Eerst maar echt aan rechtuit b.v. een sjaal/das maken?quote:Op woensdag 30 november 2011 20:40 schreef Joeno het volgende:
[..]
Hihi ja heb de garen al in huis
Maar gaat mij nu om het patroon.. (ben nog een beginneling)
Voetenbankje om de koude voetjes van de vloer te houdenquote:Op woensdag 30 november 2011 20:40 schreef Zonne-straaltje het volgende:
[..]
Is ook een ideetje. Maar gebruik je die dan ergens voor of meer voor de sier (of gewoon leuk om te haken?)
Hoeveel moet je er nog?quote:Op donderdag 1 december 2011 12:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een mooie kleurstelling voor de deken![]()
Ik heb net even door de stad gewandeld (lekker, zo'n compensatiedag). En ik heb maar één bolletje katoen gekocht, en één Big Ball bol. Heel braaf!
En nog een plaatje, ik maak op het moment vierkantjes. Heel verslavend!
[ afbeelding ]
Ik zou het willekeurig doenquote:Op donderdag 1 december 2011 10:19 schreef Holyme het volgende:
Hier even een stukje van m'n deken, ik wil hem vrij rustig houden omdat ik 'm wil gebruiken als ik mensen een behandeling geef, vandaar zoveel grijs en af en toe een baan kleur. Ben er alleen nog niet helemaal uit of ik die kleurbanen ga herhalen, of door elkaar doe, en of ik de stukken grijs tussendoor gelijk hou of niet.
Best lastig om te beslissen, vind het moeilijk om me voor te stellen hoe het gaat worden! Soms denk ik jaaa hij wordt leuk, en dan denk ik weer hmmhmm, wordt 't wel iets![]()
De volgende deken die ik ooit ga maken, doe ik wel met veel kleurtjes, dat om en om haakt zo leuk
[ afbeelding ]
Dat rode ding is zo'n sleutelhanger, die klip ik aan het lusje als ik m'n werkje even wegleg, dat 't niet kan gaan rafelen.
Wat naar, even bij de dokter een zalfje halen tegen de jeuk, helpt in ieder geval tegen het ongemak.quote:Op donderdag 1 december 2011 11:10 schreef Brighteyes het volgende:
Het is acryl idd. Maar ik denk eig. toch nog steeds dat het door de haarverf komt. Want ik krijg de uitslag niet als ik zit te haken, die komt gewoon te pas en te onpas op. Ook midden in de nacht.
Het patroon van Zoey de Zebra staat in het boekje "Dierenvriendjes haken" van Christel Krukkert. Het boekje kost ong. een tientje en er staan nog 9 andere patronen in.quote:Op woensdag 30 november 2011 18:58 schreef Joeno het volgende:
Ik ben van plan om Zoey de Zebra te haken. Gewoon omdat ik helemaal gek ben op zebra's.
Heeft iemand het patroon dat ik mag hebben?
Veulquote:
Verticaalquote:Op donderdag 1 december 2011 13:37 schreef trui het volgende:
ik zie 't nog niet helemaal voor me, trovey, met dat aan 1 kant meerderen. lopen de strepen bij het dragen dan horizontaal of verticaal (rugzijde)?
quote:Op maandag 28 november 2011 18:04 schreef EsseEi het volgende:
wat een leuke mutsen en shawls!:D is die ribbonXL shawl niet heel stug?
is er hier iemand thuis met duitse haakpatronen? en zo ja, kan die dan van deze het bovenste deel (Stern) vertalen?? ik dacht dat lm een lossewas, fm een vaste? en stb een stokje...maar snap de omschrijving ook niet zo....
Dankjewel!! Ik heb inmiddels het boekje besteld en als het goed is kan ik het morgen thuis verwachtenquote:Op donderdag 1 december 2011 13:36 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Het patroon van Zoey de Zebra staat in het boekje "Dierenvriendjes haken" van Christel Krukkert. Het boekje kost ong. een tientje en er staan nog 9 andere patronen in.
Oh ja dat is echt heel tof! Als breier en sporadisch haakster kan ik dit nog wel aanquote:Op donderdag 1 december 2011 16:50 schreef trui het volgende:
leuk nijna! maak je ook dubbele strepen of enkele?
ik kwam ook nog een leuk idee voor een sjaal tegen.
ja, of misschien een haaknaald groter pakken.quote:Op donderdag 1 december 2011 17:09 schreef trui het volgende:
Let er wel op dat je de halve vasten daar echt heel los moet haken anders kom je er op de volgende rij heel moeilijk in met je naald.
Ik pak meestal 2 maten groter dus bv. 8 bij de rest 6.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:06 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
ja, of misschien een haaknaald groter pakken.
Oeh! Tof!quote:Op donderdag 1 december 2011 16:50 schreef trui het volgende:
Ik vind um leuk! Mooi grijs met wat felle kleurige strepen! Ziet er heel mooi uit!quote:Op donderdag 1 december 2011 10:19 schreef Holyme het volgende:
Hier even een stukje van m'n deken, ik wil hem vrij rustig houden omdat ik 'm wil gebruiken als ik mensen een behandeling geef, vandaar zoveel grijs en af en toe een baan kleur. Ben er alleen nog niet helemaal uit of ik die kleurbanen ga herhalen, of door elkaar doe, en of ik de stukken grijs tussendoor gelijk hou of niet.
Best lastig om te beslissen, vind het moeilijk om me voor te stellen hoe het gaat worden! Soms denk ik jaaa hij wordt leuk, en dan denk ik weer hmmhmm, wordt 't wel iets![]()
De volgende deken die ik ooit ga maken, doe ik wel met veel kleurtjes, dat om en om haakt zo leuk
[ afbeelding ]
Dat rode ding is zo'n sleutelhanger, die klip ik aan het lusje als ik m'n werkje even wegleg, dat 't niet kan gaan rafelen.
Begrijp ik nou goed dat ze gewoon een berg lossen haakt (koordjes daarvan) en die samenvoegt tot zelfbedacht woord flosjen?quote:Op donderdag 1 december 2011 16:50 schreef trui het volgende:
de happy hooker misschien? al is die bij bol momenteel alleen in 't engels leverbaar, maar daar staan ook weer wat meer patronen in geloof ik.quote:Op donderdag 1 december 2011 22:20 schreef Reilain het volgende:
Die sjaal is leuk zeg!
Net op mijn kerst-verlanglijstje een boek gezet over haken![]()
Iemand nog specifieke tips voor een beginner??
Met die bobbelsteeksjaal wilde ik aangeven dat de maker van de website waarschijnlijk familie/vriendin is van de dame van de wolwinkel hier want dat patroon staat hier in een rekje met alle linkjes die de websitemaakster ook noemt.quote:Op vrijdag 2 december 2011 06:43 schreef EsseEi het volgende:
volgens mij is het wle een andere shawl trovey, die 1e is met halve vaste en dit is met een bobble stitch (dat je op een gegeven moment 7 lussen om je naald heb zitten...)
wat ik dan weer wel opvallend vind is dat ze allebei ipv 200 lossen 200 lussen zeggen
dat eendje is echt vet schattig! waarmee heb je het gevuld, hij ziet er wel een beetje leegjes uit
Ik woon juist in het Oosten van Nederland....apartquote:Op donderdag 1 december 2011 22:20 schreef trui het volgende:
wat leuk trovey, woon je ook in Gent of omstreken dan? ik vind haar spullen zo leuk!
en die sjaal is volgens mij dus een opeenvolging van rijen halve vasten. je begint met 1 rij lossen en dan telkens in dezelfde richting (met een nieuw kleurtje) halve vasten vastmaken op de vorige rij. dat geeft een beetje een geweven effect. en de 'flosjen' zijn de franjes die je aan de uiteinden krijgt.
maar die bobbelsteek-sjaal is ook erg leuk!
Leuke eend.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:28 schreef KiwiEllen het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste échte haaksel afgerond. Vind hem zelf meer op een pinda dan eend lijken, maar toch niet slecht voor een eerste poging denk ik zo
[ afbeelding ]
het is het patroon van Keesje de eend van Christel Krukkert
Hij kan vast nog wel vollerquote:Op vrijdag 2 december 2011 11:57 schreef KiwiEllen het volgende:
Volgens mij zit hij wel goed vol hoor, maar om hem goed neer te zetten voor de foto heb ik er waarschijnlijk iets te hard in geknepen![]()
En inderdaad, dat aan elkaar zetten.. Pfoe, wat een gedoe!
Oh dat rendierquote:Op maandag 28 november 2011 20:16 schreef EsseEi het volgende:
Heb trouwens gister en vandaag flink door-gehaakt en 6 kerstdingetjes gemaakt
[ afbeelding ]
Niet een geweldige foto, maar het is donker enzo. Heb er een give away van gemaakt op m'n blog
Ik heb een tijdje geleden een zpagetti-poef gehaaktquote:Op woensdag 30 november 2011 15:17 schreef Zonne-straaltje het volgende:
Wat ik ook leuk vind is een zelfgemaakte poef van zpagetti Maar behalve dat het een groot ding is, kost het ook aardig wat centjes. Dus als ik een keertje de loterij win ofzo wie weet komt het er dan ooit nog een keertje van
Is het de lichte of donkere roze? Ik heb hier namelijk nog wel wat bolletjes liggenquote:Op woensdag 30 november 2011 20:27 schreef Serinde het volgende:
De tas en kussens van trui![]()
De boekenwurm van Dottey![]()
![]()
Vandaag nog roze soft bij de zeeman gehaald voor het cadeautje voor m'n nichtje. Heb net wat roze te weinig maar helaas nog maar 1 bolletje. Ik haak namelijk met een dubbele draad dus nu moet ik ook het andere uiteinde zien te vinden (of de helft van de bol opdraaien op een nieuwe bol ofzo)
Ohja leuk.quote:Voetenbankje om de koude voetjes van de vloer te houdenen mijn katten liggen er graag op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |