abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 november 2011 @ 13:39:55 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104758253
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vorige delen

Topicreeks: Het grote haaktopic

Haaksels uit het vorige topic

het 'moesjes' kussen van trovey (en haar honden)

cupcake van serinde:

sjaal van holyme:

blommetje van trui:

[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 24-11-2011 13:58:50 ]
in de haak.
pi_104758406
Lol er zijn nog meer centrale haak topics dan game topics haha.

have fun
  donderdag 24 november 2011 @ 14:02:40 #3
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104759213
ja moet je ook eens proberen joh! :)
in de haak.
pi_104759455
Wauw, wat gaat het hard! :D Als je ff niet oplet, zitten jullie alweer een topic verder!

Geweldige TT trouwens! ;)

Ik zou zeggen: hook on! :P
M'n Upproject vordert nog steeds gestaag; ik hoop 'm vandaag nog helemaal in elkaar te krijgen :)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_104759480
Nah stel je voor dat ik het leuk ga vinden. ;)
pi_104759501
Zijn er trouwens kerels die haken?
pi_104759748
Die zijn er wel ja, maar zoals je zou verwachten zijn die wel in de minderheid ;)
Tijd terug postte er hier ook eentje mee, maar op het moment zijn er hier volgens mij geen mannen...
pi_104759890
Foto!

Zo lijkt ie niet zo groot, maar zn hoofd is 81 steken.
En had geen zin om een goede foto te maken :P
Oh en het moet een of andere uil voorstellen.
En hij kijkt zo een beetje zielig maar in het echt valt dat wel mee geloof ik.
pi_104760070

Kadootje!
pi_104760380
Wel mooi gemaakt hoor.
  donderdag 24 november 2011 @ 14:36:43 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104760399
wow, cw, veel!!

en whoop, leuk! is het een uilskuiken?

camelNLD er zijn wel jongens en mannen die haken hoor. maar ze zijn wel in de minderheid idd. :)
in de haak.
  donderdag 24 november 2011 @ 14:40:59 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104760758
@Whoopdidoo: hij is echt schattig!! O+ O+

@crochetwitch: wauw, wat een mooi mandje zo bij elkaar! :D Heel leuk!!
pi_104760988
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:36 schreef trui het volgende:
wow, cw, veel!!

en whoop, leuk! is het een uilskuiken?

camelNLD er zijn wel jongens en mannen die haken hoor. maar ze zijn wel in de minderheid idd. :)
Hij is hiervan, tvshow in amerika denk ik, kwam hem tegen op ravelry. Maar mn moeder zei meteen, in het geel is het net een kuikentje, dus die wilde ik ook gaan maken, hadden we geen geel meer :(

@crochetwitch, wat een leuk cadeautje!
  donderdag 24 november 2011 @ 14:56:43 #15
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104761068
een uilskuiken dus indeed! leuk! :)

ik heb zo'n zin om wat dingen af te maken, heb deze week nauwelijks haaktijd gehad wegens erg druk op m'n werk. in het weekend ga ik 't weer even goedmaken hoor!

[ Bericht 40% gewijzigd door trui op 24-11-2011 15:39:43 ]
in de haak.
pi_104764030
Leuk whoop!

En dat mandje met groente is ook erg gaaf :D.

Ik heb net het boekje Superlieve figuurtjes zelf haken van Ana Paula Rimoli bij Boekenvoordeel gehaald. En 2 bolletjes katoen. Ik had hem alleen op mijn pc in het Engels :)
pi_104765789
Zo, nu al weer een nieuw topic!
Ik had laatst voor het dochtertje (1,5 jaar) een collega een leuk roze mutje gemaakt:

Ze vroeg gelijk of ik ook een sjaal met deze wol kon maken :D
Het mutsje was alleen te klein, dus nu heeft een andere collega deze mee genomen voor haar dochtertje (2 jaar) en moet ik een groter mutsje maken voor de andere collega.
Nou vroeg ik mij alleen af, hoe groot moet een sjaal voor een kindje van 1,5 zijn, het is wel een groot kindje? (het kindje is groter dan het kindje van 2 jaar) :P

Wat een gaaf fruitmandje en een schattig uiltje (?) O+

[ Bericht 4% gewijzigd door SunshineFlower op 24-11-2011 17:15:43 ]
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_104768506
Uiltje, groentemandje en cupcake ^O^

M'n dochter is 2,5 en heeft een sjaal van 1.30. Die is iets aan de lange kant, maar dat vind ik zelf wel lekker voor haar. Ter vergelijking: m'n dochter van 6mnd heeft een sjaal van 1m. Dus daar dan ergens tussen in gok ik zo! ;)

(ohja: TT= _O_ )
pi_104769015
Ik heb besloten om ook te leren haken. Heb bij de Hema een haakpakketje gehaald waarmee ik Rudolph the red-nosed reindeer kan maken. Het leek me echter verstandig om eerst te oefenen met andere wol, omdat ik de bijgeleverde wol niet wilde verpesten. Nu snap ik alle basissteken inmiddels wel, maar het gaat zo lastig! De wol splijt al snel en zie de steken niet zo goed zodat het lastig is om te tellen. Nu heb ik het vermoeden komt dat het door de wolsoort komt. Het is 100% acrylwol. Klopt het dat het daarmee lastiger is om te 'priegelen' dan met 100% katoenwol? M.a.w., is het makkelijker om beestjes te haken met katoenwol?
pi_104769097
Trui, ik las je opmerking over uittrekken... ik ga van het weekend eerst kijken of ik het met natmaken en uitrekken misschien toch nog beetje recht kan krijgen.
Maar ik heb sowieso niet genoeg garen enzo, dus moet wat bestellen.
Met wat voor haaknaald zet je die steken op dan, en met welk nr haak je verder?

Iemand een idee hoeveel bollen ik ongeveer nodig heb als ik een sprei oid voor over een normaal 1 persoonsbed wil maken? (dat is dan eh... 150 bij 200?) grannystripes en op welk nr haaknaald baseer je dat dan? Ik ga van het weekend even kleuren uitzoeken, denk roze, paars en wit of iets in die richting.

Mn olifant is bijna af, nog de achterpoten, als hij/zij af is zal ik een foto komen showen.

Gek joh, een paar weken terug had ik geen idee van haken, maar inmiddels ben ik om...
Heerlijk om voor de tv te doen ;). Ik kijk meestal toch maar half naar de tv.
Fake it till you make it...
  donderdag 24 november 2011 @ 19:38:51 #21
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_104771831
Wow, die fruitmand is geniaal!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_104772561
quote:
3s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:26 schreef crochetwitch het volgende:
[ afbeelding ]

Kadootje!
Echt tof!! ^O^

Trui, ik wil zelf ook geen tientje aan het boekje uitgeven maar schoonmams vindt het leuk om wat cadeautjes onder de kerstboom te doen en dan vind ik het wel leuk om dat soort dingen te vragen :)

Leuk uilskuiken trouwens, Whoop.
pi_104773207
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 18:43 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb besloten om ook te leren haken. Heb bij de Hema een haakpakketje gehaald waarmee ik Rudolph the red-nosed reindeer kan maken. Het leek me echter verstandig om eerst te oefenen met andere wol, omdat ik de bijgeleverde wol niet wilde verpesten. Nu snap ik alle basissteken inmiddels wel, maar het gaat zo lastig! De wol splijt al snel en zie de steken niet zo goed zodat het lastig is om te tellen. Nu heb ik het vermoeden komt dat het door de wolsoort komt. Het is 100% acrylwol. Klopt het dat het daarmee lastiger is om te 'priegelen' dan met 100% katoenwol? M.a.w., is het makkelijker om beestjes te haken met katoenwol?
ik vin juist katoen meer splijten
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_104773785
Dank! _O_ _O_
  donderdag 24 november 2011 @ 20:13:28 #25
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104773975
Cinnamongirl, het hangt erg af van het garen dat je hebt. Maar ik had precies hetzelfde in het begin. Ook een of ander cheapo acrylletje om het te proberen en dat werkte echt vreselijk. Maar er zijn ook wel katoenen garens die erg splijten. Ik vind zelf softfun van scheepjeswol heel fijn. Dat is katoen met wat acryl erdoor.
in de haak.
pi_104773992
Mijn ervaring met wel/niet splijten is dat het per merk/soort erg kan verschillen. Zowel splijtend katoen als acryl tegengekomen eigenlijk.
Het haakpakketje van de Hema ken ik niet. Wel een keer een punnikpakketje gehad, en het acryl dat daar in zat vond ik heel vervelend, eerlijk gezegd.
pi_104774057
Oh, en die fruitmand is leuk zeg! ^O^
  donderdag 24 november 2011 @ 20:23:10 #28
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_104774533
Een vers topic en al meteen zoveel moois!

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:40 schreef PM-girl het volgende:
Mmascha zoiets mag het worden ja! Al is die van jou wle heel netjes, legt de lat hoog! ;)
Heb je die inderdaad zo gemaakt als trui en esseei voorstellen, telkens wat steken overslaan en (dubbele) stokjes gebruiken?
Ik heb um net nog even bekeken. Ik heb eerst een toer stokjes gedaan. Volgende toer: 2 stokjes, 2 lossen, 2 stokjes, enz. En dan weer een toer stokjes, met in elk stokje een stokje en om de 2 lossen 2 stokjes(is dit wel duidelijk? :@ ) Succes! ^O^
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_104775181
Lieve mede haakverslaafden!

Ik heb jullie hulp even nodig. De muts die ik in mijn vorige post plaatsten moet ik opnieuw maken, maar ik heb geen idee meer waar dit patroon op internet staat ;(
In mijn idee stond er een foto bij van een gele muts en er zat geen bolletje en vlechtjes aan zoals bij mijn versie. In het originele patroon waren er aan de voorkant nog een paar extra rijen heen en weer gehaakt om zo een klepje te maken. In het patroon stond heel handig bij welke ronde je moest stoppen voor een aantal leeftijden.
Weet iemand waar ik dit patroon kan vinden...? Ik hoop dat iemand mijn kan helpen O+

Hahaha, laat maar! Ik dacht ik doe nog een poging om alle babymutsjes door te spitten op ravelry en vervolgens staat hij gewoon op de eerste bladzijde. Volgens mij heb ik zelf bedacht dat het patroon al oorflapjes had, maar dat had het mutsje dus niet :')
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
  donderdag 24 november 2011 @ 20:59:54 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104776835
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 18:45 schreef Nijna het volgende:
Trui, ik las je opmerking over uittrekken... ik ga van het weekend eerst kijken of ik het met natmaken en uitrekken misschien toch nog beetje recht kan krijgen.
Maar ik heb sowieso niet genoeg garen enzo, dus moet wat bestellen.
Met wat voor haaknaald zet je die steken op dan, en met welk nr haak je verder?

Iemand een idee hoeveel bollen ik ongeveer nodig heb als ik een sprei oid voor over een normaal 1 persoonsbed wil maken? (dat is dan eh... 150 bij 200?) grannystripes en op welk nr haaknaald baseer je dat dan? Ik ga van het weekend even kleuren uitzoeken, denk roze, paars en wit of iets in die richting.

Mn olifant is bijna af, nog de achterpoten, als hij/zij af is zal ik een foto komen showen.

Gek joh, een paar weken terug had ik geen idee van haken, maar inmiddels ben ik om...
Heerlijk om voor de tv te doen ;). Ik kijk meestal toch maar half naar de tv.
Lucy van Attic24 beschrijft hier hoeveel ze gebruikt heeft voor haar deken: http://attic24.typepad.co(...)ny-stripe-tadah.html stuk naar beneden scrollen. Je komt het vanzelf tegen.

(ik stelde in het vorige topic exact dezelfde vraag. :D )
pi_104782950
ik ben begonnen aan een muts :7 :+

leuk wolletje van de zeeman trouwens, vrij dikke wol, ben met naald 5 of 6 ofzo bezig.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_104784173
Wahaha omg @ de TT! _O-
Ben benieuwd hoeveel niet-hakers je er mee naar het topic lokt :P
  donderdag 24 november 2011 @ 22:52:26 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104784986
haha ach ja, hoe meer zielen... :)

nijna, ik ben benieuwd naar je olifant! en ik zou die beginketting 'gewoon' haken met een naald die 1 maat (1mm) dikker is dan de naald waar je de rest mee gaat haken. en dat is weer afhankelijk van 't garen dat je hebt.
in de haak.
pi_104786313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:52 schreef trui het volgende:
haha ach ja, hoe meer zielen... :)

nijna, ik ben benieuwd naar je olifant! en ik zou die beginketting 'gewoon' haken met een naald die 1 maat (1mm) dikker is dan de naald waar je de rest mee gaat haken. en dat is weer afhankelijk van 't garen dat je hebt.
Ja dat is zo! :)

Ik ben nog steeds bezig met een baby dekentje! Wil niet zo vlotten de laatste tijd, omdat ik momenteel liever game en zo.. :@ En dan zie ik al jullie mooie dekentjes (en andere dingen natuurlijk) en dan denk ik: "*zucht* leg die controller even weg en pak die haaknaald er bij". En vervolgens game ik vrolijk verder :')
pi_104787569
Ik heb dan weer niets met gamen. :P
Leuke dingen weer gezien, vogel :D , heel veel fruit (wat een werk :o , zal de persoon vast blij mee zijn...altijd vers fruit op de fruitschaal :+ ) en de muts. *O*

Hier vanmiddag naar die boekenbeurs geweest en 2 haakboeken gezien tussen al die duizenden boeken en het waren nog boeken ook die ik had en die bij de boekenvoordeel liggen voor dezelfde prijs. :') Wel breiboeken, borduurboeken etc. boeken gezien maar niet verder gekocht alhoewel er eentje nog wel interessant is maar die is ook te vinden bij Boekenvoordeel. :P
Wel een paar andere boeken gekocht: een paar boeken over smoothies en sappen (goedkope boekjes), eentje over thee een computerboek en een cd-rom met een kruissteekborduurprogramma (beide 99 cent) en nog wat andfere gezondheidsboekjes waarvan eentje gratis want je mocht een gratis boek uitzoeken als je een bon daarvoor had.

Toen ik thuiskwam mistte ik echter wel 2 boeken die ik toch ook in de handen had toen ik naar de kassa liep maar blijkbaar ben ik die ergens onderweg"verloren"want ze stonden ook niet op de bon. _O- Morgen maar weer even langsgaan (gratis entree) want een kennisje heeft ook wel interesse om de beurs te bezoeken en kan ik die twee boeken alsnog te kopen...kan ik weer een gratis boek uitzoeken als ik nog een bon uit het plaatselijke huis aan huis blad knip......ik ben gek op gratis. >:)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_104788401
M'n Up/mushroom is af!! *O* *O*

Nu de tweede nog, voor de achterkant :P
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:01:36 #37
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104788629
wow, brainteaser, wat snel! en netjes hoor!
in de haak.
pi_104792579
Ziet er heel goed uit BT!
  vrijdag 25 november 2011 @ 07:42:57 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104792970
Gaaf! Wat doe je er verder mee? Als vloerkleedje? :@
pi_104793341
Gaaf BT, netjes!!!

BE, dank voor de link, ik moet bekennen dat ik de topics een beetje screenend doorlees, omdat ik niet zoveel online ben op het moment en dan is het niet te doen om alles te gaan lezen ;).

Trui, tnx voor de tip!
  Moderator vrijdag 25 november 2011 @ 08:33:17 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_104793392
Wat ziet ie er leuk uit!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104793547
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:13 schreef trui het volgende:
Cinnamongirl, het hangt erg af van het garen dat je hebt. Maar ik had precies hetzelfde in het begin. Ook een of ander cheapo acrylletje om het te proberen en dat werkte echt vreselijk. Maar er zijn ook wel katoenen garens die erg splijten. Ik vind zelf softfun van scheepjeswol heel fijn. Dat is katoen met wat acryl erdoor.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:13 schreef Eska het volgende:
Mijn ervaring met wel/niet splijten is dat het per merk/soort erg kan verschillen. Zowel splijtend katoen als acryl tegengekomen eigenlijk.
Het haakpakketje van de Hema ken ik niet. Wel een keer een punnikpakketje gehad, en het acryl dat daar in zat vond ik heel vervelend, eerlijk gezegd.

Thanks, hier heb ik wat aan!!
De Hema heeft 2 haakpakketjes, eentje met een tompouce en een rookworst en dus eentje met Rudolph. De patronen zijn online trouwens ookw el te vinden :P
pi_104794727
Dankjewel iedereen! :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2011 07:42 schreef Brighteyes het volgende:
Gaaf! Wat doe je er verder mee? Als vloerkleedje? :@
Haha, nee ik wil er nog 1 maken (in het groen) en die dan tegen elkaar maken, zodat je een kussen krijgt! :)
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:58:48 #44
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104794754
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:56 schreef BrainTeaser het volgende:
M'n Up/mushroom is af!! *O* *O*

[ afbeelding ]

Nu de tweede nog, voor de achterkant :P
Leuk!
  vrijdag 25 november 2011 @ 10:18:40 #45
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104795206
m'n picot-bloemen kussenhoes is ook weer een stapje verder. nog een randje erom en dan naai ik 'm vast op een bestaande kussenhoes. was even prutsen om een 'halve' bloem te maken voor aan de zijkanten, maar die gaten waren anders wel erg groot. het is voor een kussen van 50x50cm.

in de haak.
pi_104795207
die mand O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_104795762

Mijn konijn is eindelijk voorzien van ogen.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  vrijdag 25 november 2011 @ 10:42:45 #48
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104795855
wow je bent er 1 dag niet en gelijk miljoen foto's erbij! :D
Enyhow: TOF! kuiken, muts, fruitmand, konijn, kussensloop en up...die up...echt TE snel gewoon! wat goed :D
pi_104796730
Haha, tsja maar ik speel wel vals hoor! Andere mensen moeten gewoon werken en ik lig weer hele dagen op de bank! :P Dus dan moet je wat he? ;)
pi_104797143
Oh, hebben jullie deze gezien?

http://www.craftster.org/(...)sg4688195#msg4688195

Wat een werk :X
  vrijdag 25 november 2011 @ 11:43:43 #51
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104797670
BT, vanwege je voet? sterkte ermee! en toch knap werk!

inu, wow, da's inderdaad een enorme lap werk. wel leuk! maar de bruikbaarheid vind ik wel wat beperkt. het zou een dekentje kunnen worden, maar dan zou ik 'm wel gewoon rechthoekig willen maken. en als vloerkleed vind ik gehaakt spul vaak toch niet zo geschikt, of het moet van erg sterk materiaal zijn.
in de haak.
pi_104797707
Dat konijn! Die tandjes!

Ik ben na een borduurflow van een jaar weer into haken. Dit is mijn das-ding in wording:

pi_104798159
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 11:44 schreef _Arual_ het volgende:
Dat konijn! Die tandjes!

Ik ben na een borduurflow van een jaar weer into haken. Dit is mijn das-ding in wording:

[ afbeelding ]
ja :@ groot he :D

Welkom weer :* Gelijk goed op weg!
pi_104798582
quote:
Dat konijn! Die tandjes!

[ afbeelding ]
Gaaf :) En leuke deken heb je eronder liggen!

Verder zoveel leuke dingen alweer gezien in dit topic (en we zijn pas bij blz. 2)! En die Up is ook supersnel gedaan!
  vrijdag 25 november 2011 @ 12:29:10 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104798897
quote:
Dat konijn! Die tandjes!

[ afbeelding ]
Mooi! :Y

En trui, ik vind je hoes echt heel mooi! :Y O+
  vrijdag 25 november 2011 @ 12:48:38 #56
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104799417
dank je! en arual, welkom terug! leuke sjaal! geen cactussen meer? ;)
in de haak.
pi_104799639
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:48 schreef trui het volgende:
dank je! en arual, welkom terug! leuke sjaal! geen cactussen meer? ;)
Ik heb nog héél veel groene wol, dus er komen vast wel weer wat cactusjes aan! Alleen heb ik tegenwoordig veel minder vrije tijd, dus het zal niet meer in zo'n noodtempo gebeuren. Met deze sjaal ben ik ook al een tijd bezig.

Oeps, post ik zomaar onder de naam van mijn man.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:26:47 #58
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_104802768
gaaf die up! en die pokemon deken is waanzinnig! wat een werk :)
vraagje, als ik een up kussentje wil maken (niet al te groot) zou dat gaan? en hoe moet ik mijn squares maken gewoon 2 rondes van de "lijnloos-squares" met een kleine naald?

ik wil saskia van de wibra gebruiken want de kleuren heb ik nog

[ Bericht 16% gewijzigd door kruimel_20 op 25-11-2011 15:46:38 ]
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_104802819
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:55 schreef Pheno het volgende:
Oeps, post ik zomaar onder de naam van mijn man.
The real Pheno: ik ben weer eens niet uitgelogd op de iPad he?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_104803019
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:28 schreef Pheno het volgende:

[..]

:D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_104809113
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:28 schreef Pheno het volgende:

[..]

welkom in je active topic _O- ^O^
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:29:11 #62
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104809372
Brainteaser, wauw! Hulde _O_ Wat een snelheid en wat een werk maar erg leuk.
En trui, wat een leuk kussen, past goed bij je bank (of is dit ook een kadootje?)

Ik ben nu bezig met een sjaal (waarbij je dus ook erg los moet haken, kwam ik gisteren achter...dus kon weer helemaal overnieuw beginnen |:( )
Maar nu lukt het aardig. Hij is misschien niet zo los als bedoeld maar hij wordt groot genoeg :D Laat de winter maar komen ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  vrijdag 25 november 2011 @ 18:28:06 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104811615
Jaaaaaa!!!!!!!! *O* Mijn garen is onderweg. Binnen 2 werkdagen, dus helaas niet meer dit weekend, maar vooruit, volgende week kan ik aan de slag! *O*
pi_104817817
Iedereen nogmaals bedankt voor alle complimentjes! :)

Leuk konijn kwam er voorbij! :D

@Trui: idd nog steeds m'n voet :( lang verhaal met chirurgen enzo

Maar het haken schiet zo wel lekker op! ;) ga me nu wagen aan zo'n padma, die zijn echt leuk! :D
pi_104820052
Wauw, die Up/mushroom O+ _O_
Leuk kussen in wording, konijn en sjaal!

Mijn sjaal voor de dochter mijn collega is gelukkig in de smaak gevallen, ze was er erg blij mee *O* Nu het mutsje nog afmaken... :)
-- Dalai Lama
pi_104825010
Bestelling bij hobbydoos geplaatst, beetje zelfde kleuren als BE in het vorige topic, had ze aangekruist en toen zag ik dat ze hetzelfde waren zo ongeveer ;).
Alleen nog geen bevestigingsmail... ik wacht nog ff af.
  vrijdag 25 november 2011 @ 23:34:50 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104829304
hmm, normaal krijg je die onmiddellijk, misschien heb je de bestelling toch niet definitief genoeg gemaakt, dat is mij ook wel eens overkomen. even checken lijkt me geen overbodige luxe (of heb je het over de bevestiging van betaling, dan heb ik niks gezegd).

tyler-girl, de kussens gaan beide als kerstcadeautje weg, dus helaas, de match met onze bank is slechts een kortstondige flirt. ;)

brainteaser, dat klinkt vervelend zeg, je voet/teen toestand. sterkte & beterschap!

ben vanavond bezig geweest met het vastmaken van de granny-square-lapjes op zo'n AH canvas tas. wat een rotklus is dat toch zeg, en ik ben nog steeds niet helemaal klaar. oja, heb ook eerst nog een hele stapel losse eindjes aan de achterkant weggewerkt, ook al zo'n favoriete bezigheid van me. :')
in de haak.
  vrijdag 25 november 2011 @ 23:36:09 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104829344
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 22:18 schreef Nijna het volgende:
Bestelling bij hobbydoos geplaatst, beetje zelfde kleuren als BE in het vorige topic, had ze aangekruist en toen zag ik dat ze hetzelfde waren zo ongeveer ;).
Alleen nog geen bevestigingsmail... ik wacht nog ff af.
:D Ik ben benieuwd!
  vrijdag 25 november 2011 @ 23:46:48 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104829811
oh, nog een fotootje van de kant die al wel redelijk vastzit:
in de haak.
pi_104829974
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:46 schreef trui het volgende:
oh, nog een fotootje van de kant die al wel redelijk vastzit:
[ afbeelding ]
super leuk! Ikzelf was bezig met africaanse flowers ervoor,maar dat is nu een kussensloop aan het wordn. Worstel al 3 dagen met in elkaar zetten :(

Ben tussendoor vlaggetjes voor mijn vriendjes verjaardag aan het haken. Volgende week zaterdag verjaart hij, dus ik heb nog even. Heb er al drie *O*
pi_104829986
Heeft iemand trouwens een leuk idee voor een boekenlegger?
  zaterdag 26 november 2011 @ 00:02:25 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104830442
ja, die kun je tussen de bladzijden leggen van 't boek dat je aan 't lezen bent. huhhuh. sorry, te flauw, maar ik ben moe, dan krijg je dat. :+

maar ehm, ik heb er eens een gehaakt volgens het patroon van de 'queen anne lace scarf', en dat met heel dun garen. vind je dat wat? of doe eens gek, haak een gekko. :7
in de haak.
  zaterdag 26 november 2011 @ 00:05:20 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104830594
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 00:02 schreef trui het volgende:
ja, die kun je tussen de bladzijden leggen van 't boek dat je aan 't lezen bent. huhhuh. sorry, te flauw, maar ik ben moe, dan krijg je dat. :+
:D
pi_104830654
Het is voor mijn vriendje,dus een beetje gek mag best.
Sinds kort leest hij graag uit mijn boekenverzameling en nu wilt hij een boekenlegger :P

Gekko is grappig.
Misschien is een boekenworm leuk, bedenk ik mij nu :D
  zaterdag 26 november 2011 @ 00:10:36 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104830775
als ie een beetje tegen pletten kan (de worm he, niet je vriend!), lijkt me dat een goed plan. :)

andere dieren-opties
in de haak.
pi_104830811
Nou dat de wormenkop en staartpuntje uitsteekt :D

ahahaah die tekkel! kikker O+
pi_104835662
Mooie tas Trui!
  zaterdag 26 november 2011 @ 10:02:02 #78
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104836264
ik vind die deken wel gaaf, of vloerkleed ofzo...maar men wat een werk! het lijkt me trouwens wel tof om het klein te maken en dan als kussen, net als die up zeg maar;)

Arual (toch?) tof shawl ding geval :D:D op een toffe deken!

Trui je tas is gaaf :D ik vind het er zo leuk uit zien en zou het ook wel willen alleen gebruik echt nooit een shopping bag, vind zo'n hengsel vet irritant, wil gewoon een schoudertas dan.

Misschien dat ik vandaag eindelijk eens ga beginnen aan m'n Hema Rendier :) ik hoor van veel mensen dat het garen echt rot is...maar m'n moeder heeft het pakketje en ik alleen het patroon dus mag met eigen garen, yeah!

oh en ik vind die boekenleggers wel tof! (nog zo iets wat ik nooit gebruik :S)
pi_104840376
Trui, ik had gister al even een printscreen gemaakt, dus die heb ik nu naar haar gemaild. dan komt t misschien ook wel goed ;). Ik wacht het dus nog even af.
En hoorde dat we een nieuw buurkindje krijgen in mei.
pi_104841199
Trui, die tas wordt lekker vrolijk zo! En je kat past mooi bij die bank :)

Hier zijn de bolletjes binnengekomen vandaag:

En nog een heleboel meer grijs omdat ik 't om en om wil doen in de deken, maar die staan niet op de foto.
Vind de kleuren erg mooi O+ Alleen ben ik nog niet helemaal zeker van de felle rood en groen helemaal links, op de foto lijkt 't iets anders, maar misschien dat ik die eruit laat.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 26 november 2011 @ 13:35:22 #81
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104841246
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:33 schreef Holyme het volgende:

[ afbeelding ]
En nog een heleboel meer grijs omdat ik 't om en om wil doen in de deken, maar die staan niet op de foto.
Vind de kleuren erg mooi O+ Alleen ben ik nog niet helemaal zeker van de felle rood en groen helemaal links, op de foto lijkt 't iets anders, maar misschien dat ik die eruit laat.
daar zitten ook de kleurtjes van mn deken in O+
op t lichte grijs na.
k heb nu al 20 hexagonnetjes klaar met de roze kleur (linksonderin 2e) gaat een meerjaren project worden ben ik bang :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_104841470
Ohh dat klinkt ook leuk, ben benieuwd hoe die eruit gaat zien :Y Ik ga voor die streepjesdeken, en dat zal inderdaad ook wel een hele tijd duren!
Toen ik met m'n sjaal bezig was vond ik 't ineens nog knapper wat mensen hier allemaal maken, wat een werk allemaal! :)
pi_104842589
quote:

[ afbeelding ]
Lekker erin laten zitten die kleurtjes, die halen juist de andere kleuren op en zeker het grijs gaat dan "leven". Ook alweer zulke mooie dingen hier geplaatst, jullie gaan als een trein. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_104842904
Even een vraagje over die deken, ik wil de eerste ketting lossen met een grotere naald maken zoals hier ergens als tip stond, maar is het verstandig om de rest ook met een iets grotere naald te maken? Op de bollen staat 3-3.5, weet iemand hier wat het mooiste resultaat geeft? 3.5 of 4 misschien?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 26 november 2011 @ 14:46:51 #85
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104843010
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:43 schreef Holyme het volgende:
Even een vraagje over die deken, ik wil de eerste ketting lossen met een grotere naald maken zoals hier ergens als tip stond, maar is het verstandig om de rest ook met een iets grotere naald te maken? Op de bollen staat 3-3.5, weet iemand hier wat het mooiste resultaat geeft? 3.5 of 4 misschien?
kan altijd, maar hoeft niet
is met de impact he? die zou ik niet gebruiken op een grotere naald dan de 3.5
daarben ik ik nu ook mee bezig. en soms denk ik trek de boel maar weer uit en stap over naar de 3
ivm tussenruimtes, maar dat ligt helemaal aan je patroon en hoe los je haakt.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_104843077
Ahh ok, thanks! :) Dan ga ik gewoon voor de 3.5 (heb ook geen 3 geloof ik) en dan die eerste rij met 4, kijken hoe dat gaat.

edit, heb geen 3.5, probeer 't wel met 3 dan, haha.
pi_104844053
Ah je tas is leuk, trui. Zag nog iemand met de originele variant lopen ;)

En van die kleurtjes word ik hebberig!

Ik heb dinsdag nog wat wit bij Sylkamode besteld, gister is het op de post gedaan. Zending wordt (weer) niet herkend en nog geen pakktbezorger gezien :(. Bij mij dan, ik kwam hem wel tegen in een andere straat :'). Balen, want dinsdag moet ik werken (dus ik hoop stiekem dat het vandaag nog komt)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 26 november 2011 @ 15:34:11 #88
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104844256
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:27 schreef Herfstblad het volgende:
Ah je tas is leuk, trui. Zag nog iemand met de originele variant lopen ;)

En van die kleurtjes word ik hebberig!

Ik heb dinsdag nog wat wit bij Sylkamode besteld, gister is het op de post gedaan. Zending wordt (weer) niet herkend en nog geen pakktbezorger gezien :(. Bij mij dan, ik kwam hem wel tegen in een andere straat :'). Balen, want dinsdag moet ik werken (dus ik hoop stiekem dat het vandaag nog komt)
dat is altijd zo rot he!
k baal er ook altijd van als ik om 4 thuiskom, en de postbode om half 4 langs geweest is :')
maar dat is nu wel handig bij tnt, kun je online doorgeven waar afgeleverd moet worden, dat zeg ik altijd dan voor de tweede zending, bij de AH postpunt, en fijn want vanaf 4 uur afhalen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_104844339
Bij mij wordt het meestal bij de buren afgegeven, maar ja, liever niet. Dat is een demente oudere man, dus ik wil hem dat niet aan doen eigenlijk :).
Ik zit te overwegen om een briefje op te hangen dat ze het bij het postdepot waar ik de post voor mijn wijk haal, neer kunnen zetten :'). En dan zo nog maar een bolletje cremekleurig katoen halen als dat nog lukt.
pi_104845415
OMG ik was net in de Wolhal in Apeldoorn O+ Zoooooo veeeeeeel mooie wol O+
pi_104847259
De Wolhal, die naam klinkt al goed ja! Heb je ook nog wat moois meegenomen? :)

Net het eerste deel van m'n deken gedaan, hier is een NL vertaling (geloof niet dat die hier al voorbij gekomen was) http://karinaandehaak.blo(...)trepen-van-lucy.html
Die eerste rij lossen en vasten, ugh! :X En natuurlijk kwam ik 1 steek tekort op 't eind, dus daar 1 overgeslagen ipv 2, maar dat zie je amper gelukkig. Heb de eerste rij met een 4 gedaan, en daarna alles met een 3, komt goed uit en hij trekt niet krom ofzo :) Dalijk weg, morgen weer verder!
pi_104847580
quote:

[ afbeelding ]
zo op de foto kleuren afgaande zou ik die naast de rode (dus 2e bol) verruilen met de 3de bol :D
Wel gaaf al die kleurtjes. :*
pi_104847944
Ja he, word er helemaal vrolijk van om naar te kijken O+ Ik doe ze wel op regenboog volgorde, en dan weer dezelfde manier terug (roze-paars-blauw-paars-roze), maar op de foto liggen ze nog een beetje door elkaar :)

Brighteyes heb je je pakketje vandaag ook gekregen? Ik kreeg gister de mail dat 't verstuurd was, vandaag binnen! Ben benieuwd hoe die andere kleurtjes die je hebt er allemaal uitzien.
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:18:36 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104848963
:Y

*O*
Onze pakjespiet komt altijd laat. :Y
pi_104849014
Wat een vrolijke kleurtjes zo :D Alvast succes met die eerste 2 rijen!
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:22:06 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104849061
Ja, daar kijk ik niet naar uit. :+
210 lossen!
pi_104849156
Ja ik heb er ook 210 gedaan, dacht dat die Lucy dat ook had, maar die had er zelfs 240 las ik later. Ach ja, als ik 'm breder wil wordt ie gewoon extra lang en draai ik 'm :P
pi_104849165
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, daar kijk ik niet naar uit. :+
210 lossen!
Ik vind het altijd zo raar.. Als ikzelf het aantal lossen aanhou wat in een willekeurig patroon staat kom ik nooit aan de lengte/breedte die ik zou moeten hebben. Jullie ook?
  Moderator zaterdag 26 november 2011 @ 18:28:13 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_104849247
Wolhal, klinkt als een wolhalla!! Ik was vandaag in Hilversum, maar daar is haken nog niet zo hip
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:33:57 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104849458
240? Ok, dan moet ik nog even goed lezen maar. :P

De uiteindelijke breedte is toch ook heel afhankelijk van de wol en hoe strak je haakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')