abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2011 @ 16:39:17 #76
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_104971587
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 16:27 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]
heb je ook zo'n jeuk aan je anus?

- zijn een paar vragen die bijna altijd worden gesteld tijdens sollicitatiegesprekken.

:') :D :')
pi_104983575
Leuk om te lezen dat er hier en daar weer vooruitgang geboekt is in dit topic. Ik zal ook voor je duimen Janena! Zal nu toch wel eens tijd worden dat je iets geschikts vindt. Is dat die "helder licht"-vacature?

Zelf ben ik er een poosje tussenuit geweest, ga nu weer keihard knallen met het verzenden van vacatures en weer even een paar uitzendbureaus bellen dat ik weer beschikbaar ben. Heb gelukkig weer wat nieuwe energie en zin om er tegenaan te gaan. De tijd gaat nu wel dringen voor mij, over een maand loopt mijn huidige contract af.
  Moderator dinsdag 29 november 2011 @ 21:02:52 #78
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104984117
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:18 schreef Bienelientjee het volgende:
Morgen, exact rond deze tijd, zit ik in de metro richting het centrum voor mijn gesprek! :o
Ik zit dan op gesprek bij een uitzendbureau. Intakegesprek. Maar ondertussen is mijn CV al naar hun 'klant/opdrachtgever' verstuurd
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_104998311
Nou, het lijkt er toch op dat ik dit topic zal kunnen verlaten! Kan per 1 januari aan de slag :o In eerste instantie voor 40 uur, later mogelijk 36 (op eigen verzoek, ik vind dat fulltime werken eigenlijk nergens voor nodig :P). Leuk bedrijf, niet te groot, goed te bereiken met de fiets. Niet helemáál het soort functie dat ik ooit voor ogen had, maar we zullen zien :)
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_104999190
*O* Gefeliciteerd! Wat ga je precies doen?

Vast een fijn gevoel om de feestdagen in te kunnen gaan met de wetenschap dat je straks aan een nieuwe baan kan beginnen!
  woensdag 30 november 2011 @ 13:31:09 #81
318361 Bienelientjee
pi_105004640
Ondertussen heb ik mijn gesprek ook achter de rug!

Heb er een OK gevoel aan overgehouden. Paar standaard vragen gehad, paar cassussen voor me gekregen (daar had ik soms wel bedenktijd voor nodig en dan viel er een stilte). Heel grappig die standaard vragen, je ziet bijna voor je hoe je die een dag van tevoren nog op internet last.

Eind van de week bellen ze of ik uitgenodigd wordt voor een 2e gesprek. Heb een 40% wel, 60% niet gevoel over....
  woensdag 30 november 2011 @ 13:36:51 #82
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105004809
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:31 schreef Bienelientjee het volgende:
Ondertussen heb ik mijn gesprek ook achter de rug!

Heb er een OK gevoel aan overgehouden. Paar standaard vragen gehad, paar cassussen voor me gekregen (daar had ik soms wel bedenktijd voor nodig en dan viel er een stilte). Heel grappig die standaard vragen, je ziet bijna voor je hoe je die een dag van tevoren nog op internet last.

Eind van de week bellen ze of ik uitgenodigd wordt voor een 2e gesprek. Heb een 40% wel, 60% niet gevoel over....
Geen anusjeuk-vraag? :+ Zo ja dan was je iig wel voorbereid 8-)

Vaak duren die stiltes voor jezelf langer dan voor de rest! Ik duim voor gesprek 2 *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 30 november 2011 @ 13:46:53 #83
318361 Bienelientjee
pi_105005150
Mjah, soms zat ik echt van: goh, moet ik even over nadenken hoor! :')

Ach, we gaan het wel zien. En anders ben ik weer een ervaring rijker!
  woensdag 30 november 2011 @ 13:52:52 #84
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105005365
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:46 schreef Bienelientjee het volgende:
Mjah, soms zat ik echt van: goh, moet ik even over nadenken hoor! :')

Ach, we gaan het wel zien. En anders ben ik weer een ervaring rijker!
Dat is hoe dan ook zo :Y Had ik ook met mijn vorige gesprek - het is jammer dat ik het niet geworden ben, maar het was wel een prettig 'echte-baan'-sollicitatiegesprek. Ik heb vaak genoeg gesolliciteerd op bijbaantjes natuurlijk, maar nu ik afgestudeerd ben voelt het meer als 'voor het echie' en dan is het fijn als je merkt dat je het best kan, zo'n gesprek voeren :Y
pi_105013201
Eerste keer dat ik me hier meld :W

Ben sinds vorig jaar werkloos nadat mijn toenmalige werkgever mijn contract niet wilde verlengen na ziekte. Door omstandigheden afgelopen jaar niet kunnen werken maar nu ben ik op zoek naar een baan - al wil de zoektocht niet echt vlotten. Het is ofwel ik ben 'te hoog opgeleid' ofwel ik heb 'niet genoeg ervaring'. Ik baal er onwijs van, maargoed er zal toch werk moeten komen dus ik solliciteer stug door.

Bij mijn laatste sollicitatiegesprek werd me verteld dat ik waarschijnlijk niet genoeg uitgedaagd zou werden in de functie omdat ik te hoog opgeleid zou zijn. Vervolgens kreeg ik de volgende dag een telefoontje dat ik inderdaad was afgewezen voor de functie - maar de reden was dat ik niet genoeg ervaring had.. |:(
  woensdag 30 november 2011 @ 17:39:22 #86
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_105013462
Herkenbaar... ben laatst afgewezen voor een positie omdat mijn CV niet overeenkwam met het functieprofiel... Wat ironisch is, omdat ik hetzelfde baantje, 5 jaar geleden al eens als zomerbaan heb gedaan...
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_105013696
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:39 schreef RedDevil085 het volgende:
Herkenbaar... ben laatst afgewezen voor een positie omdat mijn CV niet overeenkwam met het functieprofiel... Wat ironisch is, omdat ik hetzelfde baantje, 5 jaar geleden al eens als zomerbaan heb gedaan...
In een gesprek dat ik gisteren met een detacheerder had kwam dit ook naar voren. Recruiters kunnen soms heel strak vasthouden aan de criteria die er voor een functie zijn opgesteld. Als ze bij wijze van spreken een HBO'er zoeken, gaat ieder CV met iets anders dan HBO in de prullenbak. Dit heeft niets met jouw kwaliteiten te maken.
pi_105013748
Ik "mag" ook op zoek naar een andere baan, omdat mijn huidige functie komt te vervallen en er binnen de organisatie geen plaats meer is. Ik hoop in juni/juli afgestudeerd te zijn, dus dit komt erg ongunstig uit. Ik had namelijk gehoopt dat ik wel binnen de huidige organisatie kon blijven (ook na het afstuderen). Maar goed; ik zie het wel... :)

Iedereen succes met zoeken! :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator woensdag 30 november 2011 @ 17:47:38 #89
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_105013826
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:02 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik zit dan op gesprek bij een uitzendbureau. Intakegesprek. Maar ondertussen is mijn CV al naar hun 'klant/opdrachtgever' verstuurd
Ging goed, erg positief :) !!!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_105018198
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:45 schreef automatic_ het volgende:
Ik "mag" ook op zoek naar een andere baan, omdat mijn huidige functie komt te vervallen en er binnen de organisatie geen plaats meer is. Ik hoop in juni/juli afgestudeerd te zijn, dus dit komt erg ongunstig uit. Ik had namelijk gehoopt dat ik wel binnen de huidige organisatie kon blijven (ook na het afstuderen). Maar goed; ik zie het wel... :)

Iedereen succes met zoeken! :)
Ohhh sucks auto!! ;( Maar je hebt iig wel een superstrak CV nu, dus ik verwacht dat het na je afstuderen iets makkelijker voor je zal gaan dan andere studenten die alleen een 'normaal' bijbaantje op hun CV hebben staan. Jij hebt toch al voor zo'n instantie gewerkt! En bovendien, wie weet hebben ze in augustus weer plek en dan heb je een hele grote stap voor :). Komt goed meis! 't Is nu alleen even balen.
  donderdag 1 december 2011 @ 11:23:54 #91
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_105045088
Mijn 2e gesprek zit er op (ik had om 10 uur mijn afspraak), de 2e kandidaat zit er nu (vanaf 11 uur) en vandaag wordt de beslissing genomen.

Had me voorbereid op diepere (moeilijke) vragen maar het was eigenlijk gewoon een gezellig gesprek. Er werden eigenlijk wat kleine, vooral praktische, vragen gesteld....Ben voorgesteld aan de eigenaren en vertegenwoordiger, rondgeleid door het gebouw, salaris en startdatum is besproken, etc... Allemaal geen probleem. Er hangt een goede gemoedelijke sfeer dus ik hoop echt dat ik het wordt zeg!

De functie start midden januari voor 8 uur per week (In de zomerperiode meer uren).
Ideaal omdat ik ook 9 uurtjes in de avonduren werk (schoonmaak :') ).
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_105045168
Spannund!!!

Mijn baan is saai dus ik heb volgende week een nieuw sollicitatiegesprek. :P
  donderdag 1 december 2011 @ 15:04:50 #93
33350 Janena
pi_105053953
Inderdaad spannend!
Net mail gehad dat ze nog het e.e.a. willen vergelijken en dat ze het me zo spoedig mogelijk laten weten. Ik ga er vanuit dat ik aan het eind van de middag of morgen bericht zal hebben.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_105054365
Whaah wat een aanslag op je zenuwen! Wel heel netjes van ze dat ze dat laten weten.
  donderdag 1 december 2011 @ 15:17:11 #95
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105054411
*druk duimende* Spannend zeg Janena :o Hopelijk laten ze je niet te lang in spanning zitten!
  donderdag 1 december 2011 @ 16:18:27 #96
33350 Janena
pi_105056725
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 15:15 schreef gifkwal het volgende:
Whaah wat een aanslag op je zenuwen! Wel heel netjes van ze dat ze dat laten weten.
Inderdaad netjes.
Ze hebben me tijdens het gesprek beloofd vandaag bericht te geven en zijn wellicht bang dat ze dat niet gaan redden...Bij elk piepje dat er een nieuwe mail is binnengekomen spring ik bijna uit de stoel (terwijl het tot nu toe allemaal reclamemailtjes zijn), haha...

Nou ja, 50% kans. We'll see.....
pi_105057361
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:18 schreef Janena het volgende:

[..]

Inderdaad netjes.
Ze hebben me tijdens het gesprek beloofd vandaag bericht te geven en zijn wellicht bang dat ze dat niet gaan redden...Bij elk piepje dat er een nieuwe mail is binnengekomen spring ik bijna uit de stoel (terwijl het tot nu toe allemaal reclamemailtjes zijn), haha...

Nou ja, 50% kans. We'll see.....
Haha ik word bijna plaatsvervangend zenuwachtig voor je. :P
Al wat gehoord?
  donderdag 1 december 2011 @ 16:36:52 #98
33350 Janena
pi_105057491
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:33 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Haha ik word bijna plaatsvervangend zenuwachtig voor je. :P
Al wat gehoord?
Nnnnnnneeeee...

Moet er bij zeggen dat het een klein bedrijfje is en het gewone werk daar dus ook gewoon doorgaat (ze zitten met zijn 2en op kantoor) dus....
Nou ja, morgen vind ik ook best. Ik hoop niet dat de beslissing over het weekend heen getilt wordt.
pi_105058748
Sinds gisteren alweer een aantal afwijzingen binnen gekregen onder het motto 'wij hebben naar uw CV gekeken en naar aanleiding van het profiel waar wij naar op zoek zijn, is onze keuze op meer geschikte kandidaten gevallen'.

En de zoektocht gaat door..
pi_105058975
heb net een 2e gesprek gehad,hoor volgende week wat, maar heb volgende week een selectie-dag voor een leer-werkplek waar ik veeeeel liever wil werken dus hopelijk wordt dat wat :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')