SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
het 'moesjes' kussen van trovey (en haar honden)
cupcake van serinde:
sjaal van holyme:
blommetje van trui:
[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 24-11-2011 13:58:50 ]in de haak.
Hij is hiervan, tvshow in amerika denk ik, kwam hem tegen op ravelry. Maar mn moeder zei meteen, in het geel is het net een kuikentje, dus die wilde ik ook gaan maken, hadden we geen geel meerquote:Op donderdag 24 november 2011 14:36 schreef trui het volgende:
wow, cw, veel!!
en whoop, leuk! is het een uilskuiken?
camelNLD er zijn wel jongens en mannen die haken hoor. maar ze zijn wel in de minderheid idd.
Echt tof!!quote:
ik vin juist katoen meer splijtenquote:Op donderdag 24 november 2011 18:43 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb besloten om ook te leren haken. Heb bij de Hema een haakpakketje gehaald waarmee ik Rudolph the red-nosed reindeer kan maken. Het leek me echter verstandig om eerst te oefenen met andere wol, omdat ik de bijgeleverde wol niet wilde verpesten. Nu snap ik alle basissteken inmiddels wel, maar het gaat zo lastig! De wol splijt al snel en zie de steken niet zo goed zodat het lastig is om te tellen. Nu heb ik het vermoeden komt dat het door de wolsoort komt. Het is 100% acrylwol. Klopt het dat het daarmee lastiger is om te 'priegelen' dan met 100% katoenwol? M.a.w., is het makkelijker om beestjes te haken met katoenwol?
Ik heb um net nog even bekeken. Ik heb eerst een toer stokjes gedaan. Volgende toer: 2 stokjes, 2 lossen, 2 stokjes, enz. En dan weer een toer stokjes, met in elk stokje een stokje en om de 2 lossen 2 stokjes(is dit wel duidelijk?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:40 schreef PM-girl het volgende:
Mmascha zoiets mag het worden ja! Al is die van jou wle heel netjes, legt de lat hoog!
Heb je die inderdaad zo gemaakt als trui en esseei voorstellen, telkens wat steken overslaan en (dubbele) stokjes gebruiken?
Lucy van Attic24 beschrijft hier hoeveel ze gebruikt heeft voor haar deken: http://attic24.typepad.co(...)ny-stripe-tadah.html stuk naar beneden scrollen. Je komt het vanzelf tegen.quote:Op donderdag 24 november 2011 18:45 schreef Nijna het volgende:
Trui, ik las je opmerking over uittrekken... ik ga van het weekend eerst kijken of ik het met natmaken en uitrekken misschien toch nog beetje recht kan krijgen.
Maar ik heb sowieso niet genoeg garen enzo, dus moet wat bestellen.
Met wat voor haaknaald zet je die steken op dan, en met welk nr haak je verder?
Iemand een idee hoeveel bollen ik ongeveer nodig heb als ik een sprei oid voor over een normaal 1 persoonsbed wil maken? (dat is dan eh... 150 bij 200?) grannystripes en op welk nr haaknaald baseer je dat dan? Ik ga van het weekend even kleuren uitzoeken, denk roze, paars en wit of iets in die richting.
Mn olifant is bijna af, nog de achterpoten, als hij/zij af is zal ik een foto komen showen.
Gek joh, een paar weken terug had ik geen idee van haken, maar inmiddels ben ik om...
Heerlijk om voor de tv te doen. Ik kijk meestal toch maar half naar de tv.
Ja dat is zo!quote:Op donderdag 24 november 2011 22:52 schreef trui het volgende:
haha ach ja, hoe meer zielen...
nijna, ik ben benieuwd naar je olifant! en ik zou die beginketting 'gewoon' haken met een naald die 1 maat (1mm) dikker is dan de naald waar je de rest mee gaat haken. en dat is weer afhankelijk van 't garen dat je hebt.
quote:Op donderdag 24 november 2011 20:13 schreef trui het volgende:
Cinnamongirl, het hangt erg af van het garen dat je hebt. Maar ik had precies hetzelfde in het begin. Ook een of ander cheapo acrylletje om het te proberen en dat werkte echt vreselijk. Maar er zijn ook wel katoenen garens die erg splijten. Ik vind zelf softfun van scheepjeswol heel fijn. Dat is katoen met wat acryl erdoor.
Thanks, hier heb ik wat aan!!quote:Op donderdag 24 november 2011 20:13 schreef Eska het volgende:
Mijn ervaring met wel/niet splijten is dat het per merk/soort erg kan verschillen. Zowel splijtend katoen als acryl tegengekomen eigenlijk.
Het haakpakketje van de Hema ken ik niet. Wel een keer een punnikpakketje gehad, en het acryl dat daar in zat vond ik heel vervelend, eerlijk gezegd.
Haha, nee ik wil er nog 1 maken (in het groen) en die dan tegen elkaar maken, zodat je een kussen krijgt!quote:Op vrijdag 25 november 2011 07:42 schreef Brighteyes het volgende:
Gaaf! Wat doe je er verder mee? Als vloerkleedje?
Leuk!quote:Op donderdag 24 november 2011 23:56 schreef BrainTeaser het volgende:
M'n Up/mushroom is af!!![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nu de tweede nog, voor de achterkant
jaquote:Op vrijdag 25 november 2011 11:44 schreef _Arual_ het volgende:
Dat konijn! Die tandjes!
Ik ben na een borduurflow van een jaar weer into haken. Dit is mijn das-ding in wording:
[ afbeelding ]
Gaafquote:Op vrijdag 25 november 2011 11:44 schreef _Arual_ het volgende:
Dat konijn! Die tandjes!
Ik ben na een borduurflow van een jaar weer into haken. Dit is mijn das-ding in wording:
[ afbeelding ]
Mooi!quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:44 schreef _Arual_ het volgende:
Dat konijn! Die tandjes!
[ afbeelding ]
Ik heb nog héél veel groene wol, dus er komen vast wel weer wat cactusjes aan! Alleen heb ik tegenwoordig veel minder vrije tijd, dus het zal niet meer in zo'n noodtempo gebeuren. Met deze sjaal ben ik ook al een tijd bezig.quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:48 schreef trui het volgende:
dank je! en arual, welkom terug! leuke sjaal! geen cactussen meer?
The real Pheno: ik ben weer eens niet uitgelogd op de iPad he?quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:55 schreef Pheno het volgende:
Oeps, post ik zomaar onder de naam van mijn man.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
The real Pheno: ik ben weer eens niet uitgelogd op de iPad he?
welkom in je active topicquote:Op vrijdag 25 november 2011 14:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
The real Pheno: ik ben weer eens niet uitgelogd op de iPad he?
quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:18 schreef Nijna het volgende:
Bestelling bij hobbydoos geplaatst, beetje zelfde kleuren als BE in het vorige topic, had ze aangekruist en toen zag ik dat ze hetzelfde waren zo ongeveer.
Alleen nog geen bevestigingsmail... ik wacht nog ff af.
super leuk! Ikzelf was bezig met africaanse flowers ervoor,maar dat is nu een kussensloop aan het wordn. Worstel al 3 dagen met in elkaar zettenquote:Op vrijdag 25 november 2011 23:46 schreef trui het volgende:
oh, nog een fotootje van de kant die al wel redelijk vastzit:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 november 2011 00:02 schreef trui het volgende:
ja, die kun je tussen de bladzijden leggen van 't boek dat je aan 't lezen bent. huhhuh. sorry, te flauw, maar ik ben moe, dan krijg je dat.
daar zitten ook de kleurtjes van mn deken inquote:Op zaterdag 26 november 2011 13:33 schreef Holyme het volgende:
Trui, die tas wordt lekker vrolijk zo! En je kat past mooi bij die bank
Hier zijn de bolletjes binnengekomen vandaag:
[ afbeelding ]
En nog een heleboel meer grijs omdat ik 't om en om wil doen in de deken, maar die staan niet op de foto.
Vind de kleuren erg mooiAlleen ben ik nog niet helemaal zeker van de felle rood en groen helemaal links, op de foto lijkt 't iets anders, maar misschien dat ik die eruit laat.
Lekker erin laten zitten die kleurtjes, die halen juist de andere kleuren op en zeker het grijs gaat dan "leven". Ook alweer zulke mooie dingen hier geplaatst, jullie gaan als een trein.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:33 schreef Holyme het volgende:
[ afbeelding ]
En nog een heleboel meer grijs omdat ik 't om en om wil doen in de deken, maar die staan niet op de foto.
Vind de kleuren erg mooiAlleen ben ik nog niet helemaal zeker van de felle rood en groen helemaal links, op de foto lijkt 't iets anders, maar misschien dat ik die eruit laat.
kan altijd, maar hoeft nietquote:Op zaterdag 26 november 2011 14:43 schreef Holyme het volgende:
Even een vraagje over die deken, ik wil de eerste ketting lossen met een grotere naald maken zoals hier ergens als tip stond, maar is het verstandig om de rest ook met een iets grotere naald te maken? Op de bollen staat 3-3.5, weet iemand hier wat het mooiste resultaat geeft? 3.5 of 4 misschien?
dat is altijd zo rot he!quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:27 schreef Herfstblad het volgende:
Ah je tas is leuk, trui. Zag nog iemand met de originele variant lopen
En van die kleurtjes word ik hebberig!
Ik heb dinsdag nog wat wit bij Sylkamode besteld, gister is het op de post gedaan. Zending wordt (weer) niet herkend en nog geen pakktbezorger gezien. Bij mij dan, ik kwam hem wel tegen in een andere straat
. Balen, want dinsdag moet ik werken (dus ik hoop stiekem dat het vandaag nog komt)
zo op de foto kleuren afgaande zou ik die naast de rode (dus 2e bol) verruilen met de 3de bolquote:Op zaterdag 26 november 2011 13:33 schreef Holyme het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het altijd zo raar.. Als ikzelf het aantal lossen aanhou wat in een willekeurig patroon staat kom ik nooit aan de lengte/breedte die ik zou moeten hebben. Jullie ook?quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, daar kijk ik niet naar uit.
210 lossen!
doe je wel 'join-as-you-go'? dat scheelt een héleboel werk namelijk!quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:35 schreef Ynske het volgende:
daar zitten ook de kleurtjes van mn deken in
op t lichte grijs na.
k heb nu al 20 hexagonnetjes klaar met de roze kleur (linksonderin 2e) gaat een meerjaren project worden ben ik bang
er zit een vrij uitgebreide wolwinkel (beetje garagesale achtig) op de hoge larenseweg, bij de kleine spoorovergang (bij de vorstin en dan over t spoor). Je ziet t bijna niet zitten...quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Wolhal, klinkt als een wolhalla!! Ik was vandaag in Hilversum, maar daar is haken nog niet zo hip
Aha! Weer wat geleerd!quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
groepjes van 3 stokjes.
Hij is 240 steken breed.
Hihi, sjaal word ook echt aso lang!quote:Op zaterdag 26 november 2011 23:01 schreef Brighteyes het volgende:
405!!
Met 240 kwam lucy op 110x150 uit lijkt mij prima als bankhang-deken.Ik zal morgen eens meten hoe breed hij is.
Wat leukquote:Op zondag 27 november 2011 12:32 schreef mmascha het volgende:
Hij is nu echt helemaal af!
Lieve trui, heel erg bedankt voor de tip voor de witte rand![]()
[ afbeelding ]
Ik ga um straks geven aan mijn 5-jarige nichtje
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 november 2011 12:35 schreef EsseEi het volgende:
woow! die is gaaaaaf! ik dacht eerst geloof ik dat het een voorbeeld plaatje was (half lezen enzo) maar WOW!
Pfjieuw, je herkent er gelukkig Hello Kitty in.quote:
Thanx!quote:
Wat een lieverd! Je kan altijd nog een roze/blauw strikje om zijn halsje knopen.quote:Op zondag 27 november 2011 13:28 schreef Inu het volgende:
[..]
Wat leuk
Mijn nicht is zwanger van haar tweede, nog niet bekend wat het wordt, dus ik heb een beertje voor de nieuwe baby gemaakt
[ afbeelding ]
Ja, zoiets zat ik idd ook aan te denkenquote:Op zondag 27 november 2011 13:51 schreef mmascha het volgende:
Wat een lieverd! Je kan altijd nog een roze/blauw strikje om zijn halsje knopen.
crème, wit of grijs?quote:Op zondag 27 november 2011 14:33 schreef Nijna het volgende:
Iemand een suggestie met wat voor kleur ik dit straks kan gaan verbinden?
[ afbeelding ]
Het is die saskia acryl van de wibra, daar zijn niet heel veel kleuren van, althans hier bij de wibra niet dacht ik.
wit?quote:Op zondag 27 november 2011 14:33 schreef Nijna het volgende:
[ afbeelding ]
Het is die saskia acryl van de wibra, daar zijn niet heel veel kleuren van, althans hier bij de wibra niet dacht ik.
Grijs of zwart? Die donkere is paars toch?quote:Op zondag 27 november 2011 14:33 schreef Nijna het volgende:
[ afbeelding ]
Daarom heb ik een stuk of 8 stopnaalden.quote:Op zondag 27 november 2011 19:10 schreef _Arual_ het volgende:
Noooooos, ik vermoed dat ik samen met restjes garen ook mijn stopnaald heb weggegooid...
Mijn nichtje was er heel blij mee! Ze zei welt: Het is Nijntje.quote:Op zondag 27 november 2011 18:22 schreef Nijna het volgende:
Gave deken, ik had de hello kitty er niet gelijk in gezien, maar nu ik terugkijk dus wel! Gaaf hoor!
ik ken de methode, maar vind dat geen mooie manier van vastmaken van de hexagons. Ik haak ze liever aan de achterkant vast.quote:Op zondag 27 november 2011 21:33 schreef trui het volgende:
ynske, heb je ook de jayg-methode overwogen? dus de laatste ronde nog even uitstellen tot je weet hoe je de overige kleuren ongeveer wil verdelen en dan gaan met die banaan. scheelt je zoveel tijd!
quote:Op zondag 27 november 2011 16:16 schreef trui het volgende:
[..]
da's niet mijn beertje hoor! maar ik vind 'm ook leuk, inu!
Herkenbaarquote:Op zondag 27 november 2011 19:10 schreef _Arual_ het volgende:
Noooooos, ik vermoed dat ik samen met restjes garen ook mijn stopnaald heb weggegooid...
Nee,je steekt ze door de opening van de vorige ronde (die 12 steken)quote:Op maandag 28 november 2011 11:07 schreef draculettetje het volgende:
@trui, moet die ene vaste dan ook wel door de cirkel zeg maar? Ik steek echt de naald niet goed in vrees ik
Leuk zeg!quote:Op maandag 28 november 2011 12:30 schreef Tyler-Girl het volgende:
Er zijn weer veel leuke dingen gemaakt....en veel dekens in wording volgens mij....heel leuk, ben benieuwd naar het resultaat.
Ik heb een sjaal gemaakt van RibbonXL. Hij is erg leuk geworden en ben er erg blij mee (hij ruikt alleen nog een beetje....daar moet ik nog wat aan doen)
[ afbeelding ]
let niet op mijn hoofd
[ afbeelding ]
Hij heeft een opstaand randje, wat voor een leuk effect zorg
dank! Ik ben maar even naar elke steek een speldje aan het doen, ik zie het gewoon echt niet...quote:Op maandag 28 november 2011 12:33 schreef Dottey het volgende:
[..]
Nee,je steekt ze door de opening van de vorige ronde (die 12 steken)
ik weet niet of ik je vraag goed begrijp. misschien heb je wat aan de tutorials op deze site? (of op deel 2 -waar ze precies zo beginnen als bij jouw patroon, alleen weet ik nu niet zeker meer of jij een magic ring maakte of een 'gewone' beginring.)quote:Op maandag 28 november 2011 11:07 schreef draculettetje het volgende:
@trui, moet die ene vaste dan ook wel door de cirkel zeg maar? Ik steek echt de naald niet goed in vrees ik
Ik heb er ook een tijdje mee geworsteld, maar nu heb ik het onder de knie.quote:Op maandag 28 november 2011 19:56 schreef draculettetje het volgende:
Dank voor de links, ik ga daar eens kijken
ik ben begonnen met magische ring en zie dan perfect waar ik moet insteken, zo gauw ik heb verdubbeld naar 12 zie ik mn lusjes gewoon niet! Zal aan mij liggen hoor...
Volgens mij zijn de 18 nu gelukt! (en weer zie ik het niet....)
Ja ik heb dat ook. Ik werk ook tegen de klok in en toen was er hier een keer een discussie over en ben ik er toen achter gekomen dat ik dus eigenlijk binnenste buiten haak.quote:Op maandag 28 november 2011 20:08 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik heb er ook een tijdje mee geworsteld, maar nu heb ik het onder de knie.
Ik heb trouwens wel allerlei discussies gevonden over de 'goede' en de 'slechte' kant van amigurumi. Ik ben rechtshandig en ik haak tegen de klok in. Als ik een bolvormig haakseltje maak, krult dat om naar mij toe, ik kijk dus in een kommetje zeg maar. Nu blijkt volgens sommige amigurumi-deskundigen de 'goede' kant dus aan de binnenkant van het kommetje te zitten. Dat zou dus betekenen dat ik het werkje, als het bijna af is, moet omkeren, de vulling erin moet doen, en hem 'dicht moet minderen' door met de klok mee te haken. Doen jullie dat ook?
Misschien helpt het om het een keer uit te schrijven/tekenen o.i.d. Ik had er in het begin ook moeite mee, maar dat komt echt vanzelf.quote:Op maandag 28 november 2011 21:53 schreef draculettetje het volgende:
Ja dat heb ik ook! Zie ik het daarom ook zo moeilijk?
Nu snap ik mn patroon niet, gaat lekker zo ahum:
Ik heb er dus 18, haak 1v, * 2v in de volgende v, 2v * herhaal *tot* , tot het einde van de toer, eindig met 1v (24)
Ik moet dus weer meerderen maar hoe ik ook tel ik kom niet op 24
Wat leuk!quote:Op maandag 28 november 2011 20:16 schreef EsseEi het volgende:
ik ben al uit het patroon, maar het wordt niet mooi, te weinig meerderingen.
Ik had eerst dat ik alleen in de binnenste lus haakte en ook binnenstebuiten (geloof ik) toen kwam ik iets van 3 filmpjes tegen en zag ik hoe het "moest" en ben ik het goed gaan doen.
Weet niet of je echt hetzelfde effect krijgt alsj e 'm "gewoon" omkeert....maar aan het begin (als je het net gaat proberen) moet je het werkje wel wat forceren om aan de "goede" kant te gaan haken, maar uiteindelijk gaat dat vanzelf (alsnog soms wel beetje forceren in de eerste ronde) het sluiten gaat dan ook makkelijkr!
Heb trouwens gister en vandaag flink door-gehaakt en 6 kerstdingetjes gemaakt
[ afbeelding ]
Niet een geweldige foto, maar het is donker enzo. Heb er een give away van gemaakt op m'n blog
wow, leuk zeg, en wat snel!!!quote:Op maandag 28 november 2011 20:16 schreef EsseEi het volgende:
[ afbeelding ]
Niet een geweldige foto, maar het is donker enzo. Heb er een give away van gemaakt op m'n blog
Er kwam niet echt iets uit waarvan ik dacht 'ja!' Dus ik ga zelf maar puzzelen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:02 schreef trui het volgende:
je kunt ook zelf wat spelen met afwisselende kleuren-volgordes natuurlijk. ik vind 't moeilijk om m'n keuzes af te laten hangen van zo'n programmaatje. maar wel leuk dat het er is!
Hij is prachtigquote:Op dinsdag 29 november 2011 09:54 schreef trui het volgende:
[..]
wow, leuk zeg, en wat snel!!!
ik heb de tas gevoerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ook een van de kussenhoezen afgemaakt, maar daar heb ik nog geen foto van.
Wat een leuk grappig dingquote:Op dinsdag 29 november 2011 12:21 schreef Dottey het volgende:
Ik kon niet wachten met het geven van de boekenworm aan mijn bijna jarige vriendje.
Maar hij vond hem keileuk!![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik vind het wel mooiquote:Op dinsdag 29 november 2011 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind hem zo saai worden!
[ afbeelding ]
Zo braafjes...
Ik heb ooit eens een linkje gezien waar je een kleurtjes randomizer oid mee kon doen, was dat nou hier?
*zoeken gaat...
Leuk dat priegelspul.quote:Op maandag 28 november 2011 20:16 schreef EsseEi het volgende:
ik ben al uit het patroon, maar het wordt niet mooi, te weinig meerderingen.
Ik had eerst dat ik alleen in de binnenste lus haakte en ook binnenstebuiten (geloof ik) toen kwam ik iets van 3 filmpjes tegen en zag ik hoe het "moest" en ben ik het goed gaan doen.
Weet niet of je echt hetzelfde effect krijgt alsj e 'm "gewoon" omkeert....maar aan het begin (als je het net gaat proberen) moet je het werkje wel wat forceren om aan de "goede" kant te gaan haken, maar uiteindelijk gaat dat vanzelf (alsnog soms wel beetje forceren in de eerste ronde) het sluiten gaat dan ook makkelijkr!Heb trouwens gister en vandaag flink door-gehaakt en 6 kerstdingetjes gemaakt
[ afbeelding ]
Jij maakt er altijd zoveel werk van, ik zou al blij zijn als ik de buitenkant klaar zou hebbenquote:Op dinsdag 29 november 2011 09:54 schreef trui het volgende:
[..]
wow, leuk zeg, en wat snel!!!
ik heb de tas gevoerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ook een van de kussenhoezen afgemaakt, maar daar heb ik nog geen foto van.
Wow.quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:21 schreef Dottey het volgende:
Ik kon niet wachten met het geven van de boekenworm aan mijn bijna jarige vriendje.
Maar hij vond hem keileuk!![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Welkom.quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:18 schreef Reilain het volgende:
LeukTrui gaf me een linkje voor dit hoekje..
Ik ben al jaren aan het vingerhaken om ergens mee te kunnen prutsen.. maar toch maar eens besloten om het echte werk ook eens te proberen..
Kreeg zowaar 3 rijen op elkaar voordat ik hopeloos in de knoop raakte..
maar ben duidelijk met de verkeerde wol begonnen (Nigar 75% acryl & 25% wol van de zeeman)
Zijn er nog goede tips, youtubelinks, boeken voor de 2 linkerhanden-beginner?
Moet je wel in een heel droog land wonen.quote:
Mooi Truiquote:Op woensdag 30 november 2011 09:34 schreef trui het volgende:
het picot-bloemen-kussen is af. ik had er eerst nog een rand omheen gehaakt maar het werd er niet mooier op en bovendien werd ie toen eigenlijk te groot voor het kussen waar het op moest. dus maar weer uitgehaald en toen zo op het bestaande hoesje vastgenaaid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de andere kussenhoes had juist nog wel wat extra rand nodig om passend te worden voor een 50x50 hoes. nog 1 of 2 randen en dan kan ik die ook vast gaan zetten:
[ afbeelding ]
Gewoon een kleintje hakenquote:Op woensdag 30 november 2011 15:17 schreef Zonne-straaltje het volgende:
Wat ik ook leuk vind is een zelfgemaakte poef van zpagetti Maar behalve dat het een groot ding is, kost het ook aardig wat centjes. Dus als ik een keertje de loterij win ofzo wie weet komt het er dan ooit nog een keertje van
Kei leuk!!!quote:Op woensdag 30 november 2011 09:34 schreef trui het volgende:
het picot-bloemen-kussen is af. ik had er eerst nog een rand omheen gehaakt maar het werd er niet mooier op en bovendien werd ie toen eigenlijk te groot voor het kussen waar het op moest. dus maar weer uitgehaald en toen zo op het bestaande hoesje vastgenaaid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de andere kussenhoes had juist nog wel wat extra rand nodig om passend te worden voor een 50x50 hoes. nog 1 of 2 randen en dan kan ik die ook vast gaan zetten:
[ afbeelding ]
Gewoon beginnen met de 99 cent acryl van Zeeman en de 1,00 euro Saskia van Wibra, is prima spul en werkt erg prettig. Je kunt haaknaald 3,5 tot 6 gebruiken en samen hebben ze genoeg kleuren om wat leuks te maken. Ik gebruik ook voornamelijk de wol van Zeeman/Wibra en andere goedkopere soorten (bravo b.v.) en koop eigenlijk alleen dure wol als het in de opruiming is bij de plaatselijke wolwinkel of het bij de Kringloop ligt.quote:Op woensdag 30 november 2011 18:58 schreef Joeno het volgende:
Ik ben van plan om Zoey de Zebra te haken. Gewoon omdat ik helemaal gek ben op zebra's.
Heeft iemand het patroon dat ik mag hebben?
Ik zou dat gewoon uit mijn duim zuigenquote:Op woensdag 30 november 2011 14:44 schreef BrainTeaser het volgende:
En deze vind ik stiekem ook wel leuk:
[ afbeelding ]
Alleen balen dat ik niet aan het patroon kan komen
Hihi ja heb de garen al in huisquote:Op woensdag 30 november 2011 20:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon beginnen met de 99 cent acryl van Zeeman en de 1,00 euro Saskia van Wibra, is prima spul en werkt erg prettig. Je kunt haaknaald 3,5 tot 6 gebruiken en samen hebben ze genoeg kleuren om wat leuks te maken. Ik gebruik ook voornamelijk de wol van Zeeman/Wibra en andere goedkopere soorten (bravo b.v.) en koop eigenlijk alleen dure wol als het in de opruiming is bij de plaatselijke wolwinkel of het bij de Kringloop ligt.
Is ook een ideetje. Maar gebruik je die dan ergens voor of meer voor de sier (of gewoon leuk om te haken?)quote:Op woensdag 30 november 2011 17:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon een kleintje haken, heb ik ook gedaan, ik ben nu met mijn tweede kleine poefje bezig.
ik was begonnen met granny square via youtubequote:Op woensdag 30 november 2011 20:40 schreef Joeno het volgende:
[..]
Hihi ja heb de garen al in huis
Maar gaat mij nu om het patroon.. (ben nog een beginneling)
free-crochet.com heeft ook een (gratis) patroon van een Gingerbread House. Misschien niet zo geweldig als jouw plaatje, maar je kan er altijd zelf nog aan toevoegen.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:48 schreef BrainTeaser het volgende:
@Trui: ja hij staat inderdaad in Crochet Today, nov/dec 2009 geloof ik. Ik ben aan het zoeken of ik 'm ergens kan vinden, maar tot nu toe nog geen succes...
En twijfel sowieso nog, ben bang dat het erg duur word voor dat ene patroontje...
Ik zal niet zeggen dat ik hierdoor ben begonnen met haken maar het is wel 1 van de eerste projecten die op mijn to-hook-lijstje staan. Nog nooit gemaakt trouwensquote:Op woensdag 30 november 2011 13:13 schreef trui het volgende:
ik zag vandaag ook iets anders waar ik erg om moest lachen: een sjaal die er opgerold als sushi uitziet:
[ afbeelding ]
Ja de had ik ook gevonden ja!quote:Op woensdag 30 november 2011 21:14 schreef mmascha het volgende:
[..]
free-crochet.com heeft ook een (gratis) patroon van een Gingerbread House. Misschien niet zo geweldig als jouw plaatje, maar je kan er altijd zelf nog aan toevoegen.
Eerst maar echt aan rechtuit b.v. een sjaal/das maken?quote:Op woensdag 30 november 2011 20:40 schreef Joeno het volgende:
[..]
Hihi ja heb de garen al in huis
Maar gaat mij nu om het patroon.. (ben nog een beginneling)
Voetenbankje om de koude voetjes van de vloer te houdenquote:Op woensdag 30 november 2011 20:40 schreef Zonne-straaltje het volgende:
[..]
Is ook een ideetje. Maar gebruik je die dan ergens voor of meer voor de sier (of gewoon leuk om te haken?)
Hoeveel moet je er nog?quote:Op donderdag 1 december 2011 12:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een mooie kleurstelling voor de deken![]()
Ik heb net even door de stad gewandeld (lekker, zo'n compensatiedag). En ik heb maar één bolletje katoen gekocht, en één Big Ball bol. Heel braaf!
En nog een plaatje, ik maak op het moment vierkantjes. Heel verslavend!
[ afbeelding ]
Ik zou het willekeurig doenquote:Op donderdag 1 december 2011 10:19 schreef Holyme het volgende:
Hier even een stukje van m'n deken, ik wil hem vrij rustig houden omdat ik 'm wil gebruiken als ik mensen een behandeling geef, vandaar zoveel grijs en af en toe een baan kleur. Ben er alleen nog niet helemaal uit of ik die kleurbanen ga herhalen, of door elkaar doe, en of ik de stukken grijs tussendoor gelijk hou of niet.
Best lastig om te beslissen, vind het moeilijk om me voor te stellen hoe het gaat worden! Soms denk ik jaaa hij wordt leuk, en dan denk ik weer hmmhmm, wordt 't wel iets![]()
De volgende deken die ik ooit ga maken, doe ik wel met veel kleurtjes, dat om en om haakt zo leuk
[ afbeelding ]
Dat rode ding is zo'n sleutelhanger, die klip ik aan het lusje als ik m'n werkje even wegleg, dat 't niet kan gaan rafelen.
Wat naar, even bij de dokter een zalfje halen tegen de jeuk, helpt in ieder geval tegen het ongemak.quote:Op donderdag 1 december 2011 11:10 schreef Brighteyes het volgende:
Het is acryl idd. Maar ik denk eig. toch nog steeds dat het door de haarverf komt. Want ik krijg de uitslag niet als ik zit te haken, die komt gewoon te pas en te onpas op. Ook midden in de nacht.
Het patroon van Zoey de Zebra staat in het boekje "Dierenvriendjes haken" van Christel Krukkert. Het boekje kost ong. een tientje en er staan nog 9 andere patronen in.quote:Op woensdag 30 november 2011 18:58 schreef Joeno het volgende:
Ik ben van plan om Zoey de Zebra te haken. Gewoon omdat ik helemaal gek ben op zebra's.
Heeft iemand het patroon dat ik mag hebben?
Veulquote:
Verticaalquote:Op donderdag 1 december 2011 13:37 schreef trui het volgende:
ik zie 't nog niet helemaal voor me, trovey, met dat aan 1 kant meerderen. lopen de strepen bij het dragen dan horizontaal of verticaal (rugzijde)?
quote:Op maandag 28 november 2011 18:04 schreef EsseEi het volgende:
wat een leuke mutsen en shawls!:D is die ribbonXL shawl niet heel stug?
is er hier iemand thuis met duitse haakpatronen? en zo ja, kan die dan van deze het bovenste deel (Stern) vertalen?? ik dacht dat lm een lossewas, fm een vaste? en stb een stokje...maar snap de omschrijving ook niet zo....
Dankjewel!! Ik heb inmiddels het boekje besteld en als het goed is kan ik het morgen thuis verwachtenquote:Op donderdag 1 december 2011 13:36 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Het patroon van Zoey de Zebra staat in het boekje "Dierenvriendjes haken" van Christel Krukkert. Het boekje kost ong. een tientje en er staan nog 9 andere patronen in.
Oh ja dat is echt heel tof! Als breier en sporadisch haakster kan ik dit nog wel aanquote:Op donderdag 1 december 2011 16:50 schreef trui het volgende:
leuk nijna! maak je ook dubbele strepen of enkele?
ik kwam ook nog een leuk idee voor een sjaal tegen.
ja, of misschien een haaknaald groter pakken.quote:Op donderdag 1 december 2011 17:09 schreef trui het volgende:
Let er wel op dat je de halve vasten daar echt heel los moet haken anders kom je er op de volgende rij heel moeilijk in met je naald.
Ik pak meestal 2 maten groter dus bv. 8 bij de rest 6.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:06 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
ja, of misschien een haaknaald groter pakken.
Oeh! Tof!quote:Op donderdag 1 december 2011 16:50 schreef trui het volgende:
Ik vind um leuk! Mooi grijs met wat felle kleurige strepen! Ziet er heel mooi uit!quote:Op donderdag 1 december 2011 10:19 schreef Holyme het volgende:
Hier even een stukje van m'n deken, ik wil hem vrij rustig houden omdat ik 'm wil gebruiken als ik mensen een behandeling geef, vandaar zoveel grijs en af en toe een baan kleur. Ben er alleen nog niet helemaal uit of ik die kleurbanen ga herhalen, of door elkaar doe, en of ik de stukken grijs tussendoor gelijk hou of niet.
Best lastig om te beslissen, vind het moeilijk om me voor te stellen hoe het gaat worden! Soms denk ik jaaa hij wordt leuk, en dan denk ik weer hmmhmm, wordt 't wel iets![]()
De volgende deken die ik ooit ga maken, doe ik wel met veel kleurtjes, dat om en om haakt zo leuk
[ afbeelding ]
Dat rode ding is zo'n sleutelhanger, die klip ik aan het lusje als ik m'n werkje even wegleg, dat 't niet kan gaan rafelen.
Begrijp ik nou goed dat ze gewoon een berg lossen haakt (koordjes daarvan) en die samenvoegt tot zelfbedacht woord flosjen?quote:Op donderdag 1 december 2011 16:50 schreef trui het volgende:
de happy hooker misschien? al is die bij bol momenteel alleen in 't engels leverbaar, maar daar staan ook weer wat meer patronen in geloof ik.quote:Op donderdag 1 december 2011 22:20 schreef Reilain het volgende:
Die sjaal is leuk zeg!
Net op mijn kerst-verlanglijstje een boek gezet over haken![]()
Iemand nog specifieke tips voor een beginner??
Met die bobbelsteeksjaal wilde ik aangeven dat de maker van de website waarschijnlijk familie/vriendin is van de dame van de wolwinkel hier want dat patroon staat hier in een rekje met alle linkjes die de websitemaakster ook noemt.quote:Op vrijdag 2 december 2011 06:43 schreef EsseEi het volgende:
volgens mij is het wle een andere shawl trovey, die 1e is met halve vaste en dit is met een bobble stitch (dat je op een gegeven moment 7 lussen om je naald heb zitten...)
wat ik dan weer wel opvallend vind is dat ze allebei ipv 200 lossen 200 lussen zeggen
dat eendje is echt vet schattig! waarmee heb je het gevuld, hij ziet er wel een beetje leegjes uit
Ik woon juist in het Oosten van Nederland....apartquote:Op donderdag 1 december 2011 22:20 schreef trui het volgende:
wat leuk trovey, woon je ook in Gent of omstreken dan? ik vind haar spullen zo leuk!
en die sjaal is volgens mij dus een opeenvolging van rijen halve vasten. je begint met 1 rij lossen en dan telkens in dezelfde richting (met een nieuw kleurtje) halve vasten vastmaken op de vorige rij. dat geeft een beetje een geweven effect. en de 'flosjen' zijn de franjes die je aan de uiteinden krijgt.
maar die bobbelsteek-sjaal is ook erg leuk!
Leuke eend.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:28 schreef KiwiEllen het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste échte haaksel afgerond. Vind hem zelf meer op een pinda dan eend lijken, maar toch niet slecht voor een eerste poging denk ik zo
[ afbeelding ]
het is het patroon van Keesje de eend van Christel Krukkert
Hij kan vast nog wel vollerquote:Op vrijdag 2 december 2011 11:57 schreef KiwiEllen het volgende:
Volgens mij zit hij wel goed vol hoor, maar om hem goed neer te zetten voor de foto heb ik er waarschijnlijk iets te hard in geknepen![]()
En inderdaad, dat aan elkaar zetten.. Pfoe, wat een gedoe!
Oh dat rendierquote:Op maandag 28 november 2011 20:16 schreef EsseEi het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb een tijdje geleden een zpagetti-poef gehaaktquote:Op woensdag 30 november 2011 15:17 schreef Zonne-straaltje het volgende:
Wat ik ook leuk vind is een zelfgemaakte poef van zpagetti Maar behalve dat het een groot ding is, kost het ook aardig wat centjes. Dus als ik een keertje de loterij win ofzo wie weet komt het er dan ooit nog een keertje van
Is het de lichte of donkere roze? Ik heb hier namelijk nog wel wat bolletjes liggenquote:Op woensdag 30 november 2011 20:27 schreef Serinde het volgende:
De tas en kussens van trui![]()
De boekenwurm van Dottey![]()
![]()
Vandaag nog roze soft bij de zeeman gehaald voor het cadeautje voor m'n nichtje. Heb net wat roze te weinig maar helaas nog maar 1 bolletje. Ik haak namelijk met een dubbele draad dus nu moet ik ook het andere uiteinde zien te vinden (of de helft van de bol opdraaien op een nieuwe bol ofzo)
Ohja leuk.quote:Voetenbankje om de koude voetjes van de vloer te houdenen mijn katten liggen er graag op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |