Mag je mijn camera wel meenemenquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Strak plan van die 300 met ultra_ivo, maar aangezien ik nog steeds knieproblemen heb en naar de fysio zal moeten, gaat meedoen niet lukken. Maar als de agenda het toelaat, wil ik wel als volgwagen/bezemwagen/pechhulp/fotoverslaggever achter julie aan rijden, of op een paar punten op het parcours gaan staan, en op die manier eens kijken wat zo'n tocht nou inhoud. Idee?
Ergens in een vorig topic. Als je 'm vind zal ik hem in de op gooien.quote:
Als je toch al weet dat je na 80 km afvalt, waarom zou je dan überhaupt meedoen ?quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mag je mijn camera wel meenemenEn mij, na 80 km
[..]
Als ik na 80 km afval zou ik me nooit meer durven te vertonen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je toch al weet dat je na 80 km afvalt, waarom zou je dan überhaupt meedoen ?
Ah, dan ga ik naar 40 km terug. Thanksquote:Op dinsdag 6 december 2011 13:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nope. Je zal ter plekke een afsteekroute moeten vinden als het tegen valt
Persoonlijk voorstander van een lange broek met zeem. Rijd mijn inziens lekkerder.quote:
freewheelafnemer? Kettingzweep dus?quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:40 schreef PipodeOoi het volgende:
Hallo iedereen,
Ik ben PipodeOoi en volg dit topic op het forum al meer dan 1,5 jaar. Toch heb ik nooit gepost, omdat ik tot nu geen profiel had aangemaakt. Mijn achtergrond: tweede wielerseizoen en helemaal besmet met het wielervirus. Inmiddels kan ik na een flinke herstelperiode dit jaar (+-6 maanden, ontstoken pees bij knie) al weer aardig 2 tot 3 uur fietsen (50-80k) en kan ik volgend seizoen vol goede moed van start! Train 2-3 keer in de week. Doel is volgend jaar Alpe D'huez in een redelijke tijd fietsen (1:15).
Ik heb een vraag over een eventuele bergcassette. Aangezien ik op het vlakke toch vaak met 100-110rpm rijd, vind ik het in de bergen ook prettig om met een (zeer) licht verzet te rijden. Mijn huidige fietsafstelling laat dat (vind ik) in beperkte mate toe bij hogere stijgingspercentages (denk aan 8-11%). Ik heb op dit moment een tripleblad voor (50-39-30) en 9 speed achter (11-25).
Is het mogelijk om achterop een 11-28/32/34 te monteren op mijn fiets? (een Target uit 2010, volledig Tiagra afgemonteerd). Welke is daarbij volgens jullie het meest wenselijk?
Ik heb gelezen dat ik daarvoor een cassetteafnemer en freewheelafnemer nodig heb. Heeft iemand wellicht online bestelopties voor een goede (prijs/kwali) set?
Volgens mij gaat een 32 casette niet standaard werken met een shimano achterderailleur. Het kon wel geloof ik, met wat aanpassingen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:40 schreef PipodeOoi het volgende:
Hallo iedereen,
Ik ben PipodeOoi en volg dit topic op het forum al meer dan 1,5 jaar. Toch heb ik nooit gepost, omdat ik tot nu geen profiel had aangemaakt. Mijn achtergrond: tweede wielerseizoen en helemaal besmet met het wielervirus. Inmiddels kan ik na een flinke herstelperiode dit jaar (+-6 maanden, ontstoken pees bij knie) al weer aardig 2 tot 3 uur fietsen (50-80k) en kan ik volgend seizoen vol goede moed van start! Train 2-3 keer in de week. Doel is volgend jaar Alpe D'huez in een redelijke tijd fietsen (1:15).
Ik heb een vraag over een eventuele bergcassette. Aangezien ik op het vlakke toch vaak met 100-110rpm rijd, vind ik het in de bergen ook prettig om met een (zeer) licht verzet te rijden. Mijn huidige fietsafstelling laat dat (vind ik) in beperkte mate toe bij hogere stijgingspercentages (denk aan 8-11%). Ik heb op dit moment een tripleblad voor (50-39-30) en 9 speed achter (11-25).
Is het mogelijk om achterop een 11-28/32/34 te monteren op mijn fiets? (een Target uit 2010, volledig Tiagra afgemonteerd). Welke is daarbij volgens jullie het meest wenselijk?
Ik heb gelezen dat ik daarvoor een cassetteafnemer en freewheelafnemer nodig heb. Heeft iemand wellicht online bestelopties voor een goede (prijs/kwali) set?
Als je er op de helft geen zin meer in heb, moet je nog precies die afstand terugfietsenquote:Op dinsdag 6 december 2011 17:59 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb iig nog nooit in heuvelachtig gebied gereden. Dus misschien ben ik daar wel slecht in en val ik daardoor snel af. Maar ik hoop hem iig tot halverwege te rijden. Kwa km moet dat goed te doen zijn. Ik heb al een keer 165 op een dag gefietst, en 155 en dan nog meerdere 100+ tochten. Nog een paar keer in het voorjaar 100/150+ tochtjes rijden en dan zou het wel goed moeten komen?
^quote:Op woensdag 7 december 2011 10:41 schreef Tommeke het volgende:
Mijn ervaring is dat je bergop juist iets zwaarder gaat trappen dat op het vlakke. Als je de Alpe in 1.15 wil rijden is een 30-25 meer dan zat. Die ga je bijna niet gebruiken. Het punt is dat je met een nog lichter verzet die juist gaat gebruiken waardoor je alleen maar langzamer gaat terwijl je evenveel afziet. Op een koffiemolentje die berg opfietsen is echt zwaar, dat moet je kunnen.
Zeg dat eens tegen Armstrong en Gesink. Ben het niet met je eens. Natuurlijk heb je kracht nodig maar ook souplesse. Je kan een grote col nooit alleen op kracht fietsen. Weerstand heb je nodig maar je móet de pedalen nog wel lekker ronddraaien.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
^
wat die groningse postbode zegt.
Niet te licht, ik maak ook op het vlakke aardig wat toeren, meestal boven de 100. In de bergen 70-80. het mag best wat kracht kosten, sterker nog: je hebt die weerstand op je benen gewoon nodig om bergop lekker te kunnen fietsen.
Ga maar eens met dit weer vol tegen de wind in fietsen met een laag RPM, dat geeft je een goeie indruk. In de bergen heb je niks aan souplesse, maar wel aan sterke bovenbenen...
Mooie route, Ivo! Je rijdt linksom, neem ik aan (start langs de Maas naar Visé) ?quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Idd, eerst naar Visé. Op die manier zijn de laatste 50km niet al te zwaar. Vrijwel iedereen rijdt daar in het donker, dus ik heb dat stuk wat makkelijker gehouden.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Mooie route, Ivo! Je rijdt linksom, neem ik aan (start langs de Maas naar Visé) ?
Ik twijfel heel erg, ben bang dat 300km op één dag wat te gortig is begin april. Lijkt me meer iets voor 2 dagen
Dan neem ik de treinquote:Op woensdag 7 december 2011 13:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je er op de helft geen zin meer in heb, moet je nog precies die afstand terugfietsen
Dat is wel een goeie ja!quote:Als je deze winter met enige regelmaat lange tochten blijft maken, en in maart probleemloos een 150 of 200 kan rijden, moet die 300 in april ook wel lukken.
Mooi oefentochtje van 150 km door het Groene hart: de joop zoetemelk classic, op 17 maart 2012.
http://www.swift-joopzoetemelkclassic.nl/
Mwuh, om nou 350 km te rijden in 2 dagen vind ik weer wat te gortigquote:edit: en direct de volgende dag, op zondag, Ivo's 200 km tocht. Dan weet je wel hoe het met de vorm zit.
quote:[..]
^
wat die groningse postbode zegt.
Niet te licht, ik maak ook op het vlakke aardig wat toeren, meestal boven de 100. In de bergen 70-80. het mag best wat kracht kosten, sterker nog: je hebt die weerstand op je benen gewoon nodig om bergop lekker te kunnen fietsen.
Ga maar eens met dit weer vol tegen de wind in fietsen met een laag RPM, dat geeft je een goeie indruk. In de bergen heb je niks aan souplesse, maar wel aan sterke bovenbenen...
Ik heb dat weekendje al vastgezet. De JZC (de 150) rij ik sowieso wel, dat is altijd een leuke tocht. Of ik de dag erna ook naar Maastricht afreis weet ik nog niet zeker.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:25 schreef kanovinnie het volgende:
Dat is wel een goeie ja!
Gaan er meer mensen meedoen van hier?
[..]
Mwuh, om nou 350 km te rijden in 2 dagen vind ik weer wat te gortig
Zo'n Amstrong in z'n topjaren en Cancellara rijden bv. in een tijdrit ook een enorm hoog omwentelingsritme. Dat is iets waar je echt voor getraind moet zijn. Net als met klimmen in een hoog ritme. Ik heb het geprobeerd en vond het niet te doen. Een iets lager ritme was veel relaxter.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zeg dat eens tegen Armstrong en Gesink. Ben het niet met je eens. Natuurlijk heb je kracht nodig maar ook souplesse. Je kan een grote col nooit alleen op kracht fietsen. Weerstand heb je nodig maar je móet de pedalen nog wel lekker ronddraaien.
Voor mij werkt het ook niet. Boven de 110 voelt voor mij ongemakkelijk snel aan, onder de 80 is ook niks. Ideaal tempo wat ik lang volhou is tussen de 90-105. Klimmen tussen de 75-95quote:Op donderdag 8 december 2011 09:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zo'n Amstrong in z'n topjaren en Cancellara rijden bv. in een tijdrit ook een enorm hoog omwentelingsritme. Dat is iets waar je echt voor getraind moet zijn. Net als met klimmen in een hoog ritme. Ik heb het geprobeerd en vond het niet te doen. Een iets lager ritme was veel relaxter.
Boven de 110 moet je inderdaad echt getraind zijn, dat haal ik ook niet. Ik rij op de weg meestal 95-105 en dat zal bergop zo'n 80-90 zijn, maar bij 90 slagen is het toch ook nog vrij op souplesse?quote:Op donderdag 8 december 2011 10:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
Voor mij werkt het ook niet. Boven de 110 voelt voor mij ongemakkelijk snel aan, onder de 80 is ook niks. Ideaal tempo wat ik lang volhou is tussen de 90-105. Klimmen tussen de 75-95
90 bergop vind ik aardig souple jaquote:Op donderdag 8 december 2011 10:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Boven de 110 moet je inderdaad echt getraind zijn, dat haal ik ook niet. Ik rij op de weg meestal 95-105 en dat zal bergop zo'n 80-90 zijn, maar bij 90 slagen is het toch ook nog vrij op souplesse?
Omdat maastricht nogal ver van huis isquote:Op donderdag 8 december 2011 09:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb dat weekendje al vastgezet. De JZC (de 150) rij ik sowieso wel, dat is altijd een leuke tocht. Of ik de dag erna ook naar Maastricht afreis weet ik nog niet zeker.
Waarom zou 350 km in 2 dagen te gortig zijn, maar wil je wel voor 300 op 1 dag gaan?
Ik kan me er goed in vergissen natuurlijk. Toen ik de Alpe op reed was ik net 16 jaar..dus geen weet meer van. Wel dat dacht ik bij de eerste bocht, "hoe zijn de tegenliggers ooit boven gekomen"quote:Op donderdag 8 december 2011 12:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
90 bergop vind ik aardig souple ja
Met m'n compact (34-50 voor om 12-25 achter) had ik op Alpe d'Huez af en toe aardig moeite om die cadans te houden hoor. Zat daar eerder rond de 80 rpm.
Als je Utrecht niet te ver weg vindt, én als ik die 200 ga doen: ik heb gratis plek in de auto voor 1 extra fiets+fietser.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat maastricht nogal ver van huis is
Ja, die eerste 3 bochten zijn wel steil ja. Daarna kom je door het dorpje, en denk je: als het verder zo licht omhoog blijft gaan, dan lukt het wel. En dan ben je bovenaan bocht 7, en zie je dat lelijke skidorp liggen, en denk je: Godver, nog zo'n pokke-eind?quote:Op donderdag 8 december 2011 12:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik kan me er goed in vergissen natuurlijk. Toen ik de Alpe op reed was ik net 16 jaar..dus geen weet meer van. Wel dat dacht ik bij de eerste bocht, "hoe zijn de tegenliggers ooit boven gekomen"
Haha ja precies...ik was hem ook niet met de auto op gereden dus wist niet wat me te wachten stond...op een gegeven moment vlakt het af en denk je dat je er bijna bent..maar dan komt er nog eens een k*t stuk. Echt dodelijk.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, die eerste 3 bochten zijn wel steil ja. Daarna kom je door het dorpje, en denk je: als het verder zo licht omhoog blijft gaan, dan lukt het wel. En dan ben je bovenaan bocht 7, en zie je dat lelijke skidorp liggen, en denk je: Godver, nog zo'n pokke-eind?
Maar eens kijken tegen die tijd. Ik moet dan wel een rijbewijs hebben, al hoop ik die voor het eind van het jaar te hebben, ik ga niet 's ochtends vroeg met racefiets en al in de trein zitten.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je Utrecht niet te ver weg vindt, én als ik die 200 ga doen: ik heb gratis plek in de auto voor 1 extra fiets+fietser.
t is sowieso vroeg op, daar verandert niks aan.
Geen helmquote:Op donderdag 8 december 2011 12:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ja precies...ik was hem ook niet met de auto op gereden dus wist niet wat me te wachten stond...op een gegeven moment vlakt het af en denk je dat je er bijna bent..maar dan komt er nog eens een k*t stuk. Echt dodelijk.
[ afbeelding ]
Je rijdt daar zo'n 20km per uur als het niet minder is. Ik ging met de auto naar beneden omdat het daar veel te druk is om lekker te dalen.quote:
Ik zit rond de 100. Ik zat eerst rond de 90-95 maar mijn trainer vond dat ik meer moest.quote:Op donderdag 8 december 2011 09:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zo'n Amstrong in z'n topjaren en Cancellara rijden bv. in een tijdrit ook een enorm hoog omwentelingsritme. Dat is iets waar je echt voor getraind moet zijn. Net als met klimmen in een hoog ritme. Ik heb het geprobeerd en vond het niet te doen. Een iets lager ritme was veel relaxter.
Het is altijd beter om meer richting de 100-105 te gaan. Je zal dan in de wedstrijden beter een groot verzet rond krijgen.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:42 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik zit rond de 100. Ik zat eerst rond de 90-95 maar mijn trainer vond dat ik meer moest.
Ja maar het moet ook in je kunnen liggen hequote:Op donderdag 8 december 2011 12:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is altijd beter om meer richting de 100-105 te gaan. Je zal dan in de wedstrijden beter een groot verzet rond krijgen.
quote:Op woensdag 7 december 2011 21:41 schreef marcodej het volgende:
Ik heb een 39 binnenblad van BBB en werkt prima.
quote:Op woensdag 7 december 2011 21:43 schreef Tommeke het volgende:
Je derailleur kan je gewoon laten zitten
Dank! Als het niet zo veel uitmaakt (tussen BBB en TA) ga ik naar de dichtsbijzijnste FM. Volgens mij hadden ze daar de BBB's.quote:Op woensdag 7 december 2011 22:46 schreef ultra_ivo het volgende:
De positie van je derailleur moet je aanpassen aan je grootste blad, niet aan je kleinste.
Ik heb zelf heel goede ervaringen met TA bladen, in alle mogelijke (en onmogelijke) maten te krijgen en heel erg slijtvast, meerdere keren zo slijtvast als Shimano bladen.
Zekûr ouwe! Lekker brede weg, goed asfalt en als je m voor jezelf hebt lekker ideale lijnen rijden.quote:Op donderdag 8 december 2011 13:29 schreef Tommeke het volgende:
Ik rij in een tijdrit zo rond de 105. In koersen zal dat wel iets lager zijn, maar dan meet ik het niet.
Die afdaling van Alpe d'Huez is wel mooi trouwens!
Ik ben op de Alpe niet ver boven de 70 gekomen en daarmee haal je nog alle auto's en 90% van je mede-afdalers in. Gelukkig lukte dat inhalen van medefietsers ook bij het klimmenquote:Op donderdag 8 december 2011 13:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zekûr ouwe! Lekker brede weg, goed asfalt en als je m voor jezelf hebt lekker ideale lijnen rijden.
Toch vond ik 80 km/u eng. En dan te bedenken dat profs soms de 100 aantikken, met hun knieën om hun voorvork gevouwen...![]()
Toch zou het echt leuk zijn om nog eens een fok-marmotte-meet te rijden
Dat is ook wat ik wil zeggen.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:58 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja maar het moet ook in je kunnen liggen heEn als mijn trainer zegt dat 100 genoeg is dan ga ik dat doen. Is zowiezo al beter dan 90-95.
Dat is nog een foto van uit de tijd dat je tijdens de Marmotte rustig alle zooi inclusief helm even in je tent deponeerde voordat je aan de de laatste klim begon. Helmen waren toen nog niet zo goed geventileerd als tegenwoordig. En profs droegen ze toen ook niet hé. Aan de Shimano waslijnen te zien lijkt me dit een foto van ergens rond 1991-1992quote:
Uiteraard, anders sta je bij een demarrage gewoon geparkeerd omdat bij 90-95 een tandje zwaarder schakelen om mee te gaan dan veel te zwaar wordt. Je wilt er toch toch niet door Vos afgereden worden...?quote:Op donderdag 8 december 2011 12:42 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik zit rond de 100. Ik zat eerst rond de 90-95 maar mijn trainer vond dat ik meer moest.
Nou ik niet hoor, toen ik La Marmotte voor het laatst reed deed ik alsof ik een WK aan het rijden was. Op het vlakke stuk naar Bourg met een paar man in een groepje wat sparen en aan de voet van de Alpe demarreren.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is nog een foto van uit de tijd dat je tijdens de Marmotte rustig alle zooi inclusief helm even in je tent deponeerde voordat je aan de de laatste klim begon. Helmen waren toen nog niet zo goed geventileerd als tegenwoordig. En profs droegen ze toen ook niet hé. Aan de Shimano waslijnen te zien lijkt me dit een foto van ergens rond 1991-1992
Word ik toch welquote:Op donderdag 8 december 2011 22:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Uiteraard, anders sta je bij een demarrage gewoon geparkeerd omdat bij 90-95 een tandje zwaarder schakelen om mee te gaan dan veel te zwaar wordt. Je wilt er toch toch niet door Vos afgereden worden...?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |