Nou, ik heb m'n eerste gesprek gehad. Het was bij een organisatie waar ik heel graag wil werken, ik vind hun aanpak erg doeltreffend en overtuigend en ik sta ook helemaal achter hun kernwaarden. Het lijkt me een hele fijne organisatie met een open sfeer en ik voel me er zelf ook erg thuis (ik ben er klant). Ik had daar al eens gesolliciteerd op een functie, maar toen was ik het niet geworden. Na een paar weken heb ik HR eens gebeld of ik niet een open sollicitatie kon indienen of dat er op de korte termijn misschien iets vrij kwam. Toen zei ze dat ze toevallig net een vacature voor een traineeship geplaatst had. Nou, top! Aantal keer gebeld met HR-dame en sollicitatie ingediend.
Dat contact blijkt dus echt te helpen: een week na sluitingsdatum belt ze me op met de mededeling dat ze intern een vacature hebben uitstaan die perfect aansluit op mijn studie en interesses. Of ik daarvoor op gesprek wilde komen? Ik was sowieso uitgenodigd om op gesprek te komen voor het traineeship, maar ze zei: 'stel dat je gekozen wordt voor het traineeship en je zou er later achter komen dat deze functie vrij gekomen was, tsja, dat is ook niet leuk, dus ik heb even overlegd met de manager van die afdeling en we vonden dat we je dan in elk geval hiervan op de hoogte moesten stellen'. Echt super-super-super aardig!
Vandaag ben ik op een oriënterend gesprek geweest. Het verliep heel relaxed en ze waren ontzettend aardig. Ik had me goed ingelezen in de activiteiten van die afdeling en wist dus ook veel te beantwoorden. Sommige vragen vond ik wat lastiger, ik weet niet hoe ik het daar vanaf heb gebracht.
Later die dag hebben ze me gebeld. Ze vonden het een fijn gesprek. Ik ook, maar ik had het idee dat ik door de zenuwen misschien te rustig was. Dat beaamde ze: ze vonden me niet heeeel enthousiast over komen. Nu ben ik best een kalm en nuchter persoon en die zenuwen zullen ook meegespeeld hebben maar ik baal er wel van. Maar ik ben door naar de 2e ronde iig

. Dus verder is het toch wel goed gegaan denk ik. Helaas zetten ze de vacature nu wel extern uit en krijg ik dus heel veel concurrentie. Ik heb er nu weinig vertrouwen in, de concurrentie is moordend haha (gemiddeld 100 reacties op de startersvacatures waar ik normaal op reageer..).
Maar goed: ik krijg in elk geval nog een kans. Het is voor mij echt een droombaan bij een superleuke organisatie waar veel groei- en leermogelijkheden zijn, waar de sfeer goed is en waar de werkzaamheden divers en leuk zijn

. Volgende keer dus maar even duidelijk vermelden

.