Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Ik heb een ketting van Shimano 105 met zo'n missinglink ofzo stuk ertussen. Die zijn vrij gemakkelijk met de handen los te halen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:43 schreef eentwee het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat mijn recent aangeschafte nieuwe fietsbril vertekent. De laatste tijd ben ik af en toe duizelig op de fiets (of zou dat ook door de kou kunnen komen) en toen ik de bril afdeed en verder fietste leek het net of ik op een kinderfietsje zat of iemand mijn zadel 5cm omlaag had gedaan.
Dat KMC tangetje is inderdaad een must als je regelmatig je ketting openhaalt. Elke keer als ik hem gebruik denk ik weer aan dat oeverloze geklooi van voorheen wat altijd resulteerde in tijdverlies, frustratie en zwarte handen.
Je staat er bijquote:
Kan, maar soms kan je er ook wel 4k km mee..quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:11 schreef kanovinnie het volgende:
Oja. Squirtlube. Zal ik meteen een nieuwe ketting doen? Mijn huidige heeft er zo'n 3000 km opzitten.
Nu zit er als smering olie op. Dan bespaar ik me liever de moeite van het schoonmaken door er nu alvast een nieuwe op te doen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kan, maar soms kan je er ook wel 4k km mee..
Je hebt gelijk, aanpassen mag niet meerquote:Op vrijdag 2 december 2011 16:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Volgens mij staat er een fout in de datum Ivo, ik denk dat het 8 april moet zijn..
Dan rij je dus echt voor lul. Hij is ook nog in RWB verkrijgbaar, voor koninginnedag bijvoorbeeld. Maar als je een KMC wilt zou ik maar een gewone X10L voor ong. dezelfde prijs kopen, daar bladdert de verf niet van af. En na 3000 km vervangen bespaart je gegarandeerd een overslaande ketting. Hoe langer je wacht, hoe groter de kans dat je ook aan een nieuwe cassette mag.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nu zit er als smering olie op. Dan bespaar ik me liever de moeite van het schoonmaken door er nu alvast een nieuwe op te doen.
Beste merk is kmc toch?
Is dit wat?
http://www.fietssportiefo(...)or-wit-10-speed.html
Kleur wit, past mooi bij de fiets
GVD die foto's waren mij even ontgaan! De moeite waard om nog eens te posten, al hou ik mezelf er wel behoorlijk mee voor de gek...morgen zal het wel weer regenen als een gek!quote:Op vrijdag 2 december 2011 15:45 schreef Eirick het volgende:
Vandaag toch nog 4 uurtjes weg weten te trappen, met de zon op m'n knar.
Dan ga ik daar even kijken.quote:Op vrijdag 2 december 2011 19:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dan rij je dus echt voor lul. Hij is ook nog in RWB verkrijgbaar, voor koninginnedag bijvoorbeeld. Maar als je een KMC wilt zou ik maar een gewone X10L voor ong. dezelfde prijs kopen, daar bladdert de verf niet van af. En na 3000 km vervangen bespaart je gegarandeerd een overslaande ketting. Hoe langer je wacht, hoe groter de kans dat je ook aan een nieuwe cassette mag.
Overigens is Futurumshop goedkoper want die rekenen geen 6 euro verzendkosten!
Ik weet niet wat er nu opzit eigenlijkquote:Op vrijdag 2 december 2011 19:44 schreef eentwee het volgende:
Witte kettingDan heb je wel heel veel vertrouwen in dat smeergoedje. Nee dat wordt lelijk. Ik heb al 4 keer tegen onze huisfm gezegd dat-ie dat spul moet aanbieden maar het is nog niet gelukt
![]()
@Kano: met 3000km heb je een goede kans dat-ie versleten is, tenminste het is een shimano 105 ketting denk ik?
De 300km in april kan ik nu trouwens helemaal op m'n buik schrijven, ik heb een slijmbeursprobleem op een Freddeh-vervelende plek![]()
Heb ik eigenlijk al een hele tijd maar ik heb er nu eens naar laten kijken.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:16 schreef Patroon het volgende:
Kwam vanmiddag ook weer een held in een korte broek tegen
Ja dat is toch niet normaal? Ik zit lekker ingepakt, lange broek, waterdichte overschoenen, boven 4 lagen over elkaar heen.. muts op..en die knakker fietst doodleuk in een korte broek. Dat kan gewoon niet goed zijn voor je knieën en spieren, die worden gigantisch stram.quote:
Ik ben een echte koukleum, maar 4 lagen bovenkleding? Dan moet het voor mij echt wel 5 graden vriezen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat is toch niet normaal? Ik zit lekker ingepakt, lange broek, waterdichte overschoenen, boven 4 lagen over elkaar heen.. muts op..en die knakker fietst doodleuk in een korte broek. Dat kan gewoon niet goed zijn voor je knieën en spieren, die worden gigantisch stram.
Dito.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:56 schreef SuperWeber het volgende:
Ik heb een Satori, prima ding. Tacxen op zichzelf is alleen een beetje suf...
Haha ik trek bij die temperaturen ook al de lange kleren aan. De korte broek komt pas boven de 20graden te voorschijn.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:46 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik ben een echte koukleum, maar 4 lagen bovenkleding? Dan moet het voor mij echt wel 5 graden vriezen.
Onder de 18 à 20 graden (afhankelijk van de zon) trek ik de lange kleren al aan.
Bij mij is het grofweg hetzelfde maar dan alles 5 graden opgeschovenquote:Op zaterdag 3 december 2011 18:59 schreef marcodej het volgende:
15+: kort
10 - 15: arm en of beenstukken
5 - 10: boven lang, onder beenstukken
5-: alles lang.
doping schijnt te kunnen helpenquote:Op zaterdag 3 december 2011 20:15 schreef JLeeuwarden het volgende:
Zowel nu als in het wielerseizoen heb/had ik last van dit probleem. Ik zelf wil wel hardfietsen en heb er altijd zin in, mijn bovenbenen echter niet. iemand met zelfde ervaring? En oplossing. Word er helemaal gek van!
Te weinig energie of te weinig kracht?quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:15 schreef JLeeuwarden het volgende:
Zowel nu als in het wielerseizoen heb/had ik last van dit probleem. Ik zelf wil wel hardfietsen en heb er altijd zin in, mijn bovenbenen echter niet. iemand met zelfde ervaring? En oplossing. Word er helemaal gek van!
Ik stond op klompen een paar oude trainingstoestellen uit elkaar te slijpenquote:Op zondag 4 december 2011 01:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag op m'n 200 geen enkele wielrenner gezien. Iedereen thuis bij de kachel?
Gisteren was het hier tot een uur of 2 's middags echt drakenweer. Ben je erg nat geregend of viel 't mee in het zuiden des lande? Ik was aan het klussen. Morgen weer fietsen, maja dat is werk.quote:Op zondag 4 december 2011 01:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag op m'n 200 geen enkele wielrenner gezien. Iedereen thuis bij de kachel?
Hé jammer, ik moet klussen.quote:Op zondag 4 december 2011 10:41 schreef Patroon het volgende:
Vanmiddag om 14:50 wielerjaaroverzicht op Sporza!
Ik ken sporza niet, maar is er niet ergens een radiostream van te vinden?quote:
Onthou wel dat een ketting bij 3mm verschil in lengte al versleten is. Het is je eigen keuze maar bij 10.000km vervangen kan je gegarandeerd ook de rest vervangen.quote:Op zondag 4 december 2011 11:13 schreef SeLang het volgende:
Over die fietskettingen: vorig jaar had ik goedkoop een pakje van twee gekocht en toen heb ik dus maar de ketting van m'n racefiets en m'n trekking/ general purpose fiets vervangen. Die racefiets ketting had ca 3500km, die andere ca 6500km. Filosofie: een nieuwe ketting is veel goedkoper dan een nieuwe casette.
Ik was wel nieuwsgierig naar de slijtage dus ik heb de kettingen opgehangen en de lengte gemeten. De exacte getallen ben ik vergeten maar die racefiets ketting was echt nog maar een heel klein stukje versleten na 3500km en die andere had ondanks de 6500km ook nog een heel end mee gekund.
Conclusie: die ketting slijtage wordt nogal overdreven. Vanaf nu ga ik niet eerder vervangen dan na 10.000km.
Edit: Shimano CN-HG93
Yep dat is hem!quote:Op zondag 4 december 2011 11:21 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.beslist.nl/sho(...)m_campaign%3Dbeslist
Is dit de squirtlube waar iedereen het altijd over heeft? Ik dacht dat het in een andere verpakking zat?
Maar het was dus nog geen 3mmquote:Op zondag 4 december 2011 11:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Onthou wel dat een ketting bij 3mm verschil in lengte al versleten is. Het is je eigen keuze maar bij 10.000km vervangen kan je gegarandeerd ook de rest vervangen.
Gewoon ophangen met de nieuwe ketting ernaast.quote:
een nieuwe ketting moet ik inkorten dus volgens mij werkt deze manier nietquote:Op zondag 4 december 2011 11:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Gewoon ophangen met de nieuwe ketting ernaast.
Sporza is een belgische zender. Als het goed is kan je dat gewoon ontvangen.quote:Op zondag 4 december 2011 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ken sporza niet, maar is er niet ergens een radiostream van te vinden?
deze bijvoorbeeld:quote:Op zondag 4 december 2011 12:09 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.bikesnparts.nl(...)-93-ketting-10-speed
http://www.bikesnparts.nl(...)nolo-Centaur-ketting
Tsjah. Welke? Ik heb totaal geen verstand van kettingen...
Lengte na inkorten natuurlijk. Eerst kort ik hem in, daarna hang ik ze naast elkaar. Overigens hoeft dat nieteens want je kunt gewoon schakeltjes tellen.quote:Op zondag 4 december 2011 11:53 schreef Yankee het volgende:
[..]
een nieuwe ketting moet ik inkorten dus volgens mij werkt deze manier niet
Regelmatig regen maar niks waar ik bang van zou worden. Vanaf Kalkar werd het droog. Zelfs de wind werd minder maar was nog duidelijk merkbaar. Ik reed een 200 in lijn, ben met de trein teruggekomen uit Zutphen.quote:Op zondag 4 december 2011 10:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Gisteren was het hier tot een uur of 2 's middags echt drakenweer. Ben je erg nat geregend of viel 't mee in het zuiden des lande? Ik was aan het klussen. Morgen weer fietsen, maja dat is werk.![]()
Als 't 8 april is, prima.quote:Op zondag 4 december 2011 12:13 schreef No-P het volgende:
Kano kun je in de OP bij de toevoeging onderin 8 maart in 8 april veranderen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |