abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2011 @ 16:52:42 #151
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_104207406
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:25 schreef kalinhos het volgende:
Deze was ook leuk: Ik had gesolliciteerd voor een functie, had via het UZB gesolliciteerd. Word ik gebeld door het UZB, paar vragen telefonisch en de medewerker geeft aan: Morgenmiddag half 2, kan je dan voor een assessment komen bij dat bedrijf? Nja prima komt goed uit, ik kan. Vervolgens ontvangt ik om 17.55 een e-mail met daarin: "Zoals telefonisch besproken verwachten we je morgen op het assessment van 09.00 uur" ...HUH??
Dus ik direct terug gemaild van is het nou 13.30 of 09.00? Word ik vanmorgen rond kwart voor 9 teruggebeld, dat het helaas telefonisch verkeerd was doorgegeven en het dus 09.00 was. Dat zou ik dus niet meer redden(ca 40 minuten reistijd buiten de spits, laat staan in de spits). Weg gesprek :')

Ik wil nu een functie voor 3, maximaal 6 maanden. Ik denk alleen dat als ik dit tegen UZB's zeg, dit 2 kanten op kan werken. 1 kunnen ze bv. de tijdelijke functies nu wel aanbieden waarvan ze eerst dachten "dat schiet niet op want hij wil fulltime doorgaan"...anderzijds zullen ze de fulltime functies met opties op vaste contracten nu niet meer aanbieden daar ik sowieso over 6 maanden niet meer in NL ben. Lastig.
Ik zou bij het uitzendbureau niet aangeven dat je tijdelijk beschikbaar bent.
Dat merken ze vanzelf wel.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_104207420
Ja, wat wil je ook als je Mint Clansell heet!

Maar goed, het is algemeen bekend dat je niet bijster intelligent hoeft te zijn om intercedent(e) te worden. Je moet er gewoon leuk uitzien en een beetje sociaal zijn :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_104208111
Werd net gebeld door een W&S bureau voor een tijdelijke functie. Morgen kennismakingsgesprek. Ben benieuwd. Ik moet nu gewoon zsm een baan hebben en dit is alijd nog beter dan met een stel Oostblokkers in een koude fabriekshal paperclips te moeten buigen tegen een hongerloontje.

Ik begrijp niet waarom het nu allemaal zo tegen zit, ik heb voorheen altijd binnen 3 maanden nieuw werk kunnen vinden maar het lijkt wel dat hoe meer moeite ik erin steek des te slechter het gaat.
  donderdag 10 november 2011 @ 17:12:40 #154
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104208210
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
Werd net gebeld door een W&S bureau voor een tijdelijke functie. Morgen kennismakingsgesprek. Ben benieuwd. Ik moet nu gewoon zsm een baan hebben.

Ik begrijp niet waarom het nu allemaal zo tegen zit, ik heb voorheen altijd binnen 3 maanden nieuw werk kunnen vinden maar het lijkt wel dat hoe meer moeite ik erin steek des te slechter het gaat.
Dat kan ook zo lijken he :) Dat merk ik ook wel - juist omdát je dan superactief bezig bent, verwacht je ook snel resultaat. Terwijl dat natuurlijk in principe niet hoeft uit te maken - het gaat net om die ene klik tussen jou en een bedrijf / uzb, en dat kan op zich laten wachten en sollicitatieprocedures duren sowieso soms vrij lang.

Succes met je kennismakingsgesprek!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_104208302
Je zal wel altijd zien: Zodra je een baan accepteert wordt je de dag erop gebeld voor juist die andere topbaan die jou willen hebben.

Maar 't komt inderdaad ook denk ik door wat MariaEtcerta zegt: Als je niet zoekt en af en toe wordt gebeld lijkt het veel, juist als je veel actief zoekt verwacht je veel actieve reacties terug.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104210291
Helaas, afgewezen op 2de gesprek vandaag. Veel dingen gingen goed, maar stelde te weinig doorvragen en maakte geen aantekeningen waardoor het leek alsof ik ongeinteresseerd was.
pi_104211415
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:11 schreef Woussie1987 het volgende:
Helaas, afgewezen op 2de gesprek vandaag. Veel dingen gingen goed, maar stelde te weinig doorvragen en maakte geen aantekeningen waardoor het leek alsof ik ongeinteresseerd was.
Pff. Ik heb in mijn hele leven nog nooit aantekeningen van iets gemaakt :')

Ook het doorvragen vind ik eigenlijk een dom argument. Als degene met wie je het gesprek hebt heel volledig en helder en duidelijk in de informatie is, moet je dan vragen om het vragen?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104213628
De werkcoaches zijn ook trieste figuren hoor, dat hele systeem werk voor geen meter.
Dat is ook 1 van de redenen dat er zoveel mensen in de ww zitten.
Een groot deel gaat in de WW, en wordt vervolgens totaal niet begeleidt.
Een hoop mensen vinden het wel best.

Ik heb er begin vorig jaar ook 2 maanden oid ingezeten, heb nooit wat gehoord en hoefde ook geen contact te zoeken over mijn progressie.
Het intake gesprek wees uit dat er niks voor mij beschikbaar was en daarmee was de kous af :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 10 november 2011 @ 19:34:58 #159
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_104213663
Aantekeningen heb ik ook nog nooit gemaakt hoor! En doorvragen? tja, ik doe dat ook niet als ik niet echt iets wil weten of te vragen heb. Was je zenuwachtig Woussie1987?
Ik heb namelijk wel het idee dat een eerste indruk echt belangrijk is. En dan bedoel ik naast op tijd aanwezig zijn en netjes gekleed enzo ook je voorkomen. Veel zenuwachtige mensen krijgen een soort masker over zich heen waardoor je misschien ongeïnteresseerd over kan komen. Maar goed wie ben ik, ik ken je niet eens. :) Je zou kunnen vragen aan bekenden hoe zij jou zien en misschien haal je daar iets uit. Succes in ieder geval.
klerkje
pi_104221144
Ik moet zeggen dat mijn gesprek van vandaag eerder leek dat het een soort vraag en antwoordspel leek, te ingestudeerd waardoor ik dus blijkbaar weinig doorvroeg.

Tja balen.......was bovendien zelfs een functie onder mijn niveau. Vanaaf het verdriet maar wegdrinken in cafe.
pi_104244387
Vervelend dat je tegenwoordig bij elke kutbaan via een uzb een motivatie moet geven waarom jij zo graag bij dat bedrijf wil werken. Waarom wil jij zo graag met een stel niet ingeburgerde Polen in een kille fabriekshal staan waar je wordt toegeblaft en uitgebuit met je HBO diploma? Nou, eh... werk? Maar dat kan dan weer niet.
pi_104246955
Om je motivatie te vertellen lijkt me nou nog niet het lastigste. Wat ik heel erg gemerkt is, is dat het tegenwoordig erg belangrijk is hoe de sollicitant zich gedraagd en wat voor gedrag hij/zij toont.
pi_104250319
Het is idd niet lastig, maar het geeft wel aan dat werkgevers veeleisender worden. Vijf jaar geleden was het nog niet aan de orde dat je een motivatie moest geven bij uitzendwerk. Althans, niet dat ik weet.

Anyway, volgende week eindelijk weer eens een sollicitatiegesprek! *O*
pi_104253556
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vervelend dat je tegenwoordig bij elke kutbaan via een uzb een motivatie moet geven waarom jij zo graag bij dat bedrijf wil werken. Waarom wil jij zo graag met een stel niet ingeburgerde Polen in een kille fabriekshal staan waar je wordt toegeblaft en uitgebuit met je HBO diploma? Nou, eh... werk? Maar dat kan dan weer niet.
Haha ja inderdaad. "ik vind het een uitdaging om...blabla" Terwijl die persoon van het UZB 10 jaar geleden ook neit droomde om bij een uitzendbureau intercedent te worden, die heeft ook gewoon gesolliciteerd om werk te hebben én de leukste baantjes als eerste voorbij te zien komen.

Ook goed nieuws vandaag. Vanaf woensdag waarschijnlijk fulltime aan de slag voor 3 maanden *O* Eerste paar dagen is een soort proeftijd, als ik dan bewijs dat ik het 'aankan' ben ik voor 3 maanden geholpen aan werk. Ideaal, klaar dan rond februari en dan kan mijn backpack reis beginnen :)
pi_104280102
Hm, dilemma.

Ik hoorde via-via dat iemand in de familie die ik maar heel vaag ken ('de man van de dochter van de zus van', je kent het wel :P) een medewerker zoekt voor in zijn bedrijf, in een functie die ik op zich wel zou kunnen vervullen. Het werk lijkt me niet zo héél boeiend en het heeft niets te maken met het werk dat ik eigenlijk zou willen doen, maar momenteel bezorg ik post, en alles is natuurlijk beter dan post bezorgen :P Nu wil die man me geloof ik wel voorstellen daar en een goed woordje voor me doen, maar ik weet zelf niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Aan de ene kant is het natuurlijk een kans, aan de andere kant lijkt het me gewoon helemaal niet leuk (en het feit dat die man familie is speelt ook mee, het lijkt me ongemakkelijk om daarmee te moeten werken). Komt ook nog bij dat ik over een paar weken een sollicitatiegesprek heb voor een functie die me wél leuk lijkt, en ik heb ook nog een sollicitatie lopen voor een functie die me ook heel leuk lijkt en waarvan ik denk dat ik wel een redelijke kans maak. Maar goed, voor hetzelfde geld wordt dat natuurlijk allebei niks.

Wat te doen? ;(
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  zaterdag 12 november 2011 @ 11:43:45 #166
33350 Janena
pi_104280526
Ik zou het gewoon aangrijpen denk ik...

Zat me te bedenken dat ik me anderd de komende 3 weken maar als zwarte piet ga verhuren ....Whahaha...
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_104357066
Oef, vandaag had ik een pittig gesprek. Ik had het wel voorbereid en dacht dat het gesprek goed en gemakkelijk zou verlopen. Maar het verliep juist erg stroef. Toen zij over de functie hebben verteld heb ik veel moeten doorvragen om te zien wat de functie nou concreet inhoudt, omdat ze veel van de hak op de tak sprongen en niet zo goed uit hun woorden leken te komen. Ze leken zelfs een beetje zenuwachtig. Ik heb flink doorgevraagd, omdat ik de functie iets concreter voor me wilde zien.

Toen ik over mezelf vertelde werden een hoop dingen blijkbaar anders geïnterpreteerd dan ik ze bedoelde. En vragen werden vanuit onverwachte hoek gesteld. Op het eind stelde ik ook de vraag wat ze vonden van het gesprek en toen bleek dat ik soms niet echt een goed matchend antwoord met de vraag gaf, waardoor ze zelf dachten geen goed beeld te hebben gekregen. Toen besloten we na overleg een verlenging in te voeren. Het gesprek duurde uiteindelijk 75 minuten..

Het was een interne functie en toen het afgelopen was, was ik duidelijk even uit het veld geslagen. Toen heb ik met m'n huidige baas gepraat, die het juist echt een functie voor mij vond, toen kwam de vereiste scherpte voor de rest van de werkdag weer een beetje terug.

En het resultaat is afwachten, het kan meerdere kanten opslaan denk ik. Waar ik nu werk verliep het sollicitatiegesprek ook stroef. En ik heb ook wel dat ik niet ben aangenomen op plekken waar het wel gesmeerd liep.

Morgen heb ik nog een herkansing voor een andere interne functie, qua niveau denk ik vergelijkbaar, maar qua functie-eisen net even anders.
pi_104370795
Ik heb morgen ook eindelijk weer eens een solligesprek, en werd vandaag gebeld door uzb dat ze me op twee functies hadden voorgesteld. Afwachten maar. De functie waar ik morgen voor op gesprek ga is wel okee, maar het nadeel is dat het maar tijdelijk is. Ik heb natuurlijk liever een vaste baan (of iig iets met een jaar of half jaar contract) want ik ben dat gejobhop van tijdelijk naar tijdelijke functies spuugzat. Maar ja, ik mag nu niet kieskeurig zijn.
pi_104377596
Nou, ik heb m'n eerste gesprek gehad. Het was bij een organisatie waar ik heel graag wil werken, ik vind hun aanpak erg doeltreffend en overtuigend en ik sta ook helemaal achter hun kernwaarden. Het lijkt me een hele fijne organisatie met een open sfeer en ik voel me er zelf ook erg thuis (ik ben er klant). Ik had daar al eens gesolliciteerd op een functie, maar toen was ik het niet geworden. Na een paar weken heb ik HR eens gebeld of ik niet een open sollicitatie kon indienen of dat er op de korte termijn misschien iets vrij kwam. Toen zei ze dat ze toevallig net een vacature voor een traineeship geplaatst had. Nou, top! Aantal keer gebeld met HR-dame en sollicitatie ingediend.

Dat contact blijkt dus echt te helpen: een week na sluitingsdatum belt ze me op met de mededeling dat ze intern een vacature hebben uitstaan die perfect aansluit op mijn studie en interesses. Of ik daarvoor op gesprek wilde komen? Ik was sowieso uitgenodigd om op gesprek te komen voor het traineeship, maar ze zei: 'stel dat je gekozen wordt voor het traineeship en je zou er later achter komen dat deze functie vrij gekomen was, tsja, dat is ook niet leuk, dus ik heb even overlegd met de manager van die afdeling en we vonden dat we je dan in elk geval hiervan op de hoogte moesten stellen'. Echt super-super-super aardig!

Vandaag ben ik op een oriënterend gesprek geweest. Het verliep heel relaxed en ze waren ontzettend aardig. Ik had me goed ingelezen in de activiteiten van die afdeling en wist dus ook veel te beantwoorden. Sommige vragen vond ik wat lastiger, ik weet niet hoe ik het daar vanaf heb gebracht.

Later die dag hebben ze me gebeld. Ze vonden het een fijn gesprek. Ik ook, maar ik had het idee dat ik door de zenuwen misschien te rustig was. Dat beaamde ze: ze vonden me niet heeeel enthousiast over komen. Nu ben ik best een kalm en nuchter persoon en die zenuwen zullen ook meegespeeld hebben maar ik baal er wel van. Maar ik ben door naar de 2e ronde iig :). Dus verder is het toch wel goed gegaan denk ik. Helaas zetten ze de vacature nu wel extern uit en krijg ik dus heel veel concurrentie. Ik heb er nu weinig vertrouwen in, de concurrentie is moordend haha (gemiddeld 100 reacties op de startersvacatures waar ik normaal op reageer..).

Maar goed: ik krijg in elk geval nog een kans. Het is voor mij echt een droombaan bij een superleuke organisatie waar veel groei- en leermogelijkheden zijn, waar de sfeer goed is en waar de werkzaamheden divers en leuk zijn *O*. Volgende keer dus maar even duidelijk vermelden ;).
pi_104378302
Fijn dat je in ieder geval de eerste rond hebt overleefd 8-) Dat geeft hoop. En dan ook nog een droombaan!

Dat van die concurrentie herken ik wel. Ik reageerde laatst op een vacature en toen kreeg ik als reactie dat ze mijn sollicitatie helaas niet meer in behandeling konden nemen, omdat ze al 250 reacties hadden gehad :D Dat gaat toch ook nergens over. Zelfs al had ik tussen die 250 reacties gezeten, dan hadden daar ongetwijfeld weer genoeg betere kandidaten tussen gezeten.

Ik heb volgende week dinsdag een gesprek (of althans, ik heb een uitnodiging gehad voor een gesprek), maar het is wel op een superonhandig tijdstip midden op de dag (kan niet verplaatst worden, heb ik al gevraagd) dus ik zal er vrij voor moeten nemen en daar doen ze bij de post altijd behoorlijk moeilijk over. Ik kan me ook ziek melden natuurlijk, maar als ik eerst vrij vraag, dat niet krijg en me vervolgens ziek meld trapt daar natuurlijk geen hond in :P (en sowieso, jezelf ziek melden terwijl je het niet bent is niet echt mijn stijl).
Lastig gedoe...
pi_104378591
Ja het ontbreken van enthousiasme heb ik ook 2-3x gehoord. Ik ben wellicht veel te nuchter voor een sollicitatiegesprek.

Deze is ook leuk; vanaf a.s. woensdag zo goed als zeker een ft baan voor 3 maanden (adm. project), belt ineens vandaag het UZB dat ABN-Amro graag morgen een gesprek met mij wil, ook voor een tijdelijke functie van 3-4 maanden. Ik ga dat toch maar even doen, in 't meest slechte geval heb ik dalijk de keus uit 2 functies.
pi_104378735
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 22:47 schreef pussywillow het volgende:
...
Holy f..! 250 reacties?! Idioot is dat.. maar helaas de schrale werkelijkheid momenteel ;(. Lastige situatie met je huidige baan inderdaad. Ziek melden terwijl ik het niet ben is inderdaad ook niet mijn stijl. Het is maar goed ook, je hebt tenminste een goede instelling haha. Jammer dat je werkgever daar zo moeilijk over kan doen. Kan je niet ruilen met iemand of werkt dat zo niet?

quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 22:52 schreef kalinhos het volgende:
...
Ja, same here, ik ben ook behoorlijk nuchter en ik vind dat hele 'jezelf verkopen' ook erg onnatuurlijk. Ik hou daar niet van. Maar goed, het moet. Haha, wat een timing trouwens: morgen nog een gesprek en woensdag al kunnen beginnen bij een ander. Stel dat de ABN iets is, durf je die ander dan nog wel af te zeggen? Mij lijkt dat best lastig namelijk. Ik denk dat je bij ABN wel een voet tussen de deur hebt als je er een tijdelijke functie hebt (gehad), misschien makkelijker doorstromen naar iets anders intern? Je weet maar nooit natuurlijk.
pi_104379224
Ja dat is dus ook wat ik denk van ABN. En ja dan durf ik die andere nog wel af te zeggen. Is via een ander UZB (ik ben uberhaupt niet bij het bedrijf zelf geweest). De persoon van het UZB gaf aan dat het bedrij gewoon wilde dat ze de in hun ogen meest capabele mensen stuurden,d an zou het bedrijf daarna wel bepalen (na een paar uur of dagen?) welke hun geschikt achten. Dusja, mij zullen ze ook net zo makkelijk inruilen (los van 't feit dat ik natuurlijk wel geschikt ben :P ) Buiten dat denk ik dat de ABN ook beter verdient, en inderdaad zorgt voor die voet tussen de deur, of anders staat het in ieder geval leuk dat ik nog 3 maanden bij ABN gezeten heb.
pi_104380350
Vandaag ge soliciteerd voor de functie maritiem engineer, aangezien ik naar iets anders op zoek ben. Het CAO kreeg ik van tevoren al te zien wat best mooi was.

Echter, in de wachtkamer zag ik half verstopt onder een blaadje voor de functie administrateur met PRECIES dezelfde voorwaarden. Ik weet het niet hoor maar laatst dat ik checkte leefden we niet in een communistisch heilstaat... een verantwoordelijke functie voor maritiem engineer die dezelfde beloning en secundaire voorwaarden krijgt als een administrateur?

Ik heb ze bedankt en ben weggegaan. Dit is niet normaal man! :{w
pi_104387930
Zo heb je 2 maanden niks en zo heb je opeens 3 gesprekken in 2 weken! :')
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:15:12 #176
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104388423
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 10:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zo heb je 2 maanden niks en zo heb je opeens 3 gesprekken in 2 weken! :')
Ik hoop dat ik binnenkort hetzelfde kan zeggen :D
pi_104388442
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:15 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik binnenkort hetzelfde kan zeggen :D
ik duim nog steeds voor je! O+
Ja doei.
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:19:35 #178
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104388542
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik duim nog steeds voor je! O+
*;
pi_104388625
Hier trouwens weer echt wennen, werken. In een supermarkt. En het verdient verdomd weinig :') máár het is wel super gezellig, iedereen is heel vriendelijk en behulpzaam en over het algemeen is 't werk ook ok: hoef iig niet al te vaak in de winkel zelf te helpen, dus ben vooral aan het gooien en smijten en demolishen achter de schermen :P

Wennen is ook dat iedereen hier (niet alleen op 't werk) altijd zegt 'Hey, how are you?' als 'groet', en dan wrsch geen antwoord verwacht, omdat ze vaak ook meteen doorlopen terwijl ze dat zeggen :') Ben sowieso al niet goed in van die 'hoe is het-gesprekjes', maar dit is wel het andere uiterste _O- had jij dat ook Maria? :o
Ja doei.
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:25:54 #180
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104388734
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:22 schreef motorbloempje het volgende:
Hier trouwens weer echt wennen, werken. In een supermarkt. En het verdient verdomd weinig :') máár het is wel super gezellig, iedereen is heel vriendelijk en behulpzaam en over het algemeen is 't werk ook ok: hoef iig niet al te vaak in de winkel zelf te helpen, dus ben vooral aan het gooien en smijten en demolishen achter de schermen :P

Wennen is ook dat iedereen hier (niet alleen op 't werk) altijd zegt 'Hey, how are you?' als 'groet', en dan wrsch geen antwoord verwacht, omdat ze vaak ook meteen doorlopen terwijl ze dat zeggen :') Ben sowieso al niet goed in van die 'hoe is het-gesprekjes', maar dit is wel het andere uiterste _O- had jij dat ook Maria? :o
Ja da's idd een gewone begroeting :D Ik mompelde meestal ook "Finethanksandhowreyou" met een blijhoofd, want je weet maar nooit wanneer ze wel een antwoord verwachten :+ Behalve als ze doorlopen, dan zei ik gewoon 'hey!' :P En als ik iets moest vragen en de teamleider had antwoord gegeven dan zei ie steeds 'Alrigh' *naam*, cheers". Van die automatische piloot-gesprekjes :D
pi_104389666
En aangenomen! Daar ik dit type ontbreken de smileys om mijn gevoel tot uiting te laten komen, maar ik ben er blij mee. begin zsm (paar dagen max) en in principe tot maart/april ongeveer.

Nu alleen nog even t andere uitzendbaantje afbellen.
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:59:09 #182
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104389841
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:53 schreef kalinhos het volgende:
En aangenomen! Daar ik dit type ontbreken de smileys om mijn gevoel tot uiting te laten komen, maar ik ben er blij mee. begin zsm (paar dagen max) en in principe tot maart/april ongeveer.

Ik help je wel! ---> *O* *O* *O*

Gefeliciteerd! :D
pi_104393551
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:53 schreef kalinhos het volgende:

En afgebeld. Die waren niet bijzonder blij (dat uitzendbureau dan) en dat snap ik ook ergens wel. Aan de andere kant werd ik gistermiddag eind vd middag gebeld met de mededeling dat ik de ochtend erna om 10 uur gesprek kon hebben en na dat gesprek werd gelijk duidelijk dat ik de baan kon krijgen als ik wilde. + dat het een leukere functie is, stuk beter betaald en ook beter op je cv staat.
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:41:16 #184
33350 Janena
pi_104394672
Gefeliciteerd! Jammer voor het andere UZB maar zo werkt het gewoon. Geen zekerheid voor de ingehuurde werknemer maar ook niet voor het UZB zelf.
pi_104396280
Had vandaag een discussie over een sollicitatiebrief. Aangezien de hier aanwezige FOK!kers er daar waarschijnlijk genoeg van schrijven ( :P ), wil ik jullie om raad vragen.

Het bedrijf waar ik wil solliciteren, heeft aangegeven dat sollicitaties ook per e-mail welkom zijn.
Nu mijn vraag: wat te doen met de adresgegevens die je meestal bovenaan een brief zet?

Persoonlijk heb ik dat altijd al doelloos gevonden, ook per post (aangezien je het adres dan al op de envelop zet, en je eigen adres in je CV), maar als je via e-mail solliciteert lijkt het me helemaal overbodig...

Wat vinden jullie?
Smile, tomorrow will be worse...
pi_104397238
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:25 schreef BrainTeaser het volgende:
Had vandaag een discussie over een sollicitatiebrief. Aangezien de hier aanwezige FOK!kers er daar waarschijnlijk genoeg van schrijven ( :P ), wil ik jullie om raad vragen.

Het bedrijf waar ik wil solliciteren, heeft aangegeven dat sollicitaties ook per e-mail welkom zijn.
Nu mijn vraag: wat te doen met de adresgegevens die je meestal bovenaan een brief zet?

Persoonlijk heb ik dat altijd al doelloos gevonden, ook per post (aangezien je het adres dan al op de envelop zet, en je eigen adres in je CV), maar als je via e-mail solliciteert lijkt het me helemaal overbodig...

Wat vinden jullie?
Ik doe dat ook niet, ik hou het alleen bij geachte... bovenaan en met vriendelijke groet... onderaan
pi_104397917
Ik doe het altijd zo:

Datum rechts
Enter
Geachte heer/mevrouw,

Verhaal,

Vriendelijke groet,

Naam

Naam
NAW Gegevens

Dat bestand opslaan als pdf en mailen
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:09:18 #188
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104397976
Ik doe altijd een brief net zoals via snailmail, met adressen enzo bovenaan, als pdfje! Had dat ooit als tip gekregen en ben er eigenlijk nooit van afgeweken :P

Ennnnn ik heb donderdag een gesprek! :o :D
Mo's geduim helpt schijnbaar! :D :+
pi_104398418
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:50 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ik doe dat ook niet, ik hou het alleen bij geachte... bovenaan en met vriendelijke groet... onderaan
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:07 schreef kalinhos het volgende:
Ik doe het altijd zo:

Datum rechts
Enter
Geachte heer/mevrouw,

Verhaal,

Vriendelijke groet,

Naam

Naam
NAW Gegevens

Dat bestand opslaan als pdf en mailen
Thanks! :Y Zoiets had ik dus ook al in gedachten!
pi_104404273
Aangenomen, maandag beginnen! :)

In ieder geval weer een paar maanden van de straat.
pi_104404332
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mo's geduim helpt schijnbaar! :D :+
Talenten: huizen vinden voor mensen en duimen *)
Ja doei.
pi_104404840
Volg het klassieke model, er zijn nu eenmaal bepaalde vormen waar men zich aan 'behoort' te houden.
pi_104406401
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:11 schreef Hiya het volgende:
Volg het klassieke model, er zijn nu eenmaal bepaalde vormen waar men zich aan 'behoort' te houden.
Ik neem aan dat je hiermee op mijn vraag doelt..? Om eerlijk te zijn vind ik het nogal een vreemde reden om iets te doen omdat het 'klassiek' is of omdat het zo 'hoort-ook-al-weet-niemand-waarom'...

Het was ooit ook gebruikelijk om termen als 'weledelgestrenge heer' te gebruiken, maar daar hoef je nu ook niet meer mee aan te komen...
  dinsdag 15 november 2011 @ 20:11:39 #194
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_104408043
Mijn layout van een sollicitatiebrief is als volgt:

linksboven:
<naam bedrijf>
t.a.v. <naam contactpersoon/afdeling>
per e-mail: <e-mailadres noemen>

<plaats>, <datum>

Betreft: sollicitatie naar de functie van <functie>

Beste heer ... *of* mevrouw ....

<brief>

Met vriendelijke groet,

*Spiegelei*
<NAW gegevens van mezelf>

onderaan de brief:
bijlage: CV *Spiegelei*

En dan als pdf meesturen met een CV in pdf.
In plaats van het postadres noem ik dus het e-mailadres, oh en ik gebruik zelf bijna noot 'geachte' en echt helemaal nooit 'hoogachtend'. dat is gewoon niet mijn schrijfstijl.
klerkje
pi_104416029
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 20:11 schreef Spiegelei het volgende:

*knip*

oh en ik gebruik zelf bijna noot 'geachte' en echt helemaal nooit 'hoogachtend'. dat is gewoon niet mijn schrijfstijl.
Nee, zulke termen vind ik ook wat te formeel. Bovendien moet-ie in het Engels, dus daar moet ik sowieso nog ff naar kijken! ;)
Bedankt voor je input!

De vacature is alleen binnen hetzelfde bedrijf als waar ik al werk (zeer groot bedrijf) en ik geloof niet dat m'n huidige leidinggevende doorheeft dat ik druk op zoek ben naar wat anders, dus dat kan ook nog wel eens leuk worden als ze daar gaan informeren :')

En Mint_Clansell: gefeliciteerd! :)
pi_104418779
Thanks! :D Het is jammer dat het tijdelijk is, maar ik ga iig werkend het nieuwe jaar in en er komt tenminste ook weer wat poen op mijn rekening. Zo'n ww-uitkering is geen vetpot.
pi_104418987
Precies, je bent iig aan het werk! En wie weet wat er mss uit voortvloeit!
Ik heb nu ook een parttime baan waar ik niet heel blij van word, maar ik verdien wel geld en heb nu dankzij dat baantje zo'n beetje m'n droomvacature gevonden! ;)
  dinsdag 15 november 2011 @ 22:42:53 #198
33350 Janena
pi_104419422
Ik heb ooit eens een tijdelijke baan gevonden voor 2 maanden, dat is uiteindelijk 5 jaar geworden.
pi_104419821
Hoi. Ik kom hier ook even lurken. Ga stoppen met het eerste jaar van mijn studie, dus ben nu full-time werk aan het zoeken. Alleen met een VWO-diploma kom je niet zo ver :( tot nu toe gesolliciteerd bij TNT en winkels.
  dinsdag 15 november 2011 @ 22:50:59 #200
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104419943
Fijn zo, Mint! *O* Goeie flow hangt hier ineens :7

Nezhi, welkom! Is idd lastig als je net gestopt bent met je studie, maar er is vast wel iets te vinden :Y Ik ben destijds ledenwerver geworden (wel koud in de winter :+ , maar kon lekker 4 dagen p.w. werken en me intussen oriënteren op mogelijke nieuwe studies).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')