar ben ik niet goed in
Wel genoten en afgezien.
Aangezien je 9/10 keer nogal apart reageert kan ik me voorstellen dat Tommeke dit "grapje" niet ziet.quote:Op maandag 12 december 2011 15:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En die noordelingen hebben toch zo vaak moeite om een geintje van iets serieus te kunnen onderscheiden......
Daar stond 1ste laag aanbrengen, 5 min later de tweedequote:Op maandag 12 december 2011 09:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
5 min?Heb je de gebruiksaanwijzing wel gelezen? Je moet het wel 24uur laten drogen zodat het water uit de wax kan verdampen.
Inderdaad.. Toen uit posts bleek dat Buzz ouder dan 14 is:quote:Op maandag 12 december 2011 17:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Aangezien je 9/10 keer nogal apart reageert kan ik me voorstellen dat Tommeke dit "grapje" niet ziet.
Dus als ik het goed begrijp hieruit, vind jij eigenlijk je max van D1 ook te hoog liggen? Klopt dat? Ben het met je eens dat 154 gem. heel anders voelt dan 139gem.quote:Op maandag 12 december 2011 14:07 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb ook een schema en mijn D1 ligt op 154 max, ik ga dan ook nooit met dat gemiddelde thuis komen want het is een merkbaar verschil tussen 139 gemiddeld en 154 max en 137 is mijn minimum in D1. Dan fiets ik maar wat langzamer. Ook geeft mijn trainer aan of ik midden of hoog in D1 moet zitten en dat doet hij ook als ik sprints naar D3 moet gaan doen.
Dit is voor mij het eerste seizoen dat ik met schema's rijd en ik vind het erg prettig.
Nette tijd hoor, dat doe ik je niet na! Zeker niet met zo'n afstellingquote:Op maandag 12 december 2011 12:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
Om toch nog even hierop terug te komen, ook al zijn we inmiddels al ruimschoots in de D1 en D2 dscussie verzeild.
Ik reed m van de zomer in 1 uur en 2 minuten, (kut, net 2 minuten te langzaam) , en had thuis niet zo bijster goed nagedacht bij het inpakken, dus had mn snelle wielen mee zonder bergcassette. Lichtst mogelijke verzet was 34-25, en daarmee ontkom je er dus niet aan dat er wat moet worden gestampt. Als ik mn verzetten invul op zitvlees, en ik ga uit van 12 km/u, dan trap ik met een lompe cadans van 69. Op steile stukken dus nog langzamer!
Als ik iets lichter had kunnen trappen was dat op sommige plekken wel lekker geweest, nu was het af en toe niet echt lekker rond te krijgen. Evengoed een nette tijd natuurlijk![]()
Wat de meesten hier dus wel onderschrijven, in de bergen mag je best een beetje op die pedalen rammen, het hoeft niet altijd een koffiemolentje te zijn.
Helemaal mee eens. Top bijdrage. WWW.zitvlees.nl is ook veel vanaf te halen.quote:Op maandag 12 december 2011 21:57 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Nette tijd hoor, dat doe ik je niet na! Zeker niet met zo'n afstelling. Flink getraind? Specifiek veel op kracht en D3? Ja ik ga ook een bergcasette halen. Twijfel alleen nog tussen een 28 of een 32 (eigenlijk een mountainbikeverzet).
Qua D1, D2 en D3 discussie:
1) Het is uiteraard de beste optie om een keer bij een sportmedisch instituut een groot sportonderzoek te doen. Hieruit kun je je juiste harslagen halen betreffende de drie zones. Wordt vaak ook vergoed door zorgverzekeraars. Andere mogelijkheid is om je maximum zelf te meten. Testen wel genoeg te vinden op internet. Is volgens mij iets van 45 minuten zo snel als je volhoudt en de laatste 10 minuten helemaal los gaan, dan kom je wel aardig in de buurt.
2) Trainingsleer leert over algemeen dat 3 keer trainen in de week het minimum is om ook echt qua conditie 'vooruit' te gaan. Afhankelijk van je uiteindelijke doel in het begin veel in D1 trainen om uithoudingsvermogen op te bouwen (1 tot 2x in de week) + een keer D3-interval of D2. Na een week of 8-12: 1x D1, D2 en D3. De laatste 5 weken wat meer in D2 en D3. Schema's zijn heel veel te vinden op wielersportinfo.nl.
Moet je voor de grap die post van Tommeke nog eens terug lezen.quote:Op maandag 12 december 2011 17:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Aangezien je 9/10 keer nogal apart reageert kan ik me voorstellen dat Tommeke dit "grapje" niet ziet.
Zoals ik het zie geeft hij zijn mening, en zeg jij dat hij achterloopt omdat hij uit het hoge noorden komt.quote:Op maandag 12 december 2011 23:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Moet je voor de grap die post van Tommeke nog eens terug lezen.
"Snelheid boeit me niet, ik vind km tellers gewoon lelijk, maar ik wil nog wel een witte Cateye Strada"
Gek hé dat ik dan eens menig reageer. Maar als een paar tere zieltjes daar niet tegen kunnen, zal ik het ihv wel achterwege proberen te laten.
Nu dan maar weer verder met de hoogst interessante discussie over D1 t/m 4, die voor iedereen toch weer anders ligt. Trappen moet je tenslotte toch.... en als de wind verkeerd staat is het weer anders dan met wind mee. En achter de brommer km's maken ook.
Duidelijk dat je er geen kaas van hebt gegeten. Zoals je zelf zegt heeftde wind invloed op je vermogen, om te voorkomen dat je tegen de wind te hard traint en voor de wind te licht traint móet je je dus aan zones houden. Zo belast je je lichaam steeds even veel. Nog beter is een vermogens meter maar die zijn onbetaalbaar.quote:Op maandag 12 december 2011 23:54 schreef buzz1291 het volgende:
Nu dan maar weer verder met de hoogst interessante discussie over D1 t/m 4, die voor iedereen toch weer anders ligt. Trappen moet je tenslotte toch.... en als de wind verkeerd staat is het weer anders dan met wind mee. En achter de brommer km's maken ook.
Gewoon niet op reageren joh, waar maak je je druk omquote:Op dinsdag 13 december 2011 08:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Duidelijk dat je er geen kaas van hebt gegeten. Zoals je zelf zegt heeftde wind invloed op je vermogen, om te voorkomen dat je tegen de wind te hard traint en voor de wind te licht traint móet je je dus aan zones houden. Zo belast je je lichaam steeds even veel. Nog beter is een vermogens meter maar die zijn onbetaalbaar.
Je manier van communiceren staat me trouwens niet aan. Het cynisme straalt er van af.
Ik vermoed zo, dat elke wielerclub in de omgeving wel een tocht organiseerd met de AGR puisten erin. Zullen vast een stuk rustiger zijn, en waarschijnlijk gezelliger dan met een paar duizend tegelijk de Cauberg op willen, en dan vast te komen zitten in het verkeer...het is maar een gedachte.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:41 schreef Narcotical het volgende:
Don't feed the trolls.
Zoek nog wat een mooi voorjaarsdoel om naartoe te gaan werken vanaf volgende maand, zat zelf te denken aan een tochtje in Limburg van rond de 100 km en wat heuvels. Ik weet dat er meerdere "versies" zijn van de AGR bv, maar welke daarvan is het beste te doen qua drukte en organisatie enzo? Er is hier vast wel iemand die er ervaring mee heeft
Moet het een georganiseerde tocht zijn? Je kunt geloof ik ook bij het zwembad oid in Valkenburg zo'n geval huren en dan zelf een deel van de AGR op elk gewenst moment gaan fietsen inclusief tijdmetingquote:Op dinsdag 13 december 2011 11:41 schreef Narcotical het volgende:
Don't feed the trolls.
Zoek nog wat een mooi voorjaarsdoel om naartoe te gaan werken vanaf volgende maand, zat zelf te denken aan een tochtje in Limburg van rond de 100 km en wat heuvels. Ik weet dat er meerdere "versies" zijn van de AGR bv, maar welke daarvan is het beste te doen qua drukte en organisatie enzo? Er is hier vast wel iemand die er ervaring mee heeft
gecondoleerd kerelquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gisteren trouwens voor het eerst op een bakfiets gereden. Met de doodskist van m'n moeder erop. Was even wennen, maar is eigenlijk een heel mooie manier om de laatste rit te maken.
Nou, eigenlijk niet eens heel specifiek getraind in 2011. Wel redelijk veel gefietst, had voordat ik die berg op ging 4000 km in de benen zitten. Ik probeer altijd wel wat af te wisselen tussen duurritten, vlak of hellend, intervalletjes etc, maar was er nooit zo mee bezig.quote:Op maandag 12 december 2011 21:57 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Flink getraind? Specifiek veel op kracht en D3?
Gecondoleerd Cap! Inderdaad, wat je zegt; eigenlijk erg mooi.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gisteren trouwens voor het eerst op een bakfiets gereden. Met de doodskist van m'n moeder erop. Was even wennen, maar is eigenlijk een heel mooie manier om de laatste rit te maken.
Haphap, wel goed kauwen hè?quote:Op maandag 12 december 2011 15:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En die noordelingen hebben toch zo vaak moeite om een geintje van iets serieus te kunnen onderscheiden......
Geef wel de voorkeur voor iets georganiseerds, aangezien ik geen navigatieheld ben. Desondanks een mooie tip, goed alternatief voor als ik niks kan vinden wat binnen de eisen en mogelijkheden valtquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:43 schreef Yankee het volgende:
[..]
Moet het een georganiseerde tocht zijn? Je kunt geloof ik ook bij het zwembad oid in Valkenburg zo'n geval huren en dan zelf een deel van de AGR op elk gewenst moment gaan fietsen inclusief tijdmeting
Gecondoleerd. Orgineel, op een bakfiets, zit er een speciale reden achter?quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het stond in de folder van de uitvaartverzekering als mogelijkheid, en mam vond dat een mooi idee, dus ze heeft dat zelf gekozen. Op de website stonden nog veel meer mogelijkheden, een zwarte auto is al lang niet meer de enige mogelijkheid! We hebben ook voor een rieten kist gekozen, met ongebleekt katoen als voering, want dat paste ook gewoon bij haar en haar liefde voor natuur. Zelf de deksel er op gedaan, zelf op de bakfiets getild (m'n stiefvader, ik, m'n zoontje en m'n zus en twee uitvaart mensen ), zelf op de liftkettingen gelgd bij het graf. Niet ieders stijl, maar voor ons perfect.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gecondoleerd. Orgineel, op een bakfiets, zit er een speciale reden achter?
Als je nog buikspieroefeningen wilt weten, ik ken er tientallen.quote:Op woensdag 14 december 2011 09:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus....nu weer eens nadenken overr fietsen. Verder afvallen, proberen gezond te leven. De laatste twee maanden nauwelijks gefietst en gesport, en m'n rechterknie is weer behoorlijk onstabiel omdat de beenspieren zijn verzwakt, zelfs rustig fietsen op de hometrainer doet al pijn. De oefeningen van de fysio moeten dus weer uit de kast, gisteren weer bezig geweest met de leg press en dat soort dingen, de sporttas elke dag mee, minstens 3 en nog beter vaker naar de gym en trainen die #$%$ knie. Gelijk buikspierenklas meepakken. Saai en pijnlijk, setjes van 20 reps heel langzaam uitvoeren zodat je spieren in brand staan, maar het gewricht niet belast wordt.
1 troost, ik zal vast beter klimmen als ik dit een maand of twee drie doe, sterkere bovenbenen zal geen kwaad kunnen! Mischien hang ik dan niet elke meet aan het laatste wiel
Ik wordt al genoeg gepijnigd door de trainsters op de gym...een paar keer per week je door vrouwen laten afbeulen, best lekker...eh nee, dit klinkt te foutquote:Op woensdag 14 december 2011 12:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je nog buikspieroefeningen wilt weten, ik ken er tientallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |