abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 december 2011 @ 23:28:40 #276
361329 KiwiEllen
only if for tonight
pi_105079507
Ik heb vandaag mijn eerste échte haaksel afgerond. Vind hem zelf meer op een pinda dan eend lijken, maar toch niet slecht voor een eerste poging denk ik zo :)

het is het patroon van Keesje de eend van Christel Krukkert

[ Bericht 9% gewijzigd door KiwiEllen op 01-12-2011 23:33:53 ]
  vrijdag 2 december 2011 @ 00:47:46 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105082945
ik vind 't toch echt duidelijk een eend hoor kiwi-ellen! :D hartstikke goed gelukt voor een eerste haak-project! wat een gedoe he, dat aan elkaar zetten.
in de haak.
  vrijdag 2 december 2011 @ 06:43:52 #278
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105084857
volgens mij is het wle een andere shawl trovey, die 1e is met halve vaste en dit is met een bobble stitch (dat je op een gegeven moment 7 lussen om je naald heb zitten...)
wat ik dan weer wel opvallend vind is dat ze allebei ipv 200 lossen 200 lussen zeggen :P

dat eendje is echt vet schattig! waarmee heb je het gevuld, hij ziet er wel een beetje leegjes uit :@
  vrijdag 2 december 2011 @ 07:40:43 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105085111
Da's de vlaamse tongval, esseEi.:)
in de haak.
pi_105086434
Mooi gelukt dat eendje, KiwiEllen! :Y Knap hoor, zeker voor een eerste haaksel!
Smile, tomorrow will be worse...
pi_105087441
leuke kwaker ^^
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_105087464
Hij is leuk, hoor. Herkende hem meteen ;). Hij lijkt inderdaad wel wat leegjes.
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:57:28 #283
361329 KiwiEllen
only if for tonight
pi_105090926
Volgens mij zit hij wel goed vol hoor, maar om hem goed neer te zetten voor de foto heb ik er waarschijnlijk iets te hard in geknepen :@

En inderdaad, dat aan elkaar zetten.. Pfoe, wat een gedoe!
pi_105091459
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 06:43 schreef EsseEi het volgende:
volgens mij is het wle een andere shawl trovey, die 1e is met halve vaste en dit is met een bobble stitch (dat je op een gegeven moment 7 lussen om je naald heb zitten...)
wat ik dan weer wel opvallend vind is dat ze allebei ipv 200 lossen 200 lussen zeggen :P

dat eendje is echt vet schattig! waarmee heb je het gevuld, hij ziet er wel een beetje leegjes uit :@
Met die bobbelsteeksjaal wilde ik aangeven dat de maker van de website waarschijnlijk familie/vriendin is van de dame van de wolwinkel hier want dat patroon staat hier in een rekje met alle linkjes die de websitemaakster ook noemt. ;) Zal eens in de gaten houden of de andere patronnen di in de winkel staan ook opduiken in de winkel. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 22:20 schreef trui het volgende:
wat leuk trovey, woon je ook in Gent of omstreken dan? ik vind haar spullen zo leuk! O+

en die sjaal is volgens mij dus een opeenvolging van rijen halve vasten. je begint met 1 rij lossen en dan telkens in dezelfde richting (met een nieuw kleurtje) halve vasten vastmaken op de vorige rij. dat geeft een beetje een geweven effect. en de 'flosjen' zijn de franjes die je aan de uiteinden krijgt.

maar die bobbelsteek-sjaal is ook erg leuk!
Ik woon juist in het Oosten van Nederland....apart :P ....familie/vriendin of zo dan en de persoon van de website zet haar patronen bij zus/nicht/vriendin in de winkel....ik zou zo ook geen andere verklaring weten. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105091479
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 23:28 schreef KiwiEllen het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste échte haaksel afgerond. Vind hem zelf meer op een pinda dan eend lijken, maar toch niet slecht voor een eerste poging denk ik zo :)

[ afbeelding ]

het is het patroon van Keesje de eend van Christel Krukkert
Leuke eend. :Y
Optimist tot in de kist
pi_105091830
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 11:57 schreef KiwiEllen het volgende:
Volgens mij zit hij wel goed vol hoor, maar om hem goed neer te zetten voor de foto heb ik er waarschijnlijk iets te hard in geknepen :@

En inderdaad, dat aan elkaar zetten.. Pfoe, wat een gedoe!
Hij kan vast nog wel voller :P die dingen vreten vulling!
En zn vleugeltjes lijken gehandicapt, maar dat zal aan het patroon liggen :P

Ik ben ziek geweest, en druk, en lui. Maar gister eindelijk mn krokodil op zn hoed na af. Dus die kan zondag eindelijk in elkaar.
pi_105091991
Je kussen is mooi geworden Trui!
Ook een leuke eend Kiwiellen, netjes voor een 1e haaksel!
Verder is er iemand bezig met een mooie deken (Holyme?).

Ik vandaag een dagje ziek in bed: mooi moment om met m'n deken te beginnen!:)
  vrijdag 2 december 2011 @ 12:54:03 #288
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_105093108
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:16 schreef EsseEi het volgende:

Heb trouwens gister en vandaag flink door-gehaakt en 6 kerstdingetjes gemaakt
[ afbeelding ]
Niet een geweldige foto, maar het is donker enzo. Heb er een give away van gemaakt op m'n blog
Oh dat rendier O+
Heb je daar een patroontje van?

quote:
17s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:17 schreef Zonne-straaltje het volgende:
Wat ik ook leuk vind is een zelfgemaakte poef van zpagetti Maar behalve dat het een groot ding is, kost het ook aardig wat centjes. Dus als ik een keertje de loterij win ofzo wie weet komt het er dan ooit nog een keertje van :P
Ik heb een tijdje geleden een zpagetti-poef gehaakt *O*

quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:27 schreef Serinde het volgende:
De tas en kussens van trui O+
De boekenwurm van Dottey _O_ O+

Vandaag nog roze soft bij de zeeman gehaald voor het cadeautje voor m'n nichtje. Heb net wat roze te weinig maar helaas nog maar 1 bolletje. Ik haak namelijk met een dubbele draad dus nu moet ik ook het andere uiteinde zien te vinden (of de helft van de bol opdraaien op een nieuwe bol ofzo :{ )
Is het de lichte of donkere roze? Ik heb hier namelijk nog wel wat bolletjes liggen :)

[ Bericht 60% gewijzigd door Muck op 02-12-2011 13:08:46 ]
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_105097474
Ik vind het zo stom dat die boekjes van mia bengtsson hier zo ontzettend belachelijk duur zijn.
pi_105099098
Pff, ik dacht: "zo'n gingerbread huisje doen we ff" :N
Haha, zit toch een stuk meer werk in dan ik dacht!

Ga nu deze toch maar maken, aangezien dit een gratis patroon is :9

Alleen denk dat ik het dak gewoon helemaal wit doe..
  vrijdag 2 december 2011 @ 17:00:00 #291
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105101561
Muck dat rendier is van de Hema...heb patroon alleen op papier ;)

Ik vind je eendje trouwens wle schattig met die deuk, alsof die plooien heeft en lekker zacht is :D

Heb je link van het gratis gingerbreadhouse patroon? (
pi_105101890
Uiteraard! ;)

Alsjeblieft! Ohja, je moet je wel ff aanmelden als je dat nog niet gedaan had...

Ik vind het persoonlijk best een pittig patroon, maar dat kan ook komen door mijn onervarenheid (vooral met Amerikaanse patronen) ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door BrainTeaser op 02-12-2011 18:40:43 ]
pi_105103861
quote:
Voetenbankje om de koude voetjes van de vloer te houden O+ en mijn katten liggen er graag op. :')
Ohja leuk. :)

En lief eendje, ik zag er al gelijk eend in hoor.
pi_105105541
Ik ben hier nog even een supersnelle sjaal aan het haken...zondag is er een kennisje jarig en ik dacht dat een sjaal (zo'n eentje met een gat erin zodat je de sjaal erdoor kan trekken) in deze tijd wel een gepast cadeau is. Ben nu bezig met de multicolour van Zeeman en naald 10 dus grote stappen, snel thuis maar wel lekker warm. :P Alles in stokjes maar wel met een ribbel ertussen en wellicht maak ik aan de uiteinden nog wat extra's.
Optimist tot in de kist
pi_105107695
Klinkt leuk trovey, ben benieuwd!
pi_105107939
Ik ben al over de helft heen :') ...morgen zal hij wel af zijn en plaats ik een foto. ;)
Optimist tot in de kist
pi_105108775

Zo ver ben ik inmiddels...
Fake it till you make it...
pi_105110240
Mooi Nijna! :Y Die granny stripe gaat lekker hard he? Vind ik zelf altijd wel fijn, dat je lekker snel resultaat ziet! ;)
pi_105110555
Ja dat is absoluut een voordeel! En je hoeft er niet heel hard over na te denken. Ik raak met die beestjes haken vaak de tel kwijt en hier kan ik heel makkelijk even terug tellen. Dus momenteel helemaal mijn ding ;)
Fake it till you make it...
pi_105110865
Heel herkenbaar ja, dat heb ik bij beestjes ook altijd! Eerst dacht ik altijd dat dekentjes niets voor mij waren, maar de snelheid en het gemak waarmee het gaat maken wel veel goed hoor! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')