Ik zou bij het uitzendbureau niet aangeven dat je tijdelijk beschikbaar bent.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:25 schreef kalinhos het volgende:
Deze was ook leuk: Ik had gesolliciteerd voor een functie, had via het UZB gesolliciteerd. Word ik gebeld door het UZB, paar vragen telefonisch en de medewerker geeft aan: Morgenmiddag half 2, kan je dan voor een assessment komen bij dat bedrijf? Nja prima komt goed uit, ik kan. Vervolgens ontvangt ik om 17.55 een e-mail met daarin: "Zoals telefonisch besproken verwachten we je morgen op het assessment van 09.00 uur" ...HUH??
Dus ik direct terug gemaild van is het nou 13.30 of 09.00? Word ik vanmorgen rond kwart voor 9 teruggebeld, dat het helaas telefonisch verkeerd was doorgegeven en het dus 09.00 was. Dat zou ik dus niet meer redden(ca 40 minuten reistijd buiten de spits, laat staan in de spits). Weg gesprek
Ik wil nu een functie voor 3, maximaal 6 maanden. Ik denk alleen dat als ik dit tegen UZB's zeg, dit 2 kanten op kan werken. 1 kunnen ze bv. de tijdelijke functies nu wel aanbieden waarvan ze eerst dachten "dat schiet niet op want hij wil fulltime doorgaan"...anderzijds zullen ze de fulltime functies met opties op vaste contracten nu niet meer aanbieden daar ik sowieso over 6 maanden niet meer in NL ben. Lastig.
Dat kan ook zo lijken hequote:Op donderdag 10 november 2011 17:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
Werd net gebeld door een W&S bureau voor een tijdelijke functie. Morgen kennismakingsgesprek. Ben benieuwd. Ik moet nu gewoon zsm een baan hebben.
Ik begrijp niet waarom het nu allemaal zo tegen zit, ik heb voorheen altijd binnen 3 maanden nieuw werk kunnen vinden maar het lijkt wel dat hoe meer moeite ik erin steek des te slechter het gaat.
Pff. Ik heb in mijn hele leven nog nooit aantekeningen van iets gemaaktquote:Op donderdag 10 november 2011 18:11 schreef Woussie1987 het volgende:
Helaas, afgewezen op 2de gesprek vandaag. Veel dingen gingen goed, maar stelde te weinig doorvragen en maakte geen aantekeningen waardoor het leek alsof ik ongeinteresseerd was.
Haha ja inderdaad. "ik vind het een uitdaging om...blabla" Terwijl die persoon van het UZB 10 jaar geleden ook neit droomde om bij een uitzendbureau intercedent te worden, die heeft ook gewoon gesolliciteerd om werk te hebben én de leukste baantjes als eerste voorbij te zien komen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vervelend dat je tegenwoordig bij elke kutbaan via een uzb een motivatie moet geven waarom jij zo graag bij dat bedrijf wil werken. Waarom wil jij zo graag met een stel niet ingeburgerde Polen in een kille fabriekshal staan waar je wordt toegeblaft en uitgebuit met je HBO diploma? Nou, eh... werk? Maar dat kan dan weer niet.
Holy f..! 250 reacties?! Idioot is dat.. maar helaas de schrale werkelijkheid momenteelquote:
Ja, same here, ik ben ook behoorlijk nuchter en ik vind dat hele 'jezelf verkopen' ook erg onnatuurlijk. Ik hou daar niet van. Maar goed, het moet. Haha, wat een timing trouwens: morgen nog een gesprek en woensdag al kunnen beginnen bij een ander. Stel dat de ABN iets is, durf je die ander dan nog wel af te zeggen? Mij lijkt dat best lastig namelijk. Ik denk dat je bij ABN wel een voet tussen de deur hebt als je er een tijdelijke functie hebt (gehad), misschien makkelijker doorstromen naar iets anders intern? Je weet maar nooit natuurlijk.quote:
Ik hoop dat ik binnenkort hetzelfde kan zeggenquote:Op dinsdag 15 november 2011 10:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zo heb je 2 maanden niks en zo heb je opeens 3 gesprekken in 2 weken!
ik duim nog steeds voor je!quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik binnenkort hetzelfde kan zeggen
quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik duim nog steeds voor je!
Ja da's idd een gewone begroetingquote:Op dinsdag 15 november 2011 11:22 schreef motorbloempje het volgende:
Hier trouwens weer echt wennen, werken. In een supermarkt. En het verdient verdomd weinigmáár het is wel super gezellig, iedereen is heel vriendelijk en behulpzaam en over het algemeen is 't werk ook ok: hoef iig niet al te vaak in de winkel zelf te helpen, dus ben vooral aan het gooien en smijten en demolishen achter de schermen
![]()
Wennen is ook dat iedereen hier (niet alleen op 't werk) altijd zegt 'Hey, how are you?' als 'groet', en dan wrsch geen antwoord verwacht, omdat ze vaak ook meteen doorlopen terwijl ze dat zeggenBen sowieso al niet goed in van die 'hoe is het-gesprekjes', maar dit is wel het andere uiterste
had jij dat ook Maria?
Ik help je wel! --->quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:53 schreef kalinhos het volgende:
En aangenomen! Daar ik dit type ontbreken de smileys om mijn gevoel tot uiting te laten komen, maar ik ben er blij mee. begin zsm (paar dagen max) en in principe tot maart/april ongeveer.
Nu alleen nog even t andere uitzendbaantje afbellen.
En afgebeld. Die waren niet bijzonder blij (dat uitzendbureau dan) en dat snap ik ook ergens wel. Aan de andere kant werd ik gistermiddag eind vd middag gebeld met de mededeling dat ik de ochtend erna om 10 uur gesprek kon hebben en na dat gesprek werd gelijk duidelijk dat ik de baan kon krijgen als ik wilde. + dat het een leukere functie is, stuk beter betaald en ook beter op je cv staat.quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:53 schreef kalinhos het volgende:
En aangenomen! Daar ik dit type ontbreken de smileys om mijn gevoel tot uiting te laten komen, maar ik ben er blij mee. begin zsm (paar dagen max) en in principe tot maart/april ongeveer.
Nu alleen nog even t andere uitzendbaantje afbellen.
Ik doe dat ook niet, ik hou het alleen bij geachte... bovenaan en met vriendelijke groet... onderaanquote:Op dinsdag 15 november 2011 15:25 schreef BrainTeaser het volgende:
Had vandaag een discussie over een sollicitatiebrief. Aangezien de hier aanwezige FOK!kers er daar waarschijnlijk genoeg van schrijven (), wil ik jullie om raad vragen.
Het bedrijf waar ik wil solliciteren, heeft aangegeven dat sollicitaties ook per e-mail welkom zijn.
Nu mijn vraag: wat te doen met de adresgegevens die je meestal bovenaan een brief zet?
Persoonlijk heb ik dat altijd al doelloos gevonden, ook per post (aangezien je het adres dan al op de envelop zet, en je eigen adres in je CV), maar als je via e-mail solliciteert lijkt het me helemaal overbodig...
Wat vinden jullie?
quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:50 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Ik doe dat ook niet, ik hou het alleen bij geachte... bovenaan en met vriendelijke groet... onderaan
Thanks!quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:07 schreef kalinhos het volgende:
Ik doe het altijd zo:
Datum rechts
Enter
Geachte heer/mevrouw,
Verhaal,
Vriendelijke groet,
Naam
Naam
NAW Gegevens
Dat bestand opslaan als pdf en mailen
Ik neem aan dat je hiermee op mijn vraag doelt..? Om eerlijk te zijn vind ik het nogal een vreemde reden om iets te doen omdat het 'klassiek' is of omdat het zo 'hoort-ook-al-weet-niemand-waarom'...quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:11 schreef Hiya het volgende:
Volg het klassieke model, er zijn nu eenmaal bepaalde vormen waar men zich aan 'behoort' te houden.
Nee, zulke termen vind ik ook wat te formeel. Bovendien moet-ie in het Engels, dus daar moet ik sowieso nog ff naar kijken!quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:11 schreef Spiegelei het volgende:
*knip*
oh en ik gebruik zelf bijna noot 'geachte' en echt helemaal nooit 'hoogachtend'. dat is gewoon niet mijn schrijfstijl.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |