abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 november 2011 @ 13:39:55 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104758253
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vorige delen

Topicreeks: Het grote haaktopic

Haaksels uit het vorige topic

het 'moesjes' kussen van trovey (en haar honden)

cupcake van serinde:

sjaal van holyme:

blommetje van trui:

[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 24-11-2011 13:58:50 ]
in de haak.
pi_104758406
Lol er zijn nog meer centrale haak topics dan game topics haha.

have fun
  donderdag 24 november 2011 @ 14:02:40 #3
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104759213
ja moet je ook eens proberen joh! :)
in de haak.
pi_104759455
Wauw, wat gaat het hard! :D Als je ff niet oplet, zitten jullie alweer een topic verder!

Geweldige TT trouwens! ;)

Ik zou zeggen: hook on! :P
M'n Upproject vordert nog steeds gestaag; ik hoop 'm vandaag nog helemaal in elkaar te krijgen :)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_104759480
Nah stel je voor dat ik het leuk ga vinden. ;)
pi_104759501
Zijn er trouwens kerels die haken?
pi_104759748
Die zijn er wel ja, maar zoals je zou verwachten zijn die wel in de minderheid ;)
Tijd terug postte er hier ook eentje mee, maar op het moment zijn er hier volgens mij geen mannen...
pi_104759890
Foto!

Zo lijkt ie niet zo groot, maar zn hoofd is 81 steken.
En had geen zin om een goede foto te maken :P
Oh en het moet een of andere uil voorstellen.
En hij kijkt zo een beetje zielig maar in het echt valt dat wel mee geloof ik.
pi_104760070

Kadootje!
pi_104760380
Wel mooi gemaakt hoor.
  donderdag 24 november 2011 @ 14:36:43 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104760399
wow, cw, veel!!

en whoop, leuk! is het een uilskuiken?

camelNLD er zijn wel jongens en mannen die haken hoor. maar ze zijn wel in de minderheid idd. :)
in de haak.
  donderdag 24 november 2011 @ 14:40:59 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104760758
@Whoopdidoo: hij is echt schattig!! O+ O+

@crochetwitch: wauw, wat een mooi mandje zo bij elkaar! :D Heel leuk!!
pi_104760988
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:36 schreef trui het volgende:
wow, cw, veel!!

en whoop, leuk! is het een uilskuiken?

camelNLD er zijn wel jongens en mannen die haken hoor. maar ze zijn wel in de minderheid idd. :)
Hij is hiervan, tvshow in amerika denk ik, kwam hem tegen op ravelry. Maar mn moeder zei meteen, in het geel is het net een kuikentje, dus die wilde ik ook gaan maken, hadden we geen geel meer :(

@crochetwitch, wat een leuk cadeautje!
  donderdag 24 november 2011 @ 14:56:43 #15
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104761068
een uilskuiken dus indeed! leuk! :)

ik heb zo'n zin om wat dingen af te maken, heb deze week nauwelijks haaktijd gehad wegens erg druk op m'n werk. in het weekend ga ik 't weer even goedmaken hoor!

[ Bericht 40% gewijzigd door trui op 24-11-2011 15:39:43 ]
in de haak.
pi_104764030
Leuk whoop!

En dat mandje met groente is ook erg gaaf :D.

Ik heb net het boekje Superlieve figuurtjes zelf haken van Ana Paula Rimoli bij Boekenvoordeel gehaald. En 2 bolletjes katoen. Ik had hem alleen op mijn pc in het Engels :)
pi_104765789
Zo, nu al weer een nieuw topic!
Ik had laatst voor het dochtertje (1,5 jaar) een collega een leuk roze mutje gemaakt:

Ze vroeg gelijk of ik ook een sjaal met deze wol kon maken :D
Het mutsje was alleen te klein, dus nu heeft een andere collega deze mee genomen voor haar dochtertje (2 jaar) en moet ik een groter mutsje maken voor de andere collega.
Nou vroeg ik mij alleen af, hoe groot moet een sjaal voor een kindje van 1,5 zijn, het is wel een groot kindje? (het kindje is groter dan het kindje van 2 jaar) :P

Wat een gaaf fruitmandje en een schattig uiltje (?) O+

[ Bericht 4% gewijzigd door SunshineFlower op 24-11-2011 17:15:43 ]
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_104768506
Uiltje, groentemandje en cupcake ^O^

M'n dochter is 2,5 en heeft een sjaal van 1.30. Die is iets aan de lange kant, maar dat vind ik zelf wel lekker voor haar. Ter vergelijking: m'n dochter van 6mnd heeft een sjaal van 1m. Dus daar dan ergens tussen in gok ik zo! ;)

(ohja: TT= _O_ )
pi_104769015
Ik heb besloten om ook te leren haken. Heb bij de Hema een haakpakketje gehaald waarmee ik Rudolph the red-nosed reindeer kan maken. Het leek me echter verstandig om eerst te oefenen met andere wol, omdat ik de bijgeleverde wol niet wilde verpesten. Nu snap ik alle basissteken inmiddels wel, maar het gaat zo lastig! De wol splijt al snel en zie de steken niet zo goed zodat het lastig is om te tellen. Nu heb ik het vermoeden komt dat het door de wolsoort komt. Het is 100% acrylwol. Klopt het dat het daarmee lastiger is om te 'priegelen' dan met 100% katoenwol? M.a.w., is het makkelijker om beestjes te haken met katoenwol?
pi_104769097
Trui, ik las je opmerking over uittrekken... ik ga van het weekend eerst kijken of ik het met natmaken en uitrekken misschien toch nog beetje recht kan krijgen.
Maar ik heb sowieso niet genoeg garen enzo, dus moet wat bestellen.
Met wat voor haaknaald zet je die steken op dan, en met welk nr haak je verder?

Iemand een idee hoeveel bollen ik ongeveer nodig heb als ik een sprei oid voor over een normaal 1 persoonsbed wil maken? (dat is dan eh... 150 bij 200?) grannystripes en op welk nr haaknaald baseer je dat dan? Ik ga van het weekend even kleuren uitzoeken, denk roze, paars en wit of iets in die richting.

Mn olifant is bijna af, nog de achterpoten, als hij/zij af is zal ik een foto komen showen.

Gek joh, een paar weken terug had ik geen idee van haken, maar inmiddels ben ik om...
Heerlijk om voor de tv te doen ;). Ik kijk meestal toch maar half naar de tv.
Fake it till you make it...
  donderdag 24 november 2011 @ 19:38:51 #21
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_104771831
Wow, die fruitmand is geniaal!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_104772561
quote:
3s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:26 schreef crochetwitch het volgende:
[ afbeelding ]

Kadootje!
Echt tof!! ^O^

Trui, ik wil zelf ook geen tientje aan het boekje uitgeven maar schoonmams vindt het leuk om wat cadeautjes onder de kerstboom te doen en dan vind ik het wel leuk om dat soort dingen te vragen :)

Leuk uilskuiken trouwens, Whoop.
pi_104773207
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 18:43 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb besloten om ook te leren haken. Heb bij de Hema een haakpakketje gehaald waarmee ik Rudolph the red-nosed reindeer kan maken. Het leek me echter verstandig om eerst te oefenen met andere wol, omdat ik de bijgeleverde wol niet wilde verpesten. Nu snap ik alle basissteken inmiddels wel, maar het gaat zo lastig! De wol splijt al snel en zie de steken niet zo goed zodat het lastig is om te tellen. Nu heb ik het vermoeden komt dat het door de wolsoort komt. Het is 100% acrylwol. Klopt het dat het daarmee lastiger is om te 'priegelen' dan met 100% katoenwol? M.a.w., is het makkelijker om beestjes te haken met katoenwol?
ik vin juist katoen meer splijten
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_104773785
Dank! _O_ _O_
  donderdag 24 november 2011 @ 20:13:28 #25
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104773975
Cinnamongirl, het hangt erg af van het garen dat je hebt. Maar ik had precies hetzelfde in het begin. Ook een of ander cheapo acrylletje om het te proberen en dat werkte echt vreselijk. Maar er zijn ook wel katoenen garens die erg splijten. Ik vind zelf softfun van scheepjeswol heel fijn. Dat is katoen met wat acryl erdoor.
in de haak.
pi_104773992
Mijn ervaring met wel/niet splijten is dat het per merk/soort erg kan verschillen. Zowel splijtend katoen als acryl tegengekomen eigenlijk.
Het haakpakketje van de Hema ken ik niet. Wel een keer een punnikpakketje gehad, en het acryl dat daar in zat vond ik heel vervelend, eerlijk gezegd.
pi_104774057
Oh, en die fruitmand is leuk zeg! ^O^
  donderdag 24 november 2011 @ 20:23:10 #28
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_104774533
Een vers topic en al meteen zoveel moois!

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:40 schreef PM-girl het volgende:
Mmascha zoiets mag het worden ja! Al is die van jou wle heel netjes, legt de lat hoog! ;)
Heb je die inderdaad zo gemaakt als trui en esseei voorstellen, telkens wat steken overslaan en (dubbele) stokjes gebruiken?
Ik heb um net nog even bekeken. Ik heb eerst een toer stokjes gedaan. Volgende toer: 2 stokjes, 2 lossen, 2 stokjes, enz. En dan weer een toer stokjes, met in elk stokje een stokje en om de 2 lossen 2 stokjes(is dit wel duidelijk? :@ ) Succes! ^O^
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_104775181
Lieve mede haakverslaafden!

Ik heb jullie hulp even nodig. De muts die ik in mijn vorige post plaatsten moet ik opnieuw maken, maar ik heb geen idee meer waar dit patroon op internet staat ;(
In mijn idee stond er een foto bij van een gele muts en er zat geen bolletje en vlechtjes aan zoals bij mijn versie. In het originele patroon waren er aan de voorkant nog een paar extra rijen heen en weer gehaakt om zo een klepje te maken. In het patroon stond heel handig bij welke ronde je moest stoppen voor een aantal leeftijden.
Weet iemand waar ik dit patroon kan vinden...? Ik hoop dat iemand mijn kan helpen O+

Hahaha, laat maar! Ik dacht ik doe nog een poging om alle babymutsjes door te spitten op ravelry en vervolgens staat hij gewoon op de eerste bladzijde. Volgens mij heb ik zelf bedacht dat het patroon al oorflapjes had, maar dat had het mutsje dus niet :')
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
  donderdag 24 november 2011 @ 20:59:54 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104776835
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 18:45 schreef Nijna het volgende:
Trui, ik las je opmerking over uittrekken... ik ga van het weekend eerst kijken of ik het met natmaken en uitrekken misschien toch nog beetje recht kan krijgen.
Maar ik heb sowieso niet genoeg garen enzo, dus moet wat bestellen.
Met wat voor haaknaald zet je die steken op dan, en met welk nr haak je verder?

Iemand een idee hoeveel bollen ik ongeveer nodig heb als ik een sprei oid voor over een normaal 1 persoonsbed wil maken? (dat is dan eh... 150 bij 200?) grannystripes en op welk nr haaknaald baseer je dat dan? Ik ga van het weekend even kleuren uitzoeken, denk roze, paars en wit of iets in die richting.

Mn olifant is bijna af, nog de achterpoten, als hij/zij af is zal ik een foto komen showen.

Gek joh, een paar weken terug had ik geen idee van haken, maar inmiddels ben ik om...
Heerlijk om voor de tv te doen ;). Ik kijk meestal toch maar half naar de tv.
Lucy van Attic24 beschrijft hier hoeveel ze gebruikt heeft voor haar deken: http://attic24.typepad.co(...)ny-stripe-tadah.html stuk naar beneden scrollen. Je komt het vanzelf tegen.

(ik stelde in het vorige topic exact dezelfde vraag. :D )
pi_104782950
ik ben begonnen aan een muts :7 :+

leuk wolletje van de zeeman trouwens, vrij dikke wol, ben met naald 5 of 6 ofzo bezig.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_104784173
Wahaha omg @ de TT! _O-
Ben benieuwd hoeveel niet-hakers je er mee naar het topic lokt :P
  donderdag 24 november 2011 @ 22:52:26 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104784986
haha ach ja, hoe meer zielen... :)

nijna, ik ben benieuwd naar je olifant! en ik zou die beginketting 'gewoon' haken met een naald die 1 maat (1mm) dikker is dan de naald waar je de rest mee gaat haken. en dat is weer afhankelijk van 't garen dat je hebt.
in de haak.
pi_104786313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:52 schreef trui het volgende:
haha ach ja, hoe meer zielen... :)

nijna, ik ben benieuwd naar je olifant! en ik zou die beginketting 'gewoon' haken met een naald die 1 maat (1mm) dikker is dan de naald waar je de rest mee gaat haken. en dat is weer afhankelijk van 't garen dat je hebt.
Ja dat is zo! :)

Ik ben nog steeds bezig met een baby dekentje! Wil niet zo vlotten de laatste tijd, omdat ik momenteel liever game en zo.. :@ En dan zie ik al jullie mooie dekentjes (en andere dingen natuurlijk) en dan denk ik: "*zucht* leg die controller even weg en pak die haaknaald er bij". En vervolgens game ik vrolijk verder :')
pi_104787569
Ik heb dan weer niets met gamen. :P
Leuke dingen weer gezien, vogel :D , heel veel fruit (wat een werk :o , zal de persoon vast blij mee zijn...altijd vers fruit op de fruitschaal :+ ) en de muts. *O*

Hier vanmiddag naar die boekenbeurs geweest en 2 haakboeken gezien tussen al die duizenden boeken en het waren nog boeken ook die ik had en die bij de boekenvoordeel liggen voor dezelfde prijs. :') Wel breiboeken, borduurboeken etc. boeken gezien maar niet verder gekocht alhoewel er eentje nog wel interessant is maar die is ook te vinden bij Boekenvoordeel. :P
Wel een paar andere boeken gekocht: een paar boeken over smoothies en sappen (goedkope boekjes), eentje over thee een computerboek en een cd-rom met een kruissteekborduurprogramma (beide 99 cent) en nog wat andfere gezondheidsboekjes waarvan eentje gratis want je mocht een gratis boek uitzoeken als je een bon daarvoor had.

Toen ik thuiskwam mistte ik echter wel 2 boeken die ik toch ook in de handen had toen ik naar de kassa liep maar blijkbaar ben ik die ergens onderweg"verloren"want ze stonden ook niet op de bon. _O- Morgen maar weer even langsgaan (gratis entree) want een kennisje heeft ook wel interesse om de beurs te bezoeken en kan ik die twee boeken alsnog te kopen...kan ik weer een gratis boek uitzoeken als ik nog een bon uit het plaatselijke huis aan huis blad knip......ik ben gek op gratis. >:)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_104788401
M'n Up/mushroom is af!! *O* *O*

Nu de tweede nog, voor de achterkant :P
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:01:36 #37
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104788629
wow, brainteaser, wat snel! en netjes hoor!
in de haak.
pi_104792579
Ziet er heel goed uit BT!
  vrijdag 25 november 2011 @ 07:42:57 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104792970
Gaaf! Wat doe je er verder mee? Als vloerkleedje? :@
pi_104793341
Gaaf BT, netjes!!!

BE, dank voor de link, ik moet bekennen dat ik de topics een beetje screenend doorlees, omdat ik niet zoveel online ben op het moment en dan is het niet te doen om alles te gaan lezen ;).

Trui, tnx voor de tip!
Fake it till you make it...
  Moderator vrijdag 25 november 2011 @ 08:33:17 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_104793392
Wat ziet ie er leuk uit!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104793547
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:13 schreef trui het volgende:
Cinnamongirl, het hangt erg af van het garen dat je hebt. Maar ik had precies hetzelfde in het begin. Ook een of ander cheapo acrylletje om het te proberen en dat werkte echt vreselijk. Maar er zijn ook wel katoenen garens die erg splijten. Ik vind zelf softfun van scheepjeswol heel fijn. Dat is katoen met wat acryl erdoor.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:13 schreef Eska het volgende:
Mijn ervaring met wel/niet splijten is dat het per merk/soort erg kan verschillen. Zowel splijtend katoen als acryl tegengekomen eigenlijk.
Het haakpakketje van de Hema ken ik niet. Wel een keer een punnikpakketje gehad, en het acryl dat daar in zat vond ik heel vervelend, eerlijk gezegd.

Thanks, hier heb ik wat aan!!
De Hema heeft 2 haakpakketjes, eentje met een tompouce en een rookworst en dus eentje met Rudolph. De patronen zijn online trouwens ookw el te vinden :P
pi_104794727
Dankjewel iedereen! :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2011 07:42 schreef Brighteyes het volgende:
Gaaf! Wat doe je er verder mee? Als vloerkleedje? :@
Haha, nee ik wil er nog 1 maken (in het groen) en die dan tegen elkaar maken, zodat je een kussen krijgt! :)
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:58:48 #44
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104794754
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:56 schreef BrainTeaser het volgende:
M'n Up/mushroom is af!! *O* *O*

[ afbeelding ]

Nu de tweede nog, voor de achterkant :P
Leuk!
  vrijdag 25 november 2011 @ 10:18:40 #45
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104795206
m'n picot-bloemen kussenhoes is ook weer een stapje verder. nog een randje erom en dan naai ik 'm vast op een bestaande kussenhoes. was even prutsen om een 'halve' bloem te maken voor aan de zijkanten, maar die gaten waren anders wel erg groot. het is voor een kussen van 50x50cm.

in de haak.
pi_104795207
die mand O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_104795762

Mijn konijn is eindelijk voorzien van ogen.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  vrijdag 25 november 2011 @ 10:42:45 #48
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104795855
wow je bent er 1 dag niet en gelijk miljoen foto's erbij! :D
Enyhow: TOF! kuiken, muts, fruitmand, konijn, kussensloop en up...die up...echt TE snel gewoon! wat goed :D
pi_104796730
Haha, tsja maar ik speel wel vals hoor! Andere mensen moeten gewoon werken en ik lig weer hele dagen op de bank! :P Dus dan moet je wat he? ;)
pi_104797143
Oh, hebben jullie deze gezien?

http://www.craftster.org/(...)sg4688195#msg4688195

Wat een werk :X
  vrijdag 25 november 2011 @ 11:43:43 #51
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104797670
BT, vanwege je voet? sterkte ermee! en toch knap werk!

inu, wow, da's inderdaad een enorme lap werk. wel leuk! maar de bruikbaarheid vind ik wel wat beperkt. het zou een dekentje kunnen worden, maar dan zou ik 'm wel gewoon rechthoekig willen maken. en als vloerkleed vind ik gehaakt spul vaak toch niet zo geschikt, of het moet van erg sterk materiaal zijn.
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')