abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104764104
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:
Werkzoekend # 28
Werkzoekend # 29
Werkzoekend # 31

De OP vind je hier.
Veel succes iedereen met het vinden van een baan.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104764941
Hmm vreemd hoe het lopen kan. Ben inmiddels afgewezen voor een 2e interne functie waarbij het gesprek heel goed liep. Een van de redenen was dat er iemand was met iets meer ervaring. Maar een andere reden kwam me nogal vreemd over, bijna alsof m'n woorden verdraaid zijn.

Ter achtergrondinformatie. Mijn huidige baan valt te verdelen in administratief werk en in praktisch werk, terwijl de nieuwe baan volledig administratief is. Het administratieve werk gaat me heel goed af, maar bij het praktisch werk dacht ik te lang te veel na waardoor de kwantiteit van het werk niet goed was.Dit heb ik benoemd in het sollicitatiegesprek. Mijn huidige baas had een positieve referentie gegeven voor het administratieve deel. Dit heb ik ook minimaal 2 keer herhaald in het gesprek. En natuurlijk zei ik ook dat het werk gewoon goed gaat en dat ik bij het administratieve deel eigenlijk geen last heb van het teveel nadenken. Daarnaast schetsten ze een beeld van een routinematige eenvoudige functie die ik makkelijk aan zou moeten kunnen, terwijl ik het werk veel serieuzer leek te nemen. Ik wilde niet in de valkuil van het te makkelijk denken over de functie lopen.

Gedurende het telefoongesprek over de uitslag kreeg ik dus te horen dat ik was afgewezen omdat ik teveel zou gaan nadenken bij het administratieve werk. Dit zou het inwerktraject vertragen, wat niet handig is voor de tijdelijke functie.

Tijdens het telefoongesprek heb ik me niet gerealiseerd dat dit dus niet klopt met wat zowel ik als mijn referent zeggen. Ik zit te denken om ze terug te bellen hoe ze dit in godsnaam hebben kunnen denken. Ik heb nog nooit meegemaakt dat m'n woorden echt gewoon verdraaid worden en ik heb er toch al heel wat sollicitaties op zitten.

En verder: tsja, ik heb 2 nieuwe interne vacatures gevonden, maar die zijn een stuk minder leuk. Toch maar reageren dan. En ik ga ook maar eens extern kijken.
pi_104765828
Ik meld mij hier (helaas) ook maar weer eens. Tijdje geleden was ik hier ook, heb toen een baan gevonden met een duale opleidingsconstructie. Nu heb ik kennis mogen maken met de praktijk en het valt mij echt zwaar tegen. Voor mij reden om weer aan het solliciteren te gaan met gelukkig de garantie van een inkomen. Het is natuurlijk wel zonde omdat ik eigenlijk blij moet zijn dat ik een min of meer baangarantie heb bij mijn huidige werkgever voor 4 jaar incl. opleiding, maar het valt niet mee om ongelukkig te zijn op het werk.

Mijn probleem is dat ik met mijn 25 jaar bar weinig werkervaring heb, zowel binnen als buiten mijn vakgebied. Mijn plan was om met vrijwilligerswerk naast mijn huidige baan veel ervaring op te doen in het vakgebied waar ik oorspronkelijk voor ben opgeleid, helaas is mijn huidige baan zo uitputtend dat ik daar niet aan toe kom.
pi_104767139
Het is ook tijd voor mij om me hier te melden. Morgen ga ik in de RAI op de carrièrebeurs maar eens kennismaken met wat bedrijven en uitzoeken of dit in later stadium nog tot aanbod van een baan kan leiden. Nu eerst mijn CV en LinkedIn bijwerken.
pi_104767598
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2011 17:47 schreef lyolyrc het volgende:
Het is ook tijd voor mij om me hier te melden. Morgen ga ik in de RAI op de carrièrebeurs maar eens kennismaken met wat bedrijven en uitzoeken of dit in later stadium nog tot aanbod van een baan kan leiden. Nu eerst mijn CV en LinkedIn bijwerken.
Hey wat leuk, ik ga er morgen ook heen.
pi_104772161
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 02:00 schreef hermanf het volgende:
Samenvatting: TLDR ;)
Ik heb je verhaal met veel plezier gelezen hoor, tot op de laatste letter haha ;). Ik heb me nog steeds niet ingeschreven bij een uitzendbureau, omdat ik bang ben dat ze me alleen maar gaan bellen voor callcenterbaantjes e.d. en daar zit ik niet op te wachten. Toch grappig dat ze bij jou eerlijk zeiden dat ze voornamelijk simpelere baantjes hadden. Alhoewel sommige uitzendbureaus ook best interesse banen aanbieden. Misschien binnenkort toch eens inschrijven.

Mijn begeleider van mijn afstudeeronderzoek raadde mij ook aan om in een sollicitatiebrief toe te lichten waarom je juist graag bij dát bedrijf wil werken. Ik merk dat bedrijven en organisaties dat idd best belangrijk vinden. Ik vind het best onnatuurlijk om zo overdreven enthousiast te doen over een functie (en het lijkt me des te moeilijker als je al 100 gesprekken achter de rug hebt en wekelijks andere sollicitaties hebt, bij wijze van). Je weet immers helemaal niet of het wel zo leuk is, en wss heeft elke functie ook zijn negatieve aspecten. Maarja, als het helpt om uitgenodigd / aangenomen te worden, so be it. Even mijn enthousiaste smoelwerk oefenen :').
pi_104789185
Afgewezen voor een baan waarvan ik zeker wist dat ik op zn minst uitgenodigd zou worden. Het waren namelijk dezelfde werkzaamheden wat ik ook als vrijwilliger deed bij een andere organisatie. Bovendien was het maar voor 8 uur in de week en ik dacht " wie solliciteert daar nou op? :') "

Nou in de afwijzingsmail stond dat er dus nog 300 anderen hadden gesolliciteerd -O-

Ik geloof dat ik de droom moet opgeven om ooit nog in de sociaal-culturele sector terecht te komen :{
  vrijdag 25 november 2011 @ 08:44:52 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_104793519
Natuurlijk moet je in je brief vertellen waarom je juist bij dat bedrijf wilt werken. Bekijk de website, bedenk wat voor indruk die site op je maakt en bedenk of jij binnen zo'n bedrijfscultuur past. Informeel/formeel, dynamisch/saai etc.
Niet meer actief op Fok!
pi_104802630
Net een heel ongemakkelijk gesprek gehad. Er was gewoon echt geen ''klik'' van beide kanten. Op gegeven moment zelf maar gezegd, laten we het hierbij maar afsluiten, ik wilde daar gewoon zo snel mogelijk weg :{
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:56:08 #10
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_104803827
Balen.

Ik kan me voorstellen dat je er geen verdere tijd aan wil verspillen.
Op welke manier was het ongemakkelijk?
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_104804608
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:56 schreef Janena het volgende:
Balen.

Ik kan me voorstellen dat je er geen verdere tijd aan wil verspillen.
Op welke manier was het ongemakkelijk?
Nou hij begon het gesprek door te zeggen dat ik 3 weekenden per maand op vrijdag en zaterdagavond moest werken ( was iets in de horeca dus savonds werken vind ik geen probleem maar dat vond ik toch wel veel), dus daarna kon hij eigenlijk zien dat ik daar niet echt enthousiast over was. En dat was ik ook niet :P
Hij vroeg van alles maar kreeg het gevoel dat ie helemaal niet geintresseerd was, het klikte gewoon niet, en ja dat ik niet enthousiast overkwam dat deed het hem denk ik
pi_104804670
toen begon ie me ook nog te vergelijken met een kandidaat die net voor mij was geweest, en dat hij wel hotelschool had gedaan en blabla, toen dacht ik, ikmoet hier weg.

Maar sowieso wil ik niet elk weekend op vrijdag en zaterdagavond werken dus ja..Next!
pi_104804725
Hmm dat was toch best nuttig, zo'n carrierebeurs bezoek. Ben er met verwachting 0,0 heen gegaan en ik heb toch weer een nieuwe connectie gelegd en ik heb wat sollicitatietips gekregen. Het biedt toch altijd weer nieuwe perspectieven, zo'n beurs. Ook als het lijkt alsof je er niets te zoeken hebt.
pi_104806268
Hallo, ik doe momenteel een thuis studie. bedr.administratief medewerker en omdat ik dan nog wat vrije tijd heb en wat geld wil bijverdienen ben ik van plan om te solliciteren bij een sportkleding winkel waar ze mensen nodig hebben, ik heb nog nooit eerder een bijbaan of dergelijke gehad, wel stage gelopen bij een kantoor en bij een drogist (vakken/schappen vullen,winkel netjes houden, geen kassa oftewelypische werkzaamheden voor een stagaire :') ) that's all. Mijn vraag is wat moet ik precies aangeven bij de motivatiebrief die ik het kleding-sport winkel moet versturen. heb nog nooit eerder zo een brief gerredacteert alleen een CV.

PS. Weet iemand evt. nog (leuke) winkels voor een 19 jarige?
pi_104806671
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:04 schreef electrocrash het volgende:
Hallo, ik doe momenteel een thuis studie. bedr.administratief medewerker en omdat ik dan nog wat vrije tijd heb en wat geld wil bijverdienen ben ik van plan om te solliciteren bij een sportkleding winkel waar ze mensen nodig hebben, ik heb nog nooit eerder een bijbaan of dergelijke gehad, wel stage gelopen bij een kantoor en bij een drogist (vakken/schappen vullen,winkel netjes houden, geen kassa oftewelypische werkzaamheden voor een stagaire :') ) that's all. Mijn vraag is wat moet ik precies aangeven bij de motivatiebrief die ik het kleding-sport winkel moet versturen. heb nog nooit eerder zo een brief gerredacteert alleen een CV.

PS. Weet iemand evt. nog (leuke) winkels voor een 19 jarige?
Voor zulk soort bijbanen zou ik zelf geen brieven versturen, maar gewoon de winkel inlopen en aan de manager vragen of ze nog iemand nodig hebben.
pi_104806836
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:14 schreef DanieI85 het volgende:

[..]

Voor zulk soort bijbanen zou ik zelf geen brieven versturen, maar gewoon de winkel inlopen en aan de manager vragen of ze nog iemand nodig hebben.
Ik heb al met ze gebeld en ze hebben gezegd dat ik via internet op vacatures en dan mijn motivatiebrief moet sturen, btw de vestiging waar ik zou willen werken is niet te vinden op de site (dat betekent NIET dat er geen plek is, want hun hebben mij gezegd dat ze wel mensen zoeken en dat je dat online moet doen)

zou ik dan die motivatiebrief naar de vestiging zelf mailen? want op de site zie je niet dat ze opzoek zijn naar mensen in de vestiging die ik wil
pi_104806878
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:14 schreef DanieI85 het volgende:

[..]

Iets voor de volgende keer dan,is altijd beter dan bellen
pi_104807417
De carrièrebeurs was wel ok, cv laten checken en zowaar een kaartje gekregen met een toezegging voor verdere hulp. Maar ik kwam eigenlijk voor de phd-beurs.. nou, die was bijna nonexistend helaas :(
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_104807474
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:23 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Net een heel ongemakkelijk gesprek gehad. Er was gewoon echt geen ''klik'' van beide kanten. Op gegeven moment zelf maar gezegd, laten we het hierbij maar afsluiten, ik wilde daar gewoon zo snel mogelijk weg :{
Vervelend. Ik heb dat ook wel eens gehad, halverwege het gesprek trokken zij de conclusie dat ze me niet geschikt vonden en ik dat ik daar echt niet wilde werken :P Kan altijd gebeuren.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:44:34 #20
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_104807828
*O* *O* OmG, OmG! *O* *O*

Ik heb een sollicitatiegesprek in de agenda staan! ZE HEBBEN EINDELIJK GEBELD! (En uit zichzelf hebben ze sorry gezegd voor de vertraging! :D ) En over de telefoon klikte het al vrij goed moet ik zeggen (mini vragenlijstje gehad over praktische dingen zoals contracturen/ voorkeuren ensow, waarom ik graag werk met kinderen en over mijn vrijwilligerswerk)!

Woensdag een gesprek met tenminste 2 mensen voor me! :D :)
pi_104808022
Gefeliciteerd! 8-)

Mijn gesprek van afgelopen dinsdag is overigens op niets uitgelopen. Gelukkig wel met een goede reden: het betrof een (nieuwe) functie waarin ik vooral alleen zou werken, en het leek hen daarom beter om iemand aan te nemen met wat meer ervaring met de werkzaamheden. Kan ik niks tegenin brengen, en ze waren voor de rest gelukkig wel positief over me.
Nu moet ik a.s. maandag een ochtend meelopen bij een ander bedrijf, en als dat bevalt kan ik daar per 1 januari aan de slag :o
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:58:24 #22
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_104808264
Maar........ik moet 2 referenties meenemen en een loonstrookje van laatste werkgever. Heb denk ik maar 1 referentie van mijn huidige vrijwilligerswerk (wat tevens mijn afstudeerstage was) en mijn laatste werkgever stamt af van 2006 (supermarkt die failliet is gegaan :') )

Even kijken hoe ik dat allemaal voor elkaar ga krijgen.
pi_104808582
Hmmm, ik meld mij ook. Heb een contract tot en met Februari, maar daarna twijfel ik of ik hier verder wil gaan.

Zelf ben ik HTS'-er en zoek ik toch buiten mijn vakgebied. Ik vind de consultancy leuk na een case study gedaan te hebben, maar werken in het buitenland lijkt me ook tof. Dat laatste kan met offshore, maar of ik dat lang volhoud...
pi_104809129
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:58 schreef Bienelientjee het volgende:
Maar........ik moet 2 referenties meenemen en een loonstrookje van laatste werkgever. Heb denk ik maar 1 referentie van mijn huidige vrijwilligerswerk (wat tevens mijn afstudeerstage was) en mijn laatste werkgever stamt af van 2006 (supermarkt die failliet is gegaan :') )

Even kijken hoe ik dat allemaal voor elkaar ga krijgen.
Simpel, als het er niet is kun je het niet meenemen :P
pi_104809376
Dinsdag intake+training voor callcenter. Stelt niet zo veel voor, maar werk is werk! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')