abonnement Unibet Coolblue
pi_101423404
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:
Werkzoekend # 28
Werkzoekend # 29

De OP vind je hier.
Veel succes iedereen met het vinden van een baan.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_101423439
Ik sloot het vorige deel met deze post

quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:24 schreef Cyan het volgende:

[..]

Je wordt van te voren wel goed getraind d.m.v. heel veel theoretische kennis en rollenspellen bij deze werkgever. Want je moet natuurlijk wel alle systemen kennen (en dus niets uit je hoofd leren in dit geval) en je moet een klant op een correcte wijze te woord kunnen staan. En je gaat natuurlijk live bellen in de training :)

Het voordeel van telefonisch klantcontact is dat er een bepaalde afstand is. Dat kan ook een nadeel zijn omdat je geen lichaamstaal en gezichtsuitdrukking ziet. Je zal je idd over je telefoonangst moeten heen zetten. Maar als jij 5 dagen per week, 8 uur per dag, telefonisch klantcontact hebt over een onderwerp waarin je getraind bent en dat je interessant vindt, kom je vanzelf over die angst heen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_101428449
Ik heb me al even niet gemeld, maar ik ben nog steeds zoekende.
Eind juli had ik 2 sollicitatiegesprekken, maar voor beiden afgewezen. Bij de ene omdat ik niet commercieel genoeg was (wat ook gewoon waar is) en bij de andere zeer waarschijnlijk op afstand. Het gesprek ging prima en in de afwijzingsbrief werd benadrukt dat ze mij zeker gekwalificeerd achtten.
Daarna kon ik niet veel passende vacatures vinden dus heb ik even een sollicitatiestop ingelast. Ik heb natuurlijk de relatieve luxe om vanuit een baan te solliciteren. Geldzorgen ofzo heb ik daardoor niet, maar wel relatief aangezien ik niet voor niets op zoek ben.
Momenteel heb ik weer een sollicitatie lopen, dus even afwachten weer. Sowieso ga ik aanstaand weekend weer eens wat bedrijven afstruinen en een aantal open sollicitaties de deur uit doen.

Binnen mijn eigen vakgebied is in mijn regio weinig passend werk. Nu sta ik best open voor andere functies, maar mijn opleiding is zo specifiek dat men vaak niet echt weet wat ik kan, zeg maar. Maar goed, ik heb nog wel wat ideeen voor mijn open sollicitaties, dus we zullen zien.

Gefeliciteerd voor iedereen die inmiddels iets (tijdelijk of niet) heeft gevonden *O* altijd fijn om weer aan de slag te kunnen.
klerkje
pi_101441085
Spiegelei, wat is je opleiding en wat voor soort baan zoek je, en in welke regio? Jammer dat je na gesprekken bent afgewezen, vooral als ze je toch vertellen dat je wel geschikt bent. Extra zuur, lijkt me dat.
pi_101447443
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:59 schreef Spiegelei het volgende:
Ik heb me al even niet gemeld, maar ik ben nog steeds zoekende.
Eind juli had ik 2 sollicitatiegesprekken, maar voor beiden afgewezen. Bij de ene omdat ik niet commercieel genoeg was (wat ook gewoon waar is) en bij de andere zeer waarschijnlijk op afstand. Het gesprek ging prima en in de afwijzingsbrief werd benadrukt dat ze mij zeker gekwalificeerd achtten.
Daarna kon ik niet veel passende vacatures vinden dus heb ik even een sollicitatiestop ingelast. Ik heb natuurlijk de relatieve luxe om vanuit een baan te solliciteren. Geldzorgen ofzo heb ik daardoor niet, maar wel relatief aangezien ik niet voor niets op zoek ben.
Momenteel heb ik weer een sollicitatie lopen, dus even afwachten weer. Sowieso ga ik aanstaand weekend weer eens wat bedrijven afstruinen en een aantal open sollicitaties de deur uit doen.

Binnen mijn eigen vakgebied is in mijn regio weinig passend werk. Nu sta ik best open voor andere functies, maar mijn opleiding is zo specifiek dat men vaak niet echt weet wat ik kan, zeg maar. Maar goed, ik heb nog wel wat ideeen voor mijn open sollicitaties, dus we zullen zien.

Gefeliciteerd voor iedereen die inmiddels iets (tijdelijk of niet) heeft gevonden *O* altijd fijn om weer aan de slag te kunnen.
Dat de afstand te groot was wisten ze toch ook al voordat ze je uitnodigden. Ik snap dat niet hoor!
pi_101450028
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:02 schreef marjo90 het volgende:

[..]

Dat de afstand te groot was wisten ze toch ook al voordat ze je uitnodigden. Ik snap dat niet hoor!
Sowieso doen ze vaak raar over afstand. Ik solliciteerde laatst op een tijdelijke baan in Leeuwarden, zo'n beetje tegenover het station, voor mij vanuit Groningen dus zeer goed met het openbaar vervoer te bereiken, maar werd afgewezen vanwege de afstand.
pi_101450418
Ik heb een vacature gevonden waarbij je minimaal een jaar beschikbaar moet zijn. Nu weet ik niet of ik daadwerkelijk zo lang beschikbaar ben, want misschien wil ik binnen een jaar wel weer een studie volgen, en er is natuurlijk kans dat ik binnen een jaar iets beters vind.

Weet iemand of er doorgaans consequenties zijn verbonden aan het eventueel eerder stoppen? Of heb je die vrijheid gewoon, met eventuele opzegtermijn?

(Ik ga dit natuurlijk niet tijdens een sollicitatie vragen.)
  donderdag 1 september 2011 @ 16:16:17 #8
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_101451430
Moeten ze in je investeren in de vorm van een opleiding o.i.d.?
Als dat niet het geval is denk ik dat je ook gewoon eerder weg kan.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_101451936
Ik krijg vrijwel zeker een contractverlenging aangeboden. Moet alleen nog over een aantal voorwaarden onderhandelen en dan kan ik weer even vooruit *O*
pi_101453351
quote:
5s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:42 schreef Balisto het volgende:
Ik heb een vacature gevonden waarbij je minimaal een jaar beschikbaar moet zijn. Nu weet ik niet of ik daadwerkelijk zo lang beschikbaar ben, want misschien wil ik binnen een jaar wel weer een studie volgen, en er is natuurlijk kans dat ik binnen een jaar iets beters vind.

Weet iemand of er doorgaans consequenties zijn verbonden aan het eventueel eerder stoppen? Of heb je die vrijheid gewoon, met eventuele opzegtermijn?

(Ik ga dit natuurlijk niet tijdens een sollicitatie vragen.)
Dat was in mijn geval bij deze baan ook zo en dat werd verschillende keren benadrukt maar ik werk via een uitzendbureau dus ik kan gewoon per dag opzeggen. :)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_101455820
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik krijg vrijwel zeker een contractverlenging aangeboden. Moet alleen nog over een aantal voorwaarden onderhandelen en dan kan ik weer even vooruit *O*
Super, gefeliciteerd!

Ik had een super passende en leuke functie gevonden, in mijn directe omgeving bij een groot bedrijf ^O^ . Twee weken nadat ik gesolliciteerd had kreeg ik een brief thuis met het bericht dat ze de sollicitiatie wegens omstandigheden on hold hebben gezet -O-. Zo jammer.
pi_101456612
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:01 schreef gifkwal het volgende:
Spiegelei, wat is je opleiding en wat voor soort baan zoek je, en in welke regio? Jammer dat je na gesprekken bent afgewezen, vooral als ze je toch vertellen dat je wel geschikt bent. Extra zuur, lijkt me dat.
Hmm ik wil hier vanwege herkenning niet te specifiek zijn, als je dat wil weten kan je me PM'en hoor.
Opleiding is HBO iets juridisch, regio is Zuid-Nederland. Ik zoek ideaal werk waarvoor ik precies ben opgeleid met de bijbehorende zelfstandigheid, daarnaast sta ik open voor soortgelijke functies, als ze me maar een uitdaging geven en een juridische inslag hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:02 schreef marjo90 het volgende:

[..]

Dat de afstand te groot was wisten ze toch ook al voordat ze je uitnodigden. Ik snap dat niet hoor!
Ja nou ja, in dit geval snap ik het wel, is ook niet zozeer de afstand in kilometers maar de reiskosten (beetje vaag, je kan me PM'en als je wat duidelijker antwoord wil :P ). Maar ik snap je reactie hoor, dat vind ik normaal gesproken ook.
klerkje
pi_101462086
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:06 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Hmm ik wil hier vanwege herkenning niet te specifiek zijn, als je dat wil weten kan je me PM'en hoor.
Opleiding is HBO iets juridisch, regio is Zuid-Nederland. Ik zoek ideaal werk waarvoor ik precies ben opgeleid met de bijbehorende zelfstandigheid, daarnaast sta ik open voor soortgelijke functies, als ze me maar een uitdaging geven en een juridische inslag hebben.
Hm, met de juridische arbeidsmarkt ben ik niet bekend en met de Zuid-Nederlandse ook niet, dus kan je helaas niet meteen verder helpen. Maar de vacatures voor jouw ideale baan zijn dus niet in grote getalen aanwezig? Het lijkt me wel dat je met een juridische achtergrond bij veel bedrijven terecht kan, misschien is het een idee om in een andere/mindere functie bij een bedrijf wat je interessant lijkt proberen binnen te komen en zo hogerop te komen?
  vrijdag 2 september 2011 @ 12:13:52 #14
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_101483828
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:54 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Hm, met de juridische arbeidsmarkt ben ik niet bekend en met de Zuid-Nederlandse ook niet, dus kan je helaas niet meteen verder helpen. Maar de vacatures voor jouw ideale baan zijn dus niet in grote getalen aanwezig? Het lijkt me wel dat je met een juridische achtergrond bij veel bedrijven terecht kan, misschien is het een idee om in een andere/mindere functie bij een bedrijf wat je interessant lijkt proberen binnen te komen en zo hogerop te komen?
Nee niet in grote getalen nee. Maar je hebt gelijk hoor, in principe zijn er best veel mogelijkheden binnen andere bedrijven/overheden met mijn kennis. Dat is ook mijn tweede optie die ik van het weekend eens ga proberen te benutten.
Kijk, mijn insteek is ook iets anders dan velen hier. Ik zit niet op de schopstoel en ik stel dus iets hogere eisen aan mijn toekomstige baan. Ik wil er echt voor gaan zeg maar, het moet bij mij passen. Als je geen werk hebt en dat duurt maar aan, dan stel je die eisen voor jezelf noodzakelijkerwijs bij. Mijn tijd komt wel, alleen bij vlagen kan ik er echt heel erg van balen, daarna bedenk ik me weer dat ik een luxepositie heb.
klerkje
pi_101484523
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:13 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Nee niet in grote getalen nee. Maar je hebt gelijk hoor, in principe zijn er best veel mogelijkheden binnen andere bedrijven/overheden met mijn kennis. Dat is ook mijn tweede optie die ik van het weekend eens ga proberen te benutten.
Kijk, mijn insteek is ook iets anders dan velen hier. Ik zit niet op de schopstoel en ik stel dus iets hogere eisen aan mijn toekomstige baan. Ik wil er echt voor gaan zeg maar, het moet bij mij passen. Als je geen werk hebt en dat duurt maar aan, dan stel je die eisen voor jezelf noodzakelijkerwijs bij. Mijn tijd komt wel, alleen bij vlagen kan ik er echt heel erg van balen, daarna bedenk ik me weer dat ik een luxepositie heb.
Ik begrijp je wel hoor. Zelf heb ik ook nog voor tenminste een paar maanden werk en daarom ben ik ook nog steeds kritisch. Als je zoals jij helemaal de zekerheid hebt van een vast inkomen moet je natuurlijk ook alleen maar voor iets gaan wat beter is dan wat je nu hebt.
  vrijdag 2 september 2011 @ 19:33:11 #16
104963 ETA
European Travel Author
pi_101499243
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2009 21:04 schreef ETA het volgende:
werk vinden zal niet zo snel gaan, ik zit nu een cursus Chinees te overwegen in China voor 3 maanden. Ik denk dat het het wel een goede aanvulling zal zijn voor mijn CV. Maar ja, als ik het ga doen, dan zal een baan vinden meteen uitgesteld worden naar 2010.
post van ruim 2 jaar geleden in topic#2 van deze reeks. Uiteindelijk nooit die cursus gedaan :P Wel tot vorige maand nog zonder echt werk gezeten :{

Maar sinds vorige maand heb ik een vaste baan als speelgoed tester! En net deze week mijn proeftijd afgesloten :)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_101499457
Ik ben afgewezen bij de post :')
pi_101534205
Oef, heb een leuk dilemma.

Ik werk sinds februari bij mijn huidige baan en heb een jaarcontract. Ik weet dat ze niet snel een vast contract zullen bieden, vanwege bedrijfsomstandigheden. Maximaal 2 keer verlenging dus. Zelfs of er de eerste keer verlenging zal komen staat absoluut niet vast en de 2e keer al helemaal niet.

Nu heb ik via een studiemaatje te horen gekregen van een mogelijkheid die beter bij me zou kunnen passen. Financieel ga ik er zeer op achteruit, omdat ik m'n ploegendienst toeslag zal verliezen (is een aanzienlijk deel van m'n salaris). Ook qua reisafstand zal ik er flink op achteruit gaan. Qua zekerheid en passendheid kan ik er echter flink op vooruit gaan. De baan lijkt beter te passen bij mijn "competentiepakket". Ook kunnen zij i.t.t. tot mijn huidige werkgever na een jaar bij goed functioneren een vast contract bieden.

Ik denk dat ik ga reageren, want ik kan er altijd nog van af zien als ze een bod doen. Het echte dilemma komt pas als ze een bod doen en zo ver is het natuurlijk nog lang niet.
  zaterdag 3 september 2011 @ 20:45:15 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101534304
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:38 schreef DE_krumpel het volgende:
Ik ben afgewezen bij de post :')
ik ook destijds. Waarom ben jij afgewezen? Ze waren bang dat ik te snel weer weg zou zijn.
Niet meer actief op Fok!
pi_101535523
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 20:42 schreef Daboman het volgende:
Oef, heb een leuk dilemma.

Ik werk sinds februari bij mijn huidige baan en heb een jaarcontract. Ik weet dat ze niet snel een vast contract zullen bieden, vanwege bedrijfsomstandigheden. Maximaal 2 keer verlenging dus. Zelfs of er de eerste keer verlenging zal komen staat absoluut niet vast en de 2e keer al helemaal niet.

Nu heb ik via een studiemaatje te horen gekregen van een mogelijkheid die beter bij me zou kunnen passen. Financieel ga ik er zeer op achteruit, omdat ik m'n ploegendienst toeslag zal verliezen (is een aanzienlijk deel van m'n salaris). Ook qua reisafstand zal ik er flink op achteruit gaan. Qua zekerheid en passendheid kan ik er echter flink op vooruit gaan. De baan lijkt beter te passen bij mijn "competentiepakket". Ook kunnen zij i.t.t. tot mijn huidige werkgever na een jaar bij goed functioneren een vast contract bieden.

Ik denk dat ik ga reageren, want ik kan er altijd nog van af zien als ze een bod doen. Het echte dilemma komt pas als ze een bod doen en zo ver is het natuurlijk nog lang niet.
Ik zou eerst solliciteren en pas als je bent aangenomen je druk gaan maken over bovenstaande. Zonde van je tijd en energie om hier nu al wakker van te gaan liggen. ;)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_101551948
Ik kan misschien via een uitzendbureau aan de slag als medewerker in de huishouding op een Waddeneiland. Fulltime gedurende het hele naseizoen van half september tot ergens in november en eventueel zelfs langer. Huisvesting wordt geregeld.

Misschien geen briljante carrièremove, maar het zou me wel uit de acute financiële problemen helpen en de dagelijkse stress van het zoeken naar werk voor langere tijd wegnemen. Ik ben dan wel een hele tijd weg van huis, maar misschien heb ik dat ook wel even nodig. Hmmm, ik twijfel nog...
  maandag 5 september 2011 @ 12:12:13 #22
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_101587096
Onverwachts toch een vacature gezien naar een functie die ik wel wil. Gesolliciteerd en ik mag op gesprek komen. Ik moet echter wel geduld hebben want de betreffende contactpersoon gaat eerst op vakantie. We gaan het zien.
Ik zit er ondertussen toch aan te denken om wat open sollicitaties de deur uit te doen. Ik word altijd een beetje rusteloos als ik 'niets heb lopen'. Vanmiddag toch maar even een paar goede brieven in elkaar zetten en versturen.
klerkje
pi_101587766
quote:
11s.gif Op zondag 4 september 2011 13:48 schreef Balisto het volgende:
Ik kan misschien via een uitzendbureau aan de slag als medewerker in de huishouding op een Waddeneiland. Fulltime gedurende het hele naseizoen van half september tot ergens in november en eventueel zelfs langer. Huisvesting wordt geregeld.

Misschien geen briljante carrièremove, maar het zou me wel uit de acute financiële problemen helpen en de dagelijkse stress van het zoeken naar werk voor langere tijd wegnemen. Ik ben dan wel een hele tijd weg van huis, maar misschien heb ik dat ook wel even nodig. Hmmm, ik twijfel nog...
Het klinkt wel avontuurlijk! :D
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  maandag 5 september 2011 @ 13:21:11 #24
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_101589102
Ik denk dat het wel een leuke kans is Balisto...in ieder geval heb je voor die periode salaris en ben je even uit je dagelijkse sleur....Als ik geen kinderen had zou ik zoiets ook wel aangrijpen.

Spiegelei, fijn dat je op gesprek mag komen! Wanneer komt deze persoon terug van vakantie?

[ Bericht 12% gewijzigd door Janena op 05-09-2011 13:39:52 ]
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_101589588
Het zou mij ook wel leuk lijken Balisto, afhankelijk van je omstandigheden natuurlijk. Vooral als het je nu uit de financiele penarie helpt! Wie weet is het een goede periode voor je om even lekker uit te waaien (letterlijk! hehe) en je hoofd leeg te maken voor de nieuwe kansen die daarna komen.

Fijn Spiegelei dat je op gesprek mag komen! Ik hoop dat het positief wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')