abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104764104
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:
Werkzoekend # 28
Werkzoekend # 29
Werkzoekend # 31

De OP vind je hier.
Veel succes iedereen met het vinden van een baan.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104764941
Hmm vreemd hoe het lopen kan. Ben inmiddels afgewezen voor een 2e interne functie waarbij het gesprek heel goed liep. Een van de redenen was dat er iemand was met iets meer ervaring. Maar een andere reden kwam me nogal vreemd over, bijna alsof m'n woorden verdraaid zijn.

Ter achtergrondinformatie. Mijn huidige baan valt te verdelen in administratief werk en in praktisch werk, terwijl de nieuwe baan volledig administratief is. Het administratieve werk gaat me heel goed af, maar bij het praktisch werk dacht ik te lang te veel na waardoor de kwantiteit van het werk niet goed was.Dit heb ik benoemd in het sollicitatiegesprek. Mijn huidige baas had een positieve referentie gegeven voor het administratieve deel. Dit heb ik ook minimaal 2 keer herhaald in het gesprek. En natuurlijk zei ik ook dat het werk gewoon goed gaat en dat ik bij het administratieve deel eigenlijk geen last heb van het teveel nadenken. Daarnaast schetsten ze een beeld van een routinematige eenvoudige functie die ik makkelijk aan zou moeten kunnen, terwijl ik het werk veel serieuzer leek te nemen. Ik wilde niet in de valkuil van het te makkelijk denken over de functie lopen.

Gedurende het telefoongesprek over de uitslag kreeg ik dus te horen dat ik was afgewezen omdat ik teveel zou gaan nadenken bij het administratieve werk. Dit zou het inwerktraject vertragen, wat niet handig is voor de tijdelijke functie.

Tijdens het telefoongesprek heb ik me niet gerealiseerd dat dit dus niet klopt met wat zowel ik als mijn referent zeggen. Ik zit te denken om ze terug te bellen hoe ze dit in godsnaam hebben kunnen denken. Ik heb nog nooit meegemaakt dat m'n woorden echt gewoon verdraaid worden en ik heb er toch al heel wat sollicitaties op zitten.

En verder: tsja, ik heb 2 nieuwe interne vacatures gevonden, maar die zijn een stuk minder leuk. Toch maar reageren dan. En ik ga ook maar eens extern kijken.
pi_104765828
Ik meld mij hier (helaas) ook maar weer eens. Tijdje geleden was ik hier ook, heb toen een baan gevonden met een duale opleidingsconstructie. Nu heb ik kennis mogen maken met de praktijk en het valt mij echt zwaar tegen. Voor mij reden om weer aan het solliciteren te gaan met gelukkig de garantie van een inkomen. Het is natuurlijk wel zonde omdat ik eigenlijk blij moet zijn dat ik een min of meer baangarantie heb bij mijn huidige werkgever voor 4 jaar incl. opleiding, maar het valt niet mee om ongelukkig te zijn op het werk.

Mijn probleem is dat ik met mijn 25 jaar bar weinig werkervaring heb, zowel binnen als buiten mijn vakgebied. Mijn plan was om met vrijwilligerswerk naast mijn huidige baan veel ervaring op te doen in het vakgebied waar ik oorspronkelijk voor ben opgeleid, helaas is mijn huidige baan zo uitputtend dat ik daar niet aan toe kom.
pi_104767139
Het is ook tijd voor mij om me hier te melden. Morgen ga ik in de RAI op de carrièrebeurs maar eens kennismaken met wat bedrijven en uitzoeken of dit in later stadium nog tot aanbod van een baan kan leiden. Nu eerst mijn CV en LinkedIn bijwerken.
pi_104767598
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2011 17:47 schreef lyolyrc het volgende:
Het is ook tijd voor mij om me hier te melden. Morgen ga ik in de RAI op de carrièrebeurs maar eens kennismaken met wat bedrijven en uitzoeken of dit in later stadium nog tot aanbod van een baan kan leiden. Nu eerst mijn CV en LinkedIn bijwerken.
Hey wat leuk, ik ga er morgen ook heen.
pi_104772161
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 02:00 schreef hermanf het volgende:
Samenvatting: TLDR ;)
Ik heb je verhaal met veel plezier gelezen hoor, tot op de laatste letter haha ;). Ik heb me nog steeds niet ingeschreven bij een uitzendbureau, omdat ik bang ben dat ze me alleen maar gaan bellen voor callcenterbaantjes e.d. en daar zit ik niet op te wachten. Toch grappig dat ze bij jou eerlijk zeiden dat ze voornamelijk simpelere baantjes hadden. Alhoewel sommige uitzendbureaus ook best interesse banen aanbieden. Misschien binnenkort toch eens inschrijven.

Mijn begeleider van mijn afstudeeronderzoek raadde mij ook aan om in een sollicitatiebrief toe te lichten waarom je juist graag bij dát bedrijf wil werken. Ik merk dat bedrijven en organisaties dat idd best belangrijk vinden. Ik vind het best onnatuurlijk om zo overdreven enthousiast te doen over een functie (en het lijkt me des te moeilijker als je al 100 gesprekken achter de rug hebt en wekelijks andere sollicitaties hebt, bij wijze van). Je weet immers helemaal niet of het wel zo leuk is, en wss heeft elke functie ook zijn negatieve aspecten. Maarja, als het helpt om uitgenodigd / aangenomen te worden, so be it. Even mijn enthousiaste smoelwerk oefenen :').
pi_104789185
Afgewezen voor een baan waarvan ik zeker wist dat ik op zn minst uitgenodigd zou worden. Het waren namelijk dezelfde werkzaamheden wat ik ook als vrijwilliger deed bij een andere organisatie. Bovendien was het maar voor 8 uur in de week en ik dacht " wie solliciteert daar nou op? :') "

Nou in de afwijzingsmail stond dat er dus nog 300 anderen hadden gesolliciteerd -O-

Ik geloof dat ik de droom moet opgeven om ooit nog in de sociaal-culturele sector terecht te komen :{
  vrijdag 25 november 2011 @ 08:44:52 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_104793519
Natuurlijk moet je in je brief vertellen waarom je juist bij dat bedrijf wilt werken. Bekijk de website, bedenk wat voor indruk die site op je maakt en bedenk of jij binnen zo'n bedrijfscultuur past. Informeel/formeel, dynamisch/saai etc.
Niet meer actief op Fok!
pi_104802630
Net een heel ongemakkelijk gesprek gehad. Er was gewoon echt geen ''klik'' van beide kanten. Op gegeven moment zelf maar gezegd, laten we het hierbij maar afsluiten, ik wilde daar gewoon zo snel mogelijk weg :{
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:56:08 #10
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_104803827
Balen.

Ik kan me voorstellen dat je er geen verdere tijd aan wil verspillen.
Op welke manier was het ongemakkelijk?
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_104804608
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:56 schreef Janena het volgende:
Balen.

Ik kan me voorstellen dat je er geen verdere tijd aan wil verspillen.
Op welke manier was het ongemakkelijk?
Nou hij begon het gesprek door te zeggen dat ik 3 weekenden per maand op vrijdag en zaterdagavond moest werken ( was iets in de horeca dus savonds werken vind ik geen probleem maar dat vond ik toch wel veel), dus daarna kon hij eigenlijk zien dat ik daar niet echt enthousiast over was. En dat was ik ook niet :P
Hij vroeg van alles maar kreeg het gevoel dat ie helemaal niet geintresseerd was, het klikte gewoon niet, en ja dat ik niet enthousiast overkwam dat deed het hem denk ik
pi_104804670
toen begon ie me ook nog te vergelijken met een kandidaat die net voor mij was geweest, en dat hij wel hotelschool had gedaan en blabla, toen dacht ik, ikmoet hier weg.

Maar sowieso wil ik niet elk weekend op vrijdag en zaterdagavond werken dus ja..Next!
pi_104804725
Hmm dat was toch best nuttig, zo'n carrierebeurs bezoek. Ben er met verwachting 0,0 heen gegaan en ik heb toch weer een nieuwe connectie gelegd en ik heb wat sollicitatietips gekregen. Het biedt toch altijd weer nieuwe perspectieven, zo'n beurs. Ook als het lijkt alsof je er niets te zoeken hebt.
pi_104806268
Hallo, ik doe momenteel een thuis studie. bedr.administratief medewerker en omdat ik dan nog wat vrije tijd heb en wat geld wil bijverdienen ben ik van plan om te solliciteren bij een sportkleding winkel waar ze mensen nodig hebben, ik heb nog nooit eerder een bijbaan of dergelijke gehad, wel stage gelopen bij een kantoor en bij een drogist (vakken/schappen vullen,winkel netjes houden, geen kassa oftewelypische werkzaamheden voor een stagaire :') ) that's all. Mijn vraag is wat moet ik precies aangeven bij de motivatiebrief die ik het kleding-sport winkel moet versturen. heb nog nooit eerder zo een brief gerredacteert alleen een CV.

PS. Weet iemand evt. nog (leuke) winkels voor een 19 jarige?
pi_104806671
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:04 schreef electrocrash het volgende:
Hallo, ik doe momenteel een thuis studie. bedr.administratief medewerker en omdat ik dan nog wat vrije tijd heb en wat geld wil bijverdienen ben ik van plan om te solliciteren bij een sportkleding winkel waar ze mensen nodig hebben, ik heb nog nooit eerder een bijbaan of dergelijke gehad, wel stage gelopen bij een kantoor en bij een drogist (vakken/schappen vullen,winkel netjes houden, geen kassa oftewelypische werkzaamheden voor een stagaire :') ) that's all. Mijn vraag is wat moet ik precies aangeven bij de motivatiebrief die ik het kleding-sport winkel moet versturen. heb nog nooit eerder zo een brief gerredacteert alleen een CV.

PS. Weet iemand evt. nog (leuke) winkels voor een 19 jarige?
Voor zulk soort bijbanen zou ik zelf geen brieven versturen, maar gewoon de winkel inlopen en aan de manager vragen of ze nog iemand nodig hebben.
pi_104806836
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:14 schreef DanieI85 het volgende:

[..]

Voor zulk soort bijbanen zou ik zelf geen brieven versturen, maar gewoon de winkel inlopen en aan de manager vragen of ze nog iemand nodig hebben.
Ik heb al met ze gebeld en ze hebben gezegd dat ik via internet op vacatures en dan mijn motivatiebrief moet sturen, btw de vestiging waar ik zou willen werken is niet te vinden op de site (dat betekent NIET dat er geen plek is, want hun hebben mij gezegd dat ze wel mensen zoeken en dat je dat online moet doen)

zou ik dan die motivatiebrief naar de vestiging zelf mailen? want op de site zie je niet dat ze opzoek zijn naar mensen in de vestiging die ik wil
pi_104806878
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:14 schreef DanieI85 het volgende:

[..]

Iets voor de volgende keer dan,is altijd beter dan bellen
pi_104807417
De carrièrebeurs was wel ok, cv laten checken en zowaar een kaartje gekregen met een toezegging voor verdere hulp. Maar ik kwam eigenlijk voor de phd-beurs.. nou, die was bijna nonexistend helaas :(
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_104807474
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:23 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Net een heel ongemakkelijk gesprek gehad. Er was gewoon echt geen ''klik'' van beide kanten. Op gegeven moment zelf maar gezegd, laten we het hierbij maar afsluiten, ik wilde daar gewoon zo snel mogelijk weg :{
Vervelend. Ik heb dat ook wel eens gehad, halverwege het gesprek trokken zij de conclusie dat ze me niet geschikt vonden en ik dat ik daar echt niet wilde werken :P Kan altijd gebeuren.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:44:34 #20
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_104807828
*O* *O* OmG, OmG! *O* *O*

Ik heb een sollicitatiegesprek in de agenda staan! ZE HEBBEN EINDELIJK GEBELD! (En uit zichzelf hebben ze sorry gezegd voor de vertraging! :D ) En over de telefoon klikte het al vrij goed moet ik zeggen (mini vragenlijstje gehad over praktische dingen zoals contracturen/ voorkeuren ensow, waarom ik graag werk met kinderen en over mijn vrijwilligerswerk)!

Woensdag een gesprek met tenminste 2 mensen voor me! :D :)
pi_104808022
Gefeliciteerd! 8-)

Mijn gesprek van afgelopen dinsdag is overigens op niets uitgelopen. Gelukkig wel met een goede reden: het betrof een (nieuwe) functie waarin ik vooral alleen zou werken, en het leek hen daarom beter om iemand aan te nemen met wat meer ervaring met de werkzaamheden. Kan ik niks tegenin brengen, en ze waren voor de rest gelukkig wel positief over me.
Nu moet ik a.s. maandag een ochtend meelopen bij een ander bedrijf, en als dat bevalt kan ik daar per 1 januari aan de slag :o
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:58:24 #22
318361 Bienelientjee
pi_104808264
Maar........ik moet 2 referenties meenemen en een loonstrookje van laatste werkgever. Heb denk ik maar 1 referentie van mijn huidige vrijwilligerswerk (wat tevens mijn afstudeerstage was) en mijn laatste werkgever stamt af van 2006 (supermarkt die failliet is gegaan :') )

Even kijken hoe ik dat allemaal voor elkaar ga krijgen.
pi_104808582
Hmmm, ik meld mij ook. Heb een contract tot en met Februari, maar daarna twijfel ik of ik hier verder wil gaan.

Zelf ben ik HTS'-er en zoek ik toch buiten mijn vakgebied. Ik vind de consultancy leuk na een case study gedaan te hebben, maar werken in het buitenland lijkt me ook tof. Dat laatste kan met offshore, maar of ik dat lang volhoud...
pi_104809129
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:58 schreef Bienelientjee het volgende:
Maar........ik moet 2 referenties meenemen en een loonstrookje van laatste werkgever. Heb denk ik maar 1 referentie van mijn huidige vrijwilligerswerk (wat tevens mijn afstudeerstage was) en mijn laatste werkgever stamt af van 2006 (supermarkt die failliet is gegaan :') )

Even kijken hoe ik dat allemaal voor elkaar ga krijgen.
Simpel, als het er niet is kun je het niet meenemen :P
pi_104809376
Dinsdag intake+training voor callcenter. Stelt niet zo veel voor, maar werk is werk! :)
pi_104811602
Weten jullie hoe het werk is als croupier?
pi_104812881
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:18 schreef electrocrash het volgende:

[..]

Ik heb al met ze gebeld en ze hebben gezegd dat ik via internet op vacatures en dan mijn motivatiebrief moet sturen, btw de vestiging waar ik zou willen werken is niet te vinden op de site (dat betekent NIET dat er geen plek is, want hun hebben mij gezegd dat ze wel mensen zoeken en dat je dat online moet doen)

zou ik dan die motivatiebrief naar de vestiging zelf mailen? want op de site zie je niet dat ze opzoek zijn naar mensen in de vestiging die ik wil
UPJE!
pi_104813297
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:19 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Nou hij begon het gesprek door te zeggen dat ik 3 weekenden per maand op vrijdag en zaterdagavond moest werken ( was iets in de horeca dus savonds werken vind ik geen probleem maar dat vond ik toch wel veel), dus daarna kon hij eigenlijk zien dat ik daar niet echt enthousiast over was. En dat was ik ook niet :P
Hij vroeg van alles maar kreeg het gevoel dat ie helemaal niet geintresseerd was, het klikte gewoon niet, en ja dat ik niet enthousiast overkwam dat deed het hem denk ik
Hmm, dus een heel weekend per maand vrij? Chill...

Denk niet dat jij in de horeca moet gaan werken, (niet lullig bedoeld), het is toch wel erg gebruikelijk om dan in het weekend te werken, en met feestdagen e.d.
Vrij krijgen is vaak erg lastig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 19:01 schreef electrocrash het volgende:

[..]

UPJE!
Ik zou zeggen, probeer het.
  vrijdag 25 november 2011 @ 19:30:19 #29
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104814555
Bienelientje, tof dat je een gesprek hebt! Een docent (scriptiebegeleider?) kan soms ook als referentie fungeren geloof ik! :Y

Ik ben het overigens niet geworden bij mijn laatste sollicitatie. ivm opleidingsniveau dachten ze dat ik niet lang genoeg uitgedaagd zou worden. Ik vind het heel jammer.
Welja, ik heb er een goede ervaring aan overgehouden qua sollicitatiegesprek en ga mezelf weer bijeen schrapen om met enthousiasme verder te zoeken :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_104818348
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 19:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
Bienelientje, tof dat je een gesprek hebt! Een docent (scriptiebegeleider?) kan soms ook als referentie fungeren geloof ik! :Y

Ik ben het overigens niet geworden bij mijn laatste sollicitatie. ivm opleidingsniveau dachten ze dat ik niet lang genoeg uitgedaagd zou worden. Ik vind het heel jammer.
Welja, ik heb er een goede ervaring aan overgehouden qua sollicitatiegesprek en ga mezelf weer bijeen schrapen om met enthousiasme verder te zoeken :+
Oooh wat klote Maria! :(

Vicieuze cirkel: als je 'onder je niveau' solliciteert willen ze je niet omdat ze bang zijn dat je snel weer weg bent, maar als je 'op niveau' solliciteert willen ze je niet bij gebrek aan werkervaring :?.
pi_104818389
Krijg ik vandaag een 'leuke vacature' opgestuurd van een niet nader te noemen uitzendbureau, blijkt het een vacature te zijn waar ik vorige maand op ben afgewezen door de intercedente ivm 'niet de juiste werkervaring'. :')
  Moderator vrijdag 25 november 2011 @ 20:35:16 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104818571
Oh! Hier moet ik ook rondhangen. Al heb ik voorlopig nog 3 dagen (+) per week :) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_104818714
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
Krijg ik vandaag een 'leuke vacature' opgestuurd van een niet nader te noemen uitzendbureau, blijkt het een vacature te zijn waar ik vorige maand op ben afgewezen door de intercedente ivm 'niet de juiste werkervaring'. :')
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom hebben dit soort mensen een baan en ik niet? ;(
Deze quote kunnen we volgens mij in elk topic wel een keer herhalen lijkt het wel :'). Godsakke die mensen bij het uzb letten echt niet op hè.
  vrijdag 25 november 2011 @ 20:50:26 #34
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104819521
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:31 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Oooh wat klote Maria! :(

Vicieuze cirkel: als je 'onder je niveau' solliciteert willen ze je niet omdat ze bang zijn dat je snel weer weg bent, maar als je 'op niveau' solliciteert willen ze je niet bij gebrek aan werkervaring :?.
Ja wel stom, je moet ten slotte ergens beginnen, plus ik denk ook niet dat alle banen 'onder je niveau' per definitie minder uitdagend zijn! Maar goed, er komt vast wel weer iets langs... Ik vind het hele proces alleen zo vermoeiend _O-
  vrijdag 25 november 2011 @ 20:51:07 #35
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104819557
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
En een welgemeende ' :') ' . Terugmailen: "Oe, is mijn werkervaring tóch wel de juiste? O+ "
pi_104819747
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:51 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

En een welgemeende ' :') ' . Terugmailen: "Oe, is mijn werkervaring tóch wel de juiste? O+ "
Ik heb ze de e-mail gestuurd waarin ik mijn interesse laat blijken en de bijbehorende afwijzing, plus idd een reactie dat ik het nogal inconsequent vind van ze dat ik nu wel geschikt blijk te zijn.

Ik ben benieuwd of ik er nog een reactie op krijg. Ik denk zelf van niet. Zo zijn ze nl. ook wel weer. :{
pi_104825050
Carrièrebeurs was bij mij wel goed verlopen. Ik heb gesproken met medewerkers van 16 verschillende bedrijven en bij 7 van de 16 mijn CV achtergelaten. Voor volgende week is al een gesprek gepland met een detacheerder. Twee andere detacheerders nemen volgende week contact met me op. Bij nog twee andere bedrijven neemt P&O contact met me op binnen nu en een maand.

Verder heb ik bij een van de bedrijven nog complimenten kunnen incasseren voor mijn CV *O*, dus een uur in de rij gaan staan voor een CV-check hoefde ik niet! :6
pi_104825915
Is dit goed?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*namen en adressen effe gewijizgt voor het laten zien op het fora.
  vrijdag 25 november 2011 @ 22:55:58 #39
318361 Bienelientjee
pi_104827278
Wil je inhoud controle of spelling ensow? Even snel gekeken zie ik vooral deze dingetjes er al uit springen. (Schrik niet, maar ik ben zelf vreselijk pietje precies hierin. Dus ik hoop niet dat je het verkeerd opvat):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104827374
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 22:32 schreef electrocrash het volgende:
Is dit goed?
SPOILER
*namen en adressen effe gewijizgt voor het laten zien op het fora.
Er zitten inderdaad helaas nogal wat spelfouten en slechtlopende zinnen in je brief. Daar kunnen we je hier snel mee helpen, maar ik denk dat er een groter probleem is. In de vacature vragen ze om iemand die vooral in het weekend wil werken. Ik begrijp uit je brief dat jij juist vooral doordeweeks wil werken. Dit kan een belangrijke reden zijn om je af te wijzen en dat wil je natuurlijk niet!

[ Bericht 0% gewijzigd door lyolyrc op 25-11-2011 23:34:02 (typo) ]
  vrijdag 25 november 2011 @ 23:00:15 #41
318361 Bienelientjee
pi_104827552
Het weekend/ doordeweeks gebeuren had ik even niet gelezen, maar zoals Lyolyrc zegt. Als jij nu al weet dat je in het weekend niet wil werken, dan kan je jezelf nu al schrijftijd en een afwijzing besparen door niet op deze vacature te reageren.

Of er een open vacatature van maken en aangeven welke werktijden voor jou goed uitkomen en welke niet. En kijken of ze op basis daarvan iets met je willen.
  vrijdag 25 november 2011 @ 23:35:44 #42
33350 Janena
pi_104829335
Ik heb even de vrijheid genomen om het e.e.a. te veranderen....misschien kun je er wat mee.
Zou de brief niet te lang maken en zorg dat je cv er netjes uitziet (geen taalfouten en een nette lay out).

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Janena op 25-11-2011 23:41:40 ]
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_104829635
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:35 schreef Janena het volgende:
Ik heb even de vrijheid genomen om het e.e.a. te veranderen....misschien kun je er wat mee.
Zou de brief niet te lang maken en zorg dat je cv er netjes uitziet (geen taalfouten en een nette lay out).

SPOILER
pi_104829707
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 19:09 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Hmm, dus een heel weekend per maand vrij? Chill...

Denk niet dat jij in de horeca moet gaan werken, (niet lullig bedoeld), het is toch wel erg gebruikelijk om dan in het weekend te werken, en met feestdagen e.d.
Vrij krijgen is vaak erg lastig.

Nee dat vat ik niet lullig op :)
Ik heb in het verleden wel veel horeca baantjes gehad maar dat was voornamelijk overdag. Elk weekend vrijdagavond en zaterdagavond is niks voormij nee :N
pi_104834351
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 november 2011 22:57 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Er zitten inderdaad helaas nogal wat spelfouten en slechtlopende zinnen in je brief. Daar kunnen we je hier snel mee helpen, maar ik denk dat er een groter probleem is. In de vacature vragen ze om iemand die vooral in het weekend wil werken. Ik begrijp uit je brief dat jij juist vooral doordeweeks wil werken. Dit kan een belangrijke reden zijn om je af te wijzen en dat wil je natuurlijk niet!
Ja maar ik denk zo van, wie niet waagt wie niet wint. :p
  zaterdag 26 november 2011 @ 08:33:35 #46
33350 Janena
pi_104835574
Ik zou alleen niet in je brief schrijven dat je liever niet zoveel in het weekend wil werken.
Een sollicitatiegesprek kun je dan meteen vergeten.
Tijdens het sollicitatiegesprek kun je altijd nog wel noemen dat je voorkeur uitgaat naar doordeweekse dagen, geen dingen in een brief zetten die zij negatief op kunnen vatten.

Verder zou ik nog iets noemen over je affiniteit met de sportwereld (het was toch een sportkleding winkel?).
Ze hebben graag personeel wat een beetje thuis is in de spullen die zij verkopen.
pi_104838923
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 03:07 schreef electrocrash het volgende:

[..]

Normaal gesproken vind ik dat een goede levenshouding, maar ik vraag me sterk af of je er nu veel mee wint. Je bent waarschijnlijk niet de enige sollicitant, wat betekent dat de winkeleigenaar keus heeft. Degene die dan het dichtst bij de gestelde eisen komt maakt dan natuurlijk de meeste kans.

Ik zou zelf eerst proberen die baan te krijgen, mezelf dan (proberen te) bewijzen en daarna pas kijken of er wat te regelen valt met betrekking tot de werktijden.
pi_104890471
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2011 22:19 schreef lyolyrc het volgende:
Carrièrebeurs was bij mij wel goed verlopen. Ik heb gesproken met medewerkers van 16 verschillende bedrijven en bij 7 van de 16 mijn CV achtergelaten. Voor volgende week is al een gesprek gepland met een detacheerder. Twee andere detacheerders nemen volgende week contact met me op. Bij nog twee andere bedrijven neemt P&O contact met me op binnen nu en een maand.

Verder heb ik bij een van de bedrijven nog complimenten kunnen incasseren voor mijn CV *O*, dus een uur in de rij gaan staan voor een CV-check hoefde ik niet! :6
Ik was aan het uitzieken dus ik kon niet gaan :'(
Welke bedrijven ben je geweest? Zelf ben ik hts wtb en de beurs was voornamelijk op ingenieurs gericht.
pi_104891617
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 03:07 schreef electrocrash het volgende:

[..]

Met die brief was het :W
  maandag 28 november 2011 @ 11:19:43 #50
318361 Bienelientjee
pi_104915272
Ben me al langzamerhand aan het voorbereiden op het gesprek van woensdag! ;) Al mijn diploma's liggen al bij elkaar. Zometeen routebeschrijving alvast uitprinten. Vanmiddag de website weer eens doorlezen. Morgen de rest en woensdag gaan we ervoor.
pi_104918142
Tijdje geleden dat ik hier voor het laatst geweest ben. Inmiddels heb ik een maand of twee op kantoor gewerkt bij Heineken. Moet zeggen dat dit echt een topbedrijf is. Dit ging helaas ook via het uitzendbureau dus enige zekerheid had je hier niet. Daarnaast was het onder mijn niveau (WO) en zodoende was ik ondertussen natuurlijk wel op zoek naar iets in mijn eigen vakgebied.

Kreeg een week of 4 geleden een telefoontje van een collega op mijn vrijwilligerswerk dat er bij een advocatenkantoor in de buurt binnenkort een functie vrij kwam. Meteen dat kantoor aangeschreven natuurlijk en ze belden al een uur later haha. Werd direct een gesprek gepland en er was eigenlijk een klik die ik nog niet eerder met een kantoor had gehad. Bij dit eerste gesprek werd ik meteen uitgenodigd voor een tweede gesprek. Voordeel was dat ik eigenlijk voor de officiele vacature mijn brief had gestuurd, zodoende hadden ze nog niet zoveel keus. Echter kozen ze er bij het tweede gesprek wel voor om hun geplaatste vacature nog twee weken te laten staan en te bekijken of er misschien nog andere (betere) kandidaten waren. Afgelopen woensdag kreeg ik het super telefoontje dat ze voor mij hebben gekozen en heb ik vandaag mijn contract getekend (meteen voor 3 jaar!).

Ik zal jullie sowieso niet lastig vallen met verhalen over "als je maar hard genoeg zoekt, als je maar echt wilt", het is toch ook vooral een kwestie van geluk hebben en geloven in je eigen kunnen. Ik ben in de tussentijd wel altijd bezig gebleven, ook al was dit maar via uitzendbureau's. Dit solliciteert toch een stuk makkelijker als je op de achtergrond nog wel een baan hebt imo. Ik hoop voor jullie allen dat jullie snel een baan vinden, want moet zeggen dat het toch verrassend vaak door m'n koppie ging dat ik nog geen baan in mijn eigen sector had. Het heeft bij mij een kleine 8 maanden geduurd en aanstaande donderdag kan ik eindelijk beginnen als advocaat-stagiair.
pi_104921689
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:36 schreef Verwerker het volgende:

[..]

Ik was aan het uitzieken dus ik kon niet gaan :'(
Welke bedrijven ben je geweest? Zelf ben ik hts wtb en de beurs was voornamelijk op ingenieurs gericht.
De beurs was niet voornamelijk op ingenieurs gericht, want er was ook voldoende te vinden voor mensen die geïnteresseerd zijn in rechten, zorg of overheid.

Ik was zelf langsgegaan bij:
CB&I Lummus
DSM
Frames
Heerema Fabrication
Huisman
Interstep *
Mammoet
Orion Groep *
Pon Power
PPG Industries
Sabic
TC Solutions *
Teva Pharmachemie
Tideway
Trius *
Van Oord
De werkgevers met een sterretje zijn detacheerders en alle vetgemarkeerde bedrijven hebben mijn CV gekregen. Ik denk dat alle bedrijven behalve Teva en PPG voor jou als werktuigbouwer ook interessant kunnen zijn.
  maandag 28 november 2011 @ 16:58:43 #53
33350 Janena
pi_104927620
Ik heb zojuist bericht gehad dat ik voor een 2e gesprek ben uitgenodigd voor de parttime administratieve functie: *O* *O* *O*

Tijdens de eerste ronde zijn er 5 mensen op gesprek geweest, daarvan worden er 2 uitgenodigd voor een 2e gesprek en daar ben ik er 1 van.
Donderdagochtend gaat het gebeuren.... Spannend!
  maandag 28 november 2011 @ 17:32:59 #54
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104929211
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:58 schreef Janena het volgende:
Ik heb zojuist bericht gehad dat ik voor een 2e gesprek ben uitgenodigd voor de parttime administratieve functie: *O* *O* *O*

Tijdens de eerste ronde zijn er 5 mensen op gesprek geweest, daarvan worden er 2 uitgenodigd voor een 2e gesprek en daar ben ik er 1 van.
Ohhh spannend! :D Het zou eens tijd worden dat jij het écht werd, ik duim! *O*
pi_104936629
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 12:43 schreef Sandersson het volgende:
Tijdje geleden dat ik hier voor het laatst geweest ben. Inmiddels heb ik een maand of twee op kantoor gewerkt bij Heineken. Moet zeggen dat dit echt een topbedrijf is. Dit ging helaas ook via het uitzendbureau dus enige zekerheid had je hier niet. Daarnaast was het onder mijn niveau (WO) en zodoende was ik ondertussen natuurlijk wel op zoek naar iets in mijn eigen vakgebied.

... Afgelopen woensdag kreeg ik het super telefoontje dat ze voor mij hebben gekozen en heb ik vandaag mijn contract getekend (meteen voor 3 jaar!).
...
Super! Wat ontzettend fijn om te horen, gefeliciteerd! Wat een opluchting moet dat zijn, na 8 maanden eindelijk een passende baan :).

quote:

Gefeliciteerd, super! Ik ga heel hard voor je duimen! *O*
pi_104939041
quote:

goed gedaan! Succes donderdag!
  Moderator maandag 28 november 2011 @ 22:11:36 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104945745
Woensdag intake bij een uitzendbureau. Daarna selectiedag geloof ik.
2 januari zou ik theoretisch al kunnen beginnen :o
pi_104953104
Morgen sollicitatiegesprek + training bij een callcenter. Daarnaast nog gesolliciteerd bij de Saturn, hopelijk kan ik daar ook aan het werk. Saturn vind ik zo een geweldige winkel. Zo groot enzo hahah. Helaas afgewezen voor andere winkels. Hopelijk vind ik binnenkort iets.
pi_104953393
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:17 schreef Elvi het volgende:
Afgewezen voor een baan waarvan ik zeker wist dat ik op zn minst uitgenodigd zou worden. Het waren namelijk dezelfde werkzaamheden wat ik ook als vrijwilliger deed bij een andere organisatie. Bovendien was het maar voor 8 uur in de week en ik dacht " wie solliciteert daar nou op? :') "

Nou in de afwijzingsmail stond dat er dus nog 300 anderen hadden gesolliciteerd -O-

Ik geloof dat ik de droom moet opgeven om ooit nog in de sociaal-culturele sector terecht te komen :{
Ik heb 4 jaar in die sector gewerkt maar ben een paar maandjes terug gestopt vanwege een switch en ik kan je vertellen dat het een hele grote opgave is om daar werk in te vinden. Veel mensen raken hun baan kwijt vanwege bezuinigingen en er solliciteren gewoon een heleboel mensen.
Om je baankans te vergroten zul je (veel) ervaring in de sector moeten hebben en netwerken helpt ook enorm!
Succes!
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_104958505
Woehoe!! Morgen sollicitatiegesprek voor de functie van junior intercedent *)
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:18:32 #61
318361 Bienelientjee
pi_104958523
Morgen, exact rond deze tijd, zit ik in de metro richting het centrum voor mijn gesprek! :o
pi_104959411
Van de UWV site:

;(
pi_104960557
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:52 schreef Mint_Clansell het volgende:
Van de UWV site:

[ afbeelding ]

;(
:D faal!
  dinsdag 29 november 2011 @ 12:17:02 #64
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104962316
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:52 schreef Mint_Clansell het volgende:
Van de UWV site:

[ afbeelding ]

;(
Tijd om te solliciteren als communicatiemedewerker bij het UWV :7
  dinsdag 29 november 2011 @ 13:10:41 #65
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_104964200
Janena! Wat goed, *O* ik ga zoooo hard voor je duimen donderdag! ^O^

En ondertussen duim ik natuurlijk ook voor alle anderen hier, veel succes allen.
klerkje
pi_104965776
Wij zijn nog op zoek naar mensen waar papieren niet het belangrijkste is. Heb je basic linux kennis stuur me een PM!
pi_104968647
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:57 schreef xaban06 het volgende:
Wij zijn nog op zoek naar mensen waar papieren niet het belangrijkste is. Heb je basic linux kennis stuur me een PM!

Da's toch met die pinguin? :D *stuurt pm!*
  dinsdag 29 november 2011 @ 15:37:58 #68
318361 Bienelientjee
pi_104969150
Op een gegeven ogenblik weet je gewoon niet meer wat je nog kan doen ter voorbereiding op het sollicitatiegesprek (wat in mijn geval morgen is!). :D

Papierwerk ligt klaar, plus en minpunten op een rijtje, website aandachtig doorgenomen, nagedacht over een aantal mogelijke (standaard en praktijksituatie gerelateerde) vragen en antwoorden, wat herlezen over activiteiten voor die kids, outfit ligt klaar. Denk dat het zo wel genoeg zou moeten zijn toch, qua voorbereiding! :P
  dinsdag 29 november 2011 @ 15:41:37 #69
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104969269
Zeg hee, waarom komen hier nou nooit mensen posten die op zoek zijn naar mensen die boeken kunnen analyseren of kunnen uitwijden over postkoloniale theorie :') :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 15:37 schreef Bienelientjee het volgende:
Op een gegeven ogenblik weet je gewoon niet meer wat je nog kan doen ter voorbereiding op het sollicitatiegesprek (wat in mijn geval morgen is!). :D

Papierwerk ligt klaar, plus en minpunten op een rijtje, website aandachtig doorgenomen, nagedacht over een aantal mogelijke (standaard en praktijksituatie gerelateerde) vragen en antwoorden, wat herlezen over activiteiten voor die kids, outfit ligt klaar. Denk dat het zo wel genoeg zou moeten zijn toch, qua voorbereiding! :P
Klinkt super, hoor! Eventueel locatie opzoeken / reisplan maken? :+
  dinsdag 29 november 2011 @ 15:42:48 #70
33350 Janena
pi_104969306
Aan je voorbereiding schort het i.i.g. niet.

Uiteindelijk komt het, wanneer je ervaring en opleiding oke zijn, vooral aan op een klik is met die mensen en het bedrijf.

Lildutchprincess, ik dacht eerder aan:

[

Haha..

Bedankt voor iedereen die donderdag gaat duimen!
Ik moet vanavond en morgen nog wat aan mijn voorbereiding doen. Ik denk er er tijdens dit gesprek wat dieper wordt ingegaan op de werkzaamheden en verder hebben ze me in het 1e gesprek verteld dat er een kleine rondleiding en een korte kennismaken met de 2 eigenaren/directeuren gaat plaatsvinden.
  dinsdag 29 november 2011 @ 15:47:10 #71
318361 Bienelientjee
pi_104969468
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 november 2011 15:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
Klinkt super, hoor! Eventueel locatie opzoeken / reisplan maken? :+
Ligt allemaal al klaar bij het papierwerk (diploma's, brief, cv, referentie, routebeschrijving, eventuele tramnummers) :D

Maar de vraag blijft, zal mijn voorbereiding genoeg zijn?! Heb vorig jaar wel net zo'n gesprek gehad (ook voor de kinderopvang), waar ik ook in eerste instantie aangenomen was (maar waar ze een week later ineens niet meer de mogelijkheid hadden om mij 20 uur in te zetten :') ) Heb zelf toch wel het idee dat dit twee vrouwen zullen zijn die er iets professioneler in zitten. :P

(Bientje is niet nerveus hoor............... :@ )
  dinsdag 29 november 2011 @ 15:48:41 #72
33350 Janena
pi_104969511
Ik zou niet weten wat je nog meer kunt doen aan voorbereiding.
Zorg dat je goed uitgerust begint, op tijd vertrekt, etc...
pi_104971030
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 15:37 schreef Bienelientjee het volgende:

Waar zie je jezelf over 10 jaar, wat zijn je doelen, waar put jij voldoening uit in je werk/leven, wat vind je belangrijk en absoluut niet kunnen (op de werkvloer), omschrijf jezelf eens (wat zouden mensen over je zeggen als we het ze zouden vragen), noem eens wat goeie/slechte punten van jezelf, heb je ook zo'n jeuk aan je anus?

- zijn een paar vragen die bijna altijd worden gesteld tijdens sollicitatiegesprekken.

En stel zelf ook vragen. Maak er een overhoring van voor hun. Beter te veel dan te weinig vragen. Stel vragen aan de hand van hun vertelsels, dus let goed op. Enne, wees relaxed. Ga niet alles geforceerd op zitten sommen. Recruiters hebben zoiets gelijk door en proberen je dan vaak met een strikvraag van je apropos te brengen.
  dinsdag 29 november 2011 @ 16:31:08 #74
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104971192
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 15:47 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Ligt allemaal al klaar bij het papierwerk (diploma's, brief, cv, referentie, routebeschrijving, eventuele tramnummers) :D

Maar de vraag blijft, zal mijn voorbereiding genoeg zijn?! Heb vorig jaar wel net zo'n gesprek gehad (ook voor de kinderopvang), waar ik ook in eerste instantie aangenomen was (maar waar ze een week later ineens niet meer de mogelijkheid hadden om mij 20 uur in te zetten :') ) Heb zelf toch wel het idee dat dit twee vrouwen zullen zijn die er iets professioneler in zitten. :P

(Bientje is niet nerveus hoor............... :@ )
Klinkt helemaal goed! De nervositeit hoort erbij, zullen we maar zeggen ;)

Of het genoeg zal zijn is nooit 100% te zeggen, maar je klinkt iig érg voorbereid :D *O*
pi_104971440
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 16:31 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Klinkt helemaal goed! De nervositeit hoort erbij, zullen we maar zeggen ;)

Of het genoeg zal zijn is nooit 100% te zeggen, maar je klinkt iig érg voorbereid :D *O*
Nou idd, aan de voorbereiding zal het niet liggen ;)
Morgen ff nieuwe kleren kopen voor mijn 2e gesprek donderdag, heb voor mijn gevoel maar 1 fatsoenlijke sollicitatie outfit en kan moeilijk voor de 2e keer hetzelfde aandoen :')
  dinsdag 29 november 2011 @ 16:39:17 #76
318361 Bienelientjee
pi_104971587
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 16:27 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]
heb je ook zo'n jeuk aan je anus?

- zijn een paar vragen die bijna altijd worden gesteld tijdens sollicitatiegesprekken.

:') :D :')
pi_104983575
Leuk om te lezen dat er hier en daar weer vooruitgang geboekt is in dit topic. Ik zal ook voor je duimen Janena! Zal nu toch wel eens tijd worden dat je iets geschikts vindt. Is dat die "helder licht"-vacature?

Zelf ben ik er een poosje tussenuit geweest, ga nu weer keihard knallen met het verzenden van vacatures en weer even een paar uitzendbureaus bellen dat ik weer beschikbaar ben. Heb gelukkig weer wat nieuwe energie en zin om er tegenaan te gaan. De tijd gaat nu wel dringen voor mij, over een maand loopt mijn huidige contract af.
  Moderator dinsdag 29 november 2011 @ 21:02:52 #78
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104984117
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:18 schreef Bienelientjee het volgende:
Morgen, exact rond deze tijd, zit ik in de metro richting het centrum voor mijn gesprek! :o
Ik zit dan op gesprek bij een uitzendbureau. Intakegesprek. Maar ondertussen is mijn CV al naar hun 'klant/opdrachtgever' verstuurd
pi_104998311
Nou, het lijkt er toch op dat ik dit topic zal kunnen verlaten! Kan per 1 januari aan de slag :o In eerste instantie voor 40 uur, later mogelijk 36 (op eigen verzoek, ik vind dat fulltime werken eigenlijk nergens voor nodig :P). Leuk bedrijf, niet te groot, goed te bereiken met de fiets. Niet helemáál het soort functie dat ik ooit voor ogen had, maar we zullen zien :)
pi_104999190
*O* Gefeliciteerd! Wat ga je precies doen?

Vast een fijn gevoel om de feestdagen in te kunnen gaan met de wetenschap dat je straks aan een nieuwe baan kan beginnen!
  woensdag 30 november 2011 @ 13:31:09 #81
318361 Bienelientjee
pi_105004640
Ondertussen heb ik mijn gesprek ook achter de rug!

Heb er een OK gevoel aan overgehouden. Paar standaard vragen gehad, paar cassussen voor me gekregen (daar had ik soms wel bedenktijd voor nodig en dan viel er een stilte). Heel grappig die standaard vragen, je ziet bijna voor je hoe je die een dag van tevoren nog op internet last.

Eind van de week bellen ze of ik uitgenodigd wordt voor een 2e gesprek. Heb een 40% wel, 60% niet gevoel over....
  woensdag 30 november 2011 @ 13:36:51 #82
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105004809
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:31 schreef Bienelientjee het volgende:
Ondertussen heb ik mijn gesprek ook achter de rug!

Heb er een OK gevoel aan overgehouden. Paar standaard vragen gehad, paar cassussen voor me gekregen (daar had ik soms wel bedenktijd voor nodig en dan viel er een stilte). Heel grappig die standaard vragen, je ziet bijna voor je hoe je die een dag van tevoren nog op internet last.

Eind van de week bellen ze of ik uitgenodigd wordt voor een 2e gesprek. Heb een 40% wel, 60% niet gevoel over....
Geen anusjeuk-vraag? :+ Zo ja dan was je iig wel voorbereid 8-)

Vaak duren die stiltes voor jezelf langer dan voor de rest! Ik duim voor gesprek 2 *O*
  woensdag 30 november 2011 @ 13:46:53 #83
318361 Bienelientjee
pi_105005150
Mjah, soms zat ik echt van: goh, moet ik even over nadenken hoor! :')

Ach, we gaan het wel zien. En anders ben ik weer een ervaring rijker!
  woensdag 30 november 2011 @ 13:52:52 #84
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105005365
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:46 schreef Bienelientjee het volgende:
Mjah, soms zat ik echt van: goh, moet ik even over nadenken hoor! :')

Ach, we gaan het wel zien. En anders ben ik weer een ervaring rijker!
Dat is hoe dan ook zo :Y Had ik ook met mijn vorige gesprek - het is jammer dat ik het niet geworden ben, maar het was wel een prettig 'echte-baan'-sollicitatiegesprek. Ik heb vaak genoeg gesolliciteerd op bijbaantjes natuurlijk, maar nu ik afgestudeerd ben voelt het meer als 'voor het echie' en dan is het fijn als je merkt dat je het best kan, zo'n gesprek voeren :Y
pi_105013201
Eerste keer dat ik me hier meld :W

Ben sinds vorig jaar werkloos nadat mijn toenmalige werkgever mijn contract niet wilde verlengen na ziekte. Door omstandigheden afgelopen jaar niet kunnen werken maar nu ben ik op zoek naar een baan - al wil de zoektocht niet echt vlotten. Het is ofwel ik ben 'te hoog opgeleid' ofwel ik heb 'niet genoeg ervaring'. Ik baal er onwijs van, maargoed er zal toch werk moeten komen dus ik solliciteer stug door.

Bij mijn laatste sollicitatiegesprek werd me verteld dat ik waarschijnlijk niet genoeg uitgedaagd zou werden in de functie omdat ik te hoog opgeleid zou zijn. Vervolgens kreeg ik de volgende dag een telefoontje dat ik inderdaad was afgewezen voor de functie - maar de reden was dat ik niet genoeg ervaring had.. |:(
  woensdag 30 november 2011 @ 17:39:22 #86
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_105013462
Herkenbaar... ben laatst afgewezen voor een positie omdat mijn CV niet overeenkwam met het functieprofiel... Wat ironisch is, omdat ik hetzelfde baantje, 5 jaar geleden al eens als zomerbaan heb gedaan...
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_105013696
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:39 schreef RedDevil085 het volgende:
Herkenbaar... ben laatst afgewezen voor een positie omdat mijn CV niet overeenkwam met het functieprofiel... Wat ironisch is, omdat ik hetzelfde baantje, 5 jaar geleden al eens als zomerbaan heb gedaan...
In een gesprek dat ik gisteren met een detacheerder had kwam dit ook naar voren. Recruiters kunnen soms heel strak vasthouden aan de criteria die er voor een functie zijn opgesteld. Als ze bij wijze van spreken een HBO'er zoeken, gaat ieder CV met iets anders dan HBO in de prullenbak. Dit heeft niets met jouw kwaliteiten te maken.
pi_105013748
Ik "mag" ook op zoek naar een andere baan, omdat mijn huidige functie komt te vervallen en er binnen de organisatie geen plaats meer is. Ik hoop in juni/juli afgestudeerd te zijn, dus dit komt erg ongunstig uit. Ik had namelijk gehoopt dat ik wel binnen de huidige organisatie kon blijven (ook na het afstuderen). Maar goed; ik zie het wel... :)

Iedereen succes met zoeken! :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator woensdag 30 november 2011 @ 17:47:38 #89
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_105013826
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:02 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik zit dan op gesprek bij een uitzendbureau. Intakegesprek. Maar ondertussen is mijn CV al naar hun 'klant/opdrachtgever' verstuurd
Ging goed, erg positief :) !!!
pi_105018198
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:45 schreef automatic_ het volgende:
Ik "mag" ook op zoek naar een andere baan, omdat mijn huidige functie komt te vervallen en er binnen de organisatie geen plaats meer is. Ik hoop in juni/juli afgestudeerd te zijn, dus dit komt erg ongunstig uit. Ik had namelijk gehoopt dat ik wel binnen de huidige organisatie kon blijven (ook na het afstuderen). Maar goed; ik zie het wel... :)

Iedereen succes met zoeken! :)
Ohhh sucks auto!! ;( Maar je hebt iig wel een superstrak CV nu, dus ik verwacht dat het na je afstuderen iets makkelijker voor je zal gaan dan andere studenten die alleen een 'normaal' bijbaantje op hun CV hebben staan. Jij hebt toch al voor zo'n instantie gewerkt! En bovendien, wie weet hebben ze in augustus weer plek en dan heb je een hele grote stap voor :). Komt goed meis! 't Is nu alleen even balen.
  donderdag 1 december 2011 @ 11:23:54 #91
33350 Janena
pi_105045088
Mijn 2e gesprek zit er op (ik had om 10 uur mijn afspraak), de 2e kandidaat zit er nu (vanaf 11 uur) en vandaag wordt de beslissing genomen.

Had me voorbereid op diepere (moeilijke) vragen maar het was eigenlijk gewoon een gezellig gesprek. Er werden eigenlijk wat kleine, vooral praktische, vragen gesteld....Ben voorgesteld aan de eigenaren en vertegenwoordiger, rondgeleid door het gebouw, salaris en startdatum is besproken, etc... Allemaal geen probleem. Er hangt een goede gemoedelijke sfeer dus ik hoop echt dat ik het wordt zeg!

De functie start midden januari voor 8 uur per week (In de zomerperiode meer uren).
Ideaal omdat ik ook 9 uurtjes in de avonduren werk (schoonmaak :') ).
pi_105045168
Spannund!!!

Mijn baan is saai dus ik heb volgende week een nieuw sollicitatiegesprek. :P
  donderdag 1 december 2011 @ 15:04:50 #93
33350 Janena
pi_105053953
Inderdaad spannend!
Net mail gehad dat ze nog het e.e.a. willen vergelijken en dat ze het me zo spoedig mogelijk laten weten. Ik ga er vanuit dat ik aan het eind van de middag of morgen bericht zal hebben.
pi_105054365
Whaah wat een aanslag op je zenuwen! Wel heel netjes van ze dat ze dat laten weten.
  donderdag 1 december 2011 @ 15:17:11 #95
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105054411
*druk duimende* Spannend zeg Janena :o Hopelijk laten ze je niet te lang in spanning zitten!
  donderdag 1 december 2011 @ 16:18:27 #96
33350 Janena
pi_105056725
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 15:15 schreef gifkwal het volgende:
Whaah wat een aanslag op je zenuwen! Wel heel netjes van ze dat ze dat laten weten.
Inderdaad netjes.
Ze hebben me tijdens het gesprek beloofd vandaag bericht te geven en zijn wellicht bang dat ze dat niet gaan redden...Bij elk piepje dat er een nieuwe mail is binnengekomen spring ik bijna uit de stoel (terwijl het tot nu toe allemaal reclamemailtjes zijn), haha...

Nou ja, 50% kans. We'll see.....
pi_105057361
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:18 schreef Janena het volgende:

[..]

Inderdaad netjes.
Ze hebben me tijdens het gesprek beloofd vandaag bericht te geven en zijn wellicht bang dat ze dat niet gaan redden...Bij elk piepje dat er een nieuwe mail is binnengekomen spring ik bijna uit de stoel (terwijl het tot nu toe allemaal reclamemailtjes zijn), haha...

Nou ja, 50% kans. We'll see.....
Haha ik word bijna plaatsvervangend zenuwachtig voor je. :P
Al wat gehoord?
  donderdag 1 december 2011 @ 16:36:52 #98
33350 Janena
pi_105057491
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:33 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Haha ik word bijna plaatsvervangend zenuwachtig voor je. :P
Al wat gehoord?
Nnnnnnneeeee...

Moet er bij zeggen dat het een klein bedrijfje is en het gewone werk daar dus ook gewoon doorgaat (ze zitten met zijn 2en op kantoor) dus....
Nou ja, morgen vind ik ook best. Ik hoop niet dat de beslissing over het weekend heen getilt wordt.
pi_105058748
Sinds gisteren alweer een aantal afwijzingen binnen gekregen onder het motto 'wij hebben naar uw CV gekeken en naar aanleiding van het profiel waar wij naar op zoek zijn, is onze keuze op meer geschikte kandidaten gevallen'.

En de zoektocht gaat door..
pi_105058975
heb net een 2e gesprek gehad,hoor volgende week wat, maar heb volgende week een selectie-dag voor een leer-werkplek waar ik veeeeel liever wil werken dus hopelijk wordt dat wat :D
  donderdag 1 december 2011 @ 17:20:55 #101
318361 Bienelientjee
pi_105059354
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 17:04 schreef Daph_ het volgende:
Sinds gisteren alweer een aantal afwijzingen binnen gekregen onder het motto 'wij hebben naar uw CV gekeken en naar aanleiding van het profiel waar wij naar op zoek zijn, is onze keuze op meer geschikte kandidaten gevallen'.

En de zoektocht gaat door..
Balen!

Ik hoor waarschijnlijk morgen of ik wel of niet uitgenodigd wordt voor een tweede gesprek. Mijn gevoel zegt nee, maar ik hoor wel wat het wordt.
pi_105061352
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 17:20 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Balen!

Ik hoor waarschijnlijk morgen of ik wel of niet uitgenodigd wordt voor een tweede gesprek. Mijn gevoel zegt nee, maar ik hoor wel wat het wordt.
Hier hetzelfde, morgen ook te horen of ik op 2e gesprek mag komen :) Mijn gevoel zegt ook nee :{
pi_105064448
Hier ook weer 2 sollicitaties de deur uit. 1 open sollicitatie en 1 interne. En ik kan rekenen op coaching-achtige hulp vanuit mijn familie. Ook fijn! Daarnaast kwam mijn directe omgeving nog met tig ideeën die ik kan proberen en zelf heb ik ook nog genoeg ideeën.
  Moderator donderdag 1 december 2011 @ 19:29:36 #104
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_105064488
Wachten op telefoontjes is vervelendddd :X
pi_105065406
Ohh Janena ik zit hier met spanning voor jou :o! Het is wel een moeilijke beslissing blijkbaar, dat ze nog niets hebben laten horen? Pfff!!

Ik heb binnenkort een tweede gesprek maar ik weet totaal niet hoe ik me daarop moet voorbereiden.. iemand tips, advies? Ik weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten. Of zou ik een rondleiding krijgen dan enzo, zoals Janena vandaag had? Ik moet ze morgen toch nog even bellen met een vraag, is het stom om dan te vragen hoe zo'n tweede gesprek in elkaar zit? :@
pi_105065530
Nee hoor, vind ik helemaal niet stom. Dat laat alleen maar zien dat je jezelf zo goed mogelijk voor wil bereiden!
  donderdag 1 december 2011 @ 20:33:05 #107
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_105068182
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:45 schreef hetzusjevan het volgende:
Ohh Janena ik zit hier met spanning voor jou :o! Het is wel een moeilijke beslissing blijkbaar, dat ze nog niets hebben laten horen? Pfff!!

Ik heb binnenkort een tweede gesprek maar ik weet totaal niet hoe ik me daarop moet voorbereiden.. iemand tips, advies? Ik weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten. Of zou ik een rondleiding krijgen dan enzo, zoals Janena vandaag had? Ik moet ze morgen toch nog even bellen met een vraag, is het stom om dan te vragen hoe zo'n tweede gesprek in elkaar zit? :@
Weet je met wie je dat tweede gesprek hebt?
Moeilijk in te schatten natuurlijk. In mijn geval waren het 2 andere leidinggevenden (en dat wist ik ook vooraf) dus voor een deel kwamen ook dezelfde vragen voorbij (gaven ze ook vooraf aan het gesprek aan). Verder wat meer dieptevragen, dus in mijn geval echt kennis testen, maar eigen visie vragen en aan het einde meer praktische dingen als aantal uren, salaris, e.d.
Maar of dit een representatief tweede gesprek is voor jouw tweede gesprek weet ik natuurlijk niet. Daarom zou het wel schelen als je weet met wie je je gesprek hebt (andere leidinggevenden, eventueel toekomstige collega's, dezelfde personen van vorige keer?).
klerkje
  donderdag 1 december 2011 @ 22:16:46 #108
33350 Janena
pi_105075105
Haha, die vacature met aantoonbare agrarische affiniteit (???) staat ook weer online.
Ik begrijp nog steeds niet hoe je affiniteit aan kunt tonen.
Ze kunnen toch gewoon vragen om iemand met ervaring in de agrarische sector?

Vacatureteksten schrijven is ook een kunst, ik wist niet dat affintiteit een woord was en er staan vreselijk veel taalfouten in (ik dacht dat ik erg was). Wat een kansloze vacature:

Administratief medewerker parttime 2 x 4 uur per week, met agrarische achtergrond en een salaris eis van maximaal ¤ 10.00 bruto per uur. Deze baan is ideaal voor iemand die 2 ochtenden per week wil werken of naast een andere baan nog 8 uur per week wil werken.

Eisen:

- Administratieve opleiding

- Aantoonbare agrarische affintiteit!!! (dit graag ook in het CV aangeven)

- No nonsense type, Flexibel ingesteld

- Salaris maximaal: ¤ 10.00 bruto per uur!!!

- Goede kennis van Word, excel

- Goed met computers in het algemeen

- In bezit van auto, woonachtig in een straal van 20 kilometer

- relevante administratieve ervaring

- aantoonbare agrarische affiniteit

- goede kennis computers

Indien u niet aan alle voorwaarden voldoet,kunnen wij uw sollicitatie, gezien de aantal reacties, niet in behandeling nemen.Wat wij biedenvoor langere tijdSalarisin overleg
pi_105076669
Misschien moet je in je CV zetten dat je vrijwilligerswerk op een kinderboerderij doet, of zo. Of dat je graag boerenkool van het land eet? Pff. Bar slechte tekst inderdaad.

Salaris in overleg maar wel maximaal 10 euro per uur met duizend uitroeptekens :')
pi_105077950
Je moet ook woonachtig zijn in een straal van 20 kilometer. Daar kan natuurlijk niemand aan voldoen, de meeste mensen wonen gewoon in een huis. ;(
  vrijdag 2 december 2011 @ 10:43:51 #111
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_105088748
haha, op zo'n advertentie zou ik niet eens reageren.
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:29:16 #112
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_105089955
De zoveelste afwijzing is binnen (na twee sollicitatiegesprekken + een proefdag).

Ben nu al 10 maanden bezig, ik kijk het nog twee maanden aan en dan ga ik me toch instellen op verder studeren, het is in mijn sector als starter gewoon niet te doen op het moment, overal is de reden van afwijzing ervaring, ervaring, ervaring. :{w
pi_105093154
Al iets gehoord, Bienelientjee, babipangang en Janena? :)
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:11:39 #114
33350 Janena
pi_105093697
Wat balen Twiitch, en dat na 2 gesprekken en een proefdag.

Ik heb nog geen bericht maar ben vandaag eigenlijk niet zo gespannen (gisteren meer last van) dus ik hoor het wel.

Ik ga sowiezo niet reageren op die belachelijke advertentie hierboven, nou ja, misschien voor de lol of zo.

Ik verzamel pluche koeien en eet elke week wortels en mais.
Ik wil niet meer dan 9 euro verdienen en heb veel affintiteit met 20 km lange stralen.
pi_105094275
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 20:33 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Weet je met wie je dat tweede gesprek hebt?
Moeilijk in te schatten natuurlijk. In mijn geval waren het 2 andere leidinggevenden (en dat wist ik ook vooraf) dus voor een deel kwamen ook dezelfde vragen voorbij (gaven ze ook vooraf aan het gesprek aan). Verder wat meer dieptevragen, dus in mijn geval echt kennis testen, maar eigen visie vragen en aan het einde meer praktische dingen als aantal uren, salaris, e.d.
Maar of dit een representatief tweede gesprek is voor jouw tweede gesprek weet ik natuurlijk niet. Daarom zou het wel schelen als je weet met wie je je gesprek hebt (andere leidinggevenden, eventueel toekomstige collega's, dezelfde personen van vorige keer?).
Volgens mij met dezelfde mensen als de eerste keer (hoofd van de afdeling + HR mevrouw), plus wat eventueel toekomstige collega's (dacht ik). Ik vind het lastig om dieptevragen te bedenken, gezien het vooral om een uitvoerende functie gaat (voornamelijk photoshoppen, werken met indesign en tekstjes schrijven).

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 11:29 schreef Twiitch het volgende:
De zoveelste afwijzing is binnen (na twee sollicitatiegesprekken + een proefdag).

Ben nu al 10 maanden bezig, ik kijk het nog twee maanden aan en dan ga ik me toch instellen op verder studeren, het is in mijn sector als starter gewoon niet te doen op het moment, overal is de reden van afwijzing ervaring, ervaring, ervaring. :{w
Sucks :(. Welke sector?

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:11 schreef Janena het volgende:
Wat balen Twiitch, en dat na 2 gesprekken en een proefdag.

Ik heb nog geen bericht maar ben vandaag eigenlijk niet zo gespannen (gisteren meer last van) dus ik hoor het wel.

Ik ga sowiezo niet reageren op die belachelijke advertentie hierboven, nou ja, misschien voor de lol of zo.

Ik verzamel pluche koeien en eet elke week wortels en mais.
Ik wil niet meer dan 9 euro verdienen en heb veel affintiteit met 20 km lange stralen.
Hahaha :').
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:37:18 #116
318361 Bienelientjee
pi_105094588
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
:N Nope, zal waarschijnlijk net als vorige week pas tegen 4 uur/ half 5 worden. Zie het somber in! Heb me er al mentaal op voorbereid dat ik vanaf volgende week weer verder ga zoeken. :') Heb gewoon zo'n raar achteraf geval. Zo van, neej dit wordt hem niet. Dus ga zeer zeker verbaasd zijn als het wel iets wordt.
pi_105097295
Gisteren heb ik via mail bericht gekregen van een bedrijf waarbij ik al een goed gevoel had op de carrièrebeurs. Ik moet eerst nog wat meer informatie aanleveren, maar hopelijk is dat voldoende om op gesprek te mogen komen. *O*
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:18:17 #118
318361 Bienelientjee
pi_105098180
Telefoontje is binnen, afgewezen. }:| Ze vonden me te onzeker en dat paste op dit moment niet binnen de vacatures die ze open hadden staan.... In de zin van, het was beter als ik dan in een team van collega's terecht zou komen waarin zij een werkhouding hebben die dat ondersteunen i.p.v. dat ze over me heen zouden lopen! (Dan denk ik nu al, lekker team heb je daar dan! Als ze nieuwe collega's zo zouden behandelen!)

Maar goed. Het was precies wat ik al dacht. Had al zo'n gevoel dat het een nee zou worden. Ik neem de ervaring mee en vanaf volgende week gaan we weer gezellig solliciteren!

[ Bericht 2% gewijzigd door Bienelientjee op 02-12-2011 15:31:57 ]
pi_105098960
Balen! In welke vorm vonden ze je onzeker? Was je te afwachtend, te introvert, of niet assertief genoeg?

Ik verheug me op mijn sollicitatiegesprek volgende week. De baan die ik nu heb is echt te suf voor woorden. Ik ga er alles aan doen om die baan te krijgen.

Ik ben nu zogenaamd Commercieel Medewerker, maar ik heb zo het idee dat ze gewoon iemand nodig hadden om wat achterstallig werk weg te werken. Het enige wat ik doe van 9 tot 5 is data invoeren in hun database programma SAP. En dan niet eens afwisselende data, maar echt constant hetzelfde! Data entry is toch al niet mijn ding, dus om dat 8 uur per dag te doen... En dan roepen ze aan het einde van de dag dat het invoeren wel wat sneller kan. Ja, zij hebben afwisseling in hun werk! Zoiets bevordert de motivatie.

Mijn collega's voelen zich ook duidelijk te goed. Zo halen ze bv wel koffie voor elkaar, maar vragen niet eens aan mij of ik ook wat wil, terwijl ik ook op de afdeling zit. Zelfde met de lunch, ik hobbel er maar achteraan. Ik zou al nattigheid hebben moeten voelen toen ik zag dat er geen telefoon op mijn bureau was aangesloten. Daarnaast verwachten ze van me dat ik hun zooi wel even oppak en overwerk, terwijl zij dan lekker een uurtje eerder naar huis gaan (ja, want als je kinderen hebt dan mag dat!)

Ik ga er maandag eens wat van zeggen. Lang geleden dat ik zo schandalig ben behandeld bij een werkgever. Ik word diepongelukkig van het feit dat ik geen ontslag kan nemen omdat ik het geld nodig heb. Het zou me niet eens zoveel interesseren als ze het dienstverband daarom zouden beeindigen ("niet tevreden, rot dan maar op!"). :r

[ Bericht 41% gewijzigd door Mint_Clansell op 02-12-2011 15:58:34 ]
pi_105099390
Balen Twiitch en Bienelientjee :{ Hopelijk hebben jullie de volgende keer meer geluk!

Ik heb zojuist een leuke vacature binnen gekregen van een wervingsbureau, afwisselend werk en dicht bij huis dus het zou mooi zijn als ik daar op gesprek mag komen. Maandag telefonisch contact erover dus ben benieuwd :)
  vrijdag 2 december 2011 @ 16:20:44 #121
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105100195
Aw Bienelientje, jammer. Vol goede moed verder!

Mint, wat ultiem stom :o Ik herken het wel een beetje, ook ooit zoiets meegemaakt. De collega's gingen wel lunchen / taart eten / oids, en ik 'zou het fort wel even bewaken he?" En idd veelal de rotklusjes krijgen, want de rest doen ze zelf wel even. En dan nog klagen dat het druk is. Nou leuk is dat :')
Hopelijk krijg je de baan volgende week!

Daph, spannend!

Ende meh. Net een aantal uzb's gebeld (in kader van: duf werk thuis doen is stommer dan duf werk op locatie, als ik dan nog leuke collega's had was het al beter :+ ) maar die hebben niks voor me... Niks gerelateerd aan mijn opleidingen (had ik ook niet verwacht, maar soit), maar ook niks met mijn werkervaring tot nu toe (heb bijbanen gehad, en dat telt niet echt mee, zo blijkt).
Mwoh.
  vrijdag 2 december 2011 @ 16:42:38 #122
318361 Bienelientjee
pi_105100891
Jah, ga me volgende week denk ik ook maar es inschrijven bij een uitzendbureau. En verder zoeken naar leuke vacatures die bij me diploma passen.
pi_105101212
Net een voortgangsgesprek gehad met de teamleiders. Ze vinden dat ik goed werk lever qua rapportages, vinden mijn omgang met andere super, maar er is een ding dat ze nekt en waar ik ook kritisch om ben: Mijn technische kant. Ze zien in mij geen echte ingenieur, maar meer een technisch bedrijfskundige. Ik kan dat beamen, de vakken betreft bedrijfskunde vond ik altijd het leukst op mijn opleiding.

Zelf heb ik nooit ingenieur willen worden, maar heb wel een beroepsopleiding voor dat gevolgd. Het zou makkelijker zijn om naar een ander vakgebied te verkassen met een academisch diploma, maar goed ook bij anderen is het dus duidelijk dat ik toch liever iets buiten de techniek zoek. Ik heb de meeste technische banen altijd saai gevonden, alhoewel ik de branche prachtig vind. Ik zit nu echt te kijken wat voor werk ik kan vinden met de HTS. Als ik acadeem was, dan had ik wel een management traineeship gedaan. Nu zou ik niet weten waar ik terecht kan. Graag zou ik tips willen :)
  vrijdag 2 december 2011 @ 16:55:55 #124
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_105101405
Ik heb niet zo lang geleden een universitaire masteropleiding afgerond. Alleen is er zo goed als geen werk mee te vinden. Ik ben in dubio over wat ik nu het beste kan gaan doen.

Weet iemand waar ik goed advies kan krijgen of tests kan doen om uit te vinden wat ik kan en wat voor werk bij me past? Je hebt websites, maar die lijken me niet zo betrouwbaar.
pi_105103205
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 16:55 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik heb niet zo lang geleden een universitaire masteropleiding afgerond. Alleen is er zo goed als geen werk mee te vinden. Ik ben in dubio over wat ik nu het beste kan gaan doen.

Weet iemand waar ik goed advies kan krijgen of tests kan doen om uit te vinden wat ik kan en wat voor werk bij me past? Je hebt websites, maar die lijken me niet zo betrouwbaar.
Management-traineeship?
pi_105105238
quote:

Welke bachelor en master heb je gedaan?
pi_105105250
quote:

Ik zou eens met een loopbaanadviseur gaan praten. Typ gewoon eens loopbaanadviseur in op google.
  vrijdag 2 december 2011 @ 19:37:51 #128
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_105108073
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 18:41 schreef Daboman het volgende:

Ik zou eens met een loopbaanadviseur gaan praten. Typ gewoon eens loopbaanadviseur in op google.
Heb je ervaring hiermee? Hoe nuttig was de informatie die je er kreeg.
pi_105110921
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nog niks gehoord, hopelijk omdat ze er nog niet uit. Zou natuurlijk ook kunnen dat de afwijzingsbrief onderweg is :{
  vrijdag 2 december 2011 @ 21:35:12 #130
33350 Janena
pi_105113924
Ook hier nog geen bericht...

Hopelijk is geen bericht goed bericht.
Maandag zou ik toch echt wel uitsluitsel moeten krijgen neem ik aan....
pi_105116644
quote:
De Sales Representative Shop wordt gezocht voor een groot
Internationaal merk en leider op design en fashiongebied.
Sta jij met je hart in de mode (accessoires) en met je voeten op de
grond, heb je een verhaal te vertellen en weet je servicegericht je
commerciële talent te benutten? Spreek je daarnaast Mandarijn,
Indonesisch, Engels en Nederlands?
Dan hebben wij een uitdagende baan!
Nog iemand die al die talen spreekt hier? Vast niet veel concurrentie :P
pi_105117517
quote:
Ik heb niet zo lang geleden een universitaire masteropleiding afgerond. Alleen is er zo goed als geen werk mee te vinden.
Sorry dat ik een lullige opmerking maak, maar had je dit niet kunnen zien aankomen?
pi_105119234
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 19:37 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Heb je ervaring hiermee? Hoe nuttig was de informatie die je er kreeg.
Ik ben wel eens naar een loopbaanadviseur geweest om wat beter te kunnen solliciteren. De hulpvraag was waarom ik maar niet aangenomen werd. Dus heb ik de kans gekregen om het solliciteren te trainen. Was wel duur en het is lastig in te schatten wat ik er aan had. Het is geen waardeloze investering geweest though, wat ze zeggen is wel vrij logisch, maar het is heel erg toegespitst op jou, hierdoor heb je er net iets meer aan dan aan het gemiddelde boek over solliciteren (ik heb ook ooit eens zo'n boek aangeschaft trouwens).
pi_105120616
quote:

Hebben ze niet op de universiteit nog mogelijkheden daarvoor? Op mijn universiteit zijn er nog allerlei cursussen beschikbaar tot een jaar na het afstuderen.
pi_105134623
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 december 2011 16:50 schreef EngineerA het volgende:
Net een voortgangsgesprek gehad met de teamleiders. Ze vinden dat ik goed werk lever qua rapportages, vinden mijn omgang met andere super, maar er is een ding dat ze nekt en waar ik ook kritisch om ben: Mijn technische kant. Ze zien in mij geen echte ingenieur, maar meer een technisch bedrijfskundige. Ik kan dat beamen, de vakken betreft bedrijfskunde vond ik altijd het leukst op mijn opleiding.

Zelf heb ik nooit ingenieur willen worden, maar heb wel een beroepsopleiding voor dat gevolgd. Het zou makkelijker zijn om naar een ander vakgebied te verkassen met een academisch diploma, maar goed ook bij anderen is het dus duidelijk dat ik toch liever iets buiten de techniek zoek. Ik heb de meeste technische banen altijd saai gevonden, alhoewel ik de branche prachtig vind. Ik zit nu echt te kijken wat voor werk ik kan vinden met de HTS. Als ik acadeem was, dan had ik wel een management traineeship gedaan. Nu zou ik niet weten waar ik terecht kan. Graag zou ik tips willen :)
HBO-ers worden ook geregeld gevraagd voor traineeships, hoor. Of kan je anders niet alsnog een master richting bedrijfskunde doen? Of wellicht gewoon solliciteren naar functies die beter bij je passen, als je kunt aantonen ervaring te hebben in het vakgebied en wellicht aanbevelingen kan dat misschien lukken?
pi_105135157
Na bijna een maandje tijdelijk gewerkt te hebben in een bedrijf op een bedrijvenpark ben ik weer hard opzoek naar wat nieuws.
Nu vroeg ik me af hoe je er in 1 oogopslag achter kan komen welke bedrijven er nog meer op een betreffende bedrijventerrein zijn gevestigd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mentos79 op 03-12-2011 16:05:22 ]
pi_105145202
Routekaart? Misschien op internet, anders op het terrein zelf :P En vaak staan er ook borden met alle namen van de bedrijven die gevestigt zijn op een deeltje van het terrein.
pi_105175383
de distributiepark intikken in google maps > straatnamen intikken in nationalebedrijvengids.nl
ik ga niet naar de bedrijventereinen toe om alle bedrijven op papier te noteren
:{

overigens heb je recht op een (bijstands)uitkering wanneer je ontslag hebt genomen bij 1 parttime baan en ontslagen bent bij een andere parttime baan?
pi_105177169
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:33 schreef gifkwal het volgende:

[..]

HBO-ers worden ook geregeld gevraagd voor traineeships, hoor. Of kan je anders niet alsnog een master richting bedrijfskunde doen? Of wellicht gewoon solliciteren naar functies die beter bij je passen, als je kunt aantonen ervaring te hebben in het vakgebied en wellicht aanbevelingen kan dat misschien lukken?
Ik denk dat EngineerA bedoelde op het management traineeship, waar slechts academici voor worden gevraagd. HBO'-ers blijven toch steken op financial/technical traineeship.

Uiteindelijk kan je met beide teamleider/projectmanager/specialist of iets dergelijks worden, maar het gaat een stuk sneller als acadeem denk ik.
pi_105177834
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:30 schreef Mentos79 het volgende:
overigens heb je recht op een (bijstands)uitkering wanneer je ontslag hebt genomen bij 1 parttime baan en ontslagen bent bij een andere parttime baan?
Recht op bijstand heb je sowieso, maar recht op WW heb je pas wanneer je niet door eigen schuld bent ontslagen en wanneer je tenminste 26 uit 36 weken achtereenvolgend hebt gewerkt.
  maandag 5 december 2011 @ 12:24:17 #141
318361 Bienelientjee
pi_105203941
Deze week ga ik me maar eens inschrijven bij uitzendbureaus. De zoektocht vanuit daar voortzetten. En kijken of ik zelf nog leuke vacatures kan vinden de komende week.

Is hier toevallig iemand uit Rotterdam die goede ervaringen heeft met een bepaald uitzendbureau?
pi_105206717
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:35 schreef Janena het volgende:
Ook hier nog geen bericht...

Hopelijk is geen bericht goed bericht.
Maandag zou ik toch echt wel uitsluitsel moeten krijgen neem ik aan....
En?
pi_105209245
Wat doen jullie als je via de mail een persoonlijke afwijzing krijgt? Dus niet "L.S." maar echt aan jou gericht? Ik vind het altijd zo lullig om dan niks te antwoorden, maar aan een antwoord ("bedankt voor uw bericht, jammer, blabla") hebben ze eigenlijk ook niks. Wat is daarin eigenlijk de standaard?
  maandag 5 december 2011 @ 15:22:46 #144
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_105210842
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 14:45 schreef gifkwal het volgende:
Wat doen jullie als je via de mail een persoonlijke afwijzing krijgt? Dus niet "L.S." maar echt aan jou gericht? Ik vind het altijd zo lullig om dan niks te antwoorden, maar aan een antwoord ("bedankt voor uw bericht, jammer, blabla") hebben ze eigenlijk ook niks. Wat is daarin eigenlijk de standaard?
Spijtig dat ik de positie niet heb gekregen. Ik hoop dat als er een gelijkwaardige functie in de nabije toekomst vrijkomt ik daarvoor in aanmerking word genomen. Bedankt voor u tijd en moeite...

Is in principe overbodig, dat soort mail word waarschijnlijk toch gelijk de prullenbak ingegooid, maar misschien blijft je naam hangen en denken ze in de toekomst aan je als ze weer wat vrij krijgen. En aangezien het tegenwoordig schijnbaar de normaalste zaak is voor werkgevers om gewoon niet te reageren op sollicitaties(voortgang), moet iemand toch het goede voorbeeld geven en dat ook "belonen" ;)
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  maandag 5 december 2011 @ 15:36:05 #145
33350 Janena
pi_105211411
Nog geen bericht.
Raak toch wel lichtelijk gefrusteerd nu hoor.
Ik neem morgen wel even contact op om te vragen op welke termijn ze denken eruit te zullen zijn.
  maandag 5 december 2011 @ 15:51:24 #146
33350 Janena
pi_105211981
Te vroeg 'gezeurd':

IK HEB DE BAAN *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* !!!
  maandag 5 december 2011 @ 15:53:08 #147
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105212036
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:51 schreef Janena het volgende:
Te vroeg 'gezeurd':

Aaaaaaaaaah! :D Gefeliciteerd! :* *O* Wat fijn, na al die tijd! Zo zie je maar, uiteindelijk loont doorzetten dus! :7

Dank u Sinterklaasje :+
pi_105212260
Gefeliciteer Janena :)

Ik heb vrijdag een selectiedag voor een bbl-plek in de zorg. Het duurt van 9 tot half 4 's middags :o
Iemand enig idee wat ik kan verwachten?
pi_105212317
Afgewezen hier :(
  maandag 5 december 2011 @ 16:03:53 #150
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105212517
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:59 schreef babipangang het volgende:
Afgewezen hier :(
Dat was de afspraak niet! :{ Nuja. Heb je wel nuttige feedback gehad?
pi_105212604
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 16:03 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dat was de afspraak niet! :{ Nuja. Heb je wel nuttige feedback gehad?
Nee niet echt, had ik nog naar kunnen vragen nu je het zegt. Werd me wel aangeboden om me in te schrijven daar en dat ze me konden benaderen als ze iets anders voor me hebben.
pi_105213692
Gefeliciteerd Janena! Super! *O* *O* *O* Zo blijkt maar weer: de aanhouder wint.

quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:22 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Spijtig dat ik de positie niet heb gekregen. Ik hoop dat als er een gelijkwaardige functie in de nabije toekomst vrijkomt ik daarvoor in aanmerking word genomen. Bedankt voor u tijd en moeite...

Is in principe overbodig, dat soort mail word waarschijnlijk toch gelijk de prullenbak ingegooid, maar misschien blijft je naam hangen en denken ze in de toekomst aan je als ze weer wat vrij krijgen. En aangezien het tegenwoordig schijnbaar de normaalste zaak is voor werkgevers om gewoon niet te reageren op sollicitaties(voortgang), moet iemand toch het goede voorbeeld geven en dat ook "belonen" ;)
Ja, dat dacht ik dus ook.. zo van, je bezorgt ze alleen maar meer werk met een nutteloos mailtje dat ze niet nodig hebben. Maar ik vind het zelf ook wel zo netjes om nog even te reageren.
pi_105213903
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:51 schreef Janena het volgende:
Te vroeg 'gezeurd':

Jeuh, gefeliciteerd! Dus jij was het helderste licht? *O* ^O^
  maandag 5 december 2011 @ 18:19:04 #154
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105217830
Woei, Janena! Wat goed! *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_105218340
Janena ook mijn felicitaties! *O* *O*
pi_105220399
Jaaaa Janena wat goed!!! :D *O*. Gefeliciteerd!!
  maandag 5 december 2011 @ 20:25:07 #157
33350 Janena
pi_105223673
Bedankt allemaal! Ben erg blij.

Ik mag 15 januari beginnen, of als het mij beter uitkomt 1 februari maar wat mij betreft begin ik zo snel mogelijk :). Ik krijg een jaarcontract aangeboden wat zeker in deze tijd niet slecht is.
Nu nog even overleg voeren bij mijn schoonmaakbaantje of ik daar terugkan naar 2 avonden (2 x 3 uur) want nu werk ik er 3 en dat hoeft straks niet meer.
Of even rondkijken voor een ander schoonmaakbaantje voor 1 dagdeel per week of zo.

@ Mint-Clansell; N.a.v. die 'helder licht' brief ben ik destijds wel uitgenodigd maar ik ben het niet geworden. Eerlijk gezegd was de brief die ik naar dit bedrijf heb gestuurd niet heel creatief want het moest snel omdat de sluitingsdatum dichtbij was. Maar goed, ik denk dat mijn ervaring in de orthopedie hetgene was wat er in de brief uitsprong en dat ik mede daardoor ben uitgenodigd. Is een relatief klein wereldje.

Babipangang, balen! Jouw kans komt nog wel voorbij al weet ik uit ervaring dat zulk nieuws altijd een domper is. Als je de kans hebt zou ik nog wel proberen om feedback te krijgen, dat kun je een volgende keer weer gebruiken.
pi_105231204
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:25 schreef Janena het volgende:

Babipangang, balen! Jouw kans komt nog wel voorbij al weet ik uit ervaring dat zulk nieuws altijd een domper is. Als je de kans hebt zou ik nog wel proberen om feedback te krijgen, dat kun je een volgende keer weer gebruiken.
We gaan maar verder solliciteren hé ;) Heb nu in elk geval een vast inkomen en een vast contract, dus heb gelukkig geen haast. Hoop dat de arbeidsmarkt hard aantrekt de komende maanden gezien de vergrijzing.
  dinsdag 6 december 2011 @ 09:24:28 #159
33350 Janena
pi_105242051
Vast inkomen en zekerheid schelen inderdaad een hoop!
pi_105242878
Vandaag voor het eerst speeddating met uitzenburo's :')

Verplicht enzo, is het wat?
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:05:08 #161
318361 Bienelientjee
pi_105242917
*O* Gratzzz Janena! *O*

Ik heb net met Randstad Zorg gebeld en die adviseerde mij om begin/half januari het nog eens te proberen, aangezien ze nu een volle flexpool hebben! Zucht!

Nu een volgende maar proberen! :P

Tempo Team wilt me wel! Dus morgen een afspraak! :P

[ Bericht 13% gewijzigd door Bienelientjee op 06-12-2011 10:17:25 ]
pi_105243994
Gefeliciteerd, Janena! Leuk! 8-)
pi_105245462
Ik mag ook weer op gesprek; opnieuw een interne functie. Spannend. Hopelijk word ik het dit keer wel, er is een contract uit te slepen dat minimaal 6 maanden duurt en mogelijk langer, tot een maximum van 12 maanden. Aangezien ik iemand zou gaan vervangen die langdurig ziek is. Ook deze baan past net iets beter dan mijn huidige job. Ik kan zowel interne als externe ervaring inzetten om m'n expertise te laten zien.

Nou de baan lijkt me leuk en de ervaring is handig voor wat ik op de langere termijn graag zou willen. En ik kan op maar liefst 3 niveaus inspringen en ik kan de ploegendienst uit.

Wel jammer is trouwens dat ik erachter kwam dat ik al een snellere deadline heb voor het solliciteren op interne functies. Het schijnt bedrijfstechnisch wat problemen op te leveren als mijn contract niet verlengd kan worden terwijl ik wel overgeplaatst kan worden. De deadline is eind december, contract zelf verloopt 1 februari.

[ Bericht 21% gewijzigd door Daboman op 06-12-2011 11:34:00 ]
pi_105248107
Hola :W

Uiteindelijk was het toch wel leuk :D
1 Uitzendburo had misschien een baan voor me bij de ABN, en ik word uiterlijk volgende week gebeld voor een afspraak!

En Randstad was erg onder de indruk, dat ik als redelijk jong iemand zoveel ervaring had, dat ze me van de week gaan bellen voor een intake :)

Dus uiteindelijk toch nog positief uitgepakt. Alleen wat een rommeltje! Ik was er om kwart voor 11, en liep half 1 weg :')
pi_105249994
Kut TNT!

6 uur van te voren bellen dat ze toch genoeg mensen en dus alle zogenaamde opleidingen cancellen. :(
Dus dat wordt toch een uitkering aanvragen en werk doen wat ik helemaal niet leuk vind :(

Waarom is het zoooo moeilijk om een baan te vinden man pff ;(
pi_105250467
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:42 schreef FS1986NL het volgende:

Ja inderdaad -O-
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:40:47 #167
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105252358
Klinked goed wel, charmed_angel! Hoezo mocht je aan zoiets deelnemen? *aagje*

Mij valt het persoonlijk op dat ik, nu ik pro-actiever aan het rondbellen ben, heel vaak heb dat medewerkers die ik moet hebben er niet zijn / aan het lunchen zijn / maar tot 12.00 werken, etc. :+ Het is een complot! (8> Maar goed, er is weer een sollicitatie de deur uit, ik kan mijn CV weer ergens droppen bij iemand die positief leek (niet voor nu, maar misschien in de toekomst), ik mag weer open sollicitaties sturen, etc. Yeehaa.
pi_105253706
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:42 schreef FS1986NL het volgende:
Kut TNT!

6 uur van te voren bellen dat ze toch genoeg mensen en dus alle zogenaamde opleidingen cancellen. :(
Dus dat wordt toch een uitkering aanvragen en werk doen wat ik helemaal niet leuk vind :(

Mij belde ze niet eens af voor het gesprek :( terwijl ze voor beide banen die ik wilde geen mensen nodig hadden. Heel leuk :(
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_105255681
Heeft hier iemand al eens ervaring gehad met uitkeringen of leerwerk traject via het UWV?

Dat moet ik waarschijnlijk nu gaan doen, omdat ik helemaal geen werk kan vinden.

Ik snap ook wel dat het met mijn leeftijd (25) moeilijk is, maar zoooo moeilijk.
Zelf baal ik als een stekker want wil volgend jaar als alles meezit een HBO opleiding gaan volgen.
Maar dan moet ik wel eerst een baantje zien te vinden die ik kan houden voorlopig, maar dat wil totaal niet lukken nog.
En juist met zo'n leerwerk traject is het meestal 1 a 2 jaar dat je dat moet volgen lijkt mij.
Of mag je tussentijds gewoon stoppen met die leerwerk traject via het UWV?

Pfff waarom zit het altijd tegen zeg :'( :'(
  woensdag 7 december 2011 @ 12:06:30 #170
318361 Bienelientjee
pi_105289398
Sow, ik sta ingeschreven in een uitzendbureau! Ik zou waarschijnlijk al vrij snel iets kunnen krijgen (zodra administratie en VOG gebeuren allemaal in orde is!) Dus we gaan het zien!
pi_105290040
Sorry FS1986NL, geen ervaring mee. Wellicht kan iemand anders je verder helpen.

Vannacht droomde ik eindelijk eens een uitnodigingsbrief te ontvangen voor een sollicitatiegesprek (tot nu toe wordt ik nooit uitgenodigd). Het was echter een hele ingewikkelde brief, waarin een boek van Karl Popper werd aangehaald dat ik nog nooit had gelezen (dus ik in mijn droom: "shit! dat moet ik snel gaan lezen voor ik op gesprek ga) en waarin dreigende zinnen stonden als "in dit sollicitatiegesprek zal jezelf presenteren een hindernissenbaan zijn, en ons charmeren staat gelijk aan nederig kruipen..." wtf. Toont wel aan hoe hoog bij mij de frustratie zit dat ik dit droom. Eerlijk gezegd was ik wel een beetje opgelucht toen ik wakker werd dat ik niet echt naar dit gesprek hoefde :P
pi_105291315
:')
pi_105291454
Sollicitatiegesprekken zijn zo moeilijk als dat je ze zelf maakt. :)
pi_105292856
Dat vind ik wel een makkelijke opmerking. Je kan echt niet zelf je hele gesprek beïnvloeden denk ik.
  woensdag 7 december 2011 @ 14:18:39 #175
33350 Janena
pi_105294342
Je hebt er zeker wel enige invloed op maar sommige gesprekken lopen gewoon raar en dan doe je er niks meer aan (vraag is in dat geval wel of je daar uberhaubt wil werken).
pi_105294515
Wanneer gaan mensen elkaar helpen ipv naar beneden praten! Zorg dat je glas half vol is en ga aan de slag
pi_105294869
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 13:43 schreef gifkwal het volgende:
Dat vind ik wel een makkelijke opmerking. Je kan echt niet zelf je hele gesprek beïnvloeden denk ik.
Zeker wel. Jij bepaalt de richting. Kom je assertief over en stel je voldoende (goeie tegen)vragen, dan kun je zo'n gesprek makkelijk naar je hand zetten. Je moet ook wel een beetje kunnen inschatten wat voor een persoon/personen er aan de andere kant van de tafel zit(ten) en daar dan op in weten te springen. Veel vragen stellen = geinteresseerd overkomen en een grotere kans op een tweede gesprek of een werkaanbod.
pi_105297209
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 14:18 schreef Janena het volgende:
Je hebt er zeker wel enige invloed op maar sommige gesprekken lopen gewoon raar en dan doe je er niks meer aan (vraag is in dat geval wel of je daar uberhaubt wil werken).
Haha ja, soms heb je echt zo'n kutgesprek. Maar meestal kan je inderdaad het gesprek best beinvloeden. Door de antwoorden die je geeft ook al en inderdaad de tegenvragen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:03 schreef FS1986NL het volgende:
Heeft hier iemand al eens ervaring gehad met uitkeringen of leerwerk traject via het UWV?

Dat moet ik waarschijnlijk nu gaan doen, omdat ik helemaal geen werk kan vinden.

Ik snap ook wel dat het met mijn leeftijd (25) moeilijk is, maar zoooo moeilijk.
Zelf baal ik als een stekker want wil volgend jaar als alles meezit een HBO opleiding gaan volgen.
Maar dan moet ik wel eerst een baantje zien te vinden die ik kan houden voorlopig, maar dat wil totaal niet lukken nog.
En juist met zo'n leerwerk traject is het meestal 1 a 2 jaar dat je dat moet volgen lijkt mij.

Wat voor opleiding heb je dan afgerond?
Leerwerktraject doen ze volgens mij niet zo vaak, heb nog nooit gehoord dat iemand dat kreeg. Meer gericht op mensen die hun middelbare school niet afgerond hebben ofzo.

Ik ben er ook weer helemaal zat van, heb weer weinig werk. Deze week maar 12,5 uur, door ziekte van clienten. Daar kan ik echt niet van leven.
Misschien toch maar naar een callcenter............................... (kots).
pi_105298724
Weer een update van mijn kant :). Ik was dus op een orientatiegesprek geweest en ik mocht door naar een 2e ronde. Ze gingen de vacature echter wel openzetten. Er zouden dus twee, drie weken overheen gaan om andere kandidaten te selecteren en op gesprek te laten komen. Ik zou nog te horen krijgen wanneer ik op 2e gesprek mocht. Zie deze post.

Enfin, inmiddels zijn we ruim 2 weken verder. Afgelopen maandag besloot ik om de HR-afdeling te bellen om te vragen of ze al wisten wanneer het 2e gesprek ongeveer plaats zou vinden, zodat ik daar rekening mee kon houden. Ik kreeg een andere HR-mevrouw dan diegene met wie ik normaal contact had, maar ze liet wel merken dat ze m'n naam etc kende, dus dat zat wel snor. Zegt ze: "Ik moest vanochtend even weg anders had ik je al gebeld, maar ik wilde je sowieso vandaag bellen, want we willen morgenmiddag/avond een speeddate doen met de overgebleven kandidaten". Ik: "Zo. Dat is kort dag" (understatement :D). Ze zei dat het voor hen ook een beetje onverwacht was en dat alles ineens sneller ging oid. Enfin, ik moest die dag werken dus ik moest eerst regelen dat ik eerder weg kon. Ik zou haar even terugbellen om te laten weten of het me ging lukken om die volgende dag aanwezig te zijn. Zo gezegd, zo gedaan: het was gelukt en ik kreeg "mijn" HR-dame aan de lijn. Mooi, goed dat ik er kon zijn. Ik wil ophangen, zegt ze: "Oh wacht hetzusjevan, de andere HR-mevrouw was nog iets vergeten te zeggen, hier komt ze!". Of ik mijn originele diploma's, paspoort en nog iets wilde meenemen.

Met name die laatste toevoeging was best vitale informatie.. ik kreeg er niet echt een prettig gevoel bij. Als ik zelf niet gebeld zou hebben, wat dan? Of zou het een test zijn geweest om te kijken hoe flexibel ik ben? Of het zou het voor hen ook echt last-minute opgezet zijn? Ik weet het niet, maar ik kreeg het advies om het van me af te zetten en gewoon op gesprek te gaan dus dat heb ik gedaan :).

Gisteravond dus op gesprek geweest. Drie keer een kwartier met twee medewerkers en met het hoofd van de afdeling (met wie ik al eerder een gesprek had). Ik vond het hartstikke leuk, wel kort. Ik heb het voor mijn gevoel wel goed gedaan maar rationeel gezien heb ik 25% kans (er waren in totaal vier kandidaten over voor de functie). Ze zouden zo snel mogelijk bellen dus ik zit nu bovenop m'n telefoon.. maar nog niks gehoord.

Afwachten dus :s). Pffh ik hoop het zo!
pi_105298879
"Of ik mijn originele diploma's, paspoort en nog iets wilde meenemen. "

Die neem ik eigenlijk altijd mee :P Wel apart dat ze om je paspoort vroegen, normaal heb je die alleen nodig bij het tekenen van het contract (maken ze ff een kopie). Waar hadden ze dat voor nodig dan?
En inderdaad, zou het gewoon van je af zetten, bedrijven zijn nou eenmaal niet zo optimaal georganiseerd als het lijkt. Blij zijn dat je er bij was, heb je tenminste nog een kans. Succes :)
pi_105298896
Ik ben op 2e gesprek geweest en afgewezen ;(
Komende vrijdag weer een kans ergens anders, die baan wilik ook veel liever dus laten we het hopen :)
pi_105299324
Jammer! Waar ben je op afgewezen?
pi_105299498
Geen idee, kreeg een brief dat de keuze niet op mij was gevallen
pi_105299715
Dan zou ik er eens achteraan bellen. Ik vind zoiets niet echt beleefd dat ze je met een brief afschepen ipv even een klein persoonlijk gesprekje aan te knopen, en al helemaal als er ook nog eens niks in die brief staat waarom en waarop je bent afgewezen.
pi_105299908
Nee dat is ook zo, ze hadden wel al gezegd degene die het wordt bellen we op en de rest krijgt nlijkbaar zo'n standaard brief, miss morgen toch maar eens ff bellen
pi_105300222
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:36 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Haha ja, soms heb je echt zo'n kutgesprek. Maar meestal kan je inderdaad het gesprek best beinvloeden. Door de antwoorden die je geeft ook al en inderdaad de tegenvragen.

[..]

Wat voor opleiding heb je dan afgerond?
Leerwerktraject doen ze volgens mij niet zo vaak, heb nog nooit gehoord dat iemand dat kreeg. Meer gericht op mensen die hun middelbare school niet afgerond hebben ofzo.

Ik ben er ook weer helemaal zat van, heb weer weinig werk. Deze week maar 12,5 uur, door ziekte van clienten. Daar kan ik echt niet van leven.
Misschien toch maar naar een callcenter............................... (kots).
Nou ik heb een VMBO en MBO 2 kok diploma, maar de horeca wil ik niet meer in. Dus dan wordt het al gauw heel moeilijk om een leuk baantje te hebben. Je bent dan wel verplicht tot callcenter werk, sorteerwerk te doen.
Daarom wil ik volgend jaar weer naar school toe om een andere opleiding te gaan doen, maar tot die tijd moet ik dus werk hebben.
Met dat traject bedoelde ik dat je dat eventueel zou krijgen als je nog geen 27 ben.
Ik ben nu 25 en ik kan maar geen werk vinden, had gister eigenlijk een rondleiding bij TNT, maar die werd afgelast omdat TNT zelf voorlopig geen mensen meer aanneemt. En dat is gewoon kut want TNT is eigenlijk 1 van de makkelijkste baantjes waar je zo kan beginnen.
En het rotte is ook mijn leeftijd, die zit ook niet echt mee. Heel veel bedrijven willen een jonger iemand. Dat wordt aan mij verteld hoor.
pi_105300284
Kun je dan niet tijdelijk een horecabaantje aannemen en van daaruit verder zoeken. Lijkt me dat je gezien je opleiding meer kans op een baan hebt in de horeca.

Enne, 25 moet geen probleem zijn. Ik ben een stuk ouder, dat is pas kut. ;)
pi_105300486
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Kun je dan niet tijdelijk een horecabaantje aannemen en van daaruit verder zoeken. Lijkt me dat je gezien je opleiding meer kans op een baan hebt in de horeca.

Enne, 25 moet geen probleem zijn. Ik ben een stuk ouder, dat is pas kut. ;)
Ja misschien is dat toch maar het beste inderdaad. Maar ja een ander punt is, het wordt nu winter en de Horeca loopt dan ook niet echt super meer, dus nemen ze dan nog veel mensen aan snap je.
pi_105300662
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
Klinked goed wel, charmed_angel! Hoezo mocht je aan zoiets deelnemen? *aagje*

Mij valt het persoonlijk op dat ik, nu ik pro-actiever aan het rondbellen ben, heel vaak heb dat medewerkers die ik moet hebben er niet zijn / aan het lunchen zijn / maar tot 12.00 werken, etc. :+ Het is een complot! (8> Maar goed, er is weer een sollicitatie de deur uit, ik kan mijn CV weer ergens droppen bij iemand die positief leek (niet voor nu, maar misschien in de toekomst), ik mag weer open sollicitaties sturen, etc. Yeehaa.
Ik ben vanaf 1 nov werkeloos en krijg ww. Dit was een verplichting van de UWV :)
pi_105304003
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:57 schreef FS1986NL het volgende:

[..]

Nou ik heb een VMBO en MBO 2 kok diploma, maar de horeca wil ik niet meer in. Dus dan wordt het al gauw heel moeilijk om een leuk baantje te hebben. Je bent dan wel verplicht tot callcenter werk, sorteerwerk te doen.
Daarom wil ik volgend jaar weer naar school toe om een andere opleiding te gaan doen, maar tot die tijd moet ik dus werk hebben.
Met dat traject bedoelde ik dat je dat eventueel zou krijgen als je nog geen 27 ben.
Ik ben nu 25 en ik kan maar geen werk vinden, had gister eigenlijk een rondleiding bij TNT, maar die werd afgelast omdat TNT zelf voorlopig geen mensen meer aanneemt. En dat is gewoon kut want TNT is eigenlijk 1 van de makkelijkste baantjes waar je zo kan beginnen.
En het rotte is ook mijn leeftijd, die zit ook niet echt mee. Heel veel bedrijven willen een jonger iemand. Dat wordt aan mij verteld hoor.
Ja snapte wel wat je bedoelde, ben zelf 26 dus is wel herkenbaar.
Hmmm waarom geen horeca meer? Door de werktijden?

En het is inderdaad kut ja. Overal heb je ervaring en diploma's nodig en liefst moet je ook nog 20 zijn. Hehe.
pi_105306651
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:29 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ja snapte wel wat je bedoelde, ben zelf 26 dus is wel herkenbaar.
Hmmm waarom geen horeca meer? Door de werktijden?

En het is inderdaad kut ja. Overal heb je ervaring en diploma's nodig en liefst moet je ook nog 20 zijn. Hehe.
Klopt ik vind het ritme niks meer, avonden werken en weekenden werken.
Je krijgt zo'n ander ritme als je eenmaal in de Horeca zit, al je vrienden hebben een normaal ritme en zijn gewoon merendeels weekenden ook vrij.
En toch om heel eerlijk te zien verdient de Horeca ook niet heel goed.
Ik wil ook iets anders gaan doen en daarom ben ik ook gestopt met de Horeca. Zelf wil ik nu de Commerciële kant op gaan, omdat het verkopen etc mij wel aanspreekt.

Maarja aan de andere kant denk ik ook weleens, de Horeca is wel een ideale bijbaan voor naast je studie.
Maar ondertussen zijn we al weer bijna 4 maanden werkeloos en ik moet nu gewoon wat hebben.

Callcenter zat ik zelf ook al aan te denken, en heb er weleens op gesolliciteerd maar helaas krijg ik steeds niks te horen van hun kant.
pi_105308958
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 14:32 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Zeker wel. Jij bepaalt de richting. Kom je assertief over en stel je voldoende (goeie tegen)vragen, dan kun je zo'n gesprek makkelijk naar je hand zetten. Je moet ook wel een beetje kunnen inschatten wat voor een persoon/personen er aan de andere kant van de tafel zit(ten) en daar dan op in weten te springen. Veel vragen stellen = geinteresseerd overkomen en een grotere kans op een tweede gesprek of een werkaanbod.
Natuurlijk heb je gelijk dat je het gesprek in grote mate kan beïnvloeden. Iedereen weet dat je jezelf geen gunst doet door geen vragen te stellen en je passief op te stellen. Maar een deel heeft ook te maken met de beruchte klik en de instelling van de persoon tegenover je.

Vandaag weer zo'n handige ervaring met een uitzendbureau... van de week heb ik via hun website op drie verschillende vacatures gereageerd. Vandaag kreeg ik een mailtje met het bericht dat mijn profiel niet bij de eisen van de opdrachtgever paste. Graag wilde ik even weten om welke van de drie vacatures het dan exact ging, zodat ik weet wáár mijn profiel dan niet op aansluit. "Vacature X," zegt de intercedente. Grappig genoeg heb ik nooit op vacature X gereageerd, vertel ik haar. Wel op vacature A, B en C. "Oh, sorry, dan was het vacature B. En die is vervuld." -O-
pi_105318691
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:23 schreef FS1986NL het volgende:

[..]

Klopt ik vind het ritme niks meer, avonden werken en weekenden werken.
Je krijgt zo'n ander ritme als je eenmaal in de Horeca zit, al je vrienden hebben een normaal ritme en zijn gewoon merendeels weekenden ook vrij.
En toch om heel eerlijk te zien verdient de Horeca ook niet heel goed.
Misschien iets zoeken in de catering/instellingskeuken? Da's vaker overdag.
  woensdag 7 december 2011 @ 22:37:43 #194
33350 Janena
pi_105319173
Die uitzendbureaus weten soms echt niet wat ze doen hoor...

Kreeg laatst via de mail gegevens door waar ik me moest melden, hoe laat en bij wie.

Was helemaal niet voor mij bedoeld. ALs ik niks gezegd had had die persoon van niks geweten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janena op 08-12-2011 00:17:12 ]
pi_105323448
Een paar uitzendbureaus waarvan ik dacht dat ze goed waren hebben me deze maanden flink teleurgesteld. Te weten: StartPeople en Tempo-Team. Ze beloven vanalles, vragen je de hemd van het lijf, maar wanneer het puntje bij paaltje komt kunnen ze niks waarmaken. Bovendien moet je elke keer als je naar die toko belt of langsgaat weer je verhaaltje doen, omdat ze gewoon niet onthouden wie je bent en wat je zoekt. De verloop bij dit soort bureau's is groot, want zowat elke maand dat ik er langs ben gegaan zat er weer iemand die ik nooit eerder had gezien. Tegenwoordig ben je bij dit soort grote uitzendtoko's niets meer dan een nummertje en een cv in hun alsmaar groeiende database.

Verder nog wat andere uitzendtoko's waar je al helemaal niks van hoeft te verwachten: Creyf's, Unique, Ad Rem, Select People en Adecco. De laatste wil ik ook graag nomineren voor de meest waardeloze vacaturesite ooit. Altijd een genot wanneer je zoekt op een administratieve functie of het aantal kilometers dat je wil reizen en je getrakteerd wordt op vacatures van dakdekkers gezocht in Timboektoe. Daarbij staan er zelfs nog vacatures van begin dit jaar op...
pi_105323987
Ik had weer een goed gesprek, wel kan m'n eerlijkheid me weer eens nekken. Eerlijkheid in de zin van teveel informatie geven. Toch ging het maar heel kort over mijn minder sterke kanten omdat ik er wel een positieve draai aan had gegeven. Nu maar hopen dat die draai niet weer wordt omgedraaid naar een negatieve draai, zoals de vorige keer. Om dit te helpen voorkomen heb ik direct gevraagd hoe ze mijn zwakke punt zagen in de functie en toen bleek dat ze toch liever mijn manier van aanpak zien.
pi_105324000
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 23:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een paar uitzendbureaus waarvan ik dacht dat ze goed waren hebben me deze maanden flink teleurgesteld. Te weten: StartPeople en Tempo-Team. Ze beloven vanalles, vragen je de hemd van het lijf, maar wanneer het puntje bij paaltje komt kunnen ze niks waarmaken. Bovendien moet je elke keer als je naar die toko belt of langsgaat weer je verhaaltje doen, omdat ze gewoon niet onthouden wie je bent en wat je zoekt. De verloop bij dit soort bureau's is groot, want zowat elke maand dat ik er langs ben gegaan zat er weer iemand die ik nooit eerder had gezien. Tegenwoordig ben je bij dit soort grote uitzendtoko's niets meer dan een nummertje en een cv in hun alsmaar groeiende database.

Verder nog wat andere uitzendtoko's waar je al helemaal niks van hoeft te verwachten: Creyf's, Unique, Ad Rem, Select People en Adecco. De laatste wil ik ook graag nomineren voor de meest waardeloze vacaturesite ooit. Altijd een genot wanneer je zoekt op een administratieve functie of het aantal kilometers dat je wil reizen en je getrakteerd wordt op vacatures van dakdekkers gezocht in Timboektoe. Daarbij staan er zelfs nog vacatures van begin dit jaar op...
Dat van dat verloop is mij ook opgevallen. Logisch ook wel; het is niemands droom om intercedent te worden, dus zodra er iets beters voorbij komt zijn ze ook snel weer weg. Vaak zijn het ook maar gewoon mensen die niet direct werk konden vinden in hun studierichting. :P
pi_105334768
Het heeft toch wel geholpen om toch maar weer even op de Horeca te solliciteren.

Heb nu Dinsdag een gesprekje met iemand, maar ik ga gelijk van 10 tot 2 even meelopen om te kijken wat het is.
En misschien nog ergens als Spoelkeuken hulp, maar zo erg vind ik dat ook weer niet om te doen.
Want heb zo vaak toen ik nog in de Horeca werkte in de afwas gestaan toen iemand ziek was etc.

Dus hoop nu echt dat dat wel wat gaat worden.
pi_105335579
Spoelkeuken kan heel fijn werk zijn, heb het ook een tijdje gedaan. Gewoon verstand op nul en werken, soms is dat best fijn :)
pi_105335707
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:31 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Spoelkeuken kan heel fijn werk zijn, heb het ook een tijdje gedaan. Gewoon verstand op nul en werken, soms is dat best fijn :)
Ja ik vind dat ook niet heel erg inderdaad, maar had wel even gevraagd of hij mijn CV had gezien aangezien ik 25 ben.
En meestal voor dat soort werk zoeken ze echt jongere mensen. Maar om de een of andere reden had ie mijn CV niet gekregen, dus even afwachten nu.
pi_105337175
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:06 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je gelijk dat je het gesprek in grote mate kan beïnvloeden. Iedereen weet dat je jezelf geen gunst doet door geen vragen te stellen en je passief op te stellen. Maar een deel heeft ook te maken met de beruchte klik en de instelling van de persoon tegenover je.

Vandaag weer zo'n handige ervaring met een uitzendbureau... van de week heb ik via hun website op drie verschillende vacatures gereageerd. Vandaag kreeg ik een mailtje met het bericht dat mijn profiel niet bij de eisen van de opdrachtgever paste. Graag wilde ik even weten om welke van de drie vacatures het dan exact ging, zodat ik weet wáár mijn profiel dan niet op aansluit. "Vacature X," zegt de intercedente. Grappig genoeg heb ik nooit op vacature X gereageerd, vertel ik haar. Wel op vacature A, B en C. "Oh, sorry, dan was het vacature B. En die is vervuld." -O-
Dan heb je vast op een spookvacature gereageerd. Die zijn vooral bedoeld om de CV-database uit te breiden voor als ze echte vacatures hebben. Dus vooral van nut voor het uitzendbureau, maar voor jou als werkzoekende ontzettend ergerlijk.
pi_105338021
Vraagje: is een van jullie wel eens bij zo'n verplichte speeddate met uitzendbureau's geweest van het UWV? Ik ben gisteren weer geweest en het was te treurig voor woorden: 9 uitzendbureaus en 6 ervan deden alleen techniek/productie/logistiek ;( Gevolg: enorme rijen bij die 3 bureaus en de andere 6 stonden duimen te draaien. M.i. geen nuttige bijeenkomsten (zeker niet voor hoger opgeleiden), maar wel om de 2 weken verplichte kost. Van de 45 minuten dat ik binnen was heb ik er 30 minuten in de rij gestaan. Resultaat: 1 cv weten te slijten -O-

Ik heb trouwens voor 2 dagen een vaste baan en had een uitzendbaan van 3 dagen waarvan anderhalve week geleden het contract afliep.
pi_105340119
quote:
13s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:43 schreef Piepfiets het volgende:
Vraagje: is een van jullie wel eens bij zo'n verplichte speeddate met uitzendbureau's geweest van het UWV? Ik ben gisteren weer geweest en het was te treurig voor woorden: 9 uitzendbureaus en 6 ervan deden alleen techniek/productie/logistiek ;( Gevolg: enorme rijen bij die 3 bureaus en de andere 6 stonden duimen te draaien. M.i. geen nuttige bijeenkomsten (zeker niet voor hoger opgeleiden), maar wel om de 2 weken verplichte kost. Van de 45 minuten dat ik binnen was heb ik er 30 minuten in de rij gestaan. Resultaat: 1 cv weten te slijten -O-

Ik heb trouwens voor 2 dagen een vaste baan en had een uitzendbaan van 3 dagen waarvan anderhalve week geleden het contract afliep.
Ach 45 minuten is niet zo lang toch? Anders zit je ook maar thuis :P
  donderdag 8 december 2011 @ 16:25:09 #204
334086 Lippentoine
Albertooooo!!!..
pi_105341742
Ben nu een aantal weken aan het kijken voor werk in het weekend of avond. Max 22 uur ivm full-time stage. Sta ingeschreven bij studentenwerk en heb aangegeven dat ik koerierswerk zou willen doen, maar daar is schijnbaar weinig vraag na deze periode.

Telefoonverkoop/verkoop krijg ik wel geregeld mailtjes van maar dit past niet echt bij me. Uitzendbureau's hebben ook niet echt werk wat in de buurt komt, of je moet kantoren willen poetsen. Mijn leeftijd van 25 zal ook wel meespelen bij dit alles.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk...
En ten tweede... Wat is er?!?!
pi_105341852
morgen selectiedag voor bbl-plek in de zorg, die baan wil ik heel graag :)
Tis van 9 uur tot half 4!! Iemand een idee wat dat inhoudt?
pi_105343244
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:18 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dan heb je vast op een spookvacature gereageerd. Die zijn vooral bedoeld om de CV-database uit te breiden voor als ze echte vacatures hebben. Dus vooral van nut voor het uitzendbureau, maar voor jou als werkzoekende ontzettend ergerlijk.
Daar lijkt het op, ja... Vandaag ook weer zo één: ik werd teruggebeld over een vacature waar ik van de week op heb gereageerd. Hij was "ineens" gesloten, hadden ze te horen gekregen.

Een andere vacature had ruim 600 reacties gekregen :') Dat is hem dus ook al niet geworden.
pi_105344197
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 17:03 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Daar lijkt het op, ja... Vandaag ook weer zo één: ik werd teruggebeld over een vacature waar ik van de week op heb gereageerd. Hij was "ineens" gesloten, hadden ze te horen gekregen.

Een andere vacature had ruim 600 reacties gekregen :') Dat is hem dus ook al niet geworden.
Waarschijnlijk werd de naam van de bedrijven of instellingen waarvoor ze zochten ook niet specifiek genoemd. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een uitzendbureau mag doen alsof men voor een met name genoemd bedrijf op zoek is. Wees dus maar op je hoede als de opdrachtgever geheim wordt gehouden, dat voorkomt ook teleurstellingen.
pi_105344403
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 17:28 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Waarschijnlijk werd de naam van de bedrijven of instellingen waarvoor ze zochten ook niet specifiek genoemd. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een uitzendbureau mag doen alsof men voor een met name genoemd bedrijf op zoek is. Wees dus maar op je hoede als de opdrachtgever geheim wordt gehouden, dat voorkomt ook teleurstellingen.
In het tweede geval werd de opdrachtgever wel bij naam genoemd, in het eerste geval niet. Maar ik zie eigenlijk zelden vacatures van uitzendbureaus die de opdrachtgever noemen. Het gaat bijna altijd om "onze relatie" of "onze opdrachtgever".
pi_105344887
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 17:36 schreef gifkwal het volgende:

[..]

In het tweede geval werd de opdrachtgever wel bij naam genoemd, in het eerste geval niet. Maar ik zie eigenlijk zelden vacatures van uitzendbureaus die de opdrachtgever noemen. Het gaat bijna altijd om "onze relatie" of "onze opdrachtgever".
Ik zie bij Randstad en Tempo Team toch wel wat vacatures die echt aan een bedrijf zijn gekoppeld. Maar het aantal vacatures met anonieme opdrachtgever zal nog wel in de meerderheid zijn.

Heb je al geprobeerd om je netwerk aan te spreken voor een baan? Doe je iets met LinkedIn? Bij een gesprek dat ik vorige week had met een detacheerder hoorde ik dat zo'n 70% via het eigen netwerk aan een baan komt. Ik weet verder niet of dat cijfer branchespecifiek is.
pi_105345122
Pas wanneer je een grote kans hebt om voorgesteld te worden of op gesprek te kunnen gaan noemen ze het bedrijf. Ook wel logisch, want ze willen vermijden dat je via de opdrachtgever gaat solliciteren waardoor zij centen mislopen.
pi_105345190
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 17:50 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik zie bij Randstad en Tempo Team toch wel wat vacatures die echt aan een bedrijf zijn gekoppeld. Maar het aantal vacatures met anonieme opdrachtgever zal nog wel in de meerderheid zijn.

Heb je al geprobeerd om je netwerk aan te spreken voor een baan? Doe je iets met LinkedIn? Bij een gesprek dat ik vorige week had met een detacheerder hoorde ik dat zo'n 70% via het eigen netwerk aan een baan komt. Ik weet verder niet of dat cijfer branchespecifiek is.
Over Randstad ben ik wel positief, ja. Ik vind het sowieso wel belangrijk om te weten om welk bedrijf het gaat.

Ik doe zeker iets met LinkedIn, zit in allerlei groepen die relevant zijn voor het vakgebied waar ik in wil werken. En verder weet iedereen die ik ken dat ik iets zoek. Van de mensen die ik ken die onlangs werk hebben gevonden heeft het merendeel dat inderdaad via-via gevonden. Maar ja, de branche waar ik in terecht wil komen is sowieso lastig (ontwikkelingswerk, sociaal-cultureel, etc). We blijven hoop houden en ons best doen ^O^
pi_105346688
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 17:57 schreef Mint_Clansell het volgende:
Pas wanneer je een grote kans hebt om voorgesteld te worden of op gesprek te kunnen gaan noemen ze het bedrijf. Ook wel logisch, want ze willen vermijden dat je via de opdrachtgever gaat solliciteren waardoor zij centen mislopen.
Dat verhaaltje speelt vooral bij bedrijven die via een uitzendbureau zoeken, omdat ze zelf niet de mensen kunnen vinden. Daarentegen zijn er vooral grotere bedrijven die tegenwoordig bewust een flexibele schil van werknemers hebben om snel te kunnen anticiperen op verslechtering van de markt. Bij dergelijke vacatures maak je geen kans als je direct bij de opdrachtgever solliciteert.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 17:59 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Over Randstad ben ik wel positief, ja. Ik vind het sowieso wel belangrijk om te weten om welk bedrijf het gaat.

Ik doe zeker iets met LinkedIn, zit in allerlei groepen die relevant zijn voor het vakgebied waar ik in wil werken. En verder weet iedereen die ik ken dat ik iets zoek. Van de mensen die ik ken die onlangs werk hebben gevonden heeft het merendeel dat inderdaad via-via gevonden. Maar ja, de branche waar ik in terecht wil komen is sowieso lastig (ontwikkelingswerk, sociaal-cultureel, etc). We blijven hoop houden en ons best doen ^O^
Dan zul je het vast van je netwerk moeten hebben, want ik zie banen in dergelijke sectoren weinig voorbijkomen. Al heeft dat er misschien ook mee te maken dat ik in een heel andere sector zoek (techniek op WO-niveau). Optimistich blijven is sowieso oké! ^O^
pi_105347698
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 18:51 schreef lyolyrc het volgende:
Optimistich blijven is sowieso oké! ^O^
Kun je dat ergens kopen? Ik kan wel een potje optimisme gebruiken, want dat van mij is op!
Vandaag weer twee afwijzingen gehad, waarvan één als verkoopster van kleding. "Niet genoeg ervaring".......
pi_105349791
Ik ben vandaag gebeld. Mijn gevoel klopte wel, ik had het inderdaad goed gedaan ^^. Ze zei dat ze met name te spreken waren over 2 kandidaten, en daar was ik er een van :). Maar ze waren er nog niet uit: ze waren allemaal enthousiast over zowel de andere kandidaat als mij. De andere kandidaat is wel een compleet andere type dan ik, zei ze nog. Ze stelde nu voor dat wij twee een halve dag meedraaien op de afdeling, zodat wij een concreter beeld konden krijgen van de werkzaamheden en zij (het team) konden zien hoe wij op de werkvloer zijn en ik denk zelf dat ze ook willen kijken wie er het best tussen past.

Ik had me er op ingesteld vandaag uitsluitsel te krijgen maar ik mag nog zeker een week extra de spanning met me meedragen, haha! Nu valt alles wel in een week voor mij: in dezelfde week dat ik de sleutel van ons (eerste!) huis krijg, moet ik ook proefdraaien en krijg ik definitief te horen of ik de baan heb :D. Toevallige timing :P.
  donderdag 8 december 2011 @ 19:59:21 #215
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105350014
Spannend hetzusjevan!!!! Ik ga voor je duimen :*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_105353637
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 19:15 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Kun je dat ergens kopen? Ik kan wel een potje optimisme gebruiken, want dat van mij is op!
Vandaag weer twee afwijzingen gehad, waarvan één als verkoopster van kleding. "Niet genoeg ervaring".......
Ik kan me indenken dat veel afwijzingen ontzettend vervelend zijn. En ik heb misschien ook wel makkelijk praten, want ik ben pas echt sinds kort op zoek gegaan. :@

Is er een specifieke sector waarin je werk zoekt (misschien heb je het al een keer geschreven, maar ik lees pas sinds kort echt mee)?
  donderdag 8 december 2011 @ 21:44:30 #217
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_105355541
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 19:15 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Je kan het nergens kopen maar ik snap precies wat je bedoeld. Ik had een moment dat ik kotsmisselijk werd van afwijzingen. En ik heb toen een paar dagen sollicitatie rust genomen.
Dat was best lekker en daarna weer met frisse moed aan het solliciteren gegaan.
En daarna heb ik een goede werkgever gevonden waar ik het erg naar mijn zin heb. :Y
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_105361867
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:05 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik kan me indenken dat veel afwijzingen ontzettend vervelend zijn. En ik heb misschien ook wel makkelijk praten, want ik ben pas echt sinds kort op zoek gegaan. :@

Is er een specifieke sector waarin je werk zoekt (misschien heb je het al een keer geschreven, maar ik lees pas sinds kort echt mee)?
Ik heb Facility Management gestudeerd. Ik heb in Oktober 2010 mijn afstudeeropdracht afgerond, moet officieel alleen nog steeds 1 toets afronden. Ik solliciteer dus al 14-15 maanden, maar zijn gewoon erg weinig starter functies beschikbaar. En in oost-nederland wonen helpt niet echt.
Solliciteer nu eigenlijk op alles wat me haalbaar lijkt (dus geen extreem specialistische dingen) ook in een winkel etc. Maar 't lukt niet. Laatst al afgewezen voor een 24 uurs functie omdat ik "te ambitieus" zou zijn en er bij die functie geen doorgroeimogelijkheden zouden zijn. Pff.
Bij MBO functies wordt ik weer afgewezen omdat dat "onder mijn niveau" zou zijn (ik heb ook nog een mbo diploma in dezelfde richting).

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:44 schreef Rucky het volgende:

[..]

Je kan het nergens kopen maar ik snap precies wat je bedoeld. Ik had een moment dat ik kotsmisselijk werd van afwijzingen. En ik heb toen een paar dagen sollicitatie rust genomen.
Dat was best lekker en daarna weer met frisse moed aan het solliciteren gegaan.
En daarna heb ik een goede werkgever gevonden waar ik het erg naar mijn zin heb. :Y
Ik heb een paar weken heel weinig gesolliciteerd, en toen had ik weer een gesprek, toen ging het weer beter. Maar nu ben ik er weer helemaal klaar mee.
Ga bijna zelf geloven dat ik niks kan (ik weet wel beter maar toch).
  vrijdag 9 december 2011 @ 00:04:44 #219
6941 APK
Factual, I think.
pi_105362124
Is Facility Manager niet gewoon een soort veredelde huismeester?
Wat wil je als starter verdienen bijvoorbeeld?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_105362611
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 december 2011 00:04 schreef APK het volgende:
Is Facility Manager niet gewoon een soort veredelde huismeester?
Wat wil je als starter verdienen bijvoorbeeld?
Hahahaha :P Huismeester is inderdaad een facilitaire functie. Persoonlijk zou ik daar geen mbo'er opzetten nee ;)
Startsalaris ligt rond de 1900-2100 euro. Maar dat is niet waar het op stuk loopt, ook al verdien ik miniumloon (ehh ok moet wel de huur betalen, dus ook niet onder sociaal minimum).
Ben niet echt in de positie om werk te weigeren.

(werk nu trouwens als huishoudelijk hulp, maar heb weinig uren waardoor ik niet rondkom).
  vrijdag 9 december 2011 @ 00:24:34 #221
6941 APK
Factual, I think.
pi_105362900
Kun je niet via een uitzendbureau tijdelijk iets huismeester / conciërge-achtigs aannemen en gewoon iets meer doen dan gevraagd wordt om te laten zien wat jij kunt?
pi_105363281
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 december 2011 00:24 schreef APK het volgende:
Kun je niet via een uitzendbureau tijdelijk iets huismeester / conciërge-achtigs aannemen en gewoon iets meer doen dan gevraagd wordt om te laten zien wat jij kunt?
Oooh ja die vacatures staan er in overvloed. ... :P

Ik solliciteer gerust op mbo functies hoor, helaas schiet dat dus ook niet op.

Bedankt voor de suggestie trouwens :)
pi_105364718
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 17:57 schreef Mint_Clansell het volgende:
Soms is het niet zo logisch ^^. Ik heb serieus wel eens meegemaakt dat iemand van een niet nader te noemen uzb zei dat ik zelf maar even contact moest opnemen met de opdrachtgever. En ze noemde ook de naam. En jawel hoor, n.a.v. mijn brief kreeg ik een uitnodiging. Zonder verdere tussenkomst van het uzb.
  vrijdag 9 december 2011 @ 09:31:32 #224
33350 Janena
pi_105367824
Hier in het oosten van het land is het echt triest gesteld met de vacatures inderdaad....

Toevallig zag ik in ons lokale krantje een leuke vacature.
Voor mijzelf niet interessant omdat ik net een baan heb en dit sowieso teveel uren zijn voor mij. Geen idee of het wat voor je is Princess maar wie weet? Het ziekenhuis bevind zich in Hardenberg, ov.
Ze vragen i.i.g. niet specifiek om werkervaring en het niveau is MBO+. Ik ken het ziekenhuis en het is er leuk werken.

ADMINISTRATIEF MEDEWERKER INKOOP m/v
24 - 28 uur per week (66,67% - 77,78%)

Aanstelling vindt plaats voor de duur van 1 jaar
(met reële kans op verlenging voor onbepaalde tijd)

De afdeling Inkoop maakt deel uit van de Inkoop & Logistieke dienst binnen het Facilitair Bedrijf en bevindt zich in een periode van verdere professionalisering. Mede hierdoor is het takenpakket divers en veelzijdig. Ter versterking van ons team zijn wij op zoek naar een daadkrachtig, flexibel en commercieel persoon die naast, een uitvoerende, adviserende en probleemoplossende functie, ondersteuning kan bieden bij verdere ontwikkeling van de inkoopfunctie.
Functie-inhoud:
Beoordelen van aanvragen en plaatsen van inkooporders
Het bewaken van orders op levertijd, volledigheid en prijsafspraken
Het verrichten van administratieve handelingen, waaronder het bijhouden van documentatie en het actualiseren van gegevensbestanden in het inkoop- en logistieke besturingssysteem
Ondersteuning bieden bij inkoopprojecten (offerteaanvragen, prijsvergelijkingen, marktverkenning en communicatie met interne klanten en leveranciers.

Functie-eisen:
Werk- en denkniveau mbo+ niveau
Kennis van Microsoft Office
Klant- en resultaatgericht
Goed kunnen samenwerken in teamverband
Flexibele opstelling en accuraat kunnen werken
Commercieel en cijfermatig inzicht

Arbeidsvoorwaarden:
De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Ziekenhuizen.
pi_105369072
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 18:51 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dan zul je het vast van je netwerk moeten hebben, want ik zie banen in dergelijke sectoren weinig voorbijkomen. Al heeft dat er misschien ook mee te maken dat ik in een heel andere sector zoek (techniek op WO-niveau). Optimistich blijven is sowieso oké! ^O^
Er zijn op zich wel vacatures in die sector (je moet even weten waar je ze moet zoeken) maar daar reageren standaard minstens 150 en soms dus wel 600 kandidaten op elke keer. Daardoor maak ik als starter steeds geen kans, omdat er tussen die honderden concurrenten altijd wel mensen zitten met meer en betere relevante werkervaring, ook al is mijn opleiding prima en heb ik me met bijvoorbeeld mijn masteronderzoek en eerdere werkervaring (in andere sectoren) al een beetje kunnen bewijzen.

Vervelend LilDutchPrincess! Ik weet precies hoe je je voelt hoor, soms zie ik het ook helemaal niet zitten. Gelukkig komt het optimisme altijd wel weer terug. De tip om eventjes rust te nemen is een goede, dit doe ik zelf soms ook af en toe als ik weer vijf afwijzingen in drie dagen heb ontvangen. Als ik dan even een dag of twee wat anders doe, komt er vanzelf weer ruimte in mijn hoofd vrij voor nieuwe zin wat het solliciteren betreft. Niet opgeven hoor!
pi_105373086
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 23:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ik heb Facility Management gestudeerd. Ik heb in Oktober 2010 mijn afstudeeropdracht afgerond, moet officieel alleen nog steeds 1 toets afronden. Ik solliciteer dus al 14-15 maanden, maar zijn gewoon erg weinig starter functies beschikbaar. En in oost-nederland wonen helpt niet echt.
Solliciteer nu eigenlijk op alles wat me haalbaar lijkt (dus geen extreem specialistische dingen) ook in een winkel etc. Maar 't lukt niet. Laatst al afgewezen voor een 24 uurs functie omdat ik "te ambitieus" zou zijn en er bij die functie geen doorgroeimogelijkheden zouden zijn. Pff.
Bij MBO functies wordt ik weer afgewezen omdat dat "onder mijn niveau" zou zijn (ik heb ook nog een mbo diploma in dezelfde richting).

[..]

Ik heb een paar weken heel weinig gesolliciteerd, en toen had ik weer een gesprek, toen ging het weer beter. Maar nu ben ik er weer helemaal klaar mee.
Ga bijna zelf geloven dat ik niks kan (ik weet wel beter maar toch).
Mocht je de indruk krijgen dat ze je overgekwalificeerd vinden zou ik gewoon letterlijk in de sollicitatie vragen of ze dat vinden. Je kunt het merken aan het feit dat ze min doen over de baan. Als ze de baan behandelen alsof het heel wat is, kan je het beter niet vragen. Op deze manier creëer je zelf een kans om twijfels hierover weg te nemen. Een lastige arbeidsmarkt is ook een acceptabel antwoord om onder niveau aan het werk te gaan.

Nog een tip, misschien is het in je huidige baan ook mogelijk om "iets onder niveau te doen". Dit kun je in de sollicitatie als voorbeeld noemen dat je niet vies bent van een beetje werk.
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:58:34 #227
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105376113
Ik heb hier ook een halfjaartje meegepost. Vandaag beoordelings- en verlengingsgesprek gehad en ik mag nog even blijven ;).

Dus houd moed: het kan er even verrot uitzien, maar uiteindelijk komt het goed!
Niet meer actief op Fok!
pi_105381891
Heb vandaag de selectiedag gehadvoor die baan in de zorg. We waren met 16 en ze hebben 10 mensen nodig dus hopelijk heb ik een beetje goede indruk gemaakt :X
pi_105382642
Wat kan ik het best doen? Vormgever, laatste jaar van de opleiding, wil geld verdienen met een bijbaan. Elke dag vacatures gezocht afgelopen vier maanden, 1 vacature per maand gevonden, gereageerd, helft gaf geen antwoord, andere helft ging voor iemand anders.

Freelance bedrijfje opgericht, 6 klanten gehad, 4 wilden toch niet ("Meer dan 100 euro voor een visualisatie van een nieuwbouwproject? Nee dat geld heb ik niet"), andere twee staan 'on hold'. Niet erg actief meer mee bezig.

Dus wat nu te doen: actiever met freelance bezig gaan, doorgaan met zoeken van bijbaan, of een half jaar wachten en dan full-time in dienst na afstuderen? (bedrijf al contact mee, komt na m'n afstuderen wel goed).
  vrijdag 9 december 2011 @ 17:01:25 #230
33350 Janena
pi_105382789
Wat voor een soort bijbanen zoek je dan?
pi_105383039
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 17:01 schreef Janena het volgende:
Wat voor een soort bijbanen zoek je dan?
Webdesigner, allround designer, reclamefolders, drukkerij, 3D visualisaties, interactief, ontwerp van applicaties..
En dat is allemaal nogal specifiek dus zoek ik ook naar werk als baliemedewerker of in de administratie.

Maar goed, met als wens enkel en alleen weekendwerk, en zonder afgeronde HBO op zak is dat misschien te hoog gegrepen voor nu? :) Vandaar de vraag, wat is in mijn geval slim om te doen.
  vrijdag 9 december 2011 @ 17:13:37 #232
33350 Janena
pi_105383178
Ik denk dat ik wat actiever bezig zou gaan met je freelance werk.

Je zou ook kunnen denken aan 'dommere' bijbaantjes (TNT of iets dergelijks) maar het ligt er aan hoe hoog je nood is natuurlijk.

De leukere bijbanen zijn moeilijk te vinden op dit moment.
pi_105383496
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 17:13 schreef Janena het volgende:
Ik denk dat ik wat actiever bezig zou gaan met je freelance werk.

Je zou ook kunnen denken aan 'dommere' bijbaantjes (TNT of iets dergelijks) maar het ligt er aan hoe hoog je nood is natuurlijk.

De leukere bijbanen zijn moeilijk te vinden op dit moment.
Ga ik dat eens proberen, thanks! :)
pi_105384137
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 23:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je bij zo'n lange periode zonder echte baan een beetje wanhopig wordt. Is het geen optie voor jou om buiten je eigen regio te zoeken?
pi_105387315
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 09:31 schreef Janena het volgende:
Hier in het oosten van het land is het echt triest gesteld met de vacatures inderdaad....

Toevallig zag ik in ons lokale krantje een leuke vacature.
Voor mijzelf niet interessant omdat ik net een baan heb en dit sowieso teveel uren zijn voor mij. Geen idee of het wat voor je is Princess maar wie weet? Het ziekenhuis bevind zich in Hardenberg, ov.
Ze vragen i.i.g. niet specifiek om werkervaring en het niveau is MBO+. Ik ken het ziekenhuis en het is er leuk werken.

ADMINISTRATIEF MEDEWERKER INKOOP m/v
24 - 28 uur per week (66,67% - 77,78%)
Hee zeg, daar heb ik pas een open sollicitatie heen gestuurd, niks meer van gehoord. Maar hier ga ik inderdaad ff op solliciteren. Dankje.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 10:21 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Er zijn op zich wel vacatures in die sector (je moet even weten waar je ze moet zoeken) maar daar reageren standaard minstens 150 en soms dus wel 600 kandidaten op elke keer. Daardoor maak ik als starter steeds geen kans, omdat er tussen die honderden concurrenten altijd wel mensen zitten met meer en betere relevante werkervaring, ook al is mijn opleiding prima en heb ik me met bijvoorbeeld mijn masteronderzoek en eerdere werkervaring (in andere sectoren) al een beetje kunnen bewijzen.

Vervelend LilDutchPrincess! Ik weet precies hoe je je voelt hoor, soms zie ik het ook helemaal niet zitten. Gelukkig komt het optimisme altijd wel weer terug. De tip om eventjes rust te nemen is een goede, dit doe ik zelf soms ook af en toe als ik weer vijf afwijzingen in drie dagen heb ontvangen. Als ik dan even een dag of twee wat anders doe, komt er vanzelf weer ruimte in mijn hoofd vrij voor nieuwe zin wat het solliciteren betreft. Niet opgeven hoor!
Pff dat lijkt me ook geen makkelijke markt hoor. En ja af en toe neem ik ook wel ff afstand, maar ja die centen komen niet uit de lucht vallen :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:28 schreef Daboman het volgende:
Nog een tip, misschien is het in je huidige baan ook mogelijk om "iets onder niveau te doen". Dit kun je in de sollicitatie als voorbeeld noemen dat je niet vies bent van een beetje werk.
Huishoudelijke werk lijkt me sowieso al wel onder mijn niveau ;) De een vind dat een pluspunt, maar heb ook gemerkt dat er mensen zijn die dat niet vinden. Die vinden het hebben van dit soort werk "een gebrek aan ambitie".
Ik moet toch mijn eigen weg vinden, kan geen rekening met iedereen houden, dus daar trek ik me lekker niks van aan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 17:44 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je bij zo'n lange periode zonder echte baan een beetje wanhopig wordt. Is het geen optie voor jou om buiten je eigen regio te zoeken?
Mijn zoekgebied is al vrij groot (1-1,5 uur reizen), als ik het verder vergroot dan moet ik verhuizen.
En een minikamertje in de randstad waar ik niemand ken is niet echt verleidelijk nee.

Bedankt voor het meedenken allemaal.
pi_105418564
Ik heb gisteren weer gesolliciteerd op een functie, ben zeer benieuwd. Werk was een beetje R&D-achtig, zou wel s heel goed kunnen passen. Mijn to-do list blijft maar groeien, iedereen blijft met tips komen. Moet haast wel een keer goed komen. Ook groeit het niveau van mijn sollicitaties in rap tempo.
pi_105418763
Nou ik heb volgende week ook 2 gesprekken bij 2 verschillende restaurants/cafes.

Hopelijk wordt dit nu wel wat want wil nu echt wel weer gaan werken na bijna 4 maanden thuis zitten ;(
pi_105422617
Wat denken jullie? Zal het uitmaken als ik op mijn sollicitaties en cv's mijn meisje naam neer zet? Die is Hollands.

Of mijn getrouwde Spaanse achternaam?

Mijn man zegt dat het verschil kan uitmaken, maar ik vind het onzin ;)
pi_105422687
natuurlijk maakt het uit :D
pi_105423345
Ik denk ook wel dat het kan uitmaken (helaas!).

Tussenweg is misschien gewoon beide achternamen gebruiken?
  zaterdag 10 december 2011 @ 19:08:06 #241
6941 APK
Factual, I think.
pi_105423491
Het zou zelfs een voordeel kunnen zijn, maar het hangt natuurlijk van de bedrijfstak af.
Als je bij een Tapas-bar aan het werk wil gaan zou het in jouw voordeel kunnen werken :P
pi_105434855
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:04 schreef gifkwal het volgende:
Ik denk ook wel dat het kan uitmaken (helaas!).

Tussenweg is misschien gewoon beide achternamen gebruiken?
ik gebruik mijn volledige achternaam :Y

Maar heb al zoveel sollicitaties gedaan, maar word nooit uitgenodigd -O-

Alles is goed, cv, 14 jaar werkervaring, diploma's.

Baal er gewoon een beetje van ;(
pi_105435797
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 23:13 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

ik gebruik mijn volledige achternaam :Y

Maar heb al zoveel sollicitaties gedaan, maar word nooit uitgenodigd -O-

Alles is goed, cv, 14 jaar werkervaring, diploma's.

Baal er gewoon een beetje van ;(
Probeer het een tijdje zonder anders..? Merk je vanzelf of het verschil maakt. (Blijft sneu als het uitmaakt).
Of voeg een pasfoto toe aan je cv ofzo. (Aangezien je blond bent :P)
pi_105435921
Best kans dat het uitmaakt hoe sneu ook..
pi_105485702
Misschien hadden jullie gelezen dat ik vrijdag bij een selectiedag was voor een baan in de zorg inclusief een opleiding. En ik heb de baan gekregen *O* *O* *O*
Dus de komende 5 jaar zit ik goed :)
Eerst 3 jaar met de opleiding en daarna krijg je nog een contract van 2 jaar. Ik ben er heel blij
mee!!!
Heel veel succes iedereen met verder zoeken :*
pi_105486077
Wat goed! Gefeliciteerd *O*
pi_105486333
Dankjewel :)
  maandag 12 december 2011 @ 11:07:05 #248
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105486397
Oh superfijn! Tof ook, met een opleiding erbij, staat vast prima op je CV dan!

*O*
pi_105486545
Ja en ze betalen de opleidng en krijg een contract van 27 uur, dit was precies wat ik wilde :)
pi_105492987
Is het normaal dat je helemaal niks te horen krijgt als je al een sollicitatieformulier hebt ingeleverd bij een supermarkt? Ik heb bij een stuk of 5 supermarkten de formulieren ingeleverd. Van slechts 1tje(!!) heb ik wat terug gehoord, namelijk dat ze al genoeg personeel hebben.

1 supermarkt beweerde zelfs dat ze personeelstekort hadden en nog nemen ze mij niet aan of nodigen ze mij uit voor een gesprek. Ik voel me eigenlijk gediscrimineerd.
  maandag 12 december 2011 @ 14:53:54 #251
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_105493466
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 14:40 schreef seXy-KurdishBoy het volgende:
Is het normaal dat je helemaal niks te horen krijgt als je al een sollicitatieformulier hebt ingeleverd bij een supermarkt? Ik heb bij een stuk of 5 supermarkten de formulieren ingeleverd. Van slechts 1tje(!!) heb ik wat terug gehoord, namelijk dat ze al genoeg personeel hebben.

1 supermarkt beweerde zelfs dat ze personeelstekort hadden en nog nemen ze mij niet aan of nodigen ze mij uit voor een gesprek. Ik voel me eigenlijk gediscrimineerd.
Schijnbaar nemen werkgevers het vandaag de dag niet meer zo nauw met fatsoensregels... Heb laatst op een baantje gereageerd waar ik, samen met 4 anderen was uitgekozen om op gesprek te komen. Gesprek ging goed, ze zouden een week later wat van zich laten horen. Na anderhalve week heb zelf maar eens gebeld, maar van die 5 had intussen 1 ander werk gevonden en ze wilden toch echt graag 5 kandidaten beschikbaar hebben. Een week later heb ik weer gebeld, ze zouden zeker binnen 3 dagen wat van zich laten horen.

Dat is inmiddels een maand geleden :')

Niets persoonlijks dus (hoop ik :p)
pi_105493580
Volgens mij zijn ook alle werkgevers zo een beetje kneuzen :p
pi_105493808
Ik denk niet dat dat per sé discriminatie hoeft te zijn hoor. Ik maak ook vaak genoeg mee dat ik geen enkele reactie ontvang. Tegenwoordig is daar vooral in grote bedrijven en wanneer het gaat om de meer marginale functies (zoals bijvoorbeeld vakkenvuller) weinig aandacht voor. Het kan ze gewoon niet bommen of ze zijn zelf zo belabberd georganiseerd dat het ze niet eens lukt om fatsoenlijk te reageren.
pi_105493896
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:04 schreef gifkwal het volgende:
Ik denk niet dat dat per sé discriminatie hoeft te zijn hoor. Ik maak ook vaak genoeg mee dat ik geen enkele reactie ontvang. Tegenwoordig is daar vooral in grote bedrijven en wanneer het gaat om de meer marginale functies (zoals bijvoorbeeld vakkenvuller) weinig aandacht voor. Het kan ze gewoon niet bommen of ze zijn zelf zo belabberd georganiseerd dat het ze niet eens lukt om fatsoenlijk te reageren.
Bij vakkenvullers kan volgens mij ook de leeftijd meespelen. Het liefst hebben ze tieners die net de leeftijd hebben om te mogen werken, zodat de loonkosten minimaal zijn.
pi_105494059
Toch vreemd dat ik niet aangenomen wordt terwijl bijna iedereen in mijn omgeving wel snel aangenomen wordt. Ik doe 5 Havo en kan niet eens in een supermarkt werken! wtf en men van mbo wel. Wil niks slechts zeggen over mbo maar dit zegt wel dat ik anders behandeld wordt
pi_105494115
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:07 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Bij vakkenvullers kan volgens mij ook de leeftijd meespelen. Het liefst hebben ze tieners die net de leeftijd hebben om te mogen werken, zodat de loonkosten minimaal zijn.
Alsnog zijn de overgrote deel van de supermarkt jongeren van mijn leeftijd
  maandag 12 december 2011 @ 15:17:12 #257
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105494232
Tja, het kán dat ze discrimineren. Je zal er alleen niet achter komen. Verder kan het feit dat de keus niet op jou valt van veel dingen afhangen: te oud, te jong, te slim, te dom, slechte brief, slechte spelling /grammatica, te weinig ervaring, veel andere kandidaten die net beter uit de verf komen, etcetera, etcetera.

Ik zou niet meteen uitgaan van een 'andere behandeling', in ieder geval, en gewoon zo positief mogelijk verder solliciteren.
pi_105494398
Ik probeer ook positief te blijven, ik snap ook dat ik niet te snel discriminatie moet roepen. Maar als ik in geen 1 van de 5 supermarkten aangenomen wordt begin ik wel te twijfelen.

Hoe wordt het later als ik HBO afstudeer? krijg ik weer dezelfde gezeik want ik wordt niet eens in een supermarkt aangenomen....
pi_105496564
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:22 schreef seXy-KurdishBoy het volgende:
Ik probeer ook positief te blijven, ik snap ook dat ik niet te snel discriminatie moet roepen. Maar als ik in geen 1 van de 5 supermarkten aangenomen wordt begin ik wel te twijfelen.

Hoe wordt het later als ik HBO afstudeer? krijg ik weer dezelfde gezeik want ik wordt niet eens in een supermarkt aangenomen....
Ik wordt?

Als je zo je brieven hebt geschreven dan kan je weleens voor je Nederlands afgewezen zijn.
Ik bedoel dit totaal niet lullig, maar het kan weleens zo zijn dat het daardoor komt. ;)

Zelf ben ik ook vaak afgewezen voor baantjes in supermarkten en winkels, maar bij mij speelde de leeftijd een grote rol jammer genoeg ;(
pi_105500343
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:14 schreef FS1986NL het volgende:

[..]

Ik wordt?

Als je zo je brieven hebt geschreven dan kan je weleens voor je Nederlands afgewezen zijn.
Ik bedoel dit totaal niet lullig, maar het kan weleens zo zijn dat het daardoor komt. ;)

Zelf ben ik ook vaak afgewezen voor baantjes in supermarkten en winkels, maar bij mij speelde de leeftijd een grote rol jammer genoeg ;(
Op dit forum type ik snel en let ik niet echt op spelfouten
pi_105500379
Word je door een UZB opgedragen om je cv en motivatie in het Engels op te sturen, omdat het bedrijf dat graag wil ivm met het internationale karakter, word je alsnog afgewezen voor een gesprek door datzelfde bedrijf voor de tijdelijke functie van een jaar omdat je de laatste jaren gvd teveel tijdelijke functies op je cv hebt staan. Ze bieden zelf een tijdelijke functie en gaan dan zeiken dat potentiele kandidaten teveel tijdelijke functies hebben gedaan... Hoe krom wil je het hebben? Zucht, moedeloos word je af en toe van die idiote, nergens op slaande afwijzingen. Ik dacht dat tijdelijk aan het werk gaan nog altijd beter is dan nutteloos thuiszitten, maar kennelijk vergis ik me daarin.
pi_105502486
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:12 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ja en ze betalen de opleidng en krijg een contract van 27 uur, dit was precies wat ik wilde :)
Gefeliciteerd :D
pi_105511142
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Word je door een UZB opgedragen om je cv en motivatie in het Engels op te sturen, omdat het bedrijf dat graag wil ivm met het internationale karakter, word je alsnog afgewezen voor een gesprek door datzelfde bedrijf voor de tijdelijke functie van een jaar omdat je de laatste jaren gvd teveel tijdelijke functies op je cv hebt staan. Ze bieden zelf een tijdelijke functie en gaan dan zeiken dat potentiele kandidaten teveel tijdelijke functies hebben gedaan... Hoe krom wil je het hebben? Zucht, moedeloos word je af en toe van die idiote, nergens op slaande afwijzingen. Ik dacht dat tijdelijk aan het werk gaan nog altijd beter is dan nutteloos thuiszitten, maar kennelijk vergis ik me daarin.
Ze maken het soms ook zo ontzettend moeilijk. Soms lijkt het wel alsof er niet per sé naar de beste gezocht wordt, maar naar iemand die de 'spelregels' het beste kan spelen. En die regels zijn dan vooral voldoen aan een paar belachelijke eisen, en zo niet, een taaltje spreken met veel moeilijke woorden waarmee je eigenlijk helemaal niks zegt. Ik kan het iig niet.
Doet me denken aan dit: De meest gruwelijke vacatures :') (eerste post)
pi_105514123
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dit is echt wel heel, heel krom. Het zegt imo ook wel iets over de markt.
  Moderator maandag 12 december 2011 @ 22:17:23 #265
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_105514610
Hoor morgen meer van een sollicitatie :X ! En ik heb nog een lopen bij een gemeentelijke instelling. Dus pasen+pinksteren+een dag.
pi_105524403
Afgelopen vrijdag werd ik door een uzb benaderd om voor een vacature op intakegesprek te komen. Dat gesprek was gisteren; ik kreeg weinig vragen en werd alleen eigenlijk ingeschreven, ik mocht 10 minuten naar een filmpje over het bedrijf kijken en kreeg op het eind een boekje mee waarin stond "Gefeliciteerd met je nieuwe baan!" -O- waar is het addertje in het gras dacht ik nog. Vandaag heb ik iig een echte rondleiding in het bedrijf - ik vermoed dat de rondleiding een verkapte sollicitatie zal zijn.
  dinsdag 13 december 2011 @ 08:10:51 #267
33350 Janena
pi_105524605
Vaag, haha. Wat is het voor een baan dan?
pi_105524630
een tijdelijke baan in de logistiek - wel ver onder mn nivo maar ik blijf liever bezig dan hele dagen thuis te zitten
pi_105524689
Ik ben helaas weer eens niet uitgekozen uit de ruim 300 sollicitanten. Het is mij ook een raadsel hoe ik ooit uit zoveel mensen gekozen moet worden. Heb 'slechts' net mijn diploma en 3 jaar werkervaring, onder mijn niveau.
pi_105525308
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 07:44 schreef Mentos79 het volgende:
waar is het addertje in het gras dacht ik nog. Vandaag heb ik iig een echte rondleiding in het bedrijf - ik vermoed dat de rondleiding een verkapte sollicitatie zal zijn.
En dan vraag je dat niet????

Beetje pro actief zijn he
pi_105539110
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 09:07 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

En dan vraag je dat niet????

Beetje pro actief zijn he
ach dat ik de baan scheen te hebben las ik pas in het informatieboekje toen ik thuis kwam, inmiddels heb ik de rondleiding gehad en het is zo goed als zeker dat ik daar gewoon kan beginnen, geen addertjes dus en daar komt bij dat er na mij voorlopig geen mensen meer worden aangenomen, wat kan dat raar lopen in tijden van crisis.
pi_105539160
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 18:42 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :D
Dankje :)
pi_105539196
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:17 schreef Mentos79 het volgende:

[..]

ach dat ik de baan scheen te hebben las ik pas in het informatieboekje toen ik thuis kwam, inmiddels heb ik de rondleiding gehad en het is zo goed als zeker dat ik daar gewoon kan beginnen, geen addertjes dus en daar komt bij dat er na mij voorlopig geen mensen meer worden aangenomen, wat kan dat raar lopen in tijden van crisis.
Toevallig PostNL ofzo?

Zou daar ook een rondleiding krijgen, maar ineens niet meer omdat TNT voorlopig geen mensen meer aanneemt.
pi_105539216
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:19 schreef FS1986NL het volgende:

[..]

Toevallig PostNL ofzo?

Zou daar ook een rondleiding krijgen, maar ineens niet meer omdat TNT voorlopig geen mensen meer aanneemt.
nee een kaasbedrijf
pi_105539315
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:20 schreef Mentos79 het volgende:

[..]

nee een kaasbedrijf
Ah ok ;)
pi_105541699
hier een standaard afwijs-bericht. Morgen maar eens nabellen, heeft nu weinig zin meer.
pi_105546108
Ik meld me ook weer bij de werkpoort. Had een aantal weken een financiele baan (via een uitzendcontract waarop je zomaar op straat weer kan staan)
Totdat ze gisteren iemand gevonden met 10 jaar ervaring in dezelfde branche. Toen was het voor mij exit en kon ik aan het eind van de dag gaan :(

achja, tis weer een werkervaring rijker zullen we maar zeggen.
pi_105546267
Ai das zuur. Terwijl als je het andersom zou doen "Joh UZB, morgen kom ik niet meer, houdoe en bedankt" ze alle moeite zouden uithalen om je toch te laten blijven etc etc. Ik heb gelukkig een uitzendcontract tot 30 april 2012. Volgens mij betekent dat heel concreet dat als ze morgen bij mn werk zeggen dat ik overbodig ben, ik op 't gemakkie geld blijf verdienen tot 30-4-2012 en het uitzendbureau de verplichting heeft mij aan werk te helpen / te blijven betalen.

Ik merk wel dat ik een stuk relaxter aan 't werk ben in de wetenschap dat, zodra mijn contract afloopt, ik een tijdje ga reizen. Heb er volledig vrede mee dat het werk wat ik doe maar tijdelijk is en hoef me dus ook geen zorgen te maken of mijn contract wel verlengd wordt, je wel genoeg je best doet, etc.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_105546745
Tja, ik wist dat het tijdelijk zou zijn. Ik had alleen niet verwacht dat het zo snel afgelopen kon zijn. Zegt men eerst lekker dat ik tot eindjanuari wel kon blijven..
pi_105547297
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:37 schreef kalinhos het volgende:
Ai das zuur. Terwijl als je het andersom zou doen "Joh UZB, morgen kom ik niet meer, houdoe en bedankt" ze alle moeite zouden uithalen om je toch te laten blijven etc etc. Ik heb gelukkig een uitzendcontract tot 30 april 2012. Volgens mij betekent dat heel concreet dat als ze morgen bij mn werk zeggen dat ik overbodig ben, ik op 't gemakkie geld blijf verdienen tot 30-4-2012 en het uitzendbureau de verplichting heeft mij aan werk te helpen / te blijven betalen.
Um, nee, zo werkt het niet. Of het moet expliciet in je arbeidsovereenkomst zijn vermeld dat je doorbetaald krijgt. Maar dat denk ik niet. Ik zou in ieder geval je uitzendcontract nog maar eens doorlezen, dat voorkomt verrassingen.
pi_105549845
Nja er staat een einddatum in mn contract met een handtekening eronder. lijkt me redelijk waterdicht
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_105550744
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:45 schreef kalinhos het volgende:
Nja er staat een einddatum in mn contract met een handtekening eronder. lijkt me redelijk waterdicht
Toch werkt het niet altijd zo. Als je een detacheerderscontract hebt krijg je idd tot het eind uitbetaald. Als je gewoon een normaal uitzendcontract hebt krijg je niet uitbetaald als je niet werkt. Beetje fatsoenlijk uzb vertelt je ook of je een detacheerderscontract hebt of niet.
pi_105550802
Maar wat is dan t nut van een datun erin zetten en er vervolgens niks mee kunnen?
pi_105550886
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 21:01 schreef kalinhos het volgende:
Maar wat is dan t nut van een datun erin zetten en er vervolgens niks mee kunnen?
Nouja dan heb je iig nog iets van binding. Zie het als een nul-urencontract. Daarin staat ook een einddatum. Terwijl ze in principe kunnen beslissen je helemaal niet op te roepen gedurende de looptijd van het contract.
pi_105552262
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:45 schreef kalinhos het volgende:
In mijn contract staat ook een einddatum en een handtekening, maar als ik morgen op straat kom te staan dan heb ik mooi pech, want doorbetaald krijgen zolang ik niks heb zit er niet in. Nee, zo werkt het niet tegenwoordig, vooral niet via een uitzendbureau.

In jouw uitzendcontract moet iets staan van: deze arbeidsovereenkomst eindigt automatisch wanneer 'inlener' de inleenovereenkomst opzegt. Detachering is een ander verhaal, maar ik denk niet dat jij gedetacheerd bent, omdat je slechts tijdelijk en voor een bepaalde periode aan het werk bent.
pi_105566392
Wat zijn eigenlijk de beste vacaturesites? Ik zie door de bomen het bos niet meer met die wildgroei aan vacaturesites. Of kan ik beter naar recruiters kijken?
  Moderator woensdag 14 december 2011 @ 09:37:14 #288
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_105566528
Afgewezen weer -O-
pi_105567429
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:31 schreef Stansfield het volgende:
Wat zijn eigenlijk de beste vacaturesites? Ik zie door de bomen het bos niet meer met die wildgroei aan vacaturesites. Of kan ik beter naar recruiters kijken?
Ik kijk altijd op Jobrapido, dat vind ik een handige website omdat het in feite een zoekmachine voor vacatures is. Je kan je zoekwoord ingeven en dan zoekt hij honderden vacaturesites voor je af (vacaturebanken, uitzendbureaus, bedrijfswebsites). Makkelijk want dan hoef je niet al die websites stuk voor stuk af te zoeken. En verder zoek ik vooral op vacaturebanken die in mijn vakgebied gespecialiseerd zijn (dus met alleen vacatures die relevant zijn voor mij). Wat is jouw vakgebied? Misschien kunnen we je helpen aan specifieke vacaturewebsites die voor jou relevant zijn.
pi_105569440
Ik heb ook eindelijk weer eens werk na bijna 4 maanden werkeloos te zijn :)

Het is wel weer in de keuken en soms de spoelkeuken. Maar dat vind ik niet erg op dit moment, als ik maar lekker werk heb.

Dus ben benieuwd wat het gaat worden, maar ben allang blij dat ik wat meer slag om de arm heb.
pi_105569851
Weten jullie goede sites gericht op schoonmaak/keuken werk etc? De meeste sites die werk aanbieden aan scholieren/studenten hebben op dit moment alleen Burger King (al geprobeerd, te oud) of outbound callcenter baantjes.

Ik heb bij een paar winkels zelf gesolliciteerd, tot nu toe nog geen antwoord van. Als je binnen twee weken antwoord zou krijgen, kan je dan gewoon op de laatste dag bellen dat ze eigenlijk zouden reageren? :P
pi_105570581
Waarom ga je niet gewoon bij Horeca tenten langs, of je mailt ze. Zo ben ik nu ook vandaag eindelijk aan een baan gekomen in een restaurant.

Meestal zoeken ze wel keukenhulp of afwashulp.
pi_105571071
Gisteren 2e gesprek gehad bij een telecombedrijf, vandaag afgewezen ivm gebrek aan kennis wat betreft de telecombusiness.

Ik begrijp dat niet, daar is een cv toch voor om je kennis van zaken aan te duiden? Aan de hand van mijn cv wordt toch ook al duidelijk dat ik meer ict-gericht ben? Waarom dan toch een 2e gesprek??

En om de dag helemaal compleet te maken kreeg ik net te horen dat ik na de kerst niet terug hoef te komen omdat ze 'een inschattingsfout hebben gemaakt wat betreft de werklast.'

2011, wat een kutjaar.
  woensdag 14 december 2011 @ 12:36:55 #294
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105571381
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
Gisteren 2e gesprek gehad bij een telecombedrijf, vandaag afgewezen ivm gebrek aan kennis wat betreft de telecombusiness.

Ik begrijp dat niet, daar is een cv toch voor om je kennis van zaken aan te duiden? Aan de hand van mijn cv wordt toch ook al duidelijk dat ik meer ict-gericht ben? Waarom dan toch een 2e gesprek??

En om de dag helemaal compleet te maken kreeg ik net te horen dat ik na de kerst niet terug hoef te komen omdat ze 'een inschattingsfout hebben gemaakt wat betreft de werklast.'

2011, wat een kutjaar.
Boh, rot zeg -O- Lekker dan, een 'inschattingsfout'. En Renesite ook al. Hopelijk wordt 2012 een beter jaar voor iedereen hier :Y

Bij mij gaat het ook niet echt super - het lijkt wel alsof ik nagenoeg niks zie waarop ik kan reageren. Sowieso weinig banen die aansluiten bij mijn kennis en/of ervaring, en als ze er al zijn wordt er gevraagd om 5 jaar ervaring ofzo :')
Nouja. 2012 dus oO< :+
pi_105572140
Ja, zulke smoesjes kun je verzinnen wanneer je een uitzendkracht in dienst hebt. Opzadelen met kutklusjes die niemand anders wil doen (want sinterklaas, kerst, oud en nieuw, vrije dagen) en wanneer dat is weggewerkt met zo'n smoes aankomen.

Het is nu half december, ik denk niet dat je nu hoeft te verwachten dat bedrijven nog gesprekken gaan inplannen zo vlak voor de kerst en natuurlijk de eindejaarsafsluiting.

Het aanbod valt me ook heel erg tegen wat vacaturesites betreft, maar dat zal vast te maken hebben met de dreigende eurocrisis en omdat het jaar afloopt over 2,5 weken..
pi_105575449
Het is ook maar een week tussen kerst en oud en nieuw. JE zou het ook anders kunnen bekijken. bedrijven hebben het dan rustiger en kunnen dan sollicitatiegesprekken houden.
pi_105575579
Heb navraag gedaan over een afwijzing. In de eerste instantie probeerde ik te bellen, maar de telefoon werd niet opgenomen. Dus heb ik een mail gestuurd. Ik ben wel benieuwd of ze hun afwijzing wat meer willen toelichten, zodat er iets van te leren valt.
pi_105576029
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 14:34 schreef Woussie1987 het volgende:
Het is ook maar een week tussen kerst en oud en nieuw. JE zou het ook anders kunnen bekijken. bedrijven hebben het dan rustiger en kunnen dan sollicitatiegesprekken houden.
Of een hoop medewerkers nemen dan vrij, waardoor er juist geen gesprekken mogelijk zijn.
pi_105576246
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:03 schreef FS1986NL het volgende:

Mijn vriend heeft een leerwerktraject gedaan via UWV, hij heeft in 3 maanden tijd zijn diploma brandwacht 2e klasse gehaald, hij was eigenlijk verplicht na het behalen van zijn diploma minimaal een jaar te blijven werken bij het bedrijf wat aan die opleiding gekoppeld zat, maar is na een paar maanden al weggegaan daar (wegens slechte betaling) en werkt nu totaal ergens anders. Ik bedoel te zeggen dat het er denk ik aan ligt wat voor opleiding ze je aanbieden, en of je daadwerkelijk terug naar school moet ervoor, hoe lang je er aan vast zit.
Er waren ook deelnemers waarvoor de training te zwaar was, en die zijn halverwege gewoon gestopt. De opleiding kostte tussen de 8000 en 10.000 euro per persoon maar dat zijn allemaal kosten voor het uwv
  woensdag 14 december 2011 @ 15:58:16 #300
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_105578631
Wat een troela's werken er toch ook bij uitzendbureaus!
Inmiddels zit ik al een tijdje zonder werk...dus ik ben maar begonnen met het online reageren bij uitzendbureaus. Ik heb de adecco gebeld, want die mailden om een afspraak te maken om aanvullende gegevens aan te leveren.
Ze begon te zeuren over dat ik geen administratieve ervaring had. Op het moment schrijf ik mijn masterscriptie en daarnaast heb ik al werkervaring opgedaan als beleidsmedewerker/adviseur/ontwerper. De opdrachtgever vroeg echt naar die ervaring en ze wilde me in de eerste instantie niet gaan voorstellen, want die had ik niet (ik doe verd*mme een universitaire studie!!!). Hier reageerde ik op door te zeggen dat ik snel dingen oppak. Toen ging ze overstag om een afspraak te maken *O* en eens te kijken in hoeverre de inhoud van de functie als b.v. beleidsmedewerker misschien toch enige administratieve kennis zou inhouden. o|O

Dat mens klonk heel ongeinteresseerd. Bij het maken van de afspraak vroeg ze naar voorkeuren. Dus ik zei het zou eventueel morgen kunnen. Ze reageerde daarop met dat ze niet kon. Vrijdag zou wel kunnen en ze vroeg mijn voorkeur voor de ochtend of middag. Ik heb een voorkeur voor de ochtend, dus dat gaf ik aan. Toen begon ze te mompelen over dat 9 uur niet zou kunnen en daarna had ze een afspraak van 10 tot 11 en dan zou ze terug moeten. De vroegste mogelijkheid kwam uit op 14.00 in de middag o|O 8)7
Ik ben er maar mee akkoord gegaan. Daarna vroeg ik met wie ik de afspraak zou hebben: "Met mij." kreeg ik daarop terug :') Dus ik zou van: "En wat was uw naam?"... Ligt het nou aan mij of zijn sommige uitzendbureaumedewerkers niet de allerslimsten?
pi_105581670
Je kan altijd met het UWV stoppen,zodra je een geschikte baan hebt gevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')