Hey wat leuk, ik ga er morgen ook heen.quote:Op donderdag 24 november 2011 17:47 schreef lyolyrc het volgende:
Het is ook tijd voor mij om me hier te melden. Morgen ga ik in de RAI op de carrièrebeurs maar eens kennismaken met wat bedrijven en uitzoeken of dit in later stadium nog tot aanbod van een baan kan leiden. Nu eerst mijn CV en LinkedIn bijwerken.
Ik heb je verhaal met veel plezier gelezen hoor, tot op de laatste letter hahaquote:
Nou hij begon het gesprek door te zeggen dat ik 3 weekenden per maand op vrijdag en zaterdagavond moest werken ( was iets in de horeca dus savonds werken vind ik geen probleem maar dat vond ik toch wel veel), dus daarna kon hij eigenlijk zien dat ik daar niet echt enthousiast over was. En dat was ik ook nietquote:Op vrijdag 25 november 2011 14:56 schreef Janena het volgende:
Balen.
Ik kan me voorstellen dat je er geen verdere tijd aan wil verspillen.
Op welke manier was het ongemakkelijk?
Voor zulk soort bijbanen zou ik zelf geen brieven versturen, maar gewoon de winkel inlopen en aan de manager vragen of ze nog iemand nodig hebben.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:04 schreef electrocrash het volgende:
Hallo, ik doe momenteel een thuis studie. bedr.administratief medewerker en omdat ik dan nog wat vrije tijd heb en wat geld wil bijverdienen ben ik van plan om te solliciteren bij een sportkleding winkel waar ze mensen nodig hebben, ik heb nog nooit eerder een bijbaan of dergelijke gehad, wel stage gelopen bij een kantoor en bij een drogist (vakken/schappen vullen,winkel netjes houden, geen kassa oftewelypische werkzaamheden voor een stagaire) that's all. Mijn vraag is wat moet ik precies aangeven bij de motivatiebrief die ik het kleding-sport winkel moet versturen. heb nog nooit eerder zo een brief gerredacteert alleen een CV.
PS. Weet iemand evt. nog (leuke) winkels voor een 19 jarige?
Ik heb al met ze gebeld en ze hebben gezegd dat ik via internet op vacatures en dan mijn motivatiebrief moet sturen, btw de vestiging waar ik zou willen werken is niet te vinden op de site (dat betekent NIET dat er geen plek is, want hun hebben mij gezegd dat ze wel mensen zoeken en dat je dat online moet doen)quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:14 schreef DanieI85 het volgende:
[..]
Voor zulk soort bijbanen zou ik zelf geen brieven versturen, maar gewoon de winkel inlopen en aan de manager vragen of ze nog iemand nodig hebben.
Iets voor de volgende keer dan,is altijd beter dan bellenquote:Op vrijdag 25 november 2011 16:14 schreef DanieI85 het volgende:
[..]
Voor zulk soort bijbanen zou ik zelf geen brieven versturen, maar gewoon de winkel inlopen en aan de manager vragen of ze nog iemand nodig hebben.
Vervelend. Ik heb dat ook wel eens gehad, halverwege het gesprek trokken zij de conclusie dat ze me niet geschikt vonden en ik dat ik daar echt niet wilde werkenquote:Op vrijdag 25 november 2011 14:23 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Net een heel ongemakkelijk gesprek gehad. Er was gewoon echt geen ''klik'' van beide kanten. Op gegeven moment zelf maar gezegd, laten we het hierbij maar afsluiten, ik wilde daar gewoon zo snel mogelijk weg
Simpel, als het er niet is kun je het niet meenemenquote:Op vrijdag 25 november 2011 16:58 schreef Bienelientjee het volgende:
Maar........ik moet 2 referenties meenemen en een loonstrookje van laatste werkgever. Heb denk ik maar 1 referentie van mijn huidige vrijwilligerswerk (wat tevens mijn afstudeerstage was) en mijn laatste werkgever stamt af van 2006 (supermarkt die failliet is gegaan)
Even kijken hoe ik dat allemaal voor elkaar ga krijgen.
UPJE!quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:18 schreef electrocrash het volgende:
[..]
Ik heb al met ze gebeld en ze hebben gezegd dat ik via internet op vacatures en dan mijn motivatiebrief moet sturen, btw de vestiging waar ik zou willen werken is niet te vinden op de site (dat betekent NIET dat er geen plek is, want hun hebben mij gezegd dat ze wel mensen zoeken en dat je dat online moet doen)
zou ik dan die motivatiebrief naar de vestiging zelf mailen? want op de site zie je niet dat ze opzoek zijn naar mensen in de vestiging die ik wil
Hmm, dus een heel weekend per maand vrij? Chill...quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:19 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Nou hij begon het gesprek door te zeggen dat ik 3 weekenden per maand op vrijdag en zaterdagavond moest werken ( was iets in de horeca dus savonds werken vind ik geen probleem maar dat vond ik toch wel veel), dus daarna kon hij eigenlijk zien dat ik daar niet echt enthousiast over was. En dat was ik ook niet
Hij vroeg van alles maar kreeg het gevoel dat ie helemaal niet geintresseerd was, het klikte gewoon niet, en ja dat ik niet enthousiast overkwam dat deed het hem denk ik
Ik zou zeggen, probeer het.quote:
Oooh wat klote Maria!quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
Bienelientje, tof dat je een gesprek hebt! Een docent (scriptiebegeleider?) kan soms ook als referentie fungeren geloof ik!![]()
Ik ben het overigens niet geworden bij mijn laatste sollicitatie. ivm opleidingsniveau dachten ze dat ik niet lang genoeg uitgedaagd zou worden. Ik vind het heel jammer.
Welja, ik heb er een goede ervaring aan overgehouden qua sollicitatiegesprek en ga mezelf weer bijeen schrapen om met enthousiasme verder te zoeken
quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
Krijg ik vandaag een 'leuke vacature' opgestuurd van een niet nader te noemen uitzendbureau, blijkt het een vacature te zijn waar ik vorige maand op ben afgewezen door de intercedente ivm 'niet de juiste werkervaring'.
Deze quote kunnen we volgens mij in elk topic wel een keer herhalen lijkt het welquote:Op donderdag 10 november 2011 16:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom hebben dit soort mensen een baan en ik niet?
Ja wel stom, je moet ten slotte ergens beginnen, plus ik denk ook niet dat alle banen 'onder je niveau' per definitie minder uitdagend zijn! Maar goed, er komt vast wel weer iets langs... Ik vind het hele proces alleen zo vermoeiendquote:Op vrijdag 25 november 2011 20:31 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Oooh wat klote Maria!![]()
Vicieuze cirkel: als je 'onder je niveau' solliciteert willen ze je niet omdat ze bang zijn dat je snel weer weg bent, maar als je 'op niveau' solliciteert willen ze je niet bij gebrek aan werkervaring.
En een welgemeende 'quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
Krijg ik vandaag een 'leuke vacature' opgestuurd van een niet nader te noemen uitzendbureau, blijkt het een vacature te zijn waar ik vorige maand op ben afgewezen door de intercedente ivm 'niet de juiste werkervaring'.
Ik heb ze de e-mail gestuurd waarin ik mijn interesse laat blijken en de bijbehorende afwijzing, plus idd een reactie dat ik het nogal inconsequent vind van ze dat ik nu wel geschikt blijk te zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
En een welgemeende '' . Terugmailen: "Oe, is mijn werkervaring tóch wel de juiste?
"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*namen en adressen effe gewijizgt voor het laten zien op het fora.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:32 schreef electrocrash het volgende:
Is dit goed?Er zitten inderdaad helaas nogal wat spelfouten en slechtlopende zinnen in je brief. Daar kunnen we je hier snel mee helpen, maar ik denk dat er een groter probleem is. In de vacature vragen ze om iemand die vooral in het weekend wil werken. Ik begrijp uit je brief dat jij juist vooral doordeweeks wil werken. Dit kan een belangrijke reden zijn om je af te wijzen en dat wil je natuurlijk niet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*namen en adressen effe gewijizgt voor het laten zien op het fora.
[ Bericht 0% gewijzigd door lyolyrc op 25-11-2011 23:34:02 (typo) ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Janena op 25-11-2011 23:41:40 ]Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:35 schreef Janena het volgende:
Ik heb even de vrijheid genomen om het e.e.a. te veranderen....misschien kun je er wat mee.
Zou de brief niet te lang maken en zorg dat je cv er netjes uitziet (geen taalfouten en een nette lay out).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee dat vat ik niet lullig opquote:Op vrijdag 25 november 2011 19:09 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Hmm, dus een heel weekend per maand vrij? Chill...
Denk niet dat jij in de horeca moet gaan werken, (niet lullig bedoeld), het is toch wel erg gebruikelijk om dan in het weekend te werken, en met feestdagen e.d.
Vrij krijgen is vaak erg lastig.
Ja maar ik denk zo van, wie niet waagt wie niet wint. :pquote:Op vrijdag 25 november 2011 22:57 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Er zitten inderdaad helaas nogal wat spelfouten en slechtlopende zinnen in je brief. Daar kunnen we je hier snel mee helpen, maar ik denk dat er een groter probleem is. In de vacature vragen ze om iemand die vooral in het weekend wil werken. Ik begrijp uit je brief dat jij juist vooral doordeweeks wil werken. Dit kan een belangrijke reden zijn om je af te wijzen en dat wil je natuurlijk niet!
Normaal gesproken vind ik dat een goede levenshouding, maar ik vraag me sterk af of je er nu veel mee wint. Je bent waarschijnlijk niet de enige sollicitant, wat betekent dat de winkeleigenaar keus heeft. Degene die dan het dichtst bij de gestelde eisen komt maakt dan natuurlijk de meeste kans.quote:Op zaterdag 26 november 2011 03:07 schreef electrocrash het volgende:
[..]
Ja maar ik denk zo van, wie niet waagt wie niet wint. :p
Ik was aan het uitzieken dus ik kon niet gaanquote:Op vrijdag 25 november 2011 22:19 schreef lyolyrc het volgende:
Carrièrebeurs was bij mij wel goed verlopen. Ik heb gesproken met medewerkers van 16 verschillende bedrijven en bij 7 van de 16 mijn CV achtergelaten. Voor volgende week is al een gesprek gepland met een detacheerder. Twee andere detacheerders nemen volgende week contact met me op. Bij nog twee andere bedrijven neemt P&O contact met me op binnen nu en een maand.
Verder heb ik bij een van de bedrijven nog complimenten kunnen incasseren voor mijn CV, dus een uur in de rij gaan staan voor een CV-check hoefde ik niet!
Met die brief was hetquote:Op zaterdag 26 november 2011 03:07 schreef electrocrash het volgende:
[..]
Ja maar ik denk zo van, wie niet waagt wie niet wint. :p
De beurs was niet voornamelijk op ingenieurs gericht, want er was ook voldoende te vinden voor mensen die geïnteresseerd zijn in rechten, zorg of overheid.quote:Op zondag 27 november 2011 19:36 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Ik was aan het uitzieken dus ik kon niet gaan
Welke bedrijven ben je geweest? Zelf ben ik hts wtb en de beurs was voornamelijk op ingenieurs gericht.
Ohhh spannend!quote:Op maandag 28 november 2011 16:58 schreef Janena het volgende:
Ik heb zojuist bericht gehad dat ik voor een 2e gesprek ben uitgenodigd voor de parttime administratieve functie:![]()
![]()
![]()
Tijdens de eerste ronde zijn er 5 mensen op gesprek geweest, daarvan worden er 2 uitgenodigd voor een 2e gesprek en daar ben ik er 1 van.
Donderdagochtend gaat het gebeuren.... Spannend!
Super! Wat ontzettend fijn om te horen, gefeliciteerd! Wat een opluchting moet dat zijn, na 8 maanden eindelijk een passende baanquote:Op maandag 28 november 2011 12:43 schreef Sandersson het volgende:
Tijdje geleden dat ik hier voor het laatst geweest ben. Inmiddels heb ik een maand of twee op kantoor gewerkt bij Heineken. Moet zeggen dat dit echt een topbedrijf is. Dit ging helaas ook via het uitzendbureau dus enige zekerheid had je hier niet. Daarnaast was het onder mijn niveau (WO) en zodoende was ik ondertussen natuurlijk wel op zoek naar iets in mijn eigen vakgebied.
... Afgelopen woensdag kreeg ik het super telefoontje dat ze voor mij hebben gekozen en heb ik vandaag mijn contract getekend (meteen voor 3 jaar!).
...
Gefeliciteerd, super! Ik ga heel hard voor je duimen!quote:Op maandag 28 november 2011 16:58 schreef Janena het volgende:
Ik heb zojuist bericht gehad dat ik voor een 2e gesprek ben uitgenodigd voor de parttime administratieve functie:![]()
![]()
![]()
Tijdens de eerste ronde zijn er 5 mensen op gesprek geweest, daarvan worden er 2 uitgenodigd voor een 2e gesprek en daar ben ik er 1 van.
goed gedaan! Succes donderdag!quote:Op maandag 28 november 2011 16:58 schreef Janena het volgende:
![]()
![]()
Ik heb 4 jaar in die sector gewerkt maar ben een paar maandjes terug gestopt vanwege een switch en ik kan je vertellen dat het een hele grote opgave is om daar werk in te vinden. Veel mensen raken hun baan kwijt vanwege bezuinigingen en er solliciteren gewoon een heleboel mensen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 00:17 schreef Elvi het volgende:
Afgewezen voor een baan waarvan ik zeker wist dat ik op zn minst uitgenodigd zou worden. Het waren namelijk dezelfde werkzaamheden wat ik ook als vrijwilliger deed bij een andere organisatie. Bovendien was het maar voor 8 uur in de week en ik dacht " wie solliciteert daar nou op?"
Nou in de afwijzingsmail stond dat er dus nog 300 anderen hadden gesolliciteerd![]()
Ik geloof dat ik de droom moet opgeven om ooit nog in de sociaal-culturele sector terecht te komen
Tijd om te solliciteren als communicatiemedewerker bij het UWVquote:
quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:57 schreef xaban06 het volgende:
Wij zijn nog op zoek naar mensen waar papieren niet het belangrijkste is. Heb je basic linux kennis stuur me een PM!
Klinkt super, hoor! Eventueel locatie opzoeken / reisplan maken?quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:37 schreef Bienelientjee het volgende:
Op een gegeven ogenblik weet je gewoon niet meer wat je nog kan doen ter voorbereiding op het sollicitatiegesprek (wat in mijn geval morgen is!).![]()
Papierwerk ligt klaar, plus en minpunten op een rijtje, website aandachtig doorgenomen, nagedacht over een aantal mogelijke (standaard en praktijksituatie gerelateerde) vragen en antwoorden, wat herlezen over activiteiten voor die kids, outfit ligt klaar. Denk dat het zo wel genoeg zou moeten zijn toch, qua voorbereiding!
Ligt allemaal al klaar bij het papierwerk (diploma's, brief, cv, referentie, routebeschrijving, eventuele tramnummers)quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
Klinkt super, hoor! Eventueel locatie opzoeken / reisplan maken?
Waar zie je jezelf over 10 jaar, wat zijn je doelen, waar put jij voldoening uit in je werk/leven, wat vind je belangrijk en absoluut niet kunnen (op de werkvloer), omschrijf jezelf eens (wat zouden mensen over je zeggen als we het ze zouden vragen), noem eens wat goeie/slechte punten van jezelf, heb je ook zo'n jeuk aan je anus?quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:37 schreef Bienelientjee het volgende:
Op een gegeven ogenblik weet je gewoon niet meer wat je nog kan doen ter voorbereiding op het sollicitatiegesprek (wat in mijn geval morgen is!).![]()
Papierwerk ligt klaar, plus en minpunten op een rijtje, website aandachtig doorgenomen, nagedacht over een aantal mogelijke (standaard en praktijksituatie gerelateerde) vragen en antwoorden, wat herlezen over activiteiten voor die kids, outfit ligt klaar. Denk dat het zo wel genoeg zou moeten zijn toch, qua voorbereiding!
Klinkt helemaal goed! De nervositeit hoort erbij, zullen we maar zeggenquote:Op dinsdag 29 november 2011 15:47 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ligt allemaal al klaar bij het papierwerk (diploma's, brief, cv, referentie, routebeschrijving, eventuele tramnummers)![]()
Maar de vraag blijft, zal mijn voorbereiding genoeg zijn?! Heb vorig jaar wel net zo'n gesprek gehad (ook voor de kinderopvang), waar ik ook in eerste instantie aangenomen was (maar waar ze een week later ineens niet meer de mogelijkheid hadden om mij 20 uur in te zetten) Heb zelf toch wel het idee dat dit twee vrouwen zullen zijn die er iets professioneler in zitten.
(Bientje is niet nerveus hoor...............)
Nou idd, aan de voorbereiding zal het niet liggenquote:Op dinsdag 29 november 2011 16:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Klinkt helemaal goed! De nervositeit hoort erbij, zullen we maar zeggen![]()
Of het genoeg zal zijn is nooit 100% te zeggen, maar je klinkt iig érg voorbereid![]()
quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
heb je ook zo'n jeuk aan je anus?
- zijn een paar vragen die bijna altijd worden gesteld tijdens sollicitatiegesprekken.
Ik zit dan op gesprek bij een uitzendbureau. Intakegesprek. Maar ondertussen is mijn CV al naar hun 'klant/opdrachtgever' verstuurdquote:Op dinsdag 29 november 2011 10:18 schreef Bienelientjee het volgende:
Morgen, exact rond deze tijd, zit ik in de metro richting het centrum voor mijn gesprek!
Geen anusjeuk-vraag?quote:Op woensdag 30 november 2011 13:31 schreef Bienelientjee het volgende:
Ondertussen heb ik mijn gesprek ook achter de rug!
Heb er een OK gevoel aan overgehouden. Paar standaard vragen gehad, paar cassussen voor me gekregen (daar had ik soms wel bedenktijd voor nodig en dan viel er een stilte). Heel grappig die standaard vragen, je ziet bijna voor je hoe je die een dag van tevoren nog op internet last.
Eind van de week bellen ze of ik uitgenodigd wordt voor een 2e gesprek. Heb een 40% wel, 60% niet gevoel over....
Dat is hoe dan ook zoquote:Op woensdag 30 november 2011 13:46 schreef Bienelientjee het volgende:
Mjah, soms zat ik echt van: goh, moet ik even over nadenken hoor!![]()
Ach, we gaan het wel zien. En anders ben ik weer een ervaring rijker!
In een gesprek dat ik gisteren met een detacheerder had kwam dit ook naar voren. Recruiters kunnen soms heel strak vasthouden aan de criteria die er voor een functie zijn opgesteld. Als ze bij wijze van spreken een HBO'er zoeken, gaat ieder CV met iets anders dan HBO in de prullenbak. Dit heeft niets met jouw kwaliteiten te maken.quote:Op woensdag 30 november 2011 17:39 schreef RedDevil085 het volgende:
Herkenbaar... ben laatst afgewezen voor een positie omdat mijn CV niet overeenkwam met het functieprofiel... Wat ironisch is, omdat ik hetzelfde baantje, 5 jaar geleden al eens als zomerbaan heb gedaan...
Ging goed, erg positiefquote:Op dinsdag 29 november 2011 21:02 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik zit dan op gesprek bij een uitzendbureau. Intakegesprek. Maar ondertussen is mijn CV al naar hun 'klant/opdrachtgever' verstuurd
Ohhh sucks auto!!quote:Op woensdag 30 november 2011 17:45 schreef automatic_ het volgende:
Ik "mag" ook op zoek naar een andere baan, omdat mijn huidige functie komt te vervallen en er binnen de organisatie geen plaats meer is. Ik hoop in juni/juli afgestudeerd te zijn, dus dit komt erg ongunstig uit. Ik had namelijk gehoopt dat ik wel binnen de huidige organisatie kon blijven (ook na het afstuderen). Maar goed; ik zie het wel...![]()
Iedereen succes met zoeken!
Inderdaad netjes.quote:Op donderdag 1 december 2011 15:15 schreef gifkwal het volgende:
Whaah wat een aanslag op je zenuwen! Wel heel netjes van ze dat ze dat laten weten.
Haha ik word bijna plaatsvervangend zenuwachtig voor je.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:18 schreef Janena het volgende:
[..]
Inderdaad netjes.
Ze hebben me tijdens het gesprek beloofd vandaag bericht te geven en zijn wellicht bang dat ze dat niet gaan redden...Bij elk piepje dat er een nieuwe mail is binnengekomen spring ik bijna uit de stoel (terwijl het tot nu toe allemaal reclamemailtjes zijn), haha...
Nou ja, 50% kans. We'll see.....
Nnnnnnneeeee...quote:Op donderdag 1 december 2011 16:33 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Haha ik word bijna plaatsvervangend zenuwachtig voor je.
Al wat gehoord?
Balen!quote:Op donderdag 1 december 2011 17:04 schreef Daph_ het volgende:
Sinds gisteren alweer een aantal afwijzingen binnen gekregen onder het motto 'wij hebben naar uw CV gekeken en naar aanleiding van het profiel waar wij naar op zoek zijn, is onze keuze op meer geschikte kandidaten gevallen'.
En de zoektocht gaat door..
Hier hetzelfde, morgen ook te horen of ik op 2e gesprek mag komenquote:Op donderdag 1 december 2011 17:20 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Balen!
Ik hoor waarschijnlijk morgen of ik wel of niet uitgenodigd wordt voor een tweede gesprek. Mijn gevoel zegt nee, maar ik hoor wel wat het wordt.
Weet je met wie je dat tweede gesprek hebt?quote:Op donderdag 1 december 2011 19:45 schreef hetzusjevan het volgende:
Ohh Janena ik zit hier met spanning voor jou! Het is wel een moeilijke beslissing blijkbaar, dat ze nog niets hebben laten horen? Pfff!!
Ik heb binnenkort een tweede gesprek maar ik weet totaal niet hoe ik me daarop moet voorbereiden.. iemand tips, advies? Ik weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten. Of zou ik een rondleiding krijgen dan enzo, zoals Janena vandaag had? Ik moet ze morgen toch nog even bellen met een vraag, is het stom om dan te vragen hoe zo'n tweede gesprek in elkaar zit?
Volgens mij met dezelfde mensen als de eerste keer (hoofd van de afdeling + HR mevrouw), plus wat eventueel toekomstige collega's (dacht ik). Ik vind het lastig om dieptevragen te bedenken, gezien het vooral om een uitvoerende functie gaat (voornamelijk photoshoppen, werken met indesign en tekstjes schrijven).quote:Op donderdag 1 december 2011 20:33 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Weet je met wie je dat tweede gesprek hebt?
Moeilijk in te schatten natuurlijk. In mijn geval waren het 2 andere leidinggevenden (en dat wist ik ook vooraf) dus voor een deel kwamen ook dezelfde vragen voorbij (gaven ze ook vooraf aan het gesprek aan). Verder wat meer dieptevragen, dus in mijn geval echt kennis testen, maar eigen visie vragen en aan het einde meer praktische dingen als aantal uren, salaris, e.d.
Maar of dit een representatief tweede gesprek is voor jouw tweede gesprek weet ik natuurlijk niet. Daarom zou het wel schelen als je weet met wie je je gesprek hebt (andere leidinggevenden, eventueel toekomstige collega's, dezelfde personen van vorige keer?).
Sucksquote:Op vrijdag 2 december 2011 11:29 schreef Twiitch het volgende:
De zoveelste afwijzing is binnen (na twee sollicitatiegesprekken + een proefdag).
Ben nu al 10 maanden bezig, ik kijk het nog twee maanden aan en dan ga ik me toch instellen op verder studeren, het is in mijn sector als starter gewoon niet te doen op het moment, overal is de reden van afwijzing ervaring, ervaring, ervaring.
Hahahaquote:Op vrijdag 2 december 2011 13:11 schreef Janena het volgende:
Wat balen Twiitch, en dat na 2 gesprekken en een proefdag.
Ik heb nog geen bericht maar ben vandaag eigenlijk niet zo gespannen (gisteren meer last van) dus ik hoor het wel.
Ik ga sowiezo niet reageren op die belachelijke advertentie hierboven, nou ja, misschien voor de lol of zo.
Ik verzamel pluche koeien en eet elke week wortels en mais.
Ik wil niet meer dan 9 euro verdienen en heb veel affintiteit met 20 km lange stralen.
quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Al iets gehoord, Bienelientjee, babipangang en Janena?
Management-traineeship?quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:55 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik heb niet zo lang geleden een universitaire masteropleiding afgerond. Alleen is er zo goed als geen werk mee te vinden. Ik ben in dubio over wat ik nu het beste kan gaan doen.
Weet iemand waar ik goed advies kan krijgen of tests kan doen om uit te vinden wat ik kan en wat voor werk bij me past? Je hebt websites, maar die lijken me niet zo betrouwbaar.
Welke bachelor en master heb je gedaan?quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:55 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik heb niet zo lang geleden een universitaire masteropleiding afgerond. Alleen is er zo goed als geen werk mee te vinden. Ik ben in dubio over wat ik nu het beste kan gaan doen.
Weet iemand waar ik goed advies kan krijgen of tests kan doen om uit te vinden wat ik kan en wat voor werk bij me past? Je hebt websites, maar die lijken me niet zo betrouwbaar.
Ik zou eens met een loopbaanadviseur gaan praten. Typ gewoon eens loopbaanadviseur in op google.quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:55 schreef Premium_Quality het volgende:
Heb je ervaring hiermee? Hoe nuttig was de informatie die je er kreeg.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:41 schreef Daboman het volgende:
Ik zou eens met een loopbaanadviseur gaan praten. Typ gewoon eens loopbaanadviseur in op google.
Nog niks gehoord, hopelijk omdat ze er nog niet uit. Zou natuurlijk ook kunnen dat de afwijzingsbrief onderweg isquote:Op vrijdag 2 december 2011 12:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Al iets gehoord, Bienelientjee, babipangang en Janena?
Nog iemand die al die talen spreekt hier? Vast niet veel concurrentiequote:De Sales Representative Shop wordt gezocht voor een groot
Internationaal merk en leider op design en fashiongebied.
Sta jij met je hart in de mode (accessoires) en met je voeten op de
grond, heb je een verhaal te vertellen en weet je servicegericht je
commerciële talent te benutten? Spreek je daarnaast Mandarijn,
Indonesisch, Engels en Nederlands? Dan hebben wij een uitdagende baan!
Sorry dat ik een lullige opmerking maak, maar had je dit niet kunnen zien aankomen?quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:55 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik heb niet zo lang geleden een universitaire masteropleiding afgerond. Alleen is er zo goed als geen werk mee te vinden.
Ik ben wel eens naar een loopbaanadviseur geweest om wat beter te kunnen solliciteren. De hulpvraag was waarom ik maar niet aangenomen werd. Dus heb ik de kans gekregen om het solliciteren te trainen. Was wel duur en het is lastig in te schatten wat ik er aan had. Het is geen waardeloze investering geweest though, wat ze zeggen is wel vrij logisch, maar het is heel erg toegespitst op jou, hierdoor heb je er net iets meer aan dan aan het gemiddelde boek over solliciteren (ik heb ook ooit eens zo'n boek aangeschaft trouwens).quote:Op vrijdag 2 december 2011 19:37 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Heb je ervaring hiermee? Hoe nuttig was de informatie die je er kreeg.
Hebben ze niet op de universiteit nog mogelijkheden daarvoor? Op mijn universiteit zijn er nog allerlei cursussen beschikbaar tot een jaar na het afstuderen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:55 schreef Premium_Quality het volgende:
HBO-ers worden ook geregeld gevraagd voor traineeships, hoor. Of kan je anders niet alsnog een master richting bedrijfskunde doen? Of wellicht gewoon solliciteren naar functies die beter bij je passen, als je kunt aantonen ervaring te hebben in het vakgebied en wellicht aanbevelingen kan dat misschien lukken?quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:50 schreef EngineerA het volgende:
Net een voortgangsgesprek gehad met de teamleiders. Ze vinden dat ik goed werk lever qua rapportages, vinden mijn omgang met andere super, maar er is een ding dat ze nekt en waar ik ook kritisch om ben: Mijn technische kant. Ze zien in mij geen echte ingenieur, maar meer een technisch bedrijfskundige. Ik kan dat beamen, de vakken betreft bedrijfskunde vond ik altijd het leukst op mijn opleiding.
Zelf heb ik nooit ingenieur willen worden, maar heb wel een beroepsopleiding voor dat gevolgd. Het zou makkelijker zijn om naar een ander vakgebied te verkassen met een academisch diploma, maar goed ook bij anderen is het dus duidelijk dat ik toch liever iets buiten de techniek zoek. Ik heb de meeste technische banen altijd saai gevonden, alhoewel ik de branche prachtig vind. Ik zit nu echt te kijken wat voor werk ik kan vinden met de HTS. Als ik acadeem was, dan had ik wel een management traineeship gedaan. Nu zou ik niet weten waar ik terecht kan. Graag zou ik tips willen
Ik denk dat EngineerA bedoelde op het management traineeship, waar slechts academici voor worden gevraagd. HBO'-ers blijven toch steken op financial/technical traineeship.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:33 schreef gifkwal het volgende:
[..]
HBO-ers worden ook geregeld gevraagd voor traineeships, hoor. Of kan je anders niet alsnog een master richting bedrijfskunde doen? Of wellicht gewoon solliciteren naar functies die beter bij je passen, als je kunt aantonen ervaring te hebben in het vakgebied en wellicht aanbevelingen kan dat misschien lukken?
Recht op bijstand heb je sowieso, maar recht op WW heb je pas wanneer je niet door eigen schuld bent ontslagen en wanneer je tenminste 26 uit 36 weken achtereenvolgend hebt gewerkt.quote:Op zondag 4 december 2011 18:30 schreef Mentos79 het volgende:
overigens heb je recht op een (bijstands)uitkering wanneer je ontslag hebt genomen bij 1 parttime baan en ontslagen bent bij een andere parttime baan?
En?quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:35 schreef Janena het volgende:
Ook hier nog geen bericht...
Hopelijk is geen bericht goed bericht.
Maandag zou ik toch echt wel uitsluitsel moeten krijgen neem ik aan....
Spijtig dat ik de positie niet heb gekregen. Ik hoop dat als er een gelijkwaardige functie in de nabije toekomst vrijkomt ik daarvoor in aanmerking word genomen. Bedankt voor u tijd en moeite...quote:Op maandag 5 december 2011 14:45 schreef gifkwal het volgende:
Wat doen jullie als je via de mail een persoonlijke afwijzing krijgt? Dus niet "L.S." maar echt aan jou gericht? Ik vind het altijd zo lullig om dan niks te antwoorden, maar aan een antwoord ("bedankt voor uw bericht, jammer, blabla") hebben ze eigenlijk ook niks. Wat is daarin eigenlijk de standaard?
Aaaaaaaaaah!quote:
Dat was de afspraak niet!quote:
Nee niet echt, had ik nog naar kunnen vragen nu je het zegt. Werd me wel aangeboden om me in te schrijven daar en dat ze me konden benaderen als ze iets anders voor me hebben.quote:Op maandag 5 december 2011 16:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dat was de afspraak niet!Nuja. Heb je wel nuttige feedback gehad?
Ja, dat dacht ik dus ook.. zo van, je bezorgt ze alleen maar meer werk met een nutteloos mailtje dat ze niet nodig hebben. Maar ik vind het zelf ook wel zo netjes om nog even te reageren.quote:Op maandag 5 december 2011 15:22 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Spijtig dat ik de positie niet heb gekregen. Ik hoop dat als er een gelijkwaardige functie in de nabije toekomst vrijkomt ik daarvoor in aanmerking word genomen. Bedankt voor u tijd en moeite...
Is in principe overbodig, dat soort mail word waarschijnlijk toch gelijk de prullenbak ingegooid, maar misschien blijft je naam hangen en denken ze in de toekomst aan je als ze weer wat vrij krijgen. En aangezien het tegenwoordig schijnbaar de normaalste zaak is voor werkgevers om gewoon niet te reageren op sollicitaties(voortgang), moet iemand toch het goede voorbeeld geven en dat ook "belonen"
We gaan maar verder solliciteren héquote:Op maandag 5 december 2011 20:25 schreef Janena het volgende:
Babipangang, balen! Jouw kans komt nog wel voorbij al weet ik uit ervaring dat zulk nieuws altijd een domper is. Als je de kans hebt zou ik nog wel proberen om feedback te krijgen, dat kun je een volgende keer weer gebruiken.
Ja inderdaadquote:Op dinsdag 6 december 2011 13:42 schreef FS1986NL het volgende:
Waarom is het zoooo moeilijk om een baan te vinden man pff
Mij belde ze niet eens af voor het gesprekquote:Op dinsdag 6 december 2011 13:42 schreef FS1986NL het volgende:
Kut TNT!
6 uur van te voren bellen dat ze toch genoeg mensen en dus alle zogenaamde opleidingen cancellen.![]()
Dus dat wordt toch een uitkering aanvragen en werk doen wat ik helemaal niet leuk vind![]()
Waarom is het zoooo moeilijk om een baan te vinden man pff
Zeker wel. Jij bepaalt de richting. Kom je assertief over en stel je voldoende (goeie tegen)vragen, dan kun je zo'n gesprek makkelijk naar je hand zetten. Je moet ook wel een beetje kunnen inschatten wat voor een persoon/personen er aan de andere kant van de tafel zit(ten) en daar dan op in weten te springen. Veel vragen stellen = geinteresseerd overkomen en een grotere kans op een tweede gesprek of een werkaanbod.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:43 schreef gifkwal het volgende:
Dat vind ik wel een makkelijke opmerking. Je kan echt niet zelf je hele gesprek beïnvloeden denk ik.
Haha ja, soms heb je echt zo'n kutgesprek. Maar meestal kan je inderdaad het gesprek best beinvloeden. Door de antwoorden die je geeft ook al en inderdaad de tegenvragen.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:18 schreef Janena het volgende:
Je hebt er zeker wel enige invloed op maar sommige gesprekken lopen gewoon raar en dan doe je er niks meer aan (vraag is in dat geval wel of je daar uberhaubt wil werken).
Wat voor opleiding heb je dan afgerond?quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:03 schreef FS1986NL het volgende:
Heeft hier iemand al eens ervaring gehad met uitkeringen of leerwerk traject via het UWV?
Dat moet ik waarschijnlijk nu gaan doen, omdat ik helemaal geen werk kan vinden.
Ik snap ook wel dat het met mijn leeftijd (25) moeilijk is, maar zoooo moeilijk.
Zelf baal ik als een stekker want wil volgend jaar als alles meezit een HBO opleiding gaan volgen.
Maar dan moet ik wel eerst een baantje zien te vinden die ik kan houden voorlopig, maar dat wil totaal niet lukken nog.
En juist met zo'n leerwerk traject is het meestal 1 a 2 jaar dat je dat moet volgen lijkt mij.
Of mag je tussentijds gewoon stoppen met die leerwerk traject via het UWV?
Pfff waarom zit het altijd tegen zeg![]()
Nou ik heb een VMBO en MBO 2 kok diploma, maar de horeca wil ik niet meer in. Dus dan wordt het al gauw heel moeilijk om een leuk baantje te hebben. Je bent dan wel verplicht tot callcenter werk, sorteerwerk te doen.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:36 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Haha ja, soms heb je echt zo'n kutgesprek. Maar meestal kan je inderdaad het gesprek best beinvloeden. Door de antwoorden die je geeft ook al en inderdaad de tegenvragen.
[..]
Wat voor opleiding heb je dan afgerond?
Leerwerktraject doen ze volgens mij niet zo vaak, heb nog nooit gehoord dat iemand dat kreeg. Meer gericht op mensen die hun middelbare school niet afgerond hebben ofzo.
Ik ben er ook weer helemaal zat van, heb weer weinig werk. Deze week maar 12,5 uur, door ziekte van clienten. Daar kan ik echt niet van leven.
Misschien toch maar naar een callcenter............................... (kots).
Ja misschien is dat toch maar het beste inderdaad. Maar ja een ander punt is, het wordt nu winter en de Horeca loopt dan ook niet echt super meer, dus nemen ze dan nog veel mensen aan snap je.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Kun je dan niet tijdelijk een horecabaantje aannemen en van daaruit verder zoeken. Lijkt me dat je gezien je opleiding meer kans op een baan hebt in de horeca.
Enne, 25 moet geen probleem zijn. Ik ben een stuk ouder, dat is pas kut.
Ik ben vanaf 1 nov werkeloos en krijg ww. Dit was een verplichting van de UWVquote:Op dinsdag 6 december 2011 14:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
Klinked goed wel, charmed_angel! Hoezo mocht je aan zoiets deelnemen? *aagje*
Mij valt het persoonlijk op dat ik, nu ik pro-actiever aan het rondbellen ben, heel vaak heb dat medewerkers die ik moet hebben er niet zijn / aan het lunchen zijn / maar tot 12.00 werken, etc.Het is een complot!
Maar goed, er is weer een sollicitatie de deur uit, ik kan mijn CV weer ergens droppen bij iemand die positief leek (niet voor nu, maar misschien in de toekomst), ik mag weer open sollicitaties sturen, etc. Yeehaa.
Ja snapte wel wat je bedoelde, ben zelf 26 dus is wel herkenbaar.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:57 schreef FS1986NL het volgende:
[..]
Nou ik heb een VMBO en MBO 2 kok diploma, maar de horeca wil ik niet meer in. Dus dan wordt het al gauw heel moeilijk om een leuk baantje te hebben. Je bent dan wel verplicht tot callcenter werk, sorteerwerk te doen.
Daarom wil ik volgend jaar weer naar school toe om een andere opleiding te gaan doen, maar tot die tijd moet ik dus werk hebben.
Met dat traject bedoelde ik dat je dat eventueel zou krijgen als je nog geen 27 ben.
Ik ben nu 25 en ik kan maar geen werk vinden, had gister eigenlijk een rondleiding bij TNT, maar die werd afgelast omdat TNT zelf voorlopig geen mensen meer aanneemt. En dat is gewoon kut want TNT is eigenlijk 1 van de makkelijkste baantjes waar je zo kan beginnen.
En het rotte is ook mijn leeftijd, die zit ook niet echt mee. Heel veel bedrijven willen een jonger iemand. Dat wordt aan mij verteld hoor.
Klopt ik vind het ritme niks meer, avonden werken en weekenden werken.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:29 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ja snapte wel wat je bedoelde, ben zelf 26 dus is wel herkenbaar.
Hmmm waarom geen horeca meer? Door de werktijden?
En het is inderdaad kut ja. Overal heb je ervaring en diploma's nodig en liefst moet je ook nog 20 zijn. Hehe.
Natuurlijk heb je gelijk dat je het gesprek in grote mate kan beïnvloeden. Iedereen weet dat je jezelf geen gunst doet door geen vragen te stellen en je passief op te stellen. Maar een deel heeft ook te maken met de beruchte klik en de instelling van de persoon tegenover je.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Zeker wel. Jij bepaalt de richting. Kom je assertief over en stel je voldoende (goeie tegen)vragen, dan kun je zo'n gesprek makkelijk naar je hand zetten. Je moet ook wel een beetje kunnen inschatten wat voor een persoon/personen er aan de andere kant van de tafel zit(ten) en daar dan op in weten te springen. Veel vragen stellen = geinteresseerd overkomen en een grotere kans op een tweede gesprek of een werkaanbod.
Misschien iets zoeken in de catering/instellingskeuken? Da's vaker overdag.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:23 schreef FS1986NL het volgende:
[..]
Klopt ik vind het ritme niks meer, avonden werken en weekenden werken.
Je krijgt zo'n ander ritme als je eenmaal in de Horeca zit, al je vrienden hebben een normaal ritme en zijn gewoon merendeels weekenden ook vrij.
En toch om heel eerlijk te zien verdient de Horeca ook niet heel goed.
Dat van dat verloop is mij ook opgevallen. Logisch ook wel; het is niemands droom om intercedent te worden, dus zodra er iets beters voorbij komt zijn ze ook snel weer weg. Vaak zijn het ook maar gewoon mensen die niet direct werk konden vinden in hun studierichting.quote:Op woensdag 7 december 2011 23:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een paar uitzendbureaus waarvan ik dacht dat ze goed waren hebben me deze maanden flink teleurgesteld. Te weten: StartPeople en Tempo-Team. Ze beloven vanalles, vragen je de hemd van het lijf, maar wanneer het puntje bij paaltje komt kunnen ze niks waarmaken. Bovendien moet je elke keer als je naar die toko belt of langsgaat weer je verhaaltje doen, omdat ze gewoon niet onthouden wie je bent en wat je zoekt. De verloop bij dit soort bureau's is groot, want zowat elke maand dat ik er langs ben gegaan zat er weer iemand die ik nooit eerder had gezien. Tegenwoordig ben je bij dit soort grote uitzendtoko's niets meer dan een nummertje en een cv in hun alsmaar groeiende database.
Verder nog wat andere uitzendtoko's waar je al helemaal niks van hoeft te verwachten: Creyf's, Unique, Ad Rem, Select People en Adecco. De laatste wil ik ook graag nomineren voor de meest waardeloze vacaturesite ooit. Altijd een genot wanneer je zoekt op een administratieve functie of het aantal kilometers dat je wil reizen en je getrakteerd wordt op vacatures van dakdekkers gezocht in Timboektoe. Daarbij staan er zelfs nog vacatures van begin dit jaar op...
Ja ik vind dat ook niet heel erg inderdaad, maar had wel even gevraagd of hij mijn CV had gezien aangezien ik 25 ben.quote:Op donderdag 8 december 2011 13:31 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Spoelkeuken kan heel fijn werk zijn, heb het ook een tijdje gedaan. Gewoon verstand op nul en werken, soms is dat best fijn
Dan heb je vast op een spookvacature gereageerd. Die zijn vooral bedoeld om de CV-database uit te breiden voor als ze echte vacatures hebben. Dus vooral van nut voor het uitzendbureau, maar voor jou als werkzoekende ontzettend ergerlijk.quote:Op woensdag 7 december 2011 20:06 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je gelijk dat je het gesprek in grote mate kan beïnvloeden. Iedereen weet dat je jezelf geen gunst doet door geen vragen te stellen en je passief op te stellen. Maar een deel heeft ook te maken met de beruchte klik en de instelling van de persoon tegenover je.
Vandaag weer zo'n handige ervaring met een uitzendbureau... van de week heb ik via hun website op drie verschillende vacatures gereageerd. Vandaag kreeg ik een mailtje met het bericht dat mijn profiel niet bij de eisen van de opdrachtgever paste. Graag wilde ik even weten om welke van de drie vacatures het dan exact ging, zodat ik weet wáár mijn profiel dan niet op aansluit. "Vacature X," zegt de intercedente. Grappig genoeg heb ik nooit op vacature X gereageerd, vertel ik haar. Wel op vacature A, B en C. "Oh, sorry, dan was het vacature B. En die is vervuld."
Ach 45 minuten is niet zo lang toch? Anders zit je ook maar thuisquote:Op donderdag 8 december 2011 14:43 schreef Piepfiets het volgende:
Vraagje: is een van jullie wel eens bij zo'n verplichte speeddate met uitzendbureau's geweest van het UWV? Ik ben gisteren weer geweest en het was te treurig voor woorden: 9 uitzendbureaus en 6 ervan deden alleen techniek/productie/logistiekGevolg: enorme rijen bij die 3 bureaus en de andere 6 stonden duimen te draaien. M.i. geen nuttige bijeenkomsten (zeker niet voor hoger opgeleiden), maar wel om de 2 weken verplichte kost. Van de 45 minuten dat ik binnen was heb ik er 30 minuten in de rij gestaan. Resultaat: 1 cv weten te slijten
![]()
Ik heb trouwens voor 2 dagen een vaste baan en had een uitzendbaan van 3 dagen waarvan anderhalve week geleden het contract afliep.
Daar lijkt het op, ja... Vandaag ook weer zo één: ik werd teruggebeld over een vacature waar ik van de week op heb gereageerd. Hij was "ineens" gesloten, hadden ze te horen gekregen.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:18 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dan heb je vast op een spookvacature gereageerd. Die zijn vooral bedoeld om de CV-database uit te breiden voor als ze echte vacatures hebben. Dus vooral van nut voor het uitzendbureau, maar voor jou als werkzoekende ontzettend ergerlijk.
Waarschijnlijk werd de naam van de bedrijven of instellingen waarvoor ze zochten ook niet specifiek genoemd. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een uitzendbureau mag doen alsof men voor een met name genoemd bedrijf op zoek is. Wees dus maar op je hoede als de opdrachtgever geheim wordt gehouden, dat voorkomt ook teleurstellingen.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:03 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Daar lijkt het op, ja... Vandaag ook weer zo één: ik werd teruggebeld over een vacature waar ik van de week op heb gereageerd. Hij was "ineens" gesloten, hadden ze te horen gekregen.
Een andere vacature had ruim 600 reacties gekregenDat is hem dus ook al niet geworden.
In het tweede geval werd de opdrachtgever wel bij naam genoemd, in het eerste geval niet. Maar ik zie eigenlijk zelden vacatures van uitzendbureaus die de opdrachtgever noemen. Het gaat bijna altijd om "onze relatie" of "onze opdrachtgever".quote:Op donderdag 8 december 2011 17:28 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Waarschijnlijk werd de naam van de bedrijven of instellingen waarvoor ze zochten ook niet specifiek genoemd. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een uitzendbureau mag doen alsof men voor een met name genoemd bedrijf op zoek is. Wees dus maar op je hoede als de opdrachtgever geheim wordt gehouden, dat voorkomt ook teleurstellingen.
Ik zie bij Randstad en Tempo Team toch wel wat vacatures die echt aan een bedrijf zijn gekoppeld. Maar het aantal vacatures met anonieme opdrachtgever zal nog wel in de meerderheid zijn.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:36 schreef gifkwal het volgende:
[..]
In het tweede geval werd de opdrachtgever wel bij naam genoemd, in het eerste geval niet. Maar ik zie eigenlijk zelden vacatures van uitzendbureaus die de opdrachtgever noemen. Het gaat bijna altijd om "onze relatie" of "onze opdrachtgever".
Over Randstad ben ik wel positief, ja. Ik vind het sowieso wel belangrijk om te weten om welk bedrijf het gaat.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:50 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik zie bij Randstad en Tempo Team toch wel wat vacatures die echt aan een bedrijf zijn gekoppeld. Maar het aantal vacatures met anonieme opdrachtgever zal nog wel in de meerderheid zijn.
Heb je al geprobeerd om je netwerk aan te spreken voor een baan? Doe je iets met LinkedIn? Bij een gesprek dat ik vorige week had met een detacheerder hoorde ik dat zo'n 70% via het eigen netwerk aan een baan komt. Ik weet verder niet of dat cijfer branchespecifiek is.
Dat verhaaltje speelt vooral bij bedrijven die via een uitzendbureau zoeken, omdat ze zelf niet de mensen kunnen vinden. Daarentegen zijn er vooral grotere bedrijven die tegenwoordig bewust een flexibele schil van werknemers hebben om snel te kunnen anticiperen op verslechtering van de markt. Bij dergelijke vacatures maak je geen kans als je direct bij de opdrachtgever solliciteert.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:57 schreef Mint_Clansell het volgende:
Pas wanneer je een grote kans hebt om voorgesteld te worden of op gesprek te kunnen gaan noemen ze het bedrijf. Ook wel logisch, want ze willen vermijden dat je via de opdrachtgever gaat solliciteren waardoor zij centen mislopen.
Dan zul je het vast van je netwerk moeten hebben, want ik zie banen in dergelijke sectoren weinig voorbijkomen. Al heeft dat er misschien ook mee te maken dat ik in een heel andere sector zoek (techniek op WO-niveau). Optimistich blijven is sowieso oké!quote:Op donderdag 8 december 2011 17:59 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Over Randstad ben ik wel positief, ja. Ik vind het sowieso wel belangrijk om te weten om welk bedrijf het gaat.
Ik doe zeker iets met LinkedIn, zit in allerlei groepen die relevant zijn voor het vakgebied waar ik in wil werken. En verder weet iedereen die ik ken dat ik iets zoek. Van de mensen die ik ken die onlangs werk hebben gevonden heeft het merendeel dat inderdaad via-via gevonden. Maar ja, de branche waar ik in terecht wil komen is sowieso lastig (ontwikkelingswerk, sociaal-cultureel, etc). We blijven hoop houden en ons best doen
Kun je dat ergens kopen? Ik kan wel een potje optimisme gebruiken, want dat van mij is op!quote:
Ik kan me indenken dat veel afwijzingen ontzettend vervelend zijn. En ik heb misschien ook wel makkelijk praten, want ik ben pas echt sinds kort op zoek gegaan.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:15 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Kun je dat ergens kopen? Ik kan wel een potje optimisme gebruiken, want dat van mij is op!
Vandaag weer twee afwijzingen gehad, waarvan één als verkoopster van kleding. "Niet genoeg ervaring".......
Je kan het nergens kopen maar ik snap precies wat je bedoeld. Ik had een moment dat ik kotsmisselijk werd van afwijzingen. En ik heb toen een paar dagen sollicitatie rust genomen.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:15 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Kun je dat ergens kopen? Ik kan wel een potje optimisme gebruiken, want dat van mij is op!
Vandaag weer twee afwijzingen gehad, waarvan één als verkoopster van kleding. "Niet genoeg ervaring".......
Ik heb Facility Management gestudeerd. Ik heb in Oktober 2010 mijn afstudeeropdracht afgerond, moet officieel alleen nog steeds 1 toets afronden. Ik solliciteer dus al 14-15 maanden, maar zijn gewoon erg weinig starter functies beschikbaar. En in oost-nederland wonen helpt niet echt.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:05 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik kan me indenken dat veel afwijzingen ontzettend vervelend zijn. En ik heb misschien ook wel makkelijk praten, want ik ben pas echt sinds kort op zoek gegaan.![]()
Is er een specifieke sector waarin je werk zoekt (misschien heb je het al een keer geschreven, maar ik lees pas sinds kort echt mee)?
Ik heb een paar weken heel weinig gesolliciteerd, en toen had ik weer een gesprek, toen ging het weer beter. Maar nu ben ik er weer helemaal klaar mee.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:44 schreef Rucky het volgende:
[..]
Je kan het nergens kopen maar ik snap precies wat je bedoeld. Ik had een moment dat ik kotsmisselijk werd van afwijzingen. En ik heb toen een paar dagen sollicitatie rust genomen.
Dat was best lekker en daarna weer met frisse moed aan het solliciteren gegaan.
En daarna heb ik een goede werkgever gevonden waar ik het erg naar mijn zin heb.
Hahahahaquote:Op vrijdag 9 december 2011 00:04 schreef APK het volgende:
Is Facility Manager niet gewoon een soort veredelde huismeester?
Wat wil je als starter verdienen bijvoorbeeld?
Oooh ja die vacatures staan er in overvloed. ...quote:Op vrijdag 9 december 2011 00:24 schreef APK het volgende:
Kun je niet via een uitzendbureau tijdelijk iets huismeester / conciërge-achtigs aannemen en gewoon iets meer doen dan gevraagd wordt om te laten zien wat jij kunt?
Soms is het niet zo logisch ^^. Ik heb serieus wel eens meegemaakt dat iemand van een niet nader te noemen uzb zei dat ik zelf maar even contact moest opnemen met de opdrachtgever. En ze noemde ook de naam. En jawel hoor, n.a.v. mijn brief kreeg ik een uitnodiging. Zonder verdere tussenkomst van het uzb.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:57 schreef Mint_Clansell het volgende:
Pas wanneer je een grote kans hebt om voorgesteld te worden of op gesprek te kunnen gaan noemen ze het bedrijf. Ook wel logisch, want ze willen vermijden dat je via de opdrachtgever gaat solliciteren waardoor zij centen mislopen.
Er zijn op zich wel vacatures in die sector (je moet even weten waar je ze moet zoeken) maar daar reageren standaard minstens 150 en soms dus wel 600 kandidaten op elke keer. Daardoor maak ik als starter steeds geen kans, omdat er tussen die honderden concurrenten altijd wel mensen zitten met meer en betere relevante werkervaring, ook al is mijn opleiding prima en heb ik me met bijvoorbeeld mijn masteronderzoek en eerdere werkervaring (in andere sectoren) al een beetje kunnen bewijzen.quote:Op donderdag 8 december 2011 18:51 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dan zul je het vast van je netwerk moeten hebben, want ik zie banen in dergelijke sectoren weinig voorbijkomen. Al heeft dat er misschien ook mee te maken dat ik in een heel andere sector zoek (techniek op WO-niveau). Optimistich blijven is sowieso oké!
Mocht je de indruk krijgen dat ze je overgekwalificeerd vinden zou ik gewoon letterlijk in de sollicitatie vragen of ze dat vinden. Je kunt het merken aan het feit dat ze min doen over de baan. Als ze de baan behandelen alsof het heel wat is, kan je het beter niet vragen. Op deze manier creëer je zelf een kans om twijfels hierover weg te nemen. Een lastige arbeidsmarkt is ook een acceptabel antwoord om onder niveau aan het werk te gaan.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ik heb Facility Management gestudeerd. Ik heb in Oktober 2010 mijn afstudeeropdracht afgerond, moet officieel alleen nog steeds 1 toets afronden. Ik solliciteer dus al 14-15 maanden, maar zijn gewoon erg weinig starter functies beschikbaar. En in oost-nederland wonen helpt niet echt.
Solliciteer nu eigenlijk op alles wat me haalbaar lijkt (dus geen extreem specialistische dingen) ook in een winkel etc. Maar 't lukt niet. Laatst al afgewezen voor een 24 uurs functie omdat ik "te ambitieus" zou zijn en er bij die functie geen doorgroeimogelijkheden zouden zijn. Pff.
Bij MBO functies wordt ik weer afgewezen omdat dat "onder mijn niveau" zou zijn (ik heb ook nog een mbo diploma in dezelfde richting).
[..]
Ik heb een paar weken heel weinig gesolliciteerd, en toen had ik weer een gesprek, toen ging het weer beter. Maar nu ben ik er weer helemaal klaar mee.
Ga bijna zelf geloven dat ik niks kan (ik weet wel beter maar toch).
Webdesigner, allround designer, reclamefolders, drukkerij, 3D visualisaties, interactief, ontwerp van applicaties..quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:01 schreef Janena het volgende:
Wat voor een soort bijbanen zoek je dan?
Ga ik dat eens proberen, thanks!quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:13 schreef Janena het volgende:
Ik denk dat ik wat actiever bezig zou gaan met je freelance werk.
Je zou ook kunnen denken aan 'dommere' bijbaantjes (TNT of iets dergelijks) maar het ligt er aan hoe hoog je nood is natuurlijk.
De leukere bijbanen zijn moeilijk te vinden op dit moment.
Ik kan me voorstellen dat je bij zo'n lange periode zonder echte baan een beetje wanhopig wordt. Is het geen optie voor jou om buiten je eigen regio te zoeken?quote:Op donderdag 8 december 2011 23:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ik heb Facility Management gestudeerd. Ik heb in Oktober 2010 mijn afstudeeropdracht afgerond, moet officieel alleen nog steeds 1 toets afronden. Ik solliciteer dus al 14-15 maanden, maar zijn gewoon erg weinig starter functies beschikbaar. En in oost-nederland wonen helpt niet echt.
Solliciteer nu eigenlijk op alles wat me haalbaar lijkt (dus geen extreem specialistische dingen) ook in een winkel etc. Maar 't lukt niet. Laatst al afgewezen voor een 24 uurs functie omdat ik "te ambitieus" zou zijn en er bij die functie geen doorgroeimogelijkheden zouden zijn. Pff.
Bij MBO functies wordt ik weer afgewezen omdat dat "onder mijn niveau" zou zijn (ik heb ook nog een mbo diploma in dezelfde richting).
Hee zeg, daar heb ik pas een open sollicitatie heen gestuurd, niks meer van gehoord. Maar hier ga ik inderdaad ff op solliciteren. Dankje.quote:Op vrijdag 9 december 2011 09:31 schreef Janena het volgende:
Hier in het oosten van het land is het echt triest gesteld met de vacatures inderdaad....
Toevallig zag ik in ons lokale krantje een leuke vacature.
Voor mijzelf niet interessant omdat ik net een baan heb en dit sowieso teveel uren zijn voor mij. Geen idee of het wat voor je is Princess maar wie weet? Het ziekenhuis bevind zich in Hardenberg, ov.
Ze vragen i.i.g. niet specifiek om werkervaring en het niveau is MBO+. Ik ken het ziekenhuis en het is er leuk werken.
ADMINISTRATIEF MEDEWERKER INKOOP m/v
24 - 28 uur per week (66,67% - 77,78%)
Pff dat lijkt me ook geen makkelijke markt hoor. En ja af en toe neem ik ook wel ff afstand, maar ja die centen komen niet uit de lucht vallenquote:Op vrijdag 9 december 2011 10:21 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Er zijn op zich wel vacatures in die sector (je moet even weten waar je ze moet zoeken) maar daar reageren standaard minstens 150 en soms dus wel 600 kandidaten op elke keer. Daardoor maak ik als starter steeds geen kans, omdat er tussen die honderden concurrenten altijd wel mensen zitten met meer en betere relevante werkervaring, ook al is mijn opleiding prima en heb ik me met bijvoorbeeld mijn masteronderzoek en eerdere werkervaring (in andere sectoren) al een beetje kunnen bewijzen.
Vervelend LilDutchPrincess! Ik weet precies hoe je je voelt hoor, soms zie ik het ook helemaal niet zitten. Gelukkig komt het optimisme altijd wel weer terug. De tip om eventjes rust te nemen is een goede, dit doe ik zelf soms ook af en toe als ik weer vijf afwijzingen in drie dagen heb ontvangen. Als ik dan even een dag of twee wat anders doe, komt er vanzelf weer ruimte in mijn hoofd vrij voor nieuwe zin wat het solliciteren betreft. Niet opgeven hoor!
Huishoudelijke werk lijkt me sowieso al wel onder mijn niveauquote:Op vrijdag 9 december 2011 12:28 schreef Daboman het volgende:
Nog een tip, misschien is het in je huidige baan ook mogelijk om "iets onder niveau te doen". Dit kun je in de sollicitatie als voorbeeld noemen dat je niet vies bent van een beetje werk.
Mijn zoekgebied is al vrij groot (1-1,5 uur reizen), als ik het verder vergroot dan moet ik verhuizen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:44 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je bij zo'n lange periode zonder echte baan een beetje wanhopig wordt. Is het geen optie voor jou om buiten je eigen regio te zoeken?
ik gebruik mijn volledige achternaamquote:Op zaterdag 10 december 2011 19:04 schreef gifkwal het volgende:
Ik denk ook wel dat het kan uitmaken (helaas!).
Tussenweg is misschien gewoon beide achternamen gebruiken?
Probeer het een tijdje zonder anders..? Merk je vanzelf of het verschil maakt. (Blijft sneu als het uitmaakt).quote:Op zaterdag 10 december 2011 23:13 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ik gebruik mijn volledige achternaam
Maar heb al zoveel sollicitaties gedaan, maar word nooit uitgenodigd
Alles is goed, cv, 14 jaar werkervaring, diploma's.
Baal er gewoon een beetje van
Schijnbaar nemen werkgevers het vandaag de dag niet meer zo nauw met fatsoensregels... Heb laatst op een baantje gereageerd waar ik, samen met 4 anderen was uitgekozen om op gesprek te komen. Gesprek ging goed, ze zouden een week later wat van zich laten horen. Na anderhalve week heb zelf maar eens gebeld, maar van die 5 had intussen 1 ander werk gevonden en ze wilden toch echt graag 5 kandidaten beschikbaar hebben. Een week later heb ik weer gebeld, ze zouden zeker binnen 3 dagen wat van zich laten horen.quote:Op maandag 12 december 2011 14:40 schreef seXy-KurdishBoy het volgende:
Is het normaal dat je helemaal niks te horen krijgt als je al een sollicitatieformulier hebt ingeleverd bij een supermarkt? Ik heb bij een stuk of 5 supermarkten de formulieren ingeleverd. Van slechts 1tje(!!) heb ik wat terug gehoord, namelijk dat ze al genoeg personeel hebben.
1 supermarkt beweerde zelfs dat ze personeelstekort hadden en nog nemen ze mij niet aan of nodigen ze mij uit voor een gesprek. Ik voel me eigenlijk gediscrimineerd.
Bij vakkenvullers kan volgens mij ook de leeftijd meespelen. Het liefst hebben ze tieners die net de leeftijd hebben om te mogen werken, zodat de loonkosten minimaal zijn.quote:Op maandag 12 december 2011 15:04 schreef gifkwal het volgende:
Ik denk niet dat dat per sé discriminatie hoeft te zijn hoor. Ik maak ook vaak genoeg mee dat ik geen enkele reactie ontvang. Tegenwoordig is daar vooral in grote bedrijven en wanneer het gaat om de meer marginale functies (zoals bijvoorbeeld vakkenvuller) weinig aandacht voor. Het kan ze gewoon niet bommen of ze zijn zelf zo belabberd georganiseerd dat het ze niet eens lukt om fatsoenlijk te reageren.
Alsnog zijn de overgrote deel van de supermarkt jongeren van mijn leeftijdquote:Op maandag 12 december 2011 15:07 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Bij vakkenvullers kan volgens mij ook de leeftijd meespelen. Het liefst hebben ze tieners die net de leeftijd hebben om te mogen werken, zodat de loonkosten minimaal zijn.
Ik wordt?quote:Op maandag 12 december 2011 15:22 schreef seXy-KurdishBoy het volgende:
Ik probeer ook positief te blijven, ik snap ook dat ik niet te snel discriminatie moet roepen. Maar als ik in geen 1 van de 5 supermarkten aangenomen wordt begin ik wel te twijfelen.
Hoe wordt het later als ik HBO afstudeer? krijg ik weer dezelfde gezeik want ik wordt niet eens in een supermarkt aangenomen....
Op dit forum type ik snel en let ik niet echt op spelfoutenquote:Op maandag 12 december 2011 16:14 schreef FS1986NL het volgende:
[..]
Ik wordt?
Als je zo je brieven hebt geschreven dan kan je weleens voor je Nederlands afgewezen zijn.
Ik bedoel dit totaal niet lullig, maar het kan weleens zo zijn dat het daardoor komt.![]()
Zelf ben ik ook vaak afgewezen voor baantjes in supermarkten en winkels, maar bij mij speelde de leeftijd een grote rol jammer genoeg
Gefeliciteerdquote:Op maandag 12 december 2011 11:12 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ja en ze betalen de opleidng en krijg een contract van 27 uur, dit was precies wat ik wilde
Ze maken het soms ook zo ontzettend moeilijk. Soms lijkt het wel alsof er niet per sé naar de beste gezocht wordt, maar naar iemand die de 'spelregels' het beste kan spelen. En die regels zijn dan vooral voldoen aan een paar belachelijke eisen, en zo niet, een taaltje spreken met veel moeilijke woorden waarmee je eigenlijk helemaal niks zegt. Ik kan het iig niet.quote:Op maandag 12 december 2011 17:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Word je door een UZB opgedragen om je cv en motivatie in het Engels op te sturen, omdat het bedrijf dat graag wil ivm met het internationale karakter, word je alsnog afgewezen voor een gesprek door datzelfde bedrijf voor de tijdelijke functie van een jaar omdat je de laatste jaren gvd teveel tijdelijke functies op je cv hebt staan. Ze bieden zelf een tijdelijke functie en gaan dan zeiken dat potentiele kandidaten teveel tijdelijke functies hebben gedaan... Hoe krom wil je het hebben? Zucht, moedeloos word je af en toe van die idiote, nergens op slaande afwijzingen. Ik dacht dat tijdelijk aan het werk gaan nog altijd beter is dan nutteloos thuiszitten, maar kennelijk vergis ik me daarin.
Dit is echt wel heel, heel krom. Het zegt imo ook wel iets over de markt.quote:Op maandag 12 december 2011 17:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Word je door een UZB opgedragen om je cv en motivatie in het Engels op te sturen, omdat het bedrijf dat graag wil ivm met het internationale karakter, word je alsnog afgewezen voor een gesprek door datzelfde bedrijf voor de tijdelijke functie van een jaar omdat je de laatste jaren gvd teveel tijdelijke functies op je cv hebt staan. Ze bieden zelf een tijdelijke functie en gaan dan zeiken dat potentiele kandidaten teveel tijdelijke functies hebben gedaan... Hoe krom wil je het hebben? Zucht, moedeloos word je af en toe van die idiote, nergens op slaande afwijzingen. Ik dacht dat tijdelijk aan het werk gaan nog altijd beter is dan nutteloos thuiszitten, maar kennelijk vergis ik me daarin.
En dan vraag je dat niet????quote:Op dinsdag 13 december 2011 07:44 schreef Mentos79 het volgende:
waar is het addertje in het gras dacht ik nog. Vandaag heb ik iig een echte rondleiding in het bedrijf - ik vermoed dat de rondleiding een verkapte sollicitatie zal zijn.
ach dat ik de baan scheen te hebben las ik pas in het informatieboekje toen ik thuis kwam, inmiddels heb ik de rondleiding gehad en het is zo goed als zeker dat ik daar gewoon kan beginnen, geen addertjes dus en daar komt bij dat er na mij voorlopig geen mensen meer worden aangenomen, wat kan dat raar lopen in tijden van crisis.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:07 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
En dan vraag je dat niet????
Beetje pro actief zijn he
Toevallig PostNL ofzo?quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:17 schreef Mentos79 het volgende:
[..]
ach dat ik de baan scheen te hebben las ik pas in het informatieboekje toen ik thuis kwam, inmiddels heb ik de rondleiding gehad en het is zo goed als zeker dat ik daar gewoon kan beginnen, geen addertjes dus en daar komt bij dat er na mij voorlopig geen mensen meer worden aangenomen, wat kan dat raar lopen in tijden van crisis.
nee een kaasbedrijfquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:19 schreef FS1986NL het volgende:
[..]
Toevallig PostNL ofzo?
Zou daar ook een rondleiding krijgen, maar ineens niet meer omdat TNT voorlopig geen mensen meer aanneemt.
Um, nee, zo werkt het niet. Of het moet expliciet in je arbeidsovereenkomst zijn vermeld dat je doorbetaald krijgt. Maar dat denk ik niet. Ik zou in ieder geval je uitzendcontract nog maar eens doorlezen, dat voorkomt verrassingen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:37 schreef kalinhos het volgende:
Ai das zuur. Terwijl als je het andersom zou doen "Joh UZB, morgen kom ik niet meer, houdoe en bedankt" ze alle moeite zouden uithalen om je toch te laten blijven etc etc. Ik heb gelukkig een uitzendcontract tot 30 april 2012. Volgens mij betekent dat heel concreet dat als ze morgen bij mn werk zeggen dat ik overbodig ben, ik op 't gemakkie geld blijf verdienen tot 30-4-2012 en het uitzendbureau de verplichting heeft mij aan werk te helpen / te blijven betalen.
Toch werkt het niet altijd zo. Als je een detacheerderscontract hebt krijg je idd tot het eind uitbetaald. Als je gewoon een normaal uitzendcontract hebt krijg je niet uitbetaald als je niet werkt. Beetje fatsoenlijk uzb vertelt je ook of je een detacheerderscontract hebt of niet.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:45 schreef kalinhos het volgende:
Nja er staat een einddatum in mn contract met een handtekening eronder. lijkt me redelijk waterdicht
Nouja dan heb je iig nog iets van binding. Zie het als een nul-urencontract. Daarin staat ook een einddatum. Terwijl ze in principe kunnen beslissen je helemaal niet op te roepen gedurende de looptijd van het contract.quote:Op dinsdag 13 december 2011 21:01 schreef kalinhos het volgende:
Maar wat is dan t nut van een datun erin zetten en er vervolgens niks mee kunnen?
In mijn contract staat ook een einddatum en een handtekening, maar als ik morgen op straat kom te staan dan heb ik mooi pech, want doorbetaald krijgen zolang ik niks heb zit er niet in. Nee, zo werkt het niet tegenwoordig, vooral niet via een uitzendbureau.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:45 schreef kalinhos het volgende:
Nja er staat een einddatum in mn contract met een handtekening eronder. lijkt me redelijk waterdicht
Ik kijk altijd op Jobrapido, dat vind ik een handige website omdat het in feite een zoekmachine voor vacatures is. Je kan je zoekwoord ingeven en dan zoekt hij honderden vacaturesites voor je af (vacaturebanken, uitzendbureaus, bedrijfswebsites). Makkelijk want dan hoef je niet al die websites stuk voor stuk af te zoeken. En verder zoek ik vooral op vacaturebanken die in mijn vakgebied gespecialiseerd zijn (dus met alleen vacatures die relevant zijn voor mij). Wat is jouw vakgebied? Misschien kunnen we je helpen aan specifieke vacaturewebsites die voor jou relevant zijn.quote:Op woensdag 14 december 2011 09:31 schreef Stansfield het volgende:
Wat zijn eigenlijk de beste vacaturesites? Ik zie door de bomen het bos niet meer met die wildgroei aan vacaturesites. Of kan ik beter naar recruiters kijken?
Boh, rot zegquote:Op woensdag 14 december 2011 12:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
Gisteren 2e gesprek gehad bij een telecombedrijf, vandaag afgewezen ivm gebrek aan kennis wat betreft de telecombusiness.
Ik begrijp dat niet, daar is een cv toch voor om je kennis van zaken aan te duiden? Aan de hand van mijn cv wordt toch ook al duidelijk dat ik meer ict-gericht ben? Waarom dan toch een 2e gesprek??
En om de dag helemaal compleet te maken kreeg ik net te horen dat ik na de kerst niet terug hoef te komen omdat ze 'een inschattingsfout hebben gemaakt wat betreft de werklast.'
2011, wat een kutjaar.
Of een hoop medewerkers nemen dan vrij, waardoor er juist geen gesprekken mogelijk zijn.quote:Op woensdag 14 december 2011 14:34 schreef Woussie1987 het volgende:
Het is ook maar een week tussen kerst en oud en nieuw. JE zou het ook anders kunnen bekijken. bedrijven hebben het dan rustiger en kunnen dan sollicitatiegesprekken houden.
Mijn vriend heeft een leerwerktraject gedaan via UWV, hij heeft in 3 maanden tijd zijn diploma brandwacht 2e klasse gehaald, hij was eigenlijk verplicht na het behalen van zijn diploma minimaal een jaar te blijven werken bij het bedrijf wat aan die opleiding gekoppeld zat, maar is na een paar maanden al weggegaan daar (wegens slechte betaling) en werkt nu totaal ergens anders. Ik bedoel te zeggen dat het er denk ik aan ligt wat voor opleiding ze je aanbieden, en of je daadwerkelijk terug naar school moet ervoor, hoe lang je er aan vast zit.quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:03 schreef FS1986NL het volgende:
Heeft hier iemand al eens ervaring gehad met uitkeringen of leerwerk traject via het UWV?
Dat moet ik waarschijnlijk nu gaan doen, omdat ik helemaal geen werk kan vinden.
Ik snap ook wel dat het met mijn leeftijd (25) moeilijk is, maar zoooo moeilijk.
Zelf baal ik als een stekker want wil volgend jaar als alles meezit een HBO opleiding gaan volgen.
Maar dan moet ik wel eerst een baantje zien te vinden die ik kan houden voorlopig, maar dat wil totaal niet lukken nog.
En juist met zo'n leerwerk traject is het meestal 1 a 2 jaar dat je dat moet volgen lijkt mij.
Of mag je tussentijds gewoon stoppen met die leerwerk traject via het UWV?
Pfff waarom zit het altijd tegen zeg![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |