Hey wat leuk, ik ga er morgen ook heen.quote:Op donderdag 24 november 2011 17:47 schreef lyolyrc het volgende:
Het is ook tijd voor mij om me hier te melden. Morgen ga ik in de RAI op de carrièrebeurs maar eens kennismaken met wat bedrijven en uitzoeken of dit in later stadium nog tot aanbod van een baan kan leiden. Nu eerst mijn CV en LinkedIn bijwerken.
Ik heb je verhaal met veel plezier gelezen hoor, tot op de laatste letter hahaquote:
Nou hij begon het gesprek door te zeggen dat ik 3 weekenden per maand op vrijdag en zaterdagavond moest werken ( was iets in de horeca dus savonds werken vind ik geen probleem maar dat vond ik toch wel veel), dus daarna kon hij eigenlijk zien dat ik daar niet echt enthousiast over was. En dat was ik ook nietquote:Op vrijdag 25 november 2011 14:56 schreef Janena het volgende:
Balen.
Ik kan me voorstellen dat je er geen verdere tijd aan wil verspillen.
Op welke manier was het ongemakkelijk?
Voor zulk soort bijbanen zou ik zelf geen brieven versturen, maar gewoon de winkel inlopen en aan de manager vragen of ze nog iemand nodig hebben.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:04 schreef electrocrash het volgende:
Hallo, ik doe momenteel een thuis studie. bedr.administratief medewerker en omdat ik dan nog wat vrije tijd heb en wat geld wil bijverdienen ben ik van plan om te solliciteren bij een sportkleding winkel waar ze mensen nodig hebben, ik heb nog nooit eerder een bijbaan of dergelijke gehad, wel stage gelopen bij een kantoor en bij een drogist (vakken/schappen vullen,winkel netjes houden, geen kassa oftewelypische werkzaamheden voor een stagaire) that's all. Mijn vraag is wat moet ik precies aangeven bij de motivatiebrief die ik het kleding-sport winkel moet versturen. heb nog nooit eerder zo een brief gerredacteert alleen een CV.
PS. Weet iemand evt. nog (leuke) winkels voor een 19 jarige?
Ik heb al met ze gebeld en ze hebben gezegd dat ik via internet op vacatures en dan mijn motivatiebrief moet sturen, btw de vestiging waar ik zou willen werken is niet te vinden op de site (dat betekent NIET dat er geen plek is, want hun hebben mij gezegd dat ze wel mensen zoeken en dat je dat online moet doen)quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:14 schreef DanieI85 het volgende:
[..]
Voor zulk soort bijbanen zou ik zelf geen brieven versturen, maar gewoon de winkel inlopen en aan de manager vragen of ze nog iemand nodig hebben.
Iets voor de volgende keer dan,is altijd beter dan bellenquote:Op vrijdag 25 november 2011 16:14 schreef DanieI85 het volgende:
[..]
Voor zulk soort bijbanen zou ik zelf geen brieven versturen, maar gewoon de winkel inlopen en aan de manager vragen of ze nog iemand nodig hebben.
Vervelend. Ik heb dat ook wel eens gehad, halverwege het gesprek trokken zij de conclusie dat ze me niet geschikt vonden en ik dat ik daar echt niet wilde werkenquote:Op vrijdag 25 november 2011 14:23 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Net een heel ongemakkelijk gesprek gehad. Er was gewoon echt geen ''klik'' van beide kanten. Op gegeven moment zelf maar gezegd, laten we het hierbij maar afsluiten, ik wilde daar gewoon zo snel mogelijk weg
Simpel, als het er niet is kun je het niet meenemenquote:Op vrijdag 25 november 2011 16:58 schreef Bienelientjee het volgende:
Maar........ik moet 2 referenties meenemen en een loonstrookje van laatste werkgever. Heb denk ik maar 1 referentie van mijn huidige vrijwilligerswerk (wat tevens mijn afstudeerstage was) en mijn laatste werkgever stamt af van 2006 (supermarkt die failliet is gegaan)
Even kijken hoe ik dat allemaal voor elkaar ga krijgen.
UPJE!quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:18 schreef electrocrash het volgende:
[..]
Ik heb al met ze gebeld en ze hebben gezegd dat ik via internet op vacatures en dan mijn motivatiebrief moet sturen, btw de vestiging waar ik zou willen werken is niet te vinden op de site (dat betekent NIET dat er geen plek is, want hun hebben mij gezegd dat ze wel mensen zoeken en dat je dat online moet doen)
zou ik dan die motivatiebrief naar de vestiging zelf mailen? want op de site zie je niet dat ze opzoek zijn naar mensen in de vestiging die ik wil
Hmm, dus een heel weekend per maand vrij? Chill...quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:19 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Nou hij begon het gesprek door te zeggen dat ik 3 weekenden per maand op vrijdag en zaterdagavond moest werken ( was iets in de horeca dus savonds werken vind ik geen probleem maar dat vond ik toch wel veel), dus daarna kon hij eigenlijk zien dat ik daar niet echt enthousiast over was. En dat was ik ook niet
Hij vroeg van alles maar kreeg het gevoel dat ie helemaal niet geintresseerd was, het klikte gewoon niet, en ja dat ik niet enthousiast overkwam dat deed het hem denk ik
Ik zou zeggen, probeer het.quote:
Oooh wat klote Maria!quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
Bienelientje, tof dat je een gesprek hebt! Een docent (scriptiebegeleider?) kan soms ook als referentie fungeren geloof ik!![]()
Ik ben het overigens niet geworden bij mijn laatste sollicitatie. ivm opleidingsniveau dachten ze dat ik niet lang genoeg uitgedaagd zou worden. Ik vind het heel jammer.
Welja, ik heb er een goede ervaring aan overgehouden qua sollicitatiegesprek en ga mezelf weer bijeen schrapen om met enthousiasme verder te zoeken
quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
Krijg ik vandaag een 'leuke vacature' opgestuurd van een niet nader te noemen uitzendbureau, blijkt het een vacature te zijn waar ik vorige maand op ben afgewezen door de intercedente ivm 'niet de juiste werkervaring'.
Deze quote kunnen we volgens mij in elk topic wel een keer herhalen lijkt het welquote:Op donderdag 10 november 2011 16:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom hebben dit soort mensen een baan en ik niet?
Ja wel stom, je moet ten slotte ergens beginnen, plus ik denk ook niet dat alle banen 'onder je niveau' per definitie minder uitdagend zijn! Maar goed, er komt vast wel weer iets langs... Ik vind het hele proces alleen zo vermoeiendquote:Op vrijdag 25 november 2011 20:31 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Oooh wat klote Maria!![]()
Vicieuze cirkel: als je 'onder je niveau' solliciteert willen ze je niet omdat ze bang zijn dat je snel weer weg bent, maar als je 'op niveau' solliciteert willen ze je niet bij gebrek aan werkervaring.
En een welgemeende 'quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
Krijg ik vandaag een 'leuke vacature' opgestuurd van een niet nader te noemen uitzendbureau, blijkt het een vacature te zijn waar ik vorige maand op ben afgewezen door de intercedente ivm 'niet de juiste werkervaring'.
Ik heb ze de e-mail gestuurd waarin ik mijn interesse laat blijken en de bijbehorende afwijzing, plus idd een reactie dat ik het nogal inconsequent vind van ze dat ik nu wel geschikt blijk te zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
En een welgemeende '' . Terugmailen: "Oe, is mijn werkervaring tóch wel de juiste?
"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*namen en adressen effe gewijizgt voor het laten zien op het fora.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:32 schreef electrocrash het volgende:
Is dit goed?Er zitten inderdaad helaas nogal wat spelfouten en slechtlopende zinnen in je brief. Daar kunnen we je hier snel mee helpen, maar ik denk dat er een groter probleem is. In de vacature vragen ze om iemand die vooral in het weekend wil werken. Ik begrijp uit je brief dat jij juist vooral doordeweeks wil werken. Dit kan een belangrijke reden zijn om je af te wijzen en dat wil je natuurlijk niet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*namen en adressen effe gewijizgt voor het laten zien op het fora.
[ Bericht 0% gewijzigd door lyolyrc op 25-11-2011 23:34:02 (typo) ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Janena op 25-11-2011 23:41:40 ]Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:35 schreef Janena het volgende:
Ik heb even de vrijheid genomen om het e.e.a. te veranderen....misschien kun je er wat mee.
Zou de brief niet te lang maken en zorg dat je cv er netjes uitziet (geen taalfouten en een nette lay out).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee dat vat ik niet lullig opquote:Op vrijdag 25 november 2011 19:09 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Hmm, dus een heel weekend per maand vrij? Chill...
Denk niet dat jij in de horeca moet gaan werken, (niet lullig bedoeld), het is toch wel erg gebruikelijk om dan in het weekend te werken, en met feestdagen e.d.
Vrij krijgen is vaak erg lastig.
Ja maar ik denk zo van, wie niet waagt wie niet wint. :pquote:Op vrijdag 25 november 2011 22:57 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Er zitten inderdaad helaas nogal wat spelfouten en slechtlopende zinnen in je brief. Daar kunnen we je hier snel mee helpen, maar ik denk dat er een groter probleem is. In de vacature vragen ze om iemand die vooral in het weekend wil werken. Ik begrijp uit je brief dat jij juist vooral doordeweeks wil werken. Dit kan een belangrijke reden zijn om je af te wijzen en dat wil je natuurlijk niet!
Normaal gesproken vind ik dat een goede levenshouding, maar ik vraag me sterk af of je er nu veel mee wint. Je bent waarschijnlijk niet de enige sollicitant, wat betekent dat de winkeleigenaar keus heeft. Degene die dan het dichtst bij de gestelde eisen komt maakt dan natuurlijk de meeste kans.quote:Op zaterdag 26 november 2011 03:07 schreef electrocrash het volgende:
[..]
Ja maar ik denk zo van, wie niet waagt wie niet wint. :p
Ik was aan het uitzieken dus ik kon niet gaanquote:Op vrijdag 25 november 2011 22:19 schreef lyolyrc het volgende:
Carrièrebeurs was bij mij wel goed verlopen. Ik heb gesproken met medewerkers van 16 verschillende bedrijven en bij 7 van de 16 mijn CV achtergelaten. Voor volgende week is al een gesprek gepland met een detacheerder. Twee andere detacheerders nemen volgende week contact met me op. Bij nog twee andere bedrijven neemt P&O contact met me op binnen nu en een maand.
Verder heb ik bij een van de bedrijven nog complimenten kunnen incasseren voor mijn CV, dus een uur in de rij gaan staan voor een CV-check hoefde ik niet!
Met die brief was hetquote:Op zaterdag 26 november 2011 03:07 schreef electrocrash het volgende:
[..]
Ja maar ik denk zo van, wie niet waagt wie niet wint. :p
De beurs was niet voornamelijk op ingenieurs gericht, want er was ook voldoende te vinden voor mensen die geïnteresseerd zijn in rechten, zorg of overheid.quote:Op zondag 27 november 2011 19:36 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Ik was aan het uitzieken dus ik kon niet gaan
Welke bedrijven ben je geweest? Zelf ben ik hts wtb en de beurs was voornamelijk op ingenieurs gericht.
Ohhh spannend!quote:Op maandag 28 november 2011 16:58 schreef Janena het volgende:
Ik heb zojuist bericht gehad dat ik voor een 2e gesprek ben uitgenodigd voor de parttime administratieve functie:![]()
![]()
![]()
Tijdens de eerste ronde zijn er 5 mensen op gesprek geweest, daarvan worden er 2 uitgenodigd voor een 2e gesprek en daar ben ik er 1 van.
Donderdagochtend gaat het gebeuren.... Spannend!
Super! Wat ontzettend fijn om te horen, gefeliciteerd! Wat een opluchting moet dat zijn, na 8 maanden eindelijk een passende baanquote:Op maandag 28 november 2011 12:43 schreef Sandersson het volgende:
Tijdje geleden dat ik hier voor het laatst geweest ben. Inmiddels heb ik een maand of twee op kantoor gewerkt bij Heineken. Moet zeggen dat dit echt een topbedrijf is. Dit ging helaas ook via het uitzendbureau dus enige zekerheid had je hier niet. Daarnaast was het onder mijn niveau (WO) en zodoende was ik ondertussen natuurlijk wel op zoek naar iets in mijn eigen vakgebied.
... Afgelopen woensdag kreeg ik het super telefoontje dat ze voor mij hebben gekozen en heb ik vandaag mijn contract getekend (meteen voor 3 jaar!).
...
Gefeliciteerd, super! Ik ga heel hard voor je duimen!quote:Op maandag 28 november 2011 16:58 schreef Janena het volgende:
Ik heb zojuist bericht gehad dat ik voor een 2e gesprek ben uitgenodigd voor de parttime administratieve functie:![]()
![]()
![]()
Tijdens de eerste ronde zijn er 5 mensen op gesprek geweest, daarvan worden er 2 uitgenodigd voor een 2e gesprek en daar ben ik er 1 van.
goed gedaan! Succes donderdag!quote:Op maandag 28 november 2011 16:58 schreef Janena het volgende:
![]()
![]()
Ik heb 4 jaar in die sector gewerkt maar ben een paar maandjes terug gestopt vanwege een switch en ik kan je vertellen dat het een hele grote opgave is om daar werk in te vinden. Veel mensen raken hun baan kwijt vanwege bezuinigingen en er solliciteren gewoon een heleboel mensen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 00:17 schreef Elvi het volgende:
Afgewezen voor een baan waarvan ik zeker wist dat ik op zn minst uitgenodigd zou worden. Het waren namelijk dezelfde werkzaamheden wat ik ook als vrijwilliger deed bij een andere organisatie. Bovendien was het maar voor 8 uur in de week en ik dacht " wie solliciteert daar nou op?"
Nou in de afwijzingsmail stond dat er dus nog 300 anderen hadden gesolliciteerd![]()
Ik geloof dat ik de droom moet opgeven om ooit nog in de sociaal-culturele sector terecht te komen
Tijd om te solliciteren als communicatiemedewerker bij het UWVquote:
quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:57 schreef xaban06 het volgende:
Wij zijn nog op zoek naar mensen waar papieren niet het belangrijkste is. Heb je basic linux kennis stuur me een PM!
Klinkt super, hoor! Eventueel locatie opzoeken / reisplan maken?quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:37 schreef Bienelientjee het volgende:
Op een gegeven ogenblik weet je gewoon niet meer wat je nog kan doen ter voorbereiding op het sollicitatiegesprek (wat in mijn geval morgen is!).![]()
Papierwerk ligt klaar, plus en minpunten op een rijtje, website aandachtig doorgenomen, nagedacht over een aantal mogelijke (standaard en praktijksituatie gerelateerde) vragen en antwoorden, wat herlezen over activiteiten voor die kids, outfit ligt klaar. Denk dat het zo wel genoeg zou moeten zijn toch, qua voorbereiding!
Ligt allemaal al klaar bij het papierwerk (diploma's, brief, cv, referentie, routebeschrijving, eventuele tramnummers)quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
Klinkt super, hoor! Eventueel locatie opzoeken / reisplan maken?
Waar zie je jezelf over 10 jaar, wat zijn je doelen, waar put jij voldoening uit in je werk/leven, wat vind je belangrijk en absoluut niet kunnen (op de werkvloer), omschrijf jezelf eens (wat zouden mensen over je zeggen als we het ze zouden vragen), noem eens wat goeie/slechte punten van jezelf, heb je ook zo'n jeuk aan je anus?quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:37 schreef Bienelientjee het volgende:
Op een gegeven ogenblik weet je gewoon niet meer wat je nog kan doen ter voorbereiding op het sollicitatiegesprek (wat in mijn geval morgen is!).![]()
Papierwerk ligt klaar, plus en minpunten op een rijtje, website aandachtig doorgenomen, nagedacht over een aantal mogelijke (standaard en praktijksituatie gerelateerde) vragen en antwoorden, wat herlezen over activiteiten voor die kids, outfit ligt klaar. Denk dat het zo wel genoeg zou moeten zijn toch, qua voorbereiding!
Klinkt helemaal goed! De nervositeit hoort erbij, zullen we maar zeggenquote:Op dinsdag 29 november 2011 15:47 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ligt allemaal al klaar bij het papierwerk (diploma's, brief, cv, referentie, routebeschrijving, eventuele tramnummers)![]()
Maar de vraag blijft, zal mijn voorbereiding genoeg zijn?! Heb vorig jaar wel net zo'n gesprek gehad (ook voor de kinderopvang), waar ik ook in eerste instantie aangenomen was (maar waar ze een week later ineens niet meer de mogelijkheid hadden om mij 20 uur in te zetten) Heb zelf toch wel het idee dat dit twee vrouwen zullen zijn die er iets professioneler in zitten.
(Bientje is niet nerveus hoor...............)
Nou idd, aan de voorbereiding zal het niet liggenquote:Op dinsdag 29 november 2011 16:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Klinkt helemaal goed! De nervositeit hoort erbij, zullen we maar zeggen![]()
Of het genoeg zal zijn is nooit 100% te zeggen, maar je klinkt iig érg voorbereid![]()
quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
heb je ook zo'n jeuk aan je anus?
- zijn een paar vragen die bijna altijd worden gesteld tijdens sollicitatiegesprekken.
Ik zit dan op gesprek bij een uitzendbureau. Intakegesprek. Maar ondertussen is mijn CV al naar hun 'klant/opdrachtgever' verstuurdquote:Op dinsdag 29 november 2011 10:18 schreef Bienelientjee het volgende:
Morgen, exact rond deze tijd, zit ik in de metro richting het centrum voor mijn gesprek!
Geen anusjeuk-vraag?quote:Op woensdag 30 november 2011 13:31 schreef Bienelientjee het volgende:
Ondertussen heb ik mijn gesprek ook achter de rug!
Heb er een OK gevoel aan overgehouden. Paar standaard vragen gehad, paar cassussen voor me gekregen (daar had ik soms wel bedenktijd voor nodig en dan viel er een stilte). Heel grappig die standaard vragen, je ziet bijna voor je hoe je die een dag van tevoren nog op internet last.
Eind van de week bellen ze of ik uitgenodigd wordt voor een 2e gesprek. Heb een 40% wel, 60% niet gevoel over....
Dat is hoe dan ook zoquote:Op woensdag 30 november 2011 13:46 schreef Bienelientjee het volgende:
Mjah, soms zat ik echt van: goh, moet ik even over nadenken hoor!![]()
Ach, we gaan het wel zien. En anders ben ik weer een ervaring rijker!
In een gesprek dat ik gisteren met een detacheerder had kwam dit ook naar voren. Recruiters kunnen soms heel strak vasthouden aan de criteria die er voor een functie zijn opgesteld. Als ze bij wijze van spreken een HBO'er zoeken, gaat ieder CV met iets anders dan HBO in de prullenbak. Dit heeft niets met jouw kwaliteiten te maken.quote:Op woensdag 30 november 2011 17:39 schreef RedDevil085 het volgende:
Herkenbaar... ben laatst afgewezen voor een positie omdat mijn CV niet overeenkwam met het functieprofiel... Wat ironisch is, omdat ik hetzelfde baantje, 5 jaar geleden al eens als zomerbaan heb gedaan...
Ging goed, erg positiefquote:Op dinsdag 29 november 2011 21:02 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik zit dan op gesprek bij een uitzendbureau. Intakegesprek. Maar ondertussen is mijn CV al naar hun 'klant/opdrachtgever' verstuurd
Ohhh sucks auto!!quote:Op woensdag 30 november 2011 17:45 schreef automatic_ het volgende:
Ik "mag" ook op zoek naar een andere baan, omdat mijn huidige functie komt te vervallen en er binnen de organisatie geen plaats meer is. Ik hoop in juni/juli afgestudeerd te zijn, dus dit komt erg ongunstig uit. Ik had namelijk gehoopt dat ik wel binnen de huidige organisatie kon blijven (ook na het afstuderen). Maar goed; ik zie het wel...![]()
Iedereen succes met zoeken!
Inderdaad netjes.quote:Op donderdag 1 december 2011 15:15 schreef gifkwal het volgende:
Whaah wat een aanslag op je zenuwen! Wel heel netjes van ze dat ze dat laten weten.
Haha ik word bijna plaatsvervangend zenuwachtig voor je.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:18 schreef Janena het volgende:
[..]
Inderdaad netjes.
Ze hebben me tijdens het gesprek beloofd vandaag bericht te geven en zijn wellicht bang dat ze dat niet gaan redden...Bij elk piepje dat er een nieuwe mail is binnengekomen spring ik bijna uit de stoel (terwijl het tot nu toe allemaal reclamemailtjes zijn), haha...
Nou ja, 50% kans. We'll see.....
Nnnnnnneeeee...quote:Op donderdag 1 december 2011 16:33 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Haha ik word bijna plaatsvervangend zenuwachtig voor je.
Al wat gehoord?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |