Balen!quote:Op donderdag 1 december 2011 17:04 schreef Daph_ het volgende:
Sinds gisteren alweer een aantal afwijzingen binnen gekregen onder het motto 'wij hebben naar uw CV gekeken en naar aanleiding van het profiel waar wij naar op zoek zijn, is onze keuze op meer geschikte kandidaten gevallen'.
En de zoektocht gaat door..
Hier hetzelfde, morgen ook te horen of ik op 2e gesprek mag komenquote:Op donderdag 1 december 2011 17:20 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Balen!
Ik hoor waarschijnlijk morgen of ik wel of niet uitgenodigd wordt voor een tweede gesprek. Mijn gevoel zegt nee, maar ik hoor wel wat het wordt.
Weet je met wie je dat tweede gesprek hebt?quote:Op donderdag 1 december 2011 19:45 schreef hetzusjevan het volgende:
Ohh Janena ik zit hier met spanning voor jou! Het is wel een moeilijke beslissing blijkbaar, dat ze nog niets hebben laten horen? Pfff!!
Ik heb binnenkort een tweede gesprek maar ik weet totaal niet hoe ik me daarop moet voorbereiden.. iemand tips, advies? Ik weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten. Of zou ik een rondleiding krijgen dan enzo, zoals Janena vandaag had? Ik moet ze morgen toch nog even bellen met een vraag, is het stom om dan te vragen hoe zo'n tweede gesprek in elkaar zit?
Volgens mij met dezelfde mensen als de eerste keer (hoofd van de afdeling + HR mevrouw), plus wat eventueel toekomstige collega's (dacht ik). Ik vind het lastig om dieptevragen te bedenken, gezien het vooral om een uitvoerende functie gaat (voornamelijk photoshoppen, werken met indesign en tekstjes schrijven).quote:Op donderdag 1 december 2011 20:33 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Weet je met wie je dat tweede gesprek hebt?
Moeilijk in te schatten natuurlijk. In mijn geval waren het 2 andere leidinggevenden (en dat wist ik ook vooraf) dus voor een deel kwamen ook dezelfde vragen voorbij (gaven ze ook vooraf aan het gesprek aan). Verder wat meer dieptevragen, dus in mijn geval echt kennis testen, maar eigen visie vragen en aan het einde meer praktische dingen als aantal uren, salaris, e.d.
Maar of dit een representatief tweede gesprek is voor jouw tweede gesprek weet ik natuurlijk niet. Daarom zou het wel schelen als je weet met wie je je gesprek hebt (andere leidinggevenden, eventueel toekomstige collega's, dezelfde personen van vorige keer?).
Sucksquote:Op vrijdag 2 december 2011 11:29 schreef Twiitch het volgende:
De zoveelste afwijzing is binnen (na twee sollicitatiegesprekken + een proefdag).
Ben nu al 10 maanden bezig, ik kijk het nog twee maanden aan en dan ga ik me toch instellen op verder studeren, het is in mijn sector als starter gewoon niet te doen op het moment, overal is de reden van afwijzing ervaring, ervaring, ervaring.
Hahahaquote:Op vrijdag 2 december 2011 13:11 schreef Janena het volgende:
Wat balen Twiitch, en dat na 2 gesprekken en een proefdag.
Ik heb nog geen bericht maar ben vandaag eigenlijk niet zo gespannen (gisteren meer last van) dus ik hoor het wel.
Ik ga sowiezo niet reageren op die belachelijke advertentie hierboven, nou ja, misschien voor de lol of zo.
Ik verzamel pluche koeien en eet elke week wortels en mais.
Ik wil niet meer dan 9 euro verdienen en heb veel affintiteit met 20 km lange stralen.
quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Al iets gehoord, Bienelientjee, babipangang en Janena?
Management-traineeship?quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:55 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik heb niet zo lang geleden een universitaire masteropleiding afgerond. Alleen is er zo goed als geen werk mee te vinden. Ik ben in dubio over wat ik nu het beste kan gaan doen.
Weet iemand waar ik goed advies kan krijgen of tests kan doen om uit te vinden wat ik kan en wat voor werk bij me past? Je hebt websites, maar die lijken me niet zo betrouwbaar.
Welke bachelor en master heb je gedaan?quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:55 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik heb niet zo lang geleden een universitaire masteropleiding afgerond. Alleen is er zo goed als geen werk mee te vinden. Ik ben in dubio over wat ik nu het beste kan gaan doen.
Weet iemand waar ik goed advies kan krijgen of tests kan doen om uit te vinden wat ik kan en wat voor werk bij me past? Je hebt websites, maar die lijken me niet zo betrouwbaar.
Ik zou eens met een loopbaanadviseur gaan praten. Typ gewoon eens loopbaanadviseur in op google.quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:55 schreef Premium_Quality het volgende:
Heb je ervaring hiermee? Hoe nuttig was de informatie die je er kreeg.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:41 schreef Daboman het volgende:
Ik zou eens met een loopbaanadviseur gaan praten. Typ gewoon eens loopbaanadviseur in op google.
Nog niks gehoord, hopelijk omdat ze er nog niet uit. Zou natuurlijk ook kunnen dat de afwijzingsbrief onderweg isquote:Op vrijdag 2 december 2011 12:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Al iets gehoord, Bienelientjee, babipangang en Janena?
Nog iemand die al die talen spreekt hier? Vast niet veel concurrentiequote:De Sales Representative Shop wordt gezocht voor een groot
Internationaal merk en leider op design en fashiongebied.
Sta jij met je hart in de mode (accessoires) en met je voeten op de
grond, heb je een verhaal te vertellen en weet je servicegericht je
commerciële talent te benutten? Spreek je daarnaast Mandarijn,
Indonesisch, Engels en Nederlands? Dan hebben wij een uitdagende baan!
Sorry dat ik een lullige opmerking maak, maar had je dit niet kunnen zien aankomen?quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:55 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik heb niet zo lang geleden een universitaire masteropleiding afgerond. Alleen is er zo goed als geen werk mee te vinden.
Ik ben wel eens naar een loopbaanadviseur geweest om wat beter te kunnen solliciteren. De hulpvraag was waarom ik maar niet aangenomen werd. Dus heb ik de kans gekregen om het solliciteren te trainen. Was wel duur en het is lastig in te schatten wat ik er aan had. Het is geen waardeloze investering geweest though, wat ze zeggen is wel vrij logisch, maar het is heel erg toegespitst op jou, hierdoor heb je er net iets meer aan dan aan het gemiddelde boek over solliciteren (ik heb ook ooit eens zo'n boek aangeschaft trouwens).quote:Op vrijdag 2 december 2011 19:37 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Heb je ervaring hiermee? Hoe nuttig was de informatie die je er kreeg.
Hebben ze niet op de universiteit nog mogelijkheden daarvoor? Op mijn universiteit zijn er nog allerlei cursussen beschikbaar tot een jaar na het afstuderen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:55 schreef Premium_Quality het volgende:
HBO-ers worden ook geregeld gevraagd voor traineeships, hoor. Of kan je anders niet alsnog een master richting bedrijfskunde doen? Of wellicht gewoon solliciteren naar functies die beter bij je passen, als je kunt aantonen ervaring te hebben in het vakgebied en wellicht aanbevelingen kan dat misschien lukken?quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:50 schreef EngineerA het volgende:
Net een voortgangsgesprek gehad met de teamleiders. Ze vinden dat ik goed werk lever qua rapportages, vinden mijn omgang met andere super, maar er is een ding dat ze nekt en waar ik ook kritisch om ben: Mijn technische kant. Ze zien in mij geen echte ingenieur, maar meer een technisch bedrijfskundige. Ik kan dat beamen, de vakken betreft bedrijfskunde vond ik altijd het leukst op mijn opleiding.
Zelf heb ik nooit ingenieur willen worden, maar heb wel een beroepsopleiding voor dat gevolgd. Het zou makkelijker zijn om naar een ander vakgebied te verkassen met een academisch diploma, maar goed ook bij anderen is het dus duidelijk dat ik toch liever iets buiten de techniek zoek. Ik heb de meeste technische banen altijd saai gevonden, alhoewel ik de branche prachtig vind. Ik zit nu echt te kijken wat voor werk ik kan vinden met de HTS. Als ik acadeem was, dan had ik wel een management traineeship gedaan. Nu zou ik niet weten waar ik terecht kan. Graag zou ik tips willen
Ik denk dat EngineerA bedoelde op het management traineeship, waar slechts academici voor worden gevraagd. HBO'-ers blijven toch steken op financial/technical traineeship.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:33 schreef gifkwal het volgende:
[..]
HBO-ers worden ook geregeld gevraagd voor traineeships, hoor. Of kan je anders niet alsnog een master richting bedrijfskunde doen? Of wellicht gewoon solliciteren naar functies die beter bij je passen, als je kunt aantonen ervaring te hebben in het vakgebied en wellicht aanbevelingen kan dat misschien lukken?
Recht op bijstand heb je sowieso, maar recht op WW heb je pas wanneer je niet door eigen schuld bent ontslagen en wanneer je tenminste 26 uit 36 weken achtereenvolgend hebt gewerkt.quote:Op zondag 4 december 2011 18:30 schreef Mentos79 het volgende:
overigens heb je recht op een (bijstands)uitkering wanneer je ontslag hebt genomen bij 1 parttime baan en ontslagen bent bij een andere parttime baan?
En?quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:35 schreef Janena het volgende:
Ook hier nog geen bericht...
Hopelijk is geen bericht goed bericht.
Maandag zou ik toch echt wel uitsluitsel moeten krijgen neem ik aan....
Spijtig dat ik de positie niet heb gekregen. Ik hoop dat als er een gelijkwaardige functie in de nabije toekomst vrijkomt ik daarvoor in aanmerking word genomen. Bedankt voor u tijd en moeite...quote:Op maandag 5 december 2011 14:45 schreef gifkwal het volgende:
Wat doen jullie als je via de mail een persoonlijke afwijzing krijgt? Dus niet "L.S." maar echt aan jou gericht? Ik vind het altijd zo lullig om dan niks te antwoorden, maar aan een antwoord ("bedankt voor uw bericht, jammer, blabla") hebben ze eigenlijk ook niks. Wat is daarin eigenlijk de standaard?
Aaaaaaaaaah!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |