SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
het 'moesjes' kussen van trovey (en haar honden)
cupcake van serinde:
sjaal van holyme:
blommetje van trui:
[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 24-11-2011 13:58:50 ]in de haak.
Hij is hiervan, tvshow in amerika denk ik, kwam hem tegen op ravelry. Maar mn moeder zei meteen, in het geel is het net een kuikentje, dus die wilde ik ook gaan maken, hadden we geen geel meerquote:Op donderdag 24 november 2011 14:36 schreef trui het volgende:
wow, cw, veel!!
en whoop, leuk! is het een uilskuiken?
camelNLD er zijn wel jongens en mannen die haken hoor. maar ze zijn wel in de minderheid idd.
Echt tof!!quote:
ik vin juist katoen meer splijtenquote:Op donderdag 24 november 2011 18:43 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb besloten om ook te leren haken. Heb bij de Hema een haakpakketje gehaald waarmee ik Rudolph the red-nosed reindeer kan maken. Het leek me echter verstandig om eerst te oefenen met andere wol, omdat ik de bijgeleverde wol niet wilde verpesten. Nu snap ik alle basissteken inmiddels wel, maar het gaat zo lastig! De wol splijt al snel en zie de steken niet zo goed zodat het lastig is om te tellen. Nu heb ik het vermoeden komt dat het door de wolsoort komt. Het is 100% acrylwol. Klopt het dat het daarmee lastiger is om te 'priegelen' dan met 100% katoenwol? M.a.w., is het makkelijker om beestjes te haken met katoenwol?
Ik heb um net nog even bekeken. Ik heb eerst een toer stokjes gedaan. Volgende toer: 2 stokjes, 2 lossen, 2 stokjes, enz. En dan weer een toer stokjes, met in elk stokje een stokje en om de 2 lossen 2 stokjes(is dit wel duidelijk?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:40 schreef PM-girl het volgende:
Mmascha zoiets mag het worden ja! Al is die van jou wle heel netjes, legt de lat hoog!
Heb je die inderdaad zo gemaakt als trui en esseei voorstellen, telkens wat steken overslaan en (dubbele) stokjes gebruiken?
Lucy van Attic24 beschrijft hier hoeveel ze gebruikt heeft voor haar deken: http://attic24.typepad.co(...)ny-stripe-tadah.html stuk naar beneden scrollen. Je komt het vanzelf tegen.quote:Op donderdag 24 november 2011 18:45 schreef Nijna het volgende:
Trui, ik las je opmerking over uittrekken... ik ga van het weekend eerst kijken of ik het met natmaken en uitrekken misschien toch nog beetje recht kan krijgen.
Maar ik heb sowieso niet genoeg garen enzo, dus moet wat bestellen.
Met wat voor haaknaald zet je die steken op dan, en met welk nr haak je verder?
Iemand een idee hoeveel bollen ik ongeveer nodig heb als ik een sprei oid voor over een normaal 1 persoonsbed wil maken? (dat is dan eh... 150 bij 200?) grannystripes en op welk nr haaknaald baseer je dat dan? Ik ga van het weekend even kleuren uitzoeken, denk roze, paars en wit of iets in die richting.
Mn olifant is bijna af, nog de achterpoten, als hij/zij af is zal ik een foto komen showen.
Gek joh, een paar weken terug had ik geen idee van haken, maar inmiddels ben ik om...
Heerlijk om voor de tv te doen. Ik kijk meestal toch maar half naar de tv.
Ja dat is zo!quote:Op donderdag 24 november 2011 22:52 schreef trui het volgende:
haha ach ja, hoe meer zielen...
nijna, ik ben benieuwd naar je olifant! en ik zou die beginketting 'gewoon' haken met een naald die 1 maat (1mm) dikker is dan de naald waar je de rest mee gaat haken. en dat is weer afhankelijk van 't garen dat je hebt.
quote:Op donderdag 24 november 2011 20:13 schreef trui het volgende:
Cinnamongirl, het hangt erg af van het garen dat je hebt. Maar ik had precies hetzelfde in het begin. Ook een of ander cheapo acrylletje om het te proberen en dat werkte echt vreselijk. Maar er zijn ook wel katoenen garens die erg splijten. Ik vind zelf softfun van scheepjeswol heel fijn. Dat is katoen met wat acryl erdoor.
Thanks, hier heb ik wat aan!!quote:Op donderdag 24 november 2011 20:13 schreef Eska het volgende:
Mijn ervaring met wel/niet splijten is dat het per merk/soort erg kan verschillen. Zowel splijtend katoen als acryl tegengekomen eigenlijk.
Het haakpakketje van de Hema ken ik niet. Wel een keer een punnikpakketje gehad, en het acryl dat daar in zat vond ik heel vervelend, eerlijk gezegd.
Haha, nee ik wil er nog 1 maken (in het groen) en die dan tegen elkaar maken, zodat je een kussen krijgt!quote:Op vrijdag 25 november 2011 07:42 schreef Brighteyes het volgende:
Gaaf! Wat doe je er verder mee? Als vloerkleedje?
Leuk!quote:Op donderdag 24 november 2011 23:56 schreef BrainTeaser het volgende:
M'n Up/mushroom is af!!![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nu de tweede nog, voor de achterkant
jaquote:Op vrijdag 25 november 2011 11:44 schreef _Arual_ het volgende:
Dat konijn! Die tandjes!
Ik ben na een borduurflow van een jaar weer into haken. Dit is mijn das-ding in wording:
[ afbeelding ]
Gaafquote:Op vrijdag 25 november 2011 11:44 schreef _Arual_ het volgende:
Dat konijn! Die tandjes!
Ik ben na een borduurflow van een jaar weer into haken. Dit is mijn das-ding in wording:
[ afbeelding ]
Mooi!quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:44 schreef _Arual_ het volgende:
Dat konijn! Die tandjes!
[ afbeelding ]
Ik heb nog héél veel groene wol, dus er komen vast wel weer wat cactusjes aan! Alleen heb ik tegenwoordig veel minder vrije tijd, dus het zal niet meer in zo'n noodtempo gebeuren. Met deze sjaal ben ik ook al een tijd bezig.quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:48 schreef trui het volgende:
dank je! en arual, welkom terug! leuke sjaal! geen cactussen meer?
The real Pheno: ik ben weer eens niet uitgelogd op de iPad he?quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:55 schreef Pheno het volgende:
Oeps, post ik zomaar onder de naam van mijn man.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
The real Pheno: ik ben weer eens niet uitgelogd op de iPad he?
welkom in je active topicquote:Op vrijdag 25 november 2011 14:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
The real Pheno: ik ben weer eens niet uitgelogd op de iPad he?
quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:18 schreef Nijna het volgende:
Bestelling bij hobbydoos geplaatst, beetje zelfde kleuren als BE in het vorige topic, had ze aangekruist en toen zag ik dat ze hetzelfde waren zo ongeveer.
Alleen nog geen bevestigingsmail... ik wacht nog ff af.
super leuk! Ikzelf was bezig met africaanse flowers ervoor,maar dat is nu een kussensloop aan het wordn. Worstel al 3 dagen met in elkaar zettenquote:Op vrijdag 25 november 2011 23:46 schreef trui het volgende:
oh, nog een fotootje van de kant die al wel redelijk vastzit:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 november 2011 00:02 schreef trui het volgende:
ja, die kun je tussen de bladzijden leggen van 't boek dat je aan 't lezen bent. huhhuh. sorry, te flauw, maar ik ben moe, dan krijg je dat.
daar zitten ook de kleurtjes van mn deken inquote:Op zaterdag 26 november 2011 13:33 schreef Holyme het volgende:
Trui, die tas wordt lekker vrolijk zo! En je kat past mooi bij die bank
Hier zijn de bolletjes binnengekomen vandaag:
[ afbeelding ]
En nog een heleboel meer grijs omdat ik 't om en om wil doen in de deken, maar die staan niet op de foto.
Vind de kleuren erg mooiAlleen ben ik nog niet helemaal zeker van de felle rood en groen helemaal links, op de foto lijkt 't iets anders, maar misschien dat ik die eruit laat.
Lekker erin laten zitten die kleurtjes, die halen juist de andere kleuren op en zeker het grijs gaat dan "leven". Ook alweer zulke mooie dingen hier geplaatst, jullie gaan als een trein.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:33 schreef Holyme het volgende:
[ afbeelding ]
En nog een heleboel meer grijs omdat ik 't om en om wil doen in de deken, maar die staan niet op de foto.
Vind de kleuren erg mooiAlleen ben ik nog niet helemaal zeker van de felle rood en groen helemaal links, op de foto lijkt 't iets anders, maar misschien dat ik die eruit laat.
kan altijd, maar hoeft nietquote:Op zaterdag 26 november 2011 14:43 schreef Holyme het volgende:
Even een vraagje over die deken, ik wil de eerste ketting lossen met een grotere naald maken zoals hier ergens als tip stond, maar is het verstandig om de rest ook met een iets grotere naald te maken? Op de bollen staat 3-3.5, weet iemand hier wat het mooiste resultaat geeft? 3.5 of 4 misschien?
dat is altijd zo rot he!quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:27 schreef Herfstblad het volgende:
Ah je tas is leuk, trui. Zag nog iemand met de originele variant lopen
En van die kleurtjes word ik hebberig!
Ik heb dinsdag nog wat wit bij Sylkamode besteld, gister is het op de post gedaan. Zending wordt (weer) niet herkend en nog geen pakktbezorger gezien. Bij mij dan, ik kwam hem wel tegen in een andere straat
. Balen, want dinsdag moet ik werken (dus ik hoop stiekem dat het vandaag nog komt)
zo op de foto kleuren afgaande zou ik die naast de rode (dus 2e bol) verruilen met de 3de bolquote:Op zaterdag 26 november 2011 13:33 schreef Holyme het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het altijd zo raar.. Als ikzelf het aantal lossen aanhou wat in een willekeurig patroon staat kom ik nooit aan de lengte/breedte die ik zou moeten hebben. Jullie ook?quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, daar kijk ik niet naar uit.
210 lossen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |