abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:15:12 #176
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104388423
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 10:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zo heb je 2 maanden niks en zo heb je opeens 3 gesprekken in 2 weken! :')
Ik hoop dat ik binnenkort hetzelfde kan zeggen :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_104388442
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:15 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik binnenkort hetzelfde kan zeggen :D
ik duim nog steeds voor je! O+
Ja doei.
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:19:35 #178
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104388542
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik duim nog steeds voor je! O+
*;
pi_104388625
Hier trouwens weer echt wennen, werken. In een supermarkt. En het verdient verdomd weinig :') máár het is wel super gezellig, iedereen is heel vriendelijk en behulpzaam en over het algemeen is 't werk ook ok: hoef iig niet al te vaak in de winkel zelf te helpen, dus ben vooral aan het gooien en smijten en demolishen achter de schermen :P

Wennen is ook dat iedereen hier (niet alleen op 't werk) altijd zegt 'Hey, how are you?' als 'groet', en dan wrsch geen antwoord verwacht, omdat ze vaak ook meteen doorlopen terwijl ze dat zeggen :') Ben sowieso al niet goed in van die 'hoe is het-gesprekjes', maar dit is wel het andere uiterste _O- had jij dat ook Maria? :o
Ja doei.
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:25:54 #180
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104388734
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:22 schreef motorbloempje het volgende:
Hier trouwens weer echt wennen, werken. In een supermarkt. En het verdient verdomd weinig :') máár het is wel super gezellig, iedereen is heel vriendelijk en behulpzaam en over het algemeen is 't werk ook ok: hoef iig niet al te vaak in de winkel zelf te helpen, dus ben vooral aan het gooien en smijten en demolishen achter de schermen :P

Wennen is ook dat iedereen hier (niet alleen op 't werk) altijd zegt 'Hey, how are you?' als 'groet', en dan wrsch geen antwoord verwacht, omdat ze vaak ook meteen doorlopen terwijl ze dat zeggen :') Ben sowieso al niet goed in van die 'hoe is het-gesprekjes', maar dit is wel het andere uiterste _O- had jij dat ook Maria? :o
Ja da's idd een gewone begroeting :D Ik mompelde meestal ook "Finethanksandhowreyou" met een blijhoofd, want je weet maar nooit wanneer ze wel een antwoord verwachten :+ Behalve als ze doorlopen, dan zei ik gewoon 'hey!' :P En als ik iets moest vragen en de teamleider had antwoord gegeven dan zei ie steeds 'Alrigh' *naam*, cheers". Van die automatische piloot-gesprekjes :D
pi_104389666
En aangenomen! Daar ik dit type ontbreken de smileys om mijn gevoel tot uiting te laten komen, maar ik ben er blij mee. begin zsm (paar dagen max) en in principe tot maart/april ongeveer.

Nu alleen nog even t andere uitzendbaantje afbellen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:59:09 #182
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104389841
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:53 schreef kalinhos het volgende:
En aangenomen! Daar ik dit type ontbreken de smileys om mijn gevoel tot uiting te laten komen, maar ik ben er blij mee. begin zsm (paar dagen max) en in principe tot maart/april ongeveer.

Ik help je wel! ---> *O* *O* *O*

Gefeliciteerd! :D
pi_104393551
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:53 schreef kalinhos het volgende:

En afgebeld. Die waren niet bijzonder blij (dat uitzendbureau dan) en dat snap ik ook ergens wel. Aan de andere kant werd ik gistermiddag eind vd middag gebeld met de mededeling dat ik de ochtend erna om 10 uur gesprek kon hebben en na dat gesprek werd gelijk duidelijk dat ik de baan kon krijgen als ik wilde. + dat het een leukere functie is, stuk beter betaald en ook beter op je cv staat.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:41:16 #184
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_104394672
Gefeliciteerd! Jammer voor het andere UZB maar zo werkt het gewoon. Geen zekerheid voor de ingehuurde werknemer maar ook niet voor het UZB zelf.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_104396280
Had vandaag een discussie over een sollicitatiebrief. Aangezien de hier aanwezige FOK!kers er daar waarschijnlijk genoeg van schrijven ( :P ), wil ik jullie om raad vragen.

Het bedrijf waar ik wil solliciteren, heeft aangegeven dat sollicitaties ook per e-mail welkom zijn.
Nu mijn vraag: wat te doen met de adresgegevens die je meestal bovenaan een brief zet?

Persoonlijk heb ik dat altijd al doelloos gevonden, ook per post (aangezien je het adres dan al op de envelop zet, en je eigen adres in je CV), maar als je via e-mail solliciteert lijkt het me helemaal overbodig...

Wat vinden jullie?
Smile, tomorrow will be worse...
pi_104397238
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:25 schreef BrainTeaser het volgende:
Had vandaag een discussie over een sollicitatiebrief. Aangezien de hier aanwezige FOK!kers er daar waarschijnlijk genoeg van schrijven ( :P ), wil ik jullie om raad vragen.

Het bedrijf waar ik wil solliciteren, heeft aangegeven dat sollicitaties ook per e-mail welkom zijn.
Nu mijn vraag: wat te doen met de adresgegevens die je meestal bovenaan een brief zet?

Persoonlijk heb ik dat altijd al doelloos gevonden, ook per post (aangezien je het adres dan al op de envelop zet, en je eigen adres in je CV), maar als je via e-mail solliciteert lijkt het me helemaal overbodig...

Wat vinden jullie?
Ik doe dat ook niet, ik hou het alleen bij geachte... bovenaan en met vriendelijke groet... onderaan
pi_104397917
Ik doe het altijd zo:

Datum rechts
Enter
Geachte heer/mevrouw,

Verhaal,

Vriendelijke groet,

Naam

Naam
NAW Gegevens

Dat bestand opslaan als pdf en mailen
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:09:18 #188
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104397976
Ik doe altijd een brief net zoals via snailmail, met adressen enzo bovenaan, als pdfje! Had dat ooit als tip gekregen en ben er eigenlijk nooit van afgeweken :P

Ennnnn ik heb donderdag een gesprek! :o :D
Mo's geduim helpt schijnbaar! :D :+
pi_104398418
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:50 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ik doe dat ook niet, ik hou het alleen bij geachte... bovenaan en met vriendelijke groet... onderaan
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:07 schreef kalinhos het volgende:
Ik doe het altijd zo:

Datum rechts
Enter
Geachte heer/mevrouw,

Verhaal,

Vriendelijke groet,

Naam

Naam
NAW Gegevens

Dat bestand opslaan als pdf en mailen
Thanks! :Y Zoiets had ik dus ook al in gedachten!
pi_104404273
Aangenomen, maandag beginnen! :)

In ieder geval weer een paar maanden van de straat.
pi_104404332
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mo's geduim helpt schijnbaar! :D :+
Talenten: huizen vinden voor mensen en duimen *)
Ja doei.
pi_104404840
Volg het klassieke model, er zijn nu eenmaal bepaalde vormen waar men zich aan 'behoort' te houden.
pi_104406401
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:11 schreef Hiya het volgende:
Volg het klassieke model, er zijn nu eenmaal bepaalde vormen waar men zich aan 'behoort' te houden.
Ik neem aan dat je hiermee op mijn vraag doelt..? Om eerlijk te zijn vind ik het nogal een vreemde reden om iets te doen omdat het 'klassiek' is of omdat het zo 'hoort-ook-al-weet-niemand-waarom'...

Het was ooit ook gebruikelijk om termen als 'weledelgestrenge heer' te gebruiken, maar daar hoef je nu ook niet meer mee aan te komen...
  dinsdag 15 november 2011 @ 20:11:39 #194
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_104408043
Mijn layout van een sollicitatiebrief is als volgt:

linksboven:
<naam bedrijf>
t.a.v. <naam contactpersoon/afdeling>
per e-mail: <e-mailadres noemen>

<plaats>, <datum>

Betreft: sollicitatie naar de functie van <functie>

Beste heer ... *of* mevrouw ....

<brief>

Met vriendelijke groet,

*Spiegelei*
<NAW gegevens van mezelf>

onderaan de brief:
bijlage: CV *Spiegelei*

En dan als pdf meesturen met een CV in pdf.
In plaats van het postadres noem ik dus het e-mailadres, oh en ik gebruik zelf bijna noot 'geachte' en echt helemaal nooit 'hoogachtend'. dat is gewoon niet mijn schrijfstijl.
klerkje
pi_104416029
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 20:11 schreef Spiegelei het volgende:

*knip*

oh en ik gebruik zelf bijna noot 'geachte' en echt helemaal nooit 'hoogachtend'. dat is gewoon niet mijn schrijfstijl.
Nee, zulke termen vind ik ook wat te formeel. Bovendien moet-ie in het Engels, dus daar moet ik sowieso nog ff naar kijken! ;)
Bedankt voor je input!

De vacature is alleen binnen hetzelfde bedrijf als waar ik al werk (zeer groot bedrijf) en ik geloof niet dat m'n huidige leidinggevende doorheeft dat ik druk op zoek ben naar wat anders, dus dat kan ook nog wel eens leuk worden als ze daar gaan informeren :')

En Mint_Clansell: gefeliciteerd! :)
pi_104418779
Thanks! :D Het is jammer dat het tijdelijk is, maar ik ga iig werkend het nieuwe jaar in en er komt tenminste ook weer wat poen op mijn rekening. Zo'n ww-uitkering is geen vetpot.
pi_104418987
Precies, je bent iig aan het werk! En wie weet wat er mss uit voortvloeit!
Ik heb nu ook een parttime baan waar ik niet heel blij van word, maar ik verdien wel geld en heb nu dankzij dat baantje zo'n beetje m'n droomvacature gevonden! ;)
  dinsdag 15 november 2011 @ 22:42:53 #198
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_104419422
Ik heb ooit eens een tijdelijke baan gevonden voor 2 maanden, dat is uiteindelijk 5 jaar geworden.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_104419821
Hoi. Ik kom hier ook even lurken. Ga stoppen met het eerste jaar van mijn studie, dus ben nu full-time werk aan het zoeken. Alleen met een VWO-diploma kom je niet zo ver :( tot nu toe gesolliciteerd bij TNT en winkels.
  dinsdag 15 november 2011 @ 22:50:59 #200
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104419943
Fijn zo, Mint! *O* Goeie flow hangt hier ineens :7

Nezhi, welkom! Is idd lastig als je net gestopt bent met je studie, maar er is vast wel iets te vinden :Y Ik ben destijds ledenwerver geworden (wel koud in de winter :+ , maar kon lekker 4 dagen p.w. werken en me intussen oriënteren op mogelijke nieuwe studies).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')