abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2011 @ 14:53:54 #251
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_105493466
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 14:40 schreef seXy-KurdishBoy het volgende:
Is het normaal dat je helemaal niks te horen krijgt als je al een sollicitatieformulier hebt ingeleverd bij een supermarkt? Ik heb bij een stuk of 5 supermarkten de formulieren ingeleverd. Van slechts 1tje(!!) heb ik wat terug gehoord, namelijk dat ze al genoeg personeel hebben.

1 supermarkt beweerde zelfs dat ze personeelstekort hadden en nog nemen ze mij niet aan of nodigen ze mij uit voor een gesprek. Ik voel me eigenlijk gediscrimineerd.
Schijnbaar nemen werkgevers het vandaag de dag niet meer zo nauw met fatsoensregels... Heb laatst op een baantje gereageerd waar ik, samen met 4 anderen was uitgekozen om op gesprek te komen. Gesprek ging goed, ze zouden een week later wat van zich laten horen. Na anderhalve week heb zelf maar eens gebeld, maar van die 5 had intussen 1 ander werk gevonden en ze wilden toch echt graag 5 kandidaten beschikbaar hebben. Een week later heb ik weer gebeld, ze zouden zeker binnen 3 dagen wat van zich laten horen.

Dat is inmiddels een maand geleden :')

Niets persoonlijks dus (hoop ik :p)
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_105493580
Volgens mij zijn ook alle werkgevers zo een beetje kneuzen :p
pi_105493808
Ik denk niet dat dat per sé discriminatie hoeft te zijn hoor. Ik maak ook vaak genoeg mee dat ik geen enkele reactie ontvang. Tegenwoordig is daar vooral in grote bedrijven en wanneer het gaat om de meer marginale functies (zoals bijvoorbeeld vakkenvuller) weinig aandacht voor. Het kan ze gewoon niet bommen of ze zijn zelf zo belabberd georganiseerd dat het ze niet eens lukt om fatsoenlijk te reageren.
pi_105493896
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:04 schreef gifkwal het volgende:
Ik denk niet dat dat per sé discriminatie hoeft te zijn hoor. Ik maak ook vaak genoeg mee dat ik geen enkele reactie ontvang. Tegenwoordig is daar vooral in grote bedrijven en wanneer het gaat om de meer marginale functies (zoals bijvoorbeeld vakkenvuller) weinig aandacht voor. Het kan ze gewoon niet bommen of ze zijn zelf zo belabberd georganiseerd dat het ze niet eens lukt om fatsoenlijk te reageren.
Bij vakkenvullers kan volgens mij ook de leeftijd meespelen. Het liefst hebben ze tieners die net de leeftijd hebben om te mogen werken, zodat de loonkosten minimaal zijn.
pi_105494059
Toch vreemd dat ik niet aangenomen wordt terwijl bijna iedereen in mijn omgeving wel snel aangenomen wordt. Ik doe 5 Havo en kan niet eens in een supermarkt werken! wtf en men van mbo wel. Wil niks slechts zeggen over mbo maar dit zegt wel dat ik anders behandeld wordt
pi_105494115
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:07 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Bij vakkenvullers kan volgens mij ook de leeftijd meespelen. Het liefst hebben ze tieners die net de leeftijd hebben om te mogen werken, zodat de loonkosten minimaal zijn.
Alsnog zijn de overgrote deel van de supermarkt jongeren van mijn leeftijd
  maandag 12 december 2011 @ 15:17:12 #257
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105494232
Tja, het kán dat ze discrimineren. Je zal er alleen niet achter komen. Verder kan het feit dat de keus niet op jou valt van veel dingen afhangen: te oud, te jong, te slim, te dom, slechte brief, slechte spelling /grammatica, te weinig ervaring, veel andere kandidaten die net beter uit de verf komen, etcetera, etcetera.

Ik zou niet meteen uitgaan van een 'andere behandeling', in ieder geval, en gewoon zo positief mogelijk verder solliciteren.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_105494398
Ik probeer ook positief te blijven, ik snap ook dat ik niet te snel discriminatie moet roepen. Maar als ik in geen 1 van de 5 supermarkten aangenomen wordt begin ik wel te twijfelen.

Hoe wordt het later als ik HBO afstudeer? krijg ik weer dezelfde gezeik want ik wordt niet eens in een supermarkt aangenomen....
pi_105496564
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:22 schreef seXy-KurdishBoy het volgende:
Ik probeer ook positief te blijven, ik snap ook dat ik niet te snel discriminatie moet roepen. Maar als ik in geen 1 van de 5 supermarkten aangenomen wordt begin ik wel te twijfelen.

Hoe wordt het later als ik HBO afstudeer? krijg ik weer dezelfde gezeik want ik wordt niet eens in een supermarkt aangenomen....
Ik wordt?

Als je zo je brieven hebt geschreven dan kan je weleens voor je Nederlands afgewezen zijn.
Ik bedoel dit totaal niet lullig, maar het kan weleens zo zijn dat het daardoor komt. ;)

Zelf ben ik ook vaak afgewezen voor baantjes in supermarkten en winkels, maar bij mij speelde de leeftijd een grote rol jammer genoeg ;(
pi_105500343
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:14 schreef FS1986NL het volgende:

[..]

Ik wordt?

Als je zo je brieven hebt geschreven dan kan je weleens voor je Nederlands afgewezen zijn.
Ik bedoel dit totaal niet lullig, maar het kan weleens zo zijn dat het daardoor komt. ;)

Zelf ben ik ook vaak afgewezen voor baantjes in supermarkten en winkels, maar bij mij speelde de leeftijd een grote rol jammer genoeg ;(
Op dit forum type ik snel en let ik niet echt op spelfouten
pi_105500379
Word je door een UZB opgedragen om je cv en motivatie in het Engels op te sturen, omdat het bedrijf dat graag wil ivm met het internationale karakter, word je alsnog afgewezen voor een gesprek door datzelfde bedrijf voor de tijdelijke functie van een jaar omdat je de laatste jaren gvd teveel tijdelijke functies op je cv hebt staan. Ze bieden zelf een tijdelijke functie en gaan dan zeiken dat potentiele kandidaten teveel tijdelijke functies hebben gedaan... Hoe krom wil je het hebben? Zucht, moedeloos word je af en toe van die idiote, nergens op slaande afwijzingen. Ik dacht dat tijdelijk aan het werk gaan nog altijd beter is dan nutteloos thuiszitten, maar kennelijk vergis ik me daarin.
pi_105502486
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:12 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ja en ze betalen de opleidng en krijg een contract van 27 uur, dit was precies wat ik wilde :)
Gefeliciteerd :D
pi_105511142
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Word je door een UZB opgedragen om je cv en motivatie in het Engels op te sturen, omdat het bedrijf dat graag wil ivm met het internationale karakter, word je alsnog afgewezen voor een gesprek door datzelfde bedrijf voor de tijdelijke functie van een jaar omdat je de laatste jaren gvd teveel tijdelijke functies op je cv hebt staan. Ze bieden zelf een tijdelijke functie en gaan dan zeiken dat potentiele kandidaten teveel tijdelijke functies hebben gedaan... Hoe krom wil je het hebben? Zucht, moedeloos word je af en toe van die idiote, nergens op slaande afwijzingen. Ik dacht dat tijdelijk aan het werk gaan nog altijd beter is dan nutteloos thuiszitten, maar kennelijk vergis ik me daarin.
Ze maken het soms ook zo ontzettend moeilijk. Soms lijkt het wel alsof er niet per sé naar de beste gezocht wordt, maar naar iemand die de 'spelregels' het beste kan spelen. En die regels zijn dan vooral voldoen aan een paar belachelijke eisen, en zo niet, een taaltje spreken met veel moeilijke woorden waarmee je eigenlijk helemaal niks zegt. Ik kan het iig niet.
Doet me denken aan dit: De meest gruwelijke vacatures :') (eerste post)
pi_105514123
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dit is echt wel heel, heel krom. Het zegt imo ook wel iets over de markt.
  Moderator maandag 12 december 2011 @ 22:17:23 #265
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_105514610
Hoor morgen meer van een sollicitatie :X ! En ik heb nog een lopen bij een gemeentelijke instelling. Dus pasen+pinksteren+een dag.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_105524403
Afgelopen vrijdag werd ik door een uzb benaderd om voor een vacature op intakegesprek te komen. Dat gesprek was gisteren; ik kreeg weinig vragen en werd alleen eigenlijk ingeschreven, ik mocht 10 minuten naar een filmpje over het bedrijf kijken en kreeg op het eind een boekje mee waarin stond "Gefeliciteerd met je nieuwe baan!" -O- waar is het addertje in het gras dacht ik nog. Vandaag heb ik iig een echte rondleiding in het bedrijf - ik vermoed dat de rondleiding een verkapte sollicitatie zal zijn.
  dinsdag 13 december 2011 @ 08:10:51 #267
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_105524605
Vaag, haha. Wat is het voor een baan dan?
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_105524630
een tijdelijke baan in de logistiek - wel ver onder mn nivo maar ik blijf liever bezig dan hele dagen thuis te zitten
pi_105524689
Ik ben helaas weer eens niet uitgekozen uit de ruim 300 sollicitanten. Het is mij ook een raadsel hoe ik ooit uit zoveel mensen gekozen moet worden. Heb 'slechts' net mijn diploma en 3 jaar werkervaring, onder mijn niveau.
pi_105525308
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 07:44 schreef Mentos79 het volgende:
waar is het addertje in het gras dacht ik nog. Vandaag heb ik iig een echte rondleiding in het bedrijf - ik vermoed dat de rondleiding een verkapte sollicitatie zal zijn.
En dan vraag je dat niet????

Beetje pro actief zijn he
pi_105539110
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 09:07 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

En dan vraag je dat niet????

Beetje pro actief zijn he
ach dat ik de baan scheen te hebben las ik pas in het informatieboekje toen ik thuis kwam, inmiddels heb ik de rondleiding gehad en het is zo goed als zeker dat ik daar gewoon kan beginnen, geen addertjes dus en daar komt bij dat er na mij voorlopig geen mensen meer worden aangenomen, wat kan dat raar lopen in tijden van crisis.
pi_105539160
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 18:42 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :D
Dankje :)
pi_105539196
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:17 schreef Mentos79 het volgende:

[..]

ach dat ik de baan scheen te hebben las ik pas in het informatieboekje toen ik thuis kwam, inmiddels heb ik de rondleiding gehad en het is zo goed als zeker dat ik daar gewoon kan beginnen, geen addertjes dus en daar komt bij dat er na mij voorlopig geen mensen meer worden aangenomen, wat kan dat raar lopen in tijden van crisis.
Toevallig PostNL ofzo?

Zou daar ook een rondleiding krijgen, maar ineens niet meer omdat TNT voorlopig geen mensen meer aanneemt.
pi_105539216
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:19 schreef FS1986NL het volgende:

[..]

Toevallig PostNL ofzo?

Zou daar ook een rondleiding krijgen, maar ineens niet meer omdat TNT voorlopig geen mensen meer aanneemt.
nee een kaasbedrijf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')