Uiteraard, anders sta je bij een demarrage gewoon geparkeerd omdat bij 90-95 een tandje zwaarder schakelen om mee te gaan dan veel te zwaar wordt. Je wilt er toch toch niet door Vos afgereden worden...?quote:Op donderdag 8 december 2011 12:42 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik zit rond de 100. Ik zat eerst rond de 90-95 maar mijn trainer vond dat ik meer moest.
Nou ik niet hoor, toen ik La Marmotte voor het laatst reed deed ik alsof ik een WK aan het rijden was. Op het vlakke stuk naar Bourg met een paar man in een groepje wat sparen en aan de voet van de Alpe demarreren.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is nog een foto van uit de tijd dat je tijdens de Marmotte rustig alle zooi inclusief helm even in je tent deponeerde voordat je aan de de laatste klim begon. Helmen waren toen nog niet zo goed geventileerd als tegenwoordig. En profs droegen ze toen ook niet hé. Aan de Shimano waslijnen te zien lijkt me dit een foto van ergens rond 1991-1992
Word ik toch welquote:Op donderdag 8 december 2011 22:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Uiteraard, anders sta je bij een demarrage gewoon geparkeerd omdat bij 90-95 een tandje zwaarder schakelen om mee te gaan dan veel te zwaar wordt. Je wilt er toch toch niet door Vos afgereden worden...?
Ja het is bewezen dat een hogere cadans efficienter wordt naarmate je meer vermogen levert. Maar dat is vooral met het oog op een langere inspanning, de hogere cadans zorgt voor minder verzuring. Grabsch krijgt dus een probleem als hij een tijdrit van 5 uur moet rijdenquote:Op donderdag 8 december 2011 13:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is het bewezen dat hoog tempo voor iedereen beter is als laag? Grabsch gaat toch ook bv behoorlijk hard met een beentempo van misschien 70 oid?
Vlakke stuk naar Bourg..... man op dat vals plat naar beneden moet je uitkijken dat je je niet over toeren jaagt anders sta je bij bocht 1 van de Alp al geparkeerd. Ik muisde van de Lautaret af altijd mee, vooral uit de wind zitten en zeker geen kopwerk verrichten. Beetje lullig maar je moest wat om goud te halen. Maar ik kan je echt verzekeren dat er 20 jaar geleden niemand was die met een helm op een beklimming deed.quote:Op vrijdag 9 december 2011 06:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou ik niet hoor, toen ik La Marmotte voor het laatst reed deed ik alsof ik een WK aan het rijden was. Op het vlakke stuk naar Bourg met een paar man in een groepje wat sparen en aan de voet van de Alpe demarreren.
Bedankt kanovinnie! Gebruik je zelf ook zo'n set?quote:Op dinsdag 6 december 2011 22:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
freewheelafnemer? Kettingzweep dus?
http://www.bikesnparts.nl(...)te-Afneemset-Shimano
Zoiets?
Zie verhaal hierboven. In 1:15 rijden met 30-28 is maar een cadans van 79 volgens www.zitvlees.nl.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij gaat een 32 casette niet standaard werken met een shimano achterderailleur. Het kon wel geloof ik, met wat aanpassingen.
Maar een 30 voor met 28 achter moet toch al wel genoeg zijn voor de Alpe d'Huez? Zware klim maar toch niet zo extreem stijl dat je met een 32 moet gaan werken imo.
Inderdaad gewoon een goede middenweg tussen kracht en souplesse. Als je te licht gaat fietsen draai je jezelf helemaal dood en kom je geen meter vooruit.quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:45 schreef Tommeke het volgende:
Idd. Ik reed vorig jaar in ook zo ongeveer die tijd de alpe op. Heb alleen pas ver na La Garde gas gegeven omdat ik eerst ff bij m'n vriendin wou blijven. Ik had er toen een 34x27 op en die heb ik niet gebruikt. Max de 24 denk ik. Je kan beter niet zo'n licht verzet steken want daar ga je alleen maar langzamer van. Afzien doe je toch wel.
Eerstequote:Op zaterdag 10 december 2011 17:07 schreef Tommeke het volgende:
Haha Stamsnijder of Posthuma?
Heb dat ook wel eens gehoord. Wel mooi, ik hou wel van toeren.
Nee sorry, was niet duidelijk genoeg. Hij rijdt in rood/geel met rode helm.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:35 schreef Narcotical het volgende:
Die met die rode en blauwe helm en dezelfde shirtjes?
Ja, die lange is hetquote:Op zaterdag 10 december 2011 17:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee sorry, was niet duidelijk genoeg. Hij rijdt in rood/geel met rode helm.
De 3e zichtbare man dus, ongeveer in 5e positie in het pelotonquote:Op zaterdag 10 december 2011 17:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee sorry, was niet duidelijk genoeg. Hij rijdt in rood/geel met rode helm.
Nee ik ken hem uit de koers. Kom zelf uit Friesland.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:01 schreef Tommeke het volgende:
Tof!
Ben jij dan ook een tukker?
Ik doe met interval de rustperiodes met een hartslag rond de 135. Tijdens sprinttrainingen doe ik dat ook. Afzakken tot 135, daar een minuutje op zitten en dan volle bak aangaan voor 150 meter, tot je net niet verzuurt. En dat dan 10 keer achterelkaar. Dan ben je wel redelijk stuk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |